انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 6 از 19:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  18  19  پسین »

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟


زن

 
آيا ميدانيددیوار بزرگ چین چه زمانی و چگونه ساخته شد؟

دیوار بزرگ چین بیش دو هزار سال پیش ابتدا توسط "کین شی هونجی" (Qin Shi Huangdi), اولین امپراتور چین در خاندان کین Qin (چین 221) ,(Ch'in تا 206 پیش از میلاد) ساخته شد. در زبان چینی این دیوار "ون-لی کنگ کنگ" Wan-Li Qang-Qeng نامیده می شود که به معنی دیوار 10000 لی لانگ (Li Long Wall) است. (10000 لی Li = حدود 5000 کیلومتر است).



امپراتور کین شی هونجی بعد از تسلط بر هفت ایالت چین و متحد کردن آنها, چهار استحکامات قدیمی را که حدود 700 قبل از میلاد (بیش از 2500 سال قبل) در امتداد شمال چین به وجود آمده بود را به هم متصل کرد و گسترش داد. لشگریان به عنوان اولین خط دفاع در مقابل تهاجم قبایل بیابان گرد یا چادر نشین شمال چین (هون ها) در امتداد دیوار مستقر شدند. علامت دادن به وسیله آتش از دیوار اولین هشدار و به نشانه پیش بینی یک حمله بود.



دیوار بزرگ یکی از بزرگ ترین پروژه های ساختمانی ساخته شده توسط انسان است که تاکنون کامل شده. این دیوار در سراسر کوه های چین شمالی گسترده شده و شمال و شمال غرب چین را پیچ زده. این دیوار از سنگ کاری, تخته سنگ ها و خاک فشرده شده, ساخته شده. این دیوار بیش از 5000 کیلومتر (10000 لی) امتداد دارد. ضخامت آن به حدود 4.5 تا 9 متر (15 تا 30 پا) و بلندی آن به بیش از 7.5 متر (25 پا) می رسد.


در طول دوران خاندان مینگ (1368- 1644) دیوار بزرگ, بزرگ تر شد و طول آن به 6400 کیلومتر (4000 مایل) رسید و در بیش از یک دوره 200 ساله هم باز سازی و تعمیر شد و برج های دیده بانی و توپ ها هم به آن اضافه شدند.


دیوار بزرگ چین را از مدار زمین می توان دید اما برخلاف افسانه ها براساس آن چه که جیم لاول, نیل آرمسترانگ و جیم اروین گفته اند, این دیوار از ماه قابل مشاهده نیست.
     
  
زن

 
آيا ميدانيد کدام کشور برای چند روز فقط با انرژی های پاک اداره شد؟



پرتقال در ماه مه سال 2016 (اردیبهشت 95) به مدت 107 ساعت تنها با انرژی های حاصل از خورشید، باد و باران اداره شد.
در کشور پرتقال تنها شرکت های بزرگ تولید انرژی نیستند که به تقویت زیرساخت های انرژی سبز می پردازند. اولین تعاونی انرژی های تجدید پذیر نیز در پرتقال مشغول به کار است.

این شرکت در سال 2013 تنها با 16 عضو کارش را شروع کرد و به تازگی هفتمین تجهیزات فتوولتائیکش را در تاویرا در ساحل جنوبی پرتغال نصب کرده است. (فتوولتائیک روش تولید انرژی برق با استفاده از سلول های خورشیدی است تا انرژی خورشید را به جریان الکترون ها تبدیل کند.)

این شرکت تعاونی که کوپرنیکو (Coopérnico) نام دارد در حال حاضر حدود 500 عضو دارد و 55750 یوروی مورد نیاز برای انجام پروژه آخرش را تنها در مدت یک هفته تأمین کرد کرد.

اعضای این شرکت تعاونی مبلغی پول را در مدت بیش از 12 سال سرمایه گذاری کردند. در پروژه تاویرا که درباره اش صحبت کردیم مقدار پول افراد بین 250 تا 12،000 یورو بود.

کوپرنیکو با مراکز غیر انتفاعی مانند مدارس و شهرداری ها کار می کند. به این ترتیب که فضای پشت بام شان را از آنها اجاره می کند، پانل های خورشیدی را بر روی پشت بام ها نصب می کند و انرژی را به شبکه ملی برق کشور می فروشد و پس از 15 سال تجهیزات را به مؤسسه میزبان اهدا می کند.

انگیزه اصلی از عضویت افراد در این تعاونی این واقعیت است که پروژه هایش یکی از معدود فرصت های سرمایه گذاری پایدار در کشور پرتغال است.

با این حساب چگونه می توان در آینده به انرژی پاک دست یافت؟ واقعیت این است که مردم در چیزی سرمایه گذاری می کنند که این سرمایه گذاری را پایدار می دانند. این کار از گذاشتن پول در بانک ها بهتر است که هرگز نمی فهمید بانک ها سرانجام با آن چه کار می کنند. در سرمایه گذاری هایی نظیر انرژی های پاک، مردم می دانند پول شان در کجا خرج می شود.

در دانمارک هم 80 درصد انرژی بادی این کشور به وسیله شهروندانی که عضو تعاونی اند تولید می شود. پس این مدل یک مدل بسیار مناسب است. واقعیت این است که سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر یک سرمایه گذاری پایدار است چراکه انرژی های تجدید پذیر، انرژی های آینده اند.


⇐ 107 ساعت

در ماه مه سال 2016 پرتقال به مدت 107 ساعت یعنی چهار و نیم روز تنها با برق حاصل از انرژی های تجدید پذیر اداره شد. این امر به لطف آب و هوای مطلوب و استفاده از 83 سد برق آبی برای ذخیره سازی انرژی سبز مهیا شد.

طی چند دهه گذشته پرتقال سرمایه گذاری قابل توجهی در انرژی باد و آب انجام داده است. حالا هم طرح تقویت منابع خورشیدی برای پاسخگویی به تقاضای برق در ماه های تابستان مطرح شده. به این ترتیب هدف پاسخگویی به تقاضای برق در تابستان با تکیه بر انرژی خورشیدی و در زمستان با تکیه بر باد و آب است.

در پرتقال به ویژه انرژی خورشیدی مورد توجه قرار گرفته است. پرتقال در میان کشورهای اروپایی بالاترین میزان ساعات آفتابی را دارد. بنابراین پرتقالی ها به خورشید به عنوان منبعی نگاه می کنند که قابلیت تولید انرژی زیادی از آن وجود دارد. البته در حال حاضر سهم خورشید در تولید انرژی در پرتقال یک دهم انرژی های آبی یا بادی است.

در این کشور کارخانه ای به نام آمارلئا (Amareleja) وجود دارد که در سال 2008 پایه گذاری شده در زمان خودش بزرگ ترین کارخانه از این دست در جهان به شمار می رفت. در حال حاضر در 12 جای پرتقال تجهیزات خورشیدی در مقیاس بزرگ وجود دارد.

تعاونی انرژی خورشیدی کوپرنیکو هم امید دارد رشد کند. اعضای این تعاونی امیدوارند به هدف تأمین انرژی پاک برای خودشان دست یابند.
     
  
زن

 
آیا میدانید که ...؟
مرغزار چيست؟
مرغزار يك علفزار معتدل است.‌ دشت هایي از علف كه در تابستان داغ و در زمستان سرد مي شود.

⇐ مرغزار با علف های بلند-مناطقي با خاك غني، بارش مناسب و علف هاي بلند (بيش از پنج پا=1.5متر بلندي).

⇐ مرغزار با علف های كوتاه-مناطقي با بارش كم و علف كوتاه (كمتر از دو پا=61 سانتي متر قد). اين مناطق معمولاً براي كشاورزي مناسب نيستند.

⇐ جانوراني كه با مرغزار تطبيق پيدا كرده اند: جانوراني كه در مرغزار زندگي مي كنند با يك محيط پرباد نيمه باير با تعداد کمی درخت يا بوته تطبيق پيدا كرده اند. آنها همچنين مي توانند مقابل دماهایی از زير نقطه انجماد در زمستان تا گرماي سوزان در تابستان مقاومت مي كنند.

⇐ جانوراني كه در مرغزارها زندگي مي كنند: بسياري از جانوران در مرغزارها زندگي مي كنند. از بي مهرگان (مثل ملخ و سوسك) تا پستانداران بزرگ (مثل بزكوهي و گاوميش كوهان دار آمريكايي).
     
  
زن

Princess
 
حقایـقی بـاورنکـردنی از زنـدگی آلبـرت اینـشتیـن



بله همگی ما می دانیم که اینشتین این فرمول (2mc=e) را کشف کرد. اما واقعیت آن است که چیزهای کمی در مورد زندگی خصوصی اش می دانیم. پس خودتان را با مرور این هشت مورد شگفت زده کنید!

1. او با سر بزرگ متولد شد
وقتی اینشتین به دنیا آمد خیلی چاق بود و سرش خیلی بزرگ تا آن جایی که مادر وی تصور می کرد فرزندش ناقص است اما بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه های طبیعی بازگشت.

2. حافظه اش به خوبی آنچه تصور می شود نبود
مطمئنا اینشتین توانسته کتاب های مملو از فرمول و قوانین را حفظ کند اما برای به یاد آوری چیزهای معمولی واقعا حافظه ی ضعیفی داشته است. او یکی از بدترین اشخاص در به یاد آوردن سالروز تولد عزیزان بود و عذر و بهانه اش برای این فراموش کاری مختص دانستن تاریخ تولد برای بچه های کوچک بود.

3. او از داستان های علمی، تخیلی متنفر بود
اینشتین از داستان های تخیلی بیزار بود زیرا احساس می کرد آنها باعث تغییر درک عامه مردم از علم می شوند و در عوض به آنها توهم باطلی از چیزهایی که حقیقتا نمی توانند اتفاق بیفتند میدهد. او می گفتمن هرگز در مورد آینده فکر نمی کنم زیرا به زودی می آید.)


4. او در آزمون ورودی دانشگاه رد شد
در سال 1895 در سن 17 سالگی اینشتین که قطعا یکی از بزرگترین نوابغی است که تاکنون متولد شده در آزمون ورودی دانشگاه فدرال پلی تکنیک سوئیس رد شد. در واقع او بخش علوم و ریاضیات را پشت سرگذاشت اما در بخش های باقی مانده مثل تاریخ و جغرافی رد شد. وقتی بعد ها از او در این رابطه سوال شد گفتآنها بی نهایت کسل کننده بودند و او تمایلی برای پاسخ دادن به این سوالات را در خود احساس نمی کرد.)

5. علاقه ای به پوشیدن جوراب نداشت
اینشتین در سنین جوانی یافته بود که شصت پا باعث ایجاد سوراخ در جوراب می شود. سپس تصمیم گرفت که دیگر جوراب به پا نکند و این عادت تا زمان مرگش ادامه داشت.

6. او فقط یک بار رانندگی کرد
اینشتین برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می کرد بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت. یک روز اینشتین در حالی که در راه دانشگاه بود با صدای بلند در ماشین پرسید: چه کسی احساس خستگی می کند؟ راننده اش پیشنهاد داد که آنها جایشان را عوض کنند و او جای اینشتین سخنرانی کند چرا که اینشتین تنها در یک دانشگاه استاد بود و در دانشگاهی که سخنرانی داشت کسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانستند او را از راننده اصلی تشخیص دهند قبول کرد. اما کمی تردید در مورد اینکه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از وی بپرسند او چه میکند در درونش داشت. به هر حال سخنرانی به نحوی عالی انجام شد ولی تصور اینشتین درست از آب درامد. دانشجویان در پایان سخنرانی شروع به مطرح کردن سوالات خود کردند. در این حین راننده باهوش گفت: سوالات به قدری ساده هستند که حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ دهد. سپس اینشتین از میان حضار برخواست و به راحتی به سوالات پاسخ داد به حدی که باعث شگفتی حضار شد.




7. الهام گر او یک قطب نما بود
اینشتین در دوران نوجوانی یک قطب نما به عنوان هدیه تولد از پدرش دریافت کرده بود. وقتی او طرز کار قطب نما را مشاهده می نمود سعی می کرد طرز کار آن را درک کند. او بعد از انجام این کار بسیار شگفت زده شد. بنابراین تصمیم گرفت علت نیروهای مختلف در طبیعت را درک کند.

8. راز نهفته در نبوغ او
بعد از مرگ اینشتین در سال 1995 مغر او توسط توماس تولتزهاروی برای تحقیقات برداشته شد. هاروی تکه هایی از مغز اینشتین را برای دانشمندان مختلف در سراسر جهان فرستاد از این مطالعات دریافت می شود که مغز اینشتین در مقایسه با میانگین متوسط انسان ها مقدار بسیار زیادی سلولهای گلیال که مسئول ساخت اطلاعات هستند داشته است. همچنین مغز وی مقدار کمی چین خوردگی حقیقی موسوم به شیار سیلیسیوس داشته که این مسئله امکان ارتباط آسانتر سلولهای عصبی را با یکدیگر فراهم می سازد. علاوه بر اینها مغز وی دارای تراکم و چگالی زیادی بوده و همین طور قطعه اهیانه پایینی توانایی همکاری بیشتری با بخش تجزیه و تحلیل ریاضیات را داشته است.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  

 
ایا میدانید آبسه چرا و در کجای بدن ایجاد می شود؟

آبسه تجمع چرک در جایی از بدن است هرچند که بعد این چرک می تواند از نواحی بسیار متفاوتی سردرآورد (نمونه آن جوش است. وقتی جوش تحریک می شود به خاطر باکتری های ایجاد کننده و موجود در داخل آن در سراسر پوست گسترش می یابد.) از طرف دیگر چرک، مایعی است که با پروتئین غنی شده و حاوی گلبول های سفید مرده خون است. این چرک می تواند درجات مختلفی از رنگ های زرد یا سفید را داشته باشد.

التهاب آبسه در محل های متفاوتی به وجود می آید. می تواند بر روی سطح پوست ظاهر شود، در این صورت به آن جوش یا کورک اطلاق می شود. همچنین ممکن است در بافت ها و اندام های داخلی، از جمله بخش های حیاتی مانند کبد و روده بزرگ به وجود آید.

برخی از انواع آبسه ها خود به خود از بین می روند به ویژه وقتی می ترکند و چرک شان شروع به تخلیه می کند. اما معمولاً نیاز به نوعی از مداخله است. این مداخله می تواند طیفی از معالجات دارویی تا تحریک کردن با سوزن و حتی عمل جراحی، به خصوص در نوع تهاجمی تر آبسه باشد. آبسه ها می توانند پیچیده شوند. به عنوان مثال، آبسه دندان ممکن است در نهایت به سینوزیت منجر شود چراکه باکتری از میان حفره های سینوسی حرکت می کند.

در برخی از موارد، آبسه ها می توانند به سپسیس منجر شوند. سپسیس یک عارضه ناشی از عفونت است که زندگی فرد را با خطر مواجه می کند. سپسیس وقتی رخ می دهد که مواد شیمیایی آزاد شده به داخل جریان خون که با عفونت می جنگند باعث واکنش های التهابی در سراسر بدن می شوند. این التهاب می تواند باعث به وجود آمدن مجموعه ای از تغییرات شود که قادرند به سیستم های مختلف بدن آسیب برسانند و مانع کار آنها شوند.

اگر سپتیک پیشرفت کند و به شوک سپتیک منجر شود، فشار خون به طور چشمگیری پایین می افتد که می تواند به مرگ منجر شود. در بیماری که در خطر شوک سپتیک قرار می گیرد ممکن است لخته های خون در رگ های خونی ظاهر شوند و در نهایت عرضه خون به اندام های حیاتی به ویژه مغز قطع می شود.

سپسیس در هر کسی ممکن است ایجاد شود اما بروز آن در افراد پیر و کسانی که دستگاه ایمنی ضعیف دارند از همه خطرناک تر است. درمان زودرس سپسیس و معمولاً با آنتی بیوتیک ها و مقادیر زیادی از مایعات داخل وریدی می تواند شانس بهبودی را افزایش دهد.

دلایل بروز آبسه

عامل واقعی بروز آبسه تا حد زیادی به محلی که از آن منشأ گرفته بستگی دارد. برای مثال، آبسه پوست ممکن است به خاطر عفونت باکتریایی یا واکنش بیش از حد دستگاه ایمنی به یک جسم خارجی مانند سوزن ایجاد شده باشد.

آبسه دندان نیز می تواند به خاطر حضور حفره و محیطی که دندان ها داخل آن هستند ایجاد شود. وقتی فردی غذا می خورد، این غذا به قند تجزیه می شود که با کلسیم بزاق ترکیب می شود و دهان را اسیدی تر می کند. سپس اسیدیته می تواند به ضعیف شدن دندان و تشکیل حفره منجر شود.

همچنین آبسه ممکن است پس از یک عمل جراحی ایجاد می شود. بزرگ تر شدن شکاف یا بریدگی ای که بر روی پوست است، احتمال بروز آبسه را آن هم بیشتر به دلیل عفونت باکتریایی افزایش می دهد. به هر صورت با نگاهی عمیق تر متوجه می شویم که آبسه در رابطه با سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود.

سیستم ایمنی برای مقابله با انواع مختلف عفونت ناشی از اجسام خارجی از جمله میکروارگانیسم ها (مانند باکتری ها، ویروس ها و انگل ها) طراحی شده است. این تهدیدات از طرق بسیاری از جمله باز شدن پوست یا دهان و از طریق غذایی که فرد می خورد وارد بدن او می شود.

به عنوان مثال هنگامی که باکتری وارد بدن می شود، دستگاه ایمنی بدن گلبول های سفید خون یا لکوسیت ها را در مغز استخوان تولید می کند. سپس این سلول ها به محل عفونت حرکت می کنند. گلبول های سفید خون از بسیاری از انواع دیگر سلول ها مانند نوتروفیل ها تشکیل شده اند. نوتروفیل ها از نزدیک با ماکروفاژها کار می کنند. اگر باکتری هنوز حضور داشته باشد ماکروفاژها علامت خطری را برای نوتروفیل ها ارسال می کنند.

وقتی لکوسیت ها با باکتری ها می جنگند، ممکن است باعث مرگ بافت شوند. این بافت مرده با باکتری ها و لکوسیت های مرده جمع می شوند و به سرعت می توانند تجمع کنند و تشکیل چرک دهند.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
آیا می دانید شکل جدید واکسن ها چیست ؟

واکسن ها معمولاً حاوي ویروس هاي غیر فعالي هستند که سیستم ایمنی بدن را به فعاليت وامي دارند تا مهاجم را به خاطر داشته باشند و در صورتي كه با مهاجمي واقعي روبرو شوند دفاعي قوی را مقابل آن انجام دهند. اما این رویکرد براي مقابله با ویروس هاي مشخصي مانند HIV مي تواند بسیار مخاطره آمیز باشد.

در سال های اخیر، بسیاری از دانشمندان در حال کاوش در DNA به عنوان یک واکسن جایگزین بالقوه بوده اند. حدود 20 سال پیش نوعي برنامه نویسی DNA براي پروتئین های ویروسی پيدا شد كه پاسخ هاي ايمني قوي اي را در جوندگان موجب مي شد اما آزمايش آن بر روي انسان با شكست مواجه شد.

حالا محققان مي گويند كه مي توانند اثربخشی واکسن های DNA را بهبود بخشند. اگر نتيجه آزمايش این واکسن ها بر روي انسان ها موفقیت آميز باشد، نه تنها مي توان بر مخاطرات استفاده از ویروس ها براي واکسیناسیون در برابر بیماری هایی مانند HIV غلبه كرد بلكه اين واكسن ها با ثبات تر خواهند بود كه ذخيره آنها را در دماي اتاق ممكن مي كند.

این نوع از واكسيناسيون نیاز به تزریق واکسن از طريق سرنگ را از بين مي برد.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
کشتی‌سازی

فرهنگ فنی و مهندسی ایرانیان از دیدگاه دریانوردی و کشتی‌سازی بسیار غنی و پربار است. آب‌های نیلگون دریای پارس، دریای مکران (عمان)، و اقیانوس هند، همچنین رودخانه‌های جنوب‌غربی ایران، از دیرباز پهنه دریانوردی و دریاپویی ایرانیان بوده است. در شاهنامه فردوسی، چندین بار، از کشتی‌سازی و کشتی‌رانی ایرانیان، سخن رانده شده است. قدمت و پیشینه این رشته از دانش و فن مهندسی ایرانیان را از سروده‌های فردوسی می‌توان دریافت. فردوسی از جمشید، پادشاه پیشدادی، به عنوان نخستین انسانی که هنر غواصی و صنعت کشتی‌سازی و دریانوردی را به دیگران آموخت، نام برده است. می‌توان دریافت که دانشمندان ایرانی در دوره تابندگی نژاد آریا که در شاهنامه فردوسی به نام دوره پادشاهی جمشید نام برده شده است، موفق به اختراع کشتی و فنون دریانوردی و دریاپویی شده‌اند.

کشتی‌رانی در آب‌های ایران از دیرباز انجام می‌شده و با توجه به این سنت دریانوردی، نیاز به کشتی‌سازی و سودجستن از ابزارهای دریانوردی در ایران وجود داشته است. نخستین کشتی‌هایی که در رودخانه‌های میان‌رودان آمدوشد می‌کردند، به شکل‌های گوناگون ساخته می‌شدند و ابزار حرکت دادن آنها پارو بوده است.

نبردناوهای ایرانی در زمان هخامنشیان، بزرگترین کشتی‌های جنگی زمان خود بودند که سه ردیف پارو زن و بادبان داشتند و با سرعت 80 میل دریایی در روز حرکت می‌کردند. هر نبردناو شامل 200 جنگجو بود که 30 نفر از آنها سربازان زبده فارسی، تکاور، بوده‌اند. نیروی دریایی ایران در زمان ساسانیان نیز، قدرت مطلق در دریای پارس و اقیانوس هند بوده که زیر بنای فرهنگ دریانوردی و دریاپویی مسلمانان را تشکیل داد.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
استرلاب

استرلاب astrolabe ، ابزاری بوده که در جهان باستان برای تعیین وضعیت ستارگان نسبت به کره زمین به کار می‌رفته است. استرلاب، در سه گونه استرلاب خطی، استرلاب صفحه‌ای و استرلاب کروی ساخته می‌شده است. قطعات استرلاب نسبت به یکدیگر حرکت کرده و می‌توانستند جهت ستارگان، ارتفاع جغرافیایی آنها و فواصل نسبی را مشخص نمایند. استرلاب در دریانوردی، برای جهت‌یابی به کار می‌رفته است. استرلاب‌های ایرانی از برنج و آلیاژهای دیگر مس ساخته می‌شده‌اند. هرچند پاره‌ای مورخان اختراع اولیه استرلاب را به یونانیان و فنیقیان نسبت می‌دهند، اما سهم اندیش‌ورزان ایرانی در اختراع انواع گوناگون استرلاب و تکامل و افزودن بخش‌های مختلف آن، انکارناپذیر بوده و از سوی تمامی تاریخ‌نگاران ثبت شده است.

نقشه‌برداری

از دوران‌های پیشین در ایران‌زمین کارهای مهندسی با سودجستن از ابزارهای مساحی و پیاده کردن نقشه انجام می‌گرفته است. نقشه‌برداری از سواحل و تعیین مسیرهای ایمن دریایی، به ویژه در نقاط کم‌عمق، از وظایف نیروی دریایی ایران بوده است.

ابزارهای اندازه‌گیری



تراز (تئودولیت)

تراز شاهینی، که نخستین نوع تئودولیت به شمار می‌آید توسط کرجی مخترع و دانشمند ایرانی، اختراع شده است. این دستگاه شامل صفحه‌ای مدرج بوده که به وسیله زنجیری از میله‌ای آویزان می‌شده است. با تعیین امداد افقی می‌توان مستقیم اختلاف ارتفاع بین دو نقطه را از روی درجه‌بندی آن تعیین نمود.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
شاخص خورشیدی

پیشینه تعیین تغییر زمان از طریق اندازه‌گیری سایه آفتاب به زمان باستان برمی‌گردد. در آغاز، شاخص‌های خورشیدی، ویژه اندازه‌گیری زمان و حرکت خورشید، از سایه ساختمان‌ها و درختان تشکیل می‌شده است. به‌تدریج، با گذشت زمان از ابزارهایی که به صورت شاخص قائم بر روی صفحه‌ای قرار داده می‌شده ساخته شدند. شاخص‌های آفتابی معمولا ارتفاع خورشید و عرض جغرافیایی روزانه را مشخص می‌نمودند. علاوه بر این شاخص‌ها شواهدی هم در دست است که ایرانیان از ابزارهای آفتابی دیگری برای مشخص نمودن طول جغرافیایی و جهت سود می‌جستند. در دوران اسلامی، دریانوردان ایرانی، برای مشخص نمودن جهت مکه، جهت انجام وظایف مذهبی روزانه، در هر نقطه شاخص‌هایی ساخته بودند. در این ابزار یک شاخص آفتابی قائم نصب شده که زمان را مشخص می‌کرده و آنگاه با گرداندن آن ابزار در امتداد مدار، جهت مکه کاملا مشخص می‌شده است.

ابزار نمایش و پردازش حرکت سیارات

از جمله ابزارهایی بوده که ریشه‌های تاریخی آن را نیاز به مطالعات ستاره شناسی و دریانوردی تشکیل می‌دهد، این ابزارها برای نمایش حرکت سیارات، زمین و خورشید و همچنین محاسبات زاویه‌ای و طولی به کار می‌رفته است. اینکه ایرانیان، دست‌کم 1500 سال پیش از اروپاییان می‌توانستند طول جغرافیایی را، به ویژه در دریا، از نصف‌النهار مبدا (نیمروز - سیستان) حساب کنند، از سوی بسیاری از دانشمندان و تاریخ‌نگاران پذیرفته شده است. این محاسبات و پردازش‌های پیچیده، بدون سودجستن از ابزارهایی که در مثلثات و محاسبات زاویه‌ای به کار می‌رود، غیرممکن بوده است. یکی از این ابزارها که در لاتین اکواتوریوم، ‌Equatorium، نامیده می‌شود برای تعیین مدار خورشید و سیارات به کار می‌رفته است.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
استفاده از آتش در صنایع نظامی

کاربرد آتش در جنگ، برای سوزاندن کشتی‌ها و تاسیسات دریایی دشمن، از دوران باستان معمول بوده است. در ارتش ایران، هم در نیروی زمینی و هم در نیروی دریایی همواره گروهی به نام نفت‌انداز، نپتان یا نفات، با اونیفورم ویژه خود ماموریت پرتاب مواد قیری و نفتی را بر عهده داشته‌اند.

ساده‌ترین روش،‌پرتاب آتش با تیر بوده است، این روش سپس به صورت پرتاب ظرفی از آتش، نارنجک مانند، تکامل پیدا نمود. برای پرتاب ظرف‌های بزرگ از ابزارهای مکانیکی، همچون منجنیق، سود می‌جستند. نفت یا نپتا، که در شاهنامه از آن تحت عنوان قاروره یاد شده است، تا مدتها جزو اسرار نظامی بود.

پروکوپیوس، Preoccupies، تاریخ نگار رومی در سده ششم میلادی، از روغن مادها نام می‌برد و می‌گوید که ایرانیان، ظرف‌هایی از روغن مادها و گوگرد را پر کرده و آنها را آتش زده و به سوی دشمن پرتاب می‌کنند. پروکوپیوس می‌گوید که این ماده در روی آب شناور مانده و به محض تماس، کشتی‌های دشمن را به آتش می‌کشیده است.

مواد نفتی

مواد نفتی به صورت‌های گوناگون در جهان باستان، ایران و میان‌رودان، شناخته شده و به کار برده می‌شده است. گذشته از استفاده‌های سوختی و گرمائی که از آغاز عمل شناخت قیر و برداشت‌های متافیزیکی از آتش و آتش‌جاویدان بوده، در دانش و فناوری استفاده می‌شده است. کاربرد آن به صورت عامل چسباننده، عایق‌بندی کننده و ملات بوده است. ایرانیان، کف کشتی‌ها را قیراندود و نفوذ ناپذبر می‌ساخته‌اند.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  
صفحه  صفحه 6 از 19:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  18  19  پسین » 
علم و دانش

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA