انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 29 از 33:  « پیشین  1  ...  28  29  30  31  32  33  پسین »

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟


زن

 
*
- سرفه شدید، استفراغ، احتقان بینی ، آلرژی بینی، التهاب یا عفونت بینی و یا چشم و اختلالات عصبی نیز می تواند باعث اشك ریزش گردند.

8- گریه كردن در برخی فرهنگ ها عملی كودكانه و غیر موقر محسوب شده و گریستن در انظار عمومی تقبیح می گردد.

9- علت اشك ریزش هنگام خمیازه یا خندیدن، وارد شدن فشار به غدد و كیسه اشكی می باشد. علت دیگر آن است كه غدد اشكی تحت كنترل سیستم عصبی خود مختار می باشند. این سیستم عصبی تمام كاركردهای غیر ارادی را كنترل می كند. هنگامی كه این اعصاب تحریك می شوند (هنگام خمیازه) غدد اشكی نیز اندكی تحریك می گردند.

10- بسیاری از افراد به علت ابتلا به خشكی چشم، قادر به گریه كردن نمی باشند. برعکس در اختلال دیگری كه در پی آسیب مغزی ایجاد می گردد فرد مبتلا ممكن است به طور مداوم و برای ساعت ها بدون علت گریه كند.

11- علت سوزش و اشك ریزش چشم ها هنگام خرد كردن پیاز به علت وجود آنزیم ها و آمینو اسید سولفوكساید موجود در سلول های پیاز می باشد. آمینو اسید سولفوكساید توسط آنزیم های پیاز به سولفینیك اسید تبدیل می شود، كه بسیار ناپایدار بوده و فورا به گازی فرار تبدیل می گردد. هنگامی كه این گاز با آب درون چشم (اشك) تركیب می گردد، تولید اسید سولفوریك ملایمی را می كند كه باعث سوزش و اشك ریزش می شود. با افزایش تولید اشك، بدن سعی می كند تا اسید سولفوریك را رقیق و از چشم ها بشوید.

دستان خود و پیاز را قبل از خرد كردن، با آب خیس كنید تا گاز متصاعد شده، با آب روی دست ها و پیاز واكنش نشان دهد نه با اشك چشم ها.

* تنها با دهان خود تنفس كنید. عمل دم گازها را به درون ریه می کشاند و عمل بازدم نیز باعث پراكنده شدن گاز می شود.

* از چاقوی تیز برای بریدن و خرد كردن پیاز استفاده كنید تا سلول های كمتری در پیاز دچار پارگی شوند.

* قبل از خرد كردن پیاز آن را نیم ساعت درون یخچال قرار دهید، زیرا كاهش دما فعالیت آنزیم های پیاز و انتشار گاز را كاهش می ده
     
  
زن

 
استانبول تنها شهری در دنیاست که در بین 2 قاره آسیا و اروپا واقع شده و طی هزاران سال پایتخت 3 امپراتوری بزرگ روم ، بیزانس و عثمانی بوده است.
اولین منطقه مسکونی که قدمت آن به 6500 سال قبل از میلاد می رسد، در (Chatalhoyuk) چاتال هویوک واقع در شهر ترکیه ،قرار گرفته اند.
مقبره (هالی کارناس) Halicarnassus در بدروم و معبد(آرتمیس) Artemis الهه ماه و شکار در افس ، که دو اثراز عجایب هفتگانه دنیا می باشد ، در ترکیه قرار گرفته است.


اروپایی ها بوسیله ترکها قهوه را شناختند.

ولین نقاشی روی دیوار که نمایشگر انفجار آتشفشان نزدیک کوه حسن داغ (Hasandag) می باشد بر روی دیوار خانه (Chatalhoyuk) چاتال هویوک در ترکیه ترسیم شده است.

اولین سکه در ساردیس ترکیه که پایتخت باستانی پادشاه لیدیا در اواخر قرن 17 قبل از میلاد بوده ، ضرب شده است.
گلهای زیبای لاله که امروزه مرکز پرورش آن در هلند است برای اولین بار در سالهای 1500 میلادی از استانبول به وین و از آنجا به هلند برده شده است.



با ارزشترین فرش ابریشم دنیا در موزه مولانا در قونیه ترکیه قرار دارد و در سفری که مارکوپولو در قرن 13 به قونیه داشته است ، از این فرش به عنوان بهترین و زیباترین فرش دنیا یاد کرده است.

آخرین روزهای زندگی حضرت مریم در خانه سنگی کوچکی در افس ترکیه سپری گشته و آن خانه امروزه زیارتگاه هزاران مسیحی از سراسر دنیا می باشد.
     
  
زن

 
بر اساس نوشته های کتاب مقدس و همچنین نظر باستانشناسان ، کشتی نوح بر فراز کوه آغری در شهر ترکیه فرود آمده است.


هفت کلیسای Philadelphia , Sardis, Thyatira, Pergamum, Smyrna, Ephesusو Laodicea که از آنها در کتاب وحی نام برده شده ، در ترکیه واقع شده اند.



کلیسای St.Peter در آنتالیا در جنوب ترکیه اولین محل عبادت مسیحیان، غاری بوده است که Peter روحانی در آنجا موعظه می کرده و در سال 1963 پاپ این محل را به عنوان اولین کلیسای جامع به دنیا معرفی کرد. هر ساله در 29 ژوِِئن ، مسیحیان از سراسر جهان برای زیارت به این مکان سفر می کنند. این مکان میزبان زیارتگران مسیحی در سراسر دنیا می باشد.

آناتولی ،محل تولد تعداد زیادی از شخصیت های افسانه ای چون هومر شاعر ، پادشاه میداس ، هرودوت و St. Paul روحانی بوده است.



St.Nicholas که امروزه به بابا نوئل معروف است ، در منطقه Demre (سواحل دریایی مدیترانه) به دنیا آمده و در آنجا زندگی خود را سپری کرده است. مردم معتقدند تابوتی که در کلیسای St.Nicholas قرار دارد متعلق به بابا نویل می باشد.
احمد چلبی ، از اهالی ترکیه ، اولین شخصی بود که در قرن 17 توسط دو بال از برج گالاتا پرواز کرد و در منطقه اوسکودار فرود آمد.
     
  
زن

 
آيا مي دانستي که قلب انسان در طول عمر متوسط انسان به طور تقريبي دويست و پنجاه ميليون ليتر خون را در بدن جابجا مي کند.

* آيا مي دانستي که در 10 سال آينده استرس باعث پنجاه درصد از مرگ و ميرها خواهد شد.


* آيا مي دانستي که قديمي ترين شهر شناخته شده در جهان اريحا است که حداقل از 7800 سال قبل از ميلاد وجود داشته است.اين شهر در کشور اردن کنوني قرار دارد و غربي ها آن را جريکو مي نامند.

* آيا مي دانستي طبق آخرين گزارش در ايران نه ميليون سيگاري وجود دارد که سالانه اين تعداد
افراد سيگاري، هزار ميليارد تومان هزينه صرف کشيدن سيگار مي کنند.


* آيا مي دانستي نام قديمي اصفهان ، جى – يهوديه بوده که بعدا" به اسپاهان تغيير يافت . اسپاهان به معنى مردم سپاهى است و چون مردم اين منطقه جنگاور و آماده رزم بوده اند به اين نام خوانده شده است.

* آيا مي دانستي که به احتمال زياد پرنده هاي اوليه چهار بال داشته اند و در طول زمان تکامل يافته و اسکلتهايشان سبک تر شد و بعداً به پرندگاني دو باله تبديل شدند که امروزه آنها را مي بينيم.
     
  
زن

 
چرا کودکان به میان وعده غذایی نیاز دارند؟

میان وعده، غذای مختصری است که بین دو وعده غذای اصلی به کودک داده می شود.

از آن جایی که معده کودک کوچک ولی نیاز او به انرژی زیاد است، با خوردن سه وعده اصلی غذا، نیازهای تغذیه ای او تأمین نمی گردد.

کودکان باید در هر روز دست کم پنج وعده غذا شامل سه وعده اصلی (صبحانه، ناهار، شام) و دو میان وعده مصرف کنند. پیشنهاد می شود به کودکان طبق برنامه زیر غذا داده شود:

ساعت 7 صبح: صبحانه

ساعت 10 صبح: میان وعده

ساعت 12:30: ناهار

ساعت 3 بعد از ظهر: میان وعده

ساعت 6 عصر: شام

قبل از خواب: میان وعده

استفاده از یک میان وعده با ارزش غذایی مناسب مثل شیر، خرما و میوه در برنامه غذایی کودک موجب رشد جسمی و مغزی او می شود.

از سوی دیگر مصرف تنقلات تجاری کم ارزش به دلیل زیادی نمک، چربی و شکر موجب بیماری های قلبی-عروقی، چاقی، پرفشاری خون، پوکی استخوان و افزایش کلسترول خون در دوران بزرگسالی می شود. به علاوه افزودنی های رنگی، نگهدارنده ها وطعم دهنده های مصنوعی که در این گونه تنقلات وجود دارد می تواند موجب پرتحرکی کودکان (بیش فعالی) شود.

همچنین تنقلات کم ارزش موجب کاهش دریافت ماد مغذی لازم از جمله پروتئین، ویتامین و املاح گردیده و زمینه را برای تأخیر رشد کودک فراهم می سازند.



≡ میان وعده هایی که برای کودکان مناسب نیستند

چیپس، پفک، سوسیس وکالباس، نوشابه های گازدار، آب میوه های صنعتی و شربت های خیلی شیرین، یخمک، لواشک، آلوچه و تمبر هندی باعث اختلال در رشد کودک می شوند.

خوردن مواد غذایی شیرین مثل شیرینی، شکلات و آب نبات نیز در کودکان در حد متوسط مجاز است. زیرا مصرف بی رویه این مواد، ذایقه کودک را به خوردن مواد شیرین عادت داده و موجب پوسیدگی دندان می شود.

مصرف غذاهای چرب باعث اضافه وزن و چاقی در سنین کودکی و بزرگسالی و بیماری های مزمن متعاقب آن خواهد شد.

تنقلات شور علاوه بر کاهش اشتها، ذایقه کودک را به طعم شوری عادت داده، احتمال ایجاد عارضه در سنین بزرگسالی به ویژه پرفشاری خون را بیشتر می کند.

مصرف بی رویه نوشابه به خصوص همراه با غذا، علاوه بر سیری کاذب جذب مواد مغذی مانند کلسیم را کاهش می دهد.
     
  
زن

 
نکات مورد توجه در مورد میان وعده غذایی کودکان

⇐ میان وعده ها را از هر چهار گروه اصلی غذایی (شیر و لبنیات، گروه نان و غلات، گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها، گروه میوه ها و گروه سبزی ها) انتخاب کنید تا تنوع و تعادل در رژیم غذایی او ایجاد شده و بخشی از مواد مغذی مورد نیاز از این طریق تأمین گردد.

⇐ حداقل 15 دقیقه زمان برای میان وعده ها در نظر بگیرید.

⇐ بین وعده های اصلی و میان وعده، دست کم دو ساعت فاصله بگذارید. در صورتی که فاصله مصرف میان وعده تا وعده غذای اصلی کم باشد، کودک احساس سیری کرده و از مصرف غذاهای اصلی خودداری می کند.

⇐ اگر کودک در بین وعده غذایی اصلی و میان وعده احساس تشنگی کرد، به او آب بدهید. زیرا در صورت مصرف آب میوه احساس سیری کرده از مصرف غذای اصلی خودداری خواهد کرد.

⇐ میان وعده می تواند عادت غذایی درست یا نادرست را در کودک ایجاد کند. با توجه به این که کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از مشکلات تغذیه ای کودکان است و یکی از دلایل اصلی آن استفاده از برنامه غذایی نامناسب است، انتخاب میان وعده مناسب مانند انواع خشکبار و مغزها (پسته، بادام و ...) همراه با میوه ها موجب افزایش آهن دریافتی کودک می گردد.
     
  
زن

 
خلاص شدن از بوي بد پا
بوي پا در واقع يک مشکل نااميد کننده است . مخصوصاً براي کساني که مدت زيادي قدم مي زنند و مدت طولاني از کفش استفاده مي کنند . خوشبختانه با اقدامات ساده مي توان بوي پا را برطرف کرد.
درمان بوي پا در يک نگاه مختصر :

۱- شستن پا

*

شستن لاي انگشتان پا با صابون آنتي باکتريال ( ضد باکتری )
*

خشک کردن پوست بطور کامل ( مي توان از سشوار استفاده کرد )
۲- نوع جوراب و پوشش پا

*

پوشيدن جورابهاي قابل جذب رطوبت و عوض کردن مکرر آنها
*

پوشيدن کفشهاي منفذه دار که هوا قابل جابجا شدن در آن باشد .
*

کفشها به مدت ۲۴ ساعت در محيط آزاد گذاشته شود .
۳ - استفاده از بعضي مواد

*

مواد ضدعرق مي تواند رطوبت و عرق را کاهش دهد .
*

خيساندن و نگهداشتن پا در چاي ممکن است کمک کننده باشد .
*

استعمال ژل بنزوئيل پراکسيد ۵ ٪ يا ۱۰ ٪ ممکن است باکتريها را کاهش دهد .
۴- استفاده از محلولها :

*

محلول ( آلومينيوم کلرايد هگزاهيدرات ۲۰٪ ) در هنگام خواب
*

محلول اريترومايسين ۲٪ يا کليندامايسين ۱٪ دوبار در روز
۵- چه وقت از درمانهاي ديگر استفاده مي کنيم ؟

*

اگر بعد از چند هفته استفاده از موارد بالا با شکست درمان مواجه شديم .
*

اگر بوي بد پا با تغييرات پوستي همراه باشد .
« علت و منشاء بوي پا »

در پاي کثيف و آلوده اغلب ردپائي از باکتريها ديده مي شود . محيط گرم و مرطوب داخل کفش مخصوصاً کفشهاي ورزشي رشد باکتريها را در پا تقويت مي کند . دو منبع و علت بسيار شايع بوي بد پاها کوريه باکتريها و يا ميکروکوکسيها هستند . درمان موفقيت آميز بوي پا به ريشه کني اين ارگانيسم ها بستگي دارد . اين به اين معني است که مواد برطرف کننده بوي پا مانند زغال فعال داخل کفش و يا پودرهاي پا نمي توانند بطور ريشه اي با اين مشکل مقابله کنند .
« درمانهاي خانگي مفيد »

درمانهاي خانگي مختلفي مي توانند به کاهش رشد باکتري ها روي پا کمک کنند .

عملي ترين و در دسترس ترين کار که مي تواند بوي پا را از بين ببرد عبارت است از دوري کردن از شرايط گرم و مرطوب که مناسب رشد باکتريهاست . مالش دادن پاها بطور کامل هنگام استحمام و ترجيحاً استفاده کردن از صابونهاي ضد باکتري ، خشک کردن پاها به طور کامل که در اين مورد مي توان از خشک کن هاي دمنده ( سشوار ) استفاده کرد . هم چنين بکار بردن ضد عرق هايي مثل آلومينيوم کلرهيدرات يا آلومينيوم کلريد که اسپري آنها قابل دسترس تر است ، هم چنين استفاده از کفشهاس صندل و پاي بدون جوراب تا آنجا که ممکن است زيرا رسيدن هوا به پاها را آسانتر مي کند .

*

جورابها بايد از کتان ( نخ ) و يا ديگر مواد جذاب رطوبت ساخته شود و مرتباً عوض شوند شما مي توانيد يک جفت جوراب اضافي براي کار يا مدرسه داشته باشيد و آنرا در طول روز تعويض نمائيد .
*

هميشه بهنگام کفش پوشيدن از جوراب استفاده کنيد .
*

کفشهايي که بوي قابل توجهي دارند نبايد استفاده شوند هر چند که قابل شستشو باشند .
*

عوض و بدل کردن کفشها با کفشهايي که هوا بتواند از ميان آنها عبور کند در طول ۲۴ ساعت ( استفاده از دمپائي ) البته اگر امکان آن وجود داشته باشد . کفشي را انتخاب کنيد که نفس بکشد ! يا هوا بتواند به آن وارد و خارج شود که البته اين به ساختمان و مواد اوليه کفش بستگي دارد. چرم معمولاً اين قابليت را دارد .
*

عرق کردن و بوي پا ممکن است با غوطه ور کردن روزانه پا در چاي سياه که شامل اسيد تانيک است کاهش يابد . روش اين است که ۲ بسته چاي آماده را در داخل يک ظرف آب جوش به مدت ۱۵ دقيقه نگهداريد و بعد حدود ۲ ليتر آب سرد به آن اضافه کنيد و پاهاي خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقيقه در آن غوطه ور سازيد . بعضي از مردم بعد از ۷ تا ۱۰ روز استفاده از اين روش بهبود بسيار چشمگيري را گزارش داده اند .
*

اگر اين روشها بعد از چند هفته نتوانند بوي پارا مهار کنند وقت آن است که به پزشک مراجعه کنيد او مي تواند داروهاي قويتري را تجويز نمايد . يکي از مؤثرترين اينها محلول آلومينيوم کلرايد هگزاهيدرات ۲۰ ( Drysol ) است . ابتدا ۳ تا ۷ بار هر شب روي پاها بکار برده شود . تا زماني که عرق پا به طور قابل توجهي کاهش يابد و پس از آن ۱ تا ۳ بار در هفته اين کار تکرار شود .
*

پيچاندن پا در يک پاکت پلاستيکي در طول شب به اثر بخشي دارو کمک مي کند و البته در مواردي که پوست ترک دارد و يا پوست آزرده شده است نبايد از آن استفاده کرد زيرا مواد ممکن است جذب شده و باعث ناراحتي بيشتر شوند . بکار بردن يک لوسيون پوستي در صبح ممکن است اثرات محرک و سوزش آور drysol را کم کند .
*

يک روش ديگر براي کاهش عرق استفاده کردن از جريان الکتريسته است . اين مکانيسم يک جريان کم از الکتريسته را از پوست عبور داده و بطور موثر باعث کاهش عرق کردن مي شود .اين اختراع عرق کردن را براي هفته ها متوقف مي سازد .
*

آنتي بيوتيکها نيز در مواردي که درمان با شکست مواجهه مي شود بکار برده مي شود .
*

محلول ۲٪ اريترومايسن و يا ۱٪ کليندامايسين در از بين بردن باکتريهاي توليد کننده بو مؤثر هستند و ميتوان از آنها در صبح يا هنگام خواب استفاده کرد .
*

روش ديگر استفاده کردن از بنزوئيل پراکسيد ۵٪ يا ۱۰٪ بصورت ژل است که به همين سبک استفاده مي شود و شباهتي به اريترومايسين و کليندامايسين ندارد و بدون نسخه نيز در دسترس مي باشد بخاطر داشته باشيد که بنزوئيل پراکسيد ممکن است رنگ پارچه يا لباس را از بين ببرد .
اگر اين موارد نيز بعد از ۳ تا ۴ هفته با شکست مواجه شد يا پوست شما آسيب ديد و حالت طبيعي خود را از دست داد ممکن است با ديگر مشکلات و مسائل مهم پوست سر وکار داشته باشيم .

عفونت پاي ورزشکاران توسط باکتريها بسيار شايع است و به درمانهاي تهاجمي تري نياز دارد که ممکن است شامل آنتي بيوتيکهاي مختلفي باشد .
__________________
دوستت دارم نه به خاطر اینکه چه کسی هستی، به این خاطر که وقتی با توام چه کسی میشوم.
     
  
زن

 
در صورتی که شما نیز از نوت بوک یا لپ تاپ استفاده میکنید مطمئنأ با تفاوت های اساسی لپ تاپ ها با کامپیوترهای شخصی برخورد داشته اید. لپ تاپ ها دستگاه های ظریفی هستند و نحوه تمیز کردن آنها از گرد و غبار و اجسام جانبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه بسا با تمیز کردن غیر اصولی لپ تاپ به آن ضرر نیز برسانید. در این مقاله قصد داریم نحوه صحیح تمیز کردن یک لپ تاپ را قدم به قدم توضیح دهیم.

ابتدا بدانید که بهترین روش آن است که پیش از هر کاری به دفترچه راهنمای كامپیوتر خود مراجعه كنید و ببینید در آنجا چه دستورالعملی برای تمیز كردن لپ*تاپ شما داده شده است.
اغلب كارخانه*های فروشنده لپ*تاپ توصیه می*كنند كه تمیز كردن كلی لپ*تاپ یك بار در سال بیشتر انجام نشود. اما كسانی كه دایما در سفر هستند نیاز بیشتری به تمیز كردن كامپیوترشان پیدا می*كنند.
نخستین نكته در هنگام تمیز كردن لپ*تاپ این است كه از پارچه**های زمخت و زبر و موادی كه دارای حلال*های آمونیاكی هستند خودداری كنید.

انواع گرد و خاك و كثافات مانند موی حیوانات و غیره ممكن است به درون كامپیوتر شما رفته باشد. خاك سیگار و تفاله*های ریز از دیگر مواردی است كه درون لپ*تاپ*ها پیدا می*شود!
اینها معمولا بر روی صفحه نمایشگر شما و یا درون پورت*ها می*نشینند و مشكلاتی را ایجاد می*كنند.شما برای تمیز كردن لپ*تاپ خود به وسایل زیر نیاز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظیف پزشكی، محلول نظافت و در آخر یك تكه پارچه كتانی مانند یك تی*شرت.

بخش بیرونی : برای تمیز كردن بخش بیرونی و بدنه لپ*تاپ از یك تكه پارچه كتانی استفاده كنید كه می*تواند بخشی از یك تی*شرت كهنه و قدیمی باشد.
به هیچ عنوان از پارچه*های راه* راه مخصوص نظافت و یا پارچه*های ساینده برای این كار استفاده نكنید. از پارچه*ها و دستمال*های خشن مخصوص نظافت هم نباید استفاده كنید. یادتان باشد هیچگاه اسپری تمیز كننده را مستقیم روی بدنه لپ*تاپ نپاشید بلكه آن را روی پارچه ریخته و سپس به بدنه بكشید.

سوراخ*های هواكش : شما می*توانید از یك كمپرسور دمنده هوا بری تمیز كردن سوراخ*های هواكش كامپیوتر خود استفاده كنید.
در هنگام دمیدن هوا به این سوراخ*ها مراقب باشید با شدت زیاد اسپری نكنید زیرا این كار به پره*های فن كامپیوتر ممكن است آسیب بزند.از پارچه پزشكی برای تمیز كردن لابه*لای سوراخ*ها و پروانه فن استفاده كنید. هرگز كمپرسور هوا را مستقیم به سمت پروانه فن نگیرید چرا كه ممكن است باعث چرخ بیش از حد مجاز آن شود.

پورت*ها : پس از آن كه سوراخ*های هوا و فن تمیز شدند به سراغ پورت*ها بروید. این پورت* مكان**هایی هستند كه جرم زیادی را جمع*آوری می*كنند برای تمیز كردن آنها باید از پارچه پزشكی استفاده كنید.
دمنده هوای فشرده در اینجا نیز می*تواند كمك فراوانی برای تمیز كردن پورت*ها بكند. فقط مراقب باشید با فشار هوا جرم*ها را به اعماق پورت*ها نفرستید.

نمایشگر : اگر قصد تمیز كردن جرم*های روی صفحه نمایشگر را دارید، حتما قبل از این كار لپ*تاپ را خاموش كنید. باز هم از یك تكه پارچه كتان مانند یك تی*شرت استفاده كنید و هرگز پارچه*هایی كه خش ایجاد می*كنند را به كار نبرید.
هرگز از دستمال توالت برای پاك*كردن صفحه نمایشگر استفاده نكنید. هرگز از محلول*های تمیز*كننده كه پایه آمونیاكی دارند برای تمیز كردن صفحه نمایشگر استفاده نكنید. به اين نكته توجه داشته باشيد كه در صورت استفاده از این محلول*ها پایان كار صفحه نمایشگر فرا رسیده است. برای این كار حتما از محلول*های تمیزكننده مانیتور استفاده كنید كه مطمئن*تر است. همیشه محلول را بر روی پارچه اسپری كنید و از اسپری كردن مستقیم بر روی صفحه نمایشگر پرهیز كنید. جهت كشیدن پارچه بر روی صفحه نمایشگر از چپ به راست و از بالا به پایین است. شما همچنین می*توانید با مخلوط كردن ایزوپروپیل الكل و آب یك محلول تمیزكننده اختصاصی برای خود بسازید. این محلول باید حاوی قسمت*های مساوی از آب و الكل باشد.

كیبورد : كیبورد یكی از كثیف*ترین بخش*های كامپیوتر است و ممكن است انواع خوردنی*ها و نوشیدنی*ها در هنگام كار كردن روی آن بریزد. بسیاری از جرم*ها به انگشتان شما چسبیده و از این طریق وارد كیبورد شما می*شوند.

برای خارج كردن جرم*ها و ذرات زیر كیبورد كه در آن فرو رفته*اند از دمنده هوای فشرده با زاویه مورب استفاده كنید. به راهنمای استفاده از لپ*تاپ مراجعه كنید. چرا كه ممكن است كلید*های كیبورد شما قابلیت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند. پس از تمیز كردن از قرار گرفتن درست كلید*ها در جای درست خودشان مطمئن شوید. پارچه پزشكی وسیله مفیدی برای پاك كردن كلیدها و اطراف آنها است.

نوت بوك دلپسندي داشته باشيد
     
  
زن

 
از 14 غذای معجزه گر غافل نشوید

غذاهایی که رنگ دارند یعنی قرمز، سبز، بنفش و نارنجی هستند، موادی دارند که مانع ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان می شوند و در ضمن به حالت تعادل روحی، حافظه و قدرت تفکر نیز کمک می کنند.

ایران مانیا: همه انسان ها می خواهند با رعایت رژیم غذایی خوب و صحیح از سلامت کامل برخوردار باشند، رژیمهای غذایی گوناگونی نیز از سوی متخصصان تغذیه توصیه می شود که هر یک به نوبه خود مفید هستند ، اما آیا می توان با مصرف برخی مواد غذایی ، تمام مواد مورد نیاز بدن را تامین کرد و از سلامت و انرژی کافی برخوردار بود؟

پاسخ این سوال مثبت است. تحقیقات اخیر نشان داده است که اگر 14 ماده غذایی را در برنامه خود قرار دهید و مصرف کنید، شاهد نتایج فوق العاده ای در وضع سلامت خود خواهید بود.

یکی از پزشکانی که در بیمارستان کالیفرنیا مشغول کار است ، می گوید: بسیاری از بیماران با رعایت یک رژیم غذایی ساده پیشرفت خوبی در جریان درمان از خود نشان دادند.

او می گوید: مهم نیست که شما قصد دارید از ابتلا به بیماری های قلبی ، ضعف عضلانی ، یا سرطان پیشگیری کنید، زیرا تمام بدن یک سیستم واحد است و سلامت قلب به اندازه سلامت چشم یا پوست اهمیت دارد، پس با رعایت رژیم غذایی سالم و مفید به سلامت کل بدن کمک می کنید و نیاز ندارید برای سلامت هر عضوی یک رژیم غذایی خاص داشته باشید.

و اما این موادغذایی فوق العاده 14 مورد هستند و عبارتند از:

1- انواع لوبیا
2- زغال اخته
3- گل کلم
4- جو
5- پرتقال
6- کدوتنبل
7- ماهی آزاد
8- سویا
9- اسفناج
10- چای (سبز یا سیا )
11- گوجه فرنگی
12- بوقلمون
13- گردو
14- ماست

به عقیده آقای استیون پرت که یکی از محققان مواد غذایی است. وقتی شما این مواد را به رژیم غذایی خود بیفزایید، بسیاری از تغییراتی که در بدن ایجاد شده و منجر به بیماری هایی نظیر دیابت ، فشار خون بالا، آلزایمر و برخی سرطان ها می شوند، متوقف شده و شما از بدنی سالم برخوردار خواهید بود.

نکته جالب دیگر این است که در هر نقطه از جهان که زندگی کنید، می توانید آنها را مصرف کنید و غذاهایی نیستند که مصرف آنها برای افرادی در مناطق خاص دشوار باشد و اما حالا بپردازیم به دلیل مصرف این گونه مواد:

گردو: حاوی چربی خوب

گردو یکی از بهترین مواد غذایی است ، حتی چرب ترین انواع آن حاوی روغن امگا 3 است که بسیار مفید می باشد.

این روغن در ماهی آزاد نیز یافت می شود و ماهی آزاد برای سلامت قلب نیز مورد توجه است و می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

اگر شما 5 بار در هفته هر بار یک مشت گردو بخورید، علاوه بر مصرف کالری خوب از فواید آن نیز بهره مند می شوید.

به رژیم غذایی خود کمی هم رنگ بدهید

یک ضرب المثل می گوید: همیشه چیزهای خوب در بسته های کوچک هستند. زغال اخته نیز از جمله موادی است که شامل مواد مغذی گوناگون است ؛ یعنی نمی توان گفت سرشار از یک نوع ماده مفید است ، اما شامل ویتامین C، اسید فولیک ، فیبر، کاروتن و صدها ماده مفید دیگر است که در یک میوه خوش رنگ کوچک جمع شده است.

بورسی کلویدنس از محققان تغذیه است و عقیده دارد غذاهایی که رنگ دارند یعنی قرمز، سبز، بنفش و نارنجی هستند، موادی دارند که مانع ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان می شوند و در ضمن به حالت تعادل روحی ، حافظه و قدرت تفکر نیز کمک می کنند.

اما چگونه به غذاهای خود رنگ بیفزاییم؟ به سوپ یا کباب ، گوجه فرنگی اضافه کنید.

در ساندویچ نیز از فلفل دلمه ای ، گوجه فرنگی و اسفناج یا جعفری تازه استفاده کنید. در میان روز از بادام ، گردو، گل کلم و انگور به عنوان میان وعده غافل نشوید.

انواع میوه ها نیز علاوه بر داشتن مواد مغذی ، انرژی کافی نیز برای بدن تامین می کنند.

سویا و تاثیر خوب آن بر کلسترول

استفاده از سوی به این معنا نیست که تا حد ممکن از سویا سس در غذاها استفاده کنیم. بلکه از انواع دانه های محتوی سویا بهره مند شویم.
سویا یکی از موادی است که برای قلب مفید است ، زیرا کلسترول را پایین می آورد و دارای فیبر و پروتئین فراوان نیز هست.

جو و لوبیا ، سرشار از فیبر

فیبری که در جو و لوبیا موجود است مانع بالا رفتن قند و کلسترول خون می شود و به تنظیم کار روده نیز کمک می کند.

مطالعات حاکی از آن است که غذاهایی شامل جو، لوبیا، برنج ، میوه ها و سبزی بویژه سیب منابع سرشار فیبر هستند که علاوه بر فواید خود بتدریج هضم می شوند و مانع بالا رفتن ناگهانی قند خون می شوند، در صورتی که نان و شیرینی ها چنین نیستند، منابع سرشار فیبر به کنترل وزن نیز کمک می کنند.

در ضمن مصرف 5 تا 9 وعده در روز از میوه ها و سبزی ها برای سلامت بسیار مفید است. از آنجا که انواع لوبیا سرشار از پروتئین است ، می توان آن را به سوپ ، سالاد و تخم مرغ نیز اضافه کرد.

کلسیم و استخوان ها

ماست و دیگر محصولات لبنی با تقویت استخوان ها مانع شکستگی آنها می شود. همچنین در سلامت دندان ها و کمک به انقباض عضلات و تنظیم ضربان قلب نیز موثر است.

احتمال ابتلا به بیماری های روده را کاهش می دهد و در کاهش وزن نیز تاثیر دارد. مصرف روزانه حداقل 1000 میلی گرم کلسیم نیز مانع افزایش وزن مریض می شود.

می توانید روز را با یک استکان چای آغاز کنید و یک لیوان شیر کم چرب و تازه به همراه تکه ای از نان گندم کامل برای صبحانه کافی است ، با غذا ماست را فراموش نکنید و در میان روز نیز از هویج و میوه استفاده کنید.

از پنیر نیز برای رفع گرسنگی و تامین انرژی می توانید استفاده کنید. مطمئن باشید اگر این 14 غذا را در برنامه خود بگنجانید، علاوه بر سلامت کلی نیازی به رژیمهای کاهش وزن نیز نخواهید داشت و از ظاهری شاداب تر برخوردار خواهید شد.
     
  
زن

 
تعریف سوختگی و انواع آن

سوختگي ها در اثر انتقال انرژي از منبع حرارتي به بدن ايجاد مي شوند كه اين انتقال ممكن است به دليل تماس با اشعه، جريان الكتريكي و مواد شيميايي باشد.

سوختگي، ضايعه پوستي ای است كه در اثر عوامل آسيب زاي متعددي ايجاد مي شود که از جمله آنها می توان از آب جوش، مايعات داغ، بخار آب، شعله، انفجار، عوامل شيميايي و جريان الكتريسيته نام برد. امروزه با رشد فناوري، عوامل آسيب زاي بيشتري به وجود آمده است. به عنوان مثال سوختگي در اثر انفجار تخم مرغ هايي كه در مايكروويو پخته شده اند باعث سوختگي صورت و دست هاي افراد شده است.

سوختگي ها معمولاً به صورت غير منتظره رخ مي دهند و مي توانند موجب مرگ، بدشكل شدن چهره براي تمام عمر و نيز اختلال عملكرد عضو شوند.

بچه هاي كوچك و سالمندان بيشتر از ديگران در معرض سوختگي قرار دارند. شايع ترين علت سوختگي، آتش سوزي است. بيشتر سوختگي ها در محل كار حادث مي شوند. بعد از آن بچه هاي نوپا و بچه هاي در سنين مدرسه كه با كبريت بازي مي كنند قرار دارند.

سوختگي بشترين طول مدت بستري شدن در بيمارستان را دارد. یکی از عوامل مرگ و مير كودكان شش تا نه سال نیز بازي با وسايل گرمازا است. سوختگي با آب جوش علت شايع مرگ و مير در بچه هاي زير دو سال است.
     
  
صفحه  صفحه 29 از 33:  « پیشین  1  ...  28  29  30  31  32  33  پسین » 
علم و دانش

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA