انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 30 از 33:  « پیشین  1  ...  29  30  31  32  33  پسین »

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟


زن

 
بی تحرکی

ممكن است انسان توانسته باشد بسیاری از بیماری های واگیردار را كنترل كند، ولی درگیر گروه دیگری از بیماری ها شده كه بزودی ۷۰ درصد بیماری ها را تشكیل خواهند داد. عامل این گروه از بیماری ها یك موضوع ظاهراً ساده و پیش پا افتاده است: بی تحركی!

براساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی ، رقم مطلق مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیردار از 1.28 میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ به رقم7.94 میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید. این اتفاق به این دلیل رخ می دهدكه ۶۰ تا ۸۰ درصد مردم جهان بی تحرك یا كم تحرك شده اند. اما نكته تأسف آور در مورد كشور ما این است كه آمارها نشان می دهد ۶۶ درصد كودكان ما بی تحركند.

این به آن معنا است كه در چند دهه آینده شهروندانی خواهیم داشت كه با انواع بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، چاقی، پوكی استخوان و... دست و پنجه نرم می كنند. به این ترتیب نیروی كاری خواهیم داشت كه انرژی لازم را برای كاركردن ندارند، احتمالاً دست به گریبان انواع بیماری ها هستند و هزینه درمان بیماری هایشان در آینده كمرشكن خواهد بود. درحالی كه با ورزش و حتی پیاده روی می توان از بیماری های ناشی از كم تحركی جلوگیری كرد.

چرا كم تحركیم؟
بی تحركی انسان ها به گسترش فناوری و ماشینی شدن زندگی بر می گردد. این طرز زندگی باعث شده بشر امروز عادت های جدیدی كسب كند. به خاطر بعد مسافت دیگر كسی نمی تواند فاصله خانه تامحل كارش را پیاده طی كند. ضمن این كه عادت استفاده از خودرو باعث شده هیچ كس تمایل نداشته باشد تا حتی مسیرهای كوتاه را هم پیاده طی كند.

گسترش ادارات باعث شده بسیاری از مشاغل كاملاً بی تحرك باشند. معضل به حدی جدی است كه كارشناسان به كارمندان توصیه می كنند وسایل كارشان و حتی تلفن را كمی دورتر قرار دهند تا دست كم مجبور شوند كمی بدنشان را كش دهند تا آن وسیله را بردارند یا از آن استفاده كنند!
     
  
زن

 
با احتساب برندگان جوايز نوبل پزشكي و فيزيك 2006 كه دوشنبه و سه*شنبه هفته جاري معرفي شده*اند، جوايز نوبل تاكنون به 780 برنده اعطاء شده كه شامل 762 نفر از دانشمندان و شخصيت*هاي برجسته و 18 سازمان مختلف بوده*اند.

به گزارش ايسنا، نكته جالب توجه اين كه در بين برگزيدگان نوبل تنها نام 33 زن به چشم مي*خورد.

جوانترين برگزيده جايزه نوبل نيز «لاورنس براگ» (Lawrence Bragg) است كه در 25 سالگي به همراه پدرش جايزه نوبل فيزيك سال 1915 را دريافت كرد در مقابل مسن*ترين برنده جايزه نوبل «ريموند ديويس جي آر» (Raymond Davis Jr) است كه در هنگام دريافت جايزه نوبل فيزيك 2002، 88 سال داشت.

جايزه نوبل امروزه صرف نظر از ارزش نقدي آن به عنوان يكي بزرگترين و افتخار آميزترين جوايز جهاني مطرح است با اين حال دو نفر از برگزيدگان جايزه نوبل از دريافت اين جايزه خودداري كرده*اند.

يكي از آنها «ژان پل سارتر» است كه در سال 1964 از دريافت جايزه نوبل ادبيات خودداري كرد. وي اصولا از دريافت چنين عناوين رسمي امتناع داشت.

Le Duc Tho نيز كه در سال 1973 به همراه «هنري كسينجر» به دليل تلاش براي برقراري صلح برنده جايزه ويتنام نوبل صلح شد، از دريافت اين جايزه خودداري كرد.

اين دو نفر به دليل نقشي كه در مذاكره براي برقراري صلح در ويتنام داشتند به عنوان برنده جايزه صلح نوبل معرفي شدند كه Le Duc Tho گفت به دليل وضعيت خاص ويتنام در شرايطي نيست كه بتواند اين جايزه را بپذيرد.

علاوه بر دو نفري كه به خواست خود از پذيرفتن جايزه نوبل سرباز زدند چهار برنده نگون بخت جايزه نوبل هم با فشار دولت*هاي خود ناچار به رد اين جايزه شدند.

«ريچارد كوهن»، «آدولف باتنانت» و «گرهارد دومگ» سه برنده آلماني جايزه نوبل بودند كه از سوي هيلتر از دريافت جوايز خود منع شدند؛ البته هر سه آنها بعدها ديپلم و مدال نوبل را دريافت كردند كه ارزش آنها به هر حال به اندازه جايزه نوبل نيست.

«بوريس پاسترناك» برنده جايزه نوبل ادبيات سال 1958 هم ابتدا جايزه را پذيرفت اما با فشار دولتمردان شوروي از دريافت آن خودداري كرد.
در مقابل شش نفري كه جايزه نوبل خود را دريافت نكردند شش برنده نوبل بيش از يك جايزه دريافت كرده*اند.

كميته جهاني صليب سرخ سه بار در سال*هاي 1917، 1944 و 1963 به عنوان برنده جايزه صلح نوبل معرفي شد. البته پيش از آن، بنيانگذار صليب سرخ جهاني ـ هنري دونانت ـ هم در سال 1901 جايزه صلح نوبل را دريافت كرده بود.
كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل هم در سال*هاي 1954 و 1981 دوبار برنده جايزه صلح نوبل شد.

«جي باردين» فيزيكدان برجسته در سال*هاي 1956 و 1972 دوبار برنده جايزه نوبل فيزيك شد و «اف. سنگر» نيز دوبار در سال*هاي 1958 و 1980 موفق به دريافت جايزه نوبل شيمي شد.

«ماري كوري» دانشمند برجسته هم يك بار در سال 1903 در رشته فيزيك و بار ديگر در سال 1911 در رشته شيمي جايزه نوبل را دريافت كرد. البته «لوييس پائولينگ» تنها فردي است كه تاكنون در دو زمينه كاملا متفاوت برنده جايزه نوبل شناخته شده است.
وي در سال 1954 جايزه نوبل شيمي و در 1962 جايزه نوبل صلح را دريافت كرد.

نكته ديگري كه شايد درباره برندگان جايزه نوبل خالي از لطف نباشد، برندگان خانوادگي اين جايزه است كه نمونه شاخص اين خانواده*ها كوري*ها هستند؛ علاوه بر «ماري كوري» كه دوبار برنده جايزه نوبل شد، همسرش ـ پيركوري* ـ، دختر آنها «ايرن» و دامادشان «فردريك بوليوت» هم موفق به دريافت اين جايزه شدند.

آلوا و گونار «ميردال» و گرتن و كارل « كري» دو زوج ديگري بودند كه هر دو همسر برنده جايزه نوبل شده*اند.
ويليام و لورنس «برگ»، Niels و Aage.n «بوهر»، هانس و چيپين اولف «ون ايولر»، مان و كي. ام «سيگباهن» و جي.جي و جرج پگت «تامسون» نيز پنج پدر و پسري هستند كه تاكنون موفق به دريافت جايزه نوبل شده*اند.

علاوه بر آنها جين و نيكولاس «تينبرگن» هم تنها برادران برنده جايزه نوبل هستن
     
  
زن

 
خدمات نامناسب و ناكافی ورزش

در شرایطی كه ورزش به صورت نیاز و به عنوان رشته اقتصادی در بخش خدمات به شكلی كه مورد انتظار است مطرح نشده، طبیعی است كه باید بی تحركی را به عنوان تهدیدی جدی برای مردم و بویژه نسل های آینده تلقی كنیم. به این ترتیب بی تحركی با تغذیه نامناسب دست به دست هم می دهند تا بعضی بیماری های مزمن در آینده سلامت جامعه را تهدید كند.

از آنجایی كه خدمات ورزشی به عنوان یك بخش خدماتی جدی در كشور ما مطرح نشده، حتی خانواده هایی كه به اهمیت ورزش پی برده اند هم با مشكلات جدی مواجه می شوند. برخی از والدین صلاحیت مربیان آموزش دهنده ورزش در مهدكودك ها و كودكستان ها را زیرسؤال می برند. بعضی از آنها هم نگرانند كه مربیان مهدكودك نتوانند از كودكان در ورزشگاه هایی كه كودكان را به آنجا می برند، به خوبی مراقبت كنند.

مشكل امكانات ورزشی و ناشی بودن مربیان ورزش برای بزرگسالان هم وجود دارد. ممكن است چنین به نظر برسد كه ساختن ورزشگاه و ایجاد امكانات ورزشی هزینه بسیارزیادی می طلبد ولی هزینه های بی تحركی مردم بسیار بیشتر از هزینه ایجاد امكانات ورزشی و جا انداختن فرهنگ ورزش میان كودكان و نوجوانان است.

چنانكه كشورهای پیشرفته برای جلوگیری از هزینه های سرسام آور ناشی از بی تحركی مردم، امكانات ورزشی دراختیار آنها قرار می دهند و با همه روش های ممكن كودكان و نوجوانان را به تحرك و ورزش وامی دارند. آنها می دانند با این هزینه اولیه هم نیروی كارپرانرژی ای خواهند داشت و هم ناچار نیستند میزان زیادی از پول و امكاناتشان را صرف درمان انسان های بیماركنند.

سازمان بهداشت جهانی زندگی بدون تحرك را یكی از ده عامل مرگ و میر و ناتوانی در جهان ذكركرده. با وجود امكانات ورزشی اندك و بی تحركی كودكان و نوجوانانمان حتی در كودكستان ها و ساعت های ورزش مدارس باید انتظار داشته باشیم كه در آینده ای نزدیك بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و چاقی بیش از پیش گریبانگیر جامعه شود.

بررسی ها نشان داده همین حالا ۴۵ درصد مردم و ۶۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال تحرك كمی دارند یا بی تحركند. كارشناسان می گویند حتی اگر بسیار گرفتارید و تنها ۱۰دقیقه برای خودتان وقت پیدامی كنید، همان دقایق را ورزش كنید. اگر كارمندید و ساعت های متمادی ناچارید پشت میز بنشینید، هرازگاهی بلند شوید و حركت كنید. كودكان و نوجوانان را به تحرك وادارید. بی تحركی موضوعی است كه همه باید آن را جدی بگیرند. ‎‎
     
  
زن

 
≡ انواع سوختگي

1- حرارتي

2- تابشي

3- الكتريكي

4- شيميايي



در سوختگي حرارتي، حرارت زير 45 درجه سانتي گراد ايجاد سوختگي نمي كند و حرارت بين 45 تا 50 درجه سانتي گراد ايجاد سوختگي هاي عميق مي كند. درجه حرارت، زمان تأثير و محل اثر حرارت، به دلیل متفاوت بودن پوست در قسمت هاي مختلف بدن و نیز اقدامات اوليه، در ايجاد سطح و عمق سوختگي مؤثر است.

سوختگي الكتريكال به دليل تبديل انرژي الكتريكي به انرژي گرمايي، هنگام عبور از بافت هاي بدن ايجاد مي شود. در این نوع سوختگی عواملي مانند نوع جريان الكتريكي، مدت تماس، مسير عبور جريان، ولتاژ و آمپراژ در ميزان و شدت ضايعه نقش دارند. جريان متناوب حدود سه برابر خطرناك تر از جريان مستقيم است.

سوختگي در اثر صاعقه (آذرخش) نيز يك نوع سوختگي الكتريكال است. سوختگی در اثر صاعقه در نتيجه صاعقه با شدت جريان بسيار بالا و در مدت زمان كوتاه و توليد انرژي الكتريكي بسيار زياد ايجاد مي گردد و منجر به سوختگي مي شود. صدمه جلدي معمولاً ظاهري مارپيچ و درختي شكل دارد و سوختگي از نوع درجه دوم است. سوختگان الكتريكال داراي عوارضي مثل: عوارض كليوي، عضلاني، اسكلتي، عصبي، صدمات عروق، اختلالات گوارشي،‌ عوارض ناحيه سروگردن و تغيير شكل هستند.



در مورد سوختگي شيميايي، واكنش بدن در تماس با مواد شيميايي به پنج صورت است:

الف- اكسيداسيون

ب- احياسازي

ج- خوردگي و تحليل تدريجي

د- مسموميت پروتوپلاسمي

ه- ايسكمي با ايجاد التهاب و تاول، در سوختگي با اسيدهایی مثل اسيد سولفوريك، اسيد فرميك، فنل و غيره. درمان كلي شامل درآوردن كليه لباس ها و شست و شوي فراوان با آب به مدت 30 تا 60 دقيقه است.



در صورت مشكوك بودن به خوردن اسيد، بايد از ايجاد استفراغ خودداري شود. سوختگي هاي قليايي مانند آهك تهاجمي تر از سوختگي با اسيد هستند و به مدت زمان بيشتري جهت شست و شو نياز دارند. مواد قليايي آب سلول ها را خارج مي كنند و سوختگي ناشي از آنها مستعد عفونت است.

در سوختگي با قير يا آسفالت، سرد كردن سريع قير داغ و پايين آوردن درجه حرارت آن از مهم ترين اقدامات درماني است. نبايد براي جدا كردن آن از روي پوست تلاشی صورت گيرد. استفاده از پمادهاي حاوي نفت و پانسمان هر هشت تا 12 ساعت مي تواند موجب جدا شدن قير شود.

اشعه نيز باعث آسيب مي شود. این در حالی است که به طورکلی هم به طور مكرر در معرض اشعه قرار گرفتن باعث اثرات سرطانزايي بر روي نسوج مي گردد. براساس حساسيت بافت هاي مختلف بدن نسبت به اشعه، علايم و ضايعات حاصله از آن متفاوت است. این سوختگی در مراحل اول علايم خاصي ندارد و يا اين كه اختلال خوني و يا علايمي مانند سردرد، بي حوصلگي و اختلالات گوارشي مشاهده مي گردد.

مايع درماني و استفاده از مسكن ها و تجويز داروهاي ضد استفراغ و استفاده از كرم هاي موضعي مناسب و كرم هاي كورتون دار برای مراقبت پوست محل اشعه ديده ضروري است. به علت ايجاد زخم هاي پوستي و عدم خونرساني در ناحيه از پمادهاي آنتي بيوتيك موضعي بر روي زخم ها استفاده مي کنند. آنتي بيوتيك وريدي جهت جلوگيري از عفونت ثانويه مورد استفاده قرار مي گيرد.
     
  
زن

 
اقعیاتی در مورد خیانت
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــ

* در جـوامع غربی در %66 ازدواجها پدیده خیانت مشاهده میگردد.

* در ازدواجـهـایـی کـه یـکـی از زوجـین دست به خیانت زده احتمال طلاق افزایش یافته است.

* %75 خیانتهای جنسی به طلاق کشیده میشود.

* ماهیت خیانت عشقی با خیانت جنسی تفاوت دارد.

* زنان و مردان برای خیانت عشقی خود دلایل یکسان اما برای خیانتهای جنسی خود دلایل متفاوتی دارند.

* %15 زنان و %25 مردان جوامع غربی در دوره تاهل و زندگی مشترکشان بیش از 4 رابطه جنسی نامشروع دارند.

* %15 از افرای که مرتکب خیانت جنسی شده اند همسر پیشین خود را طلاق داده و با معشوقه خود ازدواج میکنند.

* %80 از افرادی که به قصد ازدواج با معشوقه خود همسر پیشین خود را طلاق داده اند از کرده خود پشیمان میگردند.

* بیشتر رابطه های پنهانی معمولا 3-2 سال بطول می انجامد اما برخی ممکن است مادام العمر باشد.

* عامل خوشبختی در زندگی زناشویی احتمال خیانت را منتفی نمیکند.

* پر مشغله بودن همسر عامل ناتوان کننده ای برای نداشتن رابطه پنهانی وی نمیباشد.

بطور کلی 3 نوع خیانت و یا رابطه پنهانی وجود دارد:


رابطه عشقی
رابطه جنسی
رابطه اینترنتی


تعریف خیانت عشقی: یک رابطه پنهانی میباشد که در آن یک پیوند احساسی و جنسی صمیمانه میان یک فرد متاهل با فرد دیگری که همسر قانونی وی نمیباشد برقرار میگردد.

تعریف خیانت جنسی: یک رابطه پنهانی میباشد که در آن یک فرد متاهل با فرد دیگری که همسر قانونی وی نمیباشد رابطه جنسی برقرار میکند. در این نوع رابطه عنصر علاقه و یا وابستگی احساسی وجود ندارد.

تعریف خیانت اینترنتی: شامل گفتگو و تبادل تصاویر و مشخصات یک فرد متاهل با فرد دیگری که همسر قانونی وی نمیباشد از طریق اینترنت و چت. محتوای گفتگوها و تبادل تصاویر و مشخصات عموما در رابطه با مسایل جنسی و صمیمانه میباشد.

عمده نیازهایی که فرد در یک رابطه نامشروع و پنهانی سعی در تامین آنها دارد به قرار زیر میباشد:

مورد نیاز بودن -رفاقت-درک شدن-از سوی فردی دوست داشته شدن-یک ریسک لذت بخش و مفرح-احساس آزادی - استقلال-سرگرمی- برآورده ساختن نیازهای جنسی-تقویت اعتماد بنفس-سلطه جویی-تجربه تازه-ماجراجویی-القاء داشتن استحقاق و شایستگی-رقابت-شیطنت-پر کردن خلاء تنهایی-برتری جویی-انتقام جویی-تعلق پذیری-احساس امنیت-مورد پذیرش واقع شدن-هیجان-لذت جویی-احساس جوانی کردن-تنوع طلبی-خود شناسی.


خیانت عشقی: این نوع رابطه پنهانی در ابتدا از یک صحبت کوتاه آغاز شده و به تدریح به یک رابطه عمیق و شدید بدل میگردد. در پایان نیز چیزی جز ندامت و از هم پاشیدن زندگی فرد ثمری در پی ندارد. انگیزه اصلی آن افزایش اعتماد بنفس فرد میباشد اما بطور کاذب. به انواع رابطه عشقی خیانت آمیز توجه کنید:

رابطه عشقی کورکورانه: در این نوع رابطه پنهانی فرد به نوعی به عشق اعتیاد دارد. وی به احساسی که در هنگام عاشق شدن به وی دست میدهد که همان افزایش ترشح آمفیتامین در بدنش میباشد اعتیاد دارد. که معمولا فرد را غیر منطقی و شیفته میگرداند. یک شهوت کورکورانه نسبت به یک فرد میباشد که در آن عشق بصورت وسواسی، غیر واقعی، آتشین و بی پروا نمود پیدا میکند. فرد در این نوع عشق خود را به مخاطره انداخته و به آب و آتش میزند که به وصال معشوق خود برسد. هنگامی که معشوق در کنار فرد عاشق نباشد احساس عذاب میکند و هنگامی که معشوق حضور دارد احساس وجد. این نوع رابطه عشقی میتواند از چند هفته تا چند چندین سال بطول انجامد. اما پس از گذشت زمان هر دو فرد پی میبرند که آنطور که تصور میکردند یکدیگر را نمیشناسند و با یکدیگر سازگاری و تفاهم ندارند. در این نوع رابطه فرد از همسر و یا شریک پیشین خود معمولا جدا میگردد.

رابطه عشقی تفننی: این نوع رابطه پنهانی بر مبنای دوستی، تفاهم و مراقبت دو جانبه از یکدیگر شکل میگیرد. این نوع رابطه به نوعی گریختن از وظایف، مسئولیتها و فشارهای زندگی روزمره و پناه آوردن به یک فرد جدید میباشد. در این نوع رابطه دو فرد بطور قابل ملاحظه ای احساساتی میباشند و ممکن است که با هم رابطه جنسی برقرار کنند و یا هیچگونه رابطه جنسی با یکدیگر نداشته باشند. در این نوع رابطه دو فرد اعتقاد دارند که فرصتی برای خود شناسی، رابطه جنسی، تجربه اندوزی، مشاوره و مورد پذیرش قرار گرفتن در اختیار آنان قرار میدهد. دو فرد در این نوع رابطه بسیار محرم یکدیگر بوده و رازدار میباشند. میتواند سالها بطول انجامد و یا حتی مادام العمر ادامه یابد. فرد ممکن است از همسر و یا شریک پیشین خود جدا نگردد و حتی اعتقاد داشته باشد که رابطه پنهانی وی و برآورده گشتن نیازهای وی از این طریق سبب تحکیم زندگی مشترکش میگردد.

رابطه عشقی مقطعی: این نوع رابطه پنهانی در دوران تغییر و تحول و عبور از یک مقطع به مقطع دیگر زندگی فرد به وقوع می پیوندد. میان دو فردی که خواهان تجارب غیر جدی، سرگرم کننده و افزایش دهنده عزت نفس میباشند. بیشتر در هنگام رویدادهای مثبت مانند ارتقاء مقام، ترفیع، پاداش، یافتن شغل جدید توسط همسر، فرزند دار شدن و یا نقل مکان به یک خانه جدید حادث میگردد. در زمان موفقیت در فرد نوعی احساس شایستگی و کفایت پدید می آید که در فرد توقع یک پاداش ویژه را ایجاد میکند. مانند رابطه برقرار کردن با یک فرد تازه که هم سرگرم کننده باشد و هم زیاد سختگیر و مشکل پسند نباشد. این حالت در زمانهای ناخوشایند نیز میتواند به وقوع بپیوندد. زمانی که فرد خواهان فردی است که قادر باشد ناکامی، شکست و ناراحتی وی را درک کرده و تسلی خاطر و پشتیبان وی باشد. این نوع رابطه کلا زود گذر میباشد و عمرش کوتاه است. شاید کمتر از یک سال و بندرت زندگی مشترک فرد را از هم میگسلد. این رابطه برای فرد نیازهای امنیت، اختیار داشتن، تعلق پذیری، عاشق و معشوق بودن، مورد پذیرش بودن و اعتماد بنفس را تامین میکند.

رابطه عشقی انتقامجویانه: برخی از زنان از مردان و برخی مردان نیز از زنان نفرت دارند. آنها لذت را در آزار دادن، فریب دادن و بازی دادن دیگران میبینند. آنها دروغگویان ماهری نیز میباشند. آنها قربانیان خود را معمولا از میان افراد آسیب پذیر، ساده لوح و معصوم شناسایی و انتخاب میکنند. آنها در ابتدا وعده های خوشایندی به طرف مقابل میدهند اما در انتها چیزی جز ناکامی، رنجش خاطر و تحقیرشدگی برای قربانی باقی نمیگذارند. فرد ابتدای آشنایی خیلی با حیله گری و ظرافت به قربانی نزدیک میگردد. ممکن است خود را فرد بسیار موفق و یا سرشناس معرفی کند و یا آنکه خود را یک قربانی رقت انگیز جا زده و حس ترحم قربانی را بر بینگیزد. اما پس از گذشت زمان بتدریج قربانی را نا امید، تحقیر و مطیع خود میگرداند. پول، وقت، انرژی و اعتماد بنفس قربانی خود را میگیرد. در اینگونه افراد با سلطه جویی و کنترل کردن فرد دیگر نوعی احساس امنیت در فرد پدید می آید. فرد در این رابطه پنهان از همسر و یا شریک پیشین خود جدا نمیگردد.

خیانت جنسی
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــ

رابطه جنسی رفاقتی: در این نوع رابطه پنهانی دو فرد با یکدیگر رابطه جنسی داشته و از یکدیگر مانند دو دوست مراقبت میکنند. با اینحال زیاد با یکدیگر صحبت نمیکنند. آنها با یکدیگر خوش بوده و با یکدیگر بودن لذت میبرند. آنها میپندارند که این نوع رابطه پنهانی نه تنها هیچ لطمه ای به زندگی مشترک با همسرشان نمیزند بلکه تاثیر مثبتی نیز بروی آن میگذارد. این نوع رابطه ممکن است سالها بطول انجامد. این رابطه عزت نفس، حس پذیرش، هیجان، خیالپردازی، لذت، شیطنت، اشتیاق وارضای تمایلات جنسی فرد را برآورده میسازد.

رابطه جنسی ماجراجویانه: در این رابطه پنهانی نیز رابطه جنسی وجود دارد. یک رابطه مفرح و شیطنت آمیز میباشد. دو فرد برخی اوقات تصور میکنند کودک بوده و طرف مقابلشان اسباب بازی میباشد که به فرد دیگری تعلق دارد. هر دو فرد در این رابطه خود محور بوده و در جستجوی لذت خویش میباشند. معمولا نیز دارای شریک جنسی فراوانی هستند. برای فرد رابطه جنسی یک بازی رقابتی و وسیله ای برای کنترل و سلطه جویی میباشد. این نوع رابطه به فرد عزت نفس، حس شایستگی ،رقابت، هیجان، شیطنت و زیرکی میبخشد ولی در نهایت باعث از هم گسستگی زندگی و شرمساری او خواهد گردید.

رابطه جنسی مرض گونه: برخی روابط جنسی پنهان تنها یک شب بطول می انجامد. حتی فرد نام معشوقه خود را نیز به خاطر نمیسپارد. اینگونه افراد تنها میخواهند چیزی را اثبات کنند و تنها انگیزه آنان ارضاء جنسی میباشد. در جستجوی روابط جنسی بودن مکرر آنان آشکار کننده احساس تردید به خویش، خشم، انتقامجویی و یاغیگری مفرط آنان میباشد. در این نوع رابطه فرد از همسر خود جدا نمیگردد چون نیازی به این کار ندارد. این نوع رابطه به فرد احساس عزت نفس و قدرت توام با غرور، تسکین، خصومت، تنهایی، برتری، و انتقامجویی میبخشد.


۱۰ نشانه خيانت در مردان

متاسفانه پديده نكوهيده خيانت در برخي از مردان مشاهده ميشـود كه در نهايت موجبات تخريف روابط خـانـواده را فراهــم خواهـد آورد. در اين قسمت به ۱۰ نشانه خيانت در مردان اشاره مي كنيم. اين علائم ممكن است شروع قصه اي غم انگيز باشد پس سعي نماييـد حـواس خود را بيشتر جمع كنيد.

● افزايش ساعات كاري
بيشترشدن مدت زماني كه بقول او بدليل اضافه كاري يا جلسه سر كار ميماند يكي از نشانه هاي مهم است. اين فرصت خوبي است براي ملاقات و قرارهاي عاشقانه.

● تفكر زياد و خيره شدن
بتازگي زياد توي فكر است، معمولا” به يك نقطه خيره ميشود و در افكار خود فرو رفته، آيا مشكل كاري دارد؟ با كـسي دعوايـش شده؟ اگر نـه پـس از خـواب خـرگوشـي بيدار شويد.

● كم حرفي و سرد مزاجي
يكي از نشانه ها اين است كه او ديگر در خانه حرف نمي زند و يا بسيار كم حرف شده است، با شما به سردي برخورد كرده و احساسات شما را بي معني مي انگارد و ديگر حرفهاي عاشقانه نميزند.

● مخفي كردن موبايل و تلفنهاي بي جواب
موبايلش را هيچگاه از خودش دور نميكند ،هنگام زنگ خوردن بسرعت سراغش رفته و به آرامي صحبت مي كند. تلفنهاي مشكوك و مزاحم زياد شده است.

● عدم تمايل به روابط جنسي
در صورت وجود روابط پنهاني شـور و هـيجان همسر شما براي سكس از بين رفته و ديگر مانند گـذشـته تـمايـلي به داشـتن اين روابط ندارد او سرد و بيتفاوت از كنار شما خواهد گذشت.

● اتهام به خيانت
از قديم گفتن “دست پيش بگير تا پس نيـفتـي” و “كافـر هـمـه را بـه كيش خود پندارد”. بله او شما را به خيانت متهم مي كند در حالي كه هيچ دليل و مدركي ندارد. چون خود چنين افكاري درسردارد اينطور مي انگارد كه شما نيز به دنبال كج روي و تقلب هستيد.
انگ زدن هاي بي مورد، سوال پيج كردنهاي پي در پي و بدون منطق مي تواند نشانه مهمي براي خيانت در او باشد.

● جبهه گيري و پرخاشگري
هنگامي كه از او ميپرسيد “چرا دير كردي؟” يا “چرا موبايلت خـامـوش بود؟” او با لحني تند و چهره اي برافروخـته شـروع بـه توجـيه شـما مي كـند و با اسـترس پاسخ سوال را مي دهد. براي هر موضوع بي اهميتي شروع به بهانه تراشي و تند خويي مي كند.
“آنكه از حساب پاك است از محاسبه چه باك است؟” هر قدر پاسخها با لحن آرامتر و منطقي تر بيان شوند، احساس صحيح بودن آنها بيشتر تقويت خواهد شد و بالاعكس.

● احساس گناه و شرمندگي زياد
او بدليل گناهي كه در مورد شما مرتكب شده احسـاس گـناه و عذاب وجدان مي كند بنابراين وقتي هديه اي به او مي دهيد و يا كار غير منتظره اي برايش انجام مي دهيد، چهره اش منقلب شده و علائم شرمندگي در چهر ه اش موج خواهد زد.

● تغيير شخصيت وشكل ظاهري
نوع لباس پوشيدن او تغيير مي كند، جملات جديد بيان مي كند، حركات متفاوت از او سر مي زند، ساعت خواب و بيداريش تغيير مي كند، غذاهاي جديدي طلب مي كند. بـيـشتر حـمام مـي رود، مـوهاي خـود را بـرخـلاف گـذشـتـه حـالـت داده و آغـشتـه بـه ژل مي نمايد.
او مي خواهد مطابق با ميل ديگري رفتار كند، لباس بپوشد، حرف بزند، غذا بخورد و …

● افزايش ناگهاني ساعت كاري در اينترنت
امروزه اينترنت و اسلحه بسيار قوي آن يعني “چت” وسيله اي مطمئن و امن براي رد و بدل حرفهاي عاشقانه و الـبته درد دل هاي شبـانه بــراي عشـاق تازه بـهـم رسيده و يا نرسيده تلقي مي گردد. گـذراندن سـاعتهاي متـمادي شـوهرتان را در جـلـوي كامپيوتر بحساب انجام كارهاي اداري و استفاده عـلمـي او از كامـپـيوتر نـگذاريد و كمـي بيـشتر حواستان را جمع نماييد.

● نتيجه: گرچه نـشـانه هاي ذكر شـده به هيـچ عنـوان دليـل قطعي براي خيانت مردان محسوب نميگردد، دانستن آنها براي پيشگيري از خيانت پيش از وقوع مفيد مي باشد. فضاي خانواده خود را با صداقت و صميميت گرمتر و جذاب تر نماييد.
     
  
زن

 
شگفتى هاى تولد و مرگ
سبك ترين نوزاد

۲۷ ژوئن ۱۹۸۹ درمركز پزشكى دانشگاه لويولا واقع در ايلينوى آمريكا، نوزاد نارس دخترى به دنيا آمد كه ۲۸۰ گرم وزن داشت كه بلافاصله هم مرد. اما ركورد سبك وزن ترين نوزادى كه زنده مانده و صحت آن تأييد شده مربوط به فردى است به نام «ماريان تگرت» اهل انگليس كه در ،۱۹۳۸ شش هفته زودتر از موعد، در ساوت شيلدز انگلستان متولد شد.

سنگين ترين نوزاد

۱۹ ژانويه ،۱۸۷۹ «آنا بتيس» كانادايى با قد ۲‎/۳۷ متر، نوزاد پسرى به وزن ۱۰‎/۸ كيلوگرم و قد ۱۷۶ سانتى متر در خانه اش در سويل واقع در ايالت اوهايوى آمريكا به دنيا آورد. اما نوزاد ۱۱ ساعت پس از تولد فوت كرد.

نارس ترين نوزاد

۲۰ مه ۱۹۸۷ در اتاوا واقع در ايالت اونتاريوى كانادا، «برندا گيل» كانادايى فرزندش «جيمز الجين گيل» را به طور نارس و پس از ۱۸ هفته (۱۲۸ روز) از زمان باردارى با وزن ۶۲۴ گرم به دنيا آورد. دوره عادى باردارى در انسان ۴۰ هفته (۲۸۰ روز) است.

دوقلوهاى به هم چسبيده با ۲۲ بچه

واژه «سيامى» اولين بار به دو قلو هاى به هم چسبيده اى به نام «چانگ و انگ بانكر» اطلاق شد كه در ۱۱ مه ۱۹۸۱ در مك لانگ واقع در سيام ـ تايلند كنونى ـ به دنيا آمدند. آن دو به طور مادرزادى با يك نوار غضروفى در ناحيه سينه به يكديگر متصل بودند. آوريل ۱۸۴۳ اين دو برادر دوقلو با خواهر دوقلو به نام سارا و اوليد آمريكايى ازدواج كردند و به ترتيب داراى ۱۰ و ۱۲ فرزند شدند. «چانگ» و «انگ» در ۱۷ ژانويه ۱۸۷۴ در سن ۶۳ سالگى به فاصله سه ساعت از يكديگر فوت كردند.

پيرترين مادر

«دزنا دالا كورت» استراليايى متولد فوريه ۱۹۳۱ در ۱۸ ژوئيه ۱۹۹۴ يعنى در سن ۶۳ سالگى نوزاد پسرى را سالم به دنيا آورد.

فرزندان آمريكايى با موهاى سپيد

از ۸ فرزند جوبج و مينى سسلر، آمريكايى، چهار پسر از پنج پسر آنها دچار عارضه نادر آلبينيسم ژنتيكى، مادرزادى هستند. جان، جورج، كرميت و كنت داراى پوستى روشن، شفاف، چشمان آبى متمايل به صورتى و موهايى سفيد هستند.

بيشترين تعداد فرزند
363135.jpg
بيشترين تعداد فرزندان متولد شده در يك زايمان ۹ نوزاد است كه به «جرالدين برادريك» اهل استراليا تعلق دارد. بچه هاى وى در بخش زنان بيمارستان رويال واقع در سيدنى استراليا در ۱۳ ژوئن ۱۹۷۱ به دنيا آمدند. هيچ يك از نوزادان (پنج پسر و چهار دختر) بيشتر از ۶ هفته زنده نماندند.

پيرترين زن زنده جهان

هندريكيه وان آندل - اهل هلند، متولد ۲۹ ژوئن ۱۸۹۰ ، در ۲۹ مه ۲۰۰۴ لقب پيرترين زنده جهان را در ۱۱۳ سال و ۳۳۵ روزگى به خود اختصاص داد.

پيرترين مرد زنده جهان

«فرد هيل» آمريكايى متولد اول دسامبر ۱۸۹۰ در ۵ مارس ۲۰۰۴ در ۱۱۳ سال و ۹۵ روزگى لقب پيرترين مرد جهان را گرفت.

نادرترين دوقلوهاى به هم چسبيده

استثنايى ترين مورد از دوقلوهاى به هم چسبيده كه شناخته شده است، ناقص الخلقه دو سر، چهار بازو و دو پا هستند. تنها يك مورد از اين نوع گزارش شده كه «ماشا» و «داشا» اهل روسيه نام دارند و در سوم ژانويه ۱۹۵۰ متولد شدند. آنها ۱۷ آوريل ۲۰۰۳ به فاصله ۱۷ ساعت از يكديگر و در سن ۵۳ سال و ۱۰۴ روزگى فوت كردند.
     
  
زن

 
آیا می دانستید ویژگی های لشکر زبده سپاه جاویدان (دوره هخامنشیان) چیست ؟

امپراتوری هخامنشی (330-550 پیش از میلاد) از سپاهی نخبه متشکل از پیاده نظامی قدرتمند و بسیار مؤثر و کارا برخوردار بود که به این امپراتوری کمک کرد بسیاری از نقاط شناخته شده جهان را به تسخیر خود درآورد. این نیروها به عنوان محافظان (گارد) سلطنتی هم خدمت می کردند.

تصاویر زیبایی از سپاه جاویدان بر دیوارهای شهر شوش، پایتخت آن دوران ایران نقش بسته است اما متأسفانه اسناد و مدارک تاریخی موجود درباره آنان تنها از دشمنان پارس ها به دست آمده و درواقع منابع بی طرفانه ای وجود ندارد.

در رأس وقایع نگارهایی که درباره سپاه جاویدان صحبت کرده اند هرودوت مورخ یونانی ( 484 - 425 پیش از میلاد) قرار دارد. در حقیقت او منبع نام «سپاه جاویدان» است که ممکن است آن را غلط ترجمه کرده باشد. بسیاری از محققان بر این باورند که نام پارسی واقعی این محافظان سلطنتی، اِینوساییا (anusiya) به معنی مصاحب و همنشین بوده و اَنوزا (anausa) یا نامیرا (non-dying) که هرودوت به آن اشاره کرده نبوده است.

هرودوت همچنین می گوید که لشکر جاویدان، همیشه لشکری دقیقاً 10 هزار نفری بودند. اگر یک عضو سپاه جاویدان کشته، بیمار و یا زخمی می شد، یک نیروی ذخیره بلافاصله فراخوانده می شد تا جایش را پر کند.

همین موضوع تصویری از جاویدان بودن آنها به ما می دهد. هیچ منبع مستقلی در دست نیست که دقت اطلاعات هرودوت را تأیید کند اما هرچه که هست نام این سپاه زبده به صورت «ده هزار جاویدان» تا به امروز باقی مانده است.

نیروهای سپاه جاویدان با نیزه کوتاه، تیر و کمان و شمشیر مسلح بودند. آنها زرهی به شکل فلس ماهی می پوشیدند که با لباسی بلند یا به اصطلاح ردا پوشانده می شد. همچنین یک نوع پوشش سر داشتند که اغلب تیارا (tiara) خوانده می شد و بر طبق گزارش ها می توانسته برای محافظت از صورت در مقابل بادی که شن و یا گرد و غبار را بلند می کرده مورد استفاده قرار گیرد.

سپرهایشان از شاخه های قابل انعطاف (نظیر آن چه در ساخت سبد به کار می رود) درست شده بود. آثار هنری دوره هخامنشیان، سپاه جاویدان را آراسته با تزیینات طلا و جواهر و گوشواره های حلقه ای شکل نشان می دهند و هرودوت ادعا می کند که آنها همین لباس های گران قیمت را در هنگام نبرد می پوشیدند.

سپاه جاویدان از افراد گلچین شده و خانواده های اشرافی تشکیل شده بود. 1،000 نفر تراز اول، در انتهای نیزه هایشان انارهایی از طلا داشتند که به افسران و همچنین محافظان شخصی پادشاه اختصاص داشت. 9،000 نفر باقی مانده انارهای نقره در انتهای نیزه شان داشتند.

اعضای سپاه جاویدان به عنوان بهترینِ بهترین های ارتش پارس، اقلام خاصی دریافت می کردند. در هنگام لشکرکشی، برایشان گاری هایی از تدارکات و آذوقه به صف می شدند که با قاطر کشیده می شدند و همچنین شترهایی بودند که غذاهای خاصی را تنها برای آنها حمل می کردند. قطار قاطرها همچنین زنان مورد علاقه و مستخدمانی را به همراهشان می بردند.

مثل بیشتر موارد در امپراتوری هخامنشی، در عضویت سپاه جاویدان هم همه اقوام، دست کم نخبگان گروه های مختلف قومی، فرصت برابر داشتند. گرچه بیشتر اعضای سپاه جاویدان از قوم پارس بودند، این سپاه شامل مردان اشرافی از امپراتوری های ایلامی و ماد که قبلاً سرزمین شان فتح شده بود هم می شد.
     
  
زن

 
اسامی ماههای سال ؛هجری
شمسی؛هخامنشی؛رومی؛تركی

هجری شمسی:
فروردین, اردیبهشت, خرداد, تیر, مرداد, شهریور, مهر, آبان, دی, بهمن, اسفند.


هجری قمری:
محرم, صفر, ربیع الاول, ربیع الثانی, جمادی الاول, جمادی الثانی, رجب, شعبان, رمضان, شوال, ذیقعده, ذیحجه.


میلادی:
ژانویه, فوریه, مارس, آوریل, مه, ژوئن, ژوئیه, اوت, سپتامبر, اکتبر, نوامبر, دسامبر.


هخامنشی:
چمن آرا, گل آور ,جان پرور, گرما خیز, آتش بیشه, جهان بخش, دژخوی, باران خیز, اندوه خیز, سرماده, برف آزر, مشکین فام.

هجری شمسی به عربی:
حمل(بره), ثو ر( گا و), جوزا(دوقلو), سرطان(خرچنگ), اسد(شیر), سنبله(خوشه گندم), عقرب, میزان(ترازو), قوس(كمان), جوی(بزغاله), دلو(ظرف آب), حوت(ماهی).


رومی:
آزار, نیسان, ایتار, خریزان, تموز, آساماه, ایلول, تشرین اول, تشرین آخر, كانون اول, كانون آخر, شباط.


تركی:
بیرنجی, ایكنده, اوچنچی, درطونچی, بشنچی, آلتنجی, یدنجی, سكنجی, طوقونجی, اوئونجی, اون بیرنجی, حفشاط.
     
  
زن

 
سپاه جاویدان در هنگام جنگ

به نظر می رسد که ایده داشتن یک گارد سلطنتی نخبه و زبده از کوروش کبیر، بنیانگذار امپراتوری هخامنشی منشأ گرفته باشد. کوروش از این سپاه به عنوان پیاده نظام سنگین در لشگرکشی هایش برای تسخیر ماد، لیدیه و حتی بابل استفاده کرد. کوروش با پیروزی آخرش، یعنی پیروزی بر امپراتوری بابل در نبرد اوپیس در 539 پیش از میلاد، توانست خودش را «شاه چهار گوشه جهان» بنامد.

در 525 پیش از میلاد کمبوجیه دوم، پسر کوروش، ارتش فرعون مصر که پسامتیخ سوم نام داشت را در نبرد پلوزیوم شکست داد و تسلط پارس ها را به سراسر مصر نیز گسترش داد. در این فتح هم به احتمال زیاد سپاه جاویدان به عنوان گروه تهاجمی خدمت می کرد.

سپاه جاویدان بعد از لشکرکشی به بابل چنان ترسی ایجاد کرده بود که فینیقی ها، قبرسی ها و اعراب یهودیه و شبه جزیره سینا همگی تصمیم گرفتند به جای این که با پارس ها بجنگند با آنها متحد شوند.

همین امر در را به روی مصر، از راه صحبت، گشود و کمبوجیه از این امکان استفاده کامل را برد.

امپراتور سوم هخامنشی، یعنی داریوش بزرگ هم به همین ترتیب سپاه جاویدان را در فتوحاتش در سند و بخش هایی از پنجاب (در حال حاضر در پاکستان قرار دارند) به کار گرفت. گسترش امپراتوری به هند، به پارس ها اجازه دسترسی به مسیرهای غنی تجاری از میان هند و همچنین دسترسی به طلا و دیگر ثروت های این سرزمین را داد.

در آن زمان احتمالاً زبان های ایرانی و هندی هنوز به قدری شبیه یکدیگر بودند که متقابلاً فهمیده می شدند و پارس ها از به کارگیری نیروهای هندی در جنگ هایشان بر ضد یونانیان بهره مند شدند.

داریوش همچنین درگیر جنگی سخت با عشایر سکایی شد و در سال 513 سال قبل از میلاد آنها را شکست داد. داریوش به احتمال زیاد لشکر جاویدان را برای محافظت از خودش حفظ کرده بود اما نیروی سواره نظام در برابر دشمنی با قدرت تحرک بسیار بالا مانند سکاها بسیار مؤثرتر از پیاده نظام سنگین بوده است.

اما سخت ترین کار ارزیابی منابع یونانی است در هنگامی که جنگی بین سپاه جاویدان و ارتش یونان در می گرفته است. مورخان عهد باستان، هیچ تلاشی برای توصیف بی طرفانه نمی کردند. بر اساس منابع یونانی، سپاه جاویدان و دیگر سربازان پارس، تهی و زن نما بودند و در مقایسه با همتایان یونانی شان خیلی کارایی نداشتند. اگر این چنین بوده پس چگونه ایرانیان، یونانیان را در جنگ های متعدد شکست دادند و سرزمین های زیادی را در مجاورت قلمرو یونانی ها تصرف کردند. واقعاً جای تأسف دارد که هیچ منبع پارسی ای وجود ندارد که تعادلی با منابع یونانی برقرار کند.

در هر صورت، داستان سپاه جاویدان ممکن است در طول زمان دچار تغییر شده باشد اما واضح است که حتی با معیارهای این زمان و مکان هم که آنها یک نیروی جنگنده محسوب می شوند.

============================================

یک نوع از حیواناتی که بر روی کره زمین زندگی می*کردند به دلیل بیماری
خاصی که پیدا شد همگی از بین رفتند و هیچ نمونه*ای از آنها بر روی کره
زمین باقی نماند. این بیماری بر روی حیوانات دیگر هیچ تأثیری نداشت. اما
پس از یکسال و اندی دوباره آن نوع حیوان بر روی کره زمین ظاهر شدند و به
حیاتشان ادامه دادند

آن نوع حیوان، قاطر بوده است. قاطر نازاست و از جفتگیری اسب و الاغ به وجود می*آید.
     
  
زن

 
عريض ترين آبشار جهان: عريض ترين آبشار جهان خن (Khone) در لائوس است كه عرضي برابر 10.8 كيلومتر و ارتفاعي بين 15 تا 21 متر دارد. دبي آب اين آبشار 42500متر مكعب بر ثانيه است.

در یک دوره چهل ساله بالاترين مقادير بارش در دنيا: بيشترين مقدار بارندگي 24 ساعته در دنيا در تاريخ 7ژانويه 1966 در جزاير رئونيون با بارشي معادل 1852 ميليمتر در روز رخ داد. ركورد هفتگي و ماهانه بيشترين مقدار بارندگي در دست چراپونچي در ارتفاعات هيمالياست. در فاصله زماني 12 تا 19 مارس 1952 مقدار بارش در چراپونچي به 5003 ميليمتر گزارش گرديد. در ماه ژولاي 1861 ارتفاع بارش در چراپونچي به 9300 ميليمتر رسيد. اين ميزان بارش ماهانه تقريباً 40 برابر بارش سالانه ايران است.

وضعيت دنيا در پنجاه ميليون سال آينده: در اين مدت اقيانوس اطلس بويژه اطلس جنوبي و همچنين اقيانوس هند به بزرگ شدن ادامه خواهد داد و در عوض از وسعت اقيانوس آرام كاسته خواهد شد. استراليا به طرف شمال شرق انحراف حاصل كرده و در مجاورت قاره آسيا قرار خواهد گرفت. قسمتي از آمريكاي شرقي از محل دره ريفتي از بقيه آن جدا شده و به طرف شمال شرق حركت خواهد نمود. درياي مديترانه بتدريج كوچكتر شده و خليج گاسكوني بسته خواهد شد. قسمتي از كاليفرنيا كه در غرب گسل سن آندرساس قرار گرفته از قاره آمريكا جدا شده و به طرف شمال حركت خواهد كرد. در ده ميليون سال اول ديگر لس آنجلس در رديف سانفرانسيسكو قرار خواهد داشت و تا 60 ميليون سال ديگر به آلاسكا خواهد رسيد(پومرل 1973).



يخچالهاي زمين: عرقچين يخچالي (Ice Cap) قطب جنوب 38 ميليون سال پيش (معادل عهد زمين شناسي اليگوسن( بوجود آمده است. در 3.2 ميليون سال پيش در اطلس و آرام نيز يخچالهائي ظاهر شدند، اما يخچالي شدن در عرضهاي جغرافيائي بالا را به 10 ميليون سال پيش نسبت مي دهند. امروزه فقط يك دهم كره زمين از يخ پوشيده شده است اما مطالعات نشان داده است كه كره زمين چندين دوره يخچالي را تجربه كرده است. در زمانهاي يخچالي شده كره زمين ايران در شرايط باراني بوده و خط برف 800 متر پايئن تر از حد فعلي و مقدار بارندگي 3تا4 برابر مقدار فعلي بوده است.


عميق ترين چاه جهان: در 29 آگوست 1981 شوروي سابق عميق ترين چاه جهان به عمق 35371 فوت را حفر كرد در طي اين مراحل حفر چاه مشاهده شد كه در عمق 22000 پائي با وجود حرارت بسيار زياد نشانه هائي از زندگي گياهي و جانوري كشف گرديد.



بزرگترين درياچه دنيا: درياي خزر بزرگترين درياچه دنياست كه به دليل بزرگي آن به نام دريا شناخته مي شود وگرنه به آبهاي آزاد راه ندارد. اين درياچه يك گودي بزرگ در مشخصات جغرافيائي 36 تا 48 درجه شمالي به طول 1200 كيلومتر و بين 48 تا 50 درجه شرقي به عرض بيش از 326 كيلومتر گسترش دارد و حجم اين درياچه حدود 400 هزار كيلومتر مكعب است. مساحت حوزه آبخيز (آبريز) درياي خزر 36 ميليون كيلومتر مربع است كه بيشترين بخش آن را مناطق جنگلي و جلگه اي زيرحوزه ولگا و اورال در بر مي گيرد و كمترين بخش آن جنگلهاي كوهستاني و صحاري قفقاز است. دبي آب ولگا 80 تا 85 درصد كل آب سطحي خزر را تشكيل مي دهد.



بزرگترين غار جهان: بزرگترين غار جهان، غار ساراواك مي باشد كه در لوبانگ Gunung Mula Saravak نازيب باگوس در پارك ملي گانونگ موساژاواك قرار دارد. اين غار در سال 1980 كشف شد و طول آن 700 متر و عرض آن 300 متر است. ارتفاع هيچ نقطه اي از اين غار كمتر از 70 متر نيست.



بزرگترين كوه يخ (Iceberg): بزرگترين كوه يخ يكپارچه كه در قطب جنوب واقع است بيش از 31000 كيلومتر مربع است. طول آن 335 كيلومتر و عرض آن 57 كيلومتر مي باشد. بدين ترتيب اندازه آن از كشور بلژيك بزرگتر است.
     
  
صفحه  صفحه 30 از 33:  « پیشین  1  ...  29  30  31  32  33  پسین » 
علم و دانش

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA