انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 21:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  18  19  20  21  پسین »

صنایع هوایی.هوافضا.هوانوردی


مرد

 
آیا پهپاد جاسوسی آمریکا با هک‌شدن امواج جی.پی.اس شکار شد؟

کریسشن‌ساینس‌مانیتورز ادعا کرده است پهپاد جاسوسی آر-کیو-170 از طریق مسدود شدن ارتباط ماهواره‌ای و ارسال امواج گمراه‌کننده جی.پی.اس فریب خورده و با فرود در عمق 200 کیلومتری خاک ایران، شکار شده است.

کریسشن‌ساینس‌مانیتور ادعا کرده این اطلاعات را از یکی از مهندسان ایرانی که درحال بررسی پهپاد بدست آورده و ادامه داده است: «سیستم هدایت براساس جی.پی.اس، نقطه ضعف این هواپیماست. با ارسال نویزهای قوی و مسدود کردن ارتباط ماهواره‌ای پهپاد با اپراتور، هواپیما مجبور به استفاده از هدایت خودکار (اتوپایلوت) شد و شرایط برای فریب آن مهیا گشت. سپس، کارشناسان ایرانی توانستند سیستم نقشه‌خوانی داخلی این هواپیما را طوری تغییر دهند که کامپیوتر داخلی پهپاد تصور کند آشیانه‌اش، پایگاهی در ایران با همان ارتفاع آشیانه اصلی است. اما اختلاف اندک ارتفاع این پایگاه ایرانی با پایگاه اصلی پرواز پهپاد موجب شد هواپیما هنگام فرود دچار مشکل شود و بخش‌های پایینی و چرخ‌های فرود آسیب ببیند».

اما آیا چنین کاری واقعا ممکن است؟ امواج جی.پی.اس را ماهواره‌ها ارسال می‌کنند و به همین دلیل در نزدیکی سطح زمین ضعیف هستند. پس می‌توان با استفاده از امواج قوی‌تری که از آنتن‌های نزدیک‌تر ارسال می‌شود، در آن‌ها تداخل ایجاد کرد. حتی ابزارهای نظامی جی.پی.اس که از دقت بالاتری نسبت به ابزارهای معمولی و تراشه‌های به‌کاررفته در گوشی‌های همراه برخوردارند، در برابر چنین مشکلی آسیب‌پذیرند.
کریسشن‌ساینس‌مانیتورز ادامه داده که تنی چند از کارشناسان سابق نظامی ایالات متحده نیز برنامه‌نویسی دوباره جی.پی.اس برای پرواز به خانه‌ای دیگر را عملی دانسته و شکار پهپاد جاسوسی ایالات متحده را از این روش امکان‌پذیر می‌دانند. لاکهیدمارتین، سازنده پهپاد شناسایی RQ-170 هواپیما را طوری ساخته بود که اگر ارتباط ماهواره‌ای با اپراتور قطع شد، هواپیما بر اساس نقشه موجود در کامپیوترش و موقعیت‌سنجی جی.پی.اس به آشیانه بازگردد و اگر مشکلی برایش پیش آمد، خود را منهدم کند. اما شکار این پهپاد به دست نیروهای ایرانی آن هم در شرایطی سالم بدان معنی است که چنین تمهیداتی دیگر به کار نمی‌آید!





مشخصات هواپیمای RQ-170 Sentinel

طول : 4.5 متر
طول بین دو بال:12 متر
ارتفاع:2 متر
قدرت موتور : 1 × Garrett TFE731 or General Electric TF34 turbofan
سقف پرواز: 15,240 متر
“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
مرد

 
نیروی هوایی اسراییل

نیروی هوایی اسرائیل، (در عبری: זרוע האויר והחלל) که اسم مخفف آن در عبری هِل آویر می‌باشد، یکی از بخش‌های ارتش اسرائیل است. نیروی هوایی ارتش اسرائیل دَهها جنگنده در اختیار دارد. این نیرو زیر نظر ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل فعالیت می‌کند. فرماندهی کنونی آن برعهدهٔ آلوف الایزر اشکدی است.

نیروی هوایی به همراه نیروی زمینی اسرائیل و نیروی دریایی اسرائیل وظیفهٔ «حفظ کیان و استقلال کشور اسرائیل و عقیم‌کردن تلاش‌های دشمنان آن در مختل‌کردن روال عادی زندگی در داخل کشور» را بر عهده دارد

ستاد نیروی هوایی


ستاد نیروی هوایی ارتش اسرائیل در وزارت دفاع اسرائیل در شهر تل‌آویو قراردارد. این ستاد به شش زیرگروه تقسیم می‌شود که در صدر هر یک از گروه‌های شش گانه، فرمانده‌ای با رتبه نظامی سرهنگ تمام قرار دارد. هر یک از این فرماندهان مستقیما زیر نظر فرمانده کل نیروی هوایی فعالیت می‌کنند.

این شش گروه عبارتند از:

واحد رئیس ستاد هوایی، که مسئول ساختار نیروی هوایی ارتش است و بر فعالیت‌های کلی نیرو نظارت دارد.
واحد هوایی، که مسئول عملیات هوایی، آموزش و مانورهای منظم نیرو می‌باشد.
واحد هوایی هلیکوپترها، که مسئول سیاست پروازی سیستم‌های هلیکوپترهاست.
واحد اطلاعات، که آگاهی‌های لازم را برای عملیات هوایی ترسیم و تدوین می‌کند، و نیز در ترسیم اطلاعات کلی نظامی نقش موثر دارد.
واحد تجهیزات، که مسئول امور لجستیک و تولید سیستم‌های مختلف برای نیروی هوایی و انبارداری قطعات مورد نیاز برای تجهیزات مورد استفاده می‌باشد.
واحد نیروی انسانی، که مسئول اداره، حمایت و گسترش نیروی انسانی در نیروی هوایی اسرائیل است.


جنگ شش روزه (۱۹۶۷)

در سال ۱۹۶۷ میلادی ارتش اسرائیل طی ۶ روز صحرای سینا، کرانه باختری رود اردن، نوار غزه، ارتفاعات گولان و شهر قنیطره را به اشغال درآورد و بخش شرقی اورشلیم را که طبق مصوبات سازمان ملل متحد یک شهر بین‌المللی و تحت کنترل ارتش اردن بود را به اشغال درآورد.

نیروهای ارتش اسرائیل با دریافت اطلاعاتی حیاتی به وسیله عوامل اطلاعاتی خود در مصر پی بردند که ارتش مصر بیش از چهارصد هواپیمای جنگنده خود را در نقطه‌ای جمع کرده است تا صبح روز بعد صفوف ارتش اسرائیل را شدیدا در هم بکوبد. ژنرال های اسرائیلی که کار کشور تازه تأسیس اسرائیل را با بلند شدن هواپیماهای مصری تقریباً تمام شده میدیدند تصمیم به زدن شبانه تمام جنگنده‌های مصری قبل از بلند شدن یک باره آن ها بر روی اسرائیل کردند و با فرستادن تمام ۲۰۰ هواپیمای جنگنده‌ٔ فعال خود بیش از ۳۰۰ هواپیمای مصری را در عرض ۳ ساعت از بین بردند و نیروی هوایی مصر را برروی زمین درهم کوبیدند.

با پایان همان روز، جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل، نیروی هوایی اردن و نیروی هوایی عراق را درهم کوبیدند و در پایان جنگ شش روزه مجموع ۴۵۱ هواپیمای جنگی متعلق به اعراب را نابود کردند.


بمباران نیروگاه اتمی عراق (۱۹۸۰)

در آغاز جنگ ایران و عراق، نیروی هوایی اسرائیل طی یک عملیات محرمانه نظامی با نام عملیات اپرا به اوسیراک، نیروگاه اتمی عراق، که مراحل ساختمان آن تمام شده بود و آماده رسیدن سوخت هسته‌ای از کشور روسیه جهت آغاز فعالیت اتمی بود حمله کرد و آن را به طور کامل منهدم نمود.

این عملیات اندکی پیش از تحویل سوخت هسته‌ای روسیه به این نیروگاه انجام گرفت، زیرا اسرائیل حساب کرده بود که در صورت حمله بعد از رسیدن سوخت هسته‌ای خطر تشعشعات اتمی گسترده در منطقه وجود دارد، و بر این اساس با حمله‌ای پیش‌دستانه در سال ۱۹۸۰ به نیروگاه اتمی عراق آن را کاملاً ویران ساخت تا خطر یادشده امکان وقوع پیدا نکند. در این عملیات یک اسکادران شامل ۸ فروند جنگنده اف-۱۶ به همراه ۶ فروند جنگنده اف-۱۵ برای تحقق هدف که نابودی این تأسیسات بود، شرکت داشتند. عملیات اپرا با موفقیت کامل برای نیروهای اسرائیلی به همراه بود، چرا که در این عملیات هیچگونه خسارتی به جنگنده‌ها و خلبانان نیروی هوایی اسرائیل وارد نیامد و هدف عملیات نیز به طور کامل منهدم گردید.


بمباران ساختمان مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین در تونس


در تاریخ ۱ اکتبر ۱۹۸۵ نیروی هوایی اسرائیل طی عملیات محرمانه‌ای با نام عملیات پای چوبین مقر مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) در تونس را مورد حمله قرار داد.

این عملیات که طولانی‌ترین مسیر یک عملیات هوایی برای جنگنده‌های اسرائیلی به مسافت ۲۳۰۰ کیلومتر بود، به‌وسیله ۸ جنگنده اف-۱۵ ایگل و ۸ جنگنده اف-۱۶ فایتینگ فالکن انجام گرفت که بارها مجبور به گرفتن بنزین برروی هوا از تانکرهای یک بوئینگ ۷۰۷ متعلق به ارتش اسرائیل شدند.

عملیات پای چوبین با موفقیت نسبی همراه بود زیرا باوجود موفقیت در منهدم کردن مرکز سازمان آزادیبخش فلسطین و کشته شدن بیش از ۶۰ نفر در بمباران نیروی هوایی اسرائیل، یاسر عرفات و دستیارانش در آن هنگام در ساختمان حضور نداشتند و جان سالم به در بردند. در این عملیات هیچگونه خسارتی به جنگنده‌ها و خلبانان نیروی هوایی اسرائیل وارد نیامد و هدف عملیات نیز به طور کامل منهدم گردید.

بمباران ساختمان مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین در تونس دستمایه محکومیت های بین‌الملی و انتقادات همپیمانان اسرائیل از جمله ایالات متحده آمریکا شد.


هواپیماها

جنگنده‌ها
اف-۱۶ فایتینگ فالکن (شاهین رزمنده) (محصول ایالات متحده آمریکا)
اف-۴ فانتوم (شبح سیاه) (محصول ایالات متحده آمریکا)
اف-۱۵ ایگل (عقاب) (محصول ایالات متحده آمریکا)
میراژ (سراب) (محصول فرانسه)
اسپیت‌فایر (محصول انگلیس)
کفیر (بچه شیر) (محصول صنایع دفاعی اسرائیل)
نشیر (عقاب) (محصول صنایع دفاعی اسرائیل)
لاوی (شیر جوان) (محصول صنایع دفاعی اسرائیل)

بالگردها

بالگردهای آپاچی (محصول ایالات متحده آمریکا)
بالگردهای کبرا (محصول ایالات متحده آمریکا)
بالگردهای سی هاوک
بالگردهای بلک هاوک
بالگردهای پردیتور
بالگردهای سیکورسکی

پهپادها
ایتان


پایگاه‌ها

فرودگاه بین‌المللی بن گوریون (پادگان نیروی هوایی ۲۷)
پایگاه هوایی ختسریم[۶] (پادگان نیروی هوایی ۶)
پایگاه هوایی حاتسور (بال ۴)
پایگاه هوایی رامون (بال ۲۵)
پایگاه هوایی نواتیم (بال ۲۸)
پایگاه هوایی پالماخیم (پادگان نیروی هوایی ۳۰)
پایگاه هوایی رمت داوید (بال ۱)
پایگاه هوایی دوو (بال ۱۵)
فرودگاه بین‌المللی حیفا
پایگاه هوایی عوودا (پادگان نیروی هوایی ۱۰)
پایگاه هوایی سدوت میخا
پایگاه هوایی تل نوف (پادگان نیروی هوایی ۸)


محدوده پروازی
نیروی هوایی اسرائیل، به غیر از محدوده جغرافیایی اسرائیل می‌تواند برای مانورهای نظامی از حریم هوایی ترکیه استفاده کند. این مساله به علت کوچک‌بودن آسمان اسرائیل برای تمرین، دستاورد بزرگی برای این کشور به حساب می‌آید.

هواپیمای بدون سرنشین ایتان




Israeli Air Force F-15I Ra'am

“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
مرد

 
Israeli F-15





Israeli F-16i

“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
مرد

 
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران یکی ازنیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت حفاظت از مرزهای هوایی و پشتیبانی نیروهای رزمی دیگر اجا را دارد. پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ نام این نیرو به صورت فعلی تغییر پیدا کرد.

خلبان "حسن شاه صفی"، از شهریور ۱۳۸۷ تاکنون، فرماندهی نیروی هوایی را برعهده داشته است.

تاریخچه نیروی هوایی

نیروی هوایی در سال ۱۳۰۳ به کوشش رضاخان نخست وزیر (رضاشاه) بنیانگذاری شد.

پایگاه‌های هوایی

ایران هم‌اکنون ۱۲ پایگاه هوایی نظامی دارد. از این شمار، ۱۱ پایگاه هوایی در زمان سلطنت محمدرضا پهلوی و بیشتر به کمک آمریکا ساخته‌شدند

پایگاه اول: مهرآباد
پایگاه دوم: تبریز
پایگاه سوم: همدان
پایگاه چهارم: دزفول
پایگاه پنجم: امیدیه
پایگاه ششم: بوشهر
پایگاه هفتم: شیراز
پایگاه هشتم: اصفهان پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان
پایگاه نهم: بندرعباس
پایگاه دهم: چابهار
پایگاه چهاردهم: مشهد

در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷ میلادی) ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که نخستین پایگاه نظامی خود پس از انقلاب ۱۳۵۷ را، در نزدیکی شهر بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی در شرق ایران افتتاح کرده‌است

دانشگاه نیروی هوایی


دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری یا به اختصار «دانشگاه هوایی» دانشجویان داوطلب را در رشته‌های زیر آموزش می‌دهد:

دانشکده پرواز: خلبانی، مراقبت پرواز و…
دانشکده هوافضا: مهندسی هوافضا و مهندسی نگهداری هواپیما
دانشکده کنترل: پدافند، فاشا (فرماندهی اطلاعات - شناسایی) و…
دانشکده برق: مهندسی برق و جنگال (جنگ الکترونیک)
دانشکده کامپیوتر: مهندسی رایانه - نرم‌افزار
دانشکده مدیریت: مدیریت
دانشکده تحصیلات تکمیلی: رمزخوانی و امنیت پرواز

از آنجا که دانش‌آموختگان این دانشگاه، افسران نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، در زمان دانشجویی افزون بر آموزش‌های علمی، دوره‌های دشوار آموزش نظامی را نیز می‌گذرانند.

«دانشگاه هوایی شهید ستاری» در منطقه مهرآباد جنوبی، خیابان دانشگاه هوایی واقع است.

عملیات‌ها

نیروی هوایی ایران در سالهای پس از انقلاب در جریان آزادسازی کردستان از اشغال احزاب تجزیه طلب، جنگ عراق علیه ایران، مقابله با نیروهای طالبان و همچنین عقب راندن کشتی‌های اکتشافی جمهوری آذربایجان از میادین نفتی مورد مناقشه در دیای خزر حضور فعال داشت.

عملیات اچ-۳

این عملیات که از آن بعنوان یکی از بهترین عملیات‌های هوایی در تاریخ جنگها یاد می‌شود در تاریخ (۱۵ فروردین ۱۳۶۰) با هدف حمله به پایگاه هوایی اچ ۳ در نزدیکی مرز اردن انجام گرفت. در این عملیات بیش از ۴۸ هواپیمای عراقی که بیشتر آنها بمب افکنهای روسی بودند از بین رفتند.

تیمسار منصور ستاری، بنیانگذار دانشگاه هوایی

“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
مرد

 
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

قدرت هوایی ایران شامل این هواپیما هستش

جنگنده‌های برتری هوایی


اف-۱۴ تام‌کت ۴۴ فروند ساخت ایالات متحده
داسو میراژ اف‌۱ ۲۴ فروند ساخت فرانسه
میگ-۲۹ ۴۰ فروند ساخت شوروی


چند منظوره

چنیانگ اف-۶ فارمر ۱۸ فروند ساخت چین
اف-۴ فانتوم ۲ تعداد ۶۵ فروند ساخت ایالات متحده
صاعقه تعداد ۵ عدد تا ۲۴ عدد ساخت ایران
نورثروپ اف-۵ تعداد 75 فروند ساخت ایالات متحده


رهگیر
چنگدو جی-۷ تعداد ۱۷ فروند ساخت چین
“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  ویرایش شده توسط: shahin68   
مرد

 
پشتیبانی نزدیک هوایی

سوخو-۲۵ تعداد ۲۵ فروند ساخت شوروی

حمله زمینی

آذرخش تعداد ۶ فروند ساخت ایران
سوخو سو-۲۴ تعداد ۳۴ فروند ساخت شوروی

هلی کوپترها

آگوستا-بل ۲۰۶ تعداد ۶ ساخت ایتالیا
پنها شباویز ۲۰۶۱ تعداد ۳ ساخت ایران
آگوستا-سیکورسکی ای اس-۶۱ تعداد ۲ ساخت ایتالیا
بل ۲۱۴ تعداد ۲۵ ساخت ایالات متحده هلیکوپتر انتقال بار میان-وزن
سی‌اچ-۴۷ شنوک تعداد ۴ ساخت ایالات متحده سنگین-وزن
کامان اچ اچ-۴۳ هاسکی تعداد ۸ ساخت ایالات متحده هلیکوپتر امداد
میل می-۸ تعداد ۴ ساخت شوروی هلیکوپتر باربر میان‌-وزن
“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  ویرایش شده توسط: shahin68   
مرد

 
سوخت گیری هوایی و سوخت رسان

بوئینگ ۷۰۷ تعداد ۱۰ فروند ساخت ایالات متحده
بوئینگ ۷۴۷ تعداد ۵ فروند ساخت ایالات متحده

هواپیماهای VIP

داسو فالکن-۲۰ تعداد ۱ فروند ساخت فرانسه
داسو فالکن-۵۰ تعداد ۳ فروند ساخت فرانسه
لاکهید جت استار تعداد ۱ فروند ساخت ایالات متحده

گشت دریایی

پی-۳ اوریون تعداد ۵ فروند ساخت ایالات متحده

اخطار هوایی

ایلیوشین آی‌ال-۷۶ تعداد ۰ فروند ساخت شوروی مورد استفاده جنگ الکترونیک این هواپیما در سال ۲۰۰۹ سقوط کرد.
“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  ویرایش شده توسط: shahin68   
مرد

 
ترابری

فوکر اف۲۷ فرندشیپ مدل F۲۷-۴۰۰M تعداد ۱۱ فروند و مدل F۲۷-۶۰۰ تعداد ۳ فروند ساخت هلند باربری تاکتیکی

هاربین وای ۱۲ تعداد ۸ فروند ساخت چین مورد استفاده انتقال ابزار

ایلیوشین آی‌ال-۷۶ تعداد ۱۵ فروند ساخت روسیه مورد استفاده انتقالی استراتژیک

سی-۱۳۰ مدل های C-۱۳۰E و C-۱۳۰H مجموعا ۱۵ فروند ساخت ایالات متحده مورد استفاده انتقالی تاکتیکی

پلاتیپوس پی سی-۶ پورتر تعداد ۱۳ فروند ساخت سوئیس مورد استفاد انتقالی کمکی

راکول کماندر ۶۹۰ تعداد ۴ فروند ساخت ایالات متحده مورد استفاده انتقالی کمکی

ژیان وای-۷ تعداد ۱۴ فروند ساخت چین مورد استفاده انتقالی تاکتیکی

سوکاتا تی بی مدل های TB ۲۰ و TB ۲۰۰ مجموعا ۶ فروند ساخت فرانسه مورد استفاده انتقالی تاکتیکی
“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  ویرایش شده توسط: shahin68   
مرد

 
کادر پرواز ایران ایر،۴۰ سال قبل!!

“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
مرد

 
ارتشبد خاتمی (سرلشکر در تصویر) به همراه همسرشون فاطمه پهلوی

“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
صفحه  صفحه 3 از 21:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  18  19  20  21  پسین » 
علم و دانش

صنایع هوایی.هوافضا.هوانوردی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA