انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 30 از 44:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  43  44  پسین »

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی


مرد

 
لذت جنسی چندین برابر از همسر

خانم ها برخلاف آقایون می توانند از چند ارگاسم در یک جلسه رابطه جنسی لذت ببرند. از طرف دیگر، آقایون می توانند بعد از رسیدن به اوج لذت جنسی خود، خیلی راحت به خواب بروند. و این اتمام شب برای هر دو طرف است درحالیکه زن هنوز میل به ادامه کار دارد. چرا اینقدر تفاوت؟

مقصر دوره بی پاسخی است. این زمان استراحت بعد از ارگاسم است که از نظر فیزیولوژیکی برای مرد غیرممکن است که بتواند چندین ارگاسم دیگر داشته باشد. در طول این دوره، آلت به شدت حساس شده و تحریک بیشتر آن دردناک خواهد بود.

هدف از این دوره این است: بازگرداندن ذخیره خون و مایعات دفعی آلت تناسلی شما. هر چه سنتان کمتر باشد، این مدت زمان کوتاهتر خواهد بود، از 10 دقیقه در نوجوانان تا چند روز برای افراد پیرتر. در همه موارد، این یک رکود موقتی است نه ناتوانی.

از طرف دیگر، خانم شما بلافاصله بعد از ارگاسم نیاز به این دوره بی پاسخی ندارد. در بسیاری از موارد، آنها می توانند با تحریک بیشتر به چندین ارگاسم دیگر هم برسند. اما آیا شما هم می توانید در طول یک شب لذتتان را چندبرابر کنید؟ غیرممکن نیست اما اول باید طرزفکرتان را تغییر دهید و نکات زیر را دنبال کنید.

ارگاسم را از انزال متمایز کنید

داشتن چند ارگاسم برای مردان به معنی اینکه یاد بگیرید طی یک جلسه نزدیکی چند انزال داشته باشید نیست. انزال و ارگاسم در مردان دو تجربه فیزیولوژیکی و روانی جدا هستند. وقتی مردها یاد بگیرند این دو را از هم جدا کنند، می توانند بیاموزند که چطور برای هر انزال چند ارگاسم داشته باشند.

نزدیکترین چیز برای ارگاسم های چندگانه این است که یاد بگیرید چطور بدون انزال چند ارگاسم پشت سر هم را تجربه کنید. حدود 80 درصد از مردان می توانند با سه ماه تمرین این کار را انجام دهند. اما نباید خیلی نگران نتیجه نهایی باشید. رابطه جنسی و ارگاسم نباید با این دید که چقدر انزال داشته اید یا چند مرتبه در یک جلسه می توانید انزال داشته باشید، ارزیابی شود. قرار نیست در رابطه جنسی چیزی را به کسی ثابت کنید. همان چیزی مهم است که بهترین احساس را به شما بدهد.

به خودتان استرس وارد نکنید

یک باور اشتباه این است که ارگاسم های چندگانه باید پشت سرهم باشد. ارگاسم چندگانه زمانی صورت می گیرد که فردی بیشتر از یک ارگاسم در یک جلسه رابطه جنسی داشته باشد—با احتساب زمان های استراحت، یا طی روند همان فعالیت جنسی بیش از یک ارگاسم داشته باشند.

پس به خودتان استرس وارد نکنید که در همان جلسه رابطه جنسی به چند اوج لذت برسید. اضطراب مخرب ترین چیز در عملکرد جنسی است. هرچه بیشتر نسبت به ارگاسم ترس و اضطراب داشته باشید، ارگاسم شما زودتر فرا می رسد. باید با متمرکز شدن روی واکنش همسرتان به حرکات خود، حواستان را پرت کنید.

به تاخیر انداختن انزال

همچنین می توانید با به تاخیر انداختن انزالتان، بر ارگاسم های خود چیره شوید. برای تقویت کنترل انزالی خود، تمرین کرانچ لگن را تمرین کنید که توسط دکتر آرنولد کگل (Arnold Kegel) طراحی شده است. این تمرین بر روی عضله انزال—همان عضله ای که برای نگه داشتن جریان ادرار از آن استفاده می کنید—تمرکز دارد. دکتر کگل این تمرین را اینطور تعریف می کند، "فشار دهید، برای چند لحظه نگه دارید، بعد آن عضلات را ریلکس کنید. این تمرین را در سه ست 20 تکراری انجام دهید. خیلی زود متوجه توانایی خود در کنترل آن عضلات و به تاخیر انداختن ارگاسمتان تا زمانیکه خودتان بخواهید می شوید."

وقتی در انتظار هستید، چیز جدیدی را امتحان کنید

دوره پس از ارگاسم در یک فرد متوسط 30 ساله حدود نیم ساعت است. وقتی در حال انتظار هستید، چند حقه جدید امتحان کنید. همه چیز به تنوعی که به کار می گیرید بستگی دارد. هر چیزی اگر زیاد استفاده شود خسته کننده خواهد شد، حتی اگر خیلی خوب باشد.

زنان به طور متوسط می توانند بدون داشتن دوره استراحت یا بی پاسخی به چندین ارگاسم دست پیدا کنند. اما بدون تحریک آنها به سطح پایه انگیختگی می رسند. انقباضات متوقف می شود، رحم پایین می آید و کلیتوریس (چوچوله) به زیر صدف خود برمی گردد. ضربان قلب و تنفس کند شده و گردش خون به حالت طبیعی برمی گردد. کلیتوریس هم نسبت به تحریک بسیار حساس می شود اما سایر قسمت های بدن توجه می طلبند.

چطور ارگاسم های زنانه را به حداکثر برسانیم

رابطه جنسی فقط برای تولیدمثل نیست. سکس باید تجربه ای لذت بخش برای هر دو طرف باشد و پیوند بین زوج ها را تقویت کند. رابطه جنسی عملی بسیار صمیمی و نزدیک بین دو نفر است و نیاز به تجربه و رابطه دادن و گرفتن بین شما و همسرتان دارد تا هر دو بتوانید از آن لذت ببرید.

بااین وجود، واقعیت این است که اکثر افراد واقعاً از آن لذت نمی برند. تحقیقات و مطالعات نشان می دهد که اکثر زنان در روابط جنسی ندرتاً به ارگاسم می رسند.

و این امکان وجود دارد که وقتی ندرتاً به اوج لذت جنسی برسید، احتمالاً نمی دانید که چطور باید ارگاسم هایتان را به حداکثر برسانید.

در زیر به چند نکته ساده برای کمک به تقویت ارگاسم های زنانه و لذت بردن از سکس تا حد امکان اشاره می کنیم.

نیاز به پیش نوازی

برای تقویت ارگاسم هایتان، باید ریلکس کرده و فقط از لحظات صمیمانه بین خود و همسرتان لذت ببرید. نباید خیلی جدی روی رسیدن به ارگاسم تمرکز کنید. اگر ذهنتان خیلی درگیر افکار و نگرانی های اینچنینی باشد، احتمال رسیدن به اوج لذت جنسی کاهش می یابد. درعوض باید روی بدن همسرتان تمرکز کنید و اینکه چطور با شما پیوند می خورد و به شما واکنش می دهد. به این ترتیب، می توانید بیشتر روی حرکات و حس های بدنتان تمرکز کنید. ذات و ماهیت اصلی رابطه جنسی حس کردن، واکنش دادن و لذت بردن است.

در اوج لحظات، شما و همسرتان حتی بدون پیش نوازی به سراغ رابطه جنسی می روید. گاهی اوقات هیجان رابطه آنقدر قوی است که به یک سکس سریع ختم می شود و درنتیجه زمان پیش نوازی کاهش می یابد. پیش نوازی نقش مهمی در رسیدن به ارگاسم دارد زیرا می تواند شما را به اوج لذتی جاودان برساند. پیش نوازی شامل در آغوش گرفتن ، نوازش کردن و بوسیدن می شود. در این لحظات، ضربان قلب شما افزایش یافته، دستگاه تناسلیتان متورم شده، تندتر نفس می کشید و ترشحات زیادی خواهید داشت. برای اینکه بتوانید ارگاسمی عالی داشته باشید، پیش نوازی در رابطه جنسی نباید فراموش شود.

بیان تخیلات جنسی

علاوه براین، داشتن تحیلات جنسی راهی عالی برای به حداکثر رساندن ارگاسم است. این یک واقعیت اثبات شده است که برای هر فردی داشتن افکار و تخیلات جنسی خصوصی در روابط جنسی خود با همسرشان، کاملاً طبیعی است. جدا از داشتن تخیلات قوی جنسی، می توانید صحنه هایی را با همسرتان نقش بازی کنید. به این ترتیب، نه تنها تخیلاتتان را به واقعیت تبدیل می کنید، بلکه از رسیدن به اوج لذت جنسی هم لذت خواهید برد.

حرف زدن با همسرتان حین رابطه جنسی نیز یکی از جنبه های مهم در تقویت ارگاسمتان است. وقتی خواسته ها و نیازهای جنسی خود را با همسرتان مطرح می کنید، برای شما و همسرتان رسیدن به اوج لذت آسان تر خواهد شد. حرف زدن درمورد چیزهایی که هر دوی شما در رابطه جنسی می خواهید، پیوند جنسی بین شما را هیجان انگیز تر و قوی تر خواهد کرد. معمولاً این زنان هستند که مکالمه را شروع می کنند. بهتر است اینگونه مسائل را با زبانی نرم و لطیف و غیرمستقیم با همسرتان بیان کنید.

سلامت خوب، لذت بیشتر

سرحال بودن و داشتن انرژی جنسی مثبت می تواند به ایجاد یک رابطه جنسی ارضاکننده و عالی بین شما و همسرتان کمک کند. ازآنجاکه سالم بودن کمک می کند بهتر بتوانید در فعالیت های جنسی شرکت داشته باشید، خیلی مهم است که بدنتان را همیشه قوی و متناسب نگه دارید. برای داشتن فیزیکی سالم، می توانید از مکمل های غذایی که برای بالا بردن سطح انرژی بدن هستند استفاده کنید.

به طورکلی، رسیدن به ارگاسم ماکسیمم آنقدرها که همه فکر می کنند سخت نیست. آنچه مهم تر است این است که از طبیعی ترین و ساده ترین راه های برای کشف جنسیت خودتان استفاده کنید زیرا در به دست آوردن یک رابطه جنسی هیجان انگیز و ارضاکننده به شما کمک می کند. فقط لذت ببرید، تفریح کنید، و هیچوقت از درمیان گذاشتن آنچه به شما لذت می دهد با همسرتان خجالت نکشید. به خاطر داشته باشید که سکس باید مفرح باشد. نگرانی هایتان را دور بریزید و برای ایجاد پیوندی عمیق بین خودتان و همسرتان زمان بگذارید.

پایین بودن میل جنسی در زنان

پایین بودن میل جنسی یکی از موانع بر سر راه زنان برای دست یافتن به ارگاسم است. تقویت کننده های مختلفی برای میل جنسی خانم ها وجود دارد که این روزها بسیار محبوب شده اند زیرا تعداد زیادی از زنان آنها را خریداری می کنند.

این تقویت کننده های طبیعی ترکیبی از مواد گیاهی و ارگانیک هستند که به بالا بردن گردش خون در اندام جنسی، افزایش تحریک جنسی، تقویت واکنس و سرعت انگیختگی و غلبه بر خشکی واژن کمک می کنند.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
درد در نخستین رابطه زناشویی در شب زفاف

اولين رابطه جنسی در شب زفاف هميشه دردناك نيست اما براي برخي از زنان(و يا حتي مردان) امكان دارد كه اين ارتباط در شب زفاف نامطلوب و دردناك شود. معمولا اولين رابطه در شب زفاف ، دردي در حد معمول(متوسط) دارد كه مي تواند در برخي از موارد به علت شرايط پزشكي مانند مشكلات مجاري ادرار و يا كيستهاي تخمدان شديد شود. اين گونه دردها در اولین رابطه جنسی در شب زفاف مي تواند منشا هيجاني از قبيل احساس گناه، استرس، اضطراب و .... داشته باشد.

علل دردهاي واژينالي در نخستين رابطه جنسي در شب زفاف

زماني كه يك زن براي نخستين بار رابطه جنسي را با همسر خود تجربه مي كند به احتمال قريب به يقين به علت از بين رفتن پرده بكارت در شب زفاف درد متوسط يا شديدي را احساس خواهد كرد به خصوص اگر به علت استرس و يا عدم آمادگي كافي مجراي واژينال وي به اندازه كافي ترشح مخاطي نداشته و به حالت خشك باقي مانده باشد.

البته قبل از پرداختن به ادامه اين مطلب، ذكر اين مساله الزامي است كه:

پرده بكارت عضوي ماهيچه اي است كه در ابتداي واژن قرار دارد و عمدتا در اولين يا دومين رابطه جنسي از بين مي رود. در برخي از زنان اين پرده شكل حلقوي داشته و ممكن است در اثر رابطه جنسي اصلا آسيبي نبيند و خونريزي رخ ندهد. در زناني كه داراي اين نوع پرده بكارت هستند گاه مشاهده مي شود كه به خاطر بافت ماهيچه اي ضخيم ان ، تا مدتها بعد از نخستين رابطه جنسي همواره درد مقاربت مشاهده مي شود.

يكی از علل رايج دردهای واژينال خشكی واژن است. به طور معمول در آستانه رابطه جنسي و تحريك شدن زن، مجراي واژن ترشحات مخاطي را ايجاد كرده تا برقراري رابطه جنسي تسهيل شود اما در اثر استرس و حالات عصبي ممكن است ايجاد اين ترشحات، با خلل مواجه گردد.

علل دردهاي شكمي در هنگام برقراری رابطه جنسی در شب زفاف

اگر برخی از زنان در هنگام رابطه جنسی احساس دردهای عميق شكمی كنند، اين مساله مي تواند ناشی از علل پزشكي مانند مشكلات رحمي و .. باشد. مطابق با نظر متخصصان زنان و زايمان اين دردها مي تواند ناشي از كيستهاي تخمدان، مشكلات مجاري ادراري، بيماريهاي عفوني لگني، آنديومتريوزيس و ... باشد.

علل ايجاد درد در آلت مردانه

هر چند كه اين مشكل چندان رايج نيست اما مرداني هستند كه در نخستين رابطه جنسی خود در شب زفاف احساس درد شديد مي كنند. يكي از علل رايج اين مساله بيماری هاي دستگاه تناسلی مردانه و يا آسيب و اختلال در بافتی است كه روی آلت مردانه را می پوشاند. همچنين در مردانی كه ختنه نشده اند(البته در بين ما مسلمانان تقريبا ديده نمي شود) اگر پوست ختنه گاه خيلی سفت و محكم باشد می تواند در هنگام مقاربت مشكل ايجاد كند. ساير علل درد در مردان در حين رابطه جنسي مي تواند ناشي از آسيب آلت خارجي مردانه، درماتيتهای پوستی و يا پسوريازيس(دا الصدف) باشد.

مطابق با نظر متخصصان زنان و زايمان دردهاي شكمي ناشي از رابطه جنسي مي تواند ناشي از كيستهاي تخمدان،مشكلات مجاري ادراري، بيماريهاي عفوني لگني، آنديومتريوزيس و ... باشد.

علل دردهاي هيجاني در نخستين رابطه جنسي در شب زفاف


وجود درد شديد در نخستين رابطه جنسی مي تواند ناشي از علل هيجاني از قبيل احساس ترس و گناه و ... باشد كه مانع از حفظ آرامش آنها در حين رابطه جنسی مي گردد. اگر به علت اين احساسات عدم آرامش برای زنان غير قابل كنترل شود دچار خشكی واژن شده و رابطه جنسی مطلوب برقرار نمی گردد.

درمان دردهاي مقاربتی

زناني كه در هنگام رابطه جنسي دچار درد و مشكل مي شوند لازم است كه از مواد و محلولهاي ليز كننده مجراي واژن (كه البته توسط متخصص تجويز مي شود) استفاده كنند. همچنين زناني كه احساس دردهاي شديد شكمي و يا لگني مي كنند بايد توسط متخصص زنان و زايمان مورد ارزيابي و بررسي و آزمايش قرار گيرند و در نهايت زنان و مرداني كه بنابر علل هيجاني و يا عاطفي دچار دردهاي مقاربتي مي گردند لازمست كه نزد مشاور، روان شناس يا سكس تراپيست مراجعه داشته باشند.

همچنين مرداني كه در حين رابطه جنسي احساس درد دارند بايد نزد متخصصيني مانند اورولوژيست و ... مراجعه داشته باشند.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
خانم‌ها: چطور مردی را خواهان خود کنید!


آیا می‌دانید چطور می‌توانید کاری کنید که او همیشه خواهانتان باشد؟ ممکن است شما ۲۴ ساعت به فکر شوهرتان باشید اما آیا او هم همینطور است؟ با این نکات ساده یاد بگیرید شوهرتان را افسون کرده و کاری کنید که عاشقتان شود و همیشه و در همه حال به شما فکر کند.

شروع یک رابطه جدید همیشه بهترین قسمت آن است. آن شور و هیجان اولیه هیچوقت تکرار نخواهد شد.

اما آیا می‌توانید کاری کنید که آن شور و شوق را برای همیشه نگه دارید؟ آیا می‌توانید کاری کنید که هر روزی که می‌گذرد بیشتر دوستتان داشته باشد؟

چطور می‌توانید کاری کنید که همیشه به شما فکر کند؟

شاید چشمش را گرفته باشید، اما آیا می‌توانید مطمئن باشید بطور دائمی مال شما شود؟ چطور می‌توانید کاری کنید که همیشه شما را بخواهد و برای آنچه که هستید دوستتان داشته باشد؟

مردها تک‌بعدی‌تر از زن‌ها هستند. یا شاید هم چیزها را آنطور که ما می‌بینیم نمی‌بینند.

در زندگی مردها هر موقعیت نمی‌تواند میلیون‌ها جایگزین یکسان داشته باشد.

برای آنها، زنگ نزدن شما خیلی ساده به این معنی است که سرتان شلوغ است و هیچوقت تصور نخواهد کرد که علاقه‌ای به او ندارید.

بنابراین کار شما این است که او را مجذوب خود نگه دارید و کاری کنید که همیشه شما را بخواهد.

با چه سلاحی؟ با اعتمادبه‌نفس و کنترلتان. ما به شما می‌گوییم چطور او را بدون هیچ تلاشی مجذوب خودتان نگه دارید.


# ۱: سر خود را شلوغ کنید. هیچوقت نباید طوری نشان دهید که انگار نشسته‌اید کنار تلفن و منتظر زنگ او هستید، حتی اگر واقعاً اینطور باشد! برای اینکه حواستان را پرت کنید، بیرون بروید، با دوستانتان معاشرت کنید، سرگرمی برای خود داشته باشید.
و دقت کنید که حتماً او از فعالیت‌های شما باخبر باشد و بداند که سرتان شلوغ است. این کار نه تنها او را مجذوب شما نگه می‌دارد، باعث می‌شود وقتی برای او وقت می‌گذارید کلی متشکرتان باشد!


# ۲: هیچوقت نشان ندهید که اذیت می‌شوید. بزرگترین اشتباهی که اکثر خانم‌ها مرتکب می‌شوند این است که مدام شکایت می‌کنند که «چرا دیشب\دیروز\فلان موقع به من زنگ نزدی؟» اینجور سوال‌ها به جای اینکه باعث شود بیشتر دوستتان داشته باشد، فقط او را دورتر می‌کند. اینکه بگویید، «قبلاًها اینکار را می‌کردی» حتی اوضاع را بدتر هم می‌کند. یادتان باشد، مردها از سوال و جواب کردن در رابطه متنفر هستند.
در ابتدای هر رابطه، شور و هیجان در بالاترین حد است و این باعث می‌شود همیشه دنبالتان باشد. اما رابطه هم مثل هر چیز دیگری پیش می‌رود و به مرحله‌ای می‌رسد که هر دوی شما با هم راحت‌تر می‌شوید و این یعنی لازم نیست دیگر هر چند ساعت یکبار به هم زنگ بزنید تا احساس کنید هم را دوست دارید.


# ۳: احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید که چطور او را همیشه مجذوب خودتان نگه دارید، لباسی بپوشید که خودتان از آن خیلی خوشتان می‌آید و احساس می‌کنید جذاب می‌شوید. وقتی خودتان احساس جذاب بودن کنید، مطمئن باشید در ظاهرتان تاثیر می‌گذارد.


# ۴: به ظاهرتان توجه کنید.
شاید سطحی به نظر برسد اما برای گذاشتن اولین تاثیر یا تاثیرات بر روی طرف‌مقابل الزامی است. خیلی باید از رابطه‌تان بگذرد تا بگذارید شما را در لباسی معمولی یا بدون آرایش ببیند.


# ۵: پیش‌قدم شوید. سرسخت بودن را فراموش کنید و خیلی وقت‌ها خودتان پیش‌قدم شوید.
اما نباید این کار را همیشه تکرار کنید. برای اینکه او را همیشه مجذوب خودتان نگه دارید، باید علایق او را در نهایت نگه دارید. پس برایش یادداشت بگذارید و از او بخواهید که در فلان روز همدیگر را ملاقات کنید.


# ۶: به غریزه‌اش رسیدگی کنید. این کاملاً بدیهی است. با تحسین کردن او، چه از ظاهرش و چه از شخصیتش، ایجاد ارتباط چشمی و نگاه‌های نافذ، احساساتش را شکوفا کنید.

ممکن است مردی به شما بگوید که به کمی فضا نیاز دارد و اینکه دوست دارد بدون اینکه به نامزدش فکر کند، زمانی را به خود و دوستان هم‌جنس خود اختصاص دهد اما این همیشه درست نیست. می‌توانید این را پذیرفته و بگذرید. و یا کاری کنید که بدون اینکه حتی از او بخواهید، شما را بخواهد و همیشه دنبالتان باشد.
فقط کافی است که دختری بااعتمادبه‌نفس به نظر برسید و طوری وانمود کنید که خیلی به حضور او نیاز ندارید.

اگر این نکات را رعایت کنید، خیلی زود می‌بینید که چطور او را شیفته خود می‌کنید و همیشه به دنبال خود می‌کشانید.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
وحشتناکترین جملات یک زن به شوهرش

جر و بحث، مشاجره و حتی دعوا برای همه زوج ها پیش می آید. اما فرا گرفتن مهارتی که اجازه ندهید چنین روندی تبدیل به روال عادی زندگی مشترک شما شود بسیار مهم و ضروری است.



دعوای همسران

بــطور حتم موارد بسیار زیادی وجود دارند که یک مرد هیچ وقـت نـمی خـواهـد از زبان همسرش بشنود. "بریم خرید" یـکی از آنهاست. با شنیدن چنین عباراتی متوجه خواهید شـد کـه کل بعد از ظهرتان در کنار اتاق پرو خانم تلف خواهد شـد.



"تــو مـثـل پـدرت هسـتـی" یـکی دیـگر از این عبارات نـا گـوار اسـت و بـدتـر از آن شنـیـدن " تـو مـثـل پـدرم رفتار مـی کـنـی" اسـت که می تواند به طور جدی مردها را آزار دهـد.



بکار بردن برخی جملات بطور دائم نه تنها کمکی به بهبود وضعیت زندگی شما نمی کند، بلکه آن را بر لبه مشاجرات دائمی و بیهوده قرار می دهد. پس سعی کنید با تمرین، از گفتن آنها در جاهایی که ضرورتی ندارد خودداری کنید.



در ایـن قـسـمـت چـنـد نـمـونـه از وحـشتـنـاک ترین، مــهیب ترین، دلخراش ترین و آزاردهنده ترین کلماتی را که یـک زن می تـوانـد در بـرابـر شوهرش بـر زبان بیاورد را ذکر کرده ایم.



- ما باید با هم صحبت کنیم: به خاطر داشته باشید که هیچ چیز مثبتی در مورد این عبارت وجود ندارد. شما باید انتظار بر هم خوردن رابطه و یا شرکت در یک بحث طولانی که چطور نمی تواند نیازهای او را براورده کنید را داشته باشید. به هر حال هیچ یک از موارد ذکر شده خوشایند نیستند و نمی توانید کار چندانی نسبت به آن انجام دهید. این عبارت یک ضربه شست واقعی است. حال تصور کنید که او از شما سوال کند " تو فکر می کنی من چاقم؟" هیچ چیز بدتر، نیشدارتر و آزاردهنده تر از این وجود ندارد. به هر حال همه چیز به خودتان بستگی دارد.



- کی می خوای کارتو عوض کنی؟:
قبل از بیان این دست سوالات از خودتان بپرسید دقیقا از کدام وجه کار همسرتان گله دارید؟ به جای آنکه مدام همسرتان را سرزنش کنید بهتر است جلسات منظمی برای تبادل افکار و نظرات و اطلاعات تان در مورد امکانات شغلی جدید داشته باشید.



گذشته از این واقعیت که شغل مردان برای آنها جنبه حیثیتی دارد به خاطر داشته باشید که تا جایی که ممکن است نباید درآمد پایین همسرتان را با تلاش ناکافی وی برای تامین رفاه خانواده یکی ببینید. اگر خودتان شاغلید در مورد کار خودتان صحبت کنید و هر کاری می کنید همسرتان را در جایگاه پاسخگویی اجباری قرار ندهید.



- شماها خانوادگی اینطور هستید/تو هم عین باباتی:
اگر همسرتان نامرتب است یا مناسبت های مهم زندگی تان را فراموش میکند این مورد را با خود او حل کنید و از کشاندن پای پدر و برادر و بقیه افراد خانواده اش به جریان اجتناب کنید.



وقتی چنین جمله ای را بکار می برید به همسرتان مستقیما این پیغام را می دهید که قصد تحقیر او را دارید. بدیهی است که بکار بردن جملاتی از این دست به نقاط ضعفی که در خانواده همسرتان مشاهده کرده اید اشاره می کند.



-مادرم یا فلانی گفت که ممکن است این کار را انجام بدی:
وقتی این جمله را می گویید بی شک یک صحنه برای شوهرتان بازسازی می شود اینکه شما در مقابل دیگران زندگی شخصی تان و مشکلات آنرا بر ملا کرده اید. بدیهی است از آن پس هر چه از شما بشنود را به دیگران نسبت خواهد داد و بعدها به صفت ناخوشایند دهن بین هم ملقب خواهید شد.



به جای همه اینها حتی اگر از یکی از اطرافیانتان به شما هشدار داده شده که همسرتان رفتارهای بطور مثال کنترل کننده دارد، به جای بیان آن از قول سوم شخص این مساله را از طرف خودتان مطرح کنید.



-همیشه این کارو می کنی/ هیچوقت اینکارو نمی کنی: اون از وضع غذا خوردنت اون از کارت اون از ... با اینکار همسرتان را گیج می کنید که دقیقا کدام کارش شما را آزار داده است.



یاد بگیرید دقیقا روی مشکلی که شما را ناراحت کرده تمرکز کنید. اگر از اینکه شوهرتان جوراب های کثیفش را در راهرو انداخته دلخورید به او نگویید تو همیشه همینجوری هستی. صریح باشید و از کلی گویی پرهیز کنید. این راه بهتری برای رسیدن به یک زندگی سالم و موفق است.



- دوستم باردار شده: شاید این عبارت در نگاه اول بی خطر به نظر برسد البته تا زمانیکه صدای او نازک نشده و نا امیدی در آن موج نزند. شما باید بدانید که منظور واقعی او چیست: " کی ما بچه دار می شویم؟" مسیر انحرافی فوق العاده در این قسمت این است که به ظاهر وانمود کنید که همه چیز را قبول می کنید. اما متاسفانه هیچ کاری از دست شما بر نمی آید هنگامی که او به کنار شما بیاید و با صدای آرام بگوید: "من باردارم". موفق باشی رفیق.



- به چی فکر می کنی؟:
خانم ها خیلی کنجکاو هستند. آنها باید از تمام افکار، احساسات، علایق، عقاید، گمان ها و اشارات شما سر دربیاورند. از سوی دیگر آقایون اصلا دوست ندارند که در مورد همه چیز کاوش کنند و بحث راه بیندازند. سکوت آنها را بیشتر راضی نگه می دارد.



- نامزد قبلیم این کار رو نمی کرد: چون شما هیچ وقت در مورد روابط قبلی خود با او صحبت نمی کنید به همین دلیل انتظار ندارید که او هم در این مورد با شما صحبت کند. در چنین شرایطی او شما را علنا با مردی مقایسه می کند که خودش او را به زباله ها سپرده! اوه، خدای من، خیلی سریع از خودتان دفاع کنید.



- پدر و مادرم می خواهند تو را ببینند:

مفهوم این عبارت از دو مورد خارج نیست:

- رابطه شما کاملا جدی می شود و اتفاقات مهمی در حال وقوع است.

- قرار است تا مشکلات روانی شما در زیر میکروسکوپ روان شناسی خانواده مورد بررسی قرار گیرد.



تنها کاری که از دست شما بر می آید این است که امیدوار باشید تا پدر خانواده به یاد تعمیر آن چند سیم چین قدیمی که دارد نیفتد.



- مرد باش: هیچ چیز به اندازه زیر سوال بردن مردانگی آقایون دردآور نیست. شما می توانید به راحتی مردانگی خود را با سبیلتان! اثبات کنید و از این طریق او را شرمنده کنید. اما اگر نمی خواهید کار به این جا کشیده شود می توانید موضوع بحث را عوض کنید. به عنوان مثال "آیا تو خودت یک زن کاملی؟ شاید به خاطر همینه که اینقدر غر میزنی".



- من داشتم فکر می کردم که ... : اگر او به شما بگوید که " من فکر می کنم..." شما واقعا باید با مسئله جدی برخورد کنید. من با شما شرط می بندم که موضوع بحث چیزی جز ازدواج، و یا یک پایان تلخ نخواهد بود. خانم ها معمولا چنین مسائلی را به روش های مختلف بیان می کنند مثلا: "تو چرا منو دوست داری؟" و یا "آیا تا حالا در مورد آینده فکر کردی؟". در برخورد با این مسائل شما باید همیشه یک راه فرار زیرکانه در سر داشته باشید و چه کاری بهتر از تغییر موضوع بحث.



-خودم می توانم، کمک لازم ندارم:
شاید باور نکنید اما این جمله برای اکثر مردان آثار مخربی دارد. همسر شما مانند هر انسان دیگری از اینکه وجود موثر و مفیدی داشته باشد به خودش افتخار می کند.



گاه دلیل شما برای بیان این جمله این است که همسرتان کاری که قصد انجامش را دارد را به خوبی انجام نمی دهد؛ مشاوران معتقدند حتی اگر عملکرد شوهرتان در انجام کاری با شما متفاوت است آن را به شکلی زننده مطرح نکنید بعدها از اینکه نقش حمایتی همسرتان را از او گرفته اید پشیمان خواهید شد.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
چگونه همسرتان را دوباره عاشق کنید

خانم ها همیشه شکایت می کنند که با مردی بی احساس زندگی می کنند که هیچ درکی از ابراز عشق و محبت ندارد.اما چاره چیست؟ باید با چنین مردی چگونه رفتاری داشت آیا می توان امید داشت که احساسات در او زنده شود؟ اینها همه سؤالاتی است که سعی کرده ایم در این مطلب به آنها جواب دهیم.



«همسرم از لحاظ احساسي بسيار خاص است، اعتماد چنداني به عشق ندارد، وانمود مي كند به ابرازاحساسات و عواطف، علاقه چنداني ندارد و مي گويد به اين قبيل مزخرفات احتياجي نيست. هرگاه مي خواهم راجع به احساساتش با اوصحبت كنم، همه چيز رابه مسخره مي گيرد.» این جمله گلایه رایج خیلی از خانم هاست، آنها همیشه شکایت می کنند که با مردی بی احساس زندگی می کنند که هیچ درکی از ابراز عشق و محبت ندارد.اما چاره چیست؟ باید با چنین مردی چگونه رفتاری داشت آیا می توان امید داشت که احساسات در او زنده شود؟ اینها همه سؤالاتی است که سعی کرده ایم در این مطلب به آنها جواب دهیم.







می تواند احساساتی شود به شرطی که...

متاسفانه نمی توان گفت اگر به نامزد يا همسرتان عشق كافي بورزيد، حتما او تغيير خواهد كرد البته اين طور نيست كه عشق شما كوچك ترين تاثيري در این میان نداشته باشد. برخي اوقات مردها كمي از لحاظ عاطفي بازتر و پذيراتر مي شوند، اما نه به اندازه اي كه براي موفقيت در رابطه كافي باشد. گاهي اوقات اين فرآيند بسيار طول مي كشد و در آن موقع شما چنان عصباني هستيد كه عشق همسرتان ديگر به دردتان نمي خورد. گاهي اوقات هم زمانی که او را ترك مي كنيد، به ناگهان عشقتان موثر واقع شده و باعث مي شود تا بالاخره تغيير كند، اما شايد خيلي دير شده باشد. تنها به يك شرط مي توان به مردي كمك كرد، تا از لحاظ احساسي بازتر شود آن هم این است كه او نيز مايل باشد به خودش كمك كند. البته كه عشق شما مي تواند روي زندگي يك مرد تاثير بگذارد. عشق شما مي تواند حمايت، امنيت، شوق و جراتي را كه به آن نياز دارد تا با دنياي دروني احساساتش روبه رو شود را به او بدهد. اما بايد خودش هم بخواهد، تنها در اين موقع است كه مي توانيد كمكش كنيد.

به نامزد يا همسرتان كتاب هايي هديه بدهيد كه توسط مردها وبراي مردهانوشته شده باشد



به تنهایی نمی توانید دست به کار شوید

يكي از بزرگ ترين اشتباه هاي زن ها اين است كه بدون آنكه به اطلاع نامزد يا همسرشان برسانند، براي رابطه خودشان تصمیمی می گیرند و يك تنه براي اجراي آن دست و پا مي زنند. ممكن است فكر كنيد همسرتان نياز دارد بياموزد كه چگونه بايد ارتباط خوبي برقرار كند يا آسيب پذيرتر باشد و با احساسات و عواطف خود تماس بيشتري داشته باشد، اما آنچه او فكرمي كند، مهم تر است. وقتي بدون آنکه به همسرتان بگوييد، تصميم مي گيريد كه رابطه تان بايد در چه سمت و سويي حركت كند، نه تنها براي او احترامي قائل نبوده ايد، بلكه خود را آبستن ياس، سرخوردگي و دلشكستگي بزرگي كرده ايد.



آیا مرد شما مي خواهد از لحاظ عاطفي و احساسي باز شود؟

قدم اول:

به نامزد يا همسرتان توضيح دهيد كه تصوير ذهني تان از همسر و رابطه ايده آل چيست.در اين رابطه دقيق باشيد و با روشني و وضوح كامل صحبت كنيد و بپرسيد كه آيا خود او فكر مي كند، همسر ايده آلي است؟



قدم دوم:

از نامــزد يا همسرتان بخواهيــــد خواسته ها و ايده آل هاي خود را از يك رابطه ايده آل برايتان توضيح دهد. مراقب باشيد از جانب او صحبت نكنيد و بگذاريد كه خودش نقطه نظراتش را توضيح دهد.



قدم سوم:

درباره اطلاعاتي كه در اختيارتان قرار مي دهد، بينديشيد و به رفتارش دقت كنيد تا ببينيد كه آيا فقط صحبت مي كند يا براستي نيز ويژگي هايي كه شما به دنبالش هستيد را از خود نشان مي دهد؟



نكته مهم: تنها به يك شرط مي توان به مردي كمك كرد تا از لحاظ احساسي بازتر شود كه او نيز مايل باشد به خودش كمك كند. البته كه عشق شما مي تواند روي زندگي يك مرد تاثير بگذارد.



بگذارید مردها به او بگویند چه کند

به نامزد يا همسرتان كتاب هايي هديه بدهيد كه توسط مردها و براي مردها نوشته شده باشد. كتاب هاي زيادي خاص زنان نوشته شده است، اما كتاب هايي كه مختص مردان نوشته شده در مقايسه، بسيار ناچيز هستند، اما ظرف چند سال گذشته كتاب هاي فوق العاده اي نوشته شده كه نظرات زيادي را ازديدگاه مردها و درباره مردها ارائه مي دهد. به يك كتابفروشي برويد و در قسمت مخصوص كتاب هاي روانشناسي بگرديد. كتاب هايي را انتخاب كنيد كه فكر مي كنيد، براي شوهرتان جالب تر است. بعد از آن كه كتاب ها را خواند، نظرش را جويا شويد، ببينيد دوست دارد كدام بخش ها را شما نيز بخوانيد تا بهتر او را درك كنيد.



بدها و خوب ها در بهبود ارتباط

همه ما دوست داریم روز به روز رابطه مان را بهتر کنیم ولی گاهی بعضی از اشتباهات کوچک باعث ایجاد سوءتفاهم هایی می شود که رابطه را نه تنها بهتر نمی کند بلکه ما را از هم دور می کند، در اینجا برای شما یک چک لیست تهیه کرده ایم تا متوجه شوید کدام رفتارها می تواند رابطه شما را مستحکم تر کند و چه رفتاری به رابطه آسیب می زند.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
با سیلی.....شوخی کردم بابا با لبخند و گفتن کلمه عزیزم
انسانم آرزوست
     
  
مرد

 
اینارونگفته بودیدهمسراشون مثل موم بودن..الان که گفتیدویادگرفتن همسراشونومثل اب هویج میکنن تولیوان
پادشاه رم به کوروش گفت:
مابرای شرف می جنگیم وشمابرای ثروت.
کوروش گفت:هرکس برای نداشته هایش می جنگد
     
  
زن

andishmand
 
آیا ارتباطی بین ازدواج و گروه خونی وجود دارد؟
ازدواج

اصطلاح عامیانه گروه خونی عروس و داماد به هم نخورده است، یعنی چه؟

ارتباط بین گروه های خونی مختلف در ازدواج چه نقشی دارد؟ کدام گروه های خونی نباید با هم ازدواج کنند؟ آیا ارتباطی بین ازدواج و گروه های خونی وجود دارد؟ این سوالات، مشکل بسیاری از اشخاص است که در این بخش بیشتر در این باره صحبت می کنیم.

گروه خونی چیست؟

به طور خلاصه گروه های خونی یک روش برای تقسیم بندی خون افراد است. این تقسیم بندی بر اساس وجود یا عدم وجود عوامل موروثی و ویژگی هایی بر روی سطح گلبول های قرمز انجام می شود. براساس مهم ترین این تقسیمات، خون همه انسانها به چهار دسته A,B,AB و O و بر اساس یک تقسیم بندی دیگر به گروه های مثبت و منفی تقسیم می شود.

مثلا کسی که آنتی ژن A را بر روی گلبول های قرمز خود بروز می دهد، گروه خونش A است و یا فردی که هردو آنتی ژن A و B را دارد، گروه خونش AB و فردی که هیچکدام از این آنتی ژن ها را ندارد خون او از گروه O است.

ارتباط بین گروه خونی افراد و ازدواج چیست؟

بعد از طی مراحل خواستگاری و بله برون، هنگامی که برای جاری شدن خطبه عقد به دفاتر ثبت ازدواج مراجعه می کنید، یک معرفی نامه عکس دار به شما داده می شود تا به مراکز آزمایش خون جهت انجام آزمایشات قبل از ازدواج مراجعه کنید. اما این آزمایشات هیچ ارتباطی به گروه خونی شما ندارد. چرا که گروه های خونی هیچ مانعی برای وصلت افراد ایجاد نمی کنند و افراد با هر گروه خونی که داشته باشند می توانند با یکدیگر ازدواج کنند. مگر اینکه پای عوامل دیگری مثل خطر ابتلای جنین به تالاسمی و یا بیماری های ژنتیکی در میان باشد. برای پیشگیری از تالاسمی، زوجین می بایست پیش از عقد آزمایش خون انجام دهند. اما برای پیشگیری از بیماری های ژنتیکی در جنین، توصیه می شود که تمام افراد قبل از ازدواج نسبت به انجام آزمایشات ژنتیک اقدام کنند.

آزمایشات قبل از عقد نه ربطی به گروه خون افراد دارند و نه شامل آزمایش ژنتیک می شوند. اما در برخی از موارد و برای بعضی از زوجین در همان مراکز انجام آزمایشات پیش از عقد، متخصصان به عروس و داماد توصیه می کنند که با توجه به شرایطی که دارند نسبت به انجام مشاوره ژنتیکی اقدام کنند. این موارد عبارتند از:

۱ – زوج هایی که باهم نسبت فامیلی دارند. این شامل هر نسبتی می شود. ( هر گونه ازدواج فامیلی )

۲ – زوج جوانی که یکی از آنها دچار اختلالات ژنتیکی است.

۳ – زوج جوانی که یکی از اعضای درجه یک فامیل آنها دچار اختلالات ژنتیکی است.

۴ – خانم هایی که قصد ازدواج دارند و سن آنها کمتر از ۱۸ سال یا بیشتر از ۳۳ است.

۵ – زوج جوانی که در مراکز حساس و پرخطر فعالیت می کنند و با مواد شیمیایی و یا هسته ای سر و کار دارند.

بنابراین آنچه که در ازدواج افراد می تواند مشکل ساز باشد، یکسان بودن گروه خونی نیست، بلکه ارتباط خونی (مثلا در ازدواج فامیلی) است که می تواند باعث مشکلات ژنتیکی شود.

به جز احتمال بروز بیماری های ژنتیکی و همچنین تالاسمی، خوشبختانه سایر اختلالاتی که ممکن است در جنین ایجاد شود، در همان دوران بارداری قابل تشخیص و پیشگیری است. بنابراین لازم نیست در زمان ازدواج نگران آنها باشید.

اصطلاح عامیانه گروه خونی عروس و داماد به هم نخورده است، یعنی چه؟

گفتیم که گروه خونی هیچ ربطی به ازدواج ندارد. اما ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که منظور از اینکه می گویند "گروه خون عروس و داماد به هم نخورده" چیست؟ باید گفت این اصطلاح، اشاره به برخی نتایج که در آزمایشات قبل از عقد مشخص شود، دارد. وقتی یکی از طرفین در سوابق خود و یا اقوام خود یکی از بیماری هایی که از طریق ژن منتقل می شوند (مثل تالاسمی) داشته باشد، با انجام آزمایشات خونی بررسی می کنند که چقدر احتمال ابتلای فرزند آنها به آن بیماری ها وجود دارد. چنانچه این احتمال بالا باشد به آنها توصیه می شود که عقد نکنند و به آنها درباره عواقب بچه دار شدنشان هشدار می دهند.

علاوه براین کسانی که دارای تالاسمی مینور هستند چنانچه با فرد دیگری که او هم مبتلا به تالاسمی مینور است ازدواج کنند، ۲۵ درصد احتمال دارد که فرزندان آنها مبتلا به تالاسمی ماژور بشوند. تالاسمی مینور دارای هیچ علامت خاصی نیست و نیاز به درمان ندارد. فرد مبتلا به تالاسمی مینور نیز از نظر ظاهری کاملا سالم است و وصلت او با افراد سالم هیچ عواقبی ندارد. اما تالاسمی ماژور یک بیماری حاد است و نیاز به درمان دارد و مشکلات و هزینه های زیادی را به دنبال خواهد داشت. لذا چنانچه در آزمایش خون قبل از عقد معلوم شود که هردو طرف تالاسمی مینور دارند، آزمایشات تکمیلی دیگر به همراه مشاوره ژنتیکی برای آنها انجام خواهد شد و به آنها در باره عواقب بچه دار شدنشان هشدار داده می شود.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 
راهکارهای افزایش قوای جنسی

بسیارند همسرانی که از کمبود، کاهش یا تحلیل میل و قوای جنسی خود رنج می‌برند و می‌توان گفت که حتی در برخی افراد، این مسئله اصلیترین یا دستکم یکی از مشکلاتی است که زندگی مشترک آن‌ها را تحت الشعاع خود قرار داده. از این رو، در مطلب پیش رو برخی خوردنی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و گیاهی را ذکر کرده‌ایم که از نظر طب سنتی موجد افزایش قوا و میل جنسی می‌شوند. ناگفته پیداست که در هر راهکار درمانی، پیروی از اصول و مبانی پزشکی مدرن، روشی بهتر و سریع‌تر محسوب می‌شود و بایسته است که در عمل، این اصول و مبانی را نیز در نظر داشته باشید.


ویتامین A

یکی از مواد موثر در تقویت جنسی ویتامین A است،ویتامین A از ویتامین های محلول درچربی است که نقشی اساسی را در تولید مثل ایفا می کند. این ویتامین در هویج، کلم، شلغم، اسفناج، بروکلی، کاهو، فلفل قرمز و انبه یافت می شود.


ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B نیز در تقویت جنسی نقش دارند.از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند. البته ویتامین های B5، B6، B12 نیز برای کاهش استرس و تنظیم مقدار هورمون های بدن لازم هستند.ویتامین B3 (نیاسین) باعث اتساع عروق شده و گردش خون را بهبود می بخشد.
این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند. همچنین باعث افزایش باروری در زنان می گردد. ویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است.
منابع سرشار از ویتامین های گروه B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.موز دارای آنزیم بروملین (Bromelain) است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.


ویتامین C

ویتامین C نیز از ویتامیهای موثر در تقویت نیروی جنسی است. ویتامین C جهت عملکرد سالم غدد جنسی لازم است. همچنین اسپرم ها را در برابر اثر رادیکال های آزاد که باعث چسبیدن و عدم تحرک آن ها می شود، محافظت می کند.ویتامین C احتمال بارور شدن تخمک توسط اسپرم را افزایش می دهد. منابع سرشار از این ویتامین انواع مرکبات، توت فرنگی، کیوی، هلو، انبه، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ سبز می باشد.


ویتامین E

ویتامین E به تولید هورمون های جنسی کمک کرده و گردش آن ها را بهتر می کند و در تقویت جنسی موثر است. همچنین اکسیژن لازم برای اندام های تناسلی را فراهم می کند و باعث بهبود استقامت جنسی و رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) می شود. این ویتامین در لقاح سلول تخم موثر است. ویتامین E در مغزها، حبوبات، غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.


روی

روی از آنتی اکسیدان هایی است که باعث عملکرد صحیح غده فوق کلیه می شود. روی برای تولید هورمون تستوسترون (مردانه) و افزایش تعداد اسپرم لازم است. همچنین باعث افزایش استقامت جنسی می شود و احساس خستگی را از بین می برد. در ضمن اسپرم را در برابر باکتری های واژن محافظت می کند. مقدار مورد نیاز روی، ۴۰ میلی گرم در روز می باشد. روی در تخمه کدو تنبل، تخمه گل آفتابگردان، سیر و اسفناج یافت می شود.


منیزیم

یکی دیگر ازعناصر موثر در تقویت جنسی منیزیم است. منیزیم استقامت ماهیچه ها را افزایش می دهد و باعث افزایش تمدد اعصاب (Relaxation) می گردد. همچنین باعث فعال شدن آنزیم های لازم برای متابولیسم کربوهیدرات ها و پروتئین ها می شود. کمبود منیزیم باعث کاهش اکسیژن رسانی به بافت های ماهیچه ای می شود. منابع غنی از منیزیم آجیل و غلات سبوس دار می باشند.


اسیدهای چرب ضروری

اسیدهای چرب ضروری در تقویت جنسی موثرند.اسیدهای چرب ضروری در تولید هورمون های جنسی نقش دارند و همچنین به ذخیره ی ویتامین های محلول در چربی مثل D ،E و K کمک کرده و فرد را از نظر جنسی فعال نگه می دارند. اسیدهای چرب ضروری در ماهی ها، دانه کتان، کنجد، بادام، جوانه گندم و کدو تنبل به وفور یافت می شود.


دی هیدرو اپی آندوسترون

DHEA) Dihydroepiandostron)، هورمونی است که توسط غدد فوق کلیوی ترشح می شود. محققان معتقدند DHEA به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خو می گردد. DHEA را نمی توان از طریق مواد غذایی تامین کرد و باید مکمل های DHEA مصرف شود.
این مکمل به عنوان افرودیت (داروی موثر بر میل جنسی) مصرف می شود و دارای عوارض جانبی است. پس توصیه می گردد تجویرآن توسط پزشک صورت گیرد. البته هیچ دلیلی بر اثبات اینکه این مکمل ها موثر واقع می شوند، وجود ندارد، ولی بسیاری از مردم معتقدند که این ترکیبات، موثر هستند.
آثار سوء این مکمل ها عبارتند از: سردرد، اختلال بینایی و حتی نابینایی و اختلالات جنسی دراز مدت.


اسید فولیک

اسید فولیک یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است،اسید فولیک از ایجاد نقایص مادرزادی جلوگیری می کند و باروری را بهبود می بخشد. همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. فقدان هیستامین در بدن با اختلالات جنسی مرتبط است و اسید فولیک در تولید هیستامین نقش موثری دارد. اسید فولیک در سبزیجات برگ سبز، نان سبوس دار، مغزها، جوانه ها، پرتقال، گریپ فروت، جگر، دل و قلوه، ماکیان و حبوبات یافت می شود.


سلنیوم

سلنیوم نیز یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است.سلنیوم آنتی اکسیدانی است که بدن را در برابر اثر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین در کاهش نقایص مادرزادی و افزایش تعداد اسپرم در مردان موثر می باشد. سلنیوم در گوشت قرمز، ماهی تن، ماکارونی و نان سبوس دار یافت می شود.


ورزش

تاثیر ورزش در تقویت نیروی جنسی-ورزش باعث می شود که گردش هورمون ها در بدن به راحتی انجام گیرد. افرادی که ورزش می کنند، انرژی بیشتری داشته و در نتیجه از نظر جنسی فعال تر هستند.به طور خلاصه می توان گفت که برای افزایش توانایی جنسی باید تغذیه سالم داشته باشید، در صورت نیاز از مکمل ها استفاده نموده و ورزش کنید.


تقویت جنسی

افزایش تقویت جنسی با ۵ ماده غذایی زیر :
برخی از مواد غذایی می‌تواند به شما انرژی مضاعف دهد و نیروی جنسیتان را تقویت می‌کند.طبیعت، پر از مواد غذایی طبیعی است که شما را به اوج لذت جنسی نزدیک می‌کند. در این مطلب شما را با تعدادی ازمواد غذایی موثر در تقویت جنسی آشنا می‌کنیم.


۱- کنگرفرنگی یا آرتیشو

یکی از گیاهان موثر در تقویت جنسی کنگر فرنگی است.بدون شک کنگرفرنگی یکی از سبزیجاتی است که بیشترین خواص محرک جنسی را دارد.اگر چه دلیل علمی برای اثبات این خاصیت کنگر وجود ندارد اما این ماده‌ی غذایی برای تقویت قوای جنسی افراد بسیار موثر است.


۲- هل

یکی دیگر از مواد غذایی موثر در تقویت جنسی هل است. هل، این دانه‌های خوشبو و معطر تقویت کننده و تسکین دهنده است. هل همانند ادویه‌هایی مثل کاری، زیره، زردچوبه و گشنیز جریان خون را تحریک و بیشتر می‌کند و برای همین انرژی جنسی شما را بالا می‌برد.


۳- بادام

از دوره‌ی باستان این اعتقاد وجود دارد که بادام میل جنسی را افزایش می‌دهد. در سال ۲۰۰۷، محققان ایتالیایی اعلام کردند عملکرد و قوای جنسی زنانی که از سندرم متابولیک رنج می‌برند پس از دو سال مصرف بادام، میوه و سبزیجات، آجیل، مغزها و دانه‌های کامل و روغن زیتون بهبود یافته است.


۴- زنجبیل

زنجبیل نیز یکی از مواد غذایی مفید در تقویت جنسی است.در طب سنتی چینی زنجبیل را به عنوان ماده‌ی غذایی «یانگ» توصیه می‌کنند. یعنی ماده‌ی غذایی که باعث گرمی می‌شود. برای همین زنجبیل میل و قوای جنسی را بالا برده و در شرایط مطلوب نگه می‌دارد. نامی که چینی‌ها به زنجبیل داده‌اند به معنی «مردی و چیزی است که دارای نیروی جسمی و جنسی مردانه» است. پس جای تعجب نیست که زنجبیل در بین خوراکی‌های تقویت کننده‌ی قوای جنسی قرار بگیرد.


۵- گیاه مریم گلی

یکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت جنسی گیاه مریم گلی است.مریم گلی سرشار از هورمون‌هایی است که قوای جنسی زنانه را تقویت می‌کند به خاطر این که این هورمون‌ها عملکردی مثل هورمون استروژن دارند. این گیاه برای زنانی که با سردمزاجی و کاهش میل جنسی مواجه هستند درمان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.
:::::: >>>>> چترها را باید بست <<<<< ::::::
::::: <<<<<< زیر باران باید رفت >>>>>> :::::
     
  
زن

andishmand
 
روشهای پیشگیری از حاملگی در زنان

در حالى‌که دستگاه‌هاى داخل رحمى جلوگيری از حاملگى (IUD) به‌دليل عوارض و دعاوى حقوقى هرچه بيشتر از بازار جمع‌آورى مى‌شوند، شگفت‌آور است که به مرور زمان تعداد روش‌هاى پيشگيرى از حاملگى در آمريکا کاهش يافته است. مثالى که روى آن بيشترين تبليغ انجام شده است حفاظ دالکون (Dalkon Shield)، است که در بسيارى از استفاده‌کنندگان باعث بروز عفونت‌هاى لگنى شده است. زنان اروپائى استفاده از روش‌هاى متنوع‌ترى را ترجيح مى‌دهند که عبارتند از: مصرف داروهائى که تخمک‌گذارى را به‌مدت ۵ سال متوقف مى‌کنند، و روش مصرف قرص 'صبح روز بعد٭' که در کاشته شدن تخم بارور شده در رحم اختلال ايجاد مى‌کند. با اين حال زنان در آمريکا به تعدادى از روش‌هاى مؤثر پيشگيرى از حاملگى دسترسى دارند.

قرصهای پیشگیری از حاملگی :
اکثر داروهاى خوراکى پيشگيرى از حاملگى حاوى مقادير کم استروژن و پروژسترون (هورمون‌هاى زنانه‌اى که چرخه تغييرات رحمى و تخمک‌گذارى را تنظيم مى‌کنند) است.
قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى معمولاً مؤثرترين و قابل قبول‌ترين روش پيشگيرى از حاملگى در ميان زنان جوان است. نظارت و معاينه‌هاى سالانه توسط پزشک براى کابرد مؤثر و جلوگيرى از عوارض، ضرورى است. عوارض قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى مشابه عوارض دوران اوليهٔ حاملگى است که عبارتند از: تهوع، حساسيت پستان و احتباس مايعات. اين عوارض جانبى معمولاً بعد از سه ماه استفاده از اين قرص‌ها برطرف مى‌شوند. افزايش فشار خون و افسردگى به‌ندرت بروز مى‌کند. پزشک معمولاً مى‌تواند اين عوارض جانبى را با کاهش ميزان استروژن مهار کند. زنانى را که در حين مصرف قرص دچار خونريزى مى‌شوند، معمولاً با افزايش ميزان استروژن کنترل مى‌کنند.

عوارض جانبى‌اى مثل افزايش وزن، آکنه٭، و عصبانيت ممکن است با تغيير ميزان پروژسترون در ترکيب دارو، اصلاح شوند.
بيمارى التهابى پوست که با ايجاد بثورات جلدى به‌ويژه در صورت، پشت و قسمت فوقانى سينه همراه است و معمولاً در سنين بلوغ ظاهر مى‌شود -م .

در مورد زمان مناسب شروع قرص‌هاى پيشگيرى از بارورى بعد از حاملگى يا سقط جنين و نحوهٔ مناسب استفاده از آنها هنگام شيردهي، حتماً با پزشک مشورت کنيد.

داروهای پیشگیری از حاملگی کاشتنی :
جديدترين روش تجويز هورمون‌هاى پيشگيرى از حاملگى کاشتن يک لولهٔ لاستيکى کوچک حاوى هورمون در زير پوست است که از آنجا هر روز مقدار تقريباً ثابتى از آن به‌داخل خون آزاد مى‌شود. اولين فرآورده‌ٔ عرضه شده از اين دسته نورپلانت (Norplant)، است که شامل شش لوله سيلاستيک (از پليمرهاى سيليکون) است و زيرپوست در قسمت داخلى بازو درست بالاى آرنج کار گذاشته مى‌شود. جايگزين کردن آن را از طريق جراحى آسان و بدون درد است و تنها حدود ۱۵ دقيقه طول مى‌کشد. اين لوله‌ها حاوى مقدار کافى هورمون براى پنج سال است و در آن زمان مى‌توان آنها را به همان سهولت کار گذاشتن، خارج کرد. امتياز بزرگ اين روش پيشگيري، عدم نياز به خوردن روزانهٔ قرص و مدت طولانى اثر بخشى آن است. ميزان عدم موفقيت اين روش تقريباً مشابه قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى است (حدود ۱ درصد در سال). در صورتى‌که تمايل به حامله شدن داشتيد، مادهٔ کاشته شده را مى‌توان خارج کرد و تقريباً بلافاصله دوره‌هاى طبيعى تخمدانى آغاز مى‌شود.

معايب داروهاى کاشتنى چيست؟ عوارض جانبى اساساً مشابه داروهاى خوراکى پيشگيرى از حاملگى است. از جمله شايع‌ترين اين عوارض لکه بينى و قاعدگى‌هاى نامنظم است.

دستگاه داخل رحمی (IUD) :
اينها قطعه‌اى کوچکى از پلاستيک يا مس هستند که داخل رحم قرار داده مى‌شوند. آنها از طريق جلوگيرى از بارور شدن تخمک توسط اسپرم عمل مى‌کنند. عملکرد يکى از انواع تجارى آن به‌نام پروژستاسرت (Progestasert)، وابسته با آزادسازى مقادير کم هورمون پروژسترون به‌عنوان روش پيشگيرى‌کننده، است. وجود پروژسترون لايهٔ داخلى رحم را براى جايگزين شدن تخمک نامساعد مى‌کند. دستگاه داخل رحمى بايد توسط پزشک در داخل رحم کار گذاشته شود و مى‌تواند به‌مدت يک‌سال يا بيشتر در محل باقى بماند. اثر بخشى آن در پيشگيرى از حاملگى ۹۵ درصد است و فرق زياديى بين انواع مختلف تجارى آن وجود ندارد.

شايع‌ترين عارضهٔ اين روش درد انقباضى و خونريزى است که در نزديک ۱۵ درصد از استفاده‌کنندگان در طول سال اول و ۷ درصد آنان در طول سال دوم بروز مى‌کند. دستگاه‌هاى داخل رحمى (IUD) ممکن است در موارد نادر به ايجاد عفونت‌هاى لگن و حاملگى نابه‌جا (يعنى تشکيل جنين در خارج از رحم که خارج کردن آن از طريق جراحى ضرورى است) کمک کنند. سوراخ شدن رحم يکى ديگر از عوارض بسيار نادر اين روش است.

خروج خودبه‌خودى دستگاه داخل رحمى (IUD) در ۲۰ تا ۳۰ درصد از استفاده‌کنندگان در طول سال اول و ۱۰ تا ۱۵ درصد از آنان در طول سال دوم روى مى‌دهد. پزشک به شما نشان خواهد داد که چگونه به‌طور منظم، صحيح قرار گرفتن دستگاه داخلى (IUD) را بررسى کنيد.

دستگاه‌‌هاى داخل رحمى (IUD) معمولاً به زنانى که بالاى ۲۵ سال سن و حداقل يک فرزند دارند، و سابقهٔ بيمارى التهابى لگن و حاملگى نابه‌جا (در لولهٔ رحمي) ندارند، توصيه مى‌شوند.

دیافراگم ها :
ديافراگم يک کلاهک لاستيکى گنبدى شکل است که روى گردن رحم قرار مى‌گيرد و به‌عنوان يک مانع از ورود اسپرم به داخل رحم جلوگيرى مى‌کند. در صورتى که اين وسيله با مواد اسپرم‌کش مورد استفاده قرار گيرد ۸۰ تا ۹۵ درصد در پيشگيرى از حاملگى مؤثر است. اين وسيله بايد توسط پزشک کار گذاشته شود. او به شما نيز طرز کار گذاشتن، خارج کردن و مراقبت از اين وسيله را خواهد آموخت. ديافراگم بايد قبل از آميزش جنسى کار گذاشته شود و ۸ ساعت بعد نيز در محل بماند. قبل از هر آميزش جنسى بايد به آن مواد اسپرم‌کش اضافه کرد تا تأثير آن را بيشتر کند. بعد از آميزش جنسى خود را از داخل شستشو ندهيد، اين عمل تنها باعث کاهش تأثير مواد اسپرم‌کش مى‌شود.

کلاهک گردن رحم :
کلاهک گردن رحم شبيه ديافراگم است، ولى اندازهٔ آن کوچکتر و شکنندگى آن کمتر است. اين وسيله در اندازه‌هاى گوناگون عرضه شده است و بايد اولين بار توسط پزشک کار گذاشته شود، زيرا کار گذاشتن آن از ديافراگم مشکل‌تر است. بعد از کارگذاشتن ممکن است آن را تا ۴۸ ساعت در محل باقى گذاشت. باقى ماندن بيش از اين مدت باعث ايجاد بوى نامطلوب مى‌شود. وقتى اين وسيله با مواد اسپرم‌کش مصرف شود تأثير آن مشابه ديافراگم است. کلاهک گردن رحم تنها براى زنانى توصيه مى‌شود که آزمايش پاپ اسمير آنها طبيعى باشد، و اين آزمايش بايد بعد از گذشت سه ماه از کاربرد اين وسيله تکرار شود.

مواد اسپرم کش مهبلی :
اين فرآورده‌هاى بدون نسخه که به‌صورت کف، کرم، ژله، شياف، و اسفنج در دسترس هستند، حاوى ماده‌اى (معمولاً اکسينول ۹) هستند که در اثر تماس باعث مرگ يا عدم تحرک اسپرم مى‌شوند. اين فرآورده‌ها را بايد قبل از آميزش جنسى داخل مهبل قرار داد، و براى دستيابى به حداکثر اثربخشى نبايد بيش از يک ساعت قبل از آميزش در مهبل گذاشته شوند. بنابراين استفاده از آن نياز به خونسردى دارد، و بايد هنگام آميزش مضطرب و پريشان نبود. احتمالاً به اين علت است که اثربخشى مواد اسپرم‌کش مهبلى ( ۷۰ تا ۸۰ درصد وقتى که به تنهائى مصرف شوند) با بالا رفتن سن و (تجربه) افزايش مى‌يابد. اسفنج‌هاى پيشگيرى از حاملگى اين مزيت را دارد که مى‌توان آن را ۲۴ ساعت قبل از آميزش جنسى کار گذاشت و در نتيجه ممکن است کمتر در حس خودانگيختگى فرد اختلال ايجاد کند. اين اسفنج‌ها بايد تا شش ساعت بعد از آخرين آميزش جنسى در محل باقى بمانند.

برخلاف برخى تبليغات، استفاده از مواد اسپرم‌کش خطر ايجاد نقص‌هاى مادرزادى را در حاملگى‌هائى که با وجود استفاده از اسپرم‌کش‌ها ايجاد شده است، افزايش نمى‌دهد.

سترون کردن :
سترون کردن زنان کمى مشکل‌تر از قطع لولهٔ ناقل اسپرم (وازکتومي) در مردان است. در اين روش معمولاً برشى روى شکم داده مى‌شود و لوله‌هاى رحم بسته مى‌شوند يا توسط جريان برق سوزانده مى‌شوند. اگرچه در اين روش معمولاً بيهوشى عمومى توصيه مى‌شود ولى بسترى شدن در بيمارستان به‌ندرت ضرورت مى‌يابد. بستن لوله‌هاى رحمى بعد از زايمان نيز مدت بسترى را طولانى‌تر نمى‌کند. روش سترون کردن را اغلب مى‌توان از طريق يک لاپاروسکوپ که داخل شکم فرو برده مى‌شود، انجام داد. در زنانى که مشکلات گوناگون قاعدگى يا تومور رحم دارند، برداشتن رحم (هيسترکتومي) از طريق مهبل اغلب روش پيشنهادى عقيم‌سازى است.

درصورتى‌که بعداً تمايل به حامله شدن داشتيد، بازسازى لوله‌هاى رحمى بسته شده در ۷۵ درصد موارد مؤثر است.

کاندوم برای زنان :
ادارهٔ غذا و دارو اخيراً استفاده از نوعى کاندوم را تائيد کرده است که براى کار گذاشتن در مهبل زنان توسط خود آنها، طراحى شده است. اين کاندوم‌هاى جديد نه تنها از بارورى ناخواسته جلوگيرى مى‌کنند بلکه حفاظى عليه بيمارى‌هاى مقاربتى نيز هستند. در حال حاضر براى اظهارنظر در مورد ميزان موفقيت اين کاندوم‌هاى جديد در پيشگيرى از حاملگى يا بيماري، يا ميزان استقبال زنان و همسران آنها، زود است. ولى اين دستاورد جديد گامى به‌سوى ايجاد کنترل و آزادى بيشتر است که به‌طور مسلم يک قدم در راه درست است.

قرصهای پیشگیری از حاملگی و سرطان پستان :

در حال حاضر حدود ۳۰ سال است که قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى در آمريکا عرضه شده‌اند و اين زمان براى اثبات بى‌خطر بودن و شناخت عوارض جانبى آنها کافى است. ابتدا تصور مى‌شد که استروژن موجود در قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى ممکن است باعث يا حداقل محرک بروز سرطان پستان باشند. اگرچه ميزان وقوع سرطان پستان در ميان زنان در آمريکا به‌طور مداوم در حال افزايش است، با اين حال در چندين مطالعهٔ گسترده رابطه‌اى بين قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى و سرطان پستان در زنان، پيدا نشد.

اخيراً چند مطالعه مجزاء مجدداً ابهاماتى را در مورد ارتباط بين سرطان پستان و قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگي، ايجاد کرده‌اند، ولى اين يافته‌ها در برخى از مواد متناقض است و هيئت متخصصان ادارهٔ غذا و دارو، شواهد کنونى را براى تغيير راهنماى مصرف بسته‌بندى داروهاى پيشگيرى از حاملگى کافى ندانسته است. از اين گذشته اين هيئت مُصر است که اطلاعات مربوط به سرطان پستان بايد عميق‌تر مورد توجه قرار گيرد:

- شواهد فراوانى وجود دارد که قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى عملاً از سرطان آندومتر و تخمدان جلوگيرى مى‌کنند و اين تأثيرات مى‌توانند با افزايش جزئى در سرطان پستان که توسط مطالعات اخير گزارش شده است، مقابله کند.

- با کاهش بازار مصرف ساير روش‌هاى پيشگيرى مثل دستگاه‌هاى داخل رحمى (IUD) و با در نظر گرفتن اثربخشى کمتر 'روش‌هاى ايجاد مانع' مثل کاندوم و ديافراگم، قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى يکى از روش‌هاى معدود و واقعاً مؤثر براى پيشگيرى از حاملگى است. اين نکته به‌ويژه با درنظر گرفتن اينکه خطر مرگ در اثر عوارض حاملگى ۸ در ۱۰ هزار است و اين ميزان بسيار بالاتر از افزايش خطر بالقوهٔ سرطان پستان در زنان جوان است، اهميت دارد.

- قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى روى ساير عوارض مثل خونريزى نامنظم قاعدگي، آندومتريوز، و بيمارى خوش‌خيم پستان اثر مطلوب دارد.

چه کسانی نباید از قرصهای پیشگیری از حاملگی استفاده کنند :

تخمين زده مى‌شود که از زمان عرضه قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگي، بيش از ۸۰ ميليون زن از آنها استفاده کرده‌اند. از ميان زنانى که در حال حاضر در سنين بارورى هستند، تقريباً نيمى از آنها زمانى از اين قرص‌ها استفاده کرده‌اند. با احتساب اين تعداد، قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى از نظر بى‌خطر بودن حدنصاب فوق‌العاده‌اى را ارائه کرده‌اند. با وجود اين برخى از زنان نسبت به سايرين از نظر بروز عوارض گوناگون در خطر بيشترى هستند:

- زنانى که سيگار مى‌کشند: سيگار کشيدن به‌طور مسلم خطر فشار خون بالا، حمله‌هاى قلبي، ايجاد لخته‌هاى خون، و سکتهٔ مغزى را در زنانى که از قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى استفاده مى‌کنند، افزايش مى‌دهد

- خانم‌هاى مبتلا به اختلال لخته شدن خون، فشارخون بالا، يا بيمارى قلبى نبايد بدون توصيه پزشک و نظارت دقيق او از قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى استفاده کنند.

- زنانى که حامله‌ هستند يا ممکن است حامله باشند.

- زنان مبتلا به بيمارى‌هاى کبد يا بيمارى قند.

- زنان مبتلا يا مشکوک به سرطان پستان.

- زنانى که از برخى داروها مثل باريتورات‌ها، سولفاناميدها، سيکلوفسفاميد، وريفامپين که ممکن است تأثير قرص‌هاى پيشگيرى از حاملگى را کاهش دهند، استفاده مى‌کنند. هنگام مشاوره در مورد مصرف داروهاى خوراکى پيشگيرى از حاملگى حتماً داروهاى مصرفى خود را به پزشک اطلاع دهيد.

ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
صفحه  صفحه 30 از 44:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  43  44  پسین » 
خانه و خانواده

Knowledge about Marriage | دانستنیهای زندگی زناشویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA