انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 1 از 3:  1  2  3  پسین »

آیا اقتصاد مال خر است ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


مرد

 



بنازم بهت خمینی با این حرفت تئورسین های اقتصاد مثل :

آدام اسمیت
فرانسیس اجورث
استوارت میل
کارل مارکس
پل سوئیزی
جان مینارد کینز
میلتون فریدمن

همه شدن خر


منبع رو میزارم قضاوت باشما :

منبع جمله "اقتصاد برای خر است" آیت الله خمینی

در نقل قول هایی که در جمع های عمومی و یا دراینترنت از حرف های آقای خمینی میشود، گاهاً پیش می آید که جمله ای دقیق نقل نمی شود و یا همه آن را میگویند اما کسی نمیداند که منبعش چیست. از آن جمله است نقل قول مشهور " اقتصاد برای خر است" آقای خمینی. آقای خمینی اطلاع کمی از اقتصاد داشت. البته این به تنهایی عیب نیست. آدم های زیادی هستند که از اقتصاد چیزی نمیدانند، اما خوب از بخت بد انقلاب ایران سکان دست کسی افتاد که خودش که از اقتصاد نمیدانست هیچ، به اقتصاد و تئوریسین های اقتصادی هم حمله میکرد که به چه حقی اقتصاد مطرح می شود و رشته ای که نمودش "خربزه و شکم و کاه و الاغ" است ، بر "اسلام و مسلمین" ارجحیت پیدا میکند. این سخنان آقای خمینی است که در اولین سالگرد اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان خط امام ایراد شده است:" این جوان‌های ما رفتند، ریختند و اعضای آن‌جا را گرفتند و هیچ آسمان به زمین نیامد... این خدمت بود. شما الآن یکسال است این جاسوس‌ها را در آنجا حبس کردید و خبری نشد... الان ما را حصر اقتصادی کردند چه شد؟ مثلا ما کجایمان گیر کرده است؟... آن چیزی که برای ما ارزش دارد اسلام است. .. ما برای شکممان قیام نکردیم... ما از انزوا نمی‌ترسیم. استقبال هم می‌کنیم. اما ما منزوی نیستیم. شما خیال می‌کنید ما منزوی هستیم."[1] "برای شکممان قیام نکردیم، برای اسلام قیام کردیم." با این گفته آیت الله، آن اظهار نظر اقتصادی-رویایی چندان غیرمنتظره نیست:"دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن میسازیم، آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم.دلخوش به این مقدار نباشید."[2] اما برگردیم سر همان جمله جاودانه. آیت الله خمینی در در جمع کارکنان پخش رادیو بود که "اقتصاد برای خر است"، را حواله مخالفان میکند: "من نمیتوانم تصور کنم، هیچ عاقلی نمیتواند تصور کند که بگویند ما خون هایمان را دادیم که خربزه ارزان بشود، ما جوانهایمان را دادیم که خانه ارزان بشود، این منطق باطلی است که شاید کسانی انداخته باشند، مغرض ها انداخته باشند، توی دهن های مردم که بگویند ما خون دادیم که مثلا کشاورزی مان چه بشود. آدم خودش را به کشتن نمیدهد که کشاورزی اش چه بشود.همه دیدید که تمام قشرها ، خانم ها ریختند توی خیابان ها ، جوان ها ریختند توی خیابان ها،در پشت بام ها در کوچه و برزن و همه جا، فریادشان این بود که اسلام میخواهیم، برای اسلام است که انسان میتواند جانش را بدهد، اولیا ما هم برای اسلام جان دادند نه برای اقتصاد، اقتصاد قابل این نیست. آن هایی که دم از اقتصاد می زنند و زیربنای همه چیز را اقتصاد میدانند از باب اینکه انسان را نمیدانند یعنی چه، خیال میکنند انسان یک حیوانی است که همان خورد و خوراک است. منتها خورد و خوراک این حیوان با حیوانات دیگر یک فرقی دارد. این چلوکباب میخورد، او کاه میخورد.اما هر دو حیوانند، اینهایی که زیربنای همه چیز را اقتصاد میدانند، اینها انسان را حیوان میدانند. حیوان هم همه چیزش فدای اقتصادش است.زیر بنای همه چیزش، الاغ هم زیر بنای همه چیزش اقتصادش است."[3] جمله اولین رئیس جمهور در 15 مهر 59 نشان از تفاوت سلایقی داشت که در آخر به تقابل در بالاترین سطح نظام کشید:"چه ضربه کشنده‌ای به انقلاب اسلامی ما زدند و چگونه زیباترین انقلاب را به بدترین شکل‌ها در آوردند و به جهان عرضه کردند،آنهایی که با این عنوان که ما برای اقتصاد، انقلاب نکردیم عملا زمینه فعالیت‌های سازنده و تولیدی را از بین بردند.آنهایی که چهره زیبای انقلاب ما را لجن آلود کردند."[4]
[1]- سخنرانی در جمع دانشجویان پیرو خط امام، سروش، شماره 75، 17آبان 59، صص6-8

قضاوت با شما !
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
در چند هفته گذشته که التهاب بازار ارز و طلا، مستقل از دلایل آن ، گوشه ای از وضعیت ایران با ارزش پول ملی پایین را نشان داد و البته ثابت کرد که مردم اصلا آمادگی این وضعیت و از آن بالاتر آینده نزدیک ایران بدون نفت را ندارند. بالا بودن ارزش پول ملی به خودی خود دشمن تولید و صادرات است و دوست واردات . ۱۰-۱۵ سال قبل با استفاده ازهمین حربه آمریکا اقتصاد ژاپن را با بالابردن ارزش ین زمین‌گیر کرد ولی زورش به چین برای بالا بردن ارزش یوان نمی‌رسد. خود آمریکا هر وقت دچار رکود می‌شود با پایین آوردن ارزش دلار خود به اقتصادش رونق می دهد و سایر کشورها را تشویق به خرید خدمت و کالای آمریکایی می‌کند.


موضوع یاد شده از بدیهی‌ترین اصول علم اقتصاد است، همان علمی که رییس جمهور ایران آن را نه علم بلکه ابزاری غربی برای به بند کشیدن ملتهای دیگر و رهبر فقید انقلاب مال خر می‌دانست. برای نویسنده دلیل گفتن این جمله از سوی ایشان همیشه جای سئوال بود ولی وقتی با سایرهموطنان در ارتباط با اقتصاد ایده‌آلی که در ذهن دارند و دیدی که به اقتصادهای غربی دارند صحبت می‌کند، جواب خود را می‌گیرد:


فقط خرها از صبح تا شب مثل خر کار می‌کنند


فقط خرها این همه مالیات می‌دهند


فقط خرها درآمد خود را داوطلبانه اظهار می‌کنند و نصف آن را مالیات می‌دهند


فقط خرها کمک دولتی را اگر نیاز هم ندارند ، نمی‌گیرند


فقط خرها برای دیدن فیلم و خواندن کتاب پول ( آنهم آنقدر زیاد!)می دهند و کپی نمی‌گیرند


فقط خرها پول خود برای تحقیق و توسعه (باد هوا!) خرج می کنند و فقط زمین و ملک نمی‌خرند


فقط خرها کار داوطلبانه می‌کنند


فقط خرها از شفافیت اطلاعات استقبال می‌کنند و چراغ خاموش حرکت نمی‌کنند


فقط خرها درهای کشور را باز می‌کنند و به جای انحصار و کسب پول سرشار برای خود رقیب درست می‌کنند


فقط خرها پول راحت دلالی و نزول خواری را رها کرده دنبال کشاورزی و تولید و دانش و فن می‌روند


فقط خرها کلی پول برای ثبت اختراع می‌دهند یا عمر خود را برای نوشتن کتاب حرام می‌کنند


فقط خرها به کارآفرین ها پول با تضمین دولتی می‌دهند که از هر ۱۰ مورد شاید یکی بگیرد


فقط خرها در بورس سهام شرکت‌هایی که فقط یک سایت و بدون زمین و ساختمان و سرمایه نقدی هستند می‌خرند


فقط خرها وقتی منابع کشورشان را می‌فروشند آن را خرج سوبسید و یارانه نمی‌کنند. مگه پدران ما برایمان گذاشتند تا ما فکر بعدی ها باشیم؟


فقط خرها پروژه‌های بلند مدت دارند . فردا کی مرده است که زنده؟


و ....


اگر خرها این کارها را می‌کنند ، پس اقتصاد هم مال خر است و بس
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
البته ناگفته نمونه که همچین حرفی از دهان خمینی در نیومده و متن اون سخنرانی اینه که در زیر مینویسم


هیچ من نمی توانم تصور کنم و هیچ عاقلی نمی‌تواند تصور کند که بگویند ما خونهایمان را دادیم که خربزه ارزان بشود! ما جوانهایمان را دادیم که خانه ارزان بشود. هیچ عاقلی جوانش را نمی‌دهد که خانه ارزان گیرش بیاید. مردم همه چیزشان را برای جوانهاشان می‌خواهند ... آدم، اقتصاد را برای خودش می‌خواهد؛ خودش را به کشتن بدهد که اقتصادش درست بشود؟! این معقول نیست. یا جوانهایشان را به کشتن بدهند که نان ارزان گیرش بیاید؟! این یک چیز معقولی نیست. ...آنهایی که دم از اقتصاد می‌زنند و زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند از باب اینکه انسان را نمی‌دانند یعنی چه، خیال می‌کنند که انسان هم یک حیوانی است که همان خورد و خوراک است! منتها خورد و خوراک این حیوان با حیوانات دیگر یک فرقی دارد. این چلوکباب می‌خورد؛ او کاه می‌خورد؛ اما هر دو حیوانند. اینهایی که زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند اینها انسان را حیوان می‌دانند. حیوان هم همه چیزش فدای اقتصادش است. زیربنای همه چیزش [است‌] الاغ هم زیربنای همه چیزش اقتصادش است. اینها انسان را نشناختند اصلاً که چه هست.

استنباط با خودتون

رفسنجانی: سی و سه سال طول کشید تا معنی حرف امام را بفهمیم که اقتصاد مال خر است!


برگرفته از دفتر خاطرات رفسنجانی:

امام راحل فرمودند «اقتصاد مال خر است.» اما ما هیچکدام نمیفهمیدیم منظور ایشان چیست. چند بار هم خودم پرسیدم از امام، اما ایشان جوابی نداد و گفت روزی خودت متوجه خواهی شد. امروز، بعد از سی و سه سال، تازه متوجه شدیم امام با بصیرت منظورش چه بوده، آن هم از طریق یک نفر ضد انقلاب. دیشب داشتم طبق معمول سایت ضد انقلابی بالاترین را مرور میکردم که دیدم یک جایی نوشته بود «اینکه خمینی گفت اقتصاد مال خر است یعنی من خودم تمام شئونات کشور را به گل مینشونم، اما اقتصاد مال خامنه ایه، میذارم تا اون ترتیبش رو بده.»

البته ایران بعد انقلاب اقتصاد اصلا نداره که حالا بخوتد مال کسی باشه

اقتصادی که در اون فکر ارزشی نداره ... مالکیت معنوی وجود نداره و همون خمینی گفته کپی رایت رو قبول نداره و ما شدیم کپی کار و کپی ساز و کپی استفاده کن
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
علائم ورشکستگی را پی می گیریم :



آقای کاظمی وزير رفاه‌ و تامين‌ اجتماعي‌ اعلام نمود که در آمد سرانه در ایران 1500 دلار است . اگر این رقم را واقعی تصور کنیم در آمد سرانه در ماه می شود 112 هزار تومان در ماه .با این آمار یعنی فقیری در کشور وجود ندارد و یک خانوار 4 نفره می تواند به راحتی زندگی کند . نکته مهم این است که بنا به قول مسئولین نظام 80 در صد سرمایه ها و در آمدها در دست 20 در صد از مردم می باشد و 70 در صد از سرمایه های آن 20 در صد در اختیار 5 در صد از افراد نزدیک به بیت رهبری و یا در درون مافیای مالی نظامی رژیم قرار گرفته اند بدین صورت است که در آمد بیش از حد ،بخش کوچکی از جامعه به پای اکثریت فقیر جامعه نیز مورد محاسبه قرار می گیرد .و برای چند میلیون خانوار چهار نفره در آمد 1500 دلار درست است نه در آمد هر نفر . یکی از نشانه های فقیر شدن مردم از هر حیص مسئله وابستگی کالاهای مصرفی از خارج است . بدین خاطر بایستی خاطر نشان کنم که ،

بر خلاف آن دسته از مردمی که رژیم ایران را مستقل می بینند باید بگویم که استقلال در بعد اقتصادی یعنی کوشش در جهت عدم وابستگی و بالا بردن سصط تولید داخلی و رشد و توسعه دانش و فن و رشد اشتغال و ... در دولت احمدی نژاد عدم وابستگی یک امر غیر قابل تصور است . ارزش واردات كشور از 1/18 ميليارد دلار در سال 1380 به بيش از 39 ميليارد دلار در سال 1384 رسيده است . اين حجم عظيم واردات که در سال 85 رو به افزایش نهاده است فقط در سايهء افزايش درآمدهاي نفتي ممكن گردیده است. این شتاب در رشد واردات نتیجه ای بجز ویران کردن تولید داخلی نخواهد داشت و پیامدش تورم بیش از حد خواهد بود .

دخالت دولت در امر اقتصاد از زمان رژیم گذشته یعنی شاه امری بدیهی بوده است و با این کار دست خودیها برای بستن قراردادهای بزرگ همیشه باز بوده است . مثلا موسسه هریتیچ اعلام نموده است که : دولت ایران طی سال‌های 2003 تا 2006 بالاترین سطح مداخله در اقتصاد را در میان نزدیک به 160 کشور جهان داشته است. هریتیج علت شاخص بالای مداخله دولت ایران در اقتصاد را سهم 14 درصدی مصارف دولت از تولید ناخالص داخلی ایران می‌داند. همچنین ایران بیش از 50 درصد کل درآمدهای خود را از شرکت‌های دولتی و وابسته‌ به دولت و همینطور مستغلات وابسته به دولت تامین می‌کند.

افزون بر این، بخش‌های اصلی اقتصادی همچون نفت و گاز، حمل و نقل، ارتباطات، صنایع، بانکداری و امور مالی، همچنان تحت کنترل دولت و شرکت‌های تابعه آن قرار دارند.

بی دلیل نیست که این موسسه به این نتیجه رسیده است . زیرا دولت ایران به طور مستقیم بیش از 500 شرکت را تحت تملک دارد و بیش از 1000 شرکت نیمه‌دولتی نیز در اقتصاد ایران وجود دارند. همچنین آمارها و ارقام اقتصادی مربوط به فعالیت‌های اقتصادی دولت ایران کاملا شفاف نیست و مثلا میزان فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های تابعه‌ای موسوم به بنیادها و توابع آنها گیچگاه شفاف نبوده و نیستند .

در رابطه با برداشت دولت از حساب ذخیره ارزی باید بگویم که :

طی سال‌های 1379 تا پایان سال 1384 بیش از 9/49میلیارد دلار از درآمدهای مازاد نفتی به حساب ذخیره ارزی واریز شد که بیش از 7/26میلیارد دلار آن صرف مصارف دولتی گردیده است .

سهم بخش خصوصی از تسهیلات اعطایی حساب ذخیره ارزی تا پایان سال 1384 بالغ بر 6میلیارد و 80میلیون دلار بوده است. بدین ترتیب برداشت‌های دولت از حساب ذخیره ارزی 4/4برابر سهم بخش خصوصی بوده است.

برپایه همین گزارش، موجودی پایان‌دوره حساب ذخیره ارزی در پایان سال 1384 حدود 4/10میلیارد دلار بوده است.

در واقع بنا بر بودجه قرار نیست که دولت از حساب ذخیره ارزی برداشت کند . و همانطور که اسم این حساب می گوید ، باید در آن ذخیره شود . ولی دولت بی لیاقت بخش عمده این حساب را در دیوانسالاری دولت خرج ماندن بر قدرت کرده است . درآمدی که در پی تجاوز آمریکا به عراق با بالا رفتن قیمت نفت حاصل دولت گردیده بجای اینکه در استقلال نقش پیدا کند در وابستگی به جیب تولید کنندگان غرب و بازار اشتغال غرب می رود . آقای احمدی نژاد یاد نگرفته که جواب بدهد حتی زمانی که مسئولیت در شهرداری تهران داشت نیز چنین عمل می کرد . در 11 تیر ماه خبر مفقود شدن سند سيصد ميليارد توماني در دوران شهرداري محمود احمدي نژاد، و سخنان صريح دكتر نادر شريعتمدار، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در اين باره ، تیتر بعضی از روزنامه ها شد . بقول فریدون مشیری : صحبت از پژمردن یک برگ نیست ، وای جنگل را بیابان می کنند . این مقدار پول مفقود شده 300 میلیارد تومان و معادل 353 میلیون دلار است . آنهم در کشوری که وزیر رفاه آن عنوان می کند که : صندوق‌ بيمه‌ اجتماعي‌ روستاييان‌ كه‌ اعتباري‌ بالغ‌ بر 160 ميليارد تومان‌ به‌ آن‌ اختصاص‌ يافته‌، تاكنون‌ 230 هزار خانوار و تا پايان‌ سال‌ جاري‌ 920 خانوار را تحت‌ پوشش‌ خود قرار خواهد داد، از ديگر كارهاي‌ انجام‌ شده‌ توسط‌ وزارت‌ رفاه‌ است‌ . مقایسه آمار نشان میدهد که پول مفقود شده در شهرداری تهران به ریاست آقای احمدی نژاد می تواند بودجه یک وزارت خانه باشد و برای تامین وضع معیشتی و بهداشتی بخش عظیمی از مردم فقیر کشورمان سودمند باشد ، ولی امروز مجلس سوال می کند که پرونده مفقوده کجاست .در واقع اگر پرونده ای ساخته شود مشکل حل می شود . سوال از طرف مجلسی مطرح شده است که در خدمت دولت احمدی نژاد می باشد . کسی که در شهرداری نتوانسته جلوی بخور و ببرهای اینچنانی را بگیرد چگونه می خواهد با مافیا وارد عدالت خواهی بگردد . مگر اینکه عدالت از نظر او یعنی بظاهر با فقرا در پنهان با مافیا .

در دولت احمدی نژاد سهم مافیای نظامی نگاه داشته می شود . در رابطه با قوی شدن مافیای نظامی هفته گذشته اعلام شد که :



به دنبال انعقاد قراردادهائي به بهاي هفت ميليارد دلار با قرارگاه خاتم الانبيا وابسته به سپاه پاسداران، منابع مطلع ابراز نگراني مي کنند تجربه اي که با فعاليت هاي اقتصادي وزارت اطلاعات به قيمت قتل و زندان هاي طولاني و توقف سرمايه گذاري ها و فرار مديران برجسته به دست آمده بود در ابعاد وسيع تر تکرار شود و هيچ عاملي نتواند عوارض حضور نيرومند نظاميان را در عرصه تجارت و صنعت را مهار کند.

آخر هفته گذشته ، خبرگزاري فارس که به شاخه اي از جناح راست نزديک است، به نقل از "يك مقام آگاه" خبر از معامله برسر شرکت اورينتال کيش داد و اعلام داشت که ارزش دارايي‌هاي اورينتال اويل كيش "90 ميليون دلار" اعلام شده و "مذاكره در جريان بر سرتوافق قيمت نهايي است."

اما به نظر مي آيد که سرانجام تفاهمي صورت گرفت از يک سو پرونده جنجالي اورينتال کيش با تبرئه مديرعامل و نايب رييسش [سيروس ناصري] بسته شود و از سوي ديگر اگر دولت قراردادهاي نفتي را به سپاه پاسداران داد، شرکت را هم با تمام دارائي ها و قراردادهايش بخرد.

قرارگاه خاتم الانبيا که به منزله بازوي اقتصادي و صنعتي سپاه پاسداران عمل مي کند به تازگي زماني در صحنه سياسي کشور خبرساز شد که در جريان افتتاح فرودگاه بين المللي خمینی ، باز به پيشقراولي کيهان و سايت بازتاب تبليغاتي عليه احمد خرم وزير راه وقت شروع شد و مديران وزارت راه متهم شدند که در دو قرارداد با شرکت هاي ترک، اصول امنيتي را رعايت نکرده اند.

و در همین زمینه چندی پیش واواک و بنیاد و یک شرکت آفریقای جنوبی قرار داد میلیاردی تلفنهای همراه را بستند .

اقتصادی به این بیماری دست هر متجاوز خارجی را باز می کند که برای دستیابی به منافع هر گونه فشار و زدوبند را با سران رژیم مافیا مجاز بدانند آنهم زمانی که واردات از هر نوع و آنهم بیش از 40 میلیارد در دستور کار قرار گرفته است . عدالت احمدی نژاد برای کارفرمایان کشورهای مسلط سودهای کلان به بار آورده و برای مردم ایرن فقر و بیکاری
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
عدالت احمدی نژاد ، با فرمول "اقتصاد مال خر است" خمینی



وقتی خمینی تصمیم به کودتا گرفت به ظاهر بر علیه اولین منتخب مردم آقای بنی صدر کودتا نمود و با این کار حساب مخالفین ولایت فقیه وبه عبارتی سلطه خود را یکسره نمود . در روند کودتا نقطه نظرات طیف ولایت فقیه و یا بهتر بگوییم طیف سازماندهندگان ولایت مطلقه فقیه مشخص شد . خمینی مخالف نظر مردم گفت اگر 35 میلیون بگویند بلی من می گویم نه و در زمینه مخالفت با تخصص گفت : اقتصاد مال خر است . در ذهنیت آقای خمینی ایران بر روی نفت خوابیده بود و او تصور می کرد که شاه مرکز قدرت را قصب کرده و شاه و یارانش باید بروند و او و یارانش باید بر اریکه قدرت تکیه کنند .تصور او بر این اصل بود که : معیشت مردم را می شود با پول نفت حل کرد . از دوران آمدن آقای رجایی تا امروز که یار او یعنی آقای احمدی نژاد بر سر کار آمده است ، منابع ملی را فروخته و کشور با پول نفت ادامه حیات داده اند . به مرور زمان مافیاهای مالی نظامی قدرت بیشتری یافته اند و این مافیاها اقتصاد نیم بند کشور را به زانو در آورده اند . این مافیا با دارا بودن قدرت نظامی و پشتیبانی از قدرت ولایت می خورد و می برد و ریخت و پاش می کند و کسی در درون یارای انتقاد و برخورد با آن را ندارد . هر دوره نامزدهای ریاست جمهوری به نامهای مختلف و با وعده های همسو ولی در اشکال مختلف به مردم قولها داده اند و عمل نکرده اند . در هر دوره متخصصین و اساتید مسئول که نتوانسته اند سقوط کشور را نادیده بگیرند تذکر داده و تحلیل کرده اند که ادامه این روند مدیریت ، کشور و مخصوصا جامعه جوان را بدون آینده خواهد کرد . نامه 50 اقتصاددان را به آقای احمدی نژاد باید با دقت ملاحظه کرد . حرف اصلی نامه که در 10 بخش آمده تذکر به پیشگیری سقوط کشور است . آنها در مقدمه توجه داده اند که :

"مسووليت آن جناب به عنوان نهمين رييس‌جمهوري اسلامي ايران در شرايطي آغاز شد كه موقعيت جهاني فرصتي تاريخي براي توسعهء ملي فراهم كرده است. وضعيت كشورهاي آسياي ميانه، تغيير دو نظام تهديدكننده در همسايگي شرقي و غربي ايران، افزايش بي‌سابقه و مستمر قيمت نفت در بازارهاي جهاني از جمله مشخصات اين دوره به شمار مي‌روند.

تامين اهداف بلندمدت توسعهء اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و مشخصائ تعميق و اجراي عدالت اجتماعي مستلزم رشد و رونق اقتصادي، توسعهء فرصت‌هاي شغلي و افزايش درآمد گروه‌هاي نيازمند اجتماعي با مشاركت در توليد است. اين مهم خود در گرو فضاي با ثبات سياسي و اقتصادي، شكوفايي و مسووليت‌پذيري بخش خصوصي كارآفرين، تعميق نهادهاي مدني و به طور خلاصه پايبندي دولت به اصول حكمراني خوب و ايجاد محيط مناسب براي كسب و كار و تعامل سازنده و فعال با نظام جهاني است. "

آنها توضیح داده اند که با این روندی که دولت نهم پشت سر گذاشته است و تصمیمات عجولانه و غیر علمی که میگیرد عدالت اجتماعي که شعار محوری آقای احمدی نژاد است نيز ناممكن خواهد شد . باید قبول کرد که حق با آنهاست . از آنجا که هر کس در این نظام دلسوزی کند به عضاب دچار خواهد شد . شهامت این افراد دلسوز را باید قدردانی کرد .

خاطرم هست که آقای رفیق دوست با افتخار عنوان نموده بود که من در دوران قبل از انقلاب هندوانه فروش بودم و ورشکسته شدم و بعد از انقلاب رئیس بنیاد مستضعفین شدم ،و بقول او " بنیادی که بزرگترین موسسه اقتصادی جهان است از لحاظ تعدد شرکتها و ... "

امروز نیر آقای احمدی نژاد همان راه را می رود که دوستانش در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در سمت ریاست بنیاد رفتند . یعنی کشور را به مرز ورشکستگی برده اند .
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
سیدابراهیم نبوی

ملّتی که آب دارد، خاک دارد، ولی محتاج است، خدا او را از رحمت خود دور می کند! این نفرین علی است! نفرین علی به مراتب بالاتر از دعای ماست. حالاشما بیا قرآن به سر بکن در برابر نفرین علی، نمی‌شود!

آیت الله جوادی آملی، همان کسی است که نامه امام به گورباچف را به دستش رساند و بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ ، برای محمود احمدی نژاد که روبه رویش نشست تا داستان حلقه نورانی را بشنود و از تعجب به خدا پناه برد، پیام تبریک ارسال نکرد.

raport_9106202_javadi_amoli_2.jpg

بعد هم در نماز جمعه ۶ آذر ۱۳۸۸، کناره‌گیری خودش را از امامت جمعه شهر قم اعلام کرد و بعد از جلال‌الدین طاهری و محی‌الدین حائری شیرازی سومین امام جمعه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شد که از مقام خود استعفا می‌داد و گفت:

« بنده از ادامه حضوردر نماز جمعه و اقامه نماز معذورم. ائمه جمعه اگر نتوانند به مسئولیت عمل کند، نزدخداوند مسئول خواهد بود. خداوند فرموده‌ است که اگر مردم مشکلی داشتند، به نماز پناه برده و مشکل خود را برطرف کنند. مردم صدها مشکل دارند که باید این را امام جمعه بیان کند و اگر بیان کرد و مشکل مردم رفع شد، نشانه این است که خوب بیان کرده، اما اگر مشکل مردم رفع نشد، امام جمعه نتوانسته‌است مطلب را خوب بیان کند.»

حالا آقای جوادی آملی در جمع اعضای انجمن اسلامی وزارت اقتصاد و دارایی، گفته است:

« وقتی شما عهده‌دار دریافت مالیات هستید، این مالیات بر درآمداست. باید راه درآمد را هم ـ ان‌شاءالله ـ به ملّت ارائه کنید تا در تحصیل درآمد هم تلاش و کوشش بکنند و آن‌گاه آنها مشتاقانه این مالیات را بپردازند. »

و از قرار معلوم خیلی هم با معمار بزرگ انقلاب موافق نیست که می گفت: " اقتصاد مال خر است" و معتقد است: « سرّ اینکه اقتصاد بعد از اعتقاد سهم تعیین کننده دارد این است که مال را ذات اقدس الهی عامل قیام یک ملّت قرار داده است. ملّتی می‌تواند مقاوم باشد و مقاومت کند که بتواند بایستد. ایستادگی، یک عامل قیام می‌خواهد. همانطوری که ایستادن یک عامل قیام می‌خواهد. الآ‌ن که فرمودند اقتصادِ مقاومتی، این سخنی است حق، لکن این دو مطلب باید کاملاً توضیح داده شود تا فرق این دو مطلب روشن شود ورسالتی که برای اعضای محترم انجمن‌های اسلامی است هم روشن شود.»
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
لاب ما انفجار دلار بود
Posted by ساوالان اوغلو on 21 ژانویه 2012

لاکن اقتصاد مال خر است، محیط زیست مال خر است، هویت ملی مال خر است، دیپلماسی مال خر است … اصلا مملکت کلا خر تو خر است.


upload pictures

عفیر اسم خر پیامبره البته وجه تسمیه اون و پیشنهاد خاتمی برای نام پول ملی جای تامل داره واقعا اقتصاد مال خره
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  ویرایش شده توسط: mohan1978   
مرد

 
پایگاه خبری آذربایجان : پیرو نظرات فقهی امام خمینی که گفت : اقتصاد مال خر است و ولی امر مسلمین جهان نیز راه اقتصاد غیر خران را دنبال کرد و به اتقصاد دروران صدر اسلام رسید که همانا ، جمعی غارت کنیم و نامش را بگذاریم غنیمت.

بنیانگذار انقلاب نیز گفته بود ؛ این ثروت ها از غنایم اسلام است .

اصل نوشته شفاف نیوز

این روزها اقتصاد کشور، دچار سردرگمی و آشفتگی است و انکار این موضوع بیفایده است. حتما لازم نیست اقتصاد دان بود تا بیماری این روزهای اقتصاد کشور را درک کرد. کافی است یک فرد عادی باشی که برای خرید مایجتاج زندگی به بازار می رود و با قیمت هایی که رشد نجومی داشته اند مواجه می شود.

تلاطم و نوسان در بازار ارز اما یکی از دلایل اصلی این آشفتگی اقتصادی است که کمر قشر ضعیف و متوسط کشور را خم کرده است.

بازاری که سر سازگاری ندارد و از سال گذشته که دلار ۲ هزار تومانی شد تا امروز که از مرزهای ۳ هزار تومان عبور کرده، مدیریت اقتصادی دولتی ها نتوانسته بازار ارز مهار کند.

زمستان سال ۹۰ بود که بازار ارز و طلای کشور رکوردهای تاریخی را ثبت کرد. قیمت دلار در صعودی کم سابقه در عرض یک ماه به بالاتر از۲۰۰۰ تومان رسید. به‌دنبال دلار، بازار سکه حرکت عجیب و غریب خود را به سمت اوج گیری قیمت آغاز کرد و طی ۱۰ روز از ۶۵۰ هزار تومان به بالاتر از یک میلیون تومان رسید.

در همان روزها تلاش‌های بانک مرکزی برای کنترل بازار پول بارها و بارها با ناکامی مواجه شدو آنچه از بررسی اقدامات بانک مرکزی جهت تنظیم بازارهای طلا و ارز برمی آمد و امروز نیز اینچنین است این بود که همه برنامه های بانک مرکزی برای کنترل بازاراثر موقت داشته اندو همگی اقداماتی دفاعی بوده‌اند که در پاسخ به آخرین حرکت بازار صورت گرفته است.

برنامه هایی که اغلب بدون توجه به سازوکارهای قیمت گذاری بازار اعمال شده اند و همگی عدم تعادل‌های بازار را تشدید کرده و در نهایت عموما به بروز رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی بازیگران بازار دامن زدند.

اما اقتصادی های دولت از وزیر اقتصاد گرفته تا بانک مرکزی، همه و همه هرگز حتی گوشه ای از سوء مدیریت خود را تا به امروز نپذیرفته اند و همواره صحبت از اخلالگرانی بوده است که بازار را در دست دارند و کنترل می کنند و دشمنانی که قصد مشکل ایجاد کردن دارند.

البته رئیس جمهور در اظهارات تلویزیونی خود تاثیر تحریم ها را نیز دلیل دیگر اختلال در بازار ارز و به دنبال ان در اقتصاد کشور دانست اما باز هم مشکلات مدیریتی دولتی ها را نپذیرفت.

حالا اما در آخرین اظهارات، محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس دولت دهم از فردی به نام “جمشید بسم الله ” سخن گفته که کنترل بازار ارز را در دست دارد!

محمدرضا رحیمی، در مراسم روز ملی صادرات اعلام کرد که شخصی به‌نام جمشید بسم‌الله است که نرخ بازار آزاد ارز را اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: قیمتهای ارزی بازار هم اکنون صوری است و فردی به نام «جمشید بسم‌الله» این قیمت را در بازار آزاد اعلام می‌کند و البته دولت در جست‌وجوی این است که قیمت ارز را به حدی برساند که صادرکننده، صادرات بهتری داشته باشد.

به گزارش حرا بعد از این سخنان بود که موج اعتراضات به سخنان آقای معاون اول آغاز شد و سوال همه این بود، چگونه یک فرد می تواند اقتصاد کشور را اینگونه به هم بریزد ؟ چرا اگر دولتی هال اخلال گر بازار ارز را می شناسند آن را به دستگاه قضا معرفی نمی کنند تا دستگیر شود؟ این چه مدیریتی است که به یک فرد اجازه می دهد این چنین در بازار دخل و تصرف کند؟

بعد از زیاد شدن اعتراضات اما، در بعد از ظهر همان روز، آقای معاون اول در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره اغتشاشگران بازار ارز، از بازداشت جمشید بسم الله خبر داد.بازداشت فردی که بازار ارز را کنترل می کرد.

پس با این اعلام، به نظر می رسد مشکل اختلال در بازار ارز حل شده است و به فرض اگر هم سخنان محمد رضا رحیمی در خصوص جمشید بسم الله پذیرفته شود، اکنون دیگر با دستگیری وی باید منتظر پایان مشکلات ارزی کشور و بازگشت آرامش به بازار بود!

حالا باید دید برای اثبات سخنان آقای معاون اول هم که شده، با دستگیری اخلال گر معرفی شده از سوی محمد رضا رحیمی بالاخره بازار روی آرامش را خواهد دید و نگرانی در بین افکار عمومی از بین خواهد رفت یا خیر؟
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
اقتصاد ایران یک اقتصاد در حال گذار است با یک بخش عمومی بزرگ که تخمینی ۵۰٪ از اقتصاد متمرکز را شامل می‌شود. صادرات ایران شدیداً بر پایهٔ صادرات نفت و گاز است (۸۰٪) که در سال ۲۰۱۰ این صادرات ۶۰٪ درآمد دولت را شامل شده‌است. نکتهٔ منحصر به فرد در مورد اقتصاد ایران سهم بنیادهای فرهنگی از بودجه دولت مرکزی است که ۳۰٪ بودجه را شامل می‌شود. اقتصاد ایران یکی از معدود اقتصادهای بزرگ است که در جریان بحران مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۹ به طور مستقیم لطمه ندید.

مشکلات اقتصادی که نتیجه ترکیبی از کنترل قیمت‌ها و یارانه‌ها به ویژه در بخش مواد غذایی و انرژِی استباعث ادامه سنگینی اقتصاد می‌شود.همچنین قاچاق، کنترل اداری و فساد گسترده و دیگر موانع باعث تضعیف پتانسیل رشد بخش خصوصی در ایران شده‌است. محمود احمدی نژاد به جای یارانه پیشنهاد هدفمند کردن یارانه ها را ارائه کرد.[ با این وجود تلاش‌های قبلی دولت مانند سهمیه بندی کردن بنزین در سال ۲۰۰۷ و تحمیل مالیات بر ارزش افزوده در سال ۲۰۰۸ با مخالفت‌های بعضا خشونت آمیز روبرو شده بود.

قیمت بالای نفت در سال‌های اخیر به ایران این امکان را داده‌است تا ۹۷ میلیارد دلار ارز آوری داشته باشد. اگرچه این افزایش درآمد به خودباوری و افزایش سرمایه گذاری داخلی کمک کرد اما نرخ دورقمی بیکاری و تورم همچنان باقی ماند. بر پایه آمار بانک مرکزی ایران نرخ تورم در سال ۲۰۱۰ تا ۱۱٫۵٪ کاهش پیدا کرده‌است. اقتصاد تنها رشد متوسط را به خود دیده‌است.جمعیت تحصیل کرده ایران، ناکارآمدی اقتصاد و سرمایه گذاری ناکافی داخلی و خارجی باعث رشد فزاینده ایرانیانی که به خاطر پیدا کردن شغلی مناسب راهی آنسوی آب‌ها می‌شوند شده‌است که نتیجه آن پدیده فرار مغزها است. در حال حاضر ایران از لحاظ قدرت برابری خرید، هجدهمین کشور در دنیا و بر اساس فهرست صندوق بین المللی پول ایران رتبه ۲۹ را دارا می باشد.

صندوق بین المللی پول در ماه مه ۲۰۱۱ نرخ رشد ایران را صفر درصد پیش بینی کرد ولی پس از اعتراض ایران این نرخ رشد را به ۲.۵ درصد افزایش داد که با این وجود هنوز بسیار کمتر از متوسط نرخ رشد جهانی و منطقه‌ای است.به گزارش صندوق بین المللی پول تورم ایران در سال ۲۰۱۱ بالاترین تورم منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و به میزان ۲۲.۵ درصد پیش بینی شده است.
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
پیش از انقلاب ایران (۱۳۵۷)، ایران رشد اقتصادی سریعی داشت. در طول دهه ۱۳۵۰ مدرن و صنعتی شدن جامعه ایران که به طور سنتی جامعه‌ای کشاورزی بود قابل توجه بود. با این وجود سرعت رشد اقتصادی درست قبل از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ با کاهش چشمگیری روبرو شد. خروج سرمایه از ایران درست پیش و پس از انقلاب تا سال ۱۳۵۹ حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار بود.

اقتصاد ایران در زمان پهلوی دوم یک اقتصاد وابسته به غرب، مونتاژی و متکی به مستشاران خارجی بود. پول فراوان نفت به محمدرضا پهلوی اجازه می‌داد که صنایع بزرگی را در خارج بخرد یا در ایران ایجاد کند اما این صنایع برای کشور توسعه‌نیافتهٔ ایران که فاقد صنایع پیشرفته و نیروی متخصص بود استفادهٔ چندانی نداشت و اصولاً این صنایع که برای ادارهٔ آن از نیروی متخصّص غیرایرانی استفاده می‌شد حکم ویترین زیبا را داشت که صرفاً در خاک ایران بود ولی همه امورش در دست خارجیان بود. ضمناً مصرف‌گرایی و غرب‌گرایی که از دههٔ ۱۳۵۰ در جامعهٔ ایران شدّت گرفت به همراه نابودی کشاورزی در پی اصلاحات ارضی، ایران را به یک کشور مصرفی که برپایهٔ پول نفت اداره می‌شد تبدیل کرد.

اهداف بلند مدت ایران پس از انقلاب اسلامی استقلال اقتصادی، ایجاد اشتغال کامل و ایجاد یک زندگی استاندارد و آسوده برای شهروندانش بود.اما در پایان قرن بیستم اقتصاد ایران با مشکلات و موانع بسیاری روبرو شد. جمعیت ایران در طی بیست سال بیش از دوبرابر شد و همزمان با افزایش جمعیت جوان، اگرچه بخش بزرگی از جمعیت از سال ۱۳۴۰ در بخش کشاورزی فعال بودند اما ایران واردکنندهٔ عمده مواد غذایی بود.مشکلات اقتصادی باعث مهاجرت مردم از حومه به شهرها گردید.

پس از پایان جنگ با عراق دولت سعی به توسعه ارتباطات، حمل و نقل، تولیدات، مراقبت‌های پزشکی، آموزش و صنعت انرژی (از جمله آینده نگری در باره قدرت هسته‌ای خود) و یکپارچه سازی ارتباطات و زیرساخت‌های حمل و نقل با کشورهای همسایه کرد. ادعا می‌شود که در طول جنگ با عراق ۳۰۰ هزار نفر کشته و ۵۰۰ هزار نفر ایرانی مجروح شده‌اند که این خسارت ۵۰۰ میلیارد دلاری را بر اقتصاد ایران تحمیل کرده‌است
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
صفحه  صفحه 1 از 3:  1  2  3  پسین » 
سیاست

آیا اقتصاد مال خر است ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA