انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 1 از 3:  1  2  3  پسین »

Bloodletting - حجامت



 
دوستان نظرتون راجب حجامت چیه . کیا تا حالا حجامت داشتن . و اینکه خون دادن بهتره یا حجامت
من عاشق سینه بزرگم
     
  

 
خوب اول خود من بگم . من هر ۶ ماه یکبار حجامت انجام می دم . از مزایای حجامت اینکه خون آلوده از بدن خارج میشه . برای افراد سیگاری خیلی خوبه و باعث میشه کبودی لبهاشون از بین بره . برای از بین بردن جوش مفیده . و در کل فواید زیادی داره . وقتی حجامت می کنی تا چند روز احساس سبکی داری
من عاشق سینه بزرگم
     
  
زن

 
حجامت چیست؟




سابقه:
حجامت دارای سابقه تاریخی هفت هزار ساله می باشد.

حجامت چیست؟
بوسیله حجامت خونهای آلوده و غیر قابل استفاده (مانند روغن سوخته وسایل نقلیه) از بدن خارج می شود. این خونها به مرور زمان در پشت و برخی دیگر از نقاط بدن جمع شده و در فرصتهای مناسب به تدریج توسط بدن خارج می شود اما عملکرد بدن در این زمینه بسیار کند است به گونه ای که به مرور زمان بر تراکم این خونهای آلوده افزوده می شود و سلامتی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

روش حجامت:
محل حجامت پشت کمر است. ابتدا بوسیله لیوان مکش مخصوص خونهای آلوده در نقطه خاصی جمع می شود و سپس توسط تیغ چند خراش سطحی ایجاد می شود. این کار هیچ دردی ندارد. سپس خونهای آلوده وارد لیوان شده و دور ریخته می شود. لیوان و تیغ حجامت استریل و یکبار مصرف می باشند.

حجامت در اسلام:
حجامت در اسلام جایگاه خاصی دارد و در این زمینه حدیثهای فراوانی نقل شده است.

فواید حجامت:
ثابت شده که حجامت برای حدود هفتاد بیماری اثرات پیشگیرانه و درمان کننده دارد. برخی از آثار درمانی و پیشگیرانه حجامت موارد زیر است:
افزایش کلسترول و دی گلیسیرید خون- دیابت غیر وابسته به انسولین- اوره بالا- فشار خون غیر طبیعی «بالا یا پایین» - غلظت خون بالا- مسمومیت غذایی و دارویی- سردرد میگرنی- تنگی رگها- اعتیاد به مواد مخدر- افسردگی- سنگینی سر- اسپاسم عضلانی- رشد ناکافی و کوتاهی قد- لاغری- واریس- کمر درد- آرتروزها- آکنه و بثورات پوستی- کهیر- آفت دهان- ریزش مو - پر مویی بدن- گر گرفتن بدن- تاری دید- خواب رفتگی و بیحسی عضلات- بیماریهای تناسلی زنان- ناهنجاریهای عصبی- کم اشتهایی- کم هوشی - فراموشکاری- جوش صورت- سکته قلبی- مالیخولیا- سرماخوردگی مکرر

عوارض جانبی:
حجامت هیچگونه عارضه ای برای بدن ندارد. اما این افراد می بایست از حجامت خودداری نمایند: زنان باردار- افرادی که در دوران قاعدگی قرار دارند- افرادی که مشکلات انعقادی خون دارند و بیماران هیموفیلی.

قبل از حجامت:
قبل از حجامت معده نباید خالی باشد- بدن خسته نباشد- مایعات بدن در حد مناسب باشد- نزد افرادی حجامت نمایید که پروانه حجامت مورد تایید وزارت بهداشت را دارا باشند- قبل از حجامت یک عدد انار میل نمایید- بهترین زمان برای حجامت در هفته طبق احادیث معصومین عصر دوشنبه است- از حجامت در صبح زود و بخصوص قبل از صبحانه جدا پرهیز نمایید- بهترین زمان برای حجامت در سال اوایل بهار و پاییز است.

بعد از حجامت:
تا ۱۲ ساعت بعد از حجامت از مصرف لبنیات مانند شیر - خامه- کره- پنیر- بستنی-ماست- دوغ- کشک و نیز غذاهای ترش مزه خودداری نمایید- مصرف عسل بلافاصله بعد از حجامت توصیه می شود- صبح روز بعد از حجامت محل حجامت را با آب خالی و بدون ماساژ و شامپو بشویید.

اسامی برخي بیماریهای درمان شده با حجامت :
1- افزایش کلسترول و تری‌گلیسرید (چربی خون بالا) 2- اوره بالای خون
3- فشار خون بالا 4- فشار خون پائین
5- غلظت خون بالا (پلی‌سایتمی) 6- سرماخوردگی‌های مکرر
7- آنمی فقر آهن 8- سرخجه
9- آبله مرغان 10- سرخک
11- زونا 12- اوریون
13- پنومونی 14- مخملک
15- آنفلوانزا 16- ایکترفیزیولوژیک
17- دیسمنوره 18- الیگومنوره
19- آمنوره 20- هایپومنوره
21- هایپرمنوره 22- سندرم پره کلماتریک
23- سندرم کلماتریک 24- کیست تخمدان
25- مسمومیت داروئی 26- مسمومیت غذائی
27- مسمومیت شیمیائی و گازهای شیمیائی 28- سردرد میگرنی
29- سردرد عصبی 30- دردهای کهنه و مزمن اندام‌ها
31- سندرم خستگی مزمن بدن 32- اسپاسم عضلانی
33- کاهش رشد و کوتاهی قد 34- لاغری
35- سیاتالژی (درد سیاتیک) 36- سندرم کانال کارپ
37- دیسکوپاتی‌ها 38- کمردرد Low back pain
39- آرتروز کتف و زانو 40- آکنه و بثورات پوستی
41- کهیر 42- اگزما
43- درماتیت تماسی 44- خارش پوستی
45- آفت دهان 46- تعریق فراوان بدن
47- گر گرفتگی بدن 48- پولیپ بینی
49- ناخنک چشم 50- اپیستاکسی مکرر
51- بلزپالزی (فلج عصب صورت) 52- PTSD
53- تصلب شرائین 54- گرفتگی عروق کرونر
55- Cheat pain (درد قفسه سینه) 56- طپش قلب، آریتمی‌های قلبی و p.v.c
57- اعتیاد داروئی 58- اعتیاد به سیگار و مواد مخدر
59- هیپرتیروئیدی 60- هیپوتیروئیدی
61- افسردگی 62- سنگینی سر
63- اختلالات رفتاری کودکان 64- آلرژی
65- آلرژی غذائی 66- آسم آلرژیک
67- آسم 68- رماتیسم
69- دندان قروچه 70- هموروئید
من هم خدایی دارم
     
  

 
سیر تاریخی
حجامت نام یک روش درمانی پیچیده است که بر اساس قدیمی ترین سند موجود از 3300 سال قبل از میلاد مسیح درمقدونیه انجام می شده و بعدها به یونان رخنه کرده است و در آن زمان شاخص پزشک بودن ، حجامت کردن و داشتن ابزار آن بوده است .اوراق پاپیروس که از عصر باستان بدست آمده نیز نشان می دهد که حدود 2200 سال قبل از میلاد مسیح ،حجامت امری رایج بوده است .بقراط که حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح می زیسته است با روشهای مختلف حجامت آشنا بوده است و در آثار خود به موارد استفاده و منع آن اشاره کرده است.در آثار جالینوس نیز مطالب متنوعی در مورد حجامت بر جا مانده است .
تعریف حجامت
حجامت در واقع اعمال یک استرس فوری به سیستم ساکن دفاع عمومی بدن است تا آن را برعلیه کلیه عوامل درونی و بیرونی هشیار و فعال نماید.بیشترین کاربرد حجامت در بعد پیشگیری است و با مکانیسمهای مختلفی از جمله تنظیم سیستم ایمنی ،تنظیم ترکیبات شیمیایی و هورمونی خون و تنظیم سیستم اعصاب خودکاربدن ازابتلا به انواع بیماریها پیشگیری می کند .علاوه براین حجامت کاربرد های در مانینیز دارد به نحوی که در در مان برخی بیماریها مانند سردردهای عصبی ومیگرنی ، چربی ، قند و اوره خون ،سنگهای کلیوی و کیسه صفرا موثر است
انواع حجامت
در کشور های غربی حجامت تقریبا به ده روش انجام می شود ولی درطب سنتی ایران حجامت بطور کلی به دو دسته تقسیم می شود : حجامت خشک : حجامت خشک که در فرهنگ عامه به لیوان گذاری معروف است به شیوه خلا گرمایی و از طریق گذاشتن پنبه در حال سوختن در ته لیوان و گذاشتن لیوان در موضع انجام می شود
حجامت تر: در این روش پس از اینکه پزشک موضع حجامت را ضد عفونی نمود ،با استفاده از یک لیوان یکبار مصرف مخصوص حجامت وبا دستکاه مکش ، عمل بادکشی را انجام میدهد . خلا ایجاد شده در لیوان باعث تجمع مواد سبک خون مویرگی در موضع حجامت می شود .سپس پزشک لیوان را ازموضع جدا نموده و با یک تیغ یکبار مصرف چند خراش سطحی به عمق نیم تا یک میلی متربه صورت مایل ایجاد می کند. سپس دوباره لیوان را گذاشته و عمل مکش را انجام می دهد.این عمل سه تا پنج مرتبه انجام می شود و در مجموع حداکثر 50 تا 75 میلی لیتر خون از بدن شخص خارج می شود .البته بدن در مدت زمان بسیار کوتاهی قادر به باز سازی این مقدار خون است .لازم به ذکر است حجامت یک روش درمانی پیچیده و دارای ظرافت های گوناگون است که تجویز و اجرای آن حتما باید زیر نظر پزشکان آموزش دیده و دارای پروانه حجامت مورد تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.
توصیه های قبل از حجامت
بهتر است با شکم خالی حجامت انجام نشود . بنابراین یکساعت قبل از حجامت (ترجیحا شربت عسل ) یا آب انار یا ماءالشعیر لیمویی میل نمایید. مصرف سیگار در روزی که قصد حجامت دارید ممنوع است.تا 12 ساعت قبل و بعد از حجامت مقاربت جنسی انجام نشود.قبل از حجامت حتما عینک را از چشم بردارید.
توصیه ها ی بعد از حجامت
تا 24 ساعت پس از حجامت از مصرف سیگار بپرهیزید.تا 12 ساعت پس از حجامت از خوردن ترشی ،لبنیات ،ماهی و غذاهای شور بپرهیزید.تا 24 ساعت پس از حجامت از انجام کارهای سنگین و نیز مقاربت جنسی اجتناب کنید.برای جبران ضعف احتمالی ،توصیه می شود بعد از حجامت یک لیوان شربت عسل یا ماءالشعیر لیمویی و یا یک عددانار میل کنید.جهت جلوگیری از عفونت زخم ،حداقل تا12 ساعت پس از حجامت استحمام نکنید.صبح روزپس ازحجامت می توان استحمام کرد ،اما موضع حجامت را فقط با آب خالی (بدون استفاده از لیف و صابون ) بشویید.
در مورد چه افرادی نباید حجامت انجام شود
زنان باردارتا پایان ماه چهارم نباید حجامت نمایند.افراد دچار مشکلات انعقادی مثل کمبود پلاکت و بیماران هموفیلی حجامت زنان در ایام قاعدگی بویژه اواخر این دوره ممنوع است.
من عاشق سینه بزرگم
     
  ویرایش شده توسط: Hossein27   
مرد

 
حجامت از سفد شدن موها جلوگیری می کند
دكتر تجری متخصص طب سنتی بیان کرد :حجامت به علت افزایش تولید مواد نانو سایتوكاین ها در بدن و تاثیر مستقیم آن ها روی هر سلول، از گذشته تا به امروز مورد توجه بسیار بوده است.



وی در ادامه انجام حجامت را برای همه افراد از كودكی تا كهنسالی ضروری دانست.



این پزشك متخصص و تكامل سریع كبد و مغز استخوان در آنها را نتیجه انجام حجامت دوران كودكی بیان كرد.



وی گفت: با توجه به مزاج های مختلف در افراد متفاوت تاثیر گوناگونی از حجامت برایشان بروز می كند مثلا در افراد صفراوی مزاج كاهش ابتلا به بیماری های مختلف و حتی از بین رفتن جوش های پوستی دیده شده است.



تجری حجامت را به دو دسته تر و خشك تفكیك و خاطر نشان كرد: حجامت تر همان استفاده از تیغ و ایجاد برش های سطحی در پوست و خروج خون از آن بخش ها است كه طب سنتی در هر سال سه مرتبه ابتدای فصل بهار، تابستان و پاییز توصیه شده است و در روایات و احادیث متفاوت از معصومین در سال دو بار در ابتدا و انتهای فصل بهار تاكید شده است.



این متخصص طب سنتی حجامت خشك كه با بادكش مشهور است را برای افراد زیر سی سال هر ماه و برای افراد بالای سی سال یك ماه بعلاوه سن بیشتر از سی سال (مثلا سی و دو ساله و سی و دو روز یكبار) را توصیه كرد و افزود: حجامت خشك، مانع بیماری های ویروسی افراد می شود.



تجری انجام حجامت تر را كه از بیست و دوم آذر ماه تا بیست و سوم دی ماه است مضر دانست و یادآور شد: بهتر است در این مدت افراد از انجام حجامت بپرهیزند.
الاغ با اون خریتش از خیلی ها بهتره
     
  
مرد

 
درمان تنگی عروق کرونر با حجامت
این پزشك متخصص در ادامه افزود: حجامت از قسمت های مختلف بدن انجام می شود و اثرات متفاوتی از آن انتظار می رود مثلا حجامت از قسمت زیر چانه باعث از بین رفتن آفت دهان می شود.



وی یادآور شد: بیماری های مختلف پوستی از جمله درماتیت ایكتیوزیس (بیماری پوسته پوسته شدن پوست) و جوش ها در اثر انجام حجامت بهبود پیدا می كنند.



این متخصص طب سنتی گفت: اگر شخصی مبتلا به سالك، اطراف آن زخم را حجامت كند خیلی سریع بهبود پیدا می كند و هیچ اثری هم بر جای نمی گذارد حتی برای افرادی كه در گذشته مبتلا به این بیماری شده اند و اكنون از اثر آن رنج می برند حجامت برای بهبود پوستشان توصیه می گردد.



تجری برای بیماران مبتلا به سردردهای میگرنی با عامل ایجاد داخلی و بیماران مبتلا به تنگی عروق كرونر، حجامت را توصیه كرد.



وی انجام حجامت را در روند بهبود بیماران سرطانی در کنار استفاده از داروهای تجویز شده پزشکان به آن ها مفید بیان کرد.



تجری در ادامه گفت: حجامت از ناحیه پیشانی، بر روی هورمون تولید رنگدانه MSH موثر است و باعث افزایش تولید این هورمون شده و در نتیجه موجب دیر سفیدشدن موها می شود، همچنین حجامت از این ناحیه بر روی هیپوفیز اثرات مثبتی برجای می گذارد.



این پزشک متخصص طب سنتی، برای بیماران مبتلا به تیروئید، دو نوع حجامت را با توجه به نوع بیماری آن ها توصیه کرد.



وی افزود: برای مبتلایان به بیماری تیروئید کم کار، حجامت خشک (بادکش) توصیه می شود و برای کسانی که تیروئید پرکار دارند، حجامت تر از ناحیه تیروئید مفید است.



تجری در ادامه تصریح کرد: در حجامت های موضعی، سایتوکاین ها یا از سلولی به سلول دیگر اثر می گذارند یا بر سلول های مشابه اثر می کنند و یا اثرات عمومی مثل هورمون ها روی همه سلول ها دارند.



وی ادامه داد: حجامت از پشت کتف رایج ترین نوع حجامت است؛ زیرا این عضو حرکت نمی کند، زخمش زودتر خوب می شود و نزدیکترین نقطه به سیستم عصبی خورشید در بدن (جلوی ستون فقرات بین دو کتف پشت قلب و ریه) است.



این متخصص طب سنتی افزود: اثر حجامت ناشی از برش پوست بر اثر تیغ که این برش ها خیلی عمیق نیستند، بیشتر از برش های عمیق که خون زیادی هم از بدن خارج می کنند، است؛ همچنین مقدار خون خارج شده از بدن نقشی در تاثیر حجامت ندارد، مگر در کسانی که غلظت خون بالایی دارند.



تجری برای مبتلایان به فشار خون حجامت را از ساق پا را توصیه کرد.



وی در ادامه یادآور شد: حجامت از ناحیه پشت گوش برای مبتلایان به عفونت گوش و کسانی که با کاهش شنوایی مواجه اند، مفید است؛ همچنین بر روی قلب و ریه هم موثر است.



تجری خاطرنشان کرد: بهتر است افرادی که قصد انجام حجامت دارند، از مصرف تخم مرغ، کشک و ماست و سایر غذاهای سرد، قبل و بعد از حجامت، خودداری کنند.



وی مصرف انار و یا آب انار را برای این افراد مفید بیان کرد.



این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: اثر حجامت هیچگاه عفونی نمی شود، مگر در کسانی که ضعف سیستم ایمنی مادرزادی دارند که آن هم با رعایت موازین بهداشتی، قابل کنترل است.



تجری همچنین استفاده از عسل بر روی محل حجامت را برای بهبود سریع زخم ها و اثرات تیغ بر پوست مفید برشمرد.
الاغ با اون خریتش از خیلی ها بهتره
     
  
مرد

 
اثر حجامت تربر چربی سرم روی مردان جوان وسالم از نظر کلینیکی
هدف از این مطالعه تعیین کاهش احتمالی لیپو پروتئین سرم بخصوص کلسترول LDL درپیشگیری بیماری آترو اسکلروز است.
خون گیری یک روش توصیه شده است که برای کاهش سطح لیپو پروتئین سرم مورد مطالعه قرار گرفته شده است. نتایج ارائه شده ما را به تحقیق بیشتردر باره اثرات حجامت تر بر روی لیپو پروتئن سرم هدایت میکند.
موضوع و روش :در این امتحان کنترل اتفاقی مردان 18 تا 25 ساله بدون هیچکونه بیماری مزمن ویا تاریخچه افزایش چربی خون و بدون مصرف داروهای ضد چربی.کنترل 24 نفر درمان شده با حجامت تر 23 نفر بدون درمان با حجامت تر
اندازه گیری چربی خون از ورید براکیال در زمان حجامت در هر هفته یکبار تا سه هفته انجام گرفت.
نتایج ازمایشات : کاهش قابل توجهی در کلسترول LDLوکاهش نسبت LDL/HDLدر افرادی که با حجامت درمان شده اند دیده شده ..و هیچکونه تغیر و اثار قابل ملاحظه ای در تری گلیسیرید و یا کلسترول توتال(تام) و HDL دیده نشده مگر در 7% افرادکه کاهش کلسترول توتال داشته اند و 3% افراد هم افزایش کلسترول HDL، که ممکن است از نظر کلینیکی مهم باشد.
نتیجه : حجامت ممکن است یک روش موثر برای کاهش کاسترول LDLدر افرادی باشد که به این بیماری دچار هستند و شاید نتیجه اثرات آن عاملی برای پیشگیری از اتروسکلروز باشد.
معرفی : حجامت تر عملی است برای خارج کردن خون از بدن ،که با خراش های پوستی پس از بادکش انجام میگیرد.
خون گیری و بادکش در طبابت از زمانهای کهن برای درمان تب و بیماری التهاب موضعی بکار کرفته میشده ، این خون گیری بوسیله تیغ های خراش دهنده یا زالو انجام می شد.خون گیری در اروپا بین سالهای 35-1825 به اوج خود رسید.هر چند در روش های جدید علمی، خون گیری را بعنوان روشی درمانی که در اواسط قرن 19 متداول بوده از سیستم درمان خارج کرده اند. ولی امروزه در بیماریهایی که رو به افزایش است مانند پلی سیتمی و همو کرو ماتوز و پوروفیری پوستی تاردا که بعلت تجمع آهن در بدن میباشد به حال اول برگشته و مورد استفاده قرار میگیرد.
اثر کاهش چربی خون با تکرار خون دادن تحت بررسی قرار گرفته است.بیمارانی که خون میدهند و جم فیبروزیل دریافت میکنند اثر کاهش کلسترول توتال(تام) خون آنها نسبت به بیمارانی که بدون خون دادن فقط با جیم فیبروزیل به تنهایی درمان میشدند دوبرابر بیشتر است. به زبانی دیگر تکرار خون دادن به مدت طولانی باعث کاهش بیماریهای قلب و عروق میگردد. زیرا کاهش لیپو پروتئن، از پیشرفت اترو سکلروز جلو گیری میکند.
این مطالعه ما را هدایت میکند که حجامت روش موثری برای کنترل چربی سرم خون است
الاغ با اون خریتش از خیلی ها بهتره
     
  
مرد

 
سیر تاریخی حجامت
حجامت نام یک روش درمانی پیچیده است که بر اساس قدیمی ترین سند موجود از 3300 سال قبل از میلاد مسیح درمقدونیه انجام می شده و بعدها به یونان رخنه کرده است و در آن زمان شاخص پزشک بودن ، حجامت کردن و داشتن ابزار آن بوده است .

اوراق پاپیروس که از عصر باستان بدست آمده نیز نشان می دهد که حدود 2200 سال قبل از میلاد مسیح ،حجامت امری رایج بوده است .

بقراط که حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح می زیسته است با روشهای مختلف حجامت آشنا بوده است و در آثار خود به موارد استفاده و منع آن اشاره کرده است.

در آثار جالینوس نیز مطالب متنوعی در مورد حجامت بر جا مانده است

تعریف حجامت

حجامت در واقع اعمال یک استرس فوری به سیستم ساکن دفاع عمومی بدن است تا آن را برعلیه کلیه عوامل درونی و بیرونی هشیار و فعال نماید.

بیشترین کاربرد حجامت در بعد پیشگیری است و با مکانیسمهای مختلفی از جمله تنظیم سیستم ایمنی ، تنظیم ترکیبات شیمیایی و هورمونی خون و تنظیم سیستم اعصاب خودکاربدن ازابتلا به انواع بیماریها پیشگیری می کند .علاوه براین حجامت کاربرد های در مانی نیز دارد به نحوی که در در مان برخی بیماریها مانند سردردهای عصبی ومیگرنی ، چربی ، قند و اوره خون ،سنگهای کلیوی و کیسه صفرا موثر است


انواع حجامت
در کشور های غربی حجامت تقریبا به ده روش انجام می شود ولی درطب سنتی ایران حجامت بطور کلی به دو دسته تقسیم می شود :

حجامت خشک :

حجامت خشک که در فرهنگ عامه به لیوان گذاری معروف است به شیوه خلا گرمایی و از طریق گذاشتن پنبه در حال سوختن در ته لیوان و گذاشتن لیوان در موضع انجام می شود



حجامت تر:

در این روش پس از اینکه پزشک موضع حجامت را ضد عفونی نمود ،با استفاده از یک لیوان یکبار مصرف مخصوص حجامت وبا دستکاه مکش ، عمل بادکشی را انجام میدهد . خلا ایجاد شده در لیوان باعث تجمع مواد سبک خون مویرگی در موضع حجامت می شود .سپس پزشک لیوان را از موضع جدا نموده و با یک تیغ یکبار مصرف چند خراش سطحی به عمق نیم تا یک میلی متربه صورت مایل ایجاد می کند. سپس دوباره لیوان را گذاشته و عمل مکش را انجام می دهد.این عمل سه تا پنج مرتبه انجام می شود و در مجموع حداکثر 50 تا 75 میلی لیتر خون از بدن شخص خارج می شود .البته بدن در مدت زمان بسیار کوتاهی قادر به باز سازی این مقدار خون است .

لازم به ذکر است حجامت یک روش درمانی پیچیده و دارای ظرافت های گوناگون است که تجویز و اجرای آن حتما باید زیر نظر پزشکان آموزش دیده و دارای پروانه حجامت مورد تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

توصیه های قبل از حجامت

بهتر است با شکم خالی حجامت انجام نشود . بنابراین یکساعت قبل از حجامت (ترجیحا شربت عسل ) یا آب انار یا ماءالشعیر لیمویی میل نمایید.

مصرف سیگار در روزی که قصد حجامت دارید ممنوع است.

تا 12 ساعت قبل و بعد از حجامت مقاربت جنسی انجام نشود.

قبل از حجامت حتما عینک را از چشم بردارید.

توصیه ها ی بعد از حجامت

تا 24 ساعت پس از حجامت از مصرف سیگار بپرهیزید.

تا 12 ساعت پس از حجامت از خوردن ترشی ،لبنیات ،ماهی و غذاهای شور بپرهیزید.

تا 24 ساعت پس از حجامت از انجام کارهای سنگین و نیز مقاربت جنسی اجتناب کنید.

برای جبران ضعف احتمالی ،توصیه می شود بعد از حجامت یک لیوان شربت عسل یا ماءالشعیر لیمویی و یا یک عدد انار میل کنید.

جهت جلوگیری از عفونت زخم ،حداقل تا12 ساعت پس از حجامت استحمام نکنید.

صبح روزپس ازحجامت می توان استحمام کرد ،اما موضع حجامت را فقط با آب خالی (بدون استفاده از لیف و صابون ) بشویید.

در مورد چه افرادی نباید حجامت انجام شود

زنان باردارتا پایان ماه چهارم نباید حجامت نمایند.

افراد دچار مشکلات انعقادی مثل کمبود پلاکت و بیماران هموفیلی

حجامت زنان در ایام قاعدگی بویژه اواخر این دوره ممنوع است.
الاغ با اون خریتش از خیلی ها بهتره
     
  
مرد

 
حجامت

طب سنتي ايراني همچون تمامي شيوه هاي درماني سنتي در تاريخ، ديدگاهي تمام نگر (holistic) دارد. اين يعني ادغام متن در زمينه، يعني نگاه به سلامتي همچون بخشي از كل فرآيند هاي زندگي و گرايش به طرف توليد آن. درست بر خلاف طب مدرن كه به بيماري ها مي پردازد و آن را از دامنة زندگي شخص منفك مي كند. در حالي كه طب سنتي، به سلامتي مي پردازد. در طب سنتي پرسش آغازين اين سؤال است كه چرا شخص سالم است. ولي در طب نوين، پرسش آغازين اين سؤال است كه چرا شخص بيمار است. شايد بهتر باشد كه طب سنتي را طب الهامي بناميم يا در واقع بگوييم كه شيوه هاي مختلف درمان سنتي در هر فرهنگي زير مجموعه اي از طب الهامي است. طب الهامي از كل به جزء مي رسد. در برابر آن طب مدرن از جزء به كل حركت مي كند.
اساس طب سنتي ايراني بر ايجاد و حفظ تعادل مابين اخلاط چهار گانه در شخص استوار مي باشد.
اين اخلاط چنين نام گذاري شده اند: صفرا، دم (خون)، بلغم و صفرا. اين اخلاط خود از تركيبي ثنوي حاصل آمده اند. يعني تركيب عناصر چهار گانه، به چهار خلط نتيجه مي دهد. عناصر چهار گانه عبارتند از: آب، باد، خاك، آتش. تركيب آنها بدين گونه مي شود:
· آب و باد،
· آب و خاك،
· آب و آتش،
· باد و خاك،
· باد و آتش،
· خاك و آتش.
خصلت آب تري، خصلت خاك سردي، خصلت باد خشكي و خصلت آتش گرمي است. از اين شش وضع تركيبي چهار تركيب بيشتر به امتزاج نمي رسند. چرا كه آب و آتش متضاد مطلق مي باشند و هم ديگر را خنثي مي سازند و چنين است وضع ما بين سردي و گرمي. پس تركيبات زير را خواهيم داشت:
1. گرم و خشك = صفرا
2. گرم و تر = دم
3. سرد و تر = بلغم
4. سرد و خشك = سودا
هر طبع يا مزاج حاوي اخلاط متضاد خويش نيز هست. درست همچون فصول چهار گانه كرة زمين كه در نيم كرة شمالي معكوس نيم كرة جنوبي مي باشند. در هر شخص هر چهار خلط وجود دارند اما يكي از آنها بر ديگران غالب است. آن خلط را طبع يا مزاج شخص مي ناميم.
چنانچه گفته شد تعادل مابين اين اخلاط در هر يك از اين طبايع چهار گانه، هدف طب سنتي مي باشد.

طب سنتي:
شايد بهتر باشد براي شروع مطلب نگاهي به بستر و زمينة اين طب داشته باشيم.
چيزي كه در زندگي گذشتگان به چشم مي خورد، سلامت زندگي آنها، چه از نظر جسمي و چه رواني مي باشد. اين در حالي است كه شرايط زندگي آنها بسيار سخت و فاقد امكانات كنوني بوده است. پس اين سؤال پيش مي آيد كه نكته و نقطة تمايز چيست؟ چرا با وجود امكانات بسيار، زندگي ما با مشكلات بيشتري همراه است؟ امكاناتي كه به هيچ وجه نمي توان ارزش و كاركرد آنها را زير سؤال برد. نسبت دادن مشكلاتمان و علت آنها به اين امكانات، منطقي نيست. بايد علت را در جاي ديگر جويا شد.
براي پي بردن به اين نكته، نمي توان تك بعدي به مسأله پرداخت. نمي توان صحبت را صرفاً به بيماري و دارو محدود كرد. بلكه، نكته در همين جاست؛ داشتن ديدي تمام نگر لازم است. چنانكه گفتة سعدي در سر در سازمان ملل، بيان مي كند؛ بني آدم اعضاي يكديگرند، كه در آفرينش ز يك گوهرند. نگاه تك بعدي به مسائل راه به جايي نمي برد؛ جسم از روان جدا نيست، بشر از طبيعت و من از جامعه.
اينكه اطباء، حكيم بوده اند (يا حكيم ها، طبيب) و عالم به علوم مختلف، به اين علت است كه علوم، از يكديگر جدا نيستند. علم يعني مجموعة دانشهاي ما در ارتباط با يك موضوع. اين موضوعها، هر چه باشند (فيزيك، شميمي، رياضي، ستاره شناسي، زمين شناسي، پزشكي، روان شناسي، زيست شناسي و ...) همگي اجزاء يك واحدند و يك سيستم را تشكيل مي دهند.
به نظر مي رسد كه توجه و در نظر گرفتن همة جوانب و زمينه ها (علوم)، غير ممكن باشد. ليكن ساده است. منظور ما داشتن ديدي تمام نگر و هماهنگ با طبيعت است و نه دانستن همه چيز. اصلاً مگر ممكن است؟ ما هر چه كه ياد بگيريم و كشف كنيم، باز بي نهايت باقي است و دانش ما نسبت به آنچه كه ممكن است، ناقص است. حتي ممكن است دانش پيشين ما، با كشفيات جديد نقض شود.
طب سنتي، كل نگر و هماهنگ با طبيعت و محيط عمل مي كند. ما ممكن است ندانيم كه آتش از چه درست شده است اما چيزهايي در مورد آن مي دانيم؛ آتش گرم است، انرژي بخش است، به هوا و سوخت نياز دارد، به سمت بالا مي رود، نفوذ مي كند (گرم مي كند) و منتشر مي شود، فرار است، لحظه اي شعله مي كشد و لحظه اي فرو مي نشيند، دود مي كند، ضد عفوني مي كند، و ...
خوشيد گرم است، انرژي مي بخشد و فعال مي سازد. در برابر آن، آب سرد است و سرما كرختي و سستي مي آورد. يكي بالا مي رود و ديگري پايين. اما هر دو عامل حيات مي باشند. مسأله تعادل آنها است. مسأله در نظر گرفتن و حفظ و ايجاد هماهنگي و تعادل بين موارد مختلف است: هماهنگي انسان با طبيعت، جسم با روان و موارد ديگر.
از طرفي، يكي از ويژگي هاي طب سنتي، توجه خاص به پيشگيري است. اطبا، پيشگيري را وظيفة اصلي و مقدم خود مي دانسته اند. يعني آنها از طريق دادن آشنايي و راهنمايي به مردم، زمينة بيماري را از بين مي بردند. اصلاً چطور و با چه منطقي مي توان دست به كار درمان و تجويز دارو شد، زماني كه زمينة بيماري مهيا است!
از اين رو، در برخورد با مسألة سلامتي، لازم است ديدي كل نگر داشته باشيم. از آن جمله اند:
· زمان: فصول، اوقات شب و روز، سن و سال،
· مكان: منطقة‌جغرافياي، شيوة طراحي خانه و يا شيوة استفادة درست از محيط،
· غذاها: سردي و گرمي و خواص آنها،
· مزاج اشخاص: صفرا، دم، بلغم و سودا.
چنين شيوه اي با طبيعت هماهنگ است و طبيعت بهترين راهنماي تعادل و سلامتي است. شايد كل نگري و رعايت موارد آن، به نظر سخت برسد ولي چنانكه گفته شد ساده است. از طرفي به نظر شما كدام شيوه بهتر است؟ صرف كمي توجه، پشگيري و لذت بردن از زندگي سالم يا زندگي همراه با بيماري و ناراحتي و صرف وقت و هزينه براي جبران و درمان.
نمونه اي را مثال مي زنم. در نظر بگيريد، با پيشرفت علم و تكنولوژي، ما در زمستان قادر به تهيه خيار و كاهو هستيم. حال مسأله اين است كه آيا هماهنگي آنها را در نظر مي گيريم؟
طبع اين دو خوراك سرد است. در زمستان بدن نيز سرد است. چرا كه از طرفي گرماي تابستان باعث سوختن انرژي تن شده است و از طرف ديگر، سرماي فصل بر تن اثر مي كند. حال خوردن اين خواكيها، باعث غلبة سردي و در نتيجه بيماري مي شود. به اين علت در زمستان بايد بدن را گرم و تقويت كرد. چنانكه گذشتگان رعايت مي كردند و از كشمش، آجيل و غذاهاي مقوي بهره مي بردند.
يكي از شيوه هاي هوشمندانة حفظ و ايجاد تعادل، كه گذشتگان مورد استفاده قرار مي دادند، حجامت است. اكنون به بيان پاره اي توضيحات در ارتاباط با آن مي پردازيم.
الاغ با اون خریتش از خیلی ها بهتره
     
  
مرد

 
طب سنتي:
شايد بهتر باشد براي شروع مطلب نگاهي به بستر و زمينة اين طب داشته باشيم.
چيزي كه در زندگي گذشتگان به چشم مي خورد، سلامت زندگي آنها، چه از نظر جسمي و چه رواني مي باشد. اين در حالي است كه شرايط زندگي آنها بسيار سخت و فاقد امكانات كنوني بوده است. پس اين سؤال پيش مي آيد كه نكته و نقطة تمايز چيست؟ چرا با وجود امكانات بسيار، زندگي ما با مشكلات بيشتري همراه است؟ امكاناتي كه به هيچ وجه نمي توان ارزش و كاركرد آنها را زير سؤال برد. نسبت دادن مشكلاتمان و علت آنها به اين امكانات، منطقي نيست. بايد علت را در جاي ديگر جويا شد.
براي پي بردن به اين نكته، نمي توان تك بعدي به مسأله پرداخت. نمي توان صحبت را صرفاً به بيماري و دارو محدود كرد. بلكه، نكته در همين جاست؛ داشتن ديدي تمام نگر لازم است. چنانكه گفتة سعدي در سر در سازمان ملل، بيان مي كند؛ بني آدم اعضاي يكديگرند، كه در آفرينش ز يك گوهرند. نگاه تك بعدي به مسائل راه به جايي نمي برد؛ جسم از روان جدا نيست، بشر از طبيعت و من از جامعه.
اينكه اطباء، حكيم بوده اند (يا حكيم ها، طبيب) و عالم به علوم مختلف، به اين علت است كه علوم، از يكديگر جدا نيستند. علم يعني مجموعة دانشهاي ما در ارتباط با يك موضوع. اين موضوعها، هر چه باشند (فيزيك، شميمي، رياضي، ستاره شناسي، زمين شناسي، پزشكي، روان شناسي، زيست شناسي و ...) همگي اجزاء يك واحدند و يك سيستم را تشكيل مي دهند.
به نظر مي رسد كه توجه و در نظر گرفتن همة جوانب و زمينه ها (علوم)، غير ممكن باشد. ليكن ساده است. منظور ما داشتن ديدي تمام نگر و هماهنگ با طبيعت است و نه دانستن همه چيز. اصلاً مگر ممكن است؟ ما هر چه كه ياد بگيريم و كشف كنيم، باز بي نهايت باقي است و دانش ما نسبت به آنچه كه ممكن است، ناقص است. حتي ممكن است دانش پيشين ما، با كشفيات جديد نقض شود.
طب سنتي، كل نگر و هماهنگ با طبيعت و محيط عمل مي كند. ما ممكن است ندانيم كه آتش از چه درست شده است اما چيزهايي در مورد آن مي دانيم؛ آتش گرم است، انرژي بخش است، به هوا و سوخت نياز دارد، به سمت بالا مي رود، نفوذ مي كند (گرم مي كند) و منتشر مي شود، فرار است، لحظه اي شعله مي كشد و لحظه اي فرو مي نشيند، دود مي كند، ضد عفوني مي كند، و ...
خوشيد گرم است، انرژي مي بخشد و فعال مي سازد. در برابر آن، آب سرد است و سرما كرختي و سستي مي آورد. يكي بالا مي رود و ديگري پايين. اما هر دو عامل حيات مي باشند. مسأله تعادل آنها است. مسأله در نظر گرفتن و حفظ و ايجاد هماهنگي و تعادل بين موارد مختلف است: هماهنگي انسان با طبيعت، جسم با روان و موارد ديگر.
از طرفي، يكي از ويژگي هاي طب سنتي، توجه خاص به پيشگيري است. اطبا، پيشگيري را وظيفة اصلي و مقدم خود مي دانسته اند. يعني آنها از طريق دادن آشنايي و راهنمايي به مردم، زمينة بيماري را از بين مي بردند. اصلاً چطور و با چه منطقي مي توان دست به كار درمان و تجويز دارو شد، زماني كه زمينة بيماري مهيا است!
از اين رو، در برخورد با مسألة سلامتي، لازم است ديدي كل نگر داشته باشيم. از آن جمله اند:
· زمان: فصول، اوقات شب و روز، سن و سال،
· مكان: منطقة‌جغرافياي، شيوة طراحي خانه و يا شيوة استفادة درست از محيط،
· غذاها: سردي و گرمي و خواص آنها،
· مزاج اشخاص: صفرا، دم، بلغم و سودا.
چنين شيوه اي با طبيعت هماهنگ است و طبيعت بهترين راهنماي تعادل و سلامتي است. شايد كل نگري و رعايت موارد آن، به نظر سخت برسد ولي چنانكه گفته شد ساده است. از طرفي به نظر شما كدام شيوه بهتر است؟ صرف كمي توجه، پشگيري و لذت بردن از زندگي سالم يا زندگي همراه با بيماري و ناراحتي و صرف وقت و هزينه براي جبران و درمان.
نمونه اي را مثال مي زنم. در نظر بگيريد، با پيشرفت علم و تكنولوژي، ما در زمستان قادر به تهيه خيار و كاهو هستيم. حال مسأله اين است كه آيا هماهنگي آنها را در نظر مي گيريم؟
طبع اين دو خوراك سرد است. در زمستان بدن نيز سرد است. چرا كه از طرفي گرماي تابستان باعث سوختن انرژي تن شده است و از طرف ديگر، سرماي فصل بر تن اثر مي كند. حال خوردن اين خواكيها، باعث غلبة سردي و در نتيجه بيماري مي شود. به اين علت در زمستان بايد بدن را گرم و تقويت كرد. چنانكه گذشتگان رعايت مي كردند و از كشمش، آجيل و غذاهاي مقوي بهره مي بردند.
يكي از شيوه هاي هوشمندانة حفظ و ايجاد تعادل، كه گذشتگان مورد استفاده قرار مي دادند، حجامت است. اكنون به بيان پاره اي توضيحات در ارتاباط با آن مي پردازيم.
الاغ با اون خریتش از خیلی ها بهتره
     
  
صفحه  صفحه 1 از 3:  1  2  3  پسین » 
علم و دانش

Bloodletting - حجامت

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA