انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مناسبتها
  
صفحه  صفحه 4 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  پسین »

دهم اردیبهشت ماه روز ملی دریای پارس گرامی باد


زن

Princess
 
در سده‌های اخیر


تا قرن ۱۹ میلادی، تقریبا در تمامی اسناد موجود، این آبراهه در فارسی با نام خلیج فارس یا دریای فارس، در عربی با نام‌های الخلیج الفارسی یا بحرالفارسی یا بحرالعجم،و بحر عجم و در زبان‌های اروپایی با نام‌هایی مانند Persian Gulf، Sinus Persicus، Persische Golf، و Golfo di Persia نامیده می‌شده‌است.

در بازه زمانی کوتاهی در قرن ۱۷ میلادی، در بعضی اسناد بریتانیایی و ترکی از این آبراهه با عنوان خلیج بصره نام برده شده بود که حکایت از اهمیت بصره در تجارت آن دوران داشته‌است. البته خلیج بصره یکی از 15 خلیج های کوچک در خلیج فارس است که در انگلیسی به آن بی می گویند Bay of Basra و در فارسی بیشتر به خور ترجمه می شود.(کتاب اسناد نام خلیج فارس)
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
اشاره به نام خلیج فارس در منابع تاریخی

  • زنفن (۴۳۰-۳۵۴ ق.م)،(به انگلیسی Xenophon) تاریخ نگار یونانی در آثار خود از آب های جنوب ایران به نام خلیج پارس یا خلیج پارسیان یاد کرده است.
  • نئارخوس (۳۶۰-۳۰۰ ق.م)، (به انگلیسی Nearchus) دریاسالار مقدونی که در سال ۳۲۶ قبل از میلاد به دستور اسکندر دریای پارس را پیمود و تا دهانه رود سند پیش رفت در سفرنامه خود چنین آورده است:« پس از دویست استاد راه به ریگ و از آن جا به دیلم و دهنه ی رودخانه ی اندیان آمدیم، رودخانه ی اندیان سرحد خوزستان و فارس و پس از سند بزرگ ترین رودخانه است. هیچ یک از سواحلی که پیمودم مانند دریای پارس، آباد و معمور نبود.»
  • اراتوستن (۲۷۶-۱۹۴ ق.م)، (به انگلیسی Eratosthenes)، ریاضیدان و جغرافیدان یونانی که زمانی ریاست دانشگاه اسکندریه را نیز داشت، و نظریه های مهمی درباره شکل و جایگاه زمین ارائه داد، در همه آثار خود به نام خلیج پارس اشاره کرده است.
  • هیپارکوس (۱۹۰-۱۲۰ ق.م)، (به انگلیسی Hipparchus)، دانشمند و جغرافیانگار یونانی در همه آثارش نام خلیج پارس آشکارا مشخص است.
  • استرابو (۶۳یا۶۴ ق.م- ۲۴ میلادی)، (به انگلیسی Strabo)، تاریخ نگار و جغرافی نگار یونانی در کتاب از «ایندی تا ایبری» یا از هند تا اسپانیا، دریای جنوب ایران را خلیج پارس نامیده است.
  • فلاویوس آرینوس (۸۶-۱۶۰ میلادی)، (به انگلیسی Lucius Flavius Arrianus)، تاریخ نگار یونانی در کتاب آنابازیس یا تاریخ سفرهای جنگی اسکندر، نام «پرسیکون کاای تاس» که ترجمه درست خلیج پارس است بر این دریا نهاده است.
  • ازبیوس (۲۶۳-۳۳۹ میلادی)، (به انگلیسی Eusebius of Caesarea)، تاریخ نگار رومی که بنام پدر عیسویت شناخته می شود، با توجه به کوروش نامه زنفن، در اشاره به تاریخ گذشته ایران خلیج فارس را دریای پارس نامیده است.
  • ابن خردادبه (۲۱۱-۳۰۰ ه.ق)، جغرافی دان و تاریخ نویس ایرانی-اسلامی در کتاب المسالک الممالک (۲۵۰ ه.ق) به هنگام توصیف خلیج فارس از نام دریای فارس استفاده کرده است.
  • قدامة بن جعفر، از مشاهیر ادب در کتاب الخراج (۲۶۶ ه.ق) آب های جنوب ایران را خلیج فارس نامیده و نوشته است:«رود دجله از میان شهر بغداد عبور می کند، سپس از واسط می گذرد و به بطایح سرازیر می شود...پس از خروج از بطایح، به دو شعبه تقسیم می شود، یک شعبه آن از بصره می گذرد و شعبه دیگر از ناحیه مذار عبور می کند. سپس هر دو جمع شده به دریای فارس می ریزد.»
  • یعقوبی (۲۳۲-۳۳۴ ه.ق)، از تاریخ نگاران و جغرافیدان های دوره عباسی در کتاب تاریخ یعقوبی(۲۷۸ ه.ق) با ذکر نام دریای پارس چنین می نویسد:«اول دریای فارس است، که بایستی از سیراف در کشتی نشست و آخرش راس جمحمه(در میان عمان و عدن) است، این دریا کم وسعت است و جاهایی برای شکار صدف دارد.»
  • ابن فقیه همدانی (۲۵۵-۳۳۰ ه.ق)، تاریخ نگار و جغرافیدان ایرانی در کتاب ترجمه مختصر البلدان(۲۹۰ ه.ق) با اشاره به دریای پارس می نویسد:«بدان که دریای پارس و هند از برای پیوستگی به یکدیگر هر دو یک دریا هستند.» همچنین با اشاره به سوره الرحمن قرآن می نویسد:«خداوند بزرگ و عزیز می فرماید دو دریا روان کرده است تا به هم برسند، از حسن روایت می شود که گفته است مقصود دریای فارس و روم است.»
  • ابن رسته، از مکتشفان و گیاه شناسان ایرانی در کتاب الاعلاق النفیسة (۲۹۰ ه.ق) نوشته است:«دریای هند، در سرزمین حبش دارای خلیجی است که از ناحیه بربر میگذرد و به همین جهت به خلیج بربر معروف است...و خلیج دیگری در ناحیه ایله از آن جدا می شود که به نام دریای احمر است و باز از این دریا خلیج دیگری به طرف ناحیه پارس جدا می شود که به خلیج پارس مرسوم است.»
  • سهراب، از جغرافی نگار ایرانی که در سده سوم هجری قمری می زیسته، در کتاب عجائب الاقالیم السبعة الی نهایة العمارة، می نویسد:«دریای فارس، همان دریای بزرگ جنوب است.»
  • علی بن حسین مسعودی (۲۸۳-۳۴۶ ه.ق)، تاریخ نگار و جغرافیدان مسلمان در کتاب مروج الذهب و معادن الجوهر(۳۳۲ ه.ق) با اشاره به دریای پارس می نویسد:«از دریای زنگ خلیج دیگری منشعب می شود که دریای فارس است و به دیار ابله و خشبات و عبادان می رسد و عرض آن در وسط پانصد میل است.» همچنین در جای دیگری می نویسد:«در این دریا جزایر بسیار است، چون جزیره خارگ...این دریا همان خلیج فارس است و به نام دریای فارس معروف است، که سواحل آن را بحرین و فارس و کرمان و عمان تا راس الجمحمه بر شمردیم.میان خلیج فارس و خلیج فلزم(دریای سرخ) ابله و حجاز و یمن فاصله است و فاصله دو خلیج یک هزار و پانصد میل است.»
  • اصطخری، از جغرافی دانان و نقشه کشان برجسته ایرانی در کتاب المسالک الممالک (۳۴۰ ه.ق) نوشته است:«و در خوزستان دریا نیست، مگر اندک مایه از دریای فارس که از ماهی رویان تا نزدیک سلیمانان برابر عبادان باشد.»
  • بزرگ بن شهریار، دریانورد ایرانی در کتاب عجایب هند (۳۴۲ ه.ق) نوشته است:«دیگر از عجایب دریای فارس این است که گاهی در شب هنگامی که امواج دریا مضطرب شده و به هم می خورند و از تصادم با هم متلاشی می گردند، همچون شعله های آتش به نظر می آیند به قسمی که مسافرین دریا گمان می کنند در دریای آتش سیر می نمایند .»
  • مطهر بن طاهر مقدسی، جغرافیدان و تاریخ نگار دوره عباسی در کتاب البداء و التاریخ (۳۵۵ ه.ق) ضمن شرح حوضه آبریز دجله می نویسد:«دجله از ابله به آبادان بگذرد و در خلیج فارسی ریزد.»
  • ابوریحان بیرونی، دانشمند ایرانی در کتاب التفهیم لاوایل صناعة التنجیم و کتاب قانون مسعودی به نام خلیج فارس اشاره می کند. همچنین در کتاب تهدید نهایات الاماکن لتصحیح مسافات المساکن می نویسد:«دریای فارس در جنوب شیراز قرار دارد.»
  • ابن حوقل، جغرافیدان سرشناسی که در قرن چهارم هجری قمری میزیست فصلی از کتاب صورة الارض (۳۶۷ ه.ق) خود را به دریای فارس اختصاص داده و ضمن شرح مفصلی حدود آن را مشخص می کند.
  • در کتاب حدود العالم من المشرق الی المغرب، که کهن ترین کتاب جغرافیا به زبان فارسی می باشد آمده است:«دریای بزرگ که آن را بحرالاعظم خوانند...و این دریا را پنج خلیج است، یکی از آن ها را خلیج فارس خوانند از بحر فارس برگیرد با پهنای اندک تا حدود سند.»
  • مقدسی، جغرافیدان متولد بیت المقدس که در قرن چهارم هجری قمری میزیست در کتاب احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم (۳۷۵ ه.ق) از دریای جنوب ایران با نام خلیج فارس و بحر فارس یاد کرده است.
  • ابن بلخی، تاریخ نگار ایرانی که در قرن ششم هجری قمری میزیست در کتاب فارس نامه (۵۰۰-۵۱۰ ه.ق)، دریای جنوب ایران را بحر فارس و دریای فارس نامیده است.
  • شریف ادریسی، جغرافیدان بزرگ عرب که در قرن ششم هجری قمری و در سیسیل میزیست در کتاب جغرافیایی نزهة المشتاق فی اختراق الآفاق (۵۴۸ ه.ق)، از نام بحر فارس استفاده کرده است.
  • محمد بن نجیب بکران، در کتاب جغرافیایی جهان‌نامه (۶۰۵ ه.ق)، برای خلیج فارس از نام بحر پارس استفاده کرده است.
  • یاقوت حموی، جغرافیدان و تاریخ نگار مشهور قرن هفتم هجری قمری در دایرة المعارف جغرافیایی خود معروف به معجم‌البلدان (۶۲۳ ه.ق)، برای توصیف خلیج فارس از نام بحر فارس استفاده کرده است.
  • زکریای قزوینی (۶۰۰-۶۸۲ ه.ق)، از تاریخ نگاران و جغرافیدان های قرن هفتم هجری در کتاب آثارالبلاد و اخبارالعباد (۶۷۴ ه.ق) از نام دریای پارس استفاده کرده است. وی همچنین در کتاب عجائب المخلوقات وغرائب الموجودات نیز نام بحر فارس را بکار برده است.
  • ابوالفدا (۶۷۲-۷۳۲ ه.ق)، جغرافیدان و تاریخ نگار مشهور که در دمشق متولد شد، در کتاب تقویم البلدان خود که کتابی جغرافیایی است، از خلیج فارس با نام دریای فارس نام برده است و حدود آن را مشخص کرده است.
  • شمس‌الدین انصاری دمشقی، در کتاب نخوة الدهر فی عجائب البر و البحر، از خلیج فارس از نام بحر الفارسی یاد کرده است.
  • شهاب‌الدین نویری، در کتاب نهایة فی فنون العرب الارب خود ضمن بیان حدود این دریا از آن با نام خلیج فارس یاد می‌کند.
  • حمدالله مستوفی (۶۸۰-۷۵۰ ه.ق)، مورخ و جغرافیدان قرن هشتم، در کتاب نزهةالقلوب که به زبان فارسی نوشته است، چنین آورده :«جزایری که در بحر فارس است، از حساب ملک فارس شمرده‌اند و بزرگترین آن، به کثرت مردم و نعمت جزایر قیس (کیش) و بحرین است.»
  • ابن وردی (۶۹۱-۷۴۹ ه.ق)، مورخ و ادیب قرن هشتم، در کتاب خیرة‌العجایب و فریدة‌الغرائب، از خلیج فارس با نام بحر فارس یاد می‌کند.
  • ابن بطوطه (۷۰۳-۷۷۹ ه.ق)، جهانگرد و جغرافیانگار نامدار، در کتاب سفرنامه خود، در شرح سفر خود به آبادان از خلیج فارس با نام خلیج بیرون از بحر فارس یاد می‌کند.
  • مصطفی کاتب چلبی قسطنطنی (۱۰۱۷-۱۰۶۷ ه.ق)، مورخ و جغراقیدان ترک، در کتاب جهان‌نما که درباره جغرافیای جهان است، به نام خلیج فارس اشاره دارد.

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

 
جهان هیچوقت بر روی ادعا نمی چرخد ....
سیاست حریف مرزها می شود ...اما از پس حافظه ها بر نمی آید
تمام بیلبوردهای دنیا را در دست بگیرید و جزایر سه گانه را به کشوری نسبت دهید
که تاریخ تاسیسش کمتر از کارخانه های کبریت سازی ماست .........
فریاد می زنم که به یاد ملتم بیاورم نه هیچ غریبه ای.
که اجنبی بودن به تفکر است نه آنطرف مرز ها زیستن
ما سرزمینمان را از سر راه نیاورده ایم ...
ما آنقدر حافظه داریم که داریوش را سینه به سینه به کودکانمان بسپاریم ....
کوروش را بی کتیبه هم کبیر بدانیم ...
از مغول ها که وحشی تر به خلقت خدا نرسید ....
بعد از تاراج آنها نیز بلند شدیم و حافظ و فردوسیمان را از زیر خاک ها تا حافظه مان کشاندیم
از اسکندر که جنگجو تر نیستید
ما ملتی هستیم که بر تن اسکندر ، لباس ایرانی پوشاندیم
و بعد از آن همه سلطه حتی یک واژه ی یونانی در زبانمان جای نگرفت...............
بی کسی از تر سال 59 که نیستیم .... که یک وجب از خاکمان ....
یک تار مو از زنانمان را به زور هزار ترکش خورده و نخورده .... نفروختیم .........
نه از دریاچه ی ارومیه مان نه از سیستان ِ غریبمان ....
نه از کردهای گوشه نشینمان ....
نمی گذریم ....
تاریخ را دقیق تر بخوانید شاید بدانید دست روی کدام ملت گذاشته اید
ملتی که درد هایش را می خورد اما تن به تسلیم ِ میله های پرچمش هم نمی دهد
سه جزیره ی ما ...هیچ نباشد ...حتی اگر در تمام زندگیمان حتی به ذهنمان هم خطور نکند
برای شما زیاد تر از حجم گلویتان است .....
تاریخ همیشه اثبات کرده است .... ملت ها و فرهنگ هایشان ماندگار تر از دولت ها هستند
حالا که از تمام دنیا برای شما دست می زنند ...برایتان هورا می کشند
حواستان به پنجه های پر درد ما باشد .........
ملیت / چیزی نیست که با تمام بدبختی های روزمره مان از آن بگذریم ...............

.
"هومن شریفی"
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
     
  
مرد

SexyBoy
 
hhastii: "هومن شریفی"
ای ول به شرفش ترکونده
.What's life? Life is love
.What's love? A kissing
.What's kissing? Come here and I'll show you

Sexy
     
  
مرد

jems007
 
ای یاوه گوی نادان، بازیچهء شغالان،
چون شیرخواره طفلان، از رسم و راهِ مردان
گویا خبر نداری!

تو از کنامِ شیران، از خطهء دلیران،
گویا خبر نداری!

****

این خاکِ پهلوان خیز، این توتیای زر خیز،
با جانِ ما سرشته
پیوند جاودانش، بر سنگِ کوه و دریا،
با خونِ ما نوشته

****

ای یاوه گوی نادان، گویا خبر نداری
کاینجا نه ریگ صحرا اینجا نه سوسمار است!
اینجا تمامِ ایران، یک جنگلِ شکار است
صد ها هزار بیشه، در گوشه و کنار است
هر بیشه جایگاهِ صد شیرِ کار زار است !

****

باری ز سر به در کن پندار این جزایر،
ازاین خطر حذر کن ، ای رونشسته زایر،
جان ترا بگیرد این لقمهء گلو گیر،
باید که رو بتابی زین ناخجسته تدبیر




تنب بزرگ و کوچک، اروند رود زیبا،
آن پارسی دریا و بحرین یا که موسا،
سر داده اند با هم ،این نغمهء فریبا:
«من با تو نامدارم ،ای مهدِ سرفرازان
من با تو جاودانم ،ای سر زمینِ ایران»


"ع.م.ع.ب"
لوتی جون تولدت مبارک
     
  
مرد

 
اينقد به كشوراي عربي ايميل روز خليج پارس زدم سيستم هنگيد!
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
     
  
مرد

 
همه میدونیم که این اسم قلابی رو جمال عبدالناصر معلوم الحال روی خلیج فارس گذاشته
ولی خب کی شود دریا به پوز سگ نجس

وطن يعني سراي ترك با پارس
وطن يعني خليج تا ابد فارس
     
  
مرد

 


دهم اردیبهشت ماه روز ملی دریای پارس گرامی باد
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
خلیــــــــــــــــــج همیشـــــــــــــــــــــــــه پـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارس

وقتی که آب سر بالا رود قورباغه ابوعطا می خواند . وقتی که انگشت شماری از آشنایان آب در آسیاب دشمن می ریزند آن چه را که خود داریم به بیگانه می بخشیم برادر خواهر دوست و همسایه نزدیک را فراموش کرده به همسایه دور می چسبیم آن هم به طمعی واهی , معلوم است که خلیج همیشه فارسمان را خلیج عرب یا خلیج بدون عنوان بخوانند . خلیج همیشه فارس ما نامی به بلندای تاریخ دارد وقتی که آشنا بیگانه پرست می گردد از بیگانه چه انتظار می رود !و اما خلیج همیشه پارس من بگذار عربده کشان عرب وعجم هر چه می خواهند بگویند و بر زبان آورند وخلیج فارسمان را به نام دیگری بخوانند . یاوه این یاوه گویان راچون غباری در طوفان تاریخ به صحرای لوت می سپاریم اما حقیقت تا ابد زنده خواهد بود . دریای همیشه پارس من همیشه پارس خواهد بود همیشه پارس خواهد ماند . بگذار زوزه کشان پارس کنند و همچون سگان هار بخواهند که اوراق زرین تاریخ را به تباهی بکشانند اما خود در گرداب نادانی خود و حقیقت تاریخ محو خواهند شد . . خلیج همیشه فارس من تنها یک نام نیست . تنها یک عبارت نیست . دریای من , دنیای زندگیست . سرزمین عشق است . نیاکان من آن را به نام همیشه جاودان پارس خوانده اند . روزگاری تمام این آبها و خلیج همیشه فارس من از آن ایران جاودان من بوده است . این قورباغکان شیخ نشینی که هنوز در حال دم رقصانی برای اربابکان خود هستند بدانند که در برکه ای زندگی می کنند که تا سالها و همین چند وقت پیش ها از آن ایران عزیز ما بوده است . این گستاخان و اربابان آنها به مدرک و شجره نامه و نظایر آن کاری ندارند . آنها می خواهند قدرت شیطانی خود را به رخ ما بکشند تا با احساسات ملتی بازی کنند که مغولان و یونانیان و حتی خود همین عربها هم نتوانسته اند در گذشته های دور کاری از پیش ببرند . نوروز های ما , چهار شنبه سوری های ما , سیزده به در های ما , مهرگان های ما گواه این است که ما را با در یوزگان تاریخ و وطن فروشان کاری نیست . فراموش کرده اند که روز گارانی از چین تا مصر و از جنوب سیبری تا عربستان کنونی از آن ایران عزیزما بوده است . دریای همیشه فارس من ! نام مقدس پارس را بر قلب خونین خود حک کرده ام تو پاره ای از سرزمین مقدس من ایران عزیز و خونین دل منی . سرزمین من اسیر گرد باد های زمانه گردیده اما همچنان استوار و دلیرانه در اقیانوس تاریخ به پیش می رود . سرزمین من ایران مقدس من ! سرزمین کوروش داریوش و خشاریاریونان شکن ! فرزندان خود را دوست می دارد . سرزمین من تخت جمشید خود را , دریای مازندران را , خلیج همیشگی فارس را , کارون را, زاینده رود را و خوزستان خود را دوست می دارد . و من ایران خود را استوار می خواهم . فریاد می زنم که آری یک مسلمان ملی گرا هستم . اما یک مسلمان وطن فروش نیستم . ماهی خلیج را به بیگانگان نمی دهم نامش را به شیطان تاریخ نمی دهم فریاد می زنم آن چنان که یک وجب از خاک مقدس خود را به بیگانه نخواهیم داد نامت را ای خلیج همیشه فارس حفظ خواهیم نمود و برصفحه عدالت تاریخ خواهیم نوشت این است غرور ملتی که بیگانه نمی پرستد ستم نمی پذیرد. با توطئه بیگانگان و بیگانه پرستان می جنگیم تا خلیج خونین من بداند که اگر باز هم سر به سر تن به کشتن دهیم ..از آن به که کشور به دشمن دهیم . شاید بگویند که این تغییر نامی بیش نیست چرا آن قدر بزرگش کرده ایم ؟/؟ در جواب باید گفت اگر بهایی ندارد چرا دزدان تاریخ یقه صاحب خانه را گرفته اند ؟/؟ ما ملتی هستیم که هویت خود را از یاد نخواهیم برد . باسیلی صورت خود را سرخ نگه داشته ایم . و هر یک همزمان با سیلی خود سیلی خواهیم شد تا دشمنان را به گرداب تاریخ بیندازیم . و من فریاد خواهم زد و تو فریاد خواهی زد و او .....وما فریاد خواهیم زد خلیج همیشه فارس من آسوده باش چون میلیونها ایرانی با قلب و جان و هستی عشق و ایمان خود فریاد می زنند تا آخرین قطره خون ما و تا آخرین قطره خلیج تو همیشه پارس خواهی بود ....پایان ...نویسنده ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــرانی .

شب است و ماه می‌رقصد
ستاره نقره می پاشد
من اما
ساکت و خاموشم
     
  
مرد

 
روز خلیج همیشه تا ابد پارس این زیبای مهربان. آبی بیکران گرامی باد
     
  
صفحه  صفحه 4 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  پسین » 
مناسبتها

دهم اردیبهشت ماه روز ملی دریای پارس گرامی باد


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA