انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
موبایل
  
صفحه  صفحه 3 از 13:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  10  11  12  13  پسین »

بررسی تخصصی گوشی های موبایل و سیستم عامل ها


مرد

 
اشتباه سامسونگ با Galaxy S III mini در بازار موبایل


upload photo

اگر شما استراتژی و روش کار سامسونگ را در سال گذشته دنبال کرده باشید، حتما متوجه شده اید که روی گلکسی S III بدون فرم دادن به طراحی ، به عنوان تنها قهرمان گوشی های هوشمند در جهان کار می کنند. این کمپانی همه چیز را با گلکسی S III دور ریخته است. به جای حرکتی که می توانست قدرت گلکسی S III را به همراه دوست دیگرش یعنی Mini افزایش دهد، سامسونگ تصمیم گرفت که تنها ظاهر و نام را از دستگاه بزرگ تر تغییر داده و با این گوشی جدید ، در موقعیتی نا امید کننده قرار بگیرد.

تنها فاکتور جذابی که در Galaxy S III Mini ظاهر شده است، حضور جدید ترین سیستم عامل اندروید یعنی Jelly Bean ( نسخه ۴٫۱ ) – و سیستم Google Now که به همراه آن می آید – می باشد.اما همه ی ما می دانیم که هیجان ناشی از تجربه کردن یک اندروید جدید، گذاراست. چرا که احتمالا تنها در طی چند هفته ی آینده نسخه جدید تر را خواهند داشت.همچنین ، در این گوشی که هم سایز iPhone 4 است، یک صفحه نمایش ۴S-inch Super AMOLED گنجانده شده که دارای رزولوشن WVGA 800 x 480 می باشد .( کمتر از آیفون ۴ اورجینال و برابر با گلکسی S اورجینال ) باید گفت که Galaxy Note اورجینال نزدیک به Galaxy S III و Galaxy Note 10.1 نزدیک است ، اما همه ی ویژگی هایی این خانواده ی high class را ندارد.

در حقیقت با توجه به خصوصیاتی که این گوشی دارد و بدون در نظر گرفتن پردازشگر دو هسته ای آن، اساسا همان Galaxy S اورجینال را مشاهده می کنیم که در واقع دستگاهی است که چندین سال پیش به بازار عرضه گردید و الان دیگر از رده خارج شده است. شما روی این گوشی بلوتوث ۴٫۰ ، NFC و S-Beam که قابل حمل می باشد را دارید.همچنین، وزن آن تنها ۱۱۱٫۵g و ابعاد آن ۱۲۱٫۵۵ x 63 x 9.85 mm است که برای هر کاری به جز بازی، تماشای فیلم و عکس برداری عالی است.



online photo sharing

در بالا به عکس برداری اشاره کردیم، چرا که دوربین پشتی این گوشی ۵ مگا پیکسلی است ، اما دوربین جلویی آن VGA است.این گوشی برای کسانی که در گذشته گوشی هوشمند نداشته اند و یا اگر هم داشته اند، لذت کار کردن با دوربین های ۸ مگا پیکسلی که تقریبا ۲ سال است که روی این گوشی ها موجود است را نچشیده اند، مناسب است. گوشی مذکور دارای قابلیت های زیر می باشد:

Galaxy S III Mini می تواند از طریق S-Beam با Galaxy S III کار کند. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا با AllShare Play مانند Galaxy S III, Galaxy Note 10.1 و Galaxy Note II کار می کند یا نه. اما ما حدس می زنیم که کار کند. اینجا دقیقا همان قسمتی است که اخبار خوب شروع و تمام می شوند! چرا که اگر شما Galaxy S III Mini را در دست گرفته و با خود بگویید:” این بخشی دیگر از سری های قهرمان است” دستگاه دیگری در جواب این حرف وجود خواهد داشت که چیزی جز Galaxy Premier ( بدون e در آخر) نخواهد بود که قطعا Galaxy S III را از میدان به در خواهد کرد. Galaxy Premier سامسونگ ، دستگاهی است که دارای پردازنده ی ۱٫۵Ghz دو هسته ای ، صفحه نمایش ۷۲۰p و دوربین پشتی ۸ مگا پیکسلی است. یعنی دقیقا همان ویژگی هایی که Galaxy S III Mini باید دارای آن ها می بود.

به جای آن، سامسونگ قدرتی چشم گیر را از طریق مدل های شبیه به هم Galaxy S III در سراسر دنیا به دست می آورد. به شما قول می دهیم هر مدل جدید آن با طراحی بهتری از مدل قبل عرضه خواهد شد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
بررسی HTC Windows Phone 8X

مقدمه

انتشار ویندوزفون جدید و عرضه ی موبایل های این سیستم عامل جنب و جوش خاصی را در بین موبایل دوستان به پا کرده است مخصوصاً پس از اینکه پیشکسوت تلفن های همراه یا همان موبایل یعنی نوکیا هم وارد رقابت شده است که چندی پیش بررسی گل سرسبد آنها را به نمایش گذاشتیم اما اینک میخواهیم به بررسی گل سرسبد تایوانی ها بپردازیم که از مشخصات ، کیفیت و از همه مهمتر قیمت بسیار مناسبی برخوردار است ، HTC Windows Phone 8X که به تازگی وارد بازار شده است و توجه های بسیاری را بسوی خود جلب کرده است.



photo uploader

در ابتدا میخواهیم به بررسی محاسن و معایب موجود در این موبایل بپردازیم:

محاسن

- صفحه نمایش S-LCD2 با اندازه ۴،۳ اینچ که نه زیاد بزرگ است و نه زیاد کوچک ، رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰

- جنس روی صفحه نمایش Gorilla Glass 2

- دوربین ۸ مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری FULL HD

- دوربین جلوی ۲٫۱ مگاپیکسلی

- سیستم عامل ویندوزفون ۸

- پردازنده ی دو هسته ای ۱٫۵ گیگاهرتزی Krait

- ۱ گیگابایت حافظه رم

- پشتیبانی از Beats

- NFC

معایب

- اندازه ی کوچک صفحه نمایش در مقایسه با موبایل های تاپ روز

- عدم پشتیبانی از کارت حافظه

- تعداد کمتر برنامه ها در مقایسه با آندروید و iOS



photo sharing websites

طراحی

اگر بخواهیم یکی از امتیازهای اصلی این موبایل را ذکر کنیم بایستی طراحی را ذکر کنیم چراکه اندازه و زاویه های آن عالی است و بطور چشمگیری جای خود را در دستان شما باز میکند، اندازه بسیار مناسب که نه زیاد بزرگ است و نه کوچک ، همچنین وزن آن نیز نسبتا سبک میباشد همگی در کنار هم ۸X را بدون اغراق به یکی از خوشدست ترین موبایل های موجود در بازار تبدیل کرده است.



online photo sharing

صفحه نمایش

HTC WP 8X همانطور که قبلا گفته شد به صفحه نمایش S-LCD2 با رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ و اندازه ی ۴،۳ اینچ مجهز است که این یعنی در هر اینچ ۳۴۲ پیکسل در آن جای گرفته است و در نتیجه از شفافیت و دقت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین S-LCD2 در این موبایل باعث شده از دید بسیار خوبی حتی در زیر نور آفتاب برخوردار باشد که میتوانید در زیر مشاهده کنید:



photo hosting sites

دوربین

Windows Phone 8X به دوربین ۸مگاپیکسلی مجهز است و نکته بسیار جالب در دوربین این موبایل وجود دکمه ی دوربین برای عکسبرداری است که باعث لرزش کمتر دست در حین تصویربرداری میشود. همچنین دوربین این موبایل از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و برخلاف One X در انواع نورها عکس هایی با کیفیت بسیار بالا و رنگ عالی به شما ارایه میکند و نمونه ای از این تصاویر را در زیر میتوانید مشاهده کنید:




حرف آخر

یکی از نکات ویندوزفون این است که ظاهر رابط کاربری همه ی آنها یکسان است مانند کامپیوتر ویندوزی که خریداری میکنید مهم نیست چه برندی باشد، همگی ویندوز یکسانی رویشان نصب است و فقط تفاوت های بسیار جزیی در آنها دیده میشود ، در ویندوزفون نیز همینطور است و رابط کاربری HTC و Nokia فرقی با هم نمیکند و فرق های ایندو در طراحی و سخت افزارهای آنها است . اما اگر بخواهیم ۸X را بطور خلاصه شرح دهیم بایستی بگوییم موبایلی بسیار خوشدست و زیبا و در عین حال کارآمد و تنها ۲ایراد اصلی برای آن میتوان گدفت ، حافظه ۱۶ گیگابایت شاید مقداری کم به نظر برسد و همچنین تعداد برنامه های ویندوزفون که هنوز به مراتب کمتر از Andoird و iOS است که البته هر دو ایراد بستگی به استفاده و شخصیت کاربر دارد.

نظر شما درباره ی سری جدید موبایل های ویندوزی چیست و آیا فکر میکنید مایکروسافت ویندوزفون خوشدست و سریع، میتواند جای خود را در دل کاربران باز کند یا خیر؟


جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
بررسی سیستم عامل بلکبری 10


upload

مثل بسیاری از رویدادهای معرفی محصول، داستان اصلی مراسم بلکبری نیز حول سخت افزار نمی چرخید. به هر حال سال به سال چیپ ها و پنل های جدید باعث می شوند قدرت پردازشی و نمایشی دستگاه ها بهبود بیابد، Z10 هم به عنوان محصول اصلی بلکبری از این قاعده جدا نبود.

اما سیستم عامل بلکبری 10 یک کوچ کامل از سیستم عامل های قبلی بلکبری برای تلفن های هوشمند به حساب می آید، با این حال شباهتی نسبی با بلکبری برای تبلت های پلی بوک دارد. هر دو بر پایه QNX که در سال 2010 به مالکیت ریم سابق در آمد هستند. با این وجود بلکبری 10 حس یک سیستم عامل نو را منتقل می کند و مستحق نگاهی تر عمیق تر است.

رابط کاربری

بلکبری 10 بر اساس مجموعه ای از مفاهیم و جسچرها ساخته شده که کشف بعضی از آنها بدون مشاهده راهنمای سیستم عامل سخت است، با این حال وقتی در کار با آنها خبره شوید کاملاً بدیهی به نظر می رسند. این به آن معنا نیست که سیستم عامل نوآورانه نیست، بلکه با وجود نوآوری، بر اساس یک منطق قابل درک کار می کند.

از آنجایی که دکمه فیزیکی برای کار با تلفن در جلو قرار ندارد و بر روی نمایشگر هم شاهد دکمه های لمسی برای راهبری نیستیم، جسچرها برای حرکت در قلمروی بلکبری 10 به کار گرفته شده اند. در اصل دو جسچر کلیدی وجود دارد: سوایپ از زیر نمایشگر به بالا، که فارغ از اینکه در کجای سیستم عامل هستید -یا اصلاً دستگاه خاموش است- شما را به صفحه خانگی خواهد برد؛ و جسچر دوم، "سوایپ رو به بالا، نگه داشتن، و سوایپ به راست" است که شما را به BlackBerry Hub می برد: جایی که تمام آگاه سازی (notification) ها، ایمیل ها، پیامک ها و تماس ها وجود دارند. البته کمی زمان لازم است تا به این این جسچر دوم عادت کنید.

بلکبری 10 را باید به عنوان سیستم عاملی با 4 محیط اصلی در نظر بگیرید: صفحه خانگی، صفحه هر اپلیکیشن، صفحه پیام ها (همان Hub) و جعبه اپلیکیشن ها (app drawer).

در صفحه خانگی حداکثر تا 8 اپلیکیشن در حال اجرا، در قالب آیکون های بزرگ مستطیلی برای شما به نمایش در می آیند. این آیکون ها گاهی هم به عنوان ویجت ایفای نقش می کنند و اطلاعات را به صورت اجمالی به شما نشان می دهند. از صفحه خانگی که به سمت چپ سوایپ کنید، به یک فهرست کوچک تر از آیکون ها و فولدرها خواهید رفت که شبیه اندروید و iOS و در اصل همان app drawer است. و اگر به سمت راست سوایپ کنید وارد Hub خواهید شد. تنها وضعیت دیگر در سیستم عامل، زمانی است که درون یک اپلیکیشن قرار دارید که آن هم داستان خودش را دارد.

رابط کاربری بلکبری 10 شباهت هایی با اندروید و iOS دارد و بیشتر مواقع، تلفیقی از هر دو به نظر می رسد. با وجود اینکه ویجت ها را بر روی صفحه خانگی دارید ولی کاربردشان اکیداً وابسته به اپلیکیشن های در حال اجرا است. کاربرد بخش جعبه اپلیکیشن ها هم تقریباً مشابه iOS است و به شما امکان می دهد آیکون ها را به اطراف جا به جا کنید یا آنها را داخل پوشه ها قرار دهید. سیستم عامل به طور خودکار آیکون ها را باز آرایی می کند.


free photo hosting

صفحه خانگی. ایده اصلی این بخش جالب است ولی به سختی می توان پذیرفت که بهتر از ایده اندروید باشد. ایده اینکه اپلیکیشن وقتی در حال اجرا نیست، تبدیل به یک ویجت شود در نوع خود بدیع است ولی شما تصوری از اینکه کدام اپلیکیشن تبدیل به ویجت خواهد شد ندارید و در ضمن نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا همیشه ویجت در حال نمایش باشد یا نه. در اصل، شما تسلطی بر ترتیب چندوظیفگی یا صفحه خانگی ندارید -جز اینکه می توانید اجرای یک اپلیکیشن را متوقف کنید. ترتیب چینش اپلیکیشن ها بستگی به این دارد که کدام را اخیراً باز کرده اید و زمانی که برنامه نهم اجرا شود، قدیمی ترین از فهرست خارج خواهد شد.

نتیجه این می شود که شما در صفحه خانگی همیشه با احساس غیر قابل پیش بینی بودن محیط روبرو هستید. نه تنها نمی توانید کنترلی بر اپلیکیشن هایی که باز خواهند ماند یا تغییر جای آنها اِعمال کنید بلکه نمی توانید مطمئن باشید که هر دفعه کجا می شود یک موضوع خاص (مثلاً وضعیت آب و هوا) را مشاهده کرد.


free image hosting

BlackBerry Hub. در این بخش هم مشکلاتی مشابه صفحه خانگی وجود دارد، با این حال ایده این بخش به مراتب مؤثرتر است. اگر می پرسید Hub دقیقاً چیست؟ بهترین پاسخ این است: «یک inbox بزرگ» که یک فرق بزرگ با inbox ایمیل دارد. شما در Hub با انواع و اقسام آگاه سازی ها و پیام های دریافتی روی تلفن روبرو هستید، شامل: ایمیل های مختلف از حساب های مختلف، پیامک های بلکبری BBM، اس ام اس ها و ام ام اس ها، توییت های توییتر، فیدهای فیسبوک و لینکدین، تماس های تلفنی دریافت شده، پیام های آگاه سازی سیستم عامل (مثل آپدیت اپلیکیشن ها) و موارد بیشتر. آگاه سازی ها یا پیام ها می توانند به صورت یکپارچه مشاهده یا در گروه های مرتبط توزیع شوند.

در نگاه اول، ایده Hub به نظر منطقی می رسد. جز اینکه اطلاعات مربوط به آگاه سازی ها، با پیام ها و تماس های دریافتی یکجا شده. البته جمع کردن پیام ها در یک گروه می تواند به مرتب سازی این بخش کمک بزرگی کند. اما متأسفانه این نحوه اجرا هم گاهی اصلاً کار نمی کند. برای مثال، شما نمی توانید نوع پیام های بخش آگاه سازی را ببینید مگر آنکه وارد فهرست شوید. البته آیکون هایی برای مشاهده موارد جدید وجود دارد، ولی باز هم یک مرحله کار اضافه را می طلبد. به علاوه، Hub همیشه لیست کامل همه آگاه سازی ها و پیام های دریافتی را نشان نمی دهد. برای مثال، وقتی یک ام ام اس را می شنوید و سپس قصد ترک محل را دارید (!) با کاری که قبل از آن در حال انجامش بودید روبرو می شوید که در نتیجه برای بیرون رفتن از آن هم باید از دکمه back یا جسچر لمسی استفاده کنید. در کل، احساس خواهید کرد که کار اضافه زیادی به شما تحمیل می شود.

در مقایسه با راهبری آگاه سازی ها در اندروید و iOS، در کار با تلفن تمام لمسی Z10 احساس گیج شدن به شما دست می دهد. البته ایده inbox یکپارچه جذاب است ولی سر و کله زدن با پیام های دریافتی و آگاه سازی های سیستم عامل در کنار هم باعث سر در گمی می شود.

به نظر نمی رسد بلکبری 10 به خوبی با آگاه سازی ها و عملکرد چندوظیفگی کنار آمده باشد و به اندازه سایر پلتفرم ها در این زمینه مؤثر عمل کند ولی با وجود ناکارآمدی ها و سایر مسائل، رابط کاربری آن همچنان مؤثر است. ایده سوایپ از زیر نمایشگر به بالا که شما را به صفحه خانگی می برد تقریباً نیاز به دکمه فیزیکی Home را رفع کرده طوری که آرزو می کنید کاش روی تلفن های اندرویدی یا آیفون هم می بود.

با سوایپ از بالای نمایشگر به پایین هم تنظیمات جلوی شما ظاهر می شود. این حرکت اگر در اپلیکیشن ها باشید تنظیمات آنها و اگر خارج از محیط اپلیکیشن ها باشید، تنظیمات سیستم عامل را نشان می دهد. ولی باز هم یک کمبود وجود دارد. وقتی تنظیمات یک اپلیکیشن را باز می کنید، تنظیمات دستگاه در منوی مربوطه گنجانده نشده که جای تعجب دارد چرا که ایده ای مؤثر و بدیهی است.


image sharing

باید گفت از لحاظ طراحی رابط کاربری و خلق یک تجربه متمایز، بلکبری موفق عمل کرده. طراحی بلکبری 10 یه گام به جلو ست، انتخاب فونت ها، صفحه آرایی، طراحی آیکون ها و ... هیچ بد به نظر نمی رسند ولی هنوز جای کار بیشتری دارند. طراحی ساعت و قطب نما نشان می دهد که طراحان برجسته ای در شرکت وجود دارند ولی باید به آنها میدان بیشتری داده شود. بلکبری طراحی برتر را در صدر ویژگی های خود نمی بیند، ولی آن را در انتها هم قرار نداده.


picture sharing

اما برسیم به صفحه کلید لمسی دستگاه. ریم سابق هرگز در این زمینه برگ برنده ای نداشت در حالی که بهترین کیبوردهای فیزیکی دنیا را به نامش می شناختیم. حالا نه تنها می توان گفت که بلکبری یک کیبورد لمسی بسیار خوب دارد بلکه در برخی موارد به خوبی از رقبا جلو می افتد. پیش بینی کلمه بعدی که قصد تایپ آن را دارید، ویژگی ممتازی است که هر چند در ابتدا کمی عجیب به نظر می رسد ولی گنجاندن کلمات پیش بینی شده در بالای حروف، راهکار مؤثری است و تایپ یک دستی را خیلی راحت می کند. شما کلمات پیشنهادی را به بالا سوایپ می کنید، و به همین سادگی در بین متن قرار می گیرند.

اپلیکیشن های بومی

picture sharing

همانطور که مشاهده می کنید، در بخش Hub (سمت راست) اپلیکیشن های مختلف به شما اطلاعات مختصر یا نمای کوچک شده صفحه اصلی اپلیکیشن را نشان می دهند و سرویس هایی مثل توییتر هم با آن یکپارچه شده. در بخش Drawer (سمت چپ) هم چیدمانی مشابه سایر سیستم عامل های موجود در بازار را شاهد هستیم که انواع برنامه های مورد نیاز و تنظیمات را در دسترس قرار می دهد. اما برنامه های بومی سیستم عامل چطور هستند؟


online photo sharing

مرورگر. بلکبری 10 از مرورگری مدرن با امکانات در خور سود می برد. اپلیکیشن مبتنی بر موتور Webkit که باز کردن وب سایت های سنگین برای آن مشکل نیست. در این زمینه بلکبری 10 با اندروید و آیفون به خوبی رقابت می کند. با توجه به اینکه قابلیت Flash هم در این مرورگر گنجانده شده، می تواند انتخاب افراد زیادی باشد.


photo storage

نقشه. بلکبری 10 با نسخه ای اختصاصی سازی شده از نقشه بینگ تجهیز شده که اطلاعات استاندارد را ارائه می کند و قابلیت راهبری turn-by-turn را نیز در خود دارد. البته اطلاعات هیچ نقشه ای به اندازه سرویس نقشه گوگل کامل نیست و از این نظر بلکبری 10 با فاصله زیاد پشت سر اندروید و iOS رها شده ولی قابلیت Turn-by-turn به خوبی کار می کند.


free photo hosting

ساعت. این همان ساعتی است که از طراحی اش تعریف کرده بودیم. بلکبری تصمیم های هوشمندانه ای در رابطه با یکپارچگی عمیق سرویس های دیگر با سیستم عامل گرفته. دراپباکس در سطح file manager هم کار می کند و اپلیکیشن Remember برای یادآوری، تنظیم آلارم، و فهرست کارهای بعدی به کمک می آید. Remember حتی قابلیت همگامسازی با حساب Evernote و دسترسی به یادداشت های آن درست در داخل اپلیکیشن را هم فراهم می کند، البته بدون امکان ویرایش.


online photo storage

دوربین. هر چند عملکرد سخت افزار دوربین Z10 چشمگیر نیست ولی بلکبری یک اپلیکیشن خاص و کارا تهیه کرده که اگر نه بهترین در بین تلفن های هوشمند، ولی لااقل یکی از بهترین ها است. با حالتTimeShift می توانید تصویر مناسب برای صورت افراد را از بین فریم های ثبت شده قبل از ثبت عکس اصلی انتخاب کنید تا دیگر عکس کسی با چشمان بسته ثبت نشود.

اپلیکیشن های غیر بومی و اکوسیستم

photo sharing websites

شاید خبر 70 هزار اپلیکیشن در روز اول معرفی سیستم عامل جدید بسیار امیدوارانه باشد ولی به نظر می رسد کیفیت آنها راضی کننده نیست. بسیاری از آنها به نظر اپلیکیشن های پلی بوک هستند که فقط با تغییراتی جزئی برای تلفن هوشمند آماده شده اند. برخی هم به نظر کار نشده و تجربی به نظر می رسند.

حتماً می دانید که توسعه دهندگان اندروید می توانند اپلیکیشن های اندرویدی خود را در فروشگاه بلکبری به ثبت رسانده و به فروش بگذارند. اما تجربه کار با این اپلیکیشن ها بر روی Z10 رضایت بخش نیست و کند و زشت به نظر می رسند. در اصل از آنجایی که این اپلیکیشن ها در نرم افزار شبیه ساز اندروید کار می کنند، مثل جزیره ای جدا افتاده از سیستم عامل به نظر می رسند. بنابراین پر واضح است که این، راه میان بر خوبی برای غنی کردن سیستم عامل نیست!
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
مشکلات نرم‌افزاری در هسته‌ی اندروید عامل ضعف عملکرد و مصرف باتری زیاد گلکسی اس 4 با تراشه‌ی اکتا

بنابر اظهار نظر یکی از توسعه‌دهندگان هسته‌ی اندروید، استفاده‌ی نامناسب از معماری big.LITTLE در گوشی گلکسی اس 4 موجب شده که تنها 4 هسته از 8 هسته‌ی تراشه‌ی اگزینوس اکتا مورد استفاده قرار بگیرند. AndreiLux در انجمن‌های تخصصی XDA توضیحات بیشتری در این مورد منتشر کرده که توجه شما را به آن جلب می‌نمائیم

زومیت_ در تراشه‌ی اگزینوس اکتای سامسونگ از دو نوع پردازنده استفاده شده است، دسته‌ی اول مصرف انرژی و قدرت پردازشی بالا دارند و سرعت کلاکشان نیز بیشتر است. دسته‌ی دوم درست بالعکس هستند اما بازدهی به مراتب بیشتری دارند. بنابراین پیش‌بینی تمام منتقدین این بوده که این گوشی در کاربردهای ساده مثل مکالمه و گوش دادن به موسیقی و مانند آن، عمر باتری فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و در کاربردهای سنگین عملکرد عالی خود را به رخ رقبا می‌کشد. اما در عمل چنین اتفاقی نیافتاده است. علت چیست؟


Samsung Galaxy S IV

با وجود اینکه اگزینوس اکتا دارای 8 هسته‌ی پردازنده‌ی اصلی است، کرنل (هسته‌) اندروید که همان هسته‌ی لینوکس نیز هست، تفاوتی بین این هسته‌ها قائل نمی‌شود. اندری‌لاکس یکی از توسعه‌دهندگان کرنل اندروید است که با بیان این مطلب اضافه کرده که همیشه تنها 4 هسته از 8 هسته‌ی پردازنده‌ی اصلی در این تراشه مشغول به کار هستند. وی علت را در استفاده‌ی ضعیف از معماری big.LITTLE کمپانی ARM می‌داند.

با توجه به اینکه هسته‌ی لینوکس بین هسته‌ها تفاوت قائل نمی‌شود، اتفاقاتی مثل موارد زیر رخ می‌دهد:

مهاجرت کلاسترها: وقتی بار پردازشی افزایش می‌یابد، تمام اطلاعات از هسته‌های ضعیف یا LITTLE به هسته‌های قدرتمند یا big جابجا می‌شوند. بنابراین همیشه تنها 4 هسته‌ی A7 یا A15 فعال هستند.

جابجایی هسته: وقتی بار پردازشی افزایش می‌یابد، تنها اتفاقی که می‌افتد این است که بار پردازشی هسته‌های ضعیفی که در حال تحمل فشار زیادتری هستند منتقل می‌شود. در این صورت ممکن است یکی از هسته‌های A7 بار پردازشی بیش از ظرفیت داشته باشد و تنها بار همان هسته به یکی از هسته‌های A15 منتقل شود. بنابراین 3 هسته‌ی A7 و یک هسته‌ی A15 مشغول به کار می‌شوند و 4 هسته‌ی دیگر بی کار می‌مانند. در این حالت هم تنها 4 هسته فعال هستند.

HMP یا پردازش چندتایی ناهمگون: این حالت پردازش, مکانیزم بسیار پیچیده‌تری نسبت به دو مورد قبل دارد و لذا استفاده از آن نیز بسیار مشکل است. در این روش باید برنامه‌ریزی کرنل با در نظر گرفتن تفاوت بین هسته‌های A7 و A15 باشد. در حال حاضر هسته‌ی لینوکس قادر به درک تفاوت بین هسته‌ها نیست. بنابراین نمی‌توان کارهای سبک را به هسته‌های A7 سپرد و کارهای سنگین را به هسته‌های A15 و لذا در استفاده از این روش نیز به مشکل برمی‌خوریم.



اما مشتریانی که GT-i9500 را خریده‌اند چه کنند؟ آیا این مشکلات قابل حل است یا باید به خالی شدن سریع باتری گوشی خود عادت کنند؟

خوشبختانه تمام موارد یاد شده را می‌توان با بررسی و به روز کردن کرنل لینوکس حل کرد. در این صورت, پردازش‌های سبک یا سنگین به هسته‌ی مناسب سپرده می‌شود. تمام 8 هسته نیز وارد عمل می‌شوند. نتیجه افزایش عمر باتری در مقایسه با پردازنده‌هایی مثل S600 می‌باشد که در نسخه‌ی GT-i9505 به کار رفته‌اند. علاوه بر افزایش عمر باتری، قدرت پردازشی گوشی با به کار گیری تمام هسته‌ها افزایش می‌یابد. از همان ابتدا نیز هدف سامسونگ از تولید چنین تراشه‌ای، افزایش قدرت پردازشی و عمر باتری بوده است. بنابراین باید منتظر باشیم تا هسته‌ی لینوکس به روز شود و سامسونگ نیز بسته‌ی به روز رسانی مربوطه را برای مدل اکتا عرضه کند.


Tom's Hardware: Hardware News, Tests and Reviews

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  ویرایش شده توسط: LorenzoLotto   
مرد

 
بررسی تخصصی Xperia Z

سونی بعد از جدا شدن از اریکسون روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت و ضرر و زیان زیادی را در سال 2012 متحمل شد، اما اینبار تصمیم خود را گرفت تا خود را بالا بکشد. سونی گوشی Xperia Z خود را در موقع مناسبی معرفی کرد، زمانی است که تقریبا هیچ گوشی با صفحه نمایش فول اچ دی در بازار وجود ندارد. بنابراین در حال حاضر این گوشی به عنوان یکی از مهمترین اسمارتفون‌های بازار به حساب می‌آید، پس بیایید تا با هم به بررسی این غول سونی برویم، در این برسی بیشتر سعی خواهیم کرد از تجربیاتی که در استفاده با این گوشی داشتیم صحبت کنیم.



طراحی

سونی اکسپریا زد را بدون شک یکی از زیباترین گوشی‌های حال حاضر دنیا می‌توان نامید، برای این انتخاب نیز دلایل محکمی داریم، طراحی گوشی به شکل یک مستطیل کامل است و این طراحی مستطیلی باعث شده تا با یک گوشی مواجه شوید که از نظر جلوه هر کسی را جلب می‌کند جنس بدنه ما را به یاد آیفون 4S می‌اندازد این بدنه به صورت یکپارچه از شیشه ساخته شده است حتی در کناره‌های بدنه نیز از شیشه استفاده است و تنها در قسمت لبه‌های گوشی از پلی کربنات استفاده شده است، در جلوی گوشی یک صفحه نمایش 5.0 اینچی با کیفیت فول اچ قرار گرفته که به جزئیات آن خواهیم پرداخت. در بالای این صفحه نمایش سنسورهای روشنایی نور محیط و مجاورت به همراه یک LED هشدار دهنده و دوربین دوم قرار دارند.

...

در سمت راست گوشی گزینه‌های زیادی قرار گرفته‌اند، در بالای سمت راست گوشی یک درگاه سیم کارت قرار گرفته است که از سیم کارت مینی پشتیبانی می‌کند. در پایین این درگاه دکمه بسیار زیبای پاور گوشی قرار گرفته که طراحی بسیار زیبایی را سونی برای آن در نظر گرفته است. در پایین این دکمه زیبای پاور نیز دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا گوشی قرا ر دارند. در پایین‌ترین قسمت سمت راست اسپیکر قرار دارد که این تنها اسپیکر این گوشی است، اما باید یک نکته‌ای را بدانید اسپیکر اصلا در حد و اندازه این گوشی نیست، کیفیت صدای اسپیکر در حالت بلند بسیار بی کیفیت است و با صدای بلند گوش شما اذیت خواهد شد.



...

در سمت چپ گوشی تنها گزینه‌هایی که وجود دارند درگاه اتصالی است که محل اتصال کابل است، در پایین این درگاه نیز درگاه کارت حافظه خارجی قرار گرفته است که تا 32 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند. و در پایین این درگاه نیز محل اتصال به داک رومیزی قرار گرفته است.



در پایین گوشی هیچ گزینه‌ای وجود ندارد و سونی تصمیم گرفته تا میکروفون را در قسمت جلوی گوشی طراحی کند.

...

در بالا نیز تنها گزینه‌ای که به چشم می‌خورد خروجی هدفون است.



در قاب پشت دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED قرار دارد، در کنار آن نیز میکروفون دوم برای ضبط صدا حین فیلمبرداری و حذف صداهای اضافی حین مکالمه تعبیه شده است، در قاب پشتی گزینه دیگری جز آرم زیبای Xperia قرار ندارد.

...

چیزی که در اینجا ما را بسیار اذیت کرد این است تمام درگاه ها با یک کاور پوشانده شده‌اند که برای دسترسی به آن‌ها مجبور به باز کردن این کاورها هستید، اما وظیفه این کاورها این است که باعث می‌شوند گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار باشد، بنابراین سونی چاره‌ای جز تعبیه آن‌ها نداشته است.



...



...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
صفحه نمایش

در قاب جلویی اصلی‌ترین قسمت گوشی یعنی همان صفحه نمایش قرار گرفته است. صفحه نمایش Xperia Z کیفیت خارق‌العاده‌ای دارد که مانند آن را هیچ کجا ندیده‌اید، این صفحه نمایش کیفیت Full HD یا همان 1080p را دارد، اندازه آن 5.0 اینچ است و تراکم پیکسلی که در این صفحه نمایش گنجانده شده عدد اعجاب انگیز 441 پیکسل در اینچ است. خوانایی صفحه نمایش در زیر نور خورشید مناسب است اما چیزی نیست که بتوان آن را یک شاهکار نامید.



اما مهم‌ترین عیب این صفحه نمایش این است که زاویه دید آن کم است به این معنی که اگر شما گوشی را کمی بچرخانید یک سایه سفید رنگ بر روی آن ایجاد خواهد شد که خوانایی آن را کم می‌کند.

همان‌طور که می‌دانیم سونی در ساخت صفحات نمایش یکی از مدعیان بزرگ است و در ساخت صفحه نمایش این گوشی نیز ادعای خود را اثبات کرده است، این صفحه نمایش با کیفیت‌ترین صفحه نمایش حال حاضر در بین گوشی‌های بازار دنیا است و زمانی که با آن فیلم‌های Full HD نگاه می‌کنید این حس را به شما القا می‌کند که در حال تماشای فیلم در یک تلویزیون سونی هستید. حقیقتا تماشای فیلم در این گوشی بسیار لذت بخش است.

...



نرم افزار

سیستم عاملی که به صورت پیشفرض بر روی گوشی نصب است نسخه 4.1.2 است که قابلیت بروزرسانی به نسخه 4.2 نیز وجود دارد.

...

در ابتدا که قفل گوشی را می‌خواهید باز کنید با یک صفحه قفل بسیار زیبا روبرو خواهید شد، قفل این گوشی با یک انیمیشن زیبا مانند حالت پرده کرکره باز می‌شود. در صفحه قفل گزینه‌هایی که وجود دارند عبارتند از یک میانبر به قسمت موزیک‌های گوشی و یک میانبر به دوربین گوشی که با استفاده از این مبانبر بدون نیاز به زدن دکمه اضافی عکس گرفته خواهد شد.



...



...

در اینجا یعنی در صفحه قفل گوشی به قسمت محدوده اخطارها نیز دسترسی دارید که امکانات جالبی از جمله خاموش و روشن کردن وای –فای و بلوتوث در این قسمت قرار دارند.



صفحه اصلی گوشی همان صفحه معمولی اندروید است در اینجا آیکون‌های اصلی گوشی در قسمت پایین صفحه نمایش قرار دارند، امکان اضافه کردن تا 7 صفحه اصلی وجود دارد، در پایین صفحه نمایش دکمه‌های لمسی غیر فیزیکی در داخل صفحه نمایش جای گرفته‌اند مانند آنچه که در گلکسی نکسوس و نکسوس 4 دیدیم.

...

امکان اضافه کردن تم‌ها، ویجت‌ها و اپلیکیشن‌ها وجود دارد.



...



...

در قسمت تسک منیجر گوشی علاوه بر برنامه‌های باز که امکان جا به جا شدن بین برنامه‌ها را امکان پذیر می‌کند، 4 ابزار کوچک نیز قرار دارند که عبارتند از ماشین حساب، نوت، ضبط صدا و تعیین زمان آلارم.



این ابزارها بسیار کارآمد هستند و نیاز شما را برای باز کردن منوی گوشی بسیار کم خواهند کرد.

...



صفحه کلید شماره گیر این گوشی ما را به یاد همان صفحه کلید آیفون می‌اندازد، فاصله شماره‌ها بسیار مناسب هستند.

...

در اینجا سونی برای این گوشی یک اپلیکیشن به نام Walkman طراحی کرده است این برنامه بسیار کارآمد است و ظاهر بسیار زیبایی نیز دارد که نیاز شما را به استفاده از برنامه پخش موزیک اندروید را کاملا برطرف خواهد کرد.



در قسمت گالری گوشی مورد خاصی دیده نمی‌شود و تنها گزینه‌ای که در اینجا وجود دارد این است که با استفاده از دو انگشت و ویژگی پینچ زوم می‌توانید نوع مشاهده عکس‌ها را تغییر دهید و اندازه آن‌ها را کوچک و یا بزرگ کنید.

...



...

یک برنامه‌ای به نام Sony Select در این گوشی قرار دارد که سونی تعدادی اپلیکیشن را برای شما پیشنهاد می‌دهد و برای اینکه آن برنامه را دریافت کنید باید به بازار اندروید متصل شوید، این یک عیب برای این برنامه است که مانند اپلیکیشن سامسونگ در اینجا برنامه‌ها برای دانلود وجود ندارند.



یک ویژگی کاربردی که سونی در اینجا اضافه کرده است Power Management نام دارد با فعال کردن این ویژگی عمر باتری شما به صورت قابل توجهی اضافه خواهد شد. با فعال کردن این ویژگی به طور مثال در زمانی که صفحه نمایش گوشی شما خاموش است هیچ دیتایی از گوشی رد و بدل نخواهد شد که به افزایش عمر باتری کمک شایانی خواهد کرد.

...



مرورگر این گوشی به طور پیشفرض کروم است که کارآیی مناسبی دارد و نیاز شما را به استفاده از یک مرورگر دیگر برطرف می‌کند.

...

صفحه کلید این گوشی مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی هم زبان انگلیسی و هم زبان فارسی را در خود جای داده است، این صفحه یکی از بهترین صفحه کلیدهایی است که تاکنون با آن کار کرده بودیم، بازخورد آن بسیار مناسب بود و به علت صفحه بزرگ گوشی فاصله حروف از یکدیگر مناسب است، در ضمن اینکه کلمات پیشنهادی این صفحه کلید بسیار کارآمد است که به طور حتم نیاز شما به تایپ زیاد را برطرف خواهد کرد.



...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پردازنده و حافظه

ورود سونی را به جمع 4 هسته‌ای‌ها خوش آمد می‌گوییم، این اولین بار است که سونی از پردازنده 4 هسته‌ای استفاده می‌کند این پردازنده که متعلق به شرکت کوآلکام است سرعتی برابر 1.5 گیگاهرتز را به همراه دارد. با وجود این پردازنده قوی و رم 2 گیگابایتی لازم نیست تا نگران اجرای برنامه‌ها بر روی این گوشی باشید، ما بازی‌های سنگین Need for Speed Most Wanted را بر روی این گوشی اجرا کردیم که بدون کوچکترین مشکلی از پس اجرای آن برآمد.


...

حافظه داخلی گوشی 16 گیگابایت است که این حافظه با پشتیبانی از حافظه خارجی تا 32 گیگابایت، امکان اضافه شدن را دارد.

دوربین

این گوشی به یک دوربین 13.1 مگاپیکسلی مجهز است که عکس‌هایی با کیفیت 4128x3096 را تهیه خواهد کرد، این گوشی همچنین امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080p@30fps را نیز دارد.سونی در ساخت لنز دوربین سابقه طولانی و مهارت خاصی دارد و یکی از بهترین دوربین‌ها را در جهان می‌سازد در اینجا نیز سونی کم نگذاشته و دوربین بسیار قوی را برای این گوشی در نظر گرفته است. سونی در اینجا از سنسور جدیدی با نام Exmor RS بهره برده است که در اینجا امکان ضبط ویدئویی با حالت HDR نیز وجود دارد. ما از کارکرد دوربین رضایت کامل را داشتیم، این دوربین در نور کم عکس‌های خوبی را تهیه می‌کند و حتی در تاریکی عکس‌ها جزئیات زیادی را دارند.


...


باتری

گوشی به یک باتری 2330 میلی آمپری مجهز است که به گفته سونی این باتری 11 ساعت مکالمه در حالت 2G را پشتیبانی می‌کند. اگر تجربه ما در استفاده از باتری گوشی را بخواهید باید بگوییم که باتری گوشی با آنکه چندان قوی نیست اما از پس صفحه نمایش با این کیفیت به خوبی برآمده است و به راحتی می‌توانید با آن فیلم تماشا کنید، مکالمات روزانه خود را انجام دهید و در اینترنت به مرور بپردازید و تنها یک بار در روز به شارژ گوشی نیاز پیدا کنید.

کلام آخر

این گوشی نقاط قوت زیادی دارد که نقاط ضعف اندک آن را به طور کامل پوشش می‌دهد. مهمترین قسمت این گوشی که ما آن را بسیار دوست داشتیم صفحه نمایش بسیار زیبا و چشم نواز آن است که با به کار بردن BRAVIA Engine 2 این کیفیت بسیار بیشتر شده است، مطمئن هستیم که از دیدن این صفحه نمایش هیجان زده خواهید شد. ویژگی دیگری که در این گوشی بسیار مورد توجه و محبوب است خاصیت ضد آب بودن آن است که تا عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه هیچ آسیبی به گوشی وارد نخواهد شد. اگر نظر ما را بخواهید باید بگوییم که این گوشی در حال حاضر بهترین گوشی بازار است و در کنار صفحه نمایش با کیفیت یکی از توانمند ترین گوشی‌ها به حساب می‌آید. اگر ما قصد خرید گوشی را داشتیم این گوشی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید در نظر می‌گرفتیم، اگر مبلغی که می‌خواهید برای خرید گوشی هزینه کنید برای شما مهم نیست این گوشی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

...
...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بررسی تخصصی HTC One

اچ تی سی سال گذشته خانواده سری One خود را معرفی کرد، در آن سال پادشاه سری One یعنی One X نتوانست انتظارات طرفداران اچ تی سی و آن شرکت را برآورده کند،امسال این شرکت تمام توان خود را گذاشت تا یک سوپرفون ارائه کند که علاوه بر از بین بردن خاطرات تلخ One X بتواند این کمپانی را در گوی رقابت حفظ کند و چه بسا بتواند اچ تی سی را به یک غول تبدیل کند.


...

در حال حاضر رقیبان سرسختی برای One در بازار وجود دارند دو رقیب قدرتمند این گوشی Xperia Z و Galaxy S4 هستند، می‌توان گفت که اچ تی سی در بهترین زمان قهرمان خود را به بازار فرستاد، زیرا زمانی که هنوز گلکسی اس 4 به بازار نیامده این گوشی در بازار موجود است.



مطمئن هستیم که شما هم مانند ما می‌خواهید بدانید که آیا این گوشی می‌تواند در این مبارزه نفس گیر رقبا را شکست دهد یا خیر؟ بهترین راه برای فهمیدن این موضوع بررسی این گوشی است که ما آن را برای شما انجام داده‌ایم، بنابراین با ما در ادامه همراه باشید تا از تمامی جوانب آن را بررسی کنیم.

طراحی و راحتی در دست

طراحي گوشي در نگاه اول بسيار جذاب است، گويي يك گوشي فضايي را در دست گرفته‌اید، اما اين جذابيت تنها در قسمت جلوي گوشي كه آلومينيوم در كنار شيشه طراحي شده ديده می‌شود و در قسمت پشت گوشي كه فقط از آلومينيوم است طراحي خاصي نمی‌بینید.


گوشی در دست بسیار راحت جای می‌گیرد و اندازه بزرگ آن شما را اذیت نخواهد کرد، به خصوص به علت طراحی منحنی شکلی که اچ تی سی در پشت گوشی به کار برده این راحتی در دست چندین برابر شده است.

...


در قسمت جلوي گوشي صفحه نمايش ٤.٧ اينچي با كيفيت فول اچ دي خودنمايي می‌کند، در بالا و پايين اين صفحه نمايش اسپيكرها قرار دارند كه صداي فوق‌العاده اي را به همراه دارند. در زير صفحه نمايش همان‌طور كه گفتيم يكي از اسپيكرها قرار دارد كه ميكروفون گوشي نيز در اين اسپيكر جاي گرفته است، همچنين در اين قسمت دو كليد لمسي يكي بازگشت به عقب و دیگری دكمه هوم قرار دارند كه در وسط اين دو دكمه آرم اچ تي سي قرار گرفته است دکمه هوم علاوه بر بازگرداندن شما به صفحه اصلی وظیف دیگری نیز دارد، با دو بار ضربه زدن بر روی این دکمه تسک منیجر گوشی که بسیار ساده است فعال خواهد شد.

...

در بالاي صفحه نمايش اسپيكر ديگري قرار دارد كه ذر داخل آن LED هشدار دهنده تعبيه شده در حالي كه دوربین دوم و سنسورهاي مجاورت و نور محيط در اين قسمت هستند.



در سمت چپ گوشي هيچ چيزي جز درگاه سيم كارت ديده نمی‌شود. كه از سيم كارت ميني پشتيباني می‌کند.

...

در سمت راست كوشي كليدهاي كم و زياد کردن صدا قرار دارند، نكته اي كه در مورد اين كليدها وجود دارد اين است كه اين كليدها دقيقا هم سطح بدنه طراحي شده‌اند و شايد تصور کنید که براي پيدا كردن آن‌ها كمي دچار مشكل خواهید شد اما لازم نيست نگران اين موضوع باشید زيرا اچ تي سي بدنه اين كليد را شيار دار ساخته تا در هنگام لمس كردن متوجه آن‌ها شويد.



در بالاي گوشي جك ٣.٥ میلی‌متری هدفون در كنار دكمه پاور قرار دارد، دكمه پاور نيز هم سطح بدنه طراحي شده و به علت جايگيري نا مناسب در استفاده از آن تا حدودی با مشکل مواجه خواهید شد.

...

در پشت گوشي همان‌طور كه گفتيم هيچ چيز خاصي مشاهده نمي کنید در اينجا تنها دوربين اصلي گوشي با كيفيت ٤ اولترا پيكسل به همراه يك فلاش قرار دارند. در ضمن میکروفون دوم برای حذف صداهای اضافه در حین مکالمه نیز در اینجا قرار گرفته است.

...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
صفحه نمایش(خوانایی در نور خورشید)

گوشی به یک صفحه نمایش 4.7 اینچی از نوع Super LCD3 مجهز است، این صفحه نمایش که نام فول اچ دی را یدک می‌کشد کیفیتی برابر 1080×1920 پیکسل دارد و تراکم پیکسلی آن 469 پیکسل در اینچ است، هیچ پیکسلی را در این صفحه نمایش نمی‌توانید مشاهده کنید. خوانایی آن نیز در زیر نور خورشید و در محیط باز بسیار خوب است و در کار کردن با آن در محیط باز به هیچ مشکلی برنخواهید خورد.



پردازنده و حافظه داخلي

در داخل گوشي يك پردازنده ٤ هسته اي قرار دارد كه می‌تواند سرعتي برابر 1.7 گیگاهرتز را براي گوشي به همراه داشته باشد، در كنار اين پردازنده يك رم ٢ گيگبايتي قرار دارد كه به رواني گوشي بسيار كمك می‌کند.

حافظه داخلي گوشي 32 و یا 64گيگابايت است و اين حافظه به علت عدم وجود درگاه حافظه خارجي قابل افزايش نيست. گوشی‌ای که در اختیار ما بود حافظه 32 گیگابایتی داشت.

گوشي توانايي خوبي در اجراي برنامه‌ها و بازی‌های سنگين دارد و پردازنده قوي و رم بالا به راحتي از پس فرامين شما برخواهند آمد. تنها مشکلی که در اينجا وجود دارد اين است كه به علت اينكه بدنه يكپارچه از آلومينيوم ساخته شده و آلومينيوم نیز حرارت را به راحتي انتقال می‌دهد در هنگام انجام كارهاي سنگين با گوشي، مانند بازی‌های سنگين و استفاده از اينترنت 3G داغ شدن گوشي شما را آزار خواهد داد. می‌توان مشکل داغ شدن گوشی که در تمام قسمت پشت گوشی اتفاق می‌افتد را مهمترین ایراد این گوشی دانست، این موضوع در بسیاری موارد برای ما آزار دهنده بود.

...


نرم افزار

این گوشی از سیستم عامل اندروید در خود بهره می‌برد که اچ تی سی توسط نسخه جدید Sense یعنی نسخه 5، آن را تزئین کرده است. نسخه‌ای از اندروید که در این گوشی نصب است نسخه 4.1.2 است.

اما چیزی که این گوشی را متفاوت می‌کند نسخه 5 Sense است، یکی از تحولات این نسخه در صفحه اصلی آن ایجاد شده، در اینجا یک ویژگی جدید با نام BlinkFeed به وجود آمده است، اما کار این BlinkFeed چیست؟

اگر اهل دنبال کردن اخبار باشید روزانه مجبور هستید به سایت‌های مختلف مراجعه کنید تا از آخرین خبرها مطلع شوید اما با BlinkFeed دیگر لازم نیست سایت‌های مختلف را باز کنید در اینجا آخرین اخبار سایت‌های معروف خبری در یک صفحه مجزا از هوم اسکرین جمع شده‌اند که می‌توانید تنها با مرور این صفحه از آخرین اخبار مطلع شوید. ما این ویژگی را بسیار دوست داشتیم زیرا دیگر نیاز نیست برای اینکه بدانید در دنیای اطراف شما چه می‌گذرد دائما سایت‌های مختلف را چک کنید.

...

در باقی موارد تحول خاصی را نمی‌بینید، در قسمت پایین گوشی 4 آیکون به همراه دکمه منوی گوشی قرار گفته است. مرور در صفحه منوی گوشی به صورت بالا و پایین انجام می‌گیرد و مانند دیگر گوشی‌های اندروید با رفتن به چپ و راست نمی‌توانید منوی گوشی را مرور کنید.



یک ویژگی جالب دیگر این است که در قسمت بالای صفحه منو، ساعت و آب و هوا را می‌توانید همیشه مشاهده نمایید.

در قسمت ناتیفیکیشن بار گوشی چیز زیادی در دسترس نیست در اینجا یک دکمه وجود دارد که شما را به بخش تنظیمات هدایت خواهد کرد.

...

پخش کننده موزیک و پخش کننده ویدئو نیز همان‌هایی هستند که در اندروید 4.1 می‌بینید و ویژگی خاصی ندارند که بتوان آن‌ها را مجزا از سایر گوشی‌ها دانست، تنها در پخش ویدئو چیزی که به کمک شما می‌آید صفحه نمایش با کیفیت این گوشی است که دیدن فیلم در آن را لذت بخش خواهد کرد.

صفحه کلید گوشی نیز به خوبی عمل می‌کند و در تایپ کردن اگر کمی دقت کنید به مشکل بزرگی برنخواهید خورد.

مرورگر نیز همان مرورگر اصلی اندروید است که به کمک پردازنده قوی در باز کردن سایت‌ها سرعت خوبی را دارد و زوم کردن در آن به سرعت انجام خواهد شد.


...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دوربین

اچ تي سي در اين گوشي به دو چيز خيلي می‌بالد يكي دوربين بسيار با كيفيت با امكانات جذاب و ديگري اسپيكرهاي قدرتمند،حقيقتا در هر دو مورد نيز به خوبي عمل كرده است.

دوربين گوشي كيفيت ٤ اولتراپيكسل دارد كه عکس‌هایی با كيفيت 2688 x 1520 تهيه می‌کند اين گوشي می‌تواند فیلم‌هایی با كيفيت فول اچي دي نيز تهيه كند. دوربین دوم گوشی کیفیت 2.1 مگاپیکسل دارد که این دوربین نیز می‌تواند فیلم‌های با کیفیت فول اچ دی تهیه کند.

در زیر می‌توانید نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی را مشاهده نمایید.

...

اما چیزی که این دوربین را خاص می‌کند تنها کیفیت آن نیست، این دوربین توانایی انجام کارهایی را دارد که شاید کمتر دیده باشید.

یکی از این قابلیت‌ها HTC Zoe نام دارد. زمانی که شما با استفاده از این ویژگی عکس می‌گیرد در عوض یک عکس، یک فیلم حدودا 3 ثانیه‌ای گرفته می‌شود که با این عکس کارهای جالبی می‌توانید انجام دهید.



یکی از این کارها حذف سوژه‌های اضافی از عکس است، زمانی که در حال عکاسی هستید اگر ناگهان سوژه اضافی در عکس شما ظاهر شود با این ویژگی که حذف شیء نامیده می‌شود می‌توانید یک عکس ثابت بدون سوژه اضافی تهیه نمایید.

...

ویژگی دیگر این دوربین این است که می‌توانید از یک سوژه در حال حرکت عکس تهیه کنید، اگر سوژه‌ای در حال حرکت است و شما با نگه داشتن دکمه شاتر چندین عکس متوالی از آن تهیه کنید به راحتی با ویژگی sequence shot می‌توانید یک عکس ترکیبی که سوژه شما در آن حالت‌های مختلف حرکت نشان داده می‌شود را تهیه کنید.



کیفیت صدا (اسپیکرها)

همان‌طور که گفتیم اچ تی سی علاوه بر دوربین در مورد اسپیکرها نیز زیاد مانور داده است، مطمئن باشید این گوشی به یکی از بهترین اسپیکرهای دنیا مجهز است به علاوه اینکه ویژگی Beats نیز کمک بسیار زیادی به شفاف و واضح بودن صدا در این اسپیکر کرده است، ما از کیفیت صدای این گوشی بسیار لذت بردیم و این گوشی را شایسته این می‌دانیم که بگوییم بهترین کیفیت صدای اسپیکر در بین تمام گوشی‌های دنیا متعلق به این گوشی است.

ویدئویی کوتاه را برای شما آماده کردیم که می‌توانید در آن تست کیفیت صدای اسپیکر این گوشی را مشاهده کنید.

https://static.gsm.ir/Repository/files/download/ordibehesht92/sound.zip

کیفیت صدای مکالمه نیز بسیار خوب است و علاوه براینکه طرف مقابل صدای شما را به خوبی خواهد شنید به لطف میکروفون دوم که برای حذف صداهای اضافی به کار می‌رود شما نیز به خوبی صدای شخص تماس گیرنده را خواهید شنید.


باتری
گوشی در درون خود یک باتری 2300 میلی آمپری را جای داده که اچ تی سی به صورت رسمی بیان نکرده این باتری تا چه میزان می‌تواند از گوشی پشتیبانی کند، اما در استفاده‌ای که ما از گوشی داشتیم اگر در جایی هستید که اپراتور شما به خوبی آنتن دهی دارد، لازم نیست که نگران باتری بشاید زیرا این باتری به راحتی در یک استفاده سنگین 1 روز را پاسخگو است و نیاز به شارژ پیدا نخواهد کرد. علاوه بر اینکه با فعال کردن ویژگی Power saver این عمر باتری افزایش نیز خواهد یافت.



کلام آخر

در اینجا با بهترین گوشی اچ تی سی و با نهایت تلاش این کمپانی روبرو هستیم، بنابراین نمی‌توان گفت که با گوشی رده پایینی روبرو هستید. چیزهایی که ما در این گوشی بسیار زیاد دوست داشتیم طراحی بسیار زیبای قاب جلویی گوشی، راحتی گوشی در دست و صفحه نمایش بسیار با کیفیت به همراه تاچ بسیار قدرتمند گوشی هستند.

اما مانند هر گوشی دیگری این گوشی نیز بدون ایراد نیست، یکی از چیزهایی که ما را آزار می‌داد داغ کردن گوشی به علت بدنه تمام آلومینیومی آن است.

گوشی رقبای سرسختی دارد، یکی از آن‌ها Xperia Z است، ما با Xperia Z نیز کار کردیم با کمی اختلاف از کار کردن با Xperia Z رضایت بیشتری داشتیم و آن گوشی را بیشتر دوست داشتیم.

رقیب دیگر گلکسی اس 4 است که بسیار رقیب قدرتمند و سر سختی است، این گوشی هنوز به بازار ایران وارد نشده تا بتوانیم نظری در مورد آن ابراز کنیم، اما به نظر نمی‌آید که HTC One بتواند Galaxy S4 را به همین راحتی‌ها شکست دهد.

در مجموع اگر طرفدار برند HTC هستید و دوست دارید که یک گوشی HTC با کیفیت ساخت عالی و متفاوت‌تر از همیشه داشته باشید ما خرید این گوشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر برند گوشی و بدنه پلاستیکی برای شما اهمیت ندارد پیشنهاد می‌کنیم تا رسیدن گلکسی اس 4 صبر کنید و بعد از دیدن عملکرد آن گوشی در خرید تصمیم بگیرید، در ضمن اینکه Xperia Z نیز می‌توانید گزینه خوبی برای انتخاب باشد.

...
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 3 از 13:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  10  11  12  13  پسین » 
موبایل

بررسی تخصصی گوشی های موبایل و سیستم عامل ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA