انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 7 از 72:  « پیشین  1  ...  6  7  8  ...  71  72  پسین »

Medical Content | مطالب پزشکی


زن

 
تشخیص زودهنگام سرطان ریه با آزمایش خون ساده

محققان دریافتند؛ نوعی آزمایش خون كه ۹ تركیب را در خون شناسایی می كند، می تواند به تشخیص زودهنگام در مراحل اولیه سرطان ریه كمك كند.

پژوهشگران اعلام كردند: چنین آزمایشی می تواند به درمان سریع سرطان ریه كه اغلب تا پیش از گسترش آن در بدن تشخیص داده نمی شود، كمك كند.
دكتر هاروی پاس از مركز پزشكی لانگن دانشگاه نیویورك و از محققان این طرح می گوید: این شیوه یكی از امیدوار كننده ترین آزمایش هایی است كه تا كنون برای پیش بینی سرطان ریه با یاخته های غیركوچك(رایج ترین نوع سرطان ریه) مشاهده شده است.
پژوهشگران ۱۰۳ بیمار مبتلا به سرطان ریه با یاخته های غیركوچك در مراحل اولیه و افراد سیگاری كه این بیماری را نداشتند مورد آزمایش قرار دادند و سرطان را با دقت ۹۰ درصد در آنها تشخیص دادند.
این آزمایش، از طیف نگاری انبوه برای تشخیص ۹ تركیب در خون استفاده می كند. پژوهشگران همچنین در حال بررسی آزمایش ساده تری هستند كه شش تركیب را در خون تشخیص دهد.
سرطان ریه با قربانی كردن ۲/۱ میلیون نفر در سال مهم ترین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است.
اغلب موارد این بیماری پس از گسترش یافتن به سایر نقاط بدن، تشخیص داده می شود كه دیگر قابل درمان نیست.

رویترز

===========================

'داروی جدید سرطان، صد برابر موثرتر از گذشته'

پژوهشگران آمریکایی می گویند روش درمانی جدیدی پیدا کرده اند که به طور بالقوه می تواند از پخش شدن سرطان در بدن انسان جلوگیری کند.
در این روش جدید، برای درمان مستقیما سلول هایی که مرکز سرطان را تشکیل می دهند هدف قرار می گیرند.
تا کنون از بین بردن کامل این سلول ها بسیار مشکل بوده و در مواردی این سلول ها پس از درمان بیمار، موجب عود کردن بیماری سرطان می شوند.
روش های معمول برای از بین بردن سلول های اصلی سرطانی، عمل جراحی، خارج کردن غده های سرطانی در حد ممکن و پس از آن تلاش برای از بین بردن عامل سرطان از طریق شیمی درمانی و رادیو تراپی است.
این روش ها همواره کاملا موثر نیست و ریشه سرطان یعنی سلول های پایه سرطانی غالبا در برابر این نوع درمان ها مقاومت نشان می دهند و سبب رشد مجدد غده های سرطانی می شوند.
مشکل دیگر این است که سلول های سرطانی ممکن است در میان رگ های خون، در داخل نسوج و نیز اندام های بدن مانند مغز و کبد بیمار زنده باقی بمانند.
به همین دلیل تلاش برای درمان آنها با روش های معمول می تواند زندگی بیمار را تهدید کند.
اکنون دانشمندانی که در انستیتویی در بوستون در مورد روش های جدید در درمان سرطان مطالعه می کنند، دریافته اند که یک داروی موجود به نام سالینومایسن، آنتی بیوتیکی که برای معالجه عفونت های معده و روده احشام به کار می رود، در از بین بردن سلول های پایه سرطانی در موش ها موثر بوده است.
این دارو در از بین بردن سلول های پایه سرطانی در موش ها، صد برابر موثر تر از روش عادی شیمی درمانی بوده است.
این دانشمندان می گویند یک چنین تحولی می تواند به پیدا کردن روش جدیدی برای معالجه سرطان کمک کند ولی قبل از آزمایش آن بر روی انسان، هنوز باید کار زیادی روی این برنامه انجام شود.


=====================================

استفاده از گلولز برای توقف رشد سلولهای سرطانی


پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود به اطلاعات جدیدی در مبارزه با سلولهای سرطانی دست یافتند و نشان دادند که چگونه می توان رشد سلولهای سرطانی را با کاهش گلولز (قند) متوقف کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، از سال 1923 دانشمندان می دانند که سلولهای سرطانی بیشتر از سلولهای عادی گلوکز (قند) مصرف می کنند. اکنون محققان موسسه سرطان هانتسمن و دانشگاه یوتاه دریافتند که این فرایند چگونه رخ می دهد و چگونه می توان با کمک گلوکز رشد تومورها را کنترل و متوقف کرد.
به گفته این دانشمندان، در طول رشد سلولها چه سلولهای عادی و چه سرطانی، گلوکز (قند) و گلوتامین (نوعی اسید آمینه) نقش مهمی ایفا می کنند.
گلوکز و گلوتامین در رشد سلولها بسیار مهم هستند اما تاکنون اعتقاد بر این بود که عملکرد این دو ماده به صورت مستقل انجام می شود.

اکنون این محققان کشف کردند که این دو ماده به صورت تقریبا وابسته به هم فرایند رشد سلولها را اداره می کنند به طوری که با محدود کردن میزان دسترسی گلوتامین استفاده از گلوکز نیز متوقف می شود.
براساس گزارش ساینس دیلی، این دانشمندان با تمرکز بر روی پروتئین MondoA دریافتند که در حضور گلوتامین، MondoA بیان ژنی به نام TXNIP را متوقف می کند. زمانی که این ژن به وسیله MondoA خاموش شد سلولهای عادی شروع به جذب بیشتر گلوکز کردند و به این ترتیب سلولهای توموری گلوگز کمتری به دست آوردند و در نتیجه رشد آنها به تدریج متوقف شد.
     
  
زن

 
ابداع يك وسيله پرتابل با قابليت تشخيص بسيار سريع ويروس‌ها

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي
محققان موفق به ابداع يك وسيله قابل حمل و نقل شده‌اند كه ظرف چند دقيقه ويروس‌ها را شناسايي مي‌كند.

به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصور كنيد كه فقط ظرف چند دقيقه بتوان تشخيص داد كه فردي به يك ويروس آلوده است. اين ايده امروز به واقعيت تبديل شد و حاصل تلاش مهندسان و متخصصان شركت اوستندوم در دانشگاه «توئنت» است.

اين شركت هم اكنون نمونه اوليه وسيله جديد را كه يك شناساگر فراحساس است، تكميل كرده و اميدوار است كه تا اواخر سال 2010 اولين نسخه كاربردي آن وارد بازار شود.

اين شناساگر جديد نه تنها نسبت به تكنيك‌هاي استاندارد فعلي بسيار سريعتر عمل مي‌كند، بلكه در عين حال قابل حمل و نقل بوده و در همه جا قابل استفاده است.

محققان اين شركت ادعا مي‌كنند كه اگر آنتي بادي‌هاي مناسب مربوط به آنفولانزاي خوكي را در اختيار داشته باشند، مي‌توانند و جود ويروس اين بيماري را ظرف پنج دقيقه شناسايي كنند.

به گزارش ايسنا، وسيله ابداعي علاوه بر ويروس‌ها مي‌تواند باكتري‌ها، پروتئين‌ها و مولكولهاي وراثتي دي ان آ را نيز شناسايي كند.

تنها چيزي كه براي استفاده از سيستم تشخيص ويروسي جديد مورد نياز است، يك نمونه اندك از بزاق، خون يا ساير مايعات بدن فردي است كه قرار است، مورد آزمايش قرار بگيرد.

همچنين وجود يك گيرنده مخصوص مانند آنتي بادي مخصوص همان ويروس تحت آزمايش كه به عنوان گيرنده روي تراشه عمل مي‌كند، ضروري است.
     
  
زن

 
نكاتي درباره چند داروي پُر مصرف

در اين مطلب شما را با شيوه استفاده صحيح از چند نوع دارويي كه مصرف آنها در بين مردم شايع است، آشنا مي‌كنيم.
آنتي‌بيوتيك‌ها:

آنتي‌بيوتيك‌ها (پني‌سيلين، تتراسايكلين، اريترومايسين و...) اغلب موجب ايجاد حالت‌ تهوع و ناراحتي معده مي‌شوند.
از ديگر عواقب مصرف اين گروه داروها، ايجاد حالت سرگيجه يا تغييرات خلقي است. اگر پس از مصرف آنتي‌بيوتيك‌ها، دچار خارش و قرمزي پوست يا تنگي نفس شديد، حتما به پزشك مراجعه كنيد.
آنتي‌بيوتيك‌ها را مواقعي مصرف كنيد كه اطمينان داريد علت بيماري شما، عفونت باكتريايي است، زيرا مصرف آنها در بيماري‌هاي ويروسي مانند بيشتر سرماخوردگي‌ها و آنفلوآنزا بي‌تاثير است.
در صورت تجويز آنتي‌بيوتيك، بايد دارو را تا آخرين عدد آن مصرف كرد.
اگر با مشاهده علايم بهبود نسبي، مصرف دارو را قطع كنيد، ممكن است به بازگشت بيماري بيانجامد.
داروهاي كاهش دهنده فشار خون:

در بعضي از افراد، با مصرف اين داروها، سرفه خشك و در موارد بسيار نادر التهاب مري و اختلال تنفسي ايجاد مي‌شود.
گاهي اوقات داروهاي ضد درد و حتي داروهاي ضدبارداري موجب كاهش اثر داروهاي كنترل‌كننده فشار خون و در نتيجه افزايش فشار خون مي‌شوند.
داروهاي مُدر در حد داروهاي ضد فشار خون مؤثرند و از نظر هزينه هم مقرون‌به‌ صرفه‌ترند، ولي پيش از تعويض دارو، حتما با پزشك مشورت كنيد.
كاهش مصرف نمك در رژيم غذايي ضروري است.
مصرف نمك بايد كمتر از يك قاشق چاي‌خوري در روز باشد.
داروهاي قلبي‌‌عروقي:

داروهاي قلبي اغلب عوارض جانبي زيادي دارند كه شايع‌ترين آنها سرگيجه، ورم به‌ويژه در پاها ، سردرد، اسهال، تغيير در بينايي، مشكلات تنفسي، مسموميت كبد و انعقاد خون است.
نكته مهم در مورد مصرف اين داروها اين است كه به‌هيچ‌وجه نبايد چند نوع داروي قلبي را هم‌زمان مصرف كنيد.
بعضي از داروهاي قلبي موجب مشكلات انعقاد خون مي‌شوند. به همين علت، در صورت مراجعه به دندانپزشك يا قبل از انجام هر نوع جراحي، حتما پزشك را از دارويي كه مصرف مي‌كنيد، مطلع كنيد.
داروهاي ضدآسم:

داروهاي ضدآسم ممكن است موجب اختلال صوتي يا عفونت قارچي در داخل دهان شوند.
براي پيشگيري، حتما پس از استفاده از اين داروها، دهان خود را بشوييد و دندان‌هايتان را مسواك بزنيد.
استفاده طولاني‌مدت از داروهاي ضدآسم ممكن است به پوكي استخوان منجر شود. در اين صورت، آزمايش پوكي استخوان به خصوص براي زنان يائسه لازم است.
زياد مصرف كردن داروي گشادكننده مجاري تنفسي در حمله آسم، موجب بروز اختلالات قلبي مي‌شود.
اگر از اسپري آسم بيشتر از سه بار در هفته استفاده ‌كنيد، ممكن است بدنتان نسبت به دارو مقاوم شده و ديگر اثربخشي چنداني نداشته باشد. براي پيشگيري از آن، با پزشك مشورت كنيد.
     
  
زن

 
ظروف يك بار مصرف منتقل كننده 118نوع بيماري است

استفاده از ظروف يك بار مصرف بيش از يكصد و هيجده نوع بيماري را به مصرف كنندگان منتقل مي كند.
سيد مرتضي مير لوحي درگفتگو با خبرنگار سلامت نيوز دراصفهان افزود: استفاده از ظروف پلاستيكي و يكبار مصرف براي نگه داشتن مايعات داغ و غذاهاي گرم بسيار مضر و داراي عوارض جبران ناپذيري برروي سلامتي انسان است.
وي بيان داشت: زمانيكه چاي و آب داغ، قهوه و غذاهاي گرم درظروف يكبار مصرف ريخته مي شودُ از اين نوع ظروف مواد شيميايي سمي منتشر و در مايعات حل مي شود و باعث بروز بيماريهاي همچون سرطان هاي ريهُ كبد و پروستات مي شود.
محقق و كارشناس بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان خاطرنشان كرد: درصورت نياز مي توان از ظروف يكبار مصرف گياهاي به جاي ظروف يكبار مصرف پلاستيكي استفاده نمود تا از عوارض اين ظروف در امان ماند.

================================


روزهای بارانی قدرت حافظه را افزایش می‌دهد


پژوهشگران استرالیایی دریافتند که آسمان ابری و بارانی به دلیل تاثیرمثبتی که برافزایش قدرت حافظه دارد،‌برای مغز مفید می‌باشد.
دیلی تلگراف در گزارشی اعلا‌م کرد که نیمی از دانشجویان دانشکده ‌روان‌شناسی دانشگاه نیو ساوت ولز، طی دو ماه از خریداران مغازه‌ای در سیدنی سوالا‌تی به عمل آوردند و در نهایت به این نتیجه‌گیری دست یافتند که این افراد در زمانی که به دلیل گرفتگی هوا دچار افسردگی می‌شوند، نتایج بهتری را در تست‌های حافظه برای خود به ثبت می رسانند.
نتایج این تحقیق که در مجله روان‌شناسی تجربی به چاپ رسید، تقویت کننده پژوهش‌های قبلی دال بر کسب نمرات بالا‌تر توسط دانش آموزان غمگین در قیاس با دانش آموزان شاد بود.
پژوهشگران اظهار داشتند که شاد بودن به بی خیالی فرد منجرمی شود و وی را از تمرکز برآنچه در اطرافش می‌گذرد باز می‌دارد؛ در حالی که در شرایط افسردگی و غم، ذهن فرد متمرکز می شود.
     
  
زن

 
با انواع خميردندان آشنا شويد

مي ‌گويند شايد در آينده نيازي به خريد خميردندان نداشته باشيد، چون مسواك‌ هاي نسل آينده، شما را از مصرف خميردندان بي ‌نياز مي ‌كنند. دانشمندان در داخل اين مسواك‌ ها، هسته ‌اي از جنس "دي‌اكسيد‌تيتانيوم" قرار داده‌اند كه موجب نوعي واكنش الكتروشيميايي مي ‌شود كه به راحتي پلاك ‌هاي ميكروبي و جرم را از روي دندان‌ ها برمي‌ دارد. ولي تا قبل از اينكه چنين مسواك‌ هايي به بازار بيايند، شما بايد همچنان به دنبال خريد يك خميردندان مناسب باشيد.
مطلب زير را بخوانيد تا خميردنداني را بخريد كه علاوه بر طعم و رنگ دلخواه شما، بتواند از پوسيدگي دندان‌ هاي شما نيز پيشگيري كند.
خميردندان هاي ضد پوسيدگي

خميردندان ‌هاي حاوي فلورايد، اثر كاهش دهندگي پوسيدگي دندان‌ ها را بر عهده دارند. مطالعات نشان مي ‌دهد اگر شما در سنين كودكي يعني حدود 2 سالگي از خميردندان فلورايد دار استفاده كنيد و همچنان به مصرف آن در سنين بزرگسالي ادامه دهيد، مي‌ توانيد تا 44 درصد از پوسيدگي دندان ‌ها جلوگيري كنيد. اگر شما دنبال خريد اين خميردندان ‌ها هستيد، بايد بگويم كه در اين نوع خميردندان‌ها معمولا فرمول فلورايد و يا كلمه فلورايد دار را به زبان كشور سازنده روي تيوپ خمير دندان مي‌ نويسند.
خميردندان‌هاي سفيد كننده

اين روزها خيلي ‌ها به دنبال خريد خميردندان‌هايي هستند كه هر چه بيشتر دندان ‌هايشان را سفيد كند. از طرفي ديگر شركت‌ هاي سازنده خميردندان نيز در رقابت شديد با هم هستند تا خميردندان‌ هايي را ارايه دهند كه مشتريان بيشتري را به خاطر خواص سفيد كنندگي بيشتر آن، جذب كند.

ولي شما بايد به عنوان يك مصرف كننده از خميردندان‌هاي سفيد كننده انتظارات منطقي داشته باشد.
اين خميردندان ها داراي مواد ساينده و پاك ‌كننده قوي هستند كه موجب تميزي و سفيدي و شفافيت دندان‌ها مي‌شوند.
لذا اگر دندان‌هايي سالم و بدون پوسيدگي داريد، ما خريد اين خميردندان‌ ها را به شما توصيه مي ‌كنيم، ولي اگر دندان‌هايتان داراي پوسيدگي متعدد و ميناي آسيب ديده است، بهتر است دور اين خميردندان‌ها را خط بكشيد، چون مواد شيميايي قوي موجود در آنها به طور مستقيم روي عاج دندان قرار گرفته و سبب بروز حساسيت دنداني در شما مي‌ شود.
خميردندان‌ هاي ضد حساسيت

بيشتر شركت هاي توليد كننده خميردندان در ميان محصولات خود، خميردندان هاي ضد حساسيت را هم به بازار عرضه مي ‌كنند. اين خميردندان‌ها مخصوص افرادي است كه دندان‌ هاي حساسي دارند و با خوردن بستني يا آب يخ يا چاي و قهوه داغ، ناگهان دندان‌هايشان درد شديدي را احساس مي ‌كند.
اگر شما هم چنين مشكلي داريد يك تيوب از اين خميردندان ‌ها بخريد، ولي فراموش نكنيد اين خميردندان‌ها براي استفاده روزمره و دايمي نيست. به طور معمول بايد دو هفته از اين خميردندان‌ها استفاده كنيد و بعد از آن تا چند هفته با خميردندان‌ معمولي دندان ‌هايتان را مسواك بزنيد. سپس با توصيه دندان پزشك، براي برطرف شدن مشكلتان، يك يا چند دوره ديگر از اين خميردندان‌ها استفاده كنيد.
خميردندان‌ هاي ضد جرم

اگر سيگاري باشيد، گاهي وسوسه مي‌ شويد كه يك خميردندان ضد جرم مخصوص سيگاري ها را بخريد و از شر جرم‌ هاي روي دندان‌ و تغيير رنگ آن خلاص شويد.

ما به شما توصيه مي ‌كنيم كه از خميردندان هاي ضد جرم استفاده نكنيد. اين خمير‌دندان‌ ها حاوي موادي است كه قدرت سايندگي شان بالاست. بنابراين اگر شما هر شب از اين خميردندان ها استفاده كنيد، بايد در انتظار سايش ميناي دندان هايتان باشيد كه از اين محل‌هاي ساييدگي، دندان‌ها حساس مي‌ شوند و شما با خوردن هر خوراكي يا نوشيدني سرد و گرم احساس درد خواهيد كرد.
ذرات ساينده اين خميردندان ها، سايش لثه‌ ها را هم در پي دارند. بنابراين اگر سيگاري‌ نيستيد، اصلا چنين خميردنداني را نخريد.
اگر هم سيگاري هستيد استفاده از اين خميردندان‌ها را به يك ‌بار در هفته و يا هر دو هفته يك ‌بار كاهش دهيد.
خميردندان ‌هاي چيني

شايد برخي از خميردندان ها، قيمت بسيار ارزاني داشته باشند. بيشتر اين خميردندان‌ ها، چيني هستند كه استفاده از آن ها ممنوع اعلام شده است. چندي پيش اخباري درباره سمي بودن تركيبات خميردندان‌هاي چيني در بازارهاي جهاني پخش شد و بسياري از كشورها واردات خميردندان از چين را ممنوع كردند.
توصيه آخر

هنگام خريد خمير دندان، بايد وجود موادي مانند "دي‌اتيلن گليكول، دي ‌گليكول" و يا "دي‌ گليكول استئارات" را در آن بررسي كنيد، اما ممكن است بعضي از خميردندان ‌ها، ليست مواد تشكيل ‌دهنده را ذكر نكرده باشند كه در اين صورت بايد به نام كشور سازنده، نشان استاندارد و مجوز وزارت بهداشت توجه كنيد.
     
  
زن

 
درمان کلی گرا: روش درمانی جدید

چه موقع بدن فرصت این را پیدا می کند که به وضعیت تعادل برسد؟ در اکثر روش های درمانی مشکل ریشه ای برطرف نمی شود و اینجاست که درمان کلی پیش می آید که در جهت رفع مشکل ریشه ای است و زمان زیادی می برد.
درمان کلی گرا بر جلوگیری از بیماری و حفظ سلامت بدن تمرکز دارد و سلامت را تعادل و توازن بدن در هر دو سیستم فیزیکی و روحی می داند.
همه این جوانب وابسته به یکدیگرند. هرگونه عدم هماهنگی استرسی برای بدن به شمار می رود که ممکن است منجر به بیماری شود. بنابراین برای مقابله با بیماری، روش های درمانی مختلفی پیش روی شماست که مکانیزم بدن را تقویت می کند. مصرف گیاهان دارویی نیز چنین نتیجه ای در بر دارد.
ابتدا توضیح کوتاهی درمورد مکانیزم بدن ارائه می کنیم: دهان حاوی گیرنده هایی است که به مغز متصل هستند و اندورفین تولید می کنند. غددی نیز در بدن وجود دارد مثل تیروئید، پاراتیروئید، هیپوفیز، آدرنال، در خانم ها تخمدان و در آقایان بیضه ها که همه بخشی از سیستم ایمنی بدن و کارخانه داروها را تشکیل می دهند.
زمانیکه شما ار دارو استفاده می کنید یا حتی قرص مصرف می کنید که به شکل کپسول موجود هستند، از ورودیه اصلی عبور می کنید.
اگر کپسول را شکسته و آنرا روی زبانتان بپاشید، گیرنده های روی زبان که به مغز متصلند آنرا به غدد مختلف بدن میرسانند. با نگهداشتن آن دارو روی زبانتان بدن شما شروع به ترشح اندورفین می کند. اما وقتی آن کپسول را به دهان می گذارید، آن ماده تاثیری روی زبانتان یا چیزهای دیگر ایجاد نمی کند. فقط زمانیکه به معده می رسد شروع به فعالیت می کند و از ورودیه اصلی که اول باید مورد توجه قرار گیرد، عبور می کند.
یک روش درمانی جدید ابداع شده است که فقط روی زبان کار می کند. در این روش درمانی به پزشکان آموزش داده شده است که کدام قسمت های زبان به کدام قسمت از بدن متصل است.
در چین و هند می توانستند زبان بیمار، درون بینی و عنبیه چشم او را بخوانند. این سه قسمت بودند که تعیین می کردند بیمار چه مشکلی دارد.
امروزه پزشکان به زبان شما نگاه می کنند تا ببینند که ترک یا چیزی مثل آن نداشته باشند. هر قسمت از زبان که مشکل داشته باشد نشاندهنده این است که آن عضو بدن که به آن قسمت متصل است دچار مشکل شده است، مثلاً کبد و آنوقت برای درمان آن دارو تجویز می کنند.
اینطور به قضیه نگاه کنید. به طور کلی، وقتی کسی دچار مشکل می شود مثلاً دچار کمر درد شدید می شود دارویی که معمولاً برای او تجویز می شود والیوم است. اما ممکن است این کمر درد از روی خستگی، فقدان هماهنگی بدن یا حتی مشکل قلبی باشد.
در درمان کلی گرا ما به دنبال ریشه مشکل می گردیم. شاید این روش درمانی کمی آزاردهنده باشد اما خوب عمل می کند. در این روش درمانی به جای تجویز آسپیرین و مسکن برای فرد، تمرینات ورزشی به او تجویز می شود که ابتدا توسط خود پزشک برای فرد در مطب انجام می شود و بعد از بیمار خواسته می شود که هر روز خود این تمرینات را تکرار کند.
همه ما یاد گرفته ایم که برای از بین بردن درد یا مشکلات جسمی خود قرص بخوریم. اما باید بدانیم که آن مشکل در جسم ما دلیل دارد و با پیدا کردن آن دلیل است که می توانیم آنرا درمان کنیم. به این طریق است که بدن خود را متوازن می کند
منبع : مردمان
     
  
زن

 
مراقب خطر داروهای ماهواره ای باشید


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هیچ نوع مرکز رسمی و دارای مجوزی برای فروش دارو به صورت اینترنتی یا ماهواره ای در فارس و ایران وجود ندارد، نسبت به تقلبی بودن اکثر این داروها هشدار داد.
به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، هاشم منتصری بعد از ظهر امروز در نشستی خبری افزود: طی مدت اخیر، عرضه داروها از طریق اینترنت یا ماهواره در برخی کشورها از جمله ایران در حال شروع است که بر اساس آخرین اطلاعات موجود، در حال حاضر هیچ مرکز دارای مجوزی برای عرضه دارو به صورت اینترنتی یا ماهواره وجود ندارد و ما نیز قانونی برای این نوع عرضه نداریم.
وی عنوان کرد: هرکس برای فروش داروها به صورت اینترنتی یا ماهواره ای در کشور اقدام کند، مشمول قوانین عرضه دارو در خارج از شبکه رسمی و به شکل قاچاق و داروهای تقلبی قرار می گیرد.
هاشم منتصری تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی، خطرات ناشی از مصرف این داروها را به کشورهای عضو اعلام کرده و نسبت به عوارض مصرف داروهایی که با این شیوه عرضه می شوند، هشدار داده است.
بر اساس تحقیقات انجام شده در کشورهایی که مجوز عرضه داروها به صورت اینترنتی و ماهواره ای داده شده است، اکثر داروهای عرضه شده از این طریق تقلبی هستند.


وی خاطرنشان کرد: داروهای تقلبی نه تنها از نظری ایمنی، اثر بخشی، ماهیت نوع ماده دارویی، کیفیت، کمیت و خلوص ماده دارویی، مشابه داروهای رسمی که با مجوز در کشورها تولید و عرضه می شوند، نیستند، بلکه به دلیل اینکه شرایط لازم برای تولید، حمل و نقل و نگهداری آنها رعایت نمی شود، حاوی مواد بسیار خطرناک و سمی می شوند که قابل تشخیص توسط افراد عادی نیست. بنابراین نه تنها اثر درمانی ندارند، بلکه سلامت مصرف کننده را در کوتاه یا دراز مدت به خطر می اندازند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر لزوم اعتماد مردم به تولیدات دارویی داخلی و استفاده از آنها بیان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته، داروهای تولید شده ی خود را به منظور مصرف داخلی کنترل می کنند، ولی بر داروهایی که قرار است به کشورهای دیگر صادر شود، نظارتی ندارند و با همان حساسیت، آنها را کنترل نمی کنند، بنابراین توانمند شدن کشور در تولید و عرضه داروهای با کیفیت بالا می تواند سلامت مردم را بیشتر تضمین کند.

منتصری افزود: در بسیاری از موارد مشاهده شده که داروها یا فرآورده های آرایشی- بهداشتی تولید شده در کشورهای پیشرفته که به دلیل غیر استاندارد بودن، مجوز عرضه در آن کشور را کسب نکرده اند، به صورت قاچاق در کشورهای دیگر عرضه می شوند.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نحوه ورود داروهای خارجی به صورت رسمی به کشور نیز بیان کرد: داروهای خارجی از طریق نمایندگی های رسمی و شرکت های دارویی مجاز وارد کشور می شوند و قبل از ورود نیز شرایط تولید و حمل آن بر اساس استانداردها، توسط مقامات مسئول دارو و غذای کشور کنترل می شود.
وی عنوان کرد: داروهای خارجی قبل از ورود به کشور مورد آزمایش و ارزیابی کمی و کیفی قرار می گیرند و پس از تطبیق با استانداردهای جهانی و کشوری، اجازه توزیع و مصرف پیدا می کنند و در صورت بروز مشکلاتی در بخش کیفیت و کمیت، نه تنها شرکت وارد کننده دارو، بلکه شرکت تولید کننده نیز پاسخگوی مردم و مسئولان کشور خواهد بود.
     
  
زن

 
لامپ کم مصرف هم ضررهایی دارد

لامپ کم مصرف در دسته لامپ های فلورسنت قرار می گیرد و تولید نور آن تقریبا با لامپ مهتابی یکی است. مقدار زیاد اشعه ماورای بنفش این لامپ در طولانی مدت، آسیب های جدی به چشم، پوست و ... وارد می کند.
دانشمندان انگلیسی اعلام کردند: لامپ‌ کم مصرف می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. افرادی که پوستی حساس دارند، بیش از سایر افراد از این لامپ‌ها آسیب می‌بینند، چون میزان پرتو ناشی از آنها از لامپ‌های معمولی بیشتر است.
کارشناسان انجمن پوست انگلیس معتقدند: لامپ‌های کم مصرف موجب تسریع ابتلا به بیماری‌های پوستی و از جمله سرطان پوست و هم‌چنین سرگیجه و میگرن در افراد مبتلا به صرع می‌شوند.
همچنین متخصصان هشدار داده اند که استفاده مداوم از لامپ های فلورسنت موجب بروز عوارض بسیاری از جمله سردرد ، اگزما و دیگر عوارض پوستی می شود.
به گزارش هلت دی نیوز، بسیاری افراد نسبت به لامپ های الکتریکی حساس هستند و همین امر موجب می شود عوارض استفاده از لامپ های فلورسنت در آنها بیش از دیگران بروز کند.
لذا متخصصان پوست به این نتیجه رسیده اند که بهتر است در محل هایی که افراد مدت طولانی در آنجا حضور دارند از این لامپ ها استفاده نشود و در عوض در مکان های عبور و مرور، راهروها، پارکینگ ها و دستشویی ها می توان از این گونه لامپ ها استفاده کرد.
عوارض لامپ های فلورسنت در مواردی به قدری شدید است که موجب بروز دانه های قرمز پوستی و اگزمای شدید می شود.

كارشناس مسئول بهداشتِ پرتوهای وزارت بهداشت، با بیان این كه در آینده‌ای نزدیك لامپ‌های فلورسنتی فشرده (کم مصرف) جایگزین لامپ‌های رشته ای (معمولی) كنونی خواهند شد، برخی نكات ایمنی و بهداشتی را در استفاده از لامپ‌های فلورسنتی كه تكنولوژی متفاوتی با لامپ‌های رشته‌ای دارند، متذكر شد.
مهندس علی گورانی با بیان این كه نور حاصل از لامپ‌های رشته‌ای ناشی از عبور جریان برق از رشته فلزی در خلا است، اظهار كرد: مكانیسم تولید نور در لامپ‌های رشته‌ای متفاوت از لامپ‌های فلورسنتی فشرده است. نور حاصله از لامپ‌های فلورسنتی ناشی از بخارات فلز جیوه است.
مهندس گورانی افزود: هم‌وطنان باید بدانند كه تكه‌های خرد شده لامپ‌های کم مصرف و مهتابی مانند لامپ‌های معمولی بی‌ضرر نیستند، زیرا جیوه ی موجود در آنها سمی است. از این رو پس از خراب شدن و شکستن نمی‌توان نظیر لامپ رشته‌ای آنها را دور انداخت، بلكه باید با دقت و احتیاط آنها را جمع‌آوری كرد تا جیوه در هوا و محیط پخش نگردد.
وی ادامه داد: همچنین باید با خرید لامپ‌های استاندارد، رعایت نكات فنی حین نصب و استفاده، از قبیل رعایت فاصله از بی‌خطر بودن آن اطمینان حاصل کرد.
گردآوری کننده: نیره ولدخانی- تبیان
     
  
زن

 
تلفن همراه باعث خارش پوست مي‌شود


وقتي سر و کله يک جوش دردناک روي بخشي از پوست پيدا مي‌شود، بعضي‌ها به درمان‌هاي خانگي مي‌پردازند و بعضي‌ها هم به متخصص پوست مراجعه مي‌کنند، ولي مساله اصلي آن است که قبل از هر درماني، بايد بدانيد که اين جوش دقيقا چه نوع جوشي است و اين مسئله فقط به وسيله يک متخصص پوست تشخيص داده مي شود.
اغلب جوش‌هاي پوستي، ظاهري مشابه يکديگر دارند، بنابراين به همين سادگي‌ها نمي‌توان با ماليدن يک پماد خانگي، آنها را درمان کرد.
دکتر حسين طباطبايي، متخصص پوست و مو درباره انواع جوش‌ها و راه‌هاي درمان آنها، نکات جالب و کليدي را بيان مي کنند.
آقاي دکتر! چرا بعضي‌ها پس از حرف‌زدن با تلفن همراه پوست گوش و صورتشان به خارش مي افتد؟

اگر چنين تجربه‌اي داشته‌ايد بايد بگوييم که شما تنها کسي نيستيد که دچار اين مشکل شده‌ايد. به تازگي انجمن متخصصان پوست انگلستان هشدار داده است که استفاده طولاني‌مدت از تلفن همراه موجب بروز يک نوع حساسيت پوستي مي‌شود. اغلب افراد عادت دارند که تلفن همراه را ساعت‌ها در تماس با گوش و صورت خودشان نگه دارند و همين عادت باعث بروز جوش‌هايي در ناحيه تماس پوست با تلفن همراه مي‌شود.
عامل اصل در بروز اين گروه از جوش‌ها، نيکل موجود در سطح صفحه شماره‌گير تلفن‌هاي همراه است که برخي از افراد به آن حساسيت نشان مي‌دهند و دچار جوش ‌هاي پوستي خارش‌ داري به نام «درماتيت تماسي» مي‌شوند.
شايد اگر شما دچار چنين جوش‌هايي شده باشيد و به پزشک مراجعه کرده باشيد، در وهله اول پزشک تشخيص نداده باشد که علت آن تلفن همراه شما و مکالمه تلفني طولاني مدت با آن است، ولي جالب است بدانيد که محققان «مايوکلينيک‌» با بررسي 22 نوع گوشي مشهور و پرطرفدار در دنيا به اين نتيجه رسيدند که 10 نوع از اين گوشي ها، داراي نيکل در صفحه نمايش خود بوده اند.
جوش‌هاي پوستي چه انواع و اقسامي دارند؟

جوش‌هاي پوستي يا" آکنه ولگاريس" دو نوع طبقه‌بندي دارند: يکي بر حسب نوع ضايعات و دوم بر حسب محل ضايعات. بر حسب نوع ضايعات به انواع کومدون، پاپول، ندول، پوستول و کيست طبقه‌بندي مي‌شوند و بر حسب محل ضايعات شامل جوش‌هاي صورت، سينه، پشت و بازو هستند.

يکي از معروف‌ترين و مشهورترين جوش‌ها، آکنه يا جوش جواني است. براي درمان آن چه راهکارهايي را پيشنهاد مي‌کنيد؟


درمان جوش جواني يا "آکنه ولگاريس" بستگي به سن، محل ضايعات، نوع ضايعات، بيماري زمينه‌اي فرد مبتلا و وضعيت روحي‌-رواني او متفاوت است و توصيه‌ کلي اين است که جوش‌ها را دستکاري نکنند. به هيچ‌وجه از کيسه يا ليف استفاده نکنند و آنها که پوست چرب دارند از شوينده‌هاي مناسب استفاده کنند.
پرهيز غذايي براي درمان جوش هاي جواني از نظر علمي جايگاهي ندارد، ولي اگر فرد جواني اظهار کند با خوردن بعضي غذاها، ادويه‌ها، تنقلات و... جوش‌هايش بدتر مي‌شوند، بهتر است از خوردن اين مواد غذايي پرهيز کند.
چرا بعضي‌ها پس از مصرف يک نوع دارو، ناگهان دچار جوش‌هاي دردناکي مي‌شوند؟

اغلب اوقات علت چنين جوش‌هايي که پس از مصرف يک داروي خاص، سروکله‌شان روي پوست پيدا مي‌شود، حساسيت به آن داروست. اگر کسي بر اثر مصرف دارو، دچار حساسيت و جوش‌هاي پوستي شد، لازم است به متخصص پوست مراجعه کند.
متخصص پوست با آزمايش‌هاي پوستي ويژه‌ايي نوع داروي مشکوک را شناسايي مي‌کند. پس از شناسايي داروي حساسيت زا، فرد بايد از مصرف آن خودداري کرده و با مشورت پزشک از داروي جايگزين استفاده کند.
کورک‌ها، از آن دسته جوش‌هايي هستند که بسيار دردناک‌اند و گاهي فرد را از نشستن عاجز مي‌کنند. با آنها بايد چه کرد؟


کورک و دمل بيماري عفوني فوليکول مو و پوست است که بر اثر عدم رعايت بهداشت شخصي و بيماري‌هاي تضعيف‌کننده سيستم ايمني مانند ديابت و کم‌خوني ظاهر مي‌شود.
معمولا براي درمان دمل و کورک که از جمله جوش‌هاي پوستي دردناک به شمار مي‌آيند، بايد علت زمينه‌ايي آن برطرف شود، مثلا بيماري ديابت و کم‌خوني فرد کنترل شود.
پس از آن با مصرف آنتي‌بيوتيک‌هاي مناسب، باکتري‌هاي مسبب کورک و دمل را از بين ‌برد.
گاهي در اثر گرما و پوشيدن لباس‌هاي تنگ، کشاله ران دچار جوش‌هاي خارش‌داري مي‌شود. با اين دسته جوش‌هاي ناشي از عرق‌سوز شدن چه کنيم؟


عرق سوز شدن معمولا در اثر افزايش تعريق در محيط‌هاي گرم و مرطوب رخ مي‌دهد که اگر فرد مدت طولاني بدن خود را نشويد، ممکن است در اين محيط عرق‌سوز شود.
براي درمان آن بايد دوش ‌آب سرد گرفت و همزمان از داروهاي کراتوليتيک مثل سولفورو لوسيون‌هاي ضد خارش استفاده کرد.
در ضمن بهتر است به جاي لباس‌هاي تنگ و چسبان از لباس‌هاي نخي و گشاد استفاده کرد و از خوردن غذاهاي پر ادويه خودداري کرد.
     
  
زن

 
جمع آوری استامینوفن کدئین از داروخانه‌‏ها

معاون وزیر بهداشت و درمان از جمع آوری داروی استامینوفن کدئین به زودی از سطح داروخانه‌‏های‌‏کشور خبر داد.
حسن امامی رضوی با اعلام این خبر افزود:
مصرف بالای داروهای مسکن و ضد درد درمیان مردم افزایش یافته است و از آنجا که این داروها اعتیادآور و دارای عوارضی سوء بر بیماران هستند جمع آوری و کنترل مصرف آن در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.


به گزارش ایلنا (خبرگزاری کار ایران)، وی ادامه داد: درحال حاضر بحث جمع آوری داروی استامینوفن کدئین به صورت جدی مطرح شده است و قرار است که فقط داروی استامینوفن ساده‌‏ بیشتر توزیع شود.
معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: اعتیاد آور بودن داروهای مسکن و افزایش مقاومت بدن نسبت به اثرات درمانی این داروها در کنار موضوعاتی همچون احتمال شیوع بیماری‌‏های افسردگی در این بیماران موجب شده است تا طبق دستورالعملی جدید، مصرف این داروها جزء اقلام داروهای نسخه‌‏ای و با تجویز پزشک قرار گیرد

========================================

ماده مخدر استامینوفن نصف شد


مدیر كل داروی وزارت بهداشت گفت: "برای جلوگیری از سوء استفاده از استامینوفن كدئین میزان كدئین این قرص از 20 میلی گرم به 10 میلی گرم در هر قرص كاهش یافت."

به گزارش خبرگزاری فارس محمدرضا فاضلی ‌افزود: "داروی استامینوفن كدئین جزء داروهای مخدر و خارج از فهرست داروهای بدون نسخه است و فروش بدون نسخه ی آن ممنوع است، اما با توجه به فروش بدون نسخه ی این دارو در داروخانه‌ها (ضمن برخورد با داروخانه های متخلف)، میزان كدئین این قرص ها به نصف كاهش یافته است تا امكان سوء استفاده از این قرص‌ها كمتر شود."
وی اضافه كرد: "علاوه بر استامینوفن كدئین، قرص ترامادول نیز به عنوان یك مسكن قوی جزء داروهای مخدر است كه متاسفانه مصرف این داروی مخدر طی یك سال گذشته حدود 5/2 برابر افزایش یافته است."
وی اضافه كرد: "فروش این دو دارو، بدون نسخه ی پزشك در همه داروخانه‌ها ممنوع است و به همه دانشگاه های علوم پزشكی ابلاغ شده است تا نظارت بیشتر و برخورد شدیدتری با داروخانه‌هایی كه این داروها را بدون نسخه می‌فروشند داشته باشند و جرایم سنگینی برای این داروخانه‌ها اعمال ‌شود."
     
  
صفحه  صفحه 7 از 72:  « پیشین  1  ...  6  7  8  ...  71  72  پسین » 
علم و دانش

Medical Content | مطالب پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA