انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 11 از 12:  « پیشین  1  ...  9  10  11  12  پسین »

دنیای ربات ها


مرد

 
شرکت iROBOT آینده را نزدیک تر میکند



رزی (Rosey) یکی از اولین ربات هایی بود که در تلویزیون نمایش داده شد. این ربات به شکل یک پیشخدمت خانم با یک پیشبند تزئینی در بین سال های 1962 تا 1963 در سریال کارتونی The Jetsons تخیل انسان ها را بال و پر میداد.

50 سال بعد، شرکت iROBOT ‌با الهام از این کارتون رباتی به نام Ava ساخته است. به گفته آقای انجل، مدیر این شرکت، آوا رباتی 165 سانتی با سری از جنس آیپد یا یک تبلت اندرویدی است که حواس خود را مدیون سنسور کینکت شرکت مایکروسافت خواهد بود.

شرکت iROBOT در چند دهه اخیر به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ربات سازی فعالیت میکند. این شرکت تاکنون میلیون ها عدد جاروبرقی رباتی Roomba تولید کرده. در ضمن ربات های خنثی کننده بمب تولید این شرکت نیز در کشورهایی مثل عراق و افغانستان بسیار پرکاربرد بوده است.
الا انجل امیدوار است که آوا بتواند بسیاری از کارهای خانه را به صورت خودکار یا از طریق کنترل از راه دور انجام دهد. شرکت Texas instruments نیز اعلام کرده با تولید پردازشگرهای قدرتمند، هوش این ربات را افزایش داده و قیمت تمام شده محصول را پایین خواهد آورد. بر اساس اعلام آقای انجل، دلیل اصلی استفاده از تبلت به عنوان سر ربات این است که شبیه سازی حالت های صورت انسان برای یک سر مکانیکی بسیار دشوار است. اما با استفاده از تبلت میتوان تمام حالت ها را با شبیه سازی کامپیوتری به سادگی انجام داد. در ضمن این موضوع توسعه دهندگان نرم افزار را ترغیب میکند تا با نوشتن اپلیکیشن های مختلف برای آوا، آن را تبدیل به نگهبان، فروشنده، پرستار کودک و سالمند یا هر چیز دیگری بنمایند.

طبق اعلام iROBOT، "اولین نمونه های این ربات در اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. البته قطعاً قیمت اولین نمونه ها به چند ده هزار دلار میرسد. اما با گذشت زمان این قیمت تعدیل خواهد شد. در ضمن بازار هدف اولیه این ربات، صنایع پزشکی خواهد بود. جایی که این ربات به پزشکان کمک خواهد کرد تا بیمار خود را از راه دور مورد معاینه و درمان قرار دهند."

انجل از نقشه های آینده خود برای آوا میگوید:
"با تولید انبوه آوا، مدیران میتوانند از آن به عنوان منشی یا راهنما برای دعوت حضار به سالن های کنفرانس استفاده کنند. آوا میتواند واسط خوبی برای ویدئو کنفرانس ها باشد. در ضمن با کاهش قیمت آوا در آینده نزدیک، خانواده ها نیز میتوانند آن را خریداری کنند. شاید تا آن موقع، دو بازو هم برای آوا قرار دهیم تا بتواند به کودکان، شیر یا غذا هم بدهد!"

شما چه آینده ای را برای آوا تصور میکنید؟
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
ربات عروس دریایی با سوخت هیدروژنی



گروهی از مهندسان آمریکایی می گویند که موفق به اختراع رباتی با سوخت هیدروژنی شده اند که همانند یک عروس دریایی درون آب حرکت می کند.

البته توسعه این ربات که با نام Robojelly شناخته می شود، هنوز در مراحل اولیه است، اما محققان امیدوارند که از آن در ماموریت های نجات و اکتشاف زیرآبی استفاده کنند.

Yonas Tadesse از نشریه Smart Materials and Structures می گوید که حرکت شنای ساده عروس دریایی، آن را تبدیل به مدل ایده آلی برای یک ماشین می کند‫.‬

استفاده از سوخت هیدروژن هم به شکل تئوری بدان معنی است که این ربات هیچ گاه بدون انرژی نمانده و خاموش نمی گردد.

آقای Tadesse مدیر این پروژه می گوید: «با دانش فعلی ما، این اولین نمونه موفقیت آمیز تامین نیرو از هیدروژن بیرونی به عنوان منبع سوخت در یک ربات زیردریایی است.»

عضلات مصنوعی

یک عروس دریایی با کمک ماهیچه های حلقوی داخل زنگوله چتر مانندش شنا می کند. هنگامی که این عضلات منقبض می شوند، زنگوله بسته شده و آب را به بیرون رانده و عروس دریایی را به جلو می راند. هنگامی ماهیچه ها در حال استراحت قرار می گیرند، زنگوله دوباره شکل اصلی خود را پیدا می کند.

برای تکرار و تقلید این حرکات، ماشین رباتی ما از آلیاژهای با حافظه شکل و حالت استفاده می کند. موادی که حالت و شکل اصلی خود را همواره به یاد دارند. این آلیاژ سپس در نانولوله های کربن پیچانده شده و روی آن را هم لایه ای از پودر پلاتینیوم سیاه می پوشانند.

این ربات نیروی مورد نیاز خود را از گرمای تولید شده از واکنش های شیمیایی میان پلاتینیوم سطح بدنش و اکسیژن و هیدروژن درون آب به دست می آورد. گرمای حاصل از واکنش به ماهیچه های مصنوعی منتقل می شود و شکل و حالت آنها را تغییر می دهد.

یعنی اینکه Robojelly به جای حمل باتری یا منبع تامین نیروی خارجی، انرژی مورد نیازش را از فضای اطراف خود تامین می کند. تیم سازنده این ربات از Virginia Tech آمریکا امیدوارند که رباتشان هیچ گاه نیازی به تامین انرژی بیرونی نداشته باشد.

هم اکنون Robojelly می تواند هشت بخش زنگوله اش را همزمان جمع کرده و حرکت کند. اما هنوز امکان کنترل جداگانه هرکدام از آنها را ندارد. در صورت تحقق کامل این موضوع، عروس دریایی مصنوعی ما می تواند به راحتی در جهات مختلف حرکت کرده و مسیر خود را تغییر دهد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
با دستکش رباتیک از راه دور دست بدهید




این روزها ارتباط های ویدیویی از راه دور برای برگزاری جلسات همه جا فراگیر شده و فاصله ها را نزدیک کرده است. حالا یک تيم از محققين دانشگاه اوساکا دستکش رباتیکی طراحی کرده اند که می تواند دست دادن را هم شبیه سازی کند تا در تله کنفرانس ها احساس نزدیکی بیشتری داشته باشید. با وجود اين دستکش رباتيک قرار است در آينده ای نه چندان دور، ارتباطات از راه دور ملموس تر و صميمی تر شود.


برای ساختن يک دست رباتیک، فرايند شبیه سازی در اين پروژه از سه زاویه جنس، درجه حرارت و میزان نيروی وارد کننده مورد بررسی قرار گرفته است.


ماده ای شبيه به دست انسان، سيليکون و اسفنج ترکیبات مورد استفاده در ساخت اين دستکش هستند. نتايج یک بررسی نشان داد دمای دست افراد معمولا 32 درجه سانتیگراد است. اما به منظور القای يک حس گرم و طبيعی در هنگام دست دادن با اين ربات، يک لایه گرم کن، دمای 37 درجه سانتيگراد را ایجاد می کند.


این دستکش فعلا با یک ميزان فشار غير قابل تغيير دست همه را به گرمی می فشرد. اما به گفته سرپرست تيم، در مراحل بعدی توسعه اين ربات بر روی سنسور فشاری کار خواهد شد که بتواند میزان فشار اعمال شده از طرف افراد را اندازگیری کرده و دقيقا همان ميزان فشار را متقابلا اعمال کند.


طراحی این دستکش رباتیک در حال حاضر شايد چندان خلا خاصی در ارتباطات از راه دور را پر نکند اما این ایده ای است که در آینده می تواند پیشرفت های زیادی به همراه داشته باشد. کافی است در شروع، ترکیب آن را با سنسور کینکت مایکروسافت برای کنترل از راه دور این دست را در نظر بگیرید.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
سخت افزار نورومورفیک‌ جدید، مغز انسان را شبیه‌سازی خواهد کرد



اگر چه خیلی‌ها معتقد هستند که مغز اکثر حیوانات بدوی از هر «روبات هوشمندی» برتر است، اما واقعیت چیز دیگری است. ما داریم به سرعت به آن روزی نزدیک می‌شویم که بتوانیم سخت‌افزارهایی چنان پیچیده بسازیم که با قابلیت‌های یک مغز طبیعی هماوردی کنند.

این یک خیالپردازی از جنس فیلم تبدیل‌شوندگان (Transformers) نیست و نباید هیچ هراسی از بابت یک روبات خرابکار مسلح که سعی دارد در آینده نزدیک بر دنیا چیره شود داشته باشیم. واقعیت خیلی جذاب‌تر از این تخیلات است و به طور بالقوه می‌تواند پیشرفتی عظیم در زمینه ساخت دستگاه‌های روباتیک، دارو و درمان، و نیز علوم اعصاب به همراه آورد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
Robo-guard: آغاز به کار آزمایشی ربات های زندان بان در کره جنوبی



حدس می زنید که استفاده از ربات در زندگی انسان تا چه حد گسترش خواهد یافت و تا کجا پیش خواهد رفت؟ آیا قرار است روزی انسان ها برای حفظ حریم خود، به جز قوانین سه گانه رباتیک ، قانون های دیگری را هم وضع کنند؟ به هرحال، امروزه ربات ها آن چنان پیشرفته شده اند که هم اکنون سه زندان بان رباتیک در شهر پوهانگ کره جنوبی مسئول مراقبت از زندانی ها هستند.

این سه ربات تمامی فعالیت های زندانی ها را زیر نظر دارند و هرگونه ناسازگاری یا رفتار غیرعادی را به کارکنان مرکز کنترل اطلاع می دهند. از آنجایی که این ربات ها پس از مدتی، رفتار و عادات معمول زندانی ها را آموخته اند و با آنها آشنا هستند، می توانند در جلوگیری از خودکشی، درگیری و آتش سوزی ها کمک خوبی برای مسئولان زندان باشند.

این زندان بان های خستگی ناپذیر از ماه گذشته به صورت آزمایشی کار خود در زندان پوهانگ را شروع کرده اند. این ربات های یک و نیم متری به وسایلی همچون دوربین های سه بعدی، میکروفون و اسپیکر مجهز شده اند. و امکان ارتباط دو طرفه مسئولان زندان با زندانی ها را به راحتی فراهم می آورند. این ربات ها بخشی شبیه سر دارند، اما ظاهر آنها به هیچ وجه انسان گونه طراحی نشده است.

Robo-guardها با استفاده از سنسورهایی که در کف زندان نصب شده است، مسیر خود را شناسایی کرده و دائما به گشت زنی می پردازند. و تنها در صورتی که شارژ باتری آنها به کمتر از ۲۰ درصد برسد، به صورت خودمختار از سیستم خارج شده و خود را به نزدیک ترین ایستگاه شارژ ویژه در محیط زندان می رسانند. این ربات های چهارچرخ که توسط Asian Forum for Corrections تولید شده اند، هرکدام نزدیک به ۳۰۰هزار دلار برای زندان هزینه دربر داشته اند.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
حرکت اشیاء با قدرت ذهن: کنترل بازوی رباتیک BrainGate توسط امواج مغزی



تا حالا شده که آرزو کنید که بتوانید اشیاء را با قدرت ذهن تان جابجا کنید؟ چیزی که در فیلم و داستان های زیادی مشاهده کرده اید. اما اکنون دیگر این موضوع فقط در حیطه قدرت و اختیار داستان های علمی تخیلی نیست. یک شرکت تکنولوژی های پیشرفته با نام BrainGate روز گذشته بازوی رباتیکی را معرفی کرد که کاملا با امواج مغزی کنترل می شود. البته این کار توسط سنسوری با ۹۶ الکترود انجام می شود که با نصب درون قشر حرکتی مغز، به امواج مغزی شما گوش می دهد.

خب، اگر فکر می کنید این هم یکی دیگر از راه هایی است که انسان ها را تنبل تر از قبل کند، زیاد نگران نباشید. زیرا این محصول هنوز راه زیادی را تا عرضه تجاری و تولید انبوه دارد. در این مرحله تنها هدف این پروژه کمک به بیمارانی است که دچار فلج شده اند. یکی از بیماران مورد مطالعه در آزمایش های این شرکت، پیرزن ۵۸ ساله ای است که بیش از ۱۵ سال فلج است. وی هیچ کنترلی روی دست و پاهای خود ندارد.

او اکنون با کمک بازوی رباتیک BrainGate می تواند فلاسک را گرفته، به دهانش نزدیک کند و بنوشد. و این میزان از دقت، چیزی است که این اختراع خارق العاده را متمایز می کند. همانطور که BrainGate می گوید، برای اولین بار بعد از ۱۵ سال این زن می تواند بدون نیاز به کمک دیگران جرعه ای قهوه بخورد.

البته کارکردهای این تکنولوژی می تواند بسیار وسیع تر از این باشد. دکتر Leigh Hochberg، متخصص مهندسی اعصاب دانشگاه های براون و هاروارد می گوید: «هدف ما در تحقیقات مان این است که با توسعه چنین تکنولوژی به افراد فلج یا کسانی که برخی اعضای بدن شان را از دست داده اند، استقلال و قابلیت حرکت بیشتری در زندگی بدهیم.»

نکته جالب اینجا است که شرکت BrainGate تنها به ابداع بخش نرم افزاری و سنسورهای ویژه این کار پرداخته و بازوهای رباتیک مورد استفاده توسط این شرکت تولید نشده اند! این شرکت هم اکنون در تست های خود دو بازوی رباتیک در اختیار دارد که یکی توسط انستیتو رباتیک و مکاترونیک مرکز هوافضای آلمان تولید شده و دیگری محصول صنایع تحقیق و توسعه DEKA است.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
بزرگ ترین دستگاه سی ان سی جهان بلند تر از یک زمین فوتبال



می دانید دستگاه CNC چیست؟ این ماشینی است که می توان با آن به سرعت قطعاتی با اندازه‌های دقیق از فلز یا چوب و... درست کرد. شکل این قطعات از پیش توسط یک برنامه مشخص می‌شود و این دستگاه بر اساس نقشه کامیپوتری قطعه مورد نظر را تولید می کند.

حالا آلمانی ها یک دستگاه سی ان سی تولید کرده اند که خودش به اندازه یک کارخانه کامل و از یک زمین فوتبال نیز بزرگ تر است. این دستگاه ۵ محوره غول آسا مانند هر دستگاه دیگر سی ان سی کار می کند. بازوی مکانیکی آن نقشه را از کامپیوتر دریافت می کند و شی مورد نظر را در فضای سه بعدی تولید می کند.

این دستگاه تا ۱۵۰ متر قدرت حرکت دارد و در محورهای مختلف به راحتی کار می کند. بازوی اصلی با فیبرکربن و آلومینیوم ساخته شده تا کاملا سبک و سریع باشد و مصرف برق آن نیز بین ۵ تا ۷ کیلووات در ساعت است.
این ماشین قابلیت های مختلفی مانند فرز، سنگ زنی، پرداخت دیجیتال، واترجت، برش لیزر، برش اولتراسونیک و… را نیز در اختیار دارد. آن هم با دقتی کمتر از یک میلیمتر.

این دستگاه سبب می شود که سرعت تولید حداقل ۴ برابر افزایش پیدا کند، آن هم با دقتی بسیار بیشتر. و البته می تواند کارهایی بکند که تا به حال به ذهن ما هم نمی رسیده است. برای مثال می تواند به راحتی بدنه ی یک تکه قایقی بزرگ را تولید بکند. یا در صنعت خودرو سازی برای ساخت مدل های اتومبیل در اندازه واقعی به کار برود.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
رباتی با حس لامسه برای مقابله با انسان



چشمان خود را ببنید و یک گوجه فرنگی را لمس کنید حالا یک تکه چوب را در دست بگیرید. می بینید که با چشمان بسته و تنها لمس می توانید بسیاری از اجسام را تشخیص بدهید. اما ربات ها که چنین قابلیتی ندارند. در عین حال دنیای ربات ها روز به روز دچار تحولات فراوانی شده و هر لحظه به دنیای جدیدتری پا می گذارد. دنیایی که شاید روزی از دنیای انسان ها پیشی بگیرد.

این بار نیز دانشمندان دست به ساخت رباتی زدند که شاید در آینده ای نزدیک به مقابله با انسان برخیزد. این ربات دارای حسگر لمسی برای شناخت مواد است، سنسور BioTac که مشابه انگشتان انسان عمل کرده و لایه های پوستی انعطاف پذیر دارد، جالب است بدانید که برای افزایش حساسیت ربات به ارتعاشات، این ربات دارای اثر انگشت نیز هست.

این ربات توانایی شناخت 117 ماده رایج را دارد و با استفاده از حرکات اکتشافی در 95 درصد مواقع بافت مواد را به درستی تشخیص می دهد، بنابراین به نظر می رسد این ساخته در مقایسه با انسان، نسبت دقت بالاتری دارد.

اما با وجود توانایی های بالا، این ربات هنوز در تشخیص مواد بهتر برای انسان ها ضعیف عمل می کند برای مثال هنوز نمی تواند تشخیص بدهد که کدام گوجه فرنگی رسیده تر است بنابراین فعلا نمی توانید این ربات را برای خرید بفرستید. به همین دلیل تیم سازنده ربات گفته که میخواهد تمرکز خود را روی ساخت اندام مصنوعی و یا رباتی برای تست محصول مصرفی قرار دهد.

پس بهتر است کمی خوشبین باشیم، انگشتان دست ما هنوز ارزش بیشتری دارند، البته فعلا!
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
وقتی انسان در سنگ کاغذ قیچی از ربات شکست می خورد



رباتی که میخواهیم در مورد آن صحبت کنیم یک گیمر حرفه ای است! البته نه آنطور که شما تصور می کنید. این ربات بازی سنگ کاغذ قیچی را بسیار بهتر و سریعتر از انسان ها بازی می کند.

این ربات که به صورت یک دست ساخته شده حرکات شما را با دقت بسیار بالایی تحت نظر می گیرد و در مقابل آنها با سرعت بالایی عکس العمل نشان می دهد. بهتر است فکر بردن در بازی را از سرتان بیرون کنید. زیرا این ربات در دیدن حرکات و واکنش نشان دادن سریعتر از توانایی انسان ها عمل می کند. بنابراین هیچ وقت نمی توانید در بازی سنگ، کاغذ، قیچی از آن ببرید.

استفاده از یک دوربین با سرعت بالا که موقعیت و شکل دست انسان را تشخیص می دهد نیز به کمک این ربات آمده. به نظر می رسد همه شرایط برای برد همیشگی این ربات فراهم شده است و جالب تر اینکه همه اینها در 1 هزارم ثانیه! اتفاق می افتد.

این موضوع به خوبی نشان میدهد به روزهایی نزدیک هستیم که انسان و ماشین میتوانند با دقت بسیار بالا با یکدیگر همکاری کنند. اما یک بُعد دیگرش هم این است که اگر قرار باشد در آینده با یک ربات مبارزه کنیم، شانس زیادی برای برنده شدن وجود ندارد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
‎سوسک کنترل از راه دور




هیچ کس نیست که دلش بخواهد یک سوسک حمام را وسط اتاق در حال قدم زدن ببیند و همین تنفر، انگیزه ای شده تا این سوسک مصنوعی ساخته شود. اما پیشرفت تکنولوژی سبب شده که این یکی کمی نسبت به سوسک های پلاستیکی قدیمی متفاوت باشد و در آن از یک موتور داخلی استفاده شود که امکان حرکت کردن را به آن داده است.

‎اما موضوع فراتر از یک موتور ساده است. می توانید سوسک عزیزتان را از راه دور کنترل کنید و این کار توسط نصب یک اپلیکیشن روی آیفون هم امکان پذیر است.

‎با این حساب همه چیز برای عملیات ترساندن هدف آماده است. می توانید سوسک را در میان اتاق رها کنید و با آیفون به تعقیب قربانی مورد نظر بپردازید.

‎البته فراموش نکنید این گونه شوخی ها اصلا کار خوبی نیست و ضمنا باید منتظر عواقب اش هم باشید. اما اگر خیلی علاقمند هستید، این سوسک با قیمت 37 دلار به فروش می رسد!
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
صفحه  صفحه 11 از 12:  « پیشین  1  ...  9  10  11  12  پسین » 
کامپیوتر

دنیای ربات ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA