انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 3 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  پسین »

اخبار سیاسی جالب !


مرد

 
وقتی روزنامه برادر حسین روی خالی بندی های پرس تی وی توهم می زند!

بازتاب امروز
تاريخ انتشار: 4 دی 1391

یتر نخست امروز روزنامه کیهان، به عنوان یکی از نمونه های عبرت آموز حاکی از حرفه ای گری و سلامت حاضرین در شورای تیتر مطبوعات ثبت گردید.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، روزنامه کیهان در حالی تیتر نخست امروز خود را به رد پای اسرائیل در قتل عام دانش آموزان آمریکایی اختصاص داد که این تیتر، حاصل گزارش 400 کلمه ای صفحه آخر این روزنامه، آن هم بر اساس یک گزارش کوتاه شبکه پرس تی وی است.



جالب اینجاست که روتیتر و منبع خبری این تیتر نیز کاملا اختراع برادر حسین شریعتمداری است و در متن گزارشی که از پرس تی وی پخش شد، وجود خارجی ندارد و کیهان که پیش از این خود را سخنگوی مردم همیشه در صحنه ایران و حداکثر جهان اسلام و آمریکای جنوبی می دانست، اخیرا با حفظ سمت، سخنگویی سناتورهای آمریکایی را هم برعهده گرفته است.


اما واقعیت ماجرا آن است که شبکه پرس تی وی در راستای سیاستهای خبری سرگرم کننده خود، فردی را در آمریکا پیدا کرده است که یک بار نامزد ناکام فرمانداری بوده است و از قول وی نقل کرده است که اسرائیل در قتل عام دانش آموزان آمریکایی دست داشته است. جالب تر آن که روزنامه کیهان برای آن که اهمیت موضوع را زیاد کند، به جای آن که این ادعا را از قول یک نامزد ناکام فرمانداری بنویسد، از قول تعدادی از سناتورهای ایالات متحده نوشته است.


اگرچه عملکرد برخی خبرنگاران صداوسیما در خارج از کشور در خبرسازی براساس سیاستهای دستوری داده شده به جای واقعیتها جالب توجه است، اما اقدام کیهان در چند برابر کردن همین خبرسازی و تبدیل آن به تیتر نخست یکی از روزنامه های رسمی کشور جای تاسف بیشتری دارد.

     
  
مرد

 
ناکامی معاهده محدویت تجارت اسلحه در پی مخالفت ایران، سوریه و کره شمالی

تصویب پیش‌نویس معاهده سازمان ملل در مورد تجارت اسلحه در پی مخالفت جمهوری اسلامی، سوریه و کره شمالی با ناکامی روبرو شد. تصویب این پیش‌نویس مستلزم موافقت تمامی اعضای سازمان ملل بود.



DW.DE - تلاش‌های سازمان ملل متحد در راه تصویب معاهده‌ای برای کنترل تجارت اسلحه در جهان بار دیگر با شکست روبرو شد. تصویب پیش‌نویس این معاهده تنها در صورت موافقت همه اعضای سازمان ملل می‌توانست تحقق یابد.

مذاکرات بر سر تصویب معاهده محدودیت تجارت اسلحه از سال ۲۰۰۶ میلادی در جریان است. کارشناسان ارزش سالانه تجارت تسلیحات در جهان را حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌کنند.

پیتر وولکات، سفیر استرالیا و رئیس آخرین کنفرانس سازمان ملل که در این راستا برگزار شد، روز جمعه (۲۹ مارس / ۹ فروردین) در نیویورک تصریح کرد که کشورهای ایران، سوریه و کره شمالی که خود با تحریم‌های بین‌المللی روبرو هستند، با متن پیش‌نویس این معاهده مخالفت کرده‌اند. این کنفرانس روز یازدهم ماه مارس آغاز شده بود.


محمد خزاعی، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد

محمد خزاعی، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد، در جلسه روز پنجشنبه (۲۸ مارس) کنفرانس مزبور، متن پیش‌نویس را "تبعیض‌آمیز" خواند و با توجه به "اشکالات موجود" مخالفت خود با آن را ابراز داشت.

خبرگزاری ایسنا روز جمعه در گزارشی به نقل از وی نوشت: «با وجود تلاش‌های ایران برای رفع این اشکالات در چارچوب گفت‌وگوهای جدی و سازنده، متن پیش‌نویس نهایی این معاهده به صورت سیاسی و تبعیض‌آمیز تهیه شده و بر همین اساس ایران با آن مخالف است.»

خزاعی همچنین از "نقص‌های قانونی و راه‌های گریز متعدد" در متن پیش‌نویس سخن گفت و ابراز تأسف کرد که به «تلاش‌های بسیاری از کشورها برای دستیابی به یک معاهده قوی، متعادل و غیرتبعیض‌آمیز بی‌توجهی شده است.»

"امکان سوء‌استفاده سیاسی صادرکنندگان عمده اسلحه" از جمله دلیلی بود که نماینده کره شمالی در مخالفت با این پیش‌نویس بیان داشت. بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل نیز تصریح کرد که جزئیات مربوط به لفظ "ترویست‌ها" و "گروه‌های غیرحکومتی" که در پیش‌نویس معاهده از آن‌ها یاد شده باید دقیق تعریف شود. رهبری سوریه نیروهای مخالف و شورشی را "تروریست" می‌خواند.

از خوش‌بینی‌های اولیه تا دلسردی‌های پایانی

در خور توجه آنکه محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه در تماسی تلفنی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، در عین اشاره به ملاحظات جمهوری اسلامی در خصوص متن تهیه شده در سند کنفرانس، حمایت اصولی ایران از این معاهده را ابراز داشته و بر ضرورت مقابله و کنترل جابه‌جایی سلاح در جهان تاکید کرده بود.

هدف از تصویب این معاهده تشدید نظارت بر تجارت اسلحه و همچنین اعمال موازین و مقررات سختگیرانه‌تر در این راستاست تا از عدم فروش تسلیحات به کشورهای تحریم‌شده اطمینان حاصل شده و از به‌کارگیری این سلاح‌ها در نقض حقوق بشر و نسل‌کشی و همچنین دستیابی تروریست‌ها و سازمان‌های غیرحکومتی به این تسلیحات جلوگیری شود.

سخنگوی بان کی مون از دلسردی شدید وی از ناکامی این تلاش سخن گفت و تصریح کرد که از دید دبیرکل سازمان ملل، پیش‌نویس معاهده از "تعادل و تناسب لازم" برخوردار بوده است. بان کی مون در عین حال تمامی اعضای سازمان ملل را فراخواند تا در راه تصویب هر چه سریع‌تر این معاهده و اجرای آن تلاش ورزند.

نمایندگان سازمان‌های امدادی و حقوق بشری نیز سرخوردگی خود را از بی‌نتیجه ماندن این کنفرانس ابراز داشتند. سازمان عفو بین‌الملل عملکرد ایران، سوریه و کره شمالی را "سخره‌گرایانه" خواند. سازمان امدادی آکسفام نیز اعلام داشت که این سه کشور با رفتار خود "جهان را به گروگان گرفته‌اند".

ابراز تاسف آلمان

شمار زیادی از اعضای سازمان ملل پس از پایان کنفرانس خواستار آن شدند که پیش‌نویس این معاهده در مجمع عمومی سازمان ملل به رأی گذاشته شود که در این صورت تنها به موافقت دو سوم اعضا این مجمع نیاز خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه (۲۹ مارس) به نقل از یک دیپلمات روس گزارش داد که مسکو متن پیش‌نویس را "کاملا به‌دقت" بررسی کرده و در مورد مخالفت یا موافقت با آن تصمیم‌گیری خواهد کرد. نمایندگان هند نیز نظری مشابه ابراز داشته‌اند.

گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، نیز روز جمعه (۲۹ مارس) در برلین تأسف خود را از ناکامی تلاش‌ها برای تصویب پیش‌نویس مزبور ابراز داشت.

وی خاطرنشان ساخت، به چارچوبی جهانی برای نظارت بر تجارت بین‌المللی اسلحه نیاز است که در آن مقررات شفافی در ارتباط با انواع گوناگون تسلیحات و همچنین صدور آنها ذکر شده است. وی افزود: «جای تأسف بسیار است که پس از مذاکراتی طولانی و دشوار تنها سه کشور سبب شکست تلاش‌ها شده‌اند.»

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
زن

 
شعار انتخاباتی‌ مشایی‌ روی‌ کارتهای‌ هدیه



در کارت های جدید هدیه بانک ملی شعار"سلام بر تو ای بهار انسان ها/سلام بر تو ای خرمی دورانها "نصب شده که این شعار از جمله شعارهای تبلیغاتی اسفندیار رحیم مشایی برای انتخابات ریاست جمهوری است که از چند ماه قبل هم توسط حامیان مشایی و سایتهای وابسته رسما اعلام می شد.
تعدادی از این کارتهای هدیه در سفر استانی دولت به استان سمنان توزیع شده است

تمام مشكل دنیا این است كه :

احمق های متعصب كاملا از حرفشان مطمئن هستند ،

اما آدمهای عاقل همیشه شك دارند...

" برتراند راسل "
     
  
مرد

 
در جریان بررسی کلیات بودجه صورت گرفت
درگیری و تشنج در صحن علني مجلس شورای اسلامی

محمد قسیم عثمانی : بودجه اردوکشی انتخاباتی در استادیوم آزادی از حقوق مردم است



نماینده مردم بوکان با انتقاد از برگزاری همایش ۲۹ فروردین دولت در استادیوم آزادی، گفت: این بازی‌های "پرچم به پرچم" در این طرف و آن طرف که با هزینه بیت‌المال راه‌ می‌اندازند، با عدالت همخوانی ندارد

محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در جلسه علنی عصر امروز مجلس به عنوان مخالف رد کلیات لایحه بودجه در جایگاه قرار گرفت و سخنان خود را با انتقاد از برگزاری همایش 29 فروردین در استادیوم آزادی آغاز کرد و گفت: بودجه این اردوکشی انتخاباتی در استادیوم آزادی، نه با بودجه دولت بلکه از حقوق بازنشستگان و از بیمه تامین اجتماعی کارکنان دولت و از حقوق کسانی است که حق داروی‌شان را نمی‌دهند. ولی بیش از 100 میلیارد تومان خرج انتخابات می‌کنند.

وی ادامه داد: این کارها با عدالت و شعارهایی که می‌گوییم "همه باید در شرایط مساوی قرار گیرند و رقابت کنند" همخوانی دارد؟ آیا این بازی‌های پرچم به پرچم در این طرف و آن طرف که با هزینه بیت‌المال راه‌ می‌اندازند، با عدالت همخوانی دارد؟

وی در ادامه صحبتهایش اشعاری را خواند که نشان از درمانده بودن و فقر مردم بود :

یاد دارم در غروبی سرد سرد ***** می‌گذشت از کوچه ما دوره‌گرد
داد می‌زد کهنه قالی می‌خرم ***** دست دوم جنس عالی می‌خرم
کاسه و ظرف سفالی می‌خرم ***** گر نداری کوزه خالی می‌خرم
اشک در چشمان بابا حلقه زد ***** عاقبت آهی کشید بغضش شکست
اول ماه است نان در سفره نیست ***** ای خدا شکرت ولی این زندگی‌ است؟
خواهرم بی‌روسری بیرون دوید ***** گفت آقا سفره خالی می‌خری؟


پس از بیان این شعر توسط نماینده مردم بوکان روح‌الله حسینیان و مهدی کوچک‌زاده نمایندگان مردم تهران نسبت به سخنان وی انتقاد کردند و آن را انتخاباتی برشمردند. کوچک زاده بارها فریاد زد به جای جوسازی صحبت های خودت را مطرح کن و حسینیان نیز گفت: آیا در جامعه ما اینگونه است که مردم به خاطر سیر کردن شکمشان سفره خالیشان را می فروشند؟

در ادامه لاریجانی خطاب به عثمانی گفت: شما وارد بحث شوید و مطالب خود را بیان کنید.

در این زمان محمد قسیم عثمانی خطاب به کوچک‌زداده گفت: آقای کوچک‌زاده شما هر کجا که به نفع‌تان است از فرمایشات رهبری استفاده می‌کنید و می‌گویید" گوش بدهید" ولی هر جا خودتان هر چه خواستید، می‌گویید.


روح الله حسینیان _ محمد قسیم عثمانی

سپس عثمانی گفت: بنده می‌خواهم برای اینکه فضا ‌عوض شود، یک موضوعی را تعریف کنم. یکی از دوستان از من پرسید: آیا شما هم می‌خواهید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوید؟ گفتم: آره، من هم می‌خواهم کاندیدا شوم.

او گفت: باید شیعه دوازده امامی باشی. گفتم: اگر مشایی رجل سیاسی محسوب شد، آن وقت خلیفه سوم هم جزو شیعه دوازده امامی محسوب می‌شود.


پس از اشاره تمثیلی عثمانی ‌ـ که به خلیفه سوم اهل تسنن اشارت داشت ـ روح‌الله حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، مهدی کوچک‌زاده، کریمی قدوسی، حاجی‌دلیگانی و چند تن دیگر از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از سخنان وی به سوی هیأت رئیسه مجلس رفته و به مذاکره پرداختند که پس از بی‌ثمر ماندن رایزنی‌ها و پایان سخنان عثمانی، روح الله حسنیان ـ که از حامیان احمدی‌نژاد به شمار می‌رود ـ از اظهارنظر عثمانی درباره رد صلاحیت مشایی به خشم آمده و با فریاد «بی‌غیرت‌ها»، نمایندگان مجلس را مخاطب قرار داد.

وی در ادامه با توهین به نماینده بوکان، سبب تحریک برخی نمایندگان شد و هنگامی که عثمانیان، یکی دیگر از نمایندگانمجلس، به رفتار او اعتراض کرد، وی دست خود را برای زدن ضربه بالا برد که با میانجیگری کوچک‌زاده ختم به خیر شد.

البته پس از پایان سخنان عثمانی، عابد فتاحی نماینده کرد زبان ارومیه به استقبال او آمد و در ادامه، ‌چند تن از نمایندگان وی را تا صندلی‌اش همراهی کردند.

بعد از این اتفاقات جو مجلس نسبتا متشنج شد که لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت خواهش می کنم سر جای خود بنشینید تا به کارمان ادامه دهیم.

___________________
سایت باشگاه خبرنگاران درباره درگیری شدید حسینیان با نماینده زابل نوشت:
حسینیان در داخل صحن علنی و با صدای بلند با لحن تندی به خلیفه دوم برخی کلمات ناروا گفت و این موضوع با واکنش شدید سیدباقر حسینی نماینده زابل روبرو شد و کار تا مرز درگیری فیزیکی پیش رفت.

خبری-تحلیلی زریان، تسنیم، تابناک

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  ویرایش شده توسط: LorenzoLotto   
مرد

 
اعتراض های ترکیه


وقایع و اعتراضات اخیر ترکیه در مدت بسیار کوتاهی در تمامی رسانه‌های بین المللی به خبر اول تبدیل شد
اعتراضاتی که ابتدا از گروهی از فعالان محیط زیست ترکیه شروع شد و به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت




حاضران در این اعتراضات را می‌توان به چند گروه اصلی تقسیم کرد:

الف) معترضان به افزایش سیاست‌های اسلام‌گرایانه حزب عدالت و توسعه
اعترضات به سیاست‌های اسلام‌گرایانه حزب عدالت و توسعه را می‌توان اصلی‌ترین جریان اعتراضی پس از معترضان محیط زیستی دانست


ب) معترضان به سیاست‌های اقتصاد لیبرالی حزب عدالت و توسعه
ج) معترضان به سیاست‌ خارجی حزب عدالت و توسعه
د) معترضان به سیاست‌های داخلی حزب عدالت و توسعه


حزب عدالت و توسعه (AKP)، که هم اکنون قدرت را نیز در دست دارد، یک حزب نوظهور در ترکیه است که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. براساس آنچه در مانیفست این حزب آمده است، حزب عدالت و توسعه یک حزب محافظه کار نولیبرال محسوب می‌شود.


در شهر انتالیا، شهرداری از ارائه آب به خودروهای آب پاش پلیس برای مقابله با معترضین خودداری کرد.
شهرداری آنتالیا در اختیار حزب ملت از احزاب مخالف نخست وزیر است.
پلیس آنتالیا مجبور شده است برای پر کردن خودروهای آب پاش خود به شهر مجاور که شهردار آن از حزب حاکم است مراجعه کند


این حزب قدرتمند‌ترین حزب حال حاضر ترکیه است و تنها یک سال پس از تاسیس حزب و در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۰۲، توانست بیش از دو سوم صندلی‌های پارلمان یعنی ۳۴۱ صندلی را به دست بیاورد. کار‌شناسان یکی از دلایل موفقیت این حزب نوظهور را اسلام‌گرا بودن این حزب دانسته‌اند. در‌‌ همان سال عبدالله گل (Abdullah Gül) به عنوان دبیرکل حزب عدالت و توسعه نخست وزیری ترکیه را در دست گرفت. اما مدتی نگذشت که در سال ۲۰۰۳، وی با اجازه پارلمان جای خود را به رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdoğan) داد.

حزب عدالت و توسعه بار دیگر در انتخابات سال ۲۰۰۷ توانست به پیروزی چشم‌گیری دست پیدا کند و ۳۲۷ کرسی پارلمان را از آن خود کند. اردوغان که به عنوان چهره‌ای کاریزماتیک در میان نومحافظه‌کاران ترکیه شناخته می‌شود، این بار نیز در سمت خود ابقا و عبدالله گل، به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه انتخاب شد.

این حزب را می‌توان تنها حزب قدرتمند در ترکیه با سیاست‌ اقتصاد بازار آزاد و نزدیک به غرب دانست. احزابی که پیش از این قدرت را در ترکیه در دست داشتند، هیچ یک نخواسته بودند با غرب و به ویژه آمریکا ارتباط خوبی داشته باشند. اما همین نزدیکی باعث شد که این حزب در سال ۲۰۰۵ بتواند به عنوان یکی از احزاب ناظر به کنگره احزاب مردمی اتحادیه اروپا راه یابد.


با این وجود و به عقیده ناظران، حزب عدالت و توسعه در تلاش است که دیدگاه‌های اسلامی خود را در ترکیه سکولار غالب سازد. از این رو بسیاری این حزب را تنها حزب اسلام‌گرای منطقه می‌دانند که ارتباط نزدیکی با غرب و به ویژه آمریکا دارد. AKP هم‌چنین پیش از این تلاش بسیاری کرد تا ترکیه بتواند به اتحادیه اروپا راه یابد اما تا کنون این تلاش‌ها بی‌ثمر مانده است.



- اعتراضات در استانبول به ساخت و ساز یک مجتمع تجاری و تخریب پارک «گازی» در نزدیکی میدان تقسیم (Taksim Sq.) اما از یک اعتراض محیط زیستی به سرعت به یک اعتراض سیاسی تبدیل شد. گروه‌های مختلف حاضر در استانبول در این اعتراضات شرکت کردند. اما حاضران در این اعتراضات را می‌توان به چند گروه اصلی تقسیم کرد:

الف) معترضان به افزایش سیاست‌های اسلام‌گرایانه حزب عدالت و توسعه
ب) معترضان به سیاست‌های اقتصاد لیبرالی حزب عدالت و توسعه
ج) معترضان به سیاست‌ خارجی حزب عدالت و توسعه
د) معترضان به سیاست‌های داخلی حزب عدالت و توسعه

- اعترضات به سیاست‌های اسلام‌گرایانه حزب عدالت و توسعه را می‌توان اصلی‌ترین جریان اعتراضی پس از معترضان محیط زیستی دانست. بیشتر معترضان را قشر جوان ترکیه تشکیل می‌دهند و جرقه آن از محدودیت فروش مشروبات الکلی بعد از ساعت ۱۰ شب آغاز شد.


دیفلیت باهجیلی رهبر حزب جنبش ملی از احزاب مخالف
از استفاده افراطی و بیش از اندازه گاز اشک آور علیه معترضین انتقاد کرد
و آن را شبیه استفاده از گاز های سمی توسط نازی ها توصیف کرد


اما این تنها سیاست اسلام‌گرایانه حزب حاکم نبوده است. تغییر قوانین آموزشی و اجازه به والدین برای اجبار دانش‌آموزان در آموزش دروس دینی، لغو ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان و دانشجویان و همین‌طور حمایت از گروه‌های مذهبی اسلامی از مهم‌ترین رویکرد‌های اسلام‌گرایانه حزب عدالت و توسعه به شمار می‌رود. بسیاری معتقدند تغییر این قوانین به معنای نادیده انگاری میراث آتاتورک است.

معترضان به سیاست‌های اسلام‌گرایانه AKP در زمان اعتراضات با نوشیدن مشروبات الکلی و قرار دادن بطری آن در خیابان سعی در اعتراض به این سیاست‌ها داشته‌اند. دولت اردوغان هم‌چنین پیش از این مصرف مشروبات الکلی در خیابان‌ها را نیز ممنوع کرده بود و همینک به بار‌ها اجازه قراردادن صندلی و میز در محیط عمومی داده نمی‌شود.

علاوه بر قوانین ذکر شده، دولت ترکیه تلاش بسیاری برای قانون منع سقط جنین انجام داد. این مساله با اعتراض شدید گروه‌های مختلف ترکیه روبرو شد و دولت را مجبور به عقب‌نشینی کرد. به نظر می‌رسد در رابطه با قوانین محدود کننده جدید در زمینه مصرف مشروبات الکلی نیز دولت مجبور به عقب نشینی خواهد ‌شد.

_ بیشتر احزاب قدرتمند ترکیه سوسیالیست و یا مارکسیست هستند. این درحالی است که سیاست‌های اقتصادی حزب حاکم بر مبنای لیبرالیسم پایه‌ریزی و بنا شده است. هرچند این سیاست‌ها باعث افزایش رونق اقتصادی، کاهش تورم، افزایش توسعه صنعتی و همین طور رشد اقتصادی ترکیه شده است، اما احزاب مخالف و در راس آن حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) که سیاست‌های سوسیالیستی دارد، آن را مخالف میراث آتاتورک در اقتصاد که نزدیک به اقتصاد مارکسیستی بوده است، می‌داند.

_ اما بخش اصلی اعتراضات گروه‌های اپوزوسیون، به سیاست‌های خارجی دولت اردوغان است. AKP روابط نزدیکی با غرب و به ویژه آمریکا دارد. این روابط همیشه باعث اعتراض احزاب گوناگون شده است. روابط خوب دولت ترکیه با غرب باعث افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور شده است. این مهم تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی ترکیه و همین طور در امان ماندن آن نسبت به رکود اقتصاد جهانی داشته است. اما احزاب اپوزوسیون و در راس آن CHP و MHP این روابط را به دور از آرمان‌های پدر ترکیه نوین، آتاتورک، می‌دانند.


مردم ترکیه به صورت سنتی دیدگاه مثبتی نسبت به غرب و به ویژه آمریکا ندارند. گروه‌های مختلف ترکیه نیز در این منفی‌انگاری نسبت به غرب تاثیر بسزایی داشته‌اند. مخالفان هم‌چنین معتقدند این روابط باعث شده که ترکیه به حیات خلوت کشور‌های غربی تبدیل شود. در زمان استقرار سپر دفاع موشکی ناتو در ترکیه نیز، بسیاری از احزاب و گروه‌های ترکیه با برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌هایی مخالفت خود را با این سیاست دولت در قبال غرب ابراز کردند. هرچند این مخالفت‌ها راه به جایی نبرد و سپر دفاع موشکی ناتو در ترکیه مستقر شد.


مقاله کامل در ایران گلوبال

وبلاگ همبستگی: پارک تقسیم بهانه است جوانان ترک بر قوانین اسلامی شوریده اند

*************












ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  ویرایش شده توسط: LorenzoLotto   
مرد

 
اخراج مجری خبری زن بخاطر حرکات ناشایست !

یکی از مجری های زن تلویزیون روسیه، هنگام آوردن نام رئیس جمهور آمریکا انگشت وسطی خود را نشان داد!



«تاتیانا لیمانوا» - Tatyana Limanova - مجری زن تلویزیون رسمی روسیه هنگام خواندن اخبار، وقتی به نام «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا رسید، با دست خود حرکتی ناشایست و غیر اخلاقی نشان داد.

گفته می شود در پی این اقدام مسئولان این شبکه با هدف جلوگیری از تیره تر شدن روابط مسکو – واشنگتن، این مجری خبری را فورا اخراج کردند.


Middle Finger for Barack Obama from Tatiana Limanova

«تاتیانا لیمانوا» پس از اخراج شدن در گفت و گو با یکی دیگر از رسانه های روسی گفت: منظور من از این حرکت، توهین به اوباما نبود بلکه همکارانم در پشت صحنه در آن لحظه در حال اذیت کردن من بودند و تلاش می کردند مرا بخندانند از همین رو بنده خواستم پاسخ آنان را داده باشم.

جام
dailymail

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
مرد

 
با تاکید بر ضرورت مذاکره بین تهران و تل آویو
شیمعون پرز:
کوروش نخستین صهیونیست جهان بود



دبی - العربیه فارسی_ شیمعون پرز، رئیس جمهوراسرائیل اعلام کرد، ایران و اسرائیل می توانند پشت یک میز نشسته و مذاکره کنند. اسرائیل دشمنی ابدی با ایران نداشته و ندارد.

وی که با روزنامه بریتانیایی " دیلی تلگراف" مصاحبه می کرد، در مورد خصومت فعلی بین دو کشور گفت: اسرائیل هیچگونه دشمنی با ایران ندارد و کورش کبیر، پادشاه یزرگ ایران، اولین پادشاهی بود که یهودیان را از بردگی در بابل رها کرد و آنها را بار دیگر به سرزمین شان باز گرداند و از یهودیان ایران نیز خواست که به "ارض اسرائیل" مهاجرت کنند، پس وی اولین صهیونیست جهان بود".

اسرائیل هیچگونه دشمنی با ایران ندارد و کورش کبیر، پادشاه یزرگ ایران، اولین پادشاهی بود که یهودیان را از بردگی در بابل رها کرد و آنها را بار دیگر به سرزمین شان باز گرداند و از یهودیان ایران نیز خواست که به "ارض اسرائیل" مهاجرت کنند، پس وی اولین صهیونیست جهان بود

پرز که در ماه اوت سال جاری، نود ساله می شود و مسن ترین رهبر یک کشور جهان است افزود:" رهبران حکومت فعلی اسلامی ایران تمام هم و غم خود را بر روی ساخت بمب اتم متمرکز کرده اند تا کشور یهودی را از صفحه جهان محو کنند، اصلا نمی دانم که به چه نتیجه ای خواهند رسید؟

در صورتی که اسرائیل هیچ کشور یا طرفی را تهدید نکرده و نمی کند، اما آنها همواره ما را تهدید به نابودی می کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران و اسرائیل می توانند وارد مذاکره مستقیم شوند گفت:" چرا که نه ، ایرانیان دشمن ما نیستند و ما بر علیه آنها نیستیم . وی در ادامه تاکید کرد که هیچ نفرتی از ایرانیان ندارد.

پرز این مصاحبه را پیش از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران انجام داده است، به نوشته همین روزنامه در اوج جنگ ایران و عراق، مهندسین و تکنیسین های اسرائیلی به ایران رفته و هواپیماهای جنگی این کشور را تعمیر می کردند.

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
مرد

 
همه گزینه های یک افشاگر
از پناهندگی در سه کشور تا ازدواج با یک جاسوس زن


شمار کشورهایی که به "ادوارد اسنودن" پناهندگی داده اند به سه مورد رسیده، اما در این میان افشاگر اسناد محرمامه آمریکا یک گزینه دیگر نیز پیش روی خود دارد و آن ازدواج با معروفترین جاسوس زن یک دهه اخیر جهان است



مهر_ کشورهای مختلف جهان از سه هفته قبل به سبب مطالبی که روزنامه گاردین اقدام به انتشار آنها کرد وارد یک شوک شده اند. این مدارک مربوط به جاسوسی آمریکا از کشورهای مختلف بود و در این میان دوست و دشمن فرقی برای واشنگتن نمی کرد.

اهمیت اسناد منتشر شده برای آمریکا به حدی بود که شخص "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، مجبور شد تا در چند نوبت با ارائه توضیحات در خصوص آن از این اقدام آژانس اطلاعات ملی ایالات متحده دفاع کند.

فردی که اقدام به ارائه این اسناد محرمانه به روزنامه گاردین کرده فردی است به نام "ادوارد اسنودن" که از ماموران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بوده و مدتی نیز در آژانس اطلاعات ملی این کشور فعالیت داشت.



همین امر سبب شده بود تا اسنودن در ابتدا در هتلی در هنگ کنگ اقامت کند، اما فشارهای واشنگتن براین مستعمره سابق چین سبب شد تا وی هنگ کنگ را به مقصد روسیه ترک کند.


یک اشتباه و سه پناهندگی

اسنودن برای آنکه از بازداشت و استرداد به آمریکا در امان بماند از 20 کشور جهان تقاضای پناهندگی کرده، اما تا پیش از حادثه ای که روز چهارشنبه هفته گذشته برای "اوو مورالز" رئیس جمهور بولیوی رخ داد هیچ کشوری به این درخواست ها پاسخ مثبت نداده بود.

روز چهارشنبه هفته گذشته با این حدس و گمان که اسنودن در هواپیمای حامل مورالز است، فرانسه و یونان از صدور مجوز برای عبور این هواپیما از حریم هوایی خود خودداری کرده و در نهایت این هواپیما در اتریش فرود آمد و بر اساس اخبار موجود مورد بازرسی قرار گرفت، اما اسنودن در این هواپیما نبود.


هواپیمای حامل مورالز

همین امر عاملی شد تا کشورهای آمریکای لاتین که با آمریکا تنش دارند اقدام به دادن پناهندگی به اسنودن کنند. در اولین گام ونزوئلا این امر را انجام داد و به دنبال آن نیکاراگوا و بولیوی این اقدام را انجام دادند.

انجام این عمل ( دادن پناهندگی به اسنودن) در حالی که امریکا از کشورهای مخلف خواسته بود تا از پذیرفتن خواسته این افشاگر خودداری کنند می تواند تنش های میان واشنگتن و کشورهای آمریکای لاتین را وارد فاز جدیدی کند.

این شرایط در حالی است که اسنودن همچنان در روسیه به سر می برد و برخی از کارشناسان معتقدند که مسکو در حال تخلیه اطلاعاتی این مامور سابق سیا است.


یک پیشنهاد وسوسه انگیز

اما در حالی که کشورهای آمریکای لاتین در حال اعطای پناهندگی به اسنودن هستند این افشاگر با پیشنهاد جدید روبرو شده و این پیشنهاد چیزی نیست جز ازدواج با "آنا چاپمن" معروف ترین جاسوس زن یک دهه اخیر جهان .

آنا چاپمن یکی از معروفترین جاسوسان زن جهان که به دلیل چهره اش توانسته بود نفوذ زیادی در دولت آمریکا و انگلیس پیدا کند در سال 2010 میلادی به همراه 11 جاسوس دیگر در آمریکا بازداشت شد.

پس از بازگشت این جاسوسان به روسیه، "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر وقت این کشور به آنها وعده داد که به زودی در پست های جدید مشغول به کار می شوند و اینگونه بود که یکی از این جاسوسان در آذرماه سال 1390به عنوان مشاور بزرگترین شرکت نفت روسیه انتخاب شد.

چاپمن دختر یکی از افسران کا.گ.ب ( سرویس جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی سابق ) بود که با یک مرد انگلیسی ازدواج کرده و پیش از سفر به آمریکا و فعالیت های جاسوسی و به مدت پنج سال نیز در لندن سکونت داشت.



چاپمن پس از بازگشت به روسیه همچنان چهره خبر ساز رسانه ها بود به طوری که هر روز یک خبر و یا گزارش جدید در مورد وی و افرادی که این زن با آنها در انگلیس و آمریکا در ارتباط بود، منتشر می شد.

کار به جایی رسیده بود که برخی سایتها رقم های بالایی را برای فروش عکس های وی مطالبه می کردند و از همین رو بود که چایمن تصمیم به نگارش زندگینامه خود و فروش آن به قیمت 250 هزار دلار کرد.

حال باید که این افشاگر چه تصمیمی می گیرد آیا با قبول پیشنهاد چاپمن تبدیل به شهروند روس شده و تحت حمایت کرملین قرار می گیرد یا آنکه به یکی از کشورهای آمریکای لاتین نقل مکان می کند.

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
زن

 
"مردم ماهواره تحویل بدهند گیرنده دیجیتال بگیرند"
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز گفت: تا پایان عید فطر افرادی که مایل هستند می‌توانند ماهواره خود را تحویل داده و به جای آن گیرنده دیجیتال شبکه‌های ملی را تحویل بگیرند.

به گزارش فارس، سرهنگ منصور میرزاییان امشب در همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت امنای و پایگاه‌های مقاومت مساجد، اظهار داشت: در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه ثارالله برای جبران مالی و جایگزینی افرادی که ماهواره خود را تحویل دهند، به آنها گیرنده‌های دیجیتال شبکه‌های داخلی را اهدا می‌کند.

وی افزود: حوزه استحفاظی سپاه ناحیه ثارالله میدان آزادی، امام حسین (ع)، پارامونت، سینما سعدی، چمران، میدان دانشجو، عادل آباد، میانرود، بخش ارژن، جوادیه و دینکان را زیرپوشش دارد.

میرزائیان ادامه داد: از 16 مرکز تجاری بزرگ شیراز 13 مرکز در حوزه استحفاظی سپاه ناحیه قرار دارد و از ادارات 70 اداره در همین محدوده هستند.

به گفته وی، مراکز علمی و دانشگاهی و بلوار چمران نیز در همین محدوده است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله اضافه کرد: در برخی موارد بلوار چمران و مراکز تجاری به شدت متأثر از فضایی هستند که ماهواره‌ها ترویج می‌کنند و برخی رفتارها مانند زمان پیروزی تیم فوتبال نشان داد که نباید به ماهواره چندان خوشبین بود.

وی خاطرنشان کرد: ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی که ماهواره به وجود می‌آورد، ضرورت همدلی ائمه جماعات، مساجد و پایگاه‌های مقاومت در مقابله با این پدیده شوم را نشان می‌دهد.

میرزائیان تصریح کرد: در بحث ماهواره و اثرات آن تحقیقاتی انجام شد و شورای امر به معروف سپاه ناحیه در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: بسیج مصمم است با همراهی و همکاری مردم در این زمینه ورود جدی پیدا کرده و در قالب ارشادی به مقابله با این پدیده برود.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز در پایان با اشاره به استقبال مردم در یک مقطع از طرح تحویل ماهواره، ابراز داشت: بسیاری از دارندگان ماهواره با روشنگری‌های ائمه جماعات و بسیج به عوارض برنامه‌های بیگانه برای خانواده خود آگاه شده و ترجیح می‌دهند از طریق شبکه‌های مجاز دیجیتال مسابقات فوتبال یا شبکه‌های استان‌های دیگر را تماشا کنند.
تمام مشكل دنیا این است كه :

احمق های متعصب كاملا از حرفشان مطمئن هستند ،

اما آدمهای عاقل همیشه شك دارند...

" برتراند راسل "
     
  
زن

andishmand
 
پوستر ضد صهیونیستی در کانادا




نصب این پوستر در ایستگاه های متعدد اتوبوس در شهر ونکوور و در معرض دید هزاران نفر از مسافران حمل و نقل عمومی خشم گروه های حامی رژیم اسرائیل را در کانادا برانگیخته است.

معمولا ً ایستگاه های اتوبوس و مترو در آمریکای شمالی مملو از پوسترهای تبلیغاتی رنگارنگ است. اما در این بین اخیرا ً یک پوستر به مسأله بحث برانگیزی در کشور کانادا تبدیل شده است.
به گزارش شبکه CTV News در کانادا، از چند روز پیش در کنار پوسترهای تبلیغاتی شرکت های بزرگ در ایستگاه های اتوبوس شهر ونکوور، پوستری سیاسی به چشم می خورد که در آن روند تدریجی اشغال اراضی فلسطینی به دست رژیم اسرائیل از سال ۱۹۴۶ تاکنون به تصویر کشیده شده است.
این پوستر در واقع غصب خاک فلسطین توسط رژیم اسرائیل را نشان می دهد. درحالی که در ابتدا بخش اعظم اراضی فلسطین در دست فلسطینیان بوده است، این پوسترها نشان می دهند که امروز دیگر خاکی برای فلسطینیان باقی نمانده است.
در بالای این پوستر عنوان "فلسطین در حال زوال" چاپ شده و در پایین پوستر نیز نوشته شده است: "5 میلیون فلسطینی از سوی سازمان ملل متحد به عنوان پناهنده شناخته شده اند."




نصب این پوستر در ایستگاه های متعدد اتوبوس در شهر ونکوور و در معرض دید هزاران نفر از مسافران حمل و نقل عمومی خشم گروه های حامی رژیم اسرائیل را در کانادا برانگیخته است. در حالی که این گروه ها خواستار جمع آوری این پوستر ها هستند و آن را یک اقدام یهودستیزانه تلقی می کنند، "ائتلاف آگاهی درباره فلسطین" – که یک نهاد غیردولتی کانادایی است و این پوسترها را در سطح شهر نصب کرده است – بر آزادی بیان در کانادا و حق خود برای نصب این پوسترها تأکید می کند.
شرکت اتوبوسرانی ونکوور نیز با رد درخواست گروه های طرفدار رژیم اسرائیل اعلام کرده از آنجا که این پوسترها قوانین تبلیغات در کانادا را نقض نمی کنند، برچیده نخواهند شد.
قرار است ائتلاف آگاهی درباره فلسطین پوسترهای مشابهی را در دیگر شهرهای کانادا از جمله تورونتو و کلگری نیز منتشر کند. این اقدام ملهم از انتشار پوسترهای مشابهی در ماه های اخیر در شهرهای نیویورک، سیاتل و سانفرانسیسکو بوده است.
شایان ذکر است گروه های طرفدار رژیم اسرائیل از تمامی یهودیان ونکوور درخواست کرده اند که از اتوبوس های شهری تا برچیده شدن این پوسترها استفاده نکنند!
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
صفحه  صفحه 3 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  پسین » 
سیاست

اخبار سیاسی جالب !

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA