انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 12 از 72:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  71  72  پسین »

Medical Content | مطالب پزشکی


مرد

 
راه ‌رهایی از کمردردهای مزمن



آیا هرچه تلاش کرده و روش‌های مختلف را آزمایش می‌کنید؛ اما هنوز هم کمردردهای شدید به کابوس شبانه شما مبدل شده است؟ خوب جای نگرانی نیست؛ چون دکتر نورمن مارکوس، کارشناس سلامت دانشگاه نیویورک در آمریکا در مقاله جدید خود، راهی برای نجات شما از کمردردها ارائه کرده و به نتایج موفقیت‌آمیزی دست یافته است.

دکتر مارکوس رئیس بخش تحقیقات دردهای ماهیچه‌ای در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در این مقاله تحت عنوان "نشانه اولیه" می‌نویسد، افرادی که در جستجوی مشاوره پزشکی هستند، بیش از هر چیز به دنبال راهی برای رهایی از کمردردهای مزمن و آزاردهنده خود می‌گردند.

همچنین براساس گزارش شبکه خبری سی.بی.اس، آمار انستیتوهای ملی بهداشت در آمریکا نشان می‌دهد از هر ۵ آمریکایی، ۴ نفر در طول عمر خود دچار کمردردهای ناتوان‌کننده می‌شوند؛ اما دکتر مارکوس در این مقاله ۱۰ نکته و توصیه‌ مهم برای پیشگیری از بروز این قبیل دردها ارائه می‌کند که در اکثر موارد مفید و رضایت‌بخش بوده‌اند.

وی خاطرنشان می‌کند: تختخواب موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در این خصوص توصیه می‌شود هنگام شب در جای خود حرکت و چرخش و جابه‌جایی داشته باشید و اگر از تشک‌های بادی استفاده می‌کنید، آن را کنار بگذارید. این موضوع که در رختخواب و قبل از خواب رفتن چه کاری انجام می‌دهید نیز حائز اهمیت است. بهترین کار این است که از مطالعه کردن یا تماشای تلویزیون در رختخواب پرهیز کنید، چون در این حالت ناچار هستید سر خود را برای مشاهده بالا نگهدارید، بنابراین فشاری به ماهیچه‌های شما وارد می‌شود که ممکن است باعث انقباض آنها و بروز درد در ناحیه گردن شود. مدت طولانی در یکجا ننشینید. به‌نظر می‌رسد که ماندن در یک وضعیت خاص به مدت طولانی روی ماهیچه‌های وضعی بدن فشار وارد می‌کند،‌ بنابراین باید مرتب وضعیت بدن خود را در هر حالتی که هستید، تغییر دهید. پاهای خود را روی هم بیندازید.

دکتر مارکوس توصیه می‌کند؛ وقتی ناچار هستید ساعات طولانی در یک مکان خاص بنشینید، مانند نشستن در سالن تئاتر بهتر است که به طور متناوب پاهای خود را روی هم انداخته و آنها را در این حالت تعویض کنید، این کار کمک می‌کند که کمر و ماهیچه‌های ران شما حرکت کند.

در اطراف منزل، جای مناسب برای لوازم خانگی پیدا کنید. لوازم خانگی را که به طور دائمی و منظم استفاده می‌شوند باید در قفسه‌ها و محل‌هایی بگذارید که براحتی قابل دسترسی باشند؛ به طوری که برای دست یافتن به آنها نیازی به خم شدن و حرکات کششی زیاد نداشته باشید. مراقب باشید کیف پول خود را کجا گذاشته‌اید، اغلب مردان عادت دارند کیف پول خود را در جیب پشت شلوارشان می‌گذارند و در همین وضعیت روی صندلی می‌نشینند. دکتر مارکوس توصیه می‌کند به طور کلی از نشستن با کیف در جیب پشتی خودداری کنید، چون این کار سبب بروز دردهای مزمن در ناحیه پشت کمر می‌شود. فقط یک "نه" بگویید. از بلند کردن وزنه و اشیای سنگین خودداری کنید.

مارکوس تاکید می‌کند، اگر در این شرایط قرار گرفتید تقاضای کمک کنید یا منتظر کمک بمانید یا برای کمک دیگران کرایه بدهید؛ اما اگر هیچ کدام میسر نشد، از این کار کلا صرف نظر کنید، یک "نه" بگویید و بروید.وقتی به هر دلیل واقعا ناچار می‌شوید که شیء سنگینی را بلند کنید، با خم کردن زانوها و نشیمنگاه کاملا بنشینید و در حین بلند کردن شیء سنگین باید آن را نزدیک بدن خود قرار دهید؛ به طوری که ماهیچه‌های پا، حداکثر فشار بار را تحمل کنند. قبل از پارو کردن برف بهتر است، یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشید تا بدنتان گرم شود، همچنین با استفاده از یک وسیله برف‌روبی و پاروی کوچک‌تر می‌توانید در هر بار بلند کردن آن وزن کمتری به کمر خود وارد کنید.

نکته آخر فقط به زنان توصیه می‌شود. زنان باید پس از بارداری‌ حتما وزن خود را کاهش دهند و ماهیچه‌های وضعی و شکمی خود را قوی کنند، چون این ماهیچه‌ها در دوران بارداری کشیده شده و ضعیف می‌شوند.

علاوه بر تمام توصیه‌های بالا، دکتر مارکوس همچنین تاکید می‌کند؛ در محل کار صفحه کلید رایانه‌ها نباید روی میزهای بلند قرار بگیرد، بلکه باید از میزهایی برای قرار دادن صفحه کلید استفاده شود که پایین‌تر از دستان کارمندان باشد تا در ناحیه گردن، شانه‌ها و ماهیچه‌های پشت کشیدگی ایجاد نشود و از این طریق از بروز درد در ناحیه پشت جلوگیری شود.
دیوانه ام
کــم دارم،
دو تختــه
کــه زيــر ســر تــو بگــذارم!
مــوهــايــت را بــه آن بــا فــاصلــه ببنــدی،
تــا مــن
گيتــار بــه دســت ِ ديــوانــه ای بــاشــم
کــه سمفــونــی خنــده هــايــت را بــه
بتهــوون، فخــر بفــروشــم
     
  
مرد

 
فـرمـان‌ هایی بـرای پیشگیری از سرطان سینه
كابوسی كه ممکن است هر زنی را با آن مواجه کند




می دانید که می توان از بیشتر سرطان ها با روش های ساده و کم هزینه پیشگیری کرد؛ روش‌هایی كه یا به سبك زندگی، مثل تغذیه و مصرف نكردن الكل و ورزش و... برمی‌گردد یا به مراجعه منظم برای معاینات دوره‌ای و تشخیص زودهنگام بیماری.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیشتر سرطان‌ها درصورت تشخیص زودهنگام تا حد زیادی قابل درمان با روش‌های مختلف جراحی، شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی هستند. سرطان سینه، به‌خصوص یكی از انواعی است كه نخستین علت مرگ ناشی از سرطان در بین زنان است و عوامل زیادی در سبك زندگی ما هستند كه درصورت اصلاح آن‌ها می‌توان از این بیماری پیشگیری كرد. در ضمن درصورت تشخیص به موقع نیز، تا حد زیادی می‌توان روند رشد آن را متوقف كرد. به همین علت شاید برای آنان كه از سرطان می‌ترسند، چیزی واجب‌تر از دانستن سیر تا پیاز پیشگیری از ابتلا به سرطان نباشد.

زنگ خطرهای سرطان سینه چیست؟

نباید برای تشخیص سرطان سینه منتظر دیدن این علامت‌ها باشید، ولی این 4 علامت را به‌عنوان زنگ خطر سرطان سینه بشناسید.

1. توده: هر توده قابل لمسی كه خودتان در معاینه سینه ها كشف می‌كنید، نیاز به بررسی بیشتر دارد. البته نمی‌توان همه توده‌ها را سرطان نامید چون تعداد زیادی از توده‌ها خوش‌خیم‌ هستند.

2. ترشح: ممكن است در سنین باروری به دلایل مختلف ترشح از نوك سینه وجود داشته باشد كه باید در مورد علت آن مشورت شود اما ترشح در سنین بالاتر حتما باید بررسی شود.

3. تغییرات نوك سینه: هرگونه تغییر شكل جدید در سطح پوست سینه و به‌خصوص در نوك آن، مثل فرو رفتگی و حالت پوست پرتقالی مهم است و باید بررسی شود.

4. بزرگی غده لنفاوی زیر بغلی: از جمله دیگر علائم احتمالی سرطان، به‌خصوص سرطان سینه بزرگ شدن غده لنفاوی زیربغل است؛ البته باز هم باید تاكید كنیم كه علل خوش‌خیم هم می‌توانند باعث تورم غده لنفاوی شوند.

خطرات (عوامل زمینه‌ساز) را بشناسید

این عوامل، زمینه‌ساز احتمالی ایجاد بیماری هستند كه با شناختن آن‌ها می‌توان غربالگری را با شدت بیشتر انجام داد یا درصورت امكان آن‌ها را رفع كرد.

5. چه سنی خطرناک است؟ بروز سرطان سینه با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد. گفته می‌شود كه سن، بارزترین عامل خطر برای این بیماری است. به همین دلیل است كه غربالگری زنان بدون علامت، با ماموگرافی، از 40 سالگی آغاز می‌شود.

6. سابقه فامیلی چه تاثیری دارد؟ سرطان سینه ممكن است در یك زمینه ارثی رخ دهد. گفته می‌شود كه 5 تا 10 درصد كل انواع سرطان‌های سینه، به‌صورت ارثی ایجاد شده‌اند. دو ژن اصلی كه جهش در آن‌ها می‌تواند فرد را از لحاظ ژنتیك مستعد ابتلا به این سرطان كند، BRCA1 BRCA2 نام دارند. این دو در حالت طبیعی، باعث سركوب سلول‌های سرطانی می‌شوند. درحالی‌كه اگر در آن‌ها جهش رخ دهد، نمی‌توانند این نقش را به‌خوبی ایفا كنند و در نتیجه استعداد ژنتیك ابتلا به‌وجود می‌آید.

7. سابقه شخصی دارید؟ فردی كه قبلا سابقه نمونه‌برداری از سینه را داشته، باید از لحاظ سرطان سینه هم مراقب باشد؛ زیرا برخی وضعیت‌ها در بافت سینه‌ها، می‌توانند نشان‌دهنده رشد غیرطبیعی برخی سلول‌ها در آن و در نتیجه مرحله پیش‌سرطانی تلقی شوند (فرآیند نمونه‌برداری خطر ابتلا را بالا نمی‌برد.) زنانی كه در یك سمت دچار بیماری هستند، در معرض ابتلای طرف دیگر هم هستند. همچنین بررسی‌ها نشان داده هنگام درمان سرطان سینه در یك سمت، احتمال ابتلا در طرف دیگر هم افزایش می‌یابد (بین نیم تا یك درصد.) علاوه بر آن، درمان جراحی سرطان سینه با حفظ سینه، می‌تواند احتمال عود را در همان سینه، بالا ببرد.

8. اگر سرطان دیگری داشتید ... بعضی سرطان‌ها ممكن است در ارتباط با برخی سرطان‌های دیگر رخ دهد. به این شكل كه ابتلا به یك سرطان در یك عضو، باعث می‌شود كه فرد از لحاظ ابتلا به سرطان دیگر هم پرخطر تلقی شود. این حالت، یعنی همراهی 2 یا چند نوع سرطان با یكدیگر، برای مجموع آن‌ها سندرم‌هایی نامگذاری شده تا پیگیری بیماران طبق دستورالعمل‌های مشخص‌شده انجام شود. در مورد سرطان سینه، 2 سرطان تخمدان و روده بزرگ در همراهی با آن ذكر می‌شود.

9. قاعدگی زودرس را جدی بگیرید: آغاز زودرس قاعدگی و یائسگی دیرهنگام، از آن‌جا كه دوره زمانی مواجهه بافت سینه را با هورمون‌های زنانه بالا می‌برد، باعث افزایش احتمال ابتلا می‌شود. به همین دلیل برداشتن تخمدان‌ها، خطر ابتلا به سرطان سینه را كم می‌كند. از سوی دیگر زنانی كه هیچ‌‌گاه باردار نشده‌اند هم، بیش از آن‌ها كه مادر شده‌اند، در معرض ابتلا هستند اما نكته جالب این‌كه بالا بودن سن هنگام نخستین بارداری، خود یك عامل خطر برای ابتلا به سرطان سینه محسوب می‌شود! (یعنی هرچه زودتر مادر شوید، به نفع‌تان است!) طوری كه اگر سن نخستین بارداری، 20 سالگی باشد، احتمال ابتلا تا 50 درصد كاهش پیدا می‌كند.

10. اگر با اشعه درمان شده‌اید ... زنانی كه به‌دلیل ابتلا به سرطان دیگری، ناچار به درمان با اشعه در ناحیه قفسه سینه شده‌اند، در معرض ابتلا به سرطان سینه هم هستند كه این موضوع 7 تا 10 سال بعد از تكمیل دوره درمان مشخص می‌شود به‌خصوص این خطر وقتی بالاست كه سن بیمار در زمان درمان با اشعه كمتر باشد.

11. هورمون‌ سرطان می‌آورد؟ به‌طور كلی باور دانشمندان این است كه مصرف هورمون جنسی زنانه یا همان استروژن، مثلا به‌صورت قرص‌های خوراكی جلوگیری از بارداری یا به شكل درمان جایگزینی با هورمون در یائسگی، عامل ایجاد سرطان سینه است؛ اما هنوز همه محققان شواهد را در این باره كافی نمی‌دانند.

12. درمان با هورمون در یائسگی خطر دارد؟ آخرین بررسی‌ها نشان داده درمان جایگزینی با هورمون، اگر به‌مدت كمتر از 10 سال انجام شود( 5 سال توصیه شده) یا زمانی كه قطع شود، خطری برای ابتلا به سرطان سینه محسوب نمی‌شود.

13. قرص جلوگیری از بارداری خطرناك است؟ در مورد قرص‌های جلوگیری از بارداری، مشخص شده كه تنها در زنانی كه این قرص‌ها را بیش از 10 سال مصرف كرده‌اند، افزایش خطر، آن هم به میزان جزئی دیده می‌شود. به‌ویژه در آن دسته از زنانی كه قبل از 20 سالگی مصرف را شروع كرده بودند. ضمن این‌كه هم‌اكنون تایید شده استفاده قبلی یا فعلی از این قرص‌ها در افزایش مرگ‌ومیر ناشی از سرطان هم بی‌تاثیر است.

14. مصرف چربی را کم کنید : بالا بودن میزان چربی در تغذیه فرد، یكی از عوامل خطر شناخته‌شده برای ابتلا به این بیماری است. چنان كه این موضوع حتی توانسته آمار بیماران را در فرهنگ‌های مختلف نیز تحت‌الشعاع قرار دهد. هرچه میزان چربی بیشتر باشد، احتمال ابتلا نیز بیشتر است.

15. نقش سیگار را جدی بگیرید : سیگار تنها باعث سرطان ریه نیست، هرچند به این اتهام معروف‌تر است. این روزها مطالعات زیادی روی تاثیر سیگار روی سرطان‌های مختلف انجام می‌شود كه نمونه آن مطالعه‌ای است كه اخیرا روی حدود 13 هزار نفر از زنان آمریكایی انجام شده است. در این مطالعه مشخص شده زنانی كه به‌دلیل داشتن سابقه فامیلی مثبت یا سایر عوامل خطر، زمینه قوی برای ابتلا به سرطان سینه داشته‌اند، با دود كردن سیگار، این خطر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. به‌عنوان مثال، زنانی كه حداقل 35 سال سیگاری بوده‌اند، تا 60 درصد بیشتر از سایرین، یعنی زنانی كه زمینه مشابه برای ابتلا به سرطان داشته‌اند ولی سیگاری نبوده‌اند، در خطر ابتلا قرار می‌گیرند. این ریسك برای زنانی كه 15تا 35 سال اهل دود بوده‌اند، حدود 7 درصد است. این میزان خطر، نسبت به مطالعات قبلی بسیار بالاتر بوده است. در این مطالعه كه نتایج آن توسط انجمن سرطان‌شناسی بالینی آمریكا تایید شده، اثر سیگار در ایجاد سرطان ریه و روده بزرگ نیز تایید شده است.

16. وزن كم كنید : چاقی یك عامل خطر شناخته‌شده سرطان سینه در زنان است كه خوشبختانه از جمله عواملی است كه می‌توان آن را تغییر داد.

17. آنتی‌اكسیدان‌ مصرف کنید : اصولا مواد‌غذایی حاوی آنتی‌اكسیدان در پیشگیری از انواع سرطان مطرح هستند اما هنوز نقش آن‌ها اثبات نشده است.

18. سلامت عمومی را جدی بگیرید : زنانی كه شاخص‌های مربوط به سلامت آن‌ها پایین‌تر از سایرین است، نسبت به ابتلا به سرطان سینه هم آسیب‌پذیرتر هستند. در این بررسی كه در دانشگاه سن‌دیه‌گو انجام شده، مشخص شد، پایین بودن سطح سلامت عمومی فرد، می‌تواند احتمال عود سرطان قبلی را تا 27 درصد و خطر بروز سرطان جدید را تا 65درصد افزایش دهد. همچنین این زنان تا 50درصد بیشتر از سایر زنان در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان بودند. احتمالا این نتایج به‌دلیل آن بوده است كه زنانی كه به سلامت خود بیشتر اهمیت می‌دهند، از عوامل خطر ابتلا به سرطان سینه دورتر هستند و همچنین زودتر توده سرطانی‌شده را در بدن خود شناسایی می‌كنند.

19. سبك زندگی خود را عوض کنید : سبك زندگی سالم، هم در پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر است و هم در كم‌كردن پیشرفت بیماری ایجادشده. مطالعه دیگر محققان دانشگاه "سن‌دیه‌گو" در كالیفرنیای آمریكا مشخص كرده افرادی كه با تشخیص بیماری سرطان سینه تحت درمان قرار گرفته‌اند و اكنون بیماری‌شان در دوره خاموشی است، می‌توانند با بهبود سبك زندگی‌شان، كاری كنند كه این بیماری برای همیشه یا حداقل در سال‌های قابل‌قبولی، سایه‌اش را از سر آن‌ها كم كند. در این مطالعه مشخص شد، این زنان اگر از میوه و سبزی‌های بیشتری در رژیم غذایی‌شان استفاده كنند و همین طور 6 روز در هفته و هر روز 30 دقیقه ورزش كنند، می‌توانند تا 50 درصد احتمال عود مجدد بیماری را از بین ببرند و امكان مرگ در اثر سرطان را پایین بیاورند.

20. کار شبانه خطرات زیادی دارد؟ شب‌بیداری به‌خصوص در شكل مزمن آن، می‌تواند احتمال بروز انواع سرطان را، به‌خصوص سرطان سینه، هم در خانم‌ها و هم در آقایان بالا ببرد. البته هنوز انجمن‌های علمی سرطان‌شناسی، مانند انجمن سرطان آمریكا، این عامل را جزو عوامل اثبات‌نشده و مشكوك طبقه‌بندی می‌كنند. علت این ابتلای افزایش‌یافته، بیشتر به هورمون ملاتونین برمی‌گردد؛ هورمونی كه مسئول تنظیم ساعات بیولوژیك بدن است و واكنش‌های ذهنی و جسمی نسبت به روز و شب و ساعت‌های مختلف را كنترل می‌كند. نقش دیگر این هورمون، سركوب سلول‌های سرطانی شناخته‌شده است. محققان می‌گویند در افرادی كه شب‌ها كار می‌كنند، ترشح این هورمون مختل می‌شود و به این ترتیب، آن‌ها در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار می‌گیرند. احتمال دیگر این است كه كم شدن خواب شبانه، مستقیما می‌تواند سطح ایمنی بدن را پایین بیاورد و همان طور كه می‌دانیم یكی از نتایج مختل شدن سیستم ایمنی بدن، این است كه بدن توانایی سركوب و از بین بردن سلول‌های با DNA معیوب را ندارد و اجازه رشد و تكثیر آن‌ها را صادر می‌كند.

21. غربالگری : به معنای استفاده از روشی كم‌هزینه و در دسترس برای بررسی افراد ظاهرا سالم است تا بیماری مخفی را بتوان تشخیص داد.

22. سرطان سینه : یكی از 4 سرطانی است كه غربالگری در آن‌ها ارزش ویژه‌ای دارد. برای سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ (كولون) و سرطان گردن رحم، روش‌های غربالگری تعیین شده كه استفاده از آن‌ها و در نتیجه تشخیص زودهنگام افراد بی‌علامت، باعث می‌شود درمان موثرتر واقع شود.

23. مفیدترین روش را بشناسید : ماموگرافی در واقع نوع خاصی از تصویربرداری از بافت سینه با استفاده از اشعه ایكس است كه دز اشعه استفاده‌شده در آن، از رادیوگرافی عادی بیشتر است تا بتواند تمایز بافتی را بهتر نشان دهد.

این روش، یكی از مهم‌ترین و پركاربردترین و مفیدترین روش‌ها، برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه است. بررسی‌ها مشخص كرده، غربالگری با ماموگرافی در زنان 40 ساله و بیشتر، باعث كاهش 20 تا 30 درصدی میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان سینه شده است.

علت آن است كه تشخیص به موقع، می‌تواند باعث موثرتر شدن درمان شود. ماموگرافی باید هر سال تكرار شود تا بتواند چنین نقشی را ایفا كند. البته متاسفانه به‌علت بالا بودن میزان چربی در بافت سینه در سنین زیر 40 سال، استفاده از این روش برای زنان جوان چندان مفید نیست و برای زنان پرخطر در سن پایین باید از روش‌های دیگر سود ببرد. (البته به یاد داشته باشیم كه سن، مهم‌ترین عامل خطر برای ابتلا به سرطان سینه است و ما بیشتر نگران ابتلای زنان بالای 40 سال هستیم.)

24. MRI بگیرید : این روش نیز برای تصویربرداری از افراد سالم و تشخیص زودهنگام بیماری استفاده می‌شود. بیشترین كاربرد MRI، برای زنان جوان است كه از طرفی زمینه ژنتیك یا عامل خطر قوی برای ابتلا به سرطان دارند و از طرف دیگر به‌علت سن كم، نمی‌توان از ماموگرافی برای آنان استفاده كرد. همچنین در مواردی كه ماموگرافی مشكوك گزارش شود، ممكن است از MRI استفاده شود.

25. خودتان را معاینه کنید : یك روش كم‌هزینه و آسان برای تشخیص زودهنگام بیماری در مراحل اول است. معاینه سینه توسط خود فرد باید بعد از اتمام خونریزی ماهانه انجام شود تا قابل اعتمادتر باشد. بسیاری از توده‌های سرطانی را خود بیماران كشف كرده‌اند. البته تاكید كنیم كه طبیعی بودن هنگام معاینه خودتان، نمی‌تواند شما را از روش‌های دیگر غربالگری بی‌نیاز كند.

26. سالی یك بار به پزشك مراجعه كنید : توصیه می‌شود كه زنان بدون عامل خطر از 40 سالگی حداقل یك بار توسط پزشك معاینه شوند و درصورت وجود هر نوع اشكال، اقدامات تشخیص بیشتر انجام شود.
دیوانه ام
کــم دارم،
دو تختــه
کــه زيــر ســر تــو بگــذارم!
مــوهــايــت را بــه آن بــا فــاصلــه ببنــدی،
تــا مــن
گيتــار بــه دســت ِ ديــوانــه ای بــاشــم
کــه سمفــونــی خنــده هــايــت را بــه
بتهــوون، فخــر بفــروشــم
     
  
مرد

 
غذاهایی که نباید در دوران حاملگی مصرف شوند



جگر و سایر امعاء و احشاء گوسفند و گاو اگرچه جگر و مواد تهیه شده از احشاء حیوانات مثل سوسیس، دارای آهن و فولات هستند این مواد همچنین حاوی غلظت زیادی از ویتامین A هستند. ۱۰۰ گرم از این مواد حاوی ۱۳ هزار تا ۴۰ هزار گرم ویتامین A است که بیش از ۱۸ بار بیش از نیاز یک زن باردار است.

مصرف مقادیر زیاد ویتامین A برای جنین در حال رشد در سه ماهه اول بارداری مضر است. در نتیجه همه زنان باردار و زنانی که در حال برنامه‌ریزی برای بارداری هستند باید از مصرف این غذاها یا غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A هستند مثل جگر، روغن‌هایی که از کبد حیوانات تهیه می‌شود و سایر امعاء و احشاء حیوانات پرهیز کنند.

البته لازم نیست که از سایر غذاها که دارای ویتامین A است خودداری کرد مثل شیر، پنیر، ماهی چرب، تخم‌مرغ و غذاهایی با بتاکاروتن مثل هویج، میوه‌های قرمز و نارنجی و سبزیجات و سبزیجات برگ‌سبز.مغز حیواناتاز همه انواع مغزهای حیوانا در دوران بارداری باید پرهیز شود چرا که این مواد ممکن است حاوی باکتری‌های مضری چون لیستریا باشد که عامل ابتلا به بیماری لیستریوز است.

اگر چه لیستریوز تنها دارای علامتی شبیه به آنفلوآنزا در مادر می‌شود، این بیماری می‌تواند به شدت جنین در حال رشد را تحت تاثیر قرار داده و سبب سقط، مرده‌زایی یا بیماری‌های شدید در نوزاد متولد شده، شود.تخم‌مرغ خام یا عسلیتخم‌مرغ کاملا نپخته (عسلی) یا خام یا غذاهایی که حاوی تخم‌مرغ هستند مثل سس مایونز خانگی و بستنی‌های غیرپاستوریزه نباید در دوران بارداری مصرف شود چرا که ممکن است حاوی باکتری سامونلا باشد که می‌تواند سبب مسمومیت غذایی شود.

غذاهای نپخته یا سرد بسیار مهم است که مطمئن شوید که غذاها کاملا نپخته‌اند و سپس مصرف شوند، غذاهای سرد باید مجددا کاملا گرم شوند طوری که بخار از آنها خارج شود. گوشت و مرغ خام توکسوپلاسموزیس بیماری نادری است که توسط نوعی انگل که در گوشت خام وجود دارد ایجاد می‌شود.

این می‌تواند برای جنین مضر باشد و در بسیاری مواقع سبب نابینایی و مشکلات ذهنی و عقب‌افتادگی در جنین شود. بنابراین زنان باردار باید از خوردن گوشت خام و نپخته پرهیز کنند.الکل توکسوپلاسموز ممکن است همچنین در مدفوع گربه وجود داشته باشد بنابراین به زنان بارداری که از حیوانات نگهداری می‌کنند توصیه می‌شود که هنگام خالی کردن مدفوع گربه حتما دست‌کش بپوشند.

نپختن خوب و کامل گوشت و مرغ می‌تواند خطر سالمونلا را کاهش دهد.شیر غیر پاستوریزهمادر باردار باید از خوردن همه شیرهای غیرپاستوریزه اعم از شیر گاو، بز و شیر شتر خودداری کند، شیر بز هم می‌تواند عاملی برای افزایش خطر توکسوپلاسموز باشد.

الکلمادر باردار باید به طور کامل از مصرف الکل در دوران بارداری بپرهیزد مخصوصا در اوایل بارداری.کافئیناگر چه لازم نیست به طور کلی از موادغذایی حاوی کافئین خودداری کرد به زنان باردار توصیه می‌شود مصرف کافئین در آنها بیشتر از ۳۰۰ میلی‌گرم در روز نباشد.

مصرف کافئین به میزان زیاد سبب کاهش وزن نوزاد و گاهی سقط می‌شود.بادام‌زمینیبرای کاهش خطر استعداد کودک در حال رشد به حساسیت به بادام‌زمینی بهتر است مادر کودک، پدر یا خواهر و برادر سابقه حساسیت به بادام‌زمینی دارند یعنی تاریخچه تب یونجه، آسم، اگزما یا سایر آلرژی‌ها، مادر باید از بادام‌زمینی و محصولات حاوی بادام‌زمینی در دوران بارداری و شیردهی پرهیز کند.
دیوانه ام
کــم دارم،
دو تختــه
کــه زيــر ســر تــو بگــذارم!
مــوهــايــت را بــه آن بــا فــاصلــه ببنــدی،
تــا مــن
گيتــار بــه دســت ِ ديــوانــه ای بــاشــم
کــه سمفــونــی خنــده هــايــت را بــه
بتهــوون، فخــر بفــروشــم
     
  
مرد

 
رابطه یک ازدواج سالم با کاهش حملات قلبی



یک ازدواج سالم یعنی خطر کمتر حملات قلبی. استرس، فشار و نگرانی‌های کمتر و یک رابطه نرم و راحت فرد را همیشه سرزنده نگه می‌دارد. یک زندگی بدون استرس باعث می‌شود بتوانید سلامتتان را در بالاترین حد نگه دارید. اختلاف با دیگران موجب کاهش سلامتی و درنتیجه حملات قلبی می‌شود. پس برای داشتن قلبی سالم، روابط سالم داشته باشید. اما این چطور ممکن است؟

ازدواج سالم چگونه از حملات قلبی جلوگیری می‌کند؟

- کاهش سطح استرس در ازدواج سالم به معنی داشتن قلبی سالم‌تر است. استرس یکی از دلایل اصلی مرگ در جامعه مدرن و همچنین عامل ایجاد فشار و اختلاف بین زوج‌هاست. اگر استرس از رابطه بیرون کشیده شود، احتمال بیماری‌های قلبی نیز کم خواهد شد.

- داشتن خلق‌وخوی شاد و سرزنده هم قلب را در وضعیتی عالی نگه می‌دارد. یک رابطه شاد در زندگی زناشویی یعنی داشتن اخلاق و روحیه شاد و سرزنده. هر دو طرف حسی خوب به هم پیدا می‌کنند. این مسئله فشارخون را کاهش داده و ذهن را آرام و ریلکس می‌کند. یک جسم و ذهن آرام یعنی داشتن قلبی سالم.

- در ازدواج‌های بد و ناسالم، خاطرات منفی بیشتر هستند. مردم اتفاقات و خاطرات بد زندگیشان را مدام به خاطر می‌آورند و احتمالاً دوباره سر آنها با هم دعوا می‌کنند. اینکار فشارخون آنها را بالا برده و می‌تواند موجب حمله قلبی شود.

- یک ازدواج بد احساسات منفی هم به‌وجود می‌آورد. زوج‌ها عصبانیت، خستگی، تنفر و احساساتی که واقعاً برای سلامتی مضر است را تجربه می‌کنند. این احساسات اگر بیش از حد اتفاق بیفتند می‌توانند موجب حمله قلبی شوند.

- احساسات سرکوب‌شده هم برای قلب ضرر دارد. گاهی‌اوقات زوج‌ها نمی‌توانند احساسات خود را آزادانه ابراز کنند. این احساسات سرکوب‌شده موجب حمله قلبی می‌شوند. یک رابطه کامل نیازمند این است که دو طرف به هم اعتماد داشته و با هم صادق باشند همه چیز خود را به هم بگویند.

- شک هم ضرر دارد. در یک ازدواح شاد و سالم، اعتماد بیشتری وجود دارد. زندگی زناشویی که وضع درستی نداشته باشد معمولاً پر از شک و بدگمانی نسبت به همدیگر است. شک زیاد استرس‌زا است که برای سلامتی بسیار ضرر دارد.

- اختلافات و مشاجرات در ازدواج‌های ناسالم می‌تواند موجب تغییرات هورمونی و شیمیایی در بدن شود. این مسئله موجب لخته شدن خون در بدن و درنتیجه حملات قلبی شود.

- در یک ازدواج موفق هر دو طرف از هم حمایت می‌کنند. این‌کار هر نوع فشار بین آنها را آسان می‌کند. حتی بچه‌ها هم به چنین جوی در خانه بهتر واکنش می‌دهند.

- یک ازدواج بد می‌تواند موجب افسردگی شود که برای سلامت عمومی بدن اصلاً خوب نیست. زندگی شاد و رضایت‌بخش بین دو طرف، آنها را روز‌به‌روز شادتر و سرزنده‌تر خواهد کرد.

یک ازدواج شاد به معنی طول عمر برای دو طرف است. سرزندگی در رابطه هماهنگی و هارمونی موجود را تقویت کرده و این مسئله قلب را سلامت نگه می‌دارد. احساسات منفی فشارخون را بالا برده و موجب حملات قلبی می‌شود. یک ازدواج موفق بهترین دارو برای داشتن قلبی سالم است.
دیوانه ام
کــم دارم،
دو تختــه
کــه زيــر ســر تــو بگــذارم!
مــوهــايــت را بــه آن بــا فــاصلــه ببنــدی،
تــا مــن
گيتــار بــه دســت ِ ديــوانــه ای بــاشــم
کــه سمفــونــی خنــده هــايــت را بــه
بتهــوون، فخــر بفــروشــم
     
  
مرد

 
آبمیوه های فوق العاده برای بدن



آب انبه : انبه از منابع بسیار عالی بتاکاروتن به حساب می‌آید یعنی همان عاملی که رنگ نارنجی را به این میوه داده است. شاید باور نکنید اما 100‌گرم از این میوه 2000 میکروگرم بتاکاروتن دارد بنابراین کسانی که دچار کمبود ویتامین A هستند، کم‌خونی دارند و به دفعات دچار سرماخوردگی و انواع عفونت‌های دیگر می‌شوند، بهتر است که آب این میوه را در هفته چند بار میل کنند.

آب گریپ‌فروت : در میان مرکبات، بیشترین مقدار پتاسیم را گریپ‌فروت دارد به همین دلیل خوردن آن به بیماران فشارخونی توصیه می‌شود زیرا دریافت این ماده معدنی به تنظیم فشارخون کمک‌ می‌كند و می‌تواند از شدت آن بکاهد. قند موجود در این میوه از نوع فروکتوز است بنابراین دیابتی‌ها نیز می‌توانند برای رفع عطش خود از آب این میوه بدون هیچ نگرانی‌ای استفاده کنند.

آب سیب : مطالعه های بسیاری درباره مصرف سیب و آب آن ثابت كرده‌‌اند که وجود آنتی‌اکسیدانی به نام "کوئرستین" آن میزان کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و به این ترتیب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته نیز به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کم می‌شود، بنابراین اگر آب این میوه را برای کسی که سابقه بیماری قلبی دارد، تهیه می‌کنید، قدمی مثبت در جهت بهبود وضعیت جسمانی‌اش برداشته‌اید.

آب هندوانه : رنگ قرمز هندوانه و آب آن به دلیل وجود ترکیبی به نام لیکوپن خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. نتایج تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف روزانه هندوانه می‌تواند از بروز سرطان پروستات در آقایان پیشگیری کند. پس بهتر است که مردان خانواده در فصل تابستان که فصل این میوه است، دم را غنیمت بشمارند و آب این میوه را به سایر آبمیوه‌های خانگی ترجیح دهند.

آب پرتقال : پرتقال یکی از منابع عالی ویتامین C است بنابراین خوردن آب آن نیز می‌تواند مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از این ویتامین محلول در آب را به بدن برساند. جالب است بدانید که محققان معتقدند که با خوردن یک پرتقال در روز، بدن دو برابر نیاز روزانه ویتامین C دریافت می‌كند.

اگر پرتقال قرمز یا به اصطلاح خونی است، به میزان قابل‌ملاحظه‌ای بتاکاروتن یا پیش‌ساز ویتامین A نیز خواهد داشت. پس برای تقویت سیستم دفاعی بدنتان گاهی آب پرتقال و اگر کم‌خون هستید، آب پرتقال خونی را که به جذب آهن دریافتی از سایر مواد غذایی کمک می‌کند، بنوشید.

آب آناناس : آناناس از منابع ویتامین C است به طوری که با خوردن 100‌گرم از آن 25 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین تامین می‌شود. در ضمن، این میوه دارای آنزیمی به نام "بروملین" است که پلاک‌های خونی را حل‌‌ می‌كند و به این ترتیب می‌تواند کبودی‌های حاصل از ضرب دیدگی و جراحت را برطرف کند. به علاوه، ویتامین C موجود در آن هم می‌تواند دوره ترمیم زخم‌ها را سرعت ببخشد.

آب انگور : این نوشیدنی سرشار از پتاسیم است، مطالعه های نشان داده‌اند که در هر 100‌گرم انگور، 210 میلی‌گرم از این ماده معدنی وجود دارد بنابراین مصرف مرتب آن می‌تواند تنظیم‌کننده فشارخون باشد. این میوه دارای آنتی‌اکسیدانی به نام "آلایژیک اسید" است که دریافت آن در هفته می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را به خصوص در محیط‌هایی که آلودگی هوا وجود دارد، کم کند.

فقط یادتان باشد که:

- یک لیوان آبمیوه هم کالری دارد بنابراین در خوردن آن زیاده‌روی نکنید و به صرف اینکه سهم بیشتری از آن را آب تشکیل می‌دهد، هر چند لیوان که دوست داشتید، ننوشید.
- تا آنجا که می‌توانید به آبمیوه شکر اضافه نکنید زیرا به اندازه کافی قند دارد.
- آبمیوه را تازه به تازه تهیه‌ و میل کنید تا بیشترین مواد مغذی را دریافت کنید.
- وقتی آب‌ میوه گرفته می‌شود مقداری از خواص میوه کاهش پیدا می‌کند زیرا با هر فرآیندی که روی ماده غذایی به انجام می‌رسد، مقداری از ارزش تغذیه‌ای آن کاسته می‌شود.
- در میان آبمیوه‌های بالا، آب انگور بیشترین و آب گریپ‌فروت و بعد از آن آب پرتقال کمترین میزان کالری را دارند آن هم به دلیل میزان قند طبیعی که در این میوه‌ها موجود است.
دیوانه ام
کــم دارم،
دو تختــه
کــه زيــر ســر تــو بگــذارم!
مــوهــايــت را بــه آن بــا فــاصلــه ببنــدی،
تــا مــن
گيتــار بــه دســت ِ ديــوانــه ای بــاشــم
کــه سمفــونــی خنــده هــايــت را بــه
بتهــوون، فخــر بفــروشــم
     
  
مرد

 
چگونه سیگار را ترک کنیم ؟



توتون برای بدن انسان مضر است. همه می‌دانیم که افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد گرفتار بیماری می‌شوند. ضمن اینکه سیگاری‌ها به مراتب کمتر از مردم عادی عمر می‌کنند. اگر شما هم جزو افراد سیگاری هستید و به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، لازم است هر چه سریع‌تر به فکر ترک آن باشید.

بسیاری از افراد ترک سیگار را عملی سخت می‌پندارند. نیکوتین ِ سیگار بسیار اعتیادآور است و به راستی ترک سیگار را بدون کمکی جانبی، برای فرد سخت می‌کند. در واقع اکثر سیگاری‌ها برای بار اول که برای ترک سیگار اقدام می‌کنند، موفق به انجام آن نمی‌شوند، اما اگر واقعاً بخواهند، با چند بار سعی کردن، از پس ترک سیگار بر می‌آیند.

برنامه عملی برای ترک سیگار :

برای اینکه برنامه‌ی ترک سیگار را شروع کنید، لازم است ابتدا یک تصمیم قطعی برای شروع کار بگیرید؛ تصمیم شما باید به حد کافی جدی و قطعی باشد تا شما را برای طرح ریزی برنامه‌ای عملی برای ترک سیگار، مجاب کند.

در اولین مرحله باید از یک پشتیبانی مناسب برخوردار باشید. پشتیبان یا پشتیبان‌های شما را اعضای خانواده، دوستان، دکتر شما، همکارانتان، همکلاسی‌هایتان و حتی گروه‌های پشتیبان حضوری و تلفنی را شامل می‌شوند. پشتیبان‌ها حتی می‌توانند داروها و یا غذاهایی باشند که باید در دوران ترک سیگار مصرف می‌کنید تا به کمک آنها، و در کنار یک مدیریت صحیح، مراحل پایان دادن به این عادت را به خوبی طی کنید.

در مرحله‌ی بعدی، شما باید خود را برای مبارزه آماده کنید. برای مثال لیستی از مکان‌هایی که ریسک سیگار کشیدن شما را بالا می‌برند تهیه کنید. باید دقت و تلاش کنید که در طول دوره‌ی ترک سیگار خود، به این مکان‌ها رجوع نکنید. برای مثال اگر رفتن به کافه یا خانه‌ی برخی دوستان ممکن است باعث شود که هوس کشیدن سیگار به سرتان بزند، بهتر است برای مدتی به این مکان‌ها سر نزنید. به جای آنها بیشتر به مکان‌هایی بروید که اجازه‌ی سیگار کشیدن در آنها وجود ندارد. برای مثال می‌توانید به مکان‌های عمومی‌تر مانند سینماها، موزه‌ها و مراکز خرید سر بزنید.

زندگی ِ بدون سیگار را دوباره تجربه کنید :

برای اینکه بتوانید معنی این عبارت را درک کنید، باید بتوانید یک زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر را برای خود متصور شوید. در دوره‌ای که نسبت به ترک سیگار اقدام کرده‌اید، مطمئناً بارها و بارها دلتان می‌خواهد پوکی به سیگار بزنید و دوباره لذت کاذب گذشته را درک کنید. اما باید با اراده خود سعی کنید تا دوباره به وضع قبل برنگردید.

بر طیق تحقیقات، یک سال پس از ترک سیگار، احتمال بروز حمله قبلی نسبت به افراد سیگاری به نصف می‌رسد. افرادی که سیگار کشیدن را کنار می‌گذارند، پس از پنج سال تقریباً به اندازه فردی که اصلاً سیگار نکشیده سلامتی خود را باز میابند.

زندگی ِ بدون سیگار، کیفیت زندگی را بالاتر می‌برد و علاوه بر این باعث می‌شود توان بیشتری داشته باشید، کمتر دچار استرس شوید و از زندگی بیش از پیش لذت ببرید.

البته زندگی بدون سیگار، الزاماً یک زندگی بدون استرس برای شما به ارمغان نمی‌آورد. یکی از بهانه‌های سیگاری‌ها این است که فکر می‌کنند کشیدن سیگار استرس آنها را کاهش می‌دهد. اما بجای اینکه از نیکوتین برای استرس حریف بسازند، باید راه‌های جدید و بهتری را برای پیشگیری و مقابله با استرس پیدا کنند.

برای اینکه بتوانید شرایط را کنترل کنید تا کمتر دچار استرس و فشارهای عصبی شوید، می‌توانید با یک دکتر مشاور در مورد راه‌های پیشگیری از بروز استرس مشورت کنید. همچنین می‌توانید خودتان در این خصوص مطالعاتی را در کتاب‌ها و سایت‌های مرتبط مطالعه نمایید تا مانع ایجاد استرس و در نهایت بازگشت به سیگار شوید.
دیوانه ام
کــم دارم،
دو تختــه
کــه زيــر ســر تــو بگــذارم!
مــوهــايــت را بــه آن بــا فــاصلــه ببنــدی،
تــا مــن
گيتــار بــه دســت ِ ديــوانــه ای بــاشــم
کــه سمفــونــی خنــده هــايــت را بــه
بتهــوون، فخــر بفــروشــم
     
  
مرد

 
ضد تهوع‌های طبیعی را بشناسیم



برخی افراد خیلی زود دچار حالت تهوع می‌شوند. عوامل متعددی باعث ایجاد این حالت ناخوشایند می‌شود مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، پرخوری، استرس، میگرن و غیره ... در این مطلب شما را با راهکارهای طبیعی برای پیشگیری یا رفع سریع این حالت ناخوشایند آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین : این پودر سفید خواص بی‌شماری دارد. جوش شیرین می‌تواند حالت تهوع را از بین ببرد. استفاده از آن بسیار راحت و همچنین کم خرج است.

روش استفاده: یک عدد لیموترش را در یک لیوان آب بچکانید و در لیوان آب دیگر 3.5 گرم جوش شیرین بریزید و هم بزنید تا حل شود. یک جرعه آب جوش شیرین و پشت سر آن یک جرعه آب لیموترش بنوشید. در طول روز تا زمانی که علائم تهوع از بین برود این کار را تکرار کنید. توجه داشته باشید که همیشه جوش شیرین را در جای خشک و دور از رطوبت نگهداری کنید.

لیموترش همیشه و همه جا : گاهی حالت تهوع بعد از پرخوریِ زیاد، سفر با کشتی (همان دریازدگی) یا هواپیما و غیره پدید می‌آید. هیچ چیز دیگر هم مثل دچار شدن به این حالت سفر را به کام آدم تلخ نمی‌کند. اما همیشه راه حلی وجود دارد: لیموترش قهرمان!

روش استفاده: یک تا دو قاشق چای‌خوری آب لیموترش (و یا حداکثر یک لیموترش کامل) را به نصف لیوان آب (اگر دوست داشتید آب گرم) اضافه کنید. در روز چند بار از محلولی که تهیه کرده‌اید بنوشید. توجه داشته باشید بلافاصله بعد از اینکه آب لیموترش را گرفتید مصرف کنید تا خواص آن از بین نرود.

نعنا فلفلی؛ زود، تند، سریع : زمانی که دچار حالت‌هایی مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، سوءهاضمه و غیره شدید معطل نکنید و به سراغ نعناع فلفلی بروید. این گیاه معطر ضداسپاسم است، ترشح صفرا را تحریک و با گاز معده مقابله می‌کند.

زمانی که دچار ماشین گرفتگی می‌شوید: یک قطره روغن گیاهی نعناع را روی نصف یک حبه قند بچکانید و در دهانتان بگذارید. اگر نیاز بود دوباره این کار را تکرار کنید.

زمانی که دچار مشکلات گوارشی می‌شوید: به فکر دم کرده‌ی نعنا فلفلی باشید. 150 میلی‌گرم آب جوش را روی 1 تا 2 قاشق غذاخوریِ پُر برگ نعناع بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف و روزانه بعد از غذا 3 فنجان میل کنید. توجه داشته باشید که مصرف روغن این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 6 ماه مورد منع مصرف دارد.

اسطوخودوس: همیشه موثر : اسطوخودوس در بین تمام فوایدی که دارد می‌تواند حالت تهوع را هم برطرف کند. به ویژه زمانی که به دلیل استرس و فشارهای روحی و یا پرخوری دچار این حالت شده باشید اسطوخودوس به دادتان می‌رسد. به خاطر اینکه اسطوخودوس مسکن است و به همین دلیل سیستم عصبی را کنترل می‌کند؛ همچنین ترشح معده و انقباض‌های روده را بیشتر می‌کند و به این ترتیب غذا هضم می‌شود.

روش استفاده: یک قطره از اسانس خوراکی اسطوخودوس را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و بخورید. اگر حالت تهوع شدید بود قطره را مستقیماً زیر زبانتان بچکانید (یک قطره).

کپسول زنجبیل : زنجبیل برای تسکین دل درد هم موثر است و در زمان تهوع یکی از درمان‌های مناسب محسوب می‌شود. بر اساس مطالعاتی که در سال 2006 روی 363 داوطلب انجام شد، زنجبیل احتمال تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی را 35 درصد کاهش می‌دهد. سال 2010 مطالعاتی روی زنان باردار انجام شد و نزدیک به 1077 زن اعلام کردند که مصرف زنجبیل حالت تهوع آن‌ها را کاهش داده است.

روش استفاده: یک فنجان آب را روی یک قاشق چای‌خوری قسمت زیر زمینی (ریزوم) خشک آسیاب شده یا دو قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه بریزید. در ظرف را بگذارید؛ اجازه دهید به آرامی جوش بیاید و سپس گاز را خاموش کنید. قبل از صاف کردن بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. روزانه 2 تا 4 فنجان از این دم کرده بنوشید.

زمانی که دچار حالت‌هایی مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، سوءهاضمه و غیره شدید معطل نکنید و به سراغ نعناع فلفلی بروید. این گیاه معطر ضداسپاسم است، ترشح صفرا را تحریک و با گاز معده مقابله می‌کند. اگر طعم زنجبیل را دوست ندارید می‌توانید به آن لیموترش یا مقداری عسل اضافه کنید. توجه داشته باشید که بیش از حد از این گیاه استفاده نکنید. مصرف زنجبیل برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی‌شود. خانم‌های باردار برای تعیین میزان مصرف حتماً با پزشک یا عطار مشورت کنند.

روغن بابونه : روغن گیاهی بابونه حتی در دوره‌ی حاملگی. متخصصان طب گیاهی روی مصرف بابونه تاکید می‌کنند. آن‌ها معتقدند که مصرف روغن این گیاه در دوره‌ی حاملگی هم بلامانع است.

روش استفاده: یک قطره از این روغن را به طور مستقیم زیر زبانتان بریزید و یا در یک قاشق چای‌خوری عسل یا روی یک حبه قند بچکانید و در دهانتان بگذارید. در صورت لزوم روزانه 4 تا 5 مرتبه این کار را تکرار کنید.

توجه داشته باشید گیاهان دارویی بی ضرر نیستند و ممکن است علائم جانبی داشته باشند. حتماً به میزان مصرف خود دقت کنید و در مصرف هیچ داروی گیاهی زیاده‌روی نکنید.

مرزنگوش : برای کنترل تهوع و استرس؛ مرزنگوش را امتحان کنید. به عقیده‌ی متخصصان طب گیاهی مرزنگوش برای دستگاه گوارش و به خصوص معده بسیار مفید است. از این گذشته این گیاه آرام بخش است و زمانی که به دلیل استرس دچار حالت تهوع می‌شوید می‌تواند کمکتان کند.

روش استفاده: یک قاشق غذاخوری مرزنگوش خشک را با 3 فنجان آب جوش دم کنید و روزانه 3 فنجان میل کنید.

تهوع دوره‌ی بارداری : حالت تهوع در 3 ماهه‌ی اول بارداری امر رایجی است. توجه داشته باشید که خودسرانه و بدون نظر پزشک معالجتان هیچ یک از گیاهان اشاره شده در این مقاله را مصرف نکنید. زمانی که پزشک به شما مصرف این داروهای گیاهی را تجویز می‌کند نیز توجه کنید که در مصرف آن‌ها دچار افراط نشوید و مطابق میزان تجویز شده عمل کنید.
دیوانه ام
کــم دارم،
دو تختــه
کــه زيــر ســر تــو بگــذارم!
مــوهــايــت را بــه آن بــا فــاصلــه ببنــدی،
تــا مــن
گيتــار بــه دســت ِ ديــوانــه ای بــاشــم
کــه سمفــونــی خنــده هــايــت را بــه
بتهــوون، فخــر بفــروشــم
     
  
مرد

 
راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان



دندان ها یکی از مهم ترین دارایی های بدن انسان است. علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا نقش بسیار مهمی را در جویدن غذا ایفا می کنند. در نتیجه بسیار مهم است که سلامت دندانی را توجه داشته باشیم تا از پوسیدگی آنها جلوگیری کنیم:

1. دندان ها را صبح و قبل از خواب مسواک بزنید. تمیز نگه داشتن دندان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان بسیار مهم است.
2. از خمیردندان خوب حاوی فلوراید استفاده نمایید. حتی می توانید از دندان پزشک خود در مورد انتخاب خمیر دندان سوال کنید.
3. بعد از هر غذا دهان خود را کامل آب بکشید. این کار ذرات غذا که به دندان ها چسبیده اند را خارج می کند.
4. هر روز فضای بین دندان ها را نخ دندان بکشید. نخ دندان بسیار ضروری است، زیرا خمیر دندان نمی تواند فضای بین دندان ها را تمیز کند.
5. مرتب با دندان پزشک مشورت کنید تا نشانه های پوسیدگی کنترل شود.
6. با پزشک خود در مورد روکش های دندانی مشورت کنید، چرا که آنها لایه محافظتی در برابر آسیب و پوسیدگی ایجاد می کنند.
7. از پزشک خود در مورد دهان شویه های حاوی فلوراید سوال کرده و اینکه چگونه از آنها برای حداکثر تاثیر استفاده کنید.
8. از غذاهایی که سطح قند بالا دارند، نظیر شکلات، آب نبات و امثال آن بپرهیزید. تافی های چسبناک که به سختی به دندان می چسبند مصرف نکنید، چرا که بسیار باعث پوسیدگی دندان می شوند. اگر این چنین مواد غذایی را مصرف می کنید فورا دندان ها را مسواک بزنید.
9. به دندان های خود استراحت بدهید. در سراسر روز درحال جویدن نباشید.
10. از تغذیه خوب و متعادل که حاوی انواع مواد مغذی مورد نیاز است بهرمند شوید.
11. اگر علاقه دارید در بیشتر مواقع آدامس بجوید، حداقل به دنبال انواع بدون قند آن باشید. آدامس ها حاوی زیلیتول است که می تواند در جلوگیری از پوسیدگی دندان موثر باشد. گرچه مطالعات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.
12. از دهان شویه استفاده کنید، در مورد مارک و نوع آن می توانید با دندان پزشک مشورت کنید.
دندان های سالم برای سلامت و شخصیت کلی شما مهم است. بنابراین به دنبال برنامه پاک سازی مناسب دندان باشید تا از پوسیدگی آنها جلوگیری کنید.
دیوانه ام
کــم دارم،
دو تختــه
کــه زيــر ســر تــو بگــذارم!
مــوهــايــت را بــه آن بــا فــاصلــه ببنــدی،
تــا مــن
گيتــار بــه دســت ِ ديــوانــه ای بــاشــم
کــه سمفــونــی خنــده هــايــت را بــه
بتهــوون، فخــر بفــروشــم
     
  
مرد

 
همه چیز در مورد پیـــــــاز



پیاز انواع مختلف دارد مانند پیاز سفید، ‌پیاز بنفش، پیاز قرمز و یا مخلوطی از قرمز و بنفش. پیاز در حال حاضر در تمام مناطق دنیا كشت می‌شود ولی گفته می‌شود كه منشاء آن از ایران و افغانستان بوده است و از آنجا به دیگر نقاط دنیا راه یافته است‌. پیاز از زمان‌های ماقبل تاریخ وجود داشته است‌. مردم مصر و كلده از آن در غذاهایشان استفاده می‌كرده‌اند‌. مخصوصاً در مصر پیاز در مراسم مذهبی به‌كار می‌رفته و احترام خاصی داشته است‌. یونانیان و رومیان نیز آن را می‌شناخته و مصرف می‌كرده‌اند.

تركیبات شیمیائی :
پیاز دارای تركیبات گوگردی‌، قند‌، كلسیم‌، املاح سدیم و پتاسیم‌، ید‌، سیلیس‌، آهن‌، فسفر و ویتامین‌های A.B.C می‌باشد‌. پیاز دارای اسانس مخصوصی می‌باشد كه در اثر پختن از بین می‌رود‌. پیاز خام فعالیت معده را زیاد می‌كند و در نتیجه ترشح اسید كلریدریك را تشدید می‌كند‌. بنابراین كسانی‌كه ناراحتی معده دارند ممكن است سوزش و درد در معده خود حس كنند‌. این‌گونه اشخاص باید پیاز پخته مصرف كنند كه ترشحات دستگاه هاضمه را منظم كرده اشتها را زیاد و دل درد و نفخ معده را درمان می‌كند‌.



خواص داروئی :
۱. پیاز از نظر طب قدیم ایران گرم و خشك است و دارای خواص بسیاری است.
۲. پیاز ادرارآوری قوی است و خام و پخته آن هر دو این اثر را دارند.
۳. برای رفع گاز معده از تنطور پیاز می‌توان استفاده كرد. مقادر مصرف آن ۱۰تا ۱۵قطره است كه باید در آب حل كرده و مصرف نمود‌.
۴. برای رفع دردهای عصبی شربت پیاز بهترین دارو است شربت پیاز به این صورت تهیه می‌شود‌: ۱۰۰ گرم پیاز خام را با ۴۰۰ گرم آب مخلوط كرده و بپزید تا له شود سپس ۴۰۰ گرم قند روی آن بریزید و بگذارید كه جوش بزند تا قند حل شود سپس آن را صاف كنید و در یخچال قرار دهید‌.
۵. همانطور كه گفته شد پیاز دارای انسولین گیاهی است و استفاده از آن قند خون را پائین می‌آورد‌. بیماران مبتلا به مرض قند باید حتماً هر روزه از آن استفاده كنید‌.
۶. اگر پیاز را له كنید و در زیر شكم شخصی كه مبتلا به احتباس ادراری است قرار دهید ادرار را باز می‌كند‌.
۷. پیاز نیم پز برای سوختگی‌ها نیز مؤثر است.
۸. پیاز خام محرك قلب است.
۹. پیاز باكتری‌كش است.
۱۰. پیاز تقویت‌كننده و نرم‌كننده سینه است. برای این منظور پیاز را آب پز كرده و بخورید.
۱۱. پیاز سنگ كلیه را خرد می‌كند‌.
۱۲. پیاز پخته ملین است‌.
۱۳. برای رفع خارش چشم چند قطره آب پیاز را در چشم بچكانید‌.
۱۴. برای درمان سنگینی گوش آب پیاز را در گوش بچكانید‌.
۱۵. ماسك پیاز روی صورت خون را به‌طرف صورت می‌كشاند و رنگ صورت را درخشان می‌كند‌.
۱۶. پیاز چون گرم است برای كسانی‌كه طبع گرم دارند مضر است و اسراف در خوردن آن موجب فراموشی و سردرد می‌شود‌.
۱۷. پیاز لثه‌ها را محكم می‌كند‌.
۱۸. پیاز كلسیم دارد دندان‌ها و استخوان‌ها را تقویت می‌كند و از نرمی استخوان جلوگیری می‌كند‌.
۱۹. پیاز معالج عفونت‌های مجاری تنفسی از قبیل ورم گلو‌، برنشیت‌، گریپ و آسم می‌باشد‌.
۲۰. برای رفع سموم بدن پیاز توصیه می‌شود‌.
۲۱. برای آنكه پیاز زود هضم شود و آنهائی كه معده حساس دارند بتوانند آ نرا بخورند و از خواص آن استفاده كنند باید موقع پختن پیاز مقداری شكر روی آن بریزید و این عمل هضم پیاز را آسان‌تر خواهد كرد‌.
۲۲. برای درمان اسهال از پوست پیاز استفاده كنید بدین صورت كه پوست پیاز را بشوئید و در مقداری آب به مدت ده دقیقه بجوشانید، سپس آن را در داخل دستمالی ریخته و فشار دهید تا شیره آن گرفته شود. بعدا این شیره را با شكر شیرین كنید و روزی چند فنجان از آن را بشوئید تا اسهال كاملاً از بین برود.
۲۳. اگر پشه یا زنبور شما را گزید فوراً یك پیاز را بریده و روی محل گزیدگی بگذارید درد و خارش فوراً ساكت می‌شود‌.
۲۴. پیاز ترشی را برای از بین بردن یرقان و تقویت معده و روده و زیاد شدن اشتها مصرف می‌كنند‌.
۲۵. اگر از بوی پیاز ناراحت می‌شوید می‌توانید بعد از خوردن پیاز برای رفع بوی آن باقلا پخته و یا گردوی پخته و یا نان سوخته بخورید‌.
۲۶. تخم پیاز گرم و خشك است و برای ازدیاد نیروی جنسی مصرف می‌شود‌.
۲۷. اگز از تخم پیاز پمادی درست كنید و روی سر ببندید از ریختن مو جلوگیری می‌كند‌.
۲۸. حتماً شنیده‌اید كه در قدیم برای اینكه كسی از اسرار علمی سر درنیاورد آنها را با مركب نامرئی می‌نوشتند و مركب نامرئی چیزی غیر از آب پیاز نیست‌.
۲۹. در خاتمه برای اینكه بوی پیاز شما را ناراحت نكند و اشك از چشمان شما جاری نشود می‌توانید پیاز را زیر آب شیر پوست بگیرید یا اینكه پیاز را در داخل ظرف بزرگ آب قرار دهید و در آب آن را پوست بكنید‌.
30. مضرات خاصی برای مصرف پیاز بیان نشده است.
دیوانه ام
کــم دارم،
دو تختــه
کــه زيــر ســر تــو بگــذارم!
مــوهــايــت را بــه آن بــا فــاصلــه ببنــدی،
تــا مــن
گيتــار بــه دســت ِ ديــوانــه ای بــاشــم
کــه سمفــونــی خنــده هــايــت را بــه
بتهــوون، فخــر بفــروشــم
     
  
مرد

 
آیا خود ارضایی عوارض دارد؟

آیا خودارضایی باعث عوارش می شود؟ آیا خود ارضایی بر روی تولید مثل اثر منفی دارد؟ درست است كه یكی از دلایل اصلی تیرگی دور چشم ناشی از خود ارضایی است؟ چگونه از خود ارضایی را كنترل كنم؟
دكتر من در یه خانواده مذهبی به دنیا امدم .رفتار های من با متانت است و تا به حال با هیچ پسری دوست نبوده ام چه برسد به این كه ....اما یك عادت زشت و پنهان برای خودم داشتم .من از 13 سالگی عادت به خود ارضایی داشتم و با مالیدن الت تناسلی ام احساس لذت می كردم اما هیچ گاه انگشت در ان نكردم و با كسی هم نزدیكی نداشتم .دیروز در سایت خواندم كه برای دیدن پرده بكارت چه كار باید بكنم اما وقتی ... در ان دیدم . حالا به من بگویید كه ایا پرده بكارت پشت این سوراخ است یا پرده من؟
خود ارضائی دختران معمولا باعث آسیب رسیدن به لایه بكارت نمیشود... مگر اینكه اتفاق بخصوصی افتاده باشه و یا اینكه فشار بیش از حد و یا غیر عادی باشه... در هر صورت اگر قرار به معاینه و اظهار نظر توسط متخصص مربوطه باشه تشخیص اینكه نوع آسیب آیا از مقاربت بوده و یا خود ارضائی و هر چیز دیگر امكان پذیر هست... و اگر قراربه گواهی دادن باشه حتما مینویسن كه مقاربتی در كار نبوده...
آیا خود ارضایی در زنان باعث ناباروری میشود؟ در مردان چطور؟! ویا اینكه همه ی این حرفها خرافاتیست كه دهان به دهان میگردد؟!
وقتی مكانیزم خود ارضائی چیزی جدا از مكانیزم مقاربت با شریك جنسی نیست... دلیلی نداره اتفاقی در خود ارضائی بیفته كه در مقاربت با شریك جنسی نمی افته...
من و نامزدم مدتی است كه با تلفن با هم خود ارضایی می كنیم. اخیرا او به من گفته كه از چند سال قبل خود ارضایی می كرده است و این باعث احساس خیلی بدی در من شده به نحوی كه احساس می كنم او به من خیانت می كرده است و عشقم را كم كرده است. آیا این حالت گذراست؟
باید خیانت را درست معنی كرد.خیانت زمانی معنا دارد كه عهدی وجود داشته باشد و عهد شكنی انجام شود.اینجا عهد و پیمانی نبوده كه بخواهد شكسته شود.
باید در رابطه به طرف مقابل هم به چشم انسانی با نیازها و كاستی های معمول نگاه كرد بعضی ها برای خودشان حق هر نوع كار و اشتباهی قایل هستند اما توقع دارند طرف مقابلشان فرشته باشد.
با عرض سلام به كارشناس سوالی داشتم در رابطه با خودارضایی در دختران آیا درمان پذیر است ؟درمانش چیست؟آیا با ازدواج درمان می شود؟ بعد از ازدواج ادامه نمی یابد؟چطور بعضصی ها این حالت برایشان اتفاق نمی افتد؟
خود ارضائی, چه در دختران و چه در پسران, بیماری نیست كه نیاز به درمان داشته باشه...این روش یكی از روش های ارضاء جنسی هست كه افراد بنا به مقتضیات خودشون انتخاب می كنند... بطوری كه گاهی خود ارضائی در افراد متاهل هم انجام میشود... چه در مردان متاهل و یا زنان متاهل.به هر حال اگه قصد كم كردن اون رو دارید در لینك های معرفی شده, به مواردی اشاره شده است
با تمام صحبت هائی كه در مورد خود ارضایی شد كمتر در مورد تغئیراتی كه خود ارضایی درچهره شخص ایجاد میكند صحبت شد. من فكر میكنم كه خود ارضایی شدید بدون شك تغئیراتی درچهره افراد ایجاد میكند. واین تجربه شخصی خودمه و نظر خیلی ها
وقتی مكانیزم خود ارضائی چیزی جز مكانیزم مقاربت با شریك جنسی نیست... دلیلی نداره كه اتفاقی در خود ارضائی بیفته كه در مقاربت با شریك جنسی نمی افته...هیچ گزارشی برای تغییر چهره با خود ارضائی نداریم ومنطقی هم نیست...پیشنهاد من این هست كه زیاد به این حرف های خرافی توجه نكنید...
خود ارضایی تاثیری در چاقی یا لاغری فرد داره؟
خود ارضائی باعث هیچ كدام از مشكلاتی كه اشاره كردید نمیشه..و تاثیر قابل ملاحظه ای روی چاقی و لاغری نداره...
شما در مقاله ای گفتید كه سیاهی و گودی دور چشم در اثر خود ارضایی بی پایه است. ولی من خوم این مساله را تجربه كرده ام كه با كم كردن دفعات این كار كبودی و گودی دور چشمهایم كمتر شده است. لطفا درمانی برای سیاهی و كبودی دور چشم بگویید.
گزارش معتبری از ارتباط بین خود ارضائی و سیاه شدن دور چشم نداریم

آیا انزال زودرس از خودارضایی ناشی میشود و آیا كسی كه از این مشكل رنج میبرد، بهتر است از ازدواج پرهیز كند یا نه؟

انزال زودرس ناشی از خود ارضایی نیست. این حالت در بسیاری از افراد بدون هیچ علت شناخته شده خاصی وجود دارد. اینكه بخواهید به علت این مشكل از ازدواج منصرف شوید اصولا كاردرستی نیست. همانطور كه بارها در این قسمت در مورد انزال زودرس توضیح دادیم پس از ازدواج با همكاری همسرتان میتوانید پس از تمرین و هماهنگی، كنترل خود را به دست بیاورید. اما در مورد خود ارضایی شما باید 2 تا 3 نكته را حتما تاكید كنیم. اولا این مسئله یك مشكل بسیار شایع و در ضمن قابل حل است. از وجود این مشكل نگرانی چندانی به خود راه ندهید و فقط سعی در برطرف كردن آن داشته باشید. در مورد ازدواج باید بگوئیم كه ازدواج میتواند كمك زیادی در حل مشكل به شما كند. اما نباید فكر كنید كه با ازدواج این عادت بهطور كلی از بین میرود. مهمترین توصیه ما این است كه كاری كنید تا این عادت بهطور كامل در كنترل شما باشد. در غیر اینصورت اثرات منفی این حالت تمام زندگی شما را تحت تاثیر قرار میدهد و باعث نزول شخصیتی و اجتماعی شما خواهد شد. ازدواج راهحل مناسبی است و ما نیز آن را توصیه میكنیم. اما همه مشكلات با آن حل نمیشود. تقویت اراده حتما باید مدنظر شما باشد. فعالیتهای مفید زندگی خود را افزایش دهید. ورزش و فعالیتهای تفریحی سالم زندگی خود را بیش از پیش انجام دهید. سعی كنید كمتر تنها باشید. تمام مسائل محرك را از خود دور كنید. اگر فیلم یا عكسهای تحریككننده دارید حتما تمام آنها را نابود كنید.
ایا خود ارضایی بیش از حد میتواند در اینده باعث تولد نوزادان نارس بشه؟
خود ارضایی هیچ فرقی با ارضای طبیعی ندارد. گزارشات اخیر از مفید بودن انزال مكرر قبل از ایجاد نطفه حكایت دارند.
ایا خود ارضایی رابطه ای با ایدز دارد؟
خود ارضایی هیچ ارتباطی با ایدز ندارد.1-آیا خودارضایی باعث تغییر فیزیك بدن میشود؟
2-اگر با خود ارضایی فیزیك بدن تغییر میكند .راههای درمان و مقابله با این مشكل را شرح دهید
جواب هر دو سوال شما منفی هست
اینجانب 21 سالم است و از 14 سالگی استمنا می كنم
و الان هم هفتهای دیك بار این عمل را انجام میدهم ولی با هر بار انجام این عمل كمرم تا 5 یا 6 روز درد میكند برای رهایی از این درد چه كار كنم
دیده نشده كه خود ارضائی باعث كمر درد شود...مخصوصا اینكه شما بسیار كم انجام میدهید.
من بیست و سه سال سن دارم و به طور مداوم ورزش می كنم تغذیه مناسبی دارم و به هیچ عنوان خود ارضایی نمی كنم متاسفانه بعضی شب ها دچار انزلال در خواب می شوم كه یكبار این اتفاق سه بار در یك شب برام اتفاق افتاد من چون به صورت حرفه ای ورزش می كنم
چقدر این اتفاق ها روی وزن من تاثیر خواهد گذاشت؟
انزال در خواب به هر تعداد كه رخ بده غیر عادی نیست و نباید جلوی اونو بگیرید چون یك مسئله طبیعی هست اگر از تخلیه نا بهنگام انزال شبانه ناراحت هستید تنها راه آن تخلیه گاه به گاه دستگاه تناسلی شما از اسپرم های انباشته شده است... چون وقتی بنا به طبیعت بدن اونها جمع می شوند كوچكترین محرك جنسی كافی هست كه باعث تخلیه آنها شود... البته گاهی هیچ تحریكی هم وجود ندارد

راههای كم كردن خود ارضایی
عادات سالم را در خود تقویت كنید: از تصاویر محرك جنسی اجتناب كنید، به جوك های مبتذل گوش ندهید، دوستان سالم برای خود انتخاب كنید و از پوشیدن زیر پوش های تنگ و چسبان خودداری نمایید.

از مصرف بیش از اندازه ی گوشت گاو، به ویژه در وعده غذایی شام خودداری كنید. مصرف یك وعده غذای حیوانی آن هم در نهار كافی است.
     
  
صفحه  صفحه 12 از 72:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  71  72  پسین » 
علم و دانش

Medical Content | مطالب پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA