انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 5 از 16:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  16  پسین »

News of Cars | آخرین اخبار و مقاله ها در مورد خودروهای داخل ایران و جهان


زن

 
عدم ارائه مشوق های صادراتی به صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به موانع تحقق اهداف توسعه صنعت خودرو کشور گفت : در اهداف و سیاستهای افق 1404 توسعه صنعت خودرو ، صادرات يك ميليون خودرو و 6 میلیارد دلار قطعه پیش بینی شده است منتهی دستیابی این اهداف پیش نیازها و بسترهایی را لازم دارد که متاسفانه با گذشت دو سال از تصویب این استراتژی ،تاکنون پیش نیازها و بسترهای لازم محقق نشده است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ، افزود : سرعت بخشیدن به اجرای اصل 44 قانون اساسی ،بسترسازی مناسب در جهت اجرای برنامه های توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشور با تاکید بر حفظ هویت بنگاهها به عنوان بنگاههای اقتصادی و رقابت پذیر کردن آنها ،بهبود شاخص های فضای پیش برنده بهبود فضای کسب و کارو ارتقاء بهره وری و شناسایی و رفع عوامل بازدارنده ،ثبات در قوانین و ضوابط مبتنی بر اصول شفاف و متکی بر روابط بين المللي ،اصلاح قوانین و سیاستهای پولی، اصلاح قوانین و ضوابط در ارتباط با تسهیل و روان سازی امور برای دستیابی به مقیاس اقتصادی توليد ،تسهیل فرایند جذب سرمایه گذار مستقیم خارجی از بسترهای لازم جهت تحقق اهداف افق 1404 توسعه صنعت خودرو است .

وی تصریح کرد: در حال حاضر تحریمها و همچنین عدم بسترسازی های لازم در راستای تحقق اهداف توسعه صنعت خودرو موجب شده است که روند صادرات خودرو و قطعات با کاهش روبرو شود.

وی در ادامه رشد صادرات خودرو و قطعات را در رشد و توسعه صنعت خودروسازی کشور موثر دانست و گفت: همواره موفقیت در صادرات به معنای تولید رقابتی و کیفیت و قیمت مناسب است بنابراین حضور موفق خودروسازان و قطعه سازان داخلی در بازارهای هدف صادراتی ، علاوه بر رشد کیفی و کمی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور ،در کسب رضایت مشتریان داخلی نیز موثر خواهد بود.

وی همچنین حضور در بازارهای بین المللی و رشد صادرات خودرو و قطعات را نشان از رقابتی بودن صنعت خودرو کشور دانست و افزود : رشد صادرات و امکان رقابت در بازارهای هدف صادراتی با وجود رقبای جدی در هر دو بخش خودرو و قطعات می تواند نشان از تولید رقابتی بودن صنعت خودرو باشد.

دبیر انجمن خودروسازان ،کاهش تحریمها ،آزادسازی اقتصاد کشور ،سرعت بخشیدن به اجرای اصل 44 قانون اساسی و بها دادن به بخش خصوصی را در شرایط فعلی کشور ،موجب رشد صنعت خودرو عنوان کرد و افزود: با برداشت چنین موانعی است که صنعت خودرو و قطعه سازی کشور رشد و توسعه خواهد یافت.

نعمت بخش همچنین ارائه مشوق و جوایز صادراتی را در توسعه و رشد صادرات خودرو و قطعات مهم دانست و اظهار داشت: متاسفانه تاکنون هیچ گونه جایز صادراتی به صنعت خودرو کشور ارائه نشده است.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
تفکر صفر و یک جواب نمی دهد

به گزارش خبرخودرو ، پس از ماجرای 3000 میلیارد ، ضربه اصلی باز هم به تولید و تولید کننده واقعی وارد شد و توقف L/C داخلی ، جان بی جان تولید کنندگان را ضربه ای دیگر بود . چرا ما نمی توانیم جلوی فساد را بگیریم ! و وقتی از وقوع فسادی مطلع می شویم بدترین راه را برای مبارزه با آن انتخاب می کنیم !

L/C داخلی برای فعالیت های اقتصادی روشی شناخته شده ، موفق و قابل قبول است ، ولی تردید نیست هر چیز مفید در صورت استفاده غلط می تواند زیان بار باشد ، آب که مایه حیات است اگر به درستی و میزان صحیح استفاده و مصرف نشود می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد همانطور که انواع غذا نیز ، و یا می توان از چاقو برای انواع کارهای مفید استفاده کرد و یا با آن قتل نیز انجام داد. پس ما نباید آب ، غذا ، هوا ، چاقو و امثال آن را به خاطر استفاده غیر صحیح از زندگی خود حذف کنیم .

در مورد L/C داخلی نیز باید چنین عمل کرد . در حالیکه در این مقطع حساس اقتصادی کشور عده ای سودجو در به کارگیری منابع بانکی خطای نا بخشودنی انجام داده اند ، ما نباید تولید کنندگان واقعی را از استفاده از امکانات و منابع بانکی محروم سازیم . اعمال کنترل های منطقی ، جلوگیری از رانت ها و برخورد جدی با خاطیان ضروری است ولی توقف L/C داخلی به هیچ وجه توجیه ندارد ، آن هم در شرایطی که تولیدکنندگان کشور از مشکلات بی امان پیش رو آسیب های جدی دیده اند . تصمیم در توقف L/C درست به میزان فرصتی که به عده ای برای چپاول منابع مالی داده شده بد است . تا کی تولید کننده باید روز مرگی و تفکر صفر و یک و تصمیمات آنی را در حوزه تولید تحمل کند . روزی برای یک گروه صنعتی به طور باور نکردنی L/C غیر مجاز و غیر قانونی باز می کنیم ، روزی به خاطر خطای همان گروه حق و حقوق واحدهای تولیدی را با توقف کامل L/C ضایع می کنیم . اشتباهی که طی چند ماهه اخیر پس از ماجرای 3000 میلیارد برای توقف L/C داخلی رخ داد باید به سرعت با تصمیم فعال کردن L/C داخلی جبران شود تا بیش از این تولید کنندگان کشور به خاطر فضای غیر منطقی کسب و کار و تصمیمات غیر اصولی صدمه نبیند .

ساسان قربانی

دبیر انجمن قطعه سازان ومجموعه های خودرو
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
وانت نيسان خودرويي مناسب براي اقشار ضعيف جامعه

به گزارش خبر خودرو،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ادامه روند خط تولید خودروهاي باري در کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه خودروهای وانت (وانت پیکان و وانت نیسان) به عنوان خودرو کار ،عموما مورد استفاده اقشار ضعیف جامعه قرار می گیرد ،لازم است تولید این نوع خودروها در کشور مورد حمايت جدی مسئولین قرار گيرد.

محمدرضا سجادیان در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو ، با اشاره به اینکه وانت نیسان جزء خودروهای است که به لحاظ ارتقاء در تولید و تنوع در سبد سوخت مصرفی ، توانسته کاهش مصرف سوخت،کاهش آلاینده ها ،افزایش ایمنی و به دنبال آن استانداردهای لازم را از سازمان های مربوطه اخذ نماید، خاطرنشان کرد: خودروی وانت نیسان به جهت نصب سیستم ABS ،ایربگ ، فرمان کشویی و ارتقاء استاندارد یورو 4 از خودروهای مناسب و مورد تایید جهت استفاده بخش کثیری از افراد جامعه است .

وی با بیان اینکه تاکید بر رعایت استانداردهای تعیین شده نباید موجبات ضرر و زيان به آحاد جامعه را فراهم آورد،یاد آور شد :به جهت اینکه استفاده کنندگان از خودروهایی مثل وانت نیسان ،اغلب اقشار ضعیف جامعه هستند بنابراین می بایستی بررسی های لازم و کارشناسانه در توليدات آنها صورت پذیرد.

نماینده مردم در خانه ملت در ادامه ضمن بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال گذشته تمامی خودروسازان داخلی مکلف به رعایت استانداردهای "51" گانه گردیدند،افزود:این امر نباید به شکلی اجرایی گردد که موجبات توقف خط تولید برخی از خودروها را در کشور فراهم آورد.

سجادیان همچنین ضمن اشاره به درخواست مجلس شورای اسلامی از خودروسازان مبنی بر رعایت تمامی استانداردهای معین شده ،ابراز داشت: رعایت استانداردها تنها شامل خودروهای داخلی نگردیده بلکه این امر درخودروهای وارداتی نیز باید رعایت شده و لازم است که خودروهای وارداتی نیز تاییدیه های لازم را از سازمان های مربوطه از جمله سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی اخذ نمایند.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
رفع موانع صادرات قطعات، نیازمند تدبیری جامع است

به گزارش خبر خودرو ،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حل مشکلات موجود در صادرات قطعات را نیازمند تدبیری جامع در این بخش دانست و گفت: دولت باید با دقت نظر و سرعت قابل قبول ، همه سامانه های موجود در طرح تحول اقتصادی را اجرایی نماید ،هر چند اولین بخش این طرح که هدفمندسازی یارانه ها و آزاد سازی قیمت ها بود اجرا شد اما باید همزمان سایر بخش های این طرح نیز عملیاتی شود تا اقتصاد کشور ساماندهی و بسیاری از مسائلی که در بخش های مختلف ، خصوصا صادرات قطعات در کشور وجود دارد، برطرف شود.

عزت اله اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، با اشاره به موانعی که برای صادرات قطعات در کشور وجود دارد ،گفت: باید مشکلات موجود در صادرات قطعات را در جای دیگری جستجو نمود.

وی افزود : البته در راستای طرح تحول اقتصادی ،طرح هدفمند سازی یارانه اجرا گردید در حالی که اغلب سامانه های ذکر شده در طرح تحول اقتصادی که بیش از 8 سامانه بود، اجرایی نگردید.

وی عدم وجود نظام جامع بانکی در کشور را موجب ایجاد بسیاری از مشکلات در بخش های مختلف از جمله صادرات قطعات و خودرو ذکر کرد و افزود: تامین نقدینگی و سرمایه در گردش بخش های تولیدی و صنعتی بدون وجود نظام جامع بانکی قطعا با مشکل روبرو خواهد شد.

وی نظام جامع گمرک و تعرفه در کشور را از دیگر موارد در طرح تحول اقتصادی ذکر نمود و افزود: هر کشوری برای تقویت تولید و منافع خود معمولا اقدام به تغییر و کم یا زیاد نمودن تعرفه ها می کند چرا که تقویت تولید ،همان حمایت از صادرات است .

وی گفت : هم اکنون یکی از مسائلی که باید در کشور انجام شود تقویت پول ملی است به طوری که ضروری است در این راستا تدبیری متناسب با شرایط فعلی دنیا صورت گیرد تا بتوانیم با حوادث و مسائلی چون تحریمها مقابله نمود.

وی تاکید کرد: در صورتی که اقتصاد کشور هدفمند و ساماندهی شود و بر روی ریل توسعه قرار گیرد قطعا تولید و صنعت که محور توسعه و اقتصاد کشور است رشد و پیشرفت یافته و به طبع آن تولید و صادرات محصولات صنعتی و قطعات نیز از رونق خوبی برخوردار خواهد شد .

نماینده قائم شهر در خانه ملت در ادامه خاطر نشان کرد : هم اکنون صنعت کشور ما در مشکلات بی تدبیری ها دست و پا می زند و لازم است مجلس و دولت با همکاری دیگر تدبیری لازم برای رفع موانع موجود در بخش تولید و صادرات اتخاذ نمایند.

اکبری همچنین با توجه به موانع موجود در صادرات قطعات گفت: قطعه ای که صادر می شود چنانچه بدلیل کیفیت و قیمت نتواند رقابت کند یا در اثر نوسان نرخ ارز تعادل قیمت آن برهم خورد قطعا صادرات موفقی نخواهد بود بنابراین برای رشد صادرات قطعات باید محصولاتی با کیفیت و رقابتی تولید شود تا هم صادرات رونق یابد و هم در ورود به بازار تجارت جهانی و پذیرفتن قواعد این بازار ، صادرات مطلوب و رقابتی را در این راستا حفظ نمود.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
ایران خودرو به میانگین جهانی شاخص های رضایت مشتریان نزدیک شد

به گزارش خبر خودرو، در نتیجه اجرای پروژه هاي متعدد بهبود کیفیت، میانگین امتیاز ارزیابی رضایت مشتریان از کیفیت محصولات ایران خودرو، از 654 در سال 87 به 685 در آخرین ارزیابی سال 90 افزایش یافته است.

کیانوش پورمجیب معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: این نتایج حاصل ارزیابی انجام شده توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران بر روی پژو 206 اس دی، تندر90، پژو 207، پژو206 سمند، پارس و 405 است.

وی امتیاز خودروهای فوق در نتیجه این ارزیابی را به ترتیب 1/73 ، 2/72، 3/72 ، 3/71 ، 7/67 ، 4/64 و 2/63 عنوان و روند فزاینده رضايت مشتريان از كيفيت محصولات، از سال 87 تاكنون را معني دار توصیف کرد.

پورمجیب، ارتقای رضايت مندي مشتريان از كيفيت محصول را از محورهاي كليدي ارتقای جهشی کیفیت دانست که با بهره گيري از نتايج نظرسنجي مشتريان، در شاخص های سيستم تهويه و برقي، مجموعه تعليق و انتقال قدرت، ايمني، رنگ و بدنه، نيروي محركه و سوخت رساني تعریف شده است.

معاون کیفیت ایران خودرو افزود: اقدام در جهت شناسایی ريشه هاي نارضايتي مشتريان از مشخصه هاي كيفيت محصولات به منظور تعريف پروژه هاي موثر از سال 89 توسط معاونت كيفيت، با مشاركت معاونت هاي طراحي محصولات جديد، مهندسي و توليد،و ساپكو آغاز و 168 پروژه جهت بهبود كيفيت رضايتمندي علاوه بر پروژه هاي تعريف شده در شاخص هاي ديگر بهبود كيفيت محصول ، تعریف شد.

وی حوزه های قطعات(شركت ساپكو)، معاونت سواري سازي، معاونت مهندسي خودرو ، سايت های خراسان و تبريز و معاونت تندر را از جمله حوزه های این پروژه ها عنوان کرد که به تفكيك خودروهاي مختلف در سال 90 تعريف شده و از طريق جلسات هفتگي با حضور معاونان و مديران ايران خودرو و تمركز بر تامين كنندگان قطعاتي كه عامل نارضايتي مشتريان هستند، اقدامات اصلاحي مورد نياز تعريف و تا حصول نتيجه، پيگيري مي شود.

پورمجیب بالاترين امتياز رضايت مشتريان از كيفيت محصولات بر اساس بهينه كاوي خودروسازان پيشرو جهاني را حدود 80 ذکر کرد و افزود: افزايش يك امتياز رضايت مشتريان برنامه ريزي و تمهيدات بسيار زيادي را در كل زنجيره ارزش گروه صنعتي می طلبد.

وی تصریح کرد: براي ارتقای امتياز 654 در سال 87 به 685 در آخرين دوره ارزيابي، 117 پروژه در سال 88، 178 پروژه در سال 89 و حدود 800 پروژه ( شامل 323 خانواده پروژه) كه 168 مورد آن خاص ارتقای رضايت مشتريان است، در سال 90 تعريف و واحدها، نفرات، سيستم ها و ابزارهاي مختلف گروه صنعتي ايران خودرو اعم از سازندگان، سايت ها، واحدهاي مختلف داخلي و مديران ارشد به برنامه ريزي، اجرای برنامه هاي بهبود و برگزاري جلسات متعدد در سطوح مختلف مبادرت ورزيدند.

معاون کیفیت ایران خودرو، دستيابي به امتياز 1/73 در پژو 206 اس دی را از این رو، توفيق بزرگي براي ايران خودرو و حاصل اقدامات بهبود بزرگ، همت و همدلي زنجيره تامين ، طراحي ، توليد و مهندسي دانست و گفت: 206 اس دی در بخش قيمتي 10 تا 20 ميليون تومان از منظر رضايتمندي مشتريان از كيفيت محصولات از ابتداي سال 88 تاكنون (پنج دوره اخير ) در بين تمامی خودروهاي وارداتي و داخلي ، مقام اول راكسب کرده است.

پورمجیب اظهار داشت: شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران هر ماه از ميان مشتريان هر یک از محصولات ایران خودرو به طور میانگین حدود 1200 نفر را مورد نظر سنجي قرار داده و امتياز رضايت مشتريان را، به صورت عددي از هزار اعلام می کند و این ميانگين در تولیدات خودروسازان جهانی تا کنون بالاتر از 800 گزارش نشده است.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
حضور متفاوت و جذاب شرکت پارس خودرو با تیانا و مورانو جدید در خراسان رضوی



به گزارش خبرخودرو ، شرکت پارس خودرو تجلی بارزی از کیفیت و نوآوری را با نمایش خودروهای تیانا و مورانو جدید در استان خراسان رضوی به تصویر کشید.

این شرکت به منظور معرفی قابلیت ها و امکانات منحصر به فرد خودروهای تیانا و مورانو جدید، این محصولات را برای مشتریان و هموطنان عزیز خراسان رضوی به نمایش گذاشت که با توجه به تکنولوژی متمایز و تجهیزات فنی پیشرفته این دو محصول با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

بنابراین گزارش، برتری محصولات شرکت پارس خودرو در کیفیت، قدرت و جذابیت ظاهری، وجه تمایز خودروهای تیانا و مورانو نسبت به سایر محصولات همکلاس آنها در بازار خودروی کشور است. خودروی مدرن تیانا مجهز به امکانات و تکنولوژی روز دنیا بوده و از تجهیزات داخلی لوکس، موتور پرقدرت، سیستم کنترل دینامیکی و گیربکس CVT برخوردار است.

همچنین خودروی مورانو یکی دیگر از محصولات ارائه شده توسط پارس خودرو؛ با بهره مندی از سیستم انتقال قدرت مستقل چهار چرخ و شاسی پیشرفته در کنار تکنولوژی انحصاری گیربکس CVT نگاه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
ورود خودروي تيبا به بازارهاي بين المللي



به گزارش خبرخودرو ، خودروي تمام ايراني تيبا محصول گروه خودروسازي سايپا چشم انداز جديدي را براي معرفي و تثبيت نام و نشان ايراني سايپا در بازارهاي صادراتي ايجاد خواهد كرد.

اين خودرو با طراحي جديد و امكانات و آپشن هاي متنوع، توانايي برآورده كردن الزامات استانداردي روز دنيا را داشته و حضور آن در سبد محصولات صادراتي سايپا فرصت هاي جديدي را براي ورود به بازارهاي جديد و همچنين افزايش سهم بازار سايپا در بازارهاي موجود صادراتي ايجاد خواهد كرد.

شركت سايپا به عنوان صادركننده نمونه كشور برنامه هاي تحقيقاتي خاص اين محصول را طي سال هاي اخير در بازارهاي صادراتي به اجرا گذاشت و با مطالعه بخش هاي هدف در بازارهاي صادراتي، نيازهاي مشتريان بالقوه را شناسايي كرده و فعاليت هاي بازاريابي و مذاكرات مربوط به صادرات خودروي تيبا در مناطق داراي اولويت يعني خاورميانه، آفريقا، آسياي ميانه و آمريكاي لاتين آغاز شده است.

استراتژي هاي بازاريابي اين محصول جديد بر حسب ارائه آن در بازارهاي موجود و يا بازارهاي جديد و با در نظر گرفتن شرايط انتخاب مي شود كه در چندين بازار از جمله عراق، الجزاير و سوريه پس از انجام فعاليت هاي بازاريابي بر روي خودروهاي نمونه، سفارشات بزرگتر دريافت شده كه در حال ارسال است و در 5 بازار اروپايي، امريكاي لاتين و افريقايي اقدامات اوليه و زيربنايي انجام مي شود.

نگاه شركت سايپا به فعاليتهاي صادراتي نگاهي بلند مدت و اقتصادي بوده و همواره استراتژيهاي صادراتي اين شركت براساس سياست هاي كلان دولت تنظيم شده و در همين راستا و با توجه به برنامه صادرات خودرو در چشم انداز 1404 جمهوري اسلامي ايران كه صادرات يك ميليون دستگاه خودرو را براي كشور پيش بيني مي كند شركت سايپا با برنامه ريزي و ايجاد زيرساخت هاي لازم براي توليد مدلهاي متنوعي از محصول تيبا، نقش مهمي را براي اين محصول جهت كسب سهم حداكثري از صادرات خودروي كشور در نظر گرفته است.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
مرد

 
غافلگیری پیش از موعد BMW

آن طور که اکثر ما می دانیم در سال ۱۹۹۹ با معرفی X۵، شرکت بی.ام.و ما را با خودروهای سری X خودش آشنا کرد. خودروهایی که به زبان ساده به آن ها شاسی بلند گفته می شود

پرشین خودرو _ بعد از مشاهده دست پخت دوست داشتنی آقای کریس بنگل ما با برادران X۵، یعنی X۳ و X۱ نیز آشنا شدیم. خودرو هایی که همان طور که پیداست مانند شماره بعد از حرف X دارای ابعادی کوچک تر هستند.

در این میان اما محصولی هم معرفی شد که شاید بتوان آن را خط مشی جدیدی در طراحی خودرو دانست. X۶ را اگر بخواهیم با زبان خود BMW معرفی کنیم، باید آن را در رده Sports Activity Coupe قرار داد. خودرویی که به زبان ساده یک شاسی بلند چهار درب با سقف کوپه قلمدادش می کنیم. گرچه می دانیم که این تعریف چندان دقیقی از این نوع خودرو ها نیست.

اما حالا با معرفی این کانسپت می توانیم در آخر این ماه میلادی در نمایشگاه خودروی شانگهای شاهد تولد برادر کوچک تر X۶ باشیم. البته بر خلاف کانسپت سری ۴ حالا می دانیم که به احتمال فراوان مدل تجاری و نهایی X۴ در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

گرچه دیگر با دیدن X۴ در شانگهای موتور شو هیجان زده نخواهیم شد و برایمان یک غافلگیری از طرف ب ام و محسوب نمی شود، اما نیمه پر لیوان این است که می توانیم با خیالی آسوده و به دور از شایعات و حدس و گمان ها ساعت هایمان را برای معرفی رسمی این رده جدید از محصولات ب ام و کوک کنیم.


ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
مرد

 
WRX؛ مروارید آبی سوبارو


New Subaru WRX Concept Surfaces Ahead Of New York Auto Show

پرشین خودرو _ WRX، مدل مفهومى و جدیدى است كه به تازگى در غرفه سوبارو در نمایشگاه نیویورك قرار گرفته و با توجه به رنگ خاص آن می‌توان گفت كه مانند فیروزه ایست كه خبرنگاران را عاشق خود كرده و یا به قول سوبارو، WRX با رنگ آبى مرواریدى خود ابتدا نمایشگاه و بعد خیابان‌ها را به آتش می‌كشد.

جدا از این تمجید‌ها و اغراق‌ها اگر نگاهى به فرم كلى این مدل بیندازیم، می‌توانیم خطوط سوال برانگیز و عجیب در عین حال جذاب آن را ببینیم كه در كنار چراغ‌هاى LED و خاصش كه امضاى WR بر روى این مدل هستند، حال و هواى خاصى به این ماشین داده است.

اگر بخواهیم این اتوموبیل را در یك جمله خلاصه كنیم باید بگوییم این اتوموبیل نسخه توربوشارژر دار BRZ است كه اتفاقا نیروى موتورش نه تنها به محور عقب بلكه به محور جلو هم وارد می‌شود. سرچشمه این نیرو یك موتور چهار سیلندر است كه با سه قدرت 260، 280 و 300 اسب بخار عرضه می‌شود و انتظار هم می‌رود كه مدل هیبریدى هم به این لیست اضافه شود.



در جلو این خودرو، جلو پنجره شش ضلعى مشبكى قرار گرفته كه به رنگ مشکی مزین شده است. در پایین این جلو پنجره، رینگ هاى BBS را می‌بینیم كه از ترمز‌هاى زرد رنگ مراقبت می‌كنند. یكى از ویژگى‌هاى مثبت این محصول سقف قوسى شكل آن است كه از فیبركربن تشكیل شده، این سقف علاوه بر كم كردن وزن باعث پایین آمدن مركز ثقل خودرو هم شده است.

سوبارو قول هندلینگ بالا و هیجان بالایى را در این مدل داده و اعلام كرده كه از سال دیگر تولید آن‌را آغاز خواهد کرد.


ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
مرد

 
کم مصرف ترین خودرو ۲۰۱۳+ تصاویر



تهران، لندن، مونیخ، نیویورک یا سیدنی. فرقی نمی کند ساکن کدام یک از این شهرها باشید. فارغ از تفاوت های ساختاری و بصری این شهرها، آنها یک وجه مشترک مهم عمده دارند؛ ترافیک!
به گزارش «پرشین خودرو»، امروزه با گسترش زندگی شهری و افزایش روزافزون خودروهای سواری در سراسر کره خاکی، مسئله ترافیک و مدیریت سوخت های فسیلی به یکی از جدی ترین چالش های بشر تبدیل شده است. کمبود فضای پارک، صفوف طولانی در مقابل جایگاه های سوخت گیری و در نهایت حرکت لاک پشتی ترافیک در بسیاری از ساعات شبانه روز در شهرهای بزرگ دنیا دیگر بخش جدایی ناپذیر زندگی در این شهرهاست.
با آنکه طی یکی، دو دهه اخیر راهکارهایی چون گسترش سیستم های حمل و نقل عمومی یا تشویق شهروندان به استفاده از وسایلی چون دوچرخه از استراتژی های مهم مدیران شهری به شمار آمده و حتی در شهرهای پیشرفته ای چون استکهلم و هلسینکی سبب استفاده بیش از ۵۰ درصدی شهروندان از دوچرخه شده اما این موضوع سبب کمرنگ تر شدن مسئولیت خودروسازان بزرگ در قبال این چالش ها نمی شود.
طراحی و عرضه نسخه های هیبریدی و برقی به دست خودروسازان صاحب سبک جهانی در کنار محصولات جمع و جور با پیشرانه های کوچک از جمله راهکارهایی است که خودروسازان برای کاهش میانگین میزان مصرف سوخت محصولات شان به کار گرفته اند. با این حال، خودروهای برقی فریبنده اما نه چندان کاربردی را فراموش کنید!
مطمئن باشید بشر تنبل امروزی که به ندرت تلفن همراه خود را شارژ کامل می کند هیچ گاه شش تا هشت ساعت از وقت خود را جهت شارژ کردن خودروی خود تلف نخواهد کرد!
دیگر خودروهای سه و چهار سیلندر کوچک در کلاس مینی هاچ بک ها نیز پاسخگوی انتظارات مشتری مشکل پسند امروزی نیست. آمار فروش محصولاتی چون اسمارت و تویوتا IQ گواه این ادعاست.
پس چاره کار چیست؟ مهندسان فولکس واگن با عرضه نسل جدید هاچ بک محبوب خود پاسخ این سوال را داده اند. فولکس واگن «پولو» BlueGT مدل ۲۰۱۳ با قدرت خروجی ۱۴۰ اسب بخار و فقط با مصرف سوخت 4.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از مسیر پیمایش، تعریف جدیدی از محصولات اقتصادی می دهد.
شکل و شمایل
برند «فولکس واگن» در کشورمان برند شناخته شده ای است.
این برند پیش از انقلاب اسلامی با مدل افسانه ای «بیتل» (یا همان فولکس قورباغه ای) به سرعت محبوب دل رانندگان ایرانی شد. با آنکه پس از انقلاب نیز حضور کج دار و مریز این کمپانی در کشورمان با محصولاتی چون «گل» یا ون تجاری «کدی» ادامه داشت اما به دلیل تنش های سیاسی میان ایران و غرب که با کج سلیقگی مدیران وقت صنعت خودروسازی همراه شد، این برند هرگز نتوانست آنگونه که باید و شاید به حق خود در بازار ایران برسد و با یک خداحافظی غم انگیز، جای خود را به برند چینی ناشناخته ای داد که تنها یک دهه از آغاز به کار آن در زمینه تولید خودرو می گذشت!
با نیم نگاهی به چهره ظاهری پولو جدید به سرعت به فولکس واگن بودن آن می توان پی برد. بهره گیری از المان های مشخص طراحی این برند در تمام زوایای پولو از این خودرو محصولی اصیل و جاافتاده ساخته که به راحتی می تواند برای رقبای هموطن خود خط و نشان بکشد.
با آنکه شرکت فولکس واگن، بزرگ ترین خودروساز قاره اروپا، محصولات شناخته شده تری در کلاس هاچ بک های خانوادگی (همچون «گلف» و «گل» برای بازارهای در حال توسعه) دارد اما به دلیل موقعیت پولو در بازارهای نوظهور که آن را به محصولی استراتژیک برای شرکت سازنده تبدیل کرده، طراحان و مهندسان فولکس واگن با حساسیت و دقت بیشتری دستپخت جدید خود را ساخته و پرداخته و روانه میدان کرده اند.
انستیتو بازرسی بزرگراه های آلمان نیز به تازگی کیفیت مونتاژ پولو جدید را بالاترین حد استاندارد در میان خودروهای هاچ بک دانست. همان طور که پیش تر نیز اشاره شد دغدغه های زیست محیطی و وجود ترافیک های سرسام آور شهری در اقصا نقاط جهان سبب شده تا گرایش مشتریان خودرو به محصولات جمع و جور بسیار بیشتر شود (موضوعی که به وضوح در بازار کشورمان نیز قابل مشاهده است). با آنکه ابعاد نسل نوی پولو نسبت به نسل پیشین آن تغییر عمده ای نیافته اما مهندسان فولکس با بازطراحی آرایش پلتفرم خودرو و چیدمان جدید محورها و سیستم انتقال قدرت، افزایش ۱۵ درصدی فضای مقابل پای سرنشینان را موجب شده اند.
همچنین با استفاده از طراحی مخفی ستون B و زاویه خمش ستون C سبب کشیده تر شدن خودرو به لحاظ بصری شده اند. در کنار این موارد وجود عناصری چون فناوری LED چراغ های جلو، سامانه AutoLight، دیفیوزر عظیم الجثه عقب و در نهایت رینگ های ۱۷ یا ۱۸ اینچی آلیاژی نیز به جذابیت بصری این هاچ بک اقتصادی کمک شایانی کرده اند.
قوای محرکه
فولکس واگن برای هاچ بک جدید خود یک پیشرانه 1.4لیتری چهار سیلندر از نوع TSI تدارک دیده که این پیشرانه قابلیت تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت (در دورهای ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ rpm) را داراست. همچنین ۲۵۰ نیوتون متر، بیشینه گشتاوری خواهد بود که این پیشرانه تولید و در دورهای بالاتر از ۱۵۰۰ rpm در اختیار راننده قرار خواهد داد.
جالب آن که هسته مرکزی این پیشرانه تنها ۱۱۴ کیلوگرم وزن دارد که حاکی از تکنولوژی پیشرفته فولکس واگن در ساخت پیشرانه های آلومینیومی است. استفاده از آخرین روش های فلزکاری و جایگزینی درپوش موتور و بلوک سیلندرهای آلومینیومی با نمونه های پیشین سبب شده تا پیشرانه جدید پولو بیش از ۲۰ کیلوگرم نسبت به پیشرانه قبلی سبک تر باشد.
این پیشرانه به کمک جعبه دنده هفت سرعته خودکار دو کلاچه خودرو می تواند پولو را ظرف مدت 7.9 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که البته این رقم در مدل های مجهز به جعبه دنده شش سرعته دستی به حدود 7.5 ثانیه کاهش می یابد. این ارقام سبب شده تا خصوصیات دینامیکی پولو یک سر و گردن بالاتر از رقبای آسیایی خود باشد.
طبق اعلام سازنده میزان آلایندگی گاز دی اکسید کربن (CO۲) در نمونه های دنده اتوماتیک این خودرو برابر با ۱۰۵ و در نمونه های دنده دستی معادل ۱۰۷ گرم در هر کیلومتر از مسیر پیمایش خواهد بود. همچنین این پیشرانه در هر ۱۰۰ کیلومتر از مسیر پیمایش در سیکل ترکیبی فقط 4.5 لیتر سوخت بابت دستمزد خود طلب خواهد کرد که این میزان نسبت به مصرف سوخت مدل پیشین حدود 0.5 لیتر کاهش یافته است.
بهره گیری از سامانه هایی چون پاشش مستقیم سوخت به صورت چند نقطه ای، سامانه Start/Stop خودکار و فناوری بازیابی انرژی حاصل شده از ترمزگیری را در کنار سامانه فوق پیشرفته ACT می توان از عمده دلایل کاهش میزان مصرف سوخت پولو دانست.
سامانه ACT (Active Cylinder Management) که امروز به عنوان یکی از مدرن ترین سامانه های مدیریت پیشرانه در دنیا شناخته می شود با از مدار خارج کردن سیلندرهای دوم و سوم در سرعت های پایین و ترافیک های شهری (عمدتا در محدوده گشتاوری ۲۵ الی ۱۰۵ نیوتون متری) سبب کاهش سوخت 0.4 لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر از پیمایش مسیر می شود.
با آنکه پیش تر این سامانه را در پیشرانه های V۸ ساخت مرسدس بنز و آئودی دیده بودیم اما فولکس واگن برای نخستین بار در جهان این سامانه را در یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به کار گرفته است. شرکت فولکس واگن اعلام کرده که علاوه بر پیشرانه فوق، پولو مدل ۲۰۱۳ را با پیشرانه های یک، 1.2 و در نهایت پیشرانه پرقدرت دو لیتری (تنها برای بازارهای اروپایی) نیز روانه میدان رقابت خواهد کرد.
انعطاف پذیری در آپشن بندی
بنابر سنت همیشگی خودروسازان آلمانی، محصولات این طیف از خودروسازان همواره با سطوح مختلفی از تجهیزات رفاهی و ایمنی روانه بازار می شود تا مشتریان بسته به نیاز (و البته پشتوانه مالی خود!) گزینه مناسب را از میان آنها برگزینند.
فولکس نیز طبق همین سنت پولو را با آپشن های گوناگونی به بازار عرضه خواهد کرد. از نسخه پایه بدون هرگونه زرق و برق اضافه و آپشن های تجملی همچون رینگ های ۱۸ اینچی اسپورت و تودوزی چرمی گرفته تا نسخه فول آپشن مجهز به سانروف، صندلی های برقی و یا حتی روکش آلومینیومی پدال ها به انتخاب مشتری.
از تجهیزات رفاهی استاندارد پولو ۲۰۱۳ می توان به مواردی همچون فرمان الکتروهیدرولیکی، تنظیم صندلی در ناحیه گودی کمر، کنترل کروز هوشمند، حسگر پارک و سیستم صوتی با قابلیت اجرای mp۳ و ترمینال iPod اشاره کرد. با این حال، مشتریان می توانند با انتخاب آپشن هایی چون سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک، سامانه ناوبری فعال با صفحه نمایش لمسی، سامانه KeyLess Go (ورود بدون کلید)، آینه الکتروکرومیکی، سامانه نمایش باد تایرها و در نهایت انتخاب پوشش کرومی ادوات کنسول میانی، جذابیت و طراوت خودرو خود را تا مدت ها تضمین کنند.

 
 
Signature
 
 
     
  
صفحه  صفحه 5 از 16:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  16  پسین » 
علم و دانش

News of Cars | آخرین اخبار و مقاله ها در مورد خودروهای داخل ایران و جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA