انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 4 از 19:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  16  17  18  19  پسین »

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟


زن

 
آیا می دانید بهترین زمان برای استفاده از کرم های ضد آفتاب، سنین دو تا 12 سالگی است؟


افرادى كه گمان مى كنند به علت لطيف بودن پوست كودكان استفاده از كرم ضد آفتاب براى پوست آن ها مضر است، كاملاً در اشتباه هستند، زيرا پيرى پوست از همان روز دوم تولد آغاز مى شود.
به گفته وى تحقيقات علمى جديد دانشمندان ثابت كرده است تاثير استفاده از كرم هاى ضدآفتاب در سنين ابتدايى ۱۰ برابر بيشتر از استفاده از آن در سنين بالا است.َ
محبى پور استفاده از كرم هاى ضدآفتاب مخصوص بچه با درصد ۳۰ را مناسب كودكان ياد كرد و يادآور شد: والدين بايد تمام كودكان به ويژه افرادى كه داراى پوست روشن و سفيد هستند را از همان دوران كودكى براى پيشگيرى از ابتلا به عوارض پوستى از جمله جوش، لكه هاى سياه و قرمز، كك و مك و ساير عوارض جدى از كرم هاى ضدآفتاب استفاده كنند.
وى همچنين استفاده از كلاه هاى لبه دار توسط كودكان و پرهيز از نشستن آن ها زير چراغ ها و نورهاى مهتابى براى محافظت از پوست اين قشر را ضرورى دانست.

================

آیا میدانیدتا سال 1984، بلژیکی ها مجبور بودند نام فرزندشان را از یک لیست 1500 نفری در روزهای ناپلئون بطور رندوم انتخاب کنند.

آیا میدانیداتریش اولین کشوری بود که مجازات مرگ را در سال 1787 حذف کرد
آیا میدانیدصد ها سال پیش هر فردی که قصد داشت از کشور خارج شود، به سرعت اعدام می شددر زمان حکومت طالبان در افعانستان، پوشیدن جوراب سفید برای زنان به علت تحریک آمیز بودن آن برای مردان ممنوع بود. در ضمن ماموران پلیس دستور داشتند پنجره خانه ها را با رنگ سیاه بپوشانند تا زنان حاضر در خانه ها دیده نشوند
آیا میدانیددر ایالت میسوری بخش سنت لوئیس، هنوز هم نجات دادن زنان با لباس خواب، برای ماموران آتش نشانی ممنوع است.
     
  
زن

 
يك گروه از طرفداران حقوق مصرف كننده به والدين توصيه مي كنند كه از خريد اسباب بازي هاي پلاستيكي براي كودكان خود اجتناب كنند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نيوز،در تركيب و ساختار اغلب اين اسباب بازي ها، مواد شيميايي سمي وجود دارد.
البته طبق قانون سلامت و امنيت توليدات، تصويب شده است كه تا سال 2009 به هيچ عنوان اسباب بازي با تركيبات شيميايي خطرناك مثل فتاليت توليد نشود.اما با اين حال سرپيچي از اين قانون چندان غير ممكن نيست. بنابراين عدم خريد اين اسباب بازي ها توسط والدين تنها راه مقابله مي باشد."فتاليت" گروهي از تركيبات شيميايي مي باشد كه در پلاستيك و وينيل نرم استفاده مي شود.اين مواد مي تواند باعث بلوغ زودرس، عدم باروري و كاهش توليد اسپرم در پسران شود.

براي اجتناب از خطرات اسباب بازي هاي ناسالم موارد زير را رعايت كنيد:

1- از خريد اسباب بازي هاي نرم ساخته شده از PVC يا پلي وينيل كلريد اجتناب كنيد. اغلب اين اسباب بازي ها حاوي فتاليت مي باشد و برچسب ندارند.
2- از مواد آرايشي حاوي زيلين، فتاليت و تولوئن استفاده نكنيد و به كودكان خود نيز اجازه ندهيد كه با آنها بازي كنند.
3- از خريد جواهرات با فلزهاي ارزان، زنجيرهاي كليد و ساير توليدات مشابه اجتناب كنيد، زيرا اغلب اين توليدات حاوي سرب مي باشد.
4- از خريد اسباب بازي هاي با قطعات ريز خودداري كنيد، زيرا ممكن است سبب خفگي كودك شود

--------------------------

ایا میدانید که...؟
در چنین روزهایی در سال 1962 میلادی نخستین ارتباط بشر با سیاره زهره برقرار شد.عامل این ارتباط سفینه فضایی مریزدو بود که از روز 27 اوت همان سال به فضا پرتاب شده بود.این سفینه پس از 17 روز از فاصله ی یک میلیون کیلومتری زمین از سیاره ی زهره با زمین ارتباط رادیویی برقرار کرد.حالا پس از گذشت 46 سال از این موفقیت بر دانش بشر در حوزه ی نجوم افزوده و به همان میزان سوالات جدیدی هم به وجود آمده که هر کدام نشان از گستردگی این دنیای لایتناهی دارد
     
  
زن

 
چنین روزی در سال 1941 میلادی 200 فروند هواپیمای زاپنی پایگاه نظامی آمریکا را در پرل هاربر بمباران کردند.اما نکته تعجب آور این است که این عملیات برق آسا دقیقا هنگامی انجام شد که زاپنی ها به ناچار با نیروهای آمریکایی بر سر میز مذاکره نشسته بودند.در این عملیات ضمن بمباران 19 کشتی جنگی آمریکا قوای زاپن به ممالک آسیای جنوب شرقی هجوم برد و سرزمین اندونزی و جزایر سوماترا و جاوه را هم اشغال کرد.

چنین روزی در سال 1227 هجری قمری عباس میرزا نایب السلطنه فتحعلی شاه قاجار در مکانی به نام اصلاندوز از قوای روسیه شکست خورد.در پی این شکست شاه قاجار با قوایی متشکل از چند هزار سرباز عازم آن ناحیه شد اما دولت روسیه در صدد مصالحه با دولت ایران برآمد زیرا ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه به کشورش هجوم آورده بود.در پی این تصمیم عهد نامه ی خسارت بار و معروف گلستان میان نمایندگان دولت های روسیه و ایران به امضا رسید


چنین روزهایی در سال 1914 میلادی نبرد دریایی فالکلند میان انگلیس وآلمان به وقوع پیوست.در این نبرد رزم ناو های آلمانی از ناوگان انگلیس شکست خوردند 8O و این جزایر بار دیگر به تصرف انگلیسی ها در آمد.بعد از چندی آرزانتین که به استقلال رسیده بود مدعی مالکیت این جزایر شد و در مذاکراتی که انجام شد این جزایر به تصرف آرزانتین در آمد.اما مجددا در درگیری های گسترده ای میان دوطرف آغاز شد و به علت برتری نظامی انگلیس آرزانتین به ناچار این جزایر را ترک کرد.
     
  
زن

 
برستان آلتها نام منطقه اي در نزديکي مقبره خالد نبي در ترکمن صحراست.

دوستی عکسي رو برام فرستاد که واقعا جالب و ديدني بود و واقعا متعجب کننده! فکر وجود همچين مکاني رو نکرده بودم! مکاني کاملا ناشناخته که تعداد افراد کمي از اون سراغ دارند - جستجوي در اينترنت هم به 1-2 منبع بيشتر قد نداد! بايد حتما خودم سفري به اين منطقه داشته باشم اينطوري فکر کنم توضيحات کاملي بشه از اين منطقه داد! ولي اونچه که من در اينترنت پيدا کردم متني است که به صورت خلاصه اينجا نقل ميکنم:

«قبرستان آلت*ها» بر بالاي کوه*هاي زيباي گوگجه داغ از بخش کلاله ترکمن صحرا آرامگاه پيامبري به نام خالد نبي قرار دارد و کمي آن*طرف*تر عجيب*ترين قبرستان ايران واقع شده. در اين قبرستان به جاي سنگ قبر مجسمه*هاي سنگي آلت زنانه و مردانه در ابعاد مختلف برپا کرده*اند که از هزاران سال پيش پابرجاست. اين اندام*واره*هاي جنسي بيش از 500 تا هستند و چندتايي هم بر روي زمين افتاده*اند. محلي*ها مي*گويند اين*ها آدم*هايي هستند که در نبود خالد نبي، خورشيد پرست شده و خداوند آن*ها را سنگ کرده. آلت*هاي زنانه را هم به گوسفند تشبيه مي*کنند. رسانه*هاي رسمي هم در توصيف هر از چندگاه اين مکان زيبا و تاريخي از خود آرامگاه خالد آن*ور*تر نمي*روند و حرفي از اين قبرستان نمي*زنند. اما در ميان معدود منابع موجود، مي*توان اين منطقه را مشابه مناطقي در هندوستان دانست که آلت جنسي را مقدس مي*دانستند و از آن مجسمه مي*ساختند


چنین روزی در سال 1840 خاکستر بقایای جسد ناپلئون بناپارت در LesInvalides فرانسه طی مراسم با شکوهی به خاک سپرده شد.وی در سال 1815 در واترلو در بلزیک از نیروهای اتحادیه ای شکست خورد به جزیره سنت هلن در اقیانوس اطلس تبعید و در همان جا فوت شد.پس از گذشت سال ها هنگام انتقال استخوان ها چنان استقبالی شد که تا آن روز در تاریخ سابقه نداشت
     
  
زن

 
آیا می دانید داخل زمين چگونه است ؟



دانشمندان نمي توانند به طور مستقيم داخل زمين را مطالعه كنند. عميق ترين چاه هايي كه حفر شده اند تنها به كمتر از عمق هشت مايلي يا 13 كيلومتري زير سطح مي رسند. زمين شناسان مي دانند كه ترکیبات داخل زمين با ترکیبات پوسته خارجي تر باريكش متفاوت است.

در عمق زمين فشار به قدري زياد است كه مواد معدني به شکل متراكمي فشرده می شوند. مواد به این شکل در سطح زمین يافت نمي شوند.
به اين ترتيب لايه هاي عميق تر زمین از مواد سنگين تري تشكيل شده اند. آنها نسبت به لايه هاي خارجي تر داغ تر، متراكم تر و زير فشار خيلي بیشتري هستند.

دانشمندان با مطالعه این که چگونه امواج ناشی از زلزله، زیر پوسته جامد زمینحرکت می کنند، درباره داخل زمین مطالبی می آموزند. طرح از سایت ناسا

لایه های زمین

يك راه براي تعيين تركيب كل زمین، تجزيه و تحليل شيميايي شهاب سنگ ها است. انواع مشخصي از اجرام به نام "كندريت" ها كه از بقاياي منظومه شمسی اوليه هستند، بدون تغيير در فضا باقي مانده اند و بعضي از آنها روي زمين افتاده اند.

زمين شناسان از كندريت ها استفاده مي كنند تا تركيب شيميايي اصلي داخل زمين را به دست آورند.

جدا از كندريت ها، زمين از لايه هايي تشكيل شده كه حاوی عناصر شيميايي مختلف است.

زمين شناسان با مطالعه لرزه هاي توليد شده به وسیله زمين لرزه ها كه با استفاده از ابزاري به نام "سيسموگراف" انجام مي شود، درباره داخل زمين اطلاعاتي به دست مي آورند. سرعت حرکت لرزه ها در داخل زمين به تركيب و تراكم موادي كه این لرزه ها از ميانشان عبور مي كنند بستگي دارد. زمين شناسان مي توانند بسياري از نسبت هاي ترکیبات داخل زمين را با تجزيه و تحليل اين لرزه ها تعيين كنند.



⊕ هسته: هسته در مركز زمين است. هسته بيشتر از آهن و نيكل و احتمالاً مقادير كمتري از عناصر سبك تر شامل سولفور و اكسيژن تشكيل شده. هسته حدود 4400 مايل يا 7100 كيلومتر قطر دارد كه كمي بزرگ تر از نصف قطر زمين و هم اندازه مريخ است. خارجی ترين بخش هسته كه 1400 مايل يا 2250 كيلومتر است، مايع است.



به نظر مي رسد جريانات موجود در داخل هسته، حوزه مغناطيسي زمين را ايجاد كرده است. زمين شناسان باور دارند كه بخش داخلی تر هسته، كه حدود 1600 مايل يا 2600 كيلومتر قطر دارد، از موادي مشابه هسته خارجي ساخته شده اما جنس آن جامد است. هسته داخلي حدود چهار پنجم بزرگي ماه زمين را دارد.



هرچه بیشتر به سمت مركز زمين حركت كنيم، زمين داغ تر مي شود. در كف پوسته قاره اي دما حدود 1800 درجه فارنهايت يا 1000 درجه سانتي گراد است اما در زير پوسته دما در هر مایل حدود سه درجه فارنهايت يا يك درجه سانتي گراد در كيلومتر افزايش مي يابد. زمين شناسان باور دارند دماي هسته خارجي تر زمين حدود 6700 تا 7800 درجه فارنهايت يا 3700 تا 4300 درجه سانتي گراد است.



داغي هسته داخلي ممكن است 12600 درجه فارنهايت يا 7000 درجه سانتي گراد- داغ تر از سطح خورشيد باشد. اما چون اين قسمت زير فشار زيادي است سنگ در مركز هسته جامد باقي مي ماند.



لایه های خارجی تر زمین



⊕ گوشته (mantle): در زير پوسته گوشته سنگي قرار دارد. اين بخش لايه ضخيمي است كه گستردگی آن حدود 1800 مايل يا 2900 كيلومتر است و از سيليكون، اكسيژن، منيزيوم، آهن، آلومينيوم و كلسيم تشكيل شده. هرچه عمق گوشته بيشتر مي شود گرم تر مي شود. در بالای گوشته دما حدود 1600 درجه فارنهايت يا 870 درجه سانتي گراد است.
     
  
زن

 
چنین روزی در سال 1840 خاکستر بقایای جسد ناپلئون بناپارت در LesInvalides فرانسه طی مراسم با شکوهی به خاک سپرده شد.وی در سال 1815 در واترلو در بلزیک از نیروهای اتحادیه ای شکست خورد به جزیره سنت هلن در اقیانوس اطلس تبعید و در همان جا فوت شد.پس از گذشت سال ها هنگام انتقال استخوان ها چنان استقبالی شد که تا آن روز در تاریخ سابقه نداشت

دما در كف گوشته حدود 4000 تا 6700 درجه درجه فارنهايت يا 2200 تا 3700 درجه سانتي گراد است. گوشته بيشتر جرم زمين را در خود دارد.



گوشته بالاتر سخت و انعطاف ناپذير است و همراه با پوسته ليتوسفر را تشکیل می دهد. گوشته پايين تر به آهستگي و به اندازه يك سانتي متر در سال جريان و حركت دارد. پوسته زمين روي گوشته شناور است مثل اين كه تخته اي روي آب شناور باشد. درست مثل يك تخته ضخيم كه وقتی روی آب شناور می شود بالاتر از يك تخته باريك قرار گیرد، پوسته قاره اي ضخيم هم بالاتر از پوسته اقيانوسي باريك تر قرار مي گیرد.



حركت آهسته سنگ در گوشته، قاره ها را به اطراف حركت مي دهد و باعث ایجاد زلزله، آتشفشان و تشكيل كوه ها مي شود. استنوسفر بخشي از گوشته بالاتر است و خصوصيات مواد پلاستيكي را از خود نشان مي دهد. اين بخش در زير ليتوسفر (پوسته و گوشته بالايي) جا گرفته و بين حدود 100 تا 250 كيلومتر عمق دارد.



⊕ پوسته و سطح: سطح زمين بيشتر از آب، بازالت و گرانيت تشكيل شده. اقيانوس ها حدود 70 درصد سطح زمين را مي پوشانند. اقيانوس های زمین تا 3.7 كيلومتر عمق دارند. پوسته سنگي و باريك زمين از سيليكون، آلومينيوم، كلسيم، سديم و پتاسيم تشكيل شده.



پوسته در بالاي گوشته كه كمتر انعطاف پذير است، به صفحات قاره اي تقسیم شده (صفحات قاره ای به آهستگي فقط چند سانتي متر در سال حركت مي كند.)


پوسته زير اقيانوس ها باريك تر است (11-6 كيلومتر ضخامت دارد). اين جا جايي است كه پوسته جديد شكل گرفته. پوسته قاره اي حدود 90-25 كيلومتر ضخامت دارد.


ليتوسفر، پوسته و گوشته بالايي است و لايه انعطاف ناپذيري است كه حدود 200-100 كيلومتر ضخامت دارد. سنگ داغ از عمق گوشته زمين به آهستگي رو به بالا جريان پيدا مي كند. موقعي كه سنگ خنك تر به سطح نزديك مي شود، ته نشين مي شود. چون مواد خنك سنگین تر از مواد داغ هستند. بالا آمدن و ته نشين شدن مواد در اثر تفاوت در دما، همرفت ناميده مي شود.

به این ترتیب هنگامي كه گوشته در زیر پوسته زمين جريان پیدا می کند، پوسته را می شکند و به شماري از قطعات بزرگ به نام صفحات تکتونیک تبدیل می کند. مثل قطعات يخ كه روي يك آبگير از هم جدا مي شوند. جريان آهسته گوشته زمين كه هسته را هم به دنبالش مي كشد، باعث مي شود تا قاره ها حركت كنند، كوه ها شكل بگيرند و آتشفشان ها و زمين لرزه ها رخ دهند. حركت دايمي پوسته زمين تکنوتیک صفحات ناميده مي شود.

در بعضي از مكان ها و معمولاً زير اقيانوس ها، صفحات زمين از هم باز مي شوند. گدازه جديد از گوشته بالا مي آيد تا شكاف هاي بين صفحات را پر كند. مكان هايي كه صفحات از هم باز مي شوند مراكز گسترش ناميده مي شوند. بسياري از آتشفشان ها جايي رخ مي دهند كه صفحات از هم دريده مي شوند و گدازه از داخل گوشته بالا مي آيد تا شكاف ها را پركند.

موادي كه از گوشته بالا مي آيند از آهن و سنگ هاي آهن و منيزيوم و سنگ هاي غني از سيليكات تشكيل شده اند. اين مواد به جامد تبديل مي شوند تا سنگ ها را شكل دهند و پوسته اقيانوسي ساخته شده از بازالت را به وجود آورند.
     
  
زن

 
ایا ميدانيد اوراسیا چیست؟

قاره ها همیشه یک روش تقسیم کردن زمین به مناطق مختلف بوده اند. واضح است که آفریقا، استرالیا و قاره قطب جنوب قاره های جداگانه و متمایزی هستند. اما قاره هایی هستند که زیر سؤال قرار دارند. این قاره ها، آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و آسیا هستند. در ادامه مفهوم اوراسیا که قاره ای متشکل از اروپا و آسیا است، بررسی می شود.



زمین شناسی اوراسیا

تقریباً تمام اوراسیا بر روی صفحه اوراسیا قرار گرفته است که یکی از چندین صفحه بزرگی است که سیاره ما را پوشانده اند.

وقتی به نقشه صفحات زمین نگاه می کنیم به وضوح می بینیم که مرز زمین شناسی ای بین اروپا و آسیا وجود ندارد - به عبارتی آسیا و اروپا به صورت اوراسیا با هم ترکیب شده اند. در این میان بخشی از شرق روسیه هم بر روی صفحۀ آمریکای شمالی قرار دارد، هند بر روی صفحه هند قرار دارد و شبه جزیره عربستان بر روی صفحۀ عربی قرار گرفته.



جغرافیای فیزیکی اوراسیا

کوه های اورال مدت های مدید خط تقسیم غیر رسمی بین اروپا و آسیا بوده اند. این زنجیره 1500 مایلی (2414 کیلومتری) یک مانع سخت جغرافیایی است. بلندترین قله کوه های اورال 1،895 متر است که بسیار کوتاه تر از قله های آلپ در اروپا یا کوه های قفقاز در جنوب روسیه است.

اورال برای نسل های انسان به عنوان نشانگر بین اروپا و آسیا محسوب می شده است اما واقعیت این است که این تقسیم بندی طبیعی توده های خشکی نیست. علاوه بر این، کوه های اورال خیلی به سمت جنوب کشیده نشده اند و در دریای خزر خیلی کوتاه می شوند. درنتیجه این که منطقه قفقاز جزو قاره اروپا است یا آسیا موضوعی مبهم است (به عنوان مثال بالآخره معلوم نیست که گرجستان، ارمنستان و آذربایجان در آسیا هستند یا اروپا).

بنابراین کوه های اورال یک خط تقسیم خوب بین اروپا و آسیا نیستند. در اصل آنچه که تاریخ انجام داده انتخاب یک رشته کوه کوچک به عنوان خط تقسیم بین دو منطقه بزرگ جهان یعنی اروپا و آسیا در قاره اوراسیا است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اوراسیا یک قاره است و البته قاره عظیمی است.

اوراسیا در غرب از کشورهایی که کنار اقیانوس اطلس قرار دارند یعنی پرتغال و اسپانیا (و شاید ایرلند، ایسلند و بریتانیا) شروع می شود و به نقطه ی شرقی روسیه، در تنگه برینگ کشیده می شود. تنگه برینگ بین اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام قرار دارد. مرز شمالی اوراسیا شامل روسیه، فنلاند و نروژ است که با اقیانوس منجمد شمالی مرز دارند.

مرزهای جنوبی اوراسیا دریای مدیترانه، آفریقا و اقیانوس هند است. کشورهای مرزی جنوب اوراسیا شامل اسپانیا، اسرائیل، یمن، هندوستان و مالزی قاره ای هستند. اوراسیا همچنین کشورهای جزیره ای مرتبط با قاره اوراسیا مانند سیسیل، کرت، قبرس، سریلانکا، ژاپن، فیلیپین، مالزی جزیره ای و شاید حتی اندونزی را هم شامل می شود.

در رابطه با تقسیم جزیره گینه نو بین اندونزی آسیا و گینه نو پاپوآ، سردرگمی زیادی وجود دارد و این منطقه اغلب بخشی از اقیانوسیه در نظر گرفته می شود.
     
  
زن

 
تعداد کشورهای اوراسیا

93 کشور مستقل در اوراسیا وجود دارد که شامل همه 48 کشور اروپایی (همچنین کشورهای جزیره ای قبرس، ایسلند، ایرلند و انگلستان)، 17 کشور خاورمیانه، 27 کشور آسیایی (شامل اندونزی، مالزی، ژاپن، فیلیپین و تایوان) است و یک کشور هم به نام تیمور شرقی وجود دارد که البته اکنون اغلب به اقیانوسیه - پیوند داده می شود.

بنابراین، نزدیک به نیمی از 196 کشور مستقل جهان در اوراسیا قرار دارند.


جمعیت اوراسیا

در سال 2012، جمعیت اوراسیا تقریبا پنج میلیارد نفر بوده است که حدود 71 درصد از جمعیت این سیاره را تشکیل می دهند. حدود 4.2 میلیارد نفر این جمعیت در آسیا و 740 میلیون نفر در اروپا زندگی می کنند که مناطق فرعی اوراسیا محسوب می شود. باقی مانده جمعیت جهان در آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی و اقیانوسیه زندگی می کنند.

پایتخت ها

از آن جایی که این قاره به 93 کشور مستقل تقسیم شده تعریف شهرهایی در آن به عنوان پایتخت کار سختی است اما به هرحال، برخی از پایتخت ها بسیار قدرتمندند و نسبت به بقیه پایتخت ها مناسب تر برای پایتختی اوراسیا هستند. بر این اساس چهار شهر وجود دارد که می توانند در نقش پایتخت ظاهر شوند.

این شهرها عبارتند از: پکن، مسکو، لندن و بروکسل.

پکن پایتخت پرجمعیت ترین کشور اوراسیا یعنی چین است. چین به سرعت در حال افزایش قدرتش در جهان است. چین در آسیا و اقیانوس آرام از قدرت عظیمی برخوردار است.

مسکو قدیمی ترین و قدرتمندترین پایتخت شرق اروپا است و همچنان پایتخت بزرگترین کشور جهان یعنی روسیه است که در منطقه اوراسیا قرار دارد. با وجود این که جمعیت روسیه در حال سقوط است اما روسیه یک کشور قدرتمند سیاسی باقی می ماند. مسکو نفوذ قابل توجهی بر چهارده جمهوری غیر روسی دارد که زمانی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند اما اکنون کشورهای مستقلی هستند.

تاریخ جدید انگلستان را نیز نباید دست کم گرفت. انگلستان (مانند روسیه و چین) عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است و کشورهای مشترک المنافع هنوز موجودیت دارند.

بروکسل هم پایتخت اتحادیه اروپا است. اتحادیه اروپا متشکل از 27 کشور است و قدرت قابل توجهی در سراسر اوراسیا دارد.

در نهایت اگر بخواهیم به تقسیم جهان براساس قاره ها اصرار ورزیم باید اوراسیا را به عنوان یک قاره در نظر بگیریم نه این که آسیا و اروپا را دو قاره جداگانه محسوب کنیم.
     
  
زن

 
آیا می دانید آریایی ها که بودند؟

نژاد سفید پوست به سه دسته تقسیم شده است که عبارتند از هند و اروپایی، سامی و حامی. آریایی ها یکی از هشت شعبه نژاد هند و اروپایی است. ایرانی هم به معنی کلیه مردمانی است که از شاخه ایرانی آریایی ها منشعب شده اند.

آریایی ها و بقیه شعبه های نژاد هند و اروپایی زمانی در یک جا زندگی می کرده اند. این جای مشترک به طور کلی در منطقه ای بین دریای سیاه و دریای کاسپین (خزر) تقریباً در محل گرجستان کنونی بوده است. این مردمان از سه هزار سال قبل از میلاد شروع به مهاجرت کردند. احتمالاً شعبه آریایی اولین شعبه هند و اروپایی است که از نقطه اصلی مهاجرت کرده.

سه شعبه نژاد آریایی عبارتند از: شعبه هندی، شعبه ایرانی و شعبه سکایی. این سه شعبه بعد از مهاجرت از نقطه اصلی مدت ها در آسیای میانه باهم زندگی کردند. بعد از هم جدا شدند. شعبه ایرانی به طرف جنوب و جنوب غربی رفت و در فلات ایران پخش شد. این مردم خود را آیریا نامیدند که به معنی نجیب و باوفا است.

اسم ایران هم ابتدا "آیران" بوده و بعد از تغییراتی در نهایت ایران نامیده شده. طبیعی است که دلیل این مهاجرت ها زیاد شدن سکنه و تنگی جا بوده است.

آریایی های ایران در دو هزار قبل از میلاد به ایران رسیدند. وقتی آنها وارد ایران کنونی شدند، ظاهراً با مردمی بومی مواجه شده اند که عیلامی ها مهم ترین آنها بوده اند. بومی های ایران زشت و از نظر نژاد و عادات و اخلاق و مذهب از آنها پست تر بوده اند. آریایی ها به مردم بومی "دیو" یا "تور" می گفتند.

در ابتدا آریایی ها دایم با مردم بومی می جنگیدند و آنها را می کشتند. وقتی خطر بومی ها دفع شد، آنها را واداشتند کارهای پرزحمتی مثل کشاورزی و تربیت احشام را انجام دهند و مثل غلام و کنیز به خانواده ها خدمت کنند. سپس خودشان هم با بومی ها مخلوط شدند.

آریایی ها به هرجایی که وارد می شدند پس از جنگ با بومی ها قلعه ای می ساختند تا خانواده ها و احشامشان در آنها زندگی کنند. آتشی را هم روشن می کردند که هم از آن استفاده عادی کنند و هم از آن به عنوان علامت در هنگامی که دشمن می خواسته حمله کند استفاده کنند. از همین قلعه ها شهرها و دهات به وجود آمدند.

آریایی های ایران وقتی به ایران آمدند، از نظر تمدن پست تر از همسایه های خود یعنی بابل و آشور بودند و چیزهای زیادی از آنها یاد گرفتند. ولی از نظر اخلاقی بر آنها برتری داشتند. چون اعتقادات مذهبی آنها سعی و کوشش و کار کردن را تشویق می کرد و دروغ را یکی از بزرگ ترین ارواح بد به شمار می آورد.



مذهب آریایی ها

آریایی های ایران در ابتدا عناصر خوب مثل روشنایی و باران را وجودهای خوب می دانستند و شب و زمستان و خشکسالی و قحطی و بیماری ها و مرگ و بلایا را وجودهای بد می دانستند. وجودهای خوب را می پرستیدند و آنها را حمد و ثنا می کردند و نیاز می دادند و ارواح بد را دشمن می دانستند و در مقابل آنها ورد می خواندند.

همین کارها بعدها باعث افزایش سحر و جادو شد. در نهایت هم آریایی های ایران به پرستش خدای یگانه رسیدند و ظهور زرتشت هم این عقیده را محکم کرد.



خانواده های آریایی چگونه بودند؟

پدر یا بزرگ تر خانواده قدرت داشت و زن اگرچه اختیاراتی نسبت به شوهرش نداشت، ولی بانوی خانه به حساب می آمد. به نظر می رسد که مقام زن ها نزد آریایی های ایرانی بهتر از مقام آنها در نزد مردمان دیگر بوده. فرزندان هم به طور کامل از پدر پیروی می کردند. اجاق خانواده در جای معینی قرار داشته و مورد احترام بوده. رییس خانواده مراقب اجاق خانواده بود تا خاموش نشود.

به طور کلی تاریخ آریایی ها در ایران از قرن هفتم یا اواخر قرن هشتم پیش از میلاد شروع شده است و معلوم نیست که آنها پیش از این تاریخ یعنی از زمانی که از بقیه هند و اروپایی ها جدا شدند، چه کار می کرده اند. طبق داستان های کهن، جمشید، فریدون، منوچهر و زابی ها از جمله کسانی بودند که در این مدت دولت تشکیل داده اند.
     
  
زن

 
آیا می دانستید؟

١- می*توان در اتومبيل، به جاى روغن از كوكاكولا استفاده كرد. اين فرضيه عجيب در سال ١٩٨٩ ميلادى به*وسيله دانشمند انگليسی، دكتر «جك اسكوفيلد»، به اثبات رسيد. او مسافت ١١٥ كيلومترى بين «ليورپول» و «منچستر» را با اتومبيلى كه در موتور آن بجاى روغن، كوكاكولا و يك ماده شيميايى مخصوص ريخته شده بود، پيمود. او ماده*اى شيميايى ساخت كه بر كوكاكولا –يا حتى بر چای– اثر می*كند و ماده لغزنده*اى به*وجود می*آورد. وى معتقد است كه استفاده از اين ماده به جاى روغن، عمر موتور اتومبيل را افزايش می*دهد.

٢- تا آنجا كه ما می*دانيم، قديمی*ترين ماشينى كه با سكه كار می*كرد، در سال ٦٤١ قبل از ميلاد در معابد قديمى اسكندريه مورد استفاده قرار می*گرفت. مردم براى شستشوى خود، سكه*اى در داخل اين ماشين قرار می*دادند و آب گرم از آن بيرون می*ريخت.

٣-هنگامى كه اشعه ايكس به*وسيله «ويلهلم رونتگن» در سال ١٨٩٥ ميلادى كشف شد، برخى از روزنامه*نگاران ادعا كردند كه گروهى از اين اشعه براى دزديده نگاه كردن به بدن مردم استفاده می*كنند. مطرح كردن اين ادعا باعث شد كه از نظر تجارى و قانونى اقداماتى صورت بگيرد. به*عنوان مثال در نيوجرسى استفاده از دوربين*هاى كوچك اشعه ايكس در اپرا ممنوع شد و در لندن لباس*هاى زير ضد اشعه ايكس به فروش می*رسيد
     
  
صفحه  صفحه 4 از 19:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  16  17  18  19  پسین » 
علم و دانش

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA