انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

تکنولوژی پزشکی


مرد

 

کلاهخود سه بعدی سونی، ابزاری تازه برای جراحی لاپاراسکوپی


image upload with preview



روش جراحى لاپاراسكوپى امروزه به پزشكان اين اجازه را مى دهد تا با ايجاد حفره هايى ريز بر روى سطح پوست و ارسال دوربين و ابزارهای جراحی کوچک، فرايند را به صورت بسته كنترل كنند. در اين متد بدون اینکه روی سطح پوست اثر چندانی از برش و بقیه باقی بماند، اندام هاى داخلى (معمولا اندام هاى داخل حفره هاى شكم) به راحتى توسط پزشك مورد عمل جراحى قرار مى گيرند. بسته بودن جراحى و خونريزى هاى بسيار كم باعث شده تا اين روش به عنوان گامی بزرگ در جراحى محسوب شود.


در همین راستا، شركت سونى يك كلاه هوشمند مجهز به صفحه نمايشگر سه بعدى با عنوان HMM-3000MT ارايه نموده كه پيشرفته ترين تكنولوژى موجود در روش جراحى لاپاراسكوپى محسوب مى شود. براى مثال جراحى هايى شبيه خارج كردن آپاندیس، كيسه صفرا، برخى از تومورها و غدد خوش خيم بيشتر با اين متد توصيه مى شود.


محصول جديد شركت سونى مجهز به دو صفحه نمايش OLED است و مى تواند از آن چيزى كه در داخل بدن بيمار تحت جراحى قرار مى گيرد، تصويرى با كيفيت HD به صورت سه بعدى، شفاف و واضح تهيه كند. همچنين وجود يك شكاف در قسمت انتهاى اين كلاه به پزشك جراح اين امكان را مى دهد تا فضاى خارج (مثلا وضعيت بيرونى شكم بيمار و يا دست ديگر پزشكان همكار) را هم در ميدان ديد خود داشته باشد.


از دیگر امکانات اين محصول مى توان به قابليت تصوير در تصوير روی نمایشگر شبيه به تمامى تلويزيون ها و انتخاب میان حالت دوبعدی و سه بعدی اشاره كرد. همچنين تصاوير را می توان به چپ و راست چرخاند یا آنها را با چرخش ۱۸۰ درجه ای وارونه کرد.

از طرفی این کلاه پزشکی قابلیت اتصال همزمان چندین دوربین اندوسکوپی را هم دارد. اين محصول در حال حاضر در ژاپن مورد تاييد قرار گرفته و قرار است روز اول آگوست رسما معرفى و روانه اتاق هاى جراحى شود.


قيمت حدودى ۱۵۰۰ دلار براى اين كلاه پزشكى هوشمند تخمين زده شده است. به نظر مى رسد تحولات دنياى پزشكى و وسايل هوشمند آن روز به روز تشخيص و درمان ها را آسانتر مى كنند.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

کاشت اعصاب بصری و افزایش امید به بازگردانی بینایی


image url upload


ابزارک های پوشیدنی، ربات های انسان نما٬ و فناوری های مرتبط از مهم ترین مسیرهایی هستند که بشر در حال پیمودن آنها ست. هرچه بشر در این زمینه ها بیشتر پیش می رود خواسته یا ناخواسته خدمت بزرگی هم در جهت رفع محدودیت های معلولان می کند.

نمایشگر حساس به فشار را به خاطر دارید که می شد از آن برای به وجود آوردن حس لامسه در ربات ها استفاده کرد؟ شاید یکی از کاربردهای آتی یک e-Skin، ترمیم پوست افرادی باشد که بر اثر سوختگی شدید عصب های قسمتی از پوست خود را از دست داده اند. یا مثلا وقتی دانشمندان ژاپنی پاهای ربات ها را طراحی می کنند، احتمالا متوجه نیستند که ممکن است نتیجه زحمت شان کسی را از صندلی چرخدار بلند کند.

اما پژوهشگرانی در انگلستان، با هدف کمک مستقیم به نابینایان مشغول کار روی پروژه احیای بینایی هستند. مقاله اخیر آنها پیشرفت های خوبی را در این باره نشان می دهد. این گروه موفق به رشد یاخته های حسگر نور موجود در شبکیه چشم شده اند و آن را با موفقیت روی موش های نابینا آزمایش کرده اند.

به گفته مسئول این پروژه تا آزمایش نهایی این یافته ها راه درازی در پیش است و احتمالاً تا اولین آزمایش انسانی حداقل پنج سال وقت لازم است. تا آن موقع این گروه به بررسی نتایج و بازخوردهای موش های مورد آزمایش خواهند پرداخت. نظر شما درباره این پیشرفت ها و اثر آنها بر زندگی بشر چیست؟ آیا بشر باید به توسعه این علوم ادامه دهد یا از هراسِ عاقبت نامعلوم ، دست از آنها بر دارد و همه چیز را به قضا و قدر بسپارد؟
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

دندانهای دیجیتال و ارسال اطلاعات نوشیدنی ها و مصرف دخانیات به پزشک


greenshot screen capture

دندانهای دیجیتال جدیدی که در تایوان تولید شده اند، می توانند برای دکترتان و بر علیه شما به جاسوسی بپردازند. سنسور تعبیه شده در آنها می تواند اطلاعات خوردنی ها، نوشیدنی ها یا مصرف دخانیات شما را بلافاصله برای پزشکتان ارسال کند.

به گمانم دیگر زمان دور زدن پزشک و دادن اطلاعات غلط به وی گذشته است. حالا دیگر وی به خوبی می داند شما هنگام گفتن جملاتی چون «من واقعا سیگار را ترک کرده ام» یا « من بعد از هر وعده غذایی نخ دندان استفاده می کنم» حقیقت را می گویید یا خیر! زیرا وی یک جاسوس خبره درون دهان شما در اختیار دارد: دندان دیجیتال.

این دندان مصنوعی دارای یک فرستنده بلوتوث است و از سیستم سنسور دهانی برای تجزیه و تحلیل حرکات درون دهان تان بهره می برد. شاید هنگام خوردن و آشامیدن به حرکت دهان تان فکر هم نکنید، اما این حرکات راه های منحصر به فردی برای شناسایی فعالیت های در حال انجام دهان تان هستند.

خوردن، آشامیدن و مصرف دخانیات همگی مستلزم حرکات متفاوتی در فک ها است و دندان دیجیتال این حرکات را به کمک شتابسنج درونی کوچکی ثبت می کند. به محض اینکه دندان حرکتی را در دهان شما تشخیص دهد، آن را ثبت کرده و برای دکترتان ارسال می کند. و این گونه پزشک معالج در جریان عادات بد تغذیه ای یا تخطی شما از دستورات پزشکی قرار می گیرد.
این دندان نتیجه کارهای محققان دانشگاه ملی تایوان است. دندان دیجیتال تا کنون نتایج بسیار خوبی از خود به جای گذارده و در دهان هشت بیمار آزمایشی، عملکرد کاملا درستی را به نمایش گذاشته است. به گونه ای که شتابسنج درونی آن با دقت ۹۴ درصد به ثبت حرکات پرداخته است.

اگر چه نسخه آزمایشی فعلی لازم است با کابل به کامپیوتر متصل شده و چندان کارآمد نیست، اما قرار است نسخه نهایی با نیروی باتری کار کرده و با ارتباط بلوتوث به ارسال اطلاعات بپردازد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
خطرات شبه علم: جنگ بزرگی که بر علیه واکسیناسیون راه افتاد


greenshot screen capture

خرافات ضد علمی، محدود به کشور و جامعه خاصی نیستند؛ در هر جای دنیا می توانید نمونه هایی از تفکرات منفی نسبت به دانش نوین را پیدا کنید. افکاری که علم جدید و روشهای آن را مضر می دانند. فرقی هم نمی کند که در کجا و با چه باوری زندگی می کنید، این افکار هر بار در قالبی خوشایند به شما عرضه می شوند، گاه به نام احساسات ملی یا مذهبی و گاه تحت عنوان عواطف مادرانه...

امروز می خواهیم حکایت تلخ هیاهویی را برای تان بازگو کنیم که همین چند سال پیش در آمریکا بر علیه واکیسناسیون راه افتاد و تا جایی پیش رفت که تقریبا نیمی از والدین آمریکایی را از واکسیناسیون روی گردان کرد.


داستان جنگ با آسیابهای بادی
ماجرا از یک تئوری غلط شروع شد. در سال ۱۹۹۸ اندرو ویکفیلد تحقیقی را در نشریه لنست منتشر کرد که در آن ادعا شده بود علت اوتیسم (نوعی اختلال رشدی که به نام دَرخودماندِگی نیز شناخته میشود) چیزی نیست جز برنامه واکسیناسیون همگانی اطفال (این مقاله بعدا توسط لنست مردود شناخته شد). بررسی های بعدی نشان داد که تمام داده های این تحقیق سر تا پا تقلب بوده است. به دنبال آن در سال ۲۰۱۰ دولت انگلستان مجوز پزشکی اندرو ویکفیلد را باطل کرد.

اما مساله به همین جا ختم نشد، به دنبال انتشار این مقاله، ترس از واکسیناسیون در جان میلیونها پدر و مادر ریشه دواند. جنی مک کارتی (مدل و هنرپیشه آمریکایی) این آتش را شعله ور تر کرد. او که یک پسر اوتیستی دارد، ادعا می کرد افزایش موارد اوتیسم در دنیا با افزایش پوشش واکسیناسیون همگانی همزمان و در نتیجه مرتبط است. او حتی جنبشی برای مبارزه با واکسیناسیون به راه انداخت. او اخیرا هم این سخنان را در برنامه The View که به تازگی مجری آن شده، تکرار کرد.

دکتر گلن براونشتاین، معاون مرکز تحقیقاتی و پزشکی Cedars-Sinai در لس آنجلس در این باره می گوید: «او شدیدا خود را حق به جانب می دانست، اما حقیقت این است که چیزی که حقیقت نداشته باشد غلط است. کاری که او کرد مثل این بود که در یک سالن سینما فریاد بزنی "آتش" و مردم را به وحشت بیندازی، بدون آنکه واقعا آتشی وجود داشته باشد.»

اما عده زیادی از مردم ترجیح دادند به جای پذیرفتن استدلالهای دانشمندان و محققان، حرفهای یک مدل را در زمینه پزشکی قبول کنند و به این ترتیب ماجرا ابعاد بزرگتری پیدا کرد، ۵۰۰۰ نفر در طوماری به کنگره خواستار محدود کردن برنامه واکسیناسیون شدند. در پاسخ به این طومار، دادگاه و کمیته های تشکیل شده با انجام مطالعاتی، ادعای مطرح شده بر علیه واکسیناسیون را بی اعتبار تشخیص دادند.

اما ماجرا حالت عوام فریبانه ای به خود گرفته بود. کم کم تعداد والدینی که واکسیناسیون فرزندانشان را به تعویق می انداختند یا به کل رد می کردند بیشتر شد. در سال ۲۰۰۳ حدود ۲۲ درصد والدین واکسیناسیون را نپذیرفتند یا با تاخیر رضایت به واکسیناسیون کودکانشان دادند، این مقدار در سال ۲۰۰۸ به ۴۰ درصد! رسید.

بعد از سالها کشور امریکا با شیوع گسترده بیماریهایی چون سیاه سرفه، سرخک و اوریون مواجه شد، مساله ای که هزینه های کلانی را به دولت و شهروندان تحمیل کرد و سلامت هزاران کودک را با خطر مواجه کرد.

آنچه البته به جایی نرسد...
پژوهش مورد ادعای ویکفیلد در همان سال ۱۹۹۹ با انجام دو مطالعه توسط سازمان بهداشت انگلستان مردود شناخته شد. در سال ۲۰۰۱ هیاتی متشکل از ۱۵ متخصص از انستیتو پزشکی آمریکا (که نظرات کارشناسی به کنگره امریکا هم می دهد) هیچ رابطه ای بین اوتیسم و واکسیناسیون پیدا نکرد. همچنین در ۲۰۰۴ مطالعه مروری مفصلی توسط همین انستیتو صورت گرفت که هرگونه ارتباط علتی را بین واکسیناسیون و اوتیسم رد می کرد.

اما حدود یک دهه زمان لازم بود تا جنون ضد واکسن اندکی فروکش کند. امسال هم تحقیق دیگری در نشریه طب اطفال آمریکا منتشر شده است که امیدواریم بتواند میخ آخر را بر تابوت این موج کاذب بکوبد. در این تحقیق حدود ۱۰۰۰ کودک مورد بررسی دقیق قرار گرفتند و هیچ رابطه یا احتمال ابتلا به اوتیسم در میان کودکان واکسینه یافت نشد.

«ای کاش... فقط ای کاش جنی مک کارتی برنامه The View حرفی از واکسیناسیون و اوتیسم نمی زد» این جملات، آرزوهای دکتر پل اوفیت رییس بخش بیماری های عفونی بیمارستان کودکان فیلادلفیا هستند.

او می گوید: «در یک دنیای عقلانی تر، اصلا نیازی به این همه بحث و بازگشایی مکرر ماجرا نبود. تمام سوالات ممکن قبلا جواب داده شده اند. نه واکسن و نه هیچ چیز دیگری درون واکسن و نه حتی دفعات و زمان بندی تزریق واکسن، هیچ کدام هیچ تاثیری در مساله ندارند.»

خب پس علت افزایش آمار اوتیسم چیست:
مسائلی مانند ژنتیک در این زمینه مطرح هستند، یا حتی اتفاقاتی که در رحم مادر برای جنین می افتند. بالا بودن سن پدر هم تاثیراتی در افزایش احتمال اوتیسم دارد. از طرف دیگر افزایش توجه به اوتیسم و تعاریف فراگیرتر از اوتیسم باعث شده که آمار موارد اوتیسم در جهان بالا بروند.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

پیشتازی اپل در دنیای اپلیکیشنهای پزشکی


free screenshot tool

با رشد بازار موبایلها و تبلتها در چند سال اخیر، رقابت شرکتهای بزرگ برای تصاحب تکه بزرگتری از این کیک اشتها برانگیز، شدت گرفت. اما این رقابت تنها به دنیای سخت افزارها محدود نماند و خیلی زود دنیای اپلیکیشنها هم به عرصه کشمکش غولهای تکنولوژی تبدیل شد.

بعد از دوران یکه تازی اپل در این بازار، اندروید هم خود را از لحاظ تعداد اپلیکیشن به اپل رساند و بر اساس آمارهای ارئه شده توسط سایتهای 148apps.biz و Appbrain.com هر کدام از سیستم عامل های iOS و Android در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ هزار اپلیکشن در بازارهای رسمی خود عرضه می کنند.

بعد از این دو، بلک بری قرار دارد که با کمی بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن، در تقلا است تا جایگاه سوم خود را حفظ کند؛ چرا که سیستم عامل ویندوز با حدود ۱۰۰ هزار اپلیکیشن درست در پشت سر بلک بری قرار دارد و با سرعت فعلی، ممکن است به زودی بلک بری را به جایگاه چهارم پرت کند. البته موفقیت نسبتا سریع ویندوز هم به خاطر مبالغ کلانی است که مایکروسافت به پای توسعه دهندگانش می ریزد تا آنها را وفادار (و حتی منحصر) به دنیای ویندوز نگه دارد.

اما توازن قدرت در دنیای اپلیکیشنهای پزشکی به شکل دیگری است؛ با وجود اینکه انتظار داریم اندروید در زمینه اپلیکیشنهای پزشکی هم پا به پای اپل حرکت کند، اما اپل توانسته برتری واضح خود را در این زمینه حفظ کند. به طوری که تعداد اپلیکیشنهای پزشکی موجود در بازار رسمی اندروید (گوگل پلی) کمتر از نصف تعداد اپلیکیشنهای مشابه در فروشگاه آیتونز است. یعنی در شرایطی که اپل بیش از ۱۹۰۰۰ اپلیکیشن پزشکی در فروشگاه آیتونز عرضه می کند، گوگل پلی به تازگی توانسته مرز ۸۰۰۰ اپلیکیشن پزشکی را رد کند.

علت این تفاوت آشکار به سیاستهای اپل برای بازاریابی اختصاصی در دنیای پزشکی و اقبال گسترده پزشکان و مراکز درمانی کشورهای پیشرفته به آی دیوایس ها بر می گردد. این شرایط باعث شده که توسعه دهندگان اپلیکیشنهای پزشکی، علی رغم تمام تلاشهای گوگل ، فروشگاه اپل را بازار مناسب تری برای عرضه محصولاتشان بدانند و تمرکزشان را روی iOS حفظ کنند. ویندوز و بلک بری هم آنقدر از دنیای اپلیکیشنهای پزشکی غافل مانده اند که حتی دسته جداگانه ای برای اپلیکیشنهای پزشکی در فروشگاه مجازی خود در نظر نگرفته اند و تنها یک دسته "سلامت و تندرستی" دارند.

شما چه تغییراتی را در آینده این بازار پیش بینی می کنید؟ آیا بازار اپلیکیشنهای پزشکی به دنیایی تک قطبی تبدیل خواهد شد یا رقیبان خواهند توانست یکه تازی اپل در این میدان را به چالش بکشند؟
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

سونی به دنبال عکاسی غنی شده با علائم حیاتی


image ru

تا حالا شده از خودتان عکسی بگیرید و به این فکر کنید که «چه خوب می شد فشار خون و دمای بدنم هم در آن مشخص بود»؟ احتمالاً نه! اما ظاهراً سونی معتقد است این قضیه می تواند کاربردی باشد که پتنتی در این باره به ثبت رسانده است.

این دستگاه در واقع حسگری است که به دوربین ابزارهای همراه متصل می شود و می تواند علائم حیاتی مانند دما، ضربان، فشار خون، سطح اکسیژن خون و ... را اندازه گیری کند و این اطلاعات را مثل تاریخ و ساعت گرفته شدن عکس در کنار آن ذخیره کند. البته هدف این ایده جذاب تر کردن عکس های فیسبوک افراد نیست تا این موارد کاملاً خصوصی با دیگران به اشتراک گذاشته شود.

بلکه هدف کاربردهای احتمالی آن در زمینه های پزشکی است. دستیابی به علائم حیاتی با یک کلیک خیلی خوب است، به علاوه شما می توانید به راحتی سیر تغییرات آنها را بررسی کنید. اما این سوال پیش می آید که چرا این داده ها در کنار عکس ذخیره شوند؟
اصولاً چرا باید کسی بخواهد از خود عکسی تهیه کند و علائم حیاتی خود را به آن اضافه کند؟

شاید این سوال را بتوان این طور پاسخ داد که تلفن های هوشمند هر روز بیشتر و بیشتر برای عکاسی استفاده می شوند؛ خصوصاً حالا که نوکیا یک رقیب جدی هم برای دوربین های ببین و بگیر ساخته است. اگر بتوان همراه با عکاسی فرح بخش از دوستان و خودمان، از وضعیت سلامت همدیگر نیز باخبر شویم به قولی منفعتی است نطلبیده و یک ارزش افزوده برای عکسهای روزمره.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

نامرئی شدن در برابر دید حشرات


screen cap

گیک ها دوست دارند کارهای شان به روش‌ های نوین انجام شود و برای هر کاری اپلیکیشنی دارند. اما شب خوابیدن در فضای آزاد در این تابستان گرم گیک و غیر گیک نمی شناسد. زیر سقف آسمان لذت خواب، دو چندان می شود. فقط یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن پشه هایی هستند که نمی‌ دانیم روزها کجا می‌ روند و شب‌ ها پیدای شان می شود.

برای مقابله با آنها هیچ اپلیکیشنی هم ساخته نشده است. پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا با همکاری یک مرکز تحقیقاتی دیگر چسبی به نام Kite Patch ساخته‌ اند که عملکرد «و جعلنایی» دارد. با چسباندن آن روی لباس های تان تا ۴۸ ساعت از دید پشه ها نامرئی می‌شوید. در تولید این برچسب از ترکیباتی غیر سمی استفاده شده که موجب اختلال در توانایی حشرات برای یافتن افراد از طریق CO2 می شود.
یک بنیاد خیریه در تلاش است با کمک به مردم در مناطق مالاریاخیز دنیا مانند اوگاندا، از این فناوری در سطح کلان استفاده کند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی هر یک دقیقه یک کودک بر اثر بیماری ناشی از گزش پشه مالاریا می میرد. این بنیاد امیدوار است با توزیع این برچسب ها بتواند از آمار ۶۶۰ هزار نفری که سالانه به این دلیل فوت می کنند، بکاهد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

نرم افزاری برای آنالیز صدای گریه نوزادان: کمکی در تشخیص اختلالات عصبی - رشدی نموی


image upload with preview



آنالیز صدای گریه نوزادان یک موضوع مورد بحث و بررسی بین محققان برای چندين دهه بود. تا اينکه اخیرا جمعی از محققين دانشگاه Brown در یک کار گروهی با اعضای بيمارستان زنان و نوزادان در زمینه ابداع یک نرم افزار جهت آنالیز صدای گریه نوزادان فعالیت کرده اند. اين نرم افزار قرار است با بررسی صدای گريه به اختلالات عصبی و یا رشد و نموی در نوزادان بپردازد.


فرایند بررسی این نرم افزار با ضبط کردن صدای گریه نوزاد در فريم های زمانی 12.5 ميلی ثانیه ای آغاز می شود. پس از آن فاکتور های فرکانس، حجم صدا و 80 پارامتر دیگر برای هر فريم ضبط شده، مورد بررسی قرار می گیرد. با چیدن هر یک از این فريم ها در کنار يکديگر می توان به يک نمای کلی از گريه نوزاد رسيد.


دقت اين نرم افزار آنقدر بالا است که می تواند نویز ها و صداهای زاید و فاقد ارزش اطلاعاتی را که از محيط اطراف به گوش می رسد، تشيخص دهد و آنها را از فریم ها حذف نمايد. امید می رود با استفاده از این تکنولوژی، کلینیک ها بتوانند ناسازگاری ها و مغایرت های بسيار ظریف را که تا پیش از آن در صدای گريه نوزادان ناملموس بود، تشخيص دهند و صدای گریه را به منبع اطلاعاتی ارزشمندی در بررسی سلامت جسمی و روحی نوزادان برای پزشکان تبدیل کند.


پس از تشخیص مغايرت ها نسبت به استاندارد تعریف شده، به بررسی اين نکته که هر عدم انطباق به یک اختلال جسمی و یا روحی در نوزاد مربوط است پرداخته می شود.


آقای Barry Lester مدير مرکز مطالعه و تحقيقات کودکان در Risk می گوید: تشخیص به موقع اختلالات رشد و نمو در نوزادان بسیار مهم و ضروری است. اين امر منجر می شود تا ديدگاه هایی پيرامون علل اين اختلالات شکل گیرد و تلاش هايی برای پيشگيری در زمينه کاهش شدت و سختی اختلالات و معلولیت ها در کودکان صورت پذيرد.


پس زبان نوزاد، گریه های اوست. مکالمه او و این نرم افزار هم باید شنيدنی باشد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

تجربه حس لامسه برای عضو های مصنوعی با حس گری از جنس نانو ذرات طلا


studio screenshot



پروفسور Hossam Haik به همراه اعضای یک تيم تحقیقاتی يک وسیله ابداع کرده اند که می تواند تجربه دوباره حس لامسه را برای معلولينی که دارای اعضایی مصنوعی نظیر پا، دست و ... هستند، امکانپذير کند.


این وسيله جدید در واقع يک حس گر است که می تواند حس لامسه حقیقی و تغییرات دمايی محیطی نظير رطوبت و دما را از طریق همان عضو مصنوعی قابل درک کند. پيش از اين طرح, نسخه های مختلفی از ايده طراحی و ساخت پوست الکترونیکی معروف به e-skin مطرح شده است که در آنها قابليت هایی مشابه با اين حس گر در نظر گرفته شده بود.


این تيم ادعا دارد اگرچه طراحی و ساخت نسخه های مختلف پوست الکترونیکی همچنان در مرحله طرح باقی مانده، اما این حس گر به عنوان یک محصول قابل استفاده به موازات عملکردهای پوست الکترونیکی به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.


پروفسور هايک ادعا می کند که این حس گر حداقل ده برابر در حس لامسه و تشخيص دیگر تغييرات محیطی می تواند نسبت به پوست های الکترونيکی حساس تر عمل کند. در توضيحات وی آمده که این محصول از ذرات ریز نانو با جنس طلا و مولکول هایی قابل اتصال است که به آنها لیگاند گفته می شو. پیکر بندی این حس گر شبيه به يک گل است.


ذرات ريز نانو در مرکز و لیگاندها همانند گلبرگ هایی در اطراف، محيط این ذرات را حفاظت می کنند. این ساختار رمز گونه می تواند جریان الکتریسیته را از خود عبور دهد و کارایی هوشمندی از خود ارائه دهد. همچنین منعطف است. به گونه ای بسیار ظريف بر روی پوست های الکترونیکی و سطوح اعضای مصنوعی قرار می گيرد و درک محیطی فرد را از طريق آن عضو مصنوعی بالا می برد.


از آنجا که این حس گر می تواند تغييرات فشار محيطی را تشخيص دهد در صنعت ساخت خازن ها و ساير قطعات الکترونيکی و همچنين شناسایی مسايل ساختاری بر روی پل ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
iGrow، لیزر در خدمت پیشگیری از طاسی

علاوه بر نمایش انواع گجت‌ها چون تلویزیون‌ها، گوشی‌های‌هوشمند و انواع لوازم خانگی، ابزار‌های مرتبط با پزشکی نیز در CES به نمایش گذاشته می‌شوند. iGrow‌ از کمپانی Apira از جمله‌ی مواردی است که با استفاده از لیزر درصدد پیشگیری از طاسی است.
محصول آپیرا که آی‌گرو نام دارد موفق به اخذ مجوز از سازمان دارو و غذای ایالات متحده‌ی آمریکا شده است. آی‌گرو از پرتوهای نور کم‌انرژی برای درمان طاسی استفاده می‌کند. در این وسیله از پرتوهای لیزر به همراه مقدار معینی از انرژی با طول موج مشخص استفاده می‌شود. از این فناوری طی سالیان گذشته برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده شده، اما استفاده از آن برای تقویت و رشد موها از دهه‌ی ۶۰ میلادی با انجام آزمایش‌هایی روی موش‌ها آغاز شد.
برای استفاده از این ابزار، کاربران باید آن را هر هفته چهار بار و هر بار به مدت ۲۵ دقیقه روی سر خود قرار دهند. براساس اطلاعات ارائه شده استفاده از این ابزار توسط بانوان منجر به افزایش رشد ۳۷ درصدی مو شده است. استفاده از آن توسط آقایان نشان از رشد ۳۵ درصدی در تعداد کل تارهای موی رشد کرده داشته است. هنوز گزارشی از اثرات سوء و لطمات وارد شده توسط این گجت پزشکی گزارش نشده و به نظر می‌رسد این ابزار ضرری برای کاربران نخواهد داشت.
این گجت پزشکی در حال حاضر با قیمت ۶۹۵ دلار در فروشگاه‌های آمریکا به فروش می‌رسد و بنابر گفته‌ی توسعه‌دهندگان آن هزینه‌ی پرداخت شده در قبال این گجت در مقایسه با روش‌های درمانی بسیار اندک است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
کامپیوتر

تکنولوژی پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA