انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  
صفحه  صفحه 2 از 2:  « پیشین  1  2

اعتیاد به روابط جنسی و پورنو(معتاد جنسی)


مرد

 
اعتیاد به عشق و سکس


کسانیکه به نوعی معتاد عشق می شوند تمام لحظه های زندگی خود را با ناامیدی و ترس سپری می کنند. همواره با ناکامی، هراس از عدم پذیرش ، دردهای احساسی، و تجربیات ناآشنا و غیر ملموس همراه هستند. این افراد به توانایی های فردی خود اعتقاد ندارند و احساس میکنند که هیچ گاه نمی توانند از طرف مقابل عشقی که درخورشان باشد را در حد مطلوب دریافت نمایند. آنها همچنان می نشینند و منتظر عشق می مانند و متاسفانه کمتر اتفاق می افتد که در زندگی خود عشق حقیقی را تجربه کنند.

اعتیاد به سکس نیز مانند سایر عادات وسواسی پی آمد های خاص خود را به همراه دارد: یک ناهنجاری مخرب که آثار منفی آن بر روی کلیه عملکردهای نرمال زندگی سایه می افکند و انگیزه و اراده فرد را به طور کامل نابود می سازد.

معتادان به سکس توانایی کنترل و یا به تعویق انداختن احساسات و رفتارهای جنسی خود را از دست می دهند. در این افراد نیاز به رضایت جنسی جای نیاز به صمیمت را می گیرد و شهوت اولویت اول را به خود اختصاص داده و سایر ارکان مهم زندگی نظیر ارتباطات خانوادگی، فامیلی و دوستانه، مسائل شغلی و به تدریج سلامت فردی و ایمنی شخصی به کلی اهمیت خود را از دست می دهد.

آنها حاضرند هر کاری انجام دهند تا نیاز خود را برآورده سازند، اما پس از انجام عمل دچار شرم و پشیمانی، و ناامیدی و پریشانی می شوند.

معتادان معتقدند که این معضل بزرگ به واسطه اجبار و التزام حاکم بر جو زندگیشان به آنها تحمیل شده است و از نظر روحی به جایی می رسند که برخلاف رویکردهای اجتماعی عمل کرده و رفتارهای جامعه ستیز از خود بروز می دهند. معمولاً (نه همیشه) اعتیاد پس از مدتی با وابستگی جسمی شدید همراه می شود.

در این زمان فرد خواست و اراده ی خویش را از دست می دهد، همه تلاش هایش نتیجه معکوس می دهند و به همین دلیل برای درپوش گذاشتن بر روی آلام فردی دوز رفتارهای مخرب خود را افزایش داده و به مثابه آن تاثیرات مخرب بیشتری را نیز به جان می خرد. اما انجام این کار هم دیگر برایش آن تاثیر ابتدایی را ندارد ولی از آنجایی که در وهله اول از نظر ذهنی و بعد از نظر روانی به آن کار اعتیاد پیدا کرده نمی تواند از آن دست کشیده و ترکش کند.

علائم برای معتاد به عشق :

  • وسواس و از پادرآمدن
  • جلوگیری از بروز احساسات واقعی
  • اجتناب از هر گونه تغییر
  • عدم ریسک پذیری
  • فقدان صمیمیت واقعی
  • وابستگی بیش از حد
  • خواستار وقف کامل طرف مقابل


افرادی که دچار اعتیاد جنسی هستند نیز علائم زیر را تجربه می کنند :

  • خیال پردازی: توهم های جنسی و تصور موقعیت های جنسی که سبب افزایش انگیزه می شود.
  • عادت کردن: مبنا قرار دادن یک عمل خاص و تکرار آن به صورت پی در پی
  • اجباری ساختن: برقراری دائمی ارتباط جنسی بدون در نظر گرفتن عواقب منفی و بدون داشتن هیچ گونه میلی برای متوقف ساختن آن.
  • ناامیدی: احساس گناه یا خجالت در کنترل احساسات و یا رفتار مخرب
  • سایر مشکلات رفتاری به ویژه اعتیاد ذهنی و اختلالات تغذیه ای

دلایل :

اصولاً رشد و پرورش افرادیکه معتاد به عشق می شوند در دوره های قبلی زندگیشان به صورت ناخوشایند متوقف شده است. این افراد خود را سرخورده می پندارند و هیچ امیدی به یافتن عشق حقیقی در زندگی ندارند. به طور مشابه کسانی که به سکس معتاد می شوند جزء آن دسته از افرادی هستند که در دوران کودکی مورد توجه والدین و اطرافیان خود قرار نمی گرفته اند و دائماً آزار و اذیت می شدند. باید گفت که والدین این افراد نیز در گذشته به گونه ای قربانی آسیب های شدید جنسی بوده اند.

استرس نیز نقش بسزایی در تقویت و تهییج رفتارهای وسواسی دارد و در این مورد خاص نیاز فرد معتاد به خیال پردازی را دو چندان می کند.

فنیلتیلامین (PEA) یک نوع ماده شیمیایی است که وجود آن در مغز شور و نشاط و هیجان افراد را افزایش می دهد. افراد معتاد به عشق با عشق ورزیدن نادرست حس شیفتگی و شیدایی خود را افزایش می دهند و خوشحالی و برانگیختگی کاذب در بدن خود ایجاد می نمایند.

معتادان به عشق و سکس نیازمند تحریک های فیزیکی و روانی می شوند که نشئت گرفته از کم و زیاد شدن میزان PEA و استرسی که بر روی انتقال دهنده های عصبی است می باشد.

درمان :

اولین مرحله از درمان این است که تشخیص دهید دچار یک چنین عارضه ای شده اید. باید نگاه دقیقی به رفتار فردی و مشکلاتی که به مثابه آن برای خود ایجاد می کنید – مشکلات احساسی، جسمانی، و یا اقتصادی- داشته باشید.
اگر احساس می کنید که درگیر یک ارتباط عاشقانه ی اعتیادآور شده اید حتماً باید به دنبال کمک گرفتن از کارشناسان حرفه ای باشید. مشاوره های روانشناسی برای کسانیکه به طور مستقیم و یا غیر مستقیم دچار چنین عارضه ای هستند پیشنهاد می شود.

درمان باید حداقل چند مورد از موارد زیر را در بر بگیرد :

  • قطع مصرف دخانیات و مشروبات الکلی
  • بازسازی روابط
  • مدیریت استرس
  • کمک به خویشتن

در اختلال اعتیاد به سکس نیز اغلب افراد دچار یک دور تسلسل می شوند و هر چه تلاش می کنند قادر به متوقف ساختن آداب ضد ارزشی خود نیستند. در طول دوره ترک حتماً این سه مورد باید مورد توجه قرار بگیرد:


دلیل برقراری رابطه جنسی :

  • قضاوت فردی
  • رفتارهای بازدارنده
  • رفتارهای فرد معتاد در حین درمان تاثیر پذیر از موارد زیر هستند:
  • محیط درمانی
  • همکاری اطرافیان
  • فعالیت های گروهی
  • کسب آگاهی
  • کمک به خویشتن

قرار گرفتن در محیطی که بتوان مراحل درمان را به راحتی طی کرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افراد باید بتوانند رفتارهای خود را بدون وجود هیچ گونه ترسی به دقت ارزیابی نموده و اطمینان داشته باشند که اطرافیانشان با آنها حس همدردی می کنند و برایشان ارزش و اهمیت قائل هستند.

ضمن گفتگو با کارشناسان و مشاوران مشکل به صورت ریشه تشخیص داده می شود و بعد یک برنامه زمانبندی شده برای درمان ایجاد می گردد.

در طول این بازه فعالیت های فردی شخص زیر ذره بین برده می شود و هر مانعی از سر راه درمان برداشته می شود. مشاور ارتباط نزدیکی را با بیمار برقرار می کند و سپس یک برنامه درمانی مدون تهیه نموده و هر تغییری که لازم باشد بعداً در آن اعمال می کند.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
دیدن مکرر صحنه های جنسی - تاثیر آن بر روابط زناشوئی
پورن و تاثیر آن در روابط بین افراد (نوشته شده توسط یک پزشک و یک درمانگرمشکلات روحی)

محققان معتقد هستند پورن تاثیر قابل ملاحظه ای در روابط زناشوئی دارد،در طی سالهای گذشته تغییرات قابل ملاحظه ای در انگلستان و سایر کشور های غربی رخ داده است تعداد زیادی از زنان و مردان به دیدن صحنه های آشکار پورن گرایش و حتی عادت پیدا کرده اند.آمار ها نشان می دهد که سکس یکی از آیتم های پر طرفدار در موتور های جستجو است .تا وقتی دولتها صراحتا مانع انتشار این سایتها نشوند این مسئله وجود خواهند داشت و هیچ طرحی برای اینکه مانع شود پسر ها مانع دیدن بدن عریان دختر ها شوند وجود ندارد و موفقیت آمیز نخواهد بود

آیا پورن می تواند جزئی از رابطه عادی زناشوئی باشد؟

جواب ما مثبت است،شکی نیست که خیلی از زوجین از این روش برای بالا بردن میل جنسی خودشان استفاده می کنند.در عین حال برای کسانی که صرفا دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند و احساس خلاء می کنند می توانند با خرید DVD های آموزشی تا حدی اطلاعات کسب کنند.

بعضی از زنها داستان های سکسی و عشقی را دوست دارند.بعضی از آنها دوست دارند که به تنهائی این داستانها را بخوانند. بعضی ها دوست دارند وقتی کنار شریک جنسی شان در رختخواب هستند این داستانها را بخوانند.بنابراین برای بعضی از زنها استفاده از این تصاویر مفید است و مشکلی دیده نمی شود

زنها چطور تصاویر پورن را می بینند؟

پورن دیدن زنها و مردا با هم فرق دارد.مردا دوست دارن به محض دیدن چیزی که دوست دارن تحریک بشوند و همینطور هم می شود ولی زنها بیشتر دوست دارن در رویای خودشون و تخیل خودشون و اونچه که در سر می پرورانند به احساس خوشایندی که دوست دارند برسند. به همین دلیل از روشی که مردا تحریک می شوند خوششان نمی آید.خیلی از زنها به ما می گویند که چیز زیادی در نت پیدا نمی کنند که برای آنها جذابیت جنسی داشته باشد.

از طرف دیگه زنها احساس می کنند در این صحنه ها به نوعی شخصیت زن تخریب می شود و این مسئله باعث می شود که علاقه ای به سکس نداشته باشند.زنها از اینکه مردشان این رفتار را داشته باشد نوعی تهدید برای خودشان قلمداد می کنند چون احساس می کنند ممکن است باعث شود علاقه مردشان به آنها روز بروز کمرنگ تر شود،خارج از اینکه زنها خوششان بیاید یا نیاید مردا به این رفتارشان ادامه می دهند.

مردا چطور پورن تماشامی کنند؟

پورن دیدن مردا مقوله دیگری هست.اونها با دیدن عکس ها سریع تحریک می شوند و از نوجوانی دوست داشتند که با دیدن این صحنه ها استمنا کنند. خیلی از مردا فقط برای این از پورن استفاده می کنند برای اینکه سریع استمنا کنند و این حالت حتی در هنگامی که شریک جنسی هم دارند و از روابط با وی رضایت هم دارند اتفاق بیفتد. بعضی از زنها ازاین رفتار مردا که تنهائی دوست دارند پورن تماشا کنند و تنهائی هم استمنا کنند گله مند هستند .

مردا معتقد هستند استمنا به دنبال دیدن پورن بدون عارضه ,سریع و تخلیه کننده هیجان جنسی و آرامش دهنده است،اونها معتقد هستند که پورن تاثیر منفی در رابطه احساسی و زناشوئی آنها نخواهد داشت.

پورن چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

1- کودکان را دردر معرض این تصاویر قرار می دهد :

در حال حاضر تصاویر نامناسبی در نت هست که کودکان و تازه بالغین نباید آنها را ببینند ولی متاسفانه دسترسی به آنها به سادگی یک کلیک است.اگر شما کامپیوتر و اینترنت در خانه دارید مطمئن باشید که برای کودکان فیلتر نصب شده باشد.

2- تصاویر خشونت آمیز :

در حال حاضر تصاویر خشونت آمیز مخصوصا در مورد زنان در اینترنت وجود دارد.ممکنه این تصاویر مردرا ترغیب کند که همان رفتار را با شریک جنسی شان انجام دهد. منظور خشونت و حتی تجاوز است

4- دیدن صحنه هائی از کودکان و پورنو گرافی کودکان :

غمگینانه این واقعیت وجود دارد که درصد قابل ملاحظه ای از مردان و کمتر در زنان از دیدن صحنه های مقاربت با کودکان لذت می برند. تحقیقاتی هم اکنون در حال انجام است که نشان دهد آیا این رفتار می تواند منجر به سوء استفاده جنسی از کودکان بشود یا نه.

5- تصورات نادرست از مقاربت و بدن انسان :

تصاویر جنسی ممکنه این تصور اشتباه را ایجاد کنند که شریک آنها می تواند همان رفتار نا بهنجاری را که دیده اند انجام دهد،مردان ممکنه فکر کنند اونها هم باید آلت های بزرگ و حجیم داشته باشند و پشت سر هم ارگاسم داشته باشند و هر شب مقاربت کنند،زنان جوان ممکنه دچار عدم رضایت از بدنشان بشوند.و یا حتی دچار عدم رضایت از اندام جنسی خودشان. مثلا اندام تناسلی زنانی را می بینند که بدون عیب و کاملا جوان و پاکیزه است و یا بدن هائی که بسیار خوش تراش است.

مردان جوان ممکنه تصوری که از موی اندام تناسلی دارند به اشتباه برداشت کنند.منظور دیدن زنانی که موی کم در اندام تناسلی شان دارند یا اصلا مو ندارند و ممکنه فکر کنند حالت عادی همه زنها باید همینطور باشد،در خیلی از صحنه ها اینطور متدوال شده که مرد مایع منی خودش را روی شکم و سینه و حتی صورت زن میریزد... ممکنه مردانی که این صحنه ها را مبینند این طور تصور کنند که حالت هم باید همینطور باشد.

6- استثمار کردن از مدل ها و هنر پیشه ها :

ممکنه این صحنه ها و عکس ها , بعضی از زنان و مردان جوان را ترغیب کند که به عنوان مدل از آنها عکس گرفته شود ولی این خطر وجود دارد که آنها را استثمار کنند.

7- وادار کردن اینترنت به انجام سکس در تنهائی :

اگر این مسئله در حد کم و معقول انجام شود مشکلی نیست و عادی هست.وقتی شما تنها زندگی می کنید و یا به هر دلیل مشکلی در روابط جنسی شما با شریکتان ایجاد شده استمنا خوب است.درمانگران جنسی معتقد هستند زنانی که مشکلی در ایجاد حالت هیجانی دارند و یا اصلا نمی توانند ارگاسم داشته باشند استمنا مفید است،ولی وقتی پورن جای مقاربت های حالت عادی را بگیرد... در این صورت مشکل ایجاد شده است.

آیا مشکلاتی که پورن در روابط عاطفی بین شریک جنسی ایجاد می کند مسئله شایعی هست؟

ما معتقدیم مشکلی که از طرف پورن ایجاد میشود بیشتر یک مشکل مردانه هست.در درمانگاه ما ندیدیم زنی که از اعتیاد به دیدن پورن شکایت داشته باشه یا این مشکل برایش ایجاد شده باشد که این مسئله جانشین روابط جنسی عادی اش شده باشد،ما مکررا از زنها گزارشاتی دربافت می کنیم که شوهر های آنها علاقه ای به رابطه عشقی با آنها ندارند و ساعتها پای اینترنت مینشینند صرفا برای دیدن پورن.

این روند نگران کننده ای هست . ما تنها نیستیم از مراکز دیگر هم این گزارشات را دریافت کردیم.به نظر میرسه به تنهائی دیدن صحنه های پورن بزرگترین عامل تخریب کننده روابط عاطفی زوجین هست و به نظر میرسه این رفتار طوری شکل گرفته که از کنترل خارج شده است،در سال 2007 مقاله ای در مجله ای که به مسائل روانشناسی سلامت جنسی می پردازد... منتشر شد مبنی بر اینکه اعتیاد به اینترنت می تواند تظاهر و نشانه ای از اعتیاد به سکس باشد.اعتیاد به اینترنت وقتی تعریف می شود که شخص نمی تواند این رفتار را ترک کند حتی وقتی عواقب منفی آنرا می بیند.

اگر پورن ایجاد مشکل کرده چه باید کرد؟

این فکر خوبیه که زوجین در همان ابتدای زندگیشان قوانینی را بگذارند که چه وقت و تا چه حد از پورن استفاده شود.این مشکل در خیلی از زوجین هست ولی راهش صحبت کردن با هم هست برای اینکه این عادت را کنترل کنند،وقتی هنوز مشکل بزرگ نشده زوجین می توانند در فضائی آرام و بدون دادو فریاد با هم صحبت کنند و به توافق برسند.

بعضی از زنها می دونند که شوهرشان پورن نگاه می کند تا در خفا استمنا کند و چیزی نمی گویند که کار اشتباهی هست. بهتره قبل از اینکه صحبت کردن بی فایده به نظر میرسه راه حلی که صحبت کردیم را عملی کنند،گاهی صحبت کردن ها به این نتیجه ختم میشه که مرد قول میده دیگه سراغ اینترنت برای دیدن پورن نرود ولی معمولا به قولشون وفادار نیستند،او ممکنه این اطمینان را به شریک جنسی اش بدهد که عاشق همسرش است ولی عجیب اینه که دیدن پورن را متوقف نمی کند.

او حتی ممکنه کاملا آشفته خاطر به نظر برسه حتی گریه کند و قول بده و قسم بخوره که دیگه تکرار نمیشه... ولی تا یک کمک حرفه ای در موردش اعمالش نشه احتمال اینکه این رفتار را قطع کند زیاد نیست.

چطور می توان کمک کرد؟

متاسفانه کمک هائی که بطور رایگان انجام می شود زیاد نیستند،هیچ دارو درمانی وجود ندارد که جلوی این رفتار مردان را بگیرد.ممکنه پزشک خانواده مرد را به یکی از مراکزدولتی سلامت جنسی معرفی کند که کم و بیش وجود دارد ولی معمولا اینها لیست انتظار طولانی دارند و به راحتی نمی توانید به مشاورانشان صحبت کنید.

بعضی از مراکز گمنام درمانگران اعتیاد به سکس اقداماتی را برای درمان این افراد انجام می دهند.بعضی از مراکز خصوصی وجود دارند که در زمینه درمان این مشکل تخصص پیدا کردند

گناه قابل قبول؟!

شکی نیست که نسبت به زمانهای گذشته و نسلهای قبلی پورن , بیشتر برای مردم قابل قبول شده. و بسیار هم قابل دسترسی هست طوری که با رشد قارچ گونه سایت های پورن مشکلی از نظر دسترسی به این اطلاعات وجود ندارد،اکثر متخصصان دیدن پورن را در حد گذرا و تفننی بدون اشکال می بینند.چه افرادی که مجرد هستند وچه زوجینی که گاه به گاه از این روش برای تحریک احساس جنسی خودشون استفاده می کنند می تواند مفید باشد.

و همینطور شکی به این مسئله نیست که DVD هائی که به منظور آموزش و آشنائی با بدن مرد و زن خریداری می شوند کاملا مفید هستند و ایرادی به آنها وارد نیست،اما طرف تاریک داستان پورن این هست که اعتیاد آور و منزوی کننده است. و باعث می شود که این افراد ساعت ها نشستن پای کامپیوتر و دیدن فیلم ها و صحنه های مختلف و خرج کردن های دیوانه وار را به معاشرت های معمول با خانواده و دوستان و نزدیکان خود ترجیح دهند.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

SexyBoy
 
روش های غلبه بر اعتیاد به پرنوگرافی و تصاویر جنسی
با چنین اعتیادهایی باید قبل از اینکه غیرقابل کنترل شوند، مقابله کنید. پرنوگرافی هم مثل چیزهای دیگر عادتی اعتیادزا است که خیلی زود از کنترل شما خارج می شود. همچنین خرید فیلم های پورنو، سر زدن به سایت های اینچنینی و شرکت در فعالیت های هرزه نگاری برایتان ممنوع و غیرقانونی است.

مراحل :

1. تشخیص دهید که پورنوگرافی به خاطر تاثیرات هورمونی که دارد از عادت های بد دیگر اعتیادآورتر است و درنتیجه فقط زمانیکه خودتان واقعاً بخواهید می توانید آن را کنار بگذارید.

2. منابعی که از آن پورنوگرافی دریافت می کنید را شناسایی کنید. آیا این منبع اینترنت است؟ یا یک مجموعه فیلم؟ به مرحله 4 دقت کنید.

3. بین خودتان و آن منابع فاصله بیندازید، مثلاً: کامپیوترتان را در یک اتاق عمومی در خانه قرار دهید نه در اتاق خواب شخصیتان. همچنین می توانید این وب سایت ها را در ویندوز کامپیوترتان بلاک کنید تا دیگر نتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

4. از شر منابعی که در دست دارید خلاص شوید. روی دی وی دی ها با خودکار خط بیندازید که دیگر قابل استفاده نباشند و بعد دور بریزیدشان. عکس ها و مجله های پورنویی که دارید را پاره کرده و دور بریزید. کلیه فایل های پورنویی که روی کامپیوترتان دارید را پاک کنید.

5. موقعیت هایی که شما را بیشتر تحریک می کنند شناسایی کنید و با این موقعیت ها فاصله بگیرید. اگر یک آهنگ یا بازی ویدئویی خاص این تحریک را ایجاد می کند، آن را برای مدتی کنار بگذارید. شاید مجبور شوید چند وقت از رفت و آمد با دخترها یا پسرهای جذاب صرفنظر کنید. البته بعد از اینکه اعتیادتان از بین رفت می توانید به وضعیت عادی برگردید.

6. یک عادت تازه را شروع کرده تا جایگزین عادت به پورنوگرافی شود.

7. پیگیری روند پیشرفتتان هم می تواند کمک کند. به ازای هر روزی که بدون پورنوگرافی می گذرانید یک تیک روی تقویمتان بزنید. سعی کنید یک رشته طولانی از این تیک ها ایجاد کنید.

8. یک دوست پسر/دوست دختر پیدا کنید. احتمالاً به این خاطر به پورنوگرافی معتاد شده اید که آرزو داشتید یک شریک عشقی در زندگی واقعی داشتید. شاید اینقدر خجالتی هستید که نمی توانید در دنیای واقعی با دختر یا پسر موردعلاقه خود حرف بزنید.

9. بعد از گذشت یک مدت طولانی—مثلاً شش ماه، یک سال-- به خودتان پاداش بدهید.

10. کارهای اینترنتی مثبت برای خود ایجاد کنید. درمورد یک موضوع خاص عضو یک انجمن شوید. یا وقتی احساس بیکاری و بیحوصلگی میکنید از بازی های آنلاین استفاده کنید.

11. اگر به هر دلیل دوباره به پورنوگرافی روی آوردید، برای اینکه نتوانسته اید خودتان را کنترل کنید خود را مجازات نکنید چون اینکار فقط اعتماد به نفس شما را پایین می آورد و باعث می شود بیشتر از قبل به پورنوگرافی روی بیاورید. برای چند روز استفاده از فیلم هاف عکس ها، شبکه ها و سایت های پورنو را برای خود ممنوع کنید.

12. از دوستانی که شما را به اینکارها ترغیب می کنند دوری کنید.

13. استفاده از کامپیوتر را برای خود محدود کنید. شاید اگر کامپیوتر جلوی رویتان نباشد به فکر این چیزها نیفتید. سعی کنید شب ها پای کامپیوتر ننشینید.

نکات :

  • بفهمید که اعتیاد به پورنوگرافی تنها لذتی نیست که باید از آن دوری کنید، به آن بعنوان یک اعتیاد نگاه کنید که هیچوقت قابل درمان نیست.
  • با کسانی که به آنها اعتماد دارید در این رابطه حرف بزنید و از آنها بخواهید که از شما حساب بکشند. اکثریت مردم به پورنوگرافی اعتیاد دارند اما خجالت می کشند که آن را به زبان بیاورند.
  • پورنوگرافی می تواند باعث شود که در مقابل جنس مخالف خجالتی تر و افسرده تر شوید.
  • در صورت امکان از تنها ماندن در شب ها جلوگیری کنید.
  • موقعیت هایی که این اتفاق ها برایتان می افتد را شناسایی کنید. آیا وقتی بی حوصله هستید به پورنوگرافی روی می آورید یا وقتی عصبانی هستید؟ یا وقتی دلتان شکسته است؟ خسته اید یا احساس تنهایی می کنید؟

  • اگر فکر می کنید والدینتان به شما شک کرده اند به طور خصوصی با آنها حرف بزنید و مشکلتان و برنامه ای که برای ترک آن دارید را برایشان توضیح دهید.
  • در صورت امکان برنامه ای دانلود کنید که کلیه سایت های پورنو را فیلتر می کند.
  • این مشکل مختص شما نیست پس ناراحت نباشید. البته این هم بهانه برای تماشای اینگونه فیلم ها و عکس ها نیست.
  • اگر با گوش کردن به موسیقی هوس میکنید سراغ پورنوگرافی بروید، مراقب خواننده هایی که آهنگ هایشان را گوش می کنید باشید.
  • اگر تصمیم گرفته اید با این عادت خود مقابله کنید، فقط کافی است یک "نه" محکم به خود بگویید و بلافاصله به کار دیگری مشغول شوید.
  • اگر با دیدن یک دختر یا پسر فکرهای اینچنینی به مغزتان رسید، سعی کنید بلافاصله فکرتان را به چیز دیگری مشغول کنید.

هشدارها :

  • وقتی در حال ترک پرنوگرافی هستید، هیچوقت کسی را مجبور به سکس با خودتان نکنید چون اینکار فقط مشکل را بدتر می کند.
  • هیچ وقت به خودتان اجازه ندهید از تحریک شدن برای رو آوردن به پرنوگرافی احساس گناه کنید. همه آدمها وسوسه می شوند.
  • تماشای پرنوگرافی برای افراد ممنوع و غیرقانونی است. پس قانون مدار باشید.
  • اگر احساس می کنید از نظر هورمونی تحریک می شوید، کارتان را به خاطر آن توجیه نکنید.
  • به خاطر آن از خودتان متنفر نشوید. شاید به نظر عجیب باشد اما اکثر آدم ها پرنوگرافی نگاه می کنند. یادتان باشد شما تبه کار نیستید، یک قربانی هستید.
  • از رفتن به سایت هایی که پرنوگرافی ندارند اما لینک های سایت های پرنوگرافی در آنها هست خودداری کنید.

.What's life? Life is love
.What's love? A kissing
.What's kissing? Come here and I'll show you

Sexy
     
  
↓ Advertisement ↓
مرد

 
پورنوگرافی، خوب یا بد
بکار بردن واژه های خوب با بد در مورد موضوعی در حوزه اجتماعی، در اغلب موارد تصویر نادرستی از آن ترسیم می کند، بررسی هر موضوعی به واسطه مزایا و معایب آن بر اجتماع بشری تصویر مناسبتری از کارکرد آن ارایه می نماید. به خصوص در مورد پورنوگرافی دیدگاههایی که پیش فرضهای مذهبی یا عرفی دارند در تسریع قضاوت و الصاق سریع «بد» به آن نقش موثری دارند، در این پست ما سعی می کنیم تاثیر این صنعت را بر اجتماع بررسی کرده و قضاوت خود را بر این تاثیرات متکی کنیم.

پورنوگرافی در درجه اول صنعتی است که مشتریان زیادی دارد، و منع قانونی آن را به صنعتی زیر زمینی تبدیل خواهد کرد، همانطور که در دهه بیست، قانون منع فروش مشروبات بر سر صنعت مشروب سازی در آمریکا آورد، در آثاری که به صورت پورنوگرافی تولید می شوند، یک کنترل حداقلی از طرف دولت بر این فیلمها مشاهده می شود، شما فیلمی نمی بینید که از کودکان درآن استفاده شود، ولی وقتی صنعتی غیر قانونی باشد و کسی ریسک فعالیت در آن حوزه را بپذیرد، هیچ کنترلی را برای کار خویش نخواهد پذیرفت اصولا امکان اعمال چنین کنترلی وجود ندارد،اگر فیلم قانونی اثرات تخریبی داشته باشد در فیلم های زیرزمینی این تخریب شدیدتر خواهد شد، ممکن است بخشی از قاچاق انسان واداشتن آنها در بازی در این فیلمهای زیرزمینی باشد و موقعی که بازار تماما از این فیلمها پر شود اثرات خود را به صورت پذیرش عادات تخریبی در اجتماع به جای خواهد گذاشت، زشتی مفاهیمی مثل تجاوز به زنان و کودکان ، کم رنگ خواهد شد. خلاصه غیرقانونی کردن آن اثرات تخریبی بیشتری خواهد داشت، بنابراین حتی اگر بپذیریم که پورنوگرافی سر تا پا شر است، در این صورت شر لازمی است، که قبول آن ، این صنعت را به کنترل دولت می آورد و اثرات مخرب آن را کاهش می دهد.

بیشتر مردم حتی مشتریان پروپا قرص آن دیدگاهی منفی به آن دارند، بیشتر افراد، متولیان این صنعت به خصوص بازیگران فیلمهای پورنو را مثل روسپیان جزء طبقه پست اجتماع می دانند، و این دیدگاه بر تمامی زندگی این افراد سایه می اندازد، بیشتر افراد اجتماع در جایگاه رسمی از این افراد دوری می کنند، هیچ بچه ای به این افتخار نمی کند که مادرش بازیگر فلان فیلم پورن بوده است، اگر مردی حاضر شود به هر دلیلی با یک ستاره پورن ازدواج کند به نوعی سعی خواهد کرد که جایگاه گذشته زنش را از دیگران پنهان کند. بدتر آنکه در این صنعت برای بازیگران مشهور آن توبه ، تقریبا بی معنی است، برای ستاره این صنعت که به هیچ وجه امکان ندارد، و برای هنرپیشه هایی که معروفیت کمتری دارند، شاید انتقال محل زندگی بتواند کمکی کند. این دیدگاه مردم نسبت به متولیان این صنعت جدای از خوب یا بد بودن آن یک واقعیت است و این واقعیت ضربه زیادی به این افراد می زند. شاید واژه dirty به معنی کثیف که در این موارد به کار می رود نشان دهنده شدت این نگاه منفی باشد.

پورنوگرافی قدرت زیادی در تغییر عادات جنسی مردم دارد، برخی از این عادات از لحاظ بهداشتی فوق العاد خطرناک هستند، برای مثال سکس دهانی بعد از سکس آنال(سکس مقعدی) ، تقریبا در هر فیلم پورنوی امروزی دیده می شوند که انتقال این عادت به اجتماع ، از لحاظ بهداشت مضر خواهد بود.

قدرت تغییر در عادات جنسی علاوه بر ضرری که در بالا به آن اشاره شد، فوایدی نیز دارد، این تغییرات در عادات میزان رضایت جنسی افراد را افزایش داده است برای مثال در آمریکا در طول 20 سال درصد ارگاسم زنان 20 درصد بیشتر شده است که مسلما درصدی از این افزایش ارگاسم ناشی از تاثیر این فیلمها بوده است، از طرف دیگر نقش سکس دهانی در افزایش ارگاسم و افزایش رضایت از سکس نیز در سالهای اخیر چشمگیر بوده که در گسترش این نوع سکس، نقش پورنوگرافی غیر قابل انکار است.

در نهایت پورنوگرافی، صنعت جدیدی است حداقل در حوزه فیلم و عکس و زمان زیادی لازم دارد تا تمام تاثیرات خود را به نمایش بگذارد به خصوص نقشی که در فرهنگ جوامع دارد نظر من این است که در بلند مدت این صنعت نظر منفی مردم را به این صنعت به تدریج کاهش خواهد داد و متولیان این صنعت زندگی عادی تری خواهند داشت. نمی دانم چندین نسل یا چند ده نسل دیگر برای این اتفاق لازم است. ولی هر چه قدر تابوهای جنسی بیشتر از ذهن مردم زدوده شود، دیدگاه منفی به این صنعت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
     
  
مرد

 
مقایسه پورنوگرافی و اروتیک
اگر هدف خالق اثر، مبنای برچسب گذاری «پورنوگرافی» و «اروتیک» می شد. این برچسب گذاری به مراتب راحتتر بود ولی اگر این برچسب گذاری بر مبنای دیدگاه مخاطب اثر ، صورت گیرد، با یک پروژه بی فرجام سرو کار خواهیم داشت. عوامل فرهنگی تاثیر زیادی در برداشت افراد از کارهای مربوط به امور جنسی و روابط شهوانی دارند، قاعدتا هیچ اثری نمی تواند برای یک مسلمان معتقد، اثری اروتیک تلقی شود و همه آثار ،حکم هرزه نگاری برایش خواهد داشت.

با این مقدمه ، واضح است که ما قصد حصار کشی بین این دو مفهوم را نداریم و نهایت توانمان، بیان تعدادی از نکات اشتراک و افتراق بین این دو مفهوم است این اشتراکات و فرقها در جوامعی که تابوهای مربوط به سکس تا حدود زیادی از بین رفته است صادق است. و محدوده تقریبا قابل قبولی برای نصب حصار پیشنهاد میکند:

پورنوگرافی و اروتیک آثاری در حوزه فیلم،عکاسی، نقاشی،ادبیات،مجمسه سازی، موسیقی، و قلم زنی است که شهوت و جذابیت جنسی موضوع آن است.اثر اروتیک به حذابیت و شهوت جنسی دیدی هنری دارد و در واقع اثر اروتیک یک اثر هنری است.

در یک کار پورنوگرافی هدف اصلی تجارت و کسب پول است و افزودن جنبه های هنری به سود و زیان آن بستگی دارد. ولی یک اثر اروتیک بیشتر حس زیبایی شناختی خالق آن را منعکس می کند و در خلق آن سود وزیان نقش کمتری از ذائقه هنری خالق آن دارد.پورنوگرافی در حوزه فیلم و عکس خیلی فعالتر است در حالی که در نقاشی،مجمسه سازی و انواع دیگری کارهای مرتبط نقش اروتیک برجسته تر است.

در آثار اروتیک در حوزه فیلم و عکس، «خیلی کم» به روابط جنسی هاردکور(سکس واژینال و آنال ) پرداخته می شود و اگر به این روابط هم پرداخته شود، تمرکز اثر به اندامهای تناسلی نیست. درحالی که در آثار پورنوگرافی تمرکز بر روابط هارد کور و اندامهای جنسی حین سکس ، زیاد است.

یک اثر علی رغم اینکه به نمایش عریان اندام زنانه می پردازد ممکن است نه پورنوگرافی و نه اروتیک باشد.اینکه اثری هم اروتیک و هم پورنوگرافی باشد،تناقضی با هم ندارند.پورنوگرافی قدرت تغییر سلیقه افراد را در سکس دارد و از این طریق بر هنر اروتیک تاثیر می گذارد.غالب افراد در آثار اروتیک، زیبا رو و خوش اندام هستند، در حالی که درصد زیبارویان در پورنوگرافی به این اندازه نیست.
     
  ویرایش شده توسط: sajad10   
مرد

 
پورنوگرافی، صنعتی زنانه برای مشتریان مرد
برای اینکه مردی را از نظر جنسی تحریک کنید لازم نیست در کنارش باشید، حس بینایی اش صدها متر محیط اطراف را می پاید و برجستگی باسن یک زن، نگاه عشوه آمیز، نوع حرکت خاص و خیلی از موارد دیگر کافی است حواس مردی را مختل را کند، قدرت حس بینایی در انگیزش جنسی مردان خیلی بیتشر از زنان است، و پورنوگرافی از این موضوع نهایت استفاده را می کند، پورنوگرافی در حوزه فیلم و عکاسی، صنعتی است که غالب سود آن به جیب زنان می رود، ولی برعکس تولید کنندگان عمدتا زن این صنعت، این مردان هستند که مصرف کنندگان نهایی محصولات پورن هستند.حتی در فیلم هایی که صرفا به روابط همجنسگرایانه بین زنان می پردازند ،تهیه کنندگانشان نگاه پررنگی به مشتریان مرد دارند.
     
  
مرد

 
موسیقی شهوانی
اگر قطعه ای از یک موسیقی، باعث انگیزش شهوانی شما می شود. در این صورت، به احتمال زیاد یکی از سه موضوع زیر در مورد موسیقی محرک شما صادق خواهد بود:

قطعه موسیقی ، سروده هایی در مورد روابط جنسی را شامل می شود و نه خود موسیقی بلکه «محتوای متن» خواننده است که محرک جنسی شماست و ابزارهای موسیقی آن را تقویت کرده اند.قطعه موسیقی ، شامل صدای هیجانات زنانه هنگام سکس است در واقع این صداها بدون موسیقی هم محرک هستند و موسیقی فقط آن را تقویت می کند. شاید آهنگ اروتیکا از مدونا، به خوبی نشان دهنده این نوع موسیقی باشد.

موسیقی مورد نظر را قبلا همراه با یک صحنه محرک جنسی تجربه کرده اید مثلا بخشی از موسیقی یک فیلم پورن، یا موسیقی است که موقع سکس با همسر یا دوست دختر/پسر به آن گوش کرده اید. در واقع این یک نوع شرطی سازی است موسیقی ورزشی هم با این دید می تواند معنی دار باشد.

موسیقی بدون کلام، و بدون سابقه همراهی با صحنه های جنسی ، قدرت ناچیزی در انگیزش جنسی دارد ولی می تواند در همراهی با سایر محرکهای جنسی ،تاثیر آنها را بیشتر کند.
     
  
مرد

 
پورنو گرافی تعلیم دهنده سکس بد


یک سال بعد از اختراع سینما در سال ۱۸۹۱، فیلم های پورنوگرافی تهیه می شده است. کیفیت فیلم و یا صامت بودن فیلم پورنوی ۱۲۰ سال پیش فرق کرده است. نوع لباس و آرایش بازیگران فیلم های پورنو قدیمی نیز برای دوره معاصر مسخره به نظر میرسد ولی صنعت فیلمِ پورنو تغییر چندانی نکرده است.

همیشه، در اکثر فیلم های پورنو دو نفر به سرعت به همآغوشی عجولانه و مکانیکی مبادرت می ورزند. این ماجرای نشان دادن سکس بدوی، مکانیکی و معمولا تحقیرآمیز، وقتی مهم می شود که بدانیم بخش بزرگی از نسل های جدید مردان و زنان جوان، تقلید از پورنوها، تنها راه اصلی یادگیری رفتارهای جنسی شان محسوب می شود.

به دلیل گسترش ِ روز افزون رسانه های تصویری، صنعت پورنوگرافی از پربیننده ترین و پر درآمدترین فعالیت های اقتصادی در اکثر نقاط جهان شده است. انسانها دیگر حتی لازم نمی بینند داستان های عشقی ۲۰۰ صفحه ای را بخوانند تا شاید یک صحنه کمابیش متعادلتر یک رابطه جنسی را در آن تجسم کنند. آدمها به راحتی نوشتن دو حرف و درخواست جسنجو از گوگل با یک کلیک ساده به منبع عظیمی از رفتار و سلیقه های سکسی دست می یابند.

روزنامه نگار امریکایی مایکل کاسلمن در مجله اینترنتی « روانشناسی معاصر» مقاله تحقیقی را تدارک دیده است با عنوان « مشکل اصلی فیلم سکسی دیدن، تاثیر بد آن است». نویسنده فوق اعتقادی به کنترل و سانسور اینترنت ندارد ولی امیدوار است از گسترش روزافزون فیلم های سکسی در بین کودکان و نوجوانان جلوگیری شود.

روزنامه نگار امریکایی نیت خود را معطوف کرده است به تشریح دروغ ها و کلک های صنعت پورن. به اعتقاد او، فیلم های پورنو، شبیه فیلم های تعقیب و گریز هالیوودی هستند ولی همه می دانند که رانندگی به شکلی که در سینما شاهد هستیم با رانندگی در خیابان های واقعی فرق دارد.

او می گوید بینندگان فیلم پورنو به خاطر تماشای راحت و بسیار زیاد صحنه های سکسی، به موقعیت بازیگران غبطه می خورند و این توقع در آنها ایجاد می شود که از قافله پر ازدحام فعالیت جنسی عقب مانده اند.فیلم پورنو با انتخاب بازیگران خوش هیکل و درشت اندام با جاذبه های سکسی به مردان بیننده پورنو احساس عدم اعتماد منتقل می کنند. احساس ناخوشایندی که حتما به زندگی جنسی شان و احساس خودشان به بدنش لطمه خواهد زد.

مردان بیننده با دیدن بازیگران زن در پورنوها که به شکل اغراق آمیزی اعمال لوند و سکسی از خود بروز می دارند می خواهند که در زندگی معمولی در کنار شریک جنسی خودهم شاهد آن باشند. توقعی که در عمل موفقیت آمیز نیست چون عملی که بازیگران زن در پورنو مرتکب می شوند بخشی از حرفه نمایش آنها است.

زنان دردنیای واقعی برای هماغوشی احتیاج به زمان دارند. احساس اعتماد، نگاه لطیف، نوازش های ظریف، گپ و گفتگو، و حتی در کنار هم بودن های سرشار از محبت، به زنان کمک می کند که برای یک معاشقه کامل آماده گردند.

نظربازی، تماس مداوم، خندیدن، یادآوری خاطرات و در میان گذاشتن احساسات و علائق مشترک زنان را در یک فضای رمانتیک و ارام، آماده یک رابطه جنسی پر اشتیاق می سازد. اما آنچه که فیلم های معمول پورنو ارائه می دهند شتاب بی رویه در داشتن رابطه جنسی در اسرع وقت است.

شتاب در یک رابطه جنسی واقعی، صدمه و ضرری به همراه دارد که مردان بیننده پورنوها را تهدید می کند. پورنوها برای اینگونه مردان ممکن است ارضا شدن زودرس نیز به همراه داشته باشد.
     
  ویرایش شده توسط: sajad10   
مرد

 
بازتاب نادرست روابط جنسی در پورنوگرافی

پورنوگرافی می‌تواند بر روی رفتار افراد تاثیر گذارد و موجب آسیب‌های اجتماعی شود. آنچه می‌تواند مفید باشد، نه اتهامات اخلاقی، بلکه آموزش جوانان برای برخورد انتقادی با تصاویر جنسی و توهماتی است که این تصاویر ایجاد می‌کنند.برقراری رابطه جنسی پاسخگویی به یکی از نیازهای طبیعی هر انسان محسوب می‌شود. اما بسیاری افراد هیچگاه در مورد اینکه چه شکلی از این رابطه سالم و در چه چارچوبی مثبت است آموزش خاصی نمی‌بینند.

آموزش جنسی می‌تواند افراد را با اطلاعاتی آشنا کند که برای رسیدن به شناخت از جسم خود لازم و برای بدست آوردن درکی مثبت از مسئله سکسوالیته مفید است. اما آموزش جنسی در مدارس هم اغلب به چگونگی ایجاد رابطه جنسی سالم نمی‌پردازد و معمولا به توضیح اعضای جنسی بدن، نقش آن در تولید مثل، جلوگیری از بارداری ناخواسته و مسائلی از این قبیل اکتفا می‌کند. پدر و مادرها نیز معمولا از گفتگو در مورد مسائل جنسی با فرزندان خود پرهیز می‌کنند. حتی در کشورهای غربی، این گفت‌وگو به صحبت در مورد استفاده از کاندوم و قرص ضدبارداری برای پیش‌گیری از حاملگی محدود می‌شود.

نوجوانان و جوانان در نبود سیستمی که اطلاعات درباره روابط جنسی سالم و مثبت را به آنان انتقال دهد، از طریق رسانه‌ها به یک سری معلومات درباره روابط جنسی دست پیدا می‌کنند. بسیاری از پسران نوجوان و مردان با رابطه جنسی از طریق تماشای فیلم‌های پورنوگرافی آشنا می‌شوند، آشنایی‌ای که نه تنها آموزنده نیست بلکه وجوه آموزشی آن جنبه‌های تخریبی دارد و دروغی بیش نیست.

تاثیرات پورنوگرافی بر روی بینندگان موضوعی است که به‌تکرار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و موضوع آزاد بودن تولید و پخش این کالا در امور جنسی نیز همواره مخالفان و موافقان خود را به همراه داشته است.

اشکال مختلف پورنوگرافی

"پورنوگرافی" واژه‌ای است که معمولا دربرگیرنده باری تحقیرآمیز، تنزل‌دهنده و منفی است. پورنوگرافی در جوامع مختلف، بسته به فرهنگ و قوانین موجود حاکم، از تعاریف و درجات متفاوتی برخوردار است و بنا به نگاه فرهنگی هر جامعه و قوانین برآمده از آن، جنبه قانونی یا غیر قانونی پیدا می‌کند.

پورنوگرافی به اشکال و انواع گوناگون به بازار عرضه می‌شود که به‌اصطلاح به دو گروه "پورنو نرم" و "پورنو سخت" تقسیم شده و شامل انواع و اقسام درجات و اشکال گوناگون عرضه مسائل جنسی است: از عکس و پوستر زنان و مردان برهنه گرفته تا فیلم‌های اهانت‌آمیز و آزار‌دهنده با مضمون "فتیشیسم" که در آن فرد فقط از طریق استفاده از شیء یا عضو غیر جنسی بدن می‌تواند به برانگیختگی و ارضاء جنسی دست پیدا کند، و تا صحنه‌هایی از آمیزش جنسی کودکان (پورنوگرافی کودک).

پورنوگرافی کودک بخش عمیقا نگران‌کننده اشکال گوناگون رسانه‌های جنسی است. سوای استفاده از کودکان در فیلم‌های پورنو، یک جزء دیگر از کودک‌آزاری قرار دادن آنان در معرض پورنوگرافی به عمد یا از روی سهل‌انگاری بوسیله بزرگسالان است، که این عمل شامل استفاده بزرگسالان از پورنوگرافی در جهت "آماده‌سازی" کودکان برای سوء استفاده جنسی از آنان نیز می‌شود. اما تاکنون برخوردهای تصادفی کودکان و نوجوانان با رسانه‌های جنسی به عنوان شکلی از سوء استفاده جنسی از کودکان مطرح نشده است.

در اینجا از واژه "پورنوگرافی" به معنی هر گونه برنامه با مضمون جنسی محضی استفاده خواهد شد که در درجه اول برای برانگیختن علاقه جنسی یا ارائه لذت و ایجاد حس شهوانی تولید و پخش می‌شود.

تأثیر پورنوگرافی بر رفتار و گرایش‌های جنسی

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که درجه بسیار بالای صراحت و بی‌پروایی جنسی، همراه با تبعیض جنسیتی و خشونت نسبت به زنان در پورنوگرافی، خصایصی هستند که باعث می‌شوند پورنوگرافی اثراتی را بر روی گرایش‌ها و روابط جنسی افراد بگذارد که صحنه‌های روابط جنسی در فیلم‌های معمول تلویزیونی قادر به انجام آن نیستند.

در نبود آموزش روابط سالم جنسی، قرار گرفتن مصرف‌کنندگان در معرض پورنوگرافی به اغتشاش فکری و اخلاقی آن‌ها در برخورد به مفاهیمی مانند تبعیض جنسیتی و روابط ناسالم جنسی کمک می‌کند و در جوامعی که در آن درجه بالایی از نابرابری حقوق زن و مرد در همه عرصه‌های زندگی حاکم است، مصرف پورنوگرافی می‌تواند به تحکیم باورهای تبعیض جنسیتی در افراد کمک کند.

نتایج بدست آمده از برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بین مصرف پورنوگرافی و افزایش احتمال پذیرش اسطوره‌های تجاوز به عنف و رفتار جنسی تهاجمی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. به ویژه در میان پسران و مردان جوانی که مصرف‌کنندگان دائمی فیلم‌ها و تصاویر خشن‌تر پورنوگرافی هستند، نگرش نسبت به کاربرد اجبار در روابط جنسی تحکیم یافته و احتمال ارتکاب تجاوز و خشونت جنسی افزایش می‌یابد.

یکی از بی‌سر و صداترین اثرات مصرف پورنوگرافی، حساسیت‌زدایی و پذیرش تدریجی بیشتر پورنوگرافی است. پورنوگرافی می‌تواند ارتباط دوجانبه لذت‌آفرینی و لذت‌بخشی جنسی میان افراد را کاهش دهد و آن را از "صمیمیت متقابل" و رابطه‌ای انسانی به رابطه‌ای مکانیکی و صرف "در خدمت به خود" تقلیل دهد. مردانی که بطور مرتب پورنوگرافی تماشا می‌کنند، گزارش می‌دهند که پس از تماشای درازمدت، بدون محرک‌هایی از قبیل عکس یا فیلم پورنوگرافیک قادر به رسیدن به هیجان جنسی نمی‌شوند.

دوری از واقعیت روابط جنسی

برخی پژوهش‌ها در مورد اثرات پورنوگرافی نشان داده‌اند که پس از مشاهده پورنوگرافی به مدت شش جلسه یک‌ساعته، شرکت‌کنندگان زن و مرد هر دو کاهش در شادی و رضایت جنسی با شریک خود، و همچنین کاهش در کنجکاوی جنسی و عملکرد جنسی در خود را گزارش داده‌اند.

در تحقیقات دیگر، مردانی که بطور مرتب از پورنوگرافی برای رسیدن به اورگاسم استفاده می‌کنند گزارش داده‌اند که وقتی در واقعیت با زنان روبرو می‌شوند، حتی زنانی که لباس‌هایی از قبیل بیکینی پوشیده‌اند، هیچگونه عکس‌العمل جنسی در آن‌ها ایجاد نمی‌شود. همچنین برخی از مردان مصرف‌کننده پورنوگرافی گزارش داده‌اند که تماشای مرتب و طولانی‌مدت پورنوگرافی باعث شده که در رابطه‌گیری جنسی با زنان، تحریک شدن و رسیدن به نقطه اوج ارضا ناموفق باشند.

پورنوگرافی تصویری غیر واقعی از توانایی‌ها و خواست‌های زنان و مردان ارائه می‌دهد. بر اساس این تصویر، زنان همیشه آرایش کرده و با کفش‌های پاشنه بلند آماده برای انجام عمل مقاربت جنسی هستند و هیچگاه مریض یا حامله نمی‌شوند، و مردان بی‌احساس، با توانایی بالای جنسی، همیشه و خیلی سریع آماده مقاربت جنسی هستند، هر گاه و هر جا اراده کنند می‌توانند با زن یا زن‌هایی وارد رابطه جنسی مکانیکی شوند بدون هیچگونه اعتراض از سوی فرد مقابل. این تصویری واقعی از زنان و مردان در هیچ‌یک از جوامع انسانی نیست.

چگونگی استفاده از اندام‌های جنسی زن و مرد در فیلم‌های پورنوگرافیک غیر طبیعی است و این فیلم‌ها تصویری غیر عادی از آنچه در واقعیت به جسم انسان لذت می‌بخشد ارائه می‌دهند. هنرپیشگان فیلم‌های پورنوگرافی حرکاتی را به نمایش می‌گذارند که در واقعیت نه تنها لذت‌بخش نیستند، بلکه اندام‌های جنسی انسان را دچار درد و ناراحتی می‌کنند. انجام بی‌وقفه عمل مقاربت جنسی از طریق دهان، مقعد و واژن، در حقیقت می‌تواند به ایجاد عفونت در اندام جنسی فرد بیانجامد. این مسئله اما هیچگاه در فیلم های پورنو نشان داده نمی‌شود.

تفاوت زیادی بین عمل مقاربت جنسی‌ای که در فیلم‌های پورنو به منظور تهیبج و برانگیختگی جنسی محض به نمایش گذاشته می‌شود و ارتباط جنسی بعنوان رابطه‌ای انسانی بین دو فرد علاقمند به یکدیگر وجود دارد. رابطه جنسی در یک چارچوب انسانی میان دو فرد ضمن لذت بخشیدن به آنان موجب تحکیم و ازدیاد علاقه آنان به یکدیگر می‌شود. اما متاسفانه بسیاری از تماشاگران فیلم‌های پورنو، بخاطر عدم آشنایی با تفاوت ماهوی میان این دو و استفاده از پورنوگرافی بعنوان الگوی رابطه جنسی، نه تنها موجبات عواقبی ناخوشایند را برای روابط اجتماعی خویش فراهم می‌آورند بلکه خود محکوم به محرومیت از روابط عمیق عاطفی می‌شوند.

*نویسنده این مقاله، دکتر نورایمان قهاری، روانشناس و پژوهشگر
روحشان به اندازه اندوهت شاد باد

از دردهای کوچک است که آدم می‌نالد، وقتی ضربه سهمگین باشد، لال می‌شود آدم.


خدا کند که نه...!!! نفرین نمی کنم که مباد
به او که عاشق او بودم زیان برسد
خدا کند که فقط این عشق از سرم برود
خدا کند که فقط
     
  
صفحه  صفحه 2 از 2:  « پیشین  1  2 
Sexology - سکسولوژی

اعتیاد به روابط جنسی و پورنو(معتاد جنسی)

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA