انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 12 از 19:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  18  19  پسین »

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟


مرد

 
آیا میدانید دمای باران چقدر است و چگونه تعیین می شود؟
آیا وقتی باران می بارد احساس سرما می کنید؟ احتمالاً پاسخ تان مثبت است. دلیل این احساس سرما هم فقط این نیست که باران لباس ها و پوست تان را تر می کند. دمای خود آب باران هم احساس سرما را به وجود می آورد.

اما در چه دمایی باران می بارد؟ قطرات باران به طور متوسط دمایی بین 32 درجه فارنهایت (0 درجه سانتیگراد) و 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) دارند.

این که دمای یک قطره باران به انتهای سرد یا انتهای گرم این محدوده نزدیک باشد به عواملی بستگی دارد از جمله دمای داخل ابر که باران از آن شروع می شود و همچنین دمای هوا در بالای جو یعنی جایی که ابرها در آن شناورند.

همان طور که می دانید هر دوی این موارد هم روز به روز، فصل به فصل و مکان به مکان ... تغییر می کنند که بدان معنی است که دمای دایمی برای قطرات باران وجود ندارد.

در ادامه اثر متقابل دمای جو و یک قطره باران و نیز مسیر یک قطره باران از زمان تولد در داخل یک ابر تا مقصد نهایی آن که زمین است را بررسی کنیم.
     
  
مرد

 
باران اغلب خنک است چون به صورت برف آغاز می شود

عجیب به نظر می رسد ولی بیشتر بارش های جهان در داخل ابرها به صورت برف شروع می شوند حتی اگر در یک روز گرم تابستان باشد. دلیل اش هم این است که دما در بخش های بالایی ابرها خیلی پایین تر از نقطه انجماد و گاهی اوقات کمتر از 50- درجه سانتی گراد است.

بلورهای یخ و برفی که در این دماهای سرد و نیز ارتفاع بالا در داخل ابرها ایجاد می شوند زمانی که در زیر دمای انجماد قرار می گیرند، گرم و ذوب می شوند و به آب مایع تبدیل می شوند. سپس از ابر والد خود خارج می شوند و به هوای گرم تر زیر آن وارد می شوند.



عمل سقوط از میان هوا قطره باران را حتی سردتر می کند

همان طور که قطرات ذوب شده به فرود ادامه می دهند از طریق تبخیر خنک تر می شوند.

این فرایند (که هواشناسان آن را «خنک شدن تبخیری» می نامند) به این شکل اتفاق می افتد: هنگامی که باران به داخل هوای خشک تر می افتد، باعث می شود که نقطه پاشش هوا افزایش یابد و دمای آن کاهش یابد (dew point - نقطه پاشش، ناحیه زیر جو است که قطرات بر حسب فشار و رطوبت شروع به متراکم شدن می کنند).

این هم یکی از دلایلی است که ارتباط باران با هوای سردتر را نشان می دهد.

دمای هوا در 3000 متری بالای زمین برای دمای نهایی قطره باران تعیین کننده است.

به طور کلی، هنگامی که بارش به زمین نزدیک می شود، وضعیت دمای جو (محدوده دمای هوا که بارندگی از آن عبور می کند) نوع بارشی که به زمین خواهد رسید (باران، برف، برف یا باران های یخبندان) را تعیین می کند.

یعنی دمای از حدود فشار جوی 700 میلی بار (3000 متری) تا سطح زمین تعیین کننده خواهد بود. اگر این دما بالای نقطه انجماد باشد، بارش البته که باران خواهد بود اما این که این دما چقدر بالای نقطه انجماد باشد تعیین می کند که قطرات باران هنگامی که به زمین برخورد می کنند چقدر خنک خواهند بود.

آیا تا به حال شده زیر دوش بارانی مانده باشید که واقعاً گرم است؟ وقتی قطرات باران احساس گرما به پوست ما می دهند به این معنی است که دمای آنها بالاتر از دمای هوای سطح است.

این اتفاق زمانی رخ می دهد که دما از 700 میلی بار (3000 متر) به پایین کاملاً گرم است، ولی یک لایه کم عمق هوای خنک تر سطح زمین را پوشانده است.
     
  
مرد

 
دو روش شکل گیری باران در ابر
قطرات ابر به دو روش به وجود می آیند، بزرگ می شوند و به صورت قطرات باران می بارند.

این دو روش عبارتند از: فرآیند برگرون (Bergeron) و فرآیند به هم پیوستگی برخوردی.



به هم پیوستگی برخوردی

به هم پیوستگی برخوردی توصیف می کند که چگونه باران در «ابرهای گرم» شکل می گیرد – ابرهای گرم ابرهایی هستند که در زیر سطوح منجمد کننده جو جاگیر شده اند.

در داخل این ابرها قطرات نسبتاً بزرگ ابر مایع به دلیل حضور هسته های متراکمی مثل نمک دریا شکل می گیرند. این قطرات بزرگ شده، با سرعت نسبتاً زیاد در میان ابر سقوط می کنند و با قطرات کوچکتر و کندتر برخورد می کنند. وقتی که این اتفاق رخ می دهد، قطرات ریز به هم ملحق می شوند و بزرگتر می شوند. سپس این قطره بزرگتر حتی سریعتر سقوط می کند و بیشتر همسایگانی که آهسته حرکت می کنند را نیز با خود همراه می کنند.

این چرخه ادامه می یابد و ادامه می یابد تا زمانی که تقریبا یک میلیون یا بیشتر از 1 میلیون قطره ریز ابر با هم جمع می شود. در این موقع، قطره به اندازه کافی بزرگ شده تا از ابر خارج شود و سفرش به روی زمین را بدون تبخیر انجام دهد و به سطح زمین برسد.
     
  
مرد

 
فرایند باران سرد یا برگرون

به هم پیوستگی برخوردی تنها روش ساخت باران نیست. فرایند برگرون توضیح می دهد که چگونه باران در بخش های بالایی و سرد ابرها تولید می شود. یعنی جایی که در آن دما به میزان زیادی زیر نقطه انجماد است.

بیشتر بارانی که از فرایند برگرون حاصل می شود، به صورت دانه های برف شروع می شود (از این رو است که گاهی اوقات باران سرد نامیده می شود.)

این فرایند از نام یک هواشناس سوئدی به نام تور برگرون (Tor Bergeron) گرفته شده و توضیح می دهد که چگونه قطرات آب فوق العاده سرد با بلورهای یخ اثر متقابل دارند به نحوی که برف دانه ها رشد کنند. اما آب چگونه می تواند در دمای زیر نقطه انجماد مایع باقی بماند و به صورت باران ببارد؟

برخلاف آن چه به نظر می رسد، زمانی که آب خالص در داخل هوا معلق است، درواقع در دمای 0 درجه سانتیگراد منجمد نمی شود. (این آب منجمد نمی شود تا زمانی که درجه حرارت تقریباً به 40- درجه کاهش پیدا کند)

به ابر مان برگردیم ... این ابر حاوی بلورهای یخی است که به وسیله هزاران قطره مایع احاطه شده اند. بلورهای یخ در مقایسه با آن چه به صورت تصعید از دست می دهند بیشتر مولکول آب جذب می کنند. همچنین هنگامی که قطرات مایع تبخیر می شوند، بلورهای یخ با کمک بخار آب رشد می کنند.

با ادامه این چرخه، بلورهای برف تولید می شوند که به اندازه کافی بزرگند که ببارند. همانطور که بلورها از میان ابر سقوط می کنند، با قطره های ابری برخورد می کنند که آنها هم روی این قطرات منجمد می شوند و در نتیجه قطرات باز هم بزرگ می شوند. یک واکنش زنجیره ای رخ می دهد و بلورهای برف زیادی تولید می شود. اینها خیلی زود به هم توده می شوند تا جرم های بزرگتری که به نام برف شناخته می شوند را ایجاد کنند!

اگر دما در سراسر ابر و پایین آن زیر نقطه انجماد باقی بماند، این برف ریزه ها منجمد باقی خواهند می مانند و به صورت برف می بارند. اما اگر دما در سطوح پایین داخل ابر به بالای نقطه انجماد صعود کند، یا اگر یک لایه عمیق با دمای بالای نقطه انجماد در پایین به سوی سطح وجود داشته باشد، برف دانه ها ذوب می شوند و به صورت باران می بارند.

بارش بیشتر به وسیله فرآیند برگرون شکل می گیرد تا به شکل به هم پیوستگی برخوردی.
     
  
مرد

 
آیا می دانید چرا همه ابرها باران نمی سازند؟

ما فهمیدیم که چگونه زمانی که قطرات ریز ابرها به یکدیگر ضربه می زنند و بزرگ تر می شوند، قطرات باران تشکیل می شوند.

اما اگر همه ابرها حاوی آبند، پس چرا برخی از ابرها باران و برف تولید می کنند و بقیه نه؟

بله، همه ابرها از قطرات بسیار ریز آب ساخته شده اند اما این قطرات به دلیل اندازه کوچکشان، مدت کوتاهی پس از افتادن از ابر به داخل هوای نسبتاً خشک زیر آن تبخیر می شوند. برای این که یک قطره ابر بتواند به زمین برسد، اندازه آن باید حدود 1 میلیون برابر شود. اما فقط در ابرها مشخصی این اتفاق می افتد.

برای این که فرآیند برگرون کار کند، لازم است که یک ابر هم حاوی قطرات آب مایع و هم بلورهای یخ باشد. هر دوی اینها با هم فقط در داخل ابرهایی که درجه حرارت بین 10- و 20- درجه سانتیگراد دارند وجود دارند.

به همین ترتیب، فرآیند به هم پیوستگی برخوردی تنها زمانی می تواند کار کند که ابرها حاوی قطرات مایعی باشند که اندازه شان به طور متوسط بزرگتر از 0.02 میلیمتر است. از آنجایی که همه ابرها چنین نیستند، همه شان هم قادر به تولید بارش با به هم پیوستگی برخوردی نیستند.

ابرهایی که کم عمق یا باریکند برای به هم پیوستگی برخوردی مناسب نیستند، زیرا فاصله کافی وجود ندارد تا قطره های باران با بقیه قطره ها برخورد کنند و به اندازه کافی رشد کنند تا از درون ابر سقوط کنند. ابرها با عمق عمودی زیاد بهتر باران تولید می کنند.
     
  
مرد

 
2. دانشمندان اعلام کرده اند که زنان واقعاً به خواب بیشتری نسبت به مردان احتیاج دارند. مطالعه ای که بر روی 210 زن و مرد میانسال انجام شد نشان داد که واقعاً زنان به خواب بیشتری احتیاج دارند و کمبود خواب در زنان منجر به مشکلات مربوط به سلامتی بیشتری نسبت به مردان می شود. گفته می شود که کمبود خواب در زنان شدیداً باعث ایجاد سطح بالایی از پریشانی روانی، رفتارهای خشن و افسردگی می شود.
3. تسلا می توانست بسیاری از محاسبات انتگرال را در ذهنش انجام دهد و این باعث می شد که معلم هایش فکر کنند که او تقلب می کند.
4. Synesthesia یک پیشامد عصبی است که هنگام بروز در افراد باعث می شود بتوانند اعداد و حروف را رنگارنگ ببیننند و قادر به دیدن صداها باشند.(یک بیماری نورولوژیک است و تحت تأثیر مواد مخدر ایجاد نمی شود.)
5. ایده ی ساختن کفش های شنا در سن 11 سالگی به ذهن بنجامین فرانکلین خطور کرد.
=======================
چه قدر طول می کشد تا دور جهان را با پای پیاده بپیماییم؟
چه قدر طول می کشد تا دور جهان را با پای پیاده بپیماییم؟

1 سال
3 سال
4 سال
6 سال
اگر هشت ساعت در روز، با سرعت متوسط 5 کیلومتر در ساعت در امتداد خط استوا (به طول 40076 کیلومتر) راه برویم، 1038 روز -تقریبا سه سال- طول می کشد تا سراسر جهان را بپیماییم. در سال 1974، دیو کانس برای اولین سراسر جهان را با پای پیاده طی کرد.
     
  
مرد

 
آیا می دانیدهای کنکور88
آیا میدانید ظلم به داوطلبان کنکور یعنی چی؟؟؟؟؟؟

در کنکور امسال بر خلاف هر سال۲متن در درس زبان وجود داشت ولی با درایت مسوولان مدت زمان پاسخگویی به سوالات به همان اندازه هر سال بود.

آیا منظور از سخت شدن کنکور اینه؟؟؟؟ ۲۵ سوال زبان را باید در۱۸ دقیقه جواب داد و با توجه به اینکه تعداد متن های زبان بیشتر شده به طور قطع مدت زمان پاسخگویی هم باید زیاد میشده. ممکن است مسوولان بگویند زمان برای همه یکسان بوده. پس من پیشنهاد جدیدی برای مسوولان برای سخت کردن کنکور دارم. میتوانند برای سخت کردن سووالات به طور مثال بگویند ۲۵ سوال زبان در۵ دقیقه و دیگر

زحمت سخت کردن سوالات را به خود ندهند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آیا با کم کردن زمان پاسخگویی میتوان میزان دانش داوطلبان را سنجید؟؟؟

ظلم بعدی در درس <دینی> است.با نگاهی به سوالات ۵تا ۱۰ سال قبل میشه دید که سوالات دینی دارای گزینه های کوتاه و یک کلمه ای بودند و خواندن گزینه ها وقت زیادی نمی گرفت ولی در سال های اخیر گزینه ها به ۲ خط هم میرسد ولی باز هم با درایت مسوولان زمان پاسخگویی به سوالات ثابت مانده!!!!!!!!!!!!

سوال مربوط به تکواژ در درس ادبیات هم که فوق العاده بود. خیلی دوست دارم بدونم چند نفر به این سوال جواب دادن . این سوال دقیقا به اندازه ۵ سوال وقت می خواست. چون که همیشه ۱ جمله داده میشده و تعداد تکواژهای اون جمله رو می خواستن و ما فقط باید تعداد تکواژهای یک جمله رو حساب میکردیم ولی امسال یک جمله در سوال داده شده بود و گفته بود تعداد تکواژهای این جمله با کدامیک از گزینه ها برابر است و ما باید تعداد تکواژهای ۵ جمله رو حساب میکردیم. یعنی دقیقا وقت ۵ سوال برای یک سوال. ۱=۵ حالا کی می خواد بگه مسوولان ما با درایت نیستن؟؟؟؟

     
  
مرد

 
آیا می دانید هوخشتره، قدرتمندترین شاه ماد چه گسی بود ؟

هوخشتره نوه دیااکو (بنیانگذار پادشاهی ماد) و فرزند فرورتیش بود. هوخشتره در شرایطی به سلطنت رسید که پدرش در جنگ با آشور از آنها شکست خورده و کشته شده بود. سکاها نیز از فرصت استفاده کرده به مادها حمله کرده و آنها را خراجگذار خود کرده بودند.

هوخشتره از شکست پدرش درس عبرت گرفت و فهمید که با سپاهیان چریکی که طوایف و مردمان دست نشانده به مادها می دهند نمی تواند مقابل قشون مشق کرده آشور مقاومت کند. این بود که سعی کرد قشون به وجود آورد، پیاده و سواره نظام ایجاد کرد. سواره نظام او مسلح به تیر و کمان و شمشیر بود.

سواره نظام ماد چنان که مورخان نوشته اند بر سواره نظام آشوری برتری داشت چراکه سواران مادی در حال حرکت اسب چه در حین حمله و چه در حال گریز با کمال مهارت تیر می انداختند و اسب های مادی از حیث طاقت، بردباری و تندروی و قشنگی در عهد قدیم معروف آفاق بودند.

هوخشتره پس از ایجاد این سپاه با آشوری ها جنگید و آنها را با وجود مقاومت شدید شکست داد و دیری نگذشت که شهر نینوا را محاصره کرد. شهر مزبور بالآخره در نتیجه گرسنگی تسلیم شد ولی در این اوضاع خبر تاخت و تاز سک ها (سیت ها) که از قفقاز گذشته به شمال ماد آمده بودند به هوخشتره رسید و او مجبور شد محاصره نینوا را متوقف کرده برای حفظ ماد به کشور برگردد.

وی در شمال دریاچه ارومیه جنگ سختی با سک ها کرد، از آنها شکست خورد و مجبور شد شرایطشان را بپذیرد. پس از آن مملکت ماد در معرض تاخت و تاز سک ها واقع شد. 28 سال سک ها در ماد بودند تا این که هوخشتره پادشاه و سرکردگان آنها را مهمان و مست کرد و همه را کشت و سکاها را از ایران راند (615 قبل از میلاد).

در این زمان حاکمی که آشور در بابل معین کرده بود، ادعای سلطنت کرد و با هوخشتره متحد شد. دو متحد نینوا را محاصره کردند.

پادشاه آشوری ها چون دید مقاومت نتیجه ندارد آتش روشن کرده خود و خانواده اش را در آن بسوخت و این شهر مشهور و معروف عهد قدیم که یکی از بزرگ ترین شهرهای عالم محسوب می شد چنان زیر و زبر شد که از آن جز خرابه هایی باقی نماند (606 قبل از میلاد).

پس از آن متحدان، آشور را این طور تقسیم کردند که مستملکات آشور در آسیای صغیر به دولت ماد رسید و شامات و فلسطین جزو بابل شد. بعد بخت النصر (ولیعهد دولت بابل) مصری ها را که از گرفتاری آشور استفاده کرده این دو مملکت را اشغال کرده بودند از این سرزمین ها بیرون کرد. بعد از سقوط نینوا، هوخشتره دختر خود را به بخت النصر داد و این اتحاد قوی تر شد.

به این ترتیب درست 40 سال بعد از این که آشور، عیلام را از صفحه روزگار محو کرد خودش نیز محو شد. تا حدی که دو قرن بعد کسی تصور نمی کرد در مکان آشور سرنوشت ملل و دولت ها حل و عقد می شد. مورخان عقیده دارند به این دلیل آشوری ها به سرعت از اذهان ملت ها پاک شدند که ملتی بی رحم و غارتگر بودند و جز خرابی و بدبختی چیزی به ملل تابعه ندادند.

مادها به آسانی ارمنستان و کاپادوکیه را که در مشرق آسیای صغیر است را تصرف کرد. چراکه آنها با حمله سکاها به کلی ضعیف شده بودند. مادها در حین پیشروی هایشان به لیدی ها برخورد کردند. لیدیه مملکتی در غرب آسیای صغیر بود. حد شمالی آن دریای سیاه و دریای مرمره و حد جنوبی آن دریای مدیترانه بود.

سواره نظام لیدی ها به واسطه به کارگیری جنگجویان یونانی و سپاهیان اجیر که آنها نیز غالباً یونانی بودند مشق کرده و ورزیده و سرآمد سواره نظام های زمان خود بود. در این احوال هوخشتره بهانه ای برای جنگ پیدا کرد به این ترتیب که چند سکایی که در خدمت دولت ماد بودند چند مادی را کشته و نزد آلیات لیدیایی رفتند. وی تصمیم گرفت آنها را به پادشاه ماد تحویل ندهد و جنگ شروع شد.

قشون مادی از حیث عده بر سپاه لیدی فزونی داشت ولی چنان که گفته شد لیدی ها سواره نظام ممتازی داشتند. بنابراین جنگ بدون این که پیشرفتی برای مادی ها در پی داشته باشد شش سال طول کشید. در سال هفتم تمام خورشید گرفت (28 ماه مه 585 قبل از میلاد) نوشته اند که این کسوف را طالس حکیم یونانی پیش بینی کرده بود.

کسوف اثر شگفت انگیزی بر سپاهیان طرفین به جا گذاشت و آنها آن را علامت غضب خدا تعبیر کردند. پس از آن بخت النصر که حالا پادشاه بابل بود بین طرفین حکم شد و رودهایی به عنوان سرحد دو دولت تعیین شد. همچنین یاخ توویگو (آستیاگ یا اژدی هاک) پسر شاه ماد با دختر شاه لیدیه ازدواج کرد (585 قبل از میلاد).

هوخشتره یک سال بعد در گذشت (584 قبل از میلاد). این شاه شخصی عاقل، با اراده ای قوی و سیاستمداری زبردست بود. او از مقاومت آشور و شکست مقابل سکاها مأیوس نشد تا جایی که با غلبه بر موانع دولت ماد را قوی ترین دولت آن زمان کرد.

باغ های معلق که یکی از عجایب هفت گانه عهد قدیم محسوب می شود و به غلط آن را به سمیرامیس ملکه آشور نسبت می دهند در زمان بخت النصر برای همسر او –دختر شاه ماد- ساخته شده بود.

بخت النصر برای حفاظت از بابل از طرف شمال دجله و فرات سدی کشید و این سد به دیوار مادی موسوم گردید. این دیوار هم از سمت جنوب برای حفاظت بابل کشیده شده بود و معلوم می شود که بابل از جانب دولت متحدش ماد نگرانی داشته.
     
  
مرد

 
آیا میدانستید مهندسی گیاهان چیست؟

گیاهان، دسته ای از بهترین متحدان ما برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند. گرم شدن زمین به خاطر وجود مقدار زیاد دی اکسید کربن داخل اتمسفر است. ما از طریق فعالیت هایی مانند سوزاندن سوخت های فسیلی به منظور تولید انرژی، میزان دی اکسید کربن هوا را افزایش می دهیم. از آن جایی که که گیاهان به طور کلی دی اکسید کربن را جذب می کنند، مقداری از دی اکسید کربن اضافی هوا را نیز جذب می کنند و زمان بیشتری را برای مقابله با گرم شدن زمین به انسان ها می دهند. اما فتوسنتز هنوز کارایی لازم را ندارد بنابراین دانشمندان در حال آموزش گیاهان هستند تا کارشان را بهترانجام دهند و زندگی آسان تر شود. در این روش ممکن است مزایای دیگری به جز جذب کرین دی اکسید هم حاصل شود از جمله: رشد بهتر گیاهان برای تولید غذای بیشتر برای جمعیت های در حال ازدیاد انسانی.

برای این که تثبیت کربن اتفاق بیفتد، موجودات زنده از مولکول هایی به نام آنزیم استفاده می کنند. زیست شناسی به نام توبیاس ارب می گوید که آنزیم اصلی این فرآیند بسیار آهسته فعالیت می کند. این زیست شناس و گروهش تصمیم گرفتند راهی برای افزایش سرعت این فرآیند طراحی کنند. این گروه تحقیقاتی، سال ها بر روی ترکیب آنزیم ها با هدف انجام فعالیت و تثبیت کربن کار کردند و در نهایت ترکیبی از 17 آنزیم به دست آوردند. این آنزیم ها از 9 موجود زنده (از جمله باکتری های e. coli و کبد انسان) گرفته شده بود. سه عدد از آنزیم ها با استفاده از رایانه طراحی شدند که نشان می دهد چقدر تعادل مهم و دقیق است. هنگامی که این آنزیم ها با هم ترکیب شوند، می توانند بهتر از گیاهان و دیگر موجودات دی اکسید کربن را به ترکیبات آلی، تبدیل کنند.

این کار در مراحل بسیار اولیه است -زیرا این آزمایشات در داخل لوله های آزمایش انجام شده و در محیط واقعی انجام نگرفته است. به دلیل یکسان بودن چرخه فتوسنتز، از نظر تئوری باید آزمایش روی تمام موجودات زنده جواب دهد اما در عمل، همه چیز باید با فوت و فن لازم انجام شود. ارب می گوید: «به نظر می رسد این فرآیند شبیه پیوند قلب باشد. هنگامی که شما پیوند قلب انجام می دهید، ابتدا باید سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنید به طوری که بدن، عضو جدید را رد نکند. ارب و گروه تحقیقاتی اش، برای انتقال این فرآیند به گیاهان، همه فرآیند های گیاه از قبیل سوخت و ساز را به منظور اطمینان یافتن از نتیجه درست، به همدیگر مربوط کردند.

به این ترتیب دانشمندان در حال طراحی یک مسیر کاملاً جدیدند.
     
  
مرد

 
آیا میدانستیدپستانداران جانورانی هستند که مو دارند، خونگرم هستند و بچه هایشان را با شیر تغذیه می کنند. بعضی از پستانداران امروزی شامل انسان ها، میمون ها، گربه ها، سگ ها، ببرها، موش ها، فیل ها، اسب ها، نهنگ ها، دلفین ها، خفاش ها، سگ های آبی، پانداها و ... هستند.
     
  
صفحه  صفحه 12 از 19:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  18  19  پسین » 
علم و دانش

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA