انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

آینده دنیای بزرگ


مرد

 

‎جهش ژن ها‎
هله
     
  
مرد

 

‎رادیوگرافی:‏‎
هله
     
  
مرد

 

‎باتری هسته ای:‏‎
هله
     
  
مرد

 

‎بمب هسته ای:‏‎
هله
     
  
مرد

 

‎نیروگاه هسته ای‎
هله
     
  
مرد

 

‎نیروگاه های هسته ای ایمن با کمک فناوری نانو:‏‎
انرژی هسته‌ای در آینده‌ی انرژی پاک جهان، جایگاه مهمی دارد؛ اما با توجه به حوادث اخیر نیروگاه فوکوشیمای ژاپن، ایمنی این فناوری اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. اکنون دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا برای مواد قرار گرفته در برابر تشعشع‌های رادیواکتیو، روش تستنانومقیاسی ارائه کرده‌اند که خواصمکانیکی ماکرومقیاس این مواد را تحت شرایط معین اندازه‌گیری می‌کند. این روش می‌تواند به ساخت مواد جدید برای کاربردهای هسته‌ای کمک کند و برای کاهش مقدار مواد مورد نیاز جهت تست تجهیزات موجود در نیروگاه‌ها، راهکارهایی ارائه کند.
آندریو ماینر، یکی از این محققان، گفت:"تست‌های مکانیکی نانومقیاس در مقایسه با مقادیر توده‌ای و ماکرومقیاس همیشه استحکام‌های بالاتری به شما می‌دهند. ما نشان داده‌ایم که شما حقیقتا می‌توانید از نمونه‌های تحت تابش با قطرهایی به کوچکی 400 نانومتر به خواص واقعی برسید. این توانایی در زمینه مواد هسته‌ای جهت پیشرفت تست‌های نانومقیاس راهکارهایی ارائه می‌کند.
در این مطالعه، ماینر و همکارانش تست‌های فشردگی نمونه‌های مسی قرار گرفته در معرض تابش پروتون‌هایپرانرژی را بررسی کرده و برای آسیب‌های ناشی از این تابش به خواص مکانیکی مس، مدلی ارائه کرده‌اند. آنها با استفاده از یک افزاره تست مکانیکی درجای ویژه در یک میکروسکوپ الکترونی عبوری، توانستند طبیعت موضعی این تغییرشکل را با دقت مقیاس‌نانو بررسی کنند.
نقایص سه بعدی ایجاد شده بوسیله تابش داخل مس، می‌توانند حرکت نقایص یک بعدی در ساختار بلوری معروف به نقایص جابجایی را مسدود کنند. این برهم‌کنش سبب می‌شود که مواد قرارگرفته در معرض تابش ترد و شکننده شوند، و برای آنها، مقدار نیرویی که یک ماده قبل از شکسته شدن تدریجی می‌تواند در برابر آن مقاومت کند؛ تغییر کند. بعلاوه، میکروساختارهای پیچیده ناشی از تابش، ممکن است باعث برهم‌کنش‌های جابجایی در نمونه‌های نانومقیاس شوند که در مقایس ماکرو (برای مواد توده‌ای) نیز همان اثرات را دارند. این روش بابرگرداندن مقادیر استحکام نانومقیاسبه خواص توده‌ای، می‌تواند به طراحان راکتورهای هسته کمک کند کهبرای اجزاء طراحی در نیروگاه‌های هسته‌ای، مواد مناسب پیدا کنند.
این دانشمندان جزئیات نتایج کار تحقیقاتی خود را تحت عنوان "تست نانوفشردگیِ در جای مسِ قرار گرفته در معرض تابش" در مجله‌ی Nature Materials منتشر کرده‌اند.
این دانشمندان تست‌های فشردگی نمونه‌های مسی قرار گرفته در معرض تابش پروتون‌های پرانرژی را بررسی کرده و برای آسیب‌های ناشی از این تابش به خواص مکانیکی مس، مدلی ارائه کرده‌اند
هله
     
  
مرد

 


‎جلوگیری از بیماری آلزایمر با استفاده از نانو ذرات‎
یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نانوذرات معدنی با ابعاد و شکل مناسب می‌توانند در مبارزه با پلاکی که موجب تخریب عصب‌ها می‌شود و منجر به بروز علائم مرتبطبا بیماری آلزایمر می‌گردد، کلیدی باشند.
نیکولاس کوتوف، که استاد مهندسی شیمیاز دانشگاه میشیگان است، می‌گوید که وسایل فناوری‌نانو می‌توانند در جذب و گیراندازی الیاف طویل‌تری که به ساخت پلاک وابسته به اختلالات تخریب عصبی، شناخته شده است، کمک کنند.
کوتوف گفت: "پپتیدهای آمیلوئیدی و نانوذارت هر دو دارای توانایی قوی برای خودآرایی بصورت الیاف هستند. مادنبال هر اثر ممکنی از نانوذرات بر روی تشکیل الیاف آمیلوئیدی بودیم. مشاهده اثر بازدارندگی عجیب روی لیفی شدن آمیلوئیدها باعث خوشحالی شد، زیرا این کشف دروازه جدیدی برایرهیافت‌های تازه به سوی ساخت داروهایی که مانع از بیماری آلزایمر شوند، می‌گشاید. "
او با مطرح کردن نانوذرات معدنی چهاروجهی که از لحاظ اندازه با الیاف در حال رشد قابل مقایسه بودند، کشف کرد که پلاک خطرناک بسرعت به آنها متصل می‌شود و هندسه آنها بطور قوی عوض می‌گردد. این تغییرشکلشدید و ناگهانی منجر به جلوگیری از لیفی شدن آنها می‌شود.
هله
     
  
مرد

 

‎معایب و مزایای انرژی هسته ای:‏‎
شاید متقاعد کننـده ترین استدلال برای استفـاده از انرژی هسته ای ، در تقـابل با زغـال سنگ و نفت، این است کـه انرژی هسته ای هـوا را بسیـار کمتـر آلوده می کند .
بررسی ها نشان می دهند کهرها شدن مواد پرتوزا در جو از نیروگاه های هسته ایتحت شرایط کار متعارف آنها، ناچیز است. در واقع،نیروگاهی زغال سنگ سوز ممکن است بیشتر از یک نیروگاه هسته ای که به طور متعارف کار می کند، مواد پرتوزا پراکنده کند. به علاوه، نیروگاه های هسته ای ، گازهای سمی چون سولفور دی اکسید و نیتروژن دی اکسید، که در هوا به اسید تبدیل می شوند، تولید نمی کنند .
این اسیدها در هنگام برگشت به زمین به صورت باران ، برف و ذرات معلق، می توانند به محیط زیست آسیب های فراوانی وارد آورند. مزیت دیگر انرژی هسته ای این است که نسبت به زغال سنگ به کندن روبازکمتری نیاز دارد. زیرا سوخت آن شکل غلیظ تر و متمرکز تری از انرژی است .
همین امر زمین را کمتر به هم می زند و بر آب های زیرزمینی ، زیستگاه حیات وحش، و مانند آنها اثرات کمتری می گذارد. هزینه حمل و نقل سوخت هسته ای کمتر از هزینه‌ ترابری زغال سنگ با بازده همان مقدار انرژی است .
انرژی هسته ای، علی رغم مزایای بسیارش معایبی اساسی دارد، از جمله :
1- مسائل دورریزی فضولات
2- آلودگی محیط زیست با مواد پرتوزای بادوام ناشی از وقوع پیشامدهایی در نیروگاه و حین ترابری مواد رادیواکتیو
3- آلودگی گرمایی ناشی از نیروگاه ها
4- تأثیرات سوء بر سلامتی انسان
5- ذخایر محدود سنگ اورانیوم
6- وجاهت اجتماعی اندک
7- هزینه زیاد برای احداث
8- فقدان حمایت شرکت هایبیمه و مجامع مالی
9- آسیب پذیری در برابر خرابکاری
10- امکان تکثیر جنگ افزارهای هسته ای از زباله های رآکتور مرغوب 11- و سوال هایی که در این مورد پیش می آید که بعد از سر آمدن عمر مفید نیروگاه های هسته ای پس از 20 تا 25 سال ، تکلیفشان چه خواهد شد.
هله
     
  
مرد

 

اروهای کنونی آلزایمر به پپتیدهایآمیلوئیدی با نسبت 1:1 پیوند می‌خوردند. معلوم شده است که این فرایند ناکارآ می‌باشد. این نانوذرات می‌توانند مانع از لیفی شدن پپتید آمیلوئیدی در مقادیر کوچک با بازدهی بسیار بیشتری شوند. یک نانوذره می‌تواند بیش از 100 پپتید آمیلوئیدی را گیراندازی کند. این بازدهی بالا در جلوگیری از لیفی شدنباعث می‌شود که نانوذرات به بعضی از پروتئین‌هایی که بدن انسان برایمحافظت خودش در برابر توسعه بیماری آلزایمر تولید می‌کند، شباهت داشته باشند.
مفهومی که در اینجاست این است که اگر برای مثال یک ذره سازگار با انسان وارد بدن شود، آنگاه اثر آن می‌تواند رشد پلاک تضعیف‌کننده را بکلی از بین ببرد یا حداقل آنرا محدود کند. نتایج حاصل از این کار نشانگر یک گام بزرگ در مبارزه با بیماری‌هایی مانند آلزایمر است. آزمایشگاه کوتوف در حال کار بر روی مهندسی چنین ذرات و نیز فهم بهتر متابولیسم آنها است.
این پژوهشگران جزئیات نتایج کار تحقیقاتی خود را تحت عنوان "مکانیسم جلوگیری از لیفی شدن پپتیدهای آمیلوئیودی با استفاده از نانوذرات معدنی، شباهت‌های عملکردی با پروتئین‌ها را آشکار می‌کند" در مجله‌ی Angewandte Chemie منتشر کرده‌اند.
آلزایمر با نابودکردن سلول‌های مغز باعث ایجاد مشکلاتی در حافظه‌ی طولانی‌مدت می‌شود. متاسفانه درمانی برای آلزایمر وجود نداشته وتنها در مراحل پیشرفته بیماری و با شناسایی پلاک‌های خونی کهنه و تارهای عصبی درهم‌تنیده‌ی موجود در بافت مغز، قابل تشخیص است.‏
هله
     
  
مرد

 

‎فرصت طلایی برای تشخیص زود هنگام آلزایمر:‏‎
محققان موفق به کشف روشی سریع برای شناسایی زیست‌نشانه‌های بیماری آلزایمر شده‌اند. این روش که بر مبنای تحلیل طیف‌های پراش دو- فوتوننانوذرات طلا است به طور گزینش‌پذیری پروتئینی که در بدن یک بیمار مبتلا به آلزایمر موجود است، راشناسایی می‌کند و نسبت به روش‌های قبل 100 برابر گزینش‌پذیرتر است. این روش به تشخیص زودهنگام این بیماری کمک شایانی می‌کند.
آلزایمر با نابودکردن سلول‌های مغز باعث ایجاد مشکلاتی در حافظه‌ی طولانی‌مدت می‌شود. متاسفانه درمانی برای آلزایمر وجود نداشته وتنها در مراحل پیشرفته بیماری و با شناسایی پلاک‌های خونی کهنه و تارهای عصبی درهم‌تنیده‌ی موجود در بافت مغز، قابل تشخیص است. این تارهای عصبی درهم‌تنیده متشکل از پروتئین تو ("Tau") در سلول‌های مغز هستند.
هله
     
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
علم و دانش

آینده دنیای بزرگ

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA