انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 29 از 49:  « پیشین  1  ...  28  29  30  ...  48  49  پسین »

روزنگار تاریخ جهان


مرد

 
پديده شناسي



امروز زادروز دكتر ادموند هوسرل Edmund Husserl رياضي دان و فيلسوف آلماني نيمه اول قرن 20 است كه هشتم اپريل 1859 به دنيا آمد. وي «پديده شناسي ــ فنومنولوژي» را تكميل كرد. كتاب هاي او عمدتا درباره منطق، و منطق رياضي است. با اين كه دكتر هوسرل مسيحي شده بود معذلك از گزند دشمني هيتلر در امان نماند. دكتر هوسرل بسال 1938 درگذشت.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
زادروز بودا



هشم اپريل در ژاپن، كره، تايوان و هاوايي روز «كامبوتسو Kambutsue» ــ زاد روز بودا ــ است كه 563 پيش از ميلاد در يك خانواده اشرافي در نپال به دنيا آمد و از آسايش و رفاه و اقتدار صرف نظر كرد و به جستجوي راهي شتافت كه بشر را از رنج و تعب آسوده سازد و اين راه را در 35 سالگي به دست آورد و به ترويج آن پرداخت كه همانا كنترل هوس ها و نفس اماره است. ساير كشورهاي پيرو آموزش هاي بودا به سبب تفاوت تقويم خورشيدي و قمري، زادروز او را در روزهاي ديگري بر گزار مي كنند.
بودا (به معناي روشنگر) گفته است كه كنترل هوس ها، راه دستيابي به شادي جاويدان است و اين كنترل بايد به طريق درست صورت گيرد. بقيه آموزش هاي بودا از جمله در موارد كردار، گفتار و پندار نيك با تعاليم زرتشت تفاوت زياد ندارد كه پيش از تولد بودا آن ها را ترويج كرده بود.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
قتل عام يونانيان، واكنش شديد اروپاييان و ...

امروز، هشتم اپريل، سالروز آغاز قتل عام يونانيان به دست عثماني ها در سال 1821 است كه خشم اروپائيان را برانگيخت و به استقلال يونان انجاميد.
يونانيان استقلال طلب خواهان خروج عثماني ها از ميهنشان بودند و با تشكيل دسته ها مسلح دست به مبارزه زده بودند كه اين نوع مبارزه عثمانيان را عصبي و وادار به قتل عام كرده بود.
انتشار اخبار مربوط به اين قتل عام در ساير كشورهاي اروپايي چنان اروپاييان را برانگيخته بود كه با هر وسيله كه در اختيار داشتند به كمك يونانيان شتافتند. زنان خانه دار اروپايي حتي با فروش حلقه هاي ازدواجشان به يونانيان كمك مي رساندند. سرانجام قدرت هاي اروپايي كه آمادگي قبلي هم داشتند بر اثر فشار مردمشان متفقا اقدام كردند و عثمانيان را پس از ده ها سال سلطه بر يونان از اين كشور بيرون راندند و .... اين اتحاد قدرت هاي اروپايی بر ضد عثماني نزديك به يك قرن باعث كوچك شدن و سرانجام نابودي اين امپراتوري شرقي ها شده بود كه مورخان اروپايي عنوانش را «مسئله شرق» گذارده اند.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
عقب نشيني نهايي ژنرال «لي» ـ روش اغماض و بخشودگي که به ثبات، حفظ وحدت و پيشرفت مي انجامد


Gen. Robert Lee

هشتم اپريل 1865 و پس از سقوط خط دفاعي رودخانه اپاماتکس Appomattox، ژنرال رابرت لي سرفرمانده نيروهاي مسلح كنفدراسيون آمريكا (ايالت هاي جنوبي) دستور عقب نشيني نهايي يگان هاي خود را صادر كرد،. شهر ريچموند (ويرجينيا) پايتخت كنفدراسيون آمريکا سه روز پيش از اين، سقوط کرده بود و ابراهام لينکلن (لينکن) رئيس جمهوري فدراسيون (اتحاديه) عازم ديدار از آن شهر شده بود.
«لي» روز بعد از عقب نشيني نهايي تسليم شد و جنگ داخلي آمريكا كه جمع تلفات نظاميان از رقم ششصد هزار تجاوز كرد پايان يافت. با وجود اين، کسي مجازات نشد، «لي» بعدا رئيس دانشگاه شد، تالارها و بزرگراه ها به اسم او نامگذاري شد، مجسمه او در ميدان ها نصيب گرديد و در سال 1955 تمبر پستي بزرگداشت او انتشار يافت و ... و اين اغماض و گذشت بود که به باور مورخان،باعث بقاء و وحدت آمريکاييان شده است. فدراسيون آفريقاي جنوبي نيز اواخر قرن بيستم (و در جريان انتقال قدرت به اکثريت) با پيروي از همين الگو و اجراي طرح «اعتراف کن، پوزش بخواه و بخشوده شو» ثبات و پيشرفت خودرا از دست نداد.




«لي» در 1869 زماني که رئيس دانشگاه بود




تمبر يادبود ژنرال «لي» صادره در سال 1955




مجسمه ژنرال «لي» که در 1972 نصب شده است
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
... و سرقت هواپيماهاي نظامي شوروي يک حرفه شد!


Jozip Broz (Tito در سال 1943

هشتم اپريل 1952 «يوزيپ بروز تيتو» رهبر كنفدراسيون يوگوسلاوي كه از ائتلاف كشورهاي كمونيستي (کُمينتِرن) به صدارت شوروي جدا شده بود و راه سوسياليستي ملي و سياست مستقل در پيش گرفته بود يك جنگنده تازه ساز شوروي از نوع «ياك ــ 23» را در اختيار آمريكا قرار داد تا به تكنولوژي هواپيماسازي روسيه پي برد. تيتو پس از در پيش گرفتن راه مستقل، از ترس انتقام احتمالي استالين به غرب نزديك شده بود.
اين هواپيما كه در اختيار روماني بود توسط يك خلبان رومانيايي به يوگوسلاوي ربوده شده بود. به اين خلبان همچنان كه قبلا وعده داده شده بود جايزه مالي مربوط و پناهندگي در غرب داده شده بود. پس از اعلام جايزه و وعده پناهندگي، سرقت جنگنده هاي شوروي به غرب به صورت يك حرفه در آمده بود.
تيتو با وجود كمك بسيار به تاسيس جامعه غير متعهد و ادامه نظام سوسياليستي، تا پايان عمر به دوستي خود با آمريكا و غرب ادامه داد.
لنين و تيتو با كنفدراسيون (جماهير) كردن امپراتوري روسيه و كشور يوگوسلاوي باعث فروپاشي اين دو نظام دراوايل دهه 1990 شدند كه فروپاشي يوگوسلاوي بسيار خونين بود.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
برخي ديگر از رويدادهاي 8 آوريل

876:طبق نوشته برخي از تاريخنگاران، نبرد ديرالعاقول ميان سپاه يعقوب ليث صفاري و ارتش خليفه عباسي در اين روز آغاز شد. ارتش عباسيان با شکستن ديواره دجله و سرازير کردن آب به زير پاي سپاهيان يعقوب مانع پيروزي صفاريان شدند. يعقوب که کمر به تجديد استقلال و حاکميت ايران بسته بود و براي تصرف بغداد عازم اين شهر بود پس از نبرد ديرالعاقول بيمار شد و در خوزستان درگذشت و همانجا مدفون شد. عمرو برادر يعقوب با خليفه صلح کرد.

1513:پونس دو لئون كه در جستجوي چشمه آب حيات به قاره آمريكا رفته بود، در آمريكاي شمالي به فلوريدا رسيد. وي نخستين اروپايي بود كه وارد فلوريا شده بود و همين گام گذاردن دو لئون بر خاك فلوريدا ـ و طبق رسم آن زمان، باعث شد كه دولت اسپانيا فلوريدا را تملّك كند كه سه قرن بعد آن را به دولت واشنگتن فروخت.

1789:مجلس نمايندگان آمريكا (ايالات متحده) نخستين جلسه خود را تشكيل داد.

1943:اف. دی. روزولت رئیس جمهوری وقت آمریکا با هدف جلوگیری از افزایش درصد تورّم پول در این کشور، افزایش دستمزدها و قیمت ها را متوقف و ممنوع ساخت.

1965:در اين روز در سال 1344 اراضي دولتي جلاليه (پارك لاله امروز) در اختيار شهرداري تهران قرار گرفت تا در آن جا پارك بسازد. قبلا از اين اراضي براي اسبدواني، سيرك، نمايشگاه كشاورزي، آموزش رانندگي، فرود هواپيماهاي ويژه و گاهي هم ميتينگ سياسي استفاده مي شد. پاركي كه در اين اراضي ساخته شد «فرح» نامگذاري شد كه اين نام پس از پيروزي انقلاب به «لاله» تبديل شده است.

1968:قانون اساسي جمهوري دمكراتيك آلمان (آلمان شرقي) برپايه نظام سوسياليستي به اجرا در آمد ولي بيشتر از 21 سال عمر نكرد و به نوشته مورخان معاصر، قرباني سياست هاي گورباچف شد.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
آخرين پيروزي مغول ها در اروپاي مركزي

مغولان نهم اپريل 1241 در مركز اروپا نيروهاي مشترك اميران آلماني و لهستاني را شكست دادند و شهر لاينيتس را تصرف كردند. اروپاييان گمان مي كردند كه مغول ها تا ساحل اقيانوس اطلس پيش خواهند رفت، كه ناگهان دست به بازگشت زدند و معلوم شد كه ايلخان بزرگ آنان درگذشته و براي انتخاب ايلخان تازه به شرق باز مي گردند.
مغول ها پيش از بازگشت، شهرهايي را كه در اروپاي مركزي تصرف كرده بودند به آن دسته از اميران محلي كه با آنان ميانه خوب داشتند سپردند. قبلا مناطقي از «روسيه امروز» به تصرف مغولان در آمده بود.
مورخان اروپايي نوشته اند: تلفات اروپاييان در جنگ لاينيتس به حدي زياد بود كه مغولان گوش هر مقتول را جدا مي كردند و در توبره اسب مي انداختند تا سر فرصت از اين طريق (شمردن گوش ها) شمار كشته شدگان را به دست آورند!.
علت پيروزي مغولان در اين جنگ، تاکتيک ويژه و قدرت مانور آنان به دليل سبكي سلاح و نداشتن زره بود.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
... و به اين گونه جنگ داخلي آمريكا پايان يافت ـ سالروز پایان جنگ داخلی آمریکا و درس هایی که داده است


ژنرال لي نامه تسليم نيروهاي خود را مي نويسد تا به ژنرال گرانت كه مقابل او نشسته است بدهد

ژنرال«رابرت لي» فرمانده نيروهاي كنفدراسيون آمريكا 9 اپريل 1865 تسليم شد و جنگ پُرتلفات داخلي آمريكا پايان يافت.
«لي» پس از سقوط شهر ريچموند پايتخت كنفدراسيون (حاكم نشين کنوني ايالت مشترک المنافع ويرجينيا) و از دست دادن خط دفاعي رودخانه اپاماتكسAppomattox تصميم گرفت كه با 27 هزار نظامي باقيمانده،خود را به ايستگاه راه آهن لينچبرگ برساند و به كاروليناي شمالي برود و با كمك نيروهاي اين ايالت عضو كنفدراسيون به جنگ ادامه دهد كه راه را برخود بسته ديد و لذا تصميم گرفت که تسليم شود.
وي پيش از ظهر 9 اپريل طي يادداشتي تصميم خود را به اطلاع ژنرال گرانت فرمانده نيروهاي فدراسيون (ايالت هاي وفادار به دولت واشنگتن) رساند و سه ساعت بعد با آجودان خود در ساختمان دادگاه شهرك اپاماتكس حاضر شد. ژنرال گرانت هم با افسرانش آمدند. «لي» سپس نامه تسليم خود را نوشت، امضاء كرد و به گرانت داد و جنگ داخلي 4 ساله آمريكا كه ضمن آن 618 هزار نظامي (258 هزار جنوبي و 360 هزار شمالي) كشته شدند و ويراني وسيع و تلفات غير نظامي بي شمار به بارآورد پايان يافت.
ژنرال گرانت (که بعدا رئيس جمهور آمريکا شد) پس از دريافت تسليم نامه «لي» اجازه داد كه او ، افسران و افرادش با اسبان و سلاح هاي سبك خود به هرجا كه بخواهد بروند و تاکيد کرد که هيچكدام از آنان به خاطر كارهايي كه تا آن روز انجام داده بودند مجازات نخواهد شد، ولي از اين پس هرگونه خطا مجازات خواهد داشت و دو ژنرال سپس دست يگديكر را فشردند و از هم جدا شدند. همين «گذشت» باعث شد كه خصومت دنباله نداشته باشد. «لی» بعدا رئیس دانشگاه شد و در بسیاری از شهرها نام او بر تالارها و خیابان ها و نیز یک بزرگراه گذارده شده است.
نمونه اين سياست 130 سال بعد در آفريقاي جنوبي در پيش گرفته شد و به ابتكار نلسون ماندلا پس از افتادن حكومت به دست اكثريت سياهپوست، هيچ سفيد پوستي به خاطر آزار و حق كشي سياهپوستان در دوران گذشته، مجازات نشد و بنابراين نظامات و اوضاع كشور برهم نخورد و پيشرفت بر همان پايه ادامه يافت.
باوجود پایدار نماندن کنفدراسیون آمریکا (استقلال هر ایالت به صورت یک کشور، طی شرایطی داشتن حق جداشدن از اتحادیه ـ وجود یک دولت مرکزی با اختیارات محدود و معیّن)، لنین امپراتوری روسیه را و تیتو کشور واحد یوگوسلاوی را به صورت دو کنفدراسیون درآوردند که در آخرین دهه قرن بیستم فروپاشی شدند. اتحادیه اروپا با اینکه کنفدراسیون نیست مشکلات فراوان دارد بگونه ای که در صحنه سیاسی جهان به صورت یک وزنه و همتراز آمريکا به حساب نمی آید.



لي و گرانت پس از امضاي نامه تسليم با فشردن دست به طور دوستانه از هم جدا مي شوند
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
داستان خريد آلاسكا از تزار روسيه به هفت ميليون و دويست هزار دلار!


سيوارد

قرارداد خريد آلاسكا از روسيه نهم اپريل 1867 به تصويب سناي آمريكا رسيد و قطعي شد. طبق اين قرارداد، آلاسكا مهاجرنشين روسيه در قاره آمريكا به مبلغ هفت ميليون و دويست هزار دلار خريداري شد ــ هر هكتار 2 پني (2 سنت و خيلي ارزان).
«ويليام سيوارد» وزير امور خارجه آمريکا در كابينه هاي ابراهام لينكلن و اندرو جانسون براي خريد آلاسكا تلاش فراوان كرده بود.
سيوارد كه عضو حزب جمهوري خواه آمريكا بود، به طور خصوصي به سناتورهاي متنفذ گفته بود كه با اين معامله، پاي روس ها كه در شمال كاليفرنيا مهاجرنشين ايجاد کرده اند، از قاره آمريکا قطع خواهد شد و از آن جا كه بوميان قاره آمريكا (اصطلاحا سرخپوستان) از سيبريه مهاجرت كرده اند، اگر روس ها در اين جا بمانند به سرخپوستان كمك نظامي خواهند رساند و به تدريج مدعي همه قاره خواهند شد و مهاجران اروپاي غربي را متجاوز اعلام خواهند كرد كه دردسر بزرگي خواهدبود.
آلاسكا كه كانادا آن را از خاك اصلي ايالات متحده جدا كرده است اينك يكي از ايالات پنجاهگانه اين كشور است و علاوه بر منابع زير زميني از جمله نفت و جاذبه هاي توريستي و صنعت ماهي گيري داراي اهميت استراتژيك ويژه است و ايالات متحده را در همسايگي روسيه و چين و نزديك به ژاپن قرار داده است.
گفته شده است که كنستانتين آكساكوف مورخ ايده آليست قرن 19 روسيه و از هواداران ادامه مهاجرت روس ها به قاره آمريكا اگر تا زمان فروش آلاسكا زنده مانده بود با نفوذي كه در الكساندر دوم تزار وقت داشت مانع اين كار مي شد. آكساكوف كه عشق عجيبي به روسيه و روس ها داشت (ملي گرا بود) در تاليفات خود روزهاي طلايي روسيه را پيش بيني كرده و نوشته است كه شرط رسيدن روسيه به دوران طلايي؛ تحكيم احساس وطندوستي، منع اكيد مصرف الكل و تقويت فكر پيشرفت و ابتكار در روس ها است.
روس های ناسیونالیست عمل تزار در فروش آلاسکارا مغایر اختیارات یک رئیس کشور می پندارند.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
زادروز«لودن دورف» سردار معروف آلمان و ناسيوناليست آلماني


Erich Ludendorff

نهم اپريل زادروز ژنرال اريك لودن دورف Erich Ludendorff سردار معروف آلمان است كه بسال 1865 متولد و در سال 1937 درگذشت. وي بود كه در آغاز جنگ جهاني اول در سال 1914 ارتش روسيه را كه از نظر نفرات دو برابر ارتش هشتم آلمان بود در «تانن برگ» شكست داد و اين شكست و شكست سال بعد باعث تضعيف روسيه و پيروزي انقلاب اين كشور شد. لودن دورف در«برست ليتوفسك» با روسيه قرارداد صلح امضاء كرد و اين كشور را از صحنه جنگ خارج ساخت.
وي از آنزجا به جبهه غرب بازگشت و در اين جا بود که متوجه شد كه آلمان جنگ جهاني اول را نخواهد بُرد و به قيصر پيشنهاد كرد كه با دولت هاي مخالف آلمان وارد مذاكرات صلح شود كه قيصر نپذيرفت و او را به سمت غير رزمي گماشت.
در پايان جنگ اول، لودن دورف كه فرضيه «حمله نامحدود زيردريايي» از اوست به سوئد رفت و در آن جا چند كتاب درباره جنگ نوشت و سوسياليست هاي آلمان را متهم كرد كه در جريان جنگ جهاني اول از پشت به دولت آلمان خنجر زدند و با اظهارات خود روحيه آلماني ها تضعيف كردند.
پس از تاسيس حزب ناسيونال سوسياليست آلمان (نازي)، وي نخستين فردي بود كه دفتر عضويت اين حزب را امضاء كرد و هيتلر را بر ضد سوسياليست ها و «جهان وطني = مارکسيست ها» ها برانگيخت. وي عادت داشت كه به جاي بكاربردن واژه مارکسيست واژه «بي وطن» را بكاربَرد.
بسياري از كساني كه بر جنگ جهاني دوم تحليل نوشته اند تاكيد كرده اند كه اگر «لودن دورف» سه سال بيشتر زنده مانده بود، آلمان (رايش سوم) در جنگ دوم شكست نمي خورد زيرا كه او مانع حمله نظامي هيتلر به روسيه مي شد و تا انگلستان از پاي در نمي آمد اجازه گسترش جبهه را نمي داد.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
صفحه  صفحه 29 از 49:  « پیشین  1  ...  28  29  30  ...  48  49  پسین » 
فرهنگ و هنر

روزنگار تاریخ جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA