انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 19 از 26:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  25  26  پسین »

Physics News | اخبار فیزیک


زن

 
وجود رفتار - آنتن مانند - در گرافن

پژوهشگران نشان دادند که با جایگزین کردن اتم‌های سیلیکون در گرافن، می توان اطلاعات را از این ماده با سرعت بیشتری عبور داد. نتایج این تحقیق می‌تواند منجر به تولید ادوات الکترونیکی کوچکتر و سریع‌تر شود.

محققان دپارتمان انرژی در آزمایشگاه ملی اوک ریج معتقدند آسیب‌های اتمی در گرافن می‌تواند مسیر تولید ادوات الکترونیکی سریع‌تر و کوچک‌تر را هموارتر کند. خواص ویژه گرافن موجب شده است تا این ماده به‌عنوان ستاره‌ای در دنیای مواد بدرخشد. برپایه اطلاعاتی که محققان آزمایشگاه ملی اوک ریج در مقاله‌ای در این‌باره به چاپ رساندند، آسیب‌های کوچک نقطه‌ای که در آنها اتم‌های سیلیکون جایگزین اتم‌های گرافن شده‌اند می‌تواند موجب انتقال سریع‌تر اطلاعات شود.

در مقاله‌ای که این گروه در نشریه Nature Nanotechnology به چاپ رساندند نشان دادند که این افزایش سرعت انتقال با جفت شدن نور و الکترون انجام می شود. یوان کارلوس ادروبو که در آزمایشگاه ملی اوک ریج و دانشگاه وندربیت فعال است می‌گوید ما نشان دادیم که یک سیم نازک به ضخامت یک اتم از جنس سیلیکون در گرافن می‌تواند نور را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کند.

این تیم تحقیقاتی با استفاده از میکروسکوپ الکترونی عبوری روبشی انحراف اصلاح شده، از پاسخ پلاسمون‌ها یا سیگنال‌های نور مانند در محل نقص‌ها تصویر گرفته و موفق به این کشف شدند. این تیم تحقیقاتی دریافته است که اتم‌های سیلیکون مانند یک آنتن نانومقیاس عمل کرده و پاسخ‌های پلاسمون سطحی را در گرافن افزایش می‌دهد. این تیم تحقیقاتی با این کار یک نمونه اولیه از دستگاه پلاسمونیک تولید کردند.

یوان کارلوس ادروبو می‌گوید اساس کار این سیستم به این شکل است که سیگنال‌های نوری می‌توانند به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل شوند. بنابراین شما می‌توانید یک سیم بسیار نازک داشته باشید که از یک سوی آن نور وارد کرده و در ادامه سیگنال‌های ورودی به الکترون‌های انتخابی برانگیخته به‌نام پلاسمون تبدیل ‌شوند. این پلاسمون‌ها از میان سیم عبور کرده و در سوی دیگر سیم دوباره تبدیل به نور می‌شوند.

البته پیش از این دستگاه‌های پلاسمونیک ساخته شده بودند اما در آنها بیشتر روی فلزات تمرکز شده است. مشکل این سیستم‌ها آن است که محدودیتی در مقیاسی که انتقال در آن انجام می‌شود وجود دارد. این سیستم‌ها در ابعاد 5 تا 7 نانومتر هستند. وو ژو نویسنده دوم این مقاله می‌گوید زمانی که شما می‌خواهید یک قطعه را کوچکتر بسازید، باید محدودیت موجود را بشناسید. هیچ کس فکر نمی‌کرد که ما بتوانیم به مقیاس اتمی برسیم. یوان کارلوس ادروبو می‌گوید تنها چند میکروسکوپ در دنیا وجود دارد که قادر است بلورشناسی، شیمی، پیوند، خواص نوری و پلاسمونیک را در مقیاس اتمی با حساسیت یک اتم در ولتاژ پایین مورد مطالعه قرار دهد، ما یکی از این میکروسکوپ‌ها را برای این پروژه مورد استفاده قرار دادیم.


به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
پرتره یک فضانورد با چشم اندازی از زمین

یکی از فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین المللی از خود عکسی گرفته است که در پس زمینه آن چشم اندازی تماشایی از زمین دیده می شود.

"دان پتیت"، فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی شب گذشته در پروفایل شخصی خود در یک میکروبلاگ عکسی تماشایی گذاشته است.

"دان پتیت" این عکس را درحالی که در اتاقک برج کنترل ایستگاه فضایی بین المللی بود در مقابل یک کره آینه ای از خود گرفته است.

نکته شگفت انگیز این عکس در این است که در منظره پشت سر این فضانورد چشم اندازی از زمین در میان لکه های ابر نمایان است دیده می شود.

"دان پتیت"، مهندس شیمی و فضانورد ناسا در سال 1996 به عنوان نامزد فضانوردی انتخاب شد.

وی نخستین بار در دوره 23 نوامبر 2002 تا 3 می 2003 در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کرد و در 161 روز ماموریت خود دو پیاده روی فضایی را به منظور نصب تجهیزات علمی به بدنه خارجی ایستگاه انجام داد.

این فضانورد آمریکایی برای دومین بار همراه با کپسول سایوز در 21 دسامبر 2011 به ISS بازگشت و به همراه "الگ کونوننکو" و "آندری کویپرز" تا می 2012 در ایستگاه فضایی اقامت خواهد داشت.


به نقل از مهر
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
هشدار: زمستان آینده از امسال سردتر خواهد بود

یخ‌های دریای قطب شمال همچنان به آب شدن ادامه می‌دهند و به نظر می‌رسد برای این روند پایانی هم در کار نباشد. گفته می‌شود که آب شدن یخ‌های شمالی در هجوم اخیر سرمای زمستانی به خصوص به شمال اروپا و آمریکا بی‌تاثیر نبود.

البته محققان هنوز مطمئن نیستند که این روند برای ایجاد سرمای زمستانی چه‌قدر مهم باشد. نوسانات آب‌وهوایی در اروپا و آمریکا بخصوص از دسامبر/ آذرماه گذشته به این سو، یادآور این امر است که مولفه‌های متعددی در این زمینه نقش دارند.

به گزارش نیوساینتیست، جیپینگ لیو از انستیتو فناوری جورجیا واقع درآتلانتا از سه دهه پیش روی جزییات اطلاعات مربوط به یخ و آب‌وهوا مطالعه کرده و بین وسعت یخ‌های دریای قطب شمال و زمستان‌های برفی و سرد در مناطقی که در جنوب این دریا قرار دارند رابطه‌ای پیدا کرده است.

ادام اسکیفی که گروهش شواهدی برای تایید این ارتباط به دست آورده‌اند در این‌باره ‌می‌گوید: «این مطالعه فرضیات قبلی را در مورد این که آب شدن یخ‌های قطبی باعث سردتر شدن زمستان‌ها می‌شود، تایید می‌کند.»

این که کاهش تدریجی یخ زمستانی قطب شمال باعث شده این منطقه گرمایش زمین را بیش از سایر نواحی زمین احساس کند، پیش از این نیز تایید شده بود. هر چه یخ کم‌تر باشد، مواجهه با آب بیشتر است و از آنجاکه آب تیره‌تر از یخ است، در مقایسه با یخ، انرژی خورشید را بیشتر جذب می‌کند. وقتی برای جدا کردن آب‌های اقیانوسی گرم‌تر از هوا یخ کم‌تری وجود داشته باشد، بخش بیشتری از انرژی به عنوان گرما به جو برمی‌گردد.

در نتیجه این فرایندها، هوای قطب شمال گرم‌تر از قبل می‌شود. در برخی سال‌ها این گرم‌تر شدن تا 4 درجه رسیده بود که تفاوت چشمگیری در قطب به حساب می‌آید.

با تاثیرگذاری این تغییرات روی مناطق جنوبی‌تر، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود. وقتی هوای قطب گرم‌تر می‌شود و در نتیجه تفاوت دمای آن با مناطق حاره‌ای کم‌تر می‌شود، جت استریم روی مناطق جنوبی‌تر می‌خزد و مقداری از قدرت آن کاسته می‌شود. این پدیده به عنوان نوسان قطب شمالی منفی شناخته می‌شود. در طول این فازهای منفی، جت استریم باعث دور شدن هوای گرم مدیترانه‌ای می‌شود و در نتیجه به هوای سرد و خشک قطب شمال اجازه می‌دهد کشورهای شمالی را در بر بگیرد.

چرخه‌های خورشیدی

در حالی که مطالعات لیو، فرضیه وجود ارتباط بین یخ قطبی و نوسان قطب شمالی منفی با زمستان‌های سخت را بیش از پیش تایید می‌کند، اسکیفی و دیگران به این نکته اشاره دارند که این، تنها یکی از چندین مولفه موثر است.

یکی از مواردی که باید در نظر داشت این است که زمستان امسال نسبتا معتدل شروع شد. نوسان قطب شمال تنها در اواسط ژانویه/ اواخر دی ماه وارد فاز منفی شد و سرمایی را به راه انداخت که جان صدها نفر را در اروپای شرقی و آسیا گرفت. در نتیجه عوامل دیگری هم موثرند.

جیمز اوورلند از آزمایشگاه محیط دریایی اقیانوس آرام واقع در سیاتل بر این باور است که آب‌وهوایی که ما طی ماه‌های اخیر تجربه کرده‌ایم بسیار به تغییرات طبیعی وابسته است. لیو که با این فرضیه موافق است می‌گوید: «در کنار جریان‌های غیرعادی مربوط به یخ‌ها، عوامل دیگری هستند که روی بارش برف تاثیر می‌گذارد. این عومل از جمله چرخه ال نینو/ لا نینو و تغییرات نسبتا دهه‌ای در فعالیت خورشیدی هستند. ال‌نینو و کمینه خورشیدی هر دو زمستان‌های سرد را به دنبال دارند.»

تعادل

چالش بزرگ در حال حاضر این است که دانسته‌های خود در مورد مولفه‌های مختلف را در قالب یک مدل بزرگ کامل کنیم تا بفهمیم همه آن‌ها در کنار یکدیگر چه‌طور عمل می‌کنند. اسکیفی در این مورد می‌گوید:‌ «اگر این پدیده تنها به خورشید بستگی داشت، باید از زمستان‌های سرد به سمت زمستان‌های معتدل‌تر پیش می‌رفتیم. چون در حال حاضر فعالیت خورشیدی در حال افزایش است.»

از سوی دیگر نتایج مطالعات لیو نشان می‌دهد که کاهش پوشش یخ‌های قطب شمال تاثیر معکوسی دارد. حال این که این دو عامل در تضاد با هم چه‌طور به تعادل می‌رسند و در کوتاه‌مدت چه اتفاقی می‌افتد غیرقابل پیش‌بینی است.

در بلندمدت، فعالیت خورشیدی به چرخه خود و کاهش و افزایش ادامه می‌دهد، اما ما انتظار داریم که یخ‌ها همچنان به آب شدن ادامه دهند. اوورلند می‌گوید: «اگر به 30 سال آینده نگاه کنید، در حدود 80 درصد از قطب شمال بدون یخ خواهد بود، رقمی که در حال حاضر 30 تا 40 درصد است. بنابراین می‌توانیم انتظار زمستان‌های سردتری را در آینده داشته باشیم.»


به نقل از خبرآنلاین
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
محدوده کوچک تلاش انسان برای ارتباط با بیگانگان فضایی

تلاشهای انسانها برای برقراری ارتباط با حیات بیگانه همچنان ادامه دارد، با این وجود امواج رادیویی ارسال شده از زمین تنها شعاعی برابر 200 سال نوری را پوشش می دهد که در برابر عظمت کهکشان راه شیری و کل جهان کاملا ناچیز است.

از زمانی که رادیو اختراع شده است، انسان به امید اینکه موجودات فضایی صدای او را بشنوند و از وجود او آگاه شوند در حال ارسال سیگنالهای رادیویی به فضا است.

اکنون با وجود اینکه این امواج رادیویی تا فاصله 200 سال نوری در تمامی جهات پیش می روند، برای اینکه بتوانند کل کهکشان راه شیری را از وجود زمین و انسانها آگاه کنند باید 118 هزار و 800 سال نوری دیگر به اعماق فضا نفوذ کنند.

لکه زرد رنگ کوچک در این تصویر نشان دهنده محدوده گسترش امواج رادیویی از زمین است

بر اساس گزارش میل آنلاین، در تصویر بالا نقطه زرد رنگ کوچک که زمین در ابعادی بسیار کوچکتر در میان آن قرار دارد، محدوده پخش امواج رادیویی را در میان کهکشان راه شیری نشان می دهد. با دیدن این تصویر و درک ناتوانی انسان و در نظر گرفتن اینکه در جهان میلیاردها کهکشان دیگر مشابه کهکشان راه شیری وجود دارند، به نظر نمی آید که تلاش برای یافتن حیات فرازمینی به این زودی ها پایان گیرد.


به نقل از مهر
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
سفر به ایستگاه فضایی بین المللی با تاکسی های فضایی بوئینگ



شرکت بوئینگ تاکسی فضایی خود برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به نمایش گذاشت.

مدل کامل جدیدترین کپسول فضایی برای انتقال فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی در بیست‌وهشتمین سمپوزیوم ملی فضایی آمریکا به نمایش درآمد.

با توجه به بازنشستگی شاتل‌های فضایی و در قالب بخشی از برنامه ارتقاء توسعه فضایی ناسا برای انتقال فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی (ISS)، شرکت بوئینگ اقدام به طراحی کپسول فضایی CST-100 کرده است.

بر اساس اعلام شرکت بوئینگ، کپسول فضایی‌ برای انتقال هفت فضانورد به ایستگاه بین‌المللی طراحی شده و هر کپسول قادر است تا 10 بار به فضا پرتاب شده و به زمین باز گردد.

طول کپسول در عریض ترین قسمت 4.5 متر است که بوسیله موشک اطلس 5 به فضا پرتاب خواهد شود.

نخستین مأموریت این تاکسی فضایی برای انتقال فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی برای سال 2015 یا 2016 پیش بینی شده است.

ناسا امیدوار است بتواند بزودی از نمونه‌های تجاری فضاپیماهای خصوصی باری و کپسول‌های فضایی برای انتقال فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی استفاده کند.

منبع: ایسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
حمایت گوگل و مایکروسافت از یک ماجراجویی‌ فضایی

با جدی شدن بحران اتمام منابع طبیعی در کره خاکی ما، دانشمندان به زودی طرحهای استخراج مواد خام از خرده سیاره‌های فضایی حمایت گوگل و مایکروسافت از یک ماجراجویی‌ فضاییرا رونمایی خواهند کرد.

یک گروه از دانشمندان قرار است از طرحهای ماجراجویی جدید فضایی حمایت کنند .

این طرحها مورد حمایت جیمز کامرون (James Cameron) کارگردان هالیوودی و مدیران بزرگ گوگل (Google) چون اریک اشمیت (Eric Schmidt) و رام شریرام و همچنین چارلز سیمونی از مدیران سابق مایکروسافت قرار دارد.

جزئیات این مأموریت فضایی قرار است روز سه شنبه 5 اردیبهشت ماه از سوی شرکت منابع سیاره ای اعلام شود. این طرح طی یک نشست خبری در موزه پرواز سیاتل اعلام می شود و به صورت آنلاین نیز ارائه خواهد شد.

حفاری برای یافتن منابع طبیعی در فضا با هدف فروش این مواد خام به دست آمده از خرده سیاره ها و افزودن تریلیونها دلار به تولید ناخالص ملی صورت می گیرد.

حمایت گوگل و مایکروسافت از یک ماجراجویی‌ فضایی

کمبود منابع برای مواد خام در سیاره زمین موجب افزایش تورم جهانی و تنش میان ملتها شده است. دانشمندان ناسا با بیان این که مواد خام با میزان غلظت بالا چون مواد تشکیل دهنده سوخت و فلزات ارزشمندی چون آهن و پلاتین در خرده سیاره ها یافت شده که می تواند نیاز زمین به این منابع طبیعی را تأمین کند.

حمایت گوگل و مایکروسافت از یک ماجراجویی‌ فضایی

براساس گزارش میل آنلاین (Mail Online)، شرکت منابع سیاره ای به عنوان متصدی اجرای این پروژه طی بیانیه ای اعلام کرده است که هدف این شرکت ایجاد صنعت جدیدی در فضا و تعریف تازه ای از منابع طبیعی است.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که درحال حاضر این توانایی وجود دارد که بتوان تعداد کافی از خرده سیاره های کوچک نزدیک زمین را شناسایی کرد.


منبع: جام نیوز
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
استفاده از تداخل کوانتومی برای تولید ترانزیستور

پژوهشگران آمریکایی موفق شدند خواص مکانیکی و الکتریکی اتصالات تک مولکولی را برای اولین بار محاسبه کنند. این کار جدید استفاده از تداخل کوانتومی برای تولید ترانزیستور موجب می‌شود تا اطلاعات بیشتری درباره چگونگی تداخل‌های کوانتومی به‌دست آید، تداخل‌هایی که موجب رفتارهای غیرعادی در خواص انتقال این ساختارها می‌شود. این پروژه می‌تواند به تولید ادوات ترانزیستوری تک مولکولی کمک شایانی کند.

لتا ونماتارامن، از دانشگاه کلمبیا می‌گوید تداخل کوانتومی نوعی ظهور خاصیت موجی-ذره‌ای یک ماده است که در مقیاس کوانتومی ظاهر می‌شود. معمولا این رفتارها در الکترون‌ها می‌تواند برای کنترل جریان مورد استفاده قرار گیرد که در نتیجه رفتار ترانزیستور مانند را به‌همراه دارد.


از سوی دیگر می‌توان از تداخل کوانتومی به‌عنوان ابزاری برای کنترل جریان در اتصالات مولکولی استفاده کرد. البته این پدیده می‌تواند اثرات شدیدی در این ساختارها داشته باشد. بررسی این اثرات کار ساده‌ای نیست.

تا پیش از این، محققان تنها به بررسی خواص فیزیکی اتصالات، نظیر هدایت، اتکا می‌کردند اما اندازه‌گیری‌هایی این چنینی بسیار دشوار است زیرا مقدار هدایت بسیار کم است. تئوری‌ها پیش‌بینی می‌کنند که هدایت تک مولکول‌ها در مولکول‌هایی نظیر حلقه‌های بنزن و سیم‌های مولکولی که دارای تداخل کوانتومی هستند، بسیار متغییر است.

اخیرا یک تیم تحقیقاتی موفق شدند تا با استفاده از میکروسکوپ نیروی اتمی رسانا، مقدار هدایت و نیرو را در این ساختارها اندازه‌گیری کنند. این گروه تحقیقاتی سه مولکول موسوم به ستیبن را طراحی و سنتز کردند به‌طوری که خواص انتقال الکترونیکی انها با هم متفاوت است. این گروه تحقیقاتی از آن جهت این مولکول‌ها را برگزیدند که آنها به‌راحتی می‌توانند تبدیل به اتصال شوند. از سوی دیگر، گروه‌های تیومتیل انتهایی در این مولکول‌ها می‌تواند به‌عنوان اتصالات الکتریکی جهت اتصال به الکترودهای طلا استفاده شود.

این گروه تحقیقاتی روش جدیدی برای اندازه‌گیری و آنالیز مقدار نیرو در اتصالات تک مولکولی ارائه کردند که مستقل از هدایت است. با بهره‌گیری از این دو مرحله متفاوت، محققان قادر خواهند بود که تداخل کوانتومی را در سطح مولکولی مورد بررسی قرار دهند.

از آنجایی که تداخل کوانتومی در این ساختارهای مولکولی وجود دارد بنابراین هدایت الکترویکی در اتصالات مولکولی تغییرات شدیدی دارد. در این پروژه برای اولین بار چنین تغییراتی اندازه‌گیری شده است.

با این ویژگی‌ها می‌توان از تداخل کوانتومی برای ساخت ترانزیستورهای اثر تداخل کوانتومی استفاده کرد. در چنین ترانزیستوری به‌جای استفاده از خاصیت ذره‌ای، از خاصیت موجی الکترون استفاده می‌شود.

نتایج این تحقیق در نشریه Nano Letters به چاپ رسیده است.


منبع: ستاد توسعه فناوری نانو
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
مرد

 
مشهورترین عکس دنیای فیزیک

پنجمین کنفرانس سالوی که در اکتبر 1927 / مهر 1306 در بروکسل بلژیک برگزار شد، میزبان بزرگ‌ترین فیزیک‌دانان آن روزگار بود و عکس دسته‌جمعی این گروه، مشهورترین عکس دنیای فیزیک لقب گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، موسسه بین‌المللی فیزیک و شیمی سالوی (Solvay) در سال 1912 در بروکسل بلژیک و پس از برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی سالوی در 1911 تاسیس شد. این موسسه در نیمه اول قرن بیستم بسیار مشهور بود و کنفرانس‌های بین‌المللی آن که هر چند سال یک‌بار برگزار می‌شد، شاهد دستاوردهای بسیار بزرگی بود. مشهورترین این کنفرانس‌ها، پنجمین کنفرانس سالوی بود که در اکتبر 1927 / مهر 1306 با موضوع الکترون‌ها و پروتون‌ها برگزار شد. از 29 نفر فیزیکدان حاضر در کنفرانس، 17 نفر برنده جایزه نوبل شده بودند یا در سال‌های بعد از کنفرانس برنده این جایزه شدند. موضوع این کنفرانس، بحث و بررسی در مورد نظریه کوانتومی بود که به‌تازگی ارایه شده بود.

این تصویر که همیشه نسخه سیاه و سفید آن دست به دست می‌چرخید، به تازگی رنگ‌آمیزی شده و جلوه‌ای دیگر یافته است. حاضران در عکس، از راست به چپ از این قرارند:

ردیف سوم (ایستاده): لئون بریلوئین - رالف فاولر - ورنر هایزنبرگ (نوبل فیزیک 1932/1311) - ولفگانگ پائولی (نوبل فیزیک 1945/1324) - ژولز امیل ورشافلت - اروین شرودینگر (نوبل فیزیک 1933/1312)- تئوفیل دی‌داندر-ادوارد هرزن - پل اهرنفست- امیل هنریوت- آگوست پیکارد
ردیف دوم: نیلز بوهر (نوبل فیزیک 1922/1301) - مکس بورن (نوبل فیزیک 1954/1333) - لوییس دی‌بروگلی (نوبل فیزیک 1929/1308) - آرتور کامپتون (نوبل فیزیک 1927/1306) - پل دیراک (نوبل فیزیک 1933/1312) - هنریک کرامرز - ویلیام براگ (نوبل فیزیک 1915/1294) - مارتین نادسن - پیتر دبیه (نوبل شیمی 1936/1315)

ردیف اول: اوون ریچاردسون (نوبل فیزیک 1928/1307) - چارلز ویلسون (نوبل فیزیک 1927/1306) - چارلز گویه - پل لانگه‌وین - آلبرت اینشتین (نوبل فیزیک 1921/1300) - هنریک لورنتز (نوبل فیزیک 1902/1281) - ماری کوری (نوبل فیزیک 1903/1282 و نوبل شیمی 1911/1290) - مکس پلانک (نوبل فیزیک 1918/1297) - اروینگ لنگ‌مویر (نوبل شیمی 1932/1311)




     
  ویرایش شده توسط: christopher   
مرد

 
حقایق شگفت انگيز و عجيب علم فيزيك

فيزيك بدون شك علمي شگفت انگيز است. ذراتي كه وجود ندارند در احتمالات به حساب مي آيند، و زمان متناسب با سرعت حركت شيء تغيير مي كند. نشريه تلگراف، 10پديده عجيب از اين عجايب در علم فيزيك را با كمك تعدادي از كاربران توئيتر و كيهان شناسي به نام «ماركوس چاون» ارائه كرده است كه در ادامه از نظرتان مي گذرد.
خورشيد مي توانست از موز ساخته شده باشد
خورشيد بسيار پرحرارت است زيرا وزن چند ميليارد ميليارد ميليارد تني آن گرانش عظيمي به وجود مي آورد كه در نتيجه هسته ستاره را تحت فشاري غيرقابل تصور گذاشته و در نتيجه فشار بالاحرارت فوق العاده توليد مي كند. در صورتي كه به جاي گاز هيدروژن از ميلياردها ميليارد ميليارد تن موز استفاده مي شد نيز همان ميزان فشار و در نتيجه همان مقدار حرارت در خورشيد به وجود مي آمد. با اين حال با افزايش حرارت، اتم ها با بخش هاي مختلف ساختار ستاره يي برخورد كرده و انرژي اتمي را به وجود مي آورند كه در اينجا تفاوت ميان حضور هيدروژن و موز در ساختار خورشيد آشكار خواهد شد.
تمام ماده يي كه نسل بشر را به وجود آورده است در يك حبه قند جا مي گيرد
در اتم ها، 9999999999999/99 درصد فضا، خالي است و به همين دليل در صورتي كه تمامي اتم ها را به گونه يي به هم بفشاريم كه فضاي خالي ميان آنها از بين برود، يك قاشق چايخوري يا حجمي برابر يك حبه قند از اين ماده حدود پنج ميليارد تن وزن خواهد داشت: وزني 10 برابر مجموع وزن تمامي انسان هايي كه در حال حاضر در جهان حضور دارند. اين در واقع همان پديده يي است كه در ستاره هاي نوتروني رخ مي دهد و وزن آنها را تا حد غيرقابل باوري افزايش مي دهد.
آينده مي تواند گذشته را تغيير دهد
شگفتي جهان كوانتوم به اثبات رسيده است. آزمايش دو جداره كه نور را در دو حالت موج و ذره به اثبات مي رساند به اندازه كافي عجيب و غيرقابل تصور است به خصوص زماني كه اعلام شود مشاهده نور مي تواند آن را از موج به ذره يا برعكس تبديل كند. اما پديده هاي عجيب تر اين جهان پس از آزمايش «جان ويلر» فيزيكدان در سال 1978 خود را نمايان كرد. آزمايش وي نشان داد مشاهده يك ذره در زمان حاضر مي تواند سرنوشت ذره مشابه ديگري در گذشته را متحول سازد. طبق آزمايش دو جداره در صورتي كه هر يك از پرتوهاي نوري خارج شده از يكي از شكاف هاي صفحه آزمايش را مشاهده كنيد، در واقع پرتو را مجبور كرده ايد خصوصيات ذره يي به خود بگيرد و اگر به هدف برخورد پرتو چشم بدوزيد خصوصيت موج گونه به پرتو نور بخشيده ايد. اما در صورتي كه پس از عبور پرتو نور از شكاف به مسيري كه از آن ناشي شده است، چشم بدوزيد آنگاه است كه پرتو نور مي تواند در هر دوحالت شكل بگيرد. به بياني ديگر زمان حال بر گذشته پرتو نوري تاثير گذاشته است. اين آزمايش در آزمايشگاه تنها چند صد هزارم ثانيه به طول مي انجامد، اما در مشاهده نورهاي ناشي از ستاره هاي دوردست نيز صدق مي كند. در واقع مشاهده اكنون ستاره هاي دوردست مي تواند گذشته چند هزار يا ميليون ساله آنها را تغيير دهد.
تقريباً همه جهان گم شده است
مي توان به جرات گفت حدود 100 ميليارد كهكشان در جهان هستي وجود دارد كه هر يك از آنها از 10 ميليون تا 10 تريليون ستاره را در خود گنجانده اند. خورشيد زمين در مقايسه با اين ستاره ها يكي از كوچك ترين و ضعيف ترين ستاره ها به شمار مي رود و حتي مي توان نام كوتوله زردرنگ را روي آن گذاشت. در واقع در جهان هستي مقادير ترسناك و عظيمي از ماده مرئي وجود دارد كه انسان تنها قادر به مشاهده دو درصد از آن است. وجود اين مقدار ماده به دليل نيروي گرانش آنها پيش بيني مي شود و ماده تاريك نيز كه مقدار آن شش برابر جرم ماده مرئي تخمين زده مي شود بخش نامرئي جهان را تشكيل داده است. به گزارش مهر به نقل از منابع علمي جهان وجود انرژي تاريك به عنوان بخشي ديگر از جهان كه در واقع مابقي جهان را تشكيل داده است، موضوع را پيچيده تر خواهد كرد. اين نوع انرژي با گسترش سريع جهان در ارتباط است و به همراه ماده تاريك همچنان ناشناخته باقي مانده است.
جسم مي تواند سريع تر از نور حركت كند نور نيز هميشه بسيار سريع حركت نمي كند
سرعت نور در خلا300 هزار كيلومتر بر ساعت است با اين حال نور هميشه در خلاحركت نمي كند. براي مثال نور در آب با سرعتي يك سوم سرعت گفته شده حركت مي كند. در واكنش هاي اتمي برخي از ذرات به سرعت هاي بسيار بالايي دست پيدا مي كنند كه بخشي از سرعت نور است و در صورتي كه از ميان رابطي كه سرعت نور را خواهد كاست عبور كنند، در واقع مي توانند سريع تر از نور حركت كنند. چنين پديده يي درخششي آبي رنگ از خود به وجود مي آورد كه به «تشعشعات شرنكوف» شهرت دارد و با بمب هاي صوتي قابل مقايسه است. كمترين سرعتي كه تاكنون براي نور به ثبت رسيده است 17 متر بر ثانيه يا 61 كيلومتر بر ساعت بوده كه به واسطه عبور از ميان روبيديوم منجمد با حرارتي برابر صفر مطلق ايجاد شده است. اين ماده در اين حرارت در حالتي به نام چگالش «بوز- اينشتين» قرار دارد.
سياهچاله ها سياه نيستند
به طور حتم سياهچاله ها بسيار تاريكند اما سياه نيستند، زيرا اين پديده ها درخشان بوده و به آرامي نور خود را در تمامي طيف هاي نوري از جمله نور مرئي به اطراف منتشر مي كنند. اين تشعشعات كه «تشعشعات هاوكينگ» نام دارد نور خود و جرم سياهچاله ها را به تدريج كاهش داده و با از دست دادن منبع جرم سياهچاله ها تبخير مي شوند. به گزارش مهر به نقل از منابع علمي جهان، سياهچاله هاي كوچك در مقايسه با جرم شان و نسبت به سياهچاله هاي بزرگ تر با سرعتي بالاتر از خود نور منتشر مي كنند و بر همين اساس در صورتي كه برخورددهنده بزرگ هادرون براساس برخي نظريه ها از خود ميكروسياهچاله هايي توليد كند، آنها به سرعت تبخير خواهند شد و دانشمندان پس از آن قادر خواهند بود بقاياي تابش هاي آنها را مشاهده كنند.
تعداد نامحدودي نويسنده مطلب را نوشته و تعداد نامحدودي خواننده آن را مي خوانند
براساس مدل هاي استاندارد كيهان شناسي جهان مرئي با تمامي ميلياردها كهكشان و تريليون تريليون ستاره هايش تنها يكي از بي نهايت جهان هايي است كه مانند حباب هاي صابون در يك اسفنج در كنار يكديگر قرار گرفته اند. به دليل بي نهايت بودن آنها مي توان هر تاريخچه ممكني را برايشان در نظر گرفت. اما تعداد تاريخچه هاي ممكن براي اين جهان ها متناهي است زيرا تعداد محدودي پديده و تعداد محدودي نتيجه در بر داشته اند. تعداد اين پديده ها بسيار زياد اما متناهي است، پس همين پديده عيني و كنوني كه نويسنده اين مطلب نوشته و شما آن را مي خوانيد، بايد بي نهايت بار در زمان رخ داده باشد. شگفت انگيزتر از آن اين است كه بدانيم نزديك ترين همتاي ما در چه فاصله يي از ما قرار گرفته است. اين فاصله عددي برابر 10 به توان 10 به توان 28 متر تخمين زده شده است كه در صورت علاقه مندي به محاسبه آن مي توانيد از عدد يك و 10 ميليارد ميلياردميليارد صفر در برابر آن استفاده كنيد،
تصور بنيادين از جهان مسوول گذشته، حال و آينده آن نيست
براساس نظريه نسبيت خاص چيزي به نام اكنون، گذشته يا آينده وجود ندارد و قالب هاي زماني به يكديگر وابسته اند زيرا همه هستي در سرعتي برابر در حركت است. درصورتي كه انسان با سرعتي كاملاً متفاوت در حركت بود شاهد پير شدن زودهنگام يكي از نزديكان يا دير پير شدن وي نسبت به ديگران مي بود.
ذره مي تواند به صورت آني روي ذره يي در آن طرف جهان تاثير بگذارد
زماني كه يك الكترون با همتاي ضدماده خود يا پوزيترون روبه رو مي شود، هر دو در درخشش كوچكي از انرژي خنثي شده و دو فوتون از اين برخورد متولد مي شود. ذرات زيراتمي مانند فوتون ها يا كوارك ها يك ويژگي به نام اسپين دارند كه به مفهوم چرخش است. اين ذرات در واقع حركت چرخشي ندارند، اما به گونه يي رفتار مي كنند كه انگار در حال چرخشند. جهت اسپين فوتون ها در زمان تولد در برابر يكديگر است و در نتيجه خنثي مي شوند. با توجه به رفتارهاي غيرقابل پيش بيني كوانتومي، گفتن اينكه كدام فوتون در مسير چپ گرد و كدام يك در مسير راست گرد حركت خواهد داشت، غيرممكن است و در واقع تا زماني كه يكي از آنها مشاهده نشود، هر دو در هر دو جهت حركت خواهند داشت اما به محض اينكه يكي از آنها مشاهده شود جهت راست يا چپ گرد را به خود گرفته و به هر جهتي كه حركت كند، همتايش در مسير متضاد آن حركت خواهد كرد. اين واقعيتي است كه در آزمايش ها به اثبات رسيده است.
هرچه سريع تر حركت كنيد سنگين تر مي شويد
در صورتي كه بسيار سريع بدويد به صورت لحظه يي و نه دائم، سنگين وزن خواهيد شد. سرعت نور مرز سرعت در جهان است در اين صورت زماني كه جسمي با سرعتي نزديك به نور در حركت است و شما به آن نيرويي وارد كنيد، به سرعت آن نخواهيد افزود بلكه تنها به آن انرژي اضافي وارد كرده ايد كه اين انرژي بايد در جايي قرار بگيرد. بهترين مكان براي قرارگيري اين انرژي جرم جسم است. براساس قانون نسبيت جرم و انرژي با يكديگر برابرند پس هر چه انرژي وارد شده بيشتر باشد، جرم افزايش پيدا خواهد كرد. البته اين افزايش وزن در انسان قابل چشم پوشي بوده و در عين حال غيرقابل انكار است.
     
  
مرد

 
شش سخن تفکربرانگیز اینشتین

مهم‌ترین تلاش بشر، کوشش در جهت حفظ اخلاقیات در اعمالش بوده است، توازن داخلی ما و حتی وجودمان به این امر بستگی دارد. فقط اخلاق در اعمالمان است که به زندگی‌مان زیبایی و بزرگی می‌بخشد.

"شش سخن تفکربرانگیز اینشتین" عنوان یکی از آخرین پست‌های وبلاگ یک پزشک است.



اگر طالب زندگی خلاق‌تر و نشاط‌ آورتری هستید، باید گاه تأمل و روی سخنان حکمت‌آمیز بزرگان دقت کنید؛ سخنانی که با گذشت زمان، رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرند و می‌توانند نسل‌های متعددی را به پیش ببرند. اینشتین در سال ۱۸۷۹ زاده شد، اما سخنان او تا به امروز معتبر باقی مانده‌اند.



در اینجا با هم شش سخن قصار اینشتین را با هم مرور می‌کنیم:



۱- از گذشته بیاموز، برای امروز زندگی کن، به امید فردا باش.



سخن زیبایی است، ممکن است این حرف را پیش از این هم شنیده باشید، نوع بشر این توانایی تفکر را دارد و می‌تواند حتی لحظه آغاز خلقت و «بیگ بنگ» را با نگاه به کرانه‌های دنیا ببیند، اما در عالم عمل، نگاه خردمندانه به گذشته در جهت درس گرفتن برای زندگی موفق در روز، صورت نمی‌گیرد، بسیاری از ما در آینده‌های نامحتمل زندگی می‌کنیم و چیزی را که هم‌اینک در روبروی ماست، از دست می‌دهیم.



۲- مطرح کردن پرسش‌ها و احتمالات تازه و مشاهده کردن مشکلات قدیمی از زاویه دید تازه، نیازمند تخیل خلاق است و باعث پیشرفت‌های حقیقی در دانش می‌شود.



وقتی من در دبستان بودم موفقیت در گرو گفتن پاسخ‌ درست سؤالات بود، هر سوال تنها یک پاسخ درست داشت و بس. اما با گذشت زمان رفته رفته متوجه شدم که خیلی از سؤالات یک پاسخ ندارند و «یک تعداد» پاسخ «احتمالی» دارند.



از همین رو، شیفته این شدم که به مسائل به صورت طیف و نه یک رنگ واحد نگاه کنم و دیگر ابهام پیرامون آنها آزارم نمی‌دهند. تصور می‌کنم که اینشتین از طریق فیزیک کوانتوم و سخنان خردمندانه‌اش خیلی‌ها را به این سمت سوق داده است.



۳- مهم‌ترین تلاش بشر، کوشش در جهت حفظ اخلاقیات در اعمالش بوده است، توازن داخلی ما و حتی وجودمان به این امر بستگی دارد. فقط اخلاق در اعمالمان است که به زندگی‌مان زیبایی و بزرگی می‌بخشد.



هر گاه به زندگی عادی خودمان و یا کارنامه زندگی افراد بزرگ تاریخ، صاحبان شرکت‌های بزرگ و یا ورزشکاران نامی نگاه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که فقط دسته‌ای از آنها که اخلاق را در کار و رقابت با دیگران رعایت کرده‌اند، در ذهنمان، تصویری نیکو دارند. افراد جاه‌طلب، ساعی و نابغه زیاد پیدا می‌شوند، اما فقط آنهایی که این استعداد را با حفظ اخلاق به کار می‌گیرند، شایسته ماندگار شدن همیشگی را در ذهن ما دارند.





۴- کل زندگی در واقع یک رشته انتخاب است. ببینید که چه تعداد زیادی از مردم پیدا می‌شوند که در عادات روزانه‌شان به دام افتاده‌اند، آنها گیج و هراسناک و نامتمایز به نظر می‌آیند. برای یک زندگی بهتر باید شیوه زندگی‌مان را انتخاب کنیم.



گرچه ممکن است همیشه و همه جا حق انتخاب وجود نداشته باشد و این حق گاهی از ما سلب شود، اما اگر خوب به زندگی‌تان نگاه کنید می‌بینید که شما می‌توانسته‌اید در برهه‌هایی انتخاب‌های بهتری داشته باشید، اما به دلایلی خود را سرکوب کرده‌اید:



- انتخاب شیوه صرف کردن وقت آزادتان

- انتخاب داشتن زندگی‌ای سالم و رسیدن به تناسب اندام یا شکم‌پرست بودن

- انتخاب اینکه کار کنید یا به مسافرت بروید

- انتخاب اینکه محل زندگی خودتان را تغییر بدهید یا سال‌های سال با دریغ و درد در جایی که درکتان نمی‌کنند و به شعورتان توهین می‌کنند، زندگی کنید.

- انتخاب اینکه ظرفیت‌های فکری و استعدادهایتان را عملی کنید یا باعث هرز رفتن آنها بشوید و به کارهای تکراری غیرخلاق خو کنید.



بله! زندگی همه‌اش انتخاب است.



۵- واقعا دیوانگی است که یک کار را بارها و بارها تکرار کنید و انتظار نتایج متفاوتی داشته باشید.



ترجمه فارسی‌ این حرف این می‌شود «آزموده را آزمودن خطاست!»



این سخن بدیهی به نظر می‌رسد، اما در مقام عمل بیشتر مردم پیرامون ما هر روز به صورت‌های مختلف ابراز شگفتی می‌کنند که چرا با وجود اینکه رفتار و کاری را با پشتکار ادامه می‌دهند، تغییری مشاهده نمی‌کنند، سخن قصار دیگری وجود دارد که می‌گوید:



«جهان‌های نو وقتی زاده می‌شوند که طرح‌ها و قالب‌های کنونی در هم بشکنند.»



اگر یک جامعه به طرح‌ها، تفکرات و عادات قدیمی خود ادامه بدهد، نباید انتظار «تغییر» داشته باشد.



۶- دو شیوه برای گذران زندگی وجود دارد. اینکه تصور کنید هیچ معجزه‌ای وجود ندارد و اینکه هر چیزی را در حکم معجزه بپندارید.



زندگی ما ، خود یک معجزه تکراریست. ما به یاری حیات مدام و هماهنگ ۱۰۰ میلیارد سلول بدنمان در سیاره‌ای خُرد در پهنه گیتی که نظمی ظریف دارد، زندگی می‌کنیم. ما می‌توانیم با کالبدمان زیبایی را درک کنیم، تنفس کنیم، یک تماس محبت‌آمیز را احساس کنیم، گلی را ببوییم، فکر کنیم و دیگران را شفا بدهیم، پس زاویه دید خود را عوض کنید و به نیمه پر لیوان بنگرید.





در پایان به سبک برخی نوشته‌های سایت‌ها و وبلاگ‌های خارجی و یا محصولاتی مثل DVDها و بلو ری‌ها، دوست دارم یک جایزه اضافی یا Bonus به شما بدهم!



معمولا صاحبان صنایع بزرگ «واقعی»، یعنی آنهایی که با عینی کردن باشکوه تخیلاتی که در ابتدای امر هیچ کس اهمیتی به آنها نمی‌داد، حرف‌ها و پندهای زیادی برای گفتن دارند.



رئیس شرکت آمازون -جف بزوس- یکی از همین افراد است، او چند وقت پیش در بازدیدی از دفتر سایت ۳۷signals حرف‌های جالبی زد:



افرادی که همیشه در طول زمان حق به آنها داده می‌شود، آنهایی هستند که به صورت پیوسته تفکرشان را تغییر می‌دهند. بزوس اصلا فکر نمی‌کند که ثبات فکری زیاد، خصیصه مثبتی باشد. او تصور می‌کند که اگر شما فردا ایده‌ای داشته‌ باشید که در تناقض با ایده امروزتان باشد، ذهن بیماری ندارید.



از دید او باهوش‌ترین آدم‌ها کسانی هستند که به طور پیوسته در شناختشان از پیرامون تجدید نظر می‌کنند و به مشکلاتی که قبلا تصور می‌شد که پاسخی واحد برای آنها یافته‌اند، دوباره نگاه می‌کنند. این افراد، به صورت پیوسته، از زوایای مختلفی به مسائل می نکرند، ایده‌های جدید مطرح می‌کنند، در «نباید»های خود تجدید نظر می‌کنند و شیوه تفکر خود را به چالش می‌کشند.





البته اینها به این معنی نیستند که شما نباید زاویه دید شکل‌گرفته و منسجمی داشته باشید، بلکه غرض این است که شما باید دیدگاه کنونی خود را یک دیدگاه ثابت و بدون تغییر در نظر نگیرید.



از این دید، آدم‌های لجوجی که همیشه بر زاویه دید خود اصرار دارند، آنهایی که محو جزئیات می‌شوند و نمی‌خواهند با فاصله گرفتن از رویدادها، زاویه دید گسترده‌تری پیدا کنند، آنهایی هستند که با گذشت زمان غلط بودن تفکرشان به تدریج به همه ثابت می‌شود.
ما هم حرف های زیادی داشتیم... اما برای نگفتن!
     
  
صفحه  صفحه 19 از 26:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  25  26  پسین » 
علم و دانش

Physics News | اخبار فیزیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA