انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 32 از 33:  « پیشین  1  ...  30  31  32  33  پسین »

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟


زن

 
راه هاي جالب براي حدس زدن جنسيت فرزند

چه چيز جالب تر و مفرح تر از حدس زدن جنسيت نوزادي است که هنوز به دنيا نيامده؟ همه دوست دارند دستي در اين کار داشته باشند. پس تعجب نکنيد اگر يک وقت کسي را که نمي شناخته ايد در سوپر مارکت جلو بيايد و بخواهد جنسيت فرزندتان را حدس بزند. براي ساليان سال، افراد برحسب متدهايي که در طول زمان به طور تجربي کسب کرده بودند، جنسيت نوزادان را در شکم مادر پيش بيني مي کردند. هرچند که اين داستان ها تا حد زيادي از واقعيت دور بوده اند، اما براي سرگرمي جالب است.


پسر است اگر:

اوايل حاملگي اول صبح حالت تهوع نداشته ايد.
ضربان قلب نوزاد کمتر از 140 در دقيقه است.
در قسمت شکم چاق مي شويد.
شکمتان مثل يک توپ بسکتبال مي شود.
نوک سينه هايتان به طور قابل ملاحظه اي تيره تر مي شود.
به غذاهاي ترش و شور علاقه مند مي شويد.
به پروتئين—گوشت و پنير—علاقه مند مي شويد.
پاهايتان سردتر از دوران قبل از حاملگي خواهد شد.
موي روي پاهايتان سريعتر رشد مي کند.
دستهايتان خيلي خشک مي شود.
پدر بچه هم همراه با شما شروع به چاق شدن مي کند.
حاملگي برايتان بسيار خوشايند است.
رنگ ادرارتان زرد روشن خواهد شد.
بيني تان بزرگ تر خواهد شد.
حلقه ازدواجتان را با نخ روي شکمتان آويزان نگاه داريد، دايره دايره مي چرخد.
سردرد خواهيد داشت.
سنتان را موقع حاملگي با عدد ماهي که در آن حامله شديد را جمع کنيد، عدد زوج به دست مي آيد.


دختر است اگر:

اوايل حاملگي اول صبح حالت تهوع خواهيد داشت.
ضربان قلب نوزاد حداقل 140 در دقيقه است.
در قسمت هاي ران و باسن چاق مي شويد.
سينه ي سمت چپتان بزرگتر از سمت راستي مي شود.
موهايتان هايلايت قرمز مي گيرد.
شکمتان شکل هندوانه مي شود.
به غذاهاي شيرين علاقه مند مي شويد.
به ميوه جات علاقه مند مي شويد.
به آب پرتقال علاقه مند مي شويد.
در دوران حاملگي نسبت به واقع عادي حال خوبي نداريد.
در دوران حاملگي بداخلاق و ترشرو مي شويد.
صورتتان بيش از هميشه جوش مي زند.
ته مانده ي نان را نمي خوريد.
سينه هايتان طراوت خاصي مي گيرد.
رنگ ادرارتان زرد تيره مي شود.
اگر حلقه ي ازدواجتان را با نخ روي شکمتان آويزان نگاه داريد، به اطراف خواهد چرخيد.
سنتان را موقع حاملگي با عدد ماهي که در آن حامله شديد را جمع کنيد، عدد فرد به دست مي آيد.
     
  
زن

 
مرده پولدار !

نووستی: مجله Forbes در آستانه هلووین اسامی 13 نفر از پولدارترین مرده ها که طی یک سال توانستند رویهم رفته 194 میلیون دلار درآمد داشته باشند را منتشر کرد.

مجله Forbes فیلسوف مابانه خاطر نشان می کند: "همه چیز سر و ته شده است، بازار مالی رو به خاک می نشیند و بازار در قبرستان سر به افلاک می برد".

الویس پرسلی شاه "راک اند رل" پس از مرگ خود نیز بیش از "ستاره" های زنده درآمد دارد، او درصدر فهرست پردرآمدترین افراد مشهور پس از مرگ است. وارثین پرسلی طی یک سال گذشته 52 میلیون دلار درآمد داشتند، در صورتی که درآمد مدونای زنده 12 میلیون دلار کمتر بود.

"چارلز شولتز" هنرمند آفریننده سگ "اسنوپی" در سال گذشته به نزدیکان خود 33 میلیون دلار "هدیه داد".

"هیت لجر" بازیگر استرالیایی که بطور مرموزی درگذشت، طی یک سال به دارایی خود 20 میلیون دلار اضافه کرد.

درآمد نابغه مشهور "آلبرت اینشتین" تنها 2 میلیون دلار کمتر از ستاره های هالیوودی و برابر با 18 میلیون دلار بود.

درآمد فروش پس از مرگ دیسک های جان لنون و اندی وارهال نیز به ترتیب 9 و 8 میلیون دلار بود.
     
  
زن

 
کاتی جالب و خواندنی در مورد حمام

بیش از ۸۰ درصد حوادث خطرناک در خانه اتفاق می*افتد که بخش عظیمی از آن نیز مربوط به رعایت نکردن نکات ایمنی در حمام است. آب و وسایل برقی در کنار هم خطر آفرین*اند. از سوی دیگر، وجود کف*پوش نامناسب تا حد زیادی احتمال سر خوردن در حمام را افزایش می*دهد.
امروزه حمام در خانه*های شهری به مکانی برای رفع خستگی و پاکیزه کردن جسم تبدیل شده است. فرقی نمی*کند که حمام شما کوچک باشد یا بزرگ. رعایت برخی موارد مانند انتخاب کف*پوش مناسب، رنگ زیبا، دستگاه تهویه و وسایل جانبی مناسب می*تواند این مکان را به مکانی دلنشین، آرام و ایمن برای تمامی اعضای خانواده تبدیل کند.


● ۴ نکته درباره کف*پوش حمام
۱) بهترین گزینه برای کف*پوش حمام، سرامیک است. سرامیک در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ بسیار متنوع است.
۲) از میان انواع سرامیک*ها، سرامیک*های شیاردار از امنیت بالاتری برخوردار است و میزان خطر لیز خوردن را تا حد زیادی کاهش می*دهد.
۳) در حمام*هایی که کف شیب*داری دارند، بهتر است از موزاییک*هایی با سایز کوچک استفاده کنید تا هم شیب کمتر به نظر برسد و هم شکستگی و آسیب*دیدگی در میان موزاییک*ها به وجود نیاید.
۴) استفاده از کف*پوش بدون لعاب توصیه نمی*شود چون پاک کردن این نوع کف*پوش*ها کار بسیار سختی است. در عوض کف*پوش*های زبر بهترین گزینه هستند.


● ۲ نکته درباره رنگ حمام
۱) اگر حمام کوچکی دارید، دکوراتورها به شما توصیه می*کنند از سرامیک*هایی به رنگ سفید و بژ یا زرد و کرم بسیار روشن استفاده کنید تا نور منعکس شده و فضای حمام بزرگ*تر به نظر برسد.
۲) اگر کف*پوش از سرامیک سفید و روشن است، بهتر است دیوارها به رنگ قرمز، زرد یا *آبی باشد، استفاده از پوشش دیواری طرح*دار نیز محیط حمام را دنج و گرم می*کند. استفاده از رنگ مورد علاقه در حمام سبب آرامش و به وجود آمدن انرژی در شما می*شود.


● ۳ نکته درباره تهویه حمام
۱) در بسیاری از موارد اتفاق می*افتد که افراد در حمام دچار خفگی شوند. در خانه*های قدیمی آبگرمکن اغلب در حمام است و همین امر سبب نشت گاز و خفگی می*شود.
۲) محیط حمام محیطی مرطوب است و رطوبت بالا برای افرادی که دچار بیماری قلبی یا آسم هستند، خطرناک است.
۳) متاسفانه در برخی خانه*ها پنجره یا هواکشی در حمام نصب نشده و اغلب پس از حمام، اعضای خانواده مجبورند در حمام را باز گذارند تا هوای حمام عوض شود اما همین موضوع سبب ورود هوای نامطبوع و مرطوب حمام به داخل فضای خانه می*شود. برای از بین بردن بوهای نامطبوع و رطوبت در حمام بهتر است از پنجره یا هواکش استفاده شود.


● ۱ نکته درباره نورپردازی در حمام
۱) حمام محیطی مرطوب است و در صورتی که تاریک باشد، محل مناسبی برای رشد قارچ*ها خواهد بود.
بنابراین بسیار ضروری است که به گونه*ای طراحی شود که حتما نور طبیعی به داخل آن بتابد.
۵ نکته درباره ایمنی حمام
۱) برق*گرفتگی از جمله حوادثی است که اغلب در حمام رخ می*دهد. تمامی وسایل برقی را پس از استفاده از پریز برق بکشید و جمع کنید. برای پریزهای حمام نیز باید از محافظ پریز استفاده کرد. تمامی سیم**های برق درون حمام باید با روکش عایق پوشانده شوند، به طوری که هیچ سیمی با آب تماس نداشته باشد.
۲) برای جلوگیری از سر خوردن در حمام، در اطراف وان از کف*پوش*های دولایه حاوی لاتکس استفاده کنید. این کف*پوش*ها به وسیله لاتکس زیرین به کف حمام نصب می*شود و لایه بیرونی که دارای بافت ناهموار است میزان سرخوردگی را کاهش می*دهد. از پادری پلاستیکی نیز می*توانید برای کف حمام استفاده کنید. نصب میله*هایی به عنوان دستگیره روی دیواره*های حمام نیز ایده خوبی است و می*توانید پیش از زمین خوردن با گرفتن آنها تعادل خود را حفظ کنید.
۳) سوختگی در حمام هم زیاد اتفاق می*افتد. بهتر است پیش از آنکه خودتان یا کودکتان را زیر دوش آب بفرستید، ابتدا دستتان را زیر شیر آب گرفته و درجه حرارت آب را تنظیم کنید. درجه مناسب آب برای پوست ۳۵ تا ۳۷ درجه است.
۴) در صورتی که محیط داخل حمام به گونه*ای طراحی شده که در آن شیشه وجود دارد، توجه داشته باشید که این شیشه*ها باید از جنس پلاستیک یا شیشه نشکن باشد تا موجب بریدگی و پارگی شدید پوست در صورت شکستن نشوند.
۵) نظافت حمام موضوع مهمی است که اغلب فراموش می*شود. پس از هر بار حمام کردن، دیوارها و کف حمام را با مواد پاک*کننده بشویید و دستگاه تهویه یا پنجره را باز کنید تا رطوبت خارج شود. در درون حمام حتما سطل زباله درپوش*دار، تمیز و مجهز به کیسه زباله قرار دهید. هیچ گاه حوله*های کثیف را در حمام روی هم جمع نکنید چون سبب رشد قارچ*ها خواهد شد.


● ۲ نکته درباره حمام*های مدرن
▪ به تازگی سردوش*هایی وارد بازار شده که میزان آب را متعادل کرده و در ضمن فشار آب را بالا می*برد. این دوش*ها در این روزها که همگی ما باید در مصرف آب صرفه*جویی کنیم می*توانند کمک بسیار مناسبی باشند.
▪ گمان می*کنید درجه حرارت آب در هنگام دوش گرفتن برایتان مهم است؟ به تازگی دوش آب هوشمندی وارد بازار شده که می*تواند دمای آب را اندازه گرفته و آن را در رنگ نورهای متفاوت گزارش کند. برای مثال، اگر دمای آب ۳۲ درجه باشد نور سفید، ۳۳ تا ۴۱ درجه نور آبی، ۴۲ تا ۴۵ درجه نور بنفش و بالای ۴۵ درجه نور قرمز می*شود. این وسیله استحمام کودکان را برای مادران راحت*تر خواهد کرد.
     
  
زن

 
آیا می دانید
چنین روزی در سال 1311 ایران به نظام ((متریک)) پیوست.این نظام جدید که در واقع گامی برای هماهنگ کردن معیارهای اندازه گیری بود در آن مقطع زمانی مورد قبول عموم کشورهای دنیا قرار گرفت.
با پیوستن ایران به نظام متریک در واقع ازین روز جای ((مثقال)) ((سیر)) ((من)) و ((خروار)) را گرم کیلو گرم و تن وجای ((گزذرع)) و ((فرسنگ)) را متر و کیلومتر گرفت.

آیا میدانید
در چنین روزی در سال 1916 دولت وقت انگلستان به تصمیم خودش! صاحب اختیار ((قطر)) یکی از امارات خلیج فارس شد که مردم آن -در آن مقطع زمانی-عمدتا از راه ماهیگیری امرار معاش می کردند.
قطر که چند دهه پیش استقلال به دست آورده و از سرزمین های صادر کننده نفت و گاز طبیعی به شمار می آید تقریبا 4 هزار مایل وسعت دارد.
     
  
زن

 
ايا ميدانيد
نام قديم شهر قم براي وجود كومه(محلي براي چراي گوسفندان)ها كوم بوده كه در سال ها بعد عرب ها بجاي كوم كلمه قم را استفاده كرده اند و از ان پس نام اين شهر قم گرديد
     
  
زن

 
نپوشيدنی*ها

ویترین مغازه*ها را نگاه می*کنید تا لباس*هایی پیدا کنید که با پوشیدن آنها خوش*لباس*تر شوید ولی هیچ می*دانستید که بعضی از لباس*ها برای نپوشیدن است! اینها لباس*هایی است که شما اصلا نباید به فکر خریدشان باشید چون حسابی شما را بدتیپ می*کنند. اگر دوست دارید بدانید دور کدام لباس*ها را باید خط بکشید، راهنمای خرید* ما را بخوانید...

• رنگ*هایی را که به شما نمی*آید، نپوشید: ممکن است شما از یک حراجی یک ژاکت آبی فوق*العاده خوش رنگ و عالی پیدا کنید که بتوانید آن را به یک سوم قیمت اصلی*اش بخرید ولی زمانی که آن را مقابل آینه جلوی خودتان می*گیرید اصلا به شما نیاید این از همان لباس*هایی است که اصلا نباید به فکر خرید آن باشید. چون بهترین لباس برای شما رنگی دارد که به رنگ پوست شما، رنگ چشم شما و حتی رنگ موهایتان می*آید. صرفا خوش* رنگ بودن لباس کافی نیست که شما آن لباس را برای پوشیدن انتخاب کنید.

• اعتیاد به خرید را کنار بگذارید: بعضی از خانم*ها فقط 20 درصد لباس*های داخل کمدشان را می*پوشند، می*دانید چرا؟ چون خیلی از آن لباس*ها را برای نپوشیدن خریده*اند! این 80 درصد بقیه یا رنگ دلخواهشان را ندارند و یا در آنها راحت نیستند و یا خیلی تنگ هستند. اگر شما هم یکی از این بانوانی هستید که فقط برای پر کردن کمد لباس*تان به خرید می*روید، حتما می*دانید که لباس*های زیادی برای نپوشیدن دارید. بنابراین این عادت را کنار بگذارید و فقط به دنبال خرید لباس*هایی باشید که دقیقا از نظر اندازه، رنگ، جنس و مدل موردپسند شما هستند.

• کفش*های نپوشیدنی را نخرید: وقتی برای خرید کفش به بازار می*روید پیش از آن دقیقا تعیین کنید که این کفش را برای چه مکانی قصد دارید استفاده کنید. محل کار، مهمانی، مدرسه و دانشگاه؟ وگرنه کفش*های زیادی در جاکفشی*تان سردرمی*آورند که اصلا برای پوشیدن مناسب نیستند یا خیلی براقند و یا خیلی پاشنه بلند و یا حتی مدل آنها را نمی*توانید با لباس*هایتان ست کنید.

• پارچه*هایی را که به هم نمی*آیند، با هم ست نکنید: پارچه*های لباس*های پاییزی و زمستانی به**طور*معمول سنگین*تر، زبرتر و خشن*تر هستند در حالی که پارچه*های لباس*های بهاری و تابستانی، سبک، رها و خنک هستند و از الیاف طبیعی ساخته شده*اند. بنابراین شما نباید پارچه*ها و لباس*هایی را که اصلا با یکدیگر هماهنگ نیستند، بپوشید. برای مثال پوشیدن یک روپوش پشمی با یک روسری حریر چندان زیبا به نظر نمی*رسد و شما باید دور پوشیدن این لباس*ها را خط بکشید در عوض می*توانید روپوش پشمی*تان را با یک روسری ضخیم*تر ست کنید.

• لباس*های خیلی براق نپوشید: برای یک مهمانی عصر و یا صبح پوشیدن لباس*هایی با پارچه*های خیلی براق چندان زیبا نیست چون لباس شما را خیلی سنگین نشان می*دهد. پارچه*های ساتن و براق و حتی سنگ*دوزی شده برای لباس*های شب مناسب*ترند و نه لباس*های روز.

• زیور*آلات زیادی به خودتان آویزان نکنید: زیورآلات خیلی زیاد هم از آن دسته وسایلی است که باید از خودتان دور کنید. این روزها استفاده از زیورآلات زیاد چندان مد نیست و اگر شما در یک مهمانی زنانه از زیورآلات خیلی زیادی استفاده کنید، ممکن است خیلی شلوغ و نامرتب به نظر برسید. به جای آن به سراغ خرید یک سرویس ساده*تر از گردن*بند، انگشتر و گوشواره و دست*بند، حتی می*توانید فقط از چند عدد از این زیورآلات استفاده کنید برای مثال گردن*بند و انگشتر به این ترتیب ساده*تر و شیک*تر به نظر می*رسید.

• لباس را فقط به امید لاغرتر شدن نخرید: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک دامن و یا شلوار و یا حتی مانتو را در یک فروشگاه دیده باشید که سایز 36 داشته باشند ولی سایز شما 40 باشد، می*دانستید که این لباس 2 سایز از شما کوچک*تر است ولی آنقدر آن لباس به دل*تان نشسته باشد که آن را بخرید و با خودتان عهد کنید که چند سایز کم می*کنید که اندازه آن لباس شوید ولی به**طور*معمول چنین لباس*هایی را هیچ*وقت نخواهید پوشید و از خیر سایز کم کردن هم می*گذرید. بهترین کار هنگام خرید لباس این است که لباسی را بخرید که در همان لحظه دقیقا اندازه شما باشد تا بتوانید با خیال آسوده آن را بپوشید.

• لباس*های رسمی و غیررسمی را با هم نپوشید: پوشیدن لباس*های رسمی و غیررسمی با هم یکی از همان* دست لباس*هایی است که شما باید پوشیدن آن را از سرتان بیرون کنید. پوشیدن کفش* کتانی با کت و شلوار و حتی کفش*های عروسکی و رنگی زنانه با یک مانتو شلوار برش*دار و رسمی محل کار چندان زیبا نیست. اگر قرار است امروز با تیپ رسمی از منزل بیرون بروید تمام لباس*هایتان را در این مدل هماهنگ کنید و اگر قرار است با تیپ اسپرت منزل را ترک کنید، لباس*ها و کفش*هایتان را همه اسپرت انتخاب کنید.

• لباس*های خیلی تنگ یا خیلی گشاد نپوشید: حتما شما هم دوست ندارید یک پیراهن خیلی تنگ را در یک مهمانی زنانه بپوشید که همه بگویند که خیلی چاق هستید؟ پیش از انتخاب لباس به اندام*تان و نقص*های احتمالی آن دقت کنید. اگر شما پایین تنه بزرگی دارید، کمرتان چندان باریک نیست نباید به سراغ خریدن لباس*هایی بروید که کمر و پایین تنه تنگ و چسبان دارند در عوض می*توانید به سراغ خریدن مدل*هایی بروید که دامن*های تور دارد ژپون*دار بزرگی دارند که بلافاصله از روی کمر شما شروع می*شوند در این صورت پایین*تنه شما را می*پوشانند و اگر بالا تنه متناسبی داشته باشید در این لباس فوق*العاده خوش اندام به نظر می*رسید.

• شلوار جین را با کفش رسمی مردانه نپوشید: خیلی از آقایان این اشتباه را هنگام لباس پوشیدن انجام می*دهند. در حالی که شلوار جین اصلا با کفش ورنی براق مردانه جور در نمی*آید. به جای آن بهتر است اگر می*خواهید که شلوار جین*تان را بپوشید یک** کفش کتانی و یا حتی کفش*های مردانه اسپرت را با آن ست کنید. در این صورت شما هم از فهرست آقایان بدتیپ خارج می*شوید.

• کفش*های خاکی و واکس نخورده* را نپوشید: پیش از اینکه منزل را ترک کنید نگاهی به کفش*هایتان بیندازید اگر خاکی و واکس نخورده*اند، دستی به سر و گوش*شان بکشید. بسیاری از افراد، آدم*های خوش لباس را از کفش و جوراب*شان می*شناسند. داشتن کفش*هایی واکس خورده و مرتب و جوراب*هایی که با آن هماهنگ است از شما یک آدم خوش*تیپ می*سازد.

• اگر چاق هستید، پارچه*های طرح*دار نپوشید: اگر شما خانمی هستید که کمی اضافه وزن دارید به سراغ خرید پارچه*های طرح*دار و یا تورهای با گل*های درشت برای دوختن لباس*های مهمانی*تان نروید چون این لباس*ها شما را چاق*تر و پهن*تر نشان می*دهند و به جای لباس*های سر تا پا یک رنگ و با طرح*های هندسی عمودی را انتخاب کنید
     
  
زن

 
آیا میدانید:

• قديمي ترين آثاري كه از انسان هاي اوليه بدست آمده اسكلتي بوده كه در غاري در تانگانيا در آفريقا كه مربوط به ششصد هزار سال پيش مي باشد.

• بلند ترين انسان معاصر شخصي بود به نام روبرت پرشيگ كه قدي حدود 2.70 متر بوده است. اين شخص در 15 ژوئيه 1940 در ميشيگان وفات يافت.

• پر اولاد ترين مادران خانمي بوده است به نام فئودور والست كه 29 بار باردار شده است و 69 فرزند بدنيا آورد - خانمي به نام بتي هال كه 94 سال دارد دو نديده دارد تعداد فرزندان و نوه ها و نتيجه هاي او 256 نفر مي باشد.

• پر وزن ترين نوزاد جهان در سوم ژوئن 1961 در جنوب تركيه متولد شد و 10.880 كيلوگرم وزن داشت - سبك ترين نوزاد جهان نيز در 1938 در انگلستان به دنيا آمد كه فقط 283 گرم وزن داشت.

• طولاني ترين دوره حاملگي پستانداران در فيل هندي است كه حدود 2 سال و يك ماه است و كوتاه ترين دوره حاملگي متعلق به پستانداراني است به نام اوپوسوم كه حدود 12 روز است.

• طولاني ترين عمر در بين پرندگان متعلق به كلاغ است كه تا حدود 100 سال عمر مي كند و طوطي نيز حدود 73 سال عمر مي كند.

• بزرگترين تخم پرندگان از آن شتر مرغ كه حدود 1.67 كيلوگرم است و كوچكترين نيز متعلق به مرغ مگس خوار است كه تقريبا 14 ميلي گرم است.

• در بين جانداران لاك پشت با بيش از 152 سال بلاترين سن را دارد و فيل اسيايي 78 سال و حرس و روباه حدود 50 سال و زنبور طلايي 6 هفته و پروانه دو ماه و زنبور عسل 1 سال عمر مي كند.

• محور حركت وضعي زمين نسبت به خط قائم 23 درجه و 27 دقيقه انحراف دارد كوچكترين تغييري در اين انحراف باعث دگرگوني آب و هوا و زندگي جانداران و تقريبا از بين رفتن حيات در كره زمين مي شود.

• شركت توشيباي ژابن شبكيه مصنوعي چشم ساخته است كه مانند شبكيه طبيعي علائم نوري را دريافت مي كند ولي نمي تواند رنگ ها را تشخيص دهد.

• بزرگترين آرشيو الكترونيكي ضبط اطلاعات كامپيوتري معادل با 7 مگابايت توسط شركتي ژاپني به بازار عرضه شد.

• الكترونيكهاي ضد چرت كه به بازار عرضه خواهد شد كه دستگاه كوچكي هستند كه پشت گوش نصب مي و به محض خم شدن سر آژيري را به صدا در مي آورد كه به رانندگان بياباني و كارمنداني كه پشت ميز مي خوابند هشدار مي دهد.

• نخستين تلسكوپ براي دريافت علائم موجودات زنده در كرات آسماني در آرژانتين به كار گرفته شد.

• ستارشناسان انگليسي در منچستر سياره جديدي را خارج از منظومه شمسي كه در كهكشان ساجي تريوس قرار دارد كشف كردند و به نام ستاره نيتروني ناميده اند اين نخستين كشف سياره اي خارج از منظومه شمسي است.

• در اوايل سال 2003 ميلائدي دانشمندان اروپايي با آزمايشات بيولوژكي توانستند نوزادي شبيه انسان به وجود آورند اين عمل با اعتراضات شديد مجامع مذهبي و سپس مجامع مختلف انساني رو به رو گرديد اما شبيه ساري انسان به وسيله دانشمندان ادامه دارد.

• سرعت حركت چرخشي زمين به دور خود و در استوا 1667 كيلومتر در ساعت كه اين سرعت در هر قرن 30 ثانيه كاهش مي يابد.

• اولين علائم راديويي كه ساكنان زمين از كرات ديگر دريافت كردند از كره مريخ بوده است.
     
  
زن

 
برترین های دنیا را میشناسید ؟


مرتفع ترین پایتخت جهان

مرتفع ترین پایتخت جهان، شهر لاپاز، در بولیوی است.
این شهر 12 هزار پا از سطح دریا ارتفاع دارد.


بلندترین صدای جهان
بلندترین صدای جهان، صدای گردش زمین به دور خودش می باشد
و آنقدر شدید است که اگر ما بشنویم فورآ خواهیم مرد.


زیباترین و بلندترین ساختمانها

ساختمان های شهر نیویورک در کشور آمریکا،
زیباترین و بلندترین ساختمان های جهان معرفی شده اند.


بلندترین کوه های جهان

عموما فکر می شود که بلندترین کوه های جهان در تبت قرار دارد . ولی اگر خاطرات مسافران به قطب جنوب بررسی شود، آنان از کوه هایی صحبت کرده اند که بسیار بلندتر از اورست است .


بلندترین بادگیر
بلندترین بادگیر در ایران در شهرستان ابرکوه در استان یزد قرار دارد. این بادگیر زیبا به صورت یک بادگیر بزرگ در پایین و یک بادگیر کوچکتر برروی آن می باشد.
این بادگیر در خانه آقازاده قرار دارد و مربوط به عصر قاجار می باشد.


بلندترین جرثقیل سیار

جرثقیل 810 تنی مارک "روزن کرانزک 10001" بلندترین جرثقیل سیار در جهان است.
قدرت بالابری ( حداکثر وزن بار ) آن 984 تن و طول بازوی متحرک آن 202 متر است.


بلندترین طناب

برای مسابقات طناب کشی که در جشنواره سالانه ناهاسیتی ( در اوکیناوای ژاپن ) در اکتبر 1995 برگزار شد، طنابی به طول 172 متر و قطر 1/54 متر از الیاف گیاه برنج تهیه گردید.
وزن این طناب عظیم الجثه 26/73 تن بود.




بلندترین ساختمان بانک

ساختمان 72 طبقه فرست بانک تاور (First Bank Tower)
بانک مونترال در شهر تورنتو در کانادا با 284/98 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان بانک در دنیا است.


بلندترین شمع

بلندترین شمع جهان در نمایشگاه استکهلم در سال 1897 به نمایش گذاشته شد
که ارتفاعش 24/38 متر و قطرش 2/59 متر بود.
     
  
زن

 
اعتبار ایران در دنیا

آسوشيتدپرس :ايران دومين كشور از لحاظ بي اعتباري براي كسب ويزاي كشورهاي ديگر

آسوشيتدپرس به نقل از يك مركز معتبر مطالعاتي در سويس گزارش داده

است كه اتباع ايراني - پس ازاتباع افغانستان - در زمينه بدست آوردن اجازه

سفر به ديگر كشورهاي جهان بي اعتبارترين ملت جهان شناخته

مي شوند.



طبق اين گزارش مردم كشورهاي فنلاند - دانمارك و آمريكا با داشتن اجازه

سفر بدون ويزا به 130 كشور جهان معتبرترين و اتباع ايران با داشتن اجازه سفر

بدون نياز به ويزا به 14كشور دنيا بي اعتبارترين اتباع يك كشور در جهان

محسوب مي شوند .

در ميان 195 كشور مورد مطالعه ايرانيان رتبه 194 را بدست آورده اند و به اين

ترتيب بعد از اتباع افغانستان در قعر جدول اعتبار جهاني جاي گرفته اند .



جالب اينجاست كه طبق اين ليست اتباع كشورهاي قحطي زده اي مانند

بوركينافاسو - اتيوپي - سومالي و جيبوتي در جهان به مراتب معتبرتر از مردم

ايران هستند .



اين خبر متعلق به آخرين نتايج تحقيقاتي موسسه هنلي اند پارتنرز در سال

گذشته بوده و ظاهرا در ايران انعكاسي نداشته است



ليست معتبر بودن كشورها براي مسافرت خارج از كشور به ترتيب زير است

1. Finland , 130.

(tie) Denmark , 130. (tie) United States , 130. 4. Germany , 129. (tie) Ireland , 129. (tie) Sweden , 129. 7. Britain , 128. (tie) France , 128. (tie) Italy , 128. (tie) Japan , 128. 11. Belgium , 127. (tie) Norway , 127. (tie) Spain , 127. (tie) Switzerland , 127. 15. Netherlands , 126. 16. Austria , 125. (tie) Canada , 125. (tie) Luxembourg , 125. (tie) New Zealand , 125. 20. Portugal , 123. 21. Singapore , 122. 22. Australia , 120. با ویزای این کشور شما مجاز هستید 13 روز در کشوری بمانید بدون هیچ هماهنگی ، این یک نمونه از اعتبار یکی از این کشور هاست(tie) Greece , 120. (tie) Iceland , 120. (tie) Malaysia , 120. 26. Liechtenstein , 116. 27. South Korea , 115. (tie) Malta , 115. 29. Cyprus , 113. 30. Hong Kong , 110. 31. Chile , 109. (tie) San Marino , 109. 33. Monaco , 108.. 34. Poland , 106. 35. Slovenia , 105. 36. Israel , 104. 37. Argentina , 101. (tie) Brunei , 101. (tie) Hungary , 101. 40. Andorra , 99. (tie) Brazil , 99. (tie) Uruguay , 99. 43. Czech Republic , 98. (tie) Mexico , 98. 45. Slovakia , 97. 46. Costa Rica , 95. 47. Lithuania , 94. 48. Venezuela , 92. 49. Estonia , 91. (tie) Latvia , 91. 51. Vatican City , 87. 52. Croatia , 84. 53. Bolivia , 83. (tie) Bulgaria , 83. 55. Guatemala , 82. (tie) Panama , 82. (tie) Paraguay , 82. 58. El Salvador , 81. 59. Honduras , 80. 60. Nicaragua , 75. 61. Romania , 73 62. Barbados , 71. (tie) Bahamas , 71. (tie) Macau , 71. 65. Trinidad and Tobago , 66. 66. South Africa , 65. 67. St.Vincent and Grenadines , 64. 68. St.Lucia, 63. (tie) Antigua and Barbuda , 63. 70. St. Kitts-Nevis, 62. 71. Grenada , 60. 72. Belize , 58. 73. Jamaica , 57. 74. Solomon Islands , 54. 75. Guyana , 53. (tie) Gambia , 53. 77. Dominica , 52. (tie) Mauritius , 52. (tie) Seychelles , 52. (tie) Turkey , 52. 81. Lesotho , 51. 82. Tuvalu , 50. 83. Kiribati , 49. (tie) Western Samoa , 49. 85. Botswana , 48. (tie) Malawi , 48. 87. Fiji , 47. (tie) Sierra Leone , 47. (tie) Vanuatu , 47. 90. Kenya , 46. (tie) Maldives , 46. (tie) Swaziland , 46. (tie) Tonga , 46. 94. Ghana , 45. (tie) Zambia , 45. 96. Nauru , 44. 97. Taiwan , 42. 98. Ecuador , 41. (tie) Namibia , 41.. (tie) Papua New Guinea , 41. (tie) Peru , 41. (tie) Tanzania , 41. (tie) Zimbabwe , 41. 104. Suriname , 40. 105. Kuwait , 39. (tie) Mauritania , 39. (tie) Uganda , 39. 108. Bahrain , 38. (tie) Mali , 38. (tie) Tunisia , 38. 111. Guinea , 37. (tie) Ivory Coast , 37. (tie) Niger , 37. (tie) Qatar , 37. (tie) Senegal , 37. 116. Benin , 36. (tie) Cape Verde , 36. (tie) Marshall Islands , 36. (tie) Oman , 36. 120. Burkina Faso , 35. (tie) Nigeria , 35. (tie) Russia , 35. (tie) Togo , 35. (tie) United Arab Emirates , 35.. 125. Guinea-Bissau , 33. (tie) Micronesia , 33. (tie) Philippines , 33. 128. Belarus , 32. (tie) Colombia , 32. (tie) Palau Islands , 32. (tie) Serbia-Montenegro, 32. (tie) Ukraine , 32. 133. Liberia , 31. (tie) Macedonia , 31. (tie) Saudi Arabia , 31. 136. Morocco , 30. 137. Indonesia , 29. (tie) Moldova , 29. (tie) Thailand , 29. 140. Azerbaijan , 28. (tie) Bangladesh , 28. (tie) Central African Republic , 28. (tie) Georgia , 28. (tie) Kazakhstan , 28. (tie) Kyrgyzstan , 28. 146. Armenia , 27. (tie) Chad , 27. (tie) Congo Brazzaville , 27. (tie) Cuba , 27. (tie) Tajikistan , 27. 151. Cameroon , 26. 152. Bosnia and Herzegovina , 25. (tie) Dominican Republic , 25. (tie) India , 25. (tie) Madagascar , 25. 156. Egypt , 24. (tie) Gabon , 24. (tie) Mongolia , 24. (tie) Uzbekistan , 24. 160. Algeria , 23. (tie) Rwanda , 23. 162. Haiti , 22. (tie) Mozambique , 22. (tie) Sao Tome and Principe , 22. (tie) Sri Lanka , 22. 166. East Timor , 21. (tie) Jordan , 21. 168. Comores Islands , 20. (tie) Equatorial Guinea , 20. (tie) Eritrea , 20. (tie) Laos , 20. (tie) Nepal , 20. 173. Angola , 19. (tie) Bhutan , 19. (tie) Djibouti , 19. (tie) Libya , 19. (tie) Turkmenistan , 19. 178. Burundi , 18. (tie) China , 18. (tie) Ethiopia , 18. (tie) North Korea , 18. (tie) Vietnam , 18. (tie) Yemen , 18. 184. Albania , 17.. (tie) Cambodia , 17. (tie) Lebanon , 17. (tie) Pakistan , 17. (tie) Sudan , 17. 189. Congo , 16. (tie) Syria , 16. 191. Iraq , 15. (tie) Myanmar , 15. (tie) Somalia , 15. 194. Iran , 14. 195. Afghanistan , 12.
     
  
زن

 
افرادی که در شهرهای مختلف زندگی می کنند یا لهجه های متفاوتی از یکدیگر صحبت می کنند اما نباید اینگونه متصور شد که چنین ویژگی تنها به دنیای انسانها تعلق دارد زیرا دنیای پرندگان نیز مملو از لهجه های آوازی متنوع است.

به گزارش مهر، ریچادر مونی محقق زیست شناسی است که در الینویز آمریکا به دنیا آمده اما کافی است تا دهان خود را در منطقه تراینگل این کشور بازکرده و چند کلمه صحبت کند. به زودی تمام همسایه های وی خواهند فهمید که او به آن اطراف تعلق ندارد اما تنها ریچارد و انسانها نیستند که در صحبت کردن لهجه خاص خود را دارند.

ریچارد طی سالیان اخیر مطالعات هیجان انگیزی را بر روی پرندگان و چگونگی آواز خواندن آنها انجام داده است. نتیجه این مطالعات با نتایج هیجان انگیزتری همراه بوده است به طوری که وی معتقد است پرندگان نیز همچون انسانها دارای لهجه های خاص خود در زمان آواز خواندن هستند.

او می گوید: اگر به سراسر آمریکا سفر کنید مطمئنا در نخستین موارد و با شنیدن آواز پرندگان به این نتیجه می رسید که "آواز خواندن پرندگان با لهجه های مختلف" ادعایی سطحی و غیرعلمی است اما اگر دقت تخصصی و عمیقتر داشته باشید در می یابید که آوازهای خوانده شده به وسیله گنجشکهای باتلاقی اطراف نیویورک با آواز همتایانشان در منطقه پنسیلوانیا متفاوت است. در حقیقت می توان مدعی شد که پرندگان مختلف با لهجه های متفاوتی با یکدیگر صحبت کرده و آواز می خوانند.

به گزارش مهر، ایده های مطرح شده از سوی مونی و همکارانش سرآغاز تحقیقات جدیدی در علوم معاصر بوده است. وی به تازگی شیوه ای منحصربفرد برای مطالعه چگونگی یادگیری پرندگان در آوازخواندن ارائه کرده است. اهمیت این موضوع تا به آن حد بوده است که نتایج آن در نشریه نیچر نیز منتشر شده است.

به گزارش مهر، دانشمندان مختلفی در سراسر جهان دریافته اند که تفاوت لهجه در آوازخواندن پرندگان ریشه در یادگیری جوجه پرندگان برای آواز خواندن دارد و جالب این است که چنین فرآیندی دقیقا در دنیای انسانها و یادگیری صحبت در نوزادان نیز وجود دارد
     
  
صفحه  صفحه 32 از 33:  « پیشین  1  ...  30  31  32  33  پسین » 
علم و دانش

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA