انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 27 از 44:  « پیشین  1  ...  26  27  28  ...  43  44  پسین »

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی


مرد

 
توصیه هایی برای بدست آوردن خوشبختی در زندگیپ

1- کم توقع باشیم؛ از همسرمان آن‌قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ دهد.

2- گذشت کنید؛ مطمئنا زندگی بدون خطا نیست و هر کدام از ما دچار اشتباهاتی می شویم و با گذشت می شود زندگی شیرین تری داشت.

3- این را قبول کنید که او با یکسری عادات و خو ی ها بزرگ شده است و راحت نمی تواند آنها را کنار بگذارد. به او فرصت دهید.

4- به خاطر همسر خود کمی از مطالب مفید و روانشناسی استفاده کنید؛ چرا که ما تجربه کافی را در اوایل زندگی نداریم.

5-قدر حال را بدانید شاید فردا دیگر دیر باشد.

6- این را خوب درک کنید که می توانید بهترین لحظات رو با همسر خود داشته باشید؛ هیچ کس نمی تواند جای همسر شما رو بگیرد.

7- صبور باشیم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی‌دانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم.

8- منطقی رفتار کنیم؛ مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی، مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیریم و بی‌طرفانه قضاوت کنیم.

9- مثبت‌نگر باشیم؛ با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از خود دور کنیم، به رفتارهای خوب همسرمان بیشتر بیندیشیم و جنبه‌های خوب زندگی را فراموش نکنیم.

10- خوش‌بین باشیم؛ داشتن نگاه خوش‌بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می‌شود.

11- یک‌دل باشیم؛ درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می‌شود و یکدلی به وجود می‌آورد.

12- ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر می‌باشد.

13- با یکدیگر مهربان باشیم؛ همسرمان را جزئی از وجود خود بدانیم، محسناتش را بازگو کنیم، برایش خوبی بخواهیم و در راه کمک به همسرمان تمام تلاش خود را به کار ببریم. با مهربانی می‌توانیم مالک قلب‌های یکدیگر باشیم و رابطه ی گرم و صمیمی بر قرار کنیم.

14- محبت‌پذیر و قهر گریز باشیم؛ منش توأم با مهربانی و دوری از قهر و کینه صفت همسران فداکاراست. تلاش کنیم که آیینه ی زندگیمان شفاف و بدون غبار کدروت باشد.

15- سعی کنیم همدیگر را در کارهای که در دست انجام داریم تشویق کنیم؛ چراکه هیچ کس مثل زن و شوهر نمی توانند مشوق هم باشند.

16- راستگو باشیم؛ صداقت و راستی از بهترین سرمایه‌های زندگی مشترک است. هرگز نباید به دروغ و نیرنگ متوسل شویم حتی اگر حقیقت به نفع ما نباشد. فراموش نکنیم که دروغ پایه‌های زندگی را سست می‌کند.

17- محیط خانواده را با صفا کنیم؛ فضای عاطفی خانواده باید چنان مطلوب و دوست داشتنی باشد که همسرمان در آن احساس رضایت خاطر کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

18- به نیازهای همسر توجه کنیم؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت موجب می‌شود خواسته‌های خود را به راحتی بیان کند.

19- بهداشت روانی همسر را تأمین کنیم؛ در سایه ی سلامت جسمی و روانی می‌توانیم به هدف‌های خود برسیم، بنابراین باید به رفتار او توجه نماییم و از افسردگی و خمودیش جلوگیری کنیم.

20- با یکدیگر مشورت کنیم؛ هر یک از همسران باید حق داشته باشند نظر و پیشنهاد خود را بیان کنند. با مشورت کردن، راه رسیدن به زندگی سالم کوتاه تر می‌شود.

21- قدرشناس باشیم؛ از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت‌ها و همکاری‌هایش قدردانی کنیم برای ابراز سپاسگزاری و تشکر به کلمه‌های خاصی نیازمند نیستیم!

22- احساس مسوولیت داشته باشیم؛ هر یک از همسران باید خود را در مقابل کاری که برعهده گرفته‌اند متعهد بدانند و از انجام دادن آن شانه خالی نکنند.

23- سعی کنید حرمت هم را همیشه رعایت کنید. حتی موقع دعوا

24- برنامه‌ریزی کنیم؛ در حقیقت برنامه‌ریزی به زندگی خانوادگی نظم و سامان می‌بخشد.

25- خوش قول باشیم؛ برای حرف‌ها و قول‌های خود ارزش قائل شویم و خود را در مقابل آنها مسوول بدانیم خوش‌قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

26- سلایق و علایق او را بدانید تا با این کار به بگوئید که چقدر برای شما مهم است؛ در بسیاری از موارد زن وشوهر از هم توقع دارند که او را خوب بشناسد و بدانند که او چی دوست دارد

27- الگوی خوبی باشیم؛ طوری رفتار کنیم که الگوی رفتاری مناسبی برای همسر و فرزندان خود باشیم.

28- خود را به جای همسرمان بگذاریم؛ دنیا را از دریچه ی نگاه او ببینیم و از خود بپرسیم : «اگر من جای او بودم چه می‌کردم؟»

29- سختی‌ها و مشکلات محیط کار را در حد ضرورت با همسرمان در میان بگذاریم؛ هم فکری بار مشکلات را سبک‌تر می‌نماید.

30- به خواسته‌ها و افکار یکدیگر احترام بگذاریم؛ فراموش نکنیم که ازدواج پیمان همکاری و تشریک مساعی است.

31- میانه رو و متعادل باشیم؛ حضرت علی (ع) فرموده‌اند «خیرالامور اوسط‌ها»، پس اگر در تمام امور زندگی (خوردن، خوابیدن، مسافرت و حتی محبت کردن و...) اعتدال را رعایت کنیم کمتر دچار مشکل می‌شویم.

32- روابط زناشویی را بسیار مهم بدانیم؛ عدم توجه به این روابط موجب ایجاد مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می‌شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می‌کند.

33- به همسر خود بگوییم که من به خاطر عشق به تو همه ی سختی‌های زندگی‌مان را می‌پذیرم چنین جملاتی باعث دلگرمی او می‌شود.



34- همدیگر را آرام کنید؛ رو زها همیشه بدون مشکل نیست و شرایط سخت از زندگی جدای نا پذیر است. اگر یک روز همسرتان عصبانی بود شما سعی کنی او را آرام کنید و بر عصبانیت او نیافزاید.

35- همسر خود را راضی کنیم؛ باید طوری رضایت همسرمان را جلب نماییم که مطمئن باشیم هیچ وقت ما را ترک نمی‌کند و یا در هیچ مشکلی ما را تنها نمی‌گذارد.

36- با متانت و صداقت قبول کنیم که در بعضی از کارها همسرمان شایسته‌تر است.

37- با جملات زیبا از همسر خود دلجویی کنیم؛ یک جمله ی شورانگیز می‌تواند طوفانی از خشم وغضب و نفرت را خاموش کند و بنای زندگی را از خطرات گوناگون دور سازد.

38- برای سخن و پیشنهاد همسرمان احترام قائل شویم و خود را عقل کل ندانیم. باور داشته باشیم که همیشه همه چیز را همگان دانند.

39- فرمان ندهیم؛ نباید خانه را به پادگان تبدیل کنیم، متوجه باشیم که خانه کانون عشق و محبت است نه محل یکه تازی و خشونت.

40- تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم؛ افکار مزاحم مانند خوره، سلامت روانی انسان را از میان می‌برند. بهتر است به جای اعمال تعصبات دست و پاگیر انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

41- از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنیم؛ زندگی و روابط خود را با دیگران مقایسه نکنیم و از یاد نبریم که زندگی هر کسی مطابق سلیقه و عقل و درایت او اداره می‌شود.

42- روی نقاط ضعف همسر خود انگشت نگذاریم؛ هر فردی ممکن است در موارد مختلف دچار ضعف باشد آشکار کردن و بزرگ جلوه‌دادن این نقاط ضعف موجب ایجاد کدورت می‌شود. هرگز نباید از نقطه ضعف‌ها به عنوان اسلحه‌ای برای سکوت یا شکست دادن همسر استفاده کنیم.

43- مقابله به مثل نکنیم؛ از رفتارهای تلافی جویانه بپرهیزیم و سعی کنیم به جای مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او یادآوری نماییم.

44- مقایسه نکنید؛ با مقایسه، هم همسر خود را از خود ناراحت می کنید و هم زندگی را برخود سخت می گیرید و بدانید تمام انسان ها نمی توانند شبیه هم باشند.

45- سعی کنید در هر جای جویای حال همسر خود باشید؛ این امر باعث می شود تا حس اهمیت زن وشوهر برای هم بیشتر شود.

46- روزها ی خوب با هم بودن رو به یاد هم بیاریم؛ این امر باعث می شود تا روز ها ی با خاطرات تلخ راحتتر فراموش شود.

47-همیشه در کوچه زندگی، دنبال خانه مهربانی باشید؛ هر چند که بعضی وقت ها واقعا فشار زندگی آنقدر زیاد می شود که خنده را از روی لب می رباید اما سعی در این شرایط به هم مهربانی کنید.

48- سعی کنید از حرف های زیبا و دلنشین در زندگی خود بسیار استفاده کنید.

49- به خاطر خدا همسر خود رو دوست داشته باشید.

50- شنونده ی خوبی باشیم؛ هنگامی که همسرمان با ما صحبت می‌کند حتی‌الامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سرتکان دادن نشان دهیم که به حرف‌های او توجه داریم.

51- به ارزش‌های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ ارزش‌ها از ارکان و ستون‌های اصلی خانواده محسوب می‌شوند و مقید بودن به ارزش‌ها موجب دوام و استحکام خانواده می‌شود و اصالت آن را حفظ می‌کند.

52- شاد باشیم؛ شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنیم خود را خوشحال و سرحال نشان دهیم تا خستگی را از تن شریک زندگی خود دور کنیم.

53- به پیشرفت یکدیگر اهمیت دهیم؛ آنقدر صمیمی باشیم که پیشرفت و ترقی همسرمان یکی از آرزوهای ما باشد، در حقیقت اولین کسی که از این پیشرفت سود می‌برد ما هستیم.

54- به شخصیت همسرمان احترام بگذاریم و حرمت یکدیگر را نزد خانواده و دوستان و ... حفظ کنیم.



امیدواریم احساس خوشبختی همراه زندگی شما و همسرتان باشد.
     
  
مرد

 
راه های افزایش اندازه آلت تناسلی

راه های افزایش اندازه آلت تناسلی
نارضایتی از اندازه آلت تناسلی یک مشکل شایع در بین آقایان است به گونه ای که ۳۰ در صد از مردان اندازه آلت خود را کوچک تصور می کنند . این نارضایی در ۴۰% موارد مربوط به طول ، در ۱۵ % موارد مربوط به قطر (ضخامت ) ودر ۴۵% موارد مربوط به هر دو مورد می شود .
در اکثر آقایان طول آلت در حالت خوابیده بین ۸ تا ۱۰٫۵ سانتی متر ودر حالت نعوظ بین ۱۲ تا ۱۵٫۵ سانتی متر است اما اگر انداره آلت در حالت نعوذ کمتر از ۷ سانتی متر یا در حالت خوابیده کمتر از ۴ سانتی متر باشد کاملا غیر طبیعی محسوب شده وسبب اشکال در هنگام نزدیکی می شود . به این اختلال میکروپنیس می گویند .
بسیاری از آقایان بر این باور هستند که هر چه آلت تناسلی بزرگتر باشد ، همسرشان در هنگام نزدیکی لذت بیشتری می برد . در حالیکه این یک باور غلط است. آنچه در این زمینه نقش اصلی را دارد ، رفتار وشخصیت مرد واحساس متقابلی است که بین زن ومرد وجود دارد .
هر ساله تعداد زیادی از آقایانی که گمان می کنند اندازه آلتشان کوچک است جهت انجام اعمال جراحی بزرگ کردن آلت به پزشک مراجعه می کنند . این اعمال شامل افزایش قطر آلت با تزریق ژل یا افزایش ظاهری طول با تخلیه چربی اطراف آلت هستند .
تزریق ژل درآلت میتواند با عوارض بسیار وخیمی همچون عفونت ، بدشکلی آلت واز دست رفتن کامل پوست آلت همراه باشد وبه هیچ وجه توصیه نمی شود .هنوز هیچ روش جراحی مطمئنی که سبب افزایش واقعی طول آلت شود کشف نشده وهمه اعمال موجود فقط طول ظاهری را افزایش می دهند .
اخیرا توجه زیادی به روشهای غیر جراحی برای بزرگ کردن آلت جلب شده است.وسایلی به نام کشنده یا اکستندر (extender) در بازار موجود هستند که با قرار دادن آلت در حالت کشش به مدت چندین ساعت در روز سبب افزایش طول آن می شوند . این وسایل با نامهای تجاری مختلفی همچون لارجر باکس (Larger Box ) ، آندروپنیس (Andropenis) گلدن ارکت (Golden Erect) وغیره در دسترس می باشند .
استفاده از این وسایل به مدت ۴تا ۶ ساعت در روز می تواند پس از ۴ تا ۶ ماه طول آلت را بین ۵٫۰ تا ۳ سانتی متر افزایش دهد .در سالهای اخیر تبلیغات وسیعی در خصوص ورزشهائی که سبب افزایش طول آلت می شوند به راه افتاده . یکی از این ورزشها به این صورت انجام می شودکه ابتدا آلت به مدت ۱۰-۵ دقیقه در حوله گرم پیچیده می شود .
سپس انگشت شست وسبابه بصورت حلقه قاعده آلت را گرفته وبا فشار به سمت سر آن کشیده می شوند تا آلت را در حالت کشش قرار دهند . این حرکت چندین بار در روز تکرار می شود . برخلاف اکستندرها ، هیچ مطالعه معتبری موثر بودن این روش را ثابت نکرده است .در مجموع با توجه به طالعات معتبر انجام شده، در بیمارانی که از اندازه آلت خود راضی نیستند استفاده از اکستندرها به عنوان خط اول درمان نقابل توصیه است . هر چند باید توجه داشت که استفاده از این وسایل فقط طول آلت را افزایش می دهد وتاثیری بر قطر آن ندارد .
     
  
مرد

 
به همسرتان شک دارید (حتمآ بخوانید)

روانشناسی زناشویی – شک از آن موضوعاتی است که در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد اما گاهی می‌تواند حسابی دردسرآفرین شود و زندگی را ویران کند پس باید با آن برخورد کرد. اگر همسری شکاک دارید یا خودتان شکاک هستید و شک به همسر دارید یا قصد ازدواج دارید، این مطلب را بخوانید.



دو محور اصلی و بسیار مهم هر رابطه‌ای و به‌ خصوص در زندگی مشترک ، اعتماد و احترام است‌ و اگر هرکدام از این دو محور آسیب ببینند ممکن است رابطه کاملاً از بین برود. در حقیقت این دو ،خط قرمز‌هایی هستند که هیچگاه نباید از آنها عبور کرد. به محض اینکه بی‌اعتمادی در رابطه‌ای به‌ وجود بیاید رابطه به سمت ویرانی می‌رود. شک به همسر از آن چیزهایی است که می‌تواند هم احترام و هم اعتماد را در زندگی زناشویی از بین ببرد و به‌ تدریج پناهگاه امن خانه و زندگی مشترک را به جهنمی تبدیل کند. هر‌کدام از ما دست کم یکبار در زندگی شک را تجربه کرده‌ایم ولی شک در هیچ کجا مثل زندگی مشترک و شک به همسر نمی‌تواند مخرب باشد.

شک به همسر عشق را می‌کشد

وقتی آدم‌ها همدیگر را دوست دارند، به هم عشق می‌ورزند و به هم اعتماد دارند اما از لحظه‌ای که شک به همسر و عدم‌ اعتماد و کنترل در رابطه‌ای به‌ وجود می‌آید ذره ذره عشق بین زوجین رو به زوال می‌رود و دو طرف از هم دور می‌شوند. البته اگر هر دو طرف دست از شک و کنترل هم بر‌دارند دوباره می‌توانند باز به هم نزدیک ‌شوند چون هیچ‌گاه عشق با نیت‌های منفی، عدم‌اعتماد و سوءظن نمی‌تواند در یک جا جمع شود.

صورت مسئله را پاک نکنید

متاسفانه ترس و نگرانی را در مکالمات اکثر آدم‌ها می‌بینیم. این روزها وقتی با آدم‌ها حرف می‌زنیم می‌بینیم که ترس و نگرانی پشت اکثر حرف‌ها و رفتارهای آن‌ها وجود دارد، در حقیقت از یک چیزی نگران هستند! حال اگر این نگرانی‌ها وارد زندگی مشترک شود، ‌مثلاً یکی از زوجین با خود مدام فکر کند وقتی همسرش از او دور است «مبادا با کس دیگری حرف بزند!»، «مبادا از کس دیگری خوشش بیاید!» و…این مبادا‌ها که خود شخص آن‌ها را در ذهنش می‌سازد همه تبدیل به نگرانی‌های جدیدی در زندگی می‌شوند و فرد برای اینکه از آن‌ها خلاص شود شروع می‌کند به کنترل‌ کردن طرف مقابل. با این رفتارها فرد می‌خواهد صورت مسئله را در بیرون پاک کند، و به سراغ حل مسئله در درون خودش نمی‌رود. در واقع افرادی که سوءظن‌های زیادی دارند ، شک به همسر دارند و یا کنترل گر هستند در بیرون نباید به‌ دنبال چاره باشند بلکه باید در درون خودشان به دنبال راه حل بگردند.

آنها به‌ خودشان شک دارند

در همه ما یک حس مالکیت وجود دارد، در واقع آدم‌ها نسبت به هرچیزی که دوست‌ دارند نوعی احساس مالکیت دارند و این حس ناشی از یک ترس درونی است، ترس از دست دادن. در حقیقت پشت رفتارهای کنترل‌گر و سوءظن‌آمیز ، ترس از دست‌دادن وجود دارد. این افراد انگار در وجودشان چیزی را کم دارند و جای چیزی برایشان خالی است و می‌خواهند به نوعی این جای خالی را پر کنند. در حقیقت رفتارهای شکاکانه و سوءظن آمیز آن‌ها نسبت به بیرون و آدم مقابلشان نیست بلکه این شک نسبت به‌ خودشان است و به نوعی طرف مقابل و اتفاقات مختلف آینه‌ای است برای آن‌ها تا خودشان را ببینند.

وقتی من نسبت به‌ خودم شک داشته‌ باشم یعنی به توانایی‌ ها و دوست‌ داشتنی‌ بودن خودم شک دارم و شک دارم که آنقدر خوب باشم که طرف مقابل حاضر شود با من بماند. ولی اگر من اطمینان داشته باشم که آنقدر خوبم که طرف مقابل با من می ماند دیگر نیازی ندارم با رفتارهای کنترل‌ گر ، طرف مقابل را مجبور کنم که با من بماند. یعنی دارای خود باوری و اعتماد به نفس کافی هستم و باور دارم طرف مقابل به خاطر من در این رابطه می ماند. ولی کسانی که به‌ خودشان و تواناییها یشان شک دارند، لاجرم فرافکنی کرده و دچار شک به همسر می شوند. چون فکر می کنند آنقدرها خواستنی نیستند که طرف مقابل به این رابطه وفادار بماند!

حریم خصوصی کجاست؟

هر آدمی یکسری حریم و حدودی دارد که دوست ندارد کسی وارد آن شود. این حریم یک چیز کاملاً نانوشته است که برای هر کسی مهم است اما گاهی بعضی افراد آن حریم را حفظ نمی‌کنند و وارد حریم شما می‌شوند. مسلماً این مورد شما را ناراحت می‌کند و اگر به طرف مقابل تذکر ندهید روز به روز از او دورتر می‌شوید. اگر زن و شوهر هم این حریم را رعایت نکنند ممکن است روز به روز از هم دورتر شوند. حریم‌های شخصی بسیار مهم است. در زندگی هر کدام از ما بخش‌هایی وجود دارد که فقط برای خودمان است و اصلاً دلیلی ندارد فرد دیگری را وارد این حریم‌‌ها کنیم. این حریم شخصی برای افراد مختلف متفاوت است، ممکن است یک فردی ایمیل‌ها و تلفن‌ هایش در حریم شخصی‌ اش باشند و ممکن است برای فرد دیگر مثلا ایمیل‌ هایش در حریم شخصی ‌اش نباشند. به مرور می‌توان حریم شخصی آدم‌ها را فهمید.

به قول جبران خلیل جبران در کنار هم بایستید اما نه بسیار نزدیک.

وقتی خودتان مقصر هستید

اگر از همان ابتدای زندگی زناشویی شروع به کنترل همسرتان بکنید از ترس اینکه مبادا او روزی نسبت به شما غیر متعهد شود، در واقع ناخودآگاه او را به سمت غیرمتعهد شدن سوق می‌دهید، یعنی آنقدر کنترل‌ هایتان همسرتان را از شما دور می‌کند که ممکن است به سمت غیرمتعهد شدن هم برود. اگر همیشه ترس از دست دادن همسرتان را دارید یا شک به همسر دارید، دو راه بیشتر ندارید یکی اینکه از همان ابتدا و در دوران آشنایی آنقدر او را خوب بشناسید تا با توجه به شخصیت او این ترس و شک به همسر برطرف شود و راه دوم اینکه، آنقدر در رابطه و زندگی زناشویی خود عشق و محبت بگذارید که همسرتان نتواند به فرد دیگری فکر کند و کاملا در زندگی با شما سیراب شود.

روش برخورد با شک به همسر

گاهی پیش می‌آید که دچار شک به همسر شوید و دارای دلایلی هستید که شک‌تان درست است در این حالت باید با توجه به موضوع و آدم مقابلتان راه‌ حل مناسبی را پیدا کنید. اول از همه باید شروع به جمع‌آوری اطلاعات کنیم، مثلاً اگر کسی به ما زنگ زده و از عدم‌ تعهد شوهرمان خبر داده‌ است نباید حرف او را حجت بدانیم بلکه خودمان باید شروع به تحقیق کنیم. مثلاً شاید با یک یا ۲ بار چک کردن طرف مقابل (بدون اینکه خودش متوجه شود) از حقیقت ماجرا با خبر بشویم و در نهایت با روشن شدن ماجرا، موضوع را با همسرمان مطرح کنیم و از او توضیح بخواهیم و ۲ نفری مشکل را حل کنیم و اگر نشد با بزرگتر یا مشاوری موضوع را مطرح کنیم . اما اگر مطمئن شدید که شک شما اشتباه است باید روی خودتان کار کنید تا کاملا موضوع را فراموش کنید.

سه قدم مهم در رفع شک به همسر

اگر دچار شک به همسر هستید و بعد از مدتی فهمیدید شک‌ شما اشتباه بوده‌ است، اگر همسرتان متوجه شک شما نشده باشد باید روی خودتان کار کنید تا کاملاً شک را فراموش کنید و تنها چیزی که می‌تواند شک‌ها و نا آرامی‌های بین دو زوج را از بین ببرد، محبت کردن بی‌قید و شرط به یکدیگر است. چون در این صورت رابطه دلپذیر می‌شود و در نتیجه دوباره اعتماد و آرامش به زندگی باز می‌گردد. اما اگر همسر شما متوجه شک شما شده باشد، باید اول به اشتباه خود اعتراف کنید و از او معذرت‌ خواهی کنید، بعد به نوعی با رفتارهایتان نشان دهید که کاملا به او اعتماد دارید، یعنی مثلاً کمتر سؤال کنید و… قدم سوم در رفع شک به همسر این است: بدون قید و شرط به او محبت کنید و عشق بورزید.

وقتی شک به همسر تبدیل به بیماری می‌شود

بعضی اوقات فرد آنقدر شک به همسر دارد که می‌توان او را بیمار دانست. برای تشخیص بیماری اول از همه باید دید که آیا او همیشه و در تمام مراحل زندگی‌ اش دچار شک بوده ‌است؟ دوم اینکه شدت شک زیاد است یعنی فرد در هر مسئله کوچک و بزرگی به‌شدت و بدون دلیل شکاک است و این شک ‌ها هم خودش را آزار می‌دهد و هم اطرافیانش را. یعنی زندگی فرد تحت‌تاثیر قرار گرفته‌ است و تمام زندگی‌اش تبدیل به بحث و جنجال شده است ولی آدم نرمال فقط گاهی و به ندرت در امور اطرافش شک می‌کند. اگر همسر شما نیز جزو این گروه است باید از او بخواهید که برای حل مشکل به متخصص مراجعه کنیم یا با متخصصین صدای سلامت تماس بگیریم (هیچ‌گاه به او نگویید خودش تنهایی باید پیش متخصص برود چون حتماً جبهه خواهد گرفت) یعنی باید همگام با هم مشکل را حل کنید.
     
  
مرد

 
آداب خواستگاری

اگر مراسم خواستگاری انجام شود، علاوه بر اینکه سنتی پسندیده رعایت شده است، به شناخت بهتری ازطرف مقابل دست می یابیم. یکی ازدلایلی که ازدواج جوانان را ناپایدارمی کند، انتخاب همسربه صورت فردی است. معمولاً هنگامی که ازدواج ها با حضور و موافقت خانواده ها صورت می گیرند، ازپایداری بیشتری برخوردار می شوند.



از دیگر عوامل مۆثر بر پایداری این ازدواج ها، وجود امکان بیشتر برای شناخت است. آنچه جوان را از بزرگسال متمایز می کند، میزان تجارب بیشتر فرد بزرگ سال است وگرنه ساختارهای ذهنی در هر دو مورد مشابه است. پس ما وقتی به تنهایی ازکسی تقاضای ازدواج می کنیم، فرصت استفاده ازتجارب ارزنده دیگران را ازدست می دهیم و به شناختی محدود از فرد دل خوش می کنیم.

فواید شناخت در خواستگاری جمعی

در شناخت جمعی چون افراد زیادی در شناسایی نقش دارند، شناخت دقیق‌تر انجام می‌شود. در این نوع شناخت، فرد از جوانب گوناگون مورد سنجش قرار می‌گیرد و هرکس از زاویه خاصی به وی می‌نگرد. بنابراین، علاوه بر بررسی کلّیت وجود فرد، به جنبه‌های ویژه او نیز توجه می‌شود که درنتیجه انتخاب بهتری صورت می‌گیرد؛ زیرا هدف همه حاضران شناخت طرف مقابل است. در انتخاب جمعی، زمانی که افراد مجرب پس از ارزیابی خود فرد مقابل را تأیید می‌کنند، امید به استحکام زندگی زوجین بیشتر می‌شود تا هنگامی که فقط یک فرد به انتخاب فردی دیگر می‌پردازد.



شناخت جمعی، اطمینان خاصی را برای فرد به ارمغان می‌آورد. وقتی که چند نفر بر خوب‌ بودن فردی صحّه می‌گذارند، دختر یا پسر با اتکا به شناختی که از ناحیه دیگران به‌دست می‌آورند، از آرامش روانی بیشتری برخوردار می‌شوند؛ به‌ این‌ ترتیب هر یک از آنها به ‌هنگام گزینش همسر، قوت قلب بیشتری دارند. این در حالی‌ است که در انتخاب فردی، که توسط خود دختر یا پسر صورت می‌گیرد، مدام نگران هستند که مبادا طرف مقابل از شایستگی‌های لازم برخوردار نباشد؛ زیرا در این صورت آنها خود را به‌دلیل انتخاب نامناسب، مستحق سرزنش و شماتت می‌بینند و آرامش روانی خویش را از دست می‌دهند.



از دیگر فواید شناخت جمعی، کاهش تردید در انتخاب است. تجربه نشان می‌دهد هنگامی که شخص به‌ تنهایی مبادرت به انتخاب همسر می‌کند، سخت دچار تردید در گزینش همسر می‌شود، زیرا نگران است که مبادا به ‌میزان کافی از شناخت نرسیده باشد. اما وقتی که در کنار شناخت خود، شناخت دیگران را نیز ملاک قرار ‌دهید از تردیدها کاسته و باعث می‌شود زودتر به انتخاب صحیح برسید. شناخت جمعی، مانع تأخیر بی‌مورد در ازدواج ‌می‌شود و از درگیری‌های شخص با خودش می‌کاهد و او را کمتر دچار کشش‌های درونی می‌کند.



مشورت با دیگران نیز موهبت دیگری است که دختر یا پسر جوان به‌ هنگام همسر گزینی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. افلاطون می‌گوید: وقتی آدمی بر سر دوراهی قرار می‌گیرد، در صورتی‌ که همراهانی دارد باید با آنها مشورت کند و تا معلوم نشده است که هر راه به کجا می‌رسد، نباید گامی پیش بنهد. پس عقل که ابزار شناسایی است از طریق وقوف بر یافته‌های دیگران به انتخابی بهتر دست می‌یابد؛ چراکه با مدد عقل دیگران، توانی مضاعف می‌یابد.



حسن دیگری که خواستگاری جمعی دارد این است که دختر احساس احترام بیشتری می‌کند و برداشت او این است که برای او احترام ویژه‌ای قائل شده‌اند؛ حال آنکه در انتخاب فردی چنین احساسی ندارد.



چرا خواستگاری پسر از دختر؟

در جامعه ما رسم بر این است که خانواده پسر به خواستگاری دختر بروند. خواستگاری پسر از دختر، امری عرفی است که از فطرت مرد و زن نشئت می گیرد؛ زیرا مرد خواهان است و زن خوانده؛ مرد طالب است و زن مطلوب؛ فطرت مرد طلب و نیاز است و فطرت زن جلوه وناز.



خواستگاری مرد به دلیل بالا بودن ارزش، حیثیت، لطافت و ظرافت زن است. گوهر را در موزه نگهداری می کنند و این خواستاران هستند که برای دیدن آن موجود ارزشمند به سراغش می روند. بنابراین کاملاً خلاف فطرت، احترام و شخصیت زن است که به دنبال مرد برود. برای مرد قابل تحمل است که از خانمی خواستگاری کند و آن خانم بهانه بیاورد، نازکند، شرط بگذارد و نهایتاً جواب منفی بدهد. اما برای زن قابل تحمل نیست که مردی را به همسری خود دعوت کند و احیاناً جواب رد بشنود و سراغ مرد دیگری برود؛ زیرا زن می خواهد الهه عشق، معشوق و مورد پرستش باشد و از قلب مرد سر در آورد تا بر سراسر وجود او حکومت کند.



تجربه ها نشان می دهد اکثر دخترانی که از پسران خواستگاری کرده اند، پس ازازدواج با نارضایتی، اختلاف با خانواده همسر و شکست روبه رو شده اند. مطالب ذکرشده، واقعیت های اجتماع بشر است. به عقیده ویلیام جیمز، فیلسوف و روانشناس معروف آمریکایی، حیا وخودداری ظریفانه زن، غریزی نیست. بلکه دختران درطول تاریخ دریافته اند که این مسئله اختصاص به جنس بشر ندارد. همواره این مأموریت به جنس نر داده شده است که خود را دل باخته و نیازمند به جنس مخالف نشان بدهد. شاید بتوان گفت خواستگاری از جنس ماده درمیان انسان ها نه غریزی است و نه آموخته تاریخ، بلکه فطری است. به این معنا که جذب و انجذاب میان آدمیان برخواسته ازعواطف عالی انسانی است و نه صرفاً تمایلات جسمی وجنسی.



اما متأسفانه امروزه نهضت فمینیسم و متعصبان به جنس زن، به بهانه برابرسازی حقوق زن و مرد این موجود ظریف و رۆیایی را که بهشت می تواند زیر پای او باشد از عرش به فرش آورده و شخصیت انسانی و الهی او را لکه دارکرده است.

نکاتی درمورد آداب خواستگاری

* طبق سخنان پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) بهترین روز برای خواستگاری، روز جمعه و در ساعات بعد از ظهر است. همچنین بهتر است زمانی برگزار نشود که قمر در عقرب است.



* برای به دست آوردن آرامش، قبل از خواستگاری دو رکعت نماز طلب بخوانید و دعا کنید که آنچه خیر و صلاح است برای شما پیش آید.



* از آنجا که اولین دیدارها همیشه در اذهان می ماند، رعایت پاکیزگی و منظم بودن بسیار مهم است.



* جلسه اول خواستگاری را در خانه عروس برگزارکنید نه جای دیگر، زیرا محیط خانه آرامش بیشتر و شناخت کاملتری به دنبال دارد.



* حضور والدین و یا شخص امین و با تجربه، کمک زیادی به انجام خواستگاری می کند.



* مهم نیست چند نوع میوه خریداری کرده اید. اما سعی کنید با زیبا چیدن آنها و پاکیزگی و زیبا آراستن سالن پذیرایی، محیطی دلپذیر ایجاد کنید.



* از پوشیدن لباس های تنگ که باعث ناراحتی شما می شود و همچنین از پوشیدن لباس های پر زرق و برق اجتناب کنید به دلیل اینکه جلب توجه می کنند و تمرکز را برهم می زنند.



* برای دستیابی به شناخت بیشتر از خانواده پسر و نیز آشنایی با فرهنگ وآداب و رسوم و موقعیت اقتصادی آنها جلسه یا جلساتی از گفتگوها را در منزل پسر برگزار کنید.



* دختر و پسر برای شناخت بیشتر از یکدیگر می توانند به نحوه راه رفتن، نشستن، صحبت کردن و حتی کفش پوشیدن طرف مقابل توجه کنند. همه این رفتارها نشان دهنده شخصیت فرداست.



* صحبت حضوری دختر و پسر با یکدیگر بهتر از صحبت کردن با تلفن، چت و… است. با صحبت کردن حضوری قادر به دیدن حالات و حرکات و نحوه مکالمات یکدیگر هستید. در نتیجه، با رعایت این مطلب به شناخت بهتری خواهید رسید.



* اگر در نگاه اول از ظاهر فرد مقابل خوشتان نیامد ولی برایتان قابل تحمل بود، با او به گفتگو بپردازید؛ شاید نظرتان عوض شد.



* چنانچه در اواسط جلسه احساس کردید طرف مقابل مناسب شما نیست، جلسه را متوقف کنید. زیرا در صورت ادامه، ممکن است بین افراد وابستگی ایجاد شود. در این صورت، دادن جواب منفی سخت است و به فرد مقابل ضربه روحی وارد می شود.
     
  
مرد

 
ای کاش زن زندگی ام این رازها را می دانست


1– مرا تحسین کن.
2 – می دانم که همیشه با من موافق نیستی و برخی از تصمیم هایم را نمی پسندی، اما همیشه تاکید کن که عاشقم هستی.
3 – سعی کن نیازهای مهم مرا برطرف کنی، مثل نیاز جنسی و صداقت.
4 – مرا همین طور که هستم بپذیر و سعی نکن مرا تغییر دهی.

5 – طوری با من رفتار کن که احساس کنم بی همتا هستم. گاهی مردها مثل پسربچه ها می شوند.
6 – اگر می خواهی با من حرف بزنی، اول از من بپرس که در حال و هوای گفت و گو هستم یا نه. اگر نیستم، اصرار نکن.
7 – ما مردها گاهی به غار خودمان پناه می بریم. کمی به من زمان بده تا از غارم بیرون بیایم؛ آن گاه خودم به سوی تو خواهم آمد.
8 – وقتی گیج و سردرگم هستم به من نگو چه کار باید بکنم. وقتی در این حالت هستم سعی کن به نحوی مرا به مسیر مناسب برگردانی.
9 – هرگز مرا با شوهر دیگران مقایسه نکن.
10 – کارم برایم مهم است و من به آن نیاز دارم. زمانی که از کارم رضایت دارم، درباره چیزهای دیگر نیز احساس خوبی دارم.
11 – درک کن که برای کسب آرامش نیاز دارم تلویزیون تماشا کنم، به خصوص مسابقه فوتبال.
12 – درک کن که خیلی دوست دارم گاهی برای رابطه جنسی پیشقدم شوی.
13 – سعی نکن برای هر کاری که می کنم مرا سوال پیچ کنی و از من توضیح بخواهی. به قضاوتم احترام بگذار.
14 – به پدر و مادرم و خانواده ام احترام بگذار.
15 – زمانی که عصبانی می شوم، سعی کن صبور باشی.
16 – هرگز تصور نکن از قبل درباره هر حرفی که به تو می زنم فکر کرده ام. از این رو، مرا سرزنش نکن چرا حرفی زده ام که تو را عصبانی کرده است.
17 – نزد خانواده خودم و خانواده خودت و دوستانم از من بد گویی نکن.
18 – بیشتر مسایلی که بین من و تو می گذرد، محرمانه است؛ قرار نیست دیگران از آن مطلع باشند.
19 – وقتی با لحن پرتوقع حرف می زنی، چیزی جز این نمی شنوم که به اندازه کافی مفید نبوده ام و در را ضی کردن تو ناکام شده ام.
20 – تا زمانی که به طور مستقیم از تو درخواست توصیه نکرده ام، یعنی خواهان هیچ توصیه ای نیستم. توصیه هایی که در این جور مواقع می کنی باعث می شود احساس کنم می خواهی برای من تعیین تکلیف کنی.
21 – خواهشم از تو این است که هرچه را می خواهی، از من درخواست کن؛ چون به طور غریزی نیازهای تو را به یاد نمی آورم.
22 – به یاد داشته باش که من دوست دارم کارهایی شخصی مختص خودم داشته باشم که تحت اختیار خودم باشد.
23 – من بیشتر دوست دارم کارهایی را برایت انجام دهم که خودم آنها را انتخاب کرده باشم، نه این که مجبور باشم انجامش دهم.
24 – اگر گاهی پیش می آید که از تو فاصله می گیرم و بی توجهم، خیال نکن تو را دوست ندارم بلکه بی توجهی ام شاید نشانه این باشد که تحت فشار و تنش هستم.
25 – اگر در رابطه جنسی رضایتم تأمین شود، هر نوع دلخوری و فشار عصبی و تنش که در من وجود دارد، ناپدید خواهد شد.
26 – ما مردها فقط خواهان رابطه جنسی نیستیم بلکه خواهان عشق هستیم و تنها راهی که می توانیم عشقمان را ابراز کنیم، رابطه جنسی است.
27 – وقتی به داشتن رابطه جنسی با من اشتیاق نشان می دهی، این پیام را به من می رسانی که پذیرای من هستی و به من اعتماد داری. بدین طریق می توانم احساس قدرت کنم.
28 – اگر نتوانم «نه» بگویم احساس می کنم تحت سلطه هستم. وقتی آزادی «نه» گفتن را داشته باشم، احتمال «بله» گفتنم بیشتر می شود.
29 – گاهی با هم جر و بحث و دعوا می کنیم؛ چنین چیزی طبیعی است. اما مراقب حرف هایی که به من می زنی باش و هرگز خیال نکن دیگر دوستت ندارم.
30 – همان طور که تو عاشق گل گرفتن هستی، من هم دوست دارم چند ساعتی با دوستانم خوش باشم؛ اما مطمئن باش با شوق و ذوق و انرژی بیشتری نزد تو برخواهم گشت.
31 – قرار نیست همه کارها را با هم انجام بدهیم. اگر من می خواهم تلویزیون تماشا کنم و تو دوست داری به سینما یا خرید بروی، بهتر است هرکدام به فعالیت مورد علاقه خودمان بپردازیم.
32 – این حقیقت را بدان که من ذهن خوان نیستم. پس اگر خواسته و نیازی داری، به من بگو.

33 – گاهی به طور غیرمنتظره بغلم کن و به من ابراز عشق و علاقه کن.
34 – هرگز در حین ارتباط جنسی تحقیرم نکن، سرزنشم نکن، مرا ناتوان نخوان و نگو که مرد نیستم.
35 – می دانم تو مادرم نیستی، اما گاهی دوست دارم بچه شوم و تو خواسته های مرا برآورده کنی.
36 – هرگز خیال نکن من آدم کامل و بی نقصی هستم. اما بدان که تمام سعی ام را می کنم تا قهرمان زندگی ات باشم.
37 – همیشه مرا منبع آرامش، شادی و سرگرمی ات ندان. گاهی هم باید بتوانی برای خودت شوهری کنی.
38 – به یاد داشته باشد که من عاشق زنی قوی و توانمند و مستقل هستم، نه زنی نیازمند و وابسته.
39 – هرگز سکوت مرا به اشتباه تفسیر نکن. سکوتم به معنای بی توجهی به تو نیست بلکه درواقع می خواهم بگویم: «هنوز نمی دانم چه بگویم. اما دارم درباره اش فکر می کنم.»
40 – وقتی در حال فکر کردنم یا در غارم فرو رفته ام، سعی نکن از من انتقاد کنی، به من راه حل نده، از من نخواه احساساتم را بیان کنم، به حالم تاسف نخور. فقط به من زمان بده.
41 – گاهی احساس می کنی از تو فاصله گرفته ام. این امر طبیعی است چون من به استقلال نیاز دارم. اما پس از مدتی به سوی تو بازمی گردم چون به عشق و صمیمیت تو نیاز دارم.
42 – احساساتت را با من در میان بگذار و اجازه نده روی هم انباشته شوند، مبادا ناگهان منفجر شوند.
43 – برایم خیلی مهم است که به قدرت و توان مردانگی ام باور داشته باشی و بدانی که می توانم از پس مشکلات بربیایم.
44 – به من برای رشد و تغییر کمک کن. این بدان معنا نیست که مرا سرزنش و در موردم قضاوت کنی، من زن زندگی می خواهم نه زن ایرادگیر.
45 – برایم غذاهای خوشمزه درست کن، با این کار بیشتر احساس عشق می کنم.
46 – به من اجازه بده گاهی به تنهایی یا با دوستانم به مسافرت بروم، همان طور که من چنین فرصتی به تو می دهم.
47 – وقتی به بچه ها ویتامین می دهی، مرا هم فراموش نکن!
48 – به من فرصت بده عشق ورزیدن را بیاموزم و درمورد تو به کار ببرم.
49 – وقتی مشکلی داری به من بگو. درست نیست به من بگویی مشکلی ندارم و سپس از من توقع داشته باشی حدس بزنم مشکلت چیست.
50 – همیشه باورم کن.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
انتظارات زنان از یک مرد ایده آل

زمانی كه پای عواطف به میان می‌آید خیلی از زنان هنوز شیوه مردان سنتی را ترجیح می‌دهند، به خصوص در ابتدای زندگی مشترك. آنها به خوبی می‌توانند از پس كارهایی همچون باز كردن در یا جابه‌جا كردن صندلی بربیایند ولی وقتی تامل می‌كنند یعنی از شما انتظار ادای احترام و همكاری دارند و توقع دارند شما این كارها را برای او انجام دهید.
آهای آقایان، می‌دانید زنان تان از شما چه انتظاری دارند؟ تا به حال به این موضوع فكر كرده‌اید؟ این راهنمایی است كه به شما می‌گوید همسران‌تان چه توقعاتی از شما دارند و چگونه می‌توانید همسری ایده‌آل باشید.
1. به عواطف او احترام بگذارید
بگذارید گریه كند

زنان همیشه قدردان مردهایی هستند كه به عواطف و احساسات‌شان اهمیت می‌دهند. به خصوص وقتی از چیزی ناراحتند. از همسرتان بپرسید از چه ناراحت است و اگر گریه می‌كند به او دستمال تعارف كنید. مطمئن باشید ابراز احساسات باعث تقویت رابطه می‌شود.
2. اهمیت آنچه می‌پوشید
با نظر او لباس بپوشید

مجله ایده آل:مدها می‌آیند و می‌روند اما توجه یك مرد به طرز پوشش خود باید مداوم باشد. این از همان روزهای اول آشنایی برای یك زن حائز اهمیت است. باید سعی كنید بفهمید همسرتان چه نوع ظاهری را می‌پسندد. مثلا اگر دوست دارد رنگ شلوار شما روشن باشد به خواسته‌اش توجه كنید. لباس پوشیدن شما آنطور كه همسرتان دوست دارد قدم مهمی در ایجاد علاقه بیشتر در زنان است. مردان باید بدانند كه بد نیست گاهی لباس قرمز بپوشند، زیرا روانشناسان می‌گویند این یكی از اولویت‌های ناخودآگاه زنان است. آنها معتقدند رنگ قرمز باعث می‌شود مردها قوی‌تر و جالب‌‌تر به نظر بیایند. اما توجه داشته باشید كه این رنگ به مهربان‌تر نشان دادن شما كمكی نمی‌كند.
3. از خودگذشتگی هیچ وقت از مد نمی‌افتد
یك مرد سنتی باشید

زمانی كه پای عواطف به میان می‌آید خیلی از زنان هنوز شیوه مردان سنتی را ترجیح می‌دهند، به خصوص در ابتدای زندگی مشترك. آنها به خوبی می‌توانند از پس كارهایی همچون باز كردن در یا جابه‌جا كردن صندلی بربیایند ولی وقتی تامل می‌كنند یعنی از شما انتظار ادای احترام و همكاری دارند و توقع دارند شما این كارها را برای او انجام دهید.
4. اشتباهات خود را پنهان نكنید
شجاع باشید، اعتراف كنید

می‌خواهید دل همسرتان را به دست بیاورید؟ زنان عموما به رشد شخصیتی علاقه دارند و مردی را دوست دارند كه با ملاحظه و متفكر باشد، به خصوص وقتی می‌دانند به اشتباهش پی برده. این اشتباه می‌تواند اعم از بدخلقی یا بی‌توجهی به آنها به دلیل خستگی از كار باشد. آنها مشتاقند ببینند كه شوهرشان سعی در جبران آن دارد. پس شجاع باشید و به اشتباه‌تان اعتراف كنید.
5. نقش حلال مشكلات را بازی نكنید
گوش كنید، راه‌حل ارائه ندهید

وقتی چیزی همسرتان را آزار می‌دهد او گوش شنوای شما را می‌خواهد نه نصیحت. مردها فكر می‌كنند باید همه چیز را حل كنند، زیرا عموما تمایل به حل مسئله دارند. اما برای یك زن گوش سپردن به حرف‌هایش مانند معجزه‌ای عمل می‌كند كه به عمیق‌تر شدن رابطه كمك می‌كند.
6. سر تكان دادن كافی نیست
با دقت گوش كنید

خانم‌ها واقعا دوست دارند بدانند كه به حرف‌هایشان توجه می‌كنید. كافـــی نیست سر تكان دهید و وقتی مكث می‌كنند منتظرند عكس‌العمل شما همراه با توجه كامل باشد. مثلا اگر از كارفرمای خود شكایت می‌كنند دوست دارند چیزهایی از زبان شما بشنوند از قبیل: متاسفم كه روز سختی داشتی یا چه بد، نگران نباش و... یادتان باشد سعی كنید در ارائه راه‌حل شتاب نكنید.
7. تقلید می‌تواند نشانه علاقه باشد
نشانه عشق

همسر شما با تقلید از اعمال و رفتار شما میزان علاقه‌اش را به شما نشان می‌دهد. مثلا او ممكن است غذایی را كه باب میل شماست سفارش دهد یا لباس به رنگ مورد علاقه‌تان را بپوشد یا لبخند شما را با لبخند پاسخ دهد. پس به اینگونه رفتارها دقت بیشتری داشته باشید.
8. به یك بار گفتن اكتفا نكنید
چند بار بگویید، نه یك بار

بد نیست گاهی ویژگی‌های فردی مثبت او را گوشزد كنید. مثلا از زیبایی‌اش تعریف كنید و بدون اینكه به شما بگوید تغییرات ظاهری‌اش را تحسین كنید. تغییراتی از قبیل كاهش وزن، تغییر رنگ مو و از این قبیل هر چند كوچك هم باشد برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. مطمئن باشید تحسین همسرتان او را بیشتر به شما علاقه‌مند می‌كند.
9. از رابطه‌تان صحبت كنید
فرصتی برای صحبت

وقتی او می‌خواهد سر صحبت در مورد روابط‌تان را باز كند لزوما قرار نیست مشكلی را مطرح كند. روانشناسان معتقدند كه زنان دوست دارند در مورد همبستگی در زندگی مشترك، خوب یا بد پیش رفتن اوضاع و به طور كلی راجع به زندگی گهگاهی حرف بزنند كه این نشانه خوبی است. یك صحبت صادقانه دونفره می‌تواند یك زوج را به هم نزدیك‌تر می‌كند.
10. با او چشم در چشم صحبت كنید
چشم در مقابل چشم

شما به عنوان یك مرد ممكن است ترجیح بدهید در كنار همسرتان نشسته و با او صحبت كنید اما او اغلب ترجیح می‌دهد با شما رودررو باشد. تماس چشمی در حین مكالمه باعث افزایش علاقه بین شما به عنوان یك زوج خواهد شد.
11. لحظه را از دست ندهید
گاهی شما فرمان را در دست بگیرید

نگذارید او همیشه پیش‌قدم شده و سرحرف را باز كند. اگر به شما فرصت صحبت كردن می‌دهد سعی كنید از آن استفاده كرده و بحث را هدایت كنید هرچند موضوع ساده‌ای باشد. توجه به موضوع بحث و به نتیجه رساندن آن برای او بسیار حائز اهمیت است.
12. حفظ رابطه صمیمی اصلا سخت نیست
چرا شاعر نمی‌شوید

همسرتان همیشه خواستار محبت و عشق شماست. فرقی نمی‌كند 2 ماه از ازدواج‌تان گذشته باشد یا 20 سال. تقدیم یك شاخه گل، دعوت به یك شام ساده، چند بیت شعر، حتی اگر كلیشه‌ای به نظر برسد باعث ایجاد صمیمیت بیشتر می‌شود. به گفته روانشناسان زنان از ابراز علاقه‌هایی اینچنین ساده لذت برده و قدردان آن خواهند بود و این قدردانی را همیشه ابراز خواهند كرد.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
زن

 
زوج های نابارور بخوانند
ناباروری، زوج ها


در این مطلب سعی داریم عوامل خطر ناباروری و آن چه باید در زمان ملاقات با پزشک بدانید را برای تان شرح دهیم.

عوامل خطر

بسیاری از عوامل خطر برای هر دو جنس مرد و زن مشابه هستند و عبارت هستند از:

* سن

بعد از سن 32 سالگی پتانسیل باروری در زنان به تدریج کاهش می یابد. شیوع ناباروری در زنان مُسن تر به دلیل نسبت بیشتر غیر طبیعی بودن وضعیت کروموزمی آن ها می باشد که با بالا رفتن سن در تخمک ایجاد می گردد. همچنین زنان مُسن تر مشکلات بیشتری در رابطه با سلامتی دارند که با باروری در آن ها تداخل ایجاد می کند. خطر سقط جنین نیز با افزایش سن افزایش می یابد. مردان در سنین بالاتر از 40 سال کمتر از مردان جوان قابلیت باروری دارند.

* استعمال دخانیات

مردان و زنانی که استعمال دخانیات دارند شانس بچه دار شدن خود را کاهش می دهند و احتمال درمان های ممکن را نیز کم می کنند. تکرر سقط جنین در زنانی که سیگار می شکند از درصد بالاتری برخوردار است.

* مصرف الکل

میزان و سطح بی خطری از مصرف الکل برای جلوگیری از ناباروری وجود ندارد بر همین اساس مصرف الکل می تواند اثرات نامطلوب غیر قابل جبران در باروری ایجاد نماید.

* چاقی:

مطالعات انجام شده در آمریکا نشان داده است که در میان زنان آمریکایی، غالباً ناباروری به دلیل سبک زندگی نشسته و چاق بودن آن ها است. به علاوه تعداد اسپرم های مردان با چاق بودن آن ها تحت تاثیر قرار می گیرد و هم از لحاظ تعداد و هم کیفیت کاهش می یابند.

* لاغر بودن مفرط:

زنان در معرض خطر ناباروری عبارت هستند از زنانی که مبتلا به اختلالات خوردن و نارسایی هایی مانند بی اشتهایی عصبی(انورکسیا نروزا) و یا پُرخوری عصبی(بولیمیا ) و نیز زنانی که از رژیم های غذایی با محدودیت شدید کالری پیروی می کنند، می باشند. گیاهخواران محض نیز مشکلات ناباروری را به دلیل کمبود دریافت برخی از ریزمغذی های مهم مانند ویتامین ب12 ، روی، آهن و اسید فولیک تجربه می کنند.

* فعالیت بدنی بیش از حد:

در برخی از مطالعات، فعالیت بدنی بیش از 7 ساعت در هفته با مشکلات تخمدانی مرتبط بوده است. از طرف دیگر عدم فعالیت بدنی کافی با چاقی نیز مرتبط است در نتیجه از این طریق نیز می تواند ناباروری را افزایش دهد.

* دریافت کافئین:

نتیجه یکسان و واحدی در رابطه با ارتباط مصرف بیش از حد کافئین با کاهش باروری وجود ندارد. برخی از مطالعات احتمال کاهش باروری را با افزایش مصرف کافئین نشان داده اند در حالی که دیگر مطالعات اثر معکوس فوق را نشان نداده اند. به هر جهت به طور قطع نشان داده شده که کافئین بر باروری زنان نسبت به مردان اثر بیشتری دارد. دریافت بالای کافئین ریسک سقط جنین را افزایش می دهد.
ناباروری

آماده شدن برای ملاقات با پزشک

چنان چه شما و همسرتان برای مدت حداقل 6 ماه برای باردار شدن تلاش کرده اید ولی بی نتیجه بوده است از پزشک معالج تان وقت ملاقات بگیرید. پزشک تان بسته به سن و تاریخچه سلامتی تان برای تان انواع ارزیابی های بالینی یا آزمایش ها را تجویز می نماید.

یک متخصص زنان برای خانم ها و یک متخصص ارولوژیست برای مردان می توانند در تشخیص وجود مشکل و نیازمندی به درمان کمک نمایند. در این صورت می بایستی شما و همسرتان کلیه آزمایشات ناباروری را انجام دهید. در این قسمت اطلاعاتی که به شما در آماده سازی برای اولین ویزیت کمک می کنند، آورده شده است.

کارهایی که شما می توانید انجام دهید:

جزئیات مربوط به تلاش خود برای باردار شدن را بنویسید. پزشک شما به اطلاعات زیر نیاز خواهد داشت: زمانی که شروع به تلاش برای بچه دار شدن کردید، تکرر آمیزش ها، زمان آمیزش ها مطابق با سیکل ماهیانه تان و... .

اطلاعات مهم بالینی خود را یادداشت کنید: هر نوع بیماری یا مشکلی که شما به آن مبتلا بوده اید و هر نوع دارویی که اکنون مصرف می کنید.

سوالات خود را برای پرسیدن از پزشک خود در هنگام ویزیت آماده کنید.

لیستی از مهم ترین سوالات خود تهیه کنید و بدین ترتیب بهترین بهره را از جلسه ملاقات با پزشکتان ببرید.

برخی از سوالات پایه ای مربوط به ناباروری عبارت هستند از:

دلالیل ممکن برای عدم باروری ما چیست؟

چه نوع آزمایشاتی را باید انجام دهیم؟

چه نوع درمانی را برای آغاز کار پیشنهاد می کنید؟

درمانی را که شما پیشنهاد می کنید چه نوع عوارض جانبی را در پی دارد؟

احتمال چند قلو زایی با درمان پیشنهادی شما چقدر است؟

درمان پیشنهادی را برای چند دوره باید اجرا کنیم؟

اگر درمان آغازین پیشنهادی عمل نکرد، چه درمانی را بعد از آن پیشنهاد خواهید کرد؟

آیا عوارض طولانی مدتی در پی این درمان و یا دیگر درمان های ناباروری وجود دارد؟

علاوه بر سوالاتی که از قبل تهیه کرده اید، چنان چه در طول ویزیت، مطلبی را متوجه نشدید حتماً در آن رابطه از پزشک خود سوال نمایید.

سوالات پزشک از شما

پزشک از هریک از شما دو نفر سوالاتی را خواهد پرسید. آمادگی داشتن برای پاسخگویی به آن ها این امکان را به پزشک شما می دهد تا تشخیص سریع تری داشته و سریع تر وارد گام های بعدی مراقبت و درمان شود.

سوالاتی که معمولا از زوج ها می شود، عبارت هستند از:

* برای چه مدت است که رابطه جنسی بدون جلوگیری دارید؟

* چه مدت است که برای باردار شدن به صورت فعال تلاش می کنید؟

* هر چند وقت یک بار آمیزش جنسی دارید؟

* آیا هر یک از شما دو نفر استعمال دخانیات دارد؟

* آیا مبتلا به بیماری دیگری بوده اید مثلاً بیماری های انتقالی جنسی؟

* نقش استرس در زندگی شما چقدر است؟

* چه میزان از رابطه خود احساس رضایت دارید؟

سوالاتی مربوط به خانم ها:

* از چه سنی دوران قاعدگی شما شروع شد؟

* معمولا ًٌ دوران قاعده گی شما به چه شکلی است؟ آیا منظم است؟ آیا طولانی است؟ آیا پریود سنگینی دارید؟

* آیا قبلاً حامله بوده اید؟

* آیا در گذشته در رابطه با ناباروری ارزیابی و تلاشی داشته اید؟

* آیا در گذشته درمانی برای دیگر بیماری ها داشته اید؟

* آیا در حال حاضر دارو، مکمل غذایی و یا استروئید های آنابولیک مصرف می کنید؟

* آیا از الکل و یا داروهای آرام بخش استفاده می کنید؟

* رژیم معمول روزانه شما به چه شکلی است؟ آیا روزانه کافئین مصرف می کنید؟

* آیا به طور منظم ورزش می کنید؟ چه میزان؟

* آیا وزن شما اخیراً تغییر داشته است؟
     
  
مرد

 

ویژه آقایان: ۵ نکته جنسی درمورد خانم‌ها

دوست دارید همسرتان را همیشه علاقه‌مند و مجذوب خودتان نگه دارید؟
این ۵ نکته کمکتان می‌کند.
۱. عشق قلبش را بالاخره خواهد گشود.
وقتی قرار است یک جشن خانوادگی برگزار کنید احتمالا این به ذهنتان میرسد که غذایی خوشمزه مثل فسنجان، کباب، سالاد، زیتون و دسرهای خوشمزه، شیرینی خامه ای، و غیره را نوش جان کنید و آنقدر میل کنید که مجبور به شل کردن کمربندتان شوید.
همسرتان در پی تدارک این منوی لذیذ است. او هم مثل شما دوست دارد بخورد. اما علاوه بر آن، افکار دیگری نیز در سر دارد مثل لیست مهمانان، اینکه یادش باشد غذای چرب را جلوی مادر بزرگ که کلسترل خونش بالاست قرار ندهد، اینکه کدامیک از دوستان مجردش را میتواند برای آشنایی با برادر مجردش دعوت کند و اینکه تعدای شمع برای رمانیتک شدن میز شام تهیه کند تا همه چیز بی نقص و کامل به نظر برسد.
نکته اینجاست: درحالی که شما فقط به خوردن فکر میکنید همسرتان به همه جزئیات و تدارکات آن شب می اندیشد. و دوست دارد فضای رمانتیکی را برای مهمانی بوجود آورد: میهمانان، نور، زیبایی و... شاید این توصیه میلیون‌ها بار به گوشتان خورده باشد: رمانتیک باشید! احتمالاً دیگر برایتان به نصیحتی خسته‌کننده تبدیل شده است. اما واقعیت دارد. برایتان سوال است که وقتی قرار است همه چیز به یک جا ختم شود، چه نیازی به مقدمه‌چینی است.
مسئله این است که خانم‌ها نیاز دارند که قبل از اینکه وارد رابطه جنسی شوند، احساس ارتباط عمیقی با طرف‌مقابل داشته باشند. محل، شرایط، و رابطه همه در کنار هم آن لحظه را برای او می‌سازند. همه جزئیات برای او اهمیت دارد.
خانم‌های زیادی شکایت می‌کنند که شوهرشان هیچوقت موقعی که سر کار هستند به آنها زنگ نمی‌زنند. درست است، دلیلش این است که شما همه فکرتان به کار است و تمرکزتان را فقط به همان کاری که درحال انجامش هستید معطوف می‌کنید.
اما خانم‌ها خیلی شبیه به اینترنت فکر می‌کنند. برای آنها همه چیز با هم لینک شده و در ارتباط است. وقتی فکر شما در آن لحظه فقط رابطه جنسی باشد به ضررتان است و نباید از مقدمات، فضا و پیش نوازی غفلت کنید. وقتی نوبت به رابطه جنسی می‌رسد، باید معاشقه را به بخشهایی تقسیم بندی کنید مثل پیش نوازی و صحبتهای عاشقانه، چون هم می‌توانید متمرکز شوید و هم لذت ببرید.
گذاشتن گل روی میز برای خانم‌ها و از این قبیل کارها باعث تداوم رابطه میشود. تداوم رابطه یک علامت پیشرفت است. وقتی توپ را پشتتان پنهان می‌کنید و فرزندتان سعی می‌کند آن را به خاطر آورده و پیدایش کند، به تداوم رسیده است.
وقتی توپ ناپدید می‌شود، آن را به یاد می‌آورد. تداوم رابطه به این معنی است که حتی وقتی همسرمان غایب است و حضور ندارد، احساس امنیت کنیم. هدیه و گل مثل اشیائی جایگزین هستند که حضور شما را پر می‌کنند. سر کار می‌روید، مسافرت می‌روید، سرتان شلوغ است، و با همه اینها همسرتان عشق شما به خود را به خاطر دارد و فکر می‌کند که وقتی از او دورید به فکرش هستید. یعنی وقتی حتی حضور ندارید باز امتیاز می‌گیرید. عشق ثابت‌کننده دوراندیشی است.
عشق مثل ورزش است. اگر صبح‌ها می‌دوید به این معنی نیست که آن شب دچار سکته قلبی نمی‌شوید. عشق به این معنی نیست که: من برایت گل خریدم پس باید امشب با من رابطه جنسی داشته باشی. ورزش جسم را سالم می‌کند. عشق و محبت هم می‌تواند در واکنش‌پذیری خانم‌ها موثر باشد. روشی عملی و تاکتیکی است که برای بالاتر بردن احساس ارتباط و صمیمیت او می‌توانید به کار گیرید.
۲. درخواستتان را شخصی کنید.
درخواستتان باید مرتبط با او باشد نه مرتبط با احساس نیاز خودتان به داشتن رابطه جنسی. اگر دوست دارد اول او را لمس کنید، با محبت و عشق‌نوازی شروع کنید. جملاتی مثل، «می‌خواهی سکس داشته باشیم؟» زنان را سرد می‌کند. این سوال اصلاً درست نیست، درواقع، پیشقدم شدن و شروع نباید به شکل یک سوال باشد، باید بیان چیزی باشد که می‌خواهید.
به چشمانش نگاه کنید، زیباییش را تحسین کنید. به او بگویید که می‌خواهید با او عشق‌بازی کنید. این خیلی شخصی‌تر از این است که بگویید، «امشب حوصله سکس داری؟» با این روش غلط ممکن است زن‌ها تصور کنند که مردها فقط دنبال رابطه جنسی هستند. باید به او نشان دهید که او را می‌خواهید نه رابطه جنسی با او را.
شاید به نظرتان برسد که این کار بیهوده‌ای است چون حتماً همسرتان می‌داند که او را می‌خواهید و نه فقط رابطه جنسی با او را. اما در واقعیت پاسخ منفی است. برای خانم‌ها همه چیز باید با هم پیش رود. نمی‌توانید فقط به چیزی که در ذهن خودتان است بسنده کنید و چیزی به زبان نیاورید.
۳. وقتی ارضاء شود، بر قله کوه خواهد بود.
از لحظه شروع، حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد که خانم‌ها به اوج لذت جنسی برسند. برای اینکه تمایل آنها به داشتن رابطه جنسی به اوج برسد، به ۲۰ دقیقه ناز و نوازش کردن نیاز دارند. بعد ۲۰ دقیقه دیگر طول می‌کشد که با تحریک ناحیه تناسلی‌شان، ارضاء شده و به ارگاسم برسند.
اگر عجله کنید، به این نتیجه خواهد رسید که آن شب، شب او نیست و از شما می‌خواهد که کار خودتان را بکنید. این برای مردان معمولاً راضی‌کننده نیست زیرا دوست دارند طرفشان هم واکنش‌ داشته باشد. تقریباً اکثر خانم‌ها تصور می‌کنند که ارضاء شدنشان خیلی طول می‌کشد.
مقدار تستوسترون، هورمونی که هم در مردان و هم در زنان وجود دارد و مسئول میل فیزیولوژیکی به رابطه جنسی است، در همسرتان یک صدم شما وجود دارد. مثل بدنسازی کردن با استیرویید و بدون استیرویید می‌ماند.
کسی که استیرویید مصرف می‌کند به مراتب بالاتر از فرد عادی عضله‌سازی خواهد کرد. مقدار طبیعی تستوسترون در آقایان ۱۰۰۰-۳۰۰ ng/dL سرم خون است. والدین دخترها از مردها و پسرهایی که روی ۱۰۰۰ هستند واهمه دارند و مردهایی هم که روی ۳۰۰ هستند معمولاً بخاطر کم بودن میل حنسی به دنبال مشاوره می باشند.
این مردان صبح‌ها نعوظ نداشته، حتی با مصرف ویاگرا باز هم مشکل دارند و فقط هفته‌ای یکبار به رابطه جنسی فکر می‌کنند. حالا سطح تستوسترون در خانم‌ها در ۱۸ سالگی روی ۷۰ است و در ۴۰ سالگی به نصف آن میزان می‌رسد. تجربه او از بدنش بسیار با شما تفاوت دارد.
یک دلیل عمده که مردها بیشتر به دنبال رابطه جنسی هستند تا خانم‌ها همین سطح تستوسترون است. البته خانم‌ها هم رابطه جنسی می‌خواهند و به آن نیاز دارند اما تا موقعی که انجامش نمی‌دهند این مسئله را نمی‌فهمند.
۴. در نیمه راه، روش‌ها، سبک‌ها و خیال‌پردازی‌های جدید را امتحان کنید.
اگر عاشق رابطه جنسی باشید، احتمالاً فانتزی‌های زیادی برای جالب‌تر و داغ‌تر کردن رابطه جنسی در ذهن دارید اما ممکن است از طرف همسرتان مورد استقبال قرار نگرفته باشند.
بهترین زمان برای پیشنهاد دادن یک چیز جدید، موقعی که پشت ماشین به خانه برمی‌گردید نیست، بلکه بعد از وقتی است که تحریک شده است. در آن زمان خجالتش کمتر شده است، جلو ابراز احساسات خود را نمی‌گیرد و از پیشنهادتان استقبال خواهد کرد.
اما دقت کنید که بعد از امتحان کردن آن نگویید، «مطمئن بودم که خوشت می‌آید»، درعوض به او اطمینان بدهید و بگویید، «دیشب واقعاً عالی بود». بقیه جزئیات را بگذارید برای بار بعدی که تا نیمه راه با او پیش رفته باشید. به دلایل نامعلومی در مواقع عادی خانم‌ها از حرف زدن درمورد این مسائل شرم دارند به همین دلیل بهتر است حرف زدن در این مورد را بگذارید برای وقتی که تحریک شده باشد.
خانم ها معمولاً ترمز رابطه‌جنسی هستند نه موتور آن. در اکثر موارد بااینکه از امتحان کردن روش‌های جدید در رابطه‌جنسی بدشان نمی‌آید اما تصور می‌کنند که موجب انحراف شما از اصول می‌شود.
باید به او درمورد مرزبندی‌های خودتان اطمینان دهید. اگر دوست دارید با او درمورد تخیلاتتان حرف بزنید، به او خاطرنشان کنید که آنها همیشه در حد همان تخیل باقی می‌مانند و هیچوقت انجامشان نخواهید داد. اگر می‌دانید که بعضی از تخیلاتتان هیچوقت مورد پذیرش او نخواهد بود، به او ثابت کنید که می‌شناسیدش و با احترام به او آنها را فقط در حد خیال نگه خواهید داد. و سعی نکنید وقتی تحریک شده است پایتان را فراتر بگذارید زیرا همه اعتماد او را از دست خواهید داد.
۵. بیست روش نوازش کردن جدید یاد بگیرید.
تفاوت بین یک ماساژ حرفه‌ای و نوازش پشت توسط شوهر وقتی جلوی تلویزیون روی کاناپه لم داده‌اید باید مشخص باشد. همچنین مرد باید بداند چطور ناحیه تناسلی زن را با علم و قصد تحریک کند. باید جزء به جزء اندام تناسلی او را بشناسد و چون در طی تحریک اندام جنسی زن تغییر می‌کند، باید این تغییرها را هم بشناسد: رنگ، انقباضات، بافت، خیس شدن، …
باید بتوانید ۲۰ روش مختلف برای لمس کردن همسرتان بلد باشید. دو مورد از بهترین آنها فشار و مالش و ترکیبی از هر دو است.
ازآنجاکه ۱۹ مورد از تماس‌هایی که بلد هستید ممکن است در یک شب خاص روی او اثر نکند، حال به هر دلیلی، عادت ماهیانه، خستگی، نفخ و از این قبیل، این همسرتان است که باید راهنمایی‌تان کند که کدام تماس خوب است و کدام نیست.
از او بخواهید که از ۱ تا ۵ به هر تماس شما امتیاز بدهد تا بفهمید که کدام تماس واقعاً برای او لذت‌بخش است و باید تکرارش کنید و کدام تماس در او تاثیری ندارد و نباید دیگر امتحانش کنید. تقصیر شما نیست اگر فقط از یک حرکت خوشش آمد و خواست آن را پشت هم تکرار کنید. اوست که باید انتخاب کند. اما اگر فقط یکی دو روش را بلد باشید و بخواهید که همه چیز را خیلی تند پیش ببرید، آنوقت تقصیر خودتان است.
تشویقش کنید که اولویت‌هایش را به شما بگوید. فکر نکنید که خودتان می‌دانید چه باید بکنید. اگر راهنمایی‌تان می‌کند ناراحت نشوید. اگر روش‌های زیادی بلد باشید می‌توانید مطمئن گردید که در هر شرایطی هم که باشد راهی برای لذت دادن به او پیدا خواهید کرد.
درمورد روش‌های تماسی مختلف تحقیق و مطالعه کنید. روی خود او امتحان و تجربه کنید تا یاد بگیرید که چطور می‌توانید به او لذت دهید. فیلمهای پورنو معمولا تکنیکهای غیر واقعی رابطه جنسی را که عمدتاً بروی دخول استوار است به نمایش میگذارند در صورتی که حقیقت این است که اغلب خانمها از طریق دخول به اوج نمی رسند و فقط 15 تا 20 درصد از آنها از این طریق ارگاسم میشوند اما 100 درصد خانمهایی که از لحاظ جنسی بیماری خاصی ندارند از طریق تحریک کلیتوریوس می توانند ارگاسم را تجربه کنند.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
مردان تا چند سالگی برای پدرشدن فرصت دارید؟!

با اینکه در این مطلب از مردانی نام می بریم که حتی در 95سالگی هم بچه دار شده اند اما حقیقت این است که بعد از یک سن، شانس پدر شدن به سرعت کاهش می یابد. فکر می کنید کدام سن؟

این روزها شنیدن این خبر که مردی بعد از 40 سالگی صاحب نخستین فرزند خود شده است چندان عجیب نیست. مشکلات اقتصادی و تغییر فرهنگ جامعه باعث شده بسیاری از مردان دهه سوم زندگی را برای تشکیل خانواده انتخاب کنند و تازه بعد از چند سال به فکر پدر شدن بیفتند.

بسیاری از مردم تصور می کنند، مردان در سنین بالا هم برای بچه دار شدن مشکل ندارند و این خانم ها هستند که به دلیل شرایط فیزیکی خود باید تا قبل از رسیدن به سن یائسگی صاحب فرزند شوند. اما تحقیقات نشان می دهد واقعیت غیراز این است.

چند هفته قبل خبری منتشر شد که یکی از بهترین و بزرگ ترین فوتبالیست های تاریخ در انتظار تولد نخستین فرزندش به سر می برد. «دیگو مارادونا» بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین که اکنون 51 سال دارد تا 5 ماه دیگر از همسر 34 ساله خود به نام «ورونیکا اوجدا» صاحب فرزند خواهد شد. البته مارادونا قبلا یک بار ازدواج کرده بود که حاصل آن 2 دختر به نام های «دالما» و «جیاناست»

اما این خبر سؤالی را در ذهن بسیاری از ما به وجود می آورد که مردان تا چه سنی می توانند صاحب فرزند شوند؟

آیا افزایش سن پدر شدن می تواند خطری برای کودکان به همراه داشته باشد؟ چه افراد مشهور دیگری بودند که بعد از 50 سالگی طعم پدر شدن را تجربه کردند؟ پیرترین پدر تاریخ چه کسی بوده است؟ در این مطلب سعی می کنیم به این سؤالات جواب بدهیم.

آیا پدر شدن محدودیت دارد؟

همه ما می دانیم که با افزایش سن مادر خطر احتمال بروز مشکلات ژنتیک بیشتر می شود که در نهایت می تواند منجر به سقط جنین شود، اما تا چند سال پیش پزشکان اطلاعات زیادی در مورد تاثیر سن پدر روی جنین نداشته اند.

با اینکه تعداد مردانی که در سنین بالای 30 سال برای نخستین بار پدر شدن را تجربه می کنند در حال افزایش است اما تحقیقات نشان می دهد این کار خطرهای جسمی و ذهنی را برای فرزندان آنها افزایش می دهد.

این مطالعات نشان می دهد مردان در سنین بالا معمولا صمیمیت و ارتباط کمتری با کودکان خود دارند و در عین حال فرزندانشان هم بیشتر دچار بیش فعالی یا دیگر مشکلات روحی می شوند. آخرین بررسی های انجام شده توسط دانشمندان فرانسوی در سال 2008 اثبات کرد، مردان هم مانند زنان دارای یک ساعت بیولوژیکی هستند.

این بدان معناست که با افزایش سن احتمال بچه دار شدن آنها کاهش پیدا می کند. براساس شواهد احتمال بارداری موفق، درصورتی که مرد بالای 35 سال باشد کم می شود و درصورتی که سن او بیش از 40سال باشد این احتمال به شدت پایین می آید.

با اینکه مردانی را نام بردیم که حتی در 95 سالگی هم بچه دار شده اند اما حقیقت این است که بعد از 41 سالگی شانس پدر شدن به سرعت کاهش می یابد. شبعد از 45 سالگی وضعیت واقعا بدتر می شود و مردانی که تاکنون صاحب فرزند نشده اند، باید حتما در این مورد فکر کنند.

در فاصله بین 41 تا 45 سال احتمال پدر شدن از 60 به 35 درصد کاهش پیدا می کند و همین موضوع نشان می دهد افزایش سن چه تاثیری روی کیفیت اسپرم ها دارد.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
زنان و تظاهر به ارگاسم شدن در آنها

اگر زنی در طول رابطه احساس کند که برای ارگاسم شدن تحت فشار قرار گرفته است چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟ تظاهر به ارگاسم شدن یکی از راههایی است که زنان درچنین شرایطی بر می گزینند! تحقیقات نشان می دهد که 70% زنان تظاهر به ارگاسم می کنند! این یعنی واقعا احتمال اینکه شریک شما نیز یکی از این افراد باشد وجود دارد.اگر وی در حال تظاهر کردن به ارگاسم شدن باشد باید نتیجه گرفت که حتما شما کارتان را غلط انجام می دهید.

از طرفی شما وی را بیشتر ناراحت و عصبی خواهید کرد به خاطر این حقیقت که وی می داند شما منتظر هستید تا وی از شدت لذت فریاد بکشد!

برای اینکه بتوانید ارگاسم مصنوعی را شناسایی کنید در ابتدا باید بدانید که همسر شما چگونه ارگاسم می شود. بسیاری از زنان توسط تحریک و ماساژ مستقیم کلیتوریس ارگاسم می گردند.

بعضی ها با تحریک و ماساژ نقطه جی به این مهم دست پیدا می کنند. عموما زنانی که برای ارگاسم شدن به تحریک وماساژ جی اسپات احتیاج دارند نمی توانند با ماساژ کلیتوریس به ارگاسم برسند.این یکی از رفتارهایست که شکل گیری آن در طول زمان رشد فرد در خودارضایی شکل می گیرد و در آن تاثیر دارد. زنان بسیاری هستند که فقط از طریق ماساژ کلیتوریس ارگاسم می شوند در نتیجه فایده ندارد که شما با آنها یک ساعت رابطه داخلی داشته باشید چراکه اگر به کلیتوریس و ماساژ آن توجه نداشته باشید تنها وی را با رابطه گرم نگه داشته اید!

نکته دیگر برای شناسایی ارگاسمهای مصنوعی در زنان این است که بدانید شریک شما چه مراحلی را باید طی کند تا به ارگاسم برسد. تحقیقات نشان می دهد که درصد بالایی از زنان توسط معاشقه باید گرم شوند تا کم کم به حسی برسند که احساس کنند به چیزی احتیاج دارند و دلشان می خواهد توسط آن چیز پر شوند. در این مرحله رابطه داخلی آغاز شده و در نهایت به ارگاسم فرد ختم می گردد. اما شما سعی کنید که ببینید وی چه قدر برای چه مرحله نیاز دارد.این اصلا ساده نیست. در مغزتان فرو کنید که وی را کاملا زیر نظر بگیرید.. اینکه شما چیز جدیدی را امتحان کنید و وی ارگاسم شود خیلی خوب است اما شانس اینکه وی در حال تظاهر کردن است تا از شر آن خلاص شود هم وجود دارد.اگر ناگهان بصورت نا مربوط دیدید که وی ارگاسم شد بدانید که شانس بالایی برای تظاهر و خواستن برای رهایی از این شرایط وجود دارد.

راههای فراوانی برای شناسایی ارگاسمهای دروغین وجود دارد اما قبل آن باید ارگاسم صحیح شریکتان را حتما شناخته باشید.چندین مورد از راههای شناخت ارگاسمهای دروغین اینها هستند

1-آه و ناله های مکانیکی! اگر می بینید که وی مدام یک خط جمله را تکرار می کند و ناله های وی شبیه به چیزیست که در فیلمها دیده و همینطور ناله ای وی بدون نفس عمیق است شانس بنا به دلایلی برای تظاهر به ارگاسم وجود دارد

2-صدای وی با حرکات هم خوانی ندارد! مثل اینکه شما ضبط صوت را خاموش کنید و فرد همچنان برای خود برقصد! مثلا شما در حال اجرای اورال سکس و یا همان سکس دهانی هستید و برای لحظه ای دست می کشید تا ری ست شوید و دوباره شروع کنید ناگهان صدای آه و یا ناله بشنوید! در اینجا شانس برای تظاهر بالاست.

3-زنی که به سمت ارگاسم می رود تمام ماهیچه هایش جمع خواهد شد.یکسری از ماهیچه ها جمع شدنش اختیاری نیست مثل مثلا ماهیچه داخل پا و یا خود دهانه واژن. اگر میبینید که وی بسمت ارگاسم رفته یا در حال ارگاسم است اما حس نمی کنید که ماهیچه های وی آلت شما را اندکی قفل کرده اند شانس برای ارگاسم مصنوعی وجود دارد.

4-نفس کشیدن وی در طول ارگاسم برای مدتی شدید می شود. وی باید این نفس کشیدن را بعد از ارگاسم تا مدتی به همان شدت ادامه دهد اما اگر یبینید که وی ارگاسم شدید داشته (چون عموما زنان تظاهر به ارگاسم طولانی می کنند تا شما بفهمید و ول کنید! ) اما نفس وی مثل سویچ برق ناگهان قطع شد بدانید چنین ارگاسمی مصنوعی بوده است.

لازم نیست از وی متنفر بشوید.اینکه وی به ارگاسم شدن تظاهر می کنند این معنی را نمی دهد که وی از روی منظور چنین رفتاری انجام می دهد. بعد از سکس به وی یک جایزه اسکار برای ایفای بهترین نقش مکمل بدهید و ببینید چگونه عکس العمل نشان میدهد! اما چرا چنین کاری انجام می دهد؟ چرا زنان دست به چنین رفتاری می زنند؟

1-شاید و اصلا نمی داند که ارگاسم چیست! بنظر عجیب می اید اما بسیارند از این گونه افراد. زنانی که خود ارضایی نداشته و اصلا هم نیا موخته اند که چه در سکس می خواهند و چه لازم دارند.فکر می کنند ارگاسم همان مرطوب شدن است1 چنین افرادی اصلا ارگاسم شدن را بلد نیستند.من با زنانی از این قبیل برخورد داشته ام که واقعا نمی دانستند ارگاسم چیست. من به آنها گفتم که می توانم برای شما این را بوجود بیاورم و باید بگویم که موفقیتی نداشتم!

2-واژن انها دردناک میشود. بسیار ساده است.زنان در طول سکس دچار درد واژن می گردند.بسیار ساده است که شروع به رابطه داخلی کنید و در مدت 20 دقیقه زن را به مرزی برسانید که از درد واژن ضجه بزند و گریه کند.بسیاری از زنان دیواره ها و لبهای واژن ضعیف و لاغری دارند.این افراد عموما بسرعت زیر فشار و وزن و سرعت رابطه و آلت دارای درد می گردند و ارگاسم شدن آنها نا ممکن می شود!

3-زن تظاهر به ارگاسم می کند فقط برای اینکه شما آرام بگیرید و به خود افتخار کنید. وی در شرایط ارگاسم نیست و می داند این مسئله که ارگاسم شود چقدر برای شما حیاتی است. پس وی دست به این رفتار میزند تا همه از این مرحله شاداب و سالم بیرون بی آیند! برای همین است که می گویم برای ارگاسم به کسی فشار وارد نکنید. از من بپرسید خواهم گفت شما وادارش می کنید که بخاطر شما به شما دروغ بگوید!

شما باید ذهن باز داشته باشید و با وی در این مورد صحبت کنید.از وی بخواهید که برای شما حرف بزند و مستقیم در مورد این موضوع با هم صحبت کنید. اینکه چه چیزی می تواند وی را ارگاسم کند و شما چه می توانید باری رسیدن به آن نقطه انجام دهید. اگر شما به اندازه کافی جنتلمن باشید وی درها را برای شما خواهد گشود و برای شما توضیح خواهد داد که چه می شود و چه باید بشود تا وی دیگر این رفتار را انجام ندهد.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
صفحه  صفحه 27 از 44:  « پیشین  1  ...  26  27  28  ...  43  44  پسین » 
خانه و خانواده

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA