انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 14 از 19:  « پیشین  1  ...  13  14  15  ...  19  پسین »

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟


مرد

 
آیا می دانید که صدایی که شلاق تولید می کند به خاطر این است که نوک آن سریع تر از سرعت صوت حرکت می کند

⇐ آیا می دانید که ٪80 افرادی که رعد و برق به آنها برخورد می کند مرد هستند

⇐ آیا می دانید که تنها عاملی که می تواند یک الماس را از بین ببرد گرمای شدید است

⇐ آیا می دانید که یک نانو ثانیه یک میلیاردم یک ثانیه است

⇐ آیا می دانید که فکر مردان 2 تا 3 برابر زنان تغییر می کند (زنان مدت بیشتری طول می کشد تا تصمیم گیری کنند اما وقتی تصمیم شان را گرفتند بیشتر احتمال دارد که به آن بچسبند و رهایش نکنند.)

⇐ آیا می دانید که همه خلبانان پروازهای بین المللی صرف نظر از هر ملیتی که داشته باشند خودشان را به زبان انگلیسی معرفی می کنند

⇐ آیا می دانید که علمی به نام رعد و برق شناسی با واژه brontology وجود دارد که در آن به مطالعه رعد و برق پرداخته می شود

⇐ آیا می دانید که استخراج الماس در برزیل بسیار سخت تر از استخراج الماس در آفریقا است

⇐ آیا می دانید که یخ خشک به طور مستقیم از جامد به گاز تبدیل می شود

⇐ آیا می دانید که کارکنان واتیکان مالیات بر درآمد نمی پردازند

⇐ آیا می دانید که اولین شهری که برای خودش سکه طلای خاص خودش را ضرب کرد فلورانس در ایتالیا بود و این کار را در سال 1252 میلادی انجام داد

⇐ آیا می دانید که بنزین نقطه انجماد خاصی ندارد (می تواند در هر دمایی بین 82- و 115- سانتی گراد یخ بزند)

⇐ آیا می دانید که صوت در سنگ گرانیت 10 برابر سریع تر از هوا حرکت می کند
* رنگین کمان پاداش کسی است که تا آخرین قطره زیر باران می ماند *
     
  
مرد

 
سابقه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی

از بدو تمدن بشری لوازم آرایشی و بهداشتی همواره برای جذابیت و آراستگی مورد استفاده قرار گرفته است. اولین وسیله آرایشی رنگ هایی از قبیل رنگ سبز ساخته شده از مس بود (به عنوان مثال سایه چشم).

قدمت استفاده از این مواد به حدود پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد. در مصر قدیم و در زمان کلئوپاترا هنر آرایش به اوج خود رسیده بود. تاجایی که کلئوپاترا در شیر الاغ حمام می گرفت تا پوستش لطیف تر و سفیدتر شود و از حنا برای رنگ کردن ناخن استفاده می کرد.

استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور انگلستان از زمان جنگ های صلیبی آغاز شد و در پی برگشت شوالیه ها با غنایمی از حرمسراهای شرقی متداول شد. در زمان ملکه الیزابت اول لوازم آرایشی نقش مهمی در زندگی اجتماعی بازی می کرد و این لوازم در ظروف صندوق های عطری به نام sweet coffers نگهداری می شد که به عنوان یکی از لوازم ضروری اتاق خواب محسوب می شد.

در فرانسه و در زمان لویی سیزدهم، مردم در این مسیر بسیار تشویق می شدند. اما در زمان لویی پانزدهم مردم علاقه ای به این امر نشان ندادند. با ظهور ناپلئون یک برگشت در علاقه مردم به لوازم آرایشی پدید آمد که در این میان وسایلی که ژوزفین همسر ناپلئون مورد استفاده قرار می داد از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

تاریخ آغاز فعالیت های کارخانه های آرایشی و بهداشتی به دهه اول قرن نوزدهم برمی گردد. "لاوازیه" شیمی دان مشهور فرانسوی چندین بار مطالعات خود را به ساخت و تهیه مواد آرایشی و بهداشتی اختصاص داد و یک سخنرانی مفصل نیز در آکادمی علوم فرانسه ایراد کرد. گرچه در آن زمان او از این که مقاله اش را کم ارزش تلقی کنند بیمناک بود و برای همین از این که داوطلب سخنرانی در این زمینه شده بود قبلاً از اعضای آکادمی پوزش خواست، ولی برخلاف تصورش اعضای آکادمی علوم با علاقه زیادی به سخنرانی وی گوش فرادادند.
* رنگین کمان پاداش کسی است که تا آخرین قطره زیر باران می ماند *
     
  
مرد

 
شهرهای مشهور جهان چطور نامگذاری شدند؟

توجه و دقت در نام و به عبارتی وجه تسمیه شهرها و مناطق مختلف جهان نشان می دهد که بیشتر اسامی شهرها به نوعی نشان دهنده قوم و یا نژاد غالب در آنجاست، و یا اینکه نشان دهنده وضعیت جغرافیایی و اقلیمی آنهاست. اما در این میان برخی از شهرها هستند که نام برخی از بزرگان و یا شخصیت های معروف و مشهور تاریخی را بر انها گذارده اند، برای نمونه نام «سائوپائولو» به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای برزیل برگرفته از «پائولو قدیس» یکی از کشیشان مشهور کاتولیکی است.

در همین زمینه در گزارشی کوشیده ایم به بررسی تاریخچه نام برخی از شهرها و پایتخت های کشورهای مختلف دنیا بپردازیم.

نیویورک:

در حدود سال ۱۵۲۴ میلادی هنگامی که پای کاشفان اروپایی به قاره آمریکا باز شد، بیش از ۵۰۰۰ سرخپوست آمریکایی در منطقه نیویورک فعلی زندگی می‌کردند. درآن هنگام، کاشف معروف ایتالیایی «جیوانی دا ورازانو» که در آن زمان برای دربار فرانسه خدمت می‌کرد، منطقه نیویورک را به نام فرانسوی( نوئل آنگولیم) نامگذاری کرد. مهاجران اروپایی هم‌زمان با آغاز به کار کمپانی هلند در منطقه نیویورک، آغاز به سکنی گزیدن کردند. مهاجرت اروپائیان بخصوص هلندی‌ها به نیویورک باعث شد تا قسمت جنوبی منطقه منهتن را در سال ۱۶۱۴ میلادی (نیو آمستردام) بنامند. درآن زمان فرماندار مستعمره هلندی‌ها به نام «پیتر مینوئیت»، تمامی جزیره منهتن را از سرخ‌پوستان در سال ۱۶۲۴ میلادی با مبلغ ۲۴ دلار خریداری کرد .در سال ۱۶۶۴ میلادی، انگلیسی‌ها شهر نیو آمستردام را اشغال کردند و آن را به نام «نیویورک» و به افتخار پادشاه وقت بریتانیا، جیمز دوم که دارای لقب سلطنتی (دوک یورک و آلبنی) بود، نامگذاری کردند.

پاریس:

نام پاریس برگرفته از نام گروهی از افراد قوم گل(گُل، گال و گالیا منطقه‌ای در غرب اروپا است که امروزه فرانسه، بلژیک، غرب سوییس و بخش‌هایی از هلند و آلمان در آن قرار دارند) به نام پاریزی‌ها است. در دوره استیلای روم نام این شهر به «لوتشیا» تغییر کرد، اما در زمان یولیانوس پادشاه روم نام شهر دوباره به پاریس تغییر یافت. پاریس دارای القاب متعدد زیادی است، اما مهم‌ترین نام آن «شهر نور» (La Ville lumiere) است. این نام هم به مرکزیت این شهر در زمینه علم و تحصیلات و هم به پر نور بودن این شهر در شب‌ها برمی‌گردد.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
پکن:

در جای شهر کنونی پکن در ابتدا شهری به نام (چونگدو) بود که مغول‌ها آن را سوزاندند و ویران‌کردند. «قوبیلای قاآن» در جای پکن کنونی شهری ساخت و آن را پایتخت خود کرد. آن شهر را در مغولی «خانبالِق» (به معنای شهرِ خان) و در چینی «دادو» به معنای پایتخت بزرگ می‌خواندند. در متون فارسی دوران مغول نیز این شهر به صورت خانبالق و خانبالغ ذکر شده است. پس از برپایی سلسله «مینگ» در سال ۱۳۶۸ میلادی، این شهر نام بِیپینگ (به معنای صلح شمالی) گرفت و در سال ۱۴۲۱ نامش به «بِیجینگ»، به معنای پایتخت شمالی (Beijing) تغییر کرد. پکینگ و پکن گونه‌های دیگری از نگارش همان واژه چینی بیجینگ اند.

تهران:

در مورد وجه تسمیه تهران اختلاف نظر زیادی وجود دارد، پاره‌ای از پژوهشگران(ران) را پسوندی به معنای دامنه گرفته‌اند و شمیران و تهران را بالادست و پایین‌دست خوانده‌اند. برخی دیگر تهران را تغییر شکل یافته (تهرام)به معنای منطقه گرمسیر دانسته‌اند، در مقابل شمیرام یا شمیران که منطقه سردسیر است و همچنین عدّه‌ای بر این باورند که سراسر دشت پهناوری که امروز تهران بزرگ خوانده می‌شود در میان کوه‌های اطراف، گود به نظر می‌رسید و بدین سبب(ته ران) نام گرفت. روستایی که پیش‌درآمد شهر تهران بوده‌است، پیش از اسلام نیز وجود داشته، امّا پس از اسلام به‌تدریج نام آن معرّب گردیده و از تهران به طهران تبدیل شده‌است. امّا جغرافیدانان معروف آن روزگار نیز به املای تهران اشاره نموده‌اند.

استانبول:

این شهر در ابتدا با نام بیزانتیوم یا قسطنطنیه (عربی‌شده کُنستانتینوپول ـ شهر کنستانتین ـ که به افتخار قیصر روم کنستانتین یکم بدین نام نامیده شد) شناخته می‌شد. در سال ۱۹۶ میلادی «سپتیموس سوِروس» امپراطور روم با حمله به بیزانتیوم آن را اشغال کرد و بسیاری از رومیان به این شهر مهاجرت کردند. تلاش امپراطور برای نامیدن این شهر به نام فرزندش «آگوستا آنتونینا» موفق نبود و مردم تا زمان تغییر نام شهر به «کُنستانتینوپُل» یا قسطنطنیه را برای آن بکار می‌بردند. از سال ۱۹۳۰ رسماً استانبول نامیده شد. نام استانبول که تا قبل از فتح آن به دست ترکان رواج داشت، از نام «ایستیم پولی» که در زبان یونانی به معنی شهر یا مرکز شهراست، برگرفته شده است. در سال ۱۷۷۰ میلادی سلطان مصطفی سوم با ضرب سکه‌هایی که روی آن نام استانبول نقش بسته بود، به این نام رسمیت بخشید و جایگزین قسطنطنیه شد. در دوره جمهوریت و از روز ۲۸ مارس سال ۱۹۳۰ اداره پست ترکیه از تمامی کشورهای جهان خواست تا در مکاتبات خود از نام استانبول استفاده کنند. لازم به ذکر است که در دوره ای از حکومت عثمانی، نام «اسلامبول» به معنی شهر اسلام نیز بسیار کاربرد داشته است.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
ابوظبی:

وجه تسمیه این امارت بعنوان پایتخت امارات متحده عربی به ابوظبی از آنجاست که به علت وجود آب شیرین در دوران قدیم، گله‌ای از (ظباء) یعنی آهو، قبل از ورود انسان به این منطقه در آنجا وجود داشته‌است. در سال ۱۷۶۱ قبیله بنی یاس بعد از پیدا کردن آب شیرین در منطقه ساکن می‌شوند و نام منطقه را به خاطر وجود آهو (ظباء) ابوظبی می گذارند.

ریاض:

ریاض، پایتخت عربستان سعودی از «الریاض جمع روضه وأرض المکان وأروض أی کثرة روضه» به معنای؛ گلزار و باغ است که آن را گلستان نیز می گویند. یعنی جایی که در آن آب باران جمع شود و پس از آن گلهای رنگارنگ وخوشبو بروید. از اینجا است که نام الریاض آمده است. چرا که شهر ریاض در میان این دره‌ها واقع شده‌است، و در موسم باران و بهار سر سبز و سرشار از گل های رنگارنگ می‌شود، تاریخ نگار معروف (الهمدانی) در کتاب خود که به نام صفة جزیرة العرب معروف است، شهر «ریاض» را، حجر الخضراء به معنای سنگ سبز، نامگذاری کرده ‌است.

بغداد:

بَغداد واژه ای است به زبان پهلوی به معنای خُداداده. این واژه پیش از اینکه بر این شهر گذارده شود در اوستا به گونه صفت آورده شده بود. این واژه در اوستا به شکل «بغوداته» و به همان معنا در بخش‌هایی از اوستا از آن دسته وندیداد آورده شده‌است. در پارسی میانه این واژه باز به همان معنا و اینبار به ریخت بَغ‌دات آورده شده‌است. برخی دیگر از زبان‌شناسان عقیده دارند بغداد از دو کلمه «بغ» مخفف باغ و «داد» مخفف دادار به معنی ایزد و پروردگار تشکیل شده‌است و بغداد به معنی باغ خدا است. اگرچه در خصوص ریشه‌های ایرانی هیچ شبهه‌ای وجود ندارد ولی کلمه بغداد دو نوع ریشه اصلی متفاوت داشته‌است. قابل اطمینان‌ترین موردی که توافق بیشتری بروی آن گردیده لفظی است که از ترکیب فارسی پهلوی با نام «باگا» (بت، خدا) +داتا (معلوم مسلم) بوجود آمده که کلمه فارسی میانه«بگدات/بگداد» (داده شده توسط خداوند) از آن گرفته شده؛ و سرانجام به کلمه فارسی مدرن و عربی «بغداد» تغییر یافته‌است.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
آیا میدانید به همراه يك صندلي اجكت (صندلی نجات خلبان هواپیمای جنگنده) چه چيزهايي وجود دارد؟
1- غذا به اندازه ي سه روز.

2- شكلات.

3-يك كلت.

4-يك كلت منور.

5- يك قايق بادي مخصوص دراپ در آب.

6-يك قلاب ماهي گيري.

7-يك دستگاه شبيه كباب پز براي طبخ غذا.

8-يك پودر مخصوص كه اگر خلبان در آب دراپ كند با آن ريختن آن پودر كوسه ها دور مي شوند.

9-بسته ي كمك هاي اوليه.

10-چاقوي معروف و بسيار تيز MC 1 كه حتي قادر به بريدن مفتول فلزي مي باشد.

11-آينه براي علامت دادن در روز.

12-يك تشك بادي كه اگر خلبان بالاي جنگل دراپ كند.اين تشك اطراف بدن او را مي پوشاند تا به خلبان آسيبي نرسد.

13-قرص تصفيه آب



     
  ویرایش شده توسط: sinarv1   
زن

 
ـ ﻭﻗﺘﯽ ﯾﮏ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﮔﺮﯾﻪ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺻﺪﺍﯼ
ﺵ .... ﺵ .... ﺷﻤﺎ ﺁﺭﺍﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻪ ﺻﺪﺍﯼ
ﺁﺑﯽ ﮐﻪ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺩﺭ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺗﺪﺍﻋﯽ
ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺍﯾﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯﺩﻻﯾﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺻﺪﺍﯼ
ﺳﺎﺣﻞ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ

=====================

قایق های خودران بدون ملوان چگونه کار می کنند؟

دو قایق بادبانی رباتی سطح خشن دریای برینگ در سواحل آلاسکا را می پیمایند. این قایق ها ماهی های روغنی را با یک سونار یابنده ماهی می شمارند.

حدود 4020 کیلومتر دورتر، یک مهندس مکانیک، قایق های بادبانی را در صفحه نمایشی بزرگ در مرکز فرماندهی ای در یک شرکت کوچک به نام «Saildrone» ردیابی می کند.

در حالی که دست کم 20 شرکت در تعقیب رؤیای خودروهای خودران هستند، قایق های خودران به واقعیت تبدیل شده اند.

این قایق ها ماهی ها را می شمارند و گوساله های آبی ای (سیل) که از ماهی ها تغذیه می کنند را از روی فرستنده هایی که دانشمندان به سرشان وصل کرده اند ردیابی می کنند.

مدتی پیش دانشمندان و مهندسان اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، قایقی خودران را در امتداد لبه یک کلاه یخی واقع در قطب شمال به حرکت درآوردند تا محاسبه دقیقی از دما و شوری آب انجام دهند و اطلاعاتی درباره اکوسیستم به دست آورند. اطلاعاتی که دستیابی به آنها با حضور انسان مشکل است و گران تمام می شود.

بادبان این قایق ها که از الیاف کربن درست شده شبیه بال هواپیما عمل می کند. هنگامی که هوا از بالای بادبان عبور می کند، نیروی محرکی ایجاد می شود.

بادبان به وسیله یک وزنه که در جلوی قایق قرار دارد و یک دنباله در پشت آن به حالت متوازن درمی آید و به این وسیله به طور خودکار هم اصلاحاتی کوچک ایجاد می شود تا اطیمنان حاصل شود بادبان زاویه مناسبی با باد می گیرد و این زاویه را حفظ هم می کند. در قسمت زیر قایق هم یک فرمان برای کمک به هدایت قایق و یک مازه هم وجود دارد که اگر قایق ضربه بخورد آن را راست می کند.

چنان که گفتیم ملوانی در این قایق ها وجود ندارد. قایق ها از طریق ماهواره های ارتباطی از مرکز عملیات کنترل می شوند و در آن جا داده های مربوط به اقیانوس ها جمع آوری می شوند تا بر ذخایر ماهی ها و محیط زیست نظارت شود.

این قایق ها ممکن است روزی برای پیش بینی هوا، انجام عملیات در صنعت گاز و نفت در اقیانوس و یا حتی برای برخورد با ماهیگیری غیر قانونی مورد استفاده قرار گیرد.

چشم اندازها حتی فراتر از این است. ناوگانی از هزاران یا حتی ده ها هزار قایق بادبانی 7 متری می توانند شبکه ای از حس گرها در سراسر اقیانوس های جهان ایجاد کنند که از آنها برای بررسی تغییرات آب هوایی و گرم شدن زمین استفاده می شود.

داده های جمع آوری شده به وسیله این قایق های رباتی می توانند میزان و سرعت گرم شدن کره زمین را که در حال تبدیل شدن به تهدیدی برای موجودیت انسان ها است بررسی کنند.

این قایق ها به فروش نمی رسد اما دانشمندان و کسانی که در زمینه ماهیگیری تجاری یا پیش بینی هوا کار می کنند با پرداخت 2500 دلار در روز برای هر قایق آنها را اجاره می کنند.

هر قایق زرادخانه ای از حسگرها است که داده ها را به مرکز کنترل ارسال می کند.

چنان که گفته شد مشتریان این قایق ها را می توان در میان دانشمندان اقیانوس شناس و مهندسانی یافت که که پیش از این در جمع آوری داده های بسیار خاص و دقیق درباره سطح اقیانوس ها محدودیت داشتند.

سرعت این قایق ها هم به خاطر همان بادبانی که شبیه بال کار می کند و نیز شیوه واکنش آن که نسبت به انسان ها سریع تر است زیاد است.

از حالا مشخص است که قایق های خودران هرگز منحصر به اقیانوس ها نخواهند شد. به عنوان مثال هلند پس از تحقیقات 5 ساله می گوید آماده می شود قایق های خودکار را در کانال های شهر آمستردام به کار گیرد تا از آنها برای انتقال کالاها و حتی افراد استفاده کند. هلندی ها می گویند قایق های خودکار مزیت های خیلی زیادی دارند.
     
  
مرد

 

آیا میدانید: چرا انبوه جوانان هندی خوشحال نیستند؟

ظرف 35 سال گذشته، صدها میلیون چینی به افرادي مولد تبديل شده اند. اگرچه كار در شهرهاي رو به رشد چين اغلب خسته کننده است اما در سطح جهاني بسيج نيروي كار در اين كشور بزرگ ترین رویداد اقتصادی نیم قرن گذشته را رقم زده است چراكه جهان پيش از اين چنين بسيجي را با چنین مقیاسي به خود نديده است. آیا اين رويداد بار ديگر تكرار خواهد شد؟ پاسخ اين پرسش در كشور هند نهفته است.

هند تمدني کهن اما کشوري جوان است. جمعیت در سن کار هند هرسال به ميزان 12 ميليون نفر افزايش مي يابد، اين درحالي است كه ميزان افزايش نيروي كار در چين سالانه به سه ميليون نفر رسيده است. به اين ترتيب در طول دهه آينده هند بزرگ ترين نيروي كار بالقوه را در جهان خواهد داشت.

نگاه خوشبینانه به سير جمعيتي هند از افزايش تعداد افراد در سن كار اين كشور ريشه مي گيرد كه مي توانند به نفع اقتصاد آن فعاليت كنند. افزايش نيروي كار به معني وجود افراد بيشتري است كه در يك خانواده در كار كردن سهيم مي شوند و به دنبال آن هم ميزان بيشتري از درآمد خانواده پس انداز مي شود. يك سوم معجزه شرق آسيا هم به تركيب افزايش نيروي كار و پس انداز برمي گردد. به قول يك سياستمدار برجسته به نام كمال نات كه نويسنده كتابي به نام قرن هند است، هند هم به معناي واقعي كلمه فرصت آن را دارد كه در كنار اين كشورها قرار گيرد.

.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 


دلایلی برای خوشحال نبودن

خیال پردازان هندي به جوان بودن جمعيت كشورشان ایمان دارند، اما جوانان اين كشور دلایل روبه تزايدي دارند تا در اين زمينه شك كنند. چراكه در زمينه اقتصادي آرمان هايي مطرح شده كه متعاقباً دستيابي به آنها با شكست مواجه شده. از سال 2005 تا 2007 اين كشور رشدي معادل 9 درصد در سال را داشته است. در سال 2010 رشد اقتصادي اين كشور حتی از چين هم سريع تر بود اما از آن زمان به بعد رشد اقتصادي اين كشور نصف شده است. به اين ترتيب نرخ چشمگیر پس انداز نیز تضعیف شده است. در اين ميان نكته نگران كننده اين است كه سهم فزاينده اي از پس انداز خانواده ها هم در حال دور زدن سیستم های مالی است چراكه خانواده هاي هندي در جست و جوي پناهگاهي در مقابل تورم هستند و اين پناهنگاه را در طلا و كسب و كارهاي ساختماني جست و جو مي كنند.

آخرین باري كه يك دولت اقتصاد اين كشور را به طور جدي ليبرال كرد به سال 1991 و تحت رهبري حزب كنگره برمي گردد. بیش از 40٪ هندي ها از آن زمان به بعد متولد شده اند و نگرانی هاي اين قشر جوان براي سياستمداران سالمند هند مهم به نظر نمي رسد. سن متوسط وزرای کابینه هند حدود 65 سال است و اين كشور هنوز نخست وزيري كه از زمان استقلال هند به بعد به دنيا آمده باشد به خود نديده است. تنها كسي كه ممكن است روند به قدرت رسيدن سياستمداران سالخورده را نقض كرده باشد رائول گاندي، پسر، نوه و نتيجه نخست وزيران پيشين است. هند به وسيله گروهي متشكل از افراد سالخورده و نسل هاي پيرو آنها اداره مي شود. به عبارتي موخاكستري ها و وارثان شسته رفته آنها اين كشور را اداره مي كنند. بی تفاوتی آشکار پلیس به ويژه نسبت به بدرفتاري اي كه كه با زنان جوان مي شود تأييدي بر اين مدعا است كه هند قديم در حمايت و حفاظت از هند جديد با شكست مواجه شده.

در اين شرايط لازم است فهرستي از اصلاحات آشنا انجام گيرد. این فهرست اقداماتی برای ساده کردن تصمیم گیری ها، مقابله با فساد و نظم و انضباط مالی را شامل مي شود. همچنين آزاد گذاشتن بانك مركزي براي لگام زدن بر تورم، انجام اصلاحات بانكي و پس گرفتن پس اندازهايي كه در حال حاضر از سيستم مالي خارج شده اند را نيز در برمي گيرد. همچنين لازم است دولت در رويكردش نسبت به نحوه دسترسي به زمين تجديدنظر كند. تصحيح قوانين ناقص در اين زمينه به تسهيل سرمايه گذاري مي انجامد. علاوه بر اين لازم است موانع از مقابل بخش انرژي برداشته شوند. ایستگاه های جدید برق هند بدون برخورداري از زغال سنگ و گاز كافي اي كه آنها را تغذيه كنند ارزش زيادي ندارند.

انجام اين قبيل اصلاحات براي همه هندی ها و كليه حوزه هاي اقتصادي اين كشور سودمند است.

به گفته جاستين لين اقتصاددان ارشد سابق بانک جهانی و استاد دانشگاه پکن، هندي ها لازم است اذهان خود را متوجه يك تغيير خاص صنعتي كنند و آن اين است كه همزمان با كم شدن نيروي كار چين و بالا رفتن دستمزدهاي آنها ممكن است 85 ميليون شغل تولیدی به جاهای دیگر منتقل شود. اين فرصتي براي جوانان بيكار هند است. پس آيا اين مشاغل نمي توانند به هند بروند؟

پاسخ این است که در ميان مجموعه كشورهايي كه به سرعت در قاره آسيا درحال ظهورند، هند از ميزان اندكي از شركت ها يا كارگران توانا برخوردار است و بيش از حد قوانين اشتباه دارد. قطعاً توليدكنندگان قابلي به ويژه در عرصه خودروسازي در ميان هندي ها وجود دارند اما اين شركت ها هم نظير «بهارات فورج» و «ماهیندرا و ماهیندرا» ترجیح می دهند از ماشین آلات پیچیده به جاي نیروی کار فراوان استفاده كنند. مابقي طیفي از کارگاه هاي بي ارزشي هستند كه تعدادي كارگر و روش هاي منسوخ شده را به کار مي گيرند.

YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
آدرواقع آن چه هند فاقد آن است شركت هاي متوسط و گرسنه كارگر به سبك آلماني است. حتی در طول سال هاي رونق اقتصادي هم بيشتر مشاغل در حوزه ساخت و ساز ايجاد شده اند تا در عرصه توليد. در اين شرايط براي جوان هندي سخت است تا چشم اندازش از آينده را در حالي كه آجر و ملات بالاي سرش حمل مي كند بهبود ببخشد.

دولت برای پر کردن جاي این تكه واسطه گم شده باید موانع بوروكراتيك را از مقابل كارآفرينان هندي بردارد. اين موانع بوروكراتيك شامل قوانین کاري است كه هند را بدنام كرده است. تا اين قوانين بر روی کاغذ وجود دارند كارخانه ها نمي توانند بدون اجازه دولت نيروي كار را بيرون كنند. اين درست است که با استخدام نیروی کار از طريق شخص ثالث کارفرمایان تيغ این قوانين را كند كرده اند اما درعمل انگيزه آنها براي آموزش كارگرانشان هم كاهش يافته كه خود به سوء استفاده بيشتر از نيروي كار انجاميده است.

همچنين نيروي كار به آموزش بيشتري نياز دارد. بسیاری از جوانان هندي مدرسه را با آمادگي نامناسب حتي برای انجام مشاغل ابتدایی ترك مي كنند. استانداردهاي آموزشي هم راکد باقي مانده اند يا حتی رو به تنزلند. براساس گزارش سالانه آموزش و پرورش هند تنها نيمي از دانش آموزان روستايي سال پنجم مدرسه می توانند محاسبه 43 منهاي 24 را انجام دهند و تنها یک چهارم آنها می توانند يك جمله ساده انگلیسی را بخوانند.



نغمعه اي بي اثر برای جوانان هندي

تمرکز بر روي به دست آوردن مشاغل تولیدی در حال فرار از چین به بهانه اي براي تصحيح سیاست صنعتی اين كشور تبديل نشده، چه رسد به رجوع به مجوز راج. (مجوزهاي راج تصميم هند براي برخورداري از اقتصادي برنامه دار است كه براساس آن همه جنبه هاي اقتصاد تحت كنترل دولت قرار مي گيرد و مجوزها به صورت انتخابي داده مي شود. اين مجوز به صورت استادانه اي براي اداره مشاغل هند بين سال هاي 1947 و 1990 تهيه شد.)

بيشتر اصلاحاتي كه به كارگران جوان كارخانه ها كمك مي كند براي كل اقتصاد هم خوب است. بوروکراسی کمتر، مدارس بهتر و برق كافي وضعيت حوزه خدمات هند و کارگران مسن تر را هم ارتقا مي دهد. اما در حال حاضر اين جوانان هندي هستند كه از ناحيه از خودراضي بودن مسن ترها لطمه مي بينند.

گاندي جوان در اوايل سال جاري ميلادي پرسيد:«چرا جوانان عصبانی هستند؟» اما جاي تعجب دارد كه چرا آنها حتی عصبانی تر از اين نیستند. در مناطق روستایی دولت با انجام خدمات عمومي و تهيه غذاي يارانه اي مي كوشد صلح اجتماعي را براي روستاييان به همراه آورد. اما در شهرها جوانان در خيابان ها پراكنده شده اند و آنها را فراگرفته اند. در سال 2011 جوانان با شعار شتاب در مبارزه با فساد به راهپيمايي پرداختند. در هند مشکلات بزرگ اغلب در حالت سکون و سكوت تحمل مي شوند اما همه اين مشكلات را درمي يابند. حتی فقرا هم درباره اين كه چه چيزهاي بيشتري بايد از دست بدهند به شدت آگاهي دارند.

صلح اجتماعی چیز بدي نيست اما هند می تواند در انجام اصلاحات مورد نياز احساس فوريت كند و به ايجاد مشاغل و جوان كردن سياست ها بپردازد. قرن هند امكان پذير است و مقابل اين كشور فرصت بزرگي وجود دارد كه در معرض خطر هدر دادن آن است.









YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
صفحه  صفحه 14 از 19:  « پیشین  1  ...  13  14  15  ...  19  پسین » 
علم و دانش

Do You Know | آیا میدانید که؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA