انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 9 از 19:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  18  19  پسین »

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟


مرد

 
آیا میدانیدچه تعداد ستاره در آسمان شب قابل مشاهده است؟

هنگام شب، وقتی به آسمان نگاه می کنیم، به نظرمان مسلم می رسد که آن چه می بینیم واقعاً در همان لحظه وجود داشته باشد درحالی که چنین نیست. به عنوان مثال 2 ثانیه طول می کشد تا سیگنال های نور به فضاپیمای آپولو برسند و برگردند. بنابراین تآخیری دو ثانیه ای در هنگام ارتباط با با فضانوردان آپولو وجود دارد.

ارتباط با مریخ نوردها با تأخیر چند دقیقه ای صورت می گیرد. این میزان تأخیر برای این که یک انسان در مریخ نورد به طور دستی فرامین را اجرا کند خیلی زیاد است. برای همین مریخ نوردها با خلبان رباتی هدایت می شوند.

اگر به فراتر از منظومه شمسی برویم، فاصله ستاره ها به سال نوری سنجیده می شوند که به این معنی است که باید به واحد سال نوری در زمان به عقب برگردیم تا یک جسم دور را ببینیم. پس چگونه بفهمیم آن چیزی که می بینیم با آن چه که واقعاً وجود دارد منطبق است یا نه؟

وقتی به آسمان نگاه می کنیم چه تعداد از ستاره های قابل مشاهده از زمین هنوز هم وجود دارند؟ از آن جایی که صدها، هزاران و یا حتی میلیون ها سال نوری طول می کشد تا نور از بسیاری از آنها به زمین برسد، پس آیا ممکن است بسیاری از ستاره هایی که ما الان می بینیم در واقع قرن ها یا هزاران سال پیش سوخته و یا منفجر شده باشند و یا نور برخی از ستارگان کنونی هنوز به ما نرسیده باشد؟
     
  
مرد

 
آیا میدانید مدت زمانی که می توان در فضا زنده ماند چقدر است ؟

رفتن به فضا ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد، اما واقعیت این است که فضانوردان سال ها آموزش های وسیعی– هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی – می بینند تا سفر آنها از سیاره زمین به هر جای دیگری ممکن شود. هر وقت به اکتشافات فضایی فکر می کنیم تصاویری از مردانی به ذهنمان متبادر می شود که سر تا پا در لباس سفید پوشیده شده اند و کلاهی مانند تنگ ماهی بر سر دارند.

حقیقت هم این است که لباس های فضایی برای بقا در خارج از زمین بسیار حیاتیند و بدون آنها فضانوردان نمی توانند مدت زیادی زنده بمانند.

این که به طور دقیق چه مدت می توان بدون لباس فضانوردی در خلأ زنده ماند مشخص نیست. هرچند دانشمندان حدس می زنند که حدود یک تا دو دقیقه طول می کشد تا در هم شکسته شدن بدن شروع شود. در حالی که در فیلم های سینمایی یا مجموعه های تلویزیونی می بینیم که فضانوردان منفجر یا منجمد می شوند و می میرند یا بلافاصله مرگ را تجربه می کنند، اما در عالم واقعیت قضیه کمتر ترسناک است -البته فقط کمی.

آن طور که اخترشناسان سازمان فضا ناسا توضیح می دهند، مشکلات جزئی مختلف (آفتاب سوختگی، احتمالاً "خمیدگی و چنبره شدن"، برخی از تورم های پوستی و بافت زمینه ای [خفیف ، برگشت پذیر و بدون درد] پس از ده ثانیه یا بیشتر شروع می شود. همچنین فرد هشیاریش را به خاطر فقدان اکسیژن از دست می دهد.

آسیب ها جمع می می شوند و پس از شاید یک یا دو دقیقه او می میرد.البته چنان که گفته شد واقعاً مشخص نیست که بعد از چه مدت فرد می میرد.

قطعاً کسی توصیه نمی کند افراد بدون محافظت به داخل فضا شناور شوند، اما در هر حال اگر حادثه ای رخ دهد، فضانوردان از فرصتی مناسب برخوردارند تا پس از قرار گرفتن در معرض خطر به سرعت بتوانند پناهگاهی برای خودشان پیدا کنند و به بقا ادامه دهند.
     
  
مرد

 
آیا میدانیدچگونه می توان جهان را از گرسنگی نجات داد؟

جمعیت کره زمین پیوسته در حال افزایش است. به طوری که این جمعیت در سال 1930 میلادی تنها دو میلیارد نفر بوده. در سال 1990 این جمعیت به 5.3 میلیارد نفر رسیده و در سال 2000 از مرز شش میلیارد نفر گذشته. پیش بینی می شود که جمعیت کره زمین در سال 2010 از مرز 8.5 میلیارد نفر نیز بگذرد.

بیش از سه چهارم جمعیت کره زمین در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند و متأسفانه سهم عمده افزایش جمعیت نیز مربوط به همین کشورهاست. این در حالی است که امروزه این کشورها با مشکل گرسنگی و سوء تغذیه روبرو هستند. آمار منتشر شده از سوی فائو (سازمان توسعه کشاورزی ملل متحد) نشان می دهد که در حال حاضر 20 درصد جمعیت این کشورها دچار سوءتغذیه اند و افزایش جمعیت در آنها به معنای افزوده شدن بر تعداد گرسنگان است.

هم اکنون بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت کره زمین دچار سوءتغذیه اند. در این رابطه تعداد زیادی از دانشمندان و متخصصان علم زراعت اعلام کرده اند که گرسنگی کنونی بشر بیشتر به دلیل توزیع ناعادلانه غذاست و چنانچه روند افزایش جمعیت ادامه یابد، بر تعداد گرسنگان افزوده می شود. این موضوع در کشورهای آفریقایی حادتر است و دلیل آن برخوردار نبودن آن کشورها از شرایط اقلیمی مناسب است.

سازمان های بین المللی نظیر سازمان ملل و فائو بر اساس نظرات کارشناسان کشاورزی، افزایش تولید غذا را تنها راه حل مشکل گرسنگی مخصوصاً در کشورهای در حال توسعه می دانند. این حرف به این معناست که لازم است سرمایه گذاری بیشتری در تولید غذا انجام شود. اگر قرار باشد عرضه غذا به صورت کنونی انجام شود، این کشورها بایستی تا 30 سال آینده حداقل 60 درصد به میزان تولیدات کشاورزی خود بیفزایند و روی هم رفته در سطح جهانی طی 20 سال آینده تولید غذا باید دو برابر شود. البته اگر تولید غذا افزایش یابد، ولی افراد همچنان قدرت و توان خرید غذا را نداشته باشند، مشکل گرسنگی همچنان باقی می ماند.

در این میان افزایش تولید غلات از مهم ترین راه حل ها برای مشکل گرسنگی است.

غلات از مهم ترین گیاهان سطح زمین و تأمین کننده 70 درصد غذای مردم کره زمین است. گندم و برنج دو غله مهمند و 70 درصد انرژی مورد نیاز بشر از غلات تأمین می شود. از 350 هزار گونه گیاهی موجود در زمین تاکنون تنها 150 گونه به عنوان گونه های غذایی مورد استفاده قرار گرفته. از این تعداد تنها 15 گونه گیاهی در سطح تجارتی تولید و به بازارهای جهانی عرضه می شود. با توجه به جایگاه غلات در این گونه ها، غلات پلی بین انسان و گرسنگی است. گندم در تأمین پروتئین برای بشر با مجموع پروتئین گوشت و تخم مرغ برابری می کند. از این نظر غلات به علت ویژگی خاصشان هیچ جایگزینی در آینده نخواهند داشت.

اما موضوع این است که تمامی زمین های مناسب برای کشاورزی، زمین هایی که در آنها کشت و کار نمی شود و حتی زمین های کم استعداد همه باید زیر کشت برود. در حالی که گزارش فائو نشان می دهد سالانه پنج تا هفت میلیون هکتار از اراضی زراعی در اثر عوامل نامساعد طبیعی یا غیر طبیعی از بین می رود. عوامل اصلی که باعث از بین رفتن این زمین ها می شود عبارتند از: فرسایش، شوری آب، ایجاد بزرگراه ها و توسعه جنگل کاری ها.

اما پیش بینی می شود که تا سال 2020 در حدود 150 تا 360 میلیون هکتار از زمین های زراعی که به دلایلی کشت در آنها غیرممکن بوده قابل کشت ش
     
  
مرد

 
آیا میدانید: امن ترین رنگ ماشین سفید است.

آیا میدانید: قدیمی ترین کلمه در زبان انگلیسی “شهر” است.

آیا میدانید: انگور در ماکروویو منفجر میشود .

آیا میدانید: پرده ونیزی در ژاپن اختراع شد .

آیا میدانید: بنای تاج محل در هند به طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده

آیا میدانید: عقرب زیر نور ماوراء بنفش میدرخشد .

آیا میدانید: آمریکایی ها ۳۵۰۰۰ تن ماکارونی در سال میخورند .

آیا میدانید: اسیدهای معده موجود در معده مار می تواند استخوان ها و دندان ها را هضم کند.

آیا میدانید:شما در موقع خواب کالری بیشتری میسوزانید تا تماشای تلویزیون .

آیا میدانید: به ازای هر انسان ۲۰۰ میلیون حشره وجود دارد .
     
  
مرد

 
آب داخل یک لیوان در فضا یخ می زند یا به جوش می آید؟



⊕ اگر موقعیتی پیش بیاید که به یک پیک نیک در فضا بروید، برای آب یا نوشیدنی ای که به همراه می برید چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ این است که زمانی که آب مایع را به فضا می برید مدت زیادی مایع نمی ماند.

⊕ با این حساب کدام یک از این اتفاق ها برایش رخ می دهد: منجمد می شود و یا به جوش می آید و بخار می شود؟

برای فهمیدن پاسخ این پرسش باید به دو جنبه این قضیه فکر کنید. از یک طرف به فضای بسیار سردی فکر کنید که در حد زیر نقطه انجماد آب است. از سوی دیگر می دانیم که فضا خلأ است، بنابراین انتظار فشار پایین دارید که باعث می شود آب به جوش آید و بخار شود.

بنابراین در کمال تعجب آب داخل لیوان هم به جوش می آید و هم یخ می زند. درواقع اول به جوش می آید و سپس یخ می زند.

ما جواب این پرسش را به این دلیل می دانیم که فضانوردان وقتی در مأموریت اند در تماس با فضا هستند به همین دلیل با یک نمونه عملی سروکار داریم و آن هم ادرار فضانوردان است!

هنگامی که فضانوردان در فضا ادرار می کنند و آن را در فضا رها می سازند، ادرار به سرعت می جوشد و بخار می شود، بعد بلافاصله با تصعید یا متبلور شدن به طور مستقیم از گاز به جامد تبدیل می شود و در واقع به بلورهای ریز ادرار تبدیل می گردد.

یک فضانورد در همین رابطه می گوید:

هنگامی که فضانوردان در مأموریت هستند و ادرار می کنند و آن را به داخل فضا می ریزند، به شدت می جوشد. سپس بخار بلافاصله به حالت جامد در می آید (فرایندی که به عنوان تصعید شناخته می شود) و در پایان ابری از بلورهای بسیار ریز یخ زده به وجود خواهد آمد.

ادرار به طور کامل از آب نیست، با این حال ما انتظار داریم همین روندی که در رابطه با فضولات فضانوردان رخ می دهد برای یک لیوان آب هم پیش بیاید.

البته این را هم بگوییم که گرما و سرما در فضا معنی ندارد زیرا دما میزان حرکت مولکول ها است. اگر ما ماده نداشته باشیم، چنان که در خلأ چنین است، پس دما هم نداریم.

گرمایی که به به لیوان آب می رسد به این بستگی دارد که آیا در معرض نور خورشید و یا در تماس با سطح دیگری از این قبیل است و یا در تاریکی قرار دارد. در اعماق فضا، دمای یک شیء حدود 238- سانتی گراد یا 460 - فارنهایت یا 3 کلوین است که بسیار سرد است.

می توانید به آب بر روی زمین هم دقت کنید. آب در قله کوه بسیار آسان تر از سطح دریا به جوش می آید.
     
  
مرد

 
آیا میدانیداقیانوس ها چه میزان آب و چقدر عمق دارند؟

بشر به پاسخ اين پرسش قديمي كه عمق اقيانوس ها به طور دقيق چقدر است نزديك تر شده. براساس محاسبات عمق متوسط اقيانوس ها 3682.2 متر است كه 21 تا 51 متر از برآوردهاي قبلي كمتر است.

آخرين محاسبه حدود 30 سال قبل انجام شده و اندازه گيري هاي جديد 0.3 درصد اختلاف را بين دو آمار نشان مي دهد. اين ميزان حجمي معادل حدود پنج برابر خليج مكزيك است كه ممكن است در نظري اجمالي زياد به نظر برسد ولي در واقع چنان كه گفته شد تنها 0.3 پايين تر از برآوردهاي 30 سال قبل است.

نكته جالب اين است كه دانشمندان در گذشته با استفاده از تكنيك هاي خامي كه براي اندازه گيري عمق اقيانوس ها مورد استفاده قرار مي دادند به نتايج دقيقي دست يافته اند. به عنوان مثال در سال 1888 جان موري وزنه هايي سربي از طناب يك كشتي آويزان كرد تا حجم يك اقيانوس را محاسبه كند. در آن منطقه اقيانوسي، متوسط عمق اقيانوس فقط 1.2 درصد بيشتر از رقمي بود كه چرت و اسميت از گروه تحقيقاتي كه اندازه گيري ماهواره اي انجام مي دهند مي گويند.

باشروع دهه 1920، محققان با استفاده از ژرفاسنج ها برآوردهايشان را از عمق اقيانوس به طور چشمگيري بهبود دادند.

حالا دانشمندان برآوردهايشان از عمق متوسط و حجم اقيانوس ها را با استفاده از اندازه گيري هاي ماهواره اي انجام داده اند.

البته تفاوت آمارهاي جدید با آمارهايي كه از تحقيقات قبلي به دست آمده بيانگر كاهش آب اقيانوس هاي زمين نيست. چراكه نشانه هايي كه بيانگر آن باشد كه اقيانوس هاي زمين آب از دست مي دهند وجود ندارد. بنابراين تنها توجيهي كه براي وجود تفاوت بين آمارهاي جديد با آمارهاي گذشته وجود دارد اين است كه بشر در زمينه تعيين مكان رشته كوه ها و ساير ساختارهاي زيرآب توانايي بيشتري پيدا كرده است.

به گفته یک دانشمند اندازه گيري هاي ماهواره اي نشان مي دهد كه كف اقيانوس ها برآمده تر و كوهستاني تر از آني است كه تاكنون تصور مي شد. همين طور كه اندازه گيري ها بهبود مي يابد، اندازه هايي كه از حجم اقيانوس ها به دست مي آيد كاهش نشان مي دهد.

پروژه اندازه گيري ماهواره اي همه اقيانوس هاي جهان را به طور كامل پوشش داده است. به جز بعضي از مناطق قاره قطب شمال كه با يخ پوشيده شده اند. نتيجه هم يك نقشه جهاني جديد از اقيانوس ها است.

نحوه اندازه گيري هاي ماهواره اي چنین است که رادار مبتني بر ماهواره نمي تواند كف اقيانوس را ببيند. بلكه تنها سطح اقيانوس را اندازه گيري مي كند و آن چه كه در زير سطح است را بازتاب مي دهد. براي مثال اگر يك رشته كوه زير بخش مشخصي از اقيانوس وجود داشته باشد، سطح بالاي آن به شكل برآمدگي ظاهر مي شود. به اين ترتيب براساس مجموعه اي از داده ها محل قرارگيري و ارتفاع كوه ها را برآورد مي شود.

البته اندازه گيري هاي ماهواره اي هم نقطه ضعف هاي خودشان را دارند.

يك مشكل وضوح فضايي وجود دارد مثل آن چه كه خارج از فوكوس يك دوربين است. سطح دريا اندازه گيري مي شود كه تحت تأثير كوه ها و در يك مسير تار است. اما واقعاً تنها كوه هاي بزرگ را دیده می شود وضوح 15 برابر بدتر از نقشه هاي ما از مريخ و ماه است.

به اين ترتيب محققان مي گويند كه اندازه گيري هاي بيشتري آن هم با كشتي مورد نياز است تا به اين آمارها اضافه شود و داده هاي ماهواره را تكميل كند. تاكنون دستگاه كاشف زيردريايي به وسيله امواج صوتي و ديگر ابزارها تنها از ده درصد كف دريا نقشه برداري كرده اند.

مطابق برآوردهاي نيروي دريايي آمريكا 200 سال طول مي كشد تا تنها يك كشتي (يا ده كشتي در مدت 20 سال) عمق همه اقيانوس ها را با ژرفاسنج اندازه گيري كنند و هزينه اين كار حدود دو ميليارد دلار است. ناسا بيشتر از اين رقم را در سفينه اي كه به سوي اروپا (ماه مشتري) فرستاده شده سرمايه گذاري كرده است.

البته برآوردهاي دقيق از عمق و حجم اقيانوس مي تواند به رشد ابعاد مشاهده اقيانوس و نيز مدل هاي تغيير آب و هوايي و برآوردهاي نمك در اقيانوس ها هم مرتبط باشد.
     
  
مرد

 
آیا میدانید:حیات چگونه وارد زمین شد؟

در ابتدا 10 اسید آمینه بر روی زمین وجود داشته كه در یک محیط با نمك بالا پروتئین هايي را تشكيل می دهند.

اين پروتئین ها بین 3.5 تا 3.9 میلیارد سال پیش قابليت فعالیت های متابولیک را برای اولین موجودات زنده اي كه بر روی این سیاره ظاهر شدند به وجود آوردند. اولین موجودات زنده میکروسکوپی بوده اند و ساختارهايي سلول مانند با قابليت تکثیر و تطبیق با شرایط محیطی را داشته اند.



نحوه ورود اجزاي مورد نياز براي آغاز حيات
به طوركلي اين ايده اي پذيرفته شده است كه برخی از اجزاي مهم مورد نياز برای به وجود آمدن حيات به واسطه بمباران شهاب سنگ ها به زمين وارد شده اند. اما چگونه اين اجزا سنگ هاي بی جان اوليه را به بلوک های ساختمانی حيات تبدیل كرده اند؟

یک توضیح ارایه شده این است که ماده ای شیمیایی مشابه آنی كه در حال حاضر در تمام سلول های زنده وجود دارد و برای تولید انرژی حياتي محسوب و باعث دميدن حيات مي شود با شهاب سنگ وارد زمين شده است. شهاب سنگ هاي حاوی مواد معدنی فسفري در استخرهاي اسیدی داغ مایع در اطراف آتشفشان ها فرود آمده اند.

اين مواد شيميايي فسفري غيرمعمول مي تواند زمينه به وجود آمدن انرژي مورد نياز براي ايجاد حيات بر روي زمين را به وجود آورده باشد و سپس حيات در تمام زمين توسعه يافته است.

دانشمندان مي گويند حيات بر روی زمین انرژيش را از فرآیندي به نام chemiosmosis به دست آورده که در آن ماده شیمیایی به نام آدنوزین تری فسفات (ATP)، باتری شیمیایی قابل شارژی را برای ایجاد حيات به وجود آورده است. اين ماده براي آزاد شدن انرژی مورد نیاز براي به راه انداختن واکنش های حيات و یا سوخت و ساز تجزيه شده و دوباره تشکیل می شود.

بعید است که آنزیم های پیچیده مورد نیاز برای ایجاد و شکستن ATP در هنگام تشكيل حيات بر روي زمين وجود می داشته باشد.
     
  
مرد

 

هيچ ميدانيد تخته نرد چگونه و توسط چه کسي ابداع شد و چه فلسفه زيبا و عبرت آموزي در پس آن نهان است؟ تخته نرد توسط بزرگمهر ابداع شد و اما داستان پيدايشش:

در زمان پادشاهي انوشيروان خسرو پسر قباد، پادشاه هند «ديورسام بزرگ» براي سنجش خرد و دانايي ايرانيان و اثبات برتري خود شطرنجي را که مهره هاي آن از زمرد و ياقوت سرخ بود، به همراه هدايايي نفيس
به دربار ايران فرستاد و «تخت ريتوس» دانا را نيز گماردهء انجام اين کار ساخت. او در نامه‌اي به پادشاه ايران نوشت: «از آنجا که شما شاهنشاه ما هستيد، دانايان شما نيز بايد از دانايان ما برتر باشند.. پس يا روش و شيوهء آنچه را که به نزد شما فرستاده‌ايم (شطرنج) بازگوييد و يا پس از اين ساو و باج براي ما بفرستيد». شاه ايران پس از خواندن نامه چهل روز زمان خواست و هيچ يک از دانايان در اين چند روز چاره و روش آن را نيافت، تا اينکه روز چهلم بزرگمهر كه جوانترين وزير انوشيروان بود به پا خاست و گفت: «اين شطرنج را چون ميدان جنگ ساخته‌اند كه دو طرف با مهره هاي خود با هم مي‌جنگند و هر كدام خرد و دورانديشي بيشتري داشته باشد، پيروز مي‌شود.» و رازهاي کامل بازي شطرنج و روش چيدن مهره ها را گفت. شاهنشاه سه بار بر او درود فرستاد و دوازده هزار سکه به او پاداش داد. پس از آن «تخت ريتوس» با بزرگمهر به بازي پرداخت. بزرگمهر سه بار بر تخت ريتوس پيروز شد.
روز بعد بزرگمهر تخت ريتوس را به نزد خود خواند و وسيلهء بازي ديگري را نشان داد و گفت: اگر شما اين را پاسخ داديد ما باجگزار شما مي شويم و اگر نتوانستيد بايد باجگزار ما باشيد.» ديورسام چهل روز زمان خواست، اما هيچ يک از دانايان آن سرزمين نتوانستند «وين اردشير» را چاره گشايي کنند و به اين ترتيب شاه هندوستان پذيرفت كه باجگزار ايران باشد.

تخته نرد : کره زمين
30 مهره : نشان گر 30 شبانه روز يک ماه
24 خانه : نشانگر 24ساعت شبانه روز
4 قسمت زمين : 4 فصل سال
5 دست بازي: 5 وقت يک شبانه روز
2 رنگ سياه و سپيد : شب و روز
هر طرف زمين 12 خانه دارد : 12 ماه سال
زمين بازي : اسمان
تاس: ستاره بخت و اقبال
گردش تاس ها : گردش ايام
مهره ها: انسان ها
گردش مهره در زمين: حرکت انسان ها (زندگي )
برداشتن مهره در پايان هر بازي : مرگ انسان ها
اعداد تاس :
1 : يکتايي و خداپرستي
2 : اسمان و زمين
3 : پندار نيک ؛ گفتار نيک ، کردار نيک
4 : شمال ، جنوب، شرق، غرب
5: خورشيد ؛ ماه ، ستاره ، اتش ، رعد
6 : شش روز افرينش



در مجسمه هایی که برای یادبود سربازها میسازند:
اگر 2 پای اسب بالا باشد آن سرباز در میدان جنگ کشته شده.
اگر 1 پای اسب بالا باشد سرباز بر اثر جراحات ناشی از جنگ مرده.
اگر 4 پای اسب روی زمین باشد آن سرباز به مرگ طبیعی مرده
نه دسترسی به یار دارم
نه طاقت انتظار دارم
هر جور که از تو بر من آید
از گردش روزگار دارم
     
  
مرد

 

آیا میدانید پایتخت جرایم اینترنتی دنیا کجاست؟


تازه ترین گزارش یک موسسه امنیت انفورماتیک نشان می دهد که جرایم سایبری در سال 2010 بیش از 388 میلیارد دلار هزینه داشته اند و در سراسر دنیا به 431 میلیون نفر آسیب رساندند.

به گزارش مهر، موسسه سیمانتک در "گزارش جرایم سایبری 2011" نشان داد که جنایتکاریهای انفورماتیکی در سال 388 میلیارد دلار هزینه داشته است.

برپایه این گزارش 431 میلیون نفر در سراسر دنیا سال گذشته قربانی جرایم سایبری شده اند که این رقم برابر با بیش از یک میلیون نفر در روز و 14 نفر در ثانیه است.

همچنین 69 درصد از بزرگسالان هر دو جنس با سن متوسط بین 18 تا 31 سال که در کشورهای نوظهور زندگی می کنند در اثر حملات انفورماتیکی دچار آسیب شده اند.

54 درصد از کاربران مورد حمله ویروسها و سایر برنامه های مخرب (بدافزارها) قرار گرفته اند که از این تعداد 41 درصد، برنامه های حفاظتی را بر روی رایانه های خود نصب نکرده و یا نرم افزارهای آنتی ویروس را به روز نکرده اند.

براساس گزارش وب نیوز، رشد حملات سایبری از طریق دستگاههای موبایل نیز به اندازه کافی نگران کننده است. به طوریکه 10 درصد از مصاحبه شوندگان به سبب افزایش نفوذپذیری سیستم عاملهای موبایل آسیب دیده اند.

از 388 میلیارد دلار خسارتی که در سال 2010 در اثر جرایم سایبری وارد آمد 114 میلیارد دلار مربوط به پولهای سرقت شده توسط جنایتکاران انفورماتیکی و هزینه های لازم برای جبران خسارات وارده است درحالی که 274 میلیارد دلار هزینه های مرتبط با زمان از دست رفته توسط قربانیان است.

مکزیک، برزیل، چین، هند، سنگاپور و آفریقای جنوبی پایتخت جرایم سایبری هستند.

نه دسترسی به یار دارم
نه طاقت انتظار دارم
هر جور که از تو بر من آید
از گردش روزگار دارم
     
  
مرد

 

آشنایی با خواص نمک دریایی




شاید شما هم تا به حال از مزایای نمک دریایی مطالبی شنیده باشید.

بسیاری از افراد با شنیدن برخی مزایایی نمک دریایی نسبت به نمک معمولی تمایل پیدا کرده‌اند از این نمک بیش از پیش در تهیه غذاهایشان استفاده کنند با این امید که به ارتقای سلامتی‌اشان کمک کنند.

برخی مزایای نمک دریایی نسبت به نمک معمولی عبارتند از:

• نمک معمولی از درون معادن یا دریاها استخراج می‌شود و سپس با انجام فرآیندهای صنعتی، ناخالصی‌های آن گرفته می‌شود در حالی که، نمک دریایی از تبخیر آب دریا حاصل می‌شود.

• نمک دریایی نسبت به نمک معمولی دارای مواد معدنی بیشتری بوده از این رو سالمتر از نمک معمولی است.

• تنوع استفاده از نمک معمولی بیشتر از نمک دریایی است.

• نمک دریایی در خود دارای مواد معدنی طبیعی است در حالی که به نمک معمولی ید و دیگر مواد افزودنی شیمیایی مانند یلیکوآلومینات سدیم، فسفات کلسیم، کربنات منیزیم اضافه می‌شود.

• نمک دریایی، به خاطر خواص مفید بیشتر آن نسبت به نمک معمولی، برخلاف قیمت بالایی که دارد تعداد خریداران آن هر روز بیشتر می‌شود.

• نمک دریایی نسبت به نمک معمولی، طعم بهتری دارد.

• بسیاری، نمک دریایی را نمک زنده و نمک معمولی را نمک مرده تلقی می‌کنند.


لازم به ذکر است از نمک دریایی نیز باید به اندازه نمک معمولی، ‌یعنی به مقدار 4 - 3 گرم در روز استفاده کنید، ‌زیرا زیاده‌روی در مصرف این نمک نیز بیماری‌های قلبی و سکته را به همراه خواهد داشت و طول عمر فرد را پایین خواهد آورد.[جایگزین‌های نمک طعام برای پیشگیری از بیماری قلبی]

جالب است بدانید مطالعات نشان داده‌است که استفاده از رژیم‌های غذایی که نمک فراوانی در آن‌ها وجود دارد احتمال پوکی استخوان را به مراتب افزایش می‌دهد.

بنابراین استفاده از نمک دریایی در حجم نامتعارف به افرادی که دارای فشارخون بالا هستند و نیز زنان باردار توصیه نمی‌شود
نه دسترسی به یار دارم
نه طاقت انتظار دارم
هر جور که از تو بر من آید
از گردش روزگار دارم
     
  
صفحه  صفحه 9 از 19:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  18  19  پسین » 
علم و دانش

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA