انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 4 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

Ancient China | چين باستان


مرد

 
Ancient China | چین باستان

سیزده آرامگاه سلسله مینگ

تاریخچه سیزده آرامگاه سلسله " مینگ " با یک کودتا مرتبط است . " جو یوان جانگ " نخستین امپراتور سلسله " مینگ " شهر " نن جینگ " واقع در جنوب شرقی چین امروز را پایتخت این کشور قرار داد . پس از درگذشت وی مسند سلطنت به نوه تحویل شد . اما " جو دی " پسر چهارم این امپراتور نبرد داخلی برپا کرد و قدرت سیاسی را به دست آورد و امپراتور شد . سپس نوه نخستین امپراتور گم شد .

این معما هنوز از رازهای تاریخ سلسله " مینگ " است . پس از روی کار آمدن " جو دی " وی احساس کرد که شهر " نن جینگ " امن نیست ، بدین سبب پایتخت را به شهر بیجینگ انتقال داد . امپراتور " جو دی " دستور داد مکانی برای ساخت آرامگاه وی انتخاب شود .

سرانجام وی نقطه ای واقع در حومه شمال غرب بیجینگ که دارای منظره زیبا بود و محافظت از آن آسان به نظر می رسید و حمله به آن مشکل بود ، برای ساخت آرامگاه خود انتخاب کرده و آن را آرامگاه " چانگ لینگ " نامید . از سال ۱۴۰۹ میلادی که ساخت آرامگاه آغاز شد تا سال ۱۶۴۴ میلادی سلسله مینگ واژگون شد ، بیش از ۲۰۰ سال جمعا ۱۳ امپراتور در این نقطه دفن شدند و این مکان به محل آرامگاه های امپراتوران سلسله مینگ تبدیل شد . بدین سبب سیزده آرامگاه خوانده می شود .
     
  
مرد

 
Ancient China | چین باستان

ترکیبات سیزده آرامگاه با آرامگاه " مینگ شیائو لینگ " اساسا یکسان است . در خط محوری این ناحیه یک راهرو که نشانگر شرافت امپراتور است ، دیده می شود . در مقابل در ناحیه آرامگاه ها ، یک ستون سنگی بلندی وجود دارد که تاریخ بیش از ۴۵۰ سال دارد . این ستون سنگی بطور کامل حفظ شده و با مرمر سفید ساخته شده است .

نقاشی حکاحی شده آن بسیار ظریف است و ستون سنگی کمیاب برجای مانده از سلسله های " مینگ " و " چینگ " محسوب می شود . در کنار این ستون ، " دا گون من " در آرامگاه ها قرار دارد . این در راه ضروری برای برگزاری مراسم قربانی در روزگار قدیم بوده است . از مقابل دروازه دیوار ۴۰ کیلومتری دور آرامگاه ها ۱۰ گذرگاه دیده می شود . در روزگار قدیم سربازان هر گذرگاه را حفاظت می کردند تا امنیت آرامگاه ها تضمین شود .

این سیزده آرامگاه سه نوع ساختمان " جیان " ، " یوان " و " وی" دارد . " جیان " جایی است که مقام های مسئول مدیریت آرامگاه ها در آن زندگی می کردند . آنان مسئولیت امور مراسم قربانی در آرامگاه را برعهده داشتند و بدین سبب ساختمان " جیان " در اطراف آرامگاه ها ساخته می شد . باغبان ها در ساختمان "یوان " زندگی می کردند . آنان مسئول کشت میوه و سبزهای مورد استفاده در مراسم قربانی بودند . واحدهای نظامی در ساختمان " وی " استقرار داشتند و از آرامگاه ها دفاع می کردند .
     
  
مرد

 
Ancient China | چین باستان

امپراتوران برای آنکه همیشه آرامگاه های خود را حفظ کنند نه تنها افسانه های زیادی در باره آرامگاه ها می ساختند بلکه آرامگاه ها را بسیار محکم در اختیار داشتند و درهای آن را می بستند . بدین سبب کاخ زیر زمینی کلیه آرامگاه ها زیر رنگ مرموز پوشیده است .

آرامگاه " دینگ لینگ " از میان این سیزده آرامگاه مرموزترین آرامگاه است . به ویژه آنکه مردم قبلا با اوضاع کاخ زیر زمینی آن آشنا نبودند ، ماه مه سال ۱۹۵۶ میلادی ، باستان شناسیان چینی شروع به کشف کاخ زیر زمینی آرامگاه " دینگ لینگ " کردند . مساحت کلی کاخ زیر زمینی این آرامگاه ۱۱۹۵ متر مربع و متشکل از تالارهای جلو ، میانه ، عقبی ، چپ و راست است . همه این کاخ از سنگ ساخته شده است .

برای آنکه زمین به محض ورود نعش کش تخریب نشود ، تخته چوبی موقتا روی زمین گذاشته می شد . این تخته چوبی از تالار جلو به تالار عقبی هنوز نیز وجود دارد . در داخل تالار میانه سه تخت سلطنتی دیده می شود . تالار عقبی بخش عمده کاخ زیر زمینی است . روی تخت تابوت ، سه تابوت گذاشته می شود . تابوت میانه بسیار بزرگ و برای امپراتور " جو ای جون " است و دو تا تابوت کناری متعلق به دو ملکه است .

در اطراف تابوت ها ، ۲۶ چمدان و یشم و چینی ها دیده می شود . به دنبال استخراج آرامگاه " دینگ لینگ " ، بیش از ۳۰۰۰ اثر باستانی از خاک بیرون آورده شده است . از این میان پارچه ابریشمی رنگی ، لباس ، جواهرات ظریف و بسیاری ظروف طلایی ، یشمی و چینی آثار پر ارزش برای مطالعه و تحقیق صنایع و هنرهای دستی سلسله " مینگ " محسوب می شود .
     
  
مرد

 
Ancient China | چین باستان

کاخ پودالا

کاخ پودالا در کوه "حون " در شهر لهاسای مرکز ناحیه خود مختار تبت چین قرار دارد تمامی معماریها در کوه ساخته شده و دامنه آن پر ابهت و مجلل و "مروارید بام جهان"نامیده می شود و نماینده بر جسته هنر معماری تبت و یکی از معروفترین معماریهای باستانی چین است.

این کاخ محل فعالیتهای سیاسی و مذهبی و مسکن لاماهای سلسله های تبت و بزرگترین معماری های بلند باستانی موجود در تبت است. بنابریادداشت های تاریخی ، این کاخ در قرن هفتم میلادی در دوران سلسله سون زان گان بو ساخته شده و در آن زمان کاخ حون شان نامیده گردیده که بسیار بزرگ بوده و در خارج آن سه دیوار در درون ان هزار قصر دیده شده و مرکز سیاسی سلسله توفن بوده است .قرن نهم میلادی سلسله توفن فروپاشید و تبت درگیرجنگ طولانی گردید و کاخ حون شان به تدریج منهدم شد .

سال۱۶۴۵ میلادی کاخ پودالا از سوی دالایی پنجم دو باره تعمیر و مرمت شد پروژهای عمده ظرف ۵۰ سال ادامه داشت. سپس ساخت ان تا بیش از ۳۰۰ سال ادامه یافت . بیرون این کاخ ۱۳ طبقه با بلندای ۱۱۰ متر ساخته شده است ساختار کاخ ترکیبات سنگی و چوبی است و دیوار کاخ با سنگ خارا ساخته شده است ضخیم ترین قسمت آن به پنج متر می رسد و پایه دیوار در میان سنگ قرار داده شده است و در بیرون دیوار ضایعات آهنی ریخته شده تا کلیت و توانایی ضد لرزه معماری حفظ شود . در ضمن تزیینات بام طلایی است و ساختمان ضد رعد و برق می باشد.
     
  
مرد

 
Ancient China | چین باستان

سه بخش یعنی اساس برج ، وسط برج و بام برج دارد. جسد دالایی پنجم با ادویه و گل سرخ در وسط برج نگهداری می شود . برج با طلا روکش شده و ۳۷۲۴ کیلو طلا در آن به کار رفته است . ۱۵ هزار سنگ گرانبها از جمله الماس – یشم سرخ و سبز ،مرواریدخاتم کاری شده و بر روی پایه برج ،الات موسیقی که در مراسم مذهبی روحیانیان بودایی مورد استفاده قرار می گیرد و اسباب قربانی به ترتیب گذارده شده است. قصر غربی، قصر برج روحی دالایی پنجم است و بزرگترین قصر در کاخ سرخ است که با ۴۸ ستون چوبی به بلندای ۶ متر ساخته شده است.

در ساختار معماری از معماریهای ملیت خان استفاده شد و حکاکی از جمله تصاویر بودایی ،حیوانات و غیره بر آن دیده می شود. تعمیر و مرمت کاخ پس از قرن ۱۷ توسط معماران ناحیه تبت آغاز گردید و هزاران هزار نقاشی دیواری – دالان ها و راهروها به آن افزوده شده است. این موضوعات فراوان نمایانگر اشخاص تاریخی و داستانهای تاریخی و بودایی و معماریها و عادات و رسوم و ورزش و تفریح و زندگی است.

این هنرها در کاخ پودالا بسیار پر ارزش و گرانمایه است. گذشته از این ، در این کاخ نقاشی های حکاکی های سنگی و چوبی ،مجسمه های گلی ، اشیای تاریخی ،فرش تبت ،سفالین و ظروف یشمی پس از قرن ۱۷ حفظ شده است.اینها نه تنها دارای ارزش هنری عالی بلکه نمایانگر رفت و آمد دوستانه و تاریخ دیرینه تبادلات فرهنگی ملیتهای تبت و "هان "ظرف یک هزار سال گذشته است.

کاخ پودالا به عنوان"مروارید بام جهان" به لحاظ پروژه ساختمانی ،ذوب فلزات،نقاشی و حکاکی در جهان شهرت دارد. این اثر دست آورد بزرگ هنرهای معماری ملیتها ی هان ، مغول و مون است.سال ۱۹۹۴ کاخ پودالا رسما به عنوان اثر فرهنگی در "فهرست آثار جهانی " توسط یونسکو به ثبت رسید .
     
  
مرد

 
Ancient China | چین باستان

سون زان گان بو " قهرمان ملی تبت داستانی زبانزد خاص و عام در چین است . وی تبت را به وحدت رسانده و به توسعه سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی تبت مساعدت کرده و تبادلات ملیت تبت با ملیت خان را تقویت بخشیده است . در ان زمان یعنی در قرن ششم میلادی بتازگی جنگ خاتمه یافته و کشور امپراطوری تاسیس شده بود .

سون زان گان بو سفیر خود را به سلسله تانگ فرستاد تا از شاهدخت امپراطور خواستگاری کند امپراطور " تای زون " یکی از شاهدختهای خاندان امپراطوری بنام " شاهدخت ون چن " را برای پیوند زناشویی با سون زان گان بو به تبت فرستاد و شاهدخت ون چن به دون ترس از دوری راه و خطر برای مساعدت به تبادلات اقتصادی و فرهنگی سلسله تانگ و تبت و تقویت روابط دوستانه مردم دو ملیت خان و تبت خدمات تاریخی انجام داد .هنوز نیز تصاویر وی در معبد "دایو زایو " و کاخ بودارا مورد عبادت قرار می گیرد.

سال ۶۴۱ میلادی ون چن در معیت فرستاده مخصوص تبت و پیشخدمتها وبا وظیفه وصلح و جهاز فراوان راه تبت را در پیش گرفت بی انکه از دوری راه و سردی هوا و مسایل دیگر ترسد. می گویند شاهدخت ون چن دختری بسیار باهوش و اهل فضل و دانش بود وقبل از ترک پایتخت " اینه گرانبها " را از امپراطور به دست اورد و به گفته اپراطور همراهی این اینه، به دون توجه به بعد مسافت هر موقعی اینه را در دست می گرفت زادگاه و قوم خویشان خود را در ان می دید و غم و اندوه از وی دور می شود.

اما در راه محافظ وی این اینه را عوض کرد زیرا می ترسید. شاهدخت با نگاه به زادگاه و قوم خویشان در اینه غم و اندوه بیشتری پیدا کند شاهدخت نیز اینه دیگر را به پای کوه انداخت و مصمم شد عازم تبت شود. به همین سبب مردم نام این کوه را " ژی یوه" یعنی کوه روز و ماه نام گذاری کردند. داستان معبد دایو زایو روزی که شاهدخت ون چن وارد لهاسا شد ، اهالی همچون زمان برگزاری جشن های رقصکنان واوازخوانان به افتخار وی در دو طرف خیابان اجتماع کرده بودند .
     
  
مرد

 
Ancient China | چین باستان

می گویند کاخ بودالا را سون زان گان بو طبق شگل معماری سلسله تانگ برای اقامت و زندگی ون چن ساخته است. شاهدخت ون چن از خاندان خود برج بودایی و کتب بودایی و مجسمه ساکیامونی ۱۲ ساله را همراه خود اورد. به این منظور برای عبادت این مجسمه دین بودا مخصوصا معبد دایو زایو و سپس معبد سیایو زایو ساخته گردید. ون چن با استفاده از " مکتب " یین یانگ " – مکتب نیروهای مثبت و منفی استنباط کرد که عوارض زمین تبت به صورت زنی اهریمن در حال درازکش است و تنها با ساخت این معبد می توان این اهریمن را از بین برد.

می گویند سال ۶۵۰ میلادی سون زان گان بو در گذشت و شاهدخت ون چن ۳۰ سال درتبت بسر برد و در تبت کشت ذرت وسیب زمینی و سبزیجات وغیره را به تبتیان اموخت . طی دهها سال فرهنگ وفنون سلسله تانگ در این منطقه رواج یافت و نسل اندر نسل مورد احترام تبتیان قرار گرفت.
     
  
مرد

 
Ancient China | چین باستان

جغرافیای چین باستان

جمهوری خلق چین در شرق قاره آسیا و غرب اقیانوس آرام قرار دارد و حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و در آسیا بزرگترین کشور و در جهان سومین کشور بزرگ پس از روسیه و کانادا است.


سرزمین چین از مرکز رود"خه لونگ جیانگ"در شمال دهکده"مو هه"(۵۳ درجه و ۳۰ شصتم درجه عرض جغرافیائی شمالی)واقع در شمال چین آغاز و به جزیره"ذنگ مو آن شا"(۴ درجه عرض جغرافیائی شمالی)در جنوب جزایر"نان شا"در جنوب چین اتمداد می یابد.از شمال تا جنوب چین ۴۹ درجه عرض جفرافیائی و ۵۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد.انتهای شرقی سرزمین چین مرکز اتصال رود های "خه لونگ جیانگ"و"وو سو لی"(۱۳۵ درجه و ۰ شصتمی درجه طول و عرض جغرافیائی شرقی) و انتهای غربی چین در فلات پامیر(۷۳ درجه و ۴۰ شصتم درجه طول جغرافیائی شرقی) است.از شرق تا غرب ۶۰ درجه طولی جغرافیائی و ۵۰۰۰ کیلومتر فاصله دارد.



طول مرزهای خشکی چین به حدود ۲۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر می رسد.چین از شرق با کره شمالی، از شمال با مغولستان، از شمال شرق با روسیه، از شمال غرب با قزاقستان،قرقیزستان،تاجیکستان، از غرب و جنوب غرب با افغانستان،پاکستان،هند،نپال،بوتان و چند کشور دیگر همجوار است و از شرق و جنوب شرق با کره جنوبی،ژاپن،فیلیپین،برونی،مالزی و اندونزی مرز دریائی دارد.
     
  
مرد

 
Ancient China | چین باستان

نگاهی به ملتهای چین

چین کشوری کثیرالمله و دارای ۵۶ملیت و ۱میلیارد و ۳۰۰میلیون نفر جمعیت است . ملتهای چین عبارتند از : هان ، مغول ؛ هوی ؛ تبت، ایغور، میائو ، ای ،جوان ، بو ای، کره ، من ، دونگ ، یائو ، بای، تو جیا ، هانی، قزاق، دای ، لی، لی شو، وای، شیه،گائو سان ؛ لا کو؛ شویی، دونگ شیان ، ناسی ، جین بو، قرقیز؛ تو ، داوور ، مولائو،چیانگ ، بولانگ ؛ سالا؛ مائو نان ،مائولائو ،سی بو، آچانگ ؛ پومی ، تاجیک ، نو؛ ازبک ، روس، عونک ، شی که ، ده آن ، بائو آن ، یو گو ، جین ، تاتار؛ دو لون ؛ ار لن چون ؛ خه جه ، من با، گه با وجی نئو . علاوه بر ملیتهای نامبرده ؛ در چین همچنین افراد قلیلی وجود دارند که ملیت آنان مشخص نشده است ملت "هان تقریبا ۹۲درصد کل جمعیت چین و ملیتهای دیگر بیش از ۸ درصد ازجمعیت سراسر کشور را به خود اختصاص داده اند جمعیت این ۵۵ ملیتاز لحاظ تعداد در مقایسه با ملت "هان" کم است ؛ به همین دلیل آنان عموما اقلیتهای ملی خوانده می شوند و عمدتا در شمال غرب ، جنوب غرب و شمال شرق چین پراکنده اند .


مدت های مدید در طول تاریخ، ملیتهای مختلف چین بتدریجی کرده اند. از میان اقلیتهای ملی بجز ملیتهای "من " و" هوی" که مشترکا از زبان هان استفاده می کنند ، ۵۳ اقلیت ملی دیگر همگی زبان خاص خود را دارند. سالهای متمادی ، ۵۶ملیت در سرزمین ۹ میلیون و ۶۰۰هزار کیلومتری چین تولید نسل و زندگی کرده و مشترکا تاریخ دیرینه و فرهنگ درخشان چین را خلق کرده اند.
     
  
مرد

 
Ancient China | چین باستان

مذاهب عمده چین


دین بودا

حدود قرن یکم میلادی به چین راه یافت و از قرن چهارم بطور گسترده در این کشور توسعه یافت و تدریجا به تاثیرگذارترین مذهب چین مبدل شد . دین بودا در چین از لحاظ خانواده دین بودای شعبه زبان هان ؛ دین بودای تبتی و و مذهب بودای " بالی" تقسیم می شود .

راهبان بودائیست در چین جمعا ۲۰۰هزار نفرند . اکنون در چین بیش از ۱۳۰۰ معبد و ۳۳مدرسه بودائیسم وجود دارد و حدود ۵۰ نوع نشریات مربوط به دین بودا به چاپ می رسد . مذهب بودای تبتی که فرقه ای از دین بودا است بطور عمده د رمناطق خودمختار تبت؛ مغولستان داخلی و استان "چین های" رواج دارد . ملیتهای تبت ؛ مغول، یوگو ؛ من با ؛ لو با و تو معمولا به مذهب بودای تبتی اعتقاد دارند و شمارش پیروان این مذهب حدود ۷ میلیون نفر است .

مذهب بودای زبان " بالی" بطور عمده در ایالتهای خودمختار "سی شیوان با نا" و " ده هون " ملیت های " دای " و " جین بو " استان یون نان واقع در جنوب غربی چین رواج دارد . اکثر مردم ملیتهای " دای " ، " بولان" ، "آچان" ؛ و " وای " جمعا حدود یک میلیون تن به این فرقه دین بودا معتقدند . پیروان دین بودا به زبان هان همانند این ملیت اصلی چین در نقاط مختلف این کشور پراکنده اند .
     
  
صفحه  صفحه 4 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
فرهنگ و هنر

Ancient China | چين باستان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA