انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

رشته صنایع شیمیایی


زن

 
زندگی نامه لاووازیه

لاووازيه را پدر علم شيمي ميدانند و اين دلايل متعددي دارد، از جمله آنكه او براي نخستسن بار از نامهايي با قاعده براي عناصر وچند ماده مركب استفاده كرد.گر چه لاووازيه در موارد ديگري نيز در پيشرفت شيمي سهم داشت ولي برجسته ترين كار او نشان دادن، اهميت اندازه گيري بسيار دقيق وزني در تغييرات شيميايي بوده است.اين كار لاووازيه آغاز فرايند استقرار شيمي به صورت يك علم كمي است.

لاووازيه با وجود موفقيت در كار دچار مشكلات و ياس فراوان بود.بزرگترين هدف او كشف يك عنصر جديد بود كه هرگز تحقق نيافت.با اتهام به اينكه كار ديگري را از آن خود كرده است اعتباري را كه همكارانش براي او قائل بودند تاحدي از دست داد.در سال1768در يك شركت خصوصي كه از طرف دولت فرانسه كه براي اجير جمع آوري ماليات بود نيم ميليون فرانك سرمايه گذاري كرد ودرآمد آن را (حدود100000فرانك در سال)براي ادامه تحقيقاتش به كار گرفت. او در جمع آوري ماليات فعاليت چنداني نداشت، با وجود اين در جريان انقلاب فرانسه به عنوان يك «مستاجرماليات محاكمه» شد و همراه پدر زن و ديگر مستاجران مالياتي در 8 مه سال 1794درست دوماه پيش از پايان انقلاب،به وسيله گيوتين اعدام شد.
     
  
زن

 
زندگی نامه پروست

صحت نتيجه گيري پروست بارها براي بسياري از مواد مركب با توجه به فرمول آنها تاييد شد،ولي پذيرش آن به علت اختلاف نظر به تعويق افتاد.كنت كلود لويي برتوله(1822-1748)،شيميدان و پزشك برجسته فرانسوي معتقد بود و با تمام قوت استدلال ميكرد كه ماهيت نهايي يك محصول با مقدار موادي كه در آغاز واكنش بر هم اثر ميكنند معين شود.مجادله بين پروست و برتوله بالا گرفت ولي اندازه گيريهاي دقيق مويد نظر پروست بود.پروست نشان داد كه برتوله تجزيه هاي غير دقيق به عمل آورده و مواد مركبي را كه دردست داشته به قدر كافي خالص نكرده، و اين دو خطاي بزرگ در شيمي است.

پروست بر خلاف لاووازيه توانست از انقلاب فرانسه جان سالم به در برد.او به اسپانيا گريخت و در شهرمادريد تحت سرپرستي شارل چهارم پادشاه اسپانيا به عنوان يك شيميدان به كار پرداخت. اما وقتي ارتش ناپلئون شارل چهارم را خلع كرد آزمايشگاه پروست تاراج شد و كار او به پايان رسيد.پروست بعدها به ميهن بازگشت و تا پايان عمر از كار بركنار شد.
     
  
زن

 
زندگی نامه جان دالتون

لاووازيه را پدر اندازه گيري در شيمي و دالتون را پدر تئوري شيمي ميدانند. دالتون مردي محترم و كواكري پارسا بود كه به خاطر كارش حسن شهرت يافت. او اندازه گيري هاي دقيق به عمل مي آورد جزئيات پژوهش خود را ثبت و آنها را به طوري قاطع كننده در نوشته هاي خود بيان ميكرد.اما سخنران خوبي نبود و به عنوان يك مدرس پذيرفته نشد او در حالي كه فقط 12 سال داشت در يك مدرسه كواكري به آموزش پرداخت.او يك قانون اساسي فيزيك يعني قانون فشار جزئي گازها را كشف كرد و به تاسيس انجمن بريتانيايي براي پيشرفت علم كمك كرد.او بيشتر از 20000ياداشت درباره هواشناسي داشت.وقتي دالتون 66 ساله بود بعضي از مريدان او درصدد برآمدند كه او را به شاه ويليام چهارم معرفي كنند.دالتون به دليل اينكه لباس در بار را نمي پوشيد از اين امر امتناع كرد.چون اوداراي درجه دكتري از دانشگاه اكسفورد بود ردايي سرخ رنگ داشت كه براي چنين كاري مناسب مينمود ولي كواكر نبايد لباس سرخ رنگ ميپوشيد.اما دالتون كوررنگ بوده و رنگ سرخ را خاكستري ميديده بنابراين با لباس سرخ رنگ كه از نظر خودش خاكستري بوده به دربار رفت. اين انسان برجسته در واقع نخستسن كسي بود كه كوررنگي را توصيف كرد.او با وجود فضايلي كه داشت از شهرت و افتخار پرهيز ميكرد و مدعي بود كه هرگز وقتي براي ازدواج نداشته است!
     
  
زن

 
زندگی نامه مندلیف

مندليف چهارمين فرزند يك معلم بود كه در شهر توبولسك واقع در سيبري زاده شد.با نابينا شدن پدر ، سرپرستي خانواده را مادر خانواده كه مدير يك كارخانه شيشه سازي بود بر عهده گرفت. او در سال 1848 هزاران مايل راه زميني را طي كرد تا شايد فرزند خود را كه علاقمند به علوم بود ، در دانشگاه مسكو ثبت نام كند. به علت انتساب به سيبري از ورود مندليف به دانشگاه جلوگيري شد. مادر با آخرين اندوخته هايش او را به سن پترزبورگ برد و در سال 1850 موفق به ثبت نام او در دانشكده تربيت معلم آن جا شد.در همان سال مادر بدرود حيات گفت و فرزندش پنج سال بعد با دريافت يك مدال طلا در رشته علوم طبيعي فارغ التحصيل شد.مندليف در سال 1887 ضمن اهداي نخستين كتاب شيمي خود به مادرش چنين نوشت: ((او الگويي براي آموزش و عشق ورزيدن بود.براي فراهم نمودن امكانات تحصيل فرزندش ، آخرين اندوخته ي مالي و توان بدني خود را نثار او كرد)).
     
  
زن

 
سیستم متریک si

اندازه گيري و محاسبه تنها هنگامس سودمند است كه همه ي مردم در سراسر جهان بر گزارش و ارايه يافته هاي خود از يكاي يكساني استفاده كنند. از اين رو دانشمندان همه كشور ها ، اندازا گيري هاو محاسبه خود را با سيستم متريك گزارش ميدهند.

بيش از صد سال پيش يكاهاي متريك براي نخستين بار در فرانسه معرفي شدند.اما شكل جديد اين سيستم از سال 1960ميلادي به اين سو، در سراسر جهان به كار ميرود.اين سيستم بين المللي كه SI ناميده ميشود در كشور ما نيز پذيرفته شده است.متر )Mيكاي اندازه گيري طول) كيلو گرم(Kgيكاي اندازه گيري جرم) و ثانيه(Sيكاي اندازه گيري زمان)براي شما يكا هاي آشنايي هستند.اما پاسكال(Paيكاي اندازه گيري فشار)، ژول(Jيكاي اندازه گيري انرژي)و مول (molيكاي اندازه گيري مقدار ماده) نيز جزء اين سيستم هستند.

افزون بر يكا هاي SI از يكا هاي غير SI بسياري در صنعت شيمي استفاده ميشود.درجه سلسيوس(C يكاي اندازه گيري دما) ليتر(Lيكاي اندازه گيري حجم) و كالري(calيكاي اندازه گيري انرژي) از جمله يكه هاي مهم غير SI در شيمي هستند.
     
  
زن

 
تجزیه گاز های گل خانه ای
در اين روش شيمي‌دانان عنصر فلوئور موجود در تركيبات كربني را مورد هدف قرار داده‌اند.



رخي از مهمترين گازهاي گلخانه‌يي دست ساز انسان در عين حال در زمره دسته‌اي از مواد شيميايي هستند كه بسيار به سختي نابود مي‌شوند و نيز مقاومترين موادي هستند كه وارد محيط زيست مي‌شوند.

دانشمندان در گزارشي كه در مجله ساينس منتشر شده اعلام كردند كه توانسته‌اند به روش خاصي اين گازها را وادار به واكنش شيميايي كرده و آن‌ها را به تركيباتي بي‌خطر و مطبوع تبديل كنند.

اين يافته راه را به سوي كشف شيوه‌اي نوين براي از ببين بردن و معدوم كردن چنين گازهاي زيان آوري هموار خواهد كرد.

با روش جديد، مولكول هيدروفلوئوروكربن به تركيبي تبديل مي‌شود كه ديگر گاز گلخانه‌يي نيست. اين تحقيقات از سوي دانشمندان دانشگاه برانديز در ماساچوست انجام گرفته است
     
  
زن

 
گزارش کار تیتراسیون اسید و باز

مقدمه

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

تیتراسیون اسید-باز

تیتر کردن از روش‌های تجزیه حجمی است. در تجزیه حجمی ابتدا جسم را حل کرده و حجم معینی از محلول آن را با محلول دیگری که غلظت آن مشخص است که همان محلول استاندارد نامیده می‌شود، می‌سنجند. در تیتراسیون محلول استاندارد به‌طور آهسته از یک بورت به محلول حاوی حجم مشخص یا وزن مشخص از ماده حل شده اضافه می‌شود.

افزایش محلول استاندارد ، آنقدر ادامه می‌یابد تا مقدار آن از نظر اکی‌والان برابر مقدار جسم حل شده شود. نقطه اکی‌والان نقطه ای است که در آن ، مقدار محلول استاندارد افزوده شده از نظر شیمیایی برابر با مقدار حجم مورد نظر در محلول مجهول است. این نقطه را نقطه پایان عمل از نظر تئوری یا نقطه هم ارزی نیز می‌گویند.

روش تیتر کردن

در عمل تیتر کردن ، محلول استاندارد را از یک بورت به محلولی که باید غلظت آن اندازه گرفته می‌شود، می‌افزایند و این عمل تا وقتی ادامه دارد تا واکنش شیمیایی بین محلول استاندارد و تیتر شونده کامل شود. سپس با استفاده از حجم و غلظت محلول استاندارد و حجم محلول تیتر شونده ، غلظت محلول تیتر شونده را حساب می‌کنند.
تشخیص نقطه اکی‌والان

نقطه اکی‌والان در عمل بوسیله تغییر فیزیکی ( مثلا تغییر رنگ ) شناخته می‌شود. نقطه ای که این تغییر رنگ در آن روی می‌دهد، نقطه پایان تیتر کردن است. در تیتراسیون اسید و باز شناساگرها برای تعیین زمان حصول نقطه اکی‌والان بکار می‌روند. تغییر رنگ معرف ، نشانگر نقطه پایانی تیتراسیون می‌باشد

انواع تیتر کردن

بر حسب واکنش‌هایی که بین محلول تیتر شونده و استاندارد صورت می‌گیرد، تجزیه‌های حجمی (تیتراسیون) به دو دسته تقسیم می‌شوند:

روش‌هایی که بر اساس ترکیب یون‌ها هستند. یعنی تغییر ظرفیت در فعل و انفعالات مربوط به آن صورت نمی‌گیرد. این روش‌ها عبارت اند از:

واکنش‌های خنثی شدن یا واکنش‌های اسید و باز

واکنش‌های رسوبی

واکنش‌هایی که تولید ترکیبات کمپلکس می‌کنند.

روشهایی که بر اساس انتقال الکترون هستند؛ مانند واکنش‌های اکسایش و کاهش

تیتر کردن واکنش های اسید و باز یا خنثی شدن

تیتر کردن ، عبارت است از تعیین مقدار اسید یا باز موجود در یک محلول که با افزایش تدریجی یک باز به غلظت مشخص یا بر عکس انجام می‌گیرد. موقعی که محلول یک باز دارای یونهای -OH است به محلول اسید اضافه کنیم، واکنش خنثی شدن انجام می‌شود:



هدف آزمایش: تعیین غلظت اسید



مواد موردنیاز:

پتاسیم هیدروژن فتالات

فنول فتالئن

سود سوزآور

اسید کلریدریک



وسایل مورد نیاز:

پایه

بورت

پیپت حباب دار

قطره چکان

ارلن





گزارش کار:

قبل از شروع آزمایش وسایل موردنیاز را برداشته ، ابتدا بورت را بوسیله ی آب معمولی ( بدلیل نبود آب مقطر)

می شوییم.

سپس بعد از آماده کردن محلول سود آن را تا صفر بورت پر می کنیم.

بورت که هنوز دارای مقادیر زیادی حدود 30 میلی لیتر محلول سود است.

بعد از انجام معادلات حدود 10 میلی لیتر اسید کلریدریک را درون ارلن ریخته و سپس 1 قطره فنل فتالین بوسیله ی قطره چکان می افزاییم در مرحله ی بعد ارلن حاوی محلول اسید و فنل را زیر بورت قرار می دهیم و شیر بورت را طوری باز می کنیم که قطره قطره محلول سود در ارلن بریزد و در حین رخیتن محلول ارلن را با حرکت دورانی تکان می دهیم. که پس از 7 میلی لیتر سود مصرف شده از بورت محلول اسید ما تغییر رنگ کرده و به صورتی کم رنگ تبدیل شد.

محاسبات:

















..........................

نتیجه آزمایش: بوسیله ی دو آزمایش تیتراسیون (خنثی کردن اسید و باز) نرمالیته های مورد نظر مجهول بدست آمد.
     
  
زن

 
تفاوت نقطه ی هم ارزی با نقطه ی پایاینی؟

نقطه ی اکی والان یا نقطه هم ارزی نقطه ای است که در آن اسید و باز یکدیگر را کاملاً خنثی می کنند

به عبارت دیگر نقطه پایانی نقطه ای است که شما تیتراسیون رو متوقف می کنید ولی نقطه هم ارزی نقطه ای است که اکی والان های اسید و باز با هم برابر می شود و ممکن است این نقطه دیرتر یا زودتر از نقطه ی پایانی باشد اما هنوز رنگ محلول تغییر نکرده باشد.

نقطه پایانی ازروی تغییر رنگ شناساگر تعیین می شود اما

نقطه هم ارزی از روی نمودار های سنجش حجمی تعیین می شود.

در نقطه هم ارزی اسید و باز بطور کامل همدیگر را خنثی کرده اند.در این نقطه نه اسید نه باز هیچکدام واکنش دهنده ی اضافی نیستند . در محلول نمک وآب وجود دارد.

اما در نقطه پایانی امکان دارد اسید وباز همدیگر را کاملا خنثی نکرده باشند.زیر دامنه تغییر رنگ PH برای شناساگرها متفاوت است. ممکن است در یک سنجش حجمی اگر از شناساگرهای متفاوت استفاده شود امکان دارد نقطه های پایانی یکسانی بدسیت نیاید اما نقطه هم ارزی همیشه یک نقطه است
     
  
زن

 
چند نکته برای دوستان صنایع شیمیایی


1-حتما جدول تناوبی رو حفظ کنید ، در کنکور بسیار با این قسمت سروکار دارید و حتی در دانشگاه بسیار عالی هستش.

2- برای خواندن درس برای کنکور 91 هنوز وقت هست. حتی بعد از عید هم می شه برای کنکور خوند ، چندتا از دوستان من فقط 3 ماه مونده به کنکور کتاب ها رو خوندن و دانشکده های روزانه قبول شدند ، اصلا هم با هوش نبودند ، و فقط و فقط پشتکار داشتند.

البته این رو هم نمی گم که حالا شما سهل انگاری کنید و 2 ماه آخر بخونید، از همین الان بخونید هم فشار کمتری برای درس خوندن رو شما هست ، و هم بعد ها لازم نیست که روزانه 16 + 17 ساعت کتاب بخونید.


3-حتما کتاب شیمی عمومی رو مطالعه کنید ، چون اگه شیمی عمومی رو خوب یادنگیرید در درس های دیگه با مشکل مواجه خواهید بود.

4-فقط به کتاب های درسی خود اکتفا نکنید و دیگر کتاب های شیمی و مقالات ، مجله های و حتی مطالب اینترنت درباره شیمی رو هم مطالعه کنید.
     
  
زن

 
خواص شيميايي و فيزيكي كلر و ایمنی کار با گاز کلر
كلر در شرايط محيط به شكل گاز، به رنگ زرد متمايل به سبزبابوي تند و نافذ بوده و حدود 2.5 سنگين تر از هواست و بنابراين در هواي ساكن ، نزديك سطح زمين قرار مي گيرد . گاز كلر ماده اي است سمي كه به سيستم تنفسي صدمه زده و درصورت بالا بودن غلظت آن درمحيط باعث خفگي ومرگ مي گردد.

بوي تند گاز كلر از غلظت حدود ppm 3 ( سه ميلي ليتر در متر مكعب هوا ) قابل تشخيص از طريق استشمام است و غلظت ppm 15آن باعث سرفه هاي شديدو تنگي نفس مي شود.غلظت ppm 50 يا بالاترآن باعث خفگي مـي گردد. گاز كلر مرطوب بر روي آهن و اكثر فلزات خوردگي شديد دارد كه اين خاصيت اكثراً باعث پوسيدگي و سوراخ شدن خطوط انتقال و مخازن بدليل ورود رطوبت به داخل آ نها ميگردد .



نكات ايمني :

در اين نكات ايمني مرتبط با سيلندرهاي پر در مراحل حمل ، نگهداري ومصرف مورد بررسي قرار مي گيرد .


     
  
صفحه  صفحه 3 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
علم و دانش

رشته صنایع شیمیایی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA