انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 2 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

تکنولوژی پزشکی


مرد

 
یک صندلی برای کاهش وزن


image

راه های زیادی برای کاهش وزن و رهایی از چاقی وجود دارد. رژیم غذایی, ورزش, پیاده روی و... اما برای خیلی از افراد همه راه ها بعد از مدتی نه چندان طولانی، سخت و طاقت فرسا شده و ادامه دادن را کمی مشکل می کند. نه تنها کاهش وزنی صورت نگرفته بلکه انگیزه لازم هم کم کم فراموش می شود.


اما این یکی آسان ترین راه برای لاغر شدن است. کافیست تمام طول روز بر روی این صندلی بنشینید و تکان هم نخورید. با خیال راحت مجله بخوانید, با کامپیوتر شخصی خود به کار های روزانه تان بپردازید و کاهش وزن خود را به این صندلی که I-COOL نام دارد بسپارید. مکانیزم کاری این صندلی به گونه ای است که از طریق کنترل و تنظیم دمای بدن و حرارت توليد شده اش شرایط لازم را برای سوخت کالری اضافه فراهم کرده و اضافه وزن را از بین می برد. در واقع چیزی شبیه به یک سونا است. که با عرق کردن باعث لاغری می شود. این صندلی فعلا در حد یک طرح است و دقیقا از چگونگی عملکرد آن اطلاع دقیقی در دسترس نیست. به هر حال برای کسانی که اضافه وزن دارند اما حوصله ورزش را ندارند انتخاب خوبی خواهد بود


منبع
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
کنترل پمپ خودکار انسولین توسط تلفن هوشمند


upload picture

یکی از دردسرهای همیشگی بیماران دیابتیک، تزرق به موقع و به اندازه انسولین است. چرا که تزریق ناکافی یا دیر هنگام آن باعث افزایش میزان قند خون می شود و تزریق زیاد هم ممکن است افت قند و عواقب وخیم آن را در پی داشته باشد. شاید بیماران دیابتی بارها آرزو کرده اند که ای کاش سیستم خودکاری برای تزریق به موقع و به اندازه انسولین پیدا می شد، دقیق مانند همان کاری که بدن در افراد سالم، بطور اتوماتیک انجام می دهد.

مثل اینکه پژوهشگران موسسه دبیوتک در لوزان سوئیس این آرزو را شنیده اند و بعد از تحقیقات مختلف ان را برآورده کرده اند. حاصل چراغ جادوی آنها یک سیستم کنترل و پمپاژ اتوماتیک قند خون است که بر پایه یک تلفن هوشمند اندرویدی کار می کند.

مجموعه دستگاه به نام JewelPUMP شامل یک پمپ انسولینی کوچک است که تا ۵۰۰ واحد انسولین را در خود جای می دهد و با دستور تلفن هوشمند اقدام به تزریق انسولین می کند. البته کانول تزریقی آن باید هر 3 روز عوض شود. تلفن هوشمند مورد استفاده هم هم یک تلفن خاص است که توسط خود دبیوتک ساخته شده و از آخرین نسخه اندروید استفاده می کند. تلفن همچنین یک ورودی برای کارت اندازه گیری قند خون (مانند همه گلوکومترهای دیگر) دارد و بر اساس سابقه بیمار و میزان قند فعلی، میزان انسولین لازم را محاسبه و به پمپ ارسال می کند. علاوه بر آن یک سیم کارت اختصاصی برای ارتباط با سرورهای دبیوتک در آن تعبیه شده تا تاریخچه و پرونده بیمار در سرورها ثبت شوند و در صورت لزوم برای پزشک نیز قابل دسترسی باشند.

اگر بیمار تلفن را گم کرد لازم نیست نگران باشد، با دکمه هایی که روی پمپ وجود دارد، می تواند نسبت به تزریق دستی انسولین مورد نیاز اقدام کند و هنگامی که تلفن دوباره در دامنه دسترسی پمپ قرار بگیرد، بطور خودکار کنترل اوضاع را به دست خواهد گرفت.

شاید اگر دانشمندان سوییسی این موبایل هوشمند را به فن آوری جدید سنجش قندخون از طریق امواج مادون قرمز مجهز می کردند، کار کامل تر و بدون درد می شد.

و نکته آخر هم اینکه، هنوز سازمان های مختلف در خصوص استفاده های سوء و حملات راه دور به این دستگاه ها نگرانند و امروزه صحبت های زیادی درباره احتمال تبدیل این دستگاه ها به سلاح های آینده شنیده می شود.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
یک گجت برای نیش پشه: تراپیک


upload pictures

این محصول که Therapik نام دارد، در نگاه اول شبیه گجت های ارزان قیمت و بلااستفاده ای است که در کانال های فروش تلویزیونی تبلیغ شان را می کنند. اما به نظر می رسد که واقعا با یک محصول کاربردی مواجه هستیم. اگر زیاد توسط پشه ها گزیده می شوید، احتمالا از خارش محل نیش پشه به ستوه می آیید. و اینجا است که این گجت عجیب مشکل را حل می کند.

کافی است آن را روشن کنید و چراغ آن را روی محل نیش پشه بگیرید. حدود ۱ دقیقه صبر کنید و بعد از آن متوجه می شوید که خارش نیش پشه ناپدید شده است.

البته این گجت ۱۳ دلاری فقط برای نیش پشه نیست و سازنده اش ادعا می کند که برای انواع نیش موجودات مختلف مانند مورچه، زنبور و حتی عروس دریایی موثر است.

وبلاگ گیزمودو هم می گوید وقتی آن را دیدیم به نظرمان چیز مسخره ای آمد که امکان ندارد به درد بخورد. اما زمانی که آن را امتحان کردیم متوجه شدیم این گجت واقعا موثر است و به خوبی خارش محل نیش را برطرف می کند. البته این گجت توسط FDA هم برای بهبود جای نیش حشرات تایید شده است.

اما Therapikچطور کار می کند؟ واقعیت این است که نیش اغلب موجودات نسبت به حرارت حساس است (منظور زهر تزریق شده است که سبب خارش و ناراحتی میشود) این گجت با کمک یک لامپ کوچک حرارت را در دمای مشخصی به محل نیش وارد می کند و در نتیجه سبب تجزیه ساختار زهر می شود و اثر آن را ختثی می کند. به همین خاطر هم خارش از بین می رود و هم التهاب محل گزش.

اما اگر این گجت را نداشته باشیم شما روش دیگری برای خلاصی از خارش نیش پشه پیشنهاد می کنید؟
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
نمایشگر جدید OLED سونی ویژه مصارف پزشکی


free image hosting

سونی اولین شرکتی بود که در سال ۲۰۰۹ تلویزیون های OLED را وارد بازار کرد. اگر چه این روزها برخی شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت حال و روز خوشی ندارد ، اما همچنان به ابداع و نوآوری اش ادامه می دهد. مشکل تلویزیون سال ۲۰۰۹ سونی این بود که صفحه ۱۱ اینچش بسیار کوچک و البته بسیار گرانقیمت بود. و همین باعث شد چندی بعد سونی به دلیل عدم استقبال بازار، تولید آن را متوقف کند.

اگر چه اولین ورود نمایشگرهای OLED سونی به بازار مصرف با شکست روبرو شد، اما این شرکت هنوز در حال تلاش برای بهبود این تکنولوژی و عرضه بهتر آن است. بخش سیستم های پزشکی سونی به تازگی تبلیغ نمایشگر جدید OLED را شروع کرده که اکنون در حال کار بر روی آن است. این نمایشگر 20.5 اینچی قرار است تنها در کنار سیستم های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد و احتمالا خبری از فروش جداگانه آن در بازار معمول نمایشگرها نیست.

سونی تا کنون تنها به اعلام اندازه صفحه نمایش، روزولوشن و برخی مشخصات فنی این نمایشگر بسنده کرده و صحبتی در خصوص بخش بازاریابی آن ننموده است. این نمایشگر از پنل های دیود گسیل نور ارگانیک تک رنگ بهره می برد. دلیل تک رنگ بودن آن، استفاده بهتر و به صرفه تر از مانیتور در سیستم های تصویر برداری پزشکی از جمله اشعه ایکس و دیگر شیوه های مرسوم است که به جای رنگ، کنتراست و رزولوشن بسیار بالا در آنها اهمیت دارد.

رزولوشن این نمایشگر قرار است ۲۰۴۸ در ۲۵۶۰ پیکسل باشد و وعده داده شده که عمق و کنتراست خارق العاده ای داشته باشد. قرار است نمونه اولیه این محصول در نشست انجمن رادیولوژیست های آمریکای شمالی در شیکاگو که اواخر ماه جاری میلادی تشکیل می شود، به نمایش در آید. البته هنوز هیچ صحبتی از قیمت احتمالی و زمان فروش این محصول نشده است.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
پوست الکترونیک مصنوعی خود-ترمیم


upload

تصورش را بکنید که بخواهید با ابزارهای دیجیتال یک پوست مصنوعی بسازید. پوستی که از فناوری های ساخت بشر مانند پلاستیک و سنسورهای مختلف تشکیل شده اما خصوصیاتی مشابه با پوست انسان داشته باشد.

پروژه پوست الکترونیک مصنوعی، سال‌ها است که در دانشگاه استنفورد در حال توسعه و تحقیق است. حدود دو سال پیش این پوست می توانست فشار جزیی (در حد نشستن یک مگس) را حس کند. در ماه های بعدی ویرایش جدیدتری از این پوست عرضه شد که می توانست با سنسورهایش بعضی انواع مولکول دی-ان-ای را تشخیص دهد. سال گذشته هم خانم دکتر ژنان بائو (سرپرست پروژه) نوع خاصی از سلول های خورشیدی انعطاف پذیر را ابداع کرد که می توانند انرژی پوست مصنوعی را تامین کنند.

اما جدیدترین مدل این پوست مصنوعی یک قابلیت استشنایی دارد: خودبه‌خود ترمیم می شود. پیش از این هم پلیمرهایی عرضه شده بودند که می توانستند در صورت آسیب دیدن، خود را ترمیم کنند، اما این پوست جدید با همه آن پلیمرها یک فرق اساسی دارد: پلیمرهای خودترمیم قبلی، برای فعال شدن پروسه ترمیم نیاز داشتند در معرض محرکی مانند حرارت یا نور ماورا بنفش قرار بگیرند. اما پوستی که خانم دکتر بائو ساخته است نیازی به این چیزها ندارد و تنها با چفت کردن دو سطح بریده شده در کنار هم برای مدت 30 دقیقه عمل ترمیم صورت می گیرد.

با توجه به اینکه در روش جدید محققان استنفوردی نیازی به فعال کننده نیست، التیام زخم بدون تغییرات مکانیکی یا شیمیایی صورت می پذیرد. بنابراین این پوست می تواند بارها از همان محل جوش بخورد. در حالی که پلیمرهای خودترمیم قبلی حین جوش خوردن دچار تغییر می شدند و نمی توانستند دوباره از همان محل ترمیم شوند. پوست جدید توانسته است تا ۵۰ بار از یک محل بریده شده و دوباره ترمیم شود. و بعد از هر ۵۰ بار، خصوصیات فیزیکی و رسانایی الکتریکی خود را هم حفظ کند.

اگر این قابلیت فوق العاده التیام زخم ها به تنهایی برای تان هیجان انگیز نیست، باید بگوییم که پوست جدید سنسورهایی برای حس فشار و خم شدگی دارد. یعنی می تواند لمس دست را حس کند یا اگر مثلا در پوست یک مفصل مصنوعی به کار برود، می تواند اطلاعاتی در زمینه میزان و زاویه خمش مفصل را ثبت کرده و نمایش دهد.

به نظر می رسد آرزوی داشتن گجت‌ها و اندام های مصنوعی که خودبه‌خود تعمیر و ترمیم شوند، چندان دور از دسترس نیست و ممکن است در سال های آینده شاهد ارائه چنین ابزارهایی باشیم.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
در آینده: واکسن ها را ایمیل و پرینت کنید


upload pics

کریگ ونتر یک خوره تمام عیار دی-ان-ای و مسائل مربوط به آن است. از کارهای کوچک او می توان به تعیین توالی ژنوم انسانی با استفاده از مولکول دی ان ای خودش اشاره کرد. او "زندگی مصنوعی" هم تولید کرده است. به این ترتیب که محتویات یک باکتری را خالی کرده و آن را با ژنوم دست ساز! خود پر کرده است. اما آخرین ایده او تولید واکسن در خانه با استفاده از چاپگرهای سه بعدی زیستی است. ایده ای که در نگاه اول به نظر باورنکردنی می آید اما خواهید دید که در آینده به واقعیت تبدیل می شود.

فرمول ساخت واکسنها از طریق ایمیل به شما خواهد رسید، پس از آن با استفاده از چاپگر زیستی خودتان که داراری کارتریج هایی از اسید های آمینه و مولکولهای نوکلئوتیدی و محلولهای حیاتی لازم است، واکسن را در منزل تولید کرده و به خود تزریق خواهید کرد.

ونتر این ایده بلندپروازانه را در کنفرانس سلامت Wired ارائه داد. اما این ایده در کنار ایده پر سر و صدای دیگر او یعنی "تعیین توالی ژنهای موجود در مریخ و ارسال آن به زمین" کمتر جلب توجه کرد. ایده تعیین توالی ژنهای مریخی هم به این شکل طرح شد که یک دستگاه تعیین توالی ژنی به مریخ فرستاده شود تا در صورت یافتن هر مولکول ژنی، توالی آن را تعیین و به زمین مخابره کند تا مورد استفاده پژوهشگران زیستی قرار بگیرد.

اما برگردیم سراغ واکسنهای ایمیل شونده، واکسنهای سنتی شامل میکربهای مرده یا ضعیف شده ای هستند که به سیستم ایمنی بدن ارائه می شوند تا با شناخت مولکولهای آنها، پادتنهای لازم را بسازد و در صورت مواجهه با میکرب واقعی، زود زحمتش را کم کند. اما ونتر می گوید، لازم نیست که کل یک باکتری برای ساخت پادتن به بدن ارائه شود، بلکه اگر برخی از اجزای کلیدی و مولکولهای خاص از ویروس یا باکتری هم به بدن ارائه شود، سیستم ایمنی قادر به ساخت پادتن آن خواهد بود. این قسمت از ایده ونتر قبلا در آزمایشگاه تست شده و کاملا جواب داده است.

حالا که برای ساخت واکسن ما تنها به چند مولکول خاص نیاز داریم، چرا آن مولکولها را با استفاده از پرینترهای سه بعدی در خانه تولید نکنیم؟ این کار می تواند سرعت عمل را هم بالاببرد و در صورت بروز اپیدمی ها و یا حمله های تروریستی میکربی می توان فرمول واکسن لازم را به همه درمانگاهها ایمیل کرد تا به سرعت واکسن را بسازند و تزریق کنند.

این ایده در تئوری بسیار جذاب به نظر می آید اما ارسال یک ایمیل به تعداد زیادی از افراد ممکن است باعث فیلتر شدن آن ایمیل به دلیل احتمال اسپم شود! اما این تنها عیب واکسنهای ایمیلی نیست. تصور کنید که عده ای با نفوذ به سامانه ارسال ایمیلهای واکسن، یک سلاح میکربی را طراحی و برای شما ارسال کنند، شما هم با اطمینان به اینکه ایمیل را از مرکز ایمن سازی و پیشگیری دریافت کرده اید، آن مولکول مخرب را بسازید و با دستان خود به خودتان تزریق کنید.

با این حساب می شود ویروس ابولا، ایدز، آنفلوانزای خوکی و... را به دیگران فرستاد و انها را مبتلا کرد. در اینجا دیگر مرز بین ویروسهای کامپیوتری و ویروسهای واقعی از بین خواهند رفت و احتمالا مفاهیم جدیدی از آنتی ویروسها باید شکل بگیرند.

اما بیایید اینقدر بدبین نباشیم، اگر بتوانیم چاپگرهای مولکولی مورد نظر را بسازیم و کارتریج های مملو از پیش مولکولهای زیستی را برای آنها فراهم کنیم و سیستمی برای شناسایی اسپم های آن طراحی کنیم و آنتی ویروسهایی برای تشخیص واکسن واقعی از ویروس داشته باشیم، و در آخر پول کافی برای انجام تمام این مراحل هم تامین شود، این ایده می تواند یک ایده انقلابی در صنعت سلامت باشد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
کنترل کامل دست ربات توسط بیمار فلج


upload pic

کنترل ربات با قدرت ذهن، موضوعی است که سال ها تیم های مختلف تحقیقاتی را مشغول خود کرده است. هر روز هم پیشرفت های جدیدی در این بخش از علم صورت می گیرد و حالا می توانید شاهد مرحله جدیدی از این فناوری باشید.

خانم شوئرمن ۵۳ سال دارد و از گردن به پایین به صورت کامل فلج است. بنابراین قادر به انجام هیچ حرکتی در اندام هایش نیست. حالا او می تواند یک بازوی ربات را به طور کامل با قدرت ذهن کنترل کرده و از آن استفاده کند.

دو سنسور کوچک در اندازه های ۴ در ۴ میلیمتر روی بخش حرکتی مغز او کار گذاشته شده. هر سنسور دارای یکصد سوزن بسیار کوچک است که فعالیت های الکتریکی آن بخش از مغز را از حدود ۲۰۰ سلول مختلف مغزی دریافت می کند.

دکتر شوارتز از دانشگاه پیتزبورگ می گوید سلول های مغز (نورون ها) پالس های اطلاعاتی را با سرعت های مختلف برای یکدیگر ارسال می کنند و از این طریق با هم ارتباط دارند. این پالس ها تبدیل به فرمان هایی برای حرکت دادن اعضای بدن می شوند. این سنسورها فرمان های مغز برای حرکت دست را دریافت کرده و آنها را به دست رباتی منتقل می کند.

خانم شوئرمن در روز دوم بعد از شروع آموزش ها توانست دست رباتی را کنترل کند و پس از دو هفته قادر بود به راحتی انواع حرکت های ممکن را با دست جدیدش انجام دهد.

متخصصان این حوزه که روی این موضوع کار می کنند، نتایج به دست آمده را بی سابقه و خارق العاده وصف کرده اند. آنها می گویند کنترل حرکات دست ربات تقریبا مانند یک دست واقعی در یک انسان سالم است و تا به حال هیچ کار تحقیقاتی دیگری به این مرحله از کنترل نرسیده است.

خانم شوئرمن حدود ۱۳ سال پیش به بیماری به نام spinocerebellar degeneration دچار شد که سبب می شد کنترل اش را بر بدن از دست بدهد و دیگر قادر به انجام هیچ حرکتی نبود. حالا این دست رباتی به او کمک می کند تا بخشی از کارهایش را شخصا انجام بدهند. در مرحله بعد تیم تحقیقاتی قصد دارد دست ربات را به صندلی چرخدار او متصل کند تا همیشه همراهش باشد.

این پیشرفت بزرگی برای علم بیومدیکال به حساب می آید و به زودی باید منتظر رسیدن مرحله ای باشیم که یک درمان انقلابی و در دسترس برای این بیماران به وجود بیاید. از طرف دیگر کافی است به کاربردهای این فناوری در شاخه های دیگر هم فکر کنید.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
گوشی پزشکی Smart، ابزاری پیشرفته برای تشخیص وضعیت سنگ کلیه


free image hosting



هنگامی سنگ های داخل کلیه از راه تجويز دارو درمان نمی شوند، اکثر پزشکان استفاده از تکنيکی موسوم به سنگ شکن را برای بیماران توصيه می کنند. در اين تکنیک سنگ توسط سیگنال های صوتی با شدت بالا مورد حمله قرار می گيرند تا خرد شده و به قطعات کوچکتری تقسيم شوند. آن گاه می توان اجزاء کوچک را با دارو حل کرد یا اینکه از مجرا عبور کرده و از طریق ادرار دفع می شوند.


با وجود آن که فرايند سنگ شکن تکنیکی مرسوم در اکثر کشور ها است، اما مانیتورینگ و رصد ضعیف سنگ طی انجام فرآیند، گاهی خطاهایی را به دنبال داشته و منجر می شود تا سنگ کاملا خرد نشده يا بافت های داخل کليه اشتباها مورد هدف امواج قرار گيرد و بيمار با دردهایی در حين سنگ شکنی مواجه شود.


پروفسور Leighton به همراه تيمی از محققين دانشگاه southampton یک گوشی پزشکی هوشمند طراحی کرده که می تواند وضعيت سنگ ها را در هنگام انجام عمل سنگ شکن به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار دهد. این وسيله یک دستگیره ویژه دارد که طی عمل بر روی سطح پوست بيمار در اطراف کلیه ها حرکت داده می شود و با ایجاد صداهای متفاوت، پزشک را نسبت به وضعیت سنگ راهنمایی می کند.


با وجود این گوشی فرایند مانيتورينگ در تکنيک سنگ شکن با دقت بالا تری انجام می گیرد و بیمار از دردهای پی در پی خفيف ناشی از اصابت ناخواسته امواج به بافت های داخلی کلیه در امان خواهد بود. همچنين تمامی سنگ های کليه خرد می شوند و پزشک و بیمار هر دو مطمئن هستند که سنگی از قلم نیفتاده است.


در حال حاضر فرایند مانيتورينگ از طريق اشعه ايکس یا امواج مافوق صوت انجام می گیرد. اما با استفاده از اين گوش هوشمند هیچ نوع خطر تشعشعی بيمار را تهديد نکرده و با دقت بالا و سهولت بيشتری تکنیک سنگ شکن مورد نظارت قرار می گيرد.


در يک بررسی آزمايشگاهی بر روی ۲۰۰ بیمار، با استفاده از گوشی پزشکی Smart دقت عمل 94.7 درصد بوده است. این رقم در مقايسه با ترفند های فعلی که دقتی نزدیک به 36.8 درصد دارند، بسيار حائز اهمیت است. این گوشی در حال حاضر در مرحله توليد انبوه جهت ورود به دنیای ابزار آلات تشخيصی هوشمند پزشکی قرار دارد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
ربات جراح برای خارج سازی تومورهای مغزی


image



یک تيم از محققين دانشگاه Maryland بر روی طراحی یک ربات دستیار در زمینه جراحی مغز و اعصاب و خارجی سازی تومورهای درون جمجمه ای کار کرده اند. نتيجه این تلاش طراحی يک ربات به نام (MINIR (Minimally Invasive Neurosurgical Intracranial Robot شده.


از آنجا که تومور های مغزی حتی در حین اعمال جراحی ممکن است تغییر وضعيت داده و حرکت هايی داشته باشند، ثابت کردن وضعیت تومورها در حين جراحی به موازات انجام فرایند های دیگر توسط جراح و داشتن يک ميدان دید مناسب بسيار لازم و ضروری به نظر می رسد.


این ربات می تواند به کمک يک اسکنر MRI ميدان دیدی سه بعدی از موضع دقيق تومور را فراهم کند تا امکان ادامه جراحی با درجه اطمینان بسيار بالاتری به وجود آید. با وجود اين ربات، خارج کردن تومورها بسيار دقیق تر و مطمئن تر خواهد بود. همچنين به دلیل بالا بودن میزان دقت در جراحی، ریسک بروز خطرات ناشی از جراحی به حداقل ممکن خواهد رسید.


با پشت سر گذاشته شدن فاز اوليه، امید می رود که این ربات به اتاق های جراحی نزديک تر شود. انجمن بين المللی سلامت با اهدا 2 ميليون دلار، عمليات توسعه و طراحی اين ربات را یاری کرده تا هرچه سريعتر بتواند به جمع ربات های پزشکی قابل اعتماد در اتاق های عمل بپیوندد.


طراحان اين ربات معتقدند این ربات پتانسیل ايجاد يک انقلاب در زمینه تشخيص و درمان تومور های مغزی و درون جمجمه ای را دارد و می تواند با بالا بردن دقت جراحی، کیفیت زندگی بیماران مبتلا به تومور های مغزی را بهبود بخشد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

ویروسی که قلب را ری استارت می کند


online photo sharing


کالیفرنیا، لس آنجلس، بورلی هیلز و سرانجام هالیوود. چه چیزی را از ترکیب این کلمات انتظار دارید؟ این ترکیب کلمات یک آدرس هستند برای مرکز پزشکی تحقیقاتی Cedars-Sinai که در مجاورت بورلی هیلز و هالیوود واقع شده است و ذهن خلاقانه پزشکان آن، به ساختن ویروسی انجامیده که می تواند قلب را ری استارت کند. این ویروس برخلاف بعضی ویروسهای کامپیوتری که باعث ری استارت کامپیوتر می شوند، اصلا مخرب نیست و حتی می تواند درمان خوبی در درمان اختلالات ضربان قلب باشد.

از بین میلیاردها سلول در قلب انسان تنها چند هزارتای آنها که در جایی به نام گره سینوسی دهلیزی (SA node) جمع شده اند، مسوول ایجاد پالس الکتریکی هستند. این پالس ها به دیگر سلولهای قلبی منتقل می شوند و ضربان قلب را تنظیم می کنند. به این سلولها، سلولهای ضربانساز یا pacemaker می گویند.

سلولهای pacemaker در دوره جنینی تمایز پیدا می کنند. اما با گذر عمر و ابتلا به بیماریهای مختلف، ممکن است ریتم آنها تند، کند یا نامنظم و حتی متوقف شود. در این صورت پزشکان از دستگاههای ضربانساز مصنوعی (که در بین عامه به باطری قلب هم معروفند) استفاده می کنند. اما این دستگاهها هم ممکن است به مرور زمان دچار اشکال شوند یا باطری شان تمام شود و از کار باز بمانند.

پس راه حل قطعی چیست؟ این که ضربانساز ما توسط بدن ایجاد و انرژیش هم از بدن تامین شود. این همان کاری بود که پژوهشگران مرکز Cedars-Sinai انجام داده اند (البته فعلا در مورد قلب خوکچه هندی).

هنگامی که جنین رشد می کند، سلولهای ضربانساز طبیعی تحت تاثیر ژنی به نام Tbx18 تمایز می یابند. حال محققان با انتقال این ژن به داخل یک ویروس و دستکاری ژنتیکی آن باعث شدند طی چند روز سلولهای عادی قلبی به سلولهای ضربانساز تمایز پیدا کنند و شروع به ارسال پالسهای الکتریکی کنند. مثل اینکه سلولهای قلبی را از نو برنامه نویسی کرده باشند.

تاثیر این تغییر حتی بعد از ناپدید شدن ژن نیز باقی ماند و دانشمندان به این نتیجه رسیدند که تغییرات حاصل از این ژن ماندگار است و می تواند به عنوان درمانی برای بیماران مبتلا به نامنظمی ضربان قلب استفاده شود. البته هنوز تا زمانی که این روش بتواند در مورد خود انسان آزمایش شده و به عنوان درمان به کار رود، راه طولانی در پیش داریم.

به نظر می رسد دوره جدیدی در پیش رو داریم که می توانیم با ارائه کدها(ی ژنتیکی) به سلولهای بدن، آنها را از نو برنامه ریزی و برای کارهای دیگری آماده کنیم. جایی که نمی توان گفت جزیی از قلمرو دانش کامپیوتر است یا علم پزشکی!
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
صفحه  صفحه 2 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
کامپیوتر

تکنولوژی پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA