انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  
صفحه  صفحه 3 از 4:  « پیشین  1  2  3  4  پسین »

Youthful Deadlock | بن بست های جوانان


مرد

 

خب...همه چیز رو گفتم.!دیگه انتخاب با خود شماست...میتونید از همین امروز تمامش کنید...!یادتون باشه...در هیچکدوم از پست ها از مسائل دینی صحبت نکردم که بهش حس بدی داشته باشین و قبولش نکنین...!همه مسائل از لحاظ علمی و سخن دانشمندان جهان بود...به یاد داشته باشید مسأله ی خودارضایی در تمامی ادیان و حتی بی خدایان یک کار اشتباه و سیاهی آینده هست...
هرکسی از دوستان در این رابطه مشکل یا سوالی اینجا مطرح کنه تا اگه بتونم افتخار داشته باشم کمکی کرده باشم...!!
با سپاس...محمد!!!


MajidRahgu: توضيحات خيلي دقيق و به درد بخوره
ولي من با تاپيك با اسم بن بست مخالفم.يه اسم ديگه بذار كه نااميدكننده نباشه عزيز
اشتباه نکن دوست عزیز.یک بن بست باعث نا امیدی نمیشه.بن بست آغاز یک شروع تازه است.آغاز یک برگشت و پاک کردن اشتباهات.آغاز زندگی نو.

در ادامه ی این تاپیک به بررسی انواع آمیزش های جنسی پرداخته میشه!!!...!!!و غلط یا صحیح بودن آن ها را بیان میکنیم!!مضرات و فواید اونا رو میگیم و نشان میدیم برای داشتن یک رابطه ی آمیزش صحیح چه کارهایی باید انجام داد.از جمله پرداختن به"آمیزش جنسی با حیوانات"و مضرات اون و اثراتش در روان انسان و همچنین پرداختن به روش های احساس رضایت از سکس میان زوجین رو بیان میکنیم...!!
‎با سپاس..!!محمد‎
هله
     
  
مرد

 
انواع آمیزش های جنسی
اصلی ترین و ابتدایی ترین سوال برای ورود به ادامه ی بحث واژه ی بنام"آمیزش جنسی"یا همان سکس ‏‎[SEX]‎‏ هست

آمیزش جنسی چیست؟؟؟

آمیزش جنسی به معنی نزدیکی و جفت گیری است که بین دو غیر همجنس انجام میشود که منجر به ارضا نیاز جنسی میشود. آمیزش جنسی بین حداقل دو غیر همجنس میتواند منجر به تولید مثل شود.

اعضای درگیر در یک رابطه ی جنسی...!‏

اساساً تمام نقاط بدن قابلیت تحریک جنسی را دارند اما برخی نقاط به دلیل تراکم رشته های عصبی مربوط به لذت جنسی به عنوان ارگان های جنسی شناخته می شوند.

نقاط تحریک پذیر در آمیزش جنسی، در بدن زنان پراکنده تر و فراوان تر است وعلاوه بر دستگاه تناسلی نوک پستانها ،باسن و حتی لاله گوش، قوزک پا و یا گردن را در بر می گیرد.در آمیزش جنسی لب و دهان نیز به دلیل پوست نازک خود می توانند حساسیت زیادی نسبت به تحریک جنسی داشته باشند.

ارگاسم :

ارگاسم در مردان تحریکات جنسی و اروتیکی سبب ساز تغییرات گستردهای در بدن میشود. زمانی که زن و مرد در اثر کنش جنسی تحریک میشوند,تپش قلب دو جنس طی آمیزش جنسی سریعتر میشود و فشار خون در بدن افزایش مییابد.این افزایش در اندام تناسلی مردان موجب بزرگتر شدن آلت مردانه و سفت شدن بدنه آن می شود که نعوظ ( شق کردن ) نامیده می شود. همچنین افزایش ترشح تستسترون ( هورمون جنسی مردانه )، اندورفین (ترشحات عصبی ضد درد ) که کارکردی مشابه تریاک دارند، اکسی توسین و وازوپرسین ( هورمون هایی که علاقه به روابط اجتماعی را افزایش داده و به ایجاد اعتماد میان افراد کمک می کند. ) در خون موجب بالا رفتن احساس خوشی و ایجاد تنشهای مثبت عصبی طی آمیزش جنسی می شود. رفته رفته این تغییرات در جریان مداوم آمیزش جنسی اوج لذت و یرانگیختگی را موجب می شود به ناگاه این تحریکات و تنشها فروکش میکند. این حالت را اصطلاحا ارگاسم یا اوج لذت جنسی می نامند که معمولا چند ثانیه دوامدارد.

در هنگام ارگاسم مرد در آمیزش جنسی, انزال (خروج منی ) صورت میگیرد.این مایع غلیظ که از آب، پروتئین ودرصد ناچیزی نمک، آلکالین (ماده ای تلخ مزه با اثر آرامبخش که در برخی گیاهان دارویی وجود دارد )، فروکتوز ( نوعی قند که در برخی میوه ها وجود دارد )و برخی املاح مانند روی تشکیل شده به میزان 2 تا 5 میلی لیتر در هنگام انزال از طریق آلت تناسلی از بدن مرد خارج میشود. زمان نهفتگی ارگاسم در مردان معمولا بسیار کوتاهتر از زنان است که این به خاطر شرایط بدنی و عصبی زنان است کهباعث این شرایط در طی آمیزش جنسی میشود.( برخی تحقیقات نشان می دهد 75 درصد مردان در کمتر از دو دقیقه از آغاز آمیزش جنسی به ارگاسم می رسند.) برای رسیدن مردان به ارگاسم تحریکاتی که بر روی آلت مرد همانند عمل دخول در واژن و یا مقعد و یا تحریکاتی که به وسیله زن روی آن انجام میگیرد (نوازش و ...), نقش به سزایی دارد.

ارگاسم در زنان- ارگاسم در زنان در طی آمیزش جنسی از فرایند پیچیده تری نسبت به مردان پیروی می کند وبه همین دلیل زمان بیشتری میبرد تا یک زن به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسد.( به طور میانگین 10 تا 20 دقیقه ). ارگاسم در زنان دارای یک روند برای تخلیه است به طوری که زمان خاصی برای بوجود آمدن آن نمیتوان مشخص کرد(همانگونه که در بالا ذکر شد نشانه ارگاسم مردان انزال و خروج منی است) و ممکن است زمان آن تا یک دقیقه طول بکشد.در بیشتر زنان حساس ترین عضو به تحریکات جنسی کلیتوریس ( چوچوله )است که لمس آن بیشترین نقش را در فراهم آوردن لذت در آمیزش جنسی زنان دارد. بسیاری اززنان به ویژه زنان طبقات پائین در کشورهای جهان سوم تاکنون تجربه رسیدن به ارگاسم در طی آمیزش جنسی را نداشته اند و بسیاری از ناراحتیهای روحی می تواند توان ارگاسم را از زنان سلب کند. به عقیده بعضی از محققان در زمینه مسائل جنسی زنان لذت بیشتری از یک رابطه جنسی یا آمیزش جنسی میبرند تا مردان.

البته میزان دقیق آن تاکنون مشخص نشده است ولی در برخی موارد محققان لذت جنسی زن را تا ۳برابر بیشتر از لذت جنسی مرد تخمین زده اند.در این میان مردان وظیفه سنگین تری به عهده دارند و باید باکسب مهارت در رسیدن به لذت جنسی به زن کمک کنند.

امروزه تمام دنیا به بن بست های اخلاقی بزرگی در زمینه آمیزش جنسی برخورد کردند که شاید ریشه ی آن نظریه ی فروید بوده باشد. به هر حال بسیاری آمیزش جنسی در زندگی را جالب می دانند ولی طبق نظر سنجیهایی یاد شده بسیاری آمیزش جنسی قبل از ازدواج را باعث سست شدن بنیان خانواده می دانند، دین اسلام آمیزش جنسی را فقط منحصر به ازدواج و کنیزان (زنانی که در مالکیت فردی باشند) که در گذشته بوده است و ازدواج صیغه تایید می کند.آمیزش جنسی از شب زفاف به صورت رسمی صورت میگیرد چه برای مرد و چه زن.

خودداری از قبول واقعیات مربوط به مسائل جنسی سبب بحرانها و مشکلات اجتماعی فراوانی شده است, به صورتیکه در سال ۲۰۰۶ در گزارشی که سایت جستجوگر گوگل در رابطه با بیشترین مراجعان به سایتهای پورنوگرافی انجام داده بود حاکی از آن بود که کاربران ایرانی در مقایسه با دیگر کشورها در مقام سوم جستجوگران واژه انگلیسی sex (جنس) از میان تمام کشورهای جهان قرار داشتند. گرایش جنسی که ترجیح جنسی و تمایل جنسی نیز نامیده شده توصیف کننده نوع محل تمرکز تمایلات عشقی، جنسی، احساسی و تخیلی افراد است. رده بندی گرایشهای جنسی موجودات زنده معمولاً برپایه نوع جنسیتی که مورد تمایل آنهاست صورت میگیرد.
هله
     
  
مرد

 
انواع روابط جنسی


آمیزش نوع اول :

اين ساده ترين نوع آميزش است كه همه برا ي اولين بار اون رو انجام مي دن بدين صورت است كه زن در زير قرار مي گيره و پاهاي خود رو به اندازه ايي كه احساس راحتي كند باز مي كند و مرد در ميان پاهاي زن قرار گرفته و عمل دخول را انجام مي دهد

در اين حالت پيشنهاد مي شه كه هر از چند گاهي مرد تمام بدن خود رو با بدن زن تماس بده، همچنین با دستهای خود پستان ‌های زن را بمالد. ولي در اين ميان توجه به توانايي جسمي زن هم داشته باشه كه باعث فشار به بدن زن و تنگي نفس زن نشه . و چنانچه مرد دو دست خود رو بصورت ستون د رطرفين سينه زن روي زمين قرار دهد كه وزن بدن رو خود مرد تحمل كنه، نتيجه بهتري عايد مي شود چرا كه زن آزادي عمل و امكان تحرك بيشتري داره و البته حس لامسه زن هم بدليل تماس قسمتهاي بالاي قسمت زنانگي بابدن مرد تحريك مي شه.

البته بوسيدن فراموش نشه كه بهترين كار جانبي در اين نوع آميزش ،بوسيدن زنه.

زن هم مي تونه با نشان دادن علاقه به بوسيده شدن و كمك به حركا ت بالا و پايين شدن مرد و كشيدن نفس هاي عميق و با احساس ، مرد رو تحريك كنه.

ميزان لذت جنسي در اين وضعيت 70 به 30 به نفع مرد مي باشد.

آمیزش نوع دوم :

اين روش همانند روش اول مي باشد با كمي تفاوت.در روش اول داشتيم كه زن در زير قرار مي گيره و پاهاي خود رو به اندازه ايي كه احساس راحتي كنه باز مي كنه و مرد در ميان پاهاي زن قرار گرفته و عمل دخول رو انجام مي ده . در اين روش هم زن دراز مي كشد و پاها رو كمي بالا مي برد و مرد در كنار زن دراز مي كشد بوريكه بتواند پاهاي خود رو از زير پاهاي خانم عبوردهد و عمل دخول رو انجام دهد در اين حالت براي اينكه خانم احساس خستگي در پاهارو نداشته باشه بهتر است كه اونها رو روي رانهاي مرد قرار دهد.


نکته مهم : از آن جا که برخوردهای زن و مرد و فشاری که بر بدن خانمهادر هنگام نزدیکی وارد می شود ممکن است به جنین آسیب وارد کند لازم است تا سکس در هنگام بارداری زن با ملایمت و احتیاط کامل انجام شود.

آمیزش نوع سوم :

دراين نوع آميزش، بدن مرد و زن كمترين تماس رو با هم دارند يعني تقريبا حس لامسه لذتي نمي برد.

اين روش رو معمولا براي ايجاد تنوع يا رفع خستگي بدني در حين سكس پيشنهاد مي كنند.در اين نوع آميزش زانوها و كف دستان زن روي زمين قرار مي گيرد و دستها بصورت ستون شده و وزن بدن روي دستها و زانوها تقسيم مي شود. ( درست مثل زماني كه بچه ها با پدرهاشون اسب بازي مي كنن) و یا زن بصورت سجده خم میشود. و مرد پشت زن قرار گرفته و عمل دخول رو انجام ميدهد.اين روش چنانچه روي تخت انجام مي شود بهتر است كه زن در لبه هاي تخت قرار گيرد و مرد بصورت ايستاده دخول رو انجام دهد تا امكان تحرك بيشتري داشته باشد.براي اينكه زن لذت بيشتري ببرد پيشنهاد مي شود كه مرد در حين آميزش با يك دست قسمتهاي بالايي مهبل رو به آرامي ماساژ دهد.

این روش برای زمان بارداری زن مناسب است .ولي از اونجا كه شكم زن سنگين شده كمي مشكل ساز مي شه پس چندتا بالش در زير شكم خانم قرار دهيد تا وزن خود رو روي بالش بيندازد. و مرد حرکات رفت و برگشت آلت خود را آرام انجام دهد. در این روش گذشته از آن که زن و مرد از مشاهده ی صورت یکدیگر و تبادل بوسه محرومند ، کلیتوریس زن نیز به سختی تحریک می شود و در نتیجه اوج لذت جنسی به دشواری حادث می گردد و از طرفی فشار کفل زن بر شکم و ران مرد او را به شدت تحریک می کند و انزال به سرعت وقوع می یابد ولی در عوض مرد می تواند با دست از جلو کلیتوریس و پستان زن را تحریک کند .ميزان لذت جنسي در اين وضعيت 70 به 30 به نفع مرد مي باشد.

نکته : روش هایی که زن در بالا و مرد درزیر قرار دارند . برای خانم هایی که جثه بسیار کوچکتری از شریک جنسی خود دارند نیز بسیار مناسب هستند.

آمیزش نوع چهارم :

اين روش ،روشي مي باشد كه خانم ها از اون استقبال بيشتري مي كنند. در اين روش مرد دراز كشيده و زن طوري روي آلت مرد مي نشيند كه عمل دخول انجام شود بدن زن نسبت به مرد زاويه 90 درجه مي گيرد .در اين نوع آميزش خانم ها آزادي عمل بيشتري دارند و عمل حركت آلت در مهبل رو در كنترل خود دارند از طرفي چون زاويه مناسبي دارند اين احساس رو دارند كه همه آلت مرد بطور كامل داخل مهبل جاي گرفته است.

ولي اين روش اگر به دليل هيجانات حاصل از سكس به آرامي انجام نشود و زن تمام وزن خود را روي بدن مرد متمركز كند،باعث پاره شدن مويرگ هاي موجود در قسمت هاي پاييني آلت و مثانه مرد مي شود كه در دراز مدت براي مرد مشكل ساز مي شود.

در اين روش نيز، مرد مي تواند براي ايجاد لذت بيشتر در خانم، سينه ها و قسمت هاي بالاي مهبل رو به آرامي ماساژ دهد.

لذت جنسي در اين روش 60 به 40 به سود خانم مي باشد.

آمیزش نوع پنجم :

اين روش رو مي شه به نوعي ادامه روش چهارم دونست كه اون مضراتي كه براي مرد در روش چهارم گفته شد در اين روش منتفي شده است.

نحوه عمل به اين صورت مي باشد كه زن روي مرد قرار مي گيرد بر عكس روش اول.پس از اينكه زن آلت مرد رو به داخل مهبل هدايت كرد روي مرد دراز مي كشه و عمل رفت و آمد آلت داخل مهبل رو انجام مي ده.در اين روش از اونجايي كه مرد امكان تحرك كمتري داره وظيفه زن سنگين تر مي باشد و بايد با بوسيدن مرد و ماساژ سينه ،مرد رو تحريك نمايد.اين روش چون كل عمل جنسي در اختيار و كنترل خانم مي باشد بيشتر مورد استقبال خانم ها قرار مي گيره خصوصا اگر در اوج آمادگي جنسي باشند .

در اين روش مرد براي اينكه خانم لذت بيشتري برد مي تونه با دست هر دو سينه زن رو ماساژ بده و يا در مواقعي كه سينه هاي زن به صورتش نزديكه ،نوك سينه ها رو ميك بزنه كه براي خانم ها بسيار لذت بخش مي باشد.

ميزان لذت جنسي در اين روش 80 به 20 به نفع خانم ها مي باشد.

آمیزش جنسی نوع ششم :

عمل جنسي رو نبايد به خاطر بارداري خانم تعطيل كرد و فقط هر چي كه بچه در داخل رحم بزرگتر مي شه بايد احتياط بيشتري كرد كه نه اون تو شكم مادر دچار مخاطره بشه و نه اينكه مادرآسيب ببينه این روش برای مواقعی که زن حامله هست میتواند مفید باشد. بطوری که سعی شود به بچه صدمه ای وارد نشود. به اين صورت كه زن رو مرد قرار مي گيره و آلت رو به داخل مهبل هدايت مي كنه و بدن رو كمي به سمت جلو خم مي كنه كه با توجه به اضافه وزن درقسمت شكم به حال تعادل برسه و البته روي مرد هم نبايد دراز بكشه. در این حرکت ، عمل رفت وبرگشت آلت باید به عهده مرد باشد و به آرامی تمام صورت بگیرد. مرد نباید ضربه ای به بدن زن بزند. اين طوري نه به بچه فشار وارد مي شه و نه به مرد.

آمیزش نوع هفتم

اين روش شبيه روش سوم هست و برخلاف اينكه در حالت عادي اون رو پيشنهاد نكرده بودم ولي در زمان بارداري روش مناسبي مي باشد.به اين صورت اجرا مي شه كه زن كف دستها و زانوها را روي زمين قرار مي دهد( درست مثل زماني كه بچه ها با پدرهاشون اسب بازي مي كنن) و مرد پشت زن قرار گرفته و عمل دخول رو انجام مي ده.


آمیزش نوع هشتم :

به اين نوع آميزش ، پهلو به پهلو مي گن ،به اين صورت كه هم مرد و هم زن روبروی هم و به پهلو خوابيده و عمل دخول رو انجام مي دن. نحوه قرار گرفتن زن و مرد در این روش تقریباً شبیه چهار انگشت از دو دست است که به شکل دو هفت در آید و در حالی که نسبت به هم زاویه ای نزدیک به قائمه دارد در هم فرو روند .البته در مورد نحوه قرار گرفتن دست و پاها ،بايد اون رو به عهده خانم گذاشت تا اونطوري كه راحته، رو انتخاب كنه ولي من به اين صورت پيشنهاد مي كنم:

فرض رو بر اين مي گذارم كه مرد به پهلوي چپ مي خوابه مرد كاملا در ميان پاهاي زن قرار مي گيره و زن پاي چپ خود رو به پشت مرد مي بره در اين حالت مرد مي تونه با دست راستش كه آزاده، باسن زن رو نوازش كنه كه تو تحريك زن هم موثره.براي اينكه وزن بدن مرد پاي ديگه زن رو آزار نده اون بايد سنگيني وزنش رو روي دست چپش بندازه و اون رو حايل بدنش بكنه و البته مي تونه دستش رو از پشت گردن زن عبور بده و پهلو و پشت ودر صورت امكان قسمتهايي از سينه زن رو نوازش بده.

به هرحال بوسيدن رو فراموش نكنيد.

در اين حالت از اونجائي كه اكثر نقاط بدن مردو زن با هم در تماس هستن لذت بيشتري عايد طرفين مي شه و مهمتر اینکه زن متحمل فشاري نمي شه وآزادي عمل مناسبي داره

ميزان لذت جنسي 50به 50 به نفع دو طرف مي باشد.

آمیزش نوع نهم :

اين نوع آميزش هم پهلو به پهلو ست ولی بجای اینکه زن و مرد روبروی هم باشند ، مرد ، پشت زن که به پهلو دراز کشیده ،دراز میکشه . و از پشت عمل دخول را انجام میدهد.

در اين روش قسمت ها ي پشت زن شامل پشت و كمر ، باسن و قسمتهايي از پشت پا با بدن مرد تماس داره و تحريك مي شن.مرد در موارد تكميلي روش، بايد گردن و لاله گوش زن رو ببوسد يا بليسد ولي در مورد لاله گوش معمولا استفاده از دندون پيشنهاد مي شه و اصطلاحا بايد اون روگاز گاز كرد. البته بدور از خشونت.

با دست آزاد هم ماساژ سينه خانم كارساز مي باشد و البته زن نيز با دست آزاد خود مي بايست باسن و ران مرد رو نوازش كند
ميزان لذت جنسي در اين روش 50 به 50 به سود طرفين مي باشد.

آمیزش نوع دهم :

در این وضعیت مرد در لبه ی تخت یا برروی صندلی بی دسته می نشیند و زن با پای گشاده روی دو پای مرد قرار می گیرد و خود را پیش می راند و مرد نیز کمر و لگن او را می گیرد و پیش می کشد .

گفته می شود که در این وضعیت تحریک کلیتوریس به منتهای شدت خود می رسد واین تنها انگیزه ی تجویز این وضعیت برای زن هایی است که به تحریک کلیتوریس نیازمندند .

در این روش فعالیت بین دو نفر تقریباً به یک نسبت تقسیم می شود .

امکان آبستنی در آن زیاد نیست ، کنترل حرکات و تحدید میزان دخول به آسانی میسر است .

آمیزش نوع یازدهم :

همان روش نوع نهم است با این تفاوت که پشت زن بطرف مرد باشد. دخول از عقب نیز امکان پذیر است .

آمیزش نوع دوازدهم :

این وضعیت از نظر پزشکی به هیچ عنوان قابل توصیه نیست . چون انجام آن انرژی بسیار نیاز دارد. شکل ویژه ای از آن که زن دست خود را دور گردن مرد و پاهایش را دور کمر و لگن او حلقه میکند به وضعیت " تاک چسبنده " یا " تاک چنگ زن " "ایستاده"موسوم است .و مرد هم دستهای خود را زیر باسن زن میگذارد.

شايد شما كه تجربه زندگي مشترك رو داريد و احتمالا داراي فرزند هم هستيد روش هاي ديگري رو نيز امتحان كرده باشيد و يا اينكه فكر مي كنيد روشهاي ديگري هم هست .

حق باشما ست . ولي حواستون باشه هرروشي كه براي آمیزش كردن استفاده مي كنيد نبايد به هيچ عنوان باعث فشار اومدن به شكم زن باردار بشه و يااينكه زن رو مجبور به تحمل وزن شكم مرد بكنه.
هله
     
  ویرایش شده توسط: mereng   
↓ Advertisement ↓
TakPorn
مرد

 
گرایش های جنسی (همجنس گرایی )

پرچم همجنس گرایان :



پرچم رنگین کمان ، از نشانه‌های همجنس‌گرایان است. هم‌چنین در کشورهای غربی، رستوران‌ها، بارها،کافه‌ها، و یا مغازه‌هایی که گروه زیادی از همجنس‌گرایان از مشتریان‌شان هستند، از این نماد برای جلب مشتریان همجنس‌گرا استفاده می‌کنند.



زوج همجنس گرای مرد...!!‏


زوج همجنس گرای زن...!!

همجنس گرایی چیست ؟

یکی از گرایش‌های جنسی است که ویژگی آن تمایل زیبایی‌شناختی ، عشق رومانتیک، و تمایل جنسی فردی است که تنها متوجه جنس همگون با خود او است. همجنس‌گرایی همراه با دو گرایش دگرجنس‌گرایی و دوجنس‌گرایی ، سه گرایش اصلی جنسی را تشکیل می‌دهند. به فردی که به جنس دیگر گرایش داشته باشد «دگرجنس‌گرا» و به افرادی که هم به جنس دیگر و هم به افراد همجنس با خود تمایل دارند، «دوجنس‌گرا» می‌گویند.

رفتار همجنس‌گرایانه به برقراری رابطهٔ جنسی با فردی همجنس اطلاق می‌شود. همجنس‌گرا به افرادی گفته می‌شود که ترجیح می‌دهند مدّتی طولانی به فعالیت جنسی با افراد همجنس خود بپردازند. در سال‌های اخیر، برای توصیف سبک زندگی همجنس‌گرایانه از اصطلاح «همجنس‌خواه» استفاده شده‌است، زیرا باور بر این است که این اصطلاح نسبت به اصطلاح همجنس‌گرا بار منفی کمتری دارد. افراد زن و مردی که می‌خواهند جهت‌گیری جنسی همجنس‌گرایانه خود را به طور علنی ابراز کنند معمولا از اصطلاح همجنس‌خواه استفاده می‌کنند.امروزه برای اشاره به افراد همجنس‌گرای مرد از گی که از واژهٔ انگلیسی Gay آمده‌است و برای همجنس‌گرایان زن معمولاً واژه لزبین یا لِز که از واژهٔ انگلیسی Lesbian آمده استفاده می‌شود. در زبان فارسی در گذشته به همجنس‌گرایان زن، «طَبَق‌زن» گفته می‌شده که به عمل طَبَق‌زنی اشاره داشته‌است.این اصطلاح امروزه درزبان فارسی به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انجمن روانشناسی آمریکا معتقد است که براساس اتفاق نظر علوم رفتارشناسی و جامعه‌شناسی و متخصصان سلامت و سلامت روانی همجنس‌گرایی فی‌نفسه نمونه‌ای معمولی و رد نکردنی از اختلاف در گرایش‌های جنسی انسان است.

در ادبیات و هنر برخی نقاط جهان از زمان بسیار کهن، شاهد اشاراتی به این پدیده هستیم. ادیان توحیدی همچون یهودیت ، اسلام و مسیحیت با همجنس‌گرایی مخالفت کرده‌اند هر چند که در این رابطه در میان متخصصان دینی اختلاف نظر وجود دارد و برای نمونه برخی از فرقه‌های مسیحیت همجنس‌گرایی را گناه نمی‌دانند.

تخمین قابل اعتماد تعداد افرادی که همجنس‌گرا شناخته می‌شوند و درصدیاز مردم که تجربه جنسی با هم‌جنس داشته‌اند به دلایل مختلفی برای پژوهشگران دشوار است.امروزه براساس بیشتر مطالعات در جوامع مختلف بین ۲٪ تا ۱۳٪ افراد جامعه در طول عمر شان شکلی از تماس جنسی با هم‌جنس شان را تجربه کرده‌اند.همچنین اغلب همجنسگرایان در روابط عاطفی پایدار هستند. بر اساس مطالعات روان‌شناختی حس عاطفی در همجنس‌گرایان با حس عاطفی موجود در دگرجنس‌گرایان برابر است و تفاوتی ندارد.روابط و رفتارهای همجنس‌گرایانه همان‌گونه که توسطبرخی مورد ستایش واقع شده‌اند در طول تاریخ بسته به موقعیت، فرهنگ و زمان وقوع، محکوم نیز شده‌است. از اواخر سده ۱۸ میلادی جنبش‌هایی به منظور شناساندن و گرفتن حقوق قانونی برابر همچون حق ازدواج ، اتحاد مدنی ، سرپرستی فرزندخوانده، استخدام، خدمت در ارتش و دسترسی برابر به خدمات درمانی برای همجنس‌گرایان به وجود آمده‌است.

صفحه ی همجنس گرایی در ویکپدیا


در سال ۲۰۰۹، بر حسب دسته بندی انتقال ایدز در آمریکا
مردان آمیزش کننده با مردان (۶۱٪)
هتروسکسوال (۲۷٪)
معتاد تزریقی (۹٪)
هم معتاد تزریقی و هم مرد آمیزش کننده با مردان (۳٪)
اعلام شد.
هله
     
  ویرایش شده توسط: mereng   
مرد

 
سکس ضربدری
سکس ضربدری (به انگلیسی : Swinging ) نوعی ارتباط جنسی بین دو شریک جنسی می‌باشد این دیدار می تواندبه صورت یک مهمانی خصوصی باشد و یا در خلال تجمع های گروهی و یا کلوب‌های ضربدری (به انگلیسی : swingers' club ) و ترتیب ملاقات هم می تواند از طریق مجلات، اینترنت و یا معرفی دوستان صورت پذیرد . پیشینه تاریخی ثبت شده این نوع ارتباط به دوران رم باستان باز می‌گردد که در آن مناسکی به صورت Orgy و یا ارتباط جنسی گروهی بین زوجین انجام می‌شده‌است . اما این نوع رابطه از تاریخ 1960 و با بوجود آمدن انقلاب جنسی و اختراع قرصهای ضد بارداری contraceptive pill وارد مرحله جدیدومطمئن‌تری شد.

دلایل سکس ضربدری :

دلایل متنوعی برای زوجین وجوددارد . برخی دلیل آن را ایجاد تغییر و تنوع درسکس عادی وکسل کننده ذکر می کنند در حالی که بعضی دیگر کنجکاوی و تعدادی آن را یک عمل اجتماعی می دانند.

تاریخچه:

قرن شانزدهم :

قراردادی رسمی بین جان دی John Dee ، همسرش جین و یک طالع بین scryer به نام Edward Kelley و همسرش در مورخ 22 آوریل 1578 منعقد می گردد با این مضمون که روابط نکاحی و زناشوییبین آنان تقسیم شود . .

قرن هجدهم :

تنها گروهی که رسماً عمل سکس ضربدری را انجام می دادند روشنفکران اروپایی بودند, که مشهور ترین آنها مری شلی نویسنده "فرانکستین" و شوهرش (پرسی شلی) بود . امروزه نیز روشنفکران حتی در بین ادیان ابراهیمی نشانه هایی را از مراسمات وآیین هایی مشاهده می کنند که درخلال آن مبادله زوجات صورت می گرفته‌است . که در این میان می توان به دوفرقه مسلمان ساکن ترکیه به نامهای (کیزیباش) و (یهودیت) اشاره نمود.

قرن نوزدهم :

دراواسط قرن نوزدهم و مخصوصاً در آلمان به زوجهایی که عمل تبادل زوجات را انجام می دادند لقب کمونیست داده می شد .به مفهوم اینکه همه چیز شان حتی همسر شان را به اشتراک می گذارند.

قرن بیستم :

با اختراع اینترنت امکان یافتن زوج مناسب جهت سکس ضربدری هرچه فراهمتر گردید .براساس آمار ارائه شده توسط سایت swingingheaven [۴] تخمین زده می شود، بیش از 400000 زوج دربریتانیا از طریق اینترنت در سکسهای ضربدری شرکت نموده‌اند .

سکس ضربدری مدرن :

براساس کتاب "نگاهی به آیین شهوانی سکس ضربدری" نوشته تری گلد,سکس ضربدری در میان خلبانان نیروی هوایی آمریکا و همسرانشان در جنگ جهانی دوم متداول بود . از آنجایی که نرخ تلفات در میان آنان بالا بود خانواده خلبانان با یکدیگر توافق می نمودند در صورتی که هریک از آنان کشته شد و یا مفقود الاثر گردید، همسر او توسط دیگر همکارش همانندهمسر خود به لحاظ ارضای تمایلات جنسی و عاطفی مراقبت شود . درسالهای دهه 1950 نیز و در طول جنگ کره این عمل در میان نظامیان متداول بود که رسانه‌ها از آن با عنوان تبادل زوجات یاد می نمودند . این نوع ارتباط حتی در میان غیر نظامیان و درحومه شهر‌ها نیز رواج یافته بود. اکنون در ایالات متحده امریکا سکس کلوبهایی وجوددارندکه بیشتر این فعالیتها در آنجامتمرکز است . با اینحال پایگاه های اینترنتی فراوانی با هدف ایجاد ارتباط بین زوجهایی که مایل به سکس ضربدری هستند وجود دارند . اخیراً در ایران هم موضوع سکس ضربدری باشدتی حتی بیش از کشور های دیگر طرفدارانی دارد که این موضوع با جستجویی کوتاه در میان سایتهای سکسی قابل درک است .

صفحه ی سکس ضربدری در ویکپدیا‏

نظر خودم : همجنس گرایی یک گرایش هست که از لحاظ علمی و مضرات روش بحث میشه.اما رابطه ی ضربدری یا به نحوی معاوضه ی همسر...باید از لحاظ وجدانی مورد بحث قرار بگیره.واقعأ درسته؟پس تعهد ها چی میشه؟اگر قراره همسرت رو معاوضه کنی پس ازدواج واسه چیه؟
هله
     
  
مرد

 
سکس با حیوانات
حیوان خواهی یا حیوان بازی (به انگلیسی : Zoophilia ) یک نوع نابهنجاری جنسی است که در آن یک انسان با یک حیوان رابطه و سکس برقرارمی‌کند کسی که چنین گرایشی دارد حیوان خواه (به انگلیسی : zoophili ) نامیده می‌شود. حیوان خواهی در تعداد معدودی از کشورها همچون دانمارک غیرقانونی نیست اما در اکثر نقاط دنیا همچون هلند و کانادا این عمل تحت لوای قانون حمایت از حیوانات حیوان آزاری و یا قانون جنایت در برابر طبیعت در ایالات متحده امریکا غیر قانونی است و جرم محسوب می‌گردد.

صفحه ی سکس با حیوانات در ویکپدیا
هله
     
  
مرد

 
‎سادیسم جنسی‎
سادیسم (به انگلیسی : Sadism ) یا تمایل به آزار رسانی در طبقه بندی موسوم به «ای. اس. ام سه» به عنوان اختلال شناخته می‌شد، ولی از زمان انتشار طبقه بندی «ای. اس. ام چهار» از آن به عنوان یک ویژگی شخصیتی نام برده می‌شود.

در علم روانشناسی و در فرضیه‌ها و تئوری‌های رفتارشناسی، عبارت سادومازوخیسم جایگزین هردو عبارت دیگرآزاری و خودآزاری شده و به طور عام، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعاریف علمی این رفتارها، طی دهه‌های گذشته تغییر بنیادی یافته و با توجه به تحقیقات جدید علمی، به روز و کارآمدتر شده و می‌شوند. ریچارد فریهر (Richard Freiherr vonKrafft-Ebing) در قرن ۱۹ دمیلادی این عبارات را در علم روانکاوی مطرح نمود و از متحول شدن مفاهیم دیگرآزاری و خودآزاری در علم پزشکی گفتگو کرد که به برداشتهای دوران اخیر از این مباحث به عوان پرافیلیا ، منجر شد که در راهنمای علائم و نشانه‌های ناهنجاری‌های ذهنی ( DSM ) به آن اشاره شده‌است. در همین راستا، در طبقه بندی «دی. اس. ام سه» (DSM-III)، در سال ۱۹۸۰ میلادی دیگرآزاری به عنوان اختلال روانی دسته بندی شده‌است در حالی که از زمان انتشار طبقه بندی «دی‌اس‌ام‌چهار» (DSM-IV) در سال ۱۹۹۴، از آن به عنوان یک ویژگی شخصیتی نام برده می‌شود. بنابراین، دیگرآزاری به صرف وجود داشتن، بیماری نیست و در افراد و جوامع گوناگون، مرزها و محدودیت‌های متفاوتی دارد.

صفحه ی سادیسم جنسی در ویکپدیا
هله
     
  
مرد

 
دگر آزاری
برانگیختگی جنسی دراثر رنج دادن روانی یاجسمی شخص دیگر ایجادمی‌شود.

ملاحظات : اغلب در مردان دیده می‌شود نام این اختلال. ازنام مارکی دوساد گرفته شده. دربعضی موارد منجربه تجاوز جنسی می‌گردد.

در این اختلال شخص منحرف برای رسیدن به ارگاسم یا اوج رابطه جنسی نیاز دارد که در حین رابطۀ جنسی اقدام به آزار رسانی به شریک جنسی نماید.

کانون اصلي اين نابهنجاري جنسي ، اعمالي است كه شخص با انجام آن ها رنج رواني يا جسمي قرباني خود ، برانگيختگي جنسي به دست مي آورد . برخي از مبتلايان به اين نابهنجاري جنسي ، از خيال پردازي هاي آزارگرايانه ي خود كه ممكن است فقط در جريان فعاليت جنسي و نه در ساير زمينه ها به آن ها متوسل شوند ، در رنجند . در اين قبيل موارد ، خيال پردازي هاي آزارگرايانه معمولا شامل تحت كنترل داشتن كامل قرباني است كه بر حسب انتظار عمل قريب الوقوع آزارگرانه وحشت زده مي شود .

ساير اميال جنسي آزارگرايانه را روي يك شريك جنسي راضي كه مشتقانه از درد يا تحقير رنج مي برد ، اعمال مي كنند .

با اين وجود ، بعضي از مبتلايان به آزارگري جنسي اميال جنسي خود را روي قربانيان ناراضي انجام مي دهند .در همه ي موارد ، رنج بردن قرباني است كه فرد را از لحاظ جنسي بر مي انگيزد . خيال پردازي ها يا اعمال جنسي ممكن است شامل فعاليت هايي باشند كه تسلط شخص روي قرباني را نشان مي دهند . اين اعمال ممكن است شامل مهار كردن ، بستن چشم ، لگد مال كردن ، سيلي زدن ، تازيانه زدن ، كتك زدن ، سوزاندن ، دادن شوك الكتريكي، بريدن ، خنجر زدن نيز باشند .

خيال پردازي هاي آزارگرانه ي جنسي ممكن است در دوران كودكي نيز وجود داشته باشد . سن شروع فعاليت هاي آزارگرانه متغير است اما معمولا در اوايل بزرگسالي روي مي دهند . آزارگري جنسي معمولا مزمن است . وقتي آزارگري جنسي روي شركاي جنسي ناراضي اعمال مي شود ، اين عمل ممكن است تا زماني كه شخص مبتلا به آزارگري جنسي دستگير مي شود ، ادامه يابد .

برخي از مبتلايان به آزارگري جنسي احتمال دارد سال ها دست به اعمال آزارگرانه بزنند بدون اينكه نيازي به افزايش توان براي تحميل آسيب جسمي جدي داشته باشند .

درمان : روان ‌درمانی بینش‌ مدار، شرطی‌ سازی انزجاری
هله
     
  
مرد

 
عورت نمایی
خودارضایی در ضمن عمل یا پس ازآن انجام می گیرد. ملاک های تشخیصی"DSM-IV-TR" برای نمایشگری :

الف) درطول یک دوره حد اقل 6 ماهه تخیلات برانگیزنده قوی و عود کننده جنسی، امیال شدید جنسی یا رفتارهای نمایش آلت تناسلی به یک بیگانه غیر منتظر روی میدهد.

ب) شخص بر اساس اینتمایلات جنسی دست به عمل بزند، یا این تمایلات یا خیال پردازی های جنسی سبب ناراحتی شدید یا بروز اشکالات بین فردی شوند.( کاپلان ، سادوک ، 2007\ رضاعی، 1387)

محيط هايي كه افراد عورت نما در آنها خود را به نمايش مي گذارند فرق مي كنند. آنها معمولا جلوي مدارس دخترانه يا كليسا ها، در بين جمعيت، ودر پارك ها عورت نمايي مي كنند، امكان دارد فرد عورتنما در اين محيطها وانمود كند كه مشغول ادراركردن است. گاهي آنها در يك فروشگاه بزرگ فقط باراني بر تن مي كنند، سوتي را بر ميدارند، ودرآن مي دمند، وزماني كه خريداران زن به جهت سوت زننده نگاه مي كنند، باراني خودرا باز مي كنند؛ يا با آلتي كه به حالت نعوظ درآمده است به پنجره خانه ضربه مي زنند وخود را به نمايش مي گذارند؛ يا كنار يك زن در سينماي تاريك مي نشينند واستمناء مي كنند. (روزنهان،سلیگمن\ سیدمحممدی،1380)

افرادیکه این انحراف نمایشگری در آنها به صورت خفیف وجود دارد افرادی هستند که با پوشیدن لباسهای عجیب وغریب یا انتخاب رنگهای تند و زننده، وهمچنین با بیرون گذاشتن قسمتی از بدن خود از قبیل؛ سینه و غیرهخود را در معرض تماشا و نظاره دیگران قرار می دهند و در ضمن اینکه با این عمل موجبات تحریک جنسی خود را فراهم می کنند، و دیگران را نیز تحریک می کنند.(انصاری،1371)

نشان دادن اندامهاي تناسلي يا بدن عريان در مكان عمومي، بر حسب اينكه اين عمل توسط يك مرد انجام شده باشد يا يك زن، توسط جامعه به صورت كاملا متفاوتي برداشت مي شود. چنانچه يك مرد در مقابل زني بي خبر لباس خود را در آورد، او عورت نما و زن قرباني محسوب مي شود. در صورتي كه يكزن در مقابل مردي بي خبر عريان شود، مرد تماشاگر جنسي و زن دوباره قرباني قلمداد مي شود. به همين دليل، عورت نمايي و تماشاگري جنسي عمدتا اختلالهاي مردانه و جرمهايي هستند كه غالبا مردان را به آنها متهم مي كنند.

‎اختلالاتی که عورت نمایی با آن ها همراه شده‎

وسواس دزدیدن، سندرم توره و اختلال بیش فعالی و کم توجهی می باشند. (ضیاء الدینی، خردمند،1387).

‎رویکرد روانی‎

[b]رویکرد روانکاوی اظهار می دارد که عوامل روانپویشی نمایشگری، اظهار مردانگی ازطریق نشان دادن آلت تناسلی ومشاهده واکنش قربانیان نظیر ترس، تعجب یا تنفر- است. در چنین موقعیتی مرد نمایشگر به طور ناخودآگاه احساس اختگی وناتوانی جنسی می کند. همسران این مردها غالباجانشین مادری می شوند که بیمار ضمن دوران کودکی وابستگی شدیدی به اوداشته است. در سایر انحرافات مربوطه نیز موضوع اصلی از نشان دادنونگاه کردن مایه می گیرد. ( کاپلان ، سادوک ، 2007\ رضاعی، 1387)

به عبارت دیگر، این قبیل افراد با نشاندادن احلیل خود به یک زن غریبه، می کوشند تا از راه تحت تاثیر قرار دادن او به یک احساس توانایی و تسلط جنسی دست یابند؛ زیرا اغلب روان شناسان و روانپزشکان معتقدند که افرادعورت نما از نظر شخصیتی دچار احساس نا ایمنی و عدم اطمینان نسبت به توانایی جنسی مردانه و دچار احساس حقارت، فقدان قاطعیت و از نظر اجتماعی منزوی هستند.(نیکخو،1387)

علاوه بر این تمایلات نمایشگری از روابط فرد با مادرش حاصل می شود که غالبا سلطه جو و بیش از اندازه مراقب حال او بوده است، به علت وجود مادری تهدید کننده، فرد مبتلا به عورت نمایی تا آن حد مضطرب می شود که احساس اختگی و تسلیم می کند.(ستوده،میرزایی،پازند، 1376)

فروید معتقد بود که ریشه انحراف عورت نمایی در مرحله "خودشیفتگی" به وجود می آید، بدین شرح که "لی بیدو" در سیر تکامل خود، ابتدا در دهان، سپس در مقعد و بعد از آن در آلت تناسلی طفل متمرکز می شود. به نظر فروید نوزاد در مرحله ی دهانی سراسر اید است و نمی تواند خود را از محیط تمیز بدهد. نوزاد تحت کنترل تکانه های زیست شناختی است وبه طور کامل موجودی خود خواه می باشد. در این دوره که مرحله قبل از توجه طفل به افراد و اشیای خارج در محیط پیرامون است، طفل پیوسته به خود توجه دارد و از نگریستن به اعضای بدن خود و لمس کردن آنها لذت می برد و در واقع به خود عشق می ورزد. و اینکه مادر چگونه به خواسته های کودک پاسخ دهد، که در این زمان فقط خواسته های نهاد است، ماهیت دنیای کودک وتثبیت یا گذر کودک از این مرحله و شخصیت او در بزرگسالی را تعیین می کند. حال اگر در این مرحله که طفل فقط به خود توجه دارد و در واقع مظاهر"نارسیسم" یا "خود شیفتگی" در او متجلی است، " لیبیدو" تثبیت گردد، خاصیت روانی" خود شیفتگی" نیز در او باقی خواهد ماند.(انصاری،1371)

ترسم که در آیینه بیند رخ خود را گیرد نظر از عاشق و بر خویش کندناز

فروید علاوه بر عامل"خودشیفتگی"، محرومیت های جنسی را نیز باعث پیدایش انحراف عورت نمایی یا نمایشگری می دانست، به همین علت است که دکتر"لوئی" پزشک دانشمند فرانسوی عقیده دارد که اگر در فاحشه خانه های پاریس بسته شود، درهرکوچه وخیابان شهر پاریس نمونه های شگفت انگیزی از اشخاص منحرف خودنمایی خواهند کرد. دکتر" کارل آبراهام" ودکتر "میشل" معتقدند که ریشه انحراف خود نمایی را "عقده اختگی" در مردان و "رشک آلت مردی" زنان بوجود می آورد، فروید نیز دراین مورد با"دکتر آبراهام"و "دکترمیشل" نیز هم عقیده است، بنابراین این مورد از نظر فروید باید سومین منشا انحراف عورت نمایی باشد. (انصاری،1371)

‎مورد نمونه‎

[b]با توجه به اینکه انحراف عورت نمایییا نمایشگری اختصاص به مردان دارد،"دکتر کارل آبراهام" با ذکر یک پرونده زن مبتلا به انحراف عورت نما به شرح زیر عقیده خود را درباره منشا این انحراف به اثبات رسانده است: خانمی 28 ساله که دارای روابط بسیارصمیمانه با شوهرش بوده، اظهار می دارد: "برای اولین مرتبه در سن 17 سالگی موقعی که در مقابل آینه ای برهنه شده بودم، ناگهان متوجه شدم که پسر همسایه مشغول تماشای من است.با کشف این موضوع دچارهیجان وافری شدم که نزدیک بود از فرط لذت غش کنم و به خوبی احساس کردم که لذت این عمل برای من به مراتب زیادتر از لذت جنسی در موقع مجامعت است.

در تابستان که برای آب تنی به کنار دریا رفته بودم، نیزچند بار با این عمل لذت فوق العاده ای بردم."، پس از مراجعه به روان پزشک معلوم شد که خانم نامبرده دارای "رشک آلت مردی" است، یعنی در دوران کودکی(مرحله سوم از رشد روانی جنسی یا مرحله آلتی) با پی بردن به فقدان عضو جنسی که در مردان وجود دارد، احساس حقارت به او دست می دهد و بعلت اینکه اساس خلقت آن بامرد ان تفاوت دارد و فاقد عضو نرینه است، دچار کمپلکس و ناراحتی می شود و این ناراحتی که بر اثر واپس خوردن،به ناخودآگاه رانده می شود، در هنگام مقتضی تجلی و تظاهر می کند و فرد مذکور سعی می کند فقدان عضو نرینه را در خود، با توجه و نمایاندنسینه ها و دیگر اندام هایش جبران کند. پس از اینکه روان کاو، وضع این خانم را تشریح کرد و کمپلکس او را به ضمیرآگاهش آورد، خانم مذکور احساس شرمساری کرد و پس از مدت کوتاهی درمان شد.(انصاری،1371)
هله
     
  
مرد

 
تجاوز جنسی
تجاوز جنسی چیست ؟

به هرگونه رابطه جنسی که بدون رضایت یکی از طرفین صورت گیرد، تجاوز نامیده می شود. تجاوز می تواند بر اساس زور یا تهدید صورت گیرد. طبق تعریف علمی ، رابطه جنسی با کودکان تجاوز محسوب می شود ، چون کودکان هنوز به سطحی از شعور و تعقل نرسیده اند که برای رابطه جنسی رضایت بدهند یا ندهند.تجاوز جنسی به معنی انجام عمل جنسی با فرد، بدون رضایت اوست. تجاوز جنسی در حقیقت تنها یک حمله فیزیکی و جنسی نیست؛ بلکه در عین حال حمله معنوی و حمله به شأن انسان است که در آن قربانی از حق خود محروم می‌گردد.

تجاوز :

فرض كنيد دزدي به اتومبيل فردي حمله كند وشيشه‌هاي آن را بشكند و اشياء درون ماشين را بدزدد. آن فرد به پليس مراجعه كرده و با كمك پليس، دزد را پيدا مي‌كند. اين فرد سپس دزد را به دادگاه كشانده و در دادگاه دزد را مجبور مي‌كند كه اتومبيل وي را به عنوان مايملك شخصي خود پذيرفته و تا آخر عمر از آن استفاده كند! آيا چنين فردي به نظر شما ديوانه نيست؟

در كشور ما تجاوز در واقع هنگامي «تجاوز» محسوب مي‌گردد و ممكن است گزارش شود كه به پاره‌شدن پرده بكارت بيانجامد. از آنجايي كه همه شخصيت و ارزش اجتماعي زن پيش از ازدواج در پرده بكارت او خلاصه مي‌شود، پاره كردن پرده بكارت «جرم» محسوب مي‌شود. اگر تجاوزگري كه پرده بكارت دختري را پاره كرده، با آن دختر ازدواج كند، همه چيز حل شده است و جرمي اتفاق نيافتاده است!

اين بيانگر اين نگرش است كه: دختر به عنوان يك «شيء جنسي» منظور مي‌شود كه فرد متجاوز دزدانه از آن استفاده كرده است و چون اين استفاده اوليه باعث مي‌شود كه فرد ديگري مايل به استفاده از اين «شيء جنسي» نباشد، پس اين «شيء جنسي» به خود آن دزد داده مي‌شود كه تا آخر عمر از آن استفاده كند! به بيان ساده‌تر، تجاوزگر نه تنها مجازات نمي‌شود، بلكه پاداش داده مي‌شود! و قرباني تجاوز است كه مجازات مي‌شود و مجبور است كه حكم «حبس ابد» زندگي با متجاوز را تحمل كند!

روي ديگر قضيه اين است كه اگر در تعرض جنسي پرده بكارت آسيب نبيند، و يا زن پرده بكارت نداشته باشد، چگونه مي‌توان وقوع جرم را تعريف كرد؟ و تازه چه نفعي از اثبات جرم به قرباني مي‌رسد؟

نمونه تاریخی :

تجاوز جنسی به لوکریشا توسط پسر پادشاه، نقطه شروع از اتفاقاتی بود که منجر به سقوط حکومت پادشاهی و تشکیل اولین جمهوری روم شد. لوکریشا که از اشراف‌زادگان رومی بود، پس از مورد تجاوز قرارگرفتن، اقدام به خودکشی کرد. در طول تاریخ، ماجرای تجاوز و خودکشی لوکریشا مورد توجه بسیاری از نویسندگان، تندیس‌گران و نقاشان قرار گرفت. در این ارتباط می‌توان به آثاری ادبی از ویلیام شکسپیر و توماس هی‌وود و ازنقاشان، به رامبرانت ، ساندرو بوتیچلی ، آلبرشت دورر ، آرتمیسیا جنتایلسکی ، جفریچاوسر و تیتیان اشاره کرد.

از دیدگاه حقوقی و آماری:

تجاوز جنسی ، اصطلاحی در پزشکی قانونی و جرم‌شناسی جنسی است. تجاوز جنسی بهمعنی انجام نزدیکی جنسی با فرد، بدون رضایت اوست. تجاوز جنسی در حقیقت تنها یک حمله فیزیکی و جنسی نیست؛ بلکه در عین حال حمله معنوی و حمله به شأن انسان است که در آن قربانی از حق خود محروم می‌گردد. این خشونت، هرچند همیشه قتل را به همراه نداشته باشد، عموماً تهدید به قتل را به همراه دارد.

یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های اجتماعی که در خطر «تجاوز جنسی» و خشونت‌های در پی آن قرار دارند، کارگران جنسی هستند.

نزدیکی فرد بالغ با افراد کم‌سن و سال و کودکان، حتی اگر با رضایت او باشد، تجاوز محسوب می‌شود.

تشخیص تجاوز جنسی به عهده پزشک قانونی است و این تشخیص گاه به سبب فراوانی علایم ایجاد شده پارگی و خونمردگی بسیار ساده و گاه به علت نبود علامت مثبت تقریباً غیرممکن است.

تجاوز نوعی خشونت جنسی است که معمولا شامل آمیزش جنسی می‌شود و توسط فرد یا افرادی به رغم رضایت شخص انجام می‌شود. این عمل می‌تواند با اجبارفیزیکی، تهدید، سواستفاده از مسئولیت یا با فردی که ناتوان یا زیر سن قانونی است رخ دهد. این عبارت غالبا در قانون جزایی تعریف می‌شود. کسی که عمل تجاوز را انجام می‌دهد تحت عنوان متجاوز شناخته می‌شود. در سراسر دنیا، رویدادتجاوز که توسط پلیس در سال ۲۰۰۸ گزارش شد از ۰٫۱ به ازای ۱۰۰۰۰۰ نفر در مصر و ۹۱٫۶ به ازای ۱۰۰۰۰۰ در لسوتو تا ۵٫۰ به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ در روسیه به عنوان حد وسط متغیر بود.طبق نظر انجمن پزشکی آمریکا (۱۹۹۵) خشونت جنسی و به خصوص تجاوز بیشترین آمار عدم گزارش را به خود اختصاص می‌دهد. درصد گزارش، تعقیب قضایی و مجازات به طرز قابل ملاحظه‌ای در سیستم‌های قضایی گوناگون تفاوت دارد.

دایره آمار قضایی آمریکا (۱۹۹۹) تخمین زد که ۹۱٪ از قربانیان تجاوز مونث، ۹٪ مذکر و ۹۹٪ متجاوزین مذکر هستند.معمولا تجاوز توسط افراد ناشناس ازتجاوز توسط افرادی که قربانی آن‌ها را می‌شناسد کمتر شایع است، و چند تحقیق عنوان کرده‌اند که تجاوز مذکر به مذکر ومونث به مونث در زندان‌ها بسیار معمول است و احتمال دارد که از بقیه موارد کمترین گزارش را داشته باشد. وقتی تجاوز و بردگی جنسی بخشی از عملی گسترده و سازمان یافته هستند تحت عنوان جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی شناخته می‌شوند. تجاوز اگر به قصد از بین بردن جزء یا کل گروهی قومی انجام می‌شود عنصری از جنایت نسل کشی به شمار می‌آید.

دلیل تجاوز جنسی :

تجاوز ۱۱ کارگر افغانی به یک کودک کار که منجر به مرگ او شد یکی از دردناک‌ترین خبرهای این روزهای صفحات حوادث بوده است. جدای از این موضوع امسال خبرهای زیادی درباره تجاوز در صفحات حوادث روزنامه ها درج شده است که شنیع‌ترین تجاوز فردی هم مربوط به تجاوز پدری به نوزاد دختر سه ماهه‌اش در تاکستان است.
تجاوز به عنف محصول یک اختلال شخصیتی و ناشی از دوران کودکی و نوجوانی است ومشکلات اقتصادی، فرهنگی، روحیو روانی از جمله مهمترین عوامل آناست و تجاوزات جنسی و به ‌طور مشخص، تجاوز به عنف از جمله جرایمی هستند که از دیرباز (زمانی که بشر زندگی جمعی خود را آغاز کرد) تا به امروز بوده و هم‌اکنون نیز در کشورها و جوامع با انگیزه‌های متفاوت تکرار می شود.

درواقع تجاوز جنسی ، نوعی انحراف جنسی است که شخص به این دلیل که نمی‌تواند از راه های عادی و با ایجاد رابطه انسانی، مشروع و قانونمند نیازهای خود را برطرف کند، با دست آویختن به زور و جبر و خلاف میل طرف مقابل، به تمامیت جنسی وی تعرض می‌کند.

تجاوز جنسی به عنوان یک بزه، معمولا به گونه های گوناگون در قالب کودک‌آزاری از نوع آزار جنسی ، زنای با محارم، سادیسم جنسی، پورنوگرافی و عورت‌نمایی انجام می‌شود و در دو حالت ماسوخیسم و یاسادیسم یعنی خود‌آزاری و دیگرآزاری خودنمایی می‌کند. البته افرادی که دست به تجاوز جنسی می‌زنند، صرفا کسانی نیستند که نمی‌توانند رابطه جنسی با جنس مخالف یا حتی با جنس موافق برقرار کنند، بلکه حتی در میان افرادی که دارای همسر و فرزند هستند، این نوع جرایم دیده می‌شود.

مطالعه پرونده‌هایی که به صورت سریالی منجر به مرگ افراد می‌شود، در کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی ایران، نشان‌دهنده این است که مهاجم پس از شناسایی قربانی در فرصتی مناسب ضمن تعرض جنسی، ایذا و اذیت و حتی ربایش قربانی، او را به قتل می‌رساند؛ بنابراین، در یک جمع‌بندی کلی، می‌توان گفت تجاوز جنسی محصول یک اختلال شخصیت و ناشی از دوران کودکی و نوجوانی فرد بوده و در واقع به نوعی در دوران رشد روانی وی یعنی دوران دهانی، دفعی، سالوس، نهفتگی و بلوغ در او پدید آمده است و در زمان جوانی و میانسالی خودنمایی می‌کند.
البته لزوما تعرضات جنسی منجر به قتل یا ضرب و جرح افراد نمی‌شود، بلکه گاهی تعرضات برای خاموش کردن عطش جنسی و در مواقعی با سرقت اشیای متعلق به قربانی ‌همراه است؛ اما در همه این موارد، مطالعات نشان داده است که این اشخاص از شخصیت ثابت و متعادلی برخوردار نیستند.

در مجموع باید گفت تعرضات جنسی توسط افرادی انجام می‌شود که از لحاظ شخصیتی و روانی متعادل نیستند یا خود، قربانیان خشونت جنسی در دوران کودکی توسط افراد فامیل یا غریبه بوده‌اند یا اینکه مورد ضرب و شتم پدر و مادر قرار گرفته‌اند و از جنس مخالف کینه به دل دارند یا به دلیل آموزه‌ها یا آموزش‌های اعتقادی وباورهایی که نادرست به آنها منتقل شده، با دید این که جامعه را از این مفاسد پاک کنند، دست به ارتکاب این جرایم می‌زنند.

ما در حادثه خمینی‌شهر با یک تراژدی روبه رو هستیم. باید اینجا اعلام خطر کنم که این قبیل بزهکاران چون به صورت جمعی و باندی عمل می‌کنند، جرأت و جسارت ارتکاب چنین اعمالی را بیشتر به خود راه می‌دهند و این رخدادی است که معمولا در کمتر جوامعی دیده می‌شود.

باید با نگاهی علمی به آسیب‌شناسی وقوع این جرایم بپردازیم و صرفا با ابزار مجازات به جنگ این نوع بزهکاری که ریشه در شخصیت و ضمیر ناخودآگاه افراد دارد، نرویم زیرا قطعا بی‌نتیجه و بی اثر خواهد بود.

به جای مجازات سریع این افراد، اکیپی از جرم‌شناسان، روانشناسان، روان‌کاوان و مددکاران اجتماعی با مطالعه دقیق این قبیل بزهکاران نه‌ تنها در خمینی‌شهر بلکه در بیشتر نقاط کشور از جمله تهران نسبت به شناسایی شخصیت آنها و دریافت وجوه مشترک متجاوزان به عنف اقدام کنند .

و سپس با توجه به اطلاعات تحصیلی درقالب پیشگیری‌های عمومی و اختصاصی و حمایت از بزه‌دیدگان بالقوه مثل زنان و دختران خانه‌دار، زنان و دخترانی که کار می‌کنند و زنان و دخترانی که مجبورند مسافرت بروند و در ترمینال‌ها یا در داخل شهر قربانی تعرض این افراد بیمار شوند، در قالب یک سیاست جنایی تعریف شده نسبت به مبارزه با همه جرایم سازمان یافته اقدام شود.

تجاوز به دوست دختر :

در فرهنگ بسته سنتي، دختر و پسري كه رابطه دوستي برقرار مي‌كنند، پا را از حد «شرع» بيرون گذاشته و مرتكب گناه شده‌اند! و البته اين «گناه» معمولا متوجه دختر است، و براي پسر هر نوع رابطه پيش ازازدواج نوعي «فتح» و افتخار به حساب مي‌آيد. معيارهاي دوگانه اجتماعي چنان با قدرت عمل مي‌كند كه در قضاوت رابطه پيش از ازدواج، دختر است كه به نوعي «گناهكار» يا «ناسالم» و «خراب» شمرده مي‌شود، و فرقي نمي‌كند كه فقط دست پسر را لمس كرده، يا او رابوسيده، يا با او آميزش جنسي داشته است. گاه حتي خود پسر نيز به دوست دختر خويش با نگاه تحقيرآميز و سرشار از توهين نگاه مي‌كند و او را كه تن به اين رابطه دوستي داده، شايسته ازدواج نمي‌داند.

اما نكته دردناك اينجاست كه در فرهنگي كه مرزهاي شرع با خط‌كشي‌هاي پررنگ تعريف شده است، هر تخطي كوچك از مرز شرع، مانند يك بوسه ساده، به معني توافق دختر براي برقراري رابطه جنسي كامل است و از همين رو بسياري پسران به خود اجازه مي‌دهند كه به دوست‌دختر خود تجاوز كنند. خشونت چنان در فرهنگ جنسي درآميخته كه انجام تجاوز به دختر، نه يك ننگ و يا جرم، بلكه يك «پيروزي» براي پسر بشمار مي‌رود كه در ميان همرديفان خود مي‌تواند به آن ببالد. گذشته از آن، دختري كه تن به رابطه جنسي با يك پسر داد، «فاحشه»اي شمرده مي‌شود كه هر پسري مي‌تواند با او رابطه جنسي برقرار كند، و به بيان روشن‌تر، به او تجاوز كند.

در تعريف «تجاوز» در قوانين كشور امريكا كه دستاورد مبارزات زنان است، قيد «ناخواسته» نقش مهمي ايفا مي‌كند. اگر زن در آغاز توافق خود را اعلام كرده باشد، اما در هر لحظه‌‌اي توافق خود راپس بگيرد، ادامه عمل «تجاوز» شمرده مي‌شود. اما در فرهنگي كه زن را آلت دست مرد و وسيله لذت مي‌داند، توافق اوليه زن، در آغاز ازدواج يا درآغاز رابطه دوستي با پسر، مجوز ادامه رابطه و اعمال خشونت در آينده و در طول رابطه است. گويا زن حتما بايد رسما و آشكارا به رابطه با شوهر يا دوست پسر خود پايان دهد تا «ناخواسته» بودن خشونترا اعلام نمايد.

چه باید کرد؟

اولين وظيفه‌اي كه پيش روي ماست، اين است كه بايد با انكار و سانسور وتاريكخانه فرهنگي مبارزه كرد. سنت‌هاي غلط فرهنگي در «خصوصي»شمردن مسائل جنسي نه تنها بطور مستقيم مانع از پيشگيري و كاهش جرم و جنايت مي‌گردد، بلكه عامل اصلي عقب‌ماندگي قوانين حقوقي و مقررات اجتماعي بوده و قربانيان تعرض جنسي را از هرگونه حمايت حقوقي محروم مي‌دارد. بطور مشخص مي‌توان ديد كه نتيجه چنين فرهنگي از جمله مشكلات و آسيب‌هاي زير است:

· گفتگوي موثر درميان اعضاي جامعه درباره مفهوم «آزار جنسي» و «تجاوز» وجود ندارد، و از اين رو امكان پيشگيري از « آزار و تعرض و تجاوز جنسي» به شيوه آگاه‌سازي عموميو بويژه آموزش نوجوانان وجود ندارد.

· تابوهاي اجتماعي از جمله «احترام به بزرگتر» و «احترام به فاميل» قوي‌تر از عامل «دفاع از خود در مقابل تجاوز جنسي» عمل مي‌كند.

· قربانيان از تعريف جرمو جنايت آگاه نيستند، و به سختي مي‌توانند تشخيصدهند كه قرباني جرم شده اند.

· رابطه جنسي سالم تعريف نگشته و هرگونه رابطه خشونت‌آميزي در چارچوبشرع روا شمرده مي‌شود. خشونت در رابطه جنسي تقبيح نمي‌شود، و تلاشي در جهت جدا كردن خشونت و تحقير و توهين از رابطه جنسي انجام نمي‌گيرد. از آنجايي كه اكثر قربانيان فرهنگ خشونت جنسي زنان هستند، چنين فرهنگي در ترويج خشونت بشدت «زن ستيز» است.

· افكار عمومي تعريف جرم و مجرم را ندانسته و غالبا قرباني را شريك جرم تصور مي‌كند. قرباني تجاوز و تعرض جنسي غالبا تحت تاثير فرهنگ اجتماعي خود را مقصر دانسته و دچار شرم و گناه مي‌شود و آسيب‌هاي روحي وي افزايش مي‌يابد.
هله
     
  
صفحه  صفحه 3 از 4:  « پیشین  1  2  3  4  پسین » 
Sexology - سکسولوژی

Youthful Deadlock | بن بست های جوانان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA