انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 16 از 32:  « پیشین  1  ...  15  16  17  ...  31  32  پسین »

مقالات ورزشی


زن

 
تنیس آزاد فرانسه

مسابقات تنیس آزاد فرانسه فرنچ اوپن - رونالد گروس، از برجسته‌ترین مسابقات قهرمانی تنیس جهان و یکی از چهار رویداد بزرگ گرنداسلم (Grand slam) در جهان است که هر ساله از میانه ماه مه تا اوایل ماه ژوئیه در دو رده زنان و مردان، در شهر پاریس برگذار می‌شود.
جایزه مسابقات تنیس فرنچ اوپن، در حدود ۱۵میلیون یورو (۳۰ میلیون دلار) است و از لحاظ زمانی دومین مسابقه گرنداسلم محسوب می‌شود.
     
  
زن

 
تنیس آزاد ویمبلدون

مسابقات تنیس ویمبلدون یکی از چهار رویداد بزرگ (گرنداسلم) ورزش تنیس و به اعتقاد بسیاری مهمترین آن‌هاست که هر سال از دوشنبه پایانی ماه ژوئن تا اولین تعطیلات آخر هفته ماه جولای در حاشیه جنوب غربی لندن برگزار می‌شود.

تاریخچه
باشگاه کراکت و تنیس روی چمن انگلستان عهده دار برگزاری این بازی‌ها است. تاریخ تأسیس این باشگاه در سال ۱۸۶۸ بوده‌است و بر همین اساس آنها در سال ۱۸۷۰ اولین دوره بازی‌های کریکت را که در این منطقه محبوبیت فراوانی داشته برگزار کرده‌اند. اما بعد از چند سال بخش تنیس هم به فعالیت‌های باشگاه اضافه شد و کار به آنجا رسید که چند سال بعد نام کراکت (شکلی از ورزش کریکت) از نام اصلی باشگاه حذف شد ولی در سال ۱۸۸۹ و برای گرامیداشت ورزش سنتی اهالی ویمبلدون، دوباره کراکت به نام باشگاه اضافه شد و امروزه نام اصلی آن به همین صورت در همه جا شناخته می‌شود.
اولین دوره ویمبلدون در زمینی در نزدیکی ورپل رود ویمبلدون برگزار شد و فقط بخش مردان برای آن برنامه ریزی شده بود. رقابت‌های انفرادی زنان در سال ۱۸۸۴ و بازی‌های دوبل مردان هم در همان سال به ویمبلدون افزوده شد. در سال ۱۹۱۳ هم بخش‌های دوبل زنان و دوبل مختلط را به ویمبلدون اضافه کردند و در سال ۱۹۲۲ بود که بازی‌ها را به مکان فعلی اش در نزدیکی‌های چرچ رود منتقل کردند.
اولین قهرمان ویمبلدون (۱۸۷۷) اسپنسر گور بود که با پیروزی بر ویلیام مارشال جام قهرمانی را به دست آورد. اولین قهرمان زن هم مود واتسون بود که در سال ۱۸۸۴ و با پیروزی بر لیلیام واتسون به جام ویمبلدون رسید.

مجموعه ورزشی
مجموعه باشگاه در حال حاضر دارای ۱۹ زمین تنیس است که استادیوم اصلی که محل برگزاری مسابقات فینال یک نفره و دوبل است هم شامل آن است. این مجموعه زیبای ۱۴ هزار نفری که حتی ۱۵ هزار تماشاچی را هم می‌تواند در خود جای دهد با چمنی زیبا پوشیده شده که معمولاً طی ماه‌های مه تا سپتامبر قابل استفاده‌است.
مسؤولان مجموعه با توجه به ریزش باران که مشتری پر و پا قرص رویدادهای برگزار شده در طول سالیان سال بوده تصمیم گرفتند تا فکری به حال این مشکل کنند و در نتیجه سقف قابل حرکتی طراحی شد که تا سال ۲۰۰۹ بهره برداری از آن آغاز می‌شود. این سقف طی مدت ۱۰ دقیقه می‌تواند باز یا جمع شود. زمین زیبای دیگری هم در این مجموعه وجود دارد که در سال ۱۹۹۷ ساخته شده و نام زمین شماره یک را بر آن نهاده‌اند. زمین یک قابلیت گنجایش ۱۱ هزار و پانصد نفر را دارد و برای میزبانی مسابقات جام دیویس هم از آن استفاده می‌شود. نکته جالب دیگر در مورد باشگاه تنیس ویمبلدون و مجموعه اش میزبانی رقابت‌های تنیس المپیک است که در سال ۲۰۱۲ در این مجموعه زیبا و دیدنی برگزار خواهد شد.
     
  
زن

 
تنیس آزاد آمریکا

مسابقات تنیس آزاد آمریکا یکی از چهار گرنداسلم در دنیاست.این مسابقات در کوینز در حومه نیویورک برگذار میشود.این مسابقات بر روی ۳ زمین مختلف برگذار میشود.
این مسابقات در قسمت مردان نخستین بار در سال ۱۸۸۱ (میلادی) و برای زنان در سال۱۸۸۷ (میلادی) آغاز گشته است.
     
  
زن

 
رده ‌بندی جهانی فیفا (Fifa Ranking)

رده ‌بندی جهانی فیفا روشی برای مقایسه و دسته‌بندی تیم‌های فوتبال کشورهای جهان است.

تاریخچه
در سال ۱۹۹۳ فیفا با کمک شرکت کوکاکولا پیشنهاد روشی برای مقایسه تیم‌های فوتبال، رده‌بندی (Ranking) را ارائه کردند. در این روش این امکان وجود داشت که بتوان بر اساس بازی‌های بین المللی تیمهای فوتبال مقایسه‌ای بین آنها انجام شود و امتیازی به هریک داده شود.
پس از گذشت چند سال این روش محاسباتی توانست ثابت کند که روش قابل قبولی برای مقایسه قدرت تیم‌های فوتبال می‌باشد و می‌توان به آن استناد کرد. در طول مدت زمانی که از این فرمول رده‌بندی استفاده شده‌است تغییراتی هم در آن اعمال شده که بر کیفیت مقایسه و بدست آوردن نتیجه درستتر از آن افزوده شده‌است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

قوانین حاکم بر محاسبات امتیاز
بسیار ساده‌است، تقریباً همان فرمول‌هایی که بر یک مسابقه در یک حاکم است. یک تیم می‌تواند با توجه به نتایجی که در مسابقات بدست می‌آورد، امتیاز مشخصی بدست آورد و هر آنکه بیشترین امتیاز را بدست آورد در بالای جدول قرای می‌گیرد. اما یک تفاوت عمده میان این جدول و جداول رتبه بندی لیگ‌های باشگاهی در این است که محاسبه امتیاز فقط به نتیجه بازی و احیاناً گل‌های رد و بدل شده ندارد. بلکه همانطور که گفتیم به محل انجام شدن بازی، درجه اهمیت بازی هم مربوط می‌شود. همچنین نکته بسیار مهم آن است که امتیاز هر تیم از هر بازی، به قدرت (در واقع همان امتیاز) تیم مقابل نیز مربوط می‌شود. بنابراین برد مقابل یک تیم قوی به مراتب امتیاز یک تیم را از حالی که در مقابل یک تیم ضعیف پیروز می‌شود بیشتر بالا می‌برد، یعنی بر خلاف بازی‌های باشگاهی هر بردی سه امتیاز به شما نمی‌دهد.
محاسبات بر اساس فرمول‌های نسبتاً پیچیده‌ای انجام می‌گیرد و تا قبل از سال ۱۹۹۹ یک برد می‌توانست تیم را به اندازه یک تا سه امتیاز بالا ببرد اما با تغییراتی که در این سال در محاسبات Ranking صورت گرفت، یک برد می‌تواند امتیاز تیم در جدول را از ۱۰ تا ۳۰ بالا ببرد.



پارامترهای دخیل در محاسبه امتیاز تیم‌ها
برد، تساوی یا باخت در حالت عادی برد امتیاز بیشتری از باخت یا تساوی برای یک تیم به ارمغان می‌آورد. دو یا سه امتیاز برای برد، یک امتیاز برای مساوی و صفر امتیاز برای شکست. اما این امتیازها برای اندازگیری توانایی یک تیم در طبقه بندی جهانی کافی نیست، بنابراین معیارهای دیگری وارد میدان می‌شوند تا امتیاز حاصل از یک بازی برای طرفین مشخص شود.
پیروزی تیم بر یک تیم با امتیاز کمتر ارزش کمتری دارد تا پیروزی بر یک تیم با ارزش بالاتر یا حتی مساوی. حتی ممکن است شکست یک تیم برابر یک تیم قوی برایش در جول امتیاز خوبی به ارمغان بیاورد.
یک تفاوت عمده در این طبقه بندی هنگامی است بازی دو تیم به ضربات پنالتی کشیده می‌شود. در این حالت تیمی که با ضربات پنالتی برنده می‌شود همان امتیاز برد را تصاحب می‌کند و تیمی که با ضربات پنالتی شکست را می‌پذیرد امتیاز حالت مساوی در جریان بازی عادی را تصاحب می‌کند.
گلهای رد و بدل شده از جمله فاکتورهای مهم در کسب امتیاز تعداد گلهایی است که در بازی رد و بدل می‌شود. تقسیم امتیازهای یک بازی به میزان قدرت (امتیاز کنونی) تیمها بستگی دارد. به‌عنوان مثال در بازی یک تیم ضعیف با قوی، گلی که یک تیم ضعیف می‌زند امتیاز بیشتری دارد تا گلی که تیم قوی به ثمر می‌رساند. همچنین فیفا برای تشویق بازی‌ها به حالت هجومی، ارزش یک گل زده شده را به مراتب بیشتر از یک گل خورده شده - که از امتیاز کسر می‌شود - برای یک تیم محاسبه می‌کند. همچنین اگر بازی به پنالاتی کشیده شود امتیازی که تیم برنده بدست می‌آورد فقط بر اساس گلهایی است که در طی بازی رد و بدل شده‌است.
همچنین در یک بازی ارزش گلی که ابتدا زده می‌شود به مراتب بیش از ارزش گلهای بعدی می‌باشد. در ضمن هرگز امکان ندارد با گل‌های زده بیشتر، بیش از حداکثر امتیازی که فیفا برای برد در نظر گرفته شده‌است را بتوان کسب کرد. دلیل این امر هم بیشتر به مسائل روانشناسی بر می‌گردد، در بازی‌هایی که پس از گلی‌های ابتدایی برنده گلهای بیشتری میزند بیشتر مسائل روانی بر بازی حاکم می‌شود تا مسائل فنی.
میزبان یا میهمان بودن اینکه تیم در کشور خود بازی کند و یا در یک کشور خارجی ارزش متفاوت دارد. فیفا برای بازی یک تیم در غیر از کشور خود یک پاداش کوچک سه امتیازی در نظر می‌گیرد. اما در بازیهای جهانی این امتیاز اضافه به کسی داده نمی‌شود.
ضریب اهمیت یک بازی هر بازی برای خود یک درجه اهمیت دارد که به آن سنگینی خاصی می‌دهد. بیشترین درجه اهمیت به بازی‌های جام جهانی مربوط شده و کمترین آن به بازی‌های دوستانه مربوط می‌شود. فاکتورهای زیر در امتیاز بازی‌ها در نظر گرفته می‌شود یعنی آنکه برای فیفا ارزش یک بازی مقدماتی بین قاره‌ای ۵۰٪ بیش از یک بازی دوستانه می‌باشد.

نوع بازی - وزن
* دوستانه ۱٫۰۰
* مقدماتی بین قاره‌ای ۱٫۵۰
* مقدماتی جام جهانی ۱٫۵۰
* بین قاره‌ای ۱٫۷۵
* جام کنفدراسیون‌ها ۱٫۷۵
* جام جهانی ۲٫۰۰



ضریب اهمیت منطقه‌ای تیم‌ها پر واضح است که وضعیت و توانایی تیم‌های فوتبال در قسمت‌های مختلف جهان متفاوت می‌باشد. برای در نظر گرفتن این توانایی‌ها و محاسبه آن، فیفا برای کنفدراسیون‌های مختلف وزن‌هایی را در نظر گرفته‌است. این وزن در پایان هر سال از طریق فیفا تهیه می‌شود که بر اساس میزان راهیابی تیم‌های هر کنفدراسیون به بازیهای جهانی است.
اما این محاسبات مربوط به توانایی کنفدراسیون‌ها بر اساس نتایج تمام بازی‌ها و تیم‌ها نیست بلکه به بازی‌هایی مربطو می‌شود که بهتیرن ۲۵٪ از تیم‌های یک قاره - حداقل ۵ تیم - با سایر قاره‌ها می‌باشد. البته روش این محاسبه جای اشکال زیاد دارد چرا که اگر تیم قوی یک کنفدراسیون ضیعف با تیم ضعیف یک کنفدراسیون قوی بازی کند و صاحب برد شود می‌تواند امتیازها را به ضرر کنفدراسیون قوی پایین بیاورد.
اما اینبار وزن مسابقه بصورت میانگین وزن کنفدراسیون‌ها مطابق جدول زیر محاسبه می‌شود. به‌عنوان مثال اگر یک تیم از اروپا با یک تیم از آسیا بازی کند وزن بازی معادل میانگین اعداد ۱٫۰۰ و ۰٫۹۳ یعنی ۰٫۹۶۵ خواهد بود. جدول زیر وزن کنفدراسیون‌ها را برای سال ۲۰۰۴ نمایش می‌دهد.

وزن - کنفدراسیون - شرح

* UEFA ۱٫۰۰ اروپا
* CONMEBOL ۰٫۹۹ آمریکای جنوبی مانند برزیل، پرو، اوروگوئه، شیلی و ...
* CAF ۰٫۹۴ افریقا
* COCACAF ۰٫۹۴ آمریکای شمالی و کاراییو مانند ایالات متحده، مکزیک، کاستاریکا و ...
* AFC ۰٫۹۳ آسیا
* OFC ۰٫۹۳ اقیانوسیه
     
  
زن

 
فدراسیون بین المللی راگبی (Rugby League International Federation)

فدراسیون بین‌المللی لیگ راگبی (به انگلیسی: Rugby League International Federation) در ۲۵ ژانویه ۱۹۴۸ در بوردو فرانسه تأسیس شد. این فدراسیون نهاد اداره کننده ورزش راگبی ۱۳ نفره در سراسر دنیاست. مقر آن در سیدنی، استرالیا قرار دارد و ریاست آن برعهده کالین لاو گذاشته شده‌است. این سازمان مسئولیت برگزاری مسابقات بین المللی راگبی ۱۳ از جمله جام جهانی راگبی ۱۳ نفره و چلنج کاپ جهانی این رشته ورزش را برعهده دارد.
این فدراسیون علاوه بر سازماندهی و هدایت مسابقات بین المللی، به تدوین مقررات ورزش راگبی ۱۳ و تعیین رنکینگ جهانی تیم‌های ملی و اعطای جوایز بین المللی هم می‌پردازد.
هیئت اداره کننده فدراسیون جهانی راگبی لیگ توسط سه کشور اصلی صاحب این رشته ورزشی یعنی استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا انتخاب می شوند و رئیس فدراسیون با رأی همه اعضای این سازمان انتخاب می‌شود.

اعضای فدراسیون
هم اکنون ۴۵ کشور عضو این فدراسیون هستند:

اعضای اصلی : استرالیا، نیوزیلند، بریتانیا، انگلیس، فرانسه، فیجی، پاپوا گینه نو، ساموا، تونگا، روسیه، آفریقای جنوبی و جزایر کوک
اعضای پذیرفته : ایرلند، ساموای امریکا، آرژانتین، اتریش، کانادا، چک، استونی، آلمان، یونان، ایتالیا، ساحل عاج
اعضای ناظر : گرجستان، لتونی، مولداوی، جزایر نورفولک، پرتغال، هند غربی، اوکراین، سنگاپور، جزایر سلیمان

مسابقات راگبی
فدراسیون بین المللی راگبی لیگ مسابقات بین المللی متعددی را برای این رشته ورزشی برگزار می‌کند :

* جام جهانی راگبی ۱۳ نفره که از سال ۱۹۵۴ آغاز شده‌است.
* جام جهانی راگبی ۱۳ بانوان که از سال ۲۰۰۰ به همراه مسابقات جام جهانی مردان این رشته برگزار می‌شود.
* جام ملت‌های راگبی لیگ اروپا
* جام راگّبی لیگ مدیترانه
* جام راگّبی لیگ اقیانوسیه
* راگبی لیگ سه ملت
* تورنمنت راگبی لیگ کشورهای تازه کار
* جام ملت‌های دانشجویان
* چلنج کاپ جهانی که بین قهرمان لیگ برتر راگبی (در انگلیس و فرانسه) و قهرمان لیگ ملی راگبی (در استرالیا و نیوزیلند) برگزار می‌شود.

از مسابقات داخلی راگبی لیگ که تحت نظارت و کمک این فدراسیون برگزار می شود می‌توان به لیگ ملی راگبی در استرالیا و نیوزیلند، لیگ برتر و چلنج کاپ اروپا، و لیگ ملی راگبی امریکا و قهرمانی راگبی روسیه اشاره کرد.

مقررات بازی
از ۱۹۴۸ تاکنون تعیین مقررات راگبی لیگ برعهده این فدراسیون بوده‌است. مسئولین فدراسیون جهانی و فدراسیون‌های ملی ۴ کشور صاحب راگبی دنیا یعنی استرالیا، نیوزیلند، انگلیس و فرانسه در ملاقات‌های نیمه منظمی که تا ۴ بار در طول سال انجام می‌شود، درمورد قوانین این رشته ورزشی به بحث و تصمیم گیری می‌پردازند. البته همه کشورهای عضو حق شرکت در این جلسات و ارائه نظر خود را دارند، اما مسئولیت تصمیم گیری برعهده همان ۵ فدراسیون است.

ساختار
مجمع عمومی دو تا چهار بار در طول سال تشکیل جلسه می‌دهد و درمورد تمام مسائل مربوط به این ورزش حق تصمیم گیری دارد. حق رأی ۱۲ کشور اصلی بسیار بیشتر از سایر اعضاست. هم اکنون کالین لاو از استرالیا رئیس و ریچارد لوئیس از بریتانیا نایب رئیس فدراسیون است.

جوایز
از سال ۲۰۰۴ فدراسیون بین المللی راگبی لیگ در مراسمی بهترین بازیکن، مربی، داور، کاپیتان و بهترین تیم تازه وارد در مسابقات بین المللی و بازیکن ملتهای در حال پیشرفت را معرفی و جوایزی را به آنان اعطا می‌کند.

رده‌بندی بین‌المللی
اولین رنکینگ بین المللی راگبی لیگ توسط فدراسیون راگبی لیگ اروپا در ژانویه ۲۰۰۷ تهیه شد. پس از آن فدراسیون بین المللی راگبی لیگ رنکینگ تمام تیم‌های ملی شرکت کنده در مسابقات بین المللی را اعلام کرد. این رنکینگ براساس نتایج مسابقات تیم‌های ملی تعیین می‌شود و تورنمنتهای مهم مانند جام جهانی، راگبی لیگ سه ملت و فینال تورنمنت‌های بین المللی امتیاز بیشتری از مسابقات دوستانه و بازیهای رسمی کم اهمیت تر دارند. تعداد مسابقات هر تیم هم معیار مهمی در بالا رفتن امتیاز تیم‌ها در این جدول است.
     
  
زن

 
سونا و فواید آن (Sauna)

سونا یکی از فعالیت هایی است که تقریباً همه ورزشکاران با آن آشنا هستند و در سطح قهرمانی و حرفه ای و آماتوری به آن توجه خاصی دارند. سونا باعث آرامش اعصاب، کاهش استرس، ایجاد وجد و شادمانی می شود. در عین حال با ایجاد دوره های سرد و گرم شدید در بدن (رفتن به سونا و پریدن در حوضچه آب سرد) می تواند قدرت تمرکز و هوشیاری شخص را بالا ببرد . بطوریکه بعضی افراد ترجیح می دهند صبح ها و در شروع کار به سونا بروند . اما سونا رفتن بهتر است در پایان روز و قبل از رفتن به رختخواب صورت گیرد تا باعث ایجاد خواب عمیق تر شود . " وقتی که شما سونا میروید می توانید مانند یک نوزاد به خواب آرام فرو روید "

تاریخچه سونا
خاستگاه و زادگاه سونا کشور فنلاند میباشد. قدمت سونا در این کشور به 1000 سال پیش باز میگردد. سونا در کشور فنلاند یک آیین کهن و مقدس محسوب میگردد. سونا هویت یک فنلاندی است آنها معتقدند سونا بدن را از استرس ها و سموم آزاد می کند . به چند مورد از ویژگیهای این آیین در نزد مردم فنلاند توجه کنید:

- حتی جلسات کاری نیز ممکن است در فنلاند در سونا برگزار گردد.
- شـمـار سـونــاها در کشور فنلاند از تعداد خودروهای این کـشــور افزونتر است. به ازای هر 4 فنلاندی یک سونا وجود دارد.
- در نزد مردم فنلاند سونا به قداست کلیسا بوده و درطی اقـامتشان در سونا طوری رفتار می کنند که گویی در کلیسا حضور دارند!
- در فصل زمستان فنـلانـدی هـا عــادت دارند پس از سونا گرفتن در دریاچه و یا برکه بسیار سـرد و یــــخ زده آب تنی کنند و یا روی برف غلت بزنند.

هدف از سونا رفتن
یکی از هدفهای اصلی از سونا رفتن ، پاک کردن بدن از طریق تعریق است . منافذ بدن باز می شوند و سموم موجود در بدن از طریق عرق کردن به بیرون دفع می شوند .
اکثر کسانی که استفاده از سونا را تجربه کرده اند اذعان می کنند که این کار باعث شادابی و تسکین درد های آنان شده است . سونا می تواند باعث تسکین اثرات سرما خوردگی شود . سبب نیرو بخشیدن به عضلات بعد از تمرینات ورزشی می شود و رنگ چهره را روشن می کند .
بسیاری از مردم به قدرت شفا بخشی سونا در برطرف کردن افسردگی پس از بیرون آمدن از سونا اعتراف دارند. هنگامی که بدن احساس آرامش می کند و سرشار از انرژی می شود ، متعاقب آن ذهن و احساس هم حالت بهتری پیدا می کنند .

انواع سونا
1- سونای خشک: میـزان رطـوبـت در ایـن ســونا 5 تا 10 درصد و درجه حرارت 90 تا 100 درجه سانتی گراد میباشد.
2- سونای مرطوب: میـزان رطوبت در این سونا 15 تا 30 درصد و درجه حرارت 75 تا 85 درجه سانتی گراد میباشد.
3- سونای بخار: مـیـزان رطـوبـت در ایــن ســونا 40 تا 65 درصد و درجه حرارت 45 تا 65 درجه سانتی گراد میباشد.
4- حمام بخار: مـیــزان رطوبت در این سونا 100 در صد و درجه حرارت 40 تا 45 درجه سانتی گراد میباشد.
5- سونای مادون قرمز: در این سونا بر خلاف دیگر سوناها از حرارت دهنده مادون قرمز استفاده میگردد.
( در سونا هـای سنـتی از کوره های با منبع انرژی گاز، الکتریسیته و یا چوب استفاده میگردد). در سونای مادون قرمز و یا اینفرارد (INFRARED) فضــای اتـاق گـرم نمیـگردد بلکه بدن افراد داخـل سـونا مستـقـیـما" تـوسط پرتوهای مادون قرمز گرم میگردد.
6- سونای گیاهان معطر: نوعی از سونای بخار است که در آن اسانس گیاهان معطری همچون اوکالیپتوس، نعناع، دارچین، لیمو. کاج بروی سنگهای هیتر سونا پاشیده میگردد تا عطر آنها در فضا پخش گردد. رایحه اینگونه گیاهان بسیار نشاط آور و شفا بخش است.

در یک سونای مدرن میتوان اقلام زیر را مشاهده کرد:
ساعت شنی- هیتر - لامپ روشنایی - سطل آب - حوله - رطوبت سنج - دماسنج-ملاقه ویژه سونا – اسانس گیاهان معطر - زیر پایی.
سونا ها در انواع انفرادی، عمومی و قابل حمل ساخته میگردند.
چگونه از سونا استفاده کنیم ؟
1- پیش از ورود به اتاق سونا جواهر آلات، ساعت، عینک و لنزهای طبی خود را از خود جدا کنید.
2- قبل از آنکه وارد سونا گردید بهداشت فردی را رعایت کنید. دوش بگیرید و خود را با صابون بشویید.
3- به محض ورود به سونا برای آنکه بدنتان به گرما عادت کند ابتدا روی زمین و یا نیمکت پایین بنشینید. سپس به نیمکت فوقانی سونا بروید. البته میتوانید زیر خود یک حوله کوچک نیز بیندازید .
4- چند دقیقه به همین صورت در سونا بنشینید تا گرما به بدن شما نفوذ کرده و روزنه های پوست شما باز گردند.
5- سپس از سونا خارج گشته و مجددا دوش بگیرید و خود را با صابون بشویید.
6- اکنون به داخل حوضچه آب سرد بروید. البته تمام بدن خود را همزمان داخل آن کنید تا خون در سرتاسر بدنتان بطور یکنواخت تغییر دما دهد.
7- سپس به مدت 10 دقیقه استراحت کنید.
8- شما مجاز هستید این چرخه را (گرم شدن- سرد شدن - استراحت) را در هر جلسه 3 تا 4 بار تکرار کنید.
9- در پایان نیز پیش از آنکه لباسهای خود را به تن کنید، صبر کنید تا حرارت بدن و ضربان قلبتان کاملا به حالت طبیعی خود باز گردد.
10- درون سونا میتوانید حرکات کششی ملایم و کوتاهی نیز انجام دهید.

نکته هایی در مورد سونا
- حتی در سونای خشک نیز باید رطوبت در فضای سونا وجود داشته باشد و گر نه به ریه ها، پوست و چشمهای شما آسیب وارد می آید.
- در سونا با ریختن آب بروی سنگهای هیتر میتواند میزان رطوبت اتاقک سونا را تنظیم کنید. همچنین با این کار یک افزایش حرارت موقتی را ایجاد خواهید کرد.
-در سونا نیمکتهای ردیف اول گرمای کمتری نسبت به نیمکتهای فوقانی دارند چراکه گرما بسمت بالا حرکت میکند.
- در هر بار بیش از 15 تا 20 دقیقه در سونا باقی نمانید.
- به هیچ عنوان قبل و بعد از سونا از مشروبات الکلی، قهوه و نوشابه های گازدار استفاده نکنید.
- دو ساعت فاصله زمانی بین غذا خوردن و سونا رفتن ضروری می باشد. هیچگاه با شکم خیلی پر و یا خالی به سونا نروید.
- در هفته بیش از 2 بار به سونا نروید.
- سونا سبب کاهش آب و الکترولیتهای بدن میشود. در هر جلسه سونای 20 دقیقه ای بدن یک لیتر آب از دست میدهد. بنابراین پس از سونا آب و یا یک آبمیوه خنک بنوشید تا آب از دست رفته بدنتان جبران گردد.
- افرادی که سابقه فشار خون بالا و یا دچار هرگونه بیماری قلبی-عروقی میباشند نباید بلافاصله پس از سونا دوش آب سرد بگیرند و یا داخل حوضچه آب سرد بروند.
- سونا بطور موقت با دفع مایعات وزن بدن را کاهش میدهد. اما وزن بدن پس از مصرف آب و نوشیدنیهای دیگر بسرعت به حالت اولیه خود باز می گردد.

آیا سونا باعث کاهش وزن می شود ؟
اگرچه هنگام سونا گرفتن بدن احساس سبکی می کند ولی بخش زیادی از آن به دلیل از دست رفتن آب و مایعات بدن است واگرچه همین امر ممکن است بطور موقت وزن بدن را کاهش دهد ولی بلافاصله بعد از جبران آب به حالت اول برمی گردد. (باید دقت شود که : قبل ، هنگام ، و بعد از سونا حتما مقادیر کافی آب نوشیده شود تا بدن با کمبود آب مواجه نشود .همچنین لازم است مواد معدنی مصرف شوند تا موازنه الکترولیت های بدن به هم نخورد در واقع این موضوعی است که اگر به آن توجه نشود ممکن است خطر آفرین باشد) .

چه کسانی نباید به سونا بروند؟
- افرادی که دچار مشکلات قلبی و تصلب شرایین بوده و یا از ناراحتی های ریوی رنج میبرند می بایست پیش از رفتن به سونا با پزشک خود مشورت کنند.
- کودکان زیر 4 سال از آنجایی که سیستم لنفاوی بدنشان بطور کامل رشد و تکامل نیافته نباید به سونا بروند.
- مبتلایان به صرع و دیابت مجاز به استفاده از سونا نمی باشند.

فواید سونا برای سلامتی
- پس از 10 تا 15 دقیقه ورود به سونا ضربان قلب 30 درصد افزایش یافته و برونده قلب 2 برابر میشود. جریان خون عمقی کاهش یافته و جریان خون سطحی افزایش مییابد. فشار خون نیز کاهش می یابد. حرارت پوست تا 10 درجه و حرارت داخلی بدن تا 3 درجه میتوانند افزایش پیدا کنند. عروق سطحی پوست منبسط میگردد.
- موجب انبساط خاطر گردیده و آرامش بخش است.
- با اتساع عروق خونی و افزایش گردش خون درد را تسکین میدهد.
- سونای بخار بهترین درمان برای مشکلات تنفسی از قبیل: برونشیت، لارنژیت، سینوزیت و تنگی نفس میباشد.
- بهبود جریان خون و تقویت سیستم قلبی-عروقی.
- افزایش انعطاف پذیری مفاصل و عروق خونی بدن.
- میتواند فشار خون بالا را درمان کند.
- تسکین تنش و استرس-و خستگی جسمی و روحی.
- تمدد اعصاب - شل کردن عضلات - رفع گرفتگی عضلات.
- پوست بدن را لطیف تر، شاداب تر و روشن تر میسازد. پاک سازی سطح پوست از سلولهای مرده.
- تسکین درد مفاصل در آرتروز و دیگر بیماریهای التهابی.
- افزایش اکسیژن رسانی به سلولهای بدن.
- کاهش و التیام آکنه، اگزما و زخمهای پوستی (البته زخمهای خشک و بسته)
- افزایش سوخت و ساز بدن. هر جلسه 30 دقیقه ای سونا باعث سوختن 300 تا 500 کالری میگردد. بنابراین سونا سبب میگردد تا بدن کالری بیشتری بسوزاند.
- تنظیم و کنترل وزن فعلی.
- بهبود کیفیت خواب.
- باز شدن راههای تنفسی.
- تعریق یکی از مکانیسمهایی ست که بدن توسط آن سموم و مواد زائد را از بدن دفع میکند. تعریق در سونا سبب دفع سموم: سدیم، الکل، نیکوتین، کلسترول، فلزات سنگین (کادمیوم، سرب، جیوه، روی ...)، اوره و اسید لاکتیک میگردد. در واقع سونا یک شیوه سمزدایی بسیار کارآمد است.
- با القای حالت تب مصنوعی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مقاومت بدن را در برابر هجوم ویروسها و باکتریها افزایش میدهد.
- بسیار لذت بخش است .
     
  
زن

 
حرکات کششی برای آغاز فعالیت ورزشی



به منظور جلوگیری از این آسیبها بایستی قبل از شروع ورزش حركات كششی را انجام دهیم تا هم عضلات گرم شوند و هم برای انجام حرکات سنگین ورزشی آماده شوند
می دانید حركتهای نابه جا و ناگهانی اغلب باعث كش آمدگی عضلات و آسیب دیدن به همراه كوفتگی در برخی مناطق تحت فشار بدن می شود. پس.در این میان توجه داشته باشید که شروع حرکات کششی بدن به صورت منظم در نقاط مختلف آغاز شود.


در ادامه نمونه ای از حرکات کششی را برایتان در نظر گرفته ایم:
1- در حالت نشسته یا ایستاده انگشتان دست را به یكدیگر قفل كرده و دستان خود را به سمت بالا بكشید.(این حالت را می توان به راست و چپ نیز انجام داد)


2- آرنج دست خود را با دست دیگر بگیرید و به آرامی آن را به سمت عقب بکشید.


3- روی زمین بنشینید و یک پا را به سمت جلو دراز کنید و پای دیگر را به سمت داخل جمع کنید، سپس به سمت جلو خم شوید،در این حرکت سعی کنید با دستهایتان مچ پا را بگیرید.(این حرکت را با پای مخالف نیز به همین شکل انجام دهید)


4- روی زمین به روی شكم دراز بكشید و در حالی كه باسن خود را در حالت افقی نگه داشته اید به آرامی قفسه سینه خود را از زمین جدا كنید.


5- به پشت روی زمین دراز بكشید و به ترتیب از راست به چپ هر كدام از پاها را به سمت قفسه سینه بكشید.


6- در حالت نشسته مچ پاها را به سمت بدن نزدیک کنید و آنها را با 2 دست بگیرید،در ادامه سعی کنید زانوها را به سمت زمین نزدیک کنید.


7- در حالت ایستاده پنجه پا را از پشت با دست بگیرید و سعی كنید پاشنه پا را به سمت باسن بكشید.


8- در حالت ایستاده به یك سمت خم شوید سعی كنید دستتان تا جای ممكن به قسمت پایین تری از پا برسد،این كار را در سمت دیگرهم تكرار كنید.


9- در حالی که رو به دیوار ایستاده اید،یک پا را به سمت جلو بیاورید و کمی خم کنید و پای دیگر را (پای عقبی) در حالت کشیده از پشت قرار دهید.(دراین حالت باید کف پای عقب کاملا روی زمین قرار داشته باشد و در انجام این حرکت در ناحیه پشت پای عقب کشیدگی را احساس کنید)


10- در حالت ایستاده یا نشسته کف دست خود را بر روی پیشانی قرار دهید و در حالی نباید سر شما به سمت عقب برود، با کف دست سر را به سمت عقب ببرید.فراموش نکنید که این حالت را می توان از نقاط مختلف سر( جلو،عقب، راست وچپ) انجام داد.
لازم به ذکر است که هر یک ازحرکات کششی را باید با 30 ثانیه مکث انجام داد و بر روی هر کدام از آنها به خوبی تمرکز کرد.


نكات مهم:
* بروز ناراحتی مختصر یا كمر درد خفیف در شروع حركات کششی می‌تواند طبیعی باشد اما در صورتیكه دردهای تیز یا شدیدی بروز كرد نرمش را قطع كنید.


* قبل از شروع حرکات کششی بدن را گرم كنید (راه رفتن و …)


* كششها را به آرامی انجام دهید و هرگز سعی نکنید با فشار بیش از حد به بدن خود صدمه بزنید.


* برای انجام فعالیتهای ورزشی در سنین مختلف با پزشک خود مشورت کنید.
     
  
زن

 
بهترین زمان برای ورزش کردن



برخی افراد عقیده دارند كه ساعت 6 صبح بهترین زمان برای ورزش كردن است و آنان را در طول روز پر‌انرژی نگاه می‌دارد. برخی دیگر ورزش قبل از ظهر و برخی ...
در این مقاله، كارشناسان بر اساس جدید‌ترین یافته‌ها بهترین زمان ورزش كردن در طول روز را توصیه می‌كنند.
برخی افراد عقیده دارند كه ساعت 6 صبح بهترین زمان برای ورزش كردن است و آنان را در طول روز پر‌انرژی نگاه می‌دارد. برخی دیگر ورزش قبل از ظهر و برخی نیز پیاده‌روی بعد از شام را ترجیح می‌دهند. اما به راستی بهترین زمان ورزش كردن چه موقع از روز است؟
اگرچه تا كنون ارتباطی بین ساعات خاصی از روز و میزان سوزانده شدن كالری یافت نشده است، اما ساعات مختلف روز، احساس شما در هنگام ورزش كردن را، تحت تاثیر قرار می‌دهد.
مهمترین نكته این است :
زمانی را انتخاب كنید كه بتوانید آن را تكرار كنید تا ورزش برای شما به یك عادت تبدیل شود.
ساعت بدن:
بدن بر اساس یك ساعت درونی 24 ساعته كار می‌كند. این سیستم درونی، ساعت خواب و بیداری را تنظیم می‌كند. تغییر این ریتم كار ساده‌ای نیست.
این سیستم با الگوی 24 ساعته‌ی چرخش زمین هماهنگ است و تحت تاثیر سایر عملكردهای بدن مانند فشار خون، دمای بدن، سطوح هورمونها و ضربان قلب است كه هر یك از اینها در آمادگی بدن برای ورزش نقش خاصی ایفا می‌كنند.
به نظر می‌رسد كه استفاده از ساعت بدن برای تعیین زمان ورزش، فكر خوبی باشد اما برخی برنامه‌های دیگر، مانند برنامه‌های خانوادگی و كار روزانه باید در نظر گرفته شوند.
منافع ورزش صبحگاهی:
كارشناسان می‌گویند، اگر برنامه‌ی شما متغیر است و امكان داشتن برنامه‌ی ثابتی را ندارید، صبح‌ها، بهترین زمانی است كه می‌توانید ورزش كنید. بر اساس تحقیقات انجام شده، عادت به ورزش مداوم در صبح بهتر شكل می‌گیرد. ممكن است علت، این باشد كه ورزش صبح، قبل از بقیه‌ی كارها انجام می‌شود و وقتی كه ورزش به زمان دیگری موكول شود، كارهای دیگر كه به نظر مهمتر هستند، زمان ورزش را اشغال می‌كنند. همچنین صبحها دمای بدن پایینتر است و زمان بیشتری برای گرم كردن بدن صرف می‌شود.
وقتی بیخوابی روی می‌دهد:
اگر از بیخوابی رنج می‌برید، شبها قبل از خواب می‌توانید ورزش ملایمی‌ انجام دهید. عادت به ورزش قبل از خواب می‌تواند به شما برای غلبه بر بی‌خوابی كمك كند. البته ورزش قبل از خواب باید با احتیاطهای لازم انجام شود. زیرا بدن برای به خواب رفتن به دما و ضربان قلب مناسب برای استراحت، نیاز دارد. چون ورزش و غذا خوردن، دمای بدن و ضربان قلب را بالا می‌برد ورزش دیر وقت و نامناسب و غذا خوردن دیر‌هنگام، نظم خواب را به هم می‌زند.
گاهی "دیرتر " بهتر است:
بیدار شدن زود از خواب و ورزش صبحگاهی برای برخی افراد مشكل است و به آن عادت نمی‌كنند. برای برخی از افراد هم ورزش پس از كار روزانه راحتتر است. افرادی نیز هستند كه ورزش قبل از ناهار را ترجیح می‌دهند. بسته به تفاوتهای فردی و شغلی می‌توان زمان مناسب ورزش را پیدا كرد. مثلا كارمندان یا كارگران می‌توانند پیش از ناهار، با همراهی یكدیگر ورزش كنند. البته این افراد باید مراقب باشند كه پس از ورزش غذا بخورند و نه پیش از آن.
پس از غذا خوردن ورزش نكنید:
به یاد داشته‌باشید بلافاصله پس از غذا ورزش نكنید. زیرا به جای اینكه خون برای هضم غذا به دستگاه گوارش هدایت شود، به سمت عضلات می‌رود تا ورزش انجام شود. به همین دلیل در هضم و گوارش غذا اختلال ایجاد می‌شود. بین یك وعده‌ی غذایی سنگین و ورزش باید 90 دقیقه فاصله در نظر بگیرید.
برای ورزش، زمان شخصی خود را پیدا كنید:
برای اینكه بر اساس ساعت درونی بدن، بهترین زمان ورزش كردن را برای خود پیدا كنید ،‌نیاز به كارشناس ندارید. ساده‌ترین و بهترین كار این است كه زمانهای مختلف در طول روز را امتحان كنید. به مدت چند هفته صبحها ورزش كنید، قبل از ظهر را امتحان كنید و مدتی نیز عصرها ورزش كنید. ببینید كه از كدامیك از این زمانها بیشتر لذت می‌برید و ادامه دادن كدامیك احساس خوبی به شما می‌دهد. همچنین برای پیدا كردن زمان مناسب، نوع ورزش و میزان تمایل خود به تكرار ورزش و عادت كردن به آن را در نظر بگیرید.
بیش از همه، باید زمانی را پیدا كنید كه بتوانید ورزش را مرتب و مداوم انجام دهید تا به صورت جزیی از زندگی شما در آید. این نكته مهمترین عامل برای پیدا كردن زمان مناسب برای ورزش است.
پایه‌ریزی ورزش مداوم:
ممكن است روزی برسد كه ورزش مانند نفس كشیدن برای شما عادی شده‌باشد. در این هنگام است كه به تنوع نیاز دارید. و برای اینكه فعال باقی بمانید می‌توانید نوع ورزش و یا زمان انجام آن را تغییر دهید. این كار باعث می‌شود كه ورزش تازگی خود را برای شما حفظ كند و همچنان لذتبخش باشد. در این صورت احتمال اینكه ورزش شما ادامه پیدا كند بیشتر است.
اما اگر هنوز به ورزش عادت نكرده‌اید و انجام ورزش برای شما مشكل است، بهتر است زمان مشخص و مشابهی از هر روز را به ورزش اختصاص دهید تا زمانی كه ورزش جزیی از برنامه‌ی روزمره شما شود و به آن عادت كنید.
احتمال كنار گذاشتن ورزش، در افرادی كه تازه ورزش را شروع كرده‌اند و یا به صورت ناگهانی تصمیم به ورزش می‌گیرند، بیشتر است. تصمیم گرفتن برای شروع یك برنامه‌ی مناسب و مداوم ورزشی كار ساده‌ایست اما نكته‌ی مهمتر این است كه اشتیاق خود را حفظ كنید و با برنامه‌ریزی مناسب، در همین حالت باقی بمانید.
     
  
زن

 
چگونه زانو درد خود را با ورزش کنترل کنیم؟



در کشور ما به دلیل استفاده ی غلط از مفاصل ، شیوع بالا و سن پایین بروز آرتروز نگران کننده است و شیوع بیماری بیش از اینهاست.
ما در سرتاسر زندگی خود از مفصل زانو (سوء) استفاده ی زیادی می کنیم.
درد زانو بسیار شایع است و 25% از افرادی که بالای 55 سال سن دارند از زانو درد مزمن شکایت دارند. تشخیص بیماری بیشتر این افراد آرتروز (استئوآرتریت) است.در 10% موارد درد شدید بوده و ناتوان کننده است بیشتر افراد فکر می کنند که زانو درد یک مشکل اجتناب ناپذیر و درمان نشدنی است که پیامد طبیعی افزایش سن است.در نتیجه برای درمان زانو درد فقط از علامت درمانی و مسکنها استفاده می کنند.
پس از چند سال که درد افزایش می یابد و مفاصل ناپایدار می شوند،ممکن است در صورتی که منعی برای جراحی وجود نداشته باشد از جراحی برای جایگزینی مفصل استفاده شود.
اما بر اساس مطالعات محققان،فعالیت فیزیکی از اجزاء درمان آرتروز زانو است و درد زانو را کاهش میدهد.اما در واقع تعداد کمی از افراد برای درمان از ورزش و فعالیت بدنی استفاده می کنند. بیماران باید برای افزایش فعالیت بدنی تشویق شوند،شروع به ورزش کردن کنند و میزان فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند.
همه می دانند که حرکت کردن برای مفاصل مفید است.چیزی که افراد را نگران می کند این است که فعالیت فیزیکی موجب ایجاد درد در مفاصل می شود و در عوض استراحت موجب کاهش درد می شود. اگر آموزش کافی و اطلاع رسانی درست به بیماران صورت نگیرد ممکن است افراد تصور کنند که با انجام حرکات ورزشی مفصلهایشان آسیب بیشتری می بیند و در نتیجه فعالیت بدنی را کاهش میدهند.
در صورتی که چیزی که باعث آسیب دیدگی بیشتر مفاصل می شود نداشتن تحرک و فعالیت بدنی است که موجب ضعف عضلات،پوکی استخوان و خشکی مفاصل می شود.داشتن عضلات قوی برای حفظ سلامت مفصل زانو و پیشگیری از آرتروز زانو حیاتی است.عضلات ضعیف به راحتی خسته می شوند و طرز راه رفتن فرد را تغییر می دهند. حتی ممکن است ضعف عضلات و بد راه رفتن ناشی از آن آغازکننده ی زانو درد باشد.


* در آرتروز،استخوانها،غضروف ،عضلات و لیگامانها تحت تاثیر قرار می گیرند.از بین این بافتها عضلات راحتتر از همه قابل تغییر هستند.فعالیت بدنی مرتب عضلات را تقویت کرده ناتوانی و درد را کاهش می دهد،عملکرد مفاصل را بهتر می کند و از آنها در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند.

* به علاوه،فعالیت بدنی منافع روحی روانی ،جسمی و اجتماعی بسیاری برای فرد دارد.ورزش کردن موجب بهبود عملکرد قلبی عروقی ، افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی می شود.

* ورزشهای مختلفی وجود دارند که فیزیوتراپیست می تواند برای تقویت عضلات آنها را به کار ببرد. بسته به عضله ای که باید تقویت شود ورزشها متفاوت هستند.

* ورزش به خودی خود مفید است چه در یک کلاس ورزشی چه در منزل یا در جلسات فیزیوتراپی. بنابراین افراد می توانند خودشان تصمیم بگیرند که کجا ورزش کنند.

* ممکن است ابتدا ورزشهای تخصصی برای تقویت عضلات پا توصیه شود و توسط فیزیوتراپیست طراحی شود. اما در ادامه باید ورزشهای دیگری را در نظر گرفت که انجام آنها برای فرد امکان پذیر باشد و به طور مداوم به آن ادامه دهد.
به علاوه برای اینکه فعالیتی به صورت مداوم انجام شود باید آسان،در دسترس و ارزان باشد در غیر اینصورت به سادگی رها می شود.

* بهترین ورزشی که افراد می توانند به راحتی آن را انجام دهند پیاده روی است.پیاده روی ورزش بسیار خوبیست که می تواند در هر مکانی انجام شود.رفتن به پارک ،خرید کردن،باغبانی و بسیاری از کارهای روزانه را می توان با پیاده روی همراه کرد.با پیاده روی مکرر،بدن به تدریج سازگار شده و فشار کمتری به بدن وارد می شود.

* شنا کردن نیز ورزش بسیار مناسبی برای سلامتی مفاصل است.این ورزش فعالیتی لذت بخش نسبتا ارزان و در دسترس است.شنا و راه رفتن در آب باعث تقویت عضلات می شود بدون اینکه فشار زیادی به مفاصل وارد کند بنابرین ورزش مناسبی برای زانودرد به شمار میآید.
غیر از شنا و پیاده روی تمرینات فراوانی هستند که پزشک یا فیزیوتراپیست آنها را توصیه می کنند.قبل از انجام حرکات ورزشی با پزشک خود مشورت کنید تا حرکاتی که مناسب شماست را توصیه کند.


* ورزش نباید باعث خستگی بیش از حد و فرسودگی شود و نباید شدید باشد.30 دقیقه ورزش با شدت متوسط در طول روز برای به دست آوردن منافع آن کافیست.می توان زمان 30 دقیقه ای را به سه بار تمرین 10 دقیقه ای در طول روز تقسیم کرد. البته هر چه میزان فعالیت افزایش پیدا کند منافع آن بیشتر می شود.


* ورزش مداوم به اراده ای قوی و عزمی راسخ نیاز دارد و برای رسیدن به منافع دراز مدت ورزش باید با پشتکار و تلاش پیش رفت.


* با افزایش فعالیت بدنی علاوه بر تقویت عضلات پا که موجب حمایت از مفاصل می شود، وزن فرد نیز متعادل شده و فشاری که بر زانوها وارد می شود کاهش می یابد.

* فعالیت بدنی مناسب به میزان زیادی درد زانوها را کاهش می دهد و از ناتوانی بیشتر پیشگیری می کند.
     
  
زن

 
چگونه بدون ورزش کالری زیادی بسوزانیم؟



برای کاهش وزن می‌توانید در کنار ورزش کردن از این روشها نیز استفاده کنید. در اینجا 6 روش برای مصرف کالری بیشتر آورده شده است.
همه شما از فواید بی شمار ورزش مطلع هستید و می‌دانید که به هیچ بهانه‌ای نباید از ورزش کردن سر باز زد. اما به هر حال روشهایی هم وجود دارند که بدون ورزش نیز بتوانید کالری بیشتری بسوزانید. برای کاهش وزن می‌توانید در کنار ورزش کردن از این روشها نیز استفاده کنید. در اینجا 6 روش برای مصرف کالری بیشتر آورده شده است.

1- گرسنه بخوابید:
اگر دیر وقت شام می‌خورید، و یا اینکه زود شام می‌خورید، اما قبل از خواب دوباره میان وعده مصرف می‌کنید، بهتر است به جای این کارها گرسنه به رختخواب بروید و قبل از خواب معده را خالی نگه دارید. زیرا وقتی که خواب هستید بدن شما کالری مصرف می‌کند در حالی که شما غذای اضافی‌ای نخورده‌اید. بنابراین هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید کالری بیشتری سوزانده‌اید.

2- آب خنک بنوشید:
نوشیدن آب علاوه بر فوایدی که دارد می‌تواند جلوی اشتها را گرفته و به کاهش وزن کمک کند. اما برای سوزاندن کالری بیشتر آب خنک بنوشید چون برای تعدیل دمای بدن پس از مصرف مایعات خنک کالری بیشتری مصرف می‌شود. نوشیدن 8 لیوان آب خنک در روز، 70 کالری بیشتر می‌سوزاند.

3- بی قرار باشید!:
تکان دادن بدن، پاها، حرکت دادن دستها، انگشتان و هر حرکت عضلانی حتی جویدن آدامس هم مقداری کالری مصرف می‌کنند. پس بی حرکت ننشینید.

4- بخندید!:
تا می‌توانید بخندید. خندیدن هم کالری مصرف می‌کند و هم برای سلامت شما اثرات مفیدی دارد. حتی اگر به جای فیلمهای معمولی، فیلم کمدی تماشا کنید 20 درصد کالری بیشتری مصرف می‌کنید. پس به دنبال فیلمهای خنده‌دار باشید و مجلات و کتابهای طنز بخوانید.

5- غذاهای ادویه دار بخورید:
محققان می‌گویند ادویه‌هایی مانند فلفل قرمز، زیره سبز، و کاری چند دقیقه پس از خوردن موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شوند. در مقایسه با غذاهایی که ملایم هستند، غذاهای ادویه دار و تند کالری بیشتری می‌سوزانند.

6- پروتئین مصرف کنید:
پروتئین غذای خود را اضافه کنید. مخصوصا لبنیات را به رژیم غذایی خود بیفزایید. این کار باعث می‌شود که بدن نیاز به استفاده از سلولهای عضلانی و تجزیه آنها نداشته باشد و شما بافت عضلانی بیشتری داشته باشید. هرچه بافت عضلانی شما بیشتر باشد کالری بیشتری خواهید سوزاند.
     
  
صفحه  صفحه 16 از 32:  « پیشین  1  ...  15  16  17  ...  31  32  پسین » 
ورزش
ورزش

مقالات ورزشی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA