انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 7 از 19:  « پیشین  1  ...  6  7  8  ...  18  19  پسین »

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟



 
خشاب (چراغ دریایی)

از دوران‌های پیشین در دریای پارس ساختمان‌هایی ساخته بودند که بر فراز آنها آتش افروخته می‌شد. این ساختمان‌ها عمل برج‌دریایی و چراغ‌دریایی را برای راهنمایی دریانوردان و همچنین خبررسانی انجام می‌دادند. فاصله این چراغ‌های دریایی چنان بوده که باپدید شدن یکی، دیگری نمایان می‌شده است.

برج‌های دریایی، با‌ آتشی که بر فراز آنها افروخته می‌شد، به چند دلیل ساخته می‌شدند.

نخست آنکه، با بالا آمدن آب در زمین‌های کم عمق این خطر وجود داشته که کشتی‌ها ندانسته به سوی آب‌های کم عمق رفته، به شن نشسته و نابود شوند.

دوم آنکه، با دیدن نور در تاریکی، کشتی‌ها، در تاریکی شبانگاه و هوای ابری راه و جهت خود را بیابند.

سوم اینکه، در صورت یورش دزدان و غارتگران دریایی، به پادگان‌های زمینی و رزم‌ناوها خبر داده تا به سرعت جهت مقابله با آنها اقدام کنند.

دلیل چهارم این بوده است که دریابان‌های مستقر در این ساختمان‌ها، پدیده‌های هواشناختی و دریاشناختی را ثبت می‌کرده‌اند. دریانوردان تازه‌کار ایرانی از این اطلاعات برای رویارویی با رخدادهای هوا و دریا، به ویژه رخدادهای چرخه‌ای و دوره‌ای استفاده می‌کردند.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
دوربین (تلسکوپ)

در تاریخ سلسله پادشاهی یوان در چین مندرج شده که برای تاسیس رصدخانه پکن، به سرپرستی کوئوشوچینگ منجم دربار، تعدادی ابزارهای رصدی از رصدخانه مراغه در ایران خریداری شده است. از جمله این ابزارها ذات الحلق، عضاده (الیداد)، دو لوله رصد، صفحه ای با ساعتهای مساوی، کره سماوی، کره زمین، تورکتوم (نشان دهنده حرکت استوا نسبت به افق) هستند. چینیان لوله رصد را وانگ-تونگ نامیده‌اند. به گفته تاریخ سلسله پادشاهی یوان ایرانیان از این اختراع نه تنها برای رصد اجرام آسمانی، بلکه برای مشاهده دوردست‌ها، به ویژه در دریا سود می‌جسته‌اند.

چکیده نویسی

در دربار پادشاهان ایرانی، گروهی از دبیران وظیفه داشتند که گزارش‌های رسیده از اطراف کشور را کوتاه‌نوشته کرده به مقامات بالاتر ارائه دهند. در امر دریانوردی و کشتی‌رانی هم نیاز دریانوردان ایرانی در به همراه داشتن چکیده‌ای از سفرهای پیشین دیگر دریاپویان در مسیرهای دریایی، باعث گسترش این فن در میان دریانوردان بوده است.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
آیا می دانید هخامنشیان با چه سیستمی به بزرگ ترین امپراتوری تاریخ تبدیل شدند

ظهور شخصیت عظیم کورش کبیر در پارس یکی از بزرگ ترین وقایع دوران باستان بوده است. در اواسط قرن ششم پیش از میلاد کوروش کبیر تعدادی از کشورهای غرب آسیا را فتح کرد. پیش از این در منطقه غرب آسیا یا مناطق مجاور آن فتحی با چنین مقیاس بزرگی رخ نداده بود.

حتی پس از مرگ کوروش هم امپراتوری تازه تأسیس شده اش که هخامنشی نام داشت به گسترش بیشتر ادامه داد. در زمان سلطنت خشایارشا، پسر داریوش بزرگ، امپراتوری هخامنشی به بزرگ ترین حد خود رسید. سرزمین هایی از سه قاره، بیش از 47 امپراتوری، پادشاهی و ملت به بدنه سیاسی امپراتوری متصل بودند (فرازمند، 2002) (امپراتوری هخامنشی 44 درصد جمعیت جهان در آن روزگار معادل 49.5 میلیون نفر را در بر می گرفت. مترجم)

انتظار می رفت این امپراتوری، با اندازه بی سابقه اش و ترکیبی از مردمان مختلف، در غیاب بنیانگذاران قهرمانش سقوط کند. اما نه تنها سقوط نکرد بلکه تا حد زیادی دست نخورده باقی ماند و برای دو قرن به بازی در نقش یک قدرت سیاسی غالب ادامه داد. یعنی تا زمانی که به طور ناگهانی به وسیله اسکندر مقدونی فتح شد.

امپراتوری هخامنشی با بهره گیری از سازمان نظامی، رهبران توانا، ساختار گسترده حکومتی، بوروکراسی و روابط قدرت توانست خود را حفظ کند. در این مقاله بررسی می شود که دولت هخامنشی چه ساختاری داشته، ماهیت روابط قدرت در آن چگونه بوده و چه نقشی در بقا و عملکرد دولت هخامنشی ایفا کرده است.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
دستگاه اداری حکومت هخامنشی

پایه هر نوع فعالیت اداری در سراسر امپراطوری اقتدار مقام سلطنت بوده است. امپراتوری هخامنشی تحت رهبری پادشاهی از قوم پارس و در نتیجه کاردانی او به وجود آمده بود. پس از جانب او هم بود که قدرت نهایی اعمال می شد. البته مدیریت مستقیم شاهنشاهی بر امور جزیی ساتراپی ها (استان های زمان هخامنشیان) در سراسر چنین امپراتوری وسیعی غیر ممکن بود مگر این که ارتباطی روشن بین تاج و تخت و ساتراپ ها وجود داشته باشد.

گزنفون دستوری از جانب کوروش درباره تأسیس اولین ساتراپی ها ثبت کرده است. کوروش گفته ما باید برای ساتراپی ها کسانی را انتخاب کنیم که فراموش نمی کنند هرچیز با ارزش موجود در بخش های خود را برایمان ارسال کنند به طوری که ما در خانه در همه ثروت جهان سهیم شویم. چرا که اگر خطری رخ دهد، این ما هستیم که باید آن را خاموش کنیم.

به این ترتیب ارتباط بین پادشاه و ساتراپ ها روشن می شود. از سوی ساتراپ خراجی به پادشاهی پرداخت می شود و مقام سلطنت هم بار مسئولیت های نظامی را بر دوش دارد. هرودوت فهرست مشخصی از مقدار خراج سالانه هر یک از 20 ساتراپی امپراتوری هخامنشی را ارایه می دهد.

در عین حال شواهد بیشتری هم از وعده خاندان هخامنشی برای دفاع نظامی فراگیر از ساتراپی ها باقی مانده است. به عنوان مثال در یک شهر حاکم محلی شهروندانش را متقاعد به دادن دادن پول کرده با این تضمین قابل اتکا که به طور فراگیر در برابر حمله خارجی از آنها محافظت می شود.



تنظیم روابط خارجی

مقام سلطنت روابط خارجی امپراتوری را هم تنظیم می کرده است.

در برخی موارد، به پادشاهان تابع امپراتوری مقداری استقلال اعطا می شد. این امر در برخورد با دولت های کوچک نظیر آناتولی غربی دیده می شود.

حاکم هخامنشی برای تنظیم روابط خارجی امپراتوری به راه هایی متوسل می شد. در واقع پادشاه بزرگ ایالات مرزی را اشغال نمی کرد ولی انتظار داشت ایالات مرزی هدایایی را برای شخص او ارسال کنند و به این وسیله برتری اش را به رسمیت بشناسند. ارسال هدیه به پایتخت به جای دربار ساتراپ های محلی، تأیید تقدم شاه بزرگ در روابط خارجی بود.

اثبات دوستی مراسم دیپلماتیک دیگری بود که صورت می گرفت. به این ترتیب که دولت خارجی پیشنهاد استفاده از خاک و آب خود را به عنوان مثال برای جابجایی از منطقه ای به منطقه دیگر به شاه بزرگ ارایه می داد.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  
زن

 
اشراف پارسی و حفظ قدرت امپراتوری

اشراف پارسی برای انجام نقش ها و وظایف شان به ماشین حکومتی پیوسته بودند. در طول سال های اولیه شکل گیری امپراتوری، نیاز بود که اشراف پارسی به دقت مدیریت شوند تا از به خطر افتادن رابطه منسجم بین قدرت سلطنت و مقامات ساتراپی جلوگیری شود. درواقع داریوش بزرگ متوجه شد که قدرت واقعی اشراف اقتدار سلطنت را به چالش می کشد.

قضیه از این قرار بود که داریوش برای جانشین شدن به جای کمبوجیه با شورش های گسترده ای در سراسر امپراتوری مواجه می شد که باید به شدت در هم شکسته می شد. این نشان می دهد که بسیاری از اشراف خود را به اندازه داریوش در جانشینی شاه بزرگ مشروع می دانستند. چنین نگرشی بعدها و در زمان تعیین جانشین نیز می توانست به منازعات داخلی گسترده و جنگ منجر شود.

برای مقابله با چنین روندی، داریوش موضوع اتصال به شاه بزرگ را مطرح کرد و خودش را هم به کوروش کبیر متصل کرد و ادعا کرد که وارث مشروع او است. منابع تاریخی نشان می دهد که کوروش به عنوان پایه گذار افسانه ای هخامنشیان پذیرفته شده بود و مردم به طور گسترده ای به او احترام می گذاشتند.

طرح کیش شخصیت، از یک سو به خنثی سازی نقشه های اشراف برای تاج و تخت منجر شد و از طرف دیگر، تشریفات دربار پارسی به ایجاد یک رابطه شخصی بین هر اشراف زاده و پادشاه منجر شد. اصالت خاندان چیزی بود که اشراف پارسی با آن هویت پیدا می کردند.

در کنار آن اقدامات دیگری هم به تضمین وفاداری به سلطنت کمک می کرد که همان سازماندهی سیستم تقدیم هدایا، سلسله مراتب دربار و آموزش بر اساس ارزش های پادشاهی بود. پادشاهان بزرگ چرخه ها و محافل اشرافی را برای تضمین وفاداری آنها به حکومت و دربار با موفقیت تکمیل کردند.

به این ترتیب پادشاهان بزرگ توانستند بر یک اشرافیت نسبتاً وفادار به خود تکیه کنند که وظایف رسمی مهم از جمله در مقام ساتراپ را در اداره امپراتوری برای آنها انجام می داد. نمونه آن فردی به نام فرناکه بود که پس از یک دوره طولانی از انجام خدمات رسمی در دربار شاهان پارس به مقام ساتراپ منصوب شد. به این ترتیب سلسله ای از ساتراپ ها در آن ساتراپی خاص ایجاد می شد که مقامشان از پدر به ارث می رسید. مقام ساتراپ در اصل به وسیله خاندان سلطنتی تعیین می شد و ساتراپ به نمایندگی از شاه بزرگ ساتراپی را اداره می کرد.
دستانت را در برابرم مشت مي كني و مي پرسي گل يا پوچ ؟ در دلم مي گويم فقط دستانت ...
     
  
زن

 
چگونگی به دست آوردن اطمینان از اثربخشی دستگاه اداری

برای تقویت هر چه بیشتر اثربخشی دستگاه اداری هخامنشیان، یک سیستم کنترل در محل نیز ایجاد شده بود تا از این که ساتراپ ها وظایف شان را درست انجام دهند اطمینان حاصل شود. ساتراپ ها و فرماندهان نظامی زمانی که فکر می کردند دیگری وظایفش را درست انجام نداده است به شکایت متوسل می شدند. حتی شاه بزرگ برای نظارت قوی تر و ارزیابی اقدامات ساتراپ ها مقاماتی را گسیل می داشت که شخصاً در مقابل شاه پاسخگو بودند و باید رفتار و اثربخشی ساتراپ را به دقت بررسی می کردند.

سه مقام در زمینه تضمین اثربخشی دستگاه اداری هخامنشیان شناسایی شده است: نماینده قانونی دولت یا «گوش پادشاه»، بازرس دولت یا «چشم پادشاه» و به خصوص یک دبیر سلطنتی قدرتمند. به کارگیری این افراد از سوی پادشاه نشانه روشنی از تلاش هخامنشی ها برای ایجاد یک سیستم کنترل و توازن در ساختار اداری بوده تا از ماشین بوروکراتیک مؤثر و پاسخگو اطمینان حاصل شود. مثال کلیدی دیگر از تسلط شاه بزرگ بر مقامات خود در نگهداری به اصطلاح جاده سلطنتی نهفته است.

پادشاهان بزرگ از این جاده ها به عنوان وسیله نقل و انتقال پیام ها از طریق پیک ها و همچنین برای اهداف نظامی استفاده می کردند. با وجود جاده سلطنتی، سفر از شوش به سارد که به طور معمول در 3 ماه انجام می شده می توانسته در یک هفته انجام شود. پادشاهان هخامنشی به وضوح اهمیت حفظ ارتباط و وجود نظارت بر سراسر قلمروی وسیع خود را برای حصول اطمینان از وفاداری و پیروی ساتراپی های دور از خود درک کردند.



کانون قدرت هخامنشیان

امپراتوری هخامنشی به خاطر وسعت، چند فرهنگی بودن، قدرت و شهرتش در زمان خود بی سابقه تلقی می شد. چنین ملتی، پیشگام در هنر سلطه سیاسی و اجتماعی بود در حالی که با طیف وسیعی از چالش ها و خواست ها در حاکمیت بر چنین سرزمین های گسترده ای نیز روبرو بود.

در مرکز ساختار قدرت هخامنشیان مقام سلطنت بود. مقام سلطنت منبع نهایی قانون، روابط و سیاست خارجی، شکوه و جلال امپراتوری، تبلیغات و منبع اصلی قدرت نظامی امپراطوری بود. پادشاه بزرگ پارس و دربار او نمایشگر نهایی قدرت امپراتوری بودند و قدرت فوق العاده ای را برای دستگاه اداری دولت ایجاد می کردند. مقام سلطنت قدرتش را به واسطه نقش فراگیری که برای اشراف در نظر گرفته بود و ترکیب آن با نقش های نظامی و غیر نظامی و نیز روابط فردی به دست می آورد.

ساختار اداری هخامنشیان طوری طراحی شده بود که امکان این را فراهم می کرد تا بیشتر ساتراپ ها به طور محلی اداره شوند. خراج قاعده مندی نیز به وسیله ساتراپ ها پرداخت می شد. در عین این که ساتراپی ها متقابلاً قدرت نظامی سلطنتی را دریافت می کردند. مسئولیت ساتراپ ها به وضوح تعریف شده بود.

در کنار یک مسئول غیر نظامی یک مسئول نظامی هم در ساتراپی بوده تا کنترل و توازن برقرار شود. ساختار اداری هخامنشیان انعطاف پذیری و فراگیر بودن خود را در مواردی ثابت کرد چراکه قادر به تطبیق خود با واقعیت های یک امپراتوری چند وجهی بوده است.

نتیجه دستگاهی اداری بود که دوام خود را تا حدود زیادی ثابت کرد چراکه برای بیش از دو قرن و تا زمانی که قدرت هخامنشی به وسیله اسکندر مقدونی از بین رفت پایید. انعطاف پذیری، توجه به جزییات، مرکزگرایی همراه با برخی از سازگاری های محلی، ساختار حکومت هخامنشی را تشکیل می داد و دولت هخامنشی ثابت کرد پاسخ قابل توجهی را برای چالش های یک امپراتوری با اندازه و پیچیدگی بی سابقه دارد
دستانت را در برابرم مشت مي كني و مي پرسي گل يا پوچ ؟ در دلم مي گويم فقط دستانت ...
     
  
زن

 
[b]آیا میدانید چه کسانی در یادگیری ریاضی موفق ترند؟؟




رياضي دوست داريد؟ پس در آن موفق تريد.

كساني كه علاقه شخصي انگيزه آنها براي مطالعه رياضي است مهارتشان هم در رياضي بيشتر است. به اين ترتيب نه ضریب هوشی و نه فشارهاي خارجي مثل سختگيري والدين يا به دست آوردن نمرات بالا باعث ترقي افراد در رياضي نمي شود.

تجزیه و تحلیل بیش از 3500 کودک آلمانی نشان داده بچه هايي كه در پايه پنجم با انگيزه و علاقه رياضي مي خوانند و استراتژي هاي يادگيري مؤثري را به كار مي بندند در پايه هشتم جهشي را در يادگيري رياضي تجربه مي كنند. اين درحالي است كه داشتن ضریب هوشی بالا اين اثر را به جا نمي گذارد.

اين كه داشتن مهارت در رياضي چقدر ذاتی است همواره موضوعي مناقشه برانگيز بوده. برخی مطالعات نشان داده مهارت های ریاضی از همان ابتدا در نوزادان پدیدار می شود، در حالی که دیگران نقش فرهنگ را برجسته نشان داده اند و به عنوان مثال به این كه مردان در آزمون رياضي استاندارد بهتر از زنانند اشاره می کنند. همچنين مردم در کشورهای شرقی تلاش را مهم ترین عامل موفقيت در رياضي مي دانند در حالی که بسياري از غربی ها توانايي در رياضي را ذاتي مي دانند.
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

Princess
 



آیا میدانستید که شن خیس از شن خشک سبک تر است ؟

آیا میدانستید که بهترین زمان خواب از ساعت ۱۰ شب تا اذان صبح است ؟

آیا میدانستید که به اعدادی که بیش از نه رقم دارند، اعداد نجومی گویند ؟

آیا میدانستید که نور خورشید تا عمق ۴۰۰ متری آب دریا نفوذ می کند ؟
آیا میدانستید که پرواز با کایت یک ورزش حرفه ای در تایلند است ؟

آیا میدانستید که ایران برای اولین بار در جهان از ضایعات نخل خرما چوب مصنوعی می سازد ؟

آیا میدانستید که ایران دومین تولیدکنندهٔ انجیر جهان است ؟



آیا میدانستید که ماشین ظرفشویی در سال ۱۸۸۹ اختراع شد ؟

آیا میدانستید که مرکز خورشید حدود ۱۵ میلیون درجه سانتی گراد حرارت دارد ؟

آیا میدانستید که بعد از موز، غذای مورد علاقه گوریل های باغ وحش، کرفس است ؟

آیا میدانستید که در هر ثانیه در امریکا بیش از ۵۵۰ هات داگ خورده میشود ؟

آیا میدانستید که اروپا تنها قاره بدون صحرا است ؟

آیا میدانستید که سطح ریه های شما، تقریبا به اندازه یک زمین تنیس است ؟

آیا میدانستید که زنبور عسل می تواند نور فرابنفش را ببینید ؟

آیا میدانستید که در هر اینچ مربع از بدن انسان به طور متوسط ​۳۲میلیون باکتری وجود دارد ؟

آیا میدانستید که کوچک ترین استخوان بدن شما، در گوش شماست ؟

آیا میدانستید که اکثر مردم نیمی از جوانه های چشایی خود را از دست داده اند ؟

آیا میدانستید که این مطلب را در ایمیل های پرشین استار میخوانید ؟

آیا میدانستید که وزن مجسمه آزادی در امریکا، بیش از ۲۲۵ تن است ؟

آیا میدانستید که آلبرت انیشتین هرگز نمیتوانست رانندگی کند ؟

آیا میدانستید که قدیمی ترین فسیل سوسک مربوط به ۲۸۰ میلیون سال پیش است ؟

آیا میدانستید که شتر می تواند ۹۴ لیتر (۲۵ گالن) آب را در کمتر از ۳ دقیقه بنوشید ؟

آیا میدانستید که اولین تاکسی سرویس در سال ۱۹۰۷ در نیویورک آغاز شد ؟

آیا میدانستید که اولین پرش چتر نجات از هواپیما در سال ۱۹۱۸ بیش از فرانسه بود ؟

آیا میدانستید که بدن انسان در هر ثانیه ۲،۵۰۰،۰۰۰ سلول قرمز خون تولید میکند ؟

آیا میدانستید که یک گاو به طور متوسط روزانه ۴۰ لیوان شیر تولید میکند ؟

آیا میدانستید که کمترین سوخت و ساز بدن در حیوانات متعلق به نهنگ است ؟


آیا میدانستید که 132 اتاق در کاخ سفید ایالات متحده وجود دارد ؟

آیا میدانستید که آفتاب پرست می تواند همزمان چشم خود را در دو جهت حرکت دهد ؟

آیا میدانستید که املای کلمه "تاکسی" در زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، سوئدی و پرتغالی یکیست ؟

آیا میدانستید که تمام مارها گوشتخوار هستند ؟

آیا میدانستید که درب بطری بازکن در سال ۱۸۹۰ اختراع شد ؟

آیا میدانستید که زمستان ۱۹۳۲ آنقدر سرد بود که آبشار نیاگارا به طور کامل یخ زد ؟

آیا میدانستید که نام خانوادگی گارسیا، شایع ترین نام در اسپانیا است ؟

آیا میدانستید که بزرگترین منبع درآمد اسپانیا از صنعت گردشگری است ؟

آیا میدانستید که طول عمر خرس های وحشی به طور متوسط ۱۷ سال است ؟

آیا میدانستید که طول عمر متوسط سنجاب ۹ سال است ؟

آیا میدانستید که قهوه محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان با بیش از ۴۰۰ میلیارد فنجان مصرف در هر سال است ؟




آیا میدانستید که هر عنکبوت تار مخصوص به خود را دارد و تارهای آنها هرگز شبیه به هم نیستند ؟

آیا میدانستید که مار ناشنواست و به وسیله ارتعاشات دریافتی از زمین میتواند محیط اطراف خود را درک کند ؟

آیا میدانستید که نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
۱۰ کشـور قدرتمنـد جـهان کدامنـد ؟

نتایج بررسی ها و برآوردهای جهانی، ۱۰ کشور زیر را به عنوان ۱۰ کشور قدرتمند در جهان معرفی کرده است.


1. ایالات متحده آمریکا
این کشور بزرگترین اقتصاد امروز، دارای قویترین ارتش بعلاوه دموکراسی بسیار قدرتمند است. گفته می شود رسانه های این کشور در ابر قدرت شدن آن بسیار تاثیر گذار بوده اند. این کشور قدرت خود را بعد از استقلالش بدست آورد.



2. روسیه
روسیه دارای دومین ارتش قدرتمند جهان است. روسیه بسیار پرجمعیت و پهناور است. این عوامل باعث شده است که این کشور مستقل و قدرتمند باقی بماند و اجازه دخالت به کشورهای خارجی در مسائل سیاسی، اقتصادی خود را ندهد. روسیه دارای منابع لازم برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت است.



3. جمهوری خلق چین
گفته می شود جمهوری خلق چین چهارمین تولید کننده ناخالص ملی در جهان است. چین دارای ارتش بزرگ و پتانیسل فوق العاده برای تبدیل شدن به یک کشور بسیار قدرتمندتر است.



4. انگلستان
بخشی از شورای امنیت سازمان ملل متحد، سلاح هسته ای و دموکراسی پایدار عواملی هستند که این کشور را به یک کشور قدرتمند تبدیل کرده است. انگلیس به عنوان یک اقتصاد G7 و یک کشور پیشرو در زمینه های موسیقی، فیلم و رسانه است. این کشور دارای نفوذ بالایی در جهان که از آن به عنوان سیاست جهانی نامبرده می شود است.



5. فرانسه
فرانسه بخشی از شورای امنیت سازمان ملل متحد است و گفته می شود پنجمین کشور قدرتمند جهان است. فرانسه یک قدرت بزرگ هسته ای و دارای ارتش قدرتمندی است.



6. ژاپن
ژاپن دارای یک اقتصاد بسیار بزرگ و پویا همچنین یک قدرت دموکراتیک و پیشرو است. جمعیت این کشور زیاد است اما با توجه به رقابت شدید در جامعه جهانی این کشور در جایگاه ششم قرار گرفته است.



7. جمهوری هند
هند بسیار پرجمعیت است و بواسطه قانون اساسی دقیق دارای دموکراسی شناخته شده ای می باشد. اقتصاد در حال رشد با سرعت سرسام آور و سلاح هسته ای باعث تبدیل شدن آن به یک کشور قدرتمند شده است.



8. جمهوری فدرال آلمان
آلمان سومین اقتصاد بزرگ در جهان و یکی از قدرتمند ترین اعضای اتحادیه اروپاست. هرچند که دو جنگ جهانی از قدرت و تاثیر این کشور بر جامعه جهانی کاست.



9. جمهوری پاکستان
پاکستان دارای جمعیت بزرگ مسلمان و قدرتمند از لحاظ سلاح هسته ای است. پاکستان کشور متحدی است، ولی بیشتر به یک کشور با دیکتاتور نظامی تبدیل شده است نه یک کشور واقعا قدرتمند. با وجود اینکه این کشور منابع زیادی دارد اما جنگ با هند آنرا تا حدودی ضعیف کرد. بنابراین اگر پاکستان بتواند به یک تعادل سیاسی برسد به یک کشور قدرتمند تبدیل خواهد شد.



10. جمهوری برزیل
برزیل بخشی از آمریکای لاتین و کشور بسیار بزرگی است. این کشور دارای رسانه های کاملا با ثبات و روابط کاملا امن با جهان است.

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
آیا میدانستید که

  • شهر استانبول در کشور ترکیه تنها شهر جهان است که در دو قاره مختلف قرار گرفته است ؟
  • احتمال ابتلا به کمر درد در افراد سیگاری دو برابر افراد غیر سیگاری است ؟
  • برزگترین کارفرمای جهان سامانه راه آهن کشور هند با بیش از 1.6 میلیون نفر کارمند می باشد ؟
  • اندازه چشمها درانسانها از بدو تولد تاانتها تغییر نمیکند اما رشد بینی وگوشها هیچگاه متوقف نمیشوند؟
  • تقریباً بیش از 1300 گونه عقرب وجود دارد که تنها 25 گونه از آنها مرگبار می باشند ؟
  • کم خوابی میتواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف نموده و قابلیت مقابله با عفونتها را کاهش دهد ؟
  • اگر تمام رگ های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا ۹۷ هزار کیلومتر می شود ؟
  • یک درخت زیتون تا 1500 سال عمر می کند ؟
  • "کانادا" واژه ایست هندی و به معنای "روستای بزرگ" است ؟
  • هر خانم در طول عمر خود بطور متوسط 2.7 کیلوگرم رژ لب مصرف میکند ؟
  • ظرفیت حافظه مغز انسان از ٣ تا ٣٠٠٠ ترابایت تخمین زده میشود. مجموعه دانشنامه ملی بریتانیا که تاریخ ٩٠٠ ساله را شامل میشود، ٧٠ ترابایت حجم دارد ؟
  • وقتی یک پنگوئن نر عاشق یک پنگوئن ماده می شود، سرتاسر ساحل را جستجو می کند تا زیباترین سنگ ریزه را پیدا کرده و به او هدیه دهد ؟
  • روانشناسان ادعا میکنند: وقتی هنگام خوابیدن بالشی را بغل می کنید، آرزو میکنید که کاش آن بالش کسی بود که دوستش دارید و دلتان برایش تنگ شده ؟
  • بیشترین فرزندی که تا به حال یک زن بدنیا آورده مربوط به خانمی با 69 فرزند می باشد. او دارای 16 دوقلو، 7 سه قلو و 4 چهارقلو بوده است ؟
  • علت اینکه عسل خیلی راحت هضم میشود این است که قبلاً توسط یک زنبور هضم شده است ؟
  • هزینه ساخت کشتی تایتانیک 7 میلیون دلار و هزینه ساخت فیلم آن 200 میلیون دلار بوده است ؟
  • کلمه google از واژه googol به معنای "عدد یک به همراه 100 صفر" برگرفته شده است ؟
  • رنگ آبی خاصیت آرام بخشی دارد. باعث میشود مغر هورمونهای آرام بخش ترشح کند ؟
  • 10درصد از درآمد دولت روسیه از فروش ودکا تامین می شود ؟
  • ٣٠٠٠ سال قبل مصریان بطور متوسط ٣٠ سال عمر میکردند ؟
  • مردمک چشم هنگام تماشای چیزی خوشایند تا 45درصد بازتر میشود ؟
  • خفاشها هنگام خروج از غار همیشه به سمت چپ دور میزنند ؟
  • کوسه قادر است یک بخش از خون را در ١٠٠ میلیون بخش از آب تشخیص دهد ؟
  • سمورهای دریایی هنگام خوابیدن دستهای هم را می گیرند تا همدیگر را گم نکنند ؟
  • اگر یک مورچه به اندازه ابعاد یک انسان بود، میتوانست دو برابر سریع تر از یک لامبورگینی حرکت کند ؟
  • I am کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی است ؟
  • ثابت شده کلمه "lol"، به معنای خندیدن با صدای بلند، در 90درصد موارد زمانی که تایپ می شود خبری از خندیدن با صدای بلند نیست ؟
  • دانشمندی که بلافاصله قبل و بعد از فوت افراد آنها را وزن کرد نتیجه گرفت که روح انسانها ٢١ گرم وزن دارد ؟
  • "اضطراب ریاضی" یک اختلال روانی است که افراد مبتلا به آن هنگام حل مسائل ریاضی دچار اضطراب می شوند ؟
  • کمترین درجه حرارت زمین که تا بحال ثبت شده ٨٩- درجه سانتیگراد می باشد ؟
  • که هر هفت سال شما حدود نیمی از دوستانتان را از دست می دهید و آنها را با دوستان جدیدتان جایگزین می کنید ؟
  • 91 درصد از خانمها ترجیح می دهند اولین قرار عاشقانه خود را لغو کنند تا اینکه بدون آرایش سر قرار حاضر شوند ؟
  • ذهن ناخودآگاه شما ٣٠٠٠٠ بار قدرتمندتر از ذهن خودآگاه شما است ؟
  • اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می شود ؟
  • رکورد جوانترین مادر دنیا مربوط به یک دختر 5 ساله اهل کشور پرو می باشد ؟
  • طولانی ترین بوسه عاشقانه ثبت شده در کتاب گینس متعلق به زوجی با نامهای جیمز بلشا و سوفیا سورین است. این بوسه عاشقانه 31 ساعت و 30 دقیقه و 30 ثانیه بطول انجامید ؟
  • گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در حس بینایی تداخل ایجاد میکند، به همین خاطر است که وقتی می خواهید به دور دست نگاه کنید، هدفونتان را از گوش خود جدا می کنید ؟
  • هندوانه نه تنها تشنگی شما را رفع میکند، بلکه برای فرونشاندن التهابات ناشی از بیماریهایی همچون آسم، تصلب شریان، سرطان روه، ورم مفاصل و دیابت نیز بسیار مفید است ؟
  • هر انسان بالغ بطور متوسط در طول روز بیش از ٣٠ هزار فکر از ذهن خود عبور می دهد. ما از طریق عدم کنترل افکارمان زمینه ساز شرایط ابتلا به انواع بیماری ها می شویم. تحقیقات نشان داده است که ترس، به تنهایی باعث بروز بیش از ١٤٠٠ واکنش جسمی و شیمایی و فعال شدن بیش از ٣٠ نوع هورمون میشود ؟
  • هرگز در حین آشپزی و یا زمانیکه در معرض حرارت زیاد و شعله آتش (از قبیل زغال باربیکیو) قرار دارید از لنزهای چشمی استفاده نکنید. چون این لنزها از پلاستیک ساخته شده اند و ممکن است در اثر حرارت ذوب شده و آسیبهای جدی (مانند کوری دائم) به چشم شما وارد کنند ؟
  • کشور فنلاند ٥.٥ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور دارای ٢.٢ میلیون سونا می باشد. مبلغ جریمه عدم رعایت سرعت مجاز در اتوبانهای فنلاند بر اساس درآمد فرد متخلف معین میشود. مطابق قانون چراغ جلوی اتومبیل ها در هر ساعت از شبانه روز حین حرکت باید روشن باشند. تلفن عمومی در این کشور وجود ندارد و همه صاحب تلفن همراه هستند ؟
  • اگر نتوانید به یک خانم احترام بگذارید، حق صحبت کردن با وی را از دست خواهید داد ؟
  • وقتی کسی را می بخشید، شخصی که بیشترین منفعت را می برد، خود شما هستید ؟
  • هر روز ممکن است خوب نباشد... اما چیزهای خوب در هر روز وجود دارد ؟
  • یک فرد موفق کسی است که بتواند از آجرهایی که دیگران به طرفش پرتاب کرده اند، ساختمانی محکم بنا کند ؟
  • انسان موفق کسی است که در انتها پیروز شود نه در ابتدا ؟
  • کمال را نمی توان بدست آورد، اما اگر به دنبال آن باشید می توانید به برتری برسید ؟

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 7 از 19:  « پیشین  1  ...  6  7  8  ...  18  19  پسین » 
علم و دانش

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA