انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 1 از 27:  1  2  3  4  5  ...  24  25  26  27  پسین »

تاریخ و تمدن کشورها


مرد

 
درود.
درخواست تاپیکی بانام تاریخ و تمدن کشورها درتالار فرهنگ.
این تاپیک تکراری نیس،چون بسیاری ازکشورها ی کوچک هستند که تاریخچه وسیعی ندارن یا اطلاعات زیادی ازشون و نمیتونن مثه بعضی ازکشورها یه تاپیک جدا داشته باشن.مرسی.
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
**کشور مکزیک**
پرچم مکزیک

مکزیک از شمال با ایالات متحده امریکا و از جنوب شرقی با گواتمالا وبلیز هم‌مرز است. همچنین اقیانوس آرام، در غرب و جنوب، خلیج مکزیک در شرق و دریای کارائیب در جنوب شرقآن را دربرگرفته‌اند. این کشور با حدود۲ میلیون کیلومتر مربع وسعت، ۱۴اُمین کشور وسیع دنیا و با حدود ۱۰۹ میلیون نفر جمعیت، ۱۱اُمین کشور پرجمعیت دنیاست.پایتخت مکزیک مکزیکوسیتی، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا است.
مکزیک كشوری كوهستانی و مرتفع است. و تنها قسمتی از آن كه مسطحمی باشد، در شبه جزیره «یوكاتان» واقع شده است . از آنجا كه ارتفاع این كشور از 500 متر بیشتر است. لذا درجهحرارت نسبت به عرض جغرافیایی و ارتفاع زمین، متغیر است. شمال این كشور خشك و غیر قابل كشت بوده، در حالی كه جنوب، مرطوب و گرم است. اغلب جمعیت مكزیك، شهرنشین می باشند. درآمد ارزی دولت از راه صدور نفت خام – ماشین آلات صنعتی- قهوه ومیگوو نیز جلب توریستها، حاصل می شود. ذخایر مهم معدنی آن عبارتند از: طلا – نقره – اورانیوم – زغال سنگ – نفت و گاز طبیعی. این كشور ازلحاظ تولید ذرت و لوبیا، خودكفا محسوب می گردد.
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 

تاریخ مکزیک
مكزیك تاریخی كهن دارد كه اولین نشانههای آن به حدود 000، 5 سال پیش از میلاد باز می گردد. مهمترین تمدنهایی كه قرون متمادی در مكزیك وجود داشتند عبارتند از: مایا، آزتك، تولتك، و ناهواتل كه آثار مهمی از آنها تاكنون باقی مانده است.مردم بومی مكزیك، سرخپوستانی بودند كه در طول تاریخ خود امپراطوری مهمی را تشكیل دادند كه آخرین آن امپراطوری آزتك بود. اولین اروپائیان در قرن شانزدهم به مكزیك فعلی رسیدند و امپراطوری خود رادر زمانی نسبتاٌ كوتاه تأسیس نموده و تحكیم بخشیدند.
اولین آثاری كه از انسان در مسوآمریكا (مكزیك كنونی) به دست آمده متعلق به ۴۰ هزار سال پیش است. در حدود ۹هزار سال پیش سرخپوستان عهد باستان به كاشت ذرت روی آوردند. از این اتفاق به عنوان یك انقلاب فرهنگی یاد شده است.
در واقع تحول كشاورزی در مكزیك را كه با كاشت ذرت آغاز شد، بسیاری از باستان‌شناسان سرمنشا تشكیل تمدن‌های پیشرفته‌تر دانسته‌اند.این تمدن‌ها در شهرها با استفاده ازخط ساخت بناهای تاریخی، تحقیقات نجومی، ریاضیات و اتكا به نظامی‌گری ایجاد می‌شدند.
به مدت قریب به سه هزار سال اریدوامریكا و مسوامریكا (از نخستین مناطق ایجاد تمدن بشری در مكزیك) محل استقرار تمدن‌های پیشرفته موسوم به امریندیان (آمریكایی - سرخپوستی) بودند.
اما در سال ۱۵۱۹ تمدن‌های بومی مكزیك از سوی اسپانیایی‌ها مورد حمله قرار گرفتند. اسپانیایی‌ها با توسل به سلاح‌های آتشین توانستند تمدن‌های ازتك، مایا و اولمكرا در مكزیك شكست دهند و این كشور را به تصرف خود درآورند.
در سال ۱۵۲۱ نیز اسپانیایی‌ها با كمك تلاكسكالتك‌ها، كه از اصلی‌ترین دشمنان آزتك‌ها محسوب می‌شدند، تنوچیتیتلان پایتخت ازتك‌ها را به تصرف خود درآوردند. تصرف پایتخت ازتك منجر به تحت‌الحمایگی مكزیك در سال ۱۵۳۵ شد، از این پس مكزیك تحت‌الحمایه یا به تعبیری دیگر مستعمره اسپانیا شد....
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 

جغرافیای مکزیک
مكزیك با 547، 972، 1 كیلومتر مربع وسعت (چهاردهمین كشور جهان) در نیمكره شمالی،‌نیمكره غربی،‌در امریكای مركزی و در كنار اقیانوس كبیر، دریای كارائیب و خلیج مكزیك، و در همسایگی كشورهای ایالات متحده امریكا در شمال و گواتمالا و بلیز در جنوب شرقی واقع شده است.مكزیك كشوری نیمه كوهستانی و فلاتی بودهو مهمترین ارتفاعات آن عبارتند از كوههای مادرهء غربی، مادرهء شرقی ، مادره جنوبی و همچنین فلات مكزیك. جلگه های آن عمدتاٌ در كناره ها واقع شده اند. بیابانها نیز قسمتهایی از مكزیك را شامل میشوند. از مهمترین رودهای آن میتوان از:
ریوگرانده، لرما، اوسوماسینتا، گریخالوا، پانوكو، بالزاس و سانتیاگو نامبرد. آب و هوای آن در نواحی مرتفع معتدل كوهستانی و در سایر نواحی گرمو مرطوب و یا خشك است. بلندترین نقطه آن قله سیتلال تپتل (اوریسابا ) با 700، 5 متر ارتفاع میباشد. رود ریوگرانده (034، 3 كیلومتر) نی طویلترین رود آن است**
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
**تاریخچه کشور آرژانتین**
رژانتین کشوری است در آمریکای جنوبی. پایتخت آن بوئنوس آیرس است.
آرژانتین از لحاظ وسعت دومین کشور آمریکای جنوبی و در فهرست وسعت کشورها هشتم در جهان است. آرژانتین وسعتی به مساحت ۲۷۹۱۸۱۰ میلیون کیلومتر مربع از این قاره را اشغال کرده که بین آند (رشته کوه) در غرب و اقیانوس اطلس جنوبی در شرق و جنوبواقع شده‌است. این کشور از شمال با پاراگوئه و بولیوی، از شمال شرق با برزیل و اروگوئه، و از جنوبو غرب با شیلی مرز مشترک دارد. این کشور مدعی مالکیت محدوده‌های جزایرفالکلند (به اسپانیایی: جزایر مالویناس)و جزایر جورجیای جنوبی و ساندویچ جنوبی می‌باشد. تحت عنوان جنوبگان آرژانتین، این کشور مدعی حاکمیت ۹۶۹۴۶۴ کیلو متر مربع (۳۷۴۳۱۲مایل مربع) از قاره جنوبگان (قطب جنوب) است، که ادعاهای دیگری نیز درباره آنها از سوی شیلی و بریتانیای کبیر مطرح شده‌است.
این کشور بطور رسمی جمهوری آرژانتین نامیده می‌شود (به اسپانیایی: República Argentina). برای برخی موارد قانونی Nación Argentina (کشور آرژانتین) نیز بکارمی‌رود.
اسپانیایی‌های مهاجم در سال ۱۵۱۶ میلادی وارد آرژانتین شدند. آنان که در جست و جوی گنج بودند، این سرزمینرا آرژانتین نامیدند که از واژه argentum به معنای نقره یافته شده در برخی از نقاط آن گرفته شده‌است.
تاریخ
کشف و استعمار آرژانتین در اوایل سده شانزدهم از سوی اسپانیاییها آغاز شد. مهم‌ترین کاشفان اروپایی آرژانتین عبارت‌اند از: آمریگو وسپوچی (۱۵۰۲.م)_ خواندیاز دوسولی (۱۵۱۶.م)_ فردیناند ماژلان(۱۵۲۰.م).
در سال ۱۷۷۶.م سرزمین ریودولاپلاتا شامل آرژانتین_بولیوی_پاراگوئه و اوروگوئه به مرکزیت بوئنوس آیرس تحت ریاست نایب اللسلطنه اسپانیا تشکیل یافت تا اینکه در سال ۱۸۱۶.م بوئنوس آیرس و سرزمینهای مجاور آن بنام ایالات متحدهلاپلاتا، پس از ۳۰۰ سال، استقلال یافت.....
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
جغرافیا
مرز آرژانتین تقریبا از شمال تا جنوب۳۷۰۰ کیلومتر، و از شرق تا غرب ۱۴۰۰ کیلومتر می‌باشد. این کشور را می‌توان تقریبا به چهار قسمت تقسیم نمود: دشتهای حاصلحیز پامپا در مرکز کشور، قسمت کشاورزی در فلات، جلگه غنیاز نفت پاتاگونیا در نیمه جنوبی پایین ایالت تییرا دل فیوگو؛ فلاتهای نیمه گرمسیری گرانچاکو در شمال، و رشته کوه‌های پرپیچ و خم آند در امتداد مرز غربی با شیلی.
بلندترین نقطه از سطح دریا در آرژانتین در ایالت مندوزا قرار دارد. کوه آکنکاگوا، در ارتفاع ۶۹۶ متر از سطح دریا، مرتفع ترین کوه کشورهای آمریکایی، در نیمکره جنوبی می‌باشد، و پست ترین نقطه در لاگونا دلکاربیون در ایالت سانتاکروز باارتفاع ۱۰۵- متر (۳۴۴- فوت) زیر سطح دریا است. این نقطه همچنین پست ترین نقطه بر روی قاره آمریکای جنوبی می‌باشد. مرکز جغرافیایی کشور در بخش مرکزی جنوب لاپالما واقع شده‌است.
این کشور نسبت به بخشی از جنوبگان ادعای ارضی دارد، جایی که برای مدت بیش از یک قرن پایگاه اورکاداس از آغاز سال ۱۹۰۴، تحت حضور اشغالگرانه و پیوسته دیگر کشورها قرار گرفته‌است. فرهنگ آرژانتین
-------
آرژانتین دارای تاریخ غنی در ادبیات مشهور جهان است، از جمله یکی از نویسندگان بسیار نقاد آن در قرن بیستم، خورخه لوئیس بورخس می‌باشد.
با یک قانون اساسی و یک طرح تعریف شده ساختن کشور، این کشور در ادبیات آمریکای لاتین از زمانی که در دهه ۱۸۵۰ هویت کاملاً واحد خود بازیافت، به عنوان رهبر (پیشرو) بوده‌است. مبارزه بین تمرکز گرایان(که خواستار یک فدراسیون ضعیف از ایالات مبتنی بر اصول محافظه کاری روستایی بود) و فدرالیستهای ماقبل لیبرالیسم و طرفداران حکومت قوی فدرال که مهاجرت اروپاییان را تشویق می‌نمودند، یک لحن و نواخت (خاص) برای ادبیات آن زمان آرژانتین پدید آورد.
خوزه هرناندز نویسنده داستان حماسی گواچو مارتین فییرو
جدائی اعتقادی بین حماسه گواچو «مارتین فییرو» اثر خوزه هرناندز، و «فاکندو»، [۱] اثر دومینگو فاوستینو سارمینتو، یک نمونه بزرگ از آن است. هرناندز از یک سبک زندگی روستایی مربوط به آرژانتین قدیم بوده و به شدت با مهاجرت اروپایی‌ها مخالف می‌باشد....
سارمینتو، یک نمونه بزرگ از آن است. هرناندز از یک سبک زندگی روستایی مربوط به آرژانتین قدیم بوده و به شدت با مهاجرت اروپایی‌ها مخالف می‌باشد. سارمینتو نوشته‌است که مهاجرت تنها راه برای نجات دادن آرژانتین از قرار گرفتن تحت حکومت تعداد اندکی از خانواده‌های دیکته کنی «رهبر»ها بوده، ضمن بیان این مطلب که یک چنین مهاجرانی آرژانتین را نوین‌تر نموده و با اندیشه اروپایغربی روشن می‌ساخته‌اند، و نتیجه آن یک جامعه بالنده‌تر بوده‌است.
ادبیات آرژانتین در آن دوره به شدت ناسیونالیستی بود. ادبیات این کشور دنباله رو نهضت ادبیات مدرنیست شد که در اواخر قرن ۱۹ ام در فرانسه پدید آمده بود و این دوره درادبیات آرژانتین انقلابی ایجاد کرد که ریکاردو گوئیرالز از پیشگامان مهم ادبیات مدرن آرژانتین محسوب می‌شود. خورخه لوئیز بورگز مشهورترین نویسنده آرژانتینی است. بورگز شیوه‌های جدیدی از نگاه به جهان نوین در بحثهای استعاری و فلسفی خود پایه گذاری نمود، و تاثیر وی از طریق نویسندگان به سراسر جهان گسترش یافت. بورگز به خاطر آثارش در قالب داستان‌های کوتاهی همچون «قصه‌ها» و «الف» بیشتر مشور گردید.
آرژانتین نویسندگان، شعرا، و روشنفکران بیشتری را در صحنه بین‌المللی عرضه نموده‌است: خوآنباتیستا آلبردی، روبرتو آرلت، آدولفو بایو کزارس، یوجینیو کامباسرس، خولیو کوتازار، استبان اچوریا، لئوپولدو لوگونز، ادواردو مالیا، حزقیل ماتینز استرادا| حزقیل ماتینز استرادا، توماس الوی مارتینز، ویکتوریا اوکامپو، مانوئی پوئیگ، ارنستو ساباتو، اسوالدو سوریانو، آلفونسینا استورنی، و ماریا النا والش. تنها یکی از آنها یعنی کوئینو (متولد «ژاکوئین سالوادور لاوادو») خوانندگان سراسر جهان را به خود مشغول ساخته‌است،در حالی که با مافالدای متنفر از سوپ و دسته‌ای از کارتونهای مضحک خود، وارد وقایع دوران نوین می‌شود...
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
غذا و نوشیدنی
سبک غذای آرژانتین تحت تاثیر سبکغذای اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، و دیگر کشورهای اروپایی قرار گرفته و نیز بسیاری از غذاهای این کشورها همچون کیک، کالباس، و دسرهایی که در رژیم غذایی آن کشورها معمول است. آرژانتین دارای گونه گسترده‌ای از غذاهای فیبردار است که از جمله عباتنداز: «پیراشکی گوشت»، نوعی خوراککماج؛ «لوکرو»، ترکیبی از ذرت، لوبیا، گوشت، کالباس، پیاز، و کدوقلیانی، و «چوریزو»، کالباس ادویه دار با پایه گوشت.
آسادو
کباب آرژانتینی، «آسادو»، یکی از معروفترین غذاها در آرژانتین است و شامل انواع مختلف گوشت است، در میان آنها «چوریزو»، نان قندی، سیرابی خوک، و کالباس سرخ (خونی) هستند. ساندویچهای کوچک، ساندویچز دمیگا، نیز از غذاهای رایج می‌باشند. آرژانتین به عنوان یک تولید کننده مهم شراب آرژانتین| شراب، مصرف سالانه رایجترین نوع شراب (مالبک نمونه‌ای از از شرابهای عرضه شده از سوی آرژانتین به دنیا است). همچنین، یک رسم رایج در میان آرژانتینیها نوشیدن چای راج| برگ راج است. دلسه (دلچه) یک نوع کارامل شیرین متداول در این کشور می‌باشد. مذهب
آرژانتینی‌ها عمدتاً مذهبی هستند. بر طبق برآوردهای مختلف حدود ٪۸۰ از مردم آرژانتین خود را پیرو کلیسای کاتولیک رمی| کاتولیک رمی معرفی نموده‌اند، اما عملاً بیشتر آنها چنین نیستند؛ و کلیسا مقدار گرایش به آن را٪۷۰ برآورد نموده‌است.[۴][۵] مذهب کاتولیک از سوی دولت مورد حمایت قرار گرفته و در قانون اساسی آرژانتین| قانون اساسی بر آن تصریحشده‌است. کلیساهای پروتستان‌ها نیز از دهه ۱۹۸۰ جای پایی برای خود در این کشور باز کرده‌اند، و هم اکنون تعداد پیروان آن بیش از ۵/۳میلیون نفر، یعنی حدود ٪۱۰ از کل جمعیت می‌باشد. اعضای کلیسای عیسی مسیح قدیسان مورمونی (مورمونها) تعدادشان بالغ بر ۳۳۰۳۰۰ نفر بوده که میزان تمرکز جمعیتی آنها از لحاظ جهانی در این کشور در رتبه هفتم قرار دارد.[۶] پروتستان‌های سنتی نیز در این کشورفراوان هستند....
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
این کشور همچنین موطن یکی از بزرگ‌ترین مسجدها در آمریکای لاتیناست که در خدمت جامعه مسلمان بوده، که جمعیت آن بالغ بر ۶۰۰۰۰۰-۵۰۰۰۰۰ نفر (٪۹۳ سنی) تخمین زده می‌شود.
تقریباً ٪۷ آرژانتینی‌ها را می‌توانبدون مذهب یا سکولار فرض نمود. زبان
تنها زبان ملی رسمی در آرژانتین زبان اسپانیایی است که به آن(castelleno)کاستیایی هم می گویند، اما زبان گوارانی آمریندی همچنین در استان کورینتس جایگاه رسمی دارد. به زبان کوئچوا در سانتیاگو دل استرو، بوینس آیرس، و و شهر پایتخت تکلم می‌شود و ۸۵۰هزار نفر از متکلمین آن از جنوب بولیوی و ۶۶ هزار نفر گویشگران این زبان از بطور پراکنده در کشور و در سانتیاگو دل استرو وجود دارند.[۷] ۱۰۰هزار نفر از مردم ماپودونگون که بهزبان ماپوچه صحبت می‌کنند در ایالات نوکوئین، ریونگرو، چوبوت، بوینس آیرس، و لاپامپا ساکن هستند.[۸]
برخی از مهاجران و جوامع بومی در فهرست زبانهای بومی در آرژانتین| زبانهای اصلی خود باقی مانده‌اند. مثلاً، پاتاگونیا دارای تعدادی شهرهای گویشگر به زبان ولزی| ولزی است، و تعدادی از همسایه‌های متکلم به زبان آلمانی| آلمانی در کوردوبا، انتره ریوز، بوینس آیرس و مجدداً پاتاگونیا در آن وجود دارند. زبانهای ایتالیایی، انگلیسی و فرانسوی[نیازمند منبع] بطور گسترده مورد گویش قرار می‌گیرند، و زبانهای دیگری همچون ژاپنی، چینی، کره‌ای و روسی را به سادگی می‌توان در بوینس آیرس یافت. الگو:حقیقت زبان آیمارا| آیمارا توسط اعضای جامعه بولیویایی تکلم می‌شود که از نواحی دور روستایی در بولیوی به آرژانتین مهاجذت نموده‌اند.{[نیازمند منبع]
آرژانتینی‌ها تنها جامعه بزرگ متکلمزبان اسپانیایی هستند که در عرصه جهانی موردی را بکار می‌برند که تحت عنوان «voseo» شناخته می‌شود (استفاده از ضمیر «vos» به جای «út» (شما) که موجب کاربرداشکال مختلف فعل نیز می‌شود). رایجترین گویش، لهجه اسپنیایی ریوپلاتنس| ریوپلاتنس است که بیشتر متکلمین آن در مصب رود ریودولاپلاتا ساکن می‌باشند....
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
تعطیلات
تعطیلات عمومی شامل بیشتر تعطیلات کاتولیکی است، اما به تعطیلات دیگر مذاهب نیز توجه می‌شود. تطیلات تاریخی عمده عبارت‌اند از سالروزهای انقلاب می‌(۲۵ می)، اعلام استقلال آرژانتین|روز استقلال (۹ ژولای)، روز پرچم آرژانتین| پرچم ملی (۲۰ژوئن)، و فوت قهرمان ملی خوزه دسان مارتین (۱۷ اوت). آرژانتين يعني تنوع فرهنگي
پارك ملي ايگوآزو آرژانتين که در حافظه ميراث جهاني به ثبت رسيده است به دليل سيل عظيم مهاجران به آرژانتين در اواخر قرن 19 ميلادي، امروزه فرهنگ اين کشور تلفيقي از فرهنگ کشورهاي مختلف اروپايي و آفريقايي است.
آرژانتين كنوني كشور مهاجرهاست. در طول تاريخ اين كشور، مردمان زيادي ازسراسر جهان براي زندگي به آرژانتينمهاجرت كردند. اوج اين مهاجرت‌ها در اواخر قرن 19 ميلادي بود. در اين دوره به خصوص مردمان كشورهاي اروپايي و آفريقايي كه عمدتا از نظر مالي در وضعيت مساعدي نبودند به آرژانتين مهاجرت كردند. نتيجه اين مهاجرت‌ها امروز در فرهنگ اين كشور نمايان شده و بازتاب آن در فرهنگ آرژانتين مشهوداست. مساحت كشور آرژانتين 3745247كيلومترمربع است كه 2780400 كيلومترمربع آن در قاره آمريكا و 964847 كيلومترمربع آن در قطب جنوب واقع شده است.
آرژانتين هفتمين كشور بزرگ جهان و چهارمين در قاره آمريكا بعد از كانادا، آمريكا و برزيل است. كشورهاي همسايهآرژانتين، شيلي بوليوي، پاراگوئه،برزيل و اروگوئه هستند در حالي که آرژانتين بيشترين مرز مشترک را با شيلي دارد.
آمار سال 2004 ميلادي جمعيت آرژانتين را 38 ميليون نفر تخمين مي‌زند كه از اين ميان 50 درصد به تنهايي در استان بوينس آيرس زندگي مي‌كنند. در گذشته آرژانتين يكي از مهم‌ترين كشورهاي دنيا براي زندگي بود اما طي دهه‌هاي اخير، مسايل سياسي، اقتصادي و اجتماعي كه گريبانگير اين كشور شده موجب ركود سطح زندگي در آرژانتين شده است كه اين امر موجب ايجاد مشكلات عمده اقتصادي براي خانواده‌ها شده، افزايش رشد فقر را در اين كشور به دنبال داشته است.
با وجود تمام اين مشكلات، آرژانتين داراي سيستم آموزش و پرورش بسيار قوي و نرخ بي‌سوادي بسيار پاييني است....
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
مرد

 
فرهنگ و هنر آرژانتين متاثر از فرهنگ و هنر كشورهاي اروپايي است كه اين امر تا حد زيادي به مهاجرت مردمان اروپا به اين كشور برمي‌گردد. حتي معماري و ادبيات آرژانتين هم از اروپا تاثير پذيرفته است. از طرفي تعداد زياد دانشجويان آرژانتيني كه در دانشگاه‌هاي اروپا تدريس كرده‌اند نيز خود موجب انتقال بسياري از آداب و رسوم اروپا به اين كشور شده است.
زبان رسمي آرژانتين، اسپانيايي است. با اين وجود برخي گروه‌هاي مهاجر تا حد زيادي زبان خود را حفظ كرده‌اند. بعد از اسپانيايي زبان ايتاليايي در اين كشور زبان دوم محسوب مي‌شود كه اين خود بيانگر تاثير عميقي است كهايتاليايي‌ها به عنوان بزرگ‌ترين گروه مهاجران به آرژانتين در تمامي زمينه‌هاي اجتماعي-فرهنگي جامعه گذاشته‌اند.
حتي غذاهاي ايتاليايي از جمله پاستا وپيتزا هم در آرژانتين از محبوبيت ويژه‌اي برخوردارند. «هلادو» (برگرفته از كلمه ايتاليايي جلاتو به معناي بستني) دسر محبوب آرژانتيني‌هاست.
آرژانتين از سال 1981 آغاز به ثبت ميراث فرهنگي و طبيعي خود در فهرست ميراث جهاني كرد و موفق شد چهار مورد از ميراث طبيعي و چهار مورد از ميراث فرهنگي خود را در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رساند. پارك ملي ايگوآزو، پارك طبيعي تالامپايا، پارك ملي لوس‌گلاسيارس، و منطقه پنينسولا والدس ميراث طبيعي آرژانتين هستند كه در اين فهرست وجود دارند.
پارك ملي لوس‌گلاسيارس يكي از زيبايي‌هاي استثنايي طبيعت است. كوه، يخ و درياچه مجموعه‌اي بسيار زيبا و منحصر به فرد را گردهم آورده است. منطقه پنينسولا والدس هم خانه پستانداران دريايي و بسياري گونه‌هاي آبي در معرض انقراض است.
نقاشي‌هايي كه بر ديواره غارها حك شدند و هنر انسان‌هاي غارنشين متعلق به سيزده‌هزار سال پيش نيز از جملهميراث فرهنگي ثبت شده و غير قابل اغماض اين كشور است. دهكده ريوگراند نيز از ديگر ميراث ثبت شدهآرژانتين در حافظه جهاني است که شواهدي دال بر وجود بازرگاني و تجارت ده‌هزار سال پيش دراين منطقه دارد. ديگر ميراث ثبت شده اين کشور يعني ساختمان ژيسوت هم يكي از مهم‌ترين مراكز ديني، علمي، اجتماعي و اقتصادي آرژانتين است كه عمري حدود 300 سال دارد....
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
     
  
صفحه  صفحه 1 از 27:  1  2  3  4  5  ...  24  25  26  27  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ و تمدن کشورها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA