انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 20 از 26:  « پیشین  1  ...  19  20  21  ...  25  26  پسین »

Physics News | اخبار فیزیک


زن

 
راز پیرشدن ستاره‌ها فاش شد

نتایج تحقیقات یک گروه بین المللی نشان می دهد که چگونه خوشه‌های ستاره‌ای پیر می‌شوند، این روند چقدر سریع رخ می‌دهد و این امر چقدر به "سبک زندگی" آنها مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این تحقیقات توسط ناسا و سازمان فضایی اروپا با استفاده از اطلاعات به دست آمده از تلسکوپ فضایی هابل انجام شده و نتایج آنها در مجله نیچر منتشر شده است.

استین سیگاردسون در دانشگاه پن استیت اظهار داشت: مشاهدات ما از خوشه های ستاره ای نشان می دهد که اگرچه آنها بیش از 10 میلیارد سال پیش شکل گرفته اند، قلب برخی از آنها هنوز جوان است. ما اکنون می توانیم ببینیم که چگونه این خوشه های ستاره ای در راستای فروریختن و متلاشی شدن نهایی خود از یکدیگر پیشی می گیرند.

وی افزود: سرعت آنها برای طی کردن روند پیر شدن درست شبیه این است که هر خوشه ستاره ای دارای ساعت درونی خود است که برخی از آنها کندتر از دیگران حرکت می کنند.

خوشه های ستاره ای کروی مجموعه هایی از ستاره ها هستند که به واسطه گرانش به شدت به هم متصل شده اند، تقریبا 150 خوشه ستاره ای در کهکشان راه شیری وجود دارد و برخی از آنها دربرگیرنده پیرترین ستاره های کهکشان هستند.

فرانیسکو فرارو از دانشگاه بلونا ایتالیا به عنوان سرپرست این گروه تحقیقاتی اظهار داشت: اگرچه این خوشه های ستاره ای میلیاردها سال پیش شکل گرفته اند اما ما تاکنون نمی دانستیم که چرا برخی از آنها دیگر زودتر از دیگران پیر می شوند و چرا روند پیرشدن برخی از آنها اینقدر کند است.

وی افزود: ما مطالعه پراکندگی یک نوع ستاره آبی که در این خوشه ها وجود دارد ما به این نتیجه رسیدیم که برخی از خوشه ها در طول عمر خود زودتر از دیگران به تکامل می رسند و ما راهی برای اندازه گیری نرخ پیرشدن آنها ارائه کردیم.

محققان اظهار داشتند: در شرایط خاص، ستاره های داخل یک خوشه ستاره ای را می توان نیروی تازه بخشید و ضربان تازه ای از حیات به آنها داد.

سیگاردسون یادآور شد: ستاره ها می توانند نیروی جوانی و درخشش خود را بازیابند که این امر با ادغام دو ستاره و یا برخورد دو ستاره میسر می شود. این تحقیقات نخستین شواهد را براساس رصدهای صورت گرفته درباره نحوه پیر شدن خوشه های ستاره ای فراهم می کند.


منبع : خبرگزاری مهر
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
پرواز بزرگترین بادبان خورشیدی به فضا در 2014

بزرگترین بادبان خورشیدی قرار است در سال 2014 در ماموریتی برای نمایش ارزش نیروی محرکه بدون سوخت به سکوی پرتاب هدایت شود.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این بادبان خورشیدی ناسا ملقب به Sunjammer از یک طرف حدود 38 متر بوده و مساحت آن نزدیک به 1208 متر مربع است و از فوتونهای خورشید برای رانش فضاپیما به جلو استفاده می‌کند.

این پروژه توسط شرکت L'Garde در حال ساخت بوده که پیش از این نیز در پروژ‌ه‌های دیگر از جمله ساخت ساختار قابل تورم برای آنتن‌های فرکانس رادیویی و آرایه‌های خورشیدی همکاری داشته است.

پرواز این بادبان برای اواخر سال 2014 برنامه‌ریزی شده که بر روی یک موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس به فضا پرتاب خواهد شد.

در ماههای اول پرتاب این بادبان، چند آزمایش از جمله استقرار آن، نمایش کنترل برداری با استفاده از پره‌های سر بادبان، ناوبری دقیق و در نهایت حفظ موقعیت فضاپیما در یک موقعیت گرانشی ثابت موسوم به نقطه لاگرانژ یک خورشید-زمین اجرا خواهد شد.

Sunjammer تنها ماموریت بادبان خورشیدی در جهان نبوده بلکه ناسا پیش از این در نوامبر 2010 فضاپیمای NanoSail-D را با طول بادبان 9.3 متر مربع به فضا پرتاب کرده بود. همچنین کاوشگر ایکاروس ژاپن نیز بادبان خورشیدی خود را در ژوئن 2010 در فضا مستقر کرده و اولین فضاپیمایی بود که در میان فضا با نیروی محرکه نور خورشید حرکت می‌کرد.

Sunjammer را می‌توان بر سیستمهای هشدار هواشناسی فضایی کار گذاشت که خبرهای منظم‌تر و دقیق‌تر از فعالیت جرقه خورشیدی ارائه کند.

این بادبان خورشیدی در حالت باز نشده به اندازه یک ماشین ظرفشویی بوده و وزن آنها تنها 32 کیلوگرم است.

ناسا علاقه‌مند است کارکردهای دیگری را نیز برای این بادبان خورشیدی داشته باشد از جمله اینکه از آن در جمع‌آوری و حذف ضایعات مداری، خارج کردن ماهواره‌های استفاده شده از مدار، ارائه یک پیوند مستقیم ارتباطی با قطب جنوب زمین و همچنین برای نیروی محرکه فضای عمیق استفاده کند.

موفقیت این بادبان خورشیدی برای فعالسازی چندین ماموریت علمی و اکتشافی که تنها از بادبان خورشیدی استفاده می‌کنند، نقش مهمی ایفا می‌کند. همچنین ناسا قصد دارد از فضاپیماهای مجهز به این فناوری برای بازدید از چند سیارک نزدیک به زمین استفاده کند.

ایسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
غول منظومه شمسی از نمایی که هرگز ندیده‌اید

به تازگی نقشه‌ای از مشتری توسط ناسا منتشر شده است که نه تنها دقیق‌ترین نقشه رنگی سراسری است که تا کنون از مشتری تهیه شده، این سیاره را از نمایی متفاوت به تصویر می‌کشد.

به گزارش علم پرس به نقل از خبرآنلاین؛ بشقاب رنگارنگ زیبایی که در عکس زیر می‌بینید، در واقع سطح بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی است. این نقشه رنگارنگ از مشتری، به کمک تصاویر دوربین زاویه بسته نصب شده بر روی فضاپیمای کاسینی ناسا تهیه شده است. کاسینی در حین ماموریت خود به سوی زحل، از کنار این غول منظومه شمسی عبور کرد و این عکس‌ها را در دسامبر ۲۰۰۰ / آذر ۱۳۷۹ از مشتری تهیه کرد. اگرچه کوچک‌ترین عارضه قابل مشاهده در عکس حدود ۱۲۰ کیلومتر پهنا دارد، اما این عکس‌ها دقیق‌ترین نقشه‌های رنگی سراسری هستند که تا کنون از مشتری تهیه شده است.

به گزارش وایرد، این نقشه از ترکیب ۳۶ عکس ساخته شده است. طی ۹ ساعتی که مشتری در زیر سفینه مشغول گردش بود، هر ساعت عکس‌هایی دوتایی در دو رنگ مختلف توسط دوربین گرفته می‌شد که نیمکره‌های شمالی و جنوبی مشتری را پوشش می‌داد. اگرچه تصاویر خام تنها از دو رنگ با طول موج‌های ۷۵۹ نانومتر (نزدیک به فروسرخ) و ۴۵۱ نانومتر (آبی) تشکیل شده بودند، اما رنگ‌های نقشه نزدیک به همان‌هایی هستند که انسان هنگام خیره شدن به مشتری مشاهده می‌کند.



این نقشه تنوعی از عوارض ابری رنگی را نشان می‌دهد، که شامل نوارها و کمربندهای موازی قرمز قهوه‌ای و سفید، لکه قرمز مشتری، نواحی آشفته چند لخته‌ای، بیضی‌های سفید و چندین گرداب کوچک است. نوارهای سفید، ابرهای مرتفع‌تر و سردتر جو مشتری هستند و کمربندهای قهوه‌ای، ابرهای گرم‌تر و پست‌تر جو مشتری. بسیاری از این ابرها به دلیل کشش و چین‌خوردگی دائمی ناشی از بادهای مشتری، به صورت رگه و موج دیده می‌شوند. عوارض آبی خاکستری اطراف لبه نوار روشن مرکزی «لکه‌های داغ» استوایی هستند؛ سامانه‌های هوایی که کاوشگر گالیله ناسا برای انجام تحقیقات بیشتر وارد یکی از آنها شد. لکه‌های روشن کوچک درون نوار نارنجی شمال استوای مشتری، طوفان‌های آذرخشی هستند. نواحی قطبی از شفافیت کمتری برخوردار هستند چرا که نگاه کاسینی به آنها از میان مه جوی ضخیم‌تر و با زاویه بوده است.

علم پرس
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
عبور رکوردشکن یک سیارک در فاصله‌ای نزدیکتر از ماهواره‌ها به زمین

دانشمندان ناسا از عبور یک سیارک به اندازه نیمی از زمین فوتبال از فاصله بسیار نزدیکی از زمین در اواخر هفته آینده خبر داده‌اند.

به گزارش علم پرس به نقل از ایسنا، به گفته دانشمندان، فاصله سیارک ۲۰۱۲ DA14 از زمین نسبت به بسیاری از ماهواره‌های حاضر در مدار نزدیکتر بوده، اما آسیبی را متوجه زمین نخواهد کرد.

این سیارک در روز ۱۵ فوریه(۲۷ بهمن) از فاصله ۲۷ هزار و ۶۸۰ کیلومتری زمین عبور خواهد کرد که یک فاصله رکوردشکن خواهد بود.

۲۰۱۲ DA14 سال گذشت توسط یک تیم آماتور اسپانیایی شناسایی شد. اگرچه این سیارک از فاصله نزدیکتری از ماهواره‌های زمین‌هم‌زمان که در ارتفاع ۳۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتری قرار دارند، گذر می‌کند اما هیچ گونه خطر برخورد با زمین وجود ندارد.

این سیارک ۴۵ متری هر ۴۰ سال از کنار زمین عبور کرده اما هر ۱۲۰۰ سال برخورد می‌کند و به گفته دانشمندان، حتی در صورت برخورد نیز تاثیر فاجعه‌باری بر زمین نخواهد داشت.

سیارک ۲۰۱۲ DA14 تقریبا به اندازه جسمی است که در سال ۱۹۰۸ در جو بالای سیبری منفجر شد و به عنوان رویداد تونگوسا شناخته شده است.

به گفته محققان، ۵۰ هزار سال پیش یک سیارک به اندازه ۲۰۱۲ DA14 با زمین برخورد و دهانه مشهور دنباله‌دار را در آریزونا ایجاد کرد. اما آن سیارک از آهن ساخته شده بود که تاثیر ضربه آنرا بسیار نیرومند کرده بود.

ناسا قصد دارد با استفاده از رادار گلداستون خود در بیابان موجاوه کالیفرنیا این سیارک را از روز ۱۶ تا ۲۰ فوریه دنبال کند. این مشاهدات می‌تواند به ستاره شناسان در ساخت یک نقشه سه بعدی از این سیارک به علاوه تخمین‌های اصلاح شده از شکل این سنگ، گردش و انعکاس آن کمک کند.

علم پرس
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی با ردشایعات مربوط به میمون خالدار:«پانی» و «آفتاب»سالمند

رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی با تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن پرتاب کاوشگر «پیشگام»، شایعات مربوط به صحت نداشتن بازیابی میمون از کپسول حاوی این موجود زنده را بی اساس خواند و بدون اشاره به منبع اصلی ارائه کننده عکسهای آرشیوی، رسانه‌ها را به عجله در به کار بردن عکسهای آرشیوی متهم کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر محمد ابراهیمی در حاشیه اختتامیه سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا درباره این شایعات، توضیح داد: پژوهشکده سامانه های فضانوردی پیش از پرتاب کاوشگر5 (پیشگام) آزمایش ها و آموزش های بسیاری انجام داده که در خلال آنها تصاویری نیز از سوی رسانه ها تهیه شده است.

ابراهیمی بدون اشاره به منبع اصلی ارائه کننده عکس‌های آرشیوی به رسانه‌ها، چنین اظهار نظر کرد که رسانه ها بلافاصله پس از اعلام خبر پرتاب موفق پیشگام، تصاویری را از میمون های دیگر این پژوهشکده به عنوان گزارش تصویری از میمون پیشگام منتشر کرده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این پژوهشکده برای انجام مأموریت های خود میمونهای زیادی را آموزش داده است، گفت: این میمونها ممکن است در مراحل مختلف مانورها، عملیات و آموزش ها عکس های متفاوتی داشته باشند اما آنچه که قابل استناد است تصاویر میمونی است که در محفظه کپسول قرار دارد و از آن خارج می شود.

رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی کشور درباره میمونی که تصویر آن در رسانه ها منتشر شده و پیشانی آسیب‌دیده دارد، خاطرنشان کرد: نام این میمون «پانی» است که یک میمون ماده است و عکس های آن در حین آموزش شتاب و لرزش گرفته شده است. «پانی» با کمی شیطنت خود را زخمی کرده بود که پس از آن نیز بهبود یافت؛ برخلاف ادعاها هیچ یک از میمونها آموزش دیده پژوهشکده، خال گوشتی ندارند.

وی رسانه‌ها را متهم به عجله زیاد در انتشار عکس ها کرد و گفت: بعضی از این عکس‌ها پیش از آنکه گروه از محل پرتاب کاوشگر بازگردد و احتمالا به دلیل آنکه از نظر هنری عکس های بهتری بوده اند، منتشر شده است. این در حالیست که گروه تا آن لحظه هیچ عکسی از میمون فضانورد را آپلود نکرده بود.

ابراهیمی تأکید کرد: تصایر میمون فضانورد پیشگام کاملا روشن است و جای هیچ گونه بحثی ندارد؛ چنانچه میان میمونی که درون محفظه قرار دارد و از آن خارج می شود نه تفاوت رنگی هست و نه بریدگی وجود دارد.

ایسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
زندگی ارشمیدس، غرق در فرمول‌های ریاضی

ارشمیدس، ریاضیدان و فیزیکدان یونانی سال ۲۱۲ قبل از میلاد مسیح در سیراکوز به دنیا آمد. او بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین دانشمند و ریاضیدان دوران گذشته است. رازهای بسیاری از فعالیت‌های این دانشمند دوران باستان ناشناخته مانده است.

ارشمیدس فرمول‌های زیادی را در ریاضیات، فیزیک، هندسه و علوم مهندسی کشف کرد که یکی از مهم‌ترین آنها، تعادل مایعات است که برای اجسام غوطه‌ور به کار می‌رود.

جمله معروف «یافتم، یافتم» ارشمیدس در پی کشف راز جدیدی از علم او را در میان دانشمندان دیگر متمایز کرده است.

وی تا آخرین لحظات زندگی‌اش مشغول تفکر در مسائل علمی بود و هر روزش را با کشیدن دایره‌ها و اشکال هندسی مختلف و انجام آزمایشات روی معادلات کشف‌شده‌اش، سپری می‌کرد.

اختراع مشهور ارشمیدس آب را به زمین‌های خشک باستان رساند و ارتش روم را برای سه سال پشت دروازه‌های یونان نگه داشت.

از آثار علمی او می‌توان به کشف قانون شناورهای (معروف به قانون ارشمیدس)، تعیین جرم حجمی طلا و نقره و بعضی فلزات دیگر و اختراع پیچ مخصوص و حلزونی شکلی به نام پیچ ارشمیدس برای بالا بردن آب اشاره کرد.

با توجه به نوشته‌های اندک در مورد زندگی این دانشمند، بیشتر تلاش‌ها برای شناخت زندگی ارشمیدس به گونه‌ای از افسانه‌ها و حقایق تشکیل شده و برخلاف فعالیت‌های ریاضی ارشمیدس مقالات کمی برای توضیح اختراعاتش نوشته است.

شرح زندگی او چند دهه بعد از فوتش نوشته شد به این ترتیب جنبه‌های مختلفی در مورد موفقیت‌ها و ویژگی‌های اخلاقی او نانوشته و نامعلوم باقی مانده است.

نوشته‌های ارشمیدس نشان می‌دهد که او در ایالت سیراکوز که مهم‌ترین بندر یونان بوده به دنیا آمده است و پدرش ستاره‌شناس بوده‌ است.

او سال‌هایی را که اندیشه‌اش شکل گرفت در آکادمی الکساندرای مصر گذراند، جایی که طبق گزارشات با جانشین بهترین ریاضیدان ـ اقلیدس ـ درس خواند و کار کرد، هنگامی که به اسکندریه آمد با بسیاری از دانشمندان آشنا شد و با آنها ارتباط دوستی برقرار کرد.

علاقه و اشتیاق شدید ارشمیدس به مسائل هندسی باعث شد از مهندسی روی برگرداند. او پرآوازه‌ترین و پرکاربردترین وسیله مهندسی یعنی پیچ ارشمیدس را کشف کرده است.

به این ترتیب برای نخستین بار کاری کرد که زمین‌های زراعی دلتای نیل را آبیاری کنند. پیچ آبی ارشمیدس، برای زهکشی آب از زیرزمین استفاده می‌شد که با آن زمین‌ها را آبیاری می‌کردند.

امروزه این امر فعالیتی استاندارد در مدیریت فاضلاب، آبیاری و سایر کاربردها در جایی است که جابه‌جایی حجم زیادی از آب با کمترین تلاش لازم است.

در طول زندگی ارشمیدس، معروف‌ترین اختراعاتش و احتمالا بیشتر حقوقش، از دوستی او با پادشاه هیرون دوم است. هیرون از ارشمیدس در تعجب بود و گاهی او را می‌آزمود.

یکبار پادشاه از ارشمیدس پرسید که چگونه با نیروی کم می‌توان وزن زیادی را جابه‌جا کرد؟ ارشمیدس تلاش کرد تا به پادشاه نشان دهد که چگونه این کار ممکن است.

از این رو شاهکار مهندسی ترکیب قرقره و تئوری هیدرواستاتیک را نشان داد و تنها با مجموعه‌ای از قرقره‌ها توانست به تنهایی سه کشتی بزرگ را که بیرون از لنگرگاه و در ساحل بودند، بکشد.

یکی دیگر از دستاورد‌های این دانشمند مربوط به این ‌می‌شود که ارشمیدس از فهم یگانه خودش در مورد اجسام استفاده کرد تا به اختراع بمب‌های مبتکرانه و ویران‌کننده‌ای در طول دومین جنگ کارتاژی اقدام کند.

او سنگ‌انداز مخصوصی را توسعه داد که توده‌های سنگ و کنده درخت را به سمت کشتی‌های مهاجم پرتاب می‌کرد. او یافته‌هایش را توسعه داد و یک جرثقیل مخفی با قلاب بزرگی ایجاد کرد که کشتی مهاجمان را بلند می‌کرد، آنها را به بالا و پایین تکان می‌داد یا باعث می‌شد به عقب برگردند و تکه‌تکه شوند.

به احتمال کم او توانسته بود با استفاده از آینه‌های بزرگ و بازتاب نورخورشید کشتی دشمنان را به خاکستر تبدیل کند.

برخلاف این‌که توانسته بود ارتش روم را برای سه سال پشت دروازه‌های یونان نگه دارد، اما در نهایت مستعمرات جزیره سیسیل به زیر آب رفت. در این میان امپراتور روم به طور خاص درخواست کرده بود که ارشمیدس را برای او زنده بیاورند؛ اما سربازان روم او را در حالی که روی یک مسأله ریاضی پشت میزش کار می‌کرد پیدا کردند و تلاش کردند که او را دستگیر کنند، آنها به اشتباه فکر کردند که ابزار ریاضی او یک سلاح عجیب است و یک سرباز او را در همان محل به قتل رساند.

علم پرس
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
قوی‌ترین و سبک‌ترین نانوفیبر جهان تولید شد

مرکز تحقیقات اپتوالکترونیک در دانشگاه ساوتهامپتون برای اولین بار قویترین و سبکترین نانوفیبر جهان را تولید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلاشهای جهانی برای یافتن کامپوزیتهای بسیار قوی موجب شد که دانشمندان مرکز تحقیقات اپتوالکترونیک دانشگاه ساوت همپتون در رابطه با نانوسیمهایی با قدرت بالا و وزن سبک تحقیقاتی را آغاز کنند.

اکنون تحقیقات انجام شده توسط دکتر پیلبرتو برامبیلا و دیوید پین از این مرکز تحقیقاتی به تولید قوی ترین و سبک ترین نانوفیبرهای سیلیکا منتهی شده، این نانوفیبرهای سیلیکا، نانوسیمهایی هستند که 15 بار قوی تر از فولاد بوده و می توان آنها را به طول هزاران کیلومتر تولید کرد.

نتایج این تحقیقات تاکنون مورد توجه شرکتهای بسیاری در سراسر دنیا قرار گرفته تا آنها بتوانند صنایع دریایی، هوایی و امنیتی خود را تقویت کنند. درحال حاضر آزمایش روی این محصول جدید در جریان است و پتانسیل کاربردهای آینده این نانوفیبرها به جای نانوسیمها بررسی می شود.

دکتر برامبیلا گفت: با فیبرهای مصنوعی داشتن بیشترین قدرت ضروری است. معمولا اگر قدرت یک فیبر افزایش یابد باید قطر آن و در نتیجه وزن آن نیز افزایش پیدا کند اما این تحقیقات نشان داده است که همزمان با کاهش اندازه نانوفیبرهای سیلیکا، قدرت آنها افزایش پیدا می کند اما آنها همچنان سبک وزن باقی می مانند. ما تنها کسانی هستیم که قدرت این فیبرها را بهینه ساخته ایم.

وی افزود: کشف ما می تواند آینده کامپوزیتها و قدرت بالای مواد در جهان را تغییر دهد و تأثیر چشمگیری روی صنایع امنیتی، هوایی و دریایی داشته باشد. ما می خواهیم نیروی بالقوه آنها را برای استفاده در کامپوزیتها بررسی کنیم.

پین توضیح داد که نانوسیمهای سیلیکا 15 برابر قوی تر از پرقدرت تری فولاد و 10 متربه قوی تر از فایبرگلاس هستند.

نتایج این تحقیق پس از 5 سال تحقیق و بررسی حاصل شده که با بودجه انجمن رویال بریتانیا به پایان رسیده است.

خبرگزاری مهر
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
کاتالیزوری برای تولید هیدروژن از آب

تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه پرینستون و روتجرز فرصت تولید هیدروژن از آب را با بهای پایین‌تر و به صورت کارآمدتر از آن چه تصور می‌شد، مهیا می‌کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از هیدروژن اغلب به عنوان یک منبع دوستدار محیط زیست و خوش‌آتیه نام برده می‌شود، با این حال تولید آن نسبتاً هزینه‌بر است.

مطالعه جدید که به رهبری آنابلا سلونی پروفسور شیمی دانشگاه پرینستون صورت گرفت، از نوعی باکتری الهام می‌گیرد که با استفاده از آنزیم‌هایی موسوم به di-iron hydrogenases از آب هیدروژن تولید می‌کند.

سلونی و همکارانش از یک مدل رایانه‌یی برای بررسی این که چگونه می‌توان عملکرد این آنزیم‌ها را به حوزه کاتالیزورهای مصنوعی و عملی وارد کرد، بهره بردند. هدف آن‌ها قادر ساختن انسان‌ها به تولید هیدروژن از آب عنوان شده است.

دانشمندان حاضر در این تحقیق تغییراتی را در کاتالیزورهای آب-به-هیدروژن که اغلب در مقابل سمیت اکسیژن آسیب‌پذیر هستند، اعمال کردند.

این تیم حین ارتقا عملکرد این کاتالیزورها، به کاتالیزوری دست یافت که بدون از دست دادن کارآیی‌اش در مقابل اکسیژن مقاوم است.

کاتالیزور مصنوعی جدید را می‌توان از عناصر ارزان و فراوانی مانند آهن تهیه کرد که این امر در واقع، روشی به‌صرفه را برای تولید هیدروژن ارائه می‌دهد.

گام بعدی تیم علمی پروفسور سلونی وارد کردن مطالعه خود از حوزه مدل‌ رایانه‌یی به دنیای واقعی است و وی برای تحقق این هدف امیدوار است با کمک همکارانش کاتالیزوری را طراحی کند که مقادیرعظیم هیدروژن ارزان را برای استفاده به عنوان سوخت فسیلی تولید کند.

جزئیات این دستاورد علمی در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America انتشار یافت.

ایسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
باکتری کیمیاگر از محیط اطراف طلا می‌سازد

دانشمندان کانادایی گونه‌ای باکتری شناسایی کرده‌اند که برای نجات خود، محیط اطراف را به طلا تبدیل می‌کند

به گزارش ایسنا، باکتری Delftia acidovorans در یک محیط بیوفیلم چسبنده که بالای رسوبات طلا شکل می‌گیرد، زندگی می‌کند.

با وجود اینکه فلز طلا غیرواکنشی است، اما یون‌های آن سمی هستند و قرار گرفتن این باکتری در معرض یون‌های طلای انحلال یافته، منجر به مرگ باکتری می‌شود.

باکتری برای محافظت از خود، یک ماده شیمیایی تولید می‌کند که با سم‌زدایی از یون‌های سمی طلا آنها را به نانو ذرات طلای بی‌ضرر تبدیل می‌کند.

این محافظ شیمیایی، پروتئینی به نام delftibactin A است؛ زمانی که باکتری وجود یون‌های طلا را در محیط اطراف حس می‌کند، این پروتئین ترشح شده و یون‌ها به ذرات طلا به اندازه 25 تا 50 نانومتر تغییر پیدا می‌کنند.

ناتان مگاروی، سرپرست تیم تحقیقاتی از محققان دانشگاه مک مستر در اونتاریو تأکید می‌کند: نتایج این کشف می‌تواند برای استخراج طلا مورد استفاده قرار بگیرد و می‌توان از خود باکتری یا مولکول‌های آن استفاده کرد.

همچنین این کشف می‌تواند برای طراحی حسگرهای شناسایی رودخانه‌های غنی از طلا و برای انحلال طلا از آب مورد استفاده قرار بگیرد.

همشهری
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
نظریه جدید درباره نوار اسرارآمیز عظیم انرژی در لبه منظومه شمسی

محققان آمریکایی نظریه تازه‌ای مطرح کرده اند که نشان می‌دهد، یون‌های باردار در تعامل با میدان‌های مغناطیسی پر قدرت عامل ایجاد نوار عظیم انرژی در لبه منظومه شمسی هستند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پدیده اسرارآمیز نخستین بار توسط ماهواره IBEX‌ ناسا در سال 2009 میلادی رصد شد؛ این ماهواره طی سال‌های اخیر تصاویر متعددی از تعامل نامرئی بین کهکشان راه شیری و فضای بین ستاره ای تهیه کرده است.

نظریه جدید بر اساس نخستین گزارش کشف نوار عظیم انرژی در سال 2009 و شبیه سازی سال 2010 ارائه شده و مطرح کنندگان معتقدند، این پدیده می تواند به درک بهتر نحوه تعامل هلیوسفر (مرز لبه منظومه شمسی) با بخش‌های دیگر کائنات منجر شود.

مدل جدیدی که توسط محققان دانشگاه نیوهمپشایر و موسسه تحقیقاتی ساوث وست آمریکا ارائه شده، نشان می‌دهد ذرات باردار گرفتار شده در این منطقه هنگام فرار از اتم‌های خنثی، این نوار مرموز را تولید می کنند.

بر این اساس، نوار عظیم انرژی در محل خاصی که اتم‌های هیدروژن خنثی از بادهای خورشیدی از کنار میدان مغناطیسی محلی کهکشان عبور می کند، بوجود می آید.

اتم‌های خنثی تحت تأثیر میدان های مغناطیسی قرار نمی گیرند، اما وقتی الکترون ها از منطقه دور شوند، به یون های باردار تبدیل شده و شروع به چرخش پرسرعت در اطراف خطوط میدان مغناطیسی می کنند.

فرایند کلیدی که در این نظریه مطرح شده، نشان می‌دهد چرخش سریع باعث ایجاد امواج یا ارتعاشات در میدان مغناطیسی می شود و در این حالت یون های باردار در منطقه‌ای توسط این امواج گرفتار می شوند که موجب تراکم و تقویت نوار عظیم انرژی می شود.

به گفته «کوین شادرون» سرپرست تیم تحقیقاتی، این نوار اسرار آمیز می تواند چگونگی حرکت میدان های مغناطیسی بداخل فضای بین ستاره ای و نحوه اثرگذاری این میدان ها بر محیط فضا را مشخص کند.

ایسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
صفحه  صفحه 20 از 26:  « پیشین  1  ...  19  20  21  ...  25  26  پسین » 
علم و دانش

Physics News | اخبار فیزیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA