انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 22 از 33:  « پیشین  1  ...  21  22  23  ...  32  33  پسین »

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟


زن

 
آيا مي دانستيد کلاغ ها باهوش تر از آنی هستند که فکر می کنید

در طول تاریخ، انسان ها همواره از هوش کلاغ ها در عجب بوده اند. کلاغ ها خیلی زرنگ اند. گاهی هم ممکن است کمی فریبکار هم به نظر برسند.

در طول تاریخ، انسان ها همواره از هوش کلاغ ها در عجب بوده اند. کلاغ ها خیلی زرنگ اند. گاهی هم ممکن است کمی فریبکار هم به نظر برسند. کلاغ ها به خانواده کلاغ (Corvidae) تعلق دارند.یک گروه از کلاغ ها «قاتل» نامیده شوند، بعضی از افراد هم آنها را پیام آور مرگ می دانند. برخی از افراد کلاغ ها را باهوش می دانند زیرا قادرند وسایل و غذاها را سرقت کنند.

مغز کلاغ تنها به اندازه انگشت شست انسان است، با این حساب هوش این پرنده چقدر است؟ در این مطلب این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

هوش کلاغ به اندازه هوش یک کودک 7 ساله است

ممکن است مغز کلاغ نسبت به مغز یک انسان کوچک باشد، اما آن چه اهمیت دارد نسبت اندازه مغز کلاغ نسبت به اندازه خود جانور است. این اندازه مغز نسبت به اندازه حیوان است که اهمیت دارد.

به گفته پروفسور جان مارزلوف دانشگاه واشنگتن، کلاغ در اصل یک میمون پرنده است. این که آیا میمون رفتار دوستانه تری با انسان دارد یا کلاغ بستگی زیادی به این دارد که شما چه رفتاری با یک کلاغ (یا دوستانش) دارید.
     
  
زن

 
کلاغ ها چهره انسان ها را تشخیص می دهند

آیا شما می توانید یک کلاغ را از کلاغ دیگر تشخیص دهید؟ از این نظر کلاغ ممکن است از شما باهوش تر باشد، زیرا کلاغ می تواند چهره های افراد را از هم تشخیص دهد.

گروه مارزلوف کلاغ هایی را گرفتند، بر آنها برچسب زدند و سپس آزادشان کردند. اعضای گروه حین این کار ماسک های مختلفی می پوشیدند. کلاغ ها شیرجه می زدند و با عصبانیت به افراد ماسک دار پرخاش می کردند البته تنها اگر ماسک به وسیله کسی پوشیده شده بود که با آنها آشنا بودند.



آیا می دانستید کلاغ ها درباره شما با سایر کلاغ ها صحبت می کنند

اگر فکر کنید که دو کلاغ تماشایتان می کنند و قارقار می کنند و درباره تان با همدیگر صحبت می کنند، احتمالاً درست فکر کرده اید. در مطالعه مرزلوف، حتی کلاغ هایی که هرگز اسیر نشده بودند، به دانشمندان حمله می کردند.

چگونه کلاغ ها مهاجمین خود را برای کلاغ های دیگر توصیف می کنند؟ واقعیت این است که درباره ارتباطات کلاغ ها با یکدیگر درک خیلی کمی وجود دارد. به نظر می رسد که شدت، ریتم و طول قارقارها اساس زبان آنها را تشکیل می دهد.

کلاغ ها به خاطر می سپرند که شما چه کار کرده اید

به نظر می رسد که کلاغ ها می توانند کینه شان را به فرزندانشان منتقل کنند - حتی نسل های بعدی کلاغ ها هم به دانشمندان ماسک دار واکنش تهاجمی نشان می دادند.

نمونه دیگری از حافظه کلاغ ها به مورد شهر گاتهام آمریکا مربوط است. در این مورد حدود نيم ميليون کلاغ در مسیر مهاجرت خود در گاتهام متوقف شدند و محصولات کشاورزان را در معرض تهدید قرار دادند.

شهردار شهر به کلاغ ها اعلان جنگ داد و شکارشان شروع شد. از آن به بعد، کلاغها از مسیر خود را کج می کنند و به اندازه کافی بالا پرواز می کنند تا از شلیک گلوله در امان بمانند. البته این کارشان مانع از این نمی شود که چیزهایی را بر روی شهر نیندازند.
     
  
زن

 
کلاغ ها از ابزار استفاده می کنند و مشکلات را حل می کنند

کلاغ ها از چندین نوع ابزار استفاده می کنند و تنها غیرپستاندارانی هستند که ابزار جدیدی می سازند. کلاغ ها علاوه بر استفاده از چوب به عنوان نیزه و قلاب، سیم ها را هم برای ساخت ابزار خم می کنند، حتی اگر هرگز قبلاً با سیم مواجه نشده باشند.

در افسانه ها آمده است که یک کلاغ تشنه سنگ هایی را به داخل پارچ آب می اندازد تا سطح آب را بالا ببرد و از آن بنوشد.

دانشمندان آزمایشی انجام دادند تا ببینند که آیا واقعاً کلاغ ها این قدر باهوشند. به این ترتیب که شیء شناوری را در یک لوله عمیق قرار دادند. کلاغ های شرکت کننده در آزمایش، اشیاء متراکمی را به آب انداختند تا زمانی که شیء در دسترس قرار گرفت. کلاغ ها اشیائی را که در آب شناور می شدند یا آنهایی را که برای ظرف خیلی بزرگ بودند را برای انداختن در داخل لوله انتخاب نکردند.

بچه های انسان این درک از جابجایی حجم را در حدود سن 7-5 سالگی به دست می آورند.
     
  
زن

 
کلاغ ها برای آینده برنامه ریزی می کنند

برنامه ریزی برای آینده تنها ویژگی انسان ها نیست. به عنوان مثال، سنجاب ها برای روزهای مبادا غذا ذخیره می کنند. کلاغ ها نه تنها برای رویدادهای آینده برنامه ریزی می کنند بلکه به فکر کلاغ های دیگر هم هستند.

وقتی که یک کلاغ غذا ذخیره می کند، به اطرافش نگاه می کند تا ببیند جانوری او را مشاهده می کند یا نه. اگر ببیند که جانور دیگری تماشایش می کند، وانمود می کند که گنجینه اش را پنهان می کند اما درواقع آن را در پرهایش پنهان می کند. سپس کلاغ پرواز می کند تا نقطه مخفی جدیدی پیدا کند.

اگر کلاغی کلاغ دیگری را ببیند که ثروت خود را مخفی می کند، قاعده بازی را می داند و فریب نمی خورد. در عوض، کلاغ اول را تعقیب می کند تا به کشف جدیدش دست یابد.



کلاغ ها خود را با شرایط جدید وفق می دهند

کلاغ ها خود را به زندگی در دنیای انسان ها تطبیق داده اند. کلاغ ها ما را تماشا می کنند که چه کاری انجام می دهیم و از ما یاد می گیرند.

کلاغ هایی دیده شده اند که آجیل ها را در ترافیک ماشین ها می اندازند تا شکسته و باز شوند. حتی چراغ های راهنمایی رانندگی را تماشا می کنند و فقط زمانی آجیل ها را پس می گیرند که چراغ عابر پیاده روشن باشد.

همین به خودی خود باعث می شود که کلاغ زرنگ تر از بیشتر عابران پیاده باشد. کلاغ هایی دیده شده اند که برنامه رستوران ها و روزهای گذاشتن زباله را به خاطر می سپرند تا از پرسه زدن در میان زباله ها بهترین بهره را ببرند.
     
  
زن

 
کلاغ ها قیاس ها را می فهمند

کلاغ ها مفاهیم انتزاعی شامل قیاس ها را می فهمند.

اد واسرمن (Ed Wasserman) و گروهش در مسکو، کلاغ ها را آموزش دادند تا اشیاء دارای مشابهت با یکدیگر (دارای همان رنگ، همان شکل یا همان شماره) را با هم تطبیق دهند. بعد، پرندگان آزمایش شدند تا مشخص شود که آیا می توانند اشیائی را که ارتباطی با هم دارند را با هم مطابقت دهند یا نه.

به عنوان مثال، یک دایره و یک مربع با قرمز و سبز قابل قیاسند نه به دو تا نارنجی. کلاغ ها این مفهوم را اولین بار بدون هیچگونه آموزشی درباره مفاهیم تفاوت و تشابه درک کردند.



کلاغ ها می توانند حیوانات خانگی شما را روی انگشتانشان بچرخانند (شاید)

گربه ها و سگ ها می توانند مسائل نسبتا پیچیده ای را حل کنند اما نمی توانند ابزار بسازند و از آنها استفاده کنند.

اگر حیوان خانگی شما یک طوطی است، هوش آن به اندازه یک کلاغ، پیچیده است. اما اندازه گیری هوش کاری پیچیده و دشوار است. طوطی ها دارای نوک های خمیده هستند، بنابراین برایشان استفاده از ابزار سخت تر است.

به طور مشابه، سگ ها از ابزار استفاده نمی کنند اما به گونه ای خود را سازگار کرده اند که با انسان ها کار می کنند تا احتیاجات شان برآورده شود.

گربه ها به نقطه ای از تسلط بر انسان رسیدند که زمانی پرستش می شدند. به این ترتیب کدامیک از این گونه ها واقعاً باهوش ترند؟

دانشمندان جدید معتقدند که تقریباً غیرممکن است یک آزمون هوش در بین گونه های مختلف به کار برد زیرا مهارت حیوانات در حل مسئله، به حافظه و آگاهی، به شکل بدن و زیستگاه و خیلی زیاد به مغز حیوان بستگی دارد. با این حال، حتی بر اساس همان استانداردهای مورد استفاده برای اندازه گیری هوش انسانی هم کلاغ ها فوق العاده باهوشند.
     
  
زن

 
آیا می دانستید دانشمندان چگونه درباره محیط زیست های بزرگ مثل جنگل ها مطالعه می کنند؟
محیط های زیست می توانند بزرگ یا کوچک باشند. مطالعه محیط زیست های بزرگ، مانند جنگل ها، ممکن است دشوار باشد زیرا آنها حاوی موجودات زنده زیادی هستند. به جای آنها اغلب محيط زیست هایی که اندازه کوچکی دارند را می توان مورد مطالعه قرار داد.

یک گلدان در حیاط پشتی خانه تان یک نمونه از محیط زیستی کوچک است. یک محیط زیست حتی کوچک تر می تواند یک گلخانه باشد. گلخانه یک محفظه با خاکی است که گیاهان و حیوانات خشکی زی در آن نگهداری می شوند. گلخانه ها به ما کمک می کنند محیط زیست های خشکی مانند بیابان ها و جنگل ها را مطالعه کنیم. آکواریوم هم یک محیط زیست کوچک آبی است.

وقتی دانشمندان می خواهند بیشتر درباره این که موجودات زنده و غیر زنده چگونه بر هم اثر متقابل دارند بیاموزند، می توانند از یک مدل با مقیاس کوچک از یک محیط زیست استفاده کنند. به این ترتیب، قادرند همه چیز را در مدل کنترل کنند، درحالی که نمی توانستند کل یک یک جنگل یا یک تالاب را کنترل کنند.
     
  
زن

 
واقعیت های خواندنی درباره جنگل های آمازون

جنگل های بارانی آمازون، بزرگ ترین جنگل های روی زمین اند. این جنگل ها حدود 40 درصد قاره آمریکای جنوبی را می پوشانند. این جنگل درختان عظیم پهن برگ، در 9 کشور مختلف وجود دارد. این کشورها شامل برزیل، بولیوی، پرو، اکوادرو، کلمبیا، ونزوئلا، سورینام و گویان فرانسه می شوند. بیش از نیمی از جنگل های بارانی آمازون ( در واقع 60 درصد از آن) در سراسر برزیل گسترده شده است.

جنگل های آمازون بیشتر حوضه رود آمازون در سراسر آمریکای جنوبی را می پوشانند. این جنگل ها نیمی از بقایای جنگل های بارانی جهان را تشکیل می دهند و بزرگ ترین و متنوع ترین گونه های جنگلی استوایی زمین در آنها یافت می شود. تخمین زده می شود که 16000 گونه مختلف از درختان در منطقه ای به مساحت 5500000 کیلومتر مربع رشد می کنند.

در این مطلب حقایق جالبی درباره جنگل های بارانی آمازون که ممکن است تاکنون نشنیده باشید ارایه می شود:

⇐ هر ساله دو میلیارد تن دی اکسید کربن به وسیله جنگل های بارانی آمازون جذب می شود.

⇐ حدود 2.5 میلیون گونه از حشرات در جنگل های آمازون یافت می شود.

⇐ 2200 گونه از ماهی ها، 1294 گونه از پرندگان، 427 گونه از پستانداران، 428 گونه از دوزیستان و 378 گونه از خزندگان در جنگل های بارانی آمازون شناسایی شده است.

⇐ بیش از 2000 گیاه جنگل های استوایی که خواص ضد سرطان دارند در این منطقه یافت شده اند.

⇐ حوضه رود آمازون 20 درصد آب شیرین جهان را در خود دارد و به همان میزان هم اکسیژن به وسیله جنگل های بارانی تولید می شود.

⇐ از دهه 1970 میلادی، بیش از 1.4 میلیون هکتار از جنگل های بارانی آمازون از بین رفته است و به یک منطقه حتی وسیع تر نیز بر اثر آتش سوزی صدمه وارد شده است.

⇐ از هر 5 گونه از پرندگان و ماهی های جهان، یک گونه در جنگل های بارانی آمازون و رود آمازون یافت می شود.

⇐ جنگل های بارانی آمازون محل زندگی 2.7 میلیون از مردم بومی است که به 350 گروه قومی مختلف تقسیم می شوند.

⇐ بین سال های 1999 و 2009 میلادی، برای اولین بار 1200 گونه از گیاهان و جانوران در جنگل های آمازون شناسایی شدند.

⇐ از سال 2004 سرعت جنگل زدایی در این منطقه به خاطر ایجاد مناطق حفاظت شده به شدت کاهش یافته است.
     
  
زن

 
آيا ميدانستي که يک سال نورى برابر است با 10 هزار ميليارد کيلومتر.
آيا ميدانستي که 280 سال قبل از ميلاد اقليدس دانشمند معروف آن زمان کتاب درسي براى هندسه نوشت که اين کتاب به مدت بيست قرن در مدارس جهان مورد استفاده قرار گرفت.
آيا ميدانستي که اگر 10 کيلوگرم اورانيوم را در راآکتور يک زير دريايي غول پيکر قرار دهند و آن را درون اقيانوسها گسيل دارند ، هفته ها زير آب پرسه خواهد زد ، بي آنکه احتياج به سوختگيرى داشته باشد.
آيا ميدانستي که بنزين ، حاصل ميعان بخار نفت خام در دويست و ده درجه سانتيگراد است.
آيا ميدانستي که امروزه بيش از چهل هزار نوع ماهي در جهان شناخته شده است.
آيا ميدانستي که بيمارى هولناک ايدز تا به اکنون بيست و پنج ميليون قرباني در سرتاسر دنيا گرفته است .

آيا ميدانستي که پياز براى پيشگيرى از سرطان و سنگ کليه خوب است.
آيا ميدانستي که بنيانگذار سلسله ساساني اردشير بابکان و آخرين پادشاه آن يزدگرد سوم بود.
آيا ميدانستي که گوجه فرنگي براى اعصاب و خشک شده اش براى درمان کم خوني خوب است.
     
  
زن

 
جنگل های برگریز معتدل و ساکنان آنها


.جنگل هاي برگريز معتدل، جنگل هايي در مناطق باراني خنك هستند. آنها درختاني دارند كه برگ هايشان را در پاييز از دست مي دهند و اين برگ ها دوباره در بهار رشد مي كنند. جنگل هاي معتدل برگريز در عرض هاي جغرافيايي ميانه، در اطراف جهان يافت مي شوند و چهار فصل مشخص دارند.

بهار، تابستان، پاييز و زمستان. در نيمكره شمالي، اين جنگل ها در آمريكاي شمالي، اروپا و آسيا يافت مي شوند. در نيمكره جنوبي، مناطق كوچك تري از اين جنگل ها در آمريكاي جنوبي، آفربقا و استراليا وجود دارد. فصل سبز شدن و روييدن دراين جنگل ها حدود شش ماه به طول مي انجامد.

≡ دما و بارش: دماي متوسط در جنگل هاي برگريز معتدل تقريباً 75 درجه فارنهايت يا 24 درجه سانتي گراد است. اما بسته به عرض جغرافيايي جنگل، به 86 درجه فارنهايت يا 30 درجه سانتي گراد هم مي رسد. جنگل هاي مرتفع در كوه ها سردتر هستند. بارش در جنگل هاي برگريز در هر سال از دو تا پنج پا (1.5-0.5 متر) هم به صورت باران و هم به صورت برف است. رطوبت هواي اين جنگل ها بالا است و به 60 تا 80 درصد مي رسد.

≡ رنگ هاي پاييز: در پاييز، تعداد ساعت هاي نور روز كاهش مي يابد. اين موجب مي شود بعضي از گياهان و درختان (كه برگريز ناميده مي شوند) توليد كلروفيلشان (يك رنگدانه سبز كه نور خورشيد را به انرژي شيميايي تبديل مي كند) متوقف شود و در نهايت برگ هايشان را از دست بدهند. در طول اين دوره، رنگ اين برگ ها به رنگ هاي روشني از قرمز تا نارنجي و زرد و قهوه اي تغيير می كند.

≡ خاك: خاك جنگل هاي برگريز كاملاً بارور است. چون كه اغلب با برگ هايي كه مي افتند،‌ شاخه هاي كوچك، تنه هاي درخت و موجودات مرده بارور مي شود.

در جنگل برگريز معتدل پنج لایه وجود دارد كه شامل اين ها است:

⇐ لایه درختان: بلندترين منطقه جنگل با 100-60 پا بلندی است و درختان بلوط بزرگ،‌ افرا، راش،‌ شاه بلوط، درخت گردو،‌ نارون قرمز،‌ لاله درختي،‌ زيرفون يا درختان صمغي شيرين در آن وجود دارد.

⇐ لایه درختان كوچك يا لايه نهال ها: گونه هاي درخت كوتاه و درختان جوان.

⇐ لايه بوته ها: بوته ها مثل گل صد توماني،‌ گياه ازاليا،‌ برگ بوي كوهي و زغال اخته آمریکایی huckleberrie است.

⇐ لايه علف: گياهان كوتاه.

⇐ لايه زمين: گلسنگ ها و خزه هاي ثابت.

بعضی از جانورانی که در جنگل برگریز معتدل زندگی می کنند عبارتند از:

مورچه، عقاب طاس، سگ آبی، خرس سیاه، خرس قهوه ای، کاردینال (نوعی پرنده)، کولاروپکاری (نوعی پستاندار شبیه به خوک)، آهوی کوهی، نوعی سگ وحشی آسیایی، کرم خاکی، روباه، قورباغه، اردک مالارد، نوعی سمندر، نایتینگل (نوعی پرنده)، مارسوپیال (جانوری کیسه دار)، جوجه تیغی، خرگوش، راکون، روباه قرمز، شاهین دم قرمز، عقرب، راسوی متعفن آمریکایی، سنجاب، بوقلمون، راسو، آهوی دم سفید و
     
  
زن

 
آيا ميدانستي که مايع سفيد رنگي که بنام چرک زخم در اطراف جراحت جمع ميشود ، لاشه گلبولهاى سفيد هستند .
آيا ميدانستي که تمساح برخلاف آداميزاد ، داندنها ى او درهمه سنين عمر دوباره در ميايد.
آيا ميدانستي اولين قطار به شکل امروزى در انگلستان به سال هزار و هشتصد و بيست و پنج راه اندازى شد .
آيا ميدانستي در بدن يک انسان بالغ بين هشتاد تا صد ميليارد سلول وجود دارد.
آيا ميدانستي که جانورى موسوم به «راکون» قبل از صرف غذا ، حتما بايد ابتدا غذاى خود را با آب بشويد .
آيا ميدانستي که اگر داستگاهي بتواند بارى به وزن هفتاده و پنج کيلوگرم را در مدت يک ثانيه به اندازه يک متر بالا ببرد ، قدرت آن يک اسب بخار است.
آيا ميدانستي که در هر شبانه روز تقريبا هيجده هزار ليتر خون در بدن به جريان انداخته ميشود و اين کار عظيم را قلب به تنهايي عهده دار است.

آيا ميدانستي که نام قديمي ترکستان ، ماوراءنهر بوده است .
آيا ميدانستي که بهترين رساناى برق نقره ميباشد ، ولي در صنعت به علت گراني نقره از مس استفاده ميشود .
     
  
صفحه  صفحه 22 از 33:  « پیشین  1  ...  21  22  23  ...  32  33  پسین » 
علم و دانش

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA