انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
تالار تخصصی سینما و موسیقی
  
صفحه  صفحه 19 از 58:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  57  58  پسین »

Iranian Cinema News | اخبار سینمای ایران


مرد

 
سکوت فرهاد اصلانی برای حواشی فیلم‌هایش شکست

پایگاه اطلاع رسانی سینمای ایران



فرهاد اصلانی در جشنواره فیلم فجر گذشته حضور پررنگی داشت و در نهایت هم برای اولین بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شد.اما این فیلم‌ها با رسیدن موعد اکرانشان هرکدام درگیر حواشی زیادی شدند. جنجال‌ها با «خصوصی» آغاز شد، «خرس» در میان آثار توقیفی قرار گرفت و «پل چوبی» و «من مادر هستم» هم توسط حوزه هنری تحریم شد.

این بازیگر که از زمان برپایی جشنواره فیلم فجر کمتر حاضر به مصاحبه شده است سرانجام لب به سخن گشود و گفت: متاسفانه فیلم‌هایی که کار کرده بودم و دوست داشتم آنها را با مردم ببینم، همه دچار ممیزی شدند و اکران آنها با مشکل روبرو شده است.

وی یادآور شد: ابتدای امسال فیلم «خصوصی» بود که به تحلیل آدم‌های رادیکال، تندرو و فرصت طلب می‌پرداخت. در حین ساخت این فیلم همه چیزش قدم به قدم با وزارت ارشاد چک شد و ما در ساخت کاملا به سناریو وفادار بودیم و مجموع کار فیلمی شد که مورد تایید ارشاد قرار گرفت.


اصلانی با گلایه از وزارت ارشاد برای عدم حمایت از این فیلم خاطرنشان کرد: وقتی ارشاد روندی برای دریافت پروانه ساخت مشخص کرده، باید پای آن بایستد اما اینطور نشد و متاسفانه این فیلم اسیر هیجانات تند شد و در حالی که مخاطب خود را پیدا کرده بود، از پرده پایین کشیده شد. تصور می‌شد مدیران ارشاد به این موضوع واکنش نشان دهند و در حالیکه با اعتبار آنها هم بازی شده بود، اما متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.

این بازیگر افزود: در حال حاضر هم نسخه‌های این فیلم به صورت زیرزمینی دست به دست می‌چرخد و روزی نیست با آدم‌هایی که این فیلم را دیده‌اند روبه‌رو نشوم.

اصلانی با اشاره به فیلم «خرس» گفت: پرویز پرستویی و جواد نوروزبیگی تهیه‌کنندگان این فیلم هر دو سابقه زیادی در کارهای دفاع مقدس دارند و چطور می‌شود کاری بسازند که ضد آرمان‌های این مملکت باشد؟، سناریوی این فیلم هم تصویب شد و لحظه به لحظه آن مطابق با فیلمنامه تصویب شده ساخته شد، اما متاسفانه آن فیلم هم سرنوشت نامشخصی برای اکران دارد.

وی «خرس» را یک درام انسانی دانست و اظهار کرد: بین آدم‌های قصه مناقشه‌ای اتفاق می‌افتد و نباید آن آدم‌ها را مرتبط با همه افراد جامعه دانست و درباره‌اش مغرضانه صحبت کرد.

این بازیگر دیگر فیلمش «پل چوبی» را دارای روایتی در زمان معاصرتر عنوان کرد و گفت: مجموع کار بسیار مودبانه و شریف است. من سال‌هاست که در سینما و تئاتر هستم و خود ما بیشتر حواس‌مان جمع است و دوست داریم کارمان طوری باشد که دیده شود. متاسفانه حوزه هنری با عدم اکران این فیلم‌ها واکنشی غیر منطقی نشان داد و کسی هم پاسخگو نیست.

اصلانی، «من مادر هستم» را یک درام خانوادگی دانست و اظهار کرد: این فیلم آسیب‌شناسی اجتماعی می‌کند و بسیار دلسوزانه و هشداردهنده ساخته شده و نمی‌دانم قربانی چه شده است؟ چرا باید این همه زمان از ساختش بگذرد و اکران نشود؟. به هرحال فریدون جیرانی راه و روش کارش را بلد است و این فیلم را هم در مسیر کارهای گذشته‌اش ساخته است. کسانی هم که فیلم را دیده‌اند آن را دوست دارند و نمی‌دانم چه توضیحی بابت این عدم اکران وجود دارد؟

این بازیگر تصریح کرد: در واقع مشکل از جای دیگر است، کسانی که سیاستگذار بوده‌اند، باید بحث فرهنگی و خطوط قرمز را برای همه مشخص کنند. متاسفانه ممیزی و بیشتر مشکلات کاملا شخصی شده که این به ضرر نظام تمام می‌شود. یکی از وظایف فیلمسازی نقد جامعه است. اگر این کار را نکنیم، باید منتظر باشیم در جای دیگری در دنیا افراد نامحرم با تخیل خودشان سراغ جامعه و مسائل ما می‌روند. نتیجه‌اش هم می‌شود فیلمی مانند «آرگو» و امثال آنها در حالیکه خودمان می‌توانیم روایت درستی از خودمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اغتشاشاتی در حوزه اکران پیش آمده ادامه داد: وقتی مردم فیلمی که ساخته شده را اجازه ندارند ‌بینند، سایر فیلم‌ها را هم نمی‌بینند چراکه دیگر حق انتخاب ندارند. متاسفانه مدیران خودشان اجازه ساخت می‌دهند و خودشان هم تحریم می‌کنند و معلوم نیست که در این داستان مردم کجا هستند؟ این وضعیت باعث شده سرمایه‌گذاران علاقمند به سینما از سرمایه‌گذاری در این حوزه انصراف دهند و پولهایشان را به دلار تبدیل کنند، توجه نداریم چگونه باید این چرخه بچرخد. وجه روشنگری سینما نادیده گرفته شده و با این روند تماشاگر به سمت رسانه‌های خارجی سوق پیدا می‌کند.

فرهاد اصلانی با ابراز رضایت از بازی در این پنج فیلم خاطرنشان کرد: من بعد از 18، 19 سال کار کردن دیگر می‌توانم نتیجه را پیش‌بینی کنم و خیلی از ماحصل کار شوکه نمی‌شوم. به تک‌تک این فیلم‌ها هم به اندازه کافی فکر کرده‌ام و با اطمینان پذیرفته‌ام. اما برای من بازیگر هیچ بحثی مهم‌تر از این نیست که کارم به خوبی دیده شود.

این بازیگر درباره دریافت سیمرغ بلورین با بیان اینکه زمان زیادی از آن گذشته و زیاد تمایل ندارد درباره‌اش صحبت کند ادامه داد: پیش از این سه بار برای نقش مکمل برای فیلم‌های «پاداش سکوت»، «آسمان پرستاره» و «سفر به چزابه» کاندید شده بودم که این بار برای «خرس» و «خصوصی» این اتفاق افتاد و سیمرغ نقش اول را گرفتم. همزمان با جشنواره مشغول بازی در مجموعه «ساخت ایران» در لبنان بودم. وقتی این خبر را شنیدم خدا را شکر کردم و در حالی که تنها در هتل بودم، با خودم جشن گرفتم.

اصلانی آخرین فعالیت سینمایی‌اش را بازی در فیلم «به خاطر پونه» به کارگردانی هاتف علیمردانی عنوان کرد و گفت: به خاطر اتفاقاتی که برای فیلم‌هایم افتاده بود زمانی که به این کار ملحق شدم، بسیار بی‌انگیزه بودم. در این فیلم نقش اصلی را داشتم که فیلمبرداری اوایل هفته به پایان رسید و با انرژی که از گروه گرفتم تمام توانم را برای اجرایش صرف کردم. امیدوارم نتیجه آن به بار بنشیند.

وی افزود: فیلمبرداری این فیلم در حالی که حدود 35 روز پیش‌بینی شده بود، در 27 روز به پایان رسید و گروه با سرعت قابل قبول و وفادار به کیفیت کار را جلو برد. «به خاطر پونه» قصه مرد معتادی است که تحت تاثیر توهماتی حاصل از اعتیاد شروع به آسیب رساندن به خود و زندگی‌اش می‌کند.

این بازیگر که در جشنواره فجر گذشته از پرکارترین بازیگران بود دربار فجر امسال گفت: بجز «به خاطر پونه» ممکن است در کاری هم به کارگردانی مرجان‌ اشرفی‌زاده بازی کنم.

وی همچنین آرزو کرد فیلمی هم که به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد بازی کرده اکران شود.

اصلانی ادامه داد: من در این 18،19 سال با خیلی از آدم‌ها کار کرده‌ام اما تنها کسی که هیچ‌وقت افکارش عوض نشد و دلسوزانه به فکر مردم بود، رخشان بنی اعتماد است. همیشه در دنیای شخصی خودم او را تحسین کرده‌ام چون همیشه دغدغه مردم و اجتماع را دارد و هیچ وقت هم باجی به جشنواره‌های خارجی نداده و کاری برای خوش آمد آنها نساخته است.

این بازیگر در پایان گفت‌وگویش با ایسنا ابراز عقیده کرد: من واقعا از اتفاقات پیش آمده آزار دیده‌ام و از وزارت ارشاد توقع می‌رود از پروانه‌های ساخت و نمایشی که داده دفاع کند. متاسفانه مدام هم می‌گویند که پشت پرده می‌خواهیم حل کنیم اما سال تمام شد و اتفاقی نیفتاد. به نظرم مدیران فقط علاقه به برگزاری جشنواره دارند تا با حضور همه فیلمسازان بیلان کاری خوبی از خود ارائه دهند اما بعد که جشنواره تمام می‌شود حساب کار را از فیلمسازان جدا می‌کنند.
     
  
مرد

 
همه اظهارنـظرهای جنـجالی جناب سلحـشور

کارگردانی که به خیلی ها نسبت ساواکی و حکم اعدام می‌دهد


فرج‌الله سلحشور از جمله فعالان جنجالی عرصه فرهنگ است که هر از چند گاهی با گفته‌هایش اعتراض گروهی از مردم را به همراه دارد. به گزارش نامه، فرج‌الله سلحشور با آنکه 8 اثر در پرونده کاری خود دارد به عنوان یکی از سیاسی‌ترین فعالان عرصه فرهنگی شناخته می‌شود که اظهارنظرهایش همواره اعتراض‌هایی به همراه دارد.

سلحشور که پس از "فاحشه‌خانه" خواندن سینمای ایران با اعتراض شدید جامعه بازیگران زن مواجه شد، دست از کار خود نکشید و همواره در گفت‌وگو با سایت‌ها و نشریات گوناگون به گروه‌ها و افراد مختلف هنری اعتراض می‌کند. وی به دنبال اکران فیلم "من مادر هستم" اعلام کرد که این فیلم از یک جایی و کسانی خط می‌گیرد و فریدون جیرانی با این کار خود آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

البته این اظهارنظر کارگردان "اصحاب کهف" تنها معطوف به "من مادر هستم" نیست و درخصوص فیلم "یک خانواده محترم" نیز چنین ادعایی دارد تا جایی که اعلام کرد اگر 4 نفر از این خائنان اعدام شوند بقیه حساب کار دستشان می‌آید. آنچه در زیر می‌خوانید مهم‌ترین اظهارنظرهای "فرج‌الله سلحشور" به فعالان عرصه فرهنگی است:
     
  
مرد

 
"پانته‌آ بهرام" در واکنش به معترضان "من مادر هستم" :

یک نفر ما را از خودمان نجات دهد!



پانته آبهرام بازیگر فیلم "من مادر هستم" در پی اعتراضات انصار حزب‌الله و برخی دیگر به محتوای این فیلم، واکنش نشان داد.

به گزارش نامه، پانته‌آ بهرام که این روزها فیلم "بی‌خود و بی‌جهت" و "من مادر هستم" او بر پرده سینماست نسبت به اعتراضات انصار حزب‌الله واکنش نشان داد و در یادداشتی این اعتراض را اعلام کرد:
یک‌ نفر ما را از خودمان نجات دهد. گویا در یک بعدازظهر جمعه میانه مرداد ماه حدود ساعت 3، یک سفینه فضایی جایی حوالی مرکز کویر مرکزی ایران فرود می‌آید و مقداری شبه آدم از آن پیاده می‌شوند.

قدم‌زنان طبق قراری از پیش تعیین شده، هر کدام راه شهری را در پیش می‌گیرند و در آنجا تکثیر می‌شوند و از آنچه شنیده‌ام، ما نوادگان ابتر و ناسورِ این جانوران فضایی هستیم لابد!

ایران سرزمین ما نیست! جان‌مان گره خورده این خاک نیست! حقی از منابع و هوای اینجا نداریم گویا! پدران و مادرمان از پشت و سلسله این وطن نیستند! جنگ‌ها و خون‌ها و شکست‌ها و برتری‌ها مال پیشینیان ما نیست! علم و دانش و هنر را گذشتگان ما به اقصا دور نفرستادند!

جا نمازِ ترمه مادربزرگ و بوی یاس، خاطره ما نیست اصلا! این پدران ما نبودند که با تعزیه و نقالی، موسیقی و نمایش و عشق را، همزمان حفظ کردند و با چنگ و دندان هنر را با این سرزمین متصل نگاه داشتند و صادر کردند! ما مردمیم، دشمن مردم شاید، از آنچه شنیده‌ام. چراکه دستگاه محترم لانترماژیک (مجیک) را واسطه حیل کرده‌ایم و بر شاخ، بن می‌بریم!

از قضا "من مادر هستم" محصول همین نگاه مخرب - فضایی است. در کره‌ای که ما از آن آمده‌ایم‌، خوبی در کنار بدی است که معنا پیدا می‌کند.

ما فکر می‌کنیم که خوب بودن یک وظیفه است و این شناعت و زشتی است که باید نمایش داده شود؛ تا تاثیر ناراحت کننده‌اش‌، جامعه را به تحرک علیه بدی وادارد. ما فکر می‌کنیم که در "من مادر هستم" همه در نظم دایره‌وار هستی،‌ به سزای اعمال بد خود می‌رسند. از این روست که آنکه می‌کشد و آنکه کشته می‌شود یکسان گناهکارند و وقتی تو با درد و انزجار و اندوه‌، سالن سینما را ترک می‌کنی، دوباره به همه کرده‌های خود می‌اندیشی، اما شاید ما این جا زندگی نمی‌کنیم... ما اینجا زندگی نمی‌کنیم؟! ما نگران فرهنگ در حال فروپاشی این قوم باستانی نیستیم! ما نیستیم مگر جاندارانی عجیب که از جایی بس دور آمده‌ایم به شر! یک نفر ما را از خودمان نجات دهد!
     
  
مرد

 
هنرمندان به مخالفت با حوزه هنری برخاستند



بازیگران فیلم‌های "برف روی کاج‌ها"، "بی‌خود و بی‌جهت"، "پذیرائی ساده"، "پل چوبی"، "من مادر هستم" و "من همسرش هستم" نسبت به تحریم فیلم‌هایش از سوی حوزه هنری بیانیه صادر کردند.

به گزارش نامه، در بیانیه فوق که توسط ویشکا آسایش، صابر ابر، فرهاد اصلانی، مهناز افشار، پانته‌آ بهرام، حسین پاکدل، آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، میترا حجار، بهرام رادان، حبیب رضائی، مصطفی زمانی، رضا عطاران، ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، نیکی کریمی، باران کوثری، مهران مدیری، حسن معجونی، احمد مهرانفر، شیرین یزدان‌بخش و لادن طباطبایی آمده است:

ما بازیگران این شش فیلم هستیم و هویت حرفه‌ای خود را جدا از فیلم‌هایی که بازی کرده‌ایم نمی‌دانیم. فیلم‌های ما پاره‌ای از وجود ماست و بی‌حرمتی شما به این فیلم‌ها بی‌حرمتی به ما و به جایگاه بازیگر در سینمای ایران است. ما بازیگران این شش فیلم در کنار آثارمان ایستاده‌ایم و آماده شنیدن هر نقد مثبت و منفی درباره این آثار هستیم، ولی تهمت‌های شما را بر نمی‌تابیم و دخالت شما را در روند نمایش این آثار حرکتی غیراخلاقی، غیرقانونی و خلاف عرف و ادب سینمای ایران می‌دانیم.

پس از انتشار این بیانیه، بازیگران دیگری نیز به حمایت از بازیگران فیلم‌های فوق برخاستند. هانیه توسلی، امیر جعفری و یکتا ناصر از جمله بازیگرانی هستند که اعتراض خود را نسبت به اقدام حوزه هنری اعلام کرده و از همکاران خود حمایت کردند.

حوزه هنری نمایش شش فیلم "برف روی کاج‌ها"، "بی‌خود و بی‌جهت"، "پذیرائی ساده"، "پل چوبی"، "من مادر هستم" و "من همسرش هستم" را در سینماهای وابسته به این ارگان ممنوع کرده است و این فیلم‌ها را "ضد ارزشی" و "غیراخلاقی" دانسته است.
     
  
مرد

 
مصاحبه جدید با ابوالفضل پورعرب پس از بهبودی



ابوالفضل پورعرب طي سال ها فعاليت در سينما به نقش هاي مختلف جان بخشيد و در ذهن ها ماندگار شد. او به علت بيماري بسيار ضعيف شده است اما «پورعرب» هم چنان براي ما «پورعرب» است؛ همان سوپراستار دهه 70 با کوله باري از تجربه. وقتي مشغول بازي در فيلم تلويزيوني «جاودانگي» در بجنورد بود با او تماس مي گيرم تا به ديدارش بروم اما چون لوکيشن ضبط فيلم داخل زندان بود، اجازه ورودم به آن جا داده نشد، بنابراين قرار اين ديدار را به پايان بازي اش موکول کردم. عصر روز پاياني بازي اش در باباامان بجنورد به همراه چند نفر از همکاران با او ديدار کرديم و زمينه اين گفت و گو هم برايم فراهم شد. آن قدر مهربان و صميمي بود که از هر بابي سخن گفتيم. گفت و گوي خراسان را با اين بازيگر با تجربه سينما و تلويزيون در ادامه مي خوانيد.
در شروع اين گفت و گو مي خواهم از حال و هواي «ابوالفضل پورعرب» دهه 70 که ستاره سينماي ايران بود بپرسم.
** حال عمومي ام بد نيست، اما هنوز ناخوش احوالم و اگر بازي در فيلم «جاودانگي» را پذيرفتم فقط به دليل دوستي ديرينه ام با «محسن توکلي» کارگردان فيلم است. اين نکته را هم بگويم که در مجموع فضاي کلي هنر و سينما خوشايند نيست. در ديداري که وزير ارشاد با صنوف مختلف داشت، مشکلات را مطرح کرديم. ضمن اين که معتقدم انحلال خانه سينما يکي از بهترين کارهايي است که وزارت ارشاد انجام داد.
يعني از انحلال خانه سينما رضايت داريد؟
** بله، به هر صورت فضاي خوبي نداشت. هر کس که مي خواست وارد سينما شود از کانال خيابان انتخاب مي شد نه خانه سينما! انجمن بازيگران آن ها را انتخاب نمي کردند، اکنون 5 سال است که عضو خانه سينماي سابق نيستم. در کل فضا و بازي در سينما سخت شده است.
چه طور شد در دهه 70 که ورود به عرصه بازيگري مشکل بود و به راحتي نمي شد ستاره شد به ستاره سينماي ايران تبديل شديد؟
** هيچ وقت فکر نمي کنم ستاره سينما شدم، چون سينما ستاره اي ندارد؛ در واقع سينما هيچ ارزشي ندارد که ستاره اي داشته باشد. جايي که به راحتي خيلي ها پول مي دهند و در آن بازي مي کنند يا آن شخصي که بدون گذراندن دوره بازيگري و تحصيل در اين رشته بازي مي کند. به بازيگراني که در اين رشته تحصيل کرده و تئاتر خوانده اند کار نمي دهند. بنابراين بازي در سينما عشق و انگيزه اي ندارد و خيلي خوشحالم که در آن کمتر حضور دارم.
پس خودتان چگونه وارد سينما شديد؟
** من در اين رشته تحصيل کردم و در تئاتر بازي مي کردم. روزي آقاي «بهروز افخمي» به تئاتر شهر آمد و من را براي بازي در فيلم «عروس» انتخاب کرد. البته آن مقطع تصور مي کرد من به هيچ عنوان سينما را نمي شناسم البته من براي بازي خودم سخن نمي گويم بلکه راجع به آدم هايي صحبت مي کنم که خيلي به گردن اين سينما حق دارند.
به طور مثال چه کساني؟
** آدم هايي که سوخته اند و ديگر در سينما نيستند. خيلي ها زحمت کشيده اند و ديگر نيستند. من، «اکبر عبدي» و «خسرو شکيبايي» و امثال اين دوستان سال ها نقش اصلي را در فيلم ها بازي کرديم. متأسفانه عده اي ديگر در سينما نيستند، داستان اين است که عده اي در اين رشته تحصيل کرده اند و اکنون دارند آواز مي خوانند! نمي دانم يعني چه. خيلي بد است که ما در اين شرايط هستيم.
در دهه 70 چهره اي محبوب و مشهور بوديد. داشتم به اين فکر مي کردم که شايد برخي اتفاق ها در زندگي يک هنرمند باعث مي شود که از مسير اصلي اش دور شود، چون در برنامه «هفت» گفتيد که درگذشت خواهرتان شوکي به شما وارد کرد و وقفه اي طولاني در فعاليت شما ايجاد کرد.
** من وقتي بازي در فيلم «قرمز» را نپذيرفتم به «فريدون جيراني» برخورد و 5 سال درباره ام مطلبي در هفته نامه خودش منتشر نکرد، اما کناره گيري ام ربطي به حاشيه ندارد. من مبتلا به سرطان ريه شدم. سال ها پيش که در فيلم «بهشت پنهان» در پاريس بازي مي کردم ضربه اي به من خورد که 2 روز در بيمارستان بستري بودم و بعد از پايان فيلم به تهران آمدم و بيماري ام را پيگيري نکردم تا اين که در مجموعه «وضعيت سفيد» حالم بد شد و 11 روز در کما بودم و جراحي داشتم. اين نکته را هم بگويم که سوپراستار نبودم که کناره گيري کنم.
قبول داريد که عده اي به عشق «ابوالفضل پورعرب» به سينما مي رفتند و عکس شما روي جلد مجله ها و بيلبورد بر فروش گيشه تأثير داشت؟
** من خودم را باور نداشتم، چون هيچ زمان خودم را درگير اين مسائل در زندگي ام نکردم و نخواستم مغرور شوم. وقتي انساني تغيير مي کند، علامت خطري است و بايد خيلي از لحاظ آسيب هاي اجتماعي مراقب خود باشد. در هر حرفه اي اين مشکلات وجود دارد، مهم اين است که وقتي انسان کار مي کند، رفتاري معقولانه و انساني داشته باشد. من درگير شهرت نبودم. چندين مرتبه در جشنواره فيلم فجر نامزد دريافت سيمرغ شدم، اما به من جايزه ندادند! و بعد از 7 سال که نامزد بازيگري در جشنواره شدم به من جايزه دادند. معتقدم هنرمندان بايد مراقب شخصيت خود باشند تا آسيب نبينند و اين سينما چيزي ندارد که انسان بخواهد در آن کار کند.
چرا اکنون هر پيشنهادي که براي بازي به شما مي شود مي پذيريد؟
** رابطه دوستانه اي با «محسن توکلي» کارگردان فيلم «جاودانگي» داشتم و باعث شد در آن بازي کنم. کارگردان گفت مي خواهم امضاي تو پاي فيلمم باشد هم چنين توليد يک فيلم سينمايي 2 ماه طول مي کشد و من به دليل بيماري و ناتواني ام نمي توانم کار کنم. البته کيفيت فيلم هاي سينمايي هم پايين آمده است، ما به واقع داريم به بيراهه مي رويم.
با بازي در فيلم «عروس» بهروز افخمي به شهرت رسيديد و در جشنواره فيلم فجر از بازي تان تجليل شد. نظرتان درباره آن چيست؟
** فيلم نامه اي نوشته مي شود و ما بازي مي کنيم، وقتي فيلمي اکران مي شود برخورد مردم برايم اهميت دارد و با همه مسائل موجود چه خوب و چه بد براي نقش زحمت مي کشم و نمي توانم بگويم که براي ارائه نقش انرژي نمي گذارم. همان گونه که اشاره کردم در تئاتر شهر مشغول بازي در نمايش «حاکم يک شبه» بودم که هم بازي هايم «مصطفي کاري»، «مجيد مظفري» و «جهانگير الماسي» بودند که به انتخاب «بهروز افخمي»، داماد فيلم «عروس» شدم.
بازي قابل تحسين تان در فيلم «مردي شبيه باران» سيمرغ بهترين بازيگر جشنواره فيلم فجر را برايتان به ارمغان آورد و اين تنها سيمرغي بود که گرفتيد. هنگام دريافت اين جايزه چه احساسي داشتيد؟
** هنوز هم سيمرغم را دارم. وقتي بعد از 7 سال در جشنواره فيلم فجر به من جايزه دادند و پرسيدند چه احساسي داري گفتم خيلي وزنش سنگين بود! جوايز بسياري گرفته ام. جايزه تأثيري در روند کاري ام نداشت. وقتي که کار مي کنم نمي توانم کم بگذارم، مردم برايم اهميت دارند.
دستمزدي که از بازيگري مي گيريد راضي کننده است؟
** اکنون 3 برابر آن دوران دستمزد دريافت مي کنم. شعرهايم هم قرار است به زودي چاپ شود.
نسل جديد سوپراستارهاي سينماي ايران را چگونه مي بينيد؟ آيا توان جذب تماشاچي به سينما را دارند و فروش گيشه را تضمين مي کنند؟
** هر دوره اي جوان خودش را دارد. اکنون به طور مثال «محمد رضا گلزار» مطرح شده است و خيلي خوب هم بازي مي کند و عده اي علاقه مند دارد. مسلما عده اي به خاطر عکس روي جلد او به سينما مي روند. آن موقع که جوان بودم تصور نمي کردم که مردم به خاطر من به سينما مي روند اما اکنون که 50 ساله شده ام با زمينه فکري و مطالعاتي بيشتري کار مي کنم.
اگر سخني در پايان باقي مانده است بفرماييد.
** من فيلم نامه «طلاق» را نوشته ام که برگرداننده فيلم «عروس» است و اگر «بهروز افخمي» نسازد خودم فيلم را خواهم ساخت. با «نيکي کريمي» هم درباره اين فيلم مذاکراتي کرده ام. هم چنين صحبت هايي با «ضياء هاشمي» کرده ام و «نيکي کريمي» پيشنهاد داد که به طور مشترک سرمايه گذار فيلم باشيم .صدا و سيماي خراسان شمالي هم پيشنهاد ساخت فيلم و مستندي درباره اين استان داده است که اميدوارم بتوانم با آن ها همکاري کنم.

     
  
مرد

 
گفتگویی با باران کوثری درباره وضعیت ممنوع الکاری‌ اش



گفتگویی با باران کوثری درباره وضعیت ممنوع الکاری‌ اش

به گزارش کافه سینما متن زیر بخش هایی از گزارش روزنامه مغرب در این مورد است که در ادامه می خوانید:

با توجه اتفاقاتی که در رزوهای پیشین مبنی بر ممنوعیت های پیوسته باران کوثری منتشر می شود.این خبر نیازمند تایید یا تکذیبی بود که در گام نخست با تماسی با وی این خبر تایید شد. باران کوثری اگر چه این خبر را تایید کرد اما در ارتباط با دلایل چنین اتفاقی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت:” از اصل ماجرا خبر ندارم. من نیز همان اندازه که شما در جریان هستید از ماجرا آگاهم.”

وی در مورد احتمالاتی که برای این ممنوعیت وجود دارد بیان کرد:”هیچ اتفاق ویژه ای رخ نداده است جز این که این چند ماه اخیر به گونه های مختلف به من توهین شده و به جای این که من نسبت به این توهین ها و قضایا شاکی باشم . به عنواین مختلف از کارم جلو گیری می شود . همون طور که مطلع هستید چند ی پیش برای حضور من در تاتر ممنوعیت ایجاد کرده و به این شکل کسانی را متضرر کرد و حالا قضیه به سینما کشیده شده.” وی در مورد مرجع تصمیم گیرنده برای عدم حضور وی در این فیلم که در خبر وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام شده بود.گفت: “هیچ نامه رسمی از هیچ مرجع قانونی وجود ندارد کسی نمی داند این تصمیم از کدام سمت گرفته شده و ابلاغ شده است . فقط با عوامل فیلم خسته نباشید تماس گرفته و چنیین حرفی زده اند. کارگردانان نیز با احترام کامل این مسئله را با من در میان گذاشتند و اجازه خواستند همراه با پیشنهادی که همراه این تصمیم بود یک فرد دیگر را برای نقش من جایگزین کنند. من نیز قبول کردم زیرا که ماهیت انجام یک کار خیلی مهم تر از حضور من یا هر بازیگر دیگری است مهم این است که فیلم به پایان برسد. چه با حضور من چه بدون من”

وی در ادامه با تاکید بر این مسئله که هنوز هیچ اصلاعی از مرجی که چنین تصمیمی را گرفته است ندارم می افزاید:

بارها خواستم تا نامه ای مبنی بر ممنوعیت کاری خود ببینم همان زمان که در مورد تاتر چنین تصمیمی گرفته شد. نامه یا اعلام رسمی وجود نداشت.کسی با خود من تماس نگرفته بود که از ممنوعیت بگوید حتی در قضیه نمایش خشک سالی و دروغ محمد یعقوبی که اتفاق افتاد به سراغ حراست مرکز هنر های نمایشی رفتم . از انها خواستم که بنا به آن ممنوع کار بودم را نشانم دهند. اما در پاسخ گفتند اجازه چنین کاری را ندارند.وی در ادامه درمورد تصمیمی که به صورت رسمی اعلام نشده چه تصمیمی دارد می گوید:” چون هنوز نمی دانم با چه مرجعی رو به رو هستم و حتی نمی دانم این تصمیم به واقع متعلق به وزرات ارشاد است یا از سمت جای دیگر گرفته شده است .نمی دانم باید از کجا به دنبال یافتن پاسخ و دلیل باشم.و از انجا که خیال میکنم در کشور قانون مداری زندگی میکنم در حال حاضر مشغول تماس باکسانی هستم که شاید بتوانند اصل قضیه را برایم روش کنند و اگر بتوانم به مرجع اصلی برسم انگاه حتما از انها برای سوالاتم پاسخ خواهم خواست آن زمان است که نسبت به ممنوعیتی که برای من قائل شده اند از مراجع مرتبط و غیر مرتبط دلیل خواهم خواست. اما حالا ترجیح میدهم به جای انتظار پشت در هایی که بسته اند منتظر بمانم.”

باران کوثری در مورد ممنوعیت های مداوم خود و واحتمال مشکلاتی که در اینده گریبان گیر کارهایش خواهد شد تصریح کرد:”دلیلی نمی بینم بر اساس تصمیم بدون مرجع رسمی خود را ممنوع الکار بدانم . من به کارم ادامه خواهم داد”

وی در مورد پیشنهاد های دیگرخود می گوید:” در حال حاضر علاوه برچند نمایش نامه ای که در دست دارم.دو پیشنهاد سینمایی نیز که قرار است برای جشنواره فیلم فجر اماده شود وجود دارد و من باید انتخاب کنم. بدون شک با انتخاب یکی از انها یا به تمرین تاتر خواهم رفت یا بر سر صحنه فیلم برداری بر می گردم”

وی در پاسخ به این که ایا کارگردانان این پیشنهاد ها از موضوع ممنوع الکاری شما با خبر هستند بیان کرد:” بله همه خبر دارند.استعالم در مورد این قضیه به عهده انان است.”

باران کوثری در خاتمه تاییذ می کند .”هم اکنون به انتظار یافتن مرجعی هستم که امیدوارم از طریق رایزنی هایی که انجام داده ام پیدا کم.

اما اگر این تماسها به نتیجه ای نرسید مجبور خواهم بود از طریق مطبوعات به دنبال یافتن اصل ماجرا و پاسخ سوالاتم باشم.
     
  
مرد

 
اعتراض سینمایی به جایزه فتح الله زاده: حق لیلا حاتمی را بدهید, لطفأ!

هم اکنون حدود ده، بیست میلیون ایرانی از جایزهٔ پولکی حاج فتح الله باخبر شدند. چند نفر ایرانی از نشان اهدا شده به لیلا حاتمی از طریق رسانه‌ی ملی چیزی می‌دانند؟



سایت گل- داستان از آنجا آغاز می‌شود که علی فتح الله‌زاده (مدیر عامل باشگاه استقلال) در مصاحبه‌هایی با آب و تاب اعلام می‌کند نشان شوالیه از فلان مرکز را به دلیل خلاقیت در مدیریت دریافت کرده، که اگر خودش مصاحبه و اعلام نمی‌کرد کسی متوجه آن نمی‌شد چون در هیچ خبرگزاری و سایتی در خارج از ایران این خبر را اعلام نکرده بود.
همین مصاحبه باعث شد برنامه نود به این موضوع بپردازد و از او سوالاتی را درباره این نشان بکند. با اینکه مشخص بود و هست این نشان هیچ ارتباطی با نشان معروف و معتبر "شوالیه" در فرانسه (که هنرمندان بزرگی در جهان از جمله شهرام ناظری از ایران، آن را دریافت کرده‌اند) ندارد (به قول فردوسی‌پور این کجا و آن کجا)؛ ولی فتح الله‌زاده از خودش و نشانی که صاحب فلان شرکت به او اهدا کرده تمام قد دفاع کرد. از عجایب‌اش این بود که حاج فتح الله روی آنتن گفت برای دریافت این نشان پنج هزار یورو (نزدیک به بیست میلیون تومان) پول داده!

اصلا برای من و شما اهمیتی ندارد حاجی چه نشانی گرفته و چقدر پول داده. این‌ها را گفتم که به اینجا برسم: یک لحظه این هدیه را مقایسه کنید با جوایز افتخاری و نشان‌هایی که در جهان به اهالی سینمای ایران اهدا می‌شود.

برای مثال خانم لیلا حاتمی را یادآوری می‌کنم که یکی از جوایز و نشان‌هایش؛ «نشان هنر و ادب» یا‌‌ همان درجه شوالیه است که از طرف وزیر فرهنگ و ارتباطات کشور فرانسه به صورت رایگان "به خاطر مشارکت در تلالو هنر و ادب در فرانسه و جهان" دریافت کرد. پس از این قیاس مع الفارق حالا چند سوال در ذهن شکل می‌گیرد:

- هم اکنون حدود ده، بیست میلیون ایرانی از جایزهٔ پولکی حاج فتح الله باخبر شدند. چند نفر ایرانی از نشان اهدا شده به لیلا حاتمی از طریق رسانه‌ی ملی چیزی می‌دانند؟

- آیا خانم لیلا حاتمی می‌تواند به مدت ۴۰ دقیقه در پربیننده‌ترین برنامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از نشان اهدا شده به خود بگوید و درباره آن توضیح دهد و خبررسانی کند و باعث غرور، و نه سرافکندگی شود؟ (حتی ۵ دقیقه در شبکه بازار!)

- چرا این نشان پولکی، چشم داشتن به غرب و به اسارت در آوردن ورزشی‌ها در یوغ تجملات و بی‌بند و باری‌های غربی محسوب نمی‌شود؟ اما در مورد بسیاری از جوایز افتخاری سینمای ایران این اتفاق می‌افتد؟
     
  ویرایش شده توسط: christopher   
مرد

 
شکایت وزارت ارشاد از انصار حزب الله


سخنگوی سازمان امور سینمایی (وزارت ارشاد) ˈسعید رجبی فروتنˈ روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: دادخواست شکایت از انصار حزب الله از سوی سازمان امور سینمایی تسلیم مراجع قضایی شده است.

وی یادآور شد: این اقدام در روزهای اخیر انجام شده و به هر حال روند رسیدگی به چنین پرونده هایی زمان خاص خود را دارد.

سخنگوی سازمان امور سینمایی همچنین به شکایت انصار حزب الله از سازمان امور سینمایی اشاره کرد و توضیح داد: شکایت انصار حزب الله به دو ماه پیش بازمی گردد و این شکایت مرتبط با اکران شش اثر سینمایی است.

رجبی فروتن درباره حمایت سازمان امور سینمایی از فیلمسازان تاکید کرد: سازمان امور سینمایی در جهت صیانت از پروانه ساخت و نمایش فیلم ها از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.

وی ادامه داد: بحث اخیر سازمان امور سینمایی درباره فیلم ها نیست بلکه سازمان امور سینمایی تاکید دارد که پروانه ساخت و نمایش فیلم های سینمایی بر اساس روندی قانونی طی شده است؛ جمعی از نخبگان کشور پس از بازبینی فیلمنامه ها و فیلم های سینمایی صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم های سینمایی را تایید کرده اند.

سخنگوی سازمان امور سینمایی گفت: به هر حال حکم و فصل الخطابی بنام قانون وجود دارد و حرف اول و آخر را مرجع قانونی می زند.

رجبی فروتن با یادآوری آنکه محل اعتراض به اکران یک فیلم در کف خیابان نیست، گفت وگو و نقد را تنها راه حل اختلافات دانست.
     
  
مرد

 
شکایت سحر زکریا از قهوه تلخ

زکریا در مورد رضایتش از حضور در مجموعه «قهوه تلخ» تاکید کرد: از نقشم راضی بودم اما سریال پایان خوشی نداشت و یک سری اتفاقات بد مالی برای عوامل فیلم به وجود آمد و من در حدود ۴ ماه دستمزد طلبکار هستم که از طریق قانونی برای دریافت این مقدار از دستمزدم اقدام کرده ام.

سحر زکریا بازیگر سینما و تلویزیون درباره وضعیت کاریش در گفتگو با هنرآنلاین، عنوان کرد: بعد از بهبودی شکستگی پایم مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی «میلیارد» به کارگردانی علیرضا امینی هستم.
زکریا در مورد ویژگی های شخصیتی کاراکتر «میلیارد» تاکید کرد: در این مجموعه نقش آذر را بازی می کنم که شخصیت خاکستری دارد و در طول داستان متوجه می شویم آذر بر اثر مشکلات خانوادگی چنین ویژگی هایی را پیدا کرده است.

بازیگر «تله» با اشاره به خاستگاه طبقاتی آذر گفت: پدر و مادر آذر که محمد رضا شریفی نیا و عاطفه رضوی نقش های آنها را بازی می کنند آدمهای متمول و صاحب ثروتی هستند و آذر هم در شرکت پدرش مشغول کار است و جزو طبقه مرفه جامعه است.

این بازیگر در مورد مدت زمان تصویر برداری مجموعه تاکید کرد: فیلمبرداری طبق زمان بندی اعلام شده تا اسفند ماه ادامه دارد.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
باران کوثری: ببخشید که امسال مثل زهرمار تلخم



«باران کوثری» که این روزها فیلم «من مادر هستم» از او در حال اکران است و البته به واسطه درگیری لفظی با بازیگر فیلم امنیتی قلاده های طلا، ممنوع التصویر شده، در یادداشتی به «اعتماد» از شب یلدا می‌گوید:

حتما حکایت آن جوجه گنجشک را شنیده‌اید که فکر می‌کرد با پاهایش آسمان را نگه داشته. من آن جوجه گنجشک بودم. از شب و خواب می‌ترسیدم و فکر می کردم اگر چشمانم را ببندم آسمان می‌افتد و جهان به هم می‌ریزد.

بیدار می‌نشستم منتظر صبح که همه بیدار شوند و با هم دنیا را نجات دهیم! بچه بودم و پر از توهماتی که از مغزم بزرگ‌تر بودند و از سر کوچکم بیرون می‌زدند.

اما شب‌های یلدا فرق می کرد. همه بی‌اصرار من بیدار می‌نشستند تا صبح. ترسی نبود از تنهایی و تاریکی و شب پر بود از شور و بیداری و حرف و انار. چه سرخوش بودم من شب‌های یلدا! یادش به خیر !


اما این روزها، شب‌ها بهترند. شب‌ها که همه‌ چیز آرام و ساکن و ساکت است. شب‌ها که کسی حرفی نمی‌زند، چیزی نمی‌نویسد، فیلمی نمی‌سازد، قلم نمی‌زند، تئاتر بر صحنه نمی‌برد، آواز نمی‌خواند. شب‌ها که خاموش و آرامند و ما همه خوابیم و فراموشکار، نه حرکتی، هیچی...

مرا ببخشید که امسال مثل زهرمار تلخم. حالم خوش نیست. و از انار و هندوانه و سرخوشی خبری نیست. تنها دلخوشی‌ام این است که امشب طولانی‌تر است و بیشتر می‌خوابم. این روزها شب‌ها بهترند، شب‌های طولانی‌تر بهتر ... این روزها من فقط خوابم می‌آید. به اندازه همه آن شب‌های بیداری خوابم می‌آید. مرا از شب‌نشینی معاف کنید، امسال من می خوابم. شب یلدایتان بخیر!

     
  ویرایش شده توسط: christopher   
صفحه  صفحه 19 از 58:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  57  58  پسین » 
تالار تخصصی سینما و موسیقی

Iranian Cinema News | اخبار سینمای ایران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA