انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 2 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

رشته صنایع شیمیایی


زن

 
کامپوزیت‌ها یا چندسازه‌های مصنوعی


مقدمه

از اولین کامپوزیت‌ها یا همان چندسازه‌های ساخت بشر می‌توان به کاه گل اشاره کرد. قایق‌هایی که سرخ‌پوست‌ها با قیر و بامبو می‌ساختند و تنورهایی که از گل ، پودر شیشه و پشم بز ساخته می‌شدند و در نواحی مختلف کشورمان یافت شده است، از کامپوزیت‌های نخستین هستند. بسیاری از نیازهای صنعتی صنایعی مانند صنایع فضایی، راکتورسازی ، الکترونیکی و غیره نمی‌تواند با استفاده از مواد معمولی شناخته شده ، برآورده شود. اما قسمتی از آن نیازها ، می‌تواند با استفاده از چندسازه‌ها یا کامپوزیت‌ها برآورده گردد. چندسازه‌ها به موادی گفته می‌شود که از مخلوطی از دو یا چند عنصر ساخته شده باشند.

در حالیکه در چندسازه‌ها ، نه فقط خواص هر یک از اجزاء آن برجا باقی می‌ماند، بلکه در نتیجه پیوستن آنها با یکدیگر ، خواص جدیدتر و بهتر هم بدست می‌آید. مواد مختلط همیشه ناهمگن می‌باشد. بررسیها و تحقیقات برای دست یافتن به مواد جدیدتر با خواص مکانیکی بهتر ، همواره انجام می‌گرفته و هنوز هم همگام با پیشرفت صنایع دنبال می‌گردد. در این بررسیها ، اغلب این هدف دنبال می‌شود که به موادی با نسبت مناسب از استحکام کششی به چگالی ، استحکام حرارتی بالا و خواص ویژه سطح خارجی دست یابند.
     
  
زن

 
در اين پست مقاله اي در مورد فناوري هاي نانو در تصفيه ي آب قرار داده ام ميتوانيد آن را از طريق لينك زيردانلود كنيد.

دانلود
     
  
زن

 
توليد انرژي از قلب انسان!!

تیمی از دانشمندان آمریکایی نانوفناوری جدیدی را معرفی کردند که در آینده می تواند با استفاده از حرکات کوچکی چون ضربان قلب انسان انرژی الکتریکی تولید و از آن برای شارژ دستگاههای الکترونیکی کوچک استفاده کند.

در آینده دستگاههای چون "آی- پاد" می توانند تنها با ضربان قلب انسان شارژ شوند تیمی از دانشمندان موسسه تکنولوژی جورجیا به سرپرستی "ژوانگ لین وانگ" در نمایشگاه انجمن شیمی آمریکا نانوفناوری جدیدی را معرفی کردند که قادر است با استفاده از حرکات بسیار کوچکی چون ضربان قلب انرژی الکتریکی تولید کند.

این دانشمندان در آزمایش این نانوفناوری توانستند یک نمایشگر "ال. سی. دی" را شارژ و پس از ذخیره مقدار کافی انرژی از آن برای انتقال یک سیگنال رادیویی استفاده کنند.

این محققان در این خصوص توضیح دادند:"این گامی مهم برای تولید دستگاههای الکترونیکی است که می توانند با استفاده از حرکات بدن انسان و بدون نیاز به باتری و یا جریان الکتریسیته شارژ شوند. نانو ژنراتورهای ما می توانند روش زندگی فناورانه آینده را تغییر دهند."

اولین نانو ژنراتور انرژی انسانی در فوریه 2009 بر روی یک موش آزمایش شد. اکنون در فاصله بیش از دو سال، این فناوری از آزمایشگاهها برای معرفی در یک نمایشگاه خارج شده است.
     
  
زن

 
ماده اي سخت تر از فولاد كه در 60 ثانيه شكل ميگيرد!!



محققان دانشگاه ییل موفق به ابداع تکنیکی شده‌اند که به کمک آن می‌توان آلیاژهای فلزی بی‌شکل را در کمتر از یک دقیقه شکل داد و به ابزارهای دقیق و کوچکی تبدیل کرد که می‌توانند وظایف حساسی را به عهده بگیرند. پژوهشگران دانشگاه ییل موفق به ابداع تکنیکی شده‌اند که دهه‌هاست تلاش و تحقیق برای رسیدن به آن ذهن محققان علم مواد را به خود مشغول کرده است. نتیجه این روش منحصربه‌فرد، تولید موادی استثنایی است که استحکام و دوامی بیشتر از فولاد و شکل‌پذیری آسان و کم‌هزینه مانند پلاستیک خواهند داشت. محققان ابداع این تکنیک تازه را انقلابی در علم مواد می‌دانند که می‌تواند مشابه ورود پلاستیک به جهان ما در قرن گذشته، جامعه انسانی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گزارش گیزمگ، محققان موفق شده‌اند با کمک این تکنیک تازه، ترکیبی آلیاژی تولید کنند که دو برابر سخت‌تر از فولاد است. آنها با استفاده از این ماده بطری‌های فلزی، تشدیدکننده‌های مینیاتوری و حتی ایمپلنت‌هایی با مصرف زیست‌پزشکی ساخته‌اند که در کمتر از یک دقیقه شکل می‌گیرند.
     
  
زن

 
دسته بندی مبدل های حرارتی


مبدل های حرارتی را می توان از جنبه های مختلف دسته بندی کرد :

- بر اساس نوع و سطح تماس سیال سرد و گرم

- بر اساس جهت جریان سیال سرد و گرم

- بر اساس مکانیزم انتقال حرارت بین دو سیال سرد و گرم

- بر اساس ساختمان مکانیکی و ساختار مبدلها
     
  
زن

 
کشف یک مولکول جدید توسط دانش آموز 10 ساله


به گزارش ایرنا، 'کلار لایزن' کاشف 'تترانیترات‌اکسی‌کربن' است؛ مولکولی که از اکسیژن، نیتروژن و کربن ساخته شده است.

این ماده به دلیل ویژگی‌های خاص خود کاربردهای بسیاری از جمله یک ماده منفجره تا ذخیره‌سازی انرژی را دارد.

نام لایزن همچنین به عنوان نویسنده همکار در مقاله‌ای که به بررسی این مولکول جدید می‌پردازد آمده است.

نکته جالب این خبر، کشف این مولکول نیست بلکه کاشف آن است. کلارا لایزن یک دانش‌آموز 10 ساله است و شاگرد کلاس پنجم یک دبستان در شهر کانزاس آمریکاست.

'کنت بوئر' معلم کلارا، در حال استفاده از مدل توپ و میله معمولی بود تا مولکول‌های معمولی را برای دانش‌آموزان کلاس پنجمی خود به تصویر بکشد.

اما کلارا اتم‌های کربن، اکسیژن و نیتروژن را در یک ساختار پیچیده در کنار هم گذاشت و از آموزگار خود سوال کرد که آیا توانسته است یک مولکول واقعی بسازد یا نه .

معلم از آنجا که از مولکول ساخته شده دانش آموز خود مطمئن نبود، از مدل عکس گرفت و آن را برای یکی از دوستان شیمیدان خود در دانشگاه 'ایالتی هامبولت' فرستاد.

رابرت زوئلنر پژوهشگر دانشگاه 'ایالتی هامبولت' دریافت این مولکول یک ماده شیمیایی کاملا جدید و کاملا بادوام است.

این ماده شیمیایی با ماده دیگری که در پایگاه داده دانشگاه هامبولت وجود دارد، دارای فرمول مشابهی است اما اتم‌های آن به شکل متفاوتی آرایش یافته‌اند؛ در نتیجه این ماده به عنوان یک مولکول منحصر به فرد شناسایی می‌شود.

این مولکول جدید در طبیعت وجود ندارد و بنابراین باید آن را در آزمایشگاه ساخت؛ کاری که نیازمند صرف وقت و تلاش است.

زوئلنر یک مقاله درباره آن نوشت که در مجله شیمی نظری و محاسباتی منتشر شد. در فهرست نام نویسندگان این مقاله نام کلارا لایزن نیز نوشته شده است.

بوئر می‌گوید که این کشف و مقاله پس از آن، علاقه جدیدی را به علم و شیمی در مدرسه وی به راه انداخته است. در این میان کلارا خیلی راضی به نظر می‌رسد وبه زیست‌شناسی و پزشکی علاقه مند شده است.
     
  
زن

 
گاز هيدروژن به فلز تبديل شد!!!!!!!!


محققان موسسه ماکس پلانک ادعا دارند با کمک گرفتن از ویژگی های خاص گاز هیدروژن و تحت شرایطی ویژه توانسته اند هیدروژن را به فلز تبدیل کنند.

به گزارش مهر، شاید این ادعا غیر ممکن به نظر بیاید اما با در نظر گرفتن اینکه هیدروژن گازی قلیایی است، می تواند تحت شرایطی خاص و مناسب ویژگی های فلزی از خود نشان دهد. با این همه تا به امروز کسی نتوانسته است فراوانترین عنصر موجود در جهان را با ویژگی‌های فلزی به نمایش بگذارد.

تمام معنی چنین ادعایی به این بستگی دارد که فلز چگونه تعریف می‌شود. برای انتخاب عنصری به عنوان فلز معیارهای استانداردی وجود دارند: فلزها باید رسانای برق و حرارت باشند، باید تا درجه حرارتی خاص از قابلیت چکش خواری برخوردار باشند و تحت شرایطی خاص باید به شکل جامد باشند.

با وجود اینکه به نظر نمی آید بتوان هیدروژن را با هیچ یک از این معیارها انطباق داد، دو محقق موسسه ماکس پلانک در مقاله ای ادعا کرده اند موفق به انجام این کار شده اند. این دو ابتدا مقداری هیدروژن را درون واشر آلومینا اپوکسی قرار داده و این واشر را در میان سلول سندانی الماسی گذاشتند تا بتوانند میزان کدری و مقاومت الکتریکی نمونه خود را از طریق لیزر و الکترودها محاسبه کنند. سپس محققان در حرارت اتاق میزان فشار را به بالای ۲۲۰ گیگاپاسکال رساندند، شرایطی که نمونه آغاز به کدر شدن کرده و ویژگی‌های رسانایی در آن پدیدار شد.

در مرحله بعدی این آزمایش، محققان در حالی که فشار را به ۲۶۰ گیگاپاسکال می رساندند، درجه حرارت را نیز به منفی ۴۰۰ درجه رساندند. در این وضعیت مقاومت الکتریکی نمونه ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، نکته قابل توجه این آزمایش ایجاد ویژگی های رسانایی در هیدروژن تحت حرارت اتاق و به واسطه بالا بردن میزان فشار است. با این همه برای تایید یا رد این ادعا، نتایج به دست آمده محققان ماکس پلانک باید توسط دیگر دانشمندان مورد بازبینی و آزمایش دوباره قرار بگیرد.
     
  
زن

 
روش ساخت آسپرين


آسپیرین یا استیل سالیسیلیک اسید در اثر استیل‌دار شدن سالیسیلیک اسید در مجاور سولفوریک اسید به دست می‌آید. معادله واکنش به صورت زیر است:

OH-C6H4-COOH + (CH3CO)2O ---> CH3COO-C6H4-COOH + CH3COOH

روش کار به این صورت است که 5 گرم سالیسیلیک اسید خشک و 5/7 گرم استیک انیدرید را در یک فلاسک مخروطی کوچک قرار دهید، 3 قطره سولفوریک اسید غلیظ به آن بیفزایید و فلاسک را تکان دهید تا پر شود. روی حمام بخار آب با دمای حدود 50 تا 60 درجه به مدت 15 دقیقه همراه با هم زدن به وسیله دماسنج گرم کنید. بگذارید مخلوط خنک شود و گاهی آن را به هم بزنید. 75 میلی لیتر آب به آن بیفزایید، خوب به هم بزنید و به کمک قیف بوخنر صاف کنید. آسپیرین یا استیل سالیسیلیک اسید ناخالص را از مخلوطی به حجمهای مساوی از استیک اسید و آب، دوباره متبلور کنید تا آسپرین خالص بدست آید. توضیح بیشتر: سالیسیلیک اسید به تنهایی در درمان برخی بیماریهای پوستی مانند زگیل، جوش و آکنه و نیز شوره سر کاربرد دارد. شامپوهای حاوی سالیسیلیک اسید برای درمان سریع سرهای دارای شوره خشک و مقاوم، مناسب و یک ماده ضدشوره قوی است. همچنین برای درمان دردهای عضلانی نیز به کار می رود . .
     
  
زن

 
زنگ تفریح

شعر در مورد شيمي


ای خوشا قدری طلا از پای تا سر داشتن

اندکی الماس حتی قدر یک مول داشتـن

همچو سدیم از برای عشق ید پرپر شــدن

چو ن کلر در سر هوای هاش مثبت داشتن

سخت ماندن در قبــال مشکلات زندگــــی

نی چو الکانها هوای شعله در سر داشتن

دوستی با دیگران چون عنصر خوب نهـــم

نی چو ارگون منزوی وگوشه گیری داشتن

نیکنامی ونجابت چون گروه هشتمین

همچو آهن درسر فکر مثبت داشتــن

همچو همپوشانی سیگما که خیلی محکم است

در رسیدن به هدف تصمیــــم راســــــخ داشتـــــن




شعر در مورد شيمي


مغز ما اکسيد گشت و سوختيم

بس که شيمی تجزيه آموختيم

هی اسيد و باز دعوا می کنند

خاک عالم بر سر ما می کنند

چون که شيمی با فيزيک همراه شد

چاله گود انرژی چاه شد

اين فرايند مرا بيچاره کرد

تابع موجی مرا آواره کرد

درس ديگر درس شيمی معدنی است

پر ز اسرار عجيب و ديدنی است

هر اتم باشد مثال يک پياز

می زند هی چرخ با آهنگ جاز

شيمي آلی يک درسي حجيم

خواندنش هم مشکلی باشد عظيم

واکنشهايش همی پر رمز و سر

از ديلز- آلدر گرفته تا فيشر

بس که ديدم طيفهايی پر ز پيک

می کند مغزم چو ساعت تیک و تیک


جوهر طبعم بشد اينجا تمام

پس خداحافظ بود ختم کلام



طنز شیمی


تست شيمي


کدامیک از موارد زيردر تتراکلرید کربن حل نمی شوند؟
الف:خرس سفيد

ب:خرس قهوه اي

ج:خرس سياه

د:همه موارد
…………….

……………………

خب معلومه خرس سفيد چون قطبيه!!!!!!!!!!!!!



از شيمي آموختم...

من از چرخش الکترون ها به دور هسته آموختم که کل جهان به دور مرکز هستی می چرخد و از حرکت پیوسته ذرات چه ارتعاشی چه انتقالی یا دورانی که ثبات و سکون در آفرینش راه ندارد و پیوسته در مسیر تغییر و تحول و تکامل هستیم.

از شیمی آموختم که هر چه فاصله ما از مرکز افرینش وخالق هستی بیشتر باشد ما و نیستی ما آسانتر خواهد بود همانطوری که جدا کردن الکترون از دورترین لایه اتم آسانتر است....


طنز هيدروژني

هيدروژن با اينكه وجوه مشتركي با بعضي از گروه ها داشت نتوانست درهيچ يك ازگروه هاي جدول تناوبي اجازه اقامت كسب كند. ابتدابه سراغ قليايي ها رفت وبا آنهااظهار قوميت كرد.قليايي ها چون اورامانند خود پوشيده دراوربيتال ديدندوبه خصوص شنيده بودند گاه اورا با نام كاتيون نام ميبرند،وي رادر گروه خود پذيرفتند.حتي ليتيم اتاق فوقاني رابه او اختصاص داد امابعد حركاتي ازهيدروژن سرزد كه باعث گفت گوها وايجاد شك وترديدها گرديد. ليتيم به سديم گفت:او گاه براي برقراري پيوندهاباما اظهار تمايل ميكند.كي اين رسمبين مابود؟سديم:شنيده ام هيدروژن كاملاعريان است وهيچ پوششي ازالكترون نداردواقعا بي شرمي نيست؟ليتيم:اگه الكترون هم پيداكند گاز ميشود وفرارميكند.ماعنصرگازي نداشتيم! سديم:بلي مادرخانواده ي خودعنصري اين گونه دورو نداريم.اوگاه كاتيون وگاه آنيون ميشود. ليتيم:درست است اواز تبارما نيست.ماكي آنيون شده ايم؟بايد عذرش راخواست. هيدروژن سراغ هالوژن ها ميرود وخود را منسوب به آنهامعرفي ميكندوميگويد: من مانند كلروفلوئورگازي شكل هستم،حتي باهمه كوچكي وسبكي حجمي برابر آنها اشغال ميكنم،شمابيشترين تمايل وصلت رابا قليايي هاداريد من هم بي ميل نيستم.آنها اوراپذيرفتندامازماني بعد احساس ميكنند اين يك وجبي آنها رافريب داده است چراكه اوكاهندهاست وآنهااكسنده.اوچه ربطي به آنهاداردعذرش راميخواهند. هيدروژن سراغ خانودهكربن ميرود واظهار هم بستگي ميكندومي افزايدلايه ظريفت من مانندلايه ظرفيت شما نيمه پراست.ماالكترونگاتيويته مشابه داريم وبه جاي پيوند يوني پيوند كوالانسي برقرارميكنيم.اماالماس وسيليسيم با آن وقارداشتن شبكه وسيع كوالانسي ازابتدانسبتي بين خودوآن جزناچيز نديدندوبي اعتنا اورا رد كردند. بلي هيدروژن ازآن به بعد گوشه ي تنهايي برگزيدودانست كسي كه چند چهره داردتنها ميماند!!!


سلامتي دانشجوهاي شيمي...

به سلامتیه اون دانشجوی شیمی که پنج تا تار مو تو سرش بیشتر نمونده ولی به اندازه همه اونایی که ریخته تی ال سی زده
به سلامتی اون دانشجوهایی که قدشون کوتاهه و ستونای کروماتوگرافیشون بلند! که نصفه روز رو مجبورن رو بنچ باشن
به سلامتی هر چی دانشجوی شیمی که براش فرقی نمیکنه هوای شهر آلوده باشه یا نباشه ! بهر حال هر وقت از آزمایشگاه میاد بیرون یه نفس عمیق میکشه!
به سلامتی اون دانشجوی شیمی که خودش بوی تیول و فنول میده و دلش بوی گل به سلامتیه اون دانشجوهای دل گنده ای که شب دفاعشون رسیده ولی طیفاشون نرسیده
به سلامتیه دانشجوهای شیمی که از همه دانشجو ترن ولی اگه صد تا روز دانشجو بیاد و بره حواسشون نیست !!!

استاد احسان فريدوني (فوق ليسانس شيمي معدني)


دانشگاه از نگاه شيميست

دانشگاه را می‌توان به مثابه کمپلکس فعال در نظر گرفت. مواد اولیه همان پشت کنکوری‌ها می‌باشند که پس از انجام یک سری واکنشها و فعل و انفعالات کنکوری و تو سروکله هم زدن بالاخره باصرف پول آزاد به این سطح از معلومات می‌رسند که بتوانند کمپلکس فعال دانشگاه را تشکیل دهند. البته میزان پول آزاد مواد اولیه‌ای که کمپلکس آزاد اسلامی را تشکیل می‌دهند بیشتر از انواع کمپلکس‌های دولتی است و این امر باعث تصعید گاز «فخریک تکبر» در مراحل اولیه

تشکیل کمپلکس می‌شود. اما پس از گذشت چندین ترم (واحد زمانی کمپلکس دانشگاه) و پیاده شدن مالی٬ از میزان این گاز کاسته می‌شود ولی هیچ‌وقت صفر نمی‌شود یعنی حد تصعید گاز به سمت صفر میل می‌کند. صرفنظر از نوع کمپلکس ٬ میزان ماندگاری (Stability) دانشجویان کمپلکسی در این حالت به شرایط و عوامل زیر بستگی دارد:

۱- هرچه رشته تحصیلی(major) از درجه سختی بالاتری برخوردار باشد٬ ماندگاری کمپلکس نیز بیشتر است.

۲- ماندگاری کمپلکس فعال تا حدود زیادی (٪۹/۹۹) به میزان خواست اساتید (Teachers want) یا همانt.w بستگی دارد. بدین‌صورت که اگر t.w منفی باشد یعنی استاد نخواهد نمره پاسی بدهد ماندگاری در حالت کمپلکس نیز افزایش می‌یابد.

۳- قدرت پاچه‌خواری دانشجو (Eating foot power) که به صورت e.f.p نشان داده می‌شود با میزان ماندگاری کمپلکس نسبت معکوس دارد. یعنی هر چه میزان e.f.p بیشتر باشد به همان نسبت طول عمر کمپلکس کوتاه‌تر می‌شود.

۴- اشک و التماس در طول عمر کمپلکس کوچک‌ترین تاثیری ندارد.

۵- فاکتور ثابتی نیز با نام «ضریب تقلب» در سالیان اخیر مطرح شده‌است که این عامل به صورت صددرصد به سایر تشکیل دهنده‌های کمپلکس که در محدوده دید عامل مورد نظر قرار دارند بستگی دارد.

پس از پایان عمر کمپلکس دانشگاه که برای رشته‌های کارشناسی دست‌کم هفت ترم و درنهایت سی چهل ترم است٬ دانشجویان تشکیل دهنده کمپلکس به صورت گروه های مزدوج که متشکل از یک پسر و یک دختر می‌باشد کمپلکس را ترک می‌کنند و این چرخه کماکان ادامه دارد. البته بعضی از این گروه‌ها به دلایل مختلف از جمله عدم تفاهم متقابل٬ عدم صرف پول آزاد کافی٬ دخالت به‌موقع کمیته انضباطی و ... در همان مراحل اولیه متلاشی می‌شود.


زن و مرد از ديدگاه علم شيمي

مواد لازم برای تهیه زن :

1.اكسيد اسكناس

2.نيترات ا تومبيل لوكس

3. 10 كيلو طلاي 24 عيار

4. گاز عشوه

5. چرب زباني به عنوان كاتاليزور

مواد لازم برای تهیه مرد:

1.مقداري اسيد دروغگويي

2.سولفات مكاري

3.سولفور كلك

4.كلريد غرور

5.نيترات وقاحت

6.كلرات خساست
     
  
زن

 
جمله هاي زيباي شيمي

هر یک از جمله‌هایی که در پی می آید، اشاره‌ای به یکی از عنوان‌های درسی شیمی است. اگر بتوان برای هر نکته، جمله‌ی مانند این نمونه‌ها فراهم کرد، مفاهیم درسی به شکلی ماندگارتر در ذهن دانش‌آموزان باقی می ماند و اثر چشم‌گیرتری بر آن‌ها و زندگیشان خواهد داشت.

● جنس زغال و الماس هر دو از کربن است. این، به رفتار اتم‌های کربن بستگی دارد که به زغال تبدیل شوند یا الماس شوند. زمانی که می توان الماس بود، چرا زغال باشیم؟

● فلوئور با اراده‌ترین عنصر است. او حتی آرگون تنبل را به انجام واکنش وادار می کند. (اشاره به مولکول ArF4 و ArF6).


تعریف شاخه های مختلف شیمی:

شیمی فیزیک: تلاش مذبوحانه برای به کار بردن عبارت y=mx+b در مورد هر پدیده ای در جهان

شیمی آلی: تلاش برای تبدیل ترکیبات بدبو به مقاله های تروتمیز در مجله ها

شیمی معدنی: تلاش برای مفید نشون دادن چیزهایی که بعد از استفاده ی شیمی دانان آلی و تجزیه از جدول تناوبی باقی می مونه

مهندسی شیمی: تلاش برای پول درآوردن از کارهایی که شیمی دانان آلی، معدنی و تجزیه صرفا برای تفریح انجام میدن.


یه روز یه فیزیکدان، یه زیست شناس و یه شیمی دان که شنا بلد نبودن برای اولین بار میرن به اقیانوس.
فیزیک دان میگه: "من میخوام درباره فیزیک امواج تحقیق کنم." و میپره تو آب و دیگه برنمی گرده.
زیست شناس میگه: " من میرم درباره گیاهان کف اقیانوس تحقیق کنم." و اونم به سرنوشت فیزیک دان دچار میشه.
شیمی دان چند ساعتی منتظر میشه و بعد توی دفترچه گزارشش مینویسه: " 1- آب دریا فیزیکدان ها و زیست شناس ها را در خود حل می کند. ..."


- اگه گفتین اون کدوم عنصره که حاضره از جدول تناوبی پاک بشه، ولی با کربن هم خونه نشه؟
-جواب: تنگستن(W)

-میدونید با عنصرهای آهن، نیکل و پتاسیم چه سلاحی می شه ساخت؟
-چاقو (KNiFe)


-یه شیمی دان میره به یه داروخانه و میگه: ببخشید. میشه یه بسته " استیل سالیسیلیک اسید " بهم بدین؟
داروفروش میگه: منظورتون آسپیرینه؟
شیمی دان میگه: اوه، بله بله، این اسم لعنتی هیچ وقت یادم نمیمونه.

-میدونید فرق یه آشپز و یه شیمی دان چیه؟
-یه شیمی دان هیچ وقت جرات نمی کنه قاشقشو لیس بزنه.



دانشجوی رشته شیمی از استادش پرسید : ببخشید اولین عنصری که توسط بشر کشف شد چی بود ؟
استاد گفت : معلوم نیست شاید هم بنده نمی دونم
دانشجویی دیگر بلافاصله گفت :استاد من می دونم اولین عنصر طلا بوده که توسط حضرت آدم کشف شده
استاد با تعجب پرسید : تو کتاب تاریخ علم نوشته ؟
دانشجو با خونسردی گفت :نخیر خودم فهمیدم چون اگه طلا نبود حضرت آدم هرگز نمی تونست با حوا ازدواج کنه !!!


یه روز در کلاس آزمايشگاه شیمی استاد شیمی درباره خواص اسیدها توضیح می داد و گفت: خوب حالا من این سکه نقره رو میندازم توی این محلول اسیدی . بچه ها آیا حل خواهد شد؟یکی از بچه ها: نه آقا!
استاد: می تونی توضیح بدی چرا نقره در این اسید حل نمیشه
دانشجو:چون اگه حل می شد شما نمی انداختینش توی اسید!!!!!!


یک شیمیدان كه از شاخه علوم تجربي درس خونده در طول هفته چند بشر می شوره؟
-هیچی؟؟!!!
کاملا درسته ، چون این کار بچه هاي صنايع شيمياييه!
     
  
صفحه  صفحه 2 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
علم و دانش

رشته صنایع شیمیایی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA