انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 2 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

Rugby | راگبی


مرد

 
مقررات
توپ استاندارد راگبی ۱۵ نفره این شرایط را داراست[۱]:

طول: ۲۸ سانتیمتر
محیط (در طولانی‌ترین قسمت): ۵۶ سانتیمتر
محیط (در عریض‌ترین قسمت): ۲۸ تا ۳۰ سانتیمتر
وزن: ۴۱۰ تا ۴۶۰ گرم
فشار هوا (پوند در اینچ مربع): ۹٫۵ تا ۱۰

مسابقات

جام جهانی راگبی مهمترین تورنمنت این رشته ورزشی است. این مسابقات پس از جام جهانی فوتبال و المپیک مهمترین و پربیننده‌ترین مسابقه ورزشی دنیاست. آخرین دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۰۷ با قهرمانی آفریقای جنوبی در فرانسه به پایان رسید. آفریقای جنوبی در مسابقه فینال تیم ملی راگبی انگلیس را شکست داد که در صورت پیروزی می‌توانست اولین کشوری باشد که ۲ بار پیاپی فاتح جام جهانی شده‌است. قهرمانی چهار کشور (آفریقای جنوبی، استرالیا، انگلیس و نیوزیلند) در ۵ دوره اخیر مسابقات از فشردگی رقابتها حکایت می‌کند.

مسابقات قهرمانی شش ملت و رقابتهای سه ملت دو تورنمنت مهم دیگر ورزش راگبی هستند. قهرمانی شش ملت رقابتهایی ست که هرسال میان شش کشور صاحب راگبی اروپایی، یعنی: انگلیس، ولز، ایرلند، اسکاتلند، فرانسه و ایتالیا برگزار می‌شود. در این تورنمنت هر تیم یکبار با ۵ تیم دیگر مسابقه می‌دهد.

تاریخچه پیدایش این مسابقات به نخستین بازی بین‌المللی راگبی برمی‌گردد که در شهر ادینبورگ در اسکاتلند در ۱۸۸۰ میان چهار کشور بریتانیایی برگزار شد و فرانسه هم در دهه ۱۹۰۰ به مسابقات اضافه شد و عنوان مسابقات پنج ملت پدید آمد. در ۱۹۳۱ کشورهای اصلی فرانسه را به دلیل نتایج ضعیف و شائبه حضور بازیکنان حرفه‌ای اخراج کردند. فرانسوی‌ها در سال ۱۹۳۱ برگشتند و به جز دوران جنگ جهانی دوم در تمام مسابقات بعدی حضور داشت. تیم ملی راگبی ایتالیا هم در سال ۲۰۰۰ به مسابقات اضافه شد.

مسابقات سه ملت میان سه کشور نیمکره جنوبی یعنی افریقای جنوبی، استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود. تیم ملی آرژانتین که در آخرین دوره جام جهانی به مقام سوم مسابقات دست یافت از سال ۲۰۰۸ در این مسابقات حاضر خواهد شد.
زمانی که خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شد .پیرشدنت شروع میشود
=====
     
  
مرد

 
راگبی ۱۳ نفره
راگبی ۱۳ نفره یا راگبی لیگ یک ورزش گروهی است که با یک توپ تخم‌مرغی شکل در یک زمین چمن مستطیل (مشابه زمین فوتبال) به وسیله دو تیم سیزده نفره بازی می‌شود.

راگبی لیگ به همراه آنین راگبی دو کد اصلی ورزش راگبی هستند. این ورزش در شمال انگلیس، استرالیا و نیوزیلند بسیار پرطرفدار است. علاوه بر این سه کشور لیگ حرفه‌ای راگبی در کشور فرانسه هم برگزار می‌شود و کشور گینه نو هم آن را ورزش ملی خود قرار داده است.

مسابقات راگبی ۱۳ نفره در بسیاری از کشورهای دیگر همچون روسیه، آمریکا و لبنان و برخی جزایر اقیانوس آرام نیز برگزار می‌شود و تاکنون ۳۰ کشور به عضویت دائم فدراسیون بین‌المللی این رشته ورزشی درآمده و صاحب تیم ملی هستند.


مقررات
توپ

توپ استاندارد راگبی ۱۳ نفره که سایز ۵ نیز نامیده می‌شود، این شرایط را داراست:

قطر: ۲۵-۲۶ سانتیمتر
محیط (در طولانی‌ترین قسمت): ۶۰ سانتی‌متر
محیط (در عریض‌ترین قسمت): ۲۷ سانتی‌متر
وزن: ۳۸۳ تا ۴۴۰ گرم

توپ‌های راگبی لیگ کمی زاویه‌دارتر از توپ‌های اتحادیه راگبی هستند که پرتاب و گرفتن آن‌ها را ساده‌تر و شوت‌کردن آن‌ها را مشکل‌تر می‌کند و نسبت به توپ فوتبال آمریکایی هم کمی بزرگ‌تر هستند.
زمانی که خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شد .پیرشدنت شروع میشود
=====
     
  
مرد

 
پیشینه
پیدایش این رشته ورزشی به اختلافات باشگاه‌های راگبی انگلیس در اواخر سده ۱۹ بر سر حرفه‌ای شدن ورزش برمی‌گردد. پس از اینکه در سال۱۸۹۵ اتحادیه راگبی فوتبال دریافت دستمزد از سوی بازیکنان راگبی و حضور در مسابقاتی که بلیط فروشی در آن‌ها انجام می‌شود را ممنوع اعلام کرد. ۲۱ باشگاه راگبی واقع در شمال انگلیس که اکثرا از بازیکنان طبقه کارگر تشکیل می‌شدند، در ۲۹ سپتامبر ۱۸۹۵ اتحادیه راگبی فوتبال شمالی را بنیان نهادند.

تحریم‌های شدید سازمان جدید از سوی اتحادیه راگبی که حتی بازیکنان آماتوری را که با تیم‌های حرفه‌ای بازی می‌کردند مورد مجازات قرار می‌داد، موجب شد تا حتی برخی از باشگاه‌های آماتور راگبی در شمال انگلیس از اتحادیه راگبی جدا و به سازمان جدید بپیوندند. به‌طوری که در سال ۱۹۰۴ اتحادیه جدید اعضای بیشتری از اتحادیه سابق داشت.

تأسیس لیگ فوتبال در انگلستان (ساکر یا فوتبال اسوسییشن) در سال ۱۸۸۸ موجب شد تا راگبی‌بازان هم به فکر ایجاد مسابقات منظمی با عنوان لیگ بیفتند. به‌این‌ترتیب در سال ۱۹۰۱ مسابقات مشترکی میان تیم‌های یورکشایر و لنکشایر با نام لیگ راگبی شمال آغاز شد. پس از آن با رایج شدن کلمه لیگ راگبی در سال ۱۹۲۲ نام این سازمان به راگبی فوتبال لیگ تغییر یافت.

راگبی لیگ برای تمایز ورزش خود از مسابقات راگبی ۱۵ نفره که تحت نظر اتحادیه راگبی برگزار می‌شد، به مرور تغییراتی را در قوانین برگزاری مسابقه اعمال کرد، به‌طوری که هم اکنون دو رشته ورزشی مجزا با مقرراتی متفاوت ایجاد شده‌اند.

راگبی در استرالیا و نیوزیلند هم در سال‌های ۱۹۰۷ و ۱۹۰۸ وضعیت مشابهی را تجربه کرد. برخی از باشگاه‌های راگبی در این دو کشور با پذیرفتن مقررات اتحادیه شمالی راگبی (به همراه تغییراتی) سازمان‌هایی را با نام لیگ راگبی فوتبال تأسیس کردند. در سال‌های بعد تعداد طرفداران راگبی ۱۳ نفره در این دو کشور و بیشتر جزایر اقیانوسیه از طرفداران راگبی ۱۵ نفره بیشتر شد.
زمانی که خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شد .پیرشدنت شروع میشود
=====
     
  
مرد

 
مسابقات مهم
جام جهانی راگبی ۱۳ نفره (RLIF): مسابقاتی که توسط تیم‌های ملی راگبی ۱۳ نفره (یا راگبی لیگ) کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی راگبی و تحت نظارت این فدراسیون برگزار می‌شود. این مسابقات مهمترین تورنمنت راگبی ۱۳ دنیاست و معمولا به عنوان مهمترین معیار سنجش قدرت تیم‌های ملی این رشته ورزشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
در طول ۱۲ دوره برگزاری این مسابقات تیم ملی استرالیا موفق‌ترین تیم در تاریخ این مسابقات بوده است. آن‌ها موفق به تصاحب ۹ عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها شده اند. تیم ملی بریتانیا هم که از بازیکنان انگلیس و ولز تشکیل می‌شود با ۳ قهرمانی در جای دوم قرار دارد.
جام جهانی راگبی ۱۳ نفره بانوان: این مسابقات از سال ۲۰۰۰ به همراه جام جهانی آقایان برگزار می‌شود.
زمانی که خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شد .پیرشدنت شروع میشود
=====
     
  
مرد

 
راگبي در بسياري از کشورها به عنوان پرطرفدارترين رشته ي ورزشي شناخته مي شود و به صورت کاملاً حرفه اي برگزار مي شود
فدراسيون جهاني: راگبي در حال حاضر بيش از 100 عضو از 5 قاره ي جهان دارد که مسابقات متعددي تحت عنوان مسابقات جهاني، 15 نفره، مسابقات جهاني 7 نفره يا (Seven) مسابقات 6 مليتي (انگليس، اسکاتلند، ايرلند، فرانسه و ايتاليا) تقريباً صاحب سبک راگبي هستند و رقابت هاي يه مليتي (کشورهاي آفريقايي جنوبي، استراليا، نيوزلند) حضور دارند که به صورت دوره اي هر تيم 5 بار، بازي مي کند.در کشورهايي همچون فرانسه، انگليس، ايتاليا، نيوزيلند، ايرلند، اسکاتلند، استراليا، رشته هاي راگبي به صورت کاملاً حرفه اي برگزار مي شود. و مسابقات باشگاهي در اين کشورها همچون مسابقات فوتبال در سطح بسيار بالايي برگزار مي شود.

فرق فوتبال آمريکايي با راگبي

متأسفانه در کشور ما بسياري رشته ي راگبي را با فوتبال آمريکايي اشتباه گرفته و اين 2 رشته را يکسان مي دانند، در حالي که راگبي با فوتبال آمريکايي تفاوت هاي بسياري دارد. رشته ي فوتبال آمريکايي رشته ي بسيار خشن بوده که بازيکن اجازه ي ضربه زدن به بازيکن صاحب توپ و ساير بازيکنان را دارد. و حتي ضربه ي وارده بر يک بازيکن در فوتبال آمريکايي بالاي 2000Kgاست و به همين دليل بازيکنان فوتبال آمريکايي داراي حفاظ صورت و بدن مي باشند.

اين در حالي است که در ورزش راگبي ضربه ي وارده بر بازيکن در شديدترين حالت نزديک به 700Kgمي باشد. ورزشکاران اين رشته تنها داراي يک حفاظ ابري در زير پيراهن خود و در بعضي موارد کلاه مخصوص راگبي هستند و به اين دليل که ضربات و نحوه ي قوانين در راگبي به صورتي است که کمترين آسيب ديدگي در اين رشته صورت مي گيرد. بر خلاف فوتبال آمريکايي که بازيکن آزاد است به راحتي ضرباتي به سر بازيکن حريف وارد مي کند در راگبي در صورتي که بازيکن ضربه اي به سر بازيکن حريف، وارد سازد مستقيما از زمين اخراج مي شوند.

در فوتبال آمريکايي بازيکن مي تواند تمامي بازيکنان (بازيکن صاحب توپ و بازيکن آزاد) مورد هجوم قرار دهد اين در حالي است که در راگبي بازيکنان تنها مي توانند بازيکني را که صاحب توپ است، تکل (گرفتن بازيکن صاحب توپ با، دو دست و بر زمين انداختن آن بازيکن) نمايد.
زمانی که خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شد .پیرشدنت شروع میشود
=====
     
  
مرد

 
تراي Try:

گذاشتن توپ در محوطه اي (ترايدون) حريف، تراي محسوب مي شود. و 5 امتياز دارد

گذراندن توپ، با ضربه ي پا، از بالاي دروازه ي H مانند راگبي، در صورتي که در حين بازي باشد، 3 امتياز دارد و در صورتي که حريف خطايي صورت دهد و اعلام ضربه ي پنالتي گردد با ضربه ي کاشته به سمت دروازه ي راگبي صورت مي گيرد و در روش ديگر در صورتي است که تراي صورت گيرد و در اين صورت جايزه اي به نام Comrersionبه تيم داده مي شود که در محوطه هاي 22 متر کاشته شده و به سمت دروازه ي حريف وارد مي شود.

که در صورت به ثمر رسيدن 3 امتياز دارد، در طول مسابقه هر تيم سعي مي کند، توپ را با، پاس کاري و تکنيک هاي ويژه اي همچون راک، مول mol، لاي نوت، اسکرام، گل را به ثمر رساند.

راک: حرکت بازيکن با توپ به سمت حريف در صورت تک شدن؛ يا افتادن بازيکن به زمين، برخورد با بازيکن حريف و يا انداختن خود بازيکن به زمين که در اين صورت بازيکن صاحب توپ بايد توپ را به کنار و به سمت زمين خودي قرار داده تا بازيکنان حمايت کننده به او برسند و با قفل شدن بازيکنان 2 تيم راک تشکيل مي شود.

مول: در صورتي که بازيکن صاحب توپ به سمت بازيکن حريف حرکت کرده و با برخورد به بازيکن و با حمايت 2 يا 3 بازيکن هر تيمي، اقدام به اعمال فشار به سمت بازيکن حريف نمايد که در اين صورت بازيکنان حريف نيز مجبور به حمايت از هم تيمي خود مي باشند.

لاين اُت (خارج از خط)

در صورتي که توپ از منطقه ي اُت زمين خارج گردد «لاين اُت» تشکيل مي شود که در اين صورت بازيکنان هر 23 تيم و حداکثر 8 بازيکن از هر تيم پايه به صورت يک تونل در محوطه ي لاين اُت کنار هم و با فاصله قرار مي گيرند که در اين صورت و پس از پرتاب اُت توسط بازيکن تيمي که اُت به نفع آنها آغاز شد. (پرتاب توپ در وسط تونل دو تيم) که در اين حالت يکي از بازيکنان، توسط بازيکن کناري به بالا برده مي شود تا بتواند توپ را تصاحب کند و پس از آن بازي ادامه پيدا مي کند.
زمانی که خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شد .پیرشدنت شروع میشود
=====
     
  
مرد

 
اسکرام Scorm
در صورتي که توپ از دست بازيکن صاحب توپ بر زمين بيافتد و يا اينکه بازيکن صاحب توپ، توپ را به بازيکن ديگر پاس دهد که جلوتر از خود او قرار دارد اسکرام تشکيل مي گردد، در اسکرام 8 بازيکن قدرتي تيم با 8 بازيکن قدرتي تيم حريف درگير شد و با اعمال فشار به سمت هم، سعي در بر عقب نشاندن تيم حريف مي کنند، هر تيم با تکنيک هاي ذکر شده، توپ را به محوطه ي گل مي رساند و با قرار دادن توپ در منطقه ي ترايزون حريف «نفراتي» انجام مي دهد.

پاس کاري در راگبي حتما بايد به سمت عقب صورت گيرد. يعني به هيچ عنوان پاس رو به جلو وجود ندارد و در صورتي که بازيکن هر تيمي جلوتر از بازيکن صاحب توپ شروع به حرکت نمايد در موقعيت افسايد قرار دارد. بازيکنان براي تصاحب توپ حريف، سعي در تکل نمودن صاحب توپ و انداختن آن بازيکن روي زمين مي نمايند. البته در راگبي تکل تنها با 2 دست، و با ضربه اي که با شانه به شکم بازيکن حريف وارد مي گردد، انجام مي گيرد، و هر گونه دخالت پا در اين عمل موجب اخراج بازيکنان زمين مسابقه مي گردد. بازيکن که تکل شد و به زمين مي افتد يا بايد توپ را پاس دهد و يا توپ را (يعني توپ را بگذار کنارش) آزاد نگه دارد. و به هيچ عنوان نمي تواند پس از افتادن به زمين توپ را در ماليکت خود داشته باشد. در صورتي که بازيکن خطايي انجام دهد که کارت زرد دريافت کند 10 دقيقه به صورت موقت از زمين مسابقه اخراج مي گردد و تيم در اين مدت با يک بازيکن کمتر 8 بازي ادامه مي دهد.

و پس از زمان 10 دقيقه بازيکن به بازي برمي گردد و در صورت خطاي مجدد و دريافت کارت زرد دوم، از زمين مسابقه اخراج مي گردد کارت قرمز نيز در صورتي به بازيکن داده مي شود که خطاي شديد صورت گيرد، از 7 بازيکن ذخيزه ي هر تيم 5 بازيکن حق ورود به زمين را دارد در صورتي که بازيکني مصدوم گردد و به تأييد پزشک مسابقات برسد يک بازيکن جايگزين به مدت 10 دقيقه به جاي بازيکن مصدوم وارد بازي مي گردد. که بر آن تعويض پزشکي گفته مي شود و جزو 5 تعويض تيم به حساب نمي آيد. و در صورت عدم درمان بازيکن مصدوم در مدت 10 دقيقه بازيکن جايگزين به عنوان تعويض دائمي به حساب مي آيد.
زمانی که خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شد .پیرشدنت شروع میشود
=====
     
  
مرد

 
هزينه آموزش

هزينه ي آموزش راگبي از طريق هيئت يا مربي تعيين مي شود. که تقريبا 6000 تا 10000 تومان است.

در ايران به علت نبود اصل وسايل راگبي از لباس فوتبال استفاده مي شود! و خود بازيکنان با استفاده از ابر براي خود در زير لباس حفاظي مي سازند.

محاسن راگبي

در اين رشته علاوه بر قواي جسماني به تفکر، خلاقيت نياز است در راگبي هم بازيکن قدرتي و هم بازيکن سرعتي مي توانند فعاليت کند زيرا هر پست راگبي خصوصيات خاصي دارد که بازيکنان با تمام ويژگي ها مي توانند در آن فعاليت کنند.

آسيب ديدگي ها

همچون ساير رشته ها آسيب هايي وجود دارد که در بسياري از موارد قابل يپشگيري مي باشد. از آسيب هاي شايع در راگبي مي توان بر آسيب ديدگي قفسه سينه و شکم اشاره کرد.

تغذيه ورزشکاران راگبي

مصرف پروتئين، کربوهيدرات و برخي مکمل هاي مجاز ورزشي مي تواند به ورزشکاران بيشتر خدمت کند.

راگبي در ايران

اين رشته در اين سال 1320 وسط انگليسي ها وارد شد ولي مدت زيادي دوام نياورد تا اينکه در سال 1375 آقاي علي اعرابي يکي از بهترين بازيکنان و مربيان راگبي به همراه بعضي از بازيکنان اين رشته را در ايران احيا کرد در ابتدا مشکلات بي شماري در سر راه کساني که راگبي را شروع کردند وجود داشت.

مسابقات راگبي در ايران طي چندين سال به صورت قهرمانان کشور برگزار مي شد و تا اينکه در 2 سال گذشته و در المپياد ايرانيان دور دوم و سوم، رشته ي راگبي وارد مسابقات شده ولي به دليل عدم سرمايه گذاري بخش خصوصي موفقيت آميز نبود، راگبي در ايران فاصله ي زيادي با ساير کشورها دارد و متأسفانه برنامه ريزي در اين رشته به صورت کامل و مناسب انجام نمي گيرد و نيازمند حمايت مالي فدراسيون و بخش خصوصي از اين رشته است.
زمانی که خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شد .پیرشدنت شروع میشود
=====
     
  
مرد

 
Rugby | راگبی
زمانی که خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شد .پیرشدنت شروع میشود
=====
     
  
مرد

 
Rugby | راگبی
زمانی که خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شد .پیرشدنت شروع میشود
=====
     
  
صفحه  صفحه 2 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
ورزش
ورزش

Rugby | راگبی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA