انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 25 از 33:  « پیشین  1  ...  24  25  26  ...  32  33  پسین »

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟


زن

 
ویژگی های شیمیایی منحصربفرد آب
آب فراوان ترین مولکول روی سطح زمین و یکی از مهم ترین مولکول ها در مطالعات علم شیمی است. در این مطلب برخی از واقعیات ها درباره ویژگی های شیمیایی آب را بررسی می کنیم.



آب چیست؟

آب یک ترکیب شیمیایی است. هر مولکول آب، H2O یا HOH، از دو اتم هیدروژن متصل به یک اتم اکسیژن تشکیل شده است.



ویژگی های مهم و متفاوت مولکول آب

آب چند ویژگی و خاصیت مهم دارد که آن را از دیگر مولکول ها متمایز می کند و آب را ترکیبی کلیدی برای حیات کرده است:

1- پیوستگی (Cohesion) یکی از ویژگی های کلیدی آب است. به خاطر قطبی بودن مولکول ها (قطب دار بودن آنها)، مولکول های آب جذب یکدیگر می شوند. پیوندهای هیدروژنی بین مولکول های مجاور تشکیل می شوند. آب به خاطر خاصیت پیوستگی در دمای عادی به جای این که تبخیر شود و به گاز تبدیل شود، مایع باقی می ماند.

پیوستگی همچنین به کشش سطحی زیاد منجر می شود. یک مثال از کشش سطحی قطرات بارانی است که روی سطوح دیده می شوند و نیز توانایی حشرات برای راه رفتن روی آب مایع است بدون این که غرق شوند.

2- چسبندگی (Adhesion) خاصیت دیگر آب است. چسبندگی میزان توانایی آب برای جذب انواع دیگر مولکول ها است. آب برای مولکول هایی که قابلیت تشکیل پیوندهای هیدروژنی با آن را دارند چسبناک است. چسبندگی و پیوستگی به خاصیت مویینگی منجر می شود. مویینگی را زمانی می توان مشاهده کرد که آب از یک لوله شیشه ای باریک یا داخل ساقه گیاهان بالا می رود.

3- آب گرمای خاص بالا و گرمای بالای تبخیر دارد. این به آن معنی است که انرژی زیادی مورد نیاز است تا پیوندهای هیدروژنی بین مولکول های آب بشکنند.

به این دلیل، آب در مقابل تغییرات شدید دما مقاوم است. این ویژگی برای آب و هوای زمین و همچنین بقای گونه ها مهم است. گرمای بالای تبخیر به این معنی است که تبخیر آب اثر خنک کنندگی قابل توجهی دارد. بسیاری از جانورانی که از تعریق استفاده می کنند تا خنک بمانند درواقع از این تأثیر استفاده می کنند.

4- آب را می توان حلال جهانی (the universal solvent) نامید چراکه که قادر است مواد مختلف و زیادی را حل کند.

5- آب یک مولکول قطبی است. مولکول آب خمیده است و یک اکسیژن با بار منفی در یک طرفش و یک جفت مولکول هیدروژن با بار مثبت در طرف دیگرش قرار دارد.

6- آب تنها ترکیب عادی ای است که در شرایط طبیعی و معمولی در حالت جامد، مایع و گاز وجود دارد.

7- آب آمفوتریک (amphoteric) است که به این معنی است که می تواند هم به صورت اسید و هم باز عمل کند. خودیونیزه شدن آب یون های +H و -OH را تولید می کند.

8- چگالی یخ کمتر از آب مایع است. در حالی که بیشتر مواد در حالت جامد متراکم تر از حالت مایع اند. پیوندهای هیدروژنی بین مولکول های آب عامل چگالی پایین تر یخ است. یک نتیجه مهم این ویژگی این است که دریاچه ها و رودها از بالا به پایین یخ می زنند و یخ روی آب شناور می شود.
     
  
زن

 
واقعیت هایی درباره آب

⇐ اسامی دیگر آب عبارتند از: مونوکسید دی هیدروژن، اکسیدان، اسید هیدروکسیلیک و هیدروکسید هیدروژن.

⇐ فرمول مولکول آب: H2O

⇐ جرم مولی آب: 18.01528 (33) گرم / مول

⇐ چگالی 1000 کیلوگرم بر متر مکعب آب مایع (4 درجه سانتی گراد) یا چگالی 917 کیلوگرم بر متر مکعب جامد. به این دلیل است که یخ روی آب شناور می شود.

⇐ نقطه ذوب: صفر درجه سانتی گراد، 32 درجه فارنهایت (273.15 کلوین)

⇐ نقطه جوش: 100 درجه سانتی گراد، 212 درجه فارنهایت (373.15 کلوین)

⇐ اسیدیته یا میزان اسیدی بودن: pKa) 15.74)

⇐ میزان باز بودن: pKb) 15.74)

⇐ ضریب شکست: 1.3330 (nD) (زمانی که نور از یک محیط وارد محیطی دیگر می شود تغییر سرعت می دهد و این تغییر سرعت موجب تغییر راستای حرکت نور می شود. به این ترتیب به نظر می رسد که نور شکسته است.)

⇐ ویسکوزیته یا گرانروی (مقاومت مایع در برابر جاری شدن): 0.001 پاسکال ثانیه (Pa s) در 20 درجه سانتی گراد

⇐ ساختار بلوری: شش ضلعی

⇐ شکل مولکولی: خمیده

⇐ آب مایع خالص در دمای اتاق بی بو، بی مزه و تقریباً بی رنگ است. آب ته رنگ آبی ضعیفی دارد که در حجم زیاد آب، بیشتر آشکار می شود.

⇐ آب دومین آنتالپی خاص ذوب را میان تمام مواد (پس از آمونیاک) دارد. آنتالپی خاص ذوب آب 333.55 (kJ.kg−1) در 0 درجه سانتی گراد است. (آنتالپی کل انرژی یک سیستم و درواقع بیان کننده تغییرات و انتقال انرژی در سیستم های شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی است)

⇐ آب دومین ظرفیت گرمایی ویژه تمام مواد شناخته شده را دارد. (آمونیاک دارای بالاترین گرمای ویژه است.) ظرفیت گرمایی ویژه معادل مقدار گرمایی است که لازم است مقدار مشخصی از ماده ای دریافت کند تا دمایش یک واحد افزایش یابد. این مقدار مشخص معمولاً 1 گرم است. آب همچنین حرارت بالای تبخیر (kJ.mol−1) دارد.

حرارت مخصوص بالا و حرارت بالای تبخیر از درجه بالای پیوندهای هیدروژنی بین مولکول های آب نتیجه می شوند. یکی از نتایج این خاصیت هم این است که آب تحت تأثیر نوسانات سریع دما قرار نمی گیرد. بر روی زمین، این امر کمک می کند تا جلوی تغییرات چشمگیر آب و هوایی گرفته شود.
     
  
زن

 
آیا میدانستی چگونه بوها را حس می کنیم ؟

انسان ها حس بویایی بسیار قوی ای دارند: ما می توانیم هزاران بوی مختلف را تشخیص دهیم. این توانایی به گیرنده های حسی خاصی در قسمت بالای بینی مرتبط است. هنگامی که این گیرنده های بویایی به وسیله مولکول های بو تحریک می شوند، سیگنال هایی را از طریق اعصاب به مغز می فرستند تا پردازش شوند.

بعضی از مواقع مولکول های بو به منطقه حسی نمی رسند، اما بو کشیدن ما کمک می کند به آنجا برسند.



سلول های گیرنده بویایی در سقف بینی

در درون بینی در قسمت بالای آن میلیون ها مویچه ریز به نام سیلیا (cilia) وجود دارد. این مویچه ها در داخل فضای قسمت بالایی بینی پیش رفته اند. این موها به گیرنده های بویایی متصل اند که سلول های عصبی تخصصی ای هستند.

یک تار عصبی در انتهای هر سلول گیرنده بویایی وجود دارد. این تار به تارهای دیگر میپیوندد تا اعصاب بویایی را که سیگنال ها را به مغز حمل می کنند را تشکیل دهند.

مواد مولکول های کوچکی را خارج می کنند که در هوا شناور می شوند و به بینی ما می رسند و ما می توانیم بویشان را حس کنیم. ما نمی توانیم این مولکول های ریز را ببینیم اما وجود دارند.

این مولکول ها به داخل بینی و قسمت بالای آن می رسند به گیرنده های بویایی متصل شوند و بو را تعیین کنند. گیرنده های بویایی سیگنال ها درباره بو را از طریق عصب بویایی به مغز ارسال می کنند.

مولکول های مواد ابتدا باید توسط لایه مخاطی جذب شوند. در آنجا آنها با سیلیا کنش و واکنش پیدا می کنند که باعث تحریک عصبی می شود.

بوییدن از راه های مختلفی به ما کمک می کند. اول این که طعم غذای ما را بهتر می کند. ما بدون کمک مو نمیتوانیم طعم بسیاری از مواد را بفهمیم. همچنین بو به ما کمک می کند غذای فاسد یا دود ناشی از آتش را متوجه شویم.
     
  
زن

 
آیا میدانستی قدیمترین جنگل دنیا در لاکان رشت قرار دارد و بیش از 60 میلیون سال از عمر آن میگذرد؟
آیا میدانستی که بزرگترین درخت دنیا در پارک ملی سکویا واقع در کالیفرنیاست و ارتفاع آن به 83 متر و قطر آن به 31 متر میرسد و 4 هزار سال عمر کرده است؟

آیا میدانستی خرچنگ دریایی یخ زده پس از گرم شدن میتواند دوباره به زندگی برگردد؟

برج كج پيزا در ايتاليا از سنگ مرمر ساخته شده و ضخامت ديوارهايش در قسمت پايين برج به حدود 4 متر مي رسد؟

آیا میدانستی که هیچ پادزهری اختصاصی برای سم زنبور وجود ندارد؟

آيا ميدانستي هزينه جنگ و تجهيزات جنگي در کل جهان در سال گذشته «2006» 1200 ميليارد دلار بوده، بد نيست اين را هم بدانيد که 46 درصد آن مختصص آمريکا بوده است؟

آیا میدانستید که روباه ها همه چیز را خاکستری میبینند؟
     
  
زن

 
در روزهای تعطیل هفته حجم مراجعه به مرکز ۱۱۸ به یک چهارم و حدود ۱۲۰ هزار مراجعه کننده می رسد.
یک پای ثابت مراجعه کنندگان به مرکز ۱۱۸، مزاحمان تلفنی هستند.
در حال حاضر حدود ۱۲ میلیون شماره در سیستم ۱۱۸ ذخیره شده که از این تعداد حدود ۴ میلیون در تهران و سایر شماره ها مربوط به ۲۵۰۰ شهرستان کشور می باشد.
مرکز ۱۱۸در شش ماهه نخست سال ۱۳۸۴ به حدود ۱۶۰ میلیون تماس ،پاسخ گفته است.
مرکز اطلاع رسانی ۱۱۸طی سال ۱۳۸۲ به ۱۱۰میلیون نفر متقاضی با میانگین ۴۰ ثانیه پاسخ داد.
بیشترین میزان پاسخگویی اپراتورهای مرکز ۱۱۸ مربوط به ماههای تیر ۳۴۹۱۶۰۳۱ مورد تماس ، مرداد ۴۱۳۱۴۸۶۰ تماس و ۳۵۳۸۰۲۴۱ تماس در شهریور ماه سال ۱۳۸۴ در سیستم رایانه ای مرکز اطلاعات ۱۱۸به ثبت رسیده است.
بیشترین آمار پاسخگویی مرکز ۱۱۸ در ۲۹ اسفند ۱۳۸۳ بوده که در این تاریخ حدود ۹۰۰ هزار تماس روانه این مرکز می شود که اپراتورها موفق به پاسخگویی به حدود ۲۰۰ هزار مورد آنها می شوند. این حجم عظیم تماس عمدتا برای آگاهی از شعبات فعال بانکها بوده است . این آمار در روز بعد به عدد ۲۴۰ هزار تماس می رسد.
مرکز تلفن ۱۱۸ در سال ۱۳۴۰ در ساختمانی واقع در خیابان ناصر خسرو شروع به فعالیت کرد . در ابتدا شماره این مرکز ۰۸ بود که از سال ۱۳۵۴ این شماره به ۱۱۸ تغییر کرد.
در حال حاضر حدود ۹۵۰ نفر پرسنل پاسخگوی تلفنهای مرکز ۱۱۸ هستند که این افراد ۵۰۰ نفر در پر مراجعه ترین شیفت یعنی شیفت صبح ( ۷ تا ۳۰/۱۴) و حدود ۴۰۰ نفر در شیفت بعد از ظهر ( ۳۰/۱۴ تا ۱۲ نیمه شب ) و حدود ۲۰ نفر از ساعت ۲۴ تا ۳۰/۷ صبح یعنی در خلوت ترین ساعت کاری مشغول به کار هستند.
پر ترافیک ترین ساعات مراجعه به مرکز ۱۱۸ از ساعت ۱۰ صبح الی ۲ بعد از ظهر می باشد.
پر ترددترین شیفت کاری مرکز ۱۱۸ در قلمرو زنان است.
اپراتورهایی که در حال حاضر در مرکز ۱۱۸مشغول به کار هستند توسط بخش خصوصی طرف قرار داد شرکت مخابرات تعیین و مشغول به فعالیت هستند.
به اپراتورهای مرکز ۱۱۸ابلاغ شده است که در هر تماس حداکثر سه شماره ارائه شود .که این شماره می تواند از سه مکان متفاوت و یا یک مکان در آن واحد باشد.
شماره تلفنهای بانک اطلاعات مرکز ۱۱۸ به دو دسته افراد حقیقی و حقوقی تقسیم شده است.
هر شخصی حقیقی که یک خط تلفن به او واگذار می شود بلافاصله نام و شماره تلفن اودر بانک اطلاعات ۱۱۸ ثبت می شود.
تلفن های اشخاص حقوقی اعم از مشاغل و سازمانها در صورتی در بانک اطلاعات ۱۱۸ وارد می شود که مراکز فوق خودشان در خواست کنند. نام و شماره مراکز دولتی مستثنی بوده و بلافاصله پس از واگذاری بطور خودکار وارد بانک اطلاعات ۱۱۸ می شود.
در صورت درخواست کتبی مالکین اصلی تلفن و مراجعه آنها به مراکز مربوطه تلفنی نام و شماره تلفن این افراد از لیست خارج می شود.
در مرکز ۱۱۸ اپراتورها بطور همزمان به ۳۶۸ تماس پاسخ می دهند.
مشترکین شهرستانی برای ارتباط با مرکز ۱۱۸ تهران باید ابتدا کد تهران ( ۰۲۱ ) را گرفته و بعد از آن هفت تا ۳ را وارد کنند . این شماره اختصاص به مراجعه کنندگان شهرستانی دارد . در سال ۱۳۸۲حدود ۶۰ خط جهت برقراری ارتباط شهرستانها با مرکز ۱۱۸ تهران دایر شد.
برای ارتباط با مرکز اطلاعات هر شهری می توان با گرفتن کد آن شهرستان و وارد کردن ۷ مرتبه عدد ۳ به آن مرکز وصل شد.
اپراتوری تلفن مرکز ۱۱۸ کار بسیار دشواری است . کار در این مرکز یعنی ۸ ساعت کار مفید در روز که چشم ، گوش ، دهان و از همه مهمتر اعصاب و مغز را درگیر می کند.
در حال حاضر ضریب پاسخگویی هراپراتور حدود ۹۳ پاسخ در ساعت است.
تاریخچه فعالیت مرکز اطلاع رسانی مخابرات به چهار دوره ابتدایی ، گردونه ، میکروفیلم و کامپیوتر تقسیم می شود.
الف – دوره ابتدایی : تا قبل از سال ۱۳۳۷راهنمایی مشترکین تلفن تهران و سایر متقاضیان اخذ اطلاعات تلفنی بصورت منطقه ای و با ابزار ساده همانند لیستهای مشترکین ، در خود مراکز تلفنی که در آن سالها از سه مرکز دانشکاه ، بازار و ملت تجاوز نمی کرد انجام می پذیرفت .

ب - دوره گردونه : از اوایل سال ۱۳۳۷ به منظور تنظیم و گسترش شبکه اطلاعاتی برنامه ریزی جهت متمرکز نمودن خدمات مدکور شروع و با نسب تعدادشش گردونه که بعدا به حدود بیست گردونه افزایش یافت و نیز ایجاد خط ارتباطی مستقل با تخصیص شماره خدماتی ( ۰۸) به آن در همان سالها بهره برداری نهایی از تجهییزات مذکور آغاز شد . مجموعه اطلاعاتی که ایندوره در اختیار مردم قرار می گرفت عبارت بود از اعلان شماره مشترکین ، ساعت ورود و خروج قطارهای مسافربری وبعضا هواپیما ،شماره تلفن داروخانه های شبانه روزی ، پزشکان و …

ج- دوره میکروفیلم : با توسعه مراکز تلفن شهری و در پی افزایش مشترکین تلفن اقدام به خرید سیستم گراسپار به همراه دستگاههای میکروفیلم گردید که کار نصب آن طی سالهای ۵۰ تا ۵۳ پایان یافت و بهره برداری از آن در سال ۱۳۵۴ با تخصیص شماره ۱۱۸ شروع شد . نصب سیستمهای مذکور و بهره برداری از آن در دو سالن با تعداد ۱۵۰ دستگاه میز اپراتوری سبب شد تا امکان اطلاع رسانی به حدود ۶۰۰۰۰۰ مشترک تلفن فقط در همان سالهای اولیه به شکل مطلوبی انجام پذیرد . افزایش نسبی منصوبات شهری و مستهلک شدن سیستم ارتباطی و فرسودگی تجهیزات میکروفیلم و از طرف دیگر افزایش متفاضی بطور قابل ملاحظه ای در زمان طول مکالمه تاثیر گذارده و زمان پاسخگویی را از حد استاندارد ( حد اکثر ۵۰ ثانیه ) فراتر برده و گهگاه به ۱۵۰ ثانیه می رساند .

د - دوره استفاده از مراکز پیشرفته دیجیتال و سیستم اطلاعاتی کامپیوتری : همزمان با توسعه شبکه اطلاع رسانی ۱۱۸ و دیگر خدمات کد های سه رقمی در شهر تهران یک مرکز سوئیچ دیجیتال در سال ۱۳۷۱ نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت که در زمان شروع بکار علاوه بر برقراری کد ۱۱۸ برای ۲۴ کد خدماتی دیگر نیز امکانات ارتباطی را فراهم نمود . با رشد تکنولوژی مخابراتی این مرکز سوئیچ در سال ۱۳۸۱ از نظر سخت افزار و نرم افزار ارتقاء یافته و ظرفیت آن به نسبت ۹۰٪ افزایش یافت که جهت برقراری ارتباط کد خدماتی ۱۱۸ با ۵۲۴ اپراتور و ۳۴ کد سه رقمی دیگر در حال استفاده می باشد .

هم اکنون ۴ سیستم کامپیوتری در حال دادن سرویس به ۵۲۴ اپراتور با سرعت دسترسی به اطلاعات زیر سه ثانیه می باشد که تعداد اپراتورها قابل افزایش می باشد.
     
  
زن

 
غیر از بینی اعضای دیگر بدن هم بوها را حس می کنند؟

بوها نسبت به آن چه پيش از اين تصور مي شد نقش به مراتب مهم تري در زندگی دارند. سلول هاي قلب، خون، ریه و حتي سلول های دیگر بدن همان گیرنده ها براي سنجش بو را دارند كه در بيني وجود دارد. به اين ترتيب به عنوان مثال قلب بوی چاي تازه دم یا دارچین را مي فهمد.

تا به حال تصور بر اين بود كه بيني به طور انحصاري از گيرنده هاي بويايي برخوردار است. گيرنده هاي بويايي بيني بر روي سلول هاي خاصي در يك بافت ويژه پوششي در داخل حفره بيني قرار دارند.

گیرنده های بویایی در بینی در سلول های خاصی واقع در مخاط اپی تلیوم بویایی قرار دارند. اپیتلیوم بویایی یک بافت ویژه پوششی در داخل حفره و پشت بینی است. گیرنده هاي بویایی لنگرگاه ترکیبات شیمیایی ای هستند که از راه هوا منتقل می شوند و مسئول رایحه غذا و مواد دیگرند. این مولکول ها به گیرنده ها متصل مي شوند و در مغز به عنوان بوهای خاص ثبت مي شوند.

اما کشف گیرنده های بویایی در سلول های دیگر غیر بویایی به عنوان یک شگفتی تلقی می شود. سلول های خونی گیرنده های بویایی دارند. همچنين قلب، ریه ها و بسیاری از اندام هاي غیر بویایی دیگر نیز دارای این گیرنده ها هستند.

علاوه بر این که اعضای دیگر هم می توانند بو کنند، چشم ها هم می توانند طعم ها را ببینند. گاهي اوقات آدم ها طعم غذاها و نوشابه ها را قبل از اين كه واقعاً آنها را چشیده باشند مي بينند. پيش از اين تصور مي شد كه طعم غذا تنها با چشيدن و بوي آنها حس مي شود. اما مشخص شده كه طعم غذا قسمت هايي از مغز مربوط به چشيدن، بوييدن، لمس و بينايي را درگير مي كند. حتي چشم ها و ديدن چنان نقش قدرتمندي دارد كه مي تواند زبان و بيني را هم مغلوب كند. به عنوان مثال فرد با ديدن يك غذا مواد شيميايي و طبيعي آن را مي بيند. مجموع همه این سیگنال ها، به علاوه احساسات و تجربیات گذشته ما همچنين تعیین مي کند که آیا غذاهای خاصي را دوست داریم یا نه.
     
  
زن

 
ترفند مخفی ایرانسل: انتقال اعتبار از یک سیم کارت به یک سیم کارت دیگر[/SIZE]

با توجه به طرحهای مختلف و مخفی ایرانسل و کدهای متنوع آن، حتماً تا به حال به این موضوع فکر می کردید که آیا راهی برای انتقال اعتبار از یک سیم کارت ایرانسل به سیم کارت دیگر ایرانسل وجود دارد ؟

با ترفندی که امروز قصد معرفی آن را داریم قادرید تا تنها با ارسال یک پیام کوتاه ، مقدار اعتبار دلخواه خود را به سیم کارت ایرانسل دیگری انتقال دهید !

تصور کنید اعتبار سیم کارت اعتباریتان رو به پایان است و نیاز به شارژ سیم کارت دارید ، در حالی که دسترسی به کارت شارژ نیز ندارید .

در چنین مواقعی بهترین گزینه انتقال اعتبار دلخواه از سیم کارت دوستتان به سیم کارت شما است . کافی است با وی تماس بگیرید تا اعتبار دلخواه خود را برایتان ارسال کند ...

برای این مظور کافی است ابتدا با سیم کارتی که قصد دارید تا از آن اعتبار بگیرید یک پیام کوتاه به صورت زیر و به شماره 1112 ارسال کنید

مبلغ مورد نظر به ریال: شماره سیم کارت مقصد

» به طور مثال فرض کنید قصد داریم تا از سیم کارتی به شماره فرضی 09351111111 به شماره 09352222222 ، مبلغ 1000 تومان اعتبار انتقال دهیم .

بدین منبا توجه به طرحهای مختلف و مخفی ایرانسل و کدهای متنوع آن، حتماً تا به حال به این موضوع فکر می کردید که آیا راهی برای انتقال اعتبار از یک سیم کارت ایرانسل به سیم کارت دیگر ایرانسل وجود دارد ؟

با ترفندی که امروز قصد معرفی آن را داریم قادرید تا تنها با ارسال یک پیام کوتاه ، مقدار اعتبار دلخواه خود را به سیم کارت ایرانسل دیگری انتقال دهید !

تصور کنید اعتبار سیم کارت اعتباریتان رو به پایان است و نیاز به شارژ سیم کارت دارید ، در حالی که دسترسی به کارت شارژ نیز ندارید .

در چنین مواقعی بهترین گزینه انتقال اعتبار دلخواه از سیم کارت دوستتان به سیم کارت شما است . کافی است با وی تماس بگیرید تا اعتبار دلخواه خود را برایتان ارسال کند ...

برای این مظور کافی است ابتدا با سیم کارتی که قصد دارید تا از آن اعتبار بگیرید یک پیام کوتاه به صورت زیر و به شماره 1112 ارسال کنید

مبلغ مورد نظر به ریال: شماره سیم کارت مقصد

» به طور مثال فرض کنید قصد داریم تا از سیم کارتی به شماره فرضی 09351111111 به شماره 09352222222 ، مبلغ 1000 تومان اعتبار انتقال دهیم .

بدین منظور کافی است از سیم کارت اول یک پیام کوتاه به شماره 1112 ارسال کنید که در متن آن ابتدا شماره سیم کارت مقصد را نوشته و سپس علامت دو نقظه گذاشته و سپس مبلغ مورد نظر را به ریال وارد کنید .

یعنی :

پس از انجام عمل فوق و ارسال متن پیام به شماره 1112 ، به صورت اتوماتیک برای هر دو سیم کارت یک پیام کوتاه با مضمون انتقال موفقیت آمیز اعتبار ارسال خواهد شد .

لازم به ذکر است حداقل مبلغ برای انتقال اعتبار 100 تومان می باشد و بابت انتقال مبلغ 50 تومان کارمزد از سیم کارت مبداء کسر خواهد شد .

»» با توجه به ترفند فوق زین پس بیشتر مراقبت سیم کارت های اعتباری ایرانسل خود باشید و از در اختیار گذاشتن تلفن همراه خود به افراد ناشناس خودداری کنید چرا که تنها چند ثانیه کافی است تا وی اعتبار سیم کارت شما را به سیم کارت خود منتقل نماید .ظور کافی است از سیم کارت اول یک پیام کوتاه به شماره 1112 ارسال کنید که در متن آن ابتدا شماره سیم کارت مقصد را نوشته و سپس علامت دو نقظه گذاشته و سپس مبلغ مورد نظر را به ریال وارد کنید
     
  
زن

 
شگفتی های سنجاقک

سنجاقک که بیشتر در نقاط خوش آب و هوا یافت می شود، حیوانی است زیبا، زمینی، هوائی، آبی، زیر آبی.
سنجاقک بطور معمول تنها زندگی می کند. بجز چند روزی در تابستان که با جفت خود بسر میبرد، در بقیه اوقات به تنهائی ادامه زندگی می دهد.
سنجاقک ماده وقتی که باردار شده، با انبرک کوچکی که در انتهای دم دارد تنه یک ساقه نی را که در آب قرار دارد سوراخ می کند و چند دانه تخم بسیار ریز در میان نی می گذارد.
پس از چند هفته نوزادهای سنجاقک سر از تخم بیرون می آورند و به ته آب می روند.
آنها درست به اندازه سر یک سوزن می باشند. رنگشان، خاکستری است. دست و پایشان، بسیار کوچک می باشد. در پشت آنها برآمدگیهائی دیده می شود که بالهای سنجاقک، در درون آنها ساخته می شود تا این جانورک آبی را روزی پرنده هوائی گردانند.
نوزاد سنجاقک خود را در زیر گلها و لجنها پنهان می کند تا پیکر خود را از طعمه شدن حیوانات آبی محفوظ بدارد.
نوزاد سنجاقک، وسیله مخصوصی برای شنا دارد که هیج شناوری چنین وسیله ای ندارد. بشر هواپیمای جت ساخته است ولی هنوز زیر دریائی جت نساخته است. شاید در آینده بسازد.
ولی نوزاد سنجاقک در شنای خود درست مثل زیر دریائی جت می باشد. در پیکر سنجاقک نوزاد، کیسه کوچکی قرار داده شده که از آب پر می شود. آنگاه آب مانند فواره از انتهای شکم وی خارج شده و این نوزاد کوچولو را در آب بطرف جلو میراند.
نوزاد سنجاقک شکارچی ماهر و قصابی چابک می باشد. وی کرمهای ته آب را شکار می کند. سپس با انبرک دم آنها را تکه تکه کرده می بلعد.
نوزاد که کمی بزرگ شد، پوست بدنش بزرگ نمی شود. لذا احساس تنگی و گرفتگی می کند. به پوست فشار آورده می شود، پوست کهنه از ناحیه سر و گردن شکاف خورده و حیوان با پوستی بسیار نرم و تازه از آن خارج می شود.
نوزاد سنجاقک، مادامی که در آب زندگی می کند، چند پوست می اندازد. وقتی که پا به سن می گذارد، آب بر تنش سنگینی می کند. آرام آرام خود را به ساقه یک گیاه یا تنه می رساند و از آن بالا می رود و از دنیای آب خارج می شود و به دنیای هوا وارد می گردد
در حرارت آفتاب، در سایه برگی یا درختی، استراحت می کند و باز پوست کهنه را می اندازد و با پوست نوینی ظاهر می شود. در حالی که دو جفت بال کوچک و نرم بر پیکرش نمودار شده است، حرارت آفتاب، بالهایش را سخت می کند. بالها به سرعت رشد می کنند و بزرگ و نیرومند می شوند و این زیردریائی جت، هواپیمائی بی پروانه می گردد که آماده پرواز است. بالها که گشوده شد پرواز می کند.
     
  
زن

 
مدرسه مورچه*ها[/SIZE]

مورچه*ها تکنیک*هائی در آموزش دارند که بسیار جالب است. مورچه*ها هم مثل آدم*ها، معلم دارند!
جالب*ترین کشف دانشمندان این است که مورچه*های معلم، خود را با سرعت دانش*آموزان تنظیم می*کنند و قبل از شروع درس بعدی، به این اطمینان می*رسند که بچه مورچه، درس قبلی را خوب یاد گرفته باشد. در دنیای ما آدم*ها، شاگرد برای یادگیری، هزینه می*پردازد اما بین مورچه*ها، این معلم است که باید هزینه بپردازد و آن کند شدن سرعت خودش است!
مورچه*ها موقع راه رفتن اثری از خود به جا می*گذارند و به این وسیله مورچه*های دیگر را به سمت غذا راهنمائی می*کنند. به همین خاطر یک مورچه معلم که ماده است، کار راهنمائی هر نفر را به عهده می*گیرد.
او مورچه*های تاز*ه*کار را پیدا کرده و در گروه قرار می*دهد و آموزش آنها را شروع می*کند. این دانش*آموز هر چند لحظه یک*بار موقع راه رفتن می*ایستد و با پاهایش به شکم و پاهای مورچه معلم می*زند تا به او نشان دهد که حرکت را ادامه دهد و اگر این کار را انجام ندهد، مورچه معلم می*ایستد.
وقتی فاصله بین این دو خیلی زیاد می*شود، معلم سرعتش را کم و مورچه جدید سرعتش را زیاد می*کند. معلم در واقع با این کار از خودگذشتگی می*کند چون در حالت عادی سرعتش ۴برابر آن است.
این مورچه جدید آن*قدر درسش را خوب یاد می*گیرد که می*تواند خودش معلم شود و جریان اطلاعات را در مورچه*ها حفظ کند.
می*بینید که خداوند بهترین امکانات را حتی برای کوچک*ترین موجودات جهان به وجود آورده است. پس از این به بعد حسابی مواظب زیر پایتان باشید چون ممکن است یک خانم معلم را له کنید و کلاس درس را تعطیل!
     
  
زن

 
آیا می دانید...

سشوار و اتوی حالت دهنده مو ،چربی طبیعی مو را از بین برده و سبب موخوره می شود.

عرق کاسنی طبعی خنک دارد و برای رفع خارش های پوستی مفید است.

هیچ غذایی را بدون پوشش در یخچال قرار ندهید،بوی سایر مواد را به خود می گیرد.

فندق،سموم بدن را از بین می برد و برای ریزش مو مفید است.

گوش های شما علاوه بر شنیدن،کمک می کنند تا تعادل خود را حفظ کنید.

افراد افسرده لباس زرد رنگ بپوشند و غذای زرد بخورند.

افزایش و کاهش وزن به صورت مکرر باعث می شود پوست سالخورده شود.
     
  
صفحه  صفحه 25 از 33:  « پیشین  1  ...  24  25  26  ...  32  33  پسین » 
علم و دانش

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA