انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 15 از 16:  « پیشین  1  ...  13  14  15  16  پسین »

رشته های ورزشی


مرد

 
‎متابولیسم چیست؟‎
به بیانی بسیار ساده، متابولیسم به مجموعه ی پروسه های بیوشیمیایی، و فیزیولوژیکی بدن انسان برای حفظ حالت هومیواستازی، نیز تجزیه ی مواد غذایی مصرفی توسط بدن، و همچنین استفاده از انرژی موجود در آنها اطلاق میگردد. یا به بیانی دیگر، متابولیسم مجموعه ی عملکرد های بیوشیمیایی بدن انسان می باشد.
همچنین، سرعت سوزاندن کالری های موجود در مواد غذایی مصرف شده توسط سلولهای بدن، به نرخ متابولیکی بدن انسان مرتبط می باشد. هر چه متابولیسم بدن سریع تر باشد، بدن با سرعت و نیز کارایی بیشتری قادر به هضم و جذب غذا ها و نیز سوزاندن چربی ها می باشد.
بدن انسان همواره و در تمامی شرایط، حتی در هنگام خواب و استراحت، در حال سوزاندن کالری می باشد. این کالری ها صرف کمک به حفظ حالت هومیواستازی بدن می گردند. زیرا که تمامی سلولها، بافت ها، و نیز ارگان های بدن انسان، برای انجام فعالیت های طبیعی خود نیازمند به صرف انرژی می باشند. به عنوان مثال، قلب برای پمپ کردن خون در سرتاسر بدن، ریه ها برای انجام عمل تنفس، و نیز سلول های مغزی(حتی در حالت خواب)، برای انجامکلیه ی فعالیت های خود نیازمند به صرف انرژی می باشند.
برخی از افراد به طور طبیعی دارای سرعت متابولیسم پایین تری نسبت به سایرین می باشند. این دسته از افراد سخت تر می توانند وزن خود را کم نمایند؛ و نیز بیشتر مستعد ابتلا به چاقی می باشند. به طور کلی، فعالیت های سلولی در سلولهای کودکان و نیز جوانان سریع تر بوده و بدین واسطه نیز در افراد جوانتر سرعت متابولیسم بالاتر می باشد. همچنین، به طور معمول با افزایش سن سرعت متابولیسم در یک فرد کاهش خواهد یافت.
به طور کلی، سرعت متابولیسم در بدن یک فرد، از بافتی تا بافت دیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال، سرعت متابولیسم در بافتهای ماهیچه ای بدن به مراتب بالا تر از سرعت متابولیسم در بافت چربی بدن می باشد.
این بدان معناست که بافت های ماهیچهای بدن قادر به سوزاندن مقادیر بالاتری از انرژی در مقایسه با بافتهای چربی می باشند.
شایان ذکر است که بافتهای ماهیچه ای حتی در حالت استراحت کامل (به عنوان مثال در حالت نشستن بدون حرکت و یا حتی در هنگام خواب) نیز، قادر به مصرف و سوزاندن انرژی بسیار بیشتریدر مقایسه با بافت های چربی میباشند.
این یکی دیگر از مکانیزم هایی است که بر اساس آن ورزش کردن به حفظ سلامتی و همچنین به کاهش وزن بدن کمک می نماید. ورزش کردن، علاوه بر کمک به بهبود عملکرد کلیه ی سلولها و ارگانهای بدن، به افزایش جرم ماهیچه های بدن نیز کمک نموده و بدین واسطه موجب افزایش سرعت متابولیسم بدن می گردد.
حتی در حالتی که فرد به انجام هیچگونه فعالیت بدنی ای نیز مشغول نمی باشد، بدن همچنان قادر می باشدمقدار کالری بیشتری را فقط به واسطه ی افزایش سرعت متابولیسم خود بسوزاند. البته لازم به ذکر است که برای حفظ سرعت بالای متابولیسم، پیروی از یک برنامه ی ورزشی مداوم و مستمر به فرد توصیه می گردد.
هله
     
  
مرد

 
‎چه عواملی می توانند منجر به کاهش سرعت متابولیسم گردند؟
رژیم های طولانی مدت:
بدن انسان در طول دوران تکاملی خود،قادر بوده تا خود را به بهترین نحو به محیط اطراف وفق داده، و بدین واسطه شانس زنده ماندن خود را افزایش دهد. بدیهی است که در طول دوران تکامل فیزیولوژیکی انسانها، آب، مواد غذایی و نیز دیگر مایحتاج انسانها همیشه به مقدار مورد نیاز آنها فراهم نبوده است. در طول دوران تکامل فیزیولوژیکی، بدن انساناین توانایی را یافته است که نیاز های خود به مواد غذایی را تحت شرایط قحطی کاهش دهد. که این به نوبه ی خود منجر به افزایش احتمال بقای فرد در شرایط قحطی می گردد.
اجداد ما در طول دوران زندگی خود بارها مواجهه با شرایط سخت و نیز کمبود غذا را تجربه کرده اند، و انسان امروزی از نظر فیزیولوژیکی، نتیجه ی تکامل فیزیولوژیکی اجداد خودمی باشد. در گذشته، مواد غذایی به صورت فصلی در اختیار اجدادمان قرار داشته اند. آنها تابستانها از انواع گوشت ها و میوه ها استفاده نموده و خود را برای زمستان آماده می نمودند.حال آنکه در زمستان تهیه ی غذا برای اجدادمان دشوار تر بوده است. در طول دوران تکامل فیزیولوژیکی، بدن انسان به مرور این توانایی را یافت تا خود را با شرایط محیط وفق دهد. حال آنکه، بدن انسان امروزی قادر به تشخیص قحطی از رژیم غذایی نمی باشد. امروزه، فردی که رژیم می گیرد، در حقیقت به بدن خود این سیگنال را می دهد که مواد غذا یی به مقدار کافی و مورد نیاز بدن در دسترس نمی باشند. این همان سیگنالی است که در شرایط قحطی مواد غذایی (به عنوان مثال کمبود غذا در فصل زمستان) در بدن اجداد ما تولید می گردیده است.
شرایط قحطی، بدنهای اجداد مان را به نحوی تکامل داد، که در تابستان قادر باشند غذا های مصرفی را ذخیره، و در زمستان نیز قادر باشند از این چربی های اندوخته برای گرم نگاه داشتن و نیز انجام دیگر فعالیت های متابولیکی خود استفاده نمایند.‎‏‎
هله
     
  
مرد

 
‎پیروی از رژیم های غذا یی بسیار محدود از نظر کالری، بدن انسان امروزی را در حالتی همانند حالت قحطی که اجدادمان در گذشته با آن رو به رو بوده اند مواجه می نماید؛ که این برای بدن دو ضرر بسیار اساسی دارد:
‎اول اینکه پیروی از اینگونه رژیم های غذا یی، متابولیسم بدن و نیز توانایی بدن در سوخت و ساز مواد غذایی و نیز انجام دیگر عملکرد های فیزیولوژیکی را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. که این به نوبه ی خود منجر به افزایش وزن خواهد گشت. همچنین کاهش متابولیسم مضرات دیگری نیز برای بدن داشته که از جمله ی آنها می توان به پیدایش اختلالات هورمونی و نیز پیدایش مشکلات روحی و روانی اشاره نمود.
‎دوم اینکه، بدن افراد به واسطه ی پیروی از اینگونه رژیم های غذا یی بسیار مستعد چاقی می گردد. این تا حدودی به دلیل کاهش نرخ متابولیسم بدن در این دسته از افراد می باشد. اما دلیل عمده ی آن به نحوه ی تکامل فیزیولوژیکی بدن انسان بر می گردد. همانگونه که گفته شد بدن اجداد ما قادر بوده به هنگام فراوانی غذا، غذا ها را به صورت چربی در بدن ذخیره نموده، و به هنگام قحطی از این ذخایر استفاده نماید. حال آنکه در زمانهای قدیم، دوره های فراوانی و قحطی ماه ها از یکدیگر فاصله داشته اند، و به طور معمول، قبل از فرا رسیدن یکی دیگر از دوران فراوانی، تمامی ذخایر چربی موجود در بدن اجدادمان به پایان می رسیدند.
حال آنکه امروزه، غذا همواره و به مقادیر فراوان در دسترس می باشد. و انسان امروزی به نادرستی و به دلیل پیروی از رژیم های غذایی نادرست، این سیگنال های قحطی را به اشتباه به بدنخود فرستاده و بدن را مستعد به ذخیرهی چربی می نماید. در این حالت، به هنگام مصرف مواد غذایی، بدن فرد رژیم گیرنده دقیقاً همانند بدن اجدادمان پاسخ گفته و قسمت عمده ی مواد غذایی مصرف شده را ذخیره می نماید. این یک واکنش بسیار منطقی فیزیولوژیک توسط بدن بوده، و بدن با انجام این کار در واقع سعی دارد تا احتمال بقای خود در شرایط قحطی را افزایش دهد.
حال آنکه قحطی ای در کار نمی باشد، و قبل از اینکه تمامی چربی های ذخیره شده در نتیجه ی مصرف غذا به اتمام برسند، فرد بار دیگر به خوردن غذا اقدام می نماید، و بدین واسطه این چربی ها هر روز بیشتر بر روی هم انباشته می گردند.
رژیم های شدید مقطعی فقط در سیگنال های فیزیولوژیکی بدن اختلال ایجاد نموده و موجب کاهش نرخ متابولیسم و مهم تر از همه مستعد نمودن افراد به چاقی می گردند.
به این گونه رژیم ها، رژیم های یو یو نیز اطلاق می گردد. این بدان معناست که پس از اتمام هر دوره از این رژیمهای غذایی بسیار محدود و سخت، و نیز پس از کاهش نسبی وزن بدن، مجدداً و به سرعت وزن بدن به حالت قبل و نیز مشابه و یا حتی چاقتر از زمان قبل از رژیم غذایی باز میگردد. و هر دوره از این رژیم ها نیز، متابولیسم بدن را کند تر، کارایی بدن در سوزاندن چربی ها را کمتر و نیز بدن را برای ذخیره ی چربی مستعد تر می نماید.
در رژیم غذایی خود هیچگاه هیچ کدام از وعده های غذایی را فراموش نکنید!
خوردن غذا با مقادیر کمتر و به تعداد دفعات بیشتر، بسیار سالم تر از خوردن وعده ها ی غذایی بسیار حجیم، وبا تعداد
هله
     
  
مرد

 
‎خیلی‌ها در مورد پیلاتس نظر خوبی ندارن و میگن ورزشی که ترکیب ناقصی از چند ورزش دیگه است بیشتر از فایده،ضرر داره!بخصوص که در ایران مربی‌ها خیلی ماهر و دلسوز نیستن واگر مشکلی پیش بیاد کسی جوابگو نیست و مسئولیت نمی پذیره،اون هم با این وضعیت دکتر و دارو.
آیا میشه در ایران به این ورزش با خیال راحت پرداخت؟



نگرانی شما کاملاً به جا و قابل درک است....
هدف اغلب ما از انجام هر ورزشی حفظ سلامت ذهن، روان و جسم مان و همچنین بالا بردن توانایی های جسمی، ذهنی و روحی مان است.
در ایران تعدادی از هموطنان ما پیلاتس رو از دی وی دی ها و برنامه های تلوزیونی یاد گرفتند و بر طبق همون متد آموزش می دهند. که انجمن پیلاتس این نوع از آموزش و تمرین ها رو قویاً رد می کنه (به دلیل آسیب های ورزشی که انجام غیر اصولی این حرکات در پی خواهند داشت).
و مطمئنا تقریبا همه قبول داریم که انجام حرکات غیر اصولی در هر ورزشی، می تونه به شدت آسیب رسان باشه، به جای اینکه سلامتی رو به ما هدیه بده.
لطفاً حتما و حتما با سایت پیلاتس یا مسولین انجمن چک کنید که مربی که با شما کار می کنه، از مربیان رسمی کشورباشه تا در صورتی که خدای نکرده اتفاقی هم افتاد بتونید از طریق انجمن پیلاتس ایران، پیگیری بفرمایید. در غیر اینصورت، انجمن نمی تونه مسولیتی در قبال دوستانی که پیلاتس رو غیر اصولی آموزش می دن داشته باشه.
انجمن همه تلاشش رو می کنه تا این دسته افراد یا باشگاه ها شناسایی بشنو از ادامه کار اونها جلوگیری بکنه.
هله
     
  
مرد

 
‎سلولیت چیست؟‎
سلولیت به تجمع بد شکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. ‌این چربی‌ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست رسوب می‌‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم ها رایج است.. سلولیت تنها در خانم‌هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند وجود ندارد ، بلکه زنان لاغر و یا آنهایی که از وزن‌ایده‌آلی برخوردارند نیز ممکن است سلولیت داشته باشند. بین 85 تا 98 درصد خانم‌ها در سراسر دنیا با هر نژاد و رنگی از رسوب نا خواسته ‌این چربی‌ ­ها شکایت دارند.در متن زیر به علل تشکیل سلولیت و راه‌های رفع آن می‌پردازیم.
خانم‌های عزیز درآیینه نگاهی به پا‌ها و ران‌هایتان بیندازید. آیا فرورفتگی‌هایی را دراین نواحی مشاهده می‌کنید؟
به‌این ظاهر پوست پرتقالی سلولیت گفته می‌‌شود.سلولیت به طور عمده از چربی‌هایی تشکیل شده است که در بافت همبند زیر پوست ذخیره می‌‌شوند.این چربی‌ها به صورت کیسه‌های کوچکی در زیر بافت همبند در کفل‌ها، ران‌ها، کشاله ران‌ها، پشت با زو‌ها و حتی در بعضی موارد در سینه‌ها به ‌صورت بد شکلی رسوب می‌‌کنند و‌این بافت را تحت فشار قرار می‌‌دهند و باعث می‌‌شوند که اندام‌تان ظا هر پوست پرتقالی پیدا کند. اغلب به همراه این چربی‌ها برخی از مواد سمی ‌‌هم رسوب می‌‌کنند.
هله
     
  
مرد

 
‎چرا سلولیت در مردها ایجاد نمیشود؟‎
مرد‌ها به دلیل طرز قرار گرفتن فیبر‌های بافت همبند در زیر پوست‌شان وبه این دلیل‌ که پوست محکم‌تری دارند سلولیت ندارند.‌این فیبر‌ها به جای‌اینکه به‌صورت متقاطع قرار گیرند،به‌صورت عمود بر پوست قرار گرفته‌اند و به همین دلیل تشکیل سلولیتی چربی هرگز در زیرپوست‌شان اتفاق نمی‌‌افتد.دلیل دیگر هورمون‌ها هستند..هورمون‌ه ­ا یکی از عوامل عمده در تنظیم و تعدیل سوخت وسازو ذخیره چربی‌ها در زیر پوست می‌باشند. زنان در دوران بلوغ، سندرم پیش ازقاعدگی،یائسگی ­ و در ماه‌های اول استفاده از قرص‌های دبارداری دچار تغییرات هورمونی می‌شوند و به همین دلیل است که اغلب زنان لاغر و یا دارای وزن مناسب هم سلولیت دارند و فقط چاق‌ها و یا زنان دارای اضافه وزن از سلولیت شکایت ندارند.
هله
     
  
مرد

 
‎توصیه‌هایی برای کاهش و یا ر‌هایی از سلولیت:
از نوشیدنی‌های شیرین (محتوی شکر) بپرهیزید و به جای آن آب بنوشید.از خوردن غذا‌های آماده وسایر غذا‌های چرب اجتناب کنید و در عوض مقدار زیادی سبزی و میوه تازه مصرف کنید.از مصرف بیش از اندازه قهوه، شکلات و شیرینی پرهیز کنید و مطمئن شوید که رژیم غذایی شما از فیبرکافی(30گرم در روز) برخوردار است.
ورزش‌های قلبی عروقی را به طور مرتب انجام دهید.ورزش‌های قلبی عروقی ورزش‌هایی هستند که ضربان قلب را به اندازه 65 تا 90 درصد بیشترین تعداد آن بالا می‌برند. (بیشترین تعداد ضربان قلب با کسر سن از عدد 220 تعیین می‌شود به‌طور مثال اگر شما 20ساله باشید بیشترین توان قلبی شما برابر20-220=200 ­ضربان است و 65 درصد آن برابر 130ضربان است.)بهترین زمان برای انجام‌ اینگونه ورزش‌ها برای حداکثر کاهش در چربی٬ صبح‌ها قبل از خوردن هرگونهغذاست و از نمونه ‌این ورزش‌ها می‌توان به پیاده‌روی، دویدن، پیاده‌روی تند، شنا، دوچرخه‌سواری، اسکیت کردن، قایقرانی با پارو، طناب زدن، اسکی کردن و غیره اشاره کرد. هرگونه فعالیت ورزشی را با مشورت پزشکتان انجام دهید و طی یک دوره زمانی بر شدت و مدت ورزش خود بیفزایید.
اگر نمی‌توانید برنامه ورزشی منظمی‌ ‌در داخل یا خارج از خانه داشته باشید، حداقل یک سری تمرینات تنفسی منظم را انجام دهید. مثل تنفس عمیق. بهترین زمان برای تنفس عمیق صبح‌ها بعد از بیدار شدن، شب‌ها قبل از خواب و یا حداقل یک‌بار در طول روز است.
هله
     
  
مرد

 
‎پیلاتس برای افراد مبتدی‎

**
‎انواع مختلف تمرینات پیلاتس‎

**
‎پیلاتس در خانه‎

**
‎کوچک کننده باسن‎

**
‎کوچک کننده ی ران‎

**
‎کوچک کننده ی ران‎

**

‎قوی کننده ساق و ران‎


**
‎کوچک کننده کل پا و پهلوها‎

**
هله
     
  ویرایش شده توسط: مدیر   
مرد

 
‎موسیقی سنتی «موی تای»:
از گذشته‌های دور تاکنون، اردوهای کشورهای مختلف، برای نیروهای نظامی خود نوعی موزیک را در نظر می‌گرفتند که در هنگام جنگ از آن برای تقویت روحیه نیروهای خود استفاده می‌کردند. از آن جایی که هنر موی تای در گذشته جزء تمرینات نیروهای نظامی و سربازان سرزمین تایلند بوده است، در حال حاضر در این کشور مبارزه و مسابقات «تای بوکسینگ»با صدای طبل و نوعی موسیقی همراهی می‌شود، که بدین وسیله مبارزین را تحریک می‌نماید تا با تبادل ضربات سنگین از تحرک باز نمانند و یکدیگر را به مبارزه بطلبند. مردم تایلند، موسیقی سنتی «سارما» (Sarma) در رینگتای بوکسینگ، را سمبلی از احترام و تکریم و آن را برای ایجاد حس قدردانی و تشکر از افرادی می‌دانند که تای بوکسور را به این مقام رسانده‌اند.
هله
     
  
مرد

 
‎پوشش‌های سنتی «موی تای»:
در گذشته مردم تایلند هنگام نبرد با کشورهای دیگر جهت تقویت روحیه نیروهای خود دعاهای خاصی می‌خواندند و به جز شلوار و پیراهن سنتی از پارچه‌ و کمربندهای مخصوص به عنوان محافظ در مقابل نیروهای هیپنوتیزم کننده استفاده می‌کردند، که به اختصار از آنها نام می‌بریم:
1ـ مونگون (سربند):
مردم تایلند بر این اعتقاد بودند که قدرت‌های جادویی و هیپنوتیزم کننده به بالاترین قسمت بدن انسان یعنی سر، تأثیر فراوان می‌گذارد، لذا مردها نوار پارچه‌ای را که علائم و نشانه‌های دعا بر آن نقش بسته بود، به دور سر خود می‌بستند. از این رو طرفداران سرسخت موی تای استفاده از «مونگون» (سربند) را مرسوم نمودند.
2ـ پراچیات (بازوبند):
استفاده از پراچیات یا بازوبند از دیگر اعتقادات مردم تایلند بوده است. شواهد تاریخی و باستانی نشان می‌دهند که در گذشته‌های دور اغلب مبارزان تایلندی هنگامی که می‌خواستند به میدان جنگ وارد شوند، نوار باریکی را به دور بازویشان می‌بستند و معتقد بودند این پوشش به آنها نیرو داده و آنها را از خطر محفوظ می‌دارد.
هله
     
  
صفحه  صفحه 15 از 16:  « پیشین  1  ...  13  14  15  16  پسین » 
ورزش
ورزش

رشته های ورزشی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA