انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 13 از 19:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  18  19  پسین »

Military Weapons | تسلیحات نظامی


مرد

 
کاموف ک‌آ-۶۰ نهنگ قاتل

کاموف ک‌آ-۶۰ نهنگ قاتل (به روسی: Касатка)، یک بالگرد حمل و نقل نظامی ۴ پره روسی است که جهت رساندن مهمات و سلاح در منطقه جنگی، گشت، انجام جستجو و نجات، خلبان‌های آموزشی، و همچنین برای حمل و نقل و آزادسازی سربازان چترباز و شناسایی هوایی توسعه یافته‌است. این بالگرد مجهز به یک موتور توربوشفت آردی-۶۰۰وی ساخت ان‌پی‌او ساترن (به انگلیسی: RD-600V by NPO Saturn) می‌باشد.اولین پیش‌نمونه این بالگرد در ۱۰ دسامبر ۱۹۹۸ ساخته شد.

ک‌آ-۶۰ قرار است جایگزین بالگرد میل۸/۱۷ در نیروهای مسلح و پلیس روسیه گردد.

انواع آن به شرح زیر است.

Ka-60
Ka-60U
Ka-60K
Ka-60R
Ka-62
Ka-64 Sky Horse

کشورهای استفاده کننده روسیه و برزیل.

خدمه:2نفر
ظرفیت:14نفر+6برانکارد
طول بالگرد:15.60 m
ارتفاع:4.60 m
حداکثر وزن تیک آف:6500ک گ
نوع موتور: 2 × Rybinsk RD-600V turboshafts, 956 kW (1,282 shp) each

حداکثر سرعت:300km
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنسس)
     
  
مرد

 
درباره اس اس بیشتر بدانید


در نظر هاینریش هیملر (فرمانده اس اس) ، اس اس چیزی بود بیش از دارو دسته ای متعصب در حزب که هدفشان فقط در هم کوبیدن دشمنان رایش سوم باشد. اس اس حد اعلای نظم مردان نژاد شمالی بود. برادری خالصانه ای که از قصه شوالیه های توتنیک و رزم آوران قرون وسطا بر می خواست.

برای آنکه حس برادری در اس اس پرورش یابد هیملر مراسمی باشکوه و آیینی ترتیب داد. هر سال، مردانی که اعضای شاخه نظامی اس اس بودند در 9 نوامبر ساعت 10 شب به هیتلر سوگند وفاداری می خوردند. این تاریخ سالگرد کودتای آبجوفروشی بود.

در زیر ستونهای آتشین که نوری سرخ رنگ به مراسم می پاشید آنها سوگند ((وفاداری تا هنگام مرگ)) می خوردند. شاهدی از آن دوران به یاد می آورد ((اشک در چشمانم جمع شد، در نور مشعلها، هزاران صدا سوگند را تکرار می کردند درست مثل مراسم دعا بود.))

با وجود قدرتی که در این مراسم نهفته بود، به تنهایی نمی توانست تضمینی برای وفاداری دائم باشد. هیملر نوشت: ((سوگند به تنهایی کافی نیست، لازم است ریشه های وجود یک مرد بررسی شود.))

مراسم سنجیده هیملر به معنای آن بود که فرد به نظم موجود، پیوندی ایمن زند، اعضای شایسته اس اس حلقه ها و سلاحهایی درست می کردند که شکل آنها ملهم از افسانه های آلمانی بود. مردان اس اس ازدواج می کردند و بچه های آنها در مراسمی که آمیخته به آیینهای مسیحیت بود نامگذاری می شدند. هیملر دستور داده بود قصری کهن را بازسازی کنند که شبیه اقامتگاه آرتور و شوالیه های میزگرد بود. اعضای فدایی، اعتقاد داشتند که بعد از مرگ نزد پدران خود خواهند رفت.

همه اعضای اس اس ملزم بودند در این مراسم شرکت جویند. اینها تمریناتی بود برای کسانی که می باید بی چون و چرا و مطیعانه با مرگ روبرو شوند.

بیشتر اعضای تازه وارد که سوگند اس اس را در مراسم دسته جمعی یا در حضور جمع اندک ادا می کردند، شامل مراتب عمومی اس اس می شدند. همه آنها لباس یک شکل سیاه رنگی می پوشیدند که شیک و ظریف طراحی شده بود. اما کسانی که وفادارانه خدمت کرده بودند از مزایای خاصی برخوردار می شدند و علایمی دریافت می کردند که نشانه ی پهلوانان قدیمی آلمان بود.

بر خنجر آنها نوشته شده بود: ((افتخار من وفاداری من است.))

شعاری که آدولف هیتلر درست کرده بود و منشاء آن افسانه قدیمی آلمان بود.

مردان اس اس حلقه هایی به دست می کردند و شمشیرهایی داشتند که شعار مردان جنگجوی شمال اروپا در دوران قبل از مسیحیت بر روی آنهای نقش شده بود.

این سلاحها و انگشتر به عنوان جایزه برای افراد برگزیده در نظر گرفته شده بود. خنجر و شمشیر و انگشتر علامت اس اس را بر خود داشت. روی حلقه جمجمه و داخل آن امضای هیملر حک شده بود.
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنسس)
     
  
مرد

 
K2 یوزپلنگ سیاه

کشور کره جنوبی به خاطر داشتن سابقه درگیری با همسایه شمالی خود و نزدیکی با غول های زرهی همچون روسیه و چین در سالهای اخیر دست به تلاش گسترده ای برای طراحی و ساخت یک تانک پیشرفته بومی کرده است. این کشور در گام اول اقدام به تولید تحت لیسانس تانک آبرامز آمریکا با نام K-1 در داخل کشور خود کرد. اما از میانه های دهه 1990 میلادی مسئولان نظامی کره جنوبی احساس کردند که فضای نبرد قرن بیست و یکم به تانکی پیشرفته تر نیاز دارد.


به همین دلیل پروژه ای با عنوان K-2 ملقب به " یوزپلنگ سیاه " برای ساخت یک تانک پیشرفته در داخل کره جنوبی آغاز شد. شرکت هیوندای به عنوان پیمانکار اصلی این تانک انتخاب شده است. در نگاه اول به نمونه های تولیدی این تانک به راحتی می توانید به تغییرات ایجاد شده در بخش برجک به نسبت تانکهای سری K1 پی ببرید. این تانک با طول 10 متر، ارتفاع 2.4 متر و عرض 3.6 متر طراحی شده است.

این تانک از یک توپ 120 میلی متری بدون خان ساخت شرکت راین متال آلمان که به صورت تحت لیسانس در کره تولید می شود استفاده می کند. در کیفیت این توپ آلمانی همین بس که حتی آمریکایی ها نیز این توپ را به صورت تحت لیسانس تولید کرده و بر روی تانکهای آبرامز نصب می کنند.

کره جنوبی در بخش مهمات به توان داخلی تکیه کرده و انواع مهمات ضد زره بدون مواد منفجره با نفوذگر انرژی جنبشی و همچنین موشکهای هدایت شونده مخصوص پرتاب از لوله توپ تانک را در داخل تولید کرده و در تانکهای خود مورد استفاده قرار می دهد. یک تیربار سنگین 12.7 میلی متری به همراه یک تیربار 7.62 میلی متری از دیگر تسلیحات این تانک به شمار می آیند.

البته مدل کره ای با مدل اصلی آلمانی تفاوتی دارد و آن هم بحث اضافه کردن سیستم گلوله گذار خودکار است که باعث شده است تا خدمه تانک به 3 نفر محدود شود.

سامانه های هدفگیری و کنترل – فرماندهی K-2 نیز به صورت بومی در کره طراحی شده اند و به این تانک این امکان را می دهند تا فاصله ای نزدیک به 10 کیلومتر به تعقیب و شناسایی اهداف اقدام کنند. تانک مورد نظر از یک زره کامپوزتی ترکیبی به همراه سامانه های هشدار دهنده و اقدامات متقابل بر علیه تهدیدات ضد زره هدایت شونده بهره می برد.

در بحث پیشران شرکت کره ای با نام " Doosan " بر پایه طرحی آلمانی موتوری با توان 1500 اسب بخار را برای این تانک آماده کرده است که البته مشکلات در همین بخش باعث تاخیر در برنامه تانک مذکور شده است. این موتور می تواند سرعتی بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت و برد عملیاتی در حدود 400 کیلومتر را برای این تانک 55 تنی فراهم کند.

نکته جالب در مورد این تانک این است که هر دستگاه از این تانک هزینه ای بالغ بر 8.5 میلیون دلار دارد و آن را تبدیل به دومین تانک گران جهان کرده است. در حال حاضر در حدود 3 پیش نمونه از این تانک ساخته شده است و قرار است تا تولید انبوه آن از سال 2013 آغاز شود.
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنسس)
     
  
مرد

 
موشک آلامو (R-27)

موشک هوا به هوای میانبرد R-27 یکی از تسلیحات اصلی جنگندهء میگ-29 به شمار میرود. این موشک در سازمان ناتو با نام AA-10 ALAMO (آلامو) شناخته میشود. موشک R-27R یکی از گونههای R-27 است که از نظر مشخصات فنی، بسیار به مشابه آمریکایی خود یعنی AIM-7M (اسپارو) شباهت داشته و برابری میکند، هرچند که در بسیاری موارد (مانند برد بیشتر و سرجنگی قویتر)، از رقیب آمریکایی خود برتر میباشد. پس از اتحاد آلمان، میگهای29 (آلمانشرقی) و تسلیحات مربوط به آنها در اختیار لوفتوافه (نیروی هوایی آلمانغربی) قرار گرفت. پس از این بود که تسلیحات میگ29 و مشخصات رادار آن در اختیار ناتو و اسرائیل قرار گرفت.

طراحی ماجولار
نوع طراحی R-27 به گونهای است که از قطعات و بخشهای مجزا ساخته شده است که بر این پایه، گونههای مختلفی از موشکهای هوا به هوای روسی طراحی و توسعه یافتهاند. در اتحاد شوروی، موشکهای بسیاری بر پایهء این موشک طراحی و ساخته شدند که از هدفیابی حرارت موتور هواپیماها (Infrared Homing) یا هدفیابی نیمه فعال راداری (Semi-Active Radar Homing) یا هدفیابی تمام راداری (Active Radar Homing) بهره میبردند.

مدل ALAMO-C یا R-27AE بردی حدود 130 کیلومتر دارد در حالی که گونههای دیگر این موشک، بردی بین 70 تا 170 کیلومتر دارند. مدل AE و گونه دریاپایهء (Naval Version) آن یعنی EM (نوعی که بر علیه اهدافی که در سطح دریا پرواز میکنند) از آشیانهیاب فعال راداری بهره میگیرند. همچنین مدل R-27P موشکی است ضدرادار و بر علیه رادارهای پرنده مانند آواکس به کار میرود و مسیر خود را از طریق امواج رادار آواکس به دقت پیدا میکند.

R-27 به طور استاندارد، موشکی میان برد است که نیاز به هدایت اولیه از سوی رادار هواپیمای شلیک کننده دارد. حدس زده میشود که موشک آلامو به سال 1985 به خدمت درآمده و بر روی جنگندههای نسل چهارم نظیر میگهای29 و سوخوهای27 (که آن زمان جنگندههای تراز اول اتحاد شوروی محسوب میشدند) نصب شده است.

R-27 میتواند در نبردهای نزدیک و سنگین هوایی یا نبردهای دوربرد هوایی که هواپیمای دشمن دیده نمیشود (BVR) به کار رود. این موشک میتواند اهدافی را که از جهتهای مختلف هوایی میآیند یا اهدافی را که در نزدیکی سطح زمین یا سطح دریا پرواز میکنند، در هر شرائط آب و هوایی، ساقط کند. همچنین میتواند بر ضد پرندههای بدون سرنشین یا موشکهای کروز نیز به کار رود.

R-27R از جستجوگر (هدفیاب) نیمهفعال راداری بهره میگیرد. R-27R همچنین از یک رادار داخلی، یک فیوز مجاورتی و یک فیوز ضربهای استفاده کرده و سرجنگی موشک، ضدصاعقه طراحی شده است.



هدایت موشک تا رسیدن به هدف، در دو مرحله انجام میشود:

1- هدایت و اصلاح مسیر در ابتدای مسیر پروازی موشک

2- هدایت نهایی (هدفیابی دقیق یا Homing)



البته هدایت موشک زمانی امکانپذیر میشود که هدف مورد نظر در برد رادار جنگنده قرار گرفته و رادار بتواند بر روی آن قفل شود. موشک به نحوی هدایت میشود که بهترین مسیر را جهت رسیدن به هدف و انجام مرحله آشیانهیابی دقیق و سپس انفجار فیوز مجاورتی، انجام دهد.

این موشک همچنین قادر است هدف خود را از فریبندههایی نظیر دود و حرارت فرعی (Decoys) ایجاد شده جهت انحرافش تشخیص داده و همچنین هنگامی که از برد رادار جنگندهء شلیککننده نیز خارج میشود به حرکت در مسیر صحیح خود ادامه دهد. همچنین میتواند به اهدافی که در ارتفاع خیلی کم و خارج از زاویهء دید پرواز میکنند اصابت کند.

این موشک یک کانارد (بالچه کوچک جلویی موشک) با طراحی آیرودینامیک، به همراه بالچههایی آیرودینامیکی صلیب شکل در مرکز بدنهء خود دارد. سطوح کنترلی پروانهای شکل به موشک این قدرت را میدهند که جهت حرکتش سمت چپ یا راست منحرف شود یا به سمت بالا و پائین به خوبی مانور نماید ضمن اینکه به پایداری موشک در حین این چرخشها کمک مینمایند. هر کدام از 4 سطح کنترلی نصب شده روی موشک، به یک پمپ هیدورلیکی مجهز هستند که این پمپ از روغن موجود در مخزن موشک برای تامین فشار هیدرولیکی مورد نیاز حرکت بالچههای کنترلی، نیروی مورد نیاز را فراهم میآورد. سطوح کنترلی درست بالای این سیستم هیدرولیک نصب شدهاند و هنگامی که هدفیابی نهایی در دستور کار موشک شلیک شده قرار میگیرد، این سطوح توسط پمپ هیدرولیکی تغییر مسیر صحیح را به طوری که تعادل موشک برهم نخورد انجام میدهند.

ایراد سیستم نیمهفعال راداری
در هدفیابهای نیمهفعال راداری نظیر سیستم هدایتگر موشک اسپارو، رادار هواپیمای شلیک کنندهء موشک، باید تا زمان اصابت موشک شلیک شده به سمت هدف، روی هدف، قفل بماند و به همین دلیل، در طول این مدت، جنگنده دچار فلج تاکتیکی میشود و نمیتواند با اهداف دیگر هوایی درگیر شود. این مشکلی بود که برای جنگندههای F-4 در جنگ ویتنام هنگام شلیک موشک اسپارو پیش آمد و تعدادی از این هواپیماها به جهت قفل ماندن رادارشان بر روی هدف، خود طعمهء میگهای ویتنامی شدند.

موشک آلامو در خدمت نیروی هوایی ایران
موشک R-27 در نمونه های مختلفی و با انواع سیستم های هدایتی تولید شده است، انواع اولیه آن R-24R با هدایت نیمه فعال راداری و حد اکثر برد 80 کیلومتر و R-27T با برد 45 کیلومتر و هدایت مادون قرمز می باشند و تمام موشک های آلامو نیروی هوایی از این نوعند. انواع جدید تر موشک آلامو نیز R-27RE، R-27TE و نوع هدایت فعال راداری R-27AE با بیشینه برد 170 کیلومتر می باشد. با وجود اینکه موشک آلامو موشکی خوب و با مانور پذیری بالا است، لیکن MiG-29 های ایران که تماما از نوع اولیه اند (بعنوان تنها جنگنده نیروی هوایی که بطور استاندارد توانایی حمل این موشک را دارند) در هدایت این موشک آنگونه که باید موفق نیستند و بعضاً این موشکها را به خطا می دهند.



مشخصات موشک
عملکرد: موشک هوا به هوا
سازنده: ویمپل (Vympel)
کشور سازنده: روسیه
پیشرانه: راکت تک مرحله ای با سوخت جامد
طول:3.7 متر
قطر: 230 میلی متر
برد: 184 کیلومتر
سیستم هدایت: هدایت نیمه فعال راداری/حرارت یاب
سرعت: 4 ماخ
کلاهک: 39 کیلوگرمی
پلتفورم : Su-27 / Su-30 / Su-32 / Su-34 / Su-35 / Su-37/Yak-141/MIG-29
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنسس)
     
  
مرد

 
اسپارتاکوس


قیام بردگان به رهبرى اسپارتاکوس
اساس قدرت امپراتورى روم در بهره کشى از غلامان، بردگان و گلادیاتورها بود. در ۷۳ پیش از میلاد امپراتورى با تهدید بسیار جدى داخلى به نام قیام بردگان روبرو شد که اگر تازه نفسى نیروهاى رومى نبود، همین شورش سبب پایان عمر امپراتورى مى شد.
ظهور اسپارتاکوس
اسپارتاکوس یک گلادیاتور بود. مردانى که در اثر مبارزات دائمى با یکدیگر (براى تفریح اشراف روم) مردانى قوى و جنگاور بودند، اما اسپارتاکوس بر خلاف بردگان و گلادیاتورهاى عادى مردى بسیار باهوش و داراى قدرت رهبرى بود. چنانکه گفته مى شود، کینه این جنگجوى اسپارت زمانى به اوج مى رسد که براى نبرد با او مردى عظیم الجثه سیاهپوست از میان مردان آفریقایى را بر مى گزینند و این مرد على رغم پیروزى در جنگ تن به تن با اسپارتاکوس از کشتن او امتناع مى کند و در آمفى تئاتر بزرگ روم به دست نگهبانان کشته مى شود.
در هر صورت اسپارتاکوس در ابتدا با شوراندن غلامان و گلادیاتورها، سیاهچالهاى شهر ماپوا را مى شکند و پس از کشتن کلیه نگهبانان و قراولان به کوه «وزوو» فرار مى کند. او در آنجا به تدریج قدرت یافت و با حمله به املاک برده داران رومى سلاحهاى آنها را مصادره کرده و به نفرات خود افزود.

اولین نبرد
اقدامات اسپارتاکوس سبب وحشت شدید اشراف و زمین داران رومى شد و آنها از سنا خواستند تا نیرویى براى سرکوبى این یاغى بفرستند، سپاه بزرگى از روم عازم سرکوب شورشیان شد و کوه وزوو تاکستانهاى اطراف آن را محاصره کرد. رومیان به این تصور بودند که گرسنگى شورشیان را از پاى در مى آورد، اما بردگان با استفاده از درختان تاک پلکانى ایجاد کردند و شبانه از شکاف بزرگ و بلند کوه گذشتند و از پشت به نیروهاى روم حمله کردند. نبرد مهیبى در گرفت. بردگان که براى «زندگى» مى جنگیدند، از جان خود گذشته و بى محابا به لژیونهاى رومى حمله مى بردند، لژیونرها نیز چون نتوانسته بودند آرایش بگیرند، مجبور به جنگ تن به تن شدند و گلادیاتورها که مرکز و قلب واحدهاى شورشى بودند، به دلیل مهارت و جسارت در این نوع نبردها به سرعت مردان رومى را از پاى درآورده و لژیون رومى را به کلى نابود ساختند.
پخش این خبر که یک لژیون قدرتمند رومى توسط بردگان بدون سلاح نابود شده، سبب فرار دهها هزار برده از مزارع و پیوستن آنها به اسپارتاکوس شد. در پاییز ،۷۳ اسپارتاکوس ۴۰ هزار نیرو از کشورهاى گل، سوریه، مقدونیه، یونان و شمال آفریقا در اختیار داشت که اگرچه زبان یکدیگر را نمى فهمیدند، اما فرمان اسپارتاکوس را به عنوان رهبر اطاعت مى کردند. اسپارتاکوس در بین سپاه خود صدها آهنگر زبردست داشت که به آنها دستور داد اسلحه مورد نیاز سپاهش را تهیه کنند. او غارت اموال دهقانان خرده پا را ممنوع کرد، اما حملات متعددى به املاک اشراف و برده داران کرد و اندک اندک تبدیل به نیرویى مهارنشدنى و مهیب شد.

اوج قدرت
اسپارتاکوس با هوش فراوان خود مى دانست با یک سپاه غیر حرفه اى ۴۰ هزار نفرى نمى توان با امپراتورى روم که در آن زمان قدرت اول دنیا بود و حداقل ۲۰۰ هزار لژیون در اختیار داشت، بجنگد. بنابراین استراتژى او خروج از ایتالیا بود. او سپاهش را به سمت شمال ایتالیا راند. سناى روم ۲ سپاه جدید به شمال ایتالیا فرستاد تا مانع خروج سپاهیان بردگان شود.
اما اسپارتاکوس با حیله جنگى مناسبى مانع به هم متصل شدن این ۲ سپاه شد و آنها را جداگانه در هم کوبید. انهدام پى در پى لژیونهاى رومى ۲ اثر همزمان داشت. اول بسیج کل امپراتورى براى کوبیدن قیام بردگان و دوم مغرور شدن گلادیاتورها و تصمیم آنها براى فتح روم!
در این زمان شورشیان براى آزادى تنها کوههاى آلپ را پیش رو داشتند، ولى آنها به استدلالهاى اسپارتاکوس گوش نداده و بر بازگشت به داخل روم اصرار کردند.

ورود کراسوس و پمپه
کراسوس و پمپه سرداران بزرگ روم در آن زمان بودند و ورزیده ترین لشگریان را در اختیار داشتند. ورود این دو به عرصه نبرد کار اسپارتاکوس را بسیار سخت کرد. خبر بازگشت ارتش بردگان، برده داران و سناى روم را وحشت زده کرد و چنانکه فئودور کوروفکینى در کتاب تاریخ روم باستان مى نویسد، از اینجا به بعد شمارش معکوس براى سقوط قیام کنندگان آغاز مى شود، چرا که دیگر حرف شنوى آنها از اسپارتاکوس به پایان رسیده بود. آنها از وى خواستند که به رم پایتخت افسانه اى امپراطورى حمله کند اما اسپارتاکوس خوب مى دانست تسخیر این شهر عظیم با سپاه وى امکان ندارد و حتى سعى کرد گلادیاتورها را وادار به بازگشت به شمال ایتالیا کند اما درخواستهاى او با مخالفت بردگان مواجه شد. سپس او ابتدا ۲ لژیون رومى را که در نزدیکى شهر موضع گرفته بودند، در هم کوبید و به سمت جنوب ایتالیا به حرکت درآمد. اما سپاه عظیم کراسوس به تعقیب وى پرداخت. کراسوس سعى داشت که بردگان را با گرسنگى از پاى درآورد. بنابراین، آنها را به جنوب شبه جزیره اینین (پاشنه چکمه ایتالیا) عقب راند و آنها را به محاصره انداخت. از آن طرف عظمت لژیونرهاى کراسوس ترس را براى اولین بار در دل گلادیاتورها و بردگان انداخت. آنها که تاکنون تنها با لژیونرهاى ۵ تا ۲۰ هزار نفره جنگیده بودند، اکنون شاهد صف آرایى نیمى از ارتش امپراطورى روم در جنوب این کشور بودند.
سنا براى آنکه خیال خود را راحت کنند، پمپه سردار افسانه اى رم را با سپاهیان بزرگش از اسپانیا و بالکان فراخواند تا شتابان خود را به جنوب غرب ایتالیا برساند.
اکنون اسپارتاکوس و مردانش (و زنان و کودکان همراهشان) باید بین مرگ در اثر گرسنگى و مرگ با شمشیر لژیون ها یکى را انتخاب مى کردند چرا که کشتى هاى دزدان دریایى که به آنها قول داده بود آنها را به سیسیل برساند، خلف وعده کرده و آنها اکنون در مواجهه با تمام قدرت جهنمى امپراطورى بودند. اسپارتاکوس در یک شب طوفانى زمستان ۷۲ قبل از میلاد با جسارت بسیار به همراه چند هزار نفر از شجاع ترین مردانش به ضعیف ترین نقطه خط محاصره کراسوس حمله کرد و موفق شد مردان و زنان خود را از محاصره نجات دهد اما باز هم تفرقه بین مردم فرودست همراه او سبب شد تا او نیمى از سپاهش را که به صورت دسته هاى کوچک از او جدا شدند، از دست بدهد. این مردان و زنان ظرف چند روز توسط نیروهاى کراسوس جداگانه قتل عام شدند بدون آنکه بتوانند از خود دفاع کنند. اکنون پمپه نیز رسیده بود.

آخرین نبرد
اسپارتاکوس براى آنکه نیروهاى کراسوس را قبل از تقویت توسط پمپه از بین ببرد در ۷۱ قبل از میلاد به آنها حمله کرد اما کوچک شدن سپاه او از یک طرف و ناامیدى مردانش (به دلیل فرارسیدن پمپه با ۱۰۰ هزار مرد جنگى تازه نفس) از طرف دیگر، نگذاشت از این میدان پیروز درآیند. اسپارتاکوس سعى کرد خود را به کراسوس برساند تا با کشتن او روحیه سپاه رومى را بشکند اما با وجود کشتن دو فرمانده رومى به کراسوس نرسید و نیزه اى از پشت به رانش اصابت کرد، اما او با کشیدن نیزه از پاى خود یک هسته مقاومت در مرکز میدان تشکیل داد. اکنون لژیون هاى ذخیره یکى پس از دیگرى وارد میدان جنگ شدند و گلادیاتورهاى خسته و غلامان، مرتب ضعیف تر مى شدند. اما آنها که مى دانستند مرگ در میدان بهتر از مرگ بر روى صلیب است، به مبارزه ادامه دادند. نبرد بى رحمانه ادامه یافت تا آنکه پمپه نیز سررسید و از این زمان به بعد باقى مانده بردگان که ۶ هزار نفر بودند، توان خود را پایان یافته دیدند و پمپه نیز آنها را به اسارت نگرفت، بلکه همه آنها را قتل عام کرد و به دستور سنا، آنها را برروى هزاران صلیب در جاده شهر کوپوآ (محل اولیه آغاز قیام) آویخت.

نتیجه قیام بردگان
روم در دهه ۶۰ و ۷۰ قبل از میلاد در اوج قدرت بود. این قدرت عظیم در این زمان به دلیل آنکه حکومت اشکانیان در ایران در ابتداى کار بود و کارتاژ نیز نابود شده بود، دشمنى نداشت و با قدرت نظامیگرى و سیستم برده دارى در حال توسعه خود بود، قیام بردگان به دلیل آنکه قیام داخلى بود، مى توانست خیلى سریع توسعه یابد و امپراتورى را از هم بپاشد.
اما وجود مردان بزرگ جنگى در روم که این کشور را بسیار قدرتمند کرده بود و از طرف دیگر اسپارتاکوس نیز به دلیل عدم برخوردارى از نیروهاى تربیت شده و فرمان پذیر نتوانست به سان یک سردار نظامى از پیروزى هاى خود بهره جوید. البته او اگر اندکى شانس مى آورد، مى توانست پیروز شود. مثلاً در اوج جنگ هاى داخلى سزار با پمپه و یا هنگام گرفتارى روم در جنگ هاى گل و ژرمن و یا گرفتارى مرگ کراسوس در نبرد با پارتیان ایرانى قطعاً کسى را یاراى مبارزه با او نبود. اما چنانچه بررسى تاریخ نشان مى‌دهد، روم در برابر دشمنان جدى خود همواره از قدرت بالاى بسیج کنندگى برخوردار بوده و مردانى چون هانیبال نیز على رغم رشادت و ده ها بار شکست دادن لژیون هاى رومى عاقبت با مشاهده قدرت مقاومت امپراطورى با نهایت شگفت زدگى شکست و نابودى کامل را پذیرفته اند.
اسپارتاکوس نیز (اگر همراهانش موافقت مى کردند) مى توانست با عبور از آلپ با پیوستن به ژرمن ها و گل ها با برنامه ریزى علیه امپراتورى عمل کند، اما تقدیر چنین بود که روم ۵ قرن دیگر نیز بى رقیب بماند تا آنکه از درون بپاشد.
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنسس)
     
  
مرد

 
رزم ناو فوق مجهز VARYAG

شناوری که در این قسمت به معرفی ان میپردازیم نام خودر را از کشتی افسانه ای واریاگ به ارث برده است،این شناور بارها در رزمایشهای مختلف پرچمداری کرده است و اکنون به عنوان پرچمدار سپاه اقیانوس آرام روسیه مشغول خدمت است.
نامی که برای این شناورهای روسی (کلاس اسلاوا) انتخاب شده است الحق برازنده است "کشتیهای قاتل" که جزیره ای است از تجهیزات مدرن نظامی و سیستمهای راداری و اکتشافی،سامانه جنگ الکترونیک و دیگر تسلیحات جنگی کوهی فتح نشدنی از این رزم ناو ساخته است.
رزم ناو موشکی و فوق مجهز واریاگ سومین کشتی پروژه ۱۱۶۴ شرکت روسی "آتلانت" و یکه تاز یگان اقیانوس آرام روسیه است،کار برروی این رزم ناو در سال ۱۹۷۹ آغاز شده و پس از وقفه ای ۴ ساله کار ساخت آن شروع شد و پس از تکمیل تمامی مراحل ساخت و آزمایشها در ۱۶ اکتبر ۱۹۸۹ به خدمت نیروی دریای روسیه درآمد.
این شناور در سال ۱۹۹۰ به خدمت ناوگان اقیانوس آرام روسیه وارد شد و در سال ۲۰۰۲به عنوان پرچمدار ناوگان اقیانوس آرام رسید.

این رزم ناو در اوایل سال ۲۰۰۸ مورد بازسازی و نوسازی کامل قرار گرفت و پس از این نوسازی و تجهیز قوا با نفسی تازه و توانی بالاتر به خدمت ارتش بازگشت.
این رزم ناو مجهز به انواع موشکهای مدرن و قدرتمند و بالستیک چند منظوره است که میتوانند به اهداف روسطحی و در خشکی پرتاب شوند.در زرادخانه این رزم ناو شهری از موشک اندازهای زیر سطحی ..اژدر و چندین دستگاه توپ با کالیبرها و کاربردهای مختلف وجود دارد،سلاح ضد کشتی این رزم ناو موشک SS-N-۱۲ Bazalt می باشد،این موشک بردی ۵۵۰ کیلومتری دارد و توانایی حمل کلاهکهای هسته ای به وزن ۳۲۰ kt را داراست.

پس از ۱۴۷ سال اولین ناوگان روسیه وارد امریکا شد در این سفر رزم ناو واریاگ به عنوان سرگروه یگان انتخاب شد.
صدها تن از اهالی سان فرانسیسکو (ایالت کالیفرنیای آمریکا) در نزدیک پلکان رزمناو موشکی "واریاگ" روسیه که برای بازدید دوستانه در این شهر مستقرشده بود، تجمع کردند. آمریکائی ها پا به عرشه این رزمناو گذاشتند، بازدید از این رزمناو آزاد بود.

رزمناو "واریاگ" ۲۱ ژوئن ۲۰۱۰ از ولادیوستوکوارد عازم سان فرانسیسکو شد. بازدید این رزمناو با اقامت دمیتری مدودف از آمریکا همزمان شده بود.
به گزارش خبرنگار «ریا نووستی» "صدها و حتی هزاران تن از ساکنین شهر سان فرانسیسکو و میهمانان این شهر نزدیک به پلکان کشتی که در اسکله ای در مرکز شهر مستقر بود، ایستاده بودند.
هدف از این سفر اقیانوسی، که حدود یک ماه به طول انجامید، توسعه هر چه بیشتر روابط کاری و دوستانه بین ناوگان های روسیه و آمریکا اعلام شده است.

مشخصات:

نام: رزم ناو موشکی واریاگ کلاس اسلاوا
کشور سازنده: روسیه
محل خدمت: نیروی دریایی روسیه اقیانوس آرام
کمپانی سازنده: کشتی سازی نیکولائف
سال ساخت: ۱۹۷۹-۱۹۸۳
ورود به خدمت:۱۹۸۹
وزن استاندارد : ۱۱۴۰۰تن
حداکثر وزن : ۱۲۵۰۰ تن
ابعاد :

طول : ۱۸۶ متر
عرض : ۲۰.۸ متر
ابخور : ۸.۴ متر
موتور ها : دو توربین گازی M۷۰ به قدرت ۲۰۰۰۰ اسب بخار به علاوه ۲ توربین بخار و توربین های گاز تقویتی ۴ M۸KF همراه با ۴ محور انتقال نیرو مجموعا به قدرت ۱۱۰ هزار اسب بخار .
سرعت : ۳۲ گره
پرسنل : ۵۳۰ نفر
تسلیحات :

۸ مقر دوتایی ( ۸ در ۲ ) موشک (SS-N-۱۲) بازالت با برد ۵۵۰ کیلومتر و سرعت ۲.۹ ماخ
۸ مقر ۸ تایی ( ۸ در ۸) موشک (SA-N-۶) مجموعا ۶۴ موشک ( برد ۸۰ ناتیکال مایل و سرعت ۳ ماخ )
دو مقر دو تایی ( ۲ در ۲ ) موشک اسکا (SA-N-۴)
دو توپ ۱۳۰ م م با برد ۲۸۸۰۰ متر
۶ گتلین ۶ لول مدل AK-۶۳۰ (۶x۳۰ mm; ۶'۰۰۰ rds/m/mount)
۱۰ مقر اژدر هرطرف ۵ عدد به قطر ۵۳۳ م م
۲ x ۱۲ RBU-۶۰۰۰ ASW RL (R: ۳'۰۰۰ m)
هلیکوپتر KA-۲۵ یا KA-۲۷



تجهیزات الکترونیک:

رادار ۳ بعدی MR-۸۰۰ Voshkod مخصوص سرچ هوایی
و MR-۷۰۰ Fregat و MR-۷۱۰ Fregat-MA باز هم مخصوص سرچ هوایی
سونار مدل MG-۳۳۲ Tigan-۲T
سیستم کنترل اتش Volna
سیستم کنترل SA-N-۶ SAM
سیستم کنترل MPZ-۳۰۱ Baza
سیستم کنترل SA-N-۴ SAM
سیستمهای جنگ الکترونیک :
رادار Kol'cho
گوی استراق سمع
جمرهای مدل MR-۴۰۴/Rum
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنسس)
     
  
مرد

 
سلاح جدیدی که روسیه به ایران پیشنهاد کرد

تلاش دولت روسیه برای متقاعد کردن ایران به پس گرفتن شکایتش بابت عدم تحویل «اس 300» ادامه دارد. در این راستا، پس از آنکه ایران با درخواست های اولیه مسکو برای عدم ارجاع موضوع به مراجع بین المللی موافقت نکرد، اکنون روسیه پیشنهاد ارائه یک سامانه جایگزین را به جای «اس 300» مطرح کرده است.

تلاش دولت روسیه برای متقاعد کردن ایران به پس گرفتن شکایتش بابت عدم تحویل «اس 300» ادامه دارد. در این راستا، پس از آنکه ایران با درخواست های اولیه مسکو برای عدم ارجاع موضوع به مراجع بین المللی موافقت نکرد، اکنون روسیه پیشنهاد ارائه یک سامانه جایگزین را به جای «اس 300» مطرح کرده است.

روزنامه روسی «کومرسانت» خبر داده دولت روسیه برای جلوگیری از محکومیت خود به پرداخت جریمه 4 میلیارد دلاری به ایران بابت عدم تحویل «اس 300»، پیشنهاد ارائه یک سامانه دفاع هوای دیگر را به ایران داده است.

به نوشته این روزنامه، سامانه جدید پیشنهادی از سوی روسیه، «آنتِی- 2500، آکا اس- 300 وی ام» (Antei-2500, aka S-300VM) نام دارد که در میان مقامات ناتو به «اس ای- 23 گلادیاتور» معروف است. کومرسانت مدعی است این خبر را از منابعی درصنایع تسلیحاتی روسیه دریافت کرده است.

این روزنامه در معرفی سامانه موشکی مذکور می نویسد این سامانه دفاع موشکی قادر است به طور همزمان، 24 پرنده نظامی را در برد 200 کیلومتری هدف قرار داده و 16 موشک بالیستیک را رهگیری نماید. کومرسانت همچنین مدعی است یک دیپلمات ایرانی به این روزنامه گفته مذاکره برای انعقاد این قرارداد، در جریان دیدار روز 1 ژوئیه محمود احمدی نژاد از مسکو انجام خواهد گرفت.

اخبار مربوط به این پیشنهاد جدید در حالی مطرح می شود که بر اساس قرارداد 800 میلیون دلاری سال 2007 میان ایران و روسیه، می بایست پنج سامانه موشکی از نوع «اس 300» به ایران تحویل داده می شد.

با این حال در سال 2010، دیمیتری مدودیف، رئیس جمهور وقت روسیه به بهانه تحت تحریم بودن ایران از سوی شورای امنیت، این قرارداد را ملغی اعلام کرد. همین امر باعث شد ایران با مراجعه به دادگاه داوری بین المللی در ژنو، از روسیه درخواست غرامت 4 میلیارد دلاری کند.

این اقدام ایران، تلاش های بسیاری را از سوی روسیه به دنبال داشت تا تهران از شکایت خود منصرف شود. از جمله این تلاش ها، می توان به پیشنهاد تحویل سامانه موشکی «تور» به عنوان جایگزین «اس 300» اشاره کرد.

به هر حال، کومرسانت مدعی است «آنتی- 2500» می تواند جایگزین بهتری باشد. از دلایل این امر آن است که سامانه «اس 300» ماهیتاً جهت استفاده نیروهای دفاع موشکی طراحی شده؛ در حالی که «آنتی- 2500» مورد استفاده نیروهای زمینی است و می تواند با توجه به نیروی زمینی وسیع ایران، مزیتی برای این کشور باشد.

روسیه پیش از این نیز سامانه «آنتی- 2500» را در دستور کار صادرات خود قرار داده؛ از جمله اوایل امسال که دو سامانه از این نوع را به ونزوئلا تحویل داد. هند و ترکیه نیز اکنون به عنوان خریداران بالقوه این سامانه مطرح هستند که البته هنوز قراردادی میان آن ها و روسیه به امضا نرسیده است.
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنسس)
     
  
مرد

 
اسلحه یوزی


اوزی و یا یوزی (در عبری: עוזי در انگلیسی: Uzi) نام مسلسل ساخت کشور اسرائیل است. مخترع مسلسل یوزی یک یهودی اسرائیلی آلمانی‌الاصل به نام یوزی گال* (1924-2002)بود که مسلسل یوزی را در سال ۱۹۴۸ میلادی برای اولین بار طراحی کرد. یوزی گال بر طبق وصیتش، امتیاز اسلحه یوزی را در اختیار وزارت دفاع اسرائیل قرار داد. اما مسلسل یوزی تنها نامش را از مخترعش نگرفته است و نام «یوزی» در زبان عبری مخفف جمله‌ای است، به معنای «خداوند قدرت من است».

مسلسل یوزی اسلحه سازمانی نیروهای دفاعی اسرائیل و برخی کشورهای دیگر است. یوزی تنها ۳٫۵ کیلوگرم وزن دارد و قادر به شلیک ۶۰۰ تیر در عرض تنها یک دقیقه است.

شکل کلی این سلاح از مسلسل دستی اس آ-23 (23-sa ) ساخت اسلوواکی اقتباس شده بود. در سال 1957 نمونه ی اولیه ی این سلاح با کمک صنایع اسلحه سازی فرانسه و بلژیک ساخته و به ارتش اسرائیل تحویل داده شد.

ویژگیها:

شکل کلی این سلاح به گونه ای است که می توان آن را با یک دست گرفته و شلیک نمود و عضو یکی از خوش دست ترین اسلحه های دنیا به شمار می رود.

به دلیل شکل کلی T شکل آن و قرار گرفتن خشاب در قبضه مرکز ثقل سلاح به وسط آن منتقل شده است و این خود موجب می شود سلاح حتی در هنگام شلیک خودکار کمتر لرزیده و باعث افزایش دقت تیر انداز می شود. نمونه های اولیه آن دارای قنداق ثابت چوبی و نمونه های جدید آن دارای قنداق فلزی تاشو می باشند.

بدنه از جنس ورق فولادی پرسکاری شده که بوسیله چهار خم موازی تقویت شده اند ساخته شده است. دستگیره گلنگدن آن در بالای سلاح قرار دارد و هنگام شلیک در محل خود ثابت می ماند.مقاومت آن در مقابل عوامل خارجی مانند گل و لای و خاک بسیار بالا می باشد(در حد ژ۳).

برگه ناظم در سمت چپ سلاح و بالای قبضه قرار دارد و دارای 3 حالت ضامن ، تک تیر و رگبار می باشد.

نواخت تیر آن در حدود 600 تیر در دقیقه و برد موثر آن ۲۰۰ متر می باشد. به دلیل سبکی و نواخت تیر مناسب ، این اسلحه بسیار مناسب جنگهای چریکی و فعالیت های امنیتی شناخته شد ، چنانکه در بسیاری کشورهای همانند اسرائیل تا آرژانتین ، شیلی و نیکاراگوئه توسط عوامل دولتی و امنیتی برای سرکوب شورشها و حرکت های آزادی خواهانه به کار برده شده است.



مشخصات فنی:

کالیبر : 9

وزن خالی: 7/3 کیلوگرم

طول با قنداق باز : 650 میلیمتر

طول با قنداق بسته:470 میلیمتر

طول لوله: 26 سانتیمتر

نواخت: 600 تیر در دقیقه

ظرفیت خشاب: 25 و 32 تیر

برد موثر: 200 متر
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنسس)
     
  
مرد

 
تانك اليفانت

ارتش آفریقای جنوبی تعداد 172 دستگاه تانک الیفانت از هر دو نمونه MK1A و MK1B را به صورت عملیاتی در اختیار دارد . الیفانت 1B سال 1991 وارد خدمت شد . زره تانک MK1B اساسا دگرگون شده است که موجبات ارتقای کیفیت زره را فراهم آورده . تانک الیفانت از چهار خدمه بهره میبرد که شامل فرمانده ، توپچی ، باگذار و راننده میباشد . برنامه های ارتقایی که این نمونه از الیفانت تا به حال پشت سر گذاشته است شامل نصب توپ پر قدرت تر 105 میلیمتری L7 ، مسافت یاب خودکار لیزری و سیستم تصویرساز نسل اول میباشد . برد عملیاتی تانک به واسطه نصب موتورهای دیزلی جدید و مخازن حمل سوخت اضافی افزایش چشمگیری پیدا کرده .
در سپتامبر 2003 BAE Systems Land Systems OMC موفق به عقد قرارداد با آرمسکور ( آژانس تدارکات در وزارت دفاع آفریقای جنوبی ) برای ارتقای سیزده دستگاه الیفانت مارک 1B گردید . موارد ارتقا شامل بسته ای برای افزایش قدرت محرکه تانک که نیروی آن را تا 15% افزایش میداد ، یک توپ مدرن تر و ارتقای سیستم گرداننده برجک تانک ، سیستم کنترل آتش جدید و ردیابی هدف و سامانه درگیری با دشمن با قابلیت تصویر سازی گرمایی . به دنبال این ، قرار داد ارتقای سیزده دستگاه تانک بعدی به سطح اولیفانت مارک 2 در سپتامبر 2005 منعقد گشت . موعد تحویل تانکها نیز بین سالهای 2005 تا 2006 پیش بینی شده بود .

تسلیحات :
تانک الیفانت 1B مسلح به توپ 105 میلیمتری L7 به عنوان سلاح اصلی است که برای افزایش دقت آتش با پوشش حرارتی مجهز شده است .
تانک همچنین یک مسلسل 7.62 میلیمتری به منظور مقابله با اهداف کوچکتر و پیاده نظام و یک مسلسل ضد هوایی 7.62 م ل دارا میباشد .
کنترل آتش :
جایگاه راننده تانک با سیسیتم دید در روز و شب تجهیز شده ، همچنین توپچی تانک نیز به سیستم مشابه دید در روز و شب و علاوه بر آن سامانه یکپارچه مسافت یاب لیزری مجهز است .
حفاظت از خود :
صفحات محافظ و جداره پیشانی تانک با زره غیر عامل تقویت شده و برجک آن نیز به زرهی مقاوم تجهیز شده . نصب زره دولایه در کف تانک ، حفاظ بسیار مناسبی برای خدمه در مقابل مین های ضدتانک ایجاد میکند . همچنین زنجیرهای تانک با صفحات جانبی جدید در مقابل موشکهای HEAT محافظت شده .
در مواقع ضروری یک پرده کامل دود تانک الیفانت را در مقابل دشمن پوشش میدهد .



پیشران :
موتور توربو دیزل خنک شونده با هوا نیرویی معادل 900 اسب بخار را برای الیفانت ایجاد میکند . تانک نیروی محرکه خود را از یک موتور دیزلی توربو شارژ که برای تانک نیروی معادل 900 اسب بخار را تامین میکند ، بهره میبرد . برد عملیاتی تانک با نصب موتور دیزلی و مخازن سوخت اضافی بیشتر شده است . ذکر این نکته خالی از لطف نیست که موتور الیفانت MK1 با بنزین کار میکرد . محور تعلیق تانک نیز در مدل MK1B دگرگون شده است . همچنین کاهش وزن کلی نسبت به مدلهای پیشین موجب قناعت تانک در مصرف سوخت شده است .
تحرک :
الیفانت موفق شده است که به حداکثر سرعت 58 کیلومتر در ساعت بر روی جاده و حداکثر برد 380 کیلومتر و فقط با اتکا به مخزن داخلی سوخت خود دست یابد . الیفانت توانایی گذر از آبهای با عمق یک و نیم متر و سطوحی با شیب 30 الی 60 در صد و موانعی با ارتفاع یک متر را دارا میباشد .



مشخصات تانک الیفانت مارک 1 :

Olifant Mk.1B
سال ورود به خدمت 1991
خدمه 4 نفر
وزن 58 تن
طول ( به اضافه توپ ) 10.2 متر
پهنا 3.38 متر
ارتفاع 2.94 متر
تسلیحات
توپ اصلی 105-mm
مسلسل ها 2 x 7.62-mm
گردش لوله توپ 360 درجه
حمل مهماات :
توپ اصلی 68 گلوله
مسلسلها 2 000 x 7.62-mm
تحرک
نیروی موتور 900 hp
حداکثر سرعت در جاده 58 km/h
بیشترین برد تانک 500 km
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنسس)
     
  
مرد

 
RPG-29


به حق معروف ترین سلاح ضدتانک در دنیا همان راکت انداز ساده آر-پی-جی-7 است که مانند کلاشنیکف محصول روسیه(شوروی سابق) بوده و در بسیاری از نیروهای نظامی و شبه نظامی کشورهای غربی و شرقی به خدمت گرفته شده است.

کشور سازنده در ادامه به توسعه این سری از سلاح ها پرداخته و در نتیجه نمونه های موفقی چون آر-پی-جی-29 ساخته شده است.

در نمایشگاهی که اوائل سال 90 با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد این سلاح در تصاویر منتشر شده به چشم می خورد. از اینرو در این گزارش به معرفی مختصر این سلاح ضد زره کارآمد می پردازیم.

آر-پی-جی-29 در رده سلاح های نیمه سنگین دوش پرتاب است که برای مقاصد ضد زره در برد کوتاه توسعه یافته است. این سلاح در سال 1989 وارد خدمت شده و امروزه حداقل در 7 کشور دنیا به طور رسمی استفاده شده و اخباری نیز مبنی بر استفاده برخی گروه های چریکی مطرح از این سلاح در دست است.
آر-پی-جی-29 بر خلاف برخی از تسلیحات روسی مربوط به اواخر جنگ سرد که هنوز فرصت حضور در جنگی را نیافته اند تاکنون در عراق و لبنان و سوريه تجارب عملی را کسب کرده است.

شکل کلی این اسلحه، یک استوانه تو خالی بوده و ترکیبی مانند راکت اندازه های بازوکا را به یاد می آورد. عمل گلوله گذاری در آن از انتهای سلاح انجام شده و کالیبر(قطر داخلی لوله یا قطر خارجی پرتابه) آن 105 میلیمتر بوده و در منابع خارجی دو نوع گلوله دو مرحله ای و ترموباریک برای آن ذکر شده است.
سرعت خروج گلوله از سلاح 280 متر بر ثانیه و برد مؤثر آن 500 متر است. نوع نفوذگر پرتابه های این سلاح قابلیت نفوذ تا عمق 750 میلیمتر در زره های تقویت شده تانک(جدا از مراحل واکنشی)، 1500 میلیمتر در بتن و تا 3700 میلیمتر در سنگرها و استحکامات خاکی را دارد.

این گلوله ها دارای 8 پره پایدار کننده هستند و عمده انرژی پیشران قبل از خرج گلوله از لوله به آن داده می شود برخلاف برخی سلاح های دوش پرتاب که یک پیشران ضعیف اولیه، گلوله را از محل پرتاب دور کرده و سپس پیشران اصلی به کار می افتد.

سرجنگی ترموباریک این سلاح نیز کاربردهای ضد نفر داشته و برای انهدام تجمع نفرات دشمن در مکان های مورد نظر از جمله ساختمان ها و فضاهای بسته بکار می رود.

جرم خالی این سلاح 12.1 و در حالت پر شده با گلوله و آماده شلیک، 18.8 کیلوگرم است. در حالت رزمی این سلاح 1.85 متر طول داشته و برای حمل و نقل نیز طول آن تا 1 متر قابل کاهش است که از این نظر تنها 5 سانتیمتر کشیده تر از آر-پی-جی-7 شده و در جابجایی نیروهای نظامی مشکلی ایجاد نمی کند. این سلاح از نشانه گیر ثابت روی خود، نشانه گیر اپتیکی و دوربین دید در شب نیز بهره می برد که کارایی آن را با افزایش دقت و همچنین قابلیت استفاده در نبردهای شبانه افزایش می دهد.

هر گلوله آر-پی-جی-29 به گفته منابع خارجی حدود 300 دلار و خود قبضه نیز 500 دلار قیمت دارد. حال تصور کنید که با شلیک 1 تا 3 راکت می توان یک تانک چند میلیون دلاری را نابود کرد!! (معنی کامل نبرد نامقارن )

در مراحل آزمایشی آر-پی-جی-29 علیه تانک های تی-80 و تی-90 در حالیکه به زره واکنشی مجهز بودند(و خود این تانک ها نیز از زره مناسبی برخوردارند) استفاده شده و موفق به انهدام هر دوی این تانک ها شده.

جالب تر از این، اخبار موجود درباره استفاده از این سلاح در جنگ 33 روزه لبنان است به طوریکه آر-پی-جی-29 را یکی از مهمترین نابودگران ادوات زرهی رژیم اشغالگر قدس می دانند.
همچنین گزارش شده این سلاح در عراق علیه نیروهای فرامنطقه ای بکار رفته و موفق شده زره انقلابی تانک چلنجر-2 انگلیسی(که به Chobham معروف است) را نیز آن هم از روبرو که قوی ترین بخش زره تانک محسوب می شود مغلوب کند. ( تانک چالنجر تا قبل از این هرگز حتی یک ارابه هم تلفات نداده بود)
در واقع با سلاحی 800 دلاری یک تانک حداقل چهار میلیون پوندی از کار می افتد این در حالیست که همین نوع تانک در عراق در کی از عملیات ها در برابر اصابت چندین راکت آر-پی-جی-7 و یک موشک ضدتانک فرانسوی میلان جان سالم به در برده است.
از مجموع اطلاعات منتشره از آر-پی-جی-29 در منابع خارجی، به قدرت این سلاح در کارزار عملی در برابر تانک های مدرن غربی و شرقی یقین حاصل می شود، سلاحی که امروزه توسط صنایع دفاعی کشورمان و با نام غدیر در مراحل تولید قرار دارد.
این کاربر به دلیل تخلف در قوانین انجمن بن شد
(پرنسس)
     
  
صفحه  صفحه 13 از 19:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  18  19  پسین » 
علم و دانش

Military Weapons | تسلیحات نظامی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA