انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 1 از 10:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین »

Wrestling | كشتى


مرد

 
درود
درخواست ايجاد تاپيكى با عنوان "كشتى" رو تو بخش ورزش داشتم
با تشكر

روزگار غریبی ست نازنین ...
     
  
مرد

 

تاريخچه كشتى

ورزش کشتی یکی از با سابقه ترین رشته های ورزشی است که در نزد ملل گیتی از دوران باستان به شکل های مختلف برگزار می شده و تقریباً در هیچ ایل و قبیله و روستا و شهری نیست که این ورزش برای مردم آشنا نباشد . با اطمینان می توان گفت که زور آزمایی و کشتی گرفتن از دورانهای نخستین ظهور انسان بر روی کره زمین مورد توجه بوده و در اوغات فراقت یا در جنگها و نزاعها به شکلی طبیعی و غریزی اجرا می شده است .
انسان شاید نخستین درس راه و رسم کشتی گرفتن و زورآزمایی کردن را از حیوانات آموخته باشد . وقتی انسان نخستین دریافت که به کمک قدرت بدنی و زور بازوی خود میتواند بهتر بر حریفان و حیوانات مهاجم چیره شود بیشتر به اهمیت کشتی پی برد . بنابراین بخشی از اوغات فراغت انسانهای اولیه با کشتی گرفتن سپری می شد تا مهارت و آمادگی لازم را در این فن پیدا کنند و در وقت نیاز بکار ببرند .
کشتی در طول تاریخ
بسیاری از کتیبه هایی که از روزگاران قدیم و در حدود پنج هزار سال پیش به جای مانده و توسط باستان شناسان کشف شده است ثابت میکند که کشتی در میان مصریان و آشوریان رواج بسیار داشته و دارای قاعده و مقررات مخصوصی بوده است .
از بین النهرین و مصر فنون کشتی به مناطق دور و نزدیک آسیاو روم و یونان راه پیدا کرد و در هر جا گسترش و تکامل بیشتری یافت . مربیان کشتی در یونان باستان مراحل اجرای هر فن کشتی را به صورت چند نقاشی در حالات مختلف بر روی صفحات کاغذ پاپیروس نقاشی می کردند وبه کمک آنها شاگردان خود را تعلیم می دادند .
با رواج کشتی در یونان مسابقات مربوط به آن نیز از سال 704 قبل از میلاد به مواد پنجگانه بازیهای المپیک باستان افزوده شد . مسابقات پنجگانه در بازیهای المپیک یونان باستان که پنتاتلون گفته می شد عبارت بود از دویدن – پریدن – پرتاب نیزه – پرتاب دیسک و کشتی گرفتن .
قوانین اولیه کشتی در یونان باستان چنین بود که هر کسی سه بار زمین بخورد مغلوب به حساب می آید . ولی در بیشتر کشتیهای باستانی رسم بر این بود که اگر هر قسمت از بدن البته به جز کف پاها با زمین تماس پیدا کند آن کشتی گیر بازنده اعلام شود .
از مشهورترین پهلوانان و کشتی گیران یونان در قرن ششم پیش از میلاد پهلوانی بود به نام میلواز اهالی کروتون . در 6 دوره پیاپی از بازیهای المپیک به مقام قهرمانی رسید و در 32 مسابقه بزرگ پهلوانی هم حریفان خود را شکست داد تا بلند آوازه ترین کشتی گیر زمان خود باشد .
در قاره پهناور آسیا ورزش کشتی در میان قبایل و ایلات و عشایر همواره رایج بوده و محبوبیت بسیار داشته است اما رواج این ورزش در مغولستان – ژاپن – ایران و هندوستان بیشتر از دیگر مناطق آسیا بوده و هنوز هم هست .
کشتی در ایران
در ایران قدیم کشتی گرفتن و زور آزمایی کردن اهمیت بسیار داشته است و این ورزش در زندگی و سنتهای ما ایرانیان به قدری ریشه دوانده که تبدیل به یک ورزش ملی شده است .
درباره کلمه کشتی باید گفت که زرتشتیان و پارسیان باستان هنگام غروب آفتاب بندی به کمر خود می بستند و در برابر کانون آتش به دعا خواندن می پرداختند . آن کمربند کستی نامیده می شد و کشتی گرفتن هم از این کلمه آمده به معنی کمر یکدیگر را گرفتن . البته واژه کستی هم در طی زمان تبدیل به کشتی شده است و امروزه برای نامیدن این ورزش که زورگری و زور آزمایی است به کار میرود .
تاریخ پهلوانی ایران سرشار از نامهای آشنایی است که قدرت بدنی و نیروی خود را در راه مبارزه با بی عدالتی و دفاع از مظلومان بکار برده اند . از پهلوانان قدیم پوریای ولی – عبدالرزاق – مفرد قلندر – فیله همدانی – شمس محمد – محمد مالانی و یوسف ساوی شهرت و محبوبیت بیشتر دارند و از پهلوانان دوره معاصر میتوان به نامهای مشهوری همچون ابراهیم یزدی – اکبر خراسانی – حاج محمد صادق بلور فروش و حاج سید حسن رزاز اشاره کرد .

روزگار غریبی ست نازنین ...
     
  
مرد

 


نام


نام کشتی از کمربندی به نام کُستی گرفته شده که پارسیان و زرتشتیان هنگام غروب آفتاب به کمر خود می‌بستند و در برابر کانون آتش به دعا خواندن می‌پرداختند. کشتی گرفتن به معنی کمر یکدیگر را گرفتن است. اصل آن در زبان پهلوی ، کُستیک و در زبان فارسی دری گُشتی خوانده می‌شود.
این کمربند که زرتشتیان آن را «بندرین» نیز می‌نامند، کمربندی است با ۷۲ نخ که از پشم گوسفند توسط زن موبدی بافته می‌شود. ۷۲ به شش رشته تقسیم می‌گردد و هر دسته دوازه نخ دارد که هفتاد و دو اشاره دارد به هفتاد و دو فصل یسنا (یکی از بخش‌های اوستا ) و دوازده به دوازدهماه سال و شش اشاره دارد به شش گاهنبار (حبش‌های دینی سال). کستی را سه بار برکمر می بستند که یادآور سه اصل زرتشت یعنی «گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک» بود.

کشتی در ایران

کشتی و ورزش باستانی در دوران صفویه و زندیه رونق زیادی در ایران یافت به طوری که در هر شهر صدها پهلوان بنام وجود داشت. دردوران قاجاریه علاقه به این ورزش چنان زیاد شد که در دوران ناصرالدینشاه شخصی به نام «صاحب الدوله» مأمور توسعه ورزش کشتی شد و در تمامی روزهای تعطیل پهلوانان در میادین شهر به کشتی گرفتن می‌پرداختند. مسابقات کشتی پهلوانی برای انتخاب پهلوان پایتخت از همین ایام آغاز شدو بعدها به صورت یک سنت جاری همه‌ساله درآمد. محمدصادق بلورفروش، ابراهیم یزدی معروف به یزدی بزرگ، پهلوان اکبر خراسانی، حسین یوزباشی، سید حسن رزاز، سید اسماعیل کالسکه‌ ساز از کشتی‌گیران و پهلوانان معروف آن زمان بودند.
از زمان رضا شاه زورخانه با فرهنگ جدید رونق بیشتری گرفت و در کنار زورخانه‌ها، باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها هم شکل گرفتند. از سال ۱۳۱۸ با مطرح شدن مقررات بین‌المللی کشتی، تغییر و تحولاتی در شیوه کشتی گرفتن و طرز لباس پوشیدن کشتی‌گیران پدید آمد.

روزگار غریبی ست نازنین ...
     
  ویرایش شده توسط: مدیر   
مرد

 



كشتى آزاد

کشتی آزاد یکی از روش‌های کشتی گرفتن است که در سراسر دنیا تمرین می‌شود و به همراه کشتی فرنگی یکی از دو سبک کشتی است که در بازی‌های المپیک برگزار می‌شود. منشأ اصلی کشتی آزاد در کشتی کَچ اَزکَچ کَن و کشتی کچ است که در سدهٔ ۱۹ میلادی در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا توسعه یافت و یکی از سرگرمی‌های جذاب و مردمی در جشن‌ها به شمار می‌رفت. قوانین کشتی آزاد هنوز هم تقریباً مشابه کشتی کچ استبا کمی محدودیت برای انجام بعضی حرکات خطرناک.
در کشتی آزاد همچون کشتی کچ و کشتی فرنگی هدف اصلی چسباندن شانه حریف بر تشک است که به پیروزی فوری (ضربه فنی) منجر می‌شود و برخلاف کشتی فرنگی کشتی‌گیران اجازه گرفتن پای حریف و استفاده از پای خود را دارند.
مسابقات کشتی آزاد از المپیک ۱۹۰۴ وارد المپیک شد و از المپیک ۲۰۰۴ رقابت‌های این رشته در بخش زنان نیز برگزار می‌شود.

قوانین

بر اساس مقررات بین‌المللی هرگونه گرفتن، ضربه زدن و پرتاب کردن ملایم حریف مجاز است.اما هر نوع گرفتنی که زندگی یا سلامتی اعضای حریف را به خطر بیندازد مانند گرفتن گلو ممنوع است. همچنین استفاده از لگد، مشت، کله زدن و گرفتن دوبنده ممنوع است. نقض قانون منجر به گرفتن اخطار به کشتی‌گیر می‌شود و سه اخطار کشتی‌گیر را از ادامه مسابقه محروم می‌کند. در هنگام نقض شدید مقررات کشتی‌گیر را می‌توان بی‌درنگ از مسابقه اخراج کرد.
مسابقات می‌بایست روی تشک کشتی که حداقل 10 متر قطر دارد برگزار شود.

اوزان

دسته‌های وزنی کشتی آزاد و فرنگی یکسان است و تاکنون چندین بار تغییر کرده‌است. از سال ۲۰۰۲ به این سو رقابت‌های کشتی فرنگی [و آزاد] در رده سنی بزرگسالان در هفت وزن ِ ۵۵ کیلوگرم، ۶۰ کیلوگرم، ۶۶ کیلوگرم، ۷۴ کیلوگرم، ۸۴ کیلوگرم، ۹۶ کیلوگرم، ۱۲۰ کیلوگرم برگزار می‌شود. در ردهٔ نونهالان (۱۴ و ۱۵ سال) در دهوزن از ۲۹ تا ۸۵ کیلو.

روزگار غریبی ست نازنین ...
     
  ویرایش شده توسط: مدیر   
مرد

 

كشتى فرنگى


کشتی فرنگی یکی از سبک‌های ورزش کشتی است که در سدهٔ ۱۹میلادی در فرانسه ابداع شد و هرچند نام گِرِکو-رومن (یونانی-رومی) برای آن برگزیده شد، اما پیش از آن تمرین نمی‌شد، چراکه کشتی یونانی‌ها و رومی‌های قدیم بیشتر به کشتی آزاد شباهت داشت.

قوانین

در کشتی فرنگی استفاده از پا برای به زمین زدن حریف و گرفتن پائین کمر ممنوع است و بقیه مقررات آن مشابه کشتی آزاد دیگر سبک المپیکی کشتی است. این رشته در تمام ادوار المپیک به جز المپیک ۱۹۰۰ پاریس و المپیک ۱۹۰۴ لس آنجلس برگزار شده‌است.

اوزان

دسته‌های وزنی کشتی آزاد و فرنگی یکسان است و تاکنون چندین بار تغییر کرده‌است. از سال ۲۰۰۲ به این سو رقابت‌های کشتی فرنگی [و آزاد] در ردهٔ سنی بزرگسالان در هفت وزن ِ ۵۵ کیلوگرم، ۶۰ کیلوگرم، ۶۶ کیلوگرم، ۷۴ کیلوگرم، ۸۴ کیلوگرم، ۹۶ کیلوگرم، ۱۲۰ کیلوگرم برگزار می‌شود. در ردهٔ نونهالان (۱۴ و ۱۵ سال) در ده وزن از ۲۹ تا ۸۵ کیلو، در ردهٔ نوجوانان (۱۶ و ۱۷ سال) در ده وزن از ۳۹ تا ۱۰۰ کیلو و در جوانان (۱۸تا ۲۰ سال) در ۸ وزن از ۴۶ تا ۱۲۰ کیلوگرم برگزار می‌شود.

روزگار غریبی ست نازنین ...
     
  ویرایش شده توسط: مدیر   
مرد

 
جام جم آنلاین: داستان دنباله‌دار تعلیق رشته‌های مختلف ورزش کشورمان دیروز با علنی شدن دومین نامه تهدید آمیز فدراسیون جهانی کشتی وارد فاز جدیدی شد.
اگر تا امروز صحبت از تعلیق فدراسیون‌هایی چون تیراندازی با کمان، قایقرانی، دوچرخه‌سواری و شنا بود شاید به جهت این‌ که این فدراسیون‌ها حتی در سطح آسیا هم به زحمت شانس مدال آوری دارند، وزارت ورزش و جوانان هم به صورت جدی پیگیر برطرف شدن این مشکل نبود، با وجود این فدراسیون کشتی که ظاهرا پیش ازاین نیز نامه تهدید آمیز تعلیق خود را از فیلا دریافت کرده بود، دیروز از دریافت دومین نامه فدراسیون جهانی کشتی و ارجاع آن به وزارت ورزش خبر داد تا شاید بارسیدن دایره خطر تعلیق به تشک کشتی، این موضوع بیش از اینها ساده انگاشته نشود.

روزگار غریبی ست نازنین ...
     
  
مرد

 
توپ در زمین وزارت
در این رابطه دیروز حجت‌الله خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی اظهارداشت: چند وقت پیش نامه‌ای از سوی مارتینتی رییس فیلا برای ما ارسال شد که اساسنامه خود را برایشان بفرستیم. بعد از ارسال اساسنامه، فیلا دوباره نامه‌ای فرستاد و خواستار اصلاح چند بند اساسنامه شد، ما هم طبق روال قانونی این متن را به وزارت ورزش و جوانان منعکس کردیم.
وی افزود: در شرایطی که فیلا تا دیروز (شنبه) برای این مهم به ما مهلت داده بود، روز چهارشنبه فیلا یک نامه دیگر برای ما فرستاد و اعلام کرد اگر تکلیف را مشخص نکنیم، تصمیمات دیگری خواهند گرفت.
خطیب ادامه داد: بلافاصله در همان روز (چهارشنبه) این نامه را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردم و از طرفی از فیلا خواستم به ما فرصت دهد تا مسیر قانونی اصلاح اساسنامه را طی کنیم و خوشبختانه ازطرف فیلا نامه‌ای آمد که تا پایان آذر ماه به ما مهلت دادند. به هر حال فدراسیون کشتی کار خودرا انجام داده است و طبیعتا وزارت ورزش و جوانان یا باید سریعا تصمیم بگیرد و اقدام کند یا اصلاح اساسنامه را بر عهده خود ما بگذارد تا زمان را از دست ندهیم.
خطیب یادآور شد: این مساله فقط برای فدراسیون ما نیست و در اساسنامه همه فدراسیون‌ها باید تغییراتی ایجاد شود و امیدواریم وزارت ورزش و جوانان در این باره سریع‌تر اقدام کند و اساسنامه جدید را اعلام کند.
****
اشاره خطیب به اساسنامه ارسالی از سوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها به کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های جهانی استکه پیش از این بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک از آن خبر داده بود. اساسنامه‌هایی که به ظاهر اصلاحاتی روی آنها صورت گرفته، اما بازهم به تایید مراجع بین‌المللی نرسیده است.

روزگار غریبی ست نازنین ...
     
  ویرایش شده توسط: مدیر   
مرد

 
کمیته اصلاح اساسنامه یا رایزنی؟
اما چندی پیش و به دنبال درخواست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، نشست اضطراری این هیات با محمد عباسی وزیر ورزش و معاونانش که پیرامون همین موضوع تشکیل شده بود، منجر به تشکیل کمیته شش نفره‌ای مرکب از حمید سجادی، مرتضی فلاح و عبدالرضا ساور از وزارت ورزش و محمود خسروی وفا، مهدی قدمی و شاهرخ شهنازی از کمیته ملی المپیک شد. کمیته‌ای که در بدو تشکیل آن گمان این بود که هدف اصلی‌اش اصلاح اساسنامه فدراسیون‌هاست و به‌طور طبیعی به صورت جدی در این رابطه وارد عمل خواهد شد، اما با وجود این‌که حدود یک ماه از تشکیل این کمیسیون گذشته است، این شش نفر تنها یک نشست برگزار کرده و دومین نشست آنها که قرار بود دیروز برگزار شود، به امروز موکول شد.
این در حالی است که محمد عباسی، وزیر ورزش هفته گذشته به صراحت اعلام کرد، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی هیچ تغییری نخواهد کرد و به نظر می‌رسد این کمیسیون اساسا به سمت و سوی اصلاح اساسنامه‌ها حرکت نکرده و وظیفه رایزنی و لابی با مجامع بین‌المللی ورزش را بر عهده گرفته است.

روزگار غریبی ست نازنین ...
     
  
مرد

 
مهر علیزاده: نباید کوتاه بیاییم
در حالی که وزارت ورزش بارها تاکید کرده تغییر و تحول در راس فدراسیون‌های ورزشی طبق قوانین داخلی کشورمان صورت گرفته و این وزارتخانه هیچ کار غیر قانونی انجام نداده است، محسن مهرعلیزاده رییس اسبق سازمان تربیت بدنی هم در این باره با تائید موضع وزارت ورزش به جام‌جم گفت: معتقدم که از ابتدا نباید به سمت و سویی حرکت می‌کردیم که پای فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک به اینبحث باز می‌شد. چرا که قانون اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی سال‌هاست در ورزش ایران اجرا می‌شود و اگر وزارت ورزش با تدبیر در این رابطه حرکت می‌کرد، چنین مشکلی پیش نمی‌آمد.
وی در عین حال تصریح کرد: به هر ترتیب این مشکل در حال حاضر به وجود آمده و به نظر من در این برهه بهترین راهکار همان رایزنی است و ما نباید اجازه دخالت خارجی‌ها را در قوانین داخلی کشورمان بدهیم همچنان‌ که همه کشورهای دنیا قوانین خاص خودشانرا دارند، ماهم قوانین خودمان را داریم، مجامع جهانی باید بدانند اینجا کشور بزرگ و قدرتمند ایران است و یک جاهایی آنها باید کوتاه بیایند.

روزگار غریبی ست نازنین ...
     
  
زن

 

نامه تهدیدآمیز فیلا به ایران

فیلا در نامه‌ای از فدراسیون کشتی ایران خواسته اساسنامه‌ای که بر پایه اساسنامه فیلا و المپیک است را برایشان بفرستد.
به گزارش فان مهر به نقل ازفارس،‌ پس از ارسال نامه‌های تهدیدآمیز مختلف از سوی فدراسیون‌های جهانی به دلیل برکناری‌های صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان، حالا نامه‌ تازه‌ای به وزارتخانه ارسال شده است که حکایت از تعلیق کشتی ایران دارد.

فدراسیون جهانی کشتی در تازه‌ترین نامه خود به ایران با ارسال نامه‌ای تهدیدآمیز به وزارت ورزش و جوانان که به هیچ عنوان لحنی دوستانه ندارد کشتی ایران را تهدید به تعلیق کرده است.

متن نامه فیلا به شرح زیر است:

در پی نامه رافائل مارتینتی، رییس فدراسیون در تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۲ و با توجه به اساسنامه فدراسیون کشتی ایران (که پیوست این ایمیل می‌باشد)، محترمانه از شما می‌خواهیم کپی این اساسنامه که با قوانین فیلا و المپیک هم‌خوانی داشته باشد را برای ما بفرستید.

عدم انجام این کار به معنای آن خواهد بود که فدراسیون کشور شما با اساسنامه فیلا و المپیک به هیچ وجه هماهنگی ندارد.

با سپاس

مایکل داسون
     
  
صفحه  صفحه 1 از 10:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین » 
ورزش
ورزش

Wrestling | كشتى

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA