انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 3 از 20:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  17  18  19  20  پسین »

Tennis | تنیس


مرد

 
راکت جدید بابولات با گردآوری و ضبط اطلاعات تمام حرکات و ضرباتی که یک بازیکن تنیس به توب وارد می‌کند، ستاره های تنیس را شگفت زده کرد.


free picture hosting

این راکت تنیس که از آن با عنوان Play & Connect متعلق به شرکت Babolat داری حسگر و فناوری الکترونیکی است که اطلاعات را درباره بازی بازیکن ضبط کرده و به کاربر این امکان را می دهد که عملکرد آنها را با استفاده از دانلود اطلاعات از طریق USB یا تماشای آمار زنده از طریق ارتباط بی سیم روی رایانه، تبلت و تلفن هوشمند تحلیل کند.

شرکت Babolat با همکاری شرکت تحلیل حرکت Movea این راکت را تولید کرده است. این نخستین فناوری در راکت تنیس است که موجب می شود از قابلیت ضبط و جمع آوری اطلاعات بازی برخوردار باشد.

اطلاعات بازی از طریق راکت به صفحه نمایشهای بزرگ ورزشگاه منتقل می شود

سازندگان این ابزار ورزشی فناورانه ابراز امیدواری کرده اند که ساخت این راکت بتواند به بازیکنان تنیس چه حرفه ای و چه تازه کار کمک کند به اطلاعات مورد نیاز خود برای تحیلی بازی دست پیدا کنند. در میان این اطلاعات می توان به ضربات مختلف بازیکن، چرخش توپ، جایگاه توپ در برخورد با راکت، قدرت بازی و سرعت سرویس اشاره کرد.
free picture hosting

تمام این اطلاعات به صورت زنده قابل مشاهده است و حتی می توان اطلاعات خام عملکرد بازیکن را با سایر بازیکنان و مربی آنها مقایسه کرد.

یک نمونه آزمایشی از این راکت اخیرا در مسابقات تنیس آزاد فرانسه در پاریس به نمایش گذاشته شد و بازیکنانی چون رافائل نادا، جو ویلفرد سونگا، کیم کلایسترز و لی نا از آن استفاده کردند.


upload pictures
تماشاگران نیز این بازی را همراه با آمار آن به صورت زنده این اطلاعات را یا در صفحه نمایش بزرگ ورزشگاه ، در تبلتها و تلفنهای هوشمند خود دنبال کردند

رافائل نادال درباره این راکت اظهار داشت: این راکت وسیله شگفت انگیزی است که با فناوری دریافت اطلاعات از مسابقات همراه شده و روش تازه ای را برای تحلیل بازی فراهم می کند.

upload picture
رافائل نادال بازیکن مشهور تنیس اسپانیایی در توصیف این راکت که اطلاعات بازی وی را ضبط می کند آن را شگفت انگیز توصیف کرد

لی نا نیز در رابطه با این که می توان اطلاعات بازی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت گفت: نمی خواهم که اطلاعات بازی خود را به رقبایم نشان دهم.

این راکت الکترونیکی در سال 2013 با قیمتی حدود 313 دلار به فروش می رسد.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
مرد

 
آشنایی با قهرمانان از دیروز تا امروز تنیس

1-................... Roger Federer ........................ 11,805


2..................... Novak Djokovic.................... 10,470


3.................... Andy Murray ........................ 8,570


4.................... Rafael Nadal .............................. 7,515


5..................... David Ferrer ....................... 5,915


6................... Tomas Berdych ............................ 4,830


7................... Jo-Wilfried Tsonga ............................... 4,520


8.................. Juan Martin del Potro................................ 3,890


9................. Janko Tipsarevic................................ 3,285


10............. John Isner........................... 2,610
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
مرد

 


راجر فدرر(به فرانسوی: Roger Federer) (زاده: ۸ آگوست ۱۹۸۱) بازیکن سوئیسی تنیس حرفه‌ای و در حال حاضر نفر اول رده بندی برترین تنیس بازان جهان است. تعداد زیادی از مفسران ورزشی، منتقدین تنیس، بازیگران گذشته و حال، وی را بزرگترین تنیسور تمام زمان‌ها می‌دانند. او برای ۲۳۷ هفتهٔ متوالی و مجموع بیش از 287 هفته(بیشتر از هر کسی) در جایگاه اول فهرست برترین بازیکنان تنیس جهان بوده‌است.
فدرر ۱۷ گرنداسلم تنیس را به دست آورده‌است که از هر بازیگر مرد دیگری بیشتر است. راجر فدرر در کنار بیورن برگ ، رکورددار قهرمانی متوالی در مسابقات آزاد ویمبلدون است. او پنج سال متوالی قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون شده‌است.
=============================================================
دوران کودکی

راجر فدرر در ۸ آگوست ۱۹۸۱ در بازل سوئیس بدنیا آمد پدرش رابرت فدرر و مادرش لینت فدرر نام دارند. پس از تولد راجر به همراه خانواده، به منطقه‌ای به نام مانچسین سوییس نقل مکان کردند که در حومه شهر بازل کشور سوییس واقع است.
=============================================================
کودکی با یک راکت تنیس

خواهر فدرر در مورد کودکی او حرفهای جالبی می‌زند:

راجر از ۶ سالگی پای مسابقات بزرگ تنیس استرالیا و ویمبلدون می‌نشست و همین علاقه باعث شد تا پدر در ۸ سالگی او را در مدرسه تنیس ثبت نام کند. هنگامی که او ۱۰ ساله بود، همه مردم شهر با هیجان از بازی خوب او در زمین تنیس حرف می‌زدند. زمانیکه هم سن و سالان خود را با ضربات دیدنی راکت شکست می‌داد، حریفانش را در آغوش می‌گرفت و به آنها می‌گفت: شما دفعه بعد مرا خواهید برد. راجر با جدیت کامل به پیشرفت در این ورزش نائل شد و حالا خوشحالم که او یک نام بزرگ و ستاره در این ورزش است. ”

راجر در ابتدا فوتبال را هم در کنار تنیس دنبال می‌کرد، اما بعد از مدتی با رها کردن فوتبال تمرکز خود را روی تنیس گذاشت و در ۱۳ سالگی با ترک زادگاهش برای تحصیل در آکادمی حرفه‌ای تنیس سوئیس، عازم شهر زوریخ شد.

=============================================================
آغاز تنیس حرفه‌ای

فدرر تا ۱۶ سالگی مدام مصدوم بود و نمی‌توانست خوب و مرتب به تمرین بپردازد، اما سرانجام با بهبود مصدویت‌هایش توانست در سال ۱۹۹۸ به دنیای حرفه‌ای تنیس وارد شود و به اتحادیه تنیسورهای حرفه‌ای جهان بپیوندد. رویارویی وی با بیون بورگ در اوایل ورودش به جمع حرفه‌ای‌ها که با شکست راجر همراه بود درسهای بزرگی به وی داد و پس از شکست از این قهرمان پر آوازه آن سالها، فدرر در مسیر رو به رشد قرار گرفت. راجرر در سال ۱۹۹۸ وارد تیم دیویس کاپ سوئیس شد و در حالی که کم سن و سال ترین عضو تیم سوئیس بود بعنوان بهترین تنیسور تیم برگزیده شد. تورنمت میلان اولین تورنمنت جهانی بود که فدرر توانست به قهرمانی در آن دست یابد. فتح این تورنمنت در سال ۲۰۰۱ برای راجر محقق شد و این آغازی بود بر قهرمانی پیاپی اعجوبه تنیس جهان.

============================================================
ازدواج

ناکامی‌های پی در پی فدرر، سال ۲۰۰۸ را برای او به کابوسی واقعی مبدل می‌کرد و برای هوادارانش نیز شکست‌های او قابل باور نبود. چند باخت متوالی در رویارویی با نفر دوم رده بندی بهترین‌های تنیس (رافائل نادال) او را از فرم خوب خود خارج کرد و آنقدر در طول سال گذشته باخت تا اختلاف فاحش امتیازاتش با نفرات دوم و سوم در جدول کاهش یافت. فدرر بالاخره جای خود را در جدول رده بندی به نادال داد و به رتبه دوم تنزل یافت. در چنین شرایطی بود که راجر در وب سایت شخصی اش خبر ازدواج خود را اعلام کرد. برخلاف تصور مراسم ویژه‌ای برگزار نشد و تنها دوستان نزدیک عروس و داماد امکان حضور در مجلس را یافتند. همسر او میرکا اصالت اسلواکی و تابعیت سوییس را دارد. میرکا که حدود سه سال از راجر بزرگتر است در رقابت‌های المپیک سیدنی عضو تیم تنیس زنان سوئیس بود و آشنایی راجر با وی به همین بازیها بر می‌گردد. بالاترین رتبه میرکا در رنگینک جهانی تنیس عنوان هفتاد و ششمی است که در اول سپتامبر ۲۰۰۱ به آن دست یافت.

============================================================
درآمد از تنیس

راجر فدرر که در مجموع پر درآمد ترین بازیکن جهان بوده از سال ۱۹۹۸ که به جمع حرفه‌ای‌ها پیوسته تاکنون ۴۵ میلیون دلار جایزه گرفته است و اگر سال اولش را به حساب نیاوریم بطور میانگین سالی چهار و نیم میلیون دلار درآمد را به خود اختصاص داده است.[نیازمند منبع] نکته حائز اهمیت اینکه، فدرر با شکستن رکورد جوایز نقدیه پیت سمپراس، هم اکنون از این حیث نیز، در صدر موفق ترین تنیس بازان جهان، جای دارد.

============================================================
افتخارات

فدرر تاکنون توانسته‌است عناوین متعددی را در دنیای تنیس از آن خود کند. از جمله فتوحات ریز و درشت وی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱۷ بار قهرمانی در تورنمنت‌های گرند اسلم که هفت بار آن در اوپن ویمبلدون، پنج بار در آزاد آمریکا، چهار بار در جام آزاد استرالیا و بالاخره یک بار هم در جام آزاد فرانسه روی داده‌است.
کسب مقام سوم و مدال برنز المپیک سیدنی
کسب مدال طلا در المپیک ۲۰۰۸ پکن در قسمت دو نفره
کسب مدال نقره در المپیک ۲۰۱۲ لندن

وی تنها بازیکنی است که موفق شده هم مسابقات تنیس آزاد آمریکا و هم اوپن ویمبلدون را در پنج سال متوالی، فتح کند!

============================================================
نکاتی جالب در مورد فدرر

او اولین تنسوری است که پس از متسویلاندر توانسته‌است در یک فصل، از بین چهار گرند اسلم موجود، قهرمانی در سه گرند اسلم را، از آن خود کند.
از ۲۰ سالگی و بعد از فوت مربیش دیگر مربی ندارد.
به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی مسلط است.
ویل اسمیت پیراهن «مردان سیاهپوش» را به راجر فدرر هدیه داد
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
مرد

 



نواک جوکوویچ (به صربی: Новак Ђоковић, Novak Đoković) (زادهٔ ۲۲ مه ۱۹۸۷) در بلگراد، صربستان (یوگوسلاوی وقت)، یک تنیس‌باز حرفه‌ای صرب و نفر شمارهٔ دوی دنیا در حال حاضر است.

=============================================================
آغاز تنیس

نواک جوکوویچ در ۲۲ می ۱۹۸۷ در بلگراد، صربستان (یوگوسلاوی سابق)، به دنیا آمد. نام پدرش سردیان ومادرش دیانا است او دو برادر کوچکتر از خود به نامهای مارکو و جورجی دارد که هردو تنیسور هستند. نواک از چهار سالگی تنیس راشروع کرد سپس در شش سالگی زیر نظر تنیسور سابق صربستان یلنا گنچیچ تنیس را ادامه داد.(۱۹۹۳) نواک شش سال در کنار گنچیچ تنیس را ادامه داد در طول این شش سال استعداد او در تنیس نظر همه را به خود جلب کرد وگنچیچ او را برای ادامه تنیس به نیکولا پیلیچ معرفی کرد ودر سال ۱۹۹۹ نواک تنیس خود را درکنار پیلیچ ادامه داد. دو سال بعد جوکوویچ چهارده ساله رقابت در مسابقات جهانی راشروع کرد وتوانست در مسابقات قهرمانی اروپا در رقابتهای تک نفره-دونفره وتیمی قهرمان شود. بعد از چند سال جوکوویچ و خانواده اش در مونته کارلو-موناکو در فرانسه اقامت گزیدند و در سال ۲۰۰۶ او باتنیسور سابق اسلواکی مارین وایدا شروع به کار کرد.

============================================================
سال ۲۰۰۶

جوکوویچ در سال ۲۰۰۶ با رسیدن دور یک چهارم نهایی گرند اسلم رولند گاروس و دور چهارم در ویمبلدون خود رابه جمع چهل تنیسور برتر جهان رساند. سه هفته بعد از ویمبلدون او اولین قهرمانی خود را در مسابقات آمسفورت در هلند با غلبه بر نسکولاس ماسو از هلند جشن گرفت. سپس او دومین قهرمانی خود را در مسابقات متس در فرانسه بدست آورد وتوانست به جمع ۲۰ تنیسور برتر جهان ملحق شود.

============================================================
سال ۲۰۰۷

جوکوویچ سال ۲۰۰۷ را با قهرمانی در مسابقات آدلاید در استرالیا آغاز کرد. اما در دور چهارم اولین گرند اسلم سال در استرالیا در سه ست پیاپی به فدرر باخت. نتایج او در دو مسترز ایندین ولز و میامی او را در جمع ده نفر اول جهان قرار داد او در اولین مسترز سال در ایالت کالیفرنیا ودر شهر ایندین ولز در آمریکا به فینال رسید و مقابل رافائل نادال شکست خورد اما یک هفته بعد در مسترز میامی در آمریکا در دور یک چهارم نهایی نادال راشکست داد سپس توانست به فینال برسد و با پیروزی مقابل گیرمو کانیاس از آرژانتین موفق به کسب اولین جام مسترز خود شد. او در سومین مسترز در زمینهای خاکی مونته کارلو در فرانسه در دور سوم به دیوید فرر باخت سپس به پرتغال رفت و در مسابقات استوریل در برابر ریچارد گاسکه ار فرانسه پیروز شد و به قهرمانی رسید. جوکوویچ در دو مسترز بعدی در ایتالیا و آلمان در دور یک چارم نهایی به ترتیب مقابل رافائل نادال و کارلوس مویاشکست خورد. دو هفته بعد در مسابقات گرند اسلم فرانسه برای اولین بار به نیمه نهایی یکی از مسابقات گرند اسلم رسیدو به نادال قهرمان آن مسابقات باخت. یک ماه بعد او در یک چهارم نهایی ویمبلدون در دیداری سخت مقابل مارکوس بغداتیس پیروز شد این دیدار ۵ساعت طول کشید و جوکوویچ توانست در پنج ست با نتایج ۷-۶ ۷-۶ ۶-۷ ۴-۶ ۷-۵ بازی را بسود خود به پایان برساند. در نیمه نهایی بدلبل مصدومیت ناچار به انصراف مقابل نادال شد. در مسترز مونترئال جوکوویچ بعد از بوریس بکر اولین تنیسوری شد که در یک تورنمنت نفرات اول و دوم و سوم را پشت سر هم شکست داد. او در یک چهارم نهایی اندی رادیک نفر سوم جهان در نیمه نهایی رافائل نادال نفر دوم جهان و در فینال فدرر نفر اول جهان راشکست داد و دومین قهرمانی خود را در مسابقات مسترز به دست آورد. در مسترز سینسیناتی جوکوویچ در دور دوم شکست خورد اما دو هفته بعد در گرند اسلم آمریکا به فینال رسیداین اولین فینال گرند اسلم جوکوویچ بود که در سه ست پیاپی به فدرر باخت. در پایان سال او با قهرمانی در جام وین در اتریش مقام سومی خود را در پایان سال مسجل کرد و به مسابقات پایان سال در چین راه یافت.

=============================================================
سال ۲۰۰۸

جوکوویچ سال ۲۰۰۸ را در گرند اسلم استرالیا آغاز کرد او تا دیدار نیمه نهایی به سادگی از سد حریفان گذشت و با پیروزی مقابل فدرر در سه ست پیاپی شگفتی بزرگی خلق کرد و به فینال رفت او در فینال مقابل تسونگا از فرانسه ست اول را باخت اما در سه ست بعدی پیروز شد و برای اولین بار قهرمان یکی از مسابقات گرند اسلم شد. از فوریه سال ۲۰۰۵ تا کنون این اولین بار بود که یک گرند اسلم را تنیسوری غیر از فدرر و نادال تصاحب می‌کند. این بزرگترین قهرمانی جوکوویچ در زندگی ورزشی او محسوب می‌شد. پس از قهرمانی در استرالیا او به دبی رفت اما در دور نیمه نهایی به اندی رادیک باخت. سپس در مسترز ایندین ولز با شکست ماردی فیش نهمین قهرمانی خود را بدست آورد. دهمین قهرمانی او هم در مسترز رم در ایتالیا بود که با شکست واورینکا در فینال جام قهرمانی را بالای سر برد. یک هفته بعد در نیمه نهایی مسترز هامبورگ آلمان به نادال باخت و در نیمه نهایی گرند اسلم فرانسه در برابر نادال شکست خورد سپس در زمینهای چمن کوینز در لندن باز هم به نادال باخت ودر ویمبلدون در دور دوم به مارات سافین بازی را واگذار کرد تا بعد از قهرمانیهای پی در پی در ابتدای سال باز هم قهرمانیها را به نادال وفدرر واگذار کند. در مسترز کانادا نتوانست از قهرمانی سال گذشته دفاع کند و در یک چهارم نهایی به اندی مورای باخت سپس در مسترز سینسیناتی به فینال رفت و باز هم نتوانست اندی مورای را ببرد و ۶-۷ ۶-۷ به او باخت. در بازیهای اولمپیک مدال برنز گرفت و در گرند اسلم آمریکا در نیمه نهایی به فدرر باخت. اما بالاخره در مسابقات پایان سال در چین قهرمان شد.

وی در جولای سال ۲۰۱۱ در بازی فینال ویمیلدون رافائل نادال تنیسور اسپانیایی و مرد شماره یک تنیس جهان را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست داد تا با این شکست به نفر اول رده بندی تنیس بازان مرد جهان تبدیل شود. او در ژانویهٔ ۲۰۰۸ نخستین عنوان گرانداسلم خود را در آزاد استرالیا برد. در دور نیمه‌نهایی جوکوویچ راجر فدرر رتبهٔ یک وقت دنیا و قهرمان دور قبل را در سه سِتِ پیاپی شکست داد. در بازی نهایی هم در مقابل جو-ویفرید تسونگا با بردن سه ست در چهار ست به پیروزی رسید. پس نخستین بازیکن نمایندهٔ صربستان شد که برندهٔ یک عنوان گرانداسلم شده‌است و نیز جوان‌ترین بازیکن در عصر آزاد که به دیدار نیمه‌نهایی هر چهار گرانداسلم رسیده‌است.

جوکوویچ در آزاد آمریکای سال ۲۰۰۷ به مقام دوم رسید. او همچنین به دور نهایی شش سری بزرگان رسیده‌است و در چهارتای آنها برنده شده‌است. به علاوه او به دور نیمه‌نهایی آزاد فرانسه ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و نیز آنِ مسابقات قهرمانی ویمبلدون ۲۰۰۷ رسیده‌است. وی در نخستین حضور خود در بازی‌های المپیک (پکن ۲۰۰۸) جیمز بلیک نمایندهٔ آمریکا را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

نواک جوکوویچ یکی از هوادران پروپاقرص باشگاه میلان ایتالیاست. او در ژوئن ۲۰۱۱ با سفر به ایتالیا پیراهن شماره ۱ را از قهرمان ایتالیا دریافت کرد.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
ايولا داداش خوب تاپيکى زدى خوشم اومد
     
  
مرد

 
[url=http:]


اندی ماری انگلیس

اندره "اندی" ماری (متولد ۱۵ مه ۱۹۸۷ میلادی) بازیکن حرفه‌ای تنیس اهل کشور اسکاتلند است و در رنکینگ جهانی در رتبه چهارم قرار دارد. او درباره ملیت خود می‌گوید: قبلا بارها شنیده بودم به من می گویند مورای انگلیسی! و من برای تصحیح این اشتباه یک بار بصورت علنی این واقعیت را گفتم که من متولد اسکاتلند هستم! اما بعد از آنت شایعه سازی درباره من شروع شد که او ضد انگلیسی است. تا اینکه در مسابقات ملی با قبول پیراهن ملی به همه نشان دادم که خاک من بریتانیاست و هیچ وقت ضد انگلیس نبوده‌ام. فقط دوست دارم برای کشورم بازی کنم

==============================================================
دوران کودکی

تقریبا سه سال داشت که مادرش راکتی به او هدیه داد، پنج ساله بود که لئون اسمیت مربی سرشناس بریتانیایی دربارهٔ او گفت: تا بحال خردسالی مثل اندی ندیده‌ام که اینگونه مثل جوان‌ها تنیس بازی کند، او در کنار مادرش جودی و برادرش جیمی به فراگیری و تمرین می‌پرداخت و مراحل ترقی را یکی پس از دیگری می‌پیمود... و همه چیز آماده شد تا اندی حالا تبدیل به مرد شماره یک تنیس بریتانیا شود. او ۱۹۰ قد دارد و دو دست است. اما در بازی‌ها از دست راست خود استفاده می‌کند. اندی تنها ۸ ساله بود که در قتل عام شهر دانبلین جان سالم به در برد او به همراه خانواده اش در سن ۱۲ سالگی به فلوریدای آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا ساکن شد. در دسامبر ۲۰۰۴ وقتی او ۱۷ ساله بود توانست یو اس اوپن نوجوانان را کسب کند. دو هفته پس از آن او برای خود یک عضو گروهی بریتانیایی پیدا کرد تا در جام دیویس اتریش شرکت کند. اما او این بازی را ۳ بر ۲ به حریفانش واگذار کرد! د دسامبر همین سال بود که او از سوی شبکه بی بی سی بعنوان جوانترین شخصیت ورزشی بریتانیا برگزیده شد.

==============================================================
1999 - 2005
اندی ماری در اوپن آمریکا

این سالها در بردارندهٔ افتخارات اندی ماری از سن ۱۲ تا ۱۸ سالگیست. دوره‌ای که این نوجوان در تنیس جوانان خود نمایی می‌کرد. در ۱۱ سالگی در اولین رقابت رسمی در سالیهول با برادرش روبرو شد و موفق شد در فینال این رقابت‌ها او را شکست دهد و نخستین شگفتی‌ها را خلق کند. در ۱۲ سالگی موفقیت دیگری در اورنج بول میامی بدست آورد و به قهرمان این رقابت‌ها در سطح جوانان رسید. اندی مدت کوتاهی هم به فراگیری فوتبال مشغول شد. اما بعدها با جدی تر شدن آموزش تنیس فوتبال را رها کرد و به طور تخصصی به ورزش محبوبش پرداخت. ۱۵ ساله بود که به بارسلونای اسپانیا رفت و برای مدتی در آنجا زیر نظر امیلیو سانچز و بر روی زمین خاکی به تمرین و آموزش پرداخت. در همین سالها او به همراه آدری کیناف در رقابت‌های دوبل ال تی اِی نشنال به قهرمانی رسید و همچنین به قهرمانی انفرادی همین مسابقات نیز دست یافت. در سپتامبر ۲۰۰۳ او اولین قهرمانی خودرا در رقابت‌های سنیور بدست آورد. او بازی در ردهٔ سنیورها را تا بیشتر از ماه مه ادامه نداد. و پس از قهرمانیش روزهای خوبی را در سال ۲۰۰۳ پشت سر نگذاشت. تا اینکه در سپتامبر ۲۰۰۴ بزرگترین و باشکوه ترین قهرمانیش تا به آن روز را در کنار خانواده اش جشن گرفت، اندی موفق شد با غلبه بر سرگئی استاخوفسکی در رده جوان‌های گرند اسلم یو اس اوپن، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این موفقیت بزرگی برای این جوان ۱۷ ساله محسوب می‌شد. و تقریبا سرآغازی بود برای دوران طلایی ترقی و خیزی که به سمت تنیس حرفه‌ای بر می‌داشت

==============================================================
2005
ماری در مسیر فینالیست شدن رقابتهای اوپن آمریکا

اندی سال ۲۰۰۵ را در حالی آغاز کرد که در ردهٔ ۴۰۷ جهان قرار داشت. در ماه مارس او به جوانترین بازیکن بریتانیایی مبدل شد که در دیویس کاپ برای کشورش بازی می‌کند. سپس در ماه آوریل از ردهٔ جوانان به حرفه‌ای صعود کرد تا برای اولین رقابتش در اِی تی پی خود را آماده کند. او اولین تورنمنت خود در اِی تی پی را در هارد کورت بارسلونا تجربه کرد. او در اولین دور مغلوب جان هرنیچ شد. در هفته‌های بعد اندی باز هم در ردهٔ جونیور موفق ظاهر شد و توانست تا مرحلهٔ نیمه نهایی رقابت‌های اوپن فرانسه بالا بیاید و در این مرحله مغلوب مارین چیلیچ کروات شد. او در مرحلهٔ یک چهارم پایانی موفق شده بود خوان مارتین دل پوترو را پشت سر بگذارد. بعد از رولند او برای رقابت‌های کویینز لندن وایلد کارت تهیه کرد. اما باز هم نتوانست موفقیتی بدست آورد و علارقم بازی درخشانش در دور اول بازی‌ها حذف شد. بلافاصله پس از پایان این رقابت‌ها اندی خودرا برای ویمبلدون آماده کرد. اندی در این رقابت‌ها بسیار درخشان ظاهر شد و توانست در اولین مرحله جورج باستل را از پیش رو بردارد و در دور دوم مقابل رادک استپانکی که آن زمان سید ۱۴ مسابقات بود به پیروزی برسد. در دور سوم اما اندی نتوانست مقابل داوید نلبندیان به پیروزی برسد و بازی را در ۵ ست واگذار کرد... در گرند اسلم بعدی یعنی یو اس اوپن که اندی یک بار قهرمانی در آن را در ردهٔ جونیور تجربه کرده بود اندی نتوانست از دور دوم بیشتر بالا بیاید. اما صحنهٔ خودنمایی اندی اوپن تایلند بود که توانست پس از پشت سر گذاشتن رقیبانی چون رابین سودرلینگ و رابی گینپری در فینال با مرد شماره یک آن زمان یعنی راجر فدرر روبرو شود. گرچه در فینال بازی را به راحتی به حریف قدر خود واگذار کرد اما این موفقیت سبب شد تا اندی در ۳ اکتبر ۲۰۰۵ جزو ۱۰۰ تنیسور برتر جهان قرار بگیرد! پس از آن اندی در رقابتهای بازل سوییس هم شرکت کرد و با اینکه موفقیت چندانی نتوانست کسب کند اما ثابت کرد که مرد اول تنیس بریتانیاست! او در ۳ ست توانست تیم هنمن انگلیسی مرد برتر تنیس بریتانیای آن دوره را شکست دهد و خود بر جای او بنشیند. به سبب همین موفقیت‌هایش در سال ۲۰۰۵، سالی که اندی طعم تنیس حرفه‌ای راچشید، در پایان سال بعنوان مرد برتر ورزش اسکاتلند از سوی بی بی سی برگزیده شد! اندی سال را با رنک ۶۴ تمام کرد و مسلما این گامی بزرگ بود برای اینکه در آینده جزو ده تنیسور برتر باشد...

==============================================================
2006

سالی که استارت تروفی‌های رنگارنگ برای اندی شروع شد... اوایل فصل اندی با شکست دادن لیتون هیوئیت مرد شماره ۱۱ آن سالها در فینال سن خوزه توانست اولین جام اِی تی پی خود را بالای سر ّببرد. پس از آن اندی مثل همیشه در فصل خاک نتوانست موفقیت چندانی بدست آورد اما با شروع دوبارهٔ فصل هارد در اواخر سال بازی‌های اندی دوباره جان گرفتند. در سینسیناتی ۲۰۰۶ او پس از حذف کردن تیم هنمن رقیب و هموطن همیشگیش توانست مقابل راجر فدرر به پیروزی برسد و در کنار رافائل نادال تنها تنیسوری باشد که راجر فدرر را در سال ۲۰۰۶ شکست داده‌است! این پیروزی بزرگی برای اندی بود... در یو اس اما اندی تا دور چهارم بیشتر نتوانست بالا بیاید. اندی با صعودی رویایی سال را با رنکینگ ۱۷ به پایان برد.

==============================================================
2007

در این سال اندی برای تیم خود و در واقع مهمترین پست در تیم خود یعنی مربی مایلز مک لاگلان را برگزید. در آغاز سال با شروعی خوب توانست تا فینال رقابت‌های اوپن قطر صعود کند اما در فینال و در دو ست پیاپی مغلوب ایوان لیوبیچیچ شد. در اوپن استرالیا اندی تا دور چهارم بازی‌ها صعود کرد و در این مرحله مغلوب رافائل نادال اسپانیایی شد. پس از آن اندی به خوبی توانست از عنوان خود در سن خوزه دفاع کند و با شکست ایوو کارلوویچ در فینال دوباره جام قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آورد.

==============================================================
2008

اتفاق بزرگی که برای اندی در این سال رخ داد صعود او به ده تنیسور برتر و قرار گرفتن کنار نام‌های بزرگی مثل نادال و فدرر و رادیک بود. او بعنوان سید ۹ وارد رقابت‌های اوپن استرالیا شد. اما اینبار بخت با او یار نبود و اندی در همان دور اول مغلوب جو ویلفرد سونگا شد! در همین سال دومین عنوان خود یعنی Open 13 را بدست آورد. در ویمبلدون او مغلوب نادال شد و در اولین تورمنتش پس از ویمبلدون یعنی راجرز کاپ هم در مرحلهٔ نیممه نهایی دوباره مغلوب ماتادور اسپانیایی مرد شماره ۲ آن سال شد. اندی اولین عنوان مسترز خودرا در رقابت‌های مسترز سینسیناتی آمریکا با غلبه بر جوکوویچ بدست آورد. اندی هر دوست این فینال را در تایبرک به سود خود تمام کرد. در المپیک آن سال در چین او نمایش خوبی نداشت و در مرحلهٔ اول حذف شد. اما یکی از بهترین نمایش‌های او مربوط به یو اس اوپن همان سال می‌شود که توانست تا فینال بالا بیاید. اما در فینال مقابل فدرر ضعیف ظاهر شد و هر سه ست را واگذار کرد. در پایان سال اندی با رنک ۴ تور ای تی پی خود را به اتمام رساند.

==============================================================
2009
ماری در دور یک چهارم پایانی اوپن فرانسه در سال ۲۰۰۹

اگر به کارنامهٔ اندی و قهرمانی‌های اون نگاهی بیندازیم بی شک ۲۰۰۹ موفقترین سال در طول دوران حرفه‌ای او تا به حال بوده‌است. در ادامهٔ موفقیت‌های اندی در سال‌های پیشین سال ۲۰۰۹ هم آغاز خوبی برای او داشت. اندی در تورمنت نمایشی ابوظبی مقابل جیمز بلیک و راجر فدرر و رافائل نادال به پیروزی رسید و قهرمان شد. در ادامه او اوپن قطر را هم فتح کرد تا موفقیت‌هایش را تکمیل کند. پس از آن اندی تا مرحلهٔ چهارم استرالیا بیشتر نتوانست بالا بیاید و در تورمنت بعدی یعنی ایندین ولز در فینال مغلوب رافائل نادال مرد شماره یک آن سال شد. در فینال میامی نیز جوکوویچ صرب را در هر دوست شکست داد تا مسترزی دیگر در کارنامه اش داشته باشد. در تورمنت کویینز لندن هم با نمایشی درخشان توانست قهرمان رقبابت‌ها لقب بگیرد. حالا همه چیز آماده بود تا اندی ویمبلدون را از آن خود کند. در غیاب نادال اندی بعنوان سید دوم وارد این تورمنت شد. بازی‌های خوب اندی او را تا مرحلهٔ نیمه نهایی بالا آورد. اما رادیک آماده اجازه نداد که اندی به فینال راه پیدا کند. سپس اندی در مونترال خوان مارتین دل پوترو را شکست داد و قهرمان این رقابت‌ها شد. پس از آن در رقابت‌های سینسیناتی مغلوب فدرر شد و از دور مسابقات کنار رفت. اندی در حالی در مسابقات یو اس اپن شرکت کرد که از ناراحتی جزئی مچ دست رنج می‌برد. تا اینکه در مرحلهٔ یک چهارم نهایی مغلوب مارین چیلیچ کروات شد. اما اندی در همین سال بود که در برهه‌ای از زمان به بالاترین رنکینگ دوران بازیگری خود رسید. اندی برای مدتی مرد شمارهٔ ۲ جهان ماند!!

==============================================================
2010

همهٔ چشم‌ها به اندی دوخته شده بود تا بالاخره به اولین گرند اسلم خود دست پیدا کند. اندی در حالی مسابقات استرالیا را آغاز کرد که سید پنجم مسابقات بود. بازی‌های خیره کننده و آمادگی او همهٔ کارشناسان را برآن داشت تا اورا یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی حتی بالا تر از نادال بدانند. و همین طور هم شد. با اینکه در بازی مقابل رافائل نادال این بایکن اسپانیایی به دلیل مصدومیت از ادامهٔ بازی انصراف داد اما اندی بسیار مسلط ظاهر شد و توانست تا مرحلهٔ فینال به خوبی بالا بیاید. همه چیز آماده بود تا اندی اولین گرند اسلم خود را کسب کند... اما راجر فدرر باز هم اندی را از این افتخار باز داشت و در فینال رقابت‌ها توانست به راحتی از سد اندی موری بگذرد و قهرمان شود. فصل خاک برای اندی مانند همیشه موفقیت خاصی نداشت. تا اینکه در رقابت‌های تورنتو ی امسال اندی با غلبه بر رقبای همیشگیش نادال و فدرر توانست قهرمان شود. و این آخرین افتخاری بود که اندی امسال بدان دست یافت... چون یکی از بدترین یو اس اپن‌های دوران بازیگریش را امسال سپری کرد. در حالیکه همگان منتظر بودند که اندی با آمادگی کامل تا مراحل بالایی صعود کند در کمال ناباوری این بازیکن اسکاتلندی در دور سوم مغلوب واورینکا شد و از دور مسابقات کنار رفت. گرند اسلم‌های سال ۲۰۱۰ هم تمام شدند و چشم تمامی طرفداران او هنوز منتظر است تا اشک‌های اندی را پس از فتح یک گرند اسلم ببیند... راستی تا کی باید هواداران منتظر بمانند؟!

==============================================================
المپیک ۲۰۱۲ لندن

اندی ماری در تاریخ پنجم آگوست ۲۰۱۲ با صعود به مرحله فینال مسابقات تنیس المپیک، با رقابت با راجر فدرر سوییسی و شکست او، توانست مدال طلای انفرادی مردان را بدست آورد.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
مرد

 
رافائل نادال

بازیکن مورد علاقه من


keep photos online

پرش به: ناوبری، جستجو
رافائل نادال
Nadal Australian Open 2009 2.jpg
نام مستعار رافا[۱]
سلطان خاک رس[۲]
کشور Flag of Spain.svg اسپانیا
اقامت ماناکور، مایورکا، اسپانیا
تاریخ تولد ۳ ژوئن ۱۹۸۶ ‏(۲۶ سال)
محل تولد ماناکور، مایورکا، اسپانیا
قد ۱۸۵ سانتی‌متر
وزن ۸۷ کیلوگرم
تبدیل به حرفه‌ای ۲۰۰۱

رفیق‌ها = راجر فدرر
شیوه‌های بازی چپ دست و بک‌هند و فورهند دودست
جایزه‌های
نقدی حرفه ۲۵۰۰۶۲۹۵
پنجم در رده‌بندی همهٰ ادوار
تک‌نفره
عنوان‌های حرفه: ۳۶
بالاترین رتبه: ۱ (۱۸ اوت ۲۰۰۸)
نتیجهٔ گرنداسلم
آزاد استرالیا برنده (۲۰۰۹)
آزاد فرانسه برنده (۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۶، ۲۰۰۶)
ویمبلدون برنده (۲۰۰۸)
آزاد آمریکا برنده (۲۰۱۰)
تورنمنت‌های مهم
فینال تور نیمه‌نهایی (۲۰۰۶، ۲۰۰۷)
بازی‌های المپیک Gold medal.svg مدال طلا (تنیس در المپیک تابستانی ۲۰۰۸ - تک‌نفره مردان)
دونفره
عنوان‌های حرفه: ۵
بالاترین رتبه: ۲۶ (۸ اوت ۲۰۰۵)
آزاد استرالیا دور سوم (۲۰۰۴، آزاد استرالیای ۲۰۰۵ - دونفره مردان)
ویمبلدون دور دوم (قهرمانی ویمبلدون ۲۰۰۵ - دونفره مردان)
آزاد آمریکا نیمه‌نهایی (آزاد آمریکای ۲۰۰۴ - دونفره مردان)

رافائل نادال پارٍرا (به اسپانیایی: Rafael Nadal Parera) مشهور به رافا (Rafa) (زادهٔ ۳ ژوئن ۱۹۸۶) تنیس‌باز حرفه‌ای اسپانیایی در شهر ماناکور، جزیرهٔ مایورکا از جزایر بالئارس دیده به جهان گشود. پدر او سباستین نادال، یک تاجر اسپانیایی و مالک رستوران ساپونتا و مادرش آنا ماریا پریرا نام دارد و خانه دار می‌باشد. نادال در یک خانواده کاملا ورزشی چشم به جهان گشود. عموی وی میگل آنخل نادال می‌باشد که سالها در تیم ملی فوتبال اسپانیا و نیز در تیمهای باشگاهی مایورکا و همچنین بارسلونا، فوتبال بازی کرد. لازم به ذکر است که رافایل از طرفداران باشگاه رئال مادرید اسپانیا می‌باشد! عموی دیگر وی، تونی نادال، از تنیسورهای حرفه‌ای کشور اسپانیا بود، که رافائل را در حالیکه تنها ۳ سال داشت، تشویق کرد که به ورزش تنیس روی بیاورد و از همان سالها بود که وی آموزش این رشته را زیر نظر عموی خویش آغاز نمود... در سن ۸ سالگی قهرمان مسابقات تنیس زیر ۱۲ سال کشور اسپانیا شد. نادال در سن ۱۲ سالگی همزمان قهرمان مسابقات زیر ۱۲ سال اسپانیا و همچنین قهرمان مسابقات تنیس زیر ۱۲ سال اروپا شد. وی تا آن سال همزمان بطور حرفه‌ای فوتبال نیز بازی می‌کرد... ! ولی از مسابقات اروپایی به بعد، فقط تمرکزش را بر روی تنیس قرار داده و فوتبال حرفه‌ای را عملا کنار گذاشت. در سن ۱۵ سالگی وارد دنیای حرفه‌ای تنیس شد. در سال ۲۰۰۲ در حالیکه تنها ۱۶ سال داشت، توانست تا مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس ویمبلدون، بالا بیاید! در سن ۱۷ سالگی برای اولین بار در مقابل راجر فدرر در دور سوم مسابقات ویمبلدون قرار گرفت ولی شکست خورد.

در سن ۱۸ سالگی در جام دیویس، توانست مقام دوم را کسب کند.

در سن ۱۹ سالگی برای اولین بار در مسابقات آزاد فرانسه شرکت کرد و به اولین قهرمانی خود دست یافت...

وی مرد شماره یک تنیس جهان در رده بندی تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ می‌باشد.

نادال ۶ گرنداسلم یک نفره، مدال طلای المپیک ۲۰۰۸ در بخش یکنفره و قهرمانی جام دیویس تنیس برای تیم اسپانیا را در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۹ را در کارنامهٔ افتخارات خود دارد. نادال از تاریخ ۱۸ اوت ۲۰۰۸ تا تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۰۹ مرد شماره یک تنیس دنیا بود.درحال حاضر وی در رده سوم تنیس‌بازان جهان قرار دارد.[۳]


upload photo


رافائل نادال پاریرا ملقب به رافا نادال که دیگه نام آخرشو تو مسابقات صدا نمیزنن(منظور همون پاریراس!!) در روز سوم ماه جون سال ۱۹۸۶ در شهری کوچک که بیشتر با نام دهکده ی ماناکور هست در شهر مایورکا ی اسپانیا بدنیا اومد.
دارنده ی رکورد طولانی ترین زمان بی شکستی در کل تاریخ دنیای تنیس که از سال ۱۹۶۸ تا بحال بطور حرفه ای دنبال میشود میباشد که از ماه آوریل ۲۰۰۵ و با قهرمانی در مسابقات مسترز مونته کارلو شروع شد و تا ماه گذشته و مسابقه ی فینال مسترز هامبورگ که به راجر فدرر مرد شماره ی یک جهان باخت ادامه داشت که به عدد ۸۱ برد پیاپی رسید!
سباستیان و آنا ماریا پدر و مادر وی بودند که رافا همچنین یک خواهر کوچکتر بنام ماریا ایزابلا نیز دارد.پدرش دارای یک رستوران نسبتا بزرگ در همان شهر کوچک ماناکور است.وی همچنین در شغل شیشه و فروش شیشه های دوجداره نیز میباشد که این شغل را از زمانی که نادال تنیسور حرفه ای شده آغاز کرده!
رافا دو عمو دارد. یکی از آنها میگل آنگل نادال هست که یک فوتبالیست کاملا حرفه ای و سرشناس در کل جهان نیز بوده ولی الان بازنشسته است!
میگل آنگل همچنین در ۳ دوره جام جهانی همراه تیم ملی اسپانیا بوده و در باشگاههای بارسلونا و مایورکا در لیگای اسپانیا بازی کرده...



عموی دیگرش تونی نام دارد که وی را به ورزش و بالاخص تنیس آشنا کرد و هنگامی که رافائل تنها ۳ سال داشت او را به زمینهای تنیس میبرد و رافا بارها اعلام کرده که زندگی ورزشیش را مدیون تونی است.
هرچند رافا با دست چپ بازی می کند ولی با اینحال او یک راست دست مادرزاد است و حتی برای نوشتن هم نمی تواند با دست چپش که باهاش تنیس بازی می کند بنویسد که در نوع خود یک استثنا به شمار میرود!
هنگامی که نادال ۱۲ سال داشت والدینش به وی پیشنهاد کردند از بین ورزشهای فوتبال(ورزش مورد علاقه اش) و تنیس یکی را انتخاب کرده و آنرا تا مراحل بالاو حرفه ای ادامه دهد و همان زمان تونی وی را بیشتر به تنیس راغب کرد.
در ماه می ۲۰۰۱ و هنگامی که رافا تنها ۱۴ سال داشت تنیسور افسانه ی استرالیا یعنی پت کش با او به یک بازی نمایشی در زمینهای خاک رس پرداخت.این در حالی بود که کش اصلا علاقه ای به بازی با او نداشت و دلیلش هم این بود که از ابتدا قرار بود بوریس بکر تنیسور اسطوره ی آلمانی حریف کش باشد که چون او به این تورنمنت نمایشی نیامد نادال بالاجبار ناچار به بازی با او شد و جالب اینکه کش این داستان رو بعنوان مضحکترین رخداد زندگیش قلمداد می کند!
جالبتر اینکه نادال این بازی رو با اختلاف کمی بسود خود خاتمه داد و پت کش رو حتی عصبانی تر از قبل کرد.
در سال ۲۰۰۲ نادال ۱۵ ساله اولین بازی حرفه ای خود را برد و در مسابقاتی که در مایورکا انجام میشد به دور دوم رسید که وی را نهمین بازیکنی در تاریخ کرد که یک بازی ATP را قبل از سن ۱۶ با پیروزی پشت سر گذاشته!
در سال ۲۰۰۳ دومین بازیکن جوان در تاریخ شد که به جمع ۱۰۰ نفر اول جهان در رنکینگ ای تی پی راه یافته! او سال را بعنوان نفر ۵۰ جهان خاتمه داد و همان سال او دو تورنمنت چلنجر نیز برد!
سال ۲۰۰۵ سال شروع موفقیت های نادال بود و او توانست ضمن بردن اولین گرند اسلم کارنامه ی خود مقام دومی جهان را نیز بدست آورد.همان سال دو عنوان مسترز اول دوران بازیگریش را نیز کسب کرد که در مونته کارلو و رم بود و ماه بعد نیز مسابقات گرند اسلم فرانسه رو هم برد.ضمن اینکه مسابقات بارسلونا رو هم برد و از همان سال بود که رکورد بی شکستی خود در زمینهای خاکی رو شروع کرد!



در مسابقات اوپن فرانسه آن سال که نادال تنها ۱۸ سال داشت رکورد جوانترین مسابقات رو که در دست متس ویلاندر سوئدی بود رو بعد از ۲۱ سال در اختیار گرفت و همچنین در انتهای سال که نادال ۱۱ عنوان قهرمانی کسب کرد رکورد بیشترین عناوین قهرمانی در یکسال رو که مختص به دیگر افسانه ی سوئدی یعنی بیورن بورگ بود شکست و بخود اختصاص داد!
آنسال نادا ۴ عنوان از ۹ مسترز سال رو برد و در کل آنسال ۱۱ عنوان قهرمانی کسب کرد!
در روز تولدش و در سن ۱۹ سالگی راجر فدرر رو برد و دو روز بعد از تولدش هم قهرمانی مسابقات فرانسه رو بدست آورد.
نادال مسابقات آخر سال رو که بعد از ۴ سال مجددا به چین و شانگهای بازگشته بود رو بدلیل مصدومیت شدید از ناحیه ی پی چپ از دست داد ولی همچنان سال را با عنوان دومی تمام کرد.
همان سال رکورد ۷۹ برد در یکسال را بعد از فدرر که ۸۱ مسابقه بود بعنوان دومی تمام کرد.
سال ۲۰۰۶ و در واقع مسابقات اوپن استرالیا رو بدلیل همان مصدومیت آخر سال قبل از دست داد و از مسابقات دوبی مجددا بطور کامل سال را آغاز کرد و آن فینال دراماتیک او برابر فدرر رو حتما همه بیاد دارید!
بیشتر بردهای نادال برابر فدرر به همین سال ۲۰۰۶ بر میگرده که او در فینالهای دوبی و رم و مونته کارلو و فرانسه فدرر رو مغلوب کرد! البته این سال برای نادال مانند ۲۰۰۵ نبود چون او نتوانست از ۶ عنوان قهرمانیش دفاع کرده و تنها ۵ عنوان قهرمانی آورد.
ولی همچنان رکورد بی شکستیش در زمینهای خاکی ادامه داشت...
او همچنین برای دومین سال پیاپی قهرمان مسابقات اوپن فرانسه شد و در فینال فدرر رو شکست داد تا فدرر از رسیدن با باشگاه برترین های تاریخ باز بماند!
در همین سال ۲۰۰۶ نادال رکورد گیلرمو ویلاس اسطوره ی سابق آرژانتینی رو در زمینهای خاکی پس از ۲۹ سال شکست و این رکورد رو بنام خودش ثبت کرد!
در پایان سال ۲۰۰۶ بالاخره در مسابقات آخر سال در چین شرکت کرد و در نیمه نهایی مغلوب فدرری شد که دنبال انتقامی سخت از نادال بود!
امسال رو هم نادال بعنوان نفر دوم تمام کرد.
ولی سال ۲۰۰۷ با دو شکست پیاپی در هندوستان (نیمه نهایی) و سیدنی(در مرحله ی اول بدلیل مصدومیت) آغاز کرد و در مرحله ی ۴/۱ نهایی اوپن استرالیا به فرناندو گونزالس شیلیایی باخت!
هنوز رکورد بی شکستی نادال ادامه داشت و او توانست براحتی از عناوین قهرمانیش در مونته کارلو و رم و بارسلونا دفاع کند تا اینکه در مسابقات مسترز هامبورگ که وی امتیازی برای دفاع کردن نداشت شرکت کرد و بیشتر بدلیل خستگی زیاد در دیدار فینال و در حالی که یک ست رو برده بود به راجر فدرر واگذار کرد!
بعد از آن شکست همه به اینکه بالاخره فدرر اولین جایزه ی فرانسه اش را میبرد امیدوارتر شدند تا اینکه نادا در فینال او را هم برد و یک رکورد دیگر را ثبت کرد:
اولین بازیکنی که توانسته مسابقات گرند اسلم فرانسه رو ۳ سال پشت سر هم ببرد و بدون باخت بلقی بماند!


free picture hosting

خصوصیات اخلاقی
به گفته كارشناسان، نادال یك ویژگی بارز و آشكار دارد، آن هم دوندگی است. دوندگی و جوانی نادال موجب موفقیت او شده است.
او خودش را به هر توپی در هر گوشه‌ای از زمین كه باشد می‌‌رساند و آن توپ را جواب می‌‌دهد و این برگ برنده برای او وجود دارد. او خودش می‌‌گوید همیشه به زندگی امیدوار هستم و نشاط و شادابی را در خود زنده نگه می‌‌دارم. به همین سبب كارشناسان اظهار می‌‌دارند كه نادال مساوی است با نشاط، جوانی و دوندگی و فردی خستگی ناپذیر و پرانرژی است.
جسارت و قدرت بدنی نادال با یك اراده بی‌‌نظیر تلفیق شده و او را به یك بازیكن منحصر به فرد تبدیل كرده است.
نادال ادعا می‌‌كند كه ممكن است به زودی دچار یك افت ناگهانی شود اما هیچ‌گاه امید و شادابی‌اش را از دست نخواهد داد.
وقتی از او پرسیدند كه راز موفقیت تو چیست، او توضیح داد: نمی‌‌دانم ولی رازی در كار نیست فقط از بازی لذت می‌‌برم و به خاطر آنچه كه هست احساس خوشبختی می‌‌كنم. من همیشه می‌‌خواستم یك تنیسور خوب باشم اما اگر روزی هدفم این باشد كه برترین باشم باید در خیلی زمینه‌ها پیشرفت كنم و اقرار می‌‌كنم كه با راجر فدرر خیلی فاصله دارم.
به نظر طرفدارانش، رافائل با موهای بلند، تی‌شرت آستین حلقه‌ای نارنجی و با آن شلوار ملوانی گشاد و چهره‌ای جذاب و گیرا نه تنها دارای اعتماد به نفس زیاد است بلكه بازیكنی متواضع، افتاده و مردمی است به همین دلیل محبوب اسپانیایی‌هاست. گادیو یكی از بهترین تنیسورهای سال ۲۰۰۵ از آرژانتین درباره نادال می‌‌گوید: نادال بهترین است. او پدیده‌ای جدید در اسپانیاست و می‌‌تواند بزرگ‌ترین خطر برای تنیسور‌های معروف به شمار آید. با فرمی كه نادال دارد از
امیدواران اصلی قهرمانی است. او بسیار محكم و مطمئن كار می‌‌كند و صاحب اعتماد به نفس بالایی است. سرعت و جنبش بالا و بازوهای فعال، او را به یك بازیكن باور نكردنی تبدیل كرده است. ما باید برای یافتن نقاط ضعف در او تلاش و كنكاش زیادی داشته باشیم.
▪ رافائل علاقه زیادی به فوتبال و از جمله زین‌الدین زیدان، فوتبالیست تیم ملی فرانسه دارد. از این جهت جام قهرمانی مسابقات تنیس آزاد فرانسه را تقدیم وی كرد.
▪ او علاقه زیادی به فرناندو آلونسو، قهرمان مسابقات فرمول یك كه هموطنش نیز هست، دارد.
▪ رافائل نادال به همراه بوریس بكر تنها تنیسوری است كه توانسته در سن جوانی در مسابقات انفرادی قهرمان شود.
▪ قد او ۱۸۵ سانتی‌متر و وزنش ۸۵ كیلوگرم است.
▪ نادال هنوز ازدواج نكرده، عاشق اتومبیل‌های لوكسی چون پورشه و بوگاتی است. او می‌‌گوید: در آرزوی یك مقام قهرمانی اسپانیا چه در جام جهانی و چه در جام ملت‌ها می‌‌سوزم، حتی آنان هیچ‌گاه جزو چهار تیم هم نمی‌‌شوند كه دلم به این فوتبال خوش باشد.


به گزارش خبرآنلاین؛ ارغوان رضایی که حاشیه های زیادی را در ماه های اخیر برای اختلاف با پدرش پشت سر گذاشته است ، در روزهای گذشته در رنکینگ جهانی ۳ پله صعود داشت. این تصویر به جای مانده از مسابقات رولان گاروش است که باعث صعود سه پله ای ارغوان شده. رضایی برای لحظه ای با مرد شماره یک دنیا ، رافائل نادال همکلام می شود. البته حتما ما را برای کمی ویرایش در این تصویر خواهید بخشید!


keep photos online

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
مرد

 
و نوبت به ۳ نفر اول از بانوان میرسه


جدیدترین رنکینگ WTA (تنیس زنان)



رنکینگ تنیس زنان (WTA)




1...............ویکتوریا آزارنکا...................10265.

2.............. .ماریا شاراپووا...................8435

3...............آگنیژکا رادوانسکا..............8295

4...............سرینا ویلیامز...................7900

5................پترا کویتووا.....................6690

6...............انجلیک کربر....................5085

7...............سارا ارانی.....................4755

8................لی نا..........................4526

9................سامانتا استوزر..............4200

10...............ماریون بارتولی...............3800
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
ببخشید که اطلاعات در مورد خانوما کمتر هست تقصیر خودشونه

اینم به احترام زیبایی خانوما عکس بزرگشون رو میزارم




photo upload



ویکتوریا آزارنکا (به بلاروسی: Вікторыя Азарэнка, Азаранка، به روسی: Виктория Азаренко؛ متولد ۳۱ ژوئیه ۱۹۸۹) تنیسوری حرفه‌ای از بلاروس است.
Azarenka 2010 US Open.jpg

در ۷ سالگی از طریق مادرش، آلا، با تنیس آشنا شد و از سال ۲۰۰۳ با شرکت در مسابقات آی‌تی‌اف، اولین مسابقات رسمی خود را شروع کرد و در سال ۲۰۰۶ به جمع صد تنیسور برتر زن دبلیوتی‌ای راه یافت.

زمین مورد علاقهٰ او، زمین‌های سخت است گرچه نتایج گرنداسلم‌های انفرادی او حاکی از موفقیت بیشتر او در زمین‌های خاکی و چمن است. او هم‌چنین دو عنوان مختلط گرنداسلم را در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ برده‌است و در سال ۲۰۰۵ به عنوان قهرمان جونیورز جهان از سوی آی‌تی‌اف شناخته شد.

در سال ۲۰۱۲ آزارنکا با شکست دادن ماریا شاراپووا اولین عنوان گرند اسلم خود یعنی آزاد استرالیا را کسب کرد.



البته بقول ما از اون نترس که های و هوی داره

در میان این همه هیاهم شاراپووا و ویلیامز آزارنکا میاد و نفر اول میشه
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
مرد

 
ماریا شاراپووا (به روسی: Мария Юрьевна Шарапова) (زاده ۱۹ آوریل ۱۹۸۷) تنیس‌باز مشهور روس است که در سال ۲۰۰۵ رتبه اول بین تنیس‌بازان زن دنیا را کسب کرد

temporary image hosting
پدر و مادر وی اهل گومل بلاروس هستند اما خود ماریا در شهر نیاگان در روسیه به دنیا آمده‌است. پدر ماریا او را در سن ۷ سالگی به آمریکا برد، اما مادرش به خاطر مشکل گرفتن روادید نتوانست آن‌ها را همراهی کند. ماریا از آن زمان در آمریکا زندگی می‌کند اما ملیت روسی خود را حفظ کرده‌است.

upload pictures

شاراپووا در سال ۲۰۰۶ بیشترین دستمزد را در بین زنان ورزشکار دریافت کرده‌است. او همچنین در سال ۲۰۰۸ با کنار زدن رقبایی مثل ژوستین انه و آنا ایوانوویچ قهرمان اولین گرند اسلم سال یعنی مسابقات آزاد استرالیا شد. او جز ده تنیس‌باز جهان است که توانسته هر 4 گرند اسلم ویمبلدون 2004 آزاد امریکا 2006 آزاد استرالیا 2008 و آزاد فرانسه 2012 فتح کند همچنین او برای اوولین بار درالمپیک 2012 شرکت کرد و برنده مدال نقره شد. او 7
فینال گرند اسلم دارد و جز 30 تنیس‌باز برتر جهان در طول تاریخ است. [۱]



تنیس رسمی وی از سال ۲۰۰۱ شروع شد، وقتیکه وی به جرگه جوانان پیوست. در طول آن سال، ۲۵ مسابقه را برد و فقط سه تا را باخت. در مرحله، او با سه عنوان کنار آمد: ساکرامنتو، هیلتون هد و پیلسن در جمهوری چک.

فصل بعدی، شاراپووا در رده جوانان بهتر عمل کرد، با ۲۶ برد و دوباره فقط سه باخت و یکبار دیگر این عنوانین را دریافت کرد: ونکوئر، پیچ تری و گونما در ژاپن. در همان سال، او مجوز شرکت در تعدادی محدود از مسابقات تور حرفه‌ای داده شد.

او یک بازی را برد و دوتا را باخت، که یکی از آنها بازی مقابل مونیکا سلز در رند دوم در ایندیان ولز، در اولین تورنومنت حرفه‌ای وی بود،. بعد از این نتایج در جدول WTA در رده یکصد و هشتاد و ششم قرار گرفت.سال ۲۰۰۳ بود که شاراپووا بدهی‌هایش را پرداخت و می‌توانست که در لیگ‌های بزرگ بازی کند. او به سازمان تنیس بانوان پیوست و همگان را با استعدادش تحت تاثیر قرار داد. آن فصل با ۳۴ برد و ۱۱ باخت ناقابل به‌پایان رساند.

شاراپووا همچنین برنده دو عنوان حرفه‌ای شد: کبک سیتی و اوپن ژاپن.

او همینطور در دونفره با تامارین تاناسوگارن برنده دو عنوان: لوکزامبورگ و اوپن ژاپن شد. وقتی فصل به پایان رسید، در رده‌بندی تا شماره سی و دومی صعود کرد.

در سال ۲۰۰۴، ماری تماشاچیان ویمبلدون را وقتی سره‌نا ویلیامز را در هم کوبید، حیرت‌زده کرد. شاراپووا را اولین روس برنده عنوان تک‌نفره ویمبلدون و سومین زن جوان در تاریخ قهرمانان کرد.

ماريا شاراپوا همكنون در رده بندي جهاني در جايگاه پنجم قرار دارد. او برنده مدال نقره المپیک 2012 میباشد




این هم تصویری از سخت کوشی ماریا که در زنان تنیسور بازیکن مورد علافه منه


instant image upload and sharing without account
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
صفحه  صفحه 3 از 20:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  17  18  19  20  پسین » 
ورزش
ورزش

Tennis | تنیس

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA