انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
اينترنت و موارد مربوط به آن
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

راه حل اینترنت ملی ... تا دیر نشده بفهمین!


مرد

 
سلام
دیروز ساکس رو هم قطع کردن
و سرور امریکا که کلا نابود شد
معلوم نیست توی این خراب شده چه خبره خودشون فیلتر میکنن خودشونم فیلتر شکن میدن بعد هرموقع بخوان باز فیلتر میکنن
هر چه کمتر شود فروغ حیات / رنج را جانگدازتر بینی
سوی مغرب چو رو کند خورشید / سایه ها را درازتر بینی . . .
     
  
مرد

 
در ادامه روند ملی شدن اینترنت در چند روز گذشته دانلود فایلهای با پسوند mp4‎,avi,mp3...‎ ‎‏ از کلیه سرورهای خارج از ایران، بدون استفاده از فیلترشکن غیر ممکن شده است و بزودی با گسترش فضای سرورهای داخلی محدودیت دانلود شامل سایر فایلها و صفحات خواهد شد. از شب گذشته نیز فیلمهای و کانالهای آنلاین که تاکنون با برنامه real player ‎قابل رویت بود، مقدور نیست.
     
  
مرد

 
looti_gh: چرا هیچ فیلم یا کلیپی رو نمیشه از سایت های سکسی دید ؟
پورت اس اس ال بستن هر سایتی که ویدئو استریم پخش میکرد شامل اس اس ال میشه در ضمن به هیچ عنوان بصورت آنلاین توی هیچ بانکی خرید اینترنتی نکنید اگر خرید کردید سریع اقدام به خالی کردن حساب و تغییر رمز بدید
ما که رسوای جهانیم وانگهی دریا شود
     
  

 
دبیر شورای عالی فضای مجازی از ارایه VPN قانونی در آینده نزدیک خبر داد.

به نقل از ایسنا، مهدی اخوان بهابادی با بیان این مطلب گفت: در آینده نزدیک برای دریافت VPN قانونی افراد حقوقی می‌توانند با ارایه مشخصات سازمان خود و IP که از آن استفاده می‌کنند، اقدام کنند.

وی ادامه داد: افراد حقیقی هم می‌توانند پس از طی کردن مراحل مربوط به احراز هویت و ارایه IP خود برای دریافت VPN قانونی ثبت نام کنند.

اخوان یادآور شد: با ارایه VPN قانونی در داخل کشور تلاش می‌شود که جلوی فعالیت بخش‌های ارایه دهنده خدمات غیر قانونی گرفته شود.
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نقش و نگار تخت جمشید قسم

که ایران همی قلب و خون من است
گرفته ز جان از وجود من است
بخوانید این جمله در گوش باد
چو ایران نباشد تن من مباد

|================|
--=( We Love IRAN )=--
|================|
     
  
زن

 
وی پی ان قاونی چیه دیگه؟
راسی من تازگیا توی یه سایتی خوندم که شهریور قراره نت ملی بیاد
کسی راه حل جدیدی نداره؟؟/
Signature
اوس کــریم:گنــاهامو نادیده بگیرهمونطور که دعاهامو نشنیده میگیری :
(سلام به همه لزبین های لوتی)
     
  
مرد

 
آقا میگن پورتهای نت ماهواره ای رم تونستن ببندن!
جدا هنوز راهی هست؟؟!
گاهـی لحـظه های ســکوت،
پـر هـیاهــو تـرین دقایـق زندگـی هـستند!
مَـملُـو از آنچه می‌خـواهـیم بگوییـم ولی نمی توانیم...
     
  
مرد

 
خدا نکنه این طرح مزخرف عملی بشه خدا لعنت کنه اون کسی که این طرحارو میریزه

اینترنت ملی یعنی چیزایی که جنبه امنیتی و ملی دارن داخل کشور باید قرار بگیرن و دسترسی به سایتهای خارجی به هیچ وجه قطع نخواهد شد. اگه قرار بود قطع بشه از اول به اینترنت متصل نمیشدیم. الان حکومت تصمیمش درسته به نظر من چون میخواد نذاره اطلاعات کشور مفت و الکی برسه دست خارجیها.. من با این کار موافقم و بعید میدونم دسترسی به شبکه جهانی قطع بشه. از نظر منطقی هم لزومی نداره واقعا.
     
  
مرد

 
توضیحاتی درباره ی اینترنت ماهواره ای

آیا می دانید اینترنت ماهواره ای چیست؟ کاربران اینترنت با استفاده از امکانات مختلف قادر به اتصال به اینترنت و استفاده از منابع موجود می باشند ، خطوط تلفن معمولی ( Dial up ) ، اینترنت Wireless ، خطوط DSL و ... نمونه های موجود می باشند .همانطــور که می دانیم حجم اطلاعات دریافتی ( Recieve) در ارتباطات اینتـــرنتی همواره چندین برابر بیش از اطلاعات ارســـالی ( Send ) می باشد ، تکیه بر همین واقعیت است که سرویس دهندگان اینترنت نیز به طرق مختلف سعی بر اضافه کردن پهنای باند دریافت خود داشته باشند .

یکی از روشهای دریافت اطلاعات با سرعت بالا استفاده از ماهواره می باشد به زبان ساده ارسال اطلاعات به اینترنت از طریق خطوط تلفن معمولی، اینترانت، وایرلس و یا خطوط DSL می باشد و دریافت اطلاعات ( Recieve ) از طرِیق Satellite تامین می گردد که به آن اینترنت یک طرفه گفته می شود. .لذا با توجه به ســـرعت بسیار بالای دریافت اطلاعات،شما قادر به استفاده از اینترنت پـــر سرعت ، ده ها برابر سریعتـــر از خطوط Dial up خواهید بود .

روش کار اینترنت ماهواره ای

روش کار اینترنت ماهواره ای بر خلاف ظاهر پبچیده، ساده می باشد. نحوه کار بدین صورت است که برای ارتباط پرسرعت اینترنت از طریق ماهواره کافیست توسط یکی از انواع مودم با خط تلفن، ADSL ، ISDN و یا حتی بدون سیم به اینترنت متصل شویم تا برای ارسال اطلاعات از آن استفاده نماییم و سپس طبق راهنما کامپیوتر را بگونه ای تنظیم کنیم که برای دریافت اطلاعات از ماهواره استفاده کند.همانطور که گفته شد در یک ارتباط اینترنت معمولی میزان اطلاعات ارسالی بسیار ناچیزتر از اطلاعات دریافتی می باشد. بنابراین برای خط ارسال از هرنوع، حتی ارتباط ضعیف و یا کارت های اینترنت کم سرعت نیز می توان بهره برد.

تجهیزات مورد نیاز برای برقراری یک ارتباط ماهواره ای

تجهیزات مورد نیاز برای برقراری یک ارتباط ماهواره ای عبارتند از :

آنتن پارابولیک یا همان دیش معمولی

LNB معمولی و یک کارت DVB.

یک نکته اساسی ناگفته در خصوص اینترنت ماهواره ای

اما می توان بجای استفاده از انواع مودم برای Send از یک کارت DVB دارای SendوReceive استفاده کرد. که به آن اینترنت دو طرفه می گویند که البته برای کاربران خانگی بسیار گران خواهد بود.

دریافت اطلاعات از طریق ماهواره به سرویس های IP Base و Proxy Base تقسیم شده که نوع اول بیشتر برای سرویس دهندگان اینترنت ، ISP ها ، موسسات و ادارات استفاده می شود . از جـمله سرویس هایی که اخیـرا طرفـداران زیادی پیدا کـرده سروِیس های Proxy Base می باشـــد . در این سرویس ها که به صـورت ماهیانه عرضه می شوند شما می توانید میزان مشخصی دانلود ( Download) داشته باشید .

اینترنت ماهوارهای چطور کار میکند

دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره،چنان سرعتی به نقل و انتقالات شما میدهد که باور کردنی نیست ؛

دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره، یک دسترسی مافوق سریع است که با استفاده از یک آنتن بشقابی میتواند سرعت نقل و انتقالاتِ شما را به ۴۰۰ کیلوبیت در ثانیه برساند. این عدد را با ۴ یا۵ کیلوبیت در ثانیهای که از طریق دسترسی تلفنی با آن می سوزید و میسازید، مقایسه کنید تا متوجه شوید که اینترنت ماهوارهای، چه موهبتی است!

اگر فکر میکنید دستتان به یک اینترنتِ پهن باند نمیرسد و یا شبها خواب آن را میبینید، چون نمیتوانید مشترک یک خط اینترنت دیجیتالی شوید، پس باید فکر یک اینترنتِ پهنباند را از سرتان بیرون کنید، سخت در اشتباه هستید. چرا که اینترنت ماهوارهای میتواند همان راهحل نهایی باشد.

در واقع اگر بتوانید از بالای پشتبام منزل یا محل کارتان، جنوب آسمان را به خوبی و بدون هیچ مانعی مشاهده کنید، میتوانید از یک دسترسی ماهوارهای برای انتقال دادن و پیاده کردن فایلهای حجیم چند صد مگابایتی و یا دیدن فیلمهای ویدیویی و یا سیر و سیاحت صِرف در اینترنت استفاده کنید. هرچند این راه حل از نظر سادگی و ارزان قیمتی به پای اینترنت دیجیتالی نمیرسد، اما برای بعضیها بهترین و تنها راهحل محسوب میشود.

اما قبل از ورود به بحث اصلی، باید بدانید که:

میتوانید با سرعت ۴۰۰ کیلوبیت در ثانیه به پیاده کردن و یا به اصطلاح دانلود فایلها بپردازید. تنها برای ارسال یا انتقال دادن نیاز به یک مودم آنالوگ خواهید داشت که سرعت خیلی پایینی دارد.

ازطرف دیگر ماهوارههای دو طرفهای نیز وجود دارند که هم برای ارسال به کار میروند و هم برای دریافت. در نتیجه نیاز به مودم آنالوگ از بین میرود و امکان انتقالدادن اطلاعات شما را تا سرعت ۲۰۰ کیلو بیت در ثانیه فراهم میآورد.

اینترنت ماهوارهای تا تلویزیونهای ماهوارهای

اینترنت ماهوارهای دقیقاً مثل تلویزیونهای ماهوارهای است: ماهوارهای مدام به دور مدار زمین میگردد و در همین حال امواج دادهای را به سمت یک آنتن بشقابی که بالای پشتِبامتان قرار دارد، ارسال میکند. آنتن بشقابی هم دادهها را با سرعت ۴۰۰ کیلوبیت در ثانیه یا بیشتر به یک مودم مخصوص ماهوارهای که به کامپیوترتان وصل است، مخابره مینماید.

همه چیز در مورد اینترنت ماهوارهای

حتماً دقت کردهاید که حرفی در مورد سرعت ارسال به میان نیاوردیم. درحال حاضر، سرویسهای ماهوارهای برای دریافت داده از سمتِ شما به یک مودم آنالوگ احتیاج دارند. وقتی تقاضای بازدید از یک سایت را میدهید، سرعت انتقال این درخواست به سرعت مودمِ فعلی شما بستگی خواهد داشت.

طراحی این سرویس به خاطرآن بوده که هزینههایش سر به فلک نزنند!

وقتی همهی اینها تکهها را کنار هم بگذارید، طرز کارش به این ترتیب خواهد بود: با استفاده از مودم، شماره تلفن کارگزار اینترنت خود را میگیرید و به او وصل میشوید. برای بازدید از یک سایت، روی یک لینک کلیک میکنید تا یک سایت دیگر را ببینید. نرمافزاری که در کامپیوترتان دارید، یک کپهی دادهای را به تقاضایتان ضمیمه میکند. در عوض درخواست کردن مستقیم فایل از میزبانِ وِب، درخواستتان به مرکز عملیاتِ شبکهی سرویس ماهوارهای میرود که در روی زمین قرار دارد.

سپس این مرکز، آن صفحهی وب را درخواست میکند. میزبانِ وب نیز صفحهی درخواستی را به مرکز عملیات شبکهی ماهوارهای ارسال میکند، و سپس آن صفحه را به ماهواره مخابره مینماید تا آن را به سمت آنتن بشقابی شما بفرستد. آنتن بشقابی، صفحهی وب را از طریق مودم ماهوارهای به کامیوترتان میرساند، و همهی این ماجرا در عرض کمتر از یک ثانیه.

اشکالات بالقوه اینترنت ماهوارهای

تمام این مراحل به تعلّل ختم میشوند، یعنی یک تاخیر قابل توجه، بین زمانی که کلیک میکنید تا زمانی که داده را دریافت مینمایید.

این تاخیر ناشی از آن است که تقاضایتان از جانب کامپیوترتان و از طریق مودم ابتدا به مرکز شبکهی ماهوارهای فرستاده میشود، و از آنجا به میزبان وب میرسد. سپس به مرکز شبکهی ماهوارهای باز میگردد، و آنوقت ۲۵۰۰۰ کیلومتر مسافت را تا ماهواره طی میکند و مجدداً به جانبِ آنتن بشقابی فرود میآید.

به همین جهت، نباید زیاد این تأخیرات را به دل بگیرید!اما اگر کاربران دیگری نیز مثل شما به همین سرویس ماهوارهای روی آورند، میزانِ تداخلتان کاهش خواهد یافت، زیرا پهنای باند ماهواره بین همه سَرشکن میشود.

ماهواره فقط یک مقدار مشخص پهنای باند دارد که میتواند آن را بین متقاضیان تقسیم نماید. منتها، سیستمهای ماهوارهای دوسَره، که نیاز به مودم آنالوگ برای مخابرهی زمین به هوا ندارند، پهنای باند بسیار عریضتری دارند- پهنایی به وسعت ۵/۱مگابیت در ثانیه از هوا به زمین، و ۲۰۰ کیلوبیت در ثانیه از زمین به هوا.

سوال: اینترنتِ هوایی چقدر خرج دارد؟

برای شروع احتیاج به یک کامپیوتر مبتنی برپنتیوم، ویندوز ایکسپی، حداقل یک مودم ۶/۵۶ کیلوبیت در ثانیهای، و ۱۲۸ مگابایت حافظه خواهید داشت. آنتن بشقابی به یک کابل متصل شده و به مودم ماهواره وصل میگردد، و سپس از طریق یک کابل یواسبی یا یک کارت پیسیآی به کامپیوترتان متصل میگردد.

معمولاً برای آنتن بشقابی- که مخصوص این کار است- و مودم یک مبلغ سالیانه باید پرداخت کنید. اما برطبق ساعات برخورداریتان از اینترنت، هرماه باید هزینهی اشتراک خود را بپردازید، مثلاً فلان مبلغ به ازای ۲۵ ساعت در ماه.

بهتر است مثل تلویزیونهای ماهوارهای، اجازه دهید که خودِ فروشنده، تجهیزات آنتن و مودم را نصب و تنظیم نماید.

به محض نصب و تنظیم آنتن بشقابی، نرمافزار مربوطه را نصب میکنید و شرکتی که نمایندگی خدمات ماهوارهای را برعهده دارد، متعهد میگردد که دسترسی شما به اینترنت را فراهم آورد، آنهم یا از طریق یک مودم ماهوارهای پیسیآی (که داخل کامپیوترتان نصب میشود)، یا یک مودم ماهوارهای مبتنی بر یواسبی.

اینترنت ماهوارهای ؛ٰ اینترنت از فضای بیکران

در مورد کامپیوترهای کتابی باید از شرکت نماینده سؤال کنید که آیا برای آنها، مودم کارتی سراغ دارند یا نه، که احتمالاً جوابشان نیز مثبت خواهد بود.

تقسیم بندی اینترنت ماهوارهای

سه نوع اینترنت ماهواره ای وجود دارد

۱- اینترنت آفلاین :

در سراسر دنیا افراد مختلف از اینترنت ماهواره ای آنلاین در حال استفاده هستند و در حال دانلود فایلهای مختلف هستند و ماهواره برای آنها فایلها را ارسال میکند تا دریافت کنند در این روش شما هم میتوانید از فرصت استفاده کنید و فایلهایی که آنها در حال دریافت هستند را دریافت کنید . برای اینکار شما احتیاج به سخت افزار اینترنت آنلاین یکطرفه دارید و برای دانلود هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید

۲- اینترنت یکطرفه :

این روش به این دلیل یکطرفه نامیده می شود که شما از طریق دیش خود فقط دریافت اطلاعات دارید و ارسال اطلاعات شما از طریق خط تلفن یا adsl و یا ... انجام می شود در این روش شما علاوه بر خرید تجهیزات اینترنت یکطرفه باید ماهیانه هزینه ای به شرکت تهیه کننده اینترنت ماهواره ای بپردازید که بسته به سرویس شما این هزینه ها متغیر می باشد

۳- اینترنت دو طرفه :

در این نوع از اینترنت ماهواره ای دریافت و ارسال اطلاعات از طریق دیش انجام می شود به اینصورت که اطلاعات شما از طریق LNB مخصوص دریافت می شود و اطلاعات شما از طریق دستگاهی به نامTransmiter به ماهواره ارسال می شود در این روش قیمت تجهیزات سخت افزاری و نیز هزینه های ماهیانه نسبت به روش اول بسیار گران تر است

سخت افزار لازم برای اینترنت ماهواره ای

نوع اول و دوم سخت افزار دقیقا مشابهی دارند تنها تفاوت آنها در نرم افزار است که در پایان این مقاله به آن می پردازیم .

DVB Cart

کارت dvb یا اصطلاح عامیانه آن کارت رسیور ، کارتی است که روی اسلات PCI مانند کارت مودم یا کارت گرافیک و ... در کامپیوتر شما نصب می شود . این کارت دارای ورودی فیش ال ان بی است که از طریق کابل معمولی رسیور به LNB که روی DISH نصب شده است می رود

انواع کارت های DVB :

این کارت ها در دو نوع به بازار عرضه می شود اول کارت هایی که خود دارای CPU هستند و سی پی یو ی کامپیوتر شما را به زحمت نمی اندازند دوم کارت هایی که فاقد CPU هستند و برای پردازش اطلاعات دریافتی از دیش از سی پی یو ی کامپیوتر شما استفاده می کنند.

از کارت های دسته اول میتوان Nexus و SkyStar1 نام برد و از کارتهای دسته دوم vision plus و SkyStat2و ... که در بین این کارت ها کارت SkyStar2 هم قیمت مناسبی نسبت به بقیه کارت ها دارد و هم کیفیت واقعا عالی دارد آخرین ورژن کارت Sky Star 2.6d می باشد که ساخت کره است

آنتن -Dish

شما میتوانید از دیش های معمولی برای اینکار استفاده کنید حداقل سایز دیش شما بایستی ۹۰ باشد سایزهای کوچکتر شما را با مشکل مواجه می کند . پیشنهاد ما استفاده از دیش ۱۲۰ است که اگر بطور دقیق نیز جهت یابی شود سیگنال قوی به شما خواهد داد و در سرعت دانلود شما تاثیر بسزایی دارد. البته منظور ما از دیش ، دیش معمولی است . دیش اگر استاندارد طراحی شود حتی با سایز ۴۰ می توانید سیگنال سایز ۱۲۰ را دریافت کنید

ال ان بی LNB

ال ان بی شما همان ال ان بی معمولی رسیور های خانگی می باشد فقط پیشنهاد می شود از ال ان بی خوبی استفاده کنید تا بهترین کیفیت و سرعت را داشته باشید همچنین کابلی که استفاده می کنید کابل خوبی باشد فیش ها را در دو سر آن متصل کنید قبل از اتصال محل را با سوهان بسائید تا بهترین اتصال را پیدا کند روی آن چسب بزنید و لاستیک مخصوص ضد باران را روی آن قرار دهید همه اینکار ها نتیجه اش داشتن کیفیت بالاستسخت افزار اینترنت ماهواره ای دو طرفه سخت افزاری پیچیده است که بزودی در همین پاراگراف قرار خواهم داد

نرم افزار های لازم برای اینترنت ماهواره ای

نرم افزار های دانلود آفلاین

پس از نصب درایور های کارت نوبت به نصب نرم افزار های دانلود آفلاین می رسد یکی از بهترین نرم افزار ها SkyGrabber می باشد که شما ابتدا در منوی main گزینه option کارت خود را معرفی می کنید مثلاSkyStar2 و ok را میزنید سپس در نوار بالا زیر منو ها Provider را مشخص می کنید به عنوان مثالOpenSky را انتخاب می کنیم . دیش شما بایستی روی ماهواره سرویس دهنده opensky باشد یعنی باید بطرف ماهواره EuteleSat W3 تنظیم باشد سپس دکمه شبیه play را که همان statr grabbing است را کلیک کنید مشاهده می کنید که لیست فایلهای در حال دانلود در قسمت زیرین دیده می شود وقتی که در صد دانلود رسید به ۱۰۰ فایل از لیست حذف می شود یعنی این فایل دریافت شده است و می توانید از آن استفاده کنید. به شاخه ای که skyGrabber را نصب کرده اید بروید آنجا شاخه ای به نام okوجود دارد آن را باز کنید فایل های دانلود شده شما آنجاست که بر اساس نوع فایل در پوشه های مختلف قرار گرفته است.

در اسکای گرابر در منوی Filters می توانید هر آنچه را که دوست دارید دانلود کنید و از دانلود فایل هایی که باب طبع شما نیست خودداری کنید به عنوان مثال اگر فقط مایلید e-book دانلود کنید کافیست پسوند فایلهای دانلودی را pdf انتخاب کنید و یا اگر از موسیقی متنفرید میتوانید تیک MP3 را بردارید تا mp3دانلود نشود.

سرعت دانلود شما ۲ الی ۴ مگا بایت در ثانیه است ۲-۴MB/sec . آخرین ورژن اسکای گرابر را می توانید از اینجا دانلود کنید

نرم افزار های اینترنت یکطرفه

برای داشتن اینترنت یک طرفه نرم افزار خاصی نیاز نیست بلکه بایستی یکسری تنظیمات نرم افزاری انجام دهید. روشهای مختلفی برای اتصال به اینترنت وجود دارد که ما به یکی از این روشها می پردازیم.

فرض بر این است که شما سرویس بیسیک OpenSky را خریداری کرده اید و دیش شما اکنون روی ماهواره EuteleSat W3 دقیقا تنظیم است برای این کار پس از دادن مک آدرس کارت خود به اپن اسکای و نیز پرداخت هزینه آن که ۲۴ یورو می باشد اکانت شما پس از چند دقیقه فعال می شود. حال بایستی یک اکانت VPN بسازید و یوزر نیم و پسوردی که opensky به شما داده است را وارد کنید در قسمت آی پی نیز آی پی که opensky به شما داده است را وارد کنید. اول با Dial Up به اینترنت کانکت شوید وقتی کاملا کانکت شدید به vpn که ساختید کانکت شوید.

سپس به یک فایل حجیم از اینترنت دانلود کنید ، مشاهده می کنید که با سرعت ۴۰۰ کیلو بیت الی ۲ مگا بیت در ثانیه یعنی ۵۰ الی ۲۵۰ کیلوبایت در ثانیه از اینترنت دانلود می کنید که واقعا سرعت فوق العاده ای است .
     
  
مرد

 
رونمایی از طرح تغییر نظام فیلترینگ
«احراز هویت» کابوس جدید کاربران اینترنت خواهد شد؟

با این تفاسیر باید منتظر ماند که آیا این طرح نیز به سرنوشت صدها طرح بی سرانجام که هر سال توسط مسئولین مختلف بیان می شود، دچار می شود، یا به کابوس جدید کاربران اینترنتی تبدیل خواهد شد




پارسینه_ با گذشت چند سال از همگانی شدن استفاده از اینترنت و گسترش زمینه های بهره گیری از فضای مجازی در کشور فیلترینگ همچنان به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مهم خبر ساز است.

موافقان و مخالفان فیلترینگ از جنبه های متفاوتی به این موضوع می نگرند و هر چند بعضا هر کدام از استدلال های این افراد در جایگاه خود درست به نظر می رسد، اما آنچه در عمل به چشم می خورد انتخاب ابتدایی ترین و ساده ترین راه توسط نهادهای مسئول است که در نتیجه و با حمایت دولت ها و دیگر نهاد های نظارتی منجر به فیلترینگ اطلاعات و وب سایت ها در فضای مجازی و بعضا اعمال سلیقه های شخصی بوده است.

موافقان پروژه فیلترینگ که از سالهای ابتدایی ورود اینترنت به ایران بر آسیب های اخلاقی و فرهنگی اینترنت تاکید می کردند، بیشتر مسئولین نهادهای فرهنگی و نظارتی و کارشناسانی بودند که اینترنت را تهدیدی در قبال فرهنگ ایرانی اسلامی تلقی می کردند. در مقابل این دیدگاه منتقدان و مخالفان این طرح نیز چند دسته بودند. منتقدان گروه اول کسانی بودند که با استناد به حق دسترسی آزاد به اطلاعات با هرگونه فیلتریگ، کنترل و طبقه بندی اطلاعات و پایگاه های اینترنتی مخالفت می کردند و در مقابل به ارتقای سطح آگاهی کاربران و پرورش کاربران فعال به جای کاربران منفعل اشاره می کردند.

از طرف دیگر منتقدان میانه رو تر که در جستجوی راه های بینابینی برای طبقه بندی کاربران و اطلاعات موجود در فضای مجازی بودند، فیلترینگ خام و بعضا سلیقه ای را کافی نمی دانستند و بر آسیب های روانی وارد شده به کاربران در نتیجه محدود کردن آنها و عدم امکان اجرای کامل فیلترینگ به خاطر راه های دور زدن تاکید می کردند.

با وجود تفاوت این دیدگاه ها و در حالیکه به نظر می رسد نهادهای تصمیم گیرنده درخصوص نحوه دسترسی کاربران به اینترنت، می بایست به دنبال دسترسی آسان کاربران و رعایت حقوق آنها باشند، دبیر شورای عالی فضای مجازی در جدیدترین اظهاراتش از بررسی طرحی خبر داده است که بر اساس آن کاربران پس از احراز هویت و با توجه به ویژگی های سنی، شغلی و ... که دارند حق دسترسی به اینترنت داشته باشند.

مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورای عای فضای مجازی که این طرح را در راستای ییرایش نظام پالایش و فیلترینگ فعلی اینترنت قلمداد کرده است، به هوشمند سازی فیلترینگ سایت های اینترنتی اشاره کرده و گفته است: یکی از برنامه ها بررسی پیشنهادی برای اعمال متفاوت فیلترینگ برای گروههای مختلف مردم از لحاظ سن و شغل است که در این راستا باید کاربر قبل از استفاده از اینترنت، احراز هویت شود تا امکان تفکیک خدمات فیلترینگ برای کاربران وجود داشته باشد.

وی همچنین با ذکر مثالی اظهار کرده است که سطح دسترسی به اینترنت برای یک پژوهشگر و یک بازرگان باید با یک نوجوان و دانش آموز متفاوت باشد و در این راستا ابعاد اجرایی این پیشنهاد در مرکز ملی فضای مجازی در دست بررسی است.


گذشته از اینکه این طرح با اصول دسترسی آزاد به اطلاعات که یکی از مصادیق بارز آزادی اطلاعات است، مغایر است یا نه، بحث محدودیت های اجرایی چنین طرح هایی و نقض حقوق کاربران از موضوعاتی است که باید پیش از ارائه چنین طرح های مورد بررسی قرار گیرد.

احمد میرعابدینی، استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرنگار پارسینه و در واکنش به طرح چنین مباحثی بر اهمیت حق دسترسی به اینترنت تاکید کرد و با اشاره به اینکه با اجرای چنین طرح هایی دسترسی به اینترنت دشوارتر و دیوانسالارانه تر خواهد شد، گفت: نبود و محدودیت های قانون در عرصه حقوق ارتباطات و وجود قوانین تفسیر نشده باعث عدم شفافیت خواهد شد.

این پیشکسوت حوزه ارتباطات با بیان اینکه آزادی اطلاعات و حفظ حریم خصوصی از اصول اولیه حقوق ارتباطات است اظهار کرد: این طرح های جدید و در عین حال جالب باید توسط نهادهای قانون گذار مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: عدم شفافیت قوانین در این زمینه ها موجب اعمال سلیقه های متفاوت می شود و موضوع را با ابهامات بیشتری همراه می کند. این طبقه بندی ها دسترسی ها را دشوارتر می کند و احتمال دخالت سلایق شخصی و گروهی را افزایش می دهد.

با این تفاسیر باید منتظر ماند که آیا این طرح نیز به سرنوشت صدها طرح بی سرانجام که هر سال توسط مسئولین مختلف بیان می شود، دچار می شود و به فراموشی سپرده خواهد شد و یا اینکه اراده ای جدی در پس آن وجود دارد و به کابوس جدید کاربران اینترنتی تبدیل می شود. از این مهمتر حق دسترسی کاربران به اینترنت است که سالهاست مورد جفا قرار گرفته تا کاربران داخل کشور را از بهبود اوضاع اینترنت ناامید کند.

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
مرد

 
تصویب شد
پیش بینی درست بود
     
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
اينترنت و موارد مربوط به آن

راه حل اینترنت ملی ... تا دیر نشده بفهمین!

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA