انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 3 از 5:  « پیشین  1  2  3  4  5  پسین »

شنا


زن

 
شنای معلولین


الف- مسابقات شنا جانبازان و معلولین براساس شرایط جسمانی شرکت کنندگان و طبق دستورالعمل کلاس بندی پزشکی فدراسیون جانبازان و معلولین در دو بخش بانوان و آقایان با لحاظ نمودن حداقل تعداد شرکت کنندگان در یک کلاس بندی پزشکی برگزار خواهد گردید .

ب- برای برگزاری مسابقات شنا در کلاس بندی پزشکی مواد مختلف شنا می باید حداقل ٣ نفر شرکت کننده در هر مواد از مسابقات شنا حضور داشته باشد و در غیر این صورت با نظر رئیس و نماینده دفتر ورزش وزارت نفت و اعضاء کمیته برگزاری مسابقات و نماینده کلاس بندی پزشکی فدراسیون چند رده از کلاس بندی پزشکی ورزشکاران در هم ادغام خواهد شد .

پ- مسابقات شنا جانبازان و معلولین در سه رشته انفرادی ( کرال سینه – کرال پشت – قورباغه ) و در ماده ( یک طول) و ( دو طول ) برگزار خواهد گردید .

ت- به مجموع نفرات اعزامی به مسابقات شنا جانبازان و معلولین بر اساس مقررات فدراسیون مربوطه علاوه بر یک سرپرست و یک مربی در صورتی که نیاز به حضور نفرات کمک فنی دیگر برای همراهی ورزشکاران باشد از طرف میزبان حسب قوانین موجود به آمار تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات اضافه خواهد گردید.

ث-هر ورزشکار می تواند تنها در یک رشته انفرادی با توجه به کلاس بندی پزشکی درمسابقات شرکت نماید.

ج- گروه کلاس بندی پزشکی مسابقات
١- کلاس١A ویژه جانبازان و معلولین فاقد معلولیت مشهود ( بند الف ازماده ١٣)
٢-کلاس ٢A افرادی که شیمیایی هستند و مشکلات ریوی و ... دارند در یک کلاس بندی پزشکی بطور جداگانه شرکت می نمایند .
٣ – کلاس B معلولیت اندام فوقانی (دست)
٤– کلاس C معلولیت اندام تحتانی ( پا)
٥– کلاس D قطع نخاع ، دو پا و ...

چ- حداقل معلولیت در کلاس C و B عدم حرکت در ناحیه مچ پا و یا دست می باشد.

ح- فقط در کلاس بندی پزشکی ١A مسابقات براساس گرو ههای مقطع سنی مشروحه ذیل برگزار می گردد.
(زیر ٤٥ سال ) - (٥٢-٤٦ سال) - (٥٣سال به بالا)
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
مراحل مختلف سالتو ( برگشت كرال سینه )


1- در فاصله ی 100 تا 200 سانتیمتری سر از دیواره ی استخر ( بسته به اندازه ی بدن و قدرت دست های شناگر ) آخرین كشش دست انجام می شود .( در شكل زیر ) دست راست در حال شروع كشش ، آخر خود است .



2- شناگر به دیواره ی استخر نگاه میكند كه آیا باید اینجا سالتو را شروع كند یا پس از كششی دیگر .



3- در حالی كه تصمیم به سالتو گرفته شد ، دست چپ نباید از آب خارج شود، بلكه كنار بدن باقی می ماند و دست راست كارش را ادامه می دهد. پاها به سمت بالا حركت می كند تا در مرحله بعد به طرف پایین ضربه بزند در این حال حركت دست به بدن متصل شده و به گردش بدن كمك می نماید.




- سر به سمت داخل بدن از ناحیه ی گردن خم می شود ، كف هر دو دست طوری می چرخد كه رو به كف استخر می شود پاها به هم چسبیده و از ناحیه ی زانو خمیده می باشند .


5- بدن از حالت افقی به روی آب خارج شده زیرا از گردن و كمر خمیدگی افزایش یافته هر دو دست حالت قبل را دارا است و به پایین فشار وارد میاورد پاها به قسمت پایین زده می شود تا باسن بالا بیاید .



- بدن از ناحیه ران خمیدگی بیشتری می یابد در این حالت بدن متمایل به توقف در حركتش می شود زیرا مقاومت ناشی از خم شدن بدن در آب باعث آن می گردد اگر سرعت حركت شناگر به اندازه ی كافی باشد ( در سرعت روها ) همین سرعت و خم شدن سر و كمر خود باعث چرخش شناگر خواهد شد . در شكل مقابل دست چپ از آرنج خمیده می شود و آب را به سمت سر می كشد.



- در حالی كه لگن از خط سر عبور می كند دست چپ هنوز آب را به سمت سر می كشد كه این حركت به چرخش بدن شناگر كمك می نماید كف دست راست به سمت داخل متمایل شده و باعث چرخش بدن حول محور طولی خود می گردد پاها دقیقا به طور مستقیم از بالای سر آورده نمی شوند.



8- در حالی كه پاها به طور كامل از آب خارج هستند به طرف بالا و عقب به سمت دیواره ی استخر پرتاب می شوند و این موقعی است كه كشش دست به سمت سر نیز كارش پایان یافته است . شناگر در این حالت باید بدون اینكه تاخیری در كل حركت ایجاد كند به سمت پهلو بچرخد .



- چرخش عمومی شناگر كامل شده و شناگر باید خودش را در موقعیتی قرار دهد كه بتواند به دیواره استخر فشار وارد سازد . دست ها دوباره در حال لمس كردن یكدیگرند وبه سمت جلو درحركتند و چرخش به سمت پهلو ادامه دارد .



10 – پاها در حال فشار به دیواره ی استخر هستند و این كار با باز شدن مفاصل زانو صورت می گیرد ، در عین حال مفاصل آرنج ها با باز شدنشان دست ها را به سمت جلوی بدن می كشند .




- در آخرین مرحله ی فشار پا به دیواره ی استخر كه با باز شدن مفصل مچ پا همراه است، شانه ها در آخرین مرحله چرخش حول محور طولی بدن هستند ، بازوها كشیده و سر در بین آنها قرار گرفته و بدن در حالت كاملا كشیده بر روی آب سر می خورد .



12- شناگر باید بدنش را نسبت به عمق آب تنظیم نماید و این كار توسط هدایت دست ها صورت می گیرد . بدین روش كه با گرفتن دست و سر به سمت بالا ، بدن در عین سر خوردن به سطح آب نزدیك می شود . چنانچه زیاده از حد در عمق آب باشد با یك یا دو ضربه پا بدن را به سطح آب نزدیك می سازد و اگر در عمق صحیح قرار داشته باشد شروع به ضربات پا و كشش می نماید .


" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
آموزش گام به گام شنا (13)


شنای قورباغه

BREAST STROKE



شنای قورباغه یكی ازچهارنوع شنای اصلی است كه مسابقات آن رسما برگزار می شود و در عین حال این شنا علاقه مندان بسیاری دارد، زیرا احتیاج كمتری به صرف انرژی نسبت به شنای كرال سینه دارد. یادگیریش آسان است. این شنا برای مسافت های طولانی مناسب است، علاوه بر این ، شنای قورباغه هم جهت شنا كردن در دریا وهم در موقع نجات غریق مفید است . كندترین نوع شنا بین چهارنوع شنای اصلی است.

در این قسمت سعی می شود تكنیك صحیح و فنی شنای قورباغه عنوان شود. همان تكنیكی كه امروز قهرمانان برجسته و خوب جهان به اجراء در می آورند. این شنا در واقع به این شكل انجام می شود كه بدن درحالتی افقی برروی آب قرار گرفته دستها هر دو آب را از جلو گرفته و توسط كف و ساعد به طرف عقب و زیر شكم می كشند و از همان زیر آب ، به جلو آمده كشیده می شوند. و مجددا عمل كشش آب توسط دستها انجام می گردد. پاها نیز توسط فشار و ضربه ای كه به آب وارد می آورند آب را به عقب می رانند. بدین روش كه هر ضربه توسط كف پا زده می شود و برای اینكار مفصل ضربه و فشار لازم به آب وارد می شود. این نوع شنا را بعضی از مربیان " قورباغه تجارتی" نام گذاشته اند.


اولین بخش آموزش ، حركت پا در شنای قورباغه





توصیف حركت پا
بدن به حالت شناور روی آب قرار می گیرد. ساق پا ابتدا به جهت باسن خم می شود. در ناحیه تهیگاهی خمیدگی ملایمی نیز ایجاد می شود.
زانوها به اندازه 15 سانتی متر در هنگام خم شدن زانو ها از یكدیگر فاصله می گیرند، اندك زمانی قبل ازآنكه پاشنه ی پاها به باسن برسند ، پنجه پاها به طرف نازك نی و زانو كشیده می شوند و پاشنه ی پاها به داخل نزدیك می شوند .

اكنون ساق پا همزمان از طرفین حركت كرده و دایره ای را در جهت عقب ترسیم می كند و كف پاها نیز با فشار خود آب را به عقب می رانند.




به محض اینكه مرحله فشار تمام شد ، پاها به طور كشیده و مستقیم در مجاورت یكدیگر در داخل آب قرارمی گیرد .

ضربه های پای شنای قورباغه باید توسط تخته شنا به منظور به دست آوردن تكنیك و مكانیك صحیح حركت آن انجام شود. به وسیله ی تخته شنا، شناگر و مربی بهتر متوجه می شوند كه ضربه های وارده و یا حركت های انجام شده توسط پاها به چه میزان تاثیر داشته و چقدر باعث جلو رفتن شناگر می شود و در عین حال حالت و شرایط پاها كاملا مشخص می شود. اما باید توجه داشت كه در هنگام استفاده از تخته شنا و پا زدن با آن ، دست ها كشیده شود و تخته را به جلو متمایل سازد و درعین حال شانه ها را كاملا به پائین وداخل آب فرو ببرد.




باید توجه داشته باشید كه پاشنه های پا از سطح آب خارج نگردد واگر چنین موردی را در موقع آوردن پا به جلو مشاهده كردید، باید زانوها را كمی بیشتر به زیر لگن خاصره و باسن برده و به شكم نزدیك سازید. این عمل باعث می شود كه پاشنه پاها به پائین برود، یعنی جائی كه باید باشد. و وقتی پاشنه های پا در زیر سطح آب باشد نشان می دهد كه نیروی وارده توسط كف پا كاملا اثر می نماید. در شنای قورباغه حركت های پا بسیار مهم است . زیرا 50 در صد پیشروی بدن در آب مرهون ضربه های پا به خصوص از ناحیه كف پا می باشد.



درعین حال باید در نظر داشت كه در بین شنا گران قورباغه رو، بعضی ها حركت دستشان قوی است و باعث پیش روی بیشترشان می شود و بعضی دیگر حركت پاهایشان. ضربه پاها باید حتی المقدور با كف پا باشد و بدین علت است كه لازم است . مچ پاها به طور كامل دارای انعطاف پذیری باشند. برای اینكه مشخص شود كه مفصل مچ پای شناگر به اندازه كافی دارای جنبش پذیری است یا نه ، آزمایش ساده ای وجود دارد. بدین طریق كه شناگر مستقیم می ایستد ، در حالیكه پاهایش نزدیك به هم است و دست هایش را پشت سرنگه داشته سعی می كند در همان حالت بنشیند ( عكس زیر ) و باسن او به پاهایش بچسبد . اگر نتواند چنین كند و پاشنه ها از زمین جدا شود یا به عقب بیفتد، نشانه ی این است كه مفصل مچ به انداره كافی جنبش پذیر نیست. البته در بعضی ها به علت سفت بودن تا ندون آشیل و یا كشیده نبودن عضلات ساق قادر نیستند این آزمایش را به خوبی انجام دهند. جهت جنبش پذیری مفاصل ، شناگر باید در خشكی خوب تمرین كند.
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  ویرایش شده توسط: mahsadvm   
زن

 
آموزش گام به گام شنا (۱۴)


تمرینات آموزشی

1- كارآموز شناگر همانند شكل زیر روی لبه استخربه قراری كه هر دو دست به عقب تكیه داده شده می نشیند. در این حالت ساق هر دو پا آویزان در داخل آب قرار می گیرند. زانو ها به اندازه عرض شانه ها از یكدیگر فاصله دارند و درحالی كه پنجه هردو پا به طرف ساق پاها و خارج متمایل می باشند ، كارآموز شنا گر با هردو پای خود دایره ای را درآب ترسیم می نماید. در هنگام اجرای این حركت، آب توسط كف پای كارآموز فشرده می شود. در انتهای حركت ، پنجه ی پاها ، مجددا كشیده شده و هر دو پا مستقیم در مجاورت یكدیگر قرارمی گیرند تا حركت بعدی را شروع نمایند.




2- همانند شكل زیر با گرفتن موج گیر روی سطح صورت را بین دو دست بر روی سطح آب قرار می دهیم . در این حالت مبادرت به انجام پای قورباغه می نماییم. زانوها نباید به هنگام زدن ضربه ازیكدیگر فاصله داشته باشند. كارآموز باید حالت جمع ، باز بسته را فراموش نكند. حتما مربی بایستی این حركت را قبل از اینكه كارآموز انجام دهد، خود به او نشان دهد.



3- تمرین تركیبی : برای اینكه حركت پا بهتر وموثرتر آموزش داده شود، كار آموز روی آب به شكم دراز می كشد. برای تعادل بهتر با یك دست موج گیر و با دست دیگر كمی پایین تر ازموج گیر را كار آموز می گیرد. نفر دوم با گرفتن كف پای نفری كه دراز كشیده، عمل مقاومت آب را درمقابل فشار كف و ساق پا به عقب انجام می دهد.



4- همانند شكل زیر با گرفتن تخته شنا توسط دو دست، مسافت های كوتاه بدون تنفس همراه با پای قورباغه طی شود .



5- انجام تمرین شماره 4 بدون استفاده از تخته شنا. دست ها كاملا كشیده و صورت در بین دست ها قرار می گیرد.

6- كارآموز شناگر در حالی كه بر روی شكم در سطح آب دراز كشیده است مبادرت به انجام پای قورباغه می نماید. ضمنا درهمین حالت نفر دوم دست های نفر اول را گرفته و آهسته به عقب گام بر می دارد.

" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
اشتباهات رایج و روش صحیح آن


اشتباه : زانوها بیش از حد معمول از یكدیگر جدا و باز شوند.
اصلاح : زانوها نباید بیش از عرض شانه از یكدیگر جدا شوند.

اشتباه : كشیدگی پنجه پاها در هنگام وارد كردن فشار توسط كف پا به آب .

اصلاح: كف پا به طرف خارج چرخانیده شود و پنجه پاها به طرف انگشت كوچك پا رانده شود.

اشتباه : كشیدن زانو به زیر شكم

اصلاح : كف پاها درابتدای مرحله فشارباید به سطح آب متمایل باشد.


دومین بخش آموزش، حركت یا كشش دستها درشنای قورباغه
توصیف حركت دست


دست ها با فاصله ای درحدود 20-15 سانتی متر در زیر آب با آرنج های كشیده ، آب را به طرفین و انتهای بدن می كشند . ضمنا كف دست ها به طور مورب به طرف خارج از بدن قرارخواهند داشت.





هنگامی كه دست ها از طرفین درحدود 40-30 سانتی متر از یكدیگر جدا شدند، مفصل آرنج شروع به خم شدن مینماید. با خم شدن مفصل آرنج ها بازوها و دست ها می توانند حول محور طولی خود به حركت درآیند.






توجه داشته باشید كه جهت آرنج ها به طرف بالا بوده و در تمام مرحله ی حركت بالاتر از سایر قسمت های زیر مفصل آرنج خواهد بود. هنگام كشش ، آرنج ها نباید به هیچ وجه از ارتفاع شانه بالاتر باشند، ولی باید نسبت به ساعد و كف دست ها در سطح بالاتری قرار داشته باشند تا به این طریق شناگر بتواند عمل كشش وفشار را بهتر انجام دهد.

درطول دامنه كشش هنگامی كه مچ و كف دست ها كمی مانده در امتداد و زیر شانه قرار بگیرند ، مرحله ای است كه به اندازه كافی از یكدیگر فاصله گرفته و دراین زمان فشارآغاز می گردد. مرحله فشار هنگامی شروع می شود كه كف دست ها به طرف داخل حركت می كنند و آرنج ها نیز به طرف بالاتنه آورده می شود.




پس از اتمام مرحله فشار مچ و دست ها از زیر خط میان بدن باید به جلو هدایت شوند. كف دست ها نیز باید نزدیك به یكدیگر قرار داشته باشند.



پس از اینكه دست ها كاملاً به جلو هدایت شدند، برای مدتی بسیار كوتاه درهمان حالت، بی حركت خواهند ماند. این بی حركتی برای سرخوردن و كشش بدن به جلو صورت می گیرد و بعد از آن كشش و حركت مجدد دست ها آغاز می شود.
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
آموزش گام به گام شنا (15)




1- در حالی كه كار آموز شناگر به روی سینه در آب قرار گرفته ، برای تعادل بهتر با یك دست تخته شنا را گرفته و با دست دیگر تمرین می كند و بعد با دست راست تخته شنا را می گیرد و با دست چپ شروع به تمرین می كند، برای برقراری تعادل، شیئی شناور را به پای خود بسته، تا اینكه پای شما به پایین نرود.




2- در حالی كه یك پا به جلو و پای دیگر به عقب است در داخل آب قرار می گیریم. سپس با خم نمودن بالا تنه به جلو ، مبادرت به انجام دست قورباغه می نماییم. در هنگام اجرای این تمرین صورت در داخل آب قرار خواهد داشت.



3- پس از سرخوردن در آب اقدام به زدن دست قورباغه مینماییم . برای متعادل نگه داشتن بدن یك تخته شنا بین دو ران قرار می دهیم.




4- كار آموز شناگر به روی شكم در سطح آب قرار می گیرد ، در حالی كه یك نفر هردو پای او را از پشت گرفته و او را به طرف جلو می راند. ضمناً در همین حالت كار آموز شناگر اقدام به انجام دست قورباغه می نماید.
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
اشتباهات رایج و روش صحیح آن




اشتباه : آرنج ها بالاتر از شانه كشیده شوند.

صحیح: هنگامی كه مرحله كشش در مقابل شانه ها به اتمام رسید، آرنج ها باید پایین تر از شانه ها قرار داشته باشند.

اشتباه: پایین افتادن آرنج ها در هنگام كشش.

صحیح: بالاتر كشیدن آرنج ها از ساعد و دست.

اشتباه: خم نمودن مفصل مچ دست و به حركت در آوردن كف دست ها در مقابل مقاومت آب.

صحیح: مستقیم و راست نگاه داشتن مفصل مچ دست و به حركت در نیاوردن دست در مقابل آب.

اشتباه: پشت سرهم زدن دست ها.

صحیح: زدن دست ها با مكث و فكر.



سومین قسمت آموزش، اجرای حركت دست و پا بدون تنفس
توصیف حركت

اكنون به شرح هماهنگی حركت دست و پای قورباغه بدون عمل تنفس می پردازیم . پس از سرخوردن در آب حركت دستها شروع می شود. دستها قبل از شروع حركت به طور كامل كشیده هستند. سر بین دو سر قرار خواهد داشت. در مرحله ای كه كشش دست ها به اتمام رسیده و مرحله فشار شروع می شود، حركت پا آغاز می شود.
كار آموز شناگر باید سه چیز را خود یاد بگیرد، كشش دست، ضربه پا و سر

در زمانی كه هدایت دست ها به طرف جلو رو به اتمام است، فشار پا به آب آغاز می گردد. لحظه ای قبل از شروع مجدد حركت دست ها و پاها مرحله ای است كه بدن به طرف جلو پیش روی می كند و در این زمان كوتاه است كه هم حركت دست و هم حركت پا متوقف خواهند بود. توجه داشته باشید كه آموزش این بی حركتی كوتاه از نكات اساسی در آموزش شنای قورباغه می باشد.



تمرین های آموزشی

1- با فشار پا به دیوار استخر در آب سر می خوریم . در حال سر خوردن بدن و دست ها باید كاملاً كشیده باشند. قبل از اتمام سرخوردن یك دست قورباغه زده می شود و متعاقب آن دو حركت پای قورباغه و پس از اتمام دو حركت پا مجدداً حركت دست انجام می گیرد . لازم به اشاره است كه در هنگام اجرای این تمرین صورت در داخل آب قرار خواهد داشت.

2- اجرای تمرین شماره یك با این تفاوت كه به جای دو پای قورباغه یك پای قورباغه زده می شود. بدین معنی كه پس از یك دست قورباغه تنها یك پای قورباغه زده می شود.



اشتباهات رایج و روش صحیح آن
اشتباه: عدم هماهنگی در كشش دست ها و حركت پا و یا دست زدن پی در پی و یا بی حركت كردن دست ها در جلوی بدن بعد از اتمام حركت آن.

صحیح: دقت شود كه قبل از شروع مجدد حركت، دست ها برای چند ثانیه در جلوی بدن بی حركت باشند. ( كشش دست، ضربه پا، سر)
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
آموزش گام به گام شنا (16)

چهارمین بخش آموزش، حركت دست ها با تنفس

BREAST STROKE ARMPULL



توصیف حركت

با شروع مرحله كشش ، سر به تدریج از آب بالا می آید، به طوری كه در آغاز مرحله فشار، سر آنقدر از آب خارج شده كه دهان برای عمل دم آزاد است و انگشت ها به طرف پایین قرار دارد.




بد نیست اشاره شود كه بالاتنه در مرحله فشار نباید به طرف بالا یا پایین حركت نماید، زیرا با این عمل از حركت مستقیم بدن به جلو جلوگیری شده و ضمناً به نیروی مقاومت آب و مصرف انرژی افزوده می شود. البته به محض اینكه دهان آزاد شد عمل دم از طریق آن صورت می گیرد.

عمل بازدم در هنگام هدایت دست ها به جلو و روبروی صورت و نیز در هنگام كشش توسط دهان و بینی انجام می گیرد.




بد نیست اشاره شود كه صورت در هنگام هدایت دست ها به جلو در داخل آب قرار دارد و بدن به طوركامل كشیده است.



تمرین های آموزشی
1- در حالی كه زانوها خم و آب تا حدود شانه است، در آب گام بر می داریم، در همین حال اقدام به انجام دست قورباغه با عمل تنفس می نماییم.
2- پس از سرخوردن در آب با هر كشش و فشار یك بار عمل دم را انجام می دهیم، ضمناً برای برقراری تعادل یك تخته شنا بین دو ران قرار می دهیم. توجه داشته باشید كه عمل بازدم در داخل آب صورت گیرد.




3- در حالیكه كار آموز شناگر به روی سینه در آب قرار گرفته، فرد دیگری از عقب پای او را با هر دو دست نگاه داشته و او را به طرف جلو می راند. در این حالت كارآموز شناگر بعد ازهر كشش و فشار یك بارعمل دم را در خارج از آب و عمل بازدم را در داخل آب انجام می دهد.

اشتباه های رایج و روش صحیح آن
اشتباه: سر، دیر از آب بیرون آید و عمل دم به تأخیر افتد.
صحیح: با شروع كشش دست ها ، سر به تدریج از آب بیرون می آید به طوری كه دهان با شروع مرحله فشار آزاد شده تا عمل دم به آسانی انجام گیرد.

اشتباه : در هنگام دم بدن از آب تا سینه خارج شود.

صحیح : درمرحله دم سرفقط تا حد گردن ازآب بیرون می آید و كف دست ها آب ، را تنها به طرف انتهای بدن به حركت درمی آورند.
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
آموزش گام به گام شنا (17)

اجرای كلیه حركات و هماهنگی دست و پا و عمل تنفس توصیف حركت

به طور كلی شنای قورباغه مرحله به مرحله توضیح داده می شود:

1- شناگر در حالت سر خوردن با بدن كشیده و افقی بر روی آب است. حدود 80% سرش داخل آب است و صورتش كمی رو به جلو و روبرو می باشد. دست ها در جلوی سر قرار دارد و كف دست ها متمایل به خارج است.



2- دست در حدود 20 سانتی متر از سطح آب قرار گرفته و باز شدن دست ها آغاز گردیده و به طرفین ادامه دارد. عمل بازدم شروع گردیده است و حباب های هوا از دهان و بینی شروع به خارج نمودن كرده است.



3- بدون مشاهده هیچ خمیدگی كشش در جهت طرفین ادامه دارد و عمل بازدم افزایش یافته است.



4- مفصل بازو شروع به خمیدگی نموده و قسمت بازو چرخش دارد و این موقعی است كه سر به آرامی از ناحیه گردن به طرف بالا می آید.



5- دست ها به حداكثر فاصله خودشان از یكدیگر رسیده اند مفصل آرنج طوری خم شده كه زاویه بین ساعد و بازو حدود 110 درجه می باشد. بالا بردن آرنج ها در این مرحله به خوبی مشخص است و درست چنین مرحله ائی در حركت دست شناگران پروانه نیز وجود دارد.


" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
- بالا آمدن سر با خم شدن گردن ادامه دارد و می رود كه دهان از سطح آب بیرون آمده و این آخرین قسمت خروج هوا از دهان می باشد. مچ دست نباید بشكند یا اینكه خم شود. فشار یا كشش آب با ساعد و كف دست انجام می شود. دست ها به طرف داخل درحال جمع شدن هستند و آخرین مراحل كشش خود را طی نموده اند.



7- عمل دم انجام شده ودست ها می روند كه به طرف جلو بیایند. علی رغم میل شناگران آرنج ها نبایستی به طرف دنده ها كشیده شوند. مفصل زانوها شروع به شكستگی نموده و می روند كه جمع شوند.



8- عمل دم پایان یافته و دهان بسته می شود و دست رو به صورت و به جلو می روند و پاها هنوز در حال جمع شدن هستند.



9- سر از ناحیه گردن خم شده و به داخل آب فرود می رود، پاها جمع شده و نزدیك به باسن گردیده و دست ها در حال كشیدن شدن به جلو هستند.



10- سر هنوز در حال پایین رفتن و خم شدن در آب است. پاها از ناحیه مچ به سمت بیرون متمایل می شود و شروع به ضربه زدن نموده است و دست ها هنوز در حال سرخوردن به طرف جلو می باشند.


" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
صفحه  صفحه 3 از 5:  « پیشین  1  2  3  4  5  پسین » 
ورزش
ورزش

شنا

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA