انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 36 از 45:  « پیشین  1  ...  35  36  37  ...  44  45  پسین »

ترفند های كامپیوتری


مرد

 
تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها در ویندوز

بازی! جزء جدایی ناپذیر و شیرین دنیای دیجیتال! هر روز شرکتهای بازی سازی و گرافیکی سعی در بهبود موتورهای گرافیکی بازی های خودشان دارند ، در صورتی که کارت ها و سیستم های گرافیکی کاربران ثابت باقی میماند. با این حال ، پس از راه ارتقاء سخت افزاری ، راه های دیگری باقی نیز وجود دارد! شما میتوانید با استفاده از ترفندهایی با تغییرات در تنظیمات بازی ها و ویندوز ، اجرای این بازی ها را تا چندین برابر بهبود بخشید. هم اینک قصد داریم به معرفی این ترفندهای ایده آل بپردازیم.

ترفند های ویندوزی از نوع بازی!

برای بالا بردن توانایی کامپیوتر در اجرای بهتر بازیها به Control panel بروید و در آنجا بر روی System کلیک کنید و در این بخش سر برگ Advance را انتخاب کنید و بر روی دکمه Setting ابتدایی مربوط به بخش Performance کلیک کنید. در این بخش قسمت Adjust for best performance را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی لازم است که قسمتی از فضای رم را خالی کنید تا این فضا برای اجرای بازیها به کار رود. برای این کار به Task Manager بروید و در سر برگ Process برنامه هایی را که فضای رم را بیهوده اشغال کرده اند را پاک کنید. برای این کار بر روی پروسس مورد نظر کلیک راست کنید و End Process را انتخاب کنید.

حتما برنامه هایی مثل آنتی ویروس و فایروال را ببندید . چون این برنامه ها فایلهای اجرایی بازی را چک می کنند و فضای زیادی را از رم اشغال می کنند . بقیه برنامه هایی که در هنگام بازی اجرای آنها ضروری نیست را هم متوقف کنید.

در مرحله بعد در منوی استارت بخش Run تایپ کنید msconfig . در پنجره ظاهر شده در سر برگ General گزینه Selective startup را انتخاب کنید و پایین آن تیک گزینه های

Process SYSTEM.INI FileWIN.INI File و Load Startup Items را بردارید. بعد در سر برگ Services گزینه Hide All Microsoft Services را انتخاب کنید و بعد Disable All را بزنید.

بعد از این کارها لازم است که فایلهای موجود در پوشه Temp را حذف کنید . برای این کار در منوی استارت و در بخش Run تایپ کنید %temp% . اینتر را بزنید. در این حالت پوشه ای ظاهر می شود تمام محتویات پوشه را حذف کنید.

اگر بازی را برای اولین بار اجرا می کنید و دچار مشکل شدید حتما ورژن DirectX که بر روی سیتم تان نصب شده است را چک کنید . و اگر قدیمی است حتما ورژن جدیدتر آن را نصب کنید. راه حل دیگر آپدیت کردن درایور کارت گرافیک است . برای این کار به وبسایت مربوط به شرکت سازنده بروید و در آنجا درایور جدید را دانلود کنید. این کار می تواند بسیار مفید باشد.

تنظیمات گرافیکی

در درون هر بازی بخشهای وجود دارند که به کاربر امکان انتخاب و دستکاری سطح گرافیکی بازی را می دهند . در این بخشها شما می توانید به فرض سطح گرافیک بازی را بالا یا پایین کنید . اگر گرافیک شما پایین است به این بخشها بروید و سطح گرافیک را بر روی متوسط و یا حتی پایین تنظیم کنید. در این جا بخشهای به نام Texture یا Details وجود دارد که مربوط به جزئیات موجود در محیط گرافیکی بازی است . پایین بردن این مقادیر می تواند سبب کم شدن این جزئیات و روانتر شدن بازی شود . البته بالطبع اینطوری کیفیت گرافیک بازی و محیط های آن پایین می رود.

در بخش تنظیمات گرافیکی بازی بخشهایی مانند Gamma و Contrast و Brightness هم وجود دارند که کم و زیاد کردن این مقادیر تاثیر چندانی در اجرای بازی ندارند و فقط روشنایی صفحه مانیتور با استفاده از این بخشها کم یا زیاد می شود.

بخش بسیار مهم دیگر بخش Anti-aliasing است . شما می توانید از درون خود بازی و یا از طریق تنظیمات مربوط به کارت گرافیک خود این بخش را تنظیم کنید.

یکی از کار های دیگری که می توان کرد این است که از برنامه های کاربردی مربوط به کارت گرافیکتان استفاده کنید. به فرض شرکت Ati برنامه ای به نام Hydravision را ارئه می کند که به شما اجازه دسترسی به تنظیمات بیشتر گرافیکی را می دهد. و یا برنامه Detonator که برای اجرای بهتر بازیها برای کارتهای گرافیکی مدل Geforce ارئه شده است.

تنظیمات DirectX

برای تغییر دادن تنظیمات DirectX در منوی استارت و در بخش Run تایپ کنید : dxdiag و کلید اینتر را بزنید. در این حالت پنجره ای باز می شود که مربوط به تنظیمات گرافیکی و صوتی دایرکت ایکس است. در سر برگ Display و در بخش Directx Features سه بخش به نامهای Direct Draw Direct3D و AGP Textures وجود دارند این سه بخش را فعال (Enable ) کنید. اگر در جلوی هر یک از این سه بخش Not Avialable نوشته شده باشد به معنی این است که کارت گرافیک شما قابلیت مورد نظر را ندارد.

نرم افزارها

یکی از نرم افزار هایی که می تواند به شما در ارتقای کارایی دستگاه در اجرای بازی کمک کند برنامه 3D Analyze است . البته باید نحوه تنظیم و کار با آن را بدانید.

همچنین 3D MARK 2006 یک برنامه عالی و تایید شده برای تست قدرت کامپیوتر شما برای اجرای بازی های کامپیوتری است همینطور اگر قطعه ای از سیستم شما معیوب بوده و یا ضعیف عمل کند این موضوع توسط نرم افزار یاد شده به اطلاع شما می رسد و می توانید نسبت به تعویض یا ارتقاء آن اقدام نمایید.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
نحوه سنجاق کردن وب‌سایت‌های مورد علاقه به صفحه Start ویندوز 8

در ویندوز 8 می توانید به سادگی برنامه ها و پوشه های پرکاربرد را با راست کلیک بر روی هر یک و انتخاب Pin to Start به صفحه Start محیط Metro سنجاق کنید. اما شاید برای تان جالب باشد که بدانید این کار را می توانید با وب سایت های مورد علاقه خود نیز انجام دهید تا از این پس به سادگی از طریق صفحه Start به آن ها دسترسی داشته باشید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می پردازیم.

بدین منظور:

ابتدا از صفحه Internet Explorer 10 ،Start را اجرا نمایید.

سپس وارد سایت مورد نظر خود شوید.

پس از باز شدن سایت، از نوار پایین صفحه بر روی دکمه ی Pin to Start (با آیکن سنجاق) کلیک کنید.

سپس عنوان مورد نظر خود برای این سایت را جهت نمایش در صفحه Start انتخاب نموده و بر روی دکمه Pin to Start کلیک نمایید.

خواهید دید که با این کار این سایت به صفحه Start سنجاق شده است و با کلیک بر روی آیکن این سایت، سایت در مرورگر نمایش داده خواهد شد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
قابلیت های ویندوز سون

ترفندها


1. لرزاندن پنجره‏ها :
فرض کنید چندین پنجره مختلف را به طور همزمان در محیط ویندوز باز کرده‏اید. در نسخه‏های پیشین ویندوز برای اینکه این پنجره‏ها را ببندید، ناچار بودید تک تک پنجره‏ها Close یا Minimize کنید. اما با استفاده از این قابلیت جدید در ویندوز 7 که Aero Shake نام دارد، کافی است تا پنجره‏ای که قصد دارید آن را باز نگه دارید را گرفته و با استفاده از ماوس کمی آن را بلرزانید. خواهید دید که سایر پنجره‏ها Minimize خواهند شد. با انجام مجدد این کار پنجره‏های کوچک شده مجدداً بازیابی خواهند شد.

2. لیست پرش :
یکی از قابلیت‏های فوق‏العاده‏ای که در ویندوز 7 اضافه شده است و باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‏شود «لیست پرش» یا Jumplist است. شما توسط برنامه‏های نصب شده بر روی ویندوز فایل‏های مختلفی را فراخوانی می‏کنید. به عنوان مثال توسط نرم افزارهای Player، فایل‏های موزیک را اجرا می‏کنید. یا توسط نرم افزار Notepad فایل‏های متنی را باز می‏کنید. اکنون با استفاده از «لیست پرش» میتوانید به آخرین فایلهای باز شده توسط نرم افزارهای مختلف دسترسی داشته باشید بدون اینکه نیاز به اجرای اولیه برنامه مربوطه باشد. برای دسترسی به «لیست پرش» کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید تا آخرین فایلهای فراخوانده شده توسط این نرم افزار برایتان لیست شود. همچنین میتوانید در منوی Start، با کلیک بر روی فلش موجود در کنار هر برنامه به «لیست پرش» مربوط به آن برنامه دسترسی پیدا کنید.

3. توسعه پیش نمایش پنجره‏ها :
در ویندوز ویستا، با عبور ماوس از روی پنجره‏های Minimize شده در Taskbar، پیش نمایشی از پنجره‏ها در یک سایز کوچک نمایش داده می‏شد. اکنون در ویندوز 7 این قابلیت توسعه داده شده است. به طوری که با قرار دادن ماوس بر روی پیش نمایش امکان بستن آن نیز وجود دارد. همچنین پنجره‏های چندگانه دارای چندین پیش نمایش هستند و علاوه بر آن با استفاده از کلید ترکیبی Win+T امکان گردش میان پیش نمایش‏ها وجود دارد.

4. مرتب‏ سازی پنجره‏ها در صفحه به روشی جدید :
یکی از قابلیت‏های جالبی که در ویندوز 7 شاهد هستیم امکان منظم کردن و تغییر اندازه پنجره‏ها در محیط ویندوز به شکلی جالب و ساده است. کافی است یک پنجره را با استفاده از ماوس بگیرید، سپس آن را به بالای صفحه مانیتور بکشید، پس از پدیدار شدن یک هاله، با رها کردن ماوس، پنجره کل صفحه را اشغال می‏کند.

همچنین اگر پنجره را به منتهی الیه سمت راست یا چپ مانیتور بکشید و آن را رها کنید، پنجره نیمی از صفحه را اشغال می‏کند.

5. ویندوز XP در ویندوز 7 :
یکی از مشکلاتی که کاربران در ویندوز ویستا زیاد با آن سر و کار داشتند عدم اجرای برخی برنامه‏های سازگار با ویندوز XP در محیط ویندوز ویستا بود. مایکروسافت در ویندوز 7 چاره‏ای برای این مشکل پیدا کرده است. با استفاده از XP Mode شما می‏توانید به طور مجازی ویندوز XP را در دل ویندوز 7 داشته باشید و با استفاده از آن هر برنامه سازگار با XP را همانند گذشته اجرا کنید. برای استفاده از XP Mode شما ابتدا بایستی نرم افزاری به نام Windows Virtual PC را دانلود و نصب کنید. سپس XP Mode را در درون آن اجرا نمایید. برای دانلود این دو می‏توانید از Download Windows XP Modeاقدام نمایید.

6. یک راه ساده و سریع برای تنظیم صفحات نمایش چندگانه :
آیا تاکنون پیش آمده که کامپیوتر خود را به بیش از یک مانیتور یا پروژکتور متصل نمایید؟ در ویندوز 7 تنظیم این صفحان نمایش چندگانه در یک ثانیه امکان پذیر است! کافی است کلیدهای ترکیبی Win+P را فشار دهید و تنظیمات صفحه نمایش را اعمال نمایید.



7. رابط کاربری بهتر در خصوص دستگاه‏های جانبی متصل به کامپیوتر :
در ویندوز 7، پس از کلیک (ترفندستان) بر روی منوی Start بخش جدیدی به نام Devices and Printers به چشم می‏خورد. در این بخش دستگاه‏های متصل به کامپیوتر اعم از پرینتر و حافظه‏های قابل حمل با تصویر مرتبط به هر کدام وجود دارد. با راست کلیک بر روی هر یک از دستگاه‏ها امکانات منحصر به فردی نظیر آپدیت و تنظیمات قابل دسترسی است.

8. ویرایش محدوده اطلاع رسانی :
در ویندوز XP و ویندوز ویستا در سمت راست محیط Taskbar محدوده‏ای به نام اطلاع رسانی یا Notification Area وجود داشت. این محدوده در ویندوز 7 هم وجود دارد اما با انعطافی بسیار بیشتر که می‏توان این محدوده را ویرایش و یا حتی حذف کرد. بر روی فضای خالی از این محدوده راست کلیک کنید و Customize notification icons را انتخاب نمایید. در این پنجره می‏توانید نمایش یا عدم نمایش آیکن‏های مربوط به هر نرم افزار را تعیین کنید. علاوه بر آن با کلیک بر روی Turn system icons on or off می‏توانید نمایش یا عدم نمایش آیکن‏های مربوط به خود ویندوز نظیر ساعت ویندوز را تنظیم نمایید.

9. ضبط کننده قدم به قدم مشکلات :
یکی دیگر از قابلیت‏های کاربردی جدید در ویندوز 7 «ضبط کننده قدم به قدم مشکلات» یا Problem Steps Recorder است. با استفاده از PSR شما می‏توانید مشکلات موجود در ویندوز خود را به صورت قدم به قدم با استفاده از تصویر ذخیره نمایید و آن را جهت دریافت کمک در اختیار دیگران قرار دهید.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
فشرده سازی در برنامه ی وینرار در بیش از حد معمول

ابتدا فایل مورد نظر را انتخاب نموده و بعد از کلیک راست کردن بر روی ان گزینه ی add to archive را انتخاب نموده یعد پایین گزینه ی compression method را انتخاب نمایید و گزینه ی اخر که best است را انتخاب نمایید سپس در تسک بار بالا گزینه ی advanced را انتخاب نمایید و سپس در سمت راست ان گزینه ی compression را انتخاب نمایید و بعد در اولین قسمت با text compression مواجه اید که گزینه ی force را انتخاب نموده و بعد گزینه ی prediction order را روی ۶۳ و گزینه ی memory to use,mb را روی ۱۲۸ تنظیم میکنید و گزینه ی ok را انتخاب میکنید و بعد یک پنجره دیگر هم که باقی میماند که برا ان هم ok را انتخاب میکنید و فایل شما شروع به فشرده سازی می شود.
Not a internet bully

tried not to be fake'o

I'm just Simon
     
  ویرایش شده توسط: simonxxx   
مرد

 
تشخیص اینترنت مصرفی در ویندوز ۸

ابتدا کلید ترکیبی win+I را فشار دهید و بر روی control panel کلیک کنید و پس از باز شدن ان (control panel ) وارد network and sharing center شوید سپس بر روی connetct to network خواهید دید که نوار charms همراه با پنل network نمایان خواهد شد.اکنون بر روی کانکشن اینترنت خود راست کلیک کنید و show estimated data usage را انتخاب نمایید و میزان مصرف حجمی اینترنت را به همراه تعداد روز های سپری شده خواهید دید. دقت شود که این ترفند برای کسانی سودمند است که در مصرف اینترنت محدودیت حجمی دارند
Not a internet bully

tried not to be fake'o

I'm just Simon
     
  ویرایش شده توسط: simonxxx   
مرد

 
تشخیص رمز های گرد!

همه ی ما ممکن است در سایتی عضو باشیم و یک نام کاربری و رمز عبور داشته باشیم. و برای راحتی کار وقتی در ان سایت عضو میشویم رمز ان را در مروگر خود ذخیره میکنیم تا هر دفعه بعد از وارد شدن نخواهیم رمز و نام خود را وارد کنیم. میبینیم وقتی وارد محیط میشویم رمز عبور ما به صورت گردالی های سیاهی دیده میشویم ( اگر شما برای وارد شدن به سایت لوتی این کار را کردید یک بار وارد شوید تا ببینید). حال شاید بعد از مدتی رمزمان را فراموش کرده باشیم و بخواهیم بفهمیم رمزمان چیست ؟ این ترفند بسیار ساد به شما کمک میکند تا به راحتی بفهمید:
ابتدا در هنگام ورود به محیط رمز عبور خود را انتخاب کنید و با کلیک راست بر روی ان گزینه ی inspect element را انتخاب نمایید بعد نوشته هایی برای شما می اید اولین خط را اگر دنبال کنید به "type= "password
برخورد میکنید بر روی password دوبار کلیک کنید و گزینه delete را از کیبورد خود انتخاب کنید و سپس enter را بزنید و میبینید که رمز شما نمایان شده است.
Not a internet bully

tried not to be fake'o

I'm just Simon
     
  ویرایش شده توسط: simonxxx   
مرد

 
نكاتي براي بهبود سرعت ويندوز

كاربران ويندوز، معمولا به‌دنبال اين هستند كه سرعت ويندوز خود را بيشتر كنند، اين حس كه چيزي در اين ميان اشتباه كار مي‌كند كه بازدهي سيستم پايين است، در مورد اكثر كاربران درست است. گاهي اوقات مي‌توان با رعايت نكاتي سرعت سيستم را به‌مراتب بهتر كرد. با هم بخشي از اين نكات را بررسي مي‌كنيم.

حقه‌هايي براي خالي كردن حافظه

1– برنامه‌هاي آغازين را كم كنيد
وقتي ويندوز بالا مي‌آيد، تعداد زيادي از برنامه‌ها كه به‌عنوان برنامه‌هاي آغازين ‌(Startup Programs)‌ شناخته مي‌شوند، شروع به بارگذاري در حافظه مي‌كنند و اين باعث مي‌شود از زمان بالا آمدن ويندوز تا زمان آماده شدن آن براي استفاده، وقت زيادي از شما تلف شود. ضمن‌آن‌كه به هرحال اين برنامه‌ها از حافظه اصلي تغذيه مي‌كنند. ‌

2– حافظه اصلي را خالي كنيد
سرعت يك ماشين مستقيما به سرعت ‌RAM ‌ آن بستگي دارد. گاهي اوقات گمان مي‌كنند كه سرعت پردازنده مهم‌ترين عامل در سرعت يك كامپيوتر است. اگر حافظه كافي داريد اما به‌نظر مي‌رسد كه هميشه حافظه‌تان سنگين و پر است، از نرم‌افزارهاي خالي كردن رم همانند ‌RamBooster‌ استفاده كنيد. اين برنامه‌ها به‌طور دائم حافظه را خالي مي‌كنند و حتي مي‌توانيد ميزان حافظه‌اي كه مي‌خواهيد خالي شود را به آنها اعلام كنيد.


3– برنامه‌هاي مقيم را بررسي كنيد
برخي از برنامه‌ها هستند كه در حافظه اصلي مقيم مي‌شوند و فضاي آن را هدر مي‌دهند، با كمك برنامه‌هايي چون ‌TaskInfo‌، مي‌توانيد بفهميد كدام برنامه‌ها در حافظه هستند، و كدام‌شان به‌درد شما نمي‌خورد.
اگر هيچ برنامه‌اي نداشتيد، با فشردن سه كليد ‌Ctrl+Alt+Delete‌ هم مي‌توانيد امري مشابه انجام دهيد. دقت نيد كه به‌جز ‌explorer‌، برنامه آنتي‌ويروس و برنامه‌هاي سيستمي، تمام سرويس‌ها و برنامه‌هاي مقيم مي‌توانند مزاحم سرعت باشند.

4– بازدهي برنامه‌ها را بالا ببريد
مي‌توانيد سرعت برنامه را با تغيير اولويت پردازشي‌اش تغيير دهيد. به‌عنوان مثال مي‌خواهيد يك فايل ‌RAR‌ حجيم را فشرده كنيد و به حجم پردازشي زيادي نياز داريد، مي‌توانيد با رفتن به ‌ Task Manager ‌(‌فشردن كليدهاي ‌Ctrl+Alt+Delete)‌ و انتخاب تب ‌Processes‌ روي ‌WinRAR.exe‌ كليك راست كنيد و ‌Priority ‌‌آن را به ‌High‌ يا ‌RealTime‌ تغيير دهيد تا كار شما سريع‌تر انجام شود.

5– ميزكار را تميز كنيد
تمام آيكن‌هاي ناخواسته را از ميز كار حذف كنيد. دليل اين موضوع اين است كه هر بار ويندوز لود مي‌شود،‌محتويات ميان‌برهاي روي دسك‌تاپ را چك مي‌كند. ‌

6– بي‌سر و صدا كار كنيد
اگر صداهاي مرتبط با رويدادهاي سيستمي را غيرفعال كنيد، عمليات شما سريع‌تر انجام مي‌شود و احتمالا با هنگ كمتري مواجه مي‌شويد. براي اين‌كار به كنترل پنل برويد و سپس از بخش ‌Sounds and Multimedia‌، تب ‌Schemes‌ را انتخاب كنيد و سپس ‌No Sounds‌ را بزنيد.

‌7– ميزكار فعال به‌درد نمي‌خورد
تا زماني كه در كارگزاري بورس مشغول به كار نشديد و آمار لحظه به لحظه را روي ميزكار خود نياز نداريد، ‌Active Desktop‌ را غيرفعال كنيد. اين ويژگي ويندوز، براي گذاشتن صفحه‌هاي وب، انيميشن و... كاربرد دارد، اما از طرف ديگر قدرت پردازشي را پايين مي‌آورد.

8– به رنگ پس زمينه توجه كنيد
اگر به‌جاي تصوير پس‌زمينه از رنگ استفاده كنيد، در اين صورت مقداري حافظه صرفه‌جويي خواهيد كرد.

9– تفكيك‌پذيري تصوير را در نظر بگيريد
تفكيك تصوير را اگر 16 بيتي بگذاريد، درست است كه تصاوير فوق‌العاده‌اي نخواهيد داشت، اما سرعت بيشتري در انتظارتان است. گرافيست‌ها، گيمرها و كساني كه با دقت رنگ بيشتري سر و كار دارند از اين حقه استفاده نكنند.

حقه‌هايي براي ‌Windows Explorer‌

1– ميان‌برهاي كيبورد و ماوس
هر فولدري كه باز كنيد و كليد ‌3 F‌ را بزنيد، گزينه جستجو باز مي‌شود و مي‌توانيد جستجو كنيد.
كليدهاي ويندوز و ‌Tab‌ در ويندوز اكس‌پي، سراغ آيكن‌هاي دسكتاپ مي‌رود، در ويندوزهاي ويستا به بعد، حالت تعويض پنجره سه‌بعدي را مي‌آورد.
اگر با كليك راست يك فايل را انتخاب و به جايي ديگر بكشيد، در اين صورت وقتي كليك را رها مي‌كنيد، يك منو باز مي‌شود كه از شما مي‌پرسد با آن فايل چه كرد.
اگر بخواهيد فايلي را درون فولدي بريزيد كه هم اكنون در ميزكار شما به‌حالت ‌Minimized‌ است، كافي است فايل را بكشيد و روي فولدر مينيمايز شده، چند لحظه‌اي مكث كنيد. فولدر باز مي‌شود و فايل را داخلش خواهيد ريخت.
اگر ميانبري را بكشيد و بدون اين‌كه آن را بيندازيد روي منوي استارت نگه داريد، گزينه استارت منو باز مي‌شود و مي‌توانيد تا مقصد نهايي ميانبر خود را هدايت كنيد و در آن محل قرار دهيد.
گاهي اوقات وقتي برنامه‌هاي زيادي داريد، گزينه ‌Alt+TAB‌ درست و حسابي كار نمي‌كند. در اين حالت بهتر است دكمه ويندوز را دوبار بزنيد. ‌
براي بستن برنامه از ميانبر ‌4Alt+F‌ مي‌توانيد استفاده كنيد. اگر برنامه‌اي باز نباشد، ويندوزتان خاموش مي‌شود.
بعد از اين‌كه يك آيكن را انتخاب كرديد، اگر به‌جاي ‌Enter‌، از ‌Alt+Enter‌ استفاده كنيد برنامه اجرا نمي‌شود و پنجره ‌Properties‌ را نشان مي‌دهد.
براي مشاهده مشخصات سيستم، كافيست دكمه‌هاي ‌Start+Pause ‌‌را با هم بزنيد.

2– گزينه‌هاي بيشتري به ‌SendTo‌ اضافه كنيد
به فولدر ‌Windows\SendTo‌ برويد. در اين فولدر مي‌توانيد هر ميانبري كه مدنظرتان است را قرار دهيد تا به منوي كليك راستتان اضافه شود. ‌ ‌

3– گزينه‌هاي بيشتري به منو اضافه كنيد
معمولا هر فايلي را مي‌توان با چند برنامه باز كرد، اما وقتي روي آن دوبار كليك مي‌كنيد، تنها برنامه اصلي بازش مي‌كند. براي اين‌كه انتخاب بيشتري داشته باشيد، مي‌توانيد به منوي آن برنامه‌هاي ديگري نيز اضافه كنيد. ‌ ‌
فرض بگيريد كه فايل مي‌خواهيد ‌3 MP‌ خود را علاوه بر ويندوز مديا پلير، با نرم‌افزارهايي چون ‌Winamp‌ هم باز كنيد. به منوي فولدر آپشن برويد، روي تب ‌File Types‌ كليك كنيد. به‌دنبال فرمت ‌3 Mp‌ بگرديد و بعد روي ‌Advanced‌ كليك كنيد. در پنجره ‌Edit File Type‌ روي گزينه ‌New‌ كليك كرده و سپس ‌Open with Winamp‌ را انتخاب كنيد. ‌ ‌

تغيير اندازه ستون‌ها: دكمه‌هاي ‌Ctrl+Plus‌ را بزنيد تا ستون‌هاي شما در حالت ‌Details‌ بهترين و مناسب‌ترين حالت را به‌خود بگيرند. البته در فولدر ‌Temprorary Internet Files‌ از اين حقه استفاده نكنيد. البته يك بار امتحان كردن و بيچاره شدنش، از تجارب نويسنده است.

Folder Options‌: تمام ويندوز اكسپلورر را مي‌توان از فولدر آپشنز سفارشي كرد. كافي است منوي ‌Tools‌‌را بزنيد و بعد ‌Folder Options‌ را ببينيد.

– حركت ميان تب‌ها: در ويندوز حركت ميان تب‌ها با كليدهاي تركيبي ‌Ctrl+TAB‌ انجام مي‌شود.

انتخاب نماي پيش‌فرض: كلا پنج حالت پيشفرض وجود دارد كه مي‌توانيد آن‌ها را انتخاب كنيد. برخي آيكن‌هاي بزرگ‌دوست دارند و برخي ديگر فهرست مي‌پسندند. اگر در هر فولدري برويد و نماي آن فولدر را تغيير دهيد، هميشه ثابت خواهد ماند و نيازي به تغيير مجدد نداريد. حتي مي‌توانيد با رفتن به فولدر آپشنز، تب ويو و انتخاب گزينه ‌Like Current Folder‌ تمام سيستمتان را يكپارچه به شكل همان فولدر در آوريد.

عمليات با تك كليك: در حالت عادي براي انتخاب يك فايل، يك بار كليك و براي اجراي آن دوبار كليك نياز است، اما مي‌توانيد به فولدر آپشنز برويد و گزينه ‌.... Single-click to‌ را انتخاب كنيد. اين گزينه وقتي ماوس را روي يك آيكن مي‌بريد آن را انتخاب مي‌كند و وقتي يك بار كليك مي‌كنيد آن را اجرا مي‌كند.

نوار لينك‌ها: يكي از مجهور‌ترين ويژگي‌هاي ويندوز است. مي‌توانيد لينك‌هاي مختلفي از بخش‌هاي مختلفي از سيستم خود يا وب‌سايت‌ها را در اين نوار لينك قرار دهيد و بعد همه جا آنها را ببينيد و به سادگي ميان مسيرهاي مختلف پرش كنيد.

بازكردن لينك‌ها در همان پنجره: در ادامه نكته بالايي، وقتي روي هر لينك كليك كنيد، يك پنجره جديد باز مي‌شود. براي اين‌كه لينك‌ها در همان پنجره باز شوند، روي لينك كليك راست كنيد و گزينه ‌Open‌ را انتخاب كنيد.

حذف نوار لينك‌ها: اگر مي‌خواهيد نوار لينك‌ها را نبينيد و به‌كارتان نمي‌آيد، پنجره ويندوز اكسپلورر را باز كنيد و از منوي ‌Views‌ و بعد ‌Toolbars‌ تيك گزينه ‌Links‌ را برداريد. براي آوردن اين نوار دوباره همين مسير را تكرار كنيد و ‌Links‌ را تيك بزنيد.

استفاده از محبوب‌ها: مي‌توانيد به‌جاي استفاده از نوار لينك‌ها، از گزينه محبوب‌ها ‌(Favorites)‌ استفاده كنيد. اين ويژگي در محيطهاي تحت شبكه كه بايد بين چندين نود حركت كنيد تا به يك فايل برسيد، بسيار مفيد است. به فولدر ‌Windows\Favorites‌ برويد. فولدري در آن بسازيد. تمام ميانبرهاي خود را داخل آن بياندازيد. حالا اگر به ‌Network Neighborhood‌ برويد و فولدرهايي را بگرديد كه معمولا دسترسي بالايي به آنها داريد. روي هر كدام از آنها كليك راست كنيد و گزينه ‌Add to Favorites‌ را انتخاب كنيد. حالا دسترسي به آنها ساده‌تر از هميشه است و در منوي ‌Favorites‌ ويندوز وجود دارند.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
فرمانهای مفید برای استفاده در Run

حتما شما نیز تا به حال با Run موجود در ویندوز خود سروکار داشته اید. برای استفاده مفید از Run دستورات خاصی وجود دارد که هر یک کار مفیدی را انجام میدهد. به عنوان مثال دستوری که اطلاعات سخت افزاری و هم چنین اطلاعات سیستمی اعم از رم و کارکرد CPU و غیره را به نمایش میگذارد. دانستن این دستورات ویندوزی بهتر و مدیریت آسانتر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+R و یا رفتن به منوی استارت وارد محیط Run شوید.
حال کافی است هر یک از این کدها را در آنجا وارد کنید:
REGEDIT
با تايپ این دستور رجيستری ويندوز باز ميشود وبا استفاده از ان متوانيد قسمت های مختلف ويندوز را بنا به سليقه و خواست خود تغيير دهيد .متذکر می شويم در رجيستری چيزی را که نميدانيد حذف يا تغيير ندهيد .
CMD
با تايپ اين دستور محيط سيستم عامل داس روبروی شما ظاهر می شود و می توانيد فرمان های خود را برای اين سيستم عامل تايپ نماييد.
PERFMON
با تايپ اين دستور برنامه سيستم مانيتور اجرا می شود و در آن جزيياتی در مورد فضای اشغال شده از رم و يا مقدار بازدهی سی پی یو و همچنين مقدار اطلاعات خواننده شده از هارد را برای شما به صورت نمودار بيان می نمايد.
SYSEDIT
با تايپ اين دستور ويرایشگر فايل های سيستمی اجرا می شود و می توانيد آنها را ويرايش نماييد .متذکر ميشويم در صورت تغييرات اشتباه ممکن است سيستم شما بالا نيايد .
FIREWALL
با تايپ اين دستور می توانيد ديواره آتش ويندوز خود را فعال ويا غير فعال کنيد . فعال بودن ديواره آتش برای امنيت در شبکه ونيز جلوگيری از ورود هکرها به سيتم شما بسيار موثر است.
Drwtsn32
با تايپ اين دستور برنامه دکتر واتسون اجرا می شود اين برنامه در گزارش و همچنين عيب يابی مشکلات نرم افزاری بسيار مفيد می باشد .
NTBACKUP
با تايپ اين دستور برنامه گرفتن نسخه پشتيبان بر روی سيستم شما اجرا شده و می توانيد از سيستم خود نسخه پشتيبان تهيه نماييد .

DISKMGMT
با تايپ اين دستور برنامه مديريت ديسک شما اجرا شده و می توانيد با استفاده از آن ديسک سخت خود را مديريت نماييد ويا هر يک از پارتيشن ها را حذف نماييد .
DEVMGMT
با تايپ اين دستور ميتوانيد سخت افزار های نصب شده بر روی سيستم خود را بازبينی نماييد و يا يک از آنها را حذف و يا نصب نماييد .
EDUCEDIT
با تايپ اين دستور می توانيد يک کاراکتر بسازيد و يا يک کاراکتر را ويرايش نما ييد.
ُ Services
با تايپ اين دستور می توانيد يکی از سرويس های ويندوز را لغو نماييد يا يک سرويس جديد به آن اضافه نماييد .
MSCONFIG
با تايپ اين دستور ميتوانيد نرم افزارهای را که در هنگام بالا آمدن سيستم بر روی قسمت سيستم ترايي ويندوز قرار می گيرند غير فعال کنيد .ضمنا اگر سيستم شما دير Shut Down می شود به اين قسمت سری بزنيد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
مستحكم كردن آفلاین ها در اینترنت اکسپلورر

بسیاری از افراد مایلند که پس از مشاهده سایتها در اینترنت به صورت آنلاین ، پس از قطع ارتباط از اینترنت ، سایتها را مجدد بازبینی نمایند. مطمئنأ این عمل از طریق Offline موجود در مرورگر اینترنت اکسپلورر انجام میگیرد. اما گاهی و به دلایلی خاصی صفحات دیده شده به صورت آفلاین قابل مشاهد نیست و این موضوع میتوانید موجب ناراحتی شما را فراهم آورد. با استفاده از این ترفند میتوانید این صفحات را با اطمینان کامل خاطر به صورت آفلاین مشاهده نمایید.

بدین منظور:
از منوی Start به محیط Run رفته و در آنجا عبارت regedit را تایپ کنید تا وارد رجیستری شوید.
سپس به آدرس HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVresion/Internet Settings/Cache رفته و قسمت سمت راست با راست کلیک کردن و انتخاب New DWORD یک مقدار جدید بسازید.
سپس نام آن را Persistent نهاده و روی آن دوبار کلیک کنید و در پنجره باز شده مقدار Value را 1 در نظر بگیرید.
در پایان سیستم را مجددأ راه اندازی کنید

بازشدن فايل مورد نظر به هنگام راه‌اندازي Excel :

‌اگــــر فايلي در برنامه MS Excel‌ داريــــد و مايليد به هنگام اجراي برنامه Excel‌ اين فايـــل باز شود تا بتوانيد در زمـــان خود صرفه‌جويـــــي كنيـــــد، مي‌توانيد از اين ترفند بهره گيريد.
برنامه Excel‌ بـــه هنگام راه‌اندازي داخل پوشه XLStart‌ را جست‌وجو مي‌كنـــد. اگــــر فـــــايلي در اين پـــــوشه موجود باشد، به هنگام راه‌انـــــدازي برنامه آن فايل نيــــز باز خواهد شد.


براي قرار دادن فايل مورد نظـــر خـــــود در اين پوشه فقط كافي است پوشه XLStart‌ را يافتـــــه و فايل مورد نظر را در آن ذخيره كنيـــــد. اين پـــــوشه معمولا در محلي كه برنامه Excel‌ خود را در آن ذخيره كرده‌ايد، قرار دارد.
به خاطر داشته باشيد كه اگر چندين فايل در پوشه XLStart‌ قرار داشته باشد، به هنگام اجراي برنامه Excel‌ تمامـــــي‌آن فايل‌هـــــا باز خواهند شد.
البته مي‌توانيد ميانبري از فايل مورد نظر ايجاد كرده و ميانبر را به پوشه XLStart‌ انتقال دهيد
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
راهنمای ساده استفاده از میانبرهای صفحه کلید



photos upload

نکاتی برای مرورگرها
یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین میانبرهایی که اغلب افراد آن را نمی شناسند، Ctri+F است. فشردن این کلیدها پنجره جستجو را باز می کند و شما می توانید از آن برای یافتن هر متنی در صفحه وب جلوی روی تان استفاده کنید. کنترل+اف در بسیاری برنامه های دیگر هم کارکرد اینچنینی دارد و معمولا در هر نرم افزاری می توانید با فشردن آن، پنجره جستجو را باز کنید.

می خواهید یک تب جدید در مرورگرتان ایجاد کنید؟ علاوه بر کلیک روی دکمه + برای باز کردن تب جدید، می توانید تنها با فشردن کلیدهای میانبر Ctri+T یک تب جدید در مرورگرتان باز کنید. پس از این کار مکان نما در آدرس بار قرار می گیرد و تنها کافی است که آدرس مورد نظر را تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید. به همین راحتی و بدون لمس موس کارتان انجام می شود.

می خواهید تب مرورگر را ببندید؟ علاوه بر کلیک روی علامت ضربدر قرمز رنگ بالا-سمت چپ مرورگر، راه ساده تر، استفاده از میانبر Ctrl+W است.

قصد دارید به جستجوی موضوع جدیدی پرداخته یا با تایپ آدرس، به سایت جدیدی بروید، اما می خواهید این کار را در همین تب فعلی انجام دهید. به جای استفاده از موس برای رفتن به آدرس بار مرورگر، تنها کافی است از کلیدهای Ctrl+L استفاده کنید تا بخش آدرس بار مرورگر فعال شود. این شیوه برای مرورگری مانند کروم است که جستجو و ورود آدرس در یک محل انجام می شود. اما اگر از فایرفاکس استفاده می کنید که باکس جستجو جدای از باکس ورود آدرس است، برای ورود به باکس جستجو از میانبر Ctrl+K استفاده نمایید.

برای جابجایی میان صفحات وب در مرورگر، تنها شیوه ممکن استفاده از دکمه های ناوبری جلو رو و عقب رو آن نیست. بلکه می توانید از ترکیب کلید Alt و جهت نمای چپ برای رفتن به صفحه قبلی، کلید Alt و جهت نمای راست برای رفتن به صفحه بعدی و از دکمه F5 برای ریفرش کردن صفحه جاری استفاده کنید.

به جای استفاده از چرخک اسکرول موس می توانید از دکمه های جهت نما برای جابجایی در طول و عرض صفحات وب استفاده کنید. همچنین می توانید از دکمه های Page Up و Page Down برای اسکرول عمودی سریع تر در متون و اسناد بهره ببرید. برای راحتی کار بیشتر کلید اسپیس همانند دکمه Page Down عمل می کند و سرعت عمل بیشتری نسبت به این دکمه به شما می دهد.

البته این یک لیست جامع و فراگیر نیست. تنها آن را برای ذکر نمونه هایی جهت شروع کار آورده ایم. برای یک نمونه کامل می توانید به مطلب « ۴۷ میانبر برای تمام مرورگرها » مراجعه کنید.

کار با متن
به جز استفاده از Ctrl+F برای جستجو، تقریبا در تمامی محیط ها، از فراگیرترین میانبرهای ویرایش متن، می توان به کلید Ctrl+C برای کپی کردن متن های لایت شده، Crtl+X برای کات کردن متن های لایت شده و Ctrl+V برای قرار دادن متن کپی یا کات شده در محل مورد نظر اشاره کرد. محل پیست کردن متن معمولا با مکان نما مشخص می شود. هرگاه که شما با متن ها سرو کار داشته باشید، این میانبرها همیشه به یاری تان می آیند و خورام لذیذی برای تان خواهند بود.
با Ctrl+A می توانید کل متن را در باکس متنی یا فایلی که باز کرده اید، انتخاب نمایید. با این کار، کپی و کات کردن آن آسان می شود. و همچنین به راحتی با دکمه Delete می توانید کل متن انتخابی را پاک کنید.

وقتی هم که هنگام تایپ تصمیم دارید بخشی از متن را انتخاب کنید، لازم نیست که از موس استفاده کنید. تنها کافی است دکمه Shift را نگه داشته و با استفاده از کلید های جهت نما بلوک متنی مورد نظر را انتخاب کنید. برای سرعت دادن به کار هم از ترکیب کلید های Shift+Ctrl به همراه کلیدهای جهت نما استفاده کنید تا در هر حرکت یک کلمه کامل انتخاب شود.

برای آشنایی بیشتر با میانبرهای کار با متن و سرعت بیشتر در این زمینه، بهتر است به مقاله « ۴۲ کلید میانبر ویرایش متن همه کاره » مراجعه کنید.

اجرای برنامه ها و جابجایی میان آنها
کلید Windows استارت منو را باز می کند و استارت منو دارای قابلیت جستجو است. یعنی اینکه با فشردن کلید Windows می توانید شروع به تایپ نام برنامه مورد نظر نموده و آن را اجرا کنید. برای مثال تنها کافی است کلید Windows را زده و آنگاه تایپ کنید firef و سپس کلید اینتر را بزنید تا برنامه فایرفاکس (در صورتی که روی سیستم تان نصب باشد) باز شود. این شیوه همچنین به شما اجازه می دهد تا فایل ها را هم روی سیستم تان پیدا کرده و آنها را اجرا کنید. یا اینکه پنجره تنظیمات مختلف درون کنترل پنل را باز کنید.

جستجو در ویندوز 8 هم به همین شیوه عمل می کند. تنها با این تفاوت که دکمه Windows استارت اسکرین را باز می کند. شما در استارت اسکرین هم می توانید شروع به جستجوی هر موردی کنید. علاوه بر این می توانید میان جستجوی اپلیکیشن ها، تنظیمات و فایل ها دست به انتخاب بزنید. البته همانند ویندوز سون نمی توانید همه چیز را به صورت همزمان جستجو کنید.
ترکیب کلیدهای میانبر Alt+Tab یک ابزار حیاتی برای جابجایی میان پنجره های باز در ویندوز است. اما اگر لیست برنامه ها و پنجره های باز شما طولانی هستند و از برنامه مورد نظرتان رد شده اید، می توانید از Alt+Shift+Tab برای حرکت معکوس و بازگشت در لیست استفاده کنید.

هنگامی که می خواهید برنامه های درون تسک بار ویندوز 7 یا 8 را اجرا کنید، تنها کافی است از ترکیب کلید Windows بعلاوه اعداد استفاده نمایید. برای مثال فشردن دکمه ویندوز به همراه عدد 1 اولین برنامه سمت چپ در تسک بار را اجرا می کند. و کلید ویندوز با عدد 5، پنجمین برنامه از سمت چپ را اجرا می کند.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
صفحه  صفحه 36 از 45:  « پیشین  1  ...  35  36  37  ...  44  45  پسین » 
کامپیوتر

ترفند های كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA