انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 19 از 28:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  27  28  پسین »

☻ A Fascinating Content | یه مطلب جالب بنویس☺


زن

andishmand
 

بچه ناف تهرون کیه؟



انسان های زیادی وجود دارن که ادعا می کنن بچه ناف تهرونن، ولی هنوز هیچ کس دقیقن نمی دونه ناف تهرون کجاست و این نقطه همچنان نا معلوم مونده. توی این پستم قصد دارم با موشکافی دقیق، ناف تهرون رو مشخص کنم و بررسی کنم که چه کسایی واقعن بچه ناف تهرونن! اگه نقشه ی تهران رو ۹۰ درجه در جهت عقربه های ساعت بچرخونیم و با دقت نگاش کنیم می بینیم که شبیه بدن یه خانم با حجاب می شه که خیلی راحت قابل تشخیصه!
اگه نمی تونید تشخیص بدید من برای راحتیتون این کارو کردم که می تونید ببینید:
حالا که متوجه شدید تهران شبیه بدن یه انسانه بهتره بریم سراغ ناف این انسان! همونجور که در تصویرم مشاهده می کنید ناف تهران دقیقا" مشخص شده و اونجا هم جایی نیست جز میدون ولیعصر! و باید گفت که بلاخره تونستیم ناف تهرون رو پیدا کنیم! جایی که هزاران سال بود کشف نشده باقی مونده بود، همون میدون ولیعصره و کسایی که ادعا می کنن بچه ناف تهرونن باید اصلیتشون مال اینجا باشه!
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
بهترین و بدترین کشورهای جهان برای زنان


روزنامه بریتانیایی "ایندی‌پندنت" در آستانه هشتم ماه مارس، روز جهانی زن، فهرستی از بهترین و بد‌ترین کشورهای جهان برای زندگی، کار و حقوق زنان را منتشر کرده است.
ایندی‌پندنت در مقدمه این مطلب می‌نویسد که در صد و یکمین سالروز روز جهانی زن به دشواری می‌توان گفت که باید از وضعیت فعلی زنان در سطح جهان خوشحال یا مایوس بود. برای مثال، در بریتانیا حداقل ١٤ انتخابات پارلمانی دیگر طول خواهد کشید تا تعداد نمایندگان زن در پارلمان این کشور با تعداد مردان مساوی شود. اما در قطر شانس زنان برای ورود به دانشگاه شش برابر مردان است.طبق آمارهای مجمع جهانی اقتصاد طی سال‌های اخیر وضعیت زنان در ٨٥ درصد از کشورهای جهان بهبود یافته، ولی از نظر سیاسی و اقتصادی هنوز تا برابری حقوق زنان و مردان راه طولانی در پیش است.در ادامه این مطلب روزنامه "ایندی‌پندنت" فهرستی از بهترین و بد‌ترین کشور‌ها برای رعایت حقوق و موفقیت‌های فردی و حرفه‌ای زنان را ارائه می‌دهد.
بهترین کشور برای زنان:

ایسلند : از تمامی جنبه‌ها از جمله سیاست، آموزش، اشتغال و بهداشت دارای بهترین سطح از برابری حقوق زنان است.
بریتانیا از این نظر در مقام شانزدهم قرار دارد و بد‌ترین کشور جهان یمن و خطرناک‌ترین کشور برای زنان افغانستان است.
بهترین کشور برای حضور سیاسی زنان:
روآندا : در روآندا اکثریت اعضای پارلمان را زنان تشکیل می‌دهند. از این نظر بریتانیا در مقام چهل و پنجم و بعد از پاکستان و امارات متحده عربی قرار دارد.
بد‌ترین کشور عربستان سعودی، یمن، قطر و عمان هستند که هیچ نماینده زنی در پارلمان خود ندارند. بهترین کشور برای مادر شدن: نروژنروژ بهترین کشور جهان برای مادر شدن است. میزان مرگ مادران و زنان باردار از تمام کشورهای جهان کمتر، حدود یک در ٧٠٠ است. بریتانیا از این نظر در مقام سیزدهم قرار دارد. افغانستان بد‌ترین کشور جهان به این لحاظ است و احتمال مرگ زنان باردار به هنگام وضع حمل تقریبا ٢٠٠ برابر احتمال مرگ بر اثر انفجار یا اصابت گلوله است.
بهترین کشور از نظر سواد زنان:
لسوتومیزان باسوادی زنان در لسوتو حدود ٩٥ درصد است، در صورتی که درصد مردان باسواد ٨٥ است. از نظر باسوادی زنان بریتانیا در مقام بیست و یکم قرار دارد. بد‌ترین کشور اتیوپی است که فقط ١٨ درصد از زنان سواد خواندان و نوشتن دارند، در مقابل ٤٥ درصد از مردان این کشور باسوادند. بهترین کشور برای ریاست دولت: سریلانکاحدود ٢٣ سال است که ریاست حکومت در سریلانکا در دست زنان بوده است. از این نظر بریتانیا در مقام هفتم قرار دارد. در بسیاری از کشورهای اروپای غربی از جمله سوئد یا اسپانیا هیچ گاه یک زن مقام ریاست دولت را برعهده نداشته است.

بهترین کشور برای زنان و هنر :
سوئدشورای ملی هنر در سوئد برای برابری مشارکت زنان در زمینه‌های هنری طرح‌های فراوانی را اجرا کرده است. موسسه فیلم سوئد بودجه مربوط به تهیه فیلم‌های سینمایی را به طور مساوی بین زنان و مردان فیلمساز توزیع می‌کند. در بریتانیا فقط ٦ درصد از فیلمسازان و ١٢ درصد از فیلمنامه‌نویسان را زنان تشکیل می‌دهند.

بهترین کشور برای مدیران ارشد زن:
تایلند صاحب بالا‌ترین درصد از زنان در پست‌های مدیریت ارشد است و حدود ٤٥ درصد از این مشاغل در اختیار زنان است.
بهترین کشور برای وضع حمل:
یونانیونان برای وضع حمل زنان امن‌ترین کشور جهان است، خطر مرگ به هنگام وضع حمل یک در ٣٢ هزار مورد است. بریتانیا از این نظر در مقام سیزدهم قرار دارد. بد‌ترین کشور به این لحاظ تازه تاسیس‌ترین کشور جهان یعنی سودان جنوبی است. در کل این کشور فقط ٢٠ ماما مشغول به کار است.

بد‌ترین کشور برای مشارکت اقتصادی:
جزایر باهاما از نظر مشارکت اقتصادی و فرصت‌های اشتغال برای زنان کشور باهاما در صدر جدول قرار دارد. بریتانیا در مقام ٣٣ قرار دارد. باهاما طی شش سال گذشته حدود ٩٠ درصد از نابرابری زنان در عرصه مشارکت اقتصادی را برطرف کرده است. اما در همین مدت کشور یمن فقط توانسته است ٣٢ درصد از نابرابری اقتصادی بین زنان و مردان را کاهش دهد.
بهترین منطقه برای روزنامه‌نگاران زن:
منطقه کارائیب با حدود ٤٥ درصد بالاترین میزان تولید محصولات رسانه‌ای توسط روزنامه‌نگاران زن را دارد.
بد‌ترین منطقه از این نظر در سطح جهان آفریقای غربی است. در اروپا میزان اخبار و محصولات رسانه‌ای که توسط زنان تهیه و تولید می‌شود حدود ٣٥ درصد است.
بهترین کشور از نظر حق سقط جنین:
سوئددر سوئد زنان حق دارند بدون هیچ محدودیت و بدون کسب هیچ گونه تاییدیه‌ای از سوی مراجع یا افراد ذی‌ربط تا هفته هجدهم از دوران بارداری عمل سقط جنین را انجام دهند. فیلیپین، ال‌سالوادور و نیکاراگوئه از این نظر بد‌ترین وضعیت را دارند، چون در این کشور‌ها سقط جنین در هر شرایطی و به هر دلیلی ممنوع است.

بهترین کشور از نظر مشارکت نیروی کار:

بروندی کشور بروندی در قاره آفریقا با ٩٢ درصد از زنان شاغل در برابر ٨٨ درصد از مردان شاغل از نظر مشارکت نیروی کار زنان در سطح جهان در مقام اول قرار دارد. بریتانیا از این نظر در مقام چهل و هفتم قرار دارد. بد‌ترین کشور جهان به این لحاظ پاکستان است که در آنجا نیروی کار زنان تقریبا یک چهارم نیروی کار مردان است.
بهترین کشور برای کسب درآمد:
لوکزامبورگ از نظر میزان درآمد زنان کشورهای لوکزامبورگ و نروژ در صدر قرار دارند. در این کشور‌ها تا سطح درآمدهای ٤٠ هزار دلاری، دستمزد زنان و مردان یکسان است. نازل‌ترین سطح دستمزد برای زنان در عربستان سعودی است که حقوق متوسط زنان تقریبا یک‌پنجم حقوق متوسط
مردان است.
بهترین کشور برای تحصیلات دانشگاهی: قطر : در قطر تعداد زنانی که در دانشگاه ثبت نام می‌کنند تقریبا شش برابر مردان است. اما نکته در این است که آیا پایان تحصیلات عالی به راهیابی زنان قطر به جامعه منجر می‌شود یا نه. بد‌ترین کشور به این لحاظ چاد است که میزان ورود زنان به دانشگاه‌ها حدود یک سوم مردان است.

بهترین کشور برای عمر طولانی:
ژاپن زنان به طور متوسط در ژاپن بیشتر از مردان عمر می‌کنند و عمر متوسط آنها حدود ٨٧ سال است که هفت سال بیشتر از طول عمر متوسط مردان است. طول عمر متوسط زنان در لسوتو حدود ٤٨ سال و دو سال کمتر از مردان است.
بهترین کشور برای اوقات فراغت:
دانمارک زنان دانمارک بیشتر از هر کشور دیگری اوقات فراغت دارند. طبق آمارهای بین‌المللی، زنان دانمارک هر روز فقط یک ساعت بیشتر از مردان در خانه کار می‌کنند که نازل‌ترین زمانی است که زنان صرف کارهای بدون حقوق می‌کنند. زنان کشور مکزیک از این نظر بد‌ترین شرایط را دارند و تقریبا هر روز حدود چهار ساعت و نیم را صرف کارهای خانه و بدون مزد می‌کنند.
بهترین کشور برای زنان ورزشکار:
آمریکاپنج نفر از ١٠ ورزشکار زن با بیشترین درآمد طی سال ٢٠١١ اهل آمریکا بوده‌اند. از این نظر عربستان سعودی بد‌ترین کشور جهان است که هیچ گاه ورزشکار زن به المپیک نفرستاده و ورزش دختران در مدارس دولتی ممنوع است.

بهترین کشور برای طلاق گرفتن:
گویان : کشور جزیره‌ای گویان بالا‌ترین رقم طلاق را در سطح جهان دارد و در مقابل گوآتمالا صاحب پایین‌ترین رقم طلاق است.
بهترین کشور برای رانندگی زنان:
هندشهر دهلی نو از نظر افزایش تعداد راننده‌های تاکسی زن بیشترین رقم را در سطح جهان دارد. یک نهاد خیریه در این شهر طرحی را به اجرا گذاشته که یک سرویس تاکسی تلفنی که فقط راننده زن خواهند داشت به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. بد‌ترین کشور از این نظر عربستان سعودی تنها کشور جهان است که در آن رانندگی زنان ممنوع است.
بهترین کشور برای مشاغل تخصصی:
در جامائیکا حدود ٦٠ درصد از صاحبان مشاغل حرفه‌ای و تخصصی مثل قانون‌گذاران، مدیران ارشد و مقامات عالی‌رتبه دولتی را زنان تشکیل می‌دهند. از این نظر یمن در رتبه آخر قرار دارد و فقط ٢ درصد از مشاغل تخصصی مهم در اختیار زنان است.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
پنج جاذبه توریستی عجیب دنیا

گردش، تفریح، مسافرت و دیدن جاذبه‌های طبیعی از جمله لذت بخش‌ترین فعالیت‌های هر انسانی است. رفتن به طبیعت و لذت بردن از مناظر و پدیده‌های طبیعی را نمی‌توان با هیچ شادی دیگری مقایسه کرد.
در این بین هستند کسانی که به رفتن به هرجایی راضی نمی‌شوند و تفریحشان لزوما باید با تجربه‌ای تازه و متفاوت و البته هیجان‌انگیز و خطرناک همراه باشد.

این گزارش ویژه کسانی است که از خطر کردن لذت می‌برند.

١) قفس مرگ، استرالیا



تصور کنید شانس شنا کردن در آبی را داشته باشید که یک کروکودیل در آن منتظر دیدار چهره به چهره با شماست. صد البته باید بسیار شجاع باشید که خطر چنین آبتنی را به جان بخرید، اما اوضاع هم به این خطرناکی نیست، چرا که مسوولان استرالیایی این جاذبه تفریحی عجیب فکر همه جا را کرده‌اند و کروکودیل را در محفظه‌ای شفاف و شیشه‌ای نگهداری می‌کنند. کروکودیل در این محفظه شیشه‌ای که به آن "فقس مرگ" می‌گویند، منتظر دیدار آدم‌های شجاع است.

٢) پرش از صخره، نروژ



نروژ از جمله کشورهایی است که چشم انداز دیدنی کم ندارد و به ویژه صخره‌های سر به فلک کشیده‌اش، از دوستداران پرش دعوت می‌کنند تا هیجان یک پرش خاطره‌انگیز را در این کشور تجربه کنند. وقتی بالای صخره‌ای می‌ایستید، نگاه کردن به پایین از آن بالا ترسناک است، تا چه رسد به این که بخواهید پروازی را از فراز آن تجربه کنید. البته پرش از صخره برای علاقه‌مندان به این کار حتما ارزش چنین خطر بزرگی را دارد.

٣) قایق سواری روی آبشار، آرژانتین و برزیل



قایق سواری کردن آن هم در دامنه آبشاری که بلندتر از نیاگارا است، کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. اما برای علاقه‌مندانی که به آبشار ایگواسو در برزیل و آرژانتین می‌روند، همه سختی ها می‌تواند هموار شود. برای این که بتوانید از قایق سواری در دامنه این آبشار عظیم و شکوهمند لذت ببرید، باید ١٥ دلار در هر دو کشور آرژانتین و برزیل بپردازید. در سال ٢٠١١ دو آمریکایی و ٥ نفر دیگر هنگام قایق سواری در این منطقه کشته و زخمی شدند، که این موضوع نشان‌دهنده لزوم رعایت احتیاط در این منطقه است.

۴) پیاده روی روی لبه برج، کانادا



فرض کنید روزی فرا برسد که علاوه بر دیدن داخل برج میلاد بتوانید روی لبه‌های آن پیاده روی کنید، بدون این که خطر پرت شدن از ارتفاع زیاد شما را تهدید کند. کسانی که به برج CN در تورنتوی کانادا می‌روند، این فرصت را دارند که ١٥ متر روی لبه برج پیاده روی کنند و از دیدن چشم انداز این شهر از بالا لذت ببرند. البته آنها با طناب‌هایی که از قبل به خود بسته‌اند، تعادل‌شان را در طول این پیاده روی حفظ می‌کنند.

٥) پرتاب به درون آتشفشان با طناب فنری، شیلی



آتشفشان از جمله پدیده‌های منحصر به فرد طبیعی است که حتی نگاه کردن به آن هم وحشتناک به نظر می‌رسد و شجاعت می‌خواهد، اما برای آنها هم سرشان برای خطر کردن و ماجرا جویی درد می‌کند، بستن یک طناب ارتجاعی به پا و پرش به سوی آتشفشان نباید چندان خطرناک باشد. کسانی که می‌خواهند این پرش منحصر به فرد را تجربه کنند، باید یک طناب به پای خود ببندند و دقایقی بین زمین و آسمان معلق بمانند.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 
نظرزیبای هوشنگ ابتهاج ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﯼ"ﺭﺑﻨﺎﯼ"ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ!

ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﯾﻪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﯽ ﺩﺳﺘﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﻭ ﺑﺒﺮﯼ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻋﺮﺑﯽ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﺑﮕﯽ، ﺍﮔﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﯿﻦ ﻣﺜﻞ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﻮﻧﯿﻦ ... ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻧﻈﯿﺮ ﻧﺪﺍﺭﻩ!
ﺷﺎﻫﮑﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺠﺮﯾﺎﻧﻪ. ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭﺑﺨﻮﻧﻪ، ﻫﯿﭻ ﮐﺲ. ﺣﺘﺎ ﺧﻮﺩ ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ!
ﺧﯿﻠﯽ ﮐﺎﺭ ﻋﺠﯿﺒﯿﻪ. ﺧﯿﻠﯽ ﻋﺠﯿﺒﻪ ... ﺭﻓﺘﻪ ﺗﻮ ﺍﺳﺘﻮﺩﯾﻮ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺑﮕﻪ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭﯼ ﺑﺨﻮﻧﯿﻦ، ﺿﺒﻂ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺭﺑﻨﺎ ... ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ ﻧﻮﺍﺭ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﯾﻦ ﺭﺑﻨﺎ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ
... ﺍﻻﻥ ﻧﺪﺍﺭﻣﺶ. ﻣﻦ ﺍﻭﻝ ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﺴﺘﻢ ﭼﯿﻪ، ﻭﻗﺘﯽ ﺷﻨﯿﺪﻡ ﺣﯿﺮﺕ ﮐﺮﺩﻡ. ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﻪ ﺍﯾﻨﻮ ﺑﺨﻮﻧﻪ ...
ﭼﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﺣﯿﺮﺕ ﺁﻭﺭﯼ ﺩﺍﺭﻩ!
ﺍﺻﻠﻦ ﯾﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﺯﻣﯿﻨﯽ ﻧﯿﺴﺖ."ﺳﺮﺵ ﺭﺍ ﺗﮑﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ"
ﺷﺎﻫﮑﺎﺭﻩ، ﭼﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻭ ﺍﻟﺘﻤﺎﺳﯽ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ" ﺭﺑﻨﺎ"ﻫﺴﺖ"ﺑﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ"!
ﻓﻘﻂ ﺻﺪﺍ ﻧﯿﺴﺖ، ﯾﮏ ﻧﻮﺍﺯﺷﯽ ﺗﻮﺵ ﻫﺴﺖ.
ﺍﻧﮕﺎﺭ ﺩﺍﺭﻩ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻣﻌﺎﺷﻘﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ، ﻫﻤﻪ ﯼ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺑﺸﺮﯼ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﺻﺪﺍ
ﻫﺴﺖ!
ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ﺁﻗﺎﯼ ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ ﺍﯾﻨﻮ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﺎﯾﻪ ﺍﯼ ﺧﻮﻧﺪﯼ؟ﻧﮕﺎﻫﻢ ﮐﺮﺩ ... ﻭﺍﻗﻌﻦ ﻧﻤﯿﺸﻪ ﮔﻔﺖ ﺗﻮ ﺷﻮﺭﻩ، ﺍﻓﺸﺎﺭﯾﻪ،چیه!
ﺧﯿﻠﯽ ﻋﺠﯿﺒﻪ!



شب است و ماه می‌رقصد
ستاره نقره می پاشد
من اما
ساکت و خاموشم
     
  

 
حاشیه هایی که کمتر از علی دایی شنیده اید

علی دایی همیشه پر است از حرف های شیرین و خاطرات شنیدنی او که شهرتش کم از پسته های خندان ایران نیست و همان طور که قالی ایرانی را همه جا می شناسند ، دایی هم نام بین المللی ورزش ایران است برای مان از خاطرات شیرینش گفته . از یک عمر تلاش برای در اوج بودن. با او رفتیم به روزهایی که خودش درباره شان می گوید:« تیپ رو نی گاه ؛ سبیل ها رو!...»نظر علی دایی در مورد عکس هارو از زبان خود ایشون میشنویم:

این متاسفانه یکی از بدترین شکست های دوران مربیگری ام بود. این اولین شکست رسمی من در مقام مربی تیم ملی بود. متاسفانه دوستان خوش ذوق رسانه ای تان این را چاپ کردند و من فقط می توانم برای این اتفاقات ابراز تاسف کنم. بازی با عربستان روز تلخی بود ، هم برای من و تیم ملی و هم برای مردم.



آن بازی را ما در عربستان باختیم. ولی خارج از بازی سفر زیبایی داشتیم به خانه خدا. البته روزی هم که باختیم واقعا سزاوار باخت نبودیم. بعد از بازی تیم مان را بردیم سفر حج.این عکس هم من و اشپیتیم و مدافع آفریقایی مان هستیم که از انگلستان آورده بودیم. خدا اسمش را الان یادم نمی آید. چی بود؟ بچه خیلی خوبی بود.



مونتاژ نیست.عکس خودمان است. نمی دانم کجاست فکر کنم آمریکا باشد.این عکس ها ما را یاد جوانی های مان می اندازد. نگاه کن چه لاغر بودیم و چه سبیلی داشتیم. این ادامه تیم جام جهانی 98 است. من و محمد و کریم با هم جوانی کردیم . چه روزهای شیرینی بود. یادش بخیر. از خاطرات قشنگ زندگی ام این است که بهترین دوران زندگی ام را در کنار نسل 98 بودم.



این بدون شک بدترین حادثه سال قبل بود و متاسفانه هموطنان خوب آذری مان دچار یک مصیبت خیلی بزرگ شدند. نمی توانم خیلی از صحنه های تلخی بگویم که آنجا دیدم. خیلی دوست دارم بعد از عید ببینم آیا کاری برای این مردم شده؟ تغییر و تحولی شده؟ امیدوارم یک روزی برسه که دهات های ما صاحب بناهایی باشند که باعث نشود این مصیبت های تلخ را ببنیم. واقعا تلخ بود. کاش روزی برسد که خانه های امن داشته باشیم و مردم این طور داغ نبینند.



این هم که لحظه پایان بازی ایران و استرالیاست. باور نمی کنید آن دقیقه های اخر سال ها گذشت تا تمام شود. چیزی که فکرش را هم نمی کردیم اتفاق افتاد. آن بازی یک معجزه بود و خدا خیلی چیزها را به ما نشان داد. ما فوتبالی خیلی ضعیف تر از استرالیا بودیم ، 2 گل هم خورده بودیم اما یک دفعه بازی را برگرداندیم. فکر کنم خدا آن روز می خواست مردم را شاد کند و ما شدیم وسیله این کار. باورتان نمی شود من دیگر هیچ وقت جرات نکردم ان بازی را ببینم. الان که عکسش را می بینم اشکم در می آید تا چه برسد به اینکه بخواهم بازی را دوباره ببینم.آنجا خدا می خواست یک هدیه ای به مردم ایران بدهد و بچه های تیم شدند وسیله این هدیه.



سال های خوبی در برلین داشتم. در لیگ قهمانان اروپا بازی های خوبی انجام دادم. این آمبروسینی است. ما با میلان در میلان یک بر یک مساوی شدیم ، گل اول را من زدم. فکر کنم یکی از بهترین بازی هایم در لیگ قهرمانان اروپا هم بود این بازی.



این هم که عادل خان فردوسی پور است. دوست خوب من که خدایی خیلی دوستش دارم. دوست دارم برنامه اش بهتر بشود . خودم فکر می کنم برنامه اش یک کوچولو تکراری شده و خودش هم رفته سراغ پرداختن به حاشیه ها. عادل یکی از آنهایی است که من همه جوره دوستش دارم و قبولش دارم ، برای همین خیلی دوست دارم برنامه اش خیلی بهتر از این باشد که بتواند فوتبال ایران را هدایت کند.



این هم که عکس بازی هرتا با چلسی است. تو برلین من دو تا گل خوب به چلسی زدم. ما در تیم مان یک یار آمریکایی داشتیم. او قبل از بازی به من گفت من امروز سانتر می کنم و تو با سر گل می زنی. اگر این اتفاق افتاد باید 5 هزار مارک به من بدهی. گفتم تو سانتر کن. اتفاقا گل اولی هم که زدم روی سانتر او بود و 5 هزار مارک را از من گرفت. البته بعد از بازی با پاداشی که از تیم گرفتم ، این پول تلافی شد اما برایم یک خاطره جالب به جا گذاشت.



این عکس هم فکر کنم تیم ملی ایران در دوره آقای مایلی کهن باید باشد. شاید برای بازی با عمان. علی منصوریان که یکی از دوستان خوب و خوش تیپ من است. او مربی تیم ب شده. آن طرف هم که آقای قلعه نویی ایستاد. تیپ ها که آخرش است ولی امیر قلعه نویی آن دوران چند بازی را کاپیتان تیم ملی ما بودند و همیشه بازیکن خوب و با تکنیکی بود. من در بازی با عمان دو تا گل خوب رفت و برگشت زدم که هر دو گلم را خیلی دوست دارم. خیلی بازی های سختی داشتیم. خدا را شکر که آن نسل ما هنوز هم در فوتبال هستند . به نظر من آن دوران دورانی است که دیگر به سختی در فوتبال مان تکرار می شود.



حادثه تلخی که آخر سال 90 برایم افتاد. خدا را شکر که به خیر گذشت و حادثه بدتری رخ نداد. آنجا باز در آن سختی توانستم دوستانم را بشناسم. کسانی که دور و بر من هستند. خیلی خدا دوستم داشت که الان کنارتان نشستم. خیلی دلم برای احمدرضا تنگ شده خیلی وقته که ندیدمش . بهزاد را هم که هر روز می بینم. نظر لطف مردم و دعای خیر آن ها بود که مرا نگه داشت. بعد از تصادف وقتی خودم ماشینم را دیدم باورم نمی شد که از این ماشین سالم بیرون آمده باشم!



من در بوندسلیگا توانستم با بایرن قهرمان بشوم. بازیکنان خیلی بزرگی در این تیم بازی می کردند که همه از بهترین های دنیا بودند. از ماتیوس گرفته تا کان ، افنبرگ و ... من یک سال خیلی خوب هم داشتم. غیر از این قهرمانی ما به فینال لیگ قهرمانان هم رسیدیم. آن بازی را اگرچه باختیم اما رسیدن وحضور در فینال لیگ قهرمانان هم یک افتخار بزرگ است. خیلی بزرگ.



این هم جایزه بهترین بازیکن سال آسیاست. یکی از خاطرات خوب برای بازی های سال 99 . همان سالی که تجربه حضور در بایرن و هرتا برلین را داشتم برایم اتفاق افتاده است. این یکی از آن جایزه هایی است که دیگر خیلی سخت... راستش گیر فوتبال ایران می آید اما دیگر گیر من و خداداد نمی آید!



پرسپولیس آن سال خیلی تیم خوبی بود. بچه ها اکثرا ملی پوش بودند. شرایط آن سال ها با الان ، زمین تا آسمان فرق می کرد. تیم خیلی خوبی داشتیم. البته ما دربی را آن سال باختیم. ولی من نفر دوم جدول گلزنان شدم. فرشاد پیوس آقای گل شد . ولی در این فصل خیلی از بازی ها را به دلیل مصدومیت از دست دادم. من در بازی های جام ملتهای آسیا در هیروشیما مصدوم شدم و خیلی از بازی های این فصل را از دست دادم. ولی چه زوجی داشتیم من و فرشاد.



بازی ایران و آمریکا یکی از دو بازی تاریخی فوتبال ایران است. مثل بازی ایران و استرالیا در سیدنی این بازی هم از یاد مردم نمی رود. فوتبال قشنگی بازی کردیم. در هر سه بازی عالی بودیم. بازی با صربستان باخت حق مان نبود. یک ضربه کاشته کارمان را خراب کرد. این بازی هم که بچه ها سنگ تمام گذاشتند. من همیشه حسرت موقعیت خوبی را می خورم که در این بازی از دست دادم.



این هم زمانی که بایرن بازی می کردم. تازه در بایرن فیکس شده بودم که آمدم به بازی های آسیایی بانکوک و خیلی ساده جایم را در این تیم از دست دادم و دیگر هم نتوانستم جایم را پس بگیرم.



این پایان یکی از بازی هاست که در خانه برنده شدیم. آنجا عادت این بود که بعد از هر برد تیم ، بازیکنان گروهی سمت تماشاگران می رفتند و از طرفداران تشکر می کردند. این فرهنگ زیبایی است که بازیکنان تیم های ما هم می توانند برای احترام گذاشتن به طرفداران واقعی ، انجامش بدهند. اصلا هم کار سختی نیست.



این هم بازی های آسیایی تایلند. فکر کنم اینجا فقط یک بازی به عمان بد باختیم. قبل این بازی بچه ها مغرور شده بودند و همه جوره به خودشان می بالیدند. ما به همان غرور مان هم بازی را باختیم اما تیم خیلی خوب و کاملی داشتیم. اینجا اولین بازی های علی کریمی بود ، او پیستون چپ بازی می کرد یا ستاره ای مثل علی موسوی که اصلا متوجه نشدیم با آن همه استعداد چطور از فوتبال کنار رفت و حیف شد. ولی در همین تیم بزرگانی مثل محمد خانی ، خاکپور و زرینچه ، حمید استیلی ، مهدی مهدوی کیا که آن روز ها جوانی موفق بود ، حضور داشتند.



این هم که تیم ملی 98 است. خیلی دوست دارم تیم ملی دیگری بیاید مثل این تیم که بتواند برای مردم دوست داشتنی باشد اما خیلی سخت است تیمی به این خوبی دوباره برای فوتبال مان شکل بگیرد. نگاه کن بازیکنانی مثل باقری ، پیروانی خداداد ، مهدوی کیا و عابدزاده و دیگر بچه ها خیلی کم پیش می آید که باز هم کنار هم باشند.



این هم بازی ایران و که است. من بازی با تایلند سرم شکست و در این بازی هم با سر بانداژ شده بازی می کردم. این یکی از بهترین بردها و خاطره انگیزترین نتایج فوتبال ماست. اصلا این بازی بود که که باعث شد تا من به آلمان بروم. نمایندگان آرمینیا آمده بودند تا بازی سئو هافبک کره ای را ببینند که در این بازی از بازی من خوش شان آمد. این بازی سرنوشت فوتبال من را عوض کرد. خدا من را دوست داشت و من را فرستاد آلمان.



از آقای خاتمی آدم هرچه بگوید کم گفته است. ایشان کسی بود که خیلی به ورزش و تیم ملی علاقه داشت. فکر کنم دوران خوبی هم در مدیریت مملکت ما داشت. من الان هم یکی از کسانی هستم که اگر وقت کنم می روم دیدن شان. از صحبت های شان استفاده می کنم. با اینکه اصلا آدم سیاسی نیستم اما ایشان را یک طور دیگر دوست دارم. همیشه دوست دارم از صحبت های ایشان استفاده کنم. خیلی وقت ها صحبت هایش خیلی به من کمک کرده. از کسانی هستم که جدای از مسائل سیاسی ایشان را خیلی دوست دارم



منوچهر نوذری، خدا بیامرز یکی از کسانی بودند که در جامعه هنر خیلی محبوبیت داشتند. خود من که خیلی دوست شان داشتم. همیشه از خدای بزرگ برای شان مغفرت طلب می کنم.



زندگی عشق ، همه چیز من است. یک لبخندش را با دنیا عوض نمی کنم.



فکر کنم منظورتان پرش هایم باشد. من همیشه خوب می پریدم و خوب سر می زدم چون برایش خیلی زحمت کشیده بودم. این را هم باید بگویم ممنون و وامدار زحمات مربی خوبم در استقلال اردبیل هستم. در برف ساعت ها می ایستاد و مرا مجبور می کرد که به یک چوب با هد ضربه بزنم. این قدر تمرین کردم تا یاد گرفتم و همیشه این زحمت او به کمکم آمد. واقعا او و استقلال اردبیل نقش بزرگی در زندگی ام داشت و مدیون شان هستم.



این هم روزهای اول مان در آلمان است ببینید تیپ آن روزها و امروزمان چقدر فرق کرده است. چه خوش تیپ بودیم ، من و کریم! یادش به خیر بیله فلد.



اسنوکر بازی مورد علاقه ام است . این بازی به من آزامش می دهد. اسنوکر را در آلمان یاد گرفتم در روزهای تنهایی. چند دوست ایرانی داشتم که الان پسر یکی شان اینجاست. کجایی الیاس؟( فیلم گفت و گوی دایی و الیاس را چندی قبل منتشر کردیم) بابا و عموهایش آن اوایل که بلد نبودم هی مرا می بردند اما حالا دیگر راه به راه به من می بازند!



ناصرخان به گردن من خیلی حق دارد. هنوز هم فکر می کنم که او هنوز هم با ماست. خیلی چیزها از او یاد گفتم هم فوتبال و هم زندگی همیشه افتخار می کنم که شاگردش بودم ، او یکی از مردترین کسانی بود که در فوتبال مان داشتیم.

این کاربر بخاطر تخلف در قوانین انجمن برای همیشه بن شد.
(پرنسس)
     
  

 
ایمن ترین خوردرو های جهان + عکس - ویژگی ها و قیمت

نشریه فوربس، اسامی ۱۳خودروی ایمن جهان برای سال ۲۰۱۳ را منتشر کرد. طبق گزارش این نشریه، مصرف سوخت پایین در سال های اخیر به یکی از معیارهای اصلی خریداران خودرو تبدیل شده است. با این حال، ایمنی خودروها، همچنان اصلی ترین معیار برای خریداران خودرو است. طبق یک نظر سنجی انجام شده توسط مرکز ملی تحقیقات گزارش های مصرف کننده، ۶۵درصد از مردم شرکت کننده در این نظرسنجی، ایمنی را اصلی ترین گزینه در خرید خودرو می دانند.

به گزارش خط خلاق، اکثر خودروسازان علاقه زیادی به جذب مشتری از طریق نشان دادن تست تصادفات در تبلیغات خود دارند. دولت فدرال ایمنی بزرگراه های آمریکا (NHTSA)و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها(IIHS)، مراحل تست خودروها را در این رتبه بندی تغییر دادند و پس از این تغییرات در سال گذشته مشخص شد که خودروهای لوکس فاقد این شرایط ایمنی هستند؛ شرایطی که در سال گذشته با تغییر آن، تصادفات از جلو و عقب خودروها نیز در نظر گرفته شد. (IIHS) این خودورها را بر اساس معیاری به نام "همپوشانی کوچک تصادفات" ایمن ترین خودروهای سال جاری میلادی می داند.

از گزارش فوربس در مورد نحوه انتخاب این خودروهای که بگذریم، جالب است بدانید از ۱۳مورد خودروی برتر معرفی شده تنها ۲نمونه آن مجوز رسمی برای حضور در ایران دارند و حتی پای بعضی از این خودروها به ایران نرسیده است. در حالی که این خودروها جز خودروهای متوط و نه لوکس در سایر نقاط جهان به حساب می آیند که در ایران برای سوار شدن بر پشت فرمان خودروهای ایمن باید بیشتر از ۱۴۰میلیون تومان هزینه کرد و ایمن های ارزان قیمت جهان جزء لوکس های ایران محسوب می شوند.


ولوو اس ۶۰



قیمت این خودرو ۳۱هزار دلار است. با در نظر داشتن قیمت ۳۶۰۰تومانی دلار و ذکر این نکته که تا به حال این مدل ولوو به ایران وارد نشده است، این خودروی ایمن ۱۰۸میلیون تومان قیمت دارد که با در نظر گرفتن تعرفه های واردات خودرو احتمالا بعد از حضورش در کشور به بیش از ۱۴۰میلیون تومان فروخته خواهد شد.

فولکس واگن پسات



این خودروی آلمانی دوازدهمین خودروی برتر جهان از لحاظ ایمنی است. این خودروی آلمانی که توانسته است در تمام آزمون های (IIHS) سربلند بیرون بیاید، تنها ۲۰هزار دلار ارزش دارد که برابر ۷۲میلیون تومان می شود.

سوزوکی کیزاشی



نامی اشنا برای ایرانیان. این خودروی ایمن، یکی از معدود خودروهای ایمن جهان است که مجوز حضور در ایران را دارد. قیمت اصلی ذکر شده برای سوزوکی کیزاشی ۲۱هزار دلار است. این خودرو هم اکنون از سوی کارخانه ایران خودرو به قیمت ۱۴۰میلیون تومان در اختیار طرفدارانش قرار می گیرد.

سوبارو اوت بک



این خودروی ژاپنی در تست تصادفات از جلو، عقب، سقف و درب های کناری امتیاز "خوب" را توانسته است از سوی (IIHS) کسب کند و به عنوان یک خودروی "قابل قبول" در تست همپوشانی تصادفات باشد. قیمت این خودرو ۲۳هزار و ۴۹۵ دلار است که دلار ۳۶۰۰تومانی ایران، ارزش ریالی آن را به ۸۴میلیون و ۵۸۲هزار تومان می رساند. در صورت واردات این خودرو با تعرفه خودرو و در نظر گرفتن سود واردکننده، قیمت آن قطعا در بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان تعیین می شود. البته تا به حال سوبارو به طور رسمی وارد ایران نشده است و نمونه گذرموقت آن نیز در خیابان ها کمتر مشاهده شده است.

سوبارو لجسی



رتبه نهم خودروهای ایمن جهان نیز به سوبارو لجسی تعلق گرفته است. این خودروی سوبارو نیر مانند سوبارو ات بک و دیگر خودروها توانسته است از تمام آزمون ها سربلند بیرون بیاید ودر رده ایمن ترین های جهان قرار گیرد. قیمت این خودرو از ۲۰هزار دلار شروع می شود. اگر روزی این خودرو بخواهد مجوز حضور در ایران را به دست آورد، برای واردکننده اش با در نظر داشتن دلار ۳۶۰۰تومانی ۷۲میلیون تومان تمام خواهد شد که تعرفه خودروهای وارداتی آن را به بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان خواهند رساند.

نیسان آلتیما سدان



نیسان گرچه برای کوتاه مدت در ایران حضور داشت اما مانند خیلی از خودروسازان دیگر تحت فشار تحریم ها و صهیونیست ها مجبور به ترک ایران شد. این مدل نیسان، تنها خودرویی است که از این خودروساز توانسته است در جمع برترین های خودروهای ایمن جهان قرار گیرد. قیمت اصلی این خودرو، ۲۱هزار و ۷۶۰دلار است که با اوضاع فعلی دلار در ایران، برابر ۷۸میلیون و ۳۳۶هزار تومان می شود.

کیا اوپتیما



کیا اوپتیما از رسمی ترین خودروهای وارداتی به ایران است که در رده ایمن ترین های وارداتی قرار دارد. کیا اوپتیما نیز مانند دیگر ایمن های جهان، با موفقیت تمام تست های ایمنی خودرو را پشت سر گذاشته است. قیمت اصلی این خودرو ۲۱هزار دلار است که در بازار آزاد خودروی ایران با قیمت ۱۴۰میلیون تومان خرید و فروش می شود.

هوندا آکورد کوپه



هوندا با اینکه مجوز رسمی برای حضور در ایران را ندارد اما از معدود خودروهای مورد علاقه جوانان ایرانی است. این خودرو از برترین ها در بخش ایمنی خودروهاست. چرا از نظر (IIHS) از نظر ایمنی در بخش جلو، عقب، سقف و کناره ها بسیار دقیق ساخته شده است. قیمت اصلی این خودرو، ۲۳هزار دلار است که اگر بخواهد در ایران فروخته شود به طور قطع با قیمتی بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان به دست مشتری ایرانی می رسد.

هوندا آکورد سدان



هوندا آکورد سدان مانند همتای خود یعنی آکورد کوپه از ایمن ترین خودورهای جهان شناخته شده است. این خودرو، ۲۱هزار دلار قیمت دارد که با در نظر داشتن دلار ۳۶۰۰تومانی قیمت آن، ۷۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان می شود.

فورد فوژن



فورد نیز توانسته است خودرویی را تولید کند که حرفی برای گفتن در زمینه ایمنی حرفی برای گفتن داشته باشد. فورد فوژن از خودروسازی فورد در رده ایمن ترین خودروهای جهان قرار گرفت. قیمت اصلی این مدل فورد، حدود ۲۲هزار دلار است. به دلیل تحریم ها، فورد دیرباز زمانی است که مجوز حضور رسمی در ایران را ندارد. معادل ریالی این فورد آمریکایی، ۷۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

دوج اونجر



دوج اونجر نیز توانسته است خود را در بین بهترین ها از نظر ایمنی جای دهد. دوج اونجر ۱۸هزار دلاری، از نظر (IIHS) جزء بهترین ها خودروهاست.اگر دلار را ۳۶۰۰تومان در نظر بگیریم قیمت این خودرو برابر ۶۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان می شود.

کرایسلر ۲۰۰



گرچه نام کرایسلر همواره لوکس ترین خودروها را در ذهن تداعی می کند اما یکی از ارزان ترین های این خودروسازی رتبه دوم ایمن ترین خودورها را در جهان به دست آورده است. کرایسلر ۲۰۰، توانسته است از نظر ایمنی در جایگاه دوم ایمن ترین خودروهای جهان بایستد. این خودرو حدود ۱۹هزار دلار ارزش دارد که معادل ۶۸میلیون و ۴۰۰هزار تومان ایران می شود.

آکورا تی-ال



آکورا تی ال تنها لوکس این فهرست ۱۲خودرویی است که توانسته است ۵ستاره ایمنی را از (IIHS) کسب کند. آکورا تی- ال گران ترین خودروی ایمن جهان است که البته تنها ۳۵هزار دلار قیمت دارد. گرچه پای این خودرو هرگز به ایران باز نشده است اما اگر روزی بخواهد مهمان ایرانی ها و میزبان راننده ها در ایران شود، قیمت آن از قیمت اصلی اش یعنی ۱۲۶میلیون تومان بسیار بالاتر خواهد بود.
این کاربر بخاطر تخلف در قوانین انجمن برای همیشه بن شد.
(پرنسس)
     
  

 
ماشین عروس دیده بودیم اینجوریشو نه...!!

این کاربر بخاطر تخلف در قوانین انجمن برای همیشه بن شد.
(پرنسس)
     
  

 
احساس میکنید ایران جای زندگی نیست ؟ فکر میکنید کشور شما خیلی بد است ؟ از کشورتان ناراضی هستید ؟ ما به شما خوندن این پست رو پیشنهاد میکنیم !!
اینجا زیمباوه است

اینجا زیمباوه است.
واحد پول این کشور دلار زیمباوه است. نرخ برابری 25 میلیون دلار زیمبابوه معادل یک دلار آمریکا است!
این مرد در حال رفتن به سوپرمارکت برای خرید چند قلم جنس است.



این کوه پول معادل یکصد دلار آمریکا است



اسکناس های 250 میلیون دلاری و 50 میلیون دلاری و 100 میلیارد دلاری



ببخشید! قیمت این تی شرت چقدر است؟ - خیلی ارزان، در حدود 3 میلیارد دلار!



با این صد میلیارد دلار می توان چه خرید؟ سه تا تخم مرغ



مردم با یک بغل پول به رستوران می روند



اگر میخواهید نان یا گوجه در کشو زیمباوه بخرید این مقدار پول باید بپردازید


این کاربر بخاطر تخلف در قوانین انجمن برای همیشه بن شد.
(پرنسس)
     
  
زن

andishmand
 
معجزه آرایش

ببین آرایش چه میکنه !

ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 
اعتیاد آغاز بی پناهی




انحرافات و کژرفتاری های افراد در خانواده پی ریزی می شود. محیط ناسالم خانواده و نداشتن تربیت سالم کودک را دچار اختلال رفتاری می کند، به طوری که شاهد صدمات بعدی آن در دوران نوجوانی و جوانی هستیم.

افراد معتاد و بزهکار امروز کودکان دیروز هستند که با سختگیری های خانواده ای مستبد که هیچ بویی از عاطفه و محبت نبرده اند و به دور از برآوردن نیازهای طبیعی و ضروری کودک، موجبات غوطه ور شدن او را در منجلاب انحرافات فراهم کردند.

این کودکان چیزی جز تلخ رویی والدین ندیده اند و برای آنها در خانواده هیچ وظیفه ای تعریف نشده بود و حال با ورود به دوران بزرگسالی آنگونه که باید شخصیتشان شکل نگرفته است و با سردرگمی روبرو شده اند

این کودکان چیزی جز تلخ رویی والدین ندیده اند و برای آنها در خانواده هیچ وظیفه ای تعریف نشده بود و حال با ورود به دوران بزرگسالی آنگونه که باید شخصیتشان شکل نگرفته است و با سردرگمی روبرو شده اند، راه را از بیراهه تشخیص نمی دهند، خوب و بد را نمی شناسند و به همین دلیل چون مهارت لازم را در مواجهه با مشکلات ندارند تنها راه ممکن را برای گریز از مشکلات، پناه بردن به مواد مخدر می دانند اما نمی دانند که انتخاب این راه نه فقط پناه نیست بلکه آغاز بی پناهی است.

آغازی که از همین ابتدا حقارت و انزوایش کاملا روشن است و خاموشی های چراغ های باقی مانده در انتهای آن مشخص است و یگانه مامنی که می تواند مانع از خاموشی این چراغ ها شود و پناهی برای جوانان باشد نهاد خانواده است.

بنابر این والدین باید در این زمینه با نظارت و سرپرستی همراه با مهر و محبت تا آنجا که می توانند از گرفتاری فرزند خود به این بلای خانمان سوز جلوگیری کنند، زیرا خانواده مهمترین و اصیل ترین نهاد در ساخت بنیادهای شخصیتی کودک است و در این زمینه نقش بسزایی ایفا می کند.

داشتن شغل و تحصیلات عالیه هم نمی تواند دلیلی بر توجه و خوشبختی کودک باشد بلکه ممکن است فرزند یک مهندس، پزشک یا تاجر هم به دلیل مشغله های شغلی و اجتماعی چندان مورد توجه و عاطفه ی والدین خود قرار نگیرد، اما در یک خانواده کم سواد و محروم با سرپرستی درست والدین چنین مشکلی در بین فرزندان پیش نیاید.


سمیه بهمنی
گروه جامعه

یادداشت روز – 19 خرداد 1392 – شماره 5384
www.iran-newspaper.com

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
صفحه  صفحه 19 از 28:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  27  28  پسین » 
گفتگوی آزاد

☻ A Fascinating Content | یه مطلب جالب بنویس☺

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA