انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 35 از 49:  « پیشین  1  ...  34  35  36  ...  48  49  پسین »

روزنگار تاریخ جهان


مرد

 
سربازگیری در ایالات متحده آمریکا

20 جولای سال 1917 (دوران جنگ اول جهاني) براي نخستين بار در تاريخ ايالات متحده آمريكا سربازگيري از طريق قرعه كشي آغاز شد. اين كشور قانون نظام وظيفه اجباري ندارد، ولي طبق قانون سلکتيو سرويس به پسران 18 ساله به بالا توصيه مي شود كه ( اگر مايل به برخورداري از برخي امتيازات از جمله دريافت کمک هزينه و وام تحصيل در دانشگاه و استخدام در دواير دولتي و ... باشند) دوطلبانه و کتبا آمادگي خود را براي خدمت سربازي به سازمان معيني (سلکتيو سرويس) اعلام دارند که در هنگام ضرورت، و برحسب نیاز عده اي از آنان (از طریق قرعه کشی) احضار شوند. احضار شدگان در صورت عدم تمكين مجازات خواهند شد. در نيمه دوم قرن 19 در طول جنگهاي داخلي آمريکا، در ايالتهاي شمالي نوعي سربازگيري اجباري انجام گرفت که در شهر نيويورک مردم مخالفت کردند که این اعتراض به يک شورش منجر شد.
براي جلب افراد به استخدام شدن در نيروهاي مسلح آمريکا گاهي آگهي به رسانه ها داده مي شود - به سبک آگهي تبليغاتيي، نه صورت اعلان ساده. براي داوطلبان استخدام در نيروهاي مسلح آمريکا جوايز مالي و امتيازات متعدد در نظر گرفته شده است. خارجياني که هنوز تبعه آمريکا نشده اند نيز مي توانند داوطلب شوند و خدمت سربازي برايشان امتياز مي شود تا بعدا تبعه آمريکا شوند. در سال های 2009 و 2010 مراسم تبعه شدن اين نظامیان (ادای سوگند مربوط) با حضور «جو بایدن» معاون رئیس جمهور این کشور و در عراق (کاخ پیشین صدام حسین) صورت گرفته بود.



دسته اي از خارجيان عضو نيروهاي مسلح آمريکا که در جولاي 2010 در مراسمي در بغداد و با حضور جو بايدن و بانو به تابعيت (غير بومي = نچرالايزد) اين کشور درآمدند
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
توطئه ترور هيتلر در 1944


كلاز فون ستافنبرگ

بيستم جولاي 1944 هيتلر در يك قرارگاه نظامي ( وولفزشانزه ـ لانه گرگها) در پروس شرقي از توطئه قتل رهايي يافت. در اين توطئه، انفجار بمب چهار تن را كشت و گروهي ديگر را مجروح كرد. بزرگي و استحكام ميز مذاكرات باعث نجات هيتلر شد كه مختصرا زخمي شده بود.
توطئه قتل هيتلر توسط يك دسته از افسران آلماني كه شكست در جنگ را قطعي مي دانستند و با اطلاع (نه مداخله) چند مارشال ازجمله «رومل» طرح ريزي شده بود و قرار بود كه پس از قتل هيتلر، نيروي احتياط برلين را زير كنترل خود در آورد، حزب نازي را از قدرت بركنار و با متفقين وارد مذاكرات صلح شود.
افسر جواني به نام «كلاز فون ستافنبرگ Claus Von Stauffenberg» مامور قراردادن بمب در اطاق مذاكرات شده بود [درست مشابه چگونگی قتل رجایی و باهنر در 37 سال بعد در تهران] که گفت و گوها تبادل نظر درباره جنگ و امنيت ملّي آلمان بود ولي آن روز، هيتلر تصميم گرفت كه جلسه به جاي زير زمين در طبقه اول قرارگاه تشكيل شود كه «كلاز» با عجله كيف حامل بمب را به محل تازه منتقل كرد ولي موفق نشد در جاي مورد نظر بگذارد و زمان (تايمر) انفجار را تغيير دهد.
وي پس از قراردادن بمب با شتاب عازم برلن شد تا بقيه كارها را رو به راه كند كه بمب در زمان نادرست و محلي دورتر از صندلي هيتلر منفجر شد.
«كلاز» پس از رسيدن به برلن موفق به تصرف ساختمان راديو نشد و هيتلر كه متوجه قضيه شده بود از راديو برلن اعلام كرد كه به او آسيب نرسيده است. «كلاز» و همدستانش دستگير و بعدا اعدام شدند و به رومل پيشنهاد شد كه ميان خودكشي و حفظ افتخارات يا محاكمه و اعدام يكي را انتخاب كند كه رومل خود را كشت.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
ترور ملك عبدالله پادشاه اردن در مسجد اقصي


پادشاه مقتول اردن

بيستم جولاي 1951 ملك عبدالله پادشاه وقت اردن (جدّ ملك عبدالله فعلي) به دست يك فلسطيني به نام مصطفي شُكري (خيّاط) در بيت المقدس هنگام ورود به مسجد اقصي با شليك سه گلوله كشته شد.
ملك عبدالله متهم شده بود كه تحت نفوذ انگليسي ها به فلسطيني ها خيانت مي كند و به همراه دولت لبنان قصد مصالحه جداگانه با اسرائيل را دارند. چهار روز پيش از اين واقعه، الصلح نخست وزير لبنان كه براي ديدار ملك عبدالله به اردن رفته بود در اين كشور ترور شده بود.
در آن زمان، نه تنها فلسطيني ها بلكه گروهي از اعراب ملك عبدالله را به دليل تصرف قسمت قديمي بيت المقدس در جريان جنگ يهوديان و فلسطيني ها خائن به ملت عرب مي دانستند و مي گفتند كه ملك عبدالله به جاي تصرف بيت المقدس که متعلق به فلسطيني ها است بايد ارتش خود را در جهت دريا به حركت درمي آورد و پيشروي يهوديان مسلح را سد مي كرد. مفتي اعظم فلسطين نيز همين نظر را نسبت به ملك عبدالله داشت.
ملك عبدالله كه هنگام مرگ 69 ساله بود در جريان جنگ جهاني اول به انگليسي ها در خارج ساختن سرزمين هاي عرب از دست عثماني ها كمك كرده بود كه پس از جنگ او را امير كشور تازه تاسيس اردن و پس از دادن استقلال به اردن، پادشاه اين كشور كرده بودند. در آن زمان هدف انگلستان از ايجاد دو كشور سلطنتي اردن و عراق اين بود كه سوريه بزرگتر تشكيل نشود كه سدي بزرگ بر سر راه منافع و سياستهاي انگلستان در خاورميانه باشد.
پس از ترور ملك عبدالله، پسرش طلال بر جاي او نشست و پس از او نوبت به ملک حسين پسر طلال رسيد كه 17 ساله بود. وي هنگام تيراندازي به پدر بزرگش در كنار او بود. به طلال چون در پاريس با صداي بلند انگلستان را امپرياليست خوانده بود برچسب بيماري رواني زده و برکنار کرده بودند!.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
روزي كه فرانسه به تونس استقلال داد

دولت فرانسه 20 جولای 1956 به تونس، مستعمره خود در شمال آفريقا، استقلال داد كه از آن زمان روز ملي اين كشور بشمار مي رود. اين استقلال آسان هم به دست نيامد و تونسي ها براي گرفتن آن مبارزه كرده بودند. حبيب بورقيبه از زمان استقلال به مدت 31 سال بر اين سرزمين قديمي و متمدن حكومت كرد و در اين مدت، در تونس تنها يك حزب فعاليت داشت.
تونس كه ميان ليبي و الجزاير واقع شده است يك كشور منطقه مديترانه است و در اين دريا ساحلي طولاني دارد. وسعت خاك آن 164 هزار كيلومتر مربع و جمعيتش ده ميليون نفر است و يك كشور عربي بي طرف بشمار مي آيد كه فرانسه زبان دوم مردم آنجاست. این سرزمین در عهد باستان وابسته به امپراتوری روم، بعدا امپراتوری اسلامی و سپس امپراتوری عثمانی بود.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
برخي ديگر از رويدادهاي 20 جولای

1810:سرزمين كلمبيا مستعمره اسپانيا اعلام استقلال كرد.

1654:ميان پرتغال و انگلستان پيماني امضاء شد كه به موجب آن پرتغال برتري انگلستان را پذيرفت.

1810:سرزمين كلمبيا مستعمره اسپانيا اعلام استقلال كرد.

1917:اعلاميه نشست "کورفو" ساختار آينده کنفدراسيون سلطنتي يوگوسلاوي را روشن ساخت که در پايان جنگ جهاني اول عملي شد.

1923:"پانچو ويلا" انقلابي معروف مکزيک در 45 سالگي ترور شد.

1933:اجراي قانون محدود شدن فعاليت هاي حزبي در ادارات دولتي آمريكا به امضاي روزولت رسيد.

1936:ميثاق مونترو Montreuxكه آزادي عبور همه كشتي ها از تنگه هاي تركيه در زمان صلح را تضمين كرده است در سويس امضاء شد.

1908:حكمران وقت مراكش حراست از مرزهاي خود را به فرانسه واگذار كرد!.

1944:تنها به دليل ادامه جنگ دوم جهاني، و مصلحت كشور روزولت براي چهارمين دوره خود را نامزد رياست جمهوري آمريكا كرد ، کاري كه در آن زمان از نظر آمريكائيها اجتناب ناپذير بود و بعدا تكرار نشد.. دوره رياست جمهوري در آمريكا براي هر فرد به دو دوره چهارساله محدود است. اين کار در آغاز به صورت عادت انجام مي گرفت که بعدا به صورت قانون درآمد.

1944:بيماري وبا در بمبئي هند 34 هزار تن را بي جان ساخت.

1974:تركيه در قبرس نيرو پياده كرد كه منجر به تقسيم غير رسمي اين جزيره ميان تركها و يونانيان آنجا شده است.

1980:شوراي امنيت تصويب كرد كه دولتهاي عضو نبايد بيت المقدس را به عنوان پايتخت اسرائيل برسميت بشناسند.

1987:شوراي امنيت سازمان ملل اکيدا خواستار برقراري آتش بس ميان ايران و عراق و قطع جنگ شد.

1990:نا آرامي هاي كشور ليبريا واقع در آفريقاي غربي با حمله شورشيان مسلح به پايتخت آغاز شد كه هنوز ادامه دارد. اين كشور را بردگان سياه پوست باز گشته از آمريكا ايجاد كرده اند.

1993:
« وينسنت فاستر » از دوستان ويليام كلينتون رئيس جمهوري وقت آمريكا كه در جريان پرونده هاي قضايي او بود خودكشي كرد و بر مشكلات كلينتون افزود و كنگره آمريكا از بازپرس ويژه خواست كه به موضوع اين خودكشي هم رسيدگي كند.


2004:رسيدگي به قتل زهرا كاظمي54 ساله خبرنگار عكاس ايراني ـ كانادايي 29 تيرماه 1383 پس از سه جلسه در دادگاه تهران پايان يافت. متهم به قتل (كه طبق گزارش رسانه ها، يك مامور 42 ساله وزارت اطلاعات بود) در آخرين جلسه هم خودرا بي گناه اعلام كرده بود. به گزارش رسانه ها، «عزت» مادر سالخورده زهرا و چهار وكيل قضايي او از جمله شيرين عبادي حاضر به امضاي صورتجلسات دادگاه نشدند و جلسه را ترك كردند. آنان گفته بودند كه به اعتراضشان مبني بر وجود نقص تحقيقات در پرونده توجه نشده بود. در آن روز، شيرين عبادي در خارج از جلسه به روزنامه نگاران گفته بود كه مراجع متعدد ديگر از جمله طرح پرونده در دادگاه بين المللي در دست است و اتحاديه اروپا به نحوه اين دادرسي اعتراض كرده است. در جلسه 29 تير، چند ديپلمات و خبرنگار خارجي كه براي حضور در جلسه دادگاه (به عنوان تماشاگر به آنجا مراجعه كرده بودند) موفق به ورود به جلسه نشده بودند. زهرا کاظمي هنگام گرفتن عکس در خارج از زندان اوين دستگير شده بود که بعدا بر اثر خونريزي مغزي ناشي از برخورد جمجمه به جسم سخت درگذشته بود.


بانو « عزت » مادر زهرا با وكيلان قضايي اش
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
زن

 
akhavan: آخرين سرعت يك خودرو در سال1901
چه سرعتی داشته ماشین فرانسوی خیلی خوبه.
zahra_jf....zahra_jf
...bi ein ke kile losm nemidim hta ye boooosm...
     
  
مرد

 
رویدادهای تاریخی در ۱۲اکتبر

روز ملي اسپانيا 1492/10/12

کشف‌ قاره‌ آمريکا توسط " کريستف‌ کلمب ‌" 1492/10/12

استقلال‌ پاراگوئه‌ 1811/10/12

استعفاي‌ " تئوفيل‌ دلکاسه "، وزير امور خارجه‌ فرانسه‌ 1915/10/12

باز پس‌ گيري‌ شهرهاي‌ " ليل‌ " ،" دوئه‌ " و " استاند " توسط نيروهاي‌ متفق‌ 1918/10/12

تائيد پيمان‌ صلح‌ ورساي‌ توسط مجلس‌ سناي‌ فرانسه‌ 1919/10/12

آغاز قيام‌ ضد صهيونيسم‌ و ضد انگليسي مسلمانان‌ 1936/10/12

ورود 50 هزار سرباز ژاپني به‌ خاک‌ چين‌ 1938/10/12

استقلال‌ گينه‌ استوايي و روز ملي اين‌ کشور 1968/10/12

درگذشت‌ پروفسور " آلبرت‌ بلومبرگ‌ "، فيلسوف‌ کمونيست‌ آمريکايي 1997/10/12
     
  
مرد

 
۱۵اکتبر

· تصرف بغداد توسط "تیمور گورکانی" و قتل هزاران نفر از مردم(804ق)
تیمور گورکانی معروف به تیمور لنگ طی دوران سلطنت سی و شش ساله‏اش، سه یورش وحشیانه‏ی سه، پنج و هفت ساله به نواحی اطراف ایران داشت و در هر نوبت، صدها هزار نفر را قتل عام کرد. وی پس از فتح هر شهر، از سرهای کشتگان، مناره‏ها می‏ساخت و یادبودی از قساوت و سنگدلی در یادها می‏گذاشت.


· آغاز به کار "کنگره تاریخی وین" در مورد اروپای پس از ناپلئون (1814م)

پس از استعفا و تبعید ناپلئون بُناپارت در آوریل 1814م، کنگره تاریخی ویِن از روز چهاردهم اکتبر 1814م در ویِن پایتخت اتریش آغاز به کار کرد تا درباره متصرفات فرانسه طی جنگ‏های ناپلئون بُناپارت تصمیم‏گیری کند. در میانه کار کنگره ویِن، ناپلئون با فرار از تبعیدگاه خود در اواخر فوریه 1815م
1815م:تبعید ناپلئون بناپارت در جزیره سنت هلنا در اقیانوس اطلس که تا خشکی 2 هزار کیلومتر فاصله دارد از 15 اکتبر 1815 آغاز شد. وی زندانی انگلستان بود. ناپلئون پس از شکست در جنگ واترلو خودرا تسلیم کرده بود. مردی که روزگاری اروپا را درکنترل داشت شش سال در یک خانه چوبی غیر بهداشتی در سنت هلنای متعلق به دولت لندن بسر برد و پنجم ماه مه 1821 درگذشت. گویا دو پزشکی که از لندن برای درمان او به سنت هلن فرستاده شده بودند اقدامی برای رفع بیماری انجام نداده بودند و در این زمینه شایعاتی وجود دارد. ناپلئون در آخرین سال عمر خود خاطراتش را دیکته کرد که باقی مانده است. جسد ناپلئون که در یک گور بدون سنگ قبر (بدون داشتن نام) دفن بود در سال 1840 به اصرار دولت فرانسه و جلب موافقت لندن با یک ناو جنگی که بدنه آن را رنگ سیاه زده بودند به فرانسه حمل شد و مردم این کشوز در بندر «لهاور» و همچنین در پاریس از استخوانهای قهرمان ملی خود چنان استقبالی کردند که تا آن زمان، جهان به خود ندیده بود. ناپلئون بمانند همه فاتحان مرتکب اشتباه شد و اشتباه بزرگ او لشکرکشی به روسیه بود که بیشتر سربازان خودرا از دست داد و زوال او آغاز شد. همین اشتباه را عینا هیتلر مرتکب شد زیرا که «تاریخ» نخوانده بود. ناپلئون در اوج قدرت درصدد برآمد که با کمک ایران روسیه را در جنوب درگیر کند و انگلستان را از آسیای جنوبی (هندوستان) براند و برای این منظور چند افسر به ایران فرستاد تا ارتش ایران را نوسازی کنند، ولی پس از صلح با تزار روس در تیلسیت، قول و قرارهای خود با ایران را فراموش کرد و وطن مارا میان دو دشمن رها ساخت و قفقاز از دست رفت و .... این هم یکی از غفلت های ناپلئون بود.

1917م:15اکتبر سال 1917 که جنگ جهانی اول ادامه داشت «ماتا هاری» رقاصه زیبای هلندی که ضمن هنرنمایی در خاک فرانسه، برای آلمان جاسوسی می کرد به جوخه اعدام سپرده شد و در نزدیکی پاریس تیرباران گردید. وی کوشیده بود که از افسران فرانسوی و انگلیسی مستقر در جبهه های فرانسه که برای گذرانیدن مرخصی موقت به شهرهای خود باز می گشتند، و در آخرین ماهها از نظامیان آمریکایی که وارد فرانسه شده بودند اطلاعات جمع آوری کند. ماتاهاری دختر یک بازرگان هلندی بود که او را از همسر اندونزیایی خود (از مردم جاوه) داشت. ماتاهاری نخست می خواست معلم شود که موفق نشد و برای تحصیل هنر به فرانسه آمد که به دلیل مهارت در رقصیدن، به دانسینگهال ویژه افسران ارشد دعوت شد و به دلیل توجه افسران فرانسوی و انگلیسی به او به دام شبکه جاسوسی آلمان افتاد. پس از مدتی دستگاه ضد اطلاعات نظامی فرانسه با خواندن تلگراف آتاشه نظامی آلمان در اسپانیا که به صورت «کد» مخابره شده بود و در آن از ماتاهاری نام برده بود وی را کشف و به دادگاه تسلیم کرد. دولت فرانسه که در آن ایام در جبهه ها پیشرفت نداشت با هدف تغییر نظر مردم این کشور، ناکامی نظامی خود را به حساب جاسوسی های ماتاهاری گذاشت و او را تیرباران کرد که سرگذشت او سوژه کتابهای متعدد و چند فیلم سینمایی شده است.


· تولد "ویلیام پن" سیاست‏مدار و فیلسوف برجسته انگلیسی (1644م)

· اعلام خروج آلمان از جامعه ملل توسط "آدولف هیتلر" دیکتاتور این کشور (1933م)

· مرگ مارشال "اروین رومل" فرمانده عالی‏رتبه ارتش آلمان (1944م)

· روز جهانی استاندارد
     
  
زن

 
akhavan: akhavan
#8 | Posted: 26 Jan 2013 14:19
کاربر


   
برخي ديگر از رويدادهاي 26 ژانويه
76:هادريانوس كه از سال 117 تا 138 ميلادي امپراتور روم بود به دنيا آمد .
90:ارتش روم پس از 16 سال جنگ سراسر آلمان را تصرف كرد و سناي روم تصويب كرد كه نقشه جغرافيايي امپراتوري اصلاح شود و نقشه تازه آلمان را هم شامل گردد.
1693:داسيلوا سوليس شاعر پرو كه يكي از قطعاتش به عنوان هجو مقامات يك كليسا تلقي شده بود آتش زده شد.
1833:برنهارد اردمانسدر تاريخدان آلماني ديده به جهان گشود .
19181296 هجري) انگليسيها كه ايران را در اشغال داشتند سليمان ميرزا رهبر حزب دمكرات ايران را به بهانه همكاري با آلمان دستگير و زنداني كردند!.
1922 1300 هجري) به عادت سلاطين قاجاريه احمد شاه با بدرقه ژنرال رضاخان سردار سپه عازم ديدار از اروپا شد.
بیچاره احمدشاه.
zahra_jf....zahra_jf
...bi ein ke kile losm nemidim hta ye boooosm...
     
  
مرد

 
30 دیماه ، بیست و چهارمین سالروز درگذشت صدای بی تکرار و جاودان موسیقی ایران ، بانو "هایده" است.

هایده، آنگونه که خود به کرات متذکر شد، تحت تاثیر صدای پر قدرت و شیوه آواز خوانی دلکش، خواننده صاحب سبک و بلند آوازه ایران، روی به عالم موسیقی آورد.

وی در ۱۳۴۷، فعالیت حرفه‌ای خود را با خواندن ترانه ای از استاد خود ، علی تجویدی آغاز کرد و پس از آن به جرگه خوانندگاه مجموعه گلها وارد شد و ساخته هایی از استاد همایون خرم را اجرا کرد.

با آغاز دهه ۱۳۵۰ هایده به خواندن ترانه‌های پاپ علاقه‌مند شد که بیشتر از ساخته‌های فریدون خشنود، جهانبخش پازوکی، محمد حیدری و انوشیروان روحانی بودند.

هایده در شهریور ۱۳۵۷ چندین ماه پیش از پیروزی انقلاب ایران را به مقصد بریتانیا ترک کرد. او تا پایان عمر از این رویداد به عنوان تلخ‌ترین خاطره زندگی خود یاد می‌کرد.

یادش گرامی باد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
صفحه  صفحه 35 از 49:  « پیشین  1  ...  34  35  36  ...  48  49  پسین » 
فرهنگ و هنر

روزنگار تاریخ جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA