انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 11 از 21:  « پیشین  1  ...  10  11  12  ...  20  21  پسین »

صنایع هوایی.هوافضا.هوانوردی


مرد

 
Rah-66 Comanche

“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
مرد

 
AH-1z Viper



“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  ویرایش شده توسط: shahin68   
مرد

 
AH-1 Cobra

“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
مرد

 
AH-64 Apache

“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
مرد

 
آیا میدانید به همراه يك صندلي اجكت چه چيزهايي وجود دارد؟





1- غذا به اندازه ي سه روز.

2- شكلات.

3-يك كلت.

4-يك كلت منور.

5- يك قايق بادي مخصوص دراپ در آب.

6-يك قلاب ماهي گيري.

7-يك دستگاه شبيه كباب پز براي طبخ غذا.

8-يك پودر مخصوص كه اگر خلبان در آب دراپ كند با آن ريختن آن پودر كوسه ها دور مي شوند.

9-بسته ي كمك هاي اوليه.

10-چاقوي معروف و بسيار تيز MC 1 كه حتي قادر به بريدن مفتول فلزي مي باشد.

11-آينه براي علامت دادن در روز.

12-يك تشك بادي كه اگر خلبان بالاي جنگل دراپ كند.اين تشك اطراف بدن او را مي پوشاند تا به خلبان آسيبي نرسد.

13-قرص تصفيه آب

معروف ترين شركت سازنده ي صندلي اجكت شركت Martin Backer مي باشد.
“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
مرد

 
“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  
مرد

 
هدف قرار گرفتن پهپاد بر فراز اسراییل

“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  ویرایش شده توسط: shahin68   
مرد

 
لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲
F-35 Lightning II


نوع هواپیما : چندمنظوره-رادارگریز
کشور سازنده: آمریکا، بریتانیا
شرکت سازنده: لاکهید مارتین، آمریکا
نورثروپ گرومن، آمریکا
بی‌ای‌ئی سیستمز، بریتانیا
نخستین پرواز: ۱۵ دسامبر ۲۰۰۶
تاریخ رونمایی: ۲۰۱۱
وضعیت کنونی: تحت توسعه و تولید
آغاز ساخت: ۲۰۰۳ تا حال
تعداد ساخته‌شده : ۱۳ فروند آزمایشی و ۱۵ فروند تولید با سرعت پایین
هزینهٔ پروژه : ۸۳ میلیون دلار
توسعه یافتهٔ: لاکهید مارتین ایکس-۳۵


می‌توان گفت که جدیدترین هواپیمای نظامی آمریکا، جنگنده مشترک عمودپرواز F-35 JSF است که هم اکنون در حال طراحی و ساخت بوسیله شرکت لاکهید مارتین می‌باشد. این جنگنده طی یک برنامه مشترک توسط شرکت‌های نورث روپ گرومن، بی‌ای‌ئی سیستمز، پرات اند ویتنی و رولزرویس ساخته می‌شود.


جنگنده JSF، جنگنده ایست چندمنظوره که برای عملیات هوا به زمین بهینه سازی شده و ماموریت هوا به هوا، اصولاً ماموریت ثانویه آن به شمار می‌آید. اگر به تصاویر این هواپیما دقت کنید، می‌بینید که این هواپیما تا حدود زیادی به جنگنده اف-۲۲ راپتور شباهت دارد و طرح کلی آن مشابه این هواپیما بوده و هم چنین تا حدود زیادی نیز از فناوری‌های مشترکی بهره می‌جویند.

این هواپیما، در پاسخ به نیاز به هواپیمایی که قابلیت پرواز عمودی را داشته باشد، در مرحله طراحی قرار گرفت، چرا که هواپیمایی که بتواند عمودی از زمین برخیزد، دارای فرسایش قطعات پایین تر و مهمتر از آن طول باند کمتر می‌باشد که آن را به وسیلهٔ بهینه‌ای برای برخاست از روی ناوهای هواپیمابر و همچنین فرود بر روی آنها تبدیل می‌کند. برای انجام این مهم، این هواپیمای پیشرفته تک موتوره، از سیستم وکتورد تراست یا کشش منحرف شده بهره می‌جوید، یعنی ابتداً همانند موتورهای توربوپراپ نیروی موتور ابتدا به یک جعبه دنده برای کاهش دور انتقال یافته سپس به یک فن یا پنکه عمود بر سطح زمین منتقل می‌شود. این پنکه نیروی مورد نیاز هواپیما را برای برخاستن تا یک ارتفاع مطمئن تامین کرده و پس از آن، به تدریج قدرت موتور بیشتر به سمت خروجی موتور متوجه شده و از قدرت لیفت فن کاسته می‌شود و هواپیما به جلو رانده می‌شود. در سیستم قدرت این هواپیما، برای برخاست، ابتدا دریچه‌ای زیر و بالای کابین خلبان باز شده و از آن جا لیفت فن هوا را با سرعت زیاد از بالا به سمت پایین پمپاژ می‌کند. همزمان با این کار، خروجی انتهایی موتور نیز به سمت پایین برگشته و نیروی تراست رو به پایین تولید می‌کند. این دو محل تولید نیرو، بالانس هواپیما یا تعادل آن را نیز بر قرار می‌سازند.

این هواپیما، بسته به موتوری که روی آن نصب می‌گردد، دارای بردی برابر ۱۲۰۰ هزار کیلومتر و حداکثر سرعتی معادل ۸/۱ ماخ خواهد بود. این هواپیما، قادر است با بیشینه وزنی حدود ۲۲ تن عملیات برخاست یا تیک آف را انجام دهد. البته در گونه دریایی یا ناونشین این هواپیما، که مدل B یا C می‌تواند باشد، تغییراتی برای توانایی لندینگ یا نشست بر روی ناو از جمله بزرگتر کردن بالها و افزایش سطح فلپ‌ها و همچنین تغییراتی نیز در موتور آن حاصل می‌گردد. این هواپیما، برای حمل تسلیحات خود از دو محفظه داخلی و چهار پایلون خارجی استفاده می‌کند. هر یک از محفظه‌ها، قابلیت حمل دو موشک یا بمب یا هر سلاح دیگر را دارند و مقرهای خارجی نیز به همین ترتیب می‌توانند لود شوند. تقریباً در تمامی مدلهای این هواپیما، تسلیحات یکسانی به کار رفته و تغییرات تنها در قسمت راداری و سیستم‌های پیچیده برخاست و نشست صورت می‌پذیرد. از این جنگنده، تعداد بسیار فراوانی، یعنی حدود ۳۰۰۰ فروند سفارش داده شده که حدود ۱۷۰۰ فروند آن برای نیروی هوایی و بقیه برای نیروهای دریایی و ناوگان‌های آنان خواهد بود. با تمام اوصاف، انتظار می‌رود که این هواپیما در سال ۲۰۰۸ وارد خدمت شود، یعنی همان سالی که پرنده رویایی اف-۱۴ تامکت بازنشسته و برای همیشه به موزه‌های هوایی سپرده خواهد شد.

مدلها

جنگنده F-35 قرار است در سه مدل ساخته گردد:

مدل A که برای نیروی هوایی در نظر گرفته شده و جنگنده‌ای باقابلیت پروازی عادیست و قرار است جایگزین F-16 (فالکن) و A-10 شود.

مدل B که برای سپاه تفنگداران دریایی(USMC) طراحی شده و دارای برد زیاد و قابلیت نشست و برخاست کوتاه است و برای جایگزینی هارییر در نظر گرفته شده‌است.

مدل C که برای نیروی دریایی (USN) و نیروهای انگلیسی در نظر گرفته شده که دارایی قابلیت ناو نشینی و نشست و برخاست کوتاه است.

ویژگی‏ها

یکی از خصوصیات جنگنده F-35 کم پیدایی آن از لحاظ راداری است (به جز در مدل B به دلیل نیاز کمتر به این ویژگی در این مدل). یکی از اصول کم پیدایی به کار رفته در این جنگنده استفاده از بدنهٔ تقریبا یک پارچه‌است، بدین معنی که ساختار بال با بدنه یکپارچه‌است و به داخل بدنه فرو می‌رود(برخلاف جنگنده‌های کنونی). همچنین در بدنهٔ F-35 به میزان قابل توجهی از مواد مرکب (کامپوزیت) به کار رفته‌است.

در F-35، پسگرایی بال و دم نسبت به لبهٔ جلویی ۳۵ درجه و نسبت به لبهٔ عقبی ۱۵ درجه‌است. سکانهای عمودی ثابت هواپیما دارای پسگرایی تا ۳۵ درجه و انحراف تا ۲۵ درجه هستند. بدین ترتیب بعد از مدتها یک جنگنده مدرن بر سلطه بیش از ۵۰ سالهٔ بالهای پسگرا خاتمه داد.

این جنگنده از موتور F.119 ساخت شرکت پرات اندویتنی استفده می‌کند. نکته جالب در مورد این موتورها این است که با وجود فناوری پیشرفته و کارآمد آن، قیمت پایینتری نسبت به موتورهای دیگر دارد و نگهداری آن نیز راحتر است. هرکدام از موتورها نیروی پیشرانی به اندازه ۱۵۴۲۰ کیلوگرم تولید می‌کند که با استفاده از پس سوز (afterburner) این نیرو به ۲۲۶۷۵ کیلوگرم می‌رسد.

ساخت رادار F-35 را بخش سیستمهای الکتریکی شرکت نورثروپ گرومن عهده دار است و برای این کار شرکت گرومن دست به گسترش رادار APG-77 زده‌است و با مدرن کردن آن امیدوار است که هوشمندترین رادار حال حاضر جهان راطراحی کند؛ البته هیچگاه از تواناییهای کامل این رادار در انواع صادراتی استفاده نخواهد شد. شایان ذکر است که تعداد آنتنهای رادار از ۶۲ برای رپتور به ۲۱ برای F-35 کاهش یافته‌است.

گفته می‌شود F-35 (همانند رپتور) به تجیزات داخلی الکترونیک یکپارچه مجهز است و برای کاهش هزینه‌ها در تمام جنگنده‌ها از تجیزات استاندارد استفاده خواهد شد. همچنین این جنگنده به همراه رادار خود از سامانهٔ SA برای هرچه راحت تر کردن کنترل رادار بهره می‌برد که این سامانه وضعیت آسمان نبرد، دستورات و اجازه شلیک موشکها و اسکن زمینی و... را صادر و گزارش می‌نماید. از دیگر سامانه‌ها می‏توان به سامانهٔ جلونگر فروسرخ که به منظور پرواز در ارتفاع پایین و آشکار سازی عوارض زمینی و پدافندهای دشمن استفاده می‌شود، نام برد.

اما از لحاظ حمل تسلیحات F-35 دارای یک محفظه جنگ افزاری در زیر بدنه‌است که برای کم پیدایی راداری در آن محل تعبیه شده و در صورت عدم لزوم کم پیدایی راداری می‌تواند از آویزگاه‌های زیر بال نیز بهره ببرد.

F-35 در بعد کوتاه برد از موشکهای رایج ساید وایندر (احتمالا در دو مدل X و M)استفاده خواهد کرد و در بعد میانبرد از آمرام استفاده می‌کند (احتمالا از مدل C که از یک جستجو گر چند طیفی برای ردگیری موشکهای کروز کم پیدا بهره می‌برد).

اما تسلیحات اصلی جنگنده (با توجه به اینکه وظیفهٔ اصلی این جنگنده ایفای نقش هجومی و ضربتیست) انواع -55/78/87 CBU است (این بمبها بمبهای هوا-انفجاری هستند و قبل از رسیدن به زمین منفجر می‌شوند و تاثیر هولناکی بر روی وسایل زرهی و به خصوص نفرات پیاده دارند و به قدری وحشتناک هستند که از آنها برای پاکسازی میادین مین استفاده می‌شود). از دیگر تسلیحات قابل حمل توسط F-35 بمبهای هدایت دقیق (GBU) و درنهایت یکی از هولناکترین بمب‌ها یعنی بمبهای سری JADAM (مانند سری GBU) است. این بمبهای ترکش شونده برای مقاصد تهاجمی مستقیم استفاده می‌شوند و در نهایت بمبهای DAACM که برای تهاجم علیه فرودگاه‏ها کاربرد دارند. همچنین انواع موشکهای هوا به زمین به اضافه یک توپ ۲۷ میلیمتری ماوزر در نمونه‌های عادی و توپهای غلافدار درنمونه‌های عمود پرواز را باید به این لیست افزود.

هزینه‌ها افزایش می‌یابد

قیمت اولیه این جنگنده را ۸۹ ملیون دلار براورد کردن که سر از ۲۰۰ ملیون دلار در آورد (۱۹۷ ملیون نوع A و ۲۳۷ نوع B و C.) البته این افزایش قیمت تقریبا به مزاج هیچ کس خوش نیومد و حتی دولت ژاپن اعلام کرده که برای خرید هر فروند اف ۳۵ ۱۲۰ ملیون دلار تا به حال داده که در صورت افزایش قیمت‌ها از خرید آن انصراف می‌دهد.

صد البته این فقط هزینه خرید این هواپیمای فوق‌العاده گرون قیمت است، زیرا که مهندسین ارتش آمریکا هزینه در طول عمر این هواپیمارا ۶۱۸ ملیون دلار برای هر فروند تخمین زده‌اند (۵۰ سال خدمت) که با افزایش هزینه‌ها سر از ۷۶۱ ملیون دلار در آورده و این جنگنده را واقعا ناکارامد کرده‌است.

مقایسه اف-۳۵ با اف-۲۲

بسیاری معتقدند این دو جنگنده از بسیاری جهات، از جمله در ورودیهای هوای کناری، دماغه و بال ذوزنقه‌ای و سکان عمودی دم مشابه هستند؛ ولی از نظر کلی با وجودی که رادار F-35 برداشتی با ماهیتی نا معلوم از رادار رپتور است، تنها ۴۰ تا ۵۰ درصد توانایی آن را داراست و از نظر پنهانکاری اگر رپتور را یک توپ بیسبال در نظر بگیریم F-35 حکم توپ فوتبال را دارد و بازتاب راداریش بیشتر است.

در مدیریت جنگهای نوین قرار است هر F-35 بتواند نقش ۲ جنگندهٔ F/A18 را به خوبی ایفا کند، در حالی که حداقل دو فروند F-35 برای ایفای نقش یک رپتور مورد نیاز است

مشخصات جنگنده اف-۳۵

نوع کاربری: استریک فایتر

شرکت سازنده: لاکهید مارتین

خدمه: ۱ نفر

آخرین قیمت: بین ۱۹۸ تا ۲۳۸ میلیون دلار

نیروی محرکه: یک عدد Pratt & Whitney F119-PW-100 استفاده شده در اف-۲۲ رپتور

طول: ۱۳٫۵ متر

عرض: ۱۰٫۸ متر

وزن خالی: ۱۰۲۰۰ کیلو گرم

حداکثر وزن: ۲۲۶۰۰ کیلو گرم

حداکثر سرعت: احتمالا ۱٫۸ ماخ

برد: در نمونه ازمایشی ۱۲۰۰ کیلومتر
“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  ویرایش شده توسط: shahin68   
مرد

 
اینم دوره ای خلبانی در ایران و هزینه های دوره ها

تا چند سال پيش در ايران شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران "هما" براي تامين نيروي انساني خود در کادر پرواز آزمون هايي را برگزار ميکرد و نفرات برگزيده را براي آموزش خلباني و مهمانداري بورسيه ميکرد. اما چند سالي است که اين آزمون ها برگزار نمي شود و خود شخص بايد به آموزشگاه ها و مراکز آموزشي خلباني و مهمانداري خصوصي مراجعه کند و پس از پايان دوره هاي مربوطه با آزمون ورودي شرکت هاي هواپيمايي شانس خود را براي استخدام شدن امتحان کند.

هم اکنون باشگاه هاي خلباني خصوصي در ايران که تعداد آنها بسيار کم (2 با 3 ) ميباشد فعاليت دارند و با در اختيار داشتن هواپيماهاي پايپر سسنا تکنام و ... به آموزش افراد ميپردازند.(متاسفانه سطح آموزش در برخي از اين شرکت ها بسيار پايين است و همچنين هواپيما ها از تجهيزات لازم جهت پرواز برخوردار نيستند.)

مدارک خلباني غير نظامي در ايران(و بسياري از کشورها) و حداقل نيازهاي آنها :

1- مدرک خلباني شخصي (Private Pilot License) - PPL

براي داشتن اين مدرک چک پزشکي سطح 2 40 ساعت پرواز(5 ساعت سيمولاتور) و همچنين قبول شدن در آزمون تئوري(سوالها کاملا انگليسي ميباشد) مربوطه و همچنين قبول شدن در چک پرواز لازم است.



۲-مدرک خلباني تجاري (Commercial Pilot License)- CPL

اين مدرک که مورد درخواست شرکت هاي هواپيمايي ميباشد شامل 150 ساعت پرواز (جمعا با PPL) و چک پزشکي سطح 1 و مانند PPL قبول شدن در آزمون تئوري و چک پرواز ميباشد.

مهارت پرواز با آلات دقيق (Instrument Rating) – IR

اين مهارت شامل 40 تا 50 ساعت (20 ساعت سيمولاتور و 20 سعات پرواز) ميباشد قبول شدن در امتحان تئوري و عملي.(به عنوان مثال براي پرواز در ابر و يا مواقعي که ديد کم است داشتن اين مهارت ضروري است.)

نکته: پيش نياز براي دريافت اين مهارت داشتن مدرک PPL و يا CPL ميباشد.

نکته:مدرک CPL همانطور که اشاره شد مورد درخواست شرکت هاي هواپيمايي ميباشد و با در دست داشتن اين مدرک ميتوان به فعاليت تجاري (خلباني تجاري) پرداخت (البته IR نيز الزامي است).

نکته: پس از دريافت مدرک CPL مدرک PPL باطل شده به دليل اينکه ارزش مدرک CPL بيشتر بوده و دربرگيرنده PPL نيز ميباشد.

به شما توصيه ميکنم براي دريافت اين مدارک به همين ترتيبي که در اينجا نوشته شده است اقدام کنيد.(دليلشو خودتون در زمان آموزش و پرواز ها خواهيد فهميد)
هزينه هاي آموزش:

طبق آخرين اطلاعاتي که بدست آوردم هزينه PPL شامل کلاس تئوري و پرواز بين حدود 5 ميليون تا 5 ميليون و نيم ميباشد(تومان)

و براي CPL بين حدود 15- 18 ميليون ميباشد(شامل PPL نيز ميباشد. يعني در کل PPL CPL)

و براي IR حدود 4- 5 ميليون.

بعد از قبولي در امتحاناتي که از سوي سازمان هواپيمايي کشوري برگزار ميشود(تئوري و عملي) شما ميتوانيد در آزمون ورودي شرکت هاي هواپيمايي شرکت کنيد .

مدرک تحصيلي :

ديپلم به بالا (ديپلم رياضي بهتره اما خيلي تفاوتي نداره و ساير ديپلمه ها هم ميتوانند در آزمون ها شرکت کنند.)


شايد براي استخدام ديپلمه هاي رياضي تقدم داشته باشند. اما فكر نمي كنم مثل گذشته در اين مورد تاكيد داشته باشند.
“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  ویرایش شده توسط: shahin68   
مرد

 
بزرگترین مرکز آموزش خلبانی ایران , مدرسه خلبانی آرتا کیش(APTS)


یکی از بزرگترین مدارس خلبانی در خاورمیانه می باشد و یکی از پر سابقه ترین و قدیمی ترین مدارس خلبانی در ایران است.
بنیانگذار این مدرسه مرحوم ( تیسار سرتیپ خلبان مهدی دادپی ) میباشد که از بازنشستگان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران بوده که در سانحه هوایی اخیر شرکت هواپیمایی آریا در مشهد برای همیشه از میان ما رفت.

مدرسه خلباني آرتا كيش در سال 1381 با هدف آموزش نسل جوان با يك فروند هواپيماي آموزشي شروع به كار كرد.
لازم به ذکر است که این مدرسه زیر نظر بنیاد خیریه ابوفاضل و وابسته به شرکت هواپیمایی آریا میباشد.
به ياري خداوند متعال تا كنون با بيش از 32000 ساعت پرواز آموزشي و بيش از 43500 عمل نشست و برخاست، موفق به آموزش بيش از 300 دانشجوي خلباني شخصي و دانشجويان هواپيمايي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در مقاطع مختلف IP , CPL/IR, PPL گرديده است.
(آمار تا سال 1386)

حال با گسترش مدرسه از يك شعبه به سه شعبه (تهران ، مشهد ، بندرعباس) و توسعه ناوگان پروازي خود از يك فروند به ده فروند هواپيماي يك موتوره ( Piper-28 , Cessna 172 ) و دو فروند هواپیمای دو موتوره ( Piper-34 )به دنبال افقهاي روشنتر در زمينه آموزش خلباني در خاورميانه ميباشد . تعداد دانشجويان فارغ التحصيل و ساعتهاي پرواز آموزشي گواه توانمندي اين مدرسه در كادر فني و آموزشي آن ميباشد .

EP-VHA , EP-VHB , EP-VHD , EP-VHE , EP-VHF , EP-VHH , EP-VHI , EP-VHJ , EP-VHK , EP-VHL(PA-34) X
, EP-VHM(PA-34) , EP-VHN(C-172) X
ضمناً به اطلاع میرساند که اکثریت اساتید پروازی و زمینی این مدرسه از خلبانان برجسته نیروی هوائی و دوره دیده در کشور آمریکا میباشند , و قابل توجه اینکه تعدادی از این اساتید در حال حاضر در برخی از شرکت های هواپیمایی با هواپیماها مختلف مشغول پرواز میباشند .
*کاپیتان مهدی شریفیان
*کاپیتان عباس درگاهی
*کاپیتان اصغر وطن خواه
*کاپیتان مسعود نیکو نژاد
*کاپیتان حسین نیکخواه
*کاپیتان محمد حسین جاویدپور
*کاپیتان مجید یوسفی مهر
*کاپیتان ایرج برهمت
*کاپیتان حسین فخری نژاد
*کاپیتان یاشار مهبد
*کاپیتان حسین آبرومند
*کاپیتان پدرام زمانی
*کاپیتان کامران کریمی
*کاپیتان آزاده فلاح نژاد
و...

Base پروازی این مدرسه در فرودگاه بین الملی پیام ( OIIP ) واقع در کرج است که یکی از فرودگاه های بزرک کشور میباشد و روزانه هواپیماهای مختلف و پهن پیکر زیادی مانند Boeing 747 , IL-76 و A-124 در این فرودگاه نشست و برخاست می کنند.

شرايط گزينش دانشجوي خلبانی

1) حداقل سن جهت ورود به دوره خلبانی 18 سال تمام مي باشد.

2) حداقل تحصيلات ديپلم مي باشد.

3) دارابودن گواهی پايان خدمت سربازی، معافيت دائم غير پزشکی، گواهی کفالت يا اشتغال به تحصيل

4) داوطلبين بايستی برابر استاندارد طب هوائی سازمان هواپيمائی کشوری از سلامت کامل برخوردار باشند.

5) آشنائی با زبان انگليسی در حد مکالمه و توانائی خواندن و درک متون در کتب هوانوردی و آزمون های مربوطه، برای داوطلبين الزامی است.

6) داوطلبين بايستی کاملا از برنامه های آموزشی آموزشگاه تبعيت نموده و درگيری ساير امور نبايستی مانع حضور بموقع در کلاسهای تئوری و عملی آنها گردد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
هزینه ها و چگونگی دوره ها :

دوره PPL
حداقل مدت دوره 6 ماه
هزينه دوره 129.500.000 ريال
390 ساعت کلاس زمينی + (يک دست لباس، کيف دستی، کفش و لوازم تحصيلی)
40 ساعت پرواز با هواپيمای PIPER 28
5 ساعت پرواز با شبيه ساز TB21

------------------------------------------------------------------------------------------

دوره CPL
حداقل مدت دوره 10 ماه
هزينه دوره 269.000.000 ريال
385 ساعت کلاس زمينی دوره CPL
100 ساعت پرواز با هواپيمای PIPER 28 (فقط دوره CPL )
10 ساعت پرواز با شبيه ساز TB21

------------------------------------------------------------------------------------------

دوره CPL/IR
حداقل مدت دوره 2 ماه
هزينه دوره 77.000.000 ريال
340 ساعت کلاس زمينی دوره IR
20 ساعت پرواز با هواپيمای CESSNA 172 & PIPER 28
20 ساعت پرواز با شبيه ساز TB21

------------------------------------------------------------------------------------------

پرواز با هواپیمای پایپر : 2.500.000 ریال
پرواز با هواپیمای سسنا : 2.600.000 ریال
پرواز با شبیه ساز : 700.000 ریال
“Better to fight for something than live for nothing”
Lieutenant General George S. Patton
     
  ویرایش شده توسط: shahin68   
صفحه  صفحه 11 از 21:  « پیشین  1  ...  10  11  12  ...  20  21  پسین » 
علم و دانش

صنایع هوایی.هوافضا.هوانوردی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA