انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 1 از 3:  1  2  3  پسین »

✿ فقط دختــــرها بخوانند ✿


زن

 
سلام درخواست ایجاد تاپیکی برای کتاب
در بخش علم و دانش
۸ فصل

✿فقط دختــــرها بخوانند✿☂



نویسنده:کلی دانهم
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  ویرایش شده توسط: mahsadvm   
زن

 
مقدمه:

تغییر های بزرگی که در پیش داری
منظور ما چه تغییرهایی است؟راستش،منظور ما تغییر در خیلی چیزهاست.
اول از همه متوجه می شوی بدنت تغییر کرده است.بعضی از قسمت های بدنت که قبلا صاف بودند،برآمده می شوند و در قسمت هایی از بدنت که قبلا بی مو بودند مو می روید.
بعد متوجه می شوی که احساساتت دایم تغییر می کنند.شاید علاقه ات را به بعضی چیز ها از دست بدهی یا بی دلیل احساس شادی،غم،خستگی یا بداخلاقی کنی.
در نهایت متوجه می شوی که روابط اجتماعی ات تغییر کرده اند و تغییر هایی در دوستانت می بینی.
علت تمام این تغییر ها چیست؟تو در سن رشد هستی و داری وارد مرحله ی جدیدی از زندگی ات می شوی.همه ی کسانی که این دوره را گذرانده اند،می دانند که اکنون تو چه احساسی داری.درحالی که در دوران کودکی،اوضاعت کاملا رو به راه بود،اکنون متوجه تغییرات کوچکی در بدنت می شوی.

" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
متخصصان می گویند:
مهم است که اطلاعات درستی درباره ی تغییرهایی که درطول دوره ی بلوغ رخ می دهد،داشته باشی؛بنابراین در این باره با بزرگتری قابل اعتماد صحبت کن. بزرگترها شاید چیزهای زیادی بدانند اما ممکن است اطلاعاتشان نادرست باشد.

و بعد متوجه می شوی که احساسی که نسبت به خودت،خانواده و دوستانت داری،تغییر کرده است.در ضمن،گاهی بزرگترها در این باره حرف می زنند که به زودی"بالغ می شوی".تبریک می گوییم!به دنیای شگفت انگیز "بلوغ"خوش آمدی.ممکن است این دوره از زندگی ات با درد و رنج هایی همراه باشد.به خاطر داشته باش که به همان اندازه که دوره ی بلوغ بسیار سخت و عجیب است،اما هیجان انگیز نیز هست.
امیدواریم این کتاب به تو کمک کند تا این دوره ی سخت را به سلامت پشت سر بگذاری.فرقی نمی کند که این کتاب را هدیه گرفته ای،یا خودت از کتابفروشی خریده ای؛اکنون این کتاب مال توست(مگر آن که آن را از کتابخانه قرض گرفته باشی)و هر وقت دلت بخواهد می توانی آن را بخوانی.شاید این کتاب بتواند به بعضی از سوال هایت جوا بدهد؛به خصوص سوال هایی که درباره ی تغییرهای بدنت و اتفاق هایی که در چند سال آینده خواهد افتاد،داری.می توانی فقط قسمت هایی که به سوال هایت پاسخ می دهند،بخوانی یا می توانی از ابتدا تا انتهای کتاب را مطالعه کنی.
اگر بخواهی،می توانی در حالی که روی سرت ایستاده ای،آن را بخوانی(البته اگر بتوانی روی سرت بایستی.)وقتی این کتاب را می خوانی،اگر با نکته ای مواجه شدی که به نظرت غیر منطقی بود،یا احساس سردرگمی یا ترس کردی،یا سوالی برایت مطرح شد،موضوع را با بزرگتری قابل اعتماد در میان بگذار.
نکته ی مهمی را درباره ی بزرگترها باید بدانی.با آن که آن ها قبلا دوره ی بلوغ را پشت سر گذاشته اند،مفهومش این نیست که می توانند به راحتی تو را درک کنند.
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
نکته ی مهم:

سعی نکن با مقایسه ی خودت با بقیه ی دختر ها،درباره ی خودت قضاوت کنی.
این که دوست صمیمی ات زودتر از تو بالغ شده است،مفهومش این نیست که تو مشکلی داری یا از او عقب مانده ای.وضعیت بدن هر دختری با بقیه متفاوت است و رشد دختر ها با هم فرق می کند.
سرانجام رشد بدن هر دختری کامل می شود و دوره ی بلوغ را دیر یا زود پشت سر می گذارد.


ممکن است بزرگ تر ها هم مثل تو از حرف زدن درباره ی این موضوع واهمه داشته باشند.تو می توانی با استفاده از این کتاب،سر صحبت را بزرگتری قابل اعتماد باز کنی.در دست داشتن این کتاب،گفت و گو را درباره ی بلوغ آسان تر می کند.از این گذشته این کتاب کوچک است و نمی تواند به تمام سوال های تو پاسخ دهد؛برای همین باید علاوه بر خواندن آن،از منابع دیگری نیز استفاده کنی.بزرگتری قابل اعتماد می تواند به سوال هایت پاسخ دهد.
در حالی که در این دوره از زندگی،تنش و اضطراب فراوانی را احساس می کنی،منابع بسیاری در اختیار داری که با کمک آن ها می توانی با احساسات و تغییرات بدنت کنار بیایی.در اطرافت،افرادی هستند که دوستت دارند و می خواهند به تو کمک کنند.دوستانی داری که در وضعیت تو قرار دارند و می توانند احساساتت را درک کنند.
می توانی از تجربه های گذشته ات نیز درس بگیری و امید ها و آرزو هایی در سر داری که می توانی در آینده به آن ها دست یابی.تمام این ها به تو کمک خواهند کرد تا چند سال بحرانی آینده را آسان تر پشت سر بگذاری.امیدواریم در سفر گذر از دوران کودکی به بزرگسالی موفق باشی.تو از پس آن برمی آیی!
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
  • شروع:

مقدمه ی کوتاهی در مورد بلوغ

آیا تغییر های که در درون (یا بیرون)از بدنت رخ داده است باعث سردرگمی ات شده است؟اگر این طور است تو تنها کسی نیستی که چنین احساسی داری ممکن است تغییر هایی که در این کتاب اشاره شده در بدنت رخ داده است ییا دراغاز فرایند رشد هستی در هر حال کسب اطلاعات درست درباره ی این تغییرها این مرحله را اسان تر می کند و حداقل از اضطرابت می کاهد چه اماده ی رویارویی با دوره ی بلوغ باشی یانه به هر حال این دوره از راه می رسد اما همانطور که معلم ها بارها به تو گفتند اگاهی بیشتر اعتماد به نفس را افزایش می دهد اگر از قبل بدانی چه تغییراتی دربدنت رخ خواهد داد برای رویارویی با اتفاق هایی که در پیش داری اماده خواهی بود شاید دوست داشته باشی روز تولدت غافلگیر شوی اما وقتی صحبت از دوره ی بلوغ و تغییرات حاصل از ان وسط می اید غافلگیر شدن اصلا جالب نیست.
حالا باید کمی درباره ی کلمه ی "بلوغ"توضیح بدهیم.شاید از خودت بپرسی بلوغ چیست که والدین ،معلم ها و دوستانت دایم درباره اش حرف می زنند و باید چطور با آن روبرو شوی.بلوغ،نام فرآیندی است که هنگام گذر از دوره ی کودکی به بزرگسالی،در بدنت رخ می دهد.بلوغ، با رشد و تغییرهای بسیازی همراه است؛بعضی از این تغییرها،بیرونی و بعضی دیگر درونی هستند.اغلب وقتی دخترها به بلوغ و فرآیند رشد فکر می کنند،بلافاصله به یاد قاعدگی می افتند. اما در حالی که قاعدگی،یکی از نشانه های بارز بلوغ است،دوره ی بلوغ نشانه های دیگری هم دارد.تغییرات بلوغ با تغییر در ترشح غده ی هیپوفیز آغاز می شود.غده ی هیپوفیز که در زیر مغز قرار گرفته است،به دو غده ی کوچکی که تخمدان نام دارند،پیام می فرستد.در پاسخ به این پیام،تخمدان ها شروع به رشد می کنند و ماده ای از آن ها ترشح می شود که استروژن نام دارد.
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
  • دانستنی ها:

بعضی از دختر ها در هشت سالگی بالغ می شوند،اما بقیه دیر تر بالغ می شوند.بلوغ زودرس یا دیررس دوستانت نباید سردرگم یا ناراحتت کند.بلوغ،فرآیندی کاملا فردی است و به وضعیت بدنت بستگی دارد؛بنابراین هر وقت بدنت آماده باشد،وارد دوره ی رشد و بلوغ می شوی.
"زندگی شهامت در ماجرا جویی است،وگرنه ارزشی ندارد."
هلن کلر



این جا چه خبر است؟

اغلب ، رشد ناگهانی ، نخستین نشانه ی ترشح استروژن و تاثیر آن روی بدن است.معمولا ،ابتدا دست ها و پاها رشد می کنند،بعد قدت بلند تر می شود،عضلات رانت پهن تر و دور کمرت باریک تر می شود.اغلب بعد از نخستین قاعدگی ، سرعت رشد کم می شود؛اما بیشتر دختر ها ، بعد از نخستین قاعدگی شان ، چند سانت بلند تر می شوند.

هی!سینه هایم متورم شده است!

کمی بعد-احتمالا در اواسط دوره ی رشد ناگهانی-کمی سینه هایت بر آمده می شوند.درآغاز این فرآیند،سینه ها ابتدا کمی برآمده می شوند.این بر
آمدگی های کوپک زیر نوک پستان ها و پوست تیره تر اطاف آن ها(حلقه ی رنگی دور نوک پستان ها)شکل می گیرند.
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
  • متخصصان می گویند:

وقتی بزرگتر می شوی،معمولا دکنرن وقتی را برایت در نظر می گیرد تا خصوصی با تو حرف بزند.این فرصت خوبی است تا هر سوالی درباره ی بدنت داری،از او بپرسی؛به خصوص درباره ی مسایلی که خجالت می کشی درباره شان حرف بزنی.

طبیعی است که یک سینه قبل از دیگری رشد کند.همچنین طبیعی است که رشد سینه هایت ابتدا با کمی درد همراه باشد.اما هر چه سینه هایت بزرگ تر و رشد آن ها کامل تر می شود،از درد آن ها کاسته می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر،به فصل سوم مراجعه کن.

این موها از کجا آمدند؟
بله.درست همزمان با رشد سینه ها،روی آلت تناسلی بیشتر دختر ها مو می روید.ابتدا ممکن است این موها تعدادشان زیاد نباشد و بسیار نازک و نرم باشند.در بعضی از دختر ها،موهای زیربغل هم در همین زمان رشد می کنند و در بقیه دیرتر.در بعضی از دخترها،موهای زیر بغل تا پایان دوره ی بلوغ رشد نمی کنند.
"آینده متعلق به کسانی است که زیبایی رویای شان را باور دارند."
الینور روزولت


و نکته ای دیگر... ترشخ های رحمی
ممکن است متوجه لک های سفید یا زردی روی لباس زیرت شوی که ترشح های رحمی نام دارند.ترشح های رحمی،یکی از راه های خروج مواد زاید از بدن است؛ بنابراین هر روز باید لباس زیرت را عوض کنی.

در طول دوره ی بلوغ و تغییر بدن،اعتماد به نفست را حفظ کن
بسیاری از دختر ها به خاطر تغییرهایی که در بدنشان رخ می دهد،گیج و سردرگم می شوند.بعضی ها نگران هستند که همزمان با بقیه یا درست مثل آن ها رشد نکنند و نگرانی و تنش بسیاری را تحمل می کنند.
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
  • دانستنی ها:


بیش تر دختر ها حدود یک سال بعد از اولین ترشح رحمی شان،برای اولین بار عادت ماهیانه می شوند و دو سال و نیم بعد از آن رشد سینه هایشان شروع می شوند.


می دانیم که گاهی برایت سخت است شاهد تفاوت های خود و سایر دوستانت باشی،اما بدن هر کسی،به محض آمادگی،سروع به رشد می کند.
گفت و گو درباره ی این مسائل با بزرگتری قابل اعتماد کمک بسیاری می کند،البته اگر او بتواند دوره ی بلوغش را به خاطر بیاورد!گفت و گو با دوستان نیز مفید است.کتاب هایی نظیر این کتاب نیز به همان اندازه که جذاب هستند،اطلاعات مفیدی درباره ی تغییرهای بدن و زندگی ات،در اختیارت می گذارند.مهم است به خاطر داشته باشی که تو بهتر از هر کس دیگری می توانی بر زندگی ات مسلط باشی.هیچ کس به اندازه ی تو،بدنت را نمی شناسد.این دوره از زندگی ات،دوره ی بسیار مهمی است تا به حرف های بدن و ندای درونت گوش دهی و خودت را بهتر بشناسی.


نکته هایی از زبان دختر واقعی

برای گفت و گو درباره ی این مسایل،بزرگ تری قابل اعتماد را پیدا کن:
کسی را پیدا کن که خوب او را می شناسی و در کنارش،احساس راحتی می کنی.می توانی برای پیدا کردن او،از والدینت کمک بگیری؛چون وقتی نمی توانی یا نمی خواهی درباره ی این مسایل با والدینت حرف بزنی،می توانی به او اعتماد کنی.

" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
به این مسایل توجه کن:
تغییر ظاهر بدن و تمام جرییات مربوط به آن
وقتی به فرایند رشد و بلوغ فکر می کنی چه افکاری به ذهنت خطور می کند ؟
به قاعدگی فکر می کنی؟
رشد سینه هایت؟
گرفتن گواهینامه؟
تمام این ها بخش های مهم فرایند رشد هستند و کمی درباره ی هر کدام از انها صحبت خواهیم کرد
(به جز گرفتن گواهینامه ی رانندگی ،برای گرفتن گواهینامه ی رانندگی،ابتدا باید رانندگی کردن را یاد بگیری)
اما این ها تنها تاثیرات دوره ی شگفت انگیز و عجیب بلوغ نیست
در این فصل یاد میگیری که چطور به رشد قسمت های مختلف بدنت ،
از فرق سر تا نوک انگشت پا ،
توجه کنی
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
از بالا ترین نقطه ی بدن شروع می کنیم:


موی سر


برای دخترها محافظت از موهایشان و حالت دادن به انها کمی سخت است چون برای درست کردن موهایشان می توانند از مدل های مختلفی استفاده کنند اما رایج ترین مدل موها ((بلند))یا ((کوتاه وساده)) است

نکته ی مهم:شانه،و بروس و سایر وسایلی که برای شانه زدن به موها و حالت دادن به انها استفاده می کنی،مثل خود موها کثیف می شوند .دست کم یک بار در هفته ان ها را با شامپو و اب گرم بشور.

موهایت را با صابون یا شامپو بشور و با اب شست و شو بده و این کار را تکرار کن.هرچه از دوره ی بلوغت می گذرد موهایت چرب تر از قبل می شوند علتش ترشح هورمون های مزاحم است!اگر زیاد فعالیت کنی یا در کل جنس موهایت چرب است باید هر روز ان را بشوریی

برای حالت دادن به موهایت از وسایل حالت دهنده استفاده کن روش اراستن موهای مختلف متفاوت است بهتر است به مارک این وسایل توجه کنی و انها را از داروخانه بخری از ارایشگری که موهایت را کوتاه می کند نیز می توانی کمک بگیری اما به یاد داشته باش که محصولاتی که در سالن زیبایی و ارایشگاه فروخته می شوند گران تر از محصولات سایر مغازه ها هستند
اگر فکر می کنی قادر به انجام کاری هستی کارت را درست انجام خواهی داد و اگر فکر کنی که نمی توانی ان را انجام دهی در عمل همین طور رفتار خواهی کرد
(ماری کی اش)

موهای سر تحمل گرما را ندارند .تغییر های شیمیایی مو (مانند فر کردن ،صاف کردن یا رنگ کردن موها)،به مو اسیب می زنند و در دراز مدت حالت گرفتن انها را دشوار می کنند هر چه کمتر از این روش استفاده کنی به وسایل کمتری برای حالت دادن موهایت نیاز خواهی داشت


باید هر شب موهایت را بشویی.استفاده از وسایل حالت دهنده ی مو بسیار جالب است اما هر شب پیش از خواب باید موهایت را بشوری بخصوص اگر از ژل یا واکس استفاده کنی پیش از ان که از وسایل حات دهنده ی مو استفاده کنی انها را با شامپو و اب گرم بشور تا گرد خاک و کثیفی ان ها به موهایت اسیب نزند و صبح با موهای سیخ سیخ از خواب بیدار نشوی انگار که فیلم ترسناک دیده ای!
راز پیشرفت این است که هم اکنون دست به کار شوی
سالی برگر

" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
صفحه  صفحه 1 از 3:  1  2  3  پسین » 
علم و دانش

✿ فقط دختــــرها بخوانند ✿

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA