انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 14:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  11  12  13  14  پسین »

ایدز و مسائل مربوط به آن


زن

 
ایدز


دانشمندان به جزئيات تازه ای در مورد فرآيندی که سلول انسانی را به کارخانه هايی برای توليد ويروس هايی مانند اچ آی وی بدل می کند پی برده اند.
اين موضوع از قبل شناخته شده بود که اين نوع ويروس ها قادر به ربودن ماشين های ژنتيکی سلول ها برای رسيدن به اهداف خود هستند.
تيم هايی از محققان دانشگاه کمبريج و آکسفورد در عمل شاهد اين فرآيند بوده اند و نقش سرنوشت ساز عناصر کليدی در آن را شناسايی کرده اند.
اين مطالعه که در نشريه "نيچر" چاپ شده است ممکن است در نهايت به يافتن معالجات تازه برای مبتلايان به ايدز و ساير عفونت ها منجر شود.
يکی از وظايف ژن ها اين است که کدهايی را در اختيار سلول می گذارد که می تواند از آن برای ساختن پروتئين لازم برای تکثير خود استفاده کند.
مطالعه تازه نشان می دهد که ويروس هايی مانند اچ آی وی چگونه اين فرآيند را تضعيف می کنند.
در نتيجه، سلول ها کد ژنتيکی را سوءتعبير می کنند و به جای توليد سلول های جديد سالم، شروع به توليد نمونه های تازه ويروس می کنند.
دکتر ايان بريرلی از محققان اين پژوهش گفت که اين نتايج ممکن است در طراحی راه های تازه برای مبارزه با ويروس هايی مانند اچ آی وی موثر واقع شود
     
  
زن

 
از زمان آلودگی به ويروس تا مبتلا شدن به بيماری ايدز چه مدت طول می کشد؟

بر اساس نتايج حاصله از تحقيقات مختلف به عمل آمده، از زمان دريافت آلودگی (ورود ويروس اچ. آی. وی. به بدن) تا ابتلاء به بيماری ايدز (ازکار افتادن سيستم دفاعی بدن)، بدون دسترسی به يک درمان دارويی عليه ويروس اچ. آی. وی. ، معمولاً يک دوره زمانی بين 6 تا 8 سال به درازا می کشد . اين دوره می تواند بدون علامت باشد و تازه بعد از این مدت علایم بيماری ظاهر گشته، شخص مبتلاء به بيماری ايدز شود .

این فاصله زمانی – آلودگی تا ابتلا ء به بيماری ايدز – ازفردی به فرد دیگر متفاوت است و به عوامل زیادی از جمله وضعیت سلامتی فرد، عادات بهداشتی و تغذيه وی ارتباط دارد.

در هر صورت، اين ميانگين بر اساس اشخاصی تنظيم شده است که پرهيزهای معقولی را انجام می دهند. در يک ناحيه فقير نشين ممکن است در بين کسانی که توانايی تهيه تغذيه کافی و مناسب را ندارند ، سرعت پيشرفت و چيره شدن ويروس بر سيستم دفاعی بدن و در نتيجه ابتلا ء به بيماری ايدز ، بسيار سريعترباشد و اين افراد خيلی سريعتر فوت کنند.


◄ علائم اصلی ایدز:

• كاهش وزن بیشتر از 10 درصد
• اسهال مزمن بیشتر از یك ماه
• تبهای متناوب یا ثابت بیش از یك ماه

◄ علائم فرعی:

• سرفه پایدار به مدت بیش از یك ماه
• عفونت پوستی منتشر همراه با خارش
• تبخالهای عود كننده
• برفك دهانی
• عفونت تبخالی مزمن پیشرونده و منتشر
• بزرگ شدن عمومی غدد لنفی آلودگی به ویروس ایدز دلیل ابتلا به بیماری ایدز نیست
ولی سرانجام تقریباً بطوراجتناب ناپذیری به بیماری ایدز منتهی می شود.
یكی از اولین راه های شناخت یك بیماری، شناخت علائم و مراحل مختلف سیر بیماری است. با این شناسایی می توان از گسترش و توسعه بیماری در مراحل اولیه جلوگیری نمود. علائم آلودگی بیماری ایدز بسیار پیچیده است و دارای مراحل چندی است كه الزاماًهمه آنها در افراد آلوده مشاهده نمی شود.

این مراحل عبارتند از: ‪

◄ مرحله اول عفونت حاد:
در اغلب موارد در صورتی كه تعداد كافی ویروس ایدز وارد بدن فردی شود ، بعد از چند هفته علائمی نظیر تب ، گلودرد،بزرگی غدد لنفاوی، درد مفاصل و عضلات ، سر درد، ضعف و بی حالی، بی اشتهایی ، تهوع و استفراغ، كاهش وزن، اسهال و گاهی دانه های جلدی و یا تظاهرات عصبی ظاهر میگردد. این علائم اختصاصی نبوده و شباهت كاملی با نشانه های بسیاری ازبیماریهای دیگر دارد. چون خود بخود ظرف یك تا دو هفته بهبودی حاصل میگردد ، كمتر اتفاق می افتد كه بیماری دراین دوره تشخیص داده شود. بعلاوه از هنگام ورود ویروس ایدز تا مثبت شدن نتیجه آزمایشگاهی كه نشانگر آلودگی فرد است حدود 2 تا 12 هفته و گاهی تا16 ماه طول می كشد. در این فاصله زمانی ، فرد، آلوده بوده و ممكن است سایرین را آلوده كند.

◄ مرحله دوم بدون علامت:
پس از بهبودی خود بخودی مرحله حاد، بیمار وارد مرحله بدون علامت می شود كه بر حسب نوع ویروس آلوده كننده از10تا 17 سال طول می كشد. در این مدت شخص آلوده هیچگونه علامتی از بیماری را بروز نمی دهد و به ظاهر كاملاً سالم است ولی برای دیگران آلوده كننده می باشد. این مرحله نزد كودكان كوتاهتر است و در این مرحله شخص دیگران را مبتلا می كند. در این دوره آزمایش خون مثبت است. كنترل انتشار ویروس در این مرحله مشكل می باشد.

◄ مرحله سوم بزرگی منتشر و پایدار غدد لنفاوی:
دراین مرحله غدد لنفاوی به صورت بزرگ شده و به شكل قرینه و بدون درد در بیش از دو نقطه بدن بجز ناحیه كشاله ران ظاهر می شود حداقل 3ماه باقی می مانند.

◄ مرحله چهارم مرحله قبل از ایدز و حالات وابسته به ایدز:
قبل از بروز علائم نهایی ایدز در بیمار ، عوارضی ظاهر می شود كه به آن علائم مربوط به ایدز می گویند و عبارتند از
• كاهش وزن بیشتر از10درصد وزن سابق
• اسهال به مدت بیشتر از یك ماه
• تب به مدت بیشتر از یك ماه
• عرق شبانه
• خستگی، بی حالی و ضعف

این علائم را مقدمه استقرار كامل ایدز كه پایان طیف بیماری می باشد ، به حساب می آورند. در برخی موارد، بی قراری، بی اشتهایی، دل درد، سردرد وجود دارد و تغییرات عصبی منجر به از دست دادن حافظه و آسیب اعصاب محیطی می شود. این علائم معمولاً متناوب است ولی كاهش وزن در اكثر بیماران وجود دارد و پیشرونده هم می باشد. بسیاری از بیماران در این مرحله دچار ضایعات پوستی، مخاطی و ضایعات دائم و یا عود كننده دهنی و یا ناحیه تناسلی به علت ویروسهای مختلف می شوند.

◄ مرحله پنجم ایدز:
ایدز به مرحله نهایی آلودگی ایدز گفته میشود. در این مرحله به علت كاهش شدید قدرت دفاعی بدن، شخص، مستعد ابتلا به بسیاری عفونتهای و سرطانها می شود كه علائم بسیار متنوعی دارند و درنهایت بیمار را از پای در می آورند
     
  
زن

 
عامل اصلي ايجاد بيماري ايدز كشف شد..

گروهي از پژوهشگران آمريكايي، انگليسي و فرانسوي موفق به كشف منبع طبيعي ويروس "اچ.آي.وي" عامل بيماري ايدز در جهان شدند.

رسانه‌هاي انگليس روز جمعه گزارش دادند: محققان بهداشتي پس از ‪ ۱۰‬سال بررسي موفق شدند منبع بيماري ايدز را در شمپانزه‌هاي ساكن جنگلهاي كشور كامرون در آفريقا پيدا كنند.

بر اساس اين گزارشها، پژوهشگران دانشگاههاي "ناتينگهام"، "آلاباما" و "مون پوليه" دريافتند شمپانزه‌هاي كامرون به نوعي ويروس كمبود سيستم دفاعي در ميمون‌ها به‌نام"اس.آي.وي" مبتلا هستند كه‌شباهت زيادي به‌ويروس "اچ.آي.وي" دارد.

به اعتقاد اين محققان، جنگلهاي جنوب شرق كامرون منبع طبيعي ويروس اس.آي.وي است كه پيش از سالهاي ‪ ۱۹۳۰‬از طريق شمپانزه‌ها به انسان منتقل شد و سپس با انجام برخي تغييرات در بدن انسان‌ها به ويروس اچ.آي.وي تبديل شده است.

احتمالا اولين بار شكارچيان با كشتن شمپانزه‌ها و كندن پوست‌آنها به اين ويروس مبتلا شده‌اند و با مسافرت به مناطق مختلف اين ويروس را در جهان پخش كرده‌اند.
     
  
زن

 
ايدز طاعون قرن



كشف بيماري ايدز به اين صورت بود كه ابتدا در سال 1980 ميلادي چندين بيماري غيرشايع در افراد خاص بروز كرد. غير طبيعي بودن بيماري در اين افراد كه معمولا از گروه‌هاي خاصي چون همجنس بازان، معتادان تزريقي، بيماران هموفيلي، دريافت كنندگان خون و شركاي جنسي آنها بودند، پزشكان را به اين نتيجه رساند كه ويروس اين بيماري از راه انتقال خون و تماس جنسي منتقل مي‌شود. تظاهر بيماري به صورت ابتلا به بيماريهاي بود كه پيش از آن تنها در افرادي كه نقص ايمني داشتند مشاهده شده بود. سرانجام با تلاش‌هاي بسيار، عامل بيماري ايدز كه يك ويروس بود شناسايي و به عنوان «ويروس نقص ايمني انساني» يا Hiv نام گرفت. ويروس Hiv باعث اختلال عملكرد سيستم ايمني بدن مي‌شود و مشكلات ناشي از بيماري ايدز هم نتيجه درست كار نكردن ايمني بدن انسان مبتلاست كه مي‌تواند موجب عفونت‌هاي مرگبار و برخي از اشكال سرطانها شود. به صورت دقيق‌تر ويروس Hiv در بدن انسان به سلولهايي از بدن كه نخستين سلولهاي ايمني را به كار اندازند، حمله مي‌كنند و طبيعي است كه با از كار افتادن آنها اين سيستم ديگر فايده‌اي نخواهد داشت. اهميت اطلاع از مشخصات بيماري: بيماري ايدز به عنوان طاعون قرن بيستم و يكي از مهمترين مشكلات بهداشتي قرن حاضر هر روز در حال گسترش است. بيماري ايدز درمان قطعي ندارد و در نهايت كشنده است. وظيفه همه انسانها آشنايي با بيماري و حفاظت از خود و نزديكانشان از خطر ابتلا به اين بيماريست. ايدز ربطي به جنس و **** يا سن خاصي ندارد و تمام افراد را مبتلا مي‌كند. ابتلا به بيماري ايدز فلج كننده است؛ خود بيمار همواره از مشكلات و بيماريهاي جسمي رنج مي‌برد و خانواده‌اش نيز با مشكلات روحي و اقتصادي بيماري او دست و پنجه نرم خواهند كرد. كودكان يكي از قربانيان اصلي بيماري ايدز هستند؛ چون از طرف بسياري از كودكان در مرحله جنيني يا هنگام زايمان از مادران آلوده مبتلا به بيماري مي‌شوند. جوانان نيز از آسيب‌پذيرترين گروهها در مقابل همه‌گيري ايدز هستند. براساس بررسي‌هاي انجام شده حدود نيمي از آلودگي‌هاي جديد با ويروس Hiv در جوانان كمتر از 25 سال بروز مي‌كند. اما با وجود آسيب‌پذيري جوانان، آنها نيرويي مناسب براي مبارزه با همه‌گيري ايدز هستند. جوانان با داشتن اطلاعات مناسب و مهارتهاي لازم زندگي، ظرفيت چشمگيري براي سازگاري با رفتار ايمن‌تر نشان مي‌دهند. بزرگسالان نيز بايد از خطرات احتمال ايدز آگاه باشند و خود را از آن مصون دارند. در واقع يك فرد بزرگسال بايد بداند كه رفتارهاي جنسي وي تا چه حد در سلامت خود او و كودكانش مؤثرست. همچنين فرد بزرگسال بايد بداند كه اعتياد، ساير انحرافات وي و خانواده‌اش را در معرض خطر قرار مي‌دهد.
     
  
زن

 
درباره « ايـدز »چه مي‌دانيد؟



ايدز مخفف نام كامل سندرم نارسايي اكتسابي ايمني براي اولين بار در سال 1981 در ايالات متحده گزارش شد و از آن زمان تا كنون اپيدمي اصلي جهاني محسوب مي‌شود. عامل مولد ايدز ويروس نارسايي ايمني انساني يا همان ويروس آچ آي وي است اين ويروس با كشتن يا آسيب رساندن به سلول‌هاي سيستم ايمني بدن به طور فزاينده‌اي توانايي بدن را براي مبارزه با عفونت‌ها و سرطانهاي خاص تضعيف كرده و مختل مي‌كند افراد مبتلا به ايدز ممكن است به بيماريهاي تهديد كننده موسوم به عفونت‌هاي فرصت طلب دچار شوند كه اين عفونتها از طريق ميكروب‌ها شامل ويروسها و باكتري‌هايي كه اغلب افراد سالم را نمي‌توانند بيمار كنند ايجاد مي‌شوند از سال 1981 بيش از 830 هزار مورد ابتلا به اين بيماري تنها در ايالات متحده گزارش شد. ويروس ايدز اغلب و به طور شايع از راه تماس جنسي مراقبت نشده و از طريق يك شريك جنسي آلوده منتقل مي‌شود. اين ويروس مي‌تواند در هنگام تماس جنسي از راه اعضايي چون مهبل، دهان و اندام‌هاي تناسلي منتقل شود. اين ويروس همچنين از طريق تماس با خون آلوده منتقل مي‌شود. پيش از اينكه مسوولان بهداشتي خون اهدايي را نسبت به وجود اين عفونت بررسي و آزمايش كرده و از فناوري‌هاي گرما درماني براي تخريب آن در خون آلوده استفاده كنند اين ويروس به ميزان قابل توجهي از طريق خون و اجزاي خوني آلوده منتقل مي‌شد اما در حال حاضر به خاطر توجه به اين تكنيك‌ها اين انتقال به حد چشمگيري كاهش يافته است. اين ويروس اغلب در ميان تزريق كنندگان مواد مخدر به دليل استفاده از سوزنها و سرنگ‌هاي مشتركي كه حتي به مقادير اندكي خون بيمار آلوده هستند گسترش پيدا مي‌كند. اما اين انتقال در بيمارستانها و مراكز بهداشتي يعني انتقال از راه سرنگ آلوده بسيار به ندرت اتفاق مي‌افتد. زنان نيز در حين بارداري مي‌توانند اين ويروس را به نوزادان خود منتقل كنند. تقريبا يك چهارم تا يك سوم از كل مادران باردار درمان نشده اين عفونت را به نوزادان خود منتقل مي‌كنند اين بيماري همچنين از طريق شيردهي از سوي مادر بيمار به نوزاد منتقل مي‌شود. چنانچه مادر در طول بارداري از داروي Azt استفاده كند به ميزان چشمگيري احتمال انتقال بيماري به نوزاد را كاهش مي‌دهد و در صورتي كه علاوه بر مصرف دارو مراقبان بهداشتي نوزاد را با عمل سزارين متولد كنند احتمال ابتلاي كودك به ايدز تا يك درصد كاهش مي‌يابد. مطالعات نشان مي‌دهد اگرچه اين ويروس در بزاق افراد مبتلا وجود دارد اما از راه بزاق قابل انتقال نيست. ايدز مي‌تواند هر فردي را كه در رفتارهاي پرخطر شركت مي‌كند مبتلا سازد. اين رفتارها شامل استفاده از سوزن و سرنگ مشترك، داشتن تماس جنسي با فرد بيمار بدون استفاده از كاندوم و تماس جنسي با فردي كه بيمار بودن وي مشخص نيست مي‌باشد. به علاوه ابتلا به بيماري‌هايي كه از راه تماس جنسي منتقل مي‌شوند مانند سيفليس، عفونت قارچي كلاميديا، سوزاك و غيره افراد را مستعد ابتلا به ايدز در طول تماس جنسي با شريك بيمار مي‌كند. در مورد علائم نشان دهنده عفونت ايدز بايد گفت كه بسياري افراد وقتي براي اولين بار به اين بيماري مبتلا مي‌شوند هيچ علامتي ندارند. اما در برخي ديگري علائمي چون علائم سرماخوردگي در ظرف يك يا دو ماه پس از قرارگرفتن در معرض ويروس بروز مي‌كند. اين علائم شامل تب، سردرد، خستگي و بزرگ شدن غدد لنفاوي است. اين علائم اغلب ظرف يك هفته تا يك ماه ناپديد شده و اغلب با ساير عفونت‌هاي ويروسي اشتباه گرفته مي‌شود. در طول اين دوره افراد بسيار عفونت پذير هستند و ويروس ايدز در مقادير زيادي در مايعات اندام‌هاي تناسلي وجود دارد. علائم شديدتر معمولا تا 10 سال يا بيشتر در بزرگسالان و يا ظرف 2 سال در كودكان كه در ابتداي تولد مبتلا به اين بيماري بوده‌اند بروز مي‌كند. زماني كه اين بيماري براي اولين بار در امريكا مشاهده شد هيچ شيوه درماني و دارويي براي معالجه آن وجود نداشت اما به تدريج محققان داروهاي مختلفي را براي مقابله با آن توليد كردند از آنجا كه اين ويروس مي‌تواند در برابر هر دارويي مقاوم شود پزشكان و متخصصان بايد از روش‌هاي درماني تركيبي براي معالجه موثر آن استفاده كنند.
     
  
زن

 
ايـن مـقـاله شـمـا را بـا تسـت اچ آي وي، نحـوه انجام آن،مزاياي آن و اينكه چه افرادي ميبايست اين تست را انجام دهند آشنا خواهد كرد.

تست اچ آي وي چيست؟
تسـتHIV آزمايـشي اسـت كـه مــعمولا بروي نمونه خون
انجام ميگرد تا وجود و يا عدم وجود ويروس HIV را دربدن
فرد مشخص كند. بنابراين نتيجه اين تست با ابتلاي فرد به بيماري ايدز تفاوت داد. ممكن است فردي HIV مثبت باشد اما كماكان بدن وي علايم باليني بيماري ايدز را بروز نداده باشد.

فوايد انجام تست اچ آي وي

1- فرد از آلوده بودن خود به ويروس HIV آگاه گشته و شيوه زندگي خود را تغيير ميدهد تا با اجتناب از رفتارهاي پرخطر جنسي و يا تزريق مواد مخدر با سوزن و سرنگ مشترك از گسترش عفونت به ديگران جلوگيري كند. همچنين فرد ديگر نمي تواند خون، فراورده هاي خوني و يا اعضاء بدن خود را اهدا كند.

2- تشخيص زودهنگام اين بيماري درمان دارويي زود هنگام را در پي خواهد داشت كه سرعت پيشرفت بيماري را كاهش داده و طول عمر بيمار را افزايش ميدهد.

3-فرد پس از اينكه از آلوده بودن خود مطلع گشت با آگاه ساختن شركاي جنسي فعلي و پيشين خود و كساني كه با آنها از سوزن و سرنگ مشترك حين تزريق مواد مخدر استفاده ميكرده ، احتمال آلوده بودن اين افراد را به آنان هشدار داده و همچنين از گسترش بيشتر بيماري جلوگيري بعمل مي آورد.

4-زنان باردار در صورت مثبت بودن تستشان ميتوانند با دريافت داروهاي ويژه اي درصد بدنيا آمدن نوزاد آلوده به ويروس HIV را كاهش دهند.

5-كاهش نگراني و اضطراب از آلوده بودن فرد پس از منفي بودن آزمايش.


چه كساني ميبايست تست اچ آي وي را انجام دهند؟

1-افرادي كه شريك جنسي متعدد دارند و يا رابطه جنسي حفاظت نشده (با افراد غريبه، شريك جنسي اي كه خود شريك جنسي متعدد دارد و يا نسبت به وي اعتماد و شناخت كافي نداريد) داشته اند.

2-افرادي كه مبتلا به بيماريهاي آميزشي هستند.

3-افرادي كه معتاد تزريقي بوده و از سوزن و سرنگ مشترك استفاده كرده و ميكنند.

4- افرادي كه در محيط كار خود با خون و يا مايعات بدن سرو كار دارند: پزشكان، دندانپزشكان، پرستاران، تكنسينهاي آزمايشگاه، تكنسينهاي پروتز دندان.

5- افراد مبتلا به هموفيلي و سل.

6-افرادي كه با سوزنهاي آلوده اقدام به خالكوبي و يا سوراخ كردن گوش كرده اند.

7-نوزاداني كه مادرانشان مبتلا به HIV هستند.

8- افرادي كه پيش از سال 1985 ميلادي خون و يا فرآورده هاي خوني دريافت كرده اند. امروزه احتمال آلودگي از طريق انتقال خون بسبب آزمايش خونهاي اهدايي بسيار اندك گشته است.

9- تمام زنان باردار. ضروري ست زوجين پيش از اقدام به بچه دار شدن نيز تست HIV را انجام دهند.

10-همجنس بازان و زنان روسپي.

11-افرادي كه مورد تجاوز و سوء استفاده جنسي قرار گرفته اند.


شيوه هاي انجام تست

1-با شناسايي آنتي بادي ويژه ويروس:ELISA و WBT

2- با شناسايي آنتي ژن ويروس: آنتي ژن P24 و RNA-PCR وDNA-PCR

3- تست بزاق دهان: مانند مورد نخست و مراحل آن مانند نمونه گيري خون است اما گرانقيمت تر ميباشد.

4- كيتهاي تست فوري: اينگونه كيتها به هيچ وجه قابل اطمينان نميباشند.

پس از ورود ويروس HIV به بدن، سيستم ايمني بدن ويروس را شناسايي كرده و آنتي بادي (پادتن) ويژه آن را توليد ميكند.

پادتن (آنتي بادي): واكنش بدن به عفونت ميباشد و به منظور مبارزه و نابود كردن عامل بيماري توليد ميگردد.

دوره پنجره (WINDOW PERIOD) چيست؟ فاصله ميان آلوده شدن فرد (ورود ويروس به بدن) تا آشكار شدن آنتي باديها در خون و ساير مايعات بدن را دوره پنجره ميگويند. اين دوره معمولا 6-4 هفته بطول مي انجامد اما پس از گذشت 3 ماه در خون 99 درصد افراد آلوده و در عده معدودي نيز تا 6 ماه بعد آنتي باديها قابل شناسايي هستند. به ياد داشته باشيد فرد در اين دوره نيز ناقل بيماري بوده و پتانسيل آلوده سازي ديگران را داراست.

نكته:بنابراين 3 هفته پس از رابطه جنسي پر خطر و ديگر موارد مشكوك فورا تست HIV را انجام دهيد اما در صورت منفي بودن تست، حتما 3 ماه بعد مجددا اين تست را انجام دهيد و براي اطمينان 100 درصد 6 ماه بعد از رابطه پر خطر تست را مجددا انجام دهيد.

تست آنتي بادي HIV دو مرحله دارد:

1- تست غربالگري: اين تست ELISA نام دارد. كه با آزمايش نمونه خون آنتي باديهاي توليد شده سيستم ايمني بدن براي مقابله با ويروس HIV شناسايي ميگردند. هرگاه نتيجه اين تست دو بار مثبت اعلام گردد مرحله بعدي تست انجام ميپذيرد.

2- تست تاييدي: اين تست WESTERN BLOT نام دارد. اين تست وجود IgG برعليه چند نوع پروتئين ويروسي را بررسي ميكند.

نكته:پس از اينكه 2 بار تست ELISA و متعاقب آن يك بار تست وسترن بلات مثبت باشد فرد بطور قطع آلوده به ويروس اچ آي وي ميباشد.

تست آنتي ژنهاي ويروس

1- تست آنتي ژن P24:پروتئين ويژه ويروس HIV ميباشد. اين تست يك تا 4 هفته بعد از ورود ويروس به بدن مثبت ميگردد. هنگامي كه آنتي باديها توسط بدن توليد گردند اين آنتي ژن حذف شده و ديگر قابل شناسايي نيست. اين تست براي تشخيص زود هنگام ويروس اچ آي وي صورت ميگيرد.

2- تست ميزان ويروس: اين تست PCR نام دارد. در اين تست ميزان HIV در خون مستقيما سنجيده ميگردد. در واقع ژن ويروس (DNA-RNA) را در خون شناسايي ميكند. اين تست ميزان فعال بودن ويروس HIV را در بدن مشخص ميسازد. اين تست بسيار هزينه بر بوده براي كساني توصيه ميشود كه از ابتلاي خود به اين ويروس مطمئن شده باشند تا با سنجش ميزان فعال بودن ويروس دارو درماني متناسب با آن براي بيمار تجويز گردد.

نكته:در بدن نوزادان تا 18 ماهگي آنتي بادي مادر وجود خواهد داشت.ب نابراين براي تشخيص آلودگي نوزاد ميبايست از روش DNA-PCR استفاده شود.

نكته:افرادي كه از كورتيكو استروئيدها استفاده ميكنند ممكن است نتيجه تست آنان به غلط مثبت و يا منفي تشخيص داده شود.

* تنها راه تشخيص آلوده بودن فرد انجام تست اچ آي وي در آزمايشگاههاي معتبر ميباشد و نه علايم باليني و ظاهري.
     
  
زن

 
بنابر گزارشی در مورد گسترش بيماری ايدز در جهان، که روز سه شنبه (30 مه) منتشر شده است، حدود 40 ميليون نفر در سراسر جهان به ويروس اچ آی وی (عامل ايجاد کننده بيماری ايدز) آلوده هستند.
اين گزارش، که توسط سازمان ملل متحد تنظيم شده، می گويد جامع ترين آمار از ميزان گسترش ايدز در کشورهای مختلف جهان است.

با توجه به نرخ رشد جمعيت و تاثير مثبت مصرف دارو در بيماران، طبق اين گزارش آمار افراد آلوده به ويروس اچ آی وی بيش از هر زمان ديگر است.

در يک ربع قرنی که از ظهور اولين نمونه های بيماری ايدز در ايالات متحده می گذرد، بيست و پنج ميليون نفر در اثر ابتلا به اين بيماری جان خود را از دست داده اند.

نيمی از افرادی که در حال حاضر به ويروس اچ آی وی مبتلا هستند، زن هستند.

گزارش سازمان ملل متحد نشان می دهد که وخيم ترين وضعيت در جهان همچنان در کشورهای جنوب صحرای آفريقا ديده می شود. شديدترين نمونه از گسترش ايدز در سوازيلند است؛ يک سوم از جمعيت بزرگسال اين کشور به ويروس اچ آی وی مبتلا هستند.

با اين حال گفته می شود که کشورهای کنيا و زيمبابوه ميزان آلودگی به اچ آی وی را کاهش داده اند.

آفريقای جنوبی بالاترين آمار آلودگی به اچ آی وی در اين منطقه را دارد؛ پنج ميليون و پانصد هزار نفر از بزرگسالان آفريقای جنوبی به اين ويروس مبتلا هستند.

وضعيت در آسيا نيز اميدوارکننده نيست.

در هند ايدز در حال گسترش است که دليل آن عمدتا آميزش جنسی بدون رعايت نکات ايمنی در ميان افراد دگرجنسگراست.

کامبوج و تايلند توانسته اند ميزان آلودگی به اچ آی وی را کاهش دهند اما سازمان مبارزه با ايدز سازمان ملل می گويد که وضعيت ايدز در ويتنام، اندونزی، پاپوآ گينه نو و پاکستان نگران کننده است.

گزارش سازمان ملل می گويد که گسترش اعتياد تزريقی به افزايش آمار ايدز در روسيه و اوکراين دامن زده است.

سازمان ملل در اين گزارش خود هشدار می دهد که کشورهای اروپای غربی و مرکزی در مورد مهار بيماری ايدز دچار خوشبينی شده اند.

اين گزارش می گويد در سال 2005 هفتصد و بيست هزار نفر در اين منطقه به ويروس اچ آی وی مبتلا بوده اند. همچنين اين که آلوده شدن به ويروس اچ آی وی به دليل استفاده از سرنگ های مشترک در ميان معتادان در جنوب اروپا، به ويژه اسپانيا، پرتغال و ايتاليا مشکل آفرين شده است.

با اين حال برنامه های توزيع سرنگ مجانی از سوی دولت اسپانيا باعث شده که نرخ آلودگی به اچ آی وی کاهش يابد.

مشکل ديگری که در اين گزارش مطرح شده آميزش جنسی جهانگردان در کشورهايی است که ايدز گسترش زيادی دارد. آلودگی به اچ آی وی در بريتانيا از سال 2000 دو برابر شده است که به طور عمومی به دليل آميزش جنسی افراد دگرجنسگرا در خارج از اين کشور است.

يک سوم از آلودگی های جديد در بلژيک، دانمارک، فرانسه، آلمان و سوئد به دليل آميزش جنسی جهانگردان از اين کشورها در کشورهای ديگر است؛ بيشتر نمونه ها در جريان سفر به کشورهای جنوب صحرای آفريقا به ايدز آلوده شده اند.

اين گزارش در آستانه برگزاری يک کنفرانس مهم سياسی در سازمان ملل متحد منتشر شده است. قرار است در اين کنفرانس رهبران جهان اعلام کنند که برای مبارزه و جلوگيری از گسترش ايدز چگونه تعهدات خود را انجام خواهند داد.

نيمی از 126 کشور عضو برنامه مبارزه با ايدز سازمان ملل در اين گزارش گفته اند که وجود برخی سياست ها، از جمله ممنوع بودن روابط همجنسگرايانه و ندادن کاندوم و سرنگ به زندانيان، باعث شده است که جلوگيری از انتقال ايدز در اين کشورها با دشواری روبرو باشد.
     
  
زن

 
ايدز در ايران

اولين مورد بيماري ايدز در ايران در سال 1366 در يك كودك 6ساله هموفيل كه از فاكتورهاي انعقادي وارداتي آلوده به ويروس ايدز استفاده كرده بود ، مشاهده شد.

برابر آخرين بررسيهاي انجام شده، تا تاريخ اول مهر ماه 1378 تعداد1804 مورد آلودگي به ويروس ايدز شناسايي شده است كه 237 مورد آن به مرحله ايدز رسيده و از اين عده 203 نفر فوت شده اند.البته بر اساس بر آورد سازمان جهاني بهداشت موارد آلودگي حدود 8000 نفر پيش بيني مي شود.

موارد ياد شده در بالاي از راههاي زير آلوده شده اند:

69 درصد در اثر استفاده از سرنگ و سوزن اشتراكي (معتادين تزريقي)

13 درصد از راه تماس جنسي.

11 درصد از راه خون و فراورده هاي خوني .

1 درصد از مادر آلوده به كودك و مواردي هم نامشخص بوده است.

ايدز بلاي جامعه معاصر است . در حال حاضر ايدز تنه بيماري است كه در همه كشورهاي جهان، چه غني و چه فقير ، بعنوان يك مشكل حياتي مطرح است.

بيماري ايدز در همه كشورهاي جهان، در گروههاي سني متفاوت، ****هاي مختلف و در هر دو جنس مشاهده مي شود. ايدز تنها يك مشكل بهداشتي نيست، بلكه يك مشكل اجتماعي فرهنگي است.

بيماران مبتلا به ايدز بي نهايت آسيب پذيرند. بعلت پيش داوري و ترس از سرايت بيماري، اين بيماران در مورد انتخاب مسكن، شغل، مراقبتهاي بهداشتي و حمايت عمومي مورد تبعيض قرار مي گيرند. رفتارهاي نامناسب و تحقيرآميز، موجب انزواي بيمار گشته، فرصت آموزشي را از وي مي گيرد. وحشت مرگ، وحشت طرد و تنهايي، وحشت انگ اجتماعي، اخراج كارگران مبتلا و بدنامي از طرف دوستان، آشنايان و خانواده، سبب مي شود آنهايي كه گمان مي كنند ممكن است آلوده باشند، وضعيت خودشان را تا جايي كه مقدور تست مخفي نگهدارند كه اين خود موجب گسترش آلودگي مي شود.

به همين دليل اين بيماران بايد از خدمات حمايتي از قبيل حمايت قانوني و مالي، مشاوره اي و خدمات بهداشتي درماني برخوردار گردند.

در بعضي جوامع مانند كشور ايران كه آلودگي در سطح خيلي پائين است، هنوز مشكلات اقتصادي و اجتماعي، خود را نشان نداده است ولي در آينده شايد چنين نباشد. بايد بدانيم اين مشكلات در كنار ماست و ما را تهديد مي كند، زيرا كشور ما در منطقه آسيا واقع است كه پرجمعيت ترين و فقيرترين منطقه جهان است و بر اساس بهداشت جهاني با دارا بودن پايين ترين معيارهاي اقتصادي و انساني، امكان همه گيري آلودگي و بيماري ايدز در قرن بيست و يكم بر اساس برآورد سازمان جهاني بهداشت در آن زياد است. بايد توجه داشت كه تنها سد مطمئن در مقابل گسترش آلودگي، رعايت سخت و قانونمند روابط جنسي و پاي بندي به اصول مقدس زناشويي و ارزشهاي اخلاقي در جامعه است.


آمار ايدز در ايران (بخش فارسي بي بي سي)

هر سال در روز اول دسامبر، که روز جهانی بِيماری ايدز است، در سراسر دنيا فعاليت و تلاش تازه ای آغاز می شود تا با آگاه کردن مردم از راههای جلوگيری از ابتلا به اين بيماری مرگبار، جلوی شيوع سريع آن گرفته شود.

تازه ترين آمارهای سازمان ملل متحد نشان می دهد که در طول سال جاری ميلادی تعداد افراد آلوده به "اچ آی وی" يا ويروس بيماری ايدز به حدود پنج ميليون نفر خواهد رسيد. اين ويروس سيستم ايمنی بدن را به تدريج فلج می کند و فرد آلوده را از پای در می آورد.

تازه ترين آمارهای سازمان ملل متحد نشان می دهد که در طول سال جاری ميلادی تعداد افراد آلوده به "اچ آی وی" يا ويروس بيماری ايدز به حدود پنج ميليون نفر خواهد رسيد

آژانس مسوول مبارزه با بيماری ايدز وابسته به سازمان ملل متحد پيش بينی می کند که بيش از سه ميليون نفر طی سال جاری ميلادی در اثر بيماری ايدز جان خود را از دست خواهند داد، که با اين تعداد شمار قربانيان ايدز در 20 سال گذشته به 24 ميليون نفر می رسد.
اين آژانس هشدار می دهد که بيماری ايدز در اروپای شرقی و در سراسر آسيا به سرعت در حال رشد است، ولی در جنوب آفريقا که بيش از دو سوم از مجموع 42 ميليون فرد آلوده به ويروس اچ آی وی در سراسر جهان را در خود جای داده است، همچنان بدترين منطقه جهان از لحاظ ابتلا به بيماری ايدز است. حدود سی ميليون نفر در اين منطقه مبتلا به ايدز هستند.
از سوی ديگر ايدز در ميان زنان نيز رو به گسترش است. در شهر واشنگتن يک سوم از بيماران مبتلا به ايدز را زنان تشکيل می دهد.

ايدز در ايران

در ايران نيز اخيرا آمارهای نگران کننده ای از افزايش مبتلايان به ايدز به گوش می رسد، به طوری که گفته شده که در سالهای اخير تعداد مبتلايان به ويروس اچ آی وی، چندين برابر شده است. اين آمارها نشان می دهد که ايران با يک اپيدمی جدی ايدز روبروست.

دكتر سياری، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ايران، در سال گذشته ميلادی اين تعداد را 15000 نفر ذکر کرد. اين در حالی است که در گذشته مقامات رسمی ايران معمولا از رقم بين دو تا سه هزار در مورد تعداد مبتلايان به ويروس ايدز سخن می گفتند.

البته مقامات ايران تاکيد می کنند که عامل اصلی گسترش ايدز در بين مردان در ايران تزريق با سرنگ مشترک در ميان معتادان است، ولی اکنون گفته می شود که انتقال ويروس اچ آی وی از طريق آميزش جنسی نيز مساله نگران کننده ای است.

هومان نارنجی ها، کارشناس پيشگيری از اعتياد در سازمان بهزيستی ايران نيز به بی بی سی گفت که بحث های کارشناسی در کشور نشان می دهد که معتادان به علت استفاده از سرنگ مشترک مبتلا به ايدز می شوند و سازمان بهزيستی برنامه هايی در دست دارد که اساس آنها بر "کاهش زيان" است و تلاش می کند بيشتر مواد مخدر به صورت خوراکی مصرف شود تا از طريق سرنگ مشترک.
بعضی از مقامات مسوول "ازدواج موقت" را راه حلی برای کتنرل بيماری های مقاربتی در کشور دانسته اند.

بتازگی فعاليت های تبليغاتی بسياری نظير چاپ پوستر و غيره برای آگاهی دادن به مردم در زمينه ايدز انجام می شود. همچنين مشاوره های ازدواج که در آنها دانش افراد درباره ايدز نيز سنجيده می شود، تاثير بسياری در اطلاع رسانی در اين زمينه داشته است، ولی کارشناسان می گويند که هنوز راديو و تلويزيون ايران که دولتی است، فعاليت چندانی در اين زمينه از خود نشان نداده است.

دکتر مينو محرز، استاد دانشگاه و متخصص بيماری ايدز، گفت که بر اساس آمارها 80 درصد مبتلايان به ايدز از طريق آميزش جنسی آلوده شده اند و اين موارد رو به افزايش است.
وی گفت که در ايران اخيرا برنامه ريزی هايی برای صحبت کردن در مورد اين بيماری و آموزش چگونگی پيشگيری از آن در دست است، ولی هنوز به صورت جدی به جوانان و والدين آموزش داده نشده است.

کارشناسان معتقدند مقامات ايرانی مدت ها از آن جا که مشکل ايدز را به عنوان يک معضل محسوس نمی ديدند، آن را جدی نمی گرفتند و به همين دليل اين روند در ايران رو به افزايش گذاشته است.

ين کارشناسان پيشنهاد می کنند که در آموزش پروش بايد آموزش جنسی و نحوه پيشگيری از ايدز را در موضوعات درسی اصلی قرار گيرد، زيرا بر اساس اعلام آژانس مبارزه با ايدز سازمان ملل متحد آگاهی دادن به مردم تاثير محسوسی بر کاهش ايدز داشته است.
     
  
زن

 
داروی تهیه شده ایران ایدز را از بین نمیبرد:



ایرنا:معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: دارويي كه اخيرا توسط پزشكان ايراني براي بيماري ايدز تهيه شده، ويروس ايدز را از بين نمي‌برد و درمان‌كننده نيست.
دكتر"رسول ديناروند" روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگارايرنا افزود:اين دارو فقط باعث جلوگيري از بروز عفونت‌هاي ثانويه اين بيماري مي‌شود و اكنون در حال گذراندن مراحل بررسي و تاييد مجامع بين‌المللي است.
وي با بيان اينكه تاكنون داروهاي ضد ويروس ايدز موفق نشده‌اند كه اين پاكسازي ويروس را انجام دهند، تاكيد كرد: هنوز دارويي براي درمان ايدز توسط دانشمندان دنيا كشف نشده‌است.
ديناروند، اظهارداشت: از پنج سال گذشته يك ايده جديد براي تهيه دارويي از تركيب مواد گياهي شيميايي كه مي‌تواند سيستم ايمني بيماران مبتلا به ايدز را بهبود ببخشد، مطرح شد.
وي،ادامه داد: با يك تيم گسترده متشكل از دانشمندان و محققان، تحقيقات عظيم اين تركيب مورد ارزيابي قرار گرفت و داروي كنترل علائم ايدز كشف شد و درصورت تاييد نهايي آن توسط مجامع بين‌المللي، قابل استفاده خواهد بود.
معاون وزير بهداشت در بخش ديگري از اين گفت وگو به فعاليت شركت "بيودارو" (وابسته به بخش سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي) در زمينه راه‌اندازي مركز پلاسماگيري اشاره كرد.
وي در اين زمينه گفت كه اين مركز با مشاركت وزارت بهداشت، سازمان انتقال خون و شركتهاي دارويي داخلي و خارجي راه‌اندازي شده‌است و تمامي مراحل تحقيقاتي و اجرايي آن ، با استانداردهاي بين‌المللي مطابقت دارد.
وي،افزود: اين مركز مي‌تواند ‪ ۵۰‬هزارليتر پلاسما از داوطلباني كه تمام مراحل ارزيابي سلامت آنها تاييد شده‌باشد، تهيه كند.
ديناروند با بيان اينكه در اين مركز از داوطلبان خون گرفته نمي‌شود، بلكه پلاسماي آنها جدا مي‌شود، اظهارداشت: اين پلاسماها تبديل به مشتقات پلاسما مي‌شود و در ضمن با جبران كمبود پلاسما، از صرفه‌جويي ارزي براي وارد كردن پلاسما به كشور نيز جلوگيري مي‌شود.
به گفته وي، در حال حاضر به ‪ ۶۰۰‬هزار ليتر پلاسما در كشور نياز است كه اميد است با ايجاد اين مركز، اين مقدار پلاسماي مورد نياز، تامين شود.
ديناروند، در پايان اين گفت وگو اظهاراميدواري كرد كه تا دو سال آينده دو مركز ديگر پلاسماگيري در كشور ايجاد شود.
     
  
زن

 
ایدز دامنگیر چینی ها


ایسکانیوز ـ بررسی ها نشان می دهد بیماری ایدز در کشور چین به دلیل استفاده از سرنگ های آلوده، هم جنس گرایی و ... شیوع یافته است.
به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری چین، شیوع این بیماری در کشور چین همانند آفریقا شده است به طوری که روزانه 190 نفر به ایدز مبتلا می شوند و در برخی از مناطق حدود یک در صد زنان باردار به ایدز دچار هستند.
مدیر وزارت سلامت کشور چین اعلام کرده است: شیوع بیماری ایدز در کشور ما همانند آفریقا است. سال گذشته 48 درصد افراد به دلیل بیماری های جنسی به ایدز مبتلا شدند، اما این آمار هنوز رو به افزایش است.
هم اکنون 650 هزار چینی مبتلا به ویروس HIV هستند. به عقیده محققان اولین گام در زنده نگه داشتن این افراد مصرف دارو است، البته بسیاری از افراد که به دلیل ناآگاهی از بیماری خود ویروس HIV در بدن آنها شیوع یافته است، مصرف دارو نمی تواند موثر باشد.
     
  
صفحه  صفحه 3 از 14:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  11  12  13  14  پسین » 
علم و دانش

ایدز و مسائل مربوط به آن

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA